Kirjoittaja Aihe: Saippuasarjat - inhoatko vai rakastatko?  (Luettu 11980 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Saippuasarjat - inhoatko vai rakastatko?
« Vastaus #25 : Tammikuu 19, 2005, 13:47:14 »
Lievästi ilmaistuna mä olen saippua-addikti. Jo kahdeksan vuotiaana minä tuijotin Kauniita ja Rohkeita tajuamatta niistä hölkäsen pöläystä.

Kaunarit ei uppoo muhun enää, koko hommasta meni maku kun Macy kuoli ekan kerran. Ja sitten se Brooke. Sen rakkaudentunnustukset ynnä muut Ridge-jutut on niin aivottomia, kun jompi kumpi lopulta pettää toista.

Salkkarit on ihan okei, mut tavallaan aika laimeita verrattuna jenkkisaippuoihin. Lähes kaikkien alkuperäishahmojen kuoltua homma muuttuu aika sekavaksi. Lellu on mun lemppari, kaikki sympatiat sille ja Sepolle, Ullaa en ole koskaan sietänyt.

Sunset beach, tuo edesmennyt saippua on suosikkini koskaan. Kun sarjan tekeminen lopetettiin kolmen vuoden jälkeen, minua keljutti niin vietävästi. Sen sarjan jutut nimittäin eivät olleet niin epäuskottavia. (Jos niitä pahoilaisjuttuja ja kliseistä pahaa kaksoisveljeä ei lasketa mukaan)

Päikkärit menee paremman puutteessa. Sen sarjan pilaa epänormaalin täydelliset perhesuhteet. Kaikki rakastavat kaikkia. Voi jessus.

Paremmia saippuoita ruutuun!!!
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Miukumauku

• @!
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Maaliskuu 26, 2005, 00:25:56 »
K&R: tätä tulee seurattua jos tulee telkkarista ja on aikaa. Pysyy kärryillä kahden kuukauden lakonkin jälkeen.  XD

Päivien viemää: MAAILMAN PARAS OHJELMA!! XD Olen niiiiin hulluna DOOLiin. Tyhmää kun Cassie yrittää iskeä Shawnin >>:(

Tunteita ja tuoksuja en voi sietää, ja Salkkarit jos tulee telkkarista niin kiljun oikein kovaan ääneen ja juoksen päätäpahkaa olkkarista ulos. Vihaanvihaanvihaan.

Mutta pääasiassa saippuat on ihania <3 saa unohtaa arkipäivän huolet. :=)
But never love. Never happiness. Never love.

Hirmulisko

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Maaliskuu 27, 2005, 09:25:08 »
Rakastan saippuasarjoja *nostaa käden ylös* Saippuasarjat ovat sellaisia,  joissa yleensä tapahtuu jtn. Ne on tehty mulle!

Seuraan erityisesti:
Salatut elämät: Se on suoraan sanottuna ihana ohjelma ja olen jäänyt koukkuun. Ärsyttää kyllä välillä kun siinä kaikki pettää kaikkia.  
Lempihahmoni on ehkä Ulla, hän on niin hauska ja pönttö, rapun juoru ämmä..  Harmittaa ihan hirveän paljon kun vanhoja hahmoja ei ole enää esim: Mia, Saku, Kalle jne.

Kauniit ja Rohkeat: Seuraan silloin kun minulla on aikaa. Lempihahmoni on ehkä Nicki tai miten se nyt kirjotetaankin. Minua ärsyttää ohjelmassa Massimo, hän on niin itserakas.

WBK

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Maaliskuu 28, 2005, 10:01:12 »
Minäkin pidän jonkun verran saippuasarjoista, kuten Salkkareista. Salkkareita katson noin kolme kertaa viikossa.

Mutta sitten se miksi tänne kirjoitin.
Nyt tulee MTV:ltä SM-liigan Playoff otteluita. Mitä mieltä te olette, pitäisikö niitä näyttää esim. Salkkareiden kustannuksella? Minä en ainakaan henkilökohtaisesti ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat valittaa, että se on (suora lainaus eräältä keskustelu palstalta) "kauhee sortoa". Salkkareita tulee melkein koko vuoden, viisi kertaa viikossa. SM-liigaa tulee parin viikon ajan muutaman kerran viikossa. Salkkareita on tullut yli tuhat jaksoa ei siinä pitäisi huomata, jos pari jaksoa siirtyy.

Caycea

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Maaliskuu 28, 2005, 10:27:52 »
Mä en pidä saippuasarjoista. Ne ovat niin tyhmiä ja ärsyttäviä. Ennen katsoin Salatuista Elämistä suurinpiirtein kaikki jaksot. Silloin ekalla ja tokalla. Sitten en katsonut sitä moneen vuoteen ja nyt kun vilkaisin niin aloin nauraa. Kovaa. Ne näyttelijät ovat niin huonoja. Mun mielestä, älkää nyt tappako mua, Salkkari-fanit.

Passionsiakin katsoin joskus, mutta siinäkin näyttelijät olivaty tosi surkeita, mutta ennen kaikkea lavastus alkoi ärsyttää. Näytti siltä, että sitä ei oltu huomioitu lainkaan!

Mutta saippuasarjojen juonet ovat ne kaikkein ärsyttävimmät. Jos esim. Salkkareissa jättää vaikkapa joka kolmannen jakson väliin, ei menetä melkein mitään. Samaa jauhamista se vain on. (Paitsi tietysti jos jää väliin juuri se jakso, jossa tapahtuu jotain...)

Gilly Bean

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Maaliskuu 29, 2005, 16:45:38 »
Saippuasarjat eivät todellakaan ole minua varten. Niissä todellakin on aina sama kaava. Tyypeillä saattaa olla 4 lasta ja jokaisella eri isä! Päivien viemää ja Passionia seurasin hetken, mutta lopulta lopetin niidenkin katsomisen. Tunteita ja Tuoksuja on kyllä minusta aivan laimea sarja, sitä en kyllä todellakaan jaksa seurata.
Kauniista ja Rohkeista en millään jaksaisi edes aloittaa.
Niin naurettava sarja ku olla voi!(ei millään pahalla kaunari-fanit)
Ei kauaa kulu, kun huomaa, että Brooke on aivan samassa tilanteessa kuin vähän aika sitten! Vain eri miehen kanssa! Naurettavaa. Eihän sellaista oikeassa elämässä voisi missään nimessä tapahtua...

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #31 : Maaliskuu 29, 2005, 18:19:13 »
Kyl kyl katon!! Mä rakastan saippua sarjoja. ne on jotain nii utopista ja nii kaukana todellisesta.. Lisäksi niissä ei tarvitse ajatella paljoa. Ne kuuluu sarjaan 'otetaan aivot vapaalle seuraavaksi puoleksi tunniksi'. Mä en kato  kauniita ja rohkeita. Joskus neljä vuotta sitten katoin kesän niitä mutta kyllästyin

Päivien viemää on parasta viihdettä mitä tv:stä tulee. Juonen käänteitä ja juoni on niin ennalta arvattavaa ja etenee tosi hitaasti, että jos ei oo kattonu vähää aikaan sitä nii mitään traagista tuskin on kerinnyt tapahtua.

Salatut elämät suomalaista saippuaa.. Varmaan kaikki on edes joskus kattonu salkkareita tai edes tietää perus idea. Jos mun veli tietää sen nii kyllä muutkii varmasti tietää sen.

Passionssia seurasin kun se tuli ja olin aika surullinen kun se loppui. Pidin siitä.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Altana

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Maaliskuu 30, 2005, 14:40:48 »
Kyllä vain, saippuasarjat ovat täyttä roskaa. Eipä tuon toteaminen ole toisaalta estänyt minua katsomasta niitä. Loppujen lopuksi en katso kovinkaan monia enkä niitä loppujakaan joka päivä, mutta joskus on kiva heittää aivot narikkaan ja syventyä "suuriin draamoihin."

Pisimmän aikaa olen seurannut Kauniita ja rohkeita. Tapahtumat toistavat itseään, hahmot ovat naurettavia ja fiksua juonta ei löydä hakemallakaan, mutta viihteestä tuo kyllä käy. Oma huvinsa on myös pyöritella silmiä hahmoille ja tapahtumille, ja kommentoida kuinka typeriä ne ovatkaan. Lisäksi se on sarja, jonka katsomista voi vaivattomasti jatkaa viikkojenkin tauon jälkeen.

Salattuja elämiä en enää seuraa niin tiiviisti kuin aiemmin. Uudet hahmot ovat typeriä ja näyttelijät huonompia, ja juonenkäänteet alkavat sopia paremmin jenkkisarjoihin kuin Suomeen. Sarjan isona plussana olikin silloin muinoin se, että tapahtumat eivät olleet niin epäuskottavia kuin mainituissa jenkkisarjoissa.

Sunset Beachia tuli seurattua, mutta sepäs loppuikin aikaa sitten.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 30, 2005, 18:17:19 »
Minä en ole saippuasarjojen fani mutta kyllä sitä tulee esim. kauniita ja rohkeita seurattua jos sattuu vain sivusilmällä aluksi kastoa sitä. Salkkareita katsoin viimeksi 2 kuukautta sitten koska kyllästyin sarjan itseensä toistavii naioihin. Näyttelijät eivät ole ammattilaisia ja juoni on sama kuin ennenkin. Niitä en enää katso.
Kaunarit taas... ne ovat oikeastaan hauskoja, mutten seuraa niitäkään liioin. Viime karrasta on aikaa jo... mutta sarjaan jää koukkuun vaikka meikä 'juoruaa' äidille mitä hauskaa sarjassa taas tänään tapahtui (äiti oli ennen kaunari 'fani' mutta tajusi kai kanss kuinka tyhmä se on...) ja nauran päälle. Mun äiti sano kerran, ku harmittelin kuinka jakso päätty yhteen hyvään ja jännään kohtaan, että; "No, kato yli huomenna tuleva jakso jokos se selvis se juttu. Ne katselee toisiaan vielä huomisen jakson eikä ne etene mihinkään siinä, Kauniita ja Rohkeita vois kattoo useiden viikkojen jälkeenkin ja pysyy silti juonessa mukana". No, en osannu kertoo sillai hasukasti tota mutta nauroin kippurassa tolle...^^; Ja oikeessa äiti on.
Inhoan kaunareita tavallaan... se on kuin jokin päättymätön prisessa satu kertomus ja suurin piiretin kuoleet nousetvat ylös kuolleista. Ja enkelit tulevat antamaan taivaallista yksilöterapiaa...
Saippuasarjoissa hahmoilla on tapana tulla ärsyttäviksi. Esim. salkkareissa se... Teemun ja Aamun äiti (en muista nimee) oli sellanen ihan hyvä alussa, mutta loppua kohden näin suurin piirtein punasta kun se tuli ruutuun. Samoin Aleksi josta tuli loppua kohden nössö ja muistutti lähinnä murrosikäistä tyttöä kuin aikuista miestä. Antoi anteeksi ja suuttui. Muutti nakkilaan ja muutti takaisin. Suuttui ja muutti nakkilaan. Voisin antaa useita siis useita! esimerkkejä salkkareista mutta annan olla.
Kaunarit ovat sama asia... se merimies Massimon poika oli just paras hahmo silloin siinö ohjelmassa mutt eilen satuin vilkaisemaan kaunareita syrjäsilmällä aloin näkeen taas punaista kun se merikapteeni oleili siinä Brooken talossa ja liidätteli kuin jokin unelma isä sitä Hopea ympäri olohuonetta ja Deacon! Sekin on nyt hirvee nössö!! Ennen se oli se pahis, vailla 'sydäntä' ja nyt tuntuu murtuvan joka asiasta...

En oo seurannut oikein muita saippua sarjoja mutta ne tuskin eroaa mitenkään kaunareista tai salkkareista. Samaa juonen jauhamista eikä mitään uutta. Näyttelijät eivät vanhene vaikka lapset kasvavat aikuisiksi suurinpiirtein ja elevät vähän tällai ameriikkalaiseen unelmaperheen/kätöksen tyyliin! Argh... Ja näyttelijät eivät omistaudu täysillä rooleihinsa vaan ylinäyttelevät eikä näyttele kuin olisivat oiekasti kohtauksessa... Saippua sarjoihin ei panosteta kuten näihin muihin sarjoihin kuten O.C:hen tai Everwoodiin tai Frendeihin tai ihan mihintahansa muuhun ei saippuasarjaan.
"Are we there yet?"
"No"

Cata

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Maaliskuu 30, 2005, 19:15:26 »
Heh, pakko tunnustautua saippuasarjojejn suurkuluttajaksi. Aivan loistava tapaa rentoutua ja jätää ns. aivot narikkaan vähänksi aikaan. Vaikka ne olisi kuinka ärsyttäviä tahansa niin vähän ajan pääsät sitä huomaa jääneensä koukkuun:)

Päivien viemää katselen säännöllisesti joka päivä. Ehdottomasti paras saippuasarja mitä telkkarista tulee!

Tuneteita ja tuoksuja katson aina kun ehdin. Saippuasarjoista realistisin. Kaikki on kaikkien kanssa, mutta ei mitään yliluonnollisia ilmiöitä tai vastaavaa.

Kauniita ja Rohkeita olen seuranut kaikkein kauiten. Sarjassa pysyy kärryillä vaikkei ihan joka jaksoa ehtisikään katsoa.

Salatut elämät ei jaksaa hirveästi kiinnostaa. Perussuomalaista saippuaa, jota tulee katottua silloin tällöin.

Sméagol

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Maaliskuu 30, 2005, 19:22:12 »
Eipä ole saippuat minuun koskaan iskeneet. Kauniita ja Rohkeita seurasin joskus paljon pienempänä, ja silloin se menikin vielä hyvin viihteenä, vaikka olikin huvittava silloin tällöin.
Passionsia seurailin aina välillä kun se tuli, se oli jo niin ylivedetty että sitä jopa kesti katsoakin, vaikken vakituisesti sitä seurannutkaan.
Äsken juuri katselin pätkän sivusilmällä Kauniita ja Rohkeita, ja totesin ettei sitä enää pysty katsomaan nauramatta. Ehkä se onkin tarkoitus, muttei silti iske oikein tuollainen.
Days of our Livesia ei ole tullut hirveästi seurailtua myöskään, muutamia jaksoja muttei mitään ihmeellistä.
Salattuja Elämiä katselin silloin kun alkoivat mutten enää pysty niitäkään nauramatta seuraamaan, sen verran älyttömäksi on koko touhu mennyt.
Ilmeisesti tämä on joku tietty kaava saippuoilla, eli ne alkavat ihan katsottavina draamasarjoina ja sitten junnattuaan paikallaan touhu menee todella huvittavaksi koska ei keksitä enää uusia juonikuvioita.
Tai sitten vain puhtaasti halutaan tehdä saippuaa, mikäs siinä.
Ei vaan ole koskaan iskenyt meikäläiselle, tykkään siitä että sarjoissa on aina jännitystä mutta vaikka se olisikin ehkä ylivedettyä, sellaista kuitenkin jota voisi jokaiselle meille joskus tapahtua, niin että siihen pystyy samaistumaan.

Cranberry

• Ankeuttaja
No JES!
« Vastaus #36 : Maaliskuu 31, 2005, 07:14:45 »
Itse en voi varsinaisesti sanoa pitäväni.. Jotenkin turhanpäiväisiä. Olen kyllä ennen katsonut salkkareita ja jotain muutakin, mutta n. puolitoista vuotta sitten kyllästyin salkkareihin, samaa parinvaihtoblaata koko ajan, kaikki juonenkäänteet siitä ja kaikki ovat olleet jo lähes kaikkien kanssa.. Kauniita ja Rohkeita olen katsonut muutaman jakson, mutta on se kyllä niin huono sarja, etten sitäkään ole koskaan seurannut... Passionssia joskus yritin seurata, mutta sekin sitten vain jäi. Olen monia sarjoja muutaman jakson tylsyyksissäni katsonut, mutta sellaista ne juuri mielestäni ovat, ajanvietettä. Ei mitään sellaista mitä on pakko joka ilta katsoa.

henzzzu

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Syyskuu 16, 2006, 12:19:48 »
Nooh... saippuasarjat kyllä menevät paremmanpuutteessa. Vaikka Kauniita ja Rohkeat ovat sellainen sarja, joka junnaa paikallaan yleensä todella pitkään, sitä on hauska katsoa aina parin viikon välein, ja huomaa jonkinlaista edistystä tapahtuneen. Tosin nyt tänä syksynä en ole katsonut yhtään jaksoa, enkä ole edes varma onko sarja alkanut, sillä en ole liiemmin kiinnittänyt huomiota asiaan.

Salatut elämät - olin "fani" (noh... fani ja fani) vielä pari vuotta sitten, mutta nyt koko sarjasta on tullut typerä, lässähtänyt kokonaisuus. Uudet hahmot ja sarjan tekijöiden epätoivoinen yritys pidentää sarjaa loputtomiin suorastaan raivostuttaa minua.
(Saatan sieluni silmin kuvitella sarjan käsikirjoittajat siihen huoneeseen ympyrään istumaan:
"Noh... Iloisempia naamoja, tyypit, meidän on keksittävä miten saadaan katsojien mielenkiintoa pidettyä seuraava viikko yllä!"
"Niin juuri, keksikää keksikää keksikää, aivot toimimaan nyt!"
"Hei, mä tiedän! Ullalla olis voinut olla suhde!"
"Joo, hyvä idea, se järkyttää katsojia sopivasti ja seuraava viikko on taattu!"
8-) Siinä pilattiin jälleen yksi hyvältä aluksi vaikuttanut sarja. Sarjaa jatketaan muutamia tuotantokausia, sitten se lopetetaan, näin pidetään kunniakkuus yllä. Saippuassa ei näin ole.

Mutta täytyy minunkin myöntää, etten saisi vain haukkujan leimaa, että olen minäkin saippuasarjojen ystävä (mutta en Kaunareiden ja Salkkareiden).
Parin vuoden takainen Passions- sarja Nelosella oli kyllä hyvä, jota tuli katsottua aina. Tosin luin, että sen loputtua Suomessa siitä on tullut jälleen lähinnä Kauniista ja Rohkeistakin oudompi tekele.
Päivien viemääkin voisi olla hyvä, jos riittäisi kärsivällisyys sen katsomineen. :)

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #38 : Syyskuu 16, 2006, 17:29:47 »
Inhoan niitä. Ennen tuli kyllä katsottua Kauniita ja rohkeita, joskus Emmerdalea ja Salattuja elämiä, mutta nykyään en kestä katsoa saippuasarjoja ollenkaan. Liikaa kertausta, juoni ei etene tai se on huono. Loppujen lopuksi sarja alkaa kyllästyttämään koska se ei keksi mitään uutta. Kotimaiset sarjat ovat vielä tylsempiä kuin ulkomaiset...
And they dream in their sleep

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #39 : Syyskuu 16, 2006, 18:33:36 »
Itseäni ei erityisemmin voi kutsua saippuasarjojen ylimmäksi ystäväksi, muttei ihan välttämättä viholliseksikaan. On muutamia hyviä saippuasarjoja, kuten esimerkiksi Päivien viemää, mutta tv on myös harmillisen täynnä suhteellisen huonojakin, kuten esimerkiksi Kauniit ja rohkeat sekä Salatut elämät. Etenkin jälkimmäinen on erinomainen esimerkki siitä, millainen on kunnon saippuasarja; ällöttävän siirappinen ja täynnä suhdesotkuja, joista lähes kaikki ovat vähintään kolmiodraamoja - jokainen on seurustellut kertaalleen jokaisen kanssa ja niin edelleen. Tuollainen on mielestäni täyttä soopaa ja enemmänkin se tylsistyttää ja naurattaa säälittävyydellään kuin tarjoaa nautinnollisia hetkiä television ääressä.

Todennäköisin syy siihen, miksi ainoa siedettävä saippuasarja on Päivien Viemää, on luultavasti se, ettei kyseessä ole pelkästään tylsiin suhdesotkuihin kohdistuva sarja, vaan mukana on myös murhia ja ennenkaikkea niiden selvityksiä, ja juuri niistä pidän erityisen paljon. Tähän joku Salkkari-fani voisi tietenkin sanoa, että onhan Salkkareissakin mukana hieman vastaavaa, mutta tähän minä puolestani voisin todeta, että sarja on ehdottomasti ylivedetty - niin kuin saippuasarjojen on tapana olla. En minä ainakaan tiedä yhtään kerrostaloa, jossa kaikki ovat seurustelleet toistensa kanssa jne.

En siis suinkaan ole kovin suuri saippuasarjojen ystävä.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Repekki

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Syyskuu 16, 2006, 22:06:51 »
Eipä tule pahemmin katsottua saippuasarjoja, mutta kyllä niitä tuli katsottua joskus 3-4 vuotta sitten paljonkin katseltua esim. Päivien Viemää ja Salatut Elämät. Nyt on jäänyt tuo saippuasarjojen katselu erinäisistä syistä vähemmälle mm. lisääntyneet koulukiireet ja omasta mielestäni sarjojen huonontuminen, mitä pitemmälle sitä katsoo.

Poissa Sahara

• Satakieli
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Syyskuu 17, 2006, 18:54:33 »
Rrrrrrrakastan saippuasarjoja! Ne on aivan mahtavia. Niissä ei ainakaan ole tylsiä juonikuvioita. Mitäpä se muka haittaa, että ne on aika epätodellisia?

Minun lemppari saippusarja on ehdottomasti Päivien viemää. Katson melkein joka päivä. Varsinkin nyt on hyvä tää sarjamurhaaja juttu on tosi hyvä. Olen erittäin pahasti koukussa tähän.

Ennen katsoin aktiivisesti Kauniita ja rohkeita, mutta nyt se jäänyt. Tykkäsin ennen, mutten enään.

Salkkareita katson epäsäännöllisen säännöllisesti. Aika harvoin kyllä, mutta olen ihan hyvin kärryillä tapahtumista.

Jos jollekin sanon joskus katsovani Päivien viemäätä ja Kauniita ja rohkeita, niin saa kyllä välillä kuulla aika kielteisiä mielipiteitä niistä (ja se saa yleensä aika hyvät naurut, kun kerron miten loistava ohjelma Päivien viemää on). Mutta mitäpä siitä, saippusarjat on loistavia![/b]

LonelyAngel

• Ankeuttaja
Saippuasarjat!
« Vastaus #42 : Syyskuu 21, 2006, 16:03:29 »
Saippuasarjat ovat typeriä, tiedän sen, mutta silti JOSKUS jää ihan koukkuun johonkin sarjaan kuten esimerkiksi Päivien Viemää. Siis siihen nyt jää vaan koukkuun muutaman vahinko katsomisen jälkeen....
<<sehän juuri on niiden tarkoitus...
Mutta silti pidän saippuasarjoja typerinä koska ne toistavat kaikki jossain vaiheessa toisiaan...
Aina JOKAISESSA sarjassa on jossain vaiheessa sukujuuret jonkun poikaystävän suvussa ja sitten selviääkin se että poikaystäväsi onkin sinun velipuolesi...
Tuo oli sit vaan esimerkki joka on minun mielestäni joka sarjassa....

Havina

• Ankeuttaja
Vs: Saippuasarjat - inhoatko vai rakastatko?
« Vastaus #43 : Tammikuu 20, 2007, 18:48:21 »
Saippuasarjoja en katso hirveän usein, mutta tietenkin säännöllisesti katson kahta. Toista ei voisi sanoa saippuasarjaksi. Mutta jokatapauksessa saippuasarjat ovat jotenkin kaikki niin teennäisiä. En ymmärrä oikein niistä mitään, mutta joillekkin se tuo viihdettä, joillekkin ei.

Salattuja elämiä minun on katsottava aina, kun kerran aloittaa sitä ei voi vain lopettaa! Tietenkään en pidä sarjasta nykyään. Siitä on tullut sellainen teennäinen ja epäaito. Hahmot ovat iljettäviä ja niin teennäisiä. Tietenkin mielestäni sarjasta olen huomannut sen, että siinä on suvaitsevaisuutta. Kehitysvammasia ja homoseksuaaleja on otettu esille, eikä ole jätetty nurkkaan ja se tekee sarjasta erilaisemman, koska useimmiten ei paljon näe homoseksuaaleja. Silti mielestäni Heli tekee siitä niin ison numeron, että hän on lesbo. Olkoot lesbo, jos tahtoo ei se minua haittaa eikä varmasti muitakaan. 

Kotikatua en sanoisi saippuasarjaksi, mutta tykkään siitäkin.

Poissa Crina

• äxdee
  • Vuotislainen
  • Pilkkupallero
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Saippuasarjat - inhoatko vai rakastatko?
« Vastaus #44 : Tammikuu 21, 2007, 16:18:51 »
Riippuu täysin saippuasarjasta itsestään. Kauniista ja rohkeista en enää juurikaan välitä (mutta joskus muutama vuosi sitten kyllä katselin niitä ihan säännöllisesti), vaikka saatankin ihan puhtaasta mielenkiinnosta välillä katsoa, jos televisio on sopivasti auki. (Siis mitä hittoa, miten Eric voi mennä naimisiin Brooken kanssa? Eikö se olekaan enää naimisissa Stephanien kanssa? ^^)

Salatut elämät. Olen koukussa. Välillä tuli kausia, jolloin en niitä katsellut, mutta nykyään tulee melkein joka jakso katsottua, jollei viikolla niin sitten kun ne uusitaan viikonloppuna. Onhan se aika yliampuva, epärealistinen ja typerä, mutta mitäs tyttö pakkomielteilleen mahtaa? Seppo on yksi lempihenkilöistäni, Jennistä ja Laurasta pidin vielä joku muutama vuosi takaperin, mutta nykyään arvon ladyt saavat näkemään punaista. Mielestäni vanhat jaksot, joita uusittiin viime kesänäkin, olivat paljon parempia kuin nykyiset, mutta näitä on silti pakko katsella.

Sen lisäksi on kaksi sarjaa, jotka kai voi saippuoiksi luokitella, eli Anastasia, joka tuli Neloselta viime vuonna, ja Ihana Elisa, joka siis tulee Yle 2:lta joka sunnuntai. Ne ovat ihmeellisen herkullisia ja jollain tapaa tuoreempia kuin Kaunarit tai Päikkärit tai kumppanit. Ehkä ne vieraammat kielet houkuttavat, tai sitten se, että molemmat sijoittuvat nykypäivän sijasta menneeseen. Anastasiaa kaipaan, ja toivon, että uudet jaksot alkaisivat pian, ja sunnuntai-illat alkavat olla viikkojeni kohokohtia.

Äitini seuraa aktiivisesti Emmerdalea, joten itsekin sitä välillä sorrun katselemaan. Siitä tuntuu silti puuttuvan se jokin, joka saa koukkuun.
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona.

Sunnan

• Ankeuttaja
Re: Saippuasarjat - inhoatko vai rakastatko?
« Vastaus #45 : Tammikuu 24, 2007, 16:33:07 »
Minä katson saippuasarjoja aina kun niitä tulee ja minulla itselläni ei ole samalla mitään muutakaan tekemistä. Tai silloin kun niitä tulee ja siivoan. En ole saippuasarjojen ylinystävä, mutta en minä niitä nyt niin inhoakaan. Tästä kertoo varmaan jotain myös se, että minä ja ystäväni kirjoitamme parhaillaan yhdessä tuumin omaa saippuasarjaa, nimeltä Windy Days. Ja meillä on lystiä.
Käytämme niitä ideoita, joita Kauniissa ja Rohkeissa, Tunteita ja Tuoksuja, Passions tai Päivien viemää (tai missään niistä muista, kuten Santa Barbara, Paradise Beach jne.) sarjoissa ei ole käytetty, vaikka me olemme puolittain odottaneet moisia. No, lystinsä kullakin.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #46 : Tammikuu 24, 2007, 23:17:21 »
Salkkarit on varmaan ainoa saippuasarja mitä olen ikinä seurannut. En tiedä mikä siinä on, sillä sarjahan on oikeasti aivan järjettömän huono ja älytön ja ärsyttävä, mutta kun siihen vain jää koukkuun. Olen monta kertaa ollut ns. tauolla ja yrittänyt lopettaa - se toimii aikansa eikä siinä mitään, en kärsi pahempia vieroitusoireita - mutta sitten taas ajaudun takaisin Salkkareiden pariin niin kuin vaivihkaa. Joskus katson sitä vain siksi ettei ole muuta tekemistä. Outoa on elämä.

Muita saippuasarjoja en voi kuvitellakaan katsovani, varsinkaan amerikkalaisia. Pari sekuntia jotain Kauniita ja rohkeita, niin laatta lentää. Salkkareissa ei sentään. Kumma juttu.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa henia

• Pikkuisen harhassa oleva
  • Vuotislainen
  • Pottermore: QuillNiffler10113
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #47 : Tammikuu 28, 2007, 18:18:32 »
Niin, minulle saippuasarjat ovat päivän piristys. Katson eniten Päikkäreitä eli siis Päivien viemää on minulle must, eli 16,40 kipitän telkkarin ääreen. Jaksot ovat hyviä ja jännittäviä ja saatu pienellä butjetilla kasaan.

No Salkkarit..hmm ei tule katsottua, paitsi viikonloppuna, kun pikkusisko katsoo jaksot uusintana ja silloin joutuu katsomaan,vaikka
ei haluaisi katsoakaan.

Kauniit ja rohkeat..ei en ole katsonut kolmeen vuoteen, mummi kyllä katsoo, se istuu aina kesäisin telkkarin ääressä, kun ruoka kypsyy.
Joskus pidin,mutta sitten aloin kiinnostua Päikkäreistä.

No saippusarjat ovat hyviä minu mielestäni.

nuutti

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Helmikuu 08, 2007, 20:13:42 »
Tykkään saippuasarjoista! Varsinkin Päivien viemää!! Se on ah niin ihana sarja, ties kuinka kauan oon seurannut sitä. Harmittaa aina jos en nää jotain jaksoa. :D    Siihen jää koukkuun. Koko ajan haluun tietää mitä seuraavassa jaksossa tapahtuu.

Salkkarit: Sitä en seuraa niin paljon, mut sit ku oon sillä kanavalla, en voi vaihtaa enään pois.

Kauniit ja rohkeat: melkein sama juttu ku salkkareissa, ennen katoin sitä paljon enemmän mut nyt se on hajonnut käsiin.

Mutta ehdottomasti RAKASTAN saippuasarjoja!!!!!! <3
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2007, 20:17:01 kirjoittanut nuutti »

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Helmikuu 09, 2007, 11:07:11 »
Se riippuu ihan sarjasta. Esim. Kauniit ja Rohkeat sekä Päivien viemää ovat hyviä, mutta muut eivät ole kauhean hyviä. Joskus tuli neloselta Passions ja se on minun mielestäni kaikkein paras saippuasarja ikinä. Sen esittäminen lopetettiin suomessa. Harmi..
Ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka vihaavat saippuasarjoja. Itsekkin vihasin niitä ennen. Ne olivat liian imeliä minun makuuni. Päivien Viemästä pidän siksi että siinä alkoi tapahtua. Siksi aloin sitä seuraamaankin. Kauniit ja Rohkeat taas on taas jotenkin niin kieroutunut sarja, että sitä on hauska katsoa, kun ei ole mitään muutakaan tekemistä.