Kirjoittaja Aihe: Saippuasarjat - inhoatko vai rakastatko?  (Luettu 8694 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Primula

• Ankeuttaja
Re: Saippuasarjat - inhoatko vai rakastatko?
« Vastaus #50 : Helmikuu 11, 2007, 20:50:48 »
Olen mennyt saippuasarjoista sekaisin. Aloin katsomaan kaverini kanssa aluksi Kauniita ja rohkeita, koska se oli silloin erittäin jännittävä, silloin saapui Nick kaupunkiin ja alkoi iskeä Brookea.. Mutta se lopahti. Seuraavana mie aloin seurata Päivien Viemää mikä on ihan paras saippusarja , koska siinä tapahtuu välillä ihan sekavia juttuja. Lisäksi katson venetsialaisia siestasaippuasarjaa Mi Gorda Bella (Tuhkimotarina) , joka on hauska, jännittävä ja romanttinen sarja. Sarja kun alkoi oli se vähän omituinen ja se kai vetosi katsomaan.

ZebraMyy

• Ankeuttaja
Vs: Saippuasarjat - inhoatko vai rakastatko?
« Vastaus #51 : Maaliskuu 21, 2007, 11:18:50 »
Hahaha, saippuasarjat - saan päivän naurut joka ikinen kerta kun avaan TV:n ja sieltä tulee Päivien Viemää. Voihan se jonkun mielestä tietysti olla hyvä, mutta itse näen siinä vain naurettavan usein toistuvia juonenkäänteitä ja typeriä juttuja. "Typerillä jutuilla" tarkoitan näitä iänikuisia "kuoli-ei kuollutkaan-kuoli"-toistoja. Katsoin kesällä muutaman jakson Päivien Viemästä, ja kun näin siitä taas pätkän muutama päivä sitten, niin jaksossa esiintyi kaikki kesällä kuolleet henkilöt. Jostain syystä ohjelma saa mut nauramaan ihan kympillä, kun kaikki on olevinaan niin dramaattista. Mielestäni ohjelmaa voisi lyhyesti kuvailla näin: sekava ja huono, imelä saippuasarja, jossa vuorotellen kuolee ja menee naimisiin ihmisiä. En nyt kuitenkaan yritä olla hyökkäävä sarjasta pitäviä vastaan (;

Toinen naurunaiheistani on kammottava Kauniit Ja Rohkeat. Olen katsonut sitä aika vähän, mutta silti tiedän juonenkäänteet ja muut heti paikalla, kun avaan TV:n ja katson ohjelmaa viisi minuuttia! En osaa kuvitella katsovani sitä koskaan tosissaan, hyh.

Muita saippuasarjoja en sitten suoraan haukukkaan, niitä kun en ole paljoakaan nähnyt.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Maaliskuu 23, 2007, 17:57:17 »
En voi sietää Kauniita ja Rohkeita, enkä Tunteita ja tuoksuja! Olen kerran vahingossa laittanut tv:n päälle, kun Kauniit ja Rohkeat on ollut menossa ja täytyy sanoa, että ei sitä kovin hienoksi näyksi voinut sanoa. Niin kauheaa säheltämistä ja kotikutoisen näköistä se on, että huhhuh. Salatuista elämistäkään en kovin perusta. Vanhat jaksot olivat parempia ja niissä oli jopa jotain ideaa. Nyt sekin on vain sellaista sähläystä, ettei mitään rajaa. Tosin täytyy silti myöntää, että katson sen aina paremman tekemisen puutteessa eli noin pari kertaa viikossa. Siihen on sen verran kavereiden panostuksella onnistunut jäämään koukkuun.

Päivien viemää. Se on yksi lempisarjoistani. Apua, se jäi tänään katsomatta, kun tuliin koneelle. Apua. Pitikin tulla tähän ketjuun, että tuli kauhea morkkis jakson väliin jättämisen takia. Mutta siis, asiaan... Päivien viemää ei ole myöskään kovin suuri poikkeus saippusarjoista puhuttaessa, koska se näyttää aika kotikutoisesti kuvatulta. Siihen on kuitenkin onnistunut jäämään koukkuun, vaikka tapahtumat junnaavat paikallaan ties kuinka kauan ja samoja asioita toistetaan melkein joka toisessa lauseessa. Jos aivan oikein muistan Billie Reedillä taitaa olla aikamoiset käsivoimat, nimittäin sen monen jakson verran hän käsiensä varassa on roikkunut. Ää, kuinkakohan Shawnin ja Bellen käy, en voi olla olematta utelias.

Minulla on siis suurin piirtein viha-rakkaussuhde saippusarjoihin. Paria sellaista ohjelmaa en voi sietää, mutta pariin olen jäänyt pahemman kerran koukkuun.
It's easier not to do things than left them undone.

tiituliz

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Huhtikuu 03, 2007, 12:04:59 »
Kauniit ja rohkeat on mielestäni äärettömän typerä ja ärsyttävä, kun siinä ei edes tapahtu mitään vaan samat tapahtumat junnaavat paikallaan viikosta toiseen. Ja lisäksi se että esim. Brooke itkee koko ajan. :D Ja makaa kaikkien miespuolisten henkilöiden kanssa.
Päivien viemää on jo hieman kiinnostavampi, eikä voi katsoa kerran kuukaudessa pysyen silti "kärryillä" tapahtumista. En silti seuraa, koska kuitenkin melko huono ohjelma.
Sen sijaan nämä "telenovelat" kuten venezuelalainen Tuhkimotarina on mielestäni varsin hyvä! :D Välillä tapahtumat ovat kyllä niin hölmöjä että pitää nauraa... :)
Yleisesti ottaen muunlaiset sarjat ovat kyllä loppujen lopuksi parempia kuin saippuat...

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #54 : Huhtikuu 06, 2007, 23:27:54 »
Miten minä olen kuvitellut, että olen vastannut tähän... Noh kuitenkin. Minä pidän joistain saippuasarjoista. Seuraan päivittäin Päivien viemää ja joskus tulee katsottua Tuhkimotarinaa vaikkakin aluksi tyrmäsin sarjan aivan totaalisesti. Lukulomalla satuin katsomaan sarjasta muutaman jakson ja olin koukussa nyt en ole kirjoitusten jälkeen kerennyt katsomaan käytännössä yhtään jaksoa. Päivien viemään taas jäin koukkuun käytännössä heti kun sarja alkoi pyörimään Suomessa ja nyt olen totaalinen fani. Salkkareitakin seurasin joskus aktiivisesti, mutta nyt se on jäänyt kun sarjassa tapahtuu aivan omituisia asioita ja parhaita hahmoja on lähtenyt niin tiheästi pois, että huh huh. Kauniita ja Rohkeita en ole käytännössä seurannut koskaan. Joskus seurasin jonkun kuukauden ajan, mutta siihen se sitten jäikin.

Päivien viemäässä kiehtoo juuri ne niinkin tyhmiltä tuntuvat juonikuviot. Kuten nytkin/vieläkin menossa oleva sarjamurhaaja ja saari kuvio. Saari juttu oli kyllä tylsä, mutta muutenkin tuntuu, että tässä sarjamurhaaja jutussa on ollut kaikki mahdolliset epärealistisuuden elementit mukana. Ensin kaikki kuolee, sitten ne onkin hengissä ja sitten osa kuolee taas ja sitten pitääkin olla hiljaa. :) Koska olen Päivien viemäässä suuri Sami ja Lucas fani odotan sormet syyhyten heidän häitään ja pelkään, että Sami (taas) pilaa omat häänsä. Muutenkin Päivien viemäässä nyt olevat pari hässäkät ovat viihdyttävää seurattavaa. Jan ja Shawn ovat kiistatta pahin näkemäni pari vaikka Philip ja Belle ovatkin hyvänä kakkosena. Bo ja Billie ei ei ei samoin kuin Patrik ja Hope ja Patrik ja Jennifer ja mikä pahin Kate ja John, nööy. Sami ja Lucas on sarjan ainut "tasapainoinen" pari. :)

Saippuasarjat ovat siitä ihania, että niistä voi jättää jonkun viikonkin katsomatta, mutta silti pysyy juonessa mukana monissa sarjoissa tämä ei ole mahdollista. Nytkin minulta jäi monta jaksoa katsomatta ulkomaan matkan takia ja olen jällein aivan mukana jutussa, saattaa osittain johtua siitä, että seuraan juonikuvioita Amerikan tahtiin...

Minulla on hieman ristiriitainen asenne saippuasarjoihin. Joitain sarjoja rakastan ja joitain inhoan. Kaunareita inhoan, Päikkäreitä rakastan, Emmerdalea inhoan, Tuhkimotarinasta pidän.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Megera

• Vuotislainen
    • Megeran Blogisivu
« Vastaus #55 : Huhtikuu 17, 2007, 12:32:49 »
Rakastan kaikkia saippuasarjoja <33 En ehdi kyylä kaikkia kotsomaan koska ne tulee päällekkäin mutta yleensä nauhoitelen ne ja katson vkl. Tai kun on aikaa...  : P
Katon saippiksia koska ne on niin i´hania ja henkilöt on niin täydellisiä niin täydellisiä. Ja kun niissä tapahtuu kaikkea epäolennaista, asioita jotka ei ikinä täs "oikeassa elämässä" tapahdu. Tietysti ne hahmot kun ne on niin monenlaisia, eri persoonia jotaka tekee just miten kuuluu heidän "mailmassa".
Seuraan Päivien viemää, Anastasia, Hause, Ewerworld, Entorage.
(Jatkan tän loppuun kun pääsen kotio olen koulussa ja nyt ei voi kirjottaa loppuun)
Like a river flowing to the sea
You'll be miles away, and I will know
I know I can deal with the pain
No reason to cry.

Sinéad

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Huhtikuu 28, 2007, 15:22:01 »
No, enpä oikein osaa sanoa. En oikein erityisemmin noita saippuasarjoja rakasta tai vihaa, onhan niitä muutamia ihan hyviä ja joitain ihan huonoja. Vietän muutenkin hyvin vähän aikaa television äärellä (joo, mitä nyt keväällä olen alkanut seuraamaan muutamaa sarjaa, mutta ei niitä paljoa ole, pari kolme). Oikeastaan saippuasarjoista seuraan vain Tuhkimotarinaa ja sitäkin aloin seuraamaan vasta maaliskuussa, mutta koukussa ollaan. Se on sellainen ylinäytelty mutta monista hahmoista pidän.
En voi sanoa että pitäisin erityisemmin niistä saippuoiden koukeroista kun "siskosi onkin miehesi ilkeä äitipuoli" ja kaikki ovat kaikkien kanssa. Mutta joissain sarjoissa on kiintoisia henkilöitä joita alkaa sitten seuraamaan, ja tapahtumatkin ovat joskus jännittäviä "kukahan se murhaaja on, voi ei se on Hän!"
Niin että tämmöistä, en siis ole puolesta enkä vastaan. Kyllä niiden ääressä on toisinaan ihan kivaa, mutta väliin niihin voi kulua liikaa aikaa kun niitä tulee telkkarin täydeltä.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #57 : Toukokuu 04, 2007, 15:20:56 »
Kyllä täytyy aina kattoa Salkkarit, kun ehtii. On tietysti totta, että se on täyttä roskaa koko sarja. Ismo:"ÄÄÄ mul ei ole työpaikkaa, pelaan talon, yhyy..." Ossi:"Menis ny ----- koko äijä!" Seppo:"Ismo on meidän ystävä..." Huh huh. Typeriähän ne kaikki saippuasarjat ovat, mutta onhan niissä selvästi oma viehätys. Ei niitä muuten edes näytettäisi. Kauniita ja rohkeitakin jää joskus ihan vahingossa katsomaan, vaikka se on jo ylitsepursuvan tyhmä.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #58 : Toukokuu 04, 2007, 18:02:41 »
Minä rakastan saippuasarjoja. Puolet katsomistani ohjelmista on saippuasarjoja. Ne ovat sellaista mukavaa hömppää, jossa ei niin liiemmin tarvitse ajatella, kun niitä katselee. Erikoistehosteet, ovat yleensä todella ala-arvoisia ja osa näyttelijöistäkin aika kiikun kaakun näyttelijä tittelinsä kanssa. Toisaalta, niissä on hauskoja juonenkäänteitä, erikoisia persoonia, epäaitoja tapahtumia, vitsejä piisaa ja nämä "kuolleista heräämiset" jaksavat hämmästyttää kerta toisensa jälkeen.

Lempi saippuaani on ehdottomasti Päivien Viemää. Minä ihan oikeasti pidän siitä sarjasta, enkä katso sitä siksi koska se olisi niin äärettömän huono. Ei minusta kaikkien sarjojen tarvitse esittää sitä onnellista perhe-elämää. Kuka sellaista jaksaisi katsoa. Onhan meillä jo esimerkiksi kotikatu, jossa eletään suht "normaalia" elämää. Minusta on mukavaa, kun sarjassa juonitellaan ja välillä tapahtuu jotain sellaista mitä oikeassa elämässä ei voisi tapahtua.
Kaunareita katselen aina sivusilmällä, kun ne tulevat Päivien Viemään kanssa samaan aikaan. Ihan viihdyttävää. Salkkarit jos tähän lasketaan, niin niitä tulee tietysti katsottua. Passions, oli myös ehdoton suosikkini silloin kun sitä Suomessa näytettiin.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Kesäkuu 06, 2007, 19:46:36 »
Täytyy myöntää, että katson saippuasarjoja. Jotkut ihastuttavat, jotkut vihastuttavat. Päivittäin katson Days of Our Lives eli päikkärit. Tämä sarja ei ole niinkään hyvä, mutta jokin minussa saa sitä katsomaan, sanotaanko että se on hyvää viihdettä. En voisi elää ilman Johnia, tuhansien ilmeiden miestä ;> ja heidän lukuisia ongelmiaan. Vihaan suomalaisia saippuasarjoja, en vain tykkää. Amerikkalaiset ja britiläiset sarjat menevät, vaikka tokseenkin ovat kaikki samanlaisia.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2007, 20:30:04 kirjoittanut Posityyhtynen »
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Lonely

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Kesäkuu 26, 2007, 22:10:53 »
Välillä tulee katsottua. Toisaalta niissä vihastuttaa se tietty hitaus, yhden asian käsittelyyn tuhraantuu usein monta jaksoa, ainakin amerikkalaisissa sarjoissa. Piristävää on katsella erilaisten juonikuvioiden muotoutumista ja eri henkilöitä. Eri hahmojen herättäminen yhä uudelleen kuolleista vain ärsyttää ja jotkin juonet ovat aivan uskomattomia. Hyvää aivot pois -viihdettä.

Kaunii ja Rohkeat En seuraa, näen ehkä yhden jakson vuodessa kokonaan. Viimeksin näin tämän Ridgen ja kahden naisen kolmiodraaman alkua, joista toinen oli herännyt kuolleista ties monetta kertaa. Kuten eräs opettajani sanoi, tätä sarjaa voi katsoa kerran viidessä vuodessa ja mitään ei ole menettänyt. Eli en pidä.

Päivien viemää Välillä jään koukkuun tähän sarjaan, mutta yleensä tapahtumat etenevät niin raivostuttavan hitaasti, että ei sitä jaksa. Juonikin saa joskus ulvomaan naurusta, siinä sarjassa on välillä todella erikoisia asioita, kuten muka avaruudesta tulleita ihmisiä.

Tämän lisäksi esimerkiksi Passionssia seurasin siihen aikaan, kun sitä tuli ja siitä jonkin takia pidin, vaikka nykyään sen muisteleminen herättää yleensä ihmettelemään, miksi sitä on katsonutkaan. Salattuja elämiä tulee kanssa seurattua silloin, kun osuu kohdalle, mutta muuten ei. Kyllästyin siinä vaiheessa, kun Miia, Saku ja muita alkuperäisiä hahmoja poistui. Telenoveloita Tuhkimotarina (tauolla) ja Anastasiaa seuraan joka päivä. Niissä kiehtoo varmaan se kieli ja Anastasiassa ainakin historia. Sen lisäksi esimerkiksi mieshenkilökaarti saa yleensä naulittua television eteen. En poistu minnekään, jos Anastasian Vladimir näytetään ruudussa:)

Poissa Tinde

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Heinäkuu 03, 2007, 22:35:19 »
Ite en kauheasti saippuasarjoista tykkää.Minusta ne ovat niin naurettavia, kun aina jankataan vaan suhteista ja kuinka petetään ja palataan taas yhteen ja sitten taas yksi syrjähyppy lisää ja taas odotellaan tilaisuutta iskeä ja jos onni ei suo niin sitten mennään ettimään uutta miestä jostain muualta jopa varattuja.Ei voi olla tylsempää, kuin ainainen kaava.Saippuasarjat ovat kuitenkin pitäneet pintansa aika hyvin ohjelmistossa.Tiedä kuinka kauan vaikka jotain Kauniita ja Rohkeita vielä jaksetaan tehdä.Sarja on jo loppuun kulunut.Onneksi mtv3 sentään ymmärsi lopettaa näyttämästä Tunteita ja Tuoksuja.Se oli aivan liian Kauniit ja Rohkeat.

Kyllä ite kuitenkin tulee jonkun verran katottua Salkkareita jos se nyt saippuaksi voi laskea, kun kuitenkin kyseessä on suomalisesta muustakin elämästä.Eikä suomalaisten elämä tuskin onkaan niin dramaattista ja vuoristoratasta, kuin jossain amerikkalaisessa.Tulee ite jonkun verran kuitenkin seurattua Tuhkimotarinaa joka tulee SubTv.ltä.En ole edes varma missä maassa on kuvattu tai mikä on sitten sen virallinen kotimaa, mutta espanjaa ne puhuu ja on hiukan erillaista saippuaa, kuin tyypillinen amerikkalainen.Onneksi niissä on myöskin tietty jakso määrä jonka jälkeen sarja on lähestulkoon loppunut kokonaan.

Saippusarjat eivät katoa mihinkään ja katsoja luvut luultavasti semmosissa mitoissa, että niitä tulee vielä olemaan.Ite en tule kuitenkaan kattomaan moisia sarjoja.Ehkä jos ei todellakaan ole parempaa tekemistä niin sitten saatan mennä istumaan sohvalle ja katsomaan, että jaahas kenes kanssa tämä ja tämä tälläkertaa onkaan.
"There's something beautiful inside you".

Fleurosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Elokuu 05, 2007, 21:20:39 »
Minä rakastan saippuasarjoja enemmän kuin niitä inhoan. Jos myönnetään niin suurin osa televisiosta katsomistani sarjoista ovat saippuasarjoja, toinen osa on sitten niitä reality-sarjoja joista myöskin pidän kovasti.

Saippuasarjathan saa joskus ärsyyntymään ja pahasti, mutta useimmiten tuntee suurta sympatiaa kun joku kuolee, eroaa, tai päinvastoin menee naimisiin tai saa vaikkapa lapsen. Lisäksi niihin on mielestäni helppo samastua, ainakin nyt salkkareihin. Lisäksi pidän siitä kaikesta sotkusta mitä yksi suhde voi aiheuttaa, vihainen anoppi, petturuus, suloinen vävy yms. Ja sitten paljastuukin kaikkea mahdollista siinä välissä. Tunnen oloni jotenkin kotoisaksi kun istahdan sohvalle juuri sopivasti katsomaan nyt vaikkapa kaunareita. Ja sehän näissä on se juju että päivän jakso päättyy sellaiseen jännitävään kohtaan, että seuraavana päivänä on pakko katsoa jotta tietää miten siinä loppujen lopuksi kävi. Näin ainakin minä olen jäänyt koukkuun. Pidän myös siitä että vaikkain saippuasarjat kertovat ihmisten elämästä, ei se elämä missään nimessä ole tylsää. Suhdesotkut sekä perheriidat ovat niin olennainen osa. Lisäksi minä jotenkin opinkin niistä aina joskus jotain hyödyllistäkin.
Joskus minulla käy hermoille näyttelijöiden liikanäyttely, mutta sitähän saippuasarjat on. Lisäksi jotkin naurettavat efektit, rikkikuvat sun muut ovat joskus semmosia ärsyyntymispisteitä, mutta toisinaan niille vaan nauraa. 

Jos nyt mainitsisin joitakin sarjoja, joihin olen jäänyt koukkuun ja joita katson. Salatut Elämät on nyt yksi sarja jota olen jo muutaman vuoden katsonut, jos se lajitellaan saippuasarjaksi. Kauniita ja Rohkeitakin tulee katsottua aina joskus iltapäivä viihteenä. Päivien viemää sarjaa olen seurannut, mutta nytten en ole varmaankaan pariin kuukauteen mitenkään tarkkaavaisesti katsonut. Tuhkimotarinaa katsoin myös, jos tämä nyt saippuasarjaksi edes luetaan. Tästä ketjusta tuli mieleen tämä kyseinen sarja Passions mitä on näytetty joskus pari vuotta sitten. Muistan ku kavereiden kanssa aina katsottiin tätä yhdessä ;) Hmm, sitten tätä Tunteita ja Tuoksuja sarjaa muistaakseni katsoin aina silloin kun olin sairas eikä päässyt kouluun, tämähän tuli aina aamuisin vai muistanko väärin? Melroce Placea myöskin olen seurannut joskus, samoin Emmerdalea on tullut katsottua.

Toivottavasti tämä ei nyt vaikuta siltä että olisin television ääressä vuorokauden ympäri :D Sillä en ihan seuraamalla seuraa osaa edellä mainituista sarjoista, katson vaan useimmiten silloin kun ne sattuu nenän alle, mutta periaattena tässä on se että kuitenkin katson. Etten käännä kanavaa toiselle heti saippuasarjan sattuessa.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #63 : Maaliskuu 30, 2009, 17:31:40 »
Eipä ole tullut kytättyä moisia pitkiin aikoihin. Jaa, miksi? Koska ne raastavat hermojani ja minua alkaa ärsyttää kaikenmoinen typeryys ja syystä että saippuasarjat usein ovat melkoista kohellusta ja kohellus lähentelee usein joko idiotismiä tai typeryyttä. Suhdesotkuja vilisee, eikä minua hirveästi kiinnosta ihmisten suhdesotkut - omat saavat riittää.

Salattuja Elämiä olen katsonut joskus aikaa sitten vuosikaudet, mutta jossakin vaiheessa sen systeemit ja henkilövaihdokset alkoivat ottaa hermoon niin että kun mielihahmoni lähtivät, menivät minulta kaikki intressit kytätä kyseistä sarjaa. Tylsiä saippuasarjat eivät ole, ärsyttäviä vain mielestäni. Kauniita ja rohkeita en varmasti katso, yhdeksänkymmentäluvun puolella muistan kytänneeni niitä satunnaisesti. Olin silloin 4-6 -vuotias (ei muista, ei) natiainen, enkä muista paljoakaan ohjelmaan liittyviä asioita - vain sen että katsoin sitä ja kolmonen näkyi telkkarimme kanavapaikalta viisi. Emmerdalea olen aina inhonnut, mutten ole koskaan saanut selvää mitä nimenomaista asiaa inhoan siinä. En vain pidä henkilöistä ja juonesta ja kaikkien muiden sattumien summista jotka tekevät sarjasta siitä mitä se on. Tunnen ihmisiä jotka kuuluvat sarjan fanikuntaan ja saan aina osakseni paheksuntaa heidän suunnaltaan kun ihmettelen, miten he jaksavat katsoa sitä. Tunteita ja tuoksuja en ole erehtynyt katsomaan, kuten en myöskään Tuhkimotarinaa. Päivien viemää olen katsonut, itse asiassa pidin siitä siihen aikaan kun Salemissa riehui se murhaaja. Sitten kun se homma selvisi, menetin mielenkiintoni sarjaan ja unohdin koko jutun.

Poikkeukset vahvistavat säännön ja saippuasarjojen kentältä löytyy pari helmeä joita itsekin olen erehtynyt katsomaan. Ensiksi voisin vastarannankiiskenä mainita uudemman sarjan ensiksi. Nimittäin tämän hämärän ja hiukkasen omituisenkin Passions-sarjan, jota katsoin silloin kun se Neloselta (?) näkyi. Olin kyllä siihen aikaan melkoisen nuori, mutta muistan sarjan olleen ihan hauskaa katsottavaa. (Miksiköhän muuten alter egoni nimi on Audrey Tabitha Louise Dancer?)

Toinen saippuasarja jota edelleen kyttää on lajissaan aika vanha tapaus, nimittäin nykyisen Teemalta näkyvä Soap (käännetty Kuplaksi). Se edustanee kaikkia mainitsemiani juttusia joiden vuoksi en pidä saippuasarjoista, juoni on niin tyypillinen saippuajuoni että kuplat lentelevät korvista ja suuhun jää vielä saippuainen sivumaku. Ehkä juuri siinä on se viehätys. Pidän Soapista koska henkilöt eivät ärsytä minua niin paljon kuin esimerkiksi Kaunareissa tai Salatuissa Elämissä, juoni on hyvin tapahtumarikas ja yliampuva (kaikki toimii kun se vedetään överksi - kunnolla!) ja ennen kaikkea: väki ei vaihdu tämän tästä, kuten esimerkiksi Salatuissa tuppaa käymään.

~Moondancer (epäkulttilainen)

Poissa Devia

• Matami Toheloitsija
  • Vuotislainen
  • Enkelipiru
    • Devia
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #64 : Maaliskuu 30, 2009, 22:36:22 »
Saippuasarjat <3 Oi mitä ihanaa hömppää. Tosiaan ei haittaa jos jää jakso tai kaksi katsomatta, silti pääsee helposti mukaan.

Saippuasarjoja mistä minä tykkään on Päivien viemää, Salatut Elämät, Passions (ei tule enää nyyh) jaa.. Oliskohan niitä vielä? Ei kai..

Päivien viemää on jotenkin vaan niin tyhmä ja jotenkin niin. No se on kuin suoraan minun monimutkaisesta mielikuvituksestani. Sekasotkuja ja lisää sekasotkuja. Tosin kaikki rakkaustarinat eivät mene niin kuin minä ne kirjoittaisin mutta kai se johtuu siitä että minä romantikkona en haluaisi päättää yhtään hyvää suhdetta. Jotkut hahmot ovat niin ihania ja jotenkin toivoisin että olisin he, mutta ilman niitä ongelmia.

Salatut Elämät taas. No siitä on tullut omituinen eikä se ole enää niin hyvä kuin alussa. Sitä tulee seurattua lähinnä vain tavan vuoksi. Silti yhtään jaksoa en jätä väliin :).

Passions.. Sitä seurasin kokoajan. Se oli mahtava, vaikka en paljon enää muista mitä siinä tapahtui mutta silti. Toivottavasti se näytetään joskus uudestaan.

Olen siis saippuasarjojen kannattaja kaikesta sydämestäni. Tykkään myös kirjoittaa saippuasarjoja. Mielessäni. Omaan elämääni.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #65 : Huhtikuu 20, 2009, 01:21:35 »
En ole onnekseni jäänyt pitkään aikaan koukkuun mihinkään saippuasarjaan, sillä en nykyän erityisemmin katso TV-ohjelmia. Nekin, joita seuraan, katson netin kautta. Esimerkksi Kauniita ja rohkeita katsoin viiimeksi n. 4 vuotta sitten. Kyllästyin kyseiseen sarjaan siinä juonen käänteessä, kun Taylor ensin muka kuoli ja kuopattiin ja sitten hän olikin yhtäkkiä elossa ja "kaikki oli ollut vain pahaa unta". Yläasteikäisenä katsoin sarjaa vielä aika tiivisti, mutta jo silloin minua ärsytti se, että sarjan henkilöt vaihtoivat koko ajan paria keskenään. Esimerkiksi Brooke ehti seurustella varmaan koko Forresterin suvun kanssa: Eric, Thorne, Ridge ja ties kuka muu... plääh.

Viime kesänä seurasin aika paljon H2O -sarjaa ja Serranon perhettä, mutta nekin ovat nyt jääneet.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2009, 11:50:53 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Storithiana

• käärmenainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Huhtikuu 20, 2009, 12:11:24 »
Salkkareita en ole ikinä onnistunut alkaa seurata, en jotenkin vain innostu suomalaisesta saippuasta.

Muutama vuosi sitten olin totaalisesti koukussa Päivien Viemään, siitä lähtien, kun se sarjamurhaajasotku alkoi. Nyt se on mennyt jo ohi, nykyään katselen välillä saadakseni naurut juonikuvioiden takia. Kaikkea ne käsikirjoittajat keksivätkin, vähän älyttömäksi menee. Ja yritin kerran huvin vuoksi tehdä Bradyjen sukupuuta, aivan liian sotkuiseksi meni :D

Serranoita noin vuosi sitten katsoin, tykkäsin kyllä. Uusintoja en enää katsonut, minua alkoi ärsyttää kun sain tietää, miten koko sarja loppuu. Täytyy myöntää, että Lucian kuollessa kyllä itkin. Vaikka se kyllä varmaan johtui siitä, että minua alkaa pakosti aina itkettää, kun näen jonkun muun itkevän.
You're asking me will my love grow
I don't know, I don't know

Ficcifoorumi - foorumi ficeille ja yleiselle keskustelulle

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #67 : Toukokuu 07, 2009, 12:35:25 »
Päivien viemää on ainoa saippuasarja, jota seuraan edes jotenkuten aktiivisesti. Päikkäreitä katson lähinnä sen käsittämättömän ja huvittavan juonen (mikä juoni?) ja osittaisen ajanpuutteen vuoksi - ei tuohon aikaan iltapäivästä yleensä ole parempaakaan tekemistä, jos satun kotosalla olemaan.
Se jatkuva junnaaminen ja saman kaavan mukaan eteneminen ottavat välillä päähän, mutta omalla tavallaan se on huvittavaakin.

Mitenkään liian paljoa en saippuasarjoja kunnioita, on sen verran jokaista Suomessa pyörivää tapausta tullut katsottua, että yleispäätelmä on melko.. ala-arvoinen. Huonosti toteutettuja sarjoja, joilla kumminkin riittää katsojia vuodesta (tai jopa vuosikymmenestä) toiseen - ehkä sitä pitää jollain tavoin kunnioittaa ihan vain tuon takia. :D
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Elokuu 09, 2009, 12:12:35 »
Oikeestaan ainoa saippuasarja mitä katon tällä hetkellä taitaa olla Salatut elämät. En tiiä mikä siinä viehättää. Varmaan asiaan vaikuttaa, että totuin kattomaan sitä jo ihan pienestä asti. Ja mun mielestä se ei oikeestaan vaikuta kauheesti saippuasarjalta. No joo, siinä on kyllä paaaljon draamaa ja muuta mitä saippuasarjoissa yleensä on. Mut siinä tulee aina yleensä heti toisen ongelman jälkeen uusi ongelma, jota joutuu sitte jännittämään(vaikkei ne oo järkeviä nii silti:DD) Yhessä vaiheessa lopetin sen kattomisen enkä kattonu sitä kai kolmeen viikkoon. Suuri saavutus, tiedän.

Katoin joskus myös Päivien viemää. Yks kaveri seuras sitä ja kerran sitte olin niillä kun toi tuli telkkarista ja katottiin se. Seuraavana päivänä istuin omalla kotisohvalla tuijottamassa telkkaria. Puol vuotta kai ehin katella sitä, mut mua alko ärsyttää siinä vaiheessa, kun ne kaikki päätähdet melkeen kuoli.. ja oho! Ne oliki taas elossa. En enää viittiny kattoo sitä.

Poissa loorry

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #69 : Lokakuu 11, 2009, 17:31:15 »
En voi sanoo rakastavani, mutta salkkareita tulee kyllä katteltua aika useesti. Hyvä tapa nollata pää. Ja vaikka olis parinviikon jaksot jääny näkemättä niin aina pääsee kyllä hyvin nopeesti perille, että missä mennään. Ja jos on perjantai tai lauantai menny bilettämiseks niin viikonlopun uusinnat on hyvää darra viihdettä ainakin jos on jääny sen viikon jaksot just näkemättä.

Poissa Addi

• Joulua odottava
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #70 : Lokakuu 14, 2009, 12:46:19 »
Rakastan saippuasarjoja. Seuraan Kauniita ja Rohkeita sekä Tunteita ja Tuoksuja. Arki ei kyllä tuntuisi miltään ilman näitä sarjoja. Aluksi seurasin vain Kauniita ja Rohkeita, mutta sitten Tunteita ja Tuoksuja tuli jossain vaiheessa mukaan kuvioihin. Molemissa sarjoissahan on samat tekijät, joten se on ehdottomasti yksi syy, miksi seuraan näitä sarjoja. Lisäksi henkilöihin on helppo samaistua ja siitä syntyy halu seurata, mitä heille tapahtuu. Ehdottomasti näiden sarjojen paras puoli on myös se, että Tunteiden ja Tuoksujen henkilöt näkyvät ajoittain Kauniissa ja Rohkeissa sekä päinvastoin. Näin heidän elämänkaarensa ei ole sidottu vain yhteen sarjaan, vaan kehitystä tapahtuu molempien sarjojen edetessä.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #71 : Joulukuu 19, 2009, 17:16:47 »
Lähes kaikki saippuasarjat ovat kuin saippuaa silmilleni, en niitä pysty katsomaan. Tämänlaiset ohjelmat eivät ole oikein minulle tarkoitettuja, olkoon se sitten suomalaista tai ei. Ja se vähä aika, jonka televisiota töllään, koostuu monenlaisesta osasta, mutta mukaan mahtuu vain yksi saippuasarja, jota kehtaan katsoa: Salatut Elämät. Tuota sarjaa olen katsonut alusta alkaen, ja katson varmaan viimeiseen jaksoon asti.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Bettie

• The god of tits and wine
  • Vuotislainen
  • Tyrion Lannister
« Vastaus #72 : Joulukuu 31, 2009, 17:11:04 »
Rakastan saippuasarjoja, en tiedä mistä se johtuu, mutta ne koukuttavat.
Ehdoton suosikkisarjani on Tunteita ja Tuoksuja. Siihen olen lähtemättömästi ja armottomasti koukussa. Rakastan sitä ilmapiiriä, ja kaikkea siinä tapahtuvaa, ne on jotenki osattu niin sulavasti kuvailla; kaikki tunteet ja sellasiet. Ja kiitos VHS-kasettien ja nauhoitustoiminnon, pystyn seurata sitäkin vaikka tuleekin siihen aikaan aamusta :D Äitini kanssa seurataan sarjaa :p

Se, että se muistuttaa niin kovasti Kauniita ja Rohkeita, johtuu siitä että ne ovatkin sisarussarjoja. Niissä on samoja henkilöitä samoilla nimillä, tapahtumat tapahtuvat Genoa Cityssä molemmissa sarjoissa ja joskus he jopa vierailevat sarjasta toiseen. Joten ihan luonnollista, että ne muistuttavat toisiaan :)

Ja Salatut elämät. No joo, se on sellaista perus saippuamössöä kuin Kaunarit tai Tunteetkin, mutta Suomalaista. En menisi kyllä takuuseen siitä, että Suomestakaan löytyisi yhtäkään sellaista rappua kuin Pihlajakadulla; kaikki tuntevat toisensa ja ovat vähintäänkin seurustelleet toistensa kanssa. Ihan käsittämätöntä ja niin epärealistista, mutta yhtä kaikki vain jaksan vuodesta toiseen sitäkin ohjelmaa tuijottaa, se koukuttaa :D

Tai sitten Karjalan kunnailla, kotimainen saippuasarja (yle 2). Se on yksi realistisimmista saippuasarjoista, jonka tiedän. Siinä tapahtumat tapahtuvat sillä tavalla, että ne voisivat oikeastikin tapahtua. En vain osaa selittää, mutta sellaista elämä voisi maalla oikeastikin olla.

Tai eräs toinen maalaissarja, en tiedä luokitellaanko se ihan saippuaksi, nimittäin Kuusniemen tarinat - Vain muutaman huijarin tähden, Peräkamaripojat, Turvetta ja timantteja... Sekin on melko realistinen sarja, ja ihan hyvä näin loppujen lopuksi :)

Lopputulos: Rakastan saippuasarjoja :D <3

-Bet
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2009, 17:17:14 kirjoittanut Bettie »
We stopped checking for monsters under our beds when we realized they were inside us - The Joker

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #73 : Tammikuu 09, 2010, 12:11:40 »
Riippuu ihan saippuasarjasta, mutta suurinta osaa inhoan.
Kauniit ja Rohkeat:hah, niin tyhmä ohjelma ettei voi muuta kuin nauraa. Junnaa paikoillaan, toistaa juonikuvioita, kaikki makaavat jokaisen kanssa (ainakin melkein), kuolleet heräävät henkiin jne. Vaikkei puoleen vuoteen katsoisi, tajuaisi heti mitä ohjelmassa tapahtuu, niin kauan siinä jauhetaan yhtä ja samaa. Sarjaa on välillä ihan pakko katsoa vain ja ainoastaan Nickin takia. Se on ainoa hahmo, joka on suhtkoht normaali ja täysjärkinen.
Tunteita ja Tuoksuja: aivan samanlainen kuin Kaunarit, mutta mikäs ihme se onkaan, kun tekijä on sama. Tätä on tullut silloin tällöin seurattua sivusilmällä, kun ei ole ollut muutakaan tekemistä.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Päivien viemää.: mitä tähän sanoisi? Hah taas. Tämäkin ohjelma on samalta tekijältä kuin kaksi edellistäkin ja sen huomaa. Mutta tämä on paljon kehnompi. Frendien "pilaversio" oli paljon parempi.
Salatut Elämät: oli joskus alussa ihan hyvä, mutta nykyään niin tyhmä, että on jo ihan sen takia pakko katsoa joka jakso. Juonikuviot toistuvat ja ovat välillä niin ennalta-arvattavia, että huhhuh. Uusia näyttelijöitä pukkaa koko ajan, eikä vanhoista ole kohta tietoakaan.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Emmerdale: loistava ohjelma, jossa on hyvät juonikuviot ja hahmotkin. Juonessa mennään kunnolla eteenpäin, eikä jauheta samaa puolta vuotta. Hahmotkin pysyvät kuolleina, eivätkä palaa takaisin kuolleista heränneinä. Eihän tästä voi sanoa muuta kuin: aivan ihana ohjelma! Ei edes uskoisi, että tämä ohjelma on saippis.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Kesäkuu 18, 2010, 23:03:05 »
Joo ei kiitos. Kaiken maailman Kauniit ja rohkeat ja Tunteita ja tuoksuja ovat sitä televisiosarjojen pohjasakkaa. Aivan naurettavia suoraan sanottuna. Kuten monet ovat jo maininneet, nämä sarjojen hahmojen väliset suhteet menevät jo liiallisuuksiin (suunnilleen jokainen mies on iästä riippumatta ollut yhdessä jokaisen naisen kanssa) ja sukulaisuussuhteitakin on vaikka millä mitalla - entäs sitten kun paljastuukin, että rakastamani mies onkin veljeni?

Kaikista pahinta on ne ylidramaattiset kohtaukset. AINA kun joku kuolee, niin siitä pitää tehdä niin hemmetin ylidramaattista, että huhhuh. Aina on oltava jotkin dramaattiset viimeiset sanat ja aina kuollaan jonkun läheisen ihmisen käsivarsille. Niin siinä aina käy. Eikö kukaan voi kuolla normaalisti herranjestas sentään? Jos joku hahmo joutuu johonkin kuolettavaan onnettomuuteen, ei se koskaan kuole suoraan, kuten oikeasti varmaankin kävisi, vaan aina joku yrittää pelastaa ja sitten kuollaan traagisesti siihen käsivarsille.

Muistan joskus kuukausi pari sitten kun satuin vahingossa katsomaan pätkän Kauniita ja rohkeita. Siinä oli juuri tapahtunut joku ilmeisesti auto-onnettomuus, jossa joku nainen oli loukkaantunut vakavasti. Ilmeisesti sen isä yritti sitä siinä auttaa ja pitää hengissä ja sitten se nainen heikolla äänellä sanoi isälleen, että tämän piti saada kuulla hänen lauluaan. Nainen sitten alkoi laulamaan ja kesken laulun kuolla kupsahti siihen isänsä syliin. Eikö oikeasti kukaan voi kuolla normaalisti ilman mitään superhyperdramaattisuuksia?

Ikävä kyllä Salatut elämätkin on vähitellen menossa samaan suuntaa. Vielä se ei ole läheskään niin paha kuin amerikkalaiset saippuasarjat, mutta esimerkiksi sen mikä-sen-paikan-nimi-taas-olikaan, räjähdys viime vuonna meni jo vähän yli. Kaiken lisäksi suurin osa siellä räjähdyspaikalla olleista selvisivät naarmuitta. Jos siis paikka räjähtää, niin miten joku siellä räjähtävässä rakennuksessa oleva voi selvitä naarmuitta? Ainoastaan kaksi kuoli (kolmaskin kuoli, mutta yllättäen heräsi henkiin) ja pian kaikki taas oli kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

Yhteenveto: vihaan saippuasarjoja.