Kirjoittaja Aihe: Suosittele elokuvia  (Luettu 27349 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Muchy

• Ankeuttaja
Vs: Suosittele elokuvia
« Vastaus #125 : Maaliskuu 21, 2008, 15:21:06 »
- AMÉLIE, for sure! pelastaa päivän. (muutkin Audrey Tatou leffat on hyviä, Pitkät kihlajaiset, Hinnasta viis ym..)
- Breakfast at Tiffany's - se on vaan niin älyttömän suloinen, Audrey Hepburn on ihana ja lopussa itkettää ja naurattaa.
- The Notebook - Rakkauden sivut - ihana rakkaustarina (muistaakseni 30's) ! Rachel McAdams <3
- A walk to remember - tääkin on rakkaustarina, vähän samanlainen kuin The Notebook
- Little Miss Sunshine - hauska indie-leffa, joka sai mut nauramaan ja oksentamaan(niille Little miss-kilpailuille..eww!)
- Pieni suklaapuoti - suloinen, Johnny Depp, suklaata, ahh.
- Forrest Gump - pelastaa päivän 2
- Love Actually - paras joululeffa!
- The Holiday - toisiks paras joululeffa ;)
- Edward Scissorhands - tosi sympaattinen ja itkin, vaihteeks
- Juno - piristävä ja hauska leffa, Ellen Page <3
- Rent - musikaali joka sijottuu 80-luvun Nykkiin ja kertoo AIDSista ja rakkaudesta ja oi, ihana etten sanoisi =)=)
- Eternal Sunshine of the spotless mind / Tahraton mieli - jännä leffa, en muista siitä niin hirveest muuta kun että tykkäsin!
- Piano - Uusi-Seelanti, musiikkia, kaunis elokuva.
- Walk the Line - Johnny Cashin elämää
- Control - HIENO, Ian Curtisin elämää
- Sovitus - hienohieno, Keira Knightleystäkin jopa pidin.
- Step up - sulonen tanssileffa
- Save the last dance - kuin myöskin ^^

Lisäilen jos tulee mieleen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2008, 10:23:01 kirjoittanut Muchy »

pölypunkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Maaliskuu 21, 2008, 19:12:14 »
saattaapi tulla melko sekalainen lista, kirjoitustuulella olen ja sepitykseni on aina vähän sekavia:)
noniin.

Juno
Pyörii juuri nyt elokuvateattereissa ja kun itse kävin katsomassa, olin myyty:) oli vaan niin ihana, hauska ja rento leffa. Sai nauraa ja vähän kaihoisuutta itselleni ainakin tuli (;

Honey, tanssileffa
Tanssielokuva, tosi energinen ja pääosassa näyttelijä Jessica Alba jonka tanssitaidot leffassa näyttää uskottavalta, tykkään ainakin itse, helppo valinta jos ei jaksa keskittyä mihinkään actioneihin ja kauheasti ajattelua vaativiin leffoihin, ei siltikään mikään tyhjänpäiväinen leffa vaan täyttä asiaa.

The Day After Tomorrow
Kertoo siitä kuinka uhkaa tulla ja tuleekin uusi jääkausi. Silmänruokaa leffassa tarjoaa söpis Jake Gyllenhaal:D Sopivasti toimintaa minulle, ei mitään räiskintäjuttuja.

lisää voisin kertoa mutta ehkä lopetan jo tähän :)

Oni

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Maaliskuu 23, 2008, 09:14:53 »
Amelie on aivan mahtavan ihana elokuva! Tämä lukeutuu ehdottomasti yhdeksi parhaista mitä olen ikinä nähnyt.
Mä olen katsonut tämän useampaan kertaan, ja parilla ensimmäisellä kerralla pidin Amelieta sellaisena naiivina hyväntahtoisena höpsönä.
Sitten eräällä kerralla tupsahti mieleen ajatus, että se tyttö tekee niitä hyviä tekoja ihan pakkomielteisesti, keinoja kaihtamatta, ja hän vaikuttikin hieman psyoottiselta. :D Mietin sitten, että jos elokuvan musiikit, äänet, ja miljöön vaihtaisi astetta tummemmaksi, siitä saisi ihan loistavan psykologisen trillerin, eikä se enää olisi draama/komedia. :)

Toinen elokuva mistä tykkään kovin on The Fighting Temptations. Sellainen perus hömppä romanttinen komedia, mutta koska se sijoittuu gospel-maailmaan (ja minä ihan rrrakastan gospelia), iski tämä elokuva lujaa. Ja tässä elokuvassa esiintyy ihan oikeita gospel-tähtiäkin. :)

Poissa Briette

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #128 : Maaliskuu 23, 2008, 12:13:59 »
Tunnit (The Hours, 2002)

Tässä on kiva, kun sekoittuu kolme eri ihmis-ikää? Aika vaikea selittää muutamalla sanalla, mutta siis, yksi aika kausi on jotain 1921, seuraava 1951 ja sitten on vielä 2001. Jotain ton suuntasia noi vuosiluvut. Juonta voisi kai selittää siten, että yksi niistä naisista, sen aikaisin, kirjoittaa kirjaa. Toinen lukee sitä, oletan ainakin sen olevan se sama, siinä olis ainakin sellanen fiilis.ja sitten se kolmas, en ihan varma ole siitä miten se siihen liitty, ja on jonkun aikaa kun tämän katoin. Jotenkin jokaisen elämään kuitenkin liittyy itsemurha, tavalla tai toisella.
Tämä on kuitenkin melko vaikeasti seurattava elokuva mielestäni, koska pitää todella keskittyä siihen, mitä tapahtuu. Katosin ekan kerran tämän, en keskittynyt ja meni ohi. Sitten toisella kerralla ymmärsin jo ideankin.

Näyttelijöinä pääosissa on Nicole Kidman, Julianne Moore, Meryl Streep + muita.

Itse siis todella pidin, samaa sanoo ystäväni.
i only show you what i want you to see

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #129 : Maaliskuu 25, 2008, 17:06:27 »
Disney ei ole tehnyt koskaan omaa Anastasiaa, ainakaan koko illan elokuvaa. Tuo aiemmin esitetty Anastasia tosin on aivan mahtava elokuva, sopii loistavasti aikuisellekin. Elokuvassa on ihan mahtavat laulut (Once Upon a December tosin pyyhkii niillä kaikilla lattiaa), vaikka se juoni onkin vähän kummallinen.. Suosittelen!!

The Cube ja sen jatko-osat kannattaa katsoa. Elokuvissa joukko ihmisiä on sullottu massiivisen kokoiseen kuutioon, joka vaikuttaa loputtomalta. Kuutio on jaettu pienempiin kuutioihin, joissa on kaikissa kuusi ovea (seinät, katto ja lattia). Kahvaa kääntämällä ovi aukeaa ja huoneesta toiseen voi liikkua. Tämä tosin ei käy aivan esteettä, sillä huoneissa on tappavia ansoja, joihin porukka kuolee pitkin elokuvia. Kuutiossa olevat ihmiset eivät tiedä miksi ovat siellä, eivätkä muista miten sinne ovat saapuneet. Elokuvat ovat aika ahdistavia, mutta tosi hyviä. Meillä on ne kaikki samassa boksissa ja olen kaiki katsonut ainakin viidesti.

Kaikille väkivaltaisten kauhuelokuvien faneille: The Hills Have Eyes. Moni on varmaan kuullut/nähnyt. Kyseessä on ilmeisesti remake jostain 70-luvun megaklassikosta... K-18 oli kyllä takakannessa, mutta järkytyin elokuvan väkivaltaisuudesta ihan hirveästi. Joku perhe päättää lähteä lomalle, mutta kääntyvät väärälle tielle jossa on jotain ihme-ihmisiä, jotka ovat kai jotenkin vammautuneita jostain ydinsäteilystä.. Käytännössä koko elokuva oli teurastusta ja säikäyttelyä.

Lisäksi suosittelen kaikille ehdottomasti High School Musicalia, vaikka elokuvasta olisi kuinka ällöttynyt. Itse vihasin sitä kaksi vuotta, mutta nyt sen katsottuani on kyllä myönnettävä, että sitä ei voi olla rakastamatta... surkeanhyvä elokuva, niin Disney kuin voi ikinä olla :) Kakkonen on jopa parempi kuin ykkönen kaikessa typeryydessään, etenkin jos katsoo suomeksi. Jokainen katsoo elokuvat varmasti hymy huulillaan.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #130 : Maaliskuu 26, 2008, 19:47:09 »
Taru sormusten herrasta - kaikki kolme osaa ovat aivan loistavia myös elokuvina! Tämä yllätti minut täysin, sillä minulla on usein ikäviä ennakkoluuloja kirjoista tehtyjä leffoja kohtaan, mutta TSH on leffoina lähes yhtä hyvä kuin kirjoina, ja se on huikea saavutus. Näyttelijävalinnat ovat kohdallaan, jokaisesta roolista löytyy tyyppi, joka on kuin ilmetty roolihahmonsa. Joukkokohtauksetkin on toteutettu erittäin hienosti ja totuudenmukaisesti, mutta oikeastaan kaikkein hienointa TSH-leffoissa taitaa olla se ylenpalttinen visuaalinen näyttävyys :> Leffojen jokainen hetki on taideteos, ne maisemat ja kaikki paikat ovat aivan hengästyttävän upeita. Ja musiikkikin on todella kivaa kuunneltavaa, ja sopii leffaan hienosti.

Amélie - aika perus näissä suosikkileffalistoissa, mutta Amélie on kaiken hehkutuksen arvoinen. Ensimmäisellä katsomiskerralla tämä ei vakuuttanut, mutta sen jälkeen olenkin katsonut tämän ainakin viidesti, enkä ole kyllästynyt. Päähenkilö on todella ihana, juoni on äärettömän suloinen mutta myös koskettava (ainakin minun mielestäni), ja ne kaikki pienet, hellyyttävät yksityiskohdat tekevät leffasta erikoisen kaikkiin muihin hienoihin romanttisiin elokuviin verrattuna.

Tuulen viemää - yksi koskettavimmista rakkaustarinoista ikinä. Loistavasta kirjasta on jälleen kerran tehty loistava leffa, tätä ei voi tarpeeksi ylistää! Tuulen viemää on niin klassikko, että toivoisin jokaisen näkevän sen joskus. Tähän ei tosin kannata kajota sellaisella hetkellä, kun kaikki tunteellinen ärsyttää. Itse en pysty katsomaan tätä itkemättä paljon.

Kuolleiden runoilijoiden seura - tämäkin on näitä visuaalisesti upeita leffoja, sellaisista taidankin eniten tykätä. Tämä muita mainitsemiani filmejä vähemmän tunnettu tarina kertoo amerikkalaisen sisäoppilaitoksen pojista, jotka saavat uuden opettajan, joka kannustaa heitä elämään hetkessä ja toteuttamaan unelmiaan. Mielenkiintoinen, vaikkakin loppujen lopuksi traaginen tarina, ja loistavia näyttelijöitä taas kerran (mm. Robin Williams ja Ethan Hawke).
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Maaliskuu 29, 2008, 18:04:05 »
Take the Lead

Puoli vahingossa törmäsin kyseiseen leffaan Canal +:lla. Tanssista ja nuorisodraamoista tykkääville osuva valinta. Itse ainakin pidin koko leffasta ja ne tanssikohdat oli ihan mahtavia. Lyhyesti voisin juonesta sanoa ainakin spoilaamatta sen, että eräs mies saapuu yhteen ei-niin-hyvään kouluun ja alkaa opettaa nuorille tanssimista, en muista oliko tämä joku jälki-istunnon tai rangaistuksen muoto vai pakollinen lisäkurssi joillekin, mutta kuitenkin... Hyvä leffa, kivat tanssikohdat. :)

Romeo + Julia

Kyseisen elokuvan katsoo jo ihan senkin takia, että Romeota esittää Leonardo DiCaprio (Juliaa Claire Davis, jos oikein muistan). Musiikki on loistava ja ohjaaja ohimennen sanoen sama kuin Moulin Rougessa (, josta kaikki ovat ainakin varmaan kuulleet). Juonen ja lopun tietävät kaikki, mutta elokuva on viihdyttävä ja muutenkin mukaansa tempaavan, vaikka tapahtumat tosiaan tietää. Näyttelijät hoitaa hommansa hyvin ja ne runokohtaukset siitä alkuperäisestä Shakespearen käsikirjoituksesta on loistavia, ne jotenkin.. en osaa sanoa, mutta ne kiehtovat, se koko vanha englannin kieli.

// Hmm... viestissä riittää varmaan pilkun viilausta huonon muistin ja yleistiedon takia, mutta antipa olla.

Off-topiccia: Tietääkö joku sen elokuvan, joka on tehty J.R.R. Tokienin Hobitti-kirjasta? En puhu nyt mistään elokuvista, joita Jackson on ohjannut tai että siitä ollaan tekemässä elokuvaa, mutta parisen vuotta katsoin ystäväni kanssa elokuvan, jonka nimeä en muista. Se kuitenkin kertoi Hobitista ja se mainittiinkin.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SicklePotion51
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #132 : Huhtikuu 04, 2008, 16:09:01 »
Shanghai Noon & Shanghai Knights

Päänäyttelijöinä loistaa Jackie Chan ja Chris Tucker. Elokuvat olivat täynnä hulvatonta komediaa sekä huikeita stuntteja. Suosittelen!

ota

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Huhtikuu 05, 2008, 11:11:10 »
Lords Of Dog Town

Lords Of Dog Town kertoo tositarinan kolmesta Kaliforniassa asuvasta surffarista,
jotka tekivät skeittailusta extremeurheilua ja muuttivat urheilun maailmaa ikuisiksi ajoiksi.

Tuo edellinen oli parin sanan erolla suoraan Dvdn takakannesta, mutta nyt kerron jotain omin sanoin.

Leffa kertoo kolmesta nuoresta pojasta, jotka rakastavat skeittaamista.
Pojat pääsevät skeittaus ryhmään, ja sitä mukaa kun pojista tulee kuuluisia, myös heille annetaan uusia ja parempia tarjouksia.
Tämän takia myös poikien tiet eroavat, ja he kilpailevat toisiaan vastaan.
Poikien elämät ovat sekaisin, eivätkä he oikein tiedä mitä niistä haluaisivat tai mitä niillä tekisivät.
Piste i:n päälle on se, kun heidän hyvä ystävänsä sairastuu aivosyöpään.
Kaikki kolme menevät katsomaan häntä, ja juuri tietämättömästi samaan aikaan.
Ja mitä sitten tapahtuu ? - Jos kerron lisää, ei leffaa ole ideaa katsoa, kun tietää jo liikaa mitä siinä tapahtuu.

Kun itse aloitin leffan katsomisen ensimmäinen ajatukseni oli, että "mitä mä nyt oikeen katson".
Alussa leffa voi olla vähän sekava. Mutta kaikki selviää loppuakohden.

Arvosanaksi tälle leffalle antaisin kuitenkin 9.

conqueror

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Huhtikuu 09, 2008, 15:28:07 »
Hide and Seek
Lainaus
Hide and Seek on yhdysvaltalainen jännitys- ja kauhuelokuva. Elokuvan pääosissa ovat Robert De Niro ja Dakota Fanning.

Vaimonsa itsemurhan jälkeen David Callaway (De Niro) muuttaa tyttärensä Emilyn (Fanning) kanssa pois kaupungista haja-asutusalueelle vanhaan omakotitaloon. Davidille selviää, että Emilyllä on salainen ystävä, Charlie. Tämä alkaa vainota Davidia muttei näyttäydy kertaakaan Davidille vaan ainoastaan Emilylle.

Hide and Seek on tähänastisista elokuvista mitkä olen nähnyt, suoraan sanottuna paras. Tykkäsin ihan mielettömästi siitä, hyvä juoni joka pisti myös ajattelemaan ja selvittämään itse asioita, ettei se ollut sellaista "joo katon tän nyt tästä, oon ihan pullamössöä enkä ajattele mitenkää juonta." yksi parhaita leffoja mitä oon nähny, ja Robert de Niro sopii tuohon hyvin (:. Tykstyks.

Lusmu

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Huhtikuu 11, 2008, 22:27:10 »
Notting Hill- klassikko, jonka jokaisen pitäisi katsoa. Se on yks ihanimmista elokuvista mitä oon ikinä nähnyt :) Voi katsoa aina vaan uudestaan ja uudestaan. Hyvää huumoria myös mukana.

Monet suomalaiset komediat/draamat on myös hyviä. Alkaa välillä kyllästyttään amerikkalainen leffahömpötys, suomalaiset elokuvat on paljo parempia :D Parhaimpia on varmaan Helmiä ja sikoja, Menolippu Mombasaan ja Tyttö sinä olet tähti.

Aliisa Ihmemaassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Huhtikuu 21, 2008, 11:18:56 »
Disney ei ole tehnyt koskaan omaa Anastasiaa, ainakaan koko illan elokuvaa. Tuo aiemmin esitetty Anastasia tosin on aivan mahtava elokuva, sopii loistavasti aikuisellekin. Elokuvassa on ihan mahtavat laulut (Once Upon a December tosin pyyhkii niillä kaikilla lattiaa), vaikka se juoni onkin vähän kummallinen.. Suosittelen!!

The Cube ja sen jatko-osat kannattaa katsoa. Elokuvissa joukko ihmisiä on sullottu massiivisen kokoiseen kuutioon, joka vaikuttaa loputtomalta. Kuutio on jaettu pienempiin kuutioihin, joissa on kaikissa kuusi ovea (seinät, katto ja lattia). Kahvaa kääntämällä ovi aukeaa ja huoneesta toiseen voi liikkua. Tämä tosin ei käy aivan esteettä, sillä huoneissa on tappavia ansoja, joihin porukka kuolee pitkin elokuvia. Kuutiossa olevat ihmiset eivät tiedä miksi ovat siellä, eivätkä muista miten sinne ovat saapuneet. Elokuvat ovat aika ahdistavia, mutta tosi hyviä. Meillä on ne kaikki samassa boksissa ja olen kaiki katsonut ainakin viidesti.

Anastasiaa ja Cubea suosittelen minäki! :)

Joskaan en ole uskaltanu katsoa Cuben jatko-osia, koska pelkään, että muuten niin legendaarisen upea leffa on pilattu itseään toistavilla jatko-osilla :P

Ainoa hyvä jatko-osa joka tulee mieleen on tämä:

Aliens

Eli Alien - Kahdeksas matkustaja-leffan jatko-osa, toiselta nimeltään Alien 2. Tästä ei sci-fi-kauhu enää parane. Näin tän ekaa kertaa vasta vuos sitte enkä voi uskoa, että tää on jostain 1980-luvulta! No, kestäny aikaa poikkeuksellisen hyvin mikä on harvinaista näin vanhassa leffassa :) Erikoisefektit ei vieläkään näytä korneilta vaikka samaa ei voi sanoa monista 2004-leffoistakaan!

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #137 : Toukokuu 09, 2008, 20:54:55 »
Muumio & Muumion paluu

Elikkä muumio herää henkiin ja kaksi rakastavaista päähenkilönä. Ehtaa toimintaa ^^
Huumoria ja taruja.
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Heinäkuu 11, 2008, 13:30:49 »
Edith Piaf - Pariisin Varpunen (La Mome)

Tämä on kaikkien klassisesta musiikista pitävien pakko katsoa
Elokuva on hohdokas matka Edith Piafin (1915-1963) matkasta aina vuodesta 1918 vuoteen 1963...

... Ellette ole klassisen musiikin ystäviä tai historian rakastajia, kannattaa kokeilla.
Minun mielestäni leffa on todella jännä ja kiinnostava, tosin se on Ranskan-kielinen, mutta tietenkin Suomen kielinen tekstitys on.
Joidenkin mielestä se on kaiketi tylsä, kun siinä vain huudetaan, lauletaan ja ollaan humalassa, mutta se kertoo aikamme yhden suurimman laulutähden elämästä...

Kannattaa katsoa!

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #139 : Heinäkuu 25, 2008, 15:16:44 »
Once

Irlantilainen musiikkidraama, jossa seurataan katusoittajan ja siirtolaistytön ystävystymistä, musiikintekoa ja rakastumista.

Aivan mielettömän ihana elokuva! Maanläheinen, tunnelmallinen ja hirveän suloinen, olematta kuitenkaan clichéinen. Minä, joka vannon vahvasti actionin ja goren nimeen, pidin tästä draamasta aivan tajuttomasti, luultavasti juuri sen maanläheisyyden vuoksi. Elokuva vaikuttaa kuin se olisi kuvattu käsikameralla (tai luultavasti onkin :D), ajoittain siitä herää olo että jopa minä olisin voinut kuvata kaverieni kanssa samanlaisen, sen kuitenkaan laskematta elokuvan laatua ja loistavuutta tippaakaan.

Pääosissa näyttelevät Glen Hansard ja Markéta Irglová ovat säveltäneet itse elokuvan musiikin yhdessä, mikä tekee siitä vielä sielukkaamman. Ja kyllä se musiikki on mieletöntä. Markétan kaunis pianonsoitto ja Glenin upeaakin upeampi ääni yhdessä... Ah<3

Tätä voi suositella ihan kaikille, sillä todellakin se iski vahvasti minuunkin, joka en yleisesti mistään hempeilyyn viittaavastakaan pidä lainkaan.

Äskettäin luin jostakin että tämä tulee vasta nyt Suomeen, itse näin elokuvan jo vuosi sitten. Jos tämä elokuvateattereissa kohta pyörähtää käyntiin, menkää kaikki ehdottomasti katsomaan! Tästä tulee hyvä mieli pitkäksi aikaa :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2008, 15:22:56 kirjoittanut moottorisaha »
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #140 : Heinäkuu 25, 2008, 17:54:21 »
Molemmissa selotuksissa pieniä spoilauksia.

Wilde (1997)

Elämänkerta/Draama

Kertoo 1800-luvulla eläneen irlantilaissyntyisen näytelmäkirjailijan Oscar Wilden elämästä. Pääasiassa elokuvassa keskitytään
Wilden ja lordi Alfred 'Bosie' Douglasin räiskyvään rakkauteen, jossa tuntui olevan tavallista parisuhdetta enemmän ylä- sekä
alamäkiä. Heidän suhteessaan näyttää olevan paljon esteitä, Wilde on naimisissa, hänellä on kaksi poikaa sekä Bosien isä
tuntuu pitää miestä itse paholaisena. Elokuva on koskettava kertomus rakkaudesta, joka ei ns. "mainitse nimeään".

Tämän elokuvan pääosissa nähdään enimmäkseen koomikkona tunnettu Stephen Fry, joka eläytyneesti näyttelee
Oscar Wilden roolin. Hänen elämänsä suurena rakkautena nähdään Jude Law. Mies onnistuu hienosti näyttelemään
hemmoteltua Bosieta, joka todellisuudessa vain kaipaa aitoa rakkautta. Muissa rooleissa nähdään mm. Jennifer Ehle, Michael Sheen
ja Vanessa Redgrave. Elokuva liikkuu k15 ja k18 rajamailla.

Tyttö Riosta/That Girl From Rio (Chica de Río, 2001)

Komedia

Kun pankkivirkalija Raymond saa kuulla, että hänen vaimonsa on pettänyt häntä esimiehensä kanssa, mies ryöstää pakin ja päättää
lähteä Rioon etsimään kaunista sambatanssijaa, jota hän niin kovasti ihailee. Päästyään Rioon Raymond tutustuu taksikuskiin, joka
tuntuu kuitenkin enemmän olevan kiinnostunut miehen rahoista kuin ystävyydestä. Taksikuskista ei kuitenkaan koidu ikävyyksiä,
mutta kaunis sambatanssija Orlinda ryöstää Raymondin, eikä tähänkään ikävien tapahtumien ryöppy lopu.

Tässä komediassa pääosaa esittää brittikoomikko Hugh Laurie, joka onnistuu taas kerta toisensa jälkeen saaman elokuvaan
sen huumorin mitä se kaipaakin. Kauniina Orlindana nähdään Vanessa Nunes. Muissa rooleissa pompahtelevat mm. Santiago Segura.
Ikäraja ei tainnut olla kovin ylhäällä, ehkä k11.

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
« Vastaus #141 : Heinäkuu 25, 2008, 18:21:31 »
No Country For Old Men

Oli mielestäni todella hyvä leffa. Ei sellaista Hollywood kuraa, kuten suurinosa leffoista. Loppu oli mielestäni hyvä, vaikka monet disney-fanit eivät varmaan pitäneetkään :(

Tietenkin muita legendaarisia leffoja jotka nyt sattuvat tulemaa mieleen ovat:  Kill Bill 1&2, Pulp Fiction, Forest Gump ja ööh... Noh jääkööt noihin.

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #142 : Syyskuu 21, 2008, 13:21:12 »
Fight Club

En haluaisi paljastaa juonta yhtään, mutta elokuva on David Fincherin ohjaama Trilleri ja se kertoo elämäänsä kyllästyneestä miehestä, jonka nimeä ei suoraan mainita, voitte itse sen sieltä leffasta sitten päätellä. Tämän miehen(Edward Norton: American History X, The Illusionist) lisäksi elokuvassa on Tyler Durden(Brad Pitt: ) ja Marla Singer(Helena Bonham Carter: Harry Potter 5&6, Sweeney Todd). Leffa paranee koko ajan loppua kohden ja siinä tapahtuu kaikkee niin sairaasti, ettei edes tajua kun leffa huijaa ihan kuus-nolla, että kannattaa seurata kympillä. Se on semmonen leffa jonka voi kattoo vaikka heti perään toisenkin kerran, mut ei kannata, sillä kohta oot kattonu sen viis kertaa ja toivot, et ois ikinä nähny sitä, et voisit kattoo sen taas kuin ekaa kertaa. Ite katoin sen puolen vuoden sisään 10 kertaa, enkä suosittele tekemään samalla tavalla. Muita näyttelijöitä on mm. Jared Leto ja Meat Loaf, jotka molemmat tunnetaan myös laulamisestaan. Leffa on tehty kirjan pohjalta, mutta ekaa kertaa leffa on parempi kuin kirja, siis ainakin mun mielestä. Kirja on kyllä aika ohut, että se voi vaikuttaa ja siinä oli surullisempi loppu jos oikein muistan, mutta se on kuitenkin parhaita, jos ei jopa paras mitä oon lukenu ja sen on kirjoittanu Chuck Palahniuk. Leffa on K-18.

Suosittelen siis lämpimästi, mutta älkää missään nimessä lukeko mitään leffaan liittyvää, jos meinaatte kattoo sen. Itelle sattu niin onnekkaasti, että en ollu ikinä kuullukkaan koko leffasta niin oli ihan sairaan upeeta kattoo se, ku ei tienny yhtään mitä tuleman pitää. Kirjakin kandee säästää luettavaks vasta leffan jälkeen, sillä leffa on todellakin parempi.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #143 : Syyskuu 29, 2008, 01:12:46 »
Sen verran voisin suositella tässä, että tulevana torstaina, altso 2.10. tulee teeveestä yksi hienoimpia leffoja mitä on: The Crying Game. Sen näkeminen edesauttaa hiffaamaan sisällissotimisen ja muun kitkuilun typeryyden - ja tajuamaan, miten luvattoman helppoa on elää, jos on valkoihoinen ja hetero.

Mikään sotaelokuvahan se ei ole, vaan periaatteessa kai trilleri. Niin erikoinen leffa, ettei sitä oikein voi genrettää. Lämpimästi suosittelen katsomaan sen, jos haluaa raskaan sarjan ajatusmuonaa. Tai nauhoittamaan, jos torstai-iltana kello 23:25 alkavan parituntisen vahtaaminen käy ylivoimaiseksi.

Se on meinaan Teos se.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa Wertyeee

• Vuotislainen
« Vastaus #144 : Marraskuu 23, 2008, 00:27:00 »
Unelmien sielunmessu
Pääosat: Jared Leto, Ellen Burstyn, Jennifer Connelly ja Marlon Wayans
Ikäraja: K15

Elokuva esittää riippuvuuden erilaisia muotoja, jotka johdattavat roolihahmot haavemaailman vangeiksi. Todellisuus lopulta kuitenkin valtaa ja musertaa nämä haavemaailmat. Elokuvassa Sara Goldfarbista tulee riippuvainen laihdutuspillereistä, ja hänen poikansa Harry parhaan ystävänsä Tyronen sekä tyttöystävänsä Marionin kanssa ovat vahvasti koukussa huumausaineisiin.

Itse pidin elokuvaa hieman ahdistavana ja se tekeekin tästä loistavan. Tämäntapaiset huumeisiin/päihteisiin liittyvät elokuvat ovat hyvin mielenkiintoisia ja ja ehkä jopa opettavaisia. Unelmien sielunmessu näyttää mielestäni häpeilemättä mihin päihderiippuvuus voi ajaa ihmisen.
Ensimmäisen katselukerran jälkeen en saanut sanaakaan suusta kymmeneen minuuttiin ja tarvitsin vain happea.
Suosittelen kaikille joita aihe kiinnostaa!
WertyeC -> Wertyeee

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #145 : Tammikuu 02, 2009, 17:53:01 »
Twilight - Houkutus

En viitisi hirveästi juonesta kertoa kun sai Suomessa ensi-iltansa vasta tänään joten... Mutta jos haluat nähdä erilaisen vampyyrielokuvan niin suosittelen tätä. Sopivasti romantiikkaa, huumoria ja jännitystä. Rakastuin elokuvaan todella kun sen kävin juuri katsomassa :D

No ehkä voisin sen verran sanoa, että pieneen erittäin sateiseen kaupunkiin muuttaa ujo itseensä sulkeutuva tyttö, joka kiinnostuu koulussa pojasta ja saa kuulla ettei tälle kelpaa kukaan koulun tytöistä. Kumminkin poika (joo nimen voisi mainita ;) siis Edward) kiinnostuu Isabellasta (siis kyseisestä tytöstä). Isabella huomaa kuitenkin Edwardissa outoja piirteitä, kuten sen että hän on käsittämättömän vahva (pysäyttää pakettiauton yhdellä kädellä ja estää näin ettei se aja Isabellan päälle ja muuta tällaista pientä;) ) nopea, hän ei tule kouluun aurinkoisina päivinä ja lisäksi hänen ihonsa on aina kylmä. Isabella saakin selville että Edward on vampyyri...

En viitsi nyt enempää kertoa juonesta, muuten en lopeta ikinä (sillä tuossa oli vasta elokuvan alku. ei se tuohon loppunut ;)) Mutta suosittelen että katsotte :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2009, 18:01:20 kirjoittanut palladiini »

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Tammikuu 03, 2009, 03:41:09 »
Puplic Enemy (Kansan Vihollinen)
(Toiminta / draama k-18)

-Elokuva, jossa on ihan saatanasti asennetta.

Kang on kyttä, joka ei nauti suurta kunnioitusta kollegojensa keskuudessa. Miehen sooloilu, rajut otteet ja piittaamattomuus yleisistä säännöistä ja muiden turvallisuudesta on huomattu piirissä, eikä halukkaita työpareja ole tyrkyllä. Sitten Kang määrätään selvittämään avioparin raakaa murhaa...Pariskunnan julmalle puukotukselle ei näytä olevan mitään selvää syytä tai syyllistä. Mutta Kangin mielestä syyllinen on päivänselvä: pariskunnan poika, menestynyt pankkiiri, Jo. Vaikka vaikutusvaltaisella ja äärimmäisen pidetyllä Jolla ei ole motiivia, ja kaikki pitävät häntä syyttömänä, on Kang vakuuttunut, että vastassa on äärimmäisen kylmähermoinen murhaaja - psykopaatti, jolle kaikki on vain peliä.

Saattaa kuulostaa tylsältä, mutta en olisi arvannut, että elokuvaa katsoessa saattaisin vetää limsat ja popparit väärään kurkkuun, kun nauratti melkein koko elokuvan ajan. Hyvällä tavalla, ehdottomasti! ^^

Huom. ja tarkoitan korealaista Public Enemyä, tarkistakaa, että katsotte oikean! ^^''

Poissa Etsku

• Vuotislainen
  • Potter FOREVER !
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #147 : Tammikuu 03, 2009, 17:58:47 »
High School Musical
High School Musical on laulu,tanssi ja romanttinen elokuva jota minä tykkään katsoa minulla on hirveästi hsm fani tuotteita mul on levyjä mul on kirjoja mul on julisteita mul on 2 hsm laulupeliä ensimmäinen ja toinen

High School Musical 2
High School Musical 2 on kesäinen ja todellakin HYVÄ elokuva jossa tapahtuu kaikkea.En kyllä jaksa selittää mitä kaikkea siinä tapahtuu.

High School Musical 3
High School Musical 3 on elokuva josta kaikkien olisi pitää sitä mailman PARHAIMPANA elokuvana.Hsm 3 Troy ja Gabriella ja ne muut tyypit saa pääsytodistukset ja he pääsevät yliopistoon tai johonkin sellaseen.Oon kuullu huhun et High School Musical 4 on kuulemma myös tulossa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2009, 20:57:58 kirjoittanut Urpo Spok »
Potter will always stay in my heart <3

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #148 : Maaliskuu 03, 2009, 16:47:28 »
Vaaleanpunainen Pantteri 2 tai 1

Hyvä elokuva. Kertoo pysäköinnin valvojasta, joka alkaa suorittaa suurta tehtävää
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #149 : Maaliskuu 03, 2009, 17:37:45 »
Ei voi olla vastaamatta, anteeksi jos on jo esitelty, kävin vain harvan seulan läpi nuo edelliset sivut... :/

Van Helsing K 15
- Kauhufantasiaseikkailu
(Siis nimikin on varmaan väärin...) Kertoo erilaisten hirviöiden metsästäjästä, joka toimii kirkon piikkiin, hän ei muista elämäänsä kokonaan, vaikka haluaisikin. Hän saa tehtäväkseen mennä transylvaniaan ja tapaa Dracula ja puolustaa sukua, joka on yrittänyt sitä samaa jo sukupolvia. Van Helsing ottaa mukaansa erään keksijänoviisin, josta tuleekin hyödyllinen elokuvan lopussa...

Mukava kauhuyhdistelmä, johon "vasta noviisi" tuo mukavasti huumoria, tehosteet toimii ja sankarille ei ihan tavallinen elämänskaala. Toisin olen nähnyt vain televisioversion, mutta ei sen puoleen.

Muumio, Muumion paluu ja Muumio: lohikäärmekeisarin hauta
-Seikkailukomedia
Ensimmäiset kaksi elokuvaa yritetään tuhota imhotep, nimistä muumiota ja " Tuhota pahis, pelastaa neito hädästä ja pelastaa maailma." Viimeisessä elokuvassa hypätään vuosia eteenpäin ja tuhottava muumio löytyy kiinasta. Esiintyjien nimissä blackout, mutta päähenkilöiden pojan nimi oli Alex.

Mukaansatempaiseva seikkailutrilogia, kaikki pilke silmäkulmassa tehtyjä, mutta löytyy myös vakavaa tilanteita ja herätäänhän siinä kuolleista kokonaista kuusi kertaa, ja kaikki ei olleet pahiksia...

Duudsonit Elokuva
-Extreme, jotain
Elokuvapituuteen yltänyt neljän pohjanmaalaisen pojan sekoilua. Paljon tilannekomiikkaa, kuoleman kanssa leikittelyä ja silkkaa hulluutta. Ei mitään juonta, mutta ei ollenkaan pahaksi. Päähenkilöina Jukka, Jarno, Jarppi ja HP

Sairaan mielikuvituksen omaavien suosikkielokuva, kannattaa varoa, sillä elokuvaa katsoessa joko nauraa räkä poskella tai järkyttyy joka sekunti. Englanninkielentaito jo sinänsä naurettava. Duudsoneita enemmän katsoneena tuli iso miinus, kun ei ollut uutta nimeksikkään, vanhan kertausta eri kielellä. Muuten hyvä.. 
ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä