Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaku?  (Luettu 34154 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Frederica

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #100 : Toukokuu 24, 2006, 16:14:53 »
Olen kaikkiruokainen ja kuuntelen kaikenlaista musiikkia alati vaihtelevien mielialojeni mukaan aina ah-niin-ihanasta 'purkkapopista' klassiseen. En osaa nimetä lempibändiäni, mutta kuuntelen enimmäkseen N'syncin, Green Dayn, Simple Planin ja Dallas Superstarsin lurituksia - myös Scooter iskee ja lujaa, samoin kuten jotkut yksittäiset biisit joiltain itselleni aivan tuntemattomilta bändeiltä/laulajilta, kuten Toy Box, Hi-tack tai Trapt. On käynyt niinkin, että olen joskus haukkunut jonkun bändin totaalisesti lyttyyn kovaan ääneen ja sitten kuullut vähän myöhemmin kys. yhtyeeltä jonkun aivan uskomattoman hyvän biisin, josta olen sitten tykännyt aivan älyttömästi, jolloin olen suoraa päätä ladannut biisin netistä. :3 Olen siis monia kertoja 'kompastunut omiin ennakkoluuloihini' musiikin suhteen, jos näin voi sanoa.

Tiaron

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #101 : Toukokuu 27, 2006, 18:42:43 »
Musiikki makuni vaihtelee laidasta laitaan. Tällä hetekellä kuuntelen Nightiwsihiä. Valitettavasti bändi oltiin lopetettu jo, kun tykäistyin heidän muusiikkiinsa.
Ensimmäisen levyni sain joululahjaksi "High hopes" Kokoelma Cd.
          En tiedä mikä juuri siinä bändissä viehättää, mutta ainakin olen vahvasti sitä mieltä, että Tarjalla on ääntä.

Lempi kappaleeni ovat: Ever Dream, Walking in the air ja Wish I had angel.  Näiden kappaleiden muusiikki vie ainakin tällähetkellä kovasti mukana :)
     Lisäksi kuuntelen lukuisia aivan eri tyyppisiä bändejä. Räpistä en kamalasti pidä, joskus olen sitäkin kyllä kuunnellut.

Poissa Antisankari

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Enimmäkseen harmiton
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Musiikkimaku?
« Vastaus #102 : Toukokuu 27, 2006, 18:47:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Tiaron"
Tällä hetekellä kuuntelen Nightiwsihiä. Valitettavasti bändi oltiin lopetettu

WRONG! Nightwishia EI ole missään vaiheeessa lopetettu.
And I feel like dust, lighter than air
Winged by the smallest prayer
Destination anywhere

Erdolliel

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #103 : Toukokuu 28, 2006, 12:04:57 »
Minun musiikkimakuni on hyvin laaja, kuuntelen lähes kaikkea, lukuunottamatta oikein kunnon teknojumputusta ja raskasta metallia. Tai ehkä voisin sanoa että pystyn kuuntelemaan kaikkea laidasta laitaan, vaikka jotkut genret jäävätkin vähän vähemmälle huomiolle. Eniten taidan kuunnella  sellaista kevyempää rockia, hip hopia, r'n'b:tä ja poppia. Lemppareitani ovat mm. Maroon 5, Franz Ferdinand, Coldplay, The Verve, Brainstorm, Green Day, James Blunt, Kyo, Raphaël, Kanye West, Nelly, Enya, Destiny's Child ja Shakira. Tuota listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Usein kuuntelen myös ihan vain sitä mitä radiosta sattuu tulemaan. Se, mitä CD-soittimeni soittaa, riippuu aina ihan mielialasta. Hyvällä tuulella voi kuunnella ihan puhdasta ja iloista purkkapoppia ja surullisena sitten jotain melodista fiilistelymusaa.

Itse olen kaveripiirissäni saanut amerikkalaisen musiikin suurkuluttajan leiman, eli kun olen ainoa joka kuuntelee paljon amerikkalaista hip hopia ja muuta vastaavaa. Mutta kuuntelenhan minä hyvin paljon muutakin. :) Sanotaanko näin, että olen avomielinen kaikenlaista musiikkia kohtaan. :)

McAny

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #104 : Kesäkuu 20, 2006, 12:14:42 »
Musiikkimakuni on laaja ja kuuntelen lähes kaikenlaista musiikkia paitsi heviä ja klassista eikä kaikki rap-biisit ole mun mieleen. Tosin joistain rap-biiseistä saatan tykätä. Tavallinen ulkomaalainen ja suomalainen poppi on mun makuun ja myös rockmusa. Jotenkin ne vaan kolahtaa muhun ja saamut aina laulamaan ja ehkäpä tanssimaankin mukana :)[/i]

kärpänen

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #105 : Kesäkuu 22, 2006, 14:42:12 »
Olenkohan tähän jo vastannut...no ei se mitään..

musiikkimakuni on hyvin laaja, kuuntelen kaikkea metallista klassiseen, joskin enemmän heviä ja metallia. Eniten pidän CMX:stä, Children of Bodomista, Amorphiskesta ja Nightwishistä.
Joku mitä en kuitenkaan voi sietää on tietynlainen poppi ja rap. Vaikka linkin parkiakin kuuntelen. Ai joo ja Tekno on ihan hirveää :D ...
Niin ja pitääpä vielä mainita että musikaali ja elokuvamusiikki on hyvää..Erityisesti Phantom of the operan.

BurningHeart

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #106 : Kesäkuu 29, 2006, 10:59:26 »
Oma musamakuni kallistuu varmaankin melko paljon rockin puolelle, myös punkrock-tyylistä musiikkia kuuntelen paljon.

Bändeistä Tokio Hotel, Devilish (entinen TH), Bon Jovi, Leevi and the Leavings, Mew, Millencolin, Panic! At the Disco, Social Distortion, The Beatles, The Odorants, Tyrävyö ja Zen Café ovat sellaista parhaimmistoa mitä tykkään kuunnella.
Kaikkien kappaleissa on jotain sellaista, mistä pidän.

Saksalainen Tokio Hotel on ehdottomasti kärjessä, rakastan sitä niin paljon ettei voi sanoin kuvailla. Ennen en ole tykännyt saksankielisestä musiikista, mutta kun keväällä löysin TH:n, niin ihastuin siihen välittömästi. ;>>

Poissa Rubeus

• Vuotislainen
Musiikkimaku?
« Vastaus #107 : Kesäkuu 29, 2006, 19:56:06 »
Musiikkimakuni voi supistaa kahteen sanaan: rock ja hevi. Ne ovat genret, joita tulee kuunneltua eniten. Poppia voin sietää jossakin määrin, mutta yleensä se ei kolahda minuun.

Bändeistä tulee kuunneltua eniten System of a Downia, Apulantaa ja Green Dayta. Uusin löytöni on Nelly Furtado, josta kiinnostuin kuultuani Maneater-kappaleen.

Eniten kallistun System of a Downin puolelle. Siinä bändissä vain on jokin, joka minut sai siihen ihastumaan:) Johtunee varmaan massasta erottuvista lauluista ja erikoisista sävelistä. Olen kuitenkin iloinen, että kaverini tutustutti minut tähän upeaan bändiin.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
Musiikkimaku?
« Vastaus #108 : Elokuu 14, 2006, 22:03:58 »
Klassinen musiikki, tai vielä tarkemmin sanottuna, klassinen pianomusiikki on aina kuulunut tärkeimpiin musiikkikategorioihini, luultavasti siksi, koska olen soittanut pianoa noin 14 vuotta. Siitä en puhu sen enempää, koska olen kirjoittanut aiheesta toisissa keskusteluista. Se on kuitenkin se tärkein ja rakkain.

Sitten on heavy monine muunnelmineen. Tästä olen saanut "herätyksen" vasta vähän aikaa sitten, tai no, Nightwishia olen jonkin verran kuunnellut ainakin vuoden ja sitä rataa, mutta tänä keväänä oikein kunnolla tajusin, että jee, hevihän on rautaa! <--- Tästä kiittäminen erästä kokoelma-DVD:tä, jossa oli muutamia heavy-biisejä musiikkivideoineen. Olen siitä lähtien koko ajan opetellut tuntemaan kaikenlaisia bändejä ja kuunnellut levyjä, mutta edelleen kaipaisin lisää tuntemusta. Vaikeaa se on, sillä en oikein tiedä, mistä sitten kuulisin erilaisten bändien musaa, kun hyvää radiokanavaa ei löydy enkä viitsisi summamutikassa mennä kalliita levyjä ostelemaan. Kirjastojen suppeahkot valikoimat ovat vähän auttaneet sekä kaverini ja tämän poikaystävä, joka on jopa pyytänyt kosketinsoittajaksi hevibändiin(sä).

No, jos nyt sitten jotain tiettyjä bändejä voisi mainita, niin Children of Bodom on hyvä, samoin Nightwish ja Within Temptation (kai sekin jonkinsortin heviä on) ja Rammstein (lasken senkin). Myös Wintersun ja Ensiferum menee, ynnä monet muut, mistä olen kuullut vain yksittäisiä biisejä. Pidän siis oikein kunnon mätöstä, örinästä ja jyrinästä, mutta joskus myös vähän herkempi kama maistuu. Ja jotain siltä väliltä. Lordi tms. on kuitenkin liian heppoista. Pikkulasten juttuja..

((Niin ja on niitä yksittäisiä tapauksia muistakin genreistä, esim. Apulanta on oikein kiva, samoin Offspringia tuli yhdessä vaiheessa kuunneltua paljonkin. En siis ole mitenkään ehdoton noiden kategorioiden kanssa, mutta mikään teinipop ym. kevyt pas*a ei pure. Hyi!))
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
Musiikkimaku?
« Vastaus #109 : Elokuu 15, 2006, 12:18:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Fimca Worthleberr"
Olen siitä lähtien koko ajan opetellut tuntemaan kaikenlaisia bändejä ja kuunnellut levyjä, mutta edelleen kaipaisin lisää tuntemusta. Vaikeaa se on, sillä en oikein tiedä, mistä sitten kuulisin erilaisten bändien musaa, kun hyvää radiokanavaa ei löydy enkä viitsisi summamutikassa mennä kalliita levyjä ostelemaan.

Yksi laillinen ja suotava tapahan on hyödyntää bändien nettisivuja, joissa usein on sampleja tai jopa kokonaisia biisejä. Bändejä taas löytää hyvin musiikkilehtien arvosteluja lukemalla, koska niistä yleensä selviää genre ja muuta kivaa, joista voi päätellä, tykkäisikö itse. Myös netistä löytää hyviä arvosteluja, ja kun nyt kerran vauhtiin pääsin, niin tässä muutama sivusto, joita kannattaa hyödyntää: Imperiumi ja Sonos Metallicos. Ja ei muuta kuin metsälle :)

Edit// Ja nykyäänhän Sonos Metallicos kulkee Korroosion nimellä.

rosagoo

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #110 : Elokuu 16, 2006, 18:54:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Saphire Tulenpunainen"
Ajattelin tulla kertomaan mielipiteeni yhdestä asiasta, nimeltä musiikki maku. Jotkut valitsevat ystävänsä musiikkimaun perusteella, mikä on mielestäni äärettömän typerää. Jos musiikkimausta tulee riitaa, ei pidä puhua musiikkimausta lainaakn, sillä vältytään riidoilta.

tottahan toki se on typerää , eihän musiikkimaulla periaatteessa ole mitään väliä,mutta kyllä se vähän niin on että sitä hakeutuu samanhenkisten ihmisten seuraan, ja musamaku on usein enemmän kuin musamaku ,tulee asenteet ja aatteet kaupan päälle. Esim. poliittista punkia kuunteleva ihminen on yleensä varmaankin sangen tiedostava ja ajatteleva ihminen, ja vaikkapa skan ja reggaen kuuntelijat harvemmin lienevät äärioikeistolaisia asehulluja konservatiiveja..Vaikka eihän asia tietenkään ole niin yksiselitteinen. En tiedä saiko pointistani mitään käsitystä :D

itse kuuntelen todella paljon musiikkia ja varsin monenlaista ,liikaakin bändejä mitä haluaisi kuunnella ja sisäistää ja kaikkea. lähinnä,jos pitää jollain lailla rajata niin enimmäkseen just punkia,rockia, indietä,skata ja jonkinverran reggaeta tulee kuunneltua (sekä tietenkin skapunkkia ,jos nyt ruvetaan pilkkua viilaamaan :>). Bändeistä puhuttaessa viime aikoina on tullut kuunneltua eniten varmaankin Musea,Mewiä, Disco Ensembleä, the Libertinesiä ja Holea (+Courtneyn soolomusaa). Leonard Cohenin musaan olen kanssa koittanut päästä sisälle,ehkä ne sanoitukset on kyllä siinä pääroolissa.Suurrakkauksiin kuuluu tietenkin myös PMMP, Ismo Alanko ,Tehosekoitin, Velvet Underground, Weezer , the Strokes, The Sounds (keikalllle taaspian !<33),The Vaselines,Radiohead, living Things,Evilsons,Flogging Molly,The Cure,varsinkin vanha Apis, Common Rider, Operation Ivy,Rancid, Coldplay, Be your own pet , Anal Thunder...Nirvana on klisee,mutta se  on kyllä ihan ykkönen.Sen ja Kurt Cobainin kautta on löytänyt muitakin mahtavia bändejä .ja ihailen K.Cobainin biisintekotaitoa,niinkuin kyllä niinmonen muunkin ! Ja Rasmus, siis nimenomaan tämä vanhempi matsku, joka on ihan eri  yhtye kuin nykyinen ,tämähän vasta sitten klisee onkin mutta aivan mahtavaa musaa eikä todellakaan hävetä,että diggaan hulluna. Rasmuksen kautta on sitten kans löytyny niitä muita bändejä..:D kun nuorempana fanitti niin hitsisti että halus kuunnella kaikkea mitä ne jätkät kuunteli.Nirvana,radiohead, Muse,Weezer mm löytyny haha, kiitti :D
Olen avoin kaikelle ja uusia huippuja tuttavuuksia tulee lähes päivittäin :) Toisaalta tykkään musasta, joka vaan on menevää ja pistää riehumaan ja heilumaan,mutta sitten taas toisaalta semmosesta oudosta fiilistelymusasta,jota täytyy kuunnella jonkun verran sisäistääkseen. Arvostan sanoituksia ,joissa on sisältöä. Ja yhtyeitä ,joilta se soittelu onnistuu livenäkin.

Shagrat

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #111 : Syyskuu 03, 2006, 12:06:27 »
Olen hyvän musiikin ystävä 8)

Suurin osa musiikista, mitä kuuntelen on metallimusiikkia, kuten Ozzy Osbourne, Black Sabbath, Slipknot, Verjnuarmu, Dimmu Borgir ym. ym. Mutta pidän myös dance-musiikista ja ehdottomasti tuon genren huippuja ovat Gabry Ponte ja Eiffel 65. Se on varmastikin se melodia, mikä sai minut kuuntelemaan näitä. :)

Yksi asia mitä arvostan bändeissä on omaperäisyys, tässä tapauksessa Slipknotilla ne naamarit, Verjnuarmulla savoksi laulaminen.

Ravenmind

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #112 : Syyskuu 03, 2006, 14:50:17 »
Metalliahan minä kuuntelen.
Ensimmäinen lempiyhtyeeni oli Stratovarius ehkä noin seitsemänvuotiaana. :) Se kuuluu edelleenkin suosikkeihini, Kotipellon ääni on persoonallinen ja sopii hyvin Straton kaltaiseen powermetalliin. Tällä hetkellä lempilevyni lienee Destiny, jolta etenkin nimikkokappale, SOS ja 4000 Rainy Nights ovat upeita biisejä.
Seuraavaksi, veljeni saatua äidin ostamaan Century Childin, tulikin siis Nightwish. Oceanbornista pidän ehkä eniten, Wishmaster ja CC seuraavina. Angels Fall First on myös ihana levy, mutta sitä en kuuntele kovinkaan paljon, mistä lie sitten johtuisi. Once menee ehkä vähän liian peruspopin puolelle joissakin lauluissa (ottaen huomioon, että peruspop on nykyisin huomattavasti raskaampaa kuin muutama vuosi takaperin). Turunen laulaa(/lauloi) kauniisti ja Wilskan ynnä muiden "vierailevien tähtien", nykyisin Hietalan, ääni luo sille kontrastia.
Sitten on Sonata Arctica, jonka löysin jonkin hevikokoelmalevyn ansiosta. Huomasin pian, että FullMoon oli ainoa kappale, mitä siltä kuuntelin. Veljeni osti Reckoning Nightin ja sitten kaikki muutkin albumit (On se kätevää kun veljellä on samankaltainen musiikkimaku, niin ei tarvitse itse käyttää rahojaan. ;)) Ecliptica ja Winterheart's Guild ovat ehkä parhaat levyt.
Tristanian levyä en vieläkään ole saanut aikaiseksi ostaa/ostattaa, mutta se on ehdottomasti yksi upeimmista yhtyeistä. Norjalaista "sinfoniaoopperametallia" ja "örinäturskaheviä" sekoitettuna loistavasti toimivaksi kokonaisuudeksi. Tuo tavallaan mieleen Nightwishin, mutta on mielestäni hieman parempi.
CMX ei tosin ole metallia (joitakin kappaleita ehkä lukuunottamatta), mutta silti yksi suosikeistani. Tämänkin löysin veljeni ansiosta, tosin olen kuunnellut eniten lähinnä Aion- ja Pedot- levyjä. En ole varmaankaan maininnut kovinkaan monessa muussa topicissa, että Taivaanääreläiset on ihana laulu? ;) Kotiteollisuus- ja 51Koodia-yhtyeiden kanssa tehty Vapaus johtaa kansaa on loistava kappale. Samoin Melankolia, Suojelusperkele, Mustat siivet yli taivaan, Hautalinnut, Minun sydämeni on särkynyt, Päämäärä, Olet tässä ja Surunmurhaaja iskevät. Muiden muassa. Pitänee tutustua CMX:n laajaan ja... hmm... monipuoliseen tuotantoon hiukan paremmin, kunhan aikaa on.
Ja mitäs muita... Ainakin ruotsalainen powermetalliyhtye Dragonland on hyvä. Hieman Straton kaltaista sankariheviä. Kaksi ensimmäistä levyä, joita tosin en ole kuullut, kertovat samaa The Dragonland Chronicles-nimistä fantasiatarinaa. Kolmas levy, Starfall taas liittyy osittain Egyptin historiaan ja mytologiaan. Ja kun nyt katsoin Wikistä, huomasin, että uusi albumi Astronomy julkaistaan ensi kuussa, eli sitä siis odottelemaan...

Ja minusta ei ole väärin tutustua uusiin ihmisiin musiikkimaun perusteella. Onhan tietysti typerää ajatella, että "hui, tuo kuuntelee punkkia/massateinipoppia/gangstarappia/norjalaista turskaheviä, en varmasti ala sen ystäväksi, koska sen on pakko olla täysi idiootti", mutta yleensä musiikkimaku kertoo ihmisistä muutakin. Sen avulla voi huomata luonteesta yhteisiä piirteitä, jotka muuten kenties jäisivät huomaamatta.

giltzü

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #113 : Syyskuu 19, 2006, 12:37:06 »
Minä saan kuulla koko ajan musiikkimaustani, kuinka outoa ja huonoa se on.. en tosin kiellä. myönnän itsekkin että kuuntelen outoa musiikkia. olen meinaa koukussa brittimusaa. ( ihan sama millasta) mutta onpa nyt päällimäisenä sex pistols ja hard-fi. Eniten kuitenkin Franz Ferdinandia. Kylähän nuo siis saman tyylisiä on. Eli varmaan britti rokki tai mikä vitsi onkaan... mutta niiku yks hyvä kaveri kerran sano että se on oma asia millasta musiikkia kuuntele. (vaikka se ois outoa:P)

Dian

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #114 : Syyskuu 19, 2006, 19:34:59 »
Hoh, aihe joka on niin laaja ja samalla niin suppea - musiikkimaku. Ainakin omani.

En osaa kuvailla tietyllä tavalla, kuten esimerkiksi "rokkia mä kuuntelen" tai ylipäätään mitenkään näin lokeroidusti. Kai siihen sisältyy rock-punk-ääh, minä tuollaisista tiedä. Nevermind.

Mitäs kaikkia bändejä kuuntelenkaan. Fall Out Boy on yksi suosikki. Kivoja kappaleita ovat lähes kaikki; tuon tyylisestä, sanoitepainotteisesta musiikista tykkään yhtenä musiikin alalajina. ((: tykästyin Fallouttiin vasta hetkinen sitten, muutama kolme viikkoa, ja tykkääntykkään. Nami. Kivan vauhdikas meininki, sopii hyvin tämänhetkiseen elämänvaiheeseeni.

Nirvana on kanssa yksi aivan ihana, johon syvennyin siihenkin vasta lähiaikoina. Kurt Cobainilla on (/oli) ihana ääni. Kappaleet ovat hyviä todella moni, vaikka tähänastinen suosikkini on ehkä kestosuosikki Smells Like Teen Spirit. Osa kappaleista onkin ehkä vähän hitaita/rauhallisia (tai ehkei kuitenkaan mutta jollain tapaa) makuuni. Tämänhetkiseen makuuni siis - se on kovin vaihteleva. *huoh*

Niin, tuossa nyt pari esimerkkiä. Radiota kuuntelen aika rutkasti - toisinaan. Soittolistani riippuu hyvinkin pitkälti päivästä ja mielialasta.

jag måste gå nu. meneekse noin? tulen mahdollisesti muoksimaan myöhemmin.

Ravenmind

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #115 : Syyskuu 22, 2006, 17:27:50 »
Nyt kaikki osoitteeseen www.pandora.com!

Auttaa oikeasti löytämään oman musiikkimakusi mukaisia bändejä. Loistava keksintö.

Catoblepas

• Ankeuttaja
Musiikkimaku?
« Vastaus #116 : Syyskuu 22, 2006, 17:33:08 »
Musiikkimakuni menee hyvin paljon kaikenmoisen metallin ja rokin puolelle. Eri metalligenreistä powermetal, thrashmetal ja heavymetal iskevät eniten, rokin puolelta punkrock, alternative rock ja ns. emo"genre" ovat suosikkejani. Jos bändejä pitäisi listata niin Sonata Arctica, Stam1na, In Flames, Bullet For My Valentine, Masterplan, Nightwish, Mokoma, Fall Out Boy (Joko riittää?), Timo Rautiainen, Stratovarius, Dreamtale, Apulanta (No ei riitä!), Bon Jovi, Yellowcard, Rammstein sekä Zen Café ovat ainakin mainitsemisen arvoisia. ^_^

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
Musiikkimaku?
« Vastaus #117 : Syyskuu 24, 2006, 16:28:46 »
Lainaus käyttäjältä: "rosagoo"
tottahan toki se on typerää , eihän musiikkimaulla periaatteessa ole mitään väliä,mutta kyllä se vähän niin on että sitä hakeutuu samanhenkisten ihmisten seuraan, ja musamaku on usein enemmän kuin musamaku ,tulee asenteet ja aatteet kaupan päälle.

Minua jotenkin huvitti tämä. Toki tajusin pointin poliittisesta punkista sun muusta, mutta enpä tunne monta ihmistä, jotka kuuntelisivat musiikkia jonkin aatteen takia. Mutta jos kaverit valittaisiin oikeasti musiikkimaun mukaan, minulla ei olisi varmaan puolituttuakaan, koska oma musiikkimakuni on sangen... moninainen.

Voisin aloittaa metallista, koska oikeastaan musiikkimaullinen kehitykseni alkoi siitä. Yleensä pidän melodisesta metallista enkä niinkään sellaisesta, jossa on vain mielettömästi kitararämpytystä ja rääkyvä solisti, jonka laulamisesta ei saa vahingossakaan selvää. Genren sisällä makuni skaala on suurinpiirtein Nightwish - Sonata Arctica - In Flames - Eternal Tears of Sorrow - Chimaira - Poisonblack - Rammstein.

Kuuntelen myös rockia, yleensä vähän raskaampaa. Nickelbackilla, Kotiteollisuudella, Poets of the Fallilla, 3 Doors Downilla ja Breaking Benjaminilla esmes on jotain oikein hyviä kappaleita. Sitten on jotain rockin ja metallin väliltä, kuten Charon, Within Temptation ja Velcra. Pidän myös kovasti j-rockista, Hyde on rakkaus, kuten myös X Japan, Onmyouza ja Dir en grey ja monet indiebändit, joita on turha luetella.

Viime aikoina on tullut [paljolti kiitos paremman puoliskoni] kuunneltua myös nk. kööttimusiikkia. Siouxie and the Banshees on hyvä, sekä Laibach ja Das Ich ja Two Witches. Aloin kuitenkin epäillä mielenterveyttäni siinä vaiheessa, kun huomasin oikeasti alkavani tykätä Bauhausista. *naur*

Minulle on tärkeää myös klassinen musiikki sekä ns. klassisilla soittimilla soitettu musiikki. Lempisäveltäjiäni ovat Brahms ja Beethoven. Rakastan kaikkea kaunista musiikkia, jota soitetaan viuluilla/selloilla/pianolla/tms., kuten Secret Garden [joka on ehkä kauneinta, mitä olen ikinä kuullut] ja Apocalyptica. Voisin tähän yhteyteen mainita myös Gregorianin, koska en osaa sitä muuhunkaan kategoriaan pistää. Aasialainen perinnemusiikki tai perinnesoittimella soitettu musiikki on myös rakkaus, varsinkin Tan Dunin sävellykset. Hurahdan helposti myös joihinkin soundtrackeihin, esimerkiksi LotRin, Corpse Briden ja Jesus Christ Superstarin kappaleisiin.

Voisin oikeastaan kiteyttää musiikkimakuni sanomalla, etten ole mitenkään genreuskollinen vaan kuuntelen kaikkea, mistä löydän jotain hyvää tai kaunista. Jo mainittujen lisäksi olen löytänyt itseni kuuntelemasta gospelheavyä, t.A.T.u:ta, Kwania, Yötä, Neljää ruusua, Anastaciaa ja ties mitä. Yritä siinä sitten lokeroida itsesi o_O Oikeastaan minun olisi paljon helpompi sanoa, mitä en missään nimessä kuuntele. Iskelmä ei iske ollenkaan, eikä kamala herutuspoppi, jonka sanojen pointti yksi kolmikirjaiminen sana... Teinirockia [Lovex ym.] en yleensä siedä, kuten en myöskään r'n'b:tä, hiphoppia tai deathmetallia.
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

Raindrops

• Ankeuttaja
Vs: Musiikkimaku?
« Vastaus #118 : Maaliskuu 14, 2007, 19:23:36 »
Musiikkimakuuni kuuluu A&R(onko tämä edes oikea termi? No jaa, eli alternative ja rock), jazz, indie, punk, hardcore sekä jossain määrin metalli. En sitten oikeastaan tiedä, onko musiikkimakuni niin laaja vaikka tekstinä saattaakin näyttää siltä. Nimittäin satunnaisesti punk, indie sekä alternative voivat kuulostaa melko samoilta. Hmm, orkesterejako tässä pitäisi luetella? Täältä tulee. =)

Metallin osalta tulee kuunneltua suurimmaksi osaksi Panteraa, Metallicaa ja välillä Motörheadia. Ja Queens of the Stone Agea. Mutta mietin tässä vain, että luokittelenko sen tänne vaiko alternativeen. No laitan nyt sitten tähän, vaikka hyvin heppoista metalliahan tämä on jos on. Pidän metallista, jossa on edes jossakin määrin melodisuutta mukana. Tärkeää on myös se, että sanat tulevat selkeästi ulos eikä karjumisena. Eli en ole raskaamman metallin, hewin, ystävä.

A&R ja indie. Luultavasti nämä ovat genret, joihin keskityn eniten. Musiikki vaan iskee. Nirvana(grungetyyliähän yhtye edustaa osaksi, mutta kyllä se tähänkin mennee), Keane, Jet, The Killers, Danko Jones, Rise Against, Coldplay, Kaise Chiefs, Hard-Fi(punkkia osaksi), The White Stripes, Radiohead(antakkee mulle rahaa Ok Computer levyyn =)),The Hives, The Kooks, The Cure, 30 seconds to Mars, Zen Café, Death cab for Cutie, Panic! At the Disco.. yms yms.

Punk/HC - AFI(vanha AFI menee hardcoren puolelle. Uuusi taas.. no.), The Knob, Apulannan vanha tuotanto ja "uutena tuttavuutena" Raised Fist.

Jazz, aaah, ihanaa ja rauhoittavaa vaihtelua. Jazz saa vaan rentoutumaan ja rakastan sitä musiikkia. Jazzista tulee kuunneltua Herbie Hancockia, Steely Dania ja Jamie Cullumia. Herbie ja Jamie, kovia miehiä pianon ääressä.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #119 : Maaliskuu 23, 2007, 18:36:43 »
Musiikkimakuni ei enää niin laaja ole, mitä se oli vaikka viime kesänä. Nykyään musiikki, jota kuuntelen, on jotenkin yhteydessä rockiin. En tiedä mikä siinä kiehtoo, tosin tietenkään kaikki rock ei minullekkaan putoa. Myös punk, punk-rock kuulostaa kivalta. Yleensä kyllä lyriikat vie siinä kappaleessa aina huomion. Tietysti kaikki on kiinni yhten sopivuudesta, lyriikat+melodia/rytmi+laulajan ääni=muodostuu mielipide. Soittimet ja kaikki tuollainen tietysti vielä mukaan ja hyvä tulee, jos tulee.
Joku hevi ja metalli musiikki menee, ei mikää örinähevi kuitenkaan. En kuitenkaan ole turhan tarkka siintä mitä kuuntelen jos en ihte saa päättää. Eli silloin menee melkeen kaikki, vaikka niistä en pitäisikään. Eli hip-hop, pop,  dance.. Jopa klassinen on parempaa kuin joku pop.

Olen muutenkin kamalan huono luokittelemaan genrejä, joten en sitten tiedä meniko noi nyt oikein. Ja sitten olisi vielä niitä ala/sivu genrejä joita en edes muista. Joten tolleen suunnilleen.
i only show you what i want you to see

Bumblebee

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Maaliskuu 23, 2007, 19:54:39 »
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta on täällä ainakin pari ihmistä jotka kuuntelevat samoja bändejä mitä minäkin kuuntelen.
Eli, musamaku menee sinne indien. "indien" (Nykyäänhän voisi sanoa että indie on oma genrensä. Bändi voi soitta indieä vaikka ei olekan indie-bändi) ja alternativen puolelle.
Lemppareita: Arctic Monkeys, Klaxons, We Are Scientists, Franz Ferdinand, The Wombats, Jamie T ja Kasabian muutamia mainitakseni. Eli enimmäkseen brittimusaa, mutta kyllä USA:sta joskus tupsahtaa hyviä bändejä kuten WAS. Joidenkin mielestä kuuntelen "mainstreamindieä", joka kyllä jossain määrin on totta, mutta kun minä pidän näistä bändeistä, en kuuntele niitä vain siksi että ne ovat nyt "in".
Täytyy kyllä sanoa että minun olisi pitänyt syntyä Enklantiin enkä Suomeen. Siellä on niin hyvä musaskene Suomeen verrattuna. Suomalaisbändeistä Disco Ensemble ja The Crash ovat suurinpiirtein ainoat jotka iskevät.
Räppi, hevi ja purkka-poppi ei oikein ole minun makuuni, onhan niitä poikkeuksiakin, mutta niitä on kyllä vähän.

[mainos]last.fm löytyy allekirjoutuksesta[/mainos]

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #121 : Maaliskuu 25, 2007, 18:37:13 »
Nyt vähän aikaa (n. vuoden vähän yli ) musamakuni on ollut aikas yksipuolinen. Tykkään nimittäin punkista. Ja rokkiakin tulee kyllä kuunneltua silloin kun tekee mieli avata radio. Mutta sitten on aika outoa, että minä joka rakastan punkkia, harrastan paritansseja. Jolloin on tietysti kuunneltava iskelmiä ja lattareita. Lattareista tykkään jo niitten ihanien rytmien takia, mut pidän hyvin harvoista iskelmäbändeistä. Mä kuitenkin oon tykästyny Jani & Jetsettersiin. Se laulaja on vielä aikas söpökin.

Mut mun suosikkibändit:

Green Day: En kyllä todellakaan rupea väittämään, että GD olisi punkkia, mutta silti sitä on ihana kuunnella. Uudesta tuotannosta en pidä läheskään yhtä paljon kun vanhasta, mutta kyllä täysille laitan, jos Boulevard of broken dreamsia soi radiosta. Green Day on ollut mun suosikki jo iät ja ajat enkä usko, että se mun listalta vielä moneen vuoteen tulee häviäänkään. Billie-Joe, Mike ja Trè ovat huipputyyppejä ja huumorikin tuntuu olevan kohdallaan. Ainakin, mitä videoista ja haastatteluista on huomannu.

Sex Pistols: Miten voisinkaan kuvata Sex Pistolsia? Hmm... En voi sanoo muuta kun Pläts! Se pamahtaa suoraan mun päähän. Mä rakastan kaikista eniten niitä biisejä jotka rämisee. Mitä kovempaa sen parempi. Ja fanitan Sidiä. Olkoonkin kuollut. Sen ja Nancyn tarina oli ihanan koskettava. Kannattaa lukea Nancy. Sidin omat biisit on kyllä superjärkkyjä, ei niitä pysty kuunteleen. My way on suorastaan kamala. Johnny Rottenkin on tosi cool. Ja miks ei muutkin. Niillä vaan on loppujen lopuks aika vähän musaa. Mut laatu se on määrää tärkeempi. 

Simple Plan: Ei tääkään ihan punkkia ole, mutta pirteää rokkia. Saa mut hyvälle tuulelle. Ehkä vähän vähemmän tunnettu, mutta tykkään silti ihan sikana.

Sekä tietysti:

The Clash
The Hives
The Ramones
Eppu Normaali ( tosin tykkään enemmän vanhasta tuotannosta )

Ja uusvanhana tuttavuutena:
Hassisen kone

Musamaku on todellakin mielialasta kiinni, mutta olin mä sit millä mielellä hyvänsä niin harvemmin siedän purkkaa, ( poppia ) vaikka olenkin entinen Britney-fani. Ja räpit ja hiphopit on kans jotain ihan sietämättömän kamalaa.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Terryet

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Maaliskuu 25, 2007, 21:14:24 »
Minun musiikkimakuni on vuosien aikana vaihdellut laidasta laitaan.

Ihan aluksi, joskus 8-12-vuotiaana kuuntelin poppia (Antti Tuisku, Britney Spears etc.).
Olin ihan hirveä Antti-fani ja huoneeni seinät olivat täynnä Tuiskun kuvia.
Nykyisemmin en voi sietää tuota miestä.

Popin jälkeen tuli räp. En muuta kuunnellutkaan varmaan kahteen vuoteen.
Silloin kuuntelin kyllä pääasiassa suomalaista (Cheek, Herrasmiesliiga, Skandaali, Ezkimo, Elastinen, Harhakuvitelma, Kapasiteettiyksikkö, Trilogia, Uniikki etc.) ja sitten näitä amerikkalaisia vähemmän (Eminem, Snoop Dogg, 50 Cent).

No räpin jälkeen pomppasin punkrockiin. Kuuntelin vain Klamydiaa, Sex Pistolsia, The Ramonesia, New York Dollseja ja Apulantaa.

Vähän myöhemmin punkkiin sekoittui myös rokkia, Mötley Crüe, KISS etc.

Nyt musiikkimakuni on lähinnä suomirock ja -pop. Kuuntelen melkein mitä tahansa suomalaista, radioni on säädetty Suomipopin taajuudelle ja sitä kuuntelen melkein joka hetki. Sen lisäksi kuuntelen mm. Eppu Normaalia, Pelle Miljoonaa, Klamydiaa, Mötley Crüeya, Apulantaa, Stray Catseja ja Matchboxia.

Näiden kaikkien lisäksi olen aina pitänyt HIMistä todella paljon ja sitä kuuntelen myös edelleen. Apulantaakin on tullut kuunneltua melko nuoresta.

Näkkileipä

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Maaliskuu 27, 2007, 22:03:38 »
Omaa musiikkimakuani voisi kuvata melko laajaksi. Kuuntelen musiikkia ihan fiiliksen mukaan.

Täytyy kyllä tunnustaa, että pikkukakarana kuuntelin pelkkää Britney Spearsia ja purkkapoppia. Nykyään ei tämä pop- lokero enää kolahda.
Eli miulle kelpaa niin rap (Järkyttävää :D), esimerkkinä Chamillionaire,
tekno/dance (Älkää kuolko :D), esim. Foggy,
rock, esim. The 69 eyes,
heavy metal, esim. Sonata Arctica.

Sekä punk uppoaa välillä. Sekä poppi vain PMMP :n muodossa.
Viimeisen vuoden aikana olen kuunnellut pelkkää rockia/heviä, eli tämä yllättävä laajentuminen hämmästyttää itseänikin :'DD
Ja pakko vielä lisätä, että inhoan muuten suomalaisia sanoituksia, ainoa poikkeus PMMP, vaan englantilaiset sanat vetävät puoleensa :o

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #124 : Maaliskuu 30, 2007, 18:08:51 »
No kuuntelen aika paljon sellaista musaa, josta tulee hyvä mieli. Ja oikeastaan enimmäkseen punk/rockia... En voi kylläkään sietää sellaista musaa, jossa laulaja ei osaa laulaa... Joo teinipoppareista en kans pidä... Tykkään myös sellasista lauluista, jotka on laulettu tosissaan... En sillä et olisin joku tiukkis.. Mut kyl ne humoristisii saa olla.. NO tässä vähän esimerkkei mun musamausta: The Ramones, The Clash, Billy Bragg, Slade, Green Day... Ja tämmöstä sitä nyt on vaan niin kivaa kuunnella. Musiikki on mun elämä <3