Kirjoittaja Aihe: Evanescence  (Luettu 10965 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Cyrilla

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #50 : Heinäkuu 10, 2005, 17:20:32 »
ooh, evanescence on yksi lempibändeistäni, tahtoisin sen uudenkin cd:n. :) Parhain biisi on ehkä you ja sit haunted.

BlackWolf

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #51 : Heinäkuu 14, 2005, 14:36:24 »
Evanescencen biisit ovat uskomattoman kauniita. Sävellykset, sanat ja Amyn laulu on ihanaa kuultavaa. Omistan Fallen-albumin ja se on paras levy jonka mä omistan. Lempibiisejäni levyltä ovat Hello, Tourniquet, Everbody's fool ja muut biisit ovat myös upeita. Amyn ääni on hyvä levyllä, enkelimäisen hyvä, mutta keikoilla ääni sortuu ja se ei kuulostaa enää niin hyvältä. Kumminkin pidän Amy Leetä yhtenä parhaimmista laulajista. Hänen tyylinsäkin on hieno.

Newra

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #52 : Heinäkuu 22, 2005, 18:39:09 »
Minä pidän Evanescencea lempibändinäni. En tiedä miten kehuisin sitä tavalla, millä sitä ei vielä ole täällä kehuttu - lyriikat, Amyn ääni, kitarat, kokonaisuus. Hellon demo-versio saa vieläkin kylmät väreet juokseman selkärangassa. Nyt kun tiedän miten biisi on saanut alkunsa, se on vieläkin koskettavampi.
Voin sanoa omistavani lähes kaikki biisit levyllä. Demot, Origin, Evanescence EP ja Sound Asleep ovat tietysti poltettuja, Fallen ja ABH ihan aitoja. Tällä hetkellä pidän eniten Originista. Se on jotenkin niin kevyt ja raskas samaan aikaan. Originiin verrattuna Fallen ehkä hieman (aivan vähän) yksitoikkoisempi.
Cover-biiseistä pidän eniten Nirvana-coverista Heart-shaped box, akustisena esitettynä.

Uutta levyä odotan lievästi sanottuna innokkaasti - varsinkin kun olen kuullut puhuttavan että Ben Moody oli Evanescencen 'pop-osa', niin odotan innolla millaisia biisejä Amy kirjoittaa ilman häntä.

Lainaus käyttäjältä: "Cyrilla"
Parhain biisi on ehkä you ja sit haunted.

Pakko sanoa tähän: You ei ole Evanescencen biisi, se on Amyn henkilökohtainen sävellys, jota hän ei toivo kenenkään kuuntelevan.

Muoks// Ja ai niin, pakko kehua vielä Everybody's foolin videota. Siinä on asennetta, sitä jotain, sanomaa. Parhaimpia videoita hetkeen.

Yayoi

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #53 : Elokuu 08, 2005, 11:53:59 »
Tykkäsin joskus. Ostin levyn ja kuuntelin koko ajan. Mutta en enää niin paljoa, pikkusiskoni sai sen sitten. Joskus hurahdin jopa sanoja suomentamaan (Lue: pakotin äitini suomentamaan X) ) ja sain Going underin ja Brin me to lifen suomennettua. Tykkään lauluista Going Under, Bring Me to Life ja My Tourniquet. Mikään muu ei oikeastaan ollut. Olin ehkä pari kuukautta - vuoden suosikkilistallani. Sitten tuli muita enkä enää jaksanut kuunnella sitä. Elämä on.

<3: Yayoi

Valandil

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #54 : Syyskuu 28, 2005, 21:54:52 »
Se uusin levy, joka ei valitettavasti suomeen saakka ole yltänyt on ihana. Pidän siitä paljon ja olen aika paljonkin evanescenceä kuunnellut, ja nykyäänkin kuuntelen. Sen takia se ei varmaankaan monen suosiossa ole, sillä uusin levy ei [vissiin] olla suomessa julkaistu.

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
  • Sukupuoli: Noita
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
Evanescence
« Vastaus #55 : Syyskuu 29, 2005, 23:49:49 »
Ihan hyvä bändihän se on, mutta matkii liikaa Nightwishia. NW oli ensimmäinen tuon lajin bändi, ja sitten niitä onkin tupsahtanut muutama lisää janoten samanlaista menestystä. Pidän kyllä Evanescencen lauluista, pääasiassa siksi että ne muistuttaa niin paljon lempibändini omia, mutta en voi aidosti sanoa pitäväni bändistä juuri tämän matkimisen vuoksi.
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Xara

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #56 : Marraskuu 27, 2005, 15:39:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Valandil"
Se uusin levy, joka ei valitettavasti suomeen saakka ole yltänyt on ihana. Pidän siitä paljon ja olen aika paljonkin evanescenceä kuunnellut, ja nykyäänkin kuuntelen. Sen takia se ei varmaankaan monen suosiossa ole, sillä uusin levy ei [vissiin] olla suomessa julkaistu.

Uusin levy? Uusin on käsittääkseni live-levy Anywhere But Home, joka löytyy kyllä joka liikkeestä, sitä edellinen Fallen ja ensimmäinen oli Origin, jonka myyminen lopetettiin jo aikoja sitten, joka puolella.

Lainaus käyttäjältä: "Jénaminya"
Ihan hyvä bändihän se on, mutta matkii liikaa Nightwishia. NW oli ensimmäinen tuon lajin bändi, ja sitten niitä onkin tupsahtanut muutama lisää janoten samanlaista menestystä. Pidän kyllä Evanescencen lauluista, pääasiassa siksi että ne muistuttaa niin paljon lempibändini omia, mutta en voi aidosti sanoa pitäväni bändistä juuri tämän matkimisen vuoksi.

Itse asiassa kun Fallen oli juuri pinnalla ja Amy Leelle sanottiin musiikin muistuttavan hieman Nightwishia, ja hän sanoi ettei ollut koskaan kuulutkaan bändistä. Saattoihan hän valehdella, mutta en oikein usko sitä. Minusta NW:llä ja Evanescencella ei ole mitään muuta yhteistä kuin että molemmissa on naissolisti.

Vampyyrilapsi

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #57 : Joulukuu 11, 2005, 20:04:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Jénaminya"

Itseasiassa et voi syyttää Evanescenceä Nightwishin matkimisesta, koska tämä bändi sai alkunsa eräällä kesäleirillä, kun Amy oli soittamassa pianoa ja Ben sattui kuulemaan hänen lauluaan. Samahan on, kun Within Tempationia syytetään Nighwtishin matkimisesta. Ärrrrsyttää. Nightwish on vain täällä päin ollut pinnalla kauemmin, siinä on se ero.

Minua inhottaa se, että aina kaikkea verrataan Nightwishiin ja syytetään matkimisesta. Alkuaikoina ajattelin itsekin, että "vau, tämä kuulostaa ihan nightwishilta", mutta nyt huomaan bändien erot selvästi. Edes Within Temptationissa en huomaa mitään samaa kuin Nightwishissa tai Evanescencessa. Täysin eri tyyppiset äänet näillä solisteilla. Lisäksi vähemmän tunnettu bändi Epica, jonka naislaulaja sattuu olemaan mezzo-sopraano, laulaa myöskin oopperaa, mutta Tarjan ja tämän äänissä on selkeä ero.

motiivi

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #58 : Joulukuu 13, 2005, 17:05:01 »
Lainaus
Minua inhottaa se, että aina kaikkea verrataan Nightwishiin ja syytetään matkimisesta.

Bleh, minua ällöttävät nämä Within Temptation x Nightwish x Evanescence "SIIS NEHÄN ON IHAN SAMANLAISII :------o" Niillä kaikilla on täysin erilaista musiikkia. Ja että Evanescence olisi matkinut Nightwishiä? Lol ainahan hei.

Nojoo. Tämän yhtyeen musiikki on tavallaan aika nättiä ~ Fallen-levyä olen joskus kuunnellut mutta mutta ei miksikään lempibändikseni ole muodostunut. ;< Mutta tykkään paljon siitä My immortalista ja tota mikä se olikaan - My last breath?

Joskus satunnaisesti kuulen biisejä radiosta ja pidän, mutta en voi kuvitella ostavani levyä itselleni ja fanittavani sitä 24/7.

Avocado

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #59 : Helmikuu 02, 2006, 19:49:39 »
Evanescence. Tämäkin bändi on aivan ihana. Rakastan ylipäätänsä tämän bändin koko teemaa, tyyliä, goottimaisuutta. Kauniita ja ihania laulunsanoja. Pidän myös Amy Leen laulutavasta, ja tyylistä muutenkin.

Kappaleissa on jotain niin masentavaa joka tekee koko jutusta ihanaa. Mahtavaa kuunneltavaa kun ei jaksa mikään innostaa. Kiehtovaa, en osaa muutakaan sanoa.

Emily

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #60 : Helmikuu 05, 2006, 13:27:02 »
Ooh. Tämäkin. <3 Yksi lempibändeistäni. Amy Lee:llä on aivan uskomattoman upea ääni. Saa kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin ^^¨
Omistan Fallen- levyn, ja on tultu kuunneltua PALJON. Lempibiisejä on Hello ja Whisper.
Minusta Evanescencessä ja Nightwishissä on paljonkin eroja. Samoin Evanescencessä ja Within Temptationissa. Ite pidän myös tuosta bändistä, enkä ala niitä vertailemaan. (:

Nerdie

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #61 : Helmikuu 05, 2006, 19:34:18 »
Jaahas, vai että muistuttaa paljon Nightwishiä ja matkii sitä? Hahhah, anteeksi, mutta täytyy olla pieni käsitys musiikkimaailmasta. Tarja laulaa oopperaa, ja Amy Lee bändeineen voisi luokitella joko rockiksi tai jonkinsortin metalliksi. Totta - Tarjalla ja Amylla on mustat, pitkät hiukset, mutta hyvin monella mestallistilla on. Että se siitä. :)

Sitten itse bändiin. Evanescense on upea bändi, jossa on tunnetta, taitoa ja kauneutta. Amy Leellä on kaunis ja vahva ääni. Sitä kuuntelee mielellään.
Omistan levyn Fallen, ja voin sanoa että kuuntelen sitä kokonaisuudessaan melko harvoin. Bändin parhaimpia biisejä ovat Everybody's fool, Hello, Whisper ja Haunted. Amy Leen ja Seetherin ihana Broken on myös yksi ihanuus.
Evanescence koskettaa. Kauniita sanoja ja monia hitaita biisejä.

En voi kuitenkaan sanoa että fanittaisin Evanescenceä, mutta pidän kovasti. Bändin tyyli on ihan hieno, joskaan ei kovin erottuva. Kaverini haukkuu yhtyeen lyttyyn, koska sanoo että tämä on liian angst, eikä erotu joukosta. Ehkä angstia - mutta hyvää sellaista. Mieleenjäävintä Amyn ääni.

Newra

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #62 : Elokuu 09, 2006, 20:15:23 »
Nostetaan ylös ja kysytään, että mitä mieltä ihmiset ovat uudesta sinkusta, Call me when you're sober? Entäpä videosta?

Minä olen itse kuullut kyseisen biisin vain kahdesti, ja pidin siitä kovasti. Ei se tosin ollut mikään maailmaamullistava sävellystyö ja lyriikat jäivät vielä vähän etäisiksi, mutta kyllä se silti suhteellisen hieno biisi on. Nyt kun saisi sen omaksi. Olenko minä muuten ainoa, vai kuulostaako teistä nti Leen ääni hieman erilaiselta?

Ja video, ah, se susimies on ihana! Ainut miinus menee pöydällä kävely -kohdalle. Se oli liian ... mahtipontinen on kenties se sana, jota haen.  

Ei voi muuta sanoa kuin että odotamme The Open Dooria innokkaasti, ja varsinkin sitä Mozart-"coveria".

Ajinda

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #63 : Lokakuu 24, 2006, 19:36:11 »
Aah.. Ihana aihe!

Tykkään Evanescencestä ihan hirveesti. Laulajan ääni on tosi kaunista kuunneltavaa ja sanoitukset ja sävellyksetkin on tosi hyviä. Erityisesti tykkään sanotuksista. Ne vaan on niin kauniita.  Ja en oo oikeestaan kuullu yhtään biisiä, josta en tykkäis vaan kaikki on ihan hyviä jollain tasolla.

Omistan sen fallen levyn ja se on todellakin ihan puhki kuunneltu. Nyt pitäis vaan se uusin ostaa.. Odotin kyllä vähän enemmän siltä uusimmalta levyltä jos nyt siitä 'call me when you'r sober' -biisistä päättelen, mutta ei kai ne kaikki biisit ole ton tyylisiä sillä levyllä.

Mun mielestä Eva ei kyllä oo oikeestaan yhtään samanlainen kun Nightwish. Vaikka kokoonpano onkin samanlainen, nainen laulaa miehet soittaa, musiikki on hyvin erilaista. Sanoituksissa on aika paljon eroa mun mielestä. Mut tykkään kummastakin bändistä paljon.

Hiflis

• Ankeuttaja
Evanescence
« Vastaus #64 : Lokakuu 25, 2006, 20:36:48 »
Juu.
Ensimmäisen kerran tähän yhtyeeseen törmäsin noin vuosi sitten. Silloin en tosin erityisemmin pitänyt, sillä ensikuulemalta laulajan ääni kuulosti minusta melkoisen rääkyvältä... Kuitenkin kun kuulin uudestaan joitakin kappaleita, laulu ei enää ollutkaan niin, no hirveää.

Nyt siis kuitenkin Amy Leen ääni kuullostaa suorastaan ihanalta ja kuten muutkin tuossa äsken ovat sanoneet, niin kauniin vahvalta.
Itse meikäläinen tykkää erityisesti kipaleista My Immortal ja Lacrymosa.

Vai muistuttaa Nightwishia? Kyllä tykkään siitäkin, mutta ei noissa kahdessa minusta paljoa muuta yhteistä ole kuin se, että molemmissa on naislaulaja ja miehet hoitavat soittopuolen.

Sanoitukset ovat ihania ja muutenkin kun tätä kuuntelee, niin tulee aina paremmalle päälle.
Nyt siis ei voi kuin odottaa Open the dooria. (<---tiedän, kuulostaa tyhmälle tuo taivutus)

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
Evanescence
« Vastaus #65 : Tammikuu 04, 2007, 11:01:27 »
Olen alkanut fanittamaan Evanescencia vasta viime aikoina. Kuulin radiosta uuden sinkun Call Me When You´re Sober, mutta inhoan sitä! Meni aikaa, mutta sitten kuuntelin youtubesta kappaleen Lithium, silloin kolahti. Ihana kappale, ihana video, koskettava.

Olen ladannut netistä Origin levyn, lempikappaleeni on My Last Breath, ja Hello kappale on todella kaunis, ja surullinen. Ensi viikolla aion hankkia The Open Door-albumin.

Olen aina luullut että inhoan bändiä, kaikkia kuulemiani sinkkuja olen inhonnut(Bring Me To Life, Going Under[My Immortal sentään oli hyvä]).
Joten ei ihme etten ole halunnut kuulla heidän musiikkiaan enempää.

Pidän Evanescencin sanoituksista. Juuri tälläiset "Look for me in the white forest/Hiding in a hollow tree" tyyliset sanoitukset ovat jotenkin läheisiä;D
Ja vielä että Amy Leen ääni on todella kaunis.
And they dream in their sleep

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
Evanescence
« Vastaus #66 : Tammikuu 06, 2007, 11:54:42 »
Evanescence on tällähetkellä yksi suosikeistani. Olen kyllä kuunnellut kyseistä bändiä siitä saakka kun kuulin ensimmäisen kerran My Immortalin. Tykkäsin ihan mielettömästi sen sanoituksesta ja melodiakin kosketti. Siihen päälle Amyn uskomaton ääni, niin olin myyty.

Kappaleen jälkeen tuli pieni tauko, tykkäsin kyllä Going Underista, mutta minuun iski enemmän Evanescencen hitaammat kappaleet tuolloin. Samalla tavalla kävin kappaleen: Bring me to life- kipaleen kanssa. Olihan kappale kuunneltava, mutta ei se pahemmin iskenyt.

Sitten oli kauan hiljais eloa ja uuden Open Door- albumin myötä löysin taas Evanescencen. Call me when you You're sober- kappale oli alku heräämistä, mutta vasta Lithium sai minut taas ihan sekaisin. Se on nimittäin ihan mielettömän hieno kappale. Siinä on mieletön melodia, ihanat sanat ja Amyn upea ääni. Tykkään todella paljon.

Se asia mistä olen aina Evanescencessä pitänyt on synkät sanoitukset. Tykkään enemmän lauluista, joissa on jotain synkkää kuin iloisista "Hei maailma kiva paikka on". Vertailu Nightwishiin on minustakin enemmän kuin turhaa, koska bändit ovat ihan erillaisia. En ole koskaan erityisemmin pitänyt Nightwishista, kun taas Evanescence on aina iskenyt.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Evanescence
« Vastaus #67 : Helmikuu 27, 2007, 14:50:05 »
Evane näkyy olevan tällä hetkellä lempibändini, ainakin mikäli Last.fm:n taulukoitani on uskominen, ja onhan sitä tullut kuunneltua hiljan aika paljon.

Minun ja Evanescencen yhteinen historia alkaa jostain vuoden 2003 lopusta, lainasin Fallenin kaverilta ja rakastuin. Sitten se kuuntelu väheni, kunnes viime syksynä enoni oli käynyt levykaupassa ja toi minulle Anywhere but Homen. Siitä lähtien olen taas ollut aika säännöllinen kuuntelija. The Open Door on totta kai levyhyllyssä, ja koneelta löytyy suurin osa vanhasta tuotannosta (minulla on Originista myös C-kasettinauhoite ^^). Olisihan nuo vanhat tietysti siistiä omistaa aitoina, mutta painokset olivat niin pieniä, ettei ole mitään mahdollisuuksia.

Erilainen Evane iskee minuun eri lailla eri mielentiloissa (kuten musiikki yleensäkin tietysti). Origin on esimerkiksi niin erilainen jo Falleniin verrattuna. Joskus tekee mieli kuunnella raskaampaa materiaalia, joskus sitten vähän vähemmän, joten lempikappaleita on todella paha nimetä. Jostain syystä tuo My Immortal ei kuitenkaan iske niinkään (muutenkin olen ongelmissa kaikkien bändien slovareiden kanssa, My Immortal ja Hello esmes ovat järkyttävän kauniita kappaleita, mutta en siltikään jaksa kuunnella niitä. Paha minä. Onneksi Lithiumissa on bändi, My Immortalin bändiversio on taas jo jotain hienoa.).  Ehkä Imaginary ja Whisper (minä tahansa versiona), Tourniquet, Lithium ja Lacrymosa, Understanding, ja.. ja.. pidän lähes kaikista kappaleista.

Joku tuolla aiemmin mainitsi pitävänsä My Immortalista, koska siinä Evane ei yritä olla niin heviä, suosittelisin tutustumaan wanhaan tuotantoon (joku Give Unto Me on aivan hirmuisen ihana), se on aika erilaista.

Tuohon tylsään vertailuun, itse kuuntelen Nw:täkin hyvin paljon, enkä juuri huomaa niissä erityistä samanlaisuutta. Voihan aina lähteä siitä, että "kaikki räppi kuulostaa samalta", joten varmaan Nw ja Evanekin ovat samanlaisia, mutta silti se vertailu on hyödytöntä. Ja entä sitten vaikka olisivatkin suunnilleen samanlaisia?
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #68 : Huhtikuu 13, 2007, 19:54:55 »
Olen tutustunut Evanescenceen jo jokunen vuosi sitten, mutta enemmän se kolahti vasta joskus viime vuonna. Ehdottomasti yksi lempibändeistäni. Muutaman levyn omistan, ja vanhempaa tuotantoa olen valitettavasti kuullut melko vähän...

Amyn ääni on todella uskomattoman upea. Se oli oikeastaan ensimmäinen seikka, johon kiinnitin huomiota. Mutta bändin musiikki on muutenkin mahtavaa. Olen kovasti halunnut nähdä bändin livenä, ja kesällä toivottavasti pääsen konserttiin Helsinkiin... Eräs tuttavan tuttava oli käynyt ulkomailla konsertissa ja sanoi, että on upea livenäkin.

Lempikappaleita on aika paljon, mutta erityisesti Hello koskettaa minua. Myös Lithiumin voisin mainita.
Kappaleiden sanoitukset ovat ihania, vaikka melko synkkiä aiheiltaan.

Minä en myöskään näe mitään suurta yhtäläisyyttä Nightwishin ja Evanescencen ympärillä. Tarjalla ja Amylla on ensinnäkin aivan erilaiset äänet, eikä ole mitään perusteita syyttää Evanescencea matkimisesta. Myöskin Within Temptation on aivan omaa musiikkiaan.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #69 : Kesäkuu 13, 2007, 18:46:55 »
Olen vasta vähän aikaa sitten alkanut tykätä ihan kunnolla Evanescencestä. Tällä hetkellä kuuluu minun suosikki bändeihin.

Amylla on ihan sanoin kuvailemattoman hieno ääni. Erityisesti tykkään My Immortalista ja Lithiumista, myös kaikki muut ovat aivan mahtavia. Levyä en oo vielä ehtinyt hankkia, mut kunhan pääsen sellaseen kauppaan missä se on, niin ostan sen. Keikoillekin olis hienoa päästä joskus.

Minustakaan Evanescence ei oo mikään Nighwishin kopio. Toisin kuin Evanescence, Nighwish ei oo koskaan kolahtanu sillä tavalla kuin Evane.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #70 : Heinäkuu 14, 2007, 23:05:38 »
Ensimmäinen biisi, jonka kuulin Evanscencelta oli Bring me to life. Seuraavaksi kuulemani My immortal ja Missing ovat todella kauniita. Uusimmista Call me when you're sober, on todella hyvä mutta Sweet sacrifice jotenkin välillä ärsyttää.

Itselläni ei ole yhtäkään Evanescencen levyä ja kuuntelukokemukset olen saanut radiosta. Kirjastossa on Evanescencen levyjä, mutta ne ovat aina lainassa. Anttilassa niitä myydään alennuksella ja voisin levyn hankkiakin. Ainakin kuunnellessa pätkiä maikkarin storesta (http://download.mtv3.fi/) useimmat biisit vaikuttivat todella hyviltä.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Heinäkuu 30, 2007, 19:05:10 »
Omistan Evanescencen levyistä ainoastaan Fallenin, ja sitä kuuntelin sen ilmestymisen jälkeen paljon. Nyt en ole taas vähään aikaan Evanescencea kuunnellut. Call me when you sober on myös hyvä, samoin kuin Lithium, muuten en ole pahemmin näitä uusia kappaleita kuullut. Fallenilta tykkään eniten My immortalista, se on niin ihana kappale. Suosikkini Evanescencelta. Bring me to life on myös tosi hyvä, olen vaan kuunnellut sitä niin paljon että olen varmaan vähän kyllästynyt siihen. Tourniquet, Hello ja Going under ovat myös hyviä. Amylla on ihan mielettömän ihana ääni, se on myös yksi hyvä syy kuunnella Evanescencen musiikkia. :)

Mystica

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Marraskuu 21, 2007, 16:32:43 »
*köh köh* Joo, mä en tykkää EV:st, mä RAKASTAN sitä ! n_n
Paras bändi, mitä maa päällänsä kantaa. Nytkin soi tietiskikalla. :)
Suomen keikallakin olin, ja pisin toooodella paljon. Levyistä mulla on Fallen ja The Open Door, muta Fallen on kirkkaasti parempi. :) Myös demo-levyjen kappaleetovat aivan ihania! Ja Originilta olen biisejä kuunnellut. :)

Mutta, EV on todellakin mun lempibändi, ja on ollu jo yli vuoden (pieni aika, paljon tapahtunu). Ja jos vaan tulee uudestaan suomeen, tämä tyttö on pää kolmantena jalkana ostamassa lippuja :) <3

Amyn ääni on niiin kaunis! Awwh... *sekoaa täysin*

~Miyako

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Joulukuu 26, 2007, 17:40:42 »
Nightwish, Within Temptation vai Evanescence?
Ehdottomasti Evanescence, pidän myös Nightwishistä ja Within Temptationista, mutta mielestäni näiden bändien laulajista Amyllä on kaunein ääni, ja Amyn ääni on minusta jotenkin monipuolisempi, kun näillä kahdella muulla. Ja Näiden bändien soitto tylistäkin löytyy eroja, evanescencen musiikista pidän kuitenkin eniten. Minustakin on ihan tyhmää väittää, että evanescence matkisi nightwishiä tai jotain, koska nuo kolme bändiä ovat kuitenkin niin erilaisia, vaikka kaikilla bändeillä onkin naislaulaja, joka pystyy laulamaan korkealta. Miksei muita rock/ hevi tai vaikka poppari bändejä syytetä matkimisesta, kun useimmat niistä kuulostavat paljon enemmän toisiltaan kuin evanescence, within temptation tai nightwish. Vaikka täytyy myöntää, että on noiden bändien tyylissä jotain samaakin.

Origin -levyltä en ole kuullut yhtään kappaletta (paitsi tietenkin ne, jotka ovat myös fallen levyllä) mutta fallenista ja the open doorista en osaa sanoa kumpi on parempi. Open doorin sain juuri joululahjaksi, ja kun kotiväki kuuli sweet sacrifice -biisin he tuumasivat että "mitä kissojen kidutus musaa toi on?" (älkää tulko tappamaan vanhempiani, he eivät vain ymmärrä hyvän musiikin päälle, eivätkä lämmenneet muillekkaan biiseille vaikka soitin heille ainakin Lithiumia).

En ole varmaan ikinä kuullut evanelta yhtään huonoa kappaletta, tai no se whisper tai joku sellainen kappale tuppaa välillä ärsyttämään niiden piippaus äänten takia.

Voi kuinka minä rakastankaan sitä evanescencen musiikkia. Musavideoissakaan ei ole mitään valittamista.

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #74 : Joulukuu 26, 2012, 23:36:57 »
Kas kun en ole tänne ennen eksynyt kirjoittamaan. Olen ollut Evanescenceen suorastaan hulluna jo pari vuotta.
Olin mahdollisesti kuullut joskus jonkun hitin radiossa, mutta bändi oli minulle aivan tuntematon. Aivan sattumankautta kuuntelin Call me when you´re sober:in ja herätti mielenkiintoni. Vilkaisin mitä muita kappaleita bändiltä löytyi ja se oli menoa sen jälken. Rakastuin Fallen -levyyn, varsinkin Torniquet jotenkin kolahti ja aivan kaikki muutkin. Sitten Lithium (yksi ehdoton lemppari) ja Sweet Sacrifice, ahh ja niiden ihanat musiikkivideot. Amy Lee on minusta loistava laulaja ja hänellä on aivan ihana ääni. Sanoitukset ovat myös aivan jumalaisia.
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"