Kirjoittaja Aihe: Sailor Moon -sarjat  (Luettu 10007 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Eileen Malfoy

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« : Marraskuu 17, 2002, 17:03:43 »
Onko kukaan täällä koskaan seurannut jotain Sailor Moon -animesarjaa tai lukenut ko. mangaa?

Ihan vain uteliaisuudesta kysyn, sillä aina silloin tällöin tulee katsottua sunnuntaiaamuisin SubTV:ltä Sailor Moonia, vaikka itse olen sitä mieltä, että the Inner Senshi ovat tylsempiä kuin the Outer Senshi. Lisäksi alkuperäisissä japanilaisversioissa on aivan todella ihanat ja upea laulut! Seiyuut ovat kyllä niin ammattitaitoisia että... Ärsyttää, että SubTV:n Sailor Moonit ovat ruotsiksi dubattuja... Se kuulostaa aivan oudolta, vaikka ihan hyvin sekin on toteutettu...
Manga- Sailor Moon on minusta myös ihan hyvä, mutta itse olen viehtynyt enemmän animepuoleen.

Eli siis - onko kukaan muu tietoinen tästä aiheesta? *tuntee olonsa typeräksi joten menee pois*

[PS. Ja se ei _edelleenkään_ ole Haarukka vaan Haruka... mur. sivistymättömät...]

//Apple kävi myös tämän topicin kimppuun siivousinnon vallassa

Rabastan

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #1 : Marraskuu 17, 2002, 21:33:32 »
Sailor Moon. *g* Tämä on luultavasti se nimi, joka kaikilla käy ensimmäisena sanan anime jälkeen mielessä. Sarja on niin klassikko, että sitä luulisi jo näytettäneen suomessakin...mutta ei. Onneksi meillä on Subbari, joka tosin voisi näyttää sitä japaniksi, saksaksi, ranskaksi tai edes jenkkidubilla, mutta ei kun ruotsiksi. X_x *kuolee* Ei niin, että minulla olisi mitään ruotsia vastaan, mutta se kieli ei sovi erityisen hyvin animen dubbeihin (lieköhän ollut syy, miksi sarja ei menestynyt Ruotsissakaan).

Itse minulta löytyy mangasta muutama osa ja animea olen nähnyt hajanaisia osia sekä kaikki Subilta tulleet. Olen Eileenin kanssa samaa mieltä siitä, että Outer Senshit ovat kyllä parempia. ^^ Oma suosikkini on Saturn, joka ikävä kyllä liittyy mukaan viimeisenä Sensheistä.

Ja kannattaa muuten kuunnella japanilaisten musiikkien ja teemojen lisäksi saksalaisia. Ne ovat oikeasti hyviä. ^_^

Haarukka? *repsistä*

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • + The Song of Life +
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #2 : Joulukuu 17, 2002, 17:38:33 »
Sailor Moon on aivan paras  :D  Eikö kukaan vielä huomannut mitään tuosta allekirjoituksestani? Tai ei kai siitä voinut oikein mitään huomatakaan kun ne Sailor Moonit mitä Suomessa näkyy, on ruotsiksi ja niissä sanotaan "Jag ska straffa dig i Moonens namn" tai jotain, mutta joka tapauksessa.

Toivottavasti siitä näytetään enemmän kuin tuo ensimmäinen tuotantokausi, koska ekan aikana ei näy Outer Senshejä ollenkaan  :(  Olen nähnyt jo kaikki tuon ekan tuotantokauden jaksot koska meillä näkyy ruotsin 4, mutta niitä ei tule sieltä enää enkä siis ole yhtään varma tullanko me näkemään Outer Senshejä. Toivottavasti käy samoin kuin Taikasotureilla (jotka myös oli huippuja) että näytettäis kaikki...Toivotaan.

Mielestäni kaikkein paras laulu koko sarjassa tähän mennessä on se "Punishment in the name of the Moon," joka tuli siinä jaksossa (en muista numeroa) missä Sailor Moon, Sailor Mars ja Sailor Mercury hyökkäsivät yhdessä niiden kahden demonin kimppuun. Siis tekivät sen yhteishyökkäyksen. Oon koettanu kattella sitä laulua netistä mutten ole löytänyt kuin pelkkiä musiikkeja, jotka nekään ei kuulosta samalta :( Jos joku keksii mistä löytäisin sen laulun, siis sellaisen missä tosiaan lauletaankin eikä pelkkää musiikkia, niin voisiko ilmoittaa minulle, kiitos?
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Rabastan

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #3 : Joulukuu 17, 2002, 22:04:12 »
Sailor Moonista ei ikävä kyllä näytetä Suomessa kuin ensimmäinen kausi, ei ainakaan tällä kertaa (ellen nyt aivan väärin muista...mikä ei kyllä sekään olisi uutta). Muistaakseni SubTV jatkaa onnistunutta animeputkeaan Dragon Ball Z:llä tammikuussa (täytynee vielä tarkistaa). Eli emme ikävä kyllä näe enempää Moonia. Ja olisimme kohta jo päässeet ruotsalaisesta dubistakin. Harmi.

Muoks/ Juups, 15.1 lähtien Subilla pyörii Dragon Ball Z. Suoranaisesti missään ei ole sanottu, että Moonin lähettäminen lopetettaisiin, eikä DBZ:n lähetysaika osu sen päälle, mutta vaikea on silti uskoa, että Sub lähtisi pyörittämään kahta animesarjaa samaan aikaan.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #4 : Joulukuu 22, 2002, 15:20:05 »
Pitänee rukoilla että Sub näyttää ne kaikki ekan tuotantokauden jaksot Sailor Moonista, sillä ne on loppupäässä aivan sanoinkuvaamattoman huippuja  :cry:  Voisiko joku joka tietää kertoa tuosta Dragon Ball Z:sta? Mikä se niinkun on? Kuulin jostain et Galaxy Fraulein Yunaakin olis alettu näyttämään Suomessa mutta ilmeisesti sitäkään ei tehdä  :(  Se olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta...
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Sessy

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #5 : Tammikuu 04, 2003, 22:39:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Freya"
Voisiko joku joka tietää kertoa tuosta Dragon Ball Z:sta? Mikä se niinkun on?

Dragon Ball Z on jatkoa Dragon ball:ista... Animesarja sekin. Dragon ball kertoi ainakin kuudesta tai kahdeksasta (minä en nyt todellakaan muista, en sarjaa hirveästi seurannut) pallosta jotka oli "piilotettu" eri puolille maailmaa. Jos joku keräsi pallot yhteen niin niistä syntyi jätiläismäinen lohikäärme (kas kummaa). Joku joka sarjaa enemmän seurasi voi korjata jos kerroin jotakin väärin... Minä en oikein sarjasta tykännyt  :wink:  Eikä tuo minun tietouteni kovin hyvä ole... Eikö tämä mennyt nyt vähän off topiciksi...  :?

Jossakin Sailor moonissa oli laulu This Isn't what we meant, se oli minusta tosi ihq, samoin kun Women of the moon (Saksassahan on jo jopa 10 cd-levyä Sailor moon musiikkia...).
 :shock: Eikö kukaan muu ole katsonut rtl2:lta Sailoreita?

Poissa Mista Isilmë

• Vuotislainen
  • Pottermore: RuneStar9848
  • Tupa: Luihuinen
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #6 : Tammikuu 05, 2003, 19:34:30 »
Ainaskin yks mun kaveri, joka on animefani, kerto, et ruotsiksi dubattui on vaan R-kauteen saakka, elikkäs ne Outer Senshit ei kai näkyis kuiteskaan, jos SubTV:n väki ei jostain kumman syystä jatkais sit sarjan näyttämistä joillain muilla dubeilla... mitä kyllä epäilen, sääli -_-

Priscilla

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #7 : Tammikuu 25, 2003, 15:58:56 »
Sailor Moon on ihan legendaarinen ^^; Ensimmäinen manga, mitä luin.

Mutta se ruotsi-dubbi. -.-; (Subtv:n nimen voisi muuttaa: Dubtv. Ihan omana mielipiteenäni.)
 SM on aivan mahtava japaniksi, miksi se pitää dubata ruotsiksi? Olis edes jollakin muulla kielellä, mutta ei kun svenska svenska.
 "Jag är Sailor Moon! Jag ska straffa dig i Moonens namn!" *argh*
 Eikö se ole jotenkin niin, että joku tv-kanava Ruotsissa omistaa Pohjoismaissa kaikki oikeudet Sailor Moonin esittämiseen TV:ssä, tai jotain sinne päin. o_O;

(Muuten, onhan Aminkin nimi muutettu, se on Amy, jos tarkkaan mangoja katsoo. Ja Rei on Raye. Litan ja Minan nimet taitaa olla ainoat, joita ei muutettu?)

Täytyy myöntää, että ehkä pidin Magic Knight Rayearthista enemmän kuin Sailor Moonista ^-^ Sailor Moonin juoni etenee niin hitaasti että se tuntuu välillä tylsältä ;_; *want's something to happen*
 Ferion ääni otti MKR:ssä päähän.
(Onni, ettei sekin ollut ruotsiksi. x_X; Mä en halua kuvitella sitä mahdollisuutta. Enkkudubbi oli peräti parempi.)

*pakottaa itsensä häipymään ennen kuin alkaa paasata dubeista kunnolla*

~Pris

Tuulensisko

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #8 : Helmikuu 08, 2003, 17:31:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Priscilla"
Litan ja Minan nimet taitaa olla ainoat, joita ei muutettu?

Ikävä puhkaista tämäkin unelma, mutta kyllä nekin on vaihdettu. Lita on niissä Mako ja Mina on Arianne :shock: . Ärsyttävää :x ...

Lainaus käyttäjältä: "Kuutamo"
Onenksi netistä saa ladattua monesta paikasta alkuperäsellä kielellä jaksoja.

Oih! Mistä mistä mistä?! *pomppii innoissaan*

*nauraa* Te sitten osaatte ruotsia. "I Moonens namn" ja "Ivandla mig!"  :lol:

Minuakin harmittaa se ruotsi-dubbaus, mutta pystyn elämään sen kanssa. Monet anime-fanit tuntuvat jättäneen sen katsomatta vain dubbauksen takia. Kyllähän siihen ruotsiinkin tottuu. Paras olisi tietenkin, jos ne olisivat japaniksi. Japania tänne ja heti!

Tämän kertainen jakso oli ihan liian surullinen! Ei Mina saa kuolla eieieiei! Eivätkä muutkaan :cry:
Minä en ole lukenut niitä mangoja niin en tiedä, mitä tapahtuu. Mutta toivon sitäkin enemmän. Kyllähän heidät herätettiin eloon jo kerran, miksei uudestaankin?

Minako ei saa kuolla!

Rabastan

• Ankeuttaja
Kaudet
« Vastaus #9 : Maaliskuu 01, 2003, 22:30:55 »
Kyselijöille tiedoksi että Sailor Moonia on tehty viisi kautta - Sailor Moon (C), Sailor Moon R, Sailor Moon Super, Sailor Moon SuperS ja Sailor Moon Stars. Subbarilla on menossa tosiaan R-kausi. Mangoissa osat 1-11 käsittävät kolme ensimmäistä kautta, ja kahdesta viimeisestä kaudesta on erikseen nimikoidet neljän mangan sarjat (eli Moon-mangaa on ilmestynyt yhteensä 19 albumia).

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #10 : Elokuu 17, 2003, 21:07:38 »
Joo, onhan se Sailor Moon ihan hyvä. Oon nähny siitä yhen jakson, ollessani 6 vuotiaana Italiassa. (jippii) Mutta oli mulla oikeen asiaakin:  Eihän Sailor Moonin tekijä oo Rumiko Takahashi, eihän? Mulle ja mun serkulle tuli nimittäin pieni kinastelu siitä, onko toi Takahashi tehny Sailor Moonin vai ei, ja nyt tahtoisin kuulla teiltä, viisaat vuotislaiset, oikean vastauksen...

Rabastan

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #11 : Elokuu 17, 2003, 21:49:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Joku"
Eihän Sailor Moonin tekijä oo Rumiko Takahashi, eihän?

Ei, Sailor Moonia ei ole piirtänyt Rumiko Takahashi (oli se sitten hyvä tai huono asia...). Sailor Moonin mangaka (=manga-artisti eli piirtäjä) on Naoko Takeuchi.

ayu

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #12 : Elokuu 20, 2003, 15:12:29 »
Minä en ole Sailor Moonia katsonut tai lukenut mangaa. Mutta olen kyllä paljon lukenut netissä tietoa sarjasta, sen juonesta ja hahmoista.
Minusta Sailor Moon on ihan kiva (mutta enhän minä siitä paljon tiedä) mutta välillä ottaa päähän, kun niiden silmät on niin isot! 0_0

Sailor Moon anime ja mangaahan voi tilata kukunor.comin kautta?

Lils

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #13 : Joulukuu 07, 2003, 13:30:12 »
Kirjoitan kyllä hieman myöhässä, mutta seurasin Sailor Moonia melko ahkerasti, kun se pyöri viikonloppuisin SubTV:llä.

Ihana sarja! Ensimmäinen animesarja, jota olen koskaan seurannut. Ne laulut olivat todellakin kauniita. Erityisesti rakastin sitä lopputekstien laulua, sitä jäin aina ihan lumoutuneena kuuntelemaan... ^^

Minua ei haitannut, että Sailor Moon oli dubattu ruotsiksi. Kun se yksi jakso sitten olikin japaniksi, tuntui ihan omituiselta. Minusta se oli jotenkin parempi ruotsiksi dubattuna. Pitää vain toivoa, että Sailor Moon joko uusittaisiin, tai jatkettaisiin toiselle tuotantokaudelle Suomessakin. Sarjaa jäi kaipaamaan...

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #14 : Kesäkuu 04, 2005, 20:01:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Sailor moon"
Vaikka piirrän mangaan en silti lue sitä, (eihän witch ole mangaa? mielestäni se on anime)

Witch ei ole animea, eikä edes mangaa, koska se on sarjakuva (ei animaatio, jota anime on) ja italialaisen Elizabetta Gnonen (? saa korjata jos tein kämmin nimen kanssa) käsialaa. Juttua on muistaakseni puitu joskus Witchin omassa topicissa ja muuallakin. =D

Umm. Älkää tappako, mutta vaikka nyt katselenkin animea ja luen mangaa jonkin verran, en ole koskaan käsittänyt tätä Sailor Moonia, vaikka jotkut kutsuvatkin sitä klassikoksi ja kaikkea. Okei, en ole kyllä sarjaan paljoa perehtynyt, mutta - en tiedä johtuuko se ruotsidubista vai muustakin - siitä on jäänyt meikäläiselle vähän huono muistikuva.

Katsoin kerran yhden jakson, jossa tämä "Annie" (miksi nimetkin pitää dubata? Häh?) sai päähänsä olevansa lihava ja meni punttisalille, jossa kaamea, iivil mies tunki tyttöjä lasikaappeihin väittäen niitä laihdutuskaapeiksi ja imi heidän voimansa niiden avulla. Ei oikein sytyttänyt ja istuin sohvalla vähän tyyliin "no mitäs hemmettiä". =D En sitten tiedä että olenko nähnyt jonkun erittäin epäedustavan jakson ko. sarjasta vai eikö Sailor moon vain ole minun juttuni.

Rosie

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #15 : Kesäkuu 05, 2005, 18:28:56 »
Sailor Moon. Minä tykkään. Kun näin silloin aikoja sitten ensimmäisen jakson, olin heti myyty. Ensin kummastelin ruotsinkielistä dubbausta, mutta totuin siihen aika nopeasti. Tosin sen tunnarin voisi laittaa joksikin muuksi kieleksi kuin ruotsiksi. Ruotsi on nimittäin aika kökön kuuloista siinä. Toivottavasti sarjaa ei tulla dubbaamaan suomeksi, se vasta hirveää olisi. Raiskasivat jo monia hyviä ohjelmia sillä tavoin, voisivat jättää SM:n rauhaan. Japanilaiset äänet ovat mielestäni kammottavia, sellaisia kimittäviä.
Mitäs mieltä te olette tämän sarjan musiikista? Minä tykkään siitä todella paljon, etenkin siitä surullisen kuuloisesta hitaammasta tunnari-versiosta joka soi kaikissa herkissä kohdissa. ^^ (Osaan selittää, joo-o.)
Toivottavasti Sub näyttäisi nyt enemmän noita jaksoja eikä jättäisi niitä kesken kuten viimeksi.

Poissa Seatear

• Vedenneito
  • Vuotislainen
    • http://www.kuusade.net
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #16 : Kesäkuu 06, 2005, 16:10:09 »
Jaahas Sailor Moon.  Kyllä se Subtv oli aika tyhmä kun jätti silloin ensimmäisen kerran 11 jaksoa näyttämättä siitä Sailor Moon R kaudesta. Minua niin suututti. Nyt niitä uusintojahan tulee.
Sailor Moon on joskus aika päähänottava anime. Ruotisdubbi ottaa myöskin joskus päähän, mutta niinkuin oeln sanonut: parempi ruotsinkielisenä kun ei ollenkaan.
Sailor Moonin tunnari.. No se on aika töksähtävä. Monissa anime sarjoissa on paljon parempia tunnareita ja musiikkia ylipäätänsä
Joskus häiritsee myös se ruotsalaisten huono päättelykyky.
"Annien" oikea nimi on Usagi. USA:ssa Usagi on Serenity ja ruotsalaiset keksivät sitten Annien. Entä sitten Chibiusa? Chibiusan oikea nimi on Chibiusa ja USA:ssa siitä tuli joku Re-alkuinen. USA:ssa siis tajuttiin, että Chibiusa tulee Usagista joten he laittoivat Chibiusan nimeksi Serenityn nimestä oleva tavun. Mutta eihän ne ruottalaiset sitä tajunneet. (ettekä tekään luultavasti minun selityksistäni xD)

Lainaus
Nyt kaikki laittakaa palautetta siitä subille niin ehkä voimme jonain päivänä kuulla Sailor moonia suomeksi!

Sailor Moon ruotsiksi on jotenkin siedettävää, mutta suomidubilla en sitä sietäisi. Eivät suomalaiset osaa dubata -_-'
Tahdotko lukea sarjakuvaa? -> Exceptional Abilities || Kuusade.net Se pienen ihmisen domain

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #17 : Kesäkuu 08, 2005, 07:04:47 »
Mistä sitä Sailor Moon - mangaa/animea saisi?
Paikkakuntani kirjakauppa on vähän pieni valikoimaltaan, etten usko, että sitä saisi edes tilattua! Mikä siis neuvoksi?

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #18 : Kesäkuu 08, 2005, 10:11:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Leamire Blatina"
Mistä sitä Sailor Moon - mangaa/animea saisi???
Paikkakuntani kirjakauppa on vähän pieni valikoimaltaan, etten usko, että sitä saisi edes tilattua! Mikä siis neuvoksi?

Kokeile Fantasiapelejä vaikka alkajaisiksi, sieltä on varmaan aika hyvä aloittaa. Jos lähelläsi ei semmoista ole, niin postikulut ovat kyllä muistaakseni aika tuntuvat... Bookplus myy myöskin mangaa, jotka voi joko tilata noudettaviksi myymälästä tai postipaketilla kotiin. Paikassa on mangaa muistaakseni myös ainakin saksaksi englanninkielisten lisäksi~

IceLowe

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #19 : Kesäkuu 08, 2005, 21:59:46 »
Sailor Moon on kyllä ihan paras. Mutta sillonku siel puhutaan sitä japanii se on kamalaa. Se on sellasta kimeää jne.

Ootteko huomannu nytten ku on tullu se uusi alku näyttö tai mikä liekään nii Reillä (en osaa kirjottaa sitä. Hyvä minä!) on joku sauva siinä kädessä. Ootteko muut huomannu?

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #20 : Kesäkuu 09, 2005, 08:52:45 »
Lainaus käyttäjältä: "IceLowe"

Ootteko huomannu nytten ku on tullu se uusi alku näyttö tai mikä liekään nii Reillä (en osaa kirjottaa sitä. Hyvä minä!) on joku sauva siinä kädessä. Ootteko muut huomannu?

En ole varma, mutta taidat kuitenkin tarkoittaa Sailor Plutoa? Sillä on sauva kädessään. Se on se tyyppi Chibiusan takana....

Anselmus

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #21 : Kesäkuu 25, 2005, 19:09:37 »
Sailor moon! se on niin hyvä! paras anime sarja ikinä. Katsoin sitä pienenä Saksan tv:stä vaikka en hän mä siitä mitään tajunnut.
Jos tää mitä nyt näytetään on R kausi niin mitä ne muut kaudet on?

Harmi kun Sailor moon loppuu 3.7 :(
No kyllä ne varmaan näyttää niitä sitten sen jälkeenkin.
Sailor moonissa on hyvä juoni ja hyvin piirretty ja kaikki siinä vaan on niin hyvää.

IceLowe

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #22 : Kesäkuu 26, 2005, 14:35:28 »
Voisko joku kertoo mulle tän viikonlopun neljästä jaksosta jotai? En nimittäin nähny ku olin mökillä.

Eih. Miks sen täytyy loppua jo ensi viikolla? Kunpa subtv näyttäs seuraavatkin kaudet. Millä kaudella nyt ollaan?

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #23 : Kesäkuu 28, 2005, 12:38:14 »
Remus pieni, jos nuo ovat sinusta hyvää animea, niin voi voi. Hayao Miyazakin koko tuotanto on kunnon animea.

(Ja niin, voithan sivistää itseäsi myös Ojamajo Doremilla, Cutie Honey:llä (^__^ se on jotain niiiiin hupaisaa.. Niin huono että repeät.), sitten on vielä yksi vanhempi anime jonka nimeä en muista, kertoo tytöstä jolla on maaginen peili, Inu-Yashalla, ja niin tietysti, Tanoshii Muumin Ikka:lla!) Tosin vain viimeksi mainittu noista on kunnolla sivistävä. ^^

Kaikki dubattu ei ole roskaa. Jos animessa/missä tahansa on hyvä juoni, uskottavat hahmot ja nätti piirrosjälki niin se _ei_ ole roskaa, vaikka siinä puhuttaisiin vihellyskieltä. Ja enkunkielinen tekstitys? Miten niin enkunkielinen? Miksei ranskankielinen, unkarilainen tai vaikkapa *gasp* suomenkielinen? Ruotsalainen? Norjalainen? Mongolialainen? Arabialainen? Ja jos sen on pakko olla englanniksi niin amerikan- vai englanninenglanniksi? Miksei skotlanninenglanniksi? Tai australianenglanniksi? Miksei sitä animea voisi dubata englanniksi ja laittaa vaikkapa ranskankieliset tekstit? Mitä jos joku tekee vaikkapa espanjankielistä animea? Ja mitäpä jos joku tekee suunnattomalla vaivalla ja ammattitaidolla ne dubbaukset? Ja japaninkielinen ja englanninkielinen tekstitys? Eikö yksi tekstitys riitä? Ja entäs jos joku tekee mykkäanimen, jossa ei ole puhetta eikä tekstiä? Ja kuka sanoo että kaikki todelliset animen tekijät ovat japanilaisia? Ja ovatko he todellisiä taiteilijoita? Minusta ne, jotka tekevät animea ovat lähinnä animaattoreita, käsikirjoittajia ja niin edelleen.

No jaa, Sailor Moon kyllä on aika huono ohjelma. ^^ Ei se ruotsinkielinen dubbaus haittaa niin paljon kuin se itse piirretty. Koko juttu ilmeisesti parodioi itseään niillä super-muuntautumisilla, suhteellisen yksinkertaisilla hahmoilla ja iänikuisella hakataan-demonit/muut mörkit ja pelastetaan maailma. Jee, ei kuulu minun lempiohjelmiini..

Aika vinkeä ilmiö on muuten se, että jos jossain näytetään animea, niin sitä käsitellään automaattiseti animena eikä tavallisena piirrettynä. Eri piirrettyjä ei ilmeisesti useinkaan vertailla eri animeihin, vaan ainut vertailu on anime vs. kaikki muut piirretyt eli kaksi eri kastia ("Anime on kyllä niiiin paljon parempaa kuin mikään muu piirretty!!1" "Eipäs oo!!1"). Kaikki animehan on yhtä piirrettyä kuin vaikka Silly Symphonies tai Looney Tunes tai Disneyn piirretyt tai Maailman Ympäri 80 Päivässä. Sailor Moonkin on loistava piirretty verrattuna vaikkapa Winx-klubiin, eikös? Ja kaikki animehan ei tosiaankaan ole hyvää (*köhCutie Honeyköhköh*).

Anselmus

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #24 : Kesäkuu 29, 2005, 22:47:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Remus"

p.s. Te vannoutuneet Sailor Moon -fanit, älkää valittako kun joku yrittää pelastaa teidät tietämättömyydeltä...^^

Mä olen kyllä hieman loukkaantunut!  :[
Eikö se ole jokaisen oma asia mistä pitää?! Mun mielestä Sailor moon paras anime, ja sillä siisti.
Oot aika röyhkeä Remus kun tulet tuolleen sanomaan ja tyrkyttämään ohjelmia mistä itse pidät.

Sailor moon on kauniisti piirretty ja juoni on hyvä (minusta) ja sillä siisti!

IceLowe

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #25 : Heinäkuu 07, 2005, 23:21:18 »
Tietääkö kukaan että näyttääkö subtv seuraavia tuotantokausia? Entä millä kaudella ollaan menossa? Tai sis mikä oli viime kausi? Haluisin nähä niitä uusia vartijoita.

IceLowe

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #26 : Heinäkuu 11, 2005, 15:52:04 »
Idoottimaista kun subtv ei näytä seuraavia kausia. Haluisin niin nähä ne. Pitää lähettää viestiä subille. Voisiko joku kertoa niistä uusista vartioista mutta en tahdo mitään sellasita tietoa joka olisi tärkeää seuraavien tuotantokausien jaksoissa.

Twilight

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #27 : Heinäkuu 12, 2005, 01:42:28 »
Lainaus käyttäjältä: "IceLowe"
Voisiko joku kertoa niistä uusista vartioista mutta en tahdo mitään sellasita tietoa joka olisi tärkeää seuraavien tuotantokausien jaksoissa.

Pistä Googleen kuvahauksi seuraavia sanoja, niin saat nähdä muiden Sailor-soturien kuvia. Nämä siis eivät ole aikaisempien vihollisia, vaan ainakin jokseenkin samaa jengiä.

3:nnella eli Sailor Moon S -kaudella tulevat mukaan nämä:

Sailor Pluto
Sailor Neptune
Sailor Uranus
Sailor Saturn
Sailor Chibi-Moon

Ja 5:nnellä ja viimeisellä tuotantokaudella (Sailor Stars) nähdään seuraavat:

Sailor Chibi-Chibi
Sailor Star Maker
Sailor Star Healer
Sailor Star Fighter

Tarleena

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #28 : Heinäkuu 12, 2005, 20:28:55 »
Siis miusta on niiiin inhottavaa kun se *piip*:in Subbari ei voi näyttää parhaita jaksoja.. Nuo 2 kautta on vasta alkua niin hyö päättää lopettaa koko homman siihen! Ihan suututtaa.. >:l hahaa, en enää koskaan katso subtv:tä >XD Ruahah. No ei nyt sentään.. Oisi sen nyt voinut loppuun asti viedä kun tähän asti jo tultiin.. Mutta mitäpä muutakaan olisi voinut odottaa kun suomessa vihdoin näyetään jotain tällaista..hyvää animea.. :)  Sitä mangaa ei kai löydy Fantasiapeleistä? Olen nääs käynyt siellä, enkä löytänyt.. Mutta ehkä sitä saattaisi löytää jostain tilattavaksi..  
En suosittele että tilaatte akateemisesta kirjakaupasta.. Sieltä taisi olla tilattavissa vol.11, mutta varoitan, se hajoaa käsiin. Eräällä tutullanikin sivut lähtivat heti kun avasi -.- Jeah. Pitää etsiä sitä jostain muualta..

Hellsing

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #29 : Marraskuu 05, 2005, 19:59:24 »
Onko kukaan muuten nähnyt sailor Moonia oikein näyttelijöiden kera? Kaveri näytti tässä hiljattain muutaman jakson. Jostain syystä se oli naurettavaa. Ja se tietokone-grafiikka(vai mikä nyt onkaan) oli ainakin minun mielestäni surkeaa*irvistää*

Mutta itse anime on aivan mahtavaa. En nyt sano että se olisi lempianimeni mutta yltäisi sentään "top-10" jos minulla sellainen olisi. Tosiaan potuttaa kun Subilla oli lähinnä vain ruotsiksi dubattua(muutamaa iloista yllätystä lukuun ottamatta)  ja sen näyttäminen yleensäkkin lopetettiin. Muistelisin muuten lukeneeni jostain että Sailor Moonin näyttäminen lopetettiin koska Subilla ei enää ollut ruotsiksi dubattuja jaksoja. TÖRKEÄÄÄ!!!

Valentina

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #30 : Marraskuu 05, 2005, 23:27:36 »
Pidin Sailor Moonista, minusta ruotsi oli hyvä lisä, sillä me opimme juuri siihen aikoihin verbin förvandla, joka kuuluu minun bravuuriruotsiini, ja tuota.. Japaniksi se kuulosti ihan heliumia käyttäneiltä lapsilta, ja sain niistä siskoni kanssa päänsärkyä. Ja minusta Sailor Moon oli hyvin arvatta anime, sillä jos katsoi tunnaria tarkkaan, ja yhdisteli asioita mielessään, saattoi selvittää koko sarjan juonikuviot. Mutta kaikin puoli ihana ja hauska, Annie oli suloinen tyttö.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #31 : Marraskuu 06, 2005, 00:20:28 »
Sailor Moon on ratkiriemukas! Olen tosin nähnyt vain ykköskauden, koska kakkosta en saanut käsiini kuin englanniksi dubattuna ja yhden jakson katsottuani totesin dubbauksen pilaavan tunnelman kokonaan. Mutta jestas että oli hauskaa katsoa bimbo-Usagin ja kumppanien seikkailuja, ja rakas aviomieheni oli lähes yhtä ihastunut sarjaan kuin minä- ei tosin sentään etsiskellyt netistä sarjan tunnaria soittoääneksi kännykkäänsä kuten minä.

Sittemmin törmäsin sarjaan nimeltä Saint Tail, joka on vielä hauskempi ja bimbompi (siis sarja itse, ei päähenkilö Meimi, joka on vallan fiksu tyttö, varsinkin Usagiin verrattuna), ja Sailor Moon sai jäädä. Mutta jos joskus saan Sailor Moonin myöhempiä kausia hyppysiini ilman sitä kirottua dubbausta, katson kyllä varmasti nekin silmät kiiluen. Huonoa animea tai ei, minä saan näistä absurdeista söpöilytarinoista suurta hupia.
Constantem decorat honor

Hikki

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #32 : Maaliskuu 12, 2006, 15:14:33 »
Sailor Moon on lempisarjani!
En kyllä tietenkään tykkää ruotsi dubbauksesta....
Mutta muuten olen aivan haltioissani kun katson jaksoja nauhalta ^_^
Harmittaa niiiiin, kun ei tule sitä enää telkkarista! Mangoja on minulla viisi kappaletta, kaksi ranskankielistä ja kolme englannin. Onneksi tuli aina välillä japaninkielisiäkin jaksoja.

teininoita

• Ankeuttaja
sailor moon on paras!
« Vastaus #33 : Maaliskuu 14, 2006, 19:21:32 »
Seurasin subtv:ltä sailor moonia. Katsoin joka jakson.
Se ärsytti erityisesti että sarja on dubattu ruotsiksi.
Olen nähnyt vain yhden sarjan japanin kielisen jakson.
Toivon että subtv palauttaisi sen takaisin ohjelmistoonsa,toisin mieluummin japaniksi puhuttuna ja suomeksi tekstinettynä.
Saakohan sailor moonia DVD:nä tai manga pokkarina suomesta?

NightWalker

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #34 : Maaliskuu 19, 2006, 18:15:38 »
Katsoin sarjaa jonkin aikaa Subilta, mutta ajan puutteesta sen seuranta jäi. Tosin jo silloin jurpi ruotsidubbi, ikusuuksiin venutetyt muodonmuutokset ja juonen hidas eteneminen. Kuullessani sarjaa alkuperäiskielellä järkytyin kuunnellessani sitä kimitystä. Siihen aikaan tosin siedin sitä loistavana animena.

Nykyään pidän sitä lähinnä lapsille suunnattuna lapsellisena selkeiden pahisten listimis-animena, jonka alkuperäisdubbikin kuulostaa hirveältä. Tämä voi tosin johtua siitä, että olen alkanut katsomaan paljon vakavempia animeja, joissa pahuus on mustavalkoista, alkuperäiskieli kuulostaa inhimilliseltä ja tekstitys on englenniksi.

Madvampire

• Ankeuttaja
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #35 : Maaliskuu 20, 2006, 15:35:17 »
Sailormoon...hmm...pitää kiittää sitä animea sillä se oli ensimmäinen anime jonka tiesin tulevan japanista! (muumi köh köh) Ja sen kautta kiinnostuin animesta enemmänkin. Itsestään sarjasta en enää pidä koska oen mielestäni kasvanut sen ohi. Liikaa ylidramaattisuutta. Kieltämättä siinä on aidon tuntuisiakin,koskettavia kohtia joista pidän yhä. Inhottavaa etä nykyään joka suunnasta sataa jotain taikatyttö animea jossa muodon muutokset ovat lähes poikkeuksetta matkittu Sailormoonista, tosin sekin vain osoittaa kuinka suosittu se sarja toellakin on. Mutta miksi,miksi,miksi minun pitkään kuulla se ruotsin duppauksilla?!

Poissa Elumen

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/namikagirls
Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #36 : Elokuu 10, 2006, 23:23:51 »
Nostetaan nyt tämäkin hiljaisuudessa ollut topic pohjamudista..

Pienenä, noin kahdeksanvuotiaasta eteenpäin, katsoin Sailor Moonia saksalaisilta taivaskanavilta (tai siis RTL2:lta), jota näkyivät meillä. Jäin pikkutyttönä sarjaan koukkuun, ja joka jakso (joita tuli aina arkipäivisin klo 16.20, kaikkea sitä muistaakin...) oli pakko katsoa, sitä lähettiin vaikka kavereilta kotiin. Enhän minä mitään ymmärtänyt, kun saksaa puhuivat, mutta tyttöpoweri kiinnosti minua pikkutyttönä. :)

Nyt kesällä nousi lähes kymmenen vuoden tauon jälkeen innostus jälleen eloon, ja jostakin netin kautta tuli katsottua ensimmäinen tuotantokausi, Sailor Moon Classic (saksaksi tietenkin, ainoa oikea Sailor Moon on saksaksi!! Minun mielestäni siis, kun siihen totuin). Jännä kuinka niitä jaksoja/musiikkeja/henkilöitä/nimiä muisti... Kylmät väreetkin kulki selkää pitkin, kun tutut musiikit lähti pauhaamaan. :)

Mutta mutta... Sailor Moon on ihan mukavaa katseltavaa, en ole mikään animen/mangan harrastaja mutta katson jaksoja hyvien vanhojen aikojen tähden (ja koska ne ovat kivaa viihdettä). :) Joskus rasittaa se, ettei jaksossa tapahdu yleensä mitään kuin vasta viimeisen kolmen minuutin aikana, mutta niistäkin selviää kärsivällisyydellä. Nyt on pikkuhiljaa Sailor Moon R:ää katseltaessa uuvahtanut itsensätoistamiseen, enkä oikein tiedä jaksanko katsoa kaikkia läpi, Sailor Moon S:ään olisi tosi makea päästä, ne jaksot muistan parhaiten, katsoin ne RTL:ltä kahteen kertaan (ja kun lopputaistelun ratkaisu jäi näkemättä!! (kaikkea sitä muistaa, kuten tuli aikaisemmin sanottua)). Mutta oikein mukava sarja, pikkuveli vaan nauraa, kun kohta täysi-ikäinen isosisko katsoo 'lastenohjelmia'... :)

Niin, ja niistä kielistä... Englanniksi dubatut ovat aika kamalia, muutamia jaksoja nähnyt, eniten ärsyttää se kun  niissä hahmoilla on aina sama (ja käännetty!) nimi (siis Darien on aina Darien, ei erikseen prinssi Endymion vaan prinssi Darien etc.). Ja niiden musiikki oli aika kökköä... Saksalaisversiot ovat kivoja, nimiä ei ole lähdetty kääntämään ja musiikit ovat kivat. :) Japaniksi englantilaisilla tekstityksillä olen myös nähnyt muutaman jakson, ja ne olivat aika jänniä, kun en ollut japania ennen kuullut. Mutta niissä oli musiikit ja nimet kohdallaan, niin että jos pitäisi valita japaninkielisen ja englanniksi dubatun välillä, valitsisin japaninkielisen.

Poissa Caccie

• Kahdeksas kuolemansynti
  • Vuotislainen
  • Darkness never take your heart
Vs: Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #37 : Tammikuu 21, 2007, 12:50:35 »
Katsoin Sailos moonia silloin kun se tuli SubTv:ltä. Ihan ensimmäisiä jaksoja en kerennyt nähdä, mutta petyin kun jaksot loppuivat. Sitten aloitin kesällä katsomaan niitä kaikkia jaksoja youtubesta maratonina. :D Ei kestänyt yhtään kauaa katsoa niitä kaikkia. Olen samaa mieltä, että Inner soturit ei ole niin hyviä, kun vaikka Saturn ja Neptune.
Ruotsalaisilla dubeilla SM ei ole niin hyvä, kun vaikka saksaksi. Japaniksi se on kaikkein paras, kun siinä on parhaat äänet ja muutenkin. Japanilaiset nimet ovat parhaat, kuten Usagi on laitettu ruotsalaisessa dubissa Annieksi. Ärsyttävää. ;) Harmi kun SubTv ei jatka Sailor moonin näyttämistä.
I'm not Okey

Jevvi

• Ankeuttaja
Re: Sailor Moon -sarjat
« Vastaus #38 : Helmikuu 04, 2007, 14:16:51 »
Jep Sailor Moon *peukku* ollut ensimmäinen anime sarjani jonka olen nähnyt. Lemppari se oli sillon ja on vieläkin, sitä paikkaa ei viedä hevillä. Moonlight Densetsu alku tune iskee kerta kerran jälkeen. Myös lopput tunet. Kaikki viisi kautta on rankattu monen monituista kertaa läpi ja silti siihen ei vaan kyllästy. :D
Petyin kun SubTv näytti moonia ruotsiksi, mutta parempi ruotsi kun karmaisevat enkku dubit, joista on poistettu melkein puolet jaksoista sen takia,että pikkulapset ottavat mallia niistä. huoh.
Moonia ei vaan voi voittaa kukaan, shojon kärkipäätä oli ja tulee olemaan.

liekkikirja

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Huhtikuu 08, 2007, 18:56:31 »
TÄH?! Oliko se ruotsiksi?*Kuolee* Voi jumala. Ei kai? Olen katsonut YouTubesta niitä jaksoja englanniksi tekstitettynä. Oikeastiko? Onneksi en katsonut silloin muuta kuin kerran, ja silloinkin ihan puolivahingossa. Japanin kieli on ihanaa niissä sarjoissa, ja varsinkin kun Usagi muistuttaa vähä allekirjoittanutta. Tosin minä en myöhästele. Usagin ääni on jänskä siinä japanilaisessa versiossa, enkä uskalla kuvitellakkaan englanninkielisenä dubattua. Pikemminkin juoksisin karkuun niin lujaa kuin voisin.

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Kesäkuu 17, 2007, 20:07:52 »
Itse oli kova Sailor Moon fani pari vuotta sitten, mutta enää en ole siitä erityisemmin kiinnostunut, siinä on ehkä liikaa shoujopiirteitä ja söpöilyä. Sailor Moon on kyllä yksi manga/anime klassikoista, mutta ainakin animena se on liian itseään toistava ja ennalta arvattava, erityisesti ärsyttää Senshien hyökkäykset, kun ne kestävät jotain 40 sek, niin kuinka moni vihollinen ehtii sen aikana hyökätä heidän kimppuunsa?
カダージュ

Sailor moon

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Kesäkuu 19, 2007, 18:04:45 »
No niin...sailor moon on anime,johon jäin koukkuun. Se on ensimmäinen anime jota olen katsonut ja katson sitä aina kun olen tietokoneella.
Haluaisin ostaa kaikki kaudet DVD:lle,mutta niitä ei ole löytynyt mistään.Ota yhteyttä minuumn;jos tiedät.
Tietyissä jaksoissa minua itkettää,toisinaan ilosta ja toisinaan surusta.
Moonlight densetsu saa vieläkin sydämmen hakkaamaan,eikä siihen kyllästy IKINÄ!!!
Rakastan kuitenkin vain japanilaista versiota sailor moonista,muita vihaan,erityisesti enkkudubattua versiota.
Haluiaisin animen takaisin ruutuun ja lähetän ahkerasti ja usein valituskirjeitä Subtv:n väelle saadakseni sarjan takaisin. Laitan jokaiseen viestiin oman mielipiteeni siitä minkä maalaisia jaksoja subtv:n pitäisi hankkia.
tekisin ihan mitä vain saadakseni sailor moon kamaa. Minun mielestäni sailor moon ei ole lapsellinen anime. Olen kohta 16 ja katson edelleen lähes päivittäin vähintään yhden jakson sailor moonia.
Sailor moonin tavoin pitäisi kaikkien ajatella.
Lempikauteni on ehdottomasti Sailor moon Super,toisena on SuperS,kolmantena Stars,neljäntenä Classic ja viidentenä R.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #42 : Heinäkuu 29, 2007, 00:34:10 »
Kyllä mä sitä pikkusena katoon aina kun muistin. Jäi mieleen siitä pari jaksoa, ja oikeen paljon tykkään siitä edelleen. Kiitos Youtuben, mä taas tiedän, mitä siinä sillon joskus tapahtu. Voi, tulispa se taas Subilta : )
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Leoniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Lokakuu 19, 2007, 12:39:39 »
:D vai että olenko kuullut seilormoonista xDxD Minähän kasvoin s en parissa. Kateltiin sitä saksaksi RTL:ltä joka ikinen iltapäivä koulun jälkeen jo pienestä.. olen nähnyt sarjan varmaan kymmeniä kertoja alusta loppuun, kunnes tajusin , että on olemassa muitakin, ehkä jopa laadukkampia anime sarjoja. Juuri tämä kyseinen sarja sai minut innostumaan mangan piirtämisestä ja kiinnostumaan japanilaisesta sarjakuvasta.

Mangat ovat kyllä parempia kuin anime sarjat. Subtv kyllä raiskaa sailormoonin mielestäni ja pahasti. kun katsoin ensimmäisen jakson ruotsikis nauroin kun hullu. se saa sarjan muuttumaan komediaksi ekä jaksa keskittyä juoneen (tosin sen osasin jo ulkoa)
En ole varma onko sydämmeni valmis kohtaamaan sarjaa suomen kielisenä. Sitä paisti sen katsominen saksaksi sai minun saksan kielen taitoni hyvälle tasolle. Nykyisin katselen Narutoa ja inuyahsaa myös saksaksi :D

RTL rules!

*köh,köh*

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #44 : Marraskuu 01, 2007, 21:46:54 »
Ihana sarja ja ensimmäinen anime sarja jota katsoin,harmi kun subilla ei näytetty kaikkia jaksoja.. katsoin ne kaikki.Sais laittaa uusintana tuleen,mutta ei yöllä..En ole lukenut manga versiota, mutta kuulemma se on hyvä :D Okei pakko tunnustaa tosi suuri salaisuus, mä tykkäsin niistä ruotsi duppauksista :D
Mikäs sen kauden nimi on missä käsitellään tosi paljon sitä kuuprinsessaa.. ?
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Binni

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Joulukuu 07, 2007, 07:23:34 »
Voi tulihan tuotakin pienempänä telkusta töllötettyä :) Ei voinut lähteä edes kauppaan, kun sarja tuli. Kun sarja sitten subilta loppui, niin piti heti etsiä netistä jaksoja, joista en tajunnut kyllä yhtään mitään. No lopulta sitten tuo innostus vähän lopahti kun ikää tuli lisää, ja muut asiat kuten harrastukset alkoivat viedä aikaa. Siltikin minulla on vielä tallella eräs erityisen kaunis Sailor Moon-juliste. En tiedä katsoisinko sarjaa enää välttämättä, mutta jos se tulisi niin ehkä siitä nyt yksi jakso pitäisi katsoa. Minäkään en niin suuri dubattujen ohjelmien ystävä ole, mutta kyllä sitä pikkuusena katteli Sailor Moonia ihan mielellään dubattuna :)

Jupiter

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Toukokuu 22, 2008, 18:12:43 »
Sailor Moon on yksi parhaista sarjoista nyt ja aina. Eivätkä Outterit ole paljon parempia kuin Innerit, Outterit ovat vain vähän vakavampia. Musiikki on ihanaa, etenkin Aino Senshi, Sailor Star ja Nagareboshi e.
Ruotsin dubbi on ok verrattuna amerikan dubbaukseen. Se on suoraan sanottuna kamalaa. Katsoin yhden dupatun jakson ja se riitti. Sen huomasin Subin jaksoista, että oli japanilainen versio, jos jaksossa oli laulua, esim Rein koulun juhlat tai Innereiden ja Turmion tyttärien taisto.

Sailor moonin tavoin pitäisi kaikkien ajatella.

Olen samaa mieltä. Taistelu ei ratkaise kaikkea ja niin edespäin.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #47 : Toukokuu 26, 2008, 17:36:00 »
Hehheh. Mie olen kytännyt sarjaa vaan Youtubesta englanniksi tekstitettynä (hohoo, japaniksi puhuttuna, ei sentään ruotiksi). En nyt oikein tiedä mitä tästä sanoa. Onhan tämä ihan jännä ja kaunis, mutta kun tämä on kuitenkin niin täynnä sitä söpöilyä, kuten nämä tällaiset monesti on. Kih. Ja mehän tiedämme, mitä mieltä Moon on yleisesti ottaen söpöilystä? Emme, no hyvä. Minä en muista, milloin tämä on näkynyt telkkarista. Varmaan joskus silloin, kun meillä ei ole näkynyt Sub.

Mie aloin kyttäämään tätä Youtubesta vain koska tuli halu kytätä animea. En muistanut minkään muun sellaisen animen nimeä, jota en ollut ikinä kytännyt, joten aloin sitten kyttäämään tätä. Heh. Hieno syy, eikö totta? Oikeastaan sarja vaikuttaa kovin lapselliselta ja ylisöpöltä ja kimittävältä. En nyt oikein tiedä tykkäänkö tästä vai en. Ehkä katson tätä jonkin verran ja sitten alan kyttäämään jotakin muuta, jos saan hermoromahduksen kimitystä kuunnellessani. Ei tämä vielä ole minua tappanut, mutta en ole vakuttunut, pidänkö tästä. Ehkä. Ehkä en. Sitä ei voi määritellä.

~Moondancer (hätäpäätelmä)

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #48 : Helmikuu 08, 2012, 12:36:04 »
Minä olin yläasteella kova Sailor Moon-fani. Olin 13-vuotias, kun sarja alkoi Subilla. Muutaman jakson katsottuni olin ihan koukussa. Suosikkihahmoni on alusta asti ollut Sailor Mars. Sarjassa on minusta ihan mielenkiintoinen juoni ja kaunista animaatiota.
Minua ei yhtään haittaa, että sarja oli ruotsiksi dubattu, sillä olen aina pitänyt ruotsista, eikä dubbauksen laatu mikään huono ollut. Oli kyllä ihan hauskaa, kun ne muutamat jaksot, mitä ei ruotsissa kuulemma ole näytetty, näytettiin Subilla japaniksi puhuttuina. Ainoa vika alkuperäisissä äänissä oli minusta kimitys, joka alkoi nopeasti ärsyttää. En ole nyt pitkään aikaan katsonut Sailor Moonia, mutta muistaakseni ainakin viidennellä kaudella äänet kuulostavat paljon paremmilta.
Minulla on muutamia videokasetteja ja dvd:tä Sailor Moonia englanniksi puhuttuna. Aika kammottava se Amerikan leikelty versio on. En pidä myöskään hahmojen amerikkalaisista nimistä. Ja sitten ne äänet. Olemme aina ystävieni kanssa nauraneet Usagin kammottavaa mummo-ääntä sarjan neljännellä kaudella. 

Sarjan musiikki on minusta hyvää ja sitä tuli yläasteella kuunneltua paljon. En tainnut silloin paljon muuta kuunnellakaan. Sarjan biisejä oli kiva kuunnella eri kielillä, esim. japaniksi, saksaksi ja italiaksi. Ranskan tunnaria olemme ystävieni kanssa myös aina nauraneet. Se on niin outo, eikä yhtään sarjan tyyliä.

Myös Sailor Moonin näytelty versio on myös ihan hauska, joistakin koomisuuksistaan huolimatta. Sailor Marsin näyttelijän Keiko Kitagawan töitä seuraan edelleen.

Vieläkin joskus katson nauhoittamiani jaksoja ja joskus YouTubestakin joitakin jaksoja ja videopätkiä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2012, 17:43:05 kirjoittanut Mansikkarahka »