Kirjoittaja Aihe: Neville Longbottom  (Luettu 37628 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
Re: Neville Longbottom" korvaa" Harry Potterin
« Vastaus #25 : Syyskuu 03, 2003, 21:55:02 »
Tuosta Harryn puoliverisyydestä:
Jästisyntyinenhän on henkilö, jonka molemmat vanhemmat ovat jästejä, toiselta nimitykseltä nämä henkilöt ovat kuraverisiä (jos vain toinen vanhemmista on jästi, niin onkohan silloinkin kuraverinen?). Velhosyntyinen on henkilö, jonka molemmat vanhemmat ovat velhoja. Harry on siis velhosyntyinen. Puhdasverinen taas on henkilö, jonka suku on aina ollut vain ja ainoastaan velhoja. Tästähän Sirius selittää: jos hyväksyy vain puhdasveriset avioliitot, niin valinnan vaihtoehtoja on vähän.

Puoliverinen olisi siis henkilö, joka ei ole puhdasverinen. Eli Harry on puoliverinen, koska Lily ei ole velhosuvusta. Kirjassakin joku (en nyt muista kuka, vaikka tänään sellaisen kohdan luin) sanoo Harrya puoliveriseksi. Eli kyllä, velhosyntyinen, mutta ei puhdasverinen.
What would The Doctor do?

vilukissa

• Ankeuttaja
Neville Longbottom" korvaa" Harry Potterin
« Vastaus #26 : Lokakuu 31, 2003, 18:13:16 »
Nah, ei Neville Harrya korvaa, kaikkien edellä mainittujen syiden vuoksi. Mutta sen suuren Volde vs. Harry taistelu jälkeen(Harry voitti) Neville putkahtaa jostain ihmiskasan alta ja sanoo jotain et oletko kunnossa ja missä Voldy on jne. ja sitten esim. Lucius Malfoy tai kuka hyvänsä pomppaa esiin ja yrittää tappaa Harryn, mut Neville huutaa: "NOO!" ja hyppää eteen. Ja sit Harry tappaa Malfoyn ja sit kun kaikki juhlii Hartsaa ni se on ihan masentunut ja haluaa kaikkien juhlivan Nevilleä. Ja niin puolitamme kunnian Harryn ja Nevillen kesken. Ehh...Kliseistä, tiedän.  Ja tiedän olevani epäselvä...

Icy'Peach

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Marraskuu 27, 2003, 14:58:35 »
Eikös kuolonsyöjien olisi ollut viisaampaa käyttää totuusseerumia Longbottomeihin?

Tarkoitan siis, että jos minuun langettaisiin kidutuskirous ja sen jälkeen/aikana kysyttäisiin, että 'mihin oot piilottanut mukulas' voisinhan siinä valehdella jotain ja näin pelastautua enemmiltä kidutus-kirouksilta?
(Paitsi Kuolonsyöjät tuntien näin ei ehkä tapahtuisi...)

Totuusseerumi tai totuus-kirous olisi siis ollut luotettavampi.

Kiduttivatko Bella ja muut Longbottomeita huvikseen (jo puristettuaan tiedot ulos raukkaparoista)?

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Marraskuu 27, 2003, 21:42:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Icy'Peach"
Eikös kuolonsyöjien olisi ollut viisaampaa käyttää totuusseerumia Longbottomeihin?
jos minuun langettaisiin kidutuskirous ja sen jälkeen/aikana kysyttäisiin, voisinhan siinä valehdella jotain ja näin pelastautua enemmiltä kidutus-kirouksilta?
Kiduttivatko Bella ja muut Longbottomeita huvikseen (jo puristettuaan tiedot ulos raukkaparoista)?

Olisi hyvä tietää, minkälaisessa tilanteessa Longbottomit jäivät vangiksi; kotoaan yllätettynä vaiko ankaran vastarinnan jälkeen eli sanelikohan järki enää kuolonsyöjien tekoja? Mikä merkitys Longbottomien tiedoilla olisi ollut eli miten epätoivoisia Kuolonsyöjät olivat - oliko heillä enää aikaa? Minkälaista riskiä hyökkäys auroreiden kimppuun merkitsi Kuolonsyöjille - onko  auroreilla esim. lupa käyttää Tappokirousta?
Uskon Nevillen isoäidin puheiden perusteella, että Nevillen vanhemmat eivät kertoneet mitään ja heitä kidutettiin kunnes menettivät järkensä-ehkä he saivat voimaa kestää loppuun asti  tiedosta, että Kuolonsyöjien aika on ohi (Voldemortin kadottua) - kyse olisi ollut syöjien surkeasta kostosta.
Hetkinen... ajatukseni lähti outoon suuntaan... Miksi Kuolonsyöjät kävivät Longbottomien kimppuun? Epäiliko Voldemort tai Bellatrix Nevillen osuutta ennustukseen l. epävarmuus kumpi oli oikea Harry vai Neville? Oliko kuolonsyöjien tarkoitus viedä Neville Voldemortille jos Harry olisi kuollut tavallisen velhon tapaan? Huomaan nyt, että teoriani on kiinni aikajärjestyksestä...oliko Voldemort jo kadonnut ennen Longbottomien kidutusta. En myöskään muista paljonko Voldemort kuuli ennustuksesta eli pitikö hän Harrya todennäköisempänä kohteena kuin Nevilleä ja siksi meni itse Pottereille?
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Poissa Eru

• Härskilärvi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Nynny
    • Kanjikaveri - opi japania!
« Vastaus #29 : Marraskuu 27, 2003, 22:40:40 »
Minusta juuri tuo, että Voldemort meni itse Pottereille ja kuolonsyöjät Longbottomeille todistaa jotain Voldemortin epäilyistä ennustuksen suhteen. (Siis jos nyt todellakin oletetaan ylipäänsä, että Longbottomeita kidutettiin Nevillen mahdollisen osallisuuden ennustukseen takia ja että kidutus tapahtui ennen Voldemortin katoamista.) Bellatrixhan (?) sanoi Harrylle DoM:issä, ettei Voldemort vaivaantunut hakemaan ennustusta itse vaan Harry pistettiin asialle. Eli hän ei viitsi ilmeisesti useinkaan lähteä kentälle tekemään likaisia hommia. Tosin todellinen syyhän saattoi olla paljastumisen pelko, mutta ei kummempia siitä. Mutta Voldemorthan kuitenkin lähti ihanpa vielä yksikseen Pottereille ja se on jotain se. Hänestä edes ennustuksen saaminen käsiinsä ei ollut tärkeämpää (mutta otetaan edelleen huomioon se kiinni jäämisen pelko...).

Ja siis nyt kun olen tuossa jo vaikka mitä jaaritellut voisin sanoa mielipiteeni vaikka jo ihan selkokielellä. Kuten Harry uhittelikin kuolonsyöjille niin minäkin uskon, että Voldemort piti Harrya todennäköisempänä ennustuksen tarjoamana vaihtoehtona. Heillähän on sama tausta ja muutakin yhteistä. Voldemortista Harry oli tärkeä (mpi kuin Neville?).

Ja vielä lisää tuohon suosanterin viestiin viitaten: Voldemort ei kuullut ennustuksesta osaa, jossa puhuttiin Harryn ja Voldemortin kuolemista ja mahdollisuuksista tappaa jompikumpi. Auroreilla oli ainakin jossain vaiheessa lupa tappaa, silloin kun Kyyry oli vahvasti ehdolla seuraavaksi taikaminusteriksi. Saa lyödä, jos olen väärässä.
Kanjikaveri - opi japania!
suomi-japani-suomi  -sanakirja
Keskustele japanin kielestä ja kulttuurista foorumilla

HiiHaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Marraskuu 27, 2003, 22:49:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Toivo"
Mutta entäs jos poikien kohtalot olisivatkin vaihtuneet? Jos Harry olisikin joutunut Nevillen hirveän isoäidin hoiviin ja hänen vanhempansa olisivatkin sairaalassa?

Miten niin hirveän? Joku toinenkin taisi luonnehtia Nevillen isoäitiä ilkeäksi. En minä ainakaan ole saanut hänestä mitään hirviömummo-kuvaa, hieman tiukka hän kyllä on mutta minun mielestäni oikeudenmukainen ja viisaan oloinen kuitenkin. Kyllä Nevillekin mielestäni puhuu aina isoäidistään kunnioittavaan, eikä vihamieliseen sävyyn, esim. OoTP:n alkuvaiheilla kun hän ilmoittaa poikien makuuhuoneessa ylpeään sävyyn että hänen isoäitinsä uskoo kyllä Harryyn ja seisoo aina Dumbledoren takana. Uskon että Nevillen isoäiti on kunnon mummo ja erittäin vahva ihmisenä, eikä mitenkään hirveä, ehkä jokseenkin McGarmiwan sielunsisko? Onhan hän joutunut myös kovia kokemaan ja joutunut Nevillen vuoksi pitämään itsensä kasassa, vaikka omalle lapselle ja hänen puolisolleen osui noinkin hirvittävä kohtalo.

Siitä olen samaa mieltä, ettei Neville / Harry episodia ole kirjoitettu mitenkään turhaan. Kyllä tämä asetelma tulee olemaan vielä tärkeässä osassa. Luultavasti kutoskirjassa siihen ei viitata suoraan jotta se pääsisi lukijoilta "unohtumaan", mutta viljellään pieniä vihjeitä, kuinka asiaa seiskakirjan loppuratkaisuissa käytetään hyväksi. Ei Neville varmasti Harryn paikkaa vie (olisi tosiaan ehkä vähän kornia, kun 7. lopussa sanottaisiin että hups, tulipa kirjoitettua muutama tuhat sivua ihan väärästä pojasta), mutta hänen taitonsa velhona kyllä kasvavat vielä yllätyksellisiin mittoihin. Sanoihan McGarmiwakin 5. vuoden ekalla tunnillaan, ettei Nevillen työssä ole mitään muuta vikaa kuin itseluottamuksen puute. Jokin saa vielä tärkeällä hetkellä hänen itseluottamuksensa kohdalleen.

pikkupercival

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Tammikuu 27, 2004, 16:59:02 »
En ole nyt aivan varma, puhuiko joku tästä jo jotain, mutta muistuttaisin tästä jutusta, joka kirjassa muistaakseni oli (en ole siis aivan varma):

Eikö Dumbledore sanonut Harrylle, että jommankumman heistä pitäisi tappaa toisen tai jotain vastaavaa? Että saavat sen, mitä Voldemort niin haluaa?

En ole aivan varma, muistanko omiani.

Lizlego

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Tammikuu 28, 2004, 11:56:19 »
Tuo profetia juttu oli kyllä tylsintä luettavaa koskaan. Rowling pisti profetian kirjasarjaansa, koska häneltä loppui oma mielikuvitus täysin ja hänen täytyi siis turvautua iän ikuisiin fantasiakirjallisuuden kliseisiin. Hoh hoijaa!

Harry ei mielestäni ole missään vaiheessa ollut mikään sankari. Päinvastoin, hän on ollut tavallinen koulupoika, joka yrittää selvitä lpi vuosien ja on laiska läksyjen teossa. Kaikki muut ovat koko ajan pelastaneet ja auttaneet hänet läpi vaikeuksiensa. Ennen kaikkea Hermionen tiedot ja taidot ovat pitäneet Harryn hengissä. Olisi ainoastaan saman tutun kaavan toistamista, jos Neville jossain vaiheessa pelastaisi Harryn. Harry toimii puhtaasti vaistonsa varassa. Jos Harry tappaa Voldemortin (niin kuin oletetaan käyvän), hän tekee sen silkan tunteen mukaan. Minä odotan Harrylta jonkinlaista rakkauden tekoa, koska rakkaus on se mitä paha ei siedä tai ymmärrä ja sen voima tuhoaa pahuuden.

Toivo

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Tammikuu 28, 2004, 17:30:26 »
Lainaus käyttäjältä: "HiiHaa"
En minä ainakaan ole saanut hänestä mitään hirviömummo-kuvaa, hieman tiukka hän kyllä on mutta minun mielestäni oikeudenmukainen ja viisaan oloinen kuitenkin.

Ihan hyviä pointteja tuossa tekstissäsi. Itse olen kuitenkin aina ajatellut, että Neville on siksi niin epävarma omista kyvyistään, koska häneen ei olla kotona uskottu. Hänen vanhempiensa kuoleman jälkeen Nevilleltä on odotettu paljon, muttei hän ole pystynyt täyttämään vanhempiensa paikkaa (tietenkään, koska on vasta lapsi). Sitten hän on koko ajan muuttunut hermostuneemmaksi ja epävarmemmaksi, koska ei ole saanut tarpeeksi kiitosta ja onnistumisen kokemuksia isoäidiltään. Jotenkin isoäiti vaikuttaa minusta ihmiseltä, joka ei kuuntele Nevilleä, vaan jyrää tämän omilla mielipiteillään.

Tietysti voin olla täysin väärässä. :D Olisikin hieno juttu, jos Nevillen isoäidistä välittynyt mielikuva olisikin vain lapsen mielikuva ja sekin muuttuisi aikuistumisen myötä. Ehkä Nevillen mummo onkin oikeasti tosi hyvä tyyppi, ja olemme vain katselleet häntä hieman pelokkaan lapsen ajatusten kautta.

Poissa Ranloo

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Helmikuu 03, 2004, 12:13:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Toivo"
Olisikin hieno juttu, jos Nevillen isoäidistä välittynyt mielikuva olisikin vain lapsen mielikuva ja sekin muuttuisi aikuistumisen myötä. Ehkä Nevillen mummo onkin oikeasti tosi hyvä tyyppi, ja olemme vain katselleet häntä hieman pelokkaan lapsen ajatusten kautta.

Tässä on mielestäni hyvä pointti.

Lähes kaikki Nevillen isoäidistä saatu tieto on välittynyt Nevillen omien ajatusten ja pelkojen kautta. Nevillellä ei ole itseluottamusta laisinkaan, joten ei ihme, jos poika pelkää tätä. Nevillen vanhemmat olivat kuitenkin kaikesta päätellen eteviä auroreita, joten on täysin luonnollista, että mummo odotti lapsenlapsestaan samankaltaista.

Kun Harry & kump. tapasivat Nevillen ja tämän isoäidin St. Mungossa, minulle ainakin jäi erittäin positiivinen kuka ko. naisesta. Mielestäni oli täysin aiheellista ojentaa Nevilleä siitä, että tämä häpeää vanhempiensa nykyistä tilaa. Tietenkin tieto vanhempiensa tilasta on niin kamala, että on täysin ymmärrettävää, ettei Neville puhu siitä koulussa. Isoäiti kuitenkin tuntuu olevan, täysin oikeutetusti, ylpeä lapsestaan ja tämän puolisosta, jotka eivät alistuneet kuolonsyöjille kidutuksesta huolimatta.

Uskoisin, että Neville on vielä joskus kiitollinen isoäidilleen kaikista, minkä on saanut ja oppinut. Ei Nevillekään varmasti ole mikään unelmakasvatettava -> lapsuusiän traumat (vanhemmat), huono muisti, kehno taikoja..
Yök!

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Maaliskuu 19, 2004, 21:15:13 »
Alunperin oli niin, että sekä Harry että Neville olisivat olleet ennustuksen kuvaama henkilö. Molemmat olivat syntyneet kun seitsemäs kuukausi kuolee ja heidän vanhempansa olivat uhmanneet Voldemortia kolmasti.
 Mutta sitten tuleekin se ero. Ennustuksessa sanotaan, että Voldemortin pitää merkitä se lapsi vertaisekseen. Ja Harryllahan on se arpi, eikös?
 Voldemort oli kuullut vain sen alun, että
 "Se, jolla on voima kukistaa piemyden lordi, lähestyy... syntyy niille, jotka ovat uhmanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee..."
 Mutta sitten Voldemortin kätyri potkaistiin Sianpäästä pihalle, ja häneltä jäi loppu kuulematta. Niin että Voldemort meni, ja päätti valita sen, joka oli enemmän hänen itsensä kaltainen, eli puoliverinen, ja yritti tappaa heti alkuunsa. Ja niin hän tuli vahingossa merkinneeksi Harryn vertaisekseen. Eli Neville ei voi olla enää ennustuksen poika.

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #36 : Maaliskuu 20, 2004, 10:15:54 »
Lainaus
"Omituisinta on. Harry", hän sanoi lempeästi, "ettei se kenties tarkoittanutkaan sinua. Sibyllan ennustus olisi voinut koskea kahta velhopoikaa..."

Lainaus
"Sinä unohdat nyt ennustuksen seuraavan jakson, sen mistä viime kädessä tunnistaa pojan, joka voi kukistaa Voldemortin... Voldemort itse merkitsee hänet vertaisekseen. Ja sen hän teki, Harry. Hän valitsi sinut eikä Nevilleä."

Elikkä... Jos nuo kohdat luki tarpeeksi tarkaan kirjasta, tajuaa, että alunperin ennustus olisi voinut tarkoittaa sekä Harrya että Nevilleä. Sitten Voldemort valitsi toisen pojista, jonka merkitsi vertaisekseen, eli Harryn.

Lainaus
"Hän valitsi pojan, jota piti todennäköisimpänä vaarana itselleen", Dumbledore sanoi.

Se taas, miksi Harry oli todennäköisempi vaara Voldemortille, ei ole tiedossa, mutta se varmaan paljastuu kuudennessa tai seitsämännessä kirjassa.

Ja neloskirjassa kun Harry "käy" siinä Dumbledoren ajatusseulassa, sanotaan jotenkin näin:
"Syytetään kidutuskirouksen langettamisesta Frank ja Alice Longbottomiin siinä toivossa, että nämä tietäisivät kadonneen isäntänsä olinpaikan..."
Ja sen jälkeen, kun Harry kysyy siitä Dumbledorelta:
"Longbottomit olivat hyvin suosittuja. Heidän kimppuunsa hyökättiin vasta, kun ihmiset alkoivat tuntea olonsa turvallisemmaksi Voldemortin kadottua."
(Anteeksi, en ole ihan varma meneekö se juuri noin, tulen muokkimaan sitten kun olen tarkistanut kirjasta. Mutta jotenkin noin se mielestäni meni.)

Eli Nevillen vanhempien kimppuun hyökättiin vasta Voldemortin kadottua.

Minä olen täysin sitä mieltä, että Harry kukistaa Voldemortin, ei kukaan muu, koska Harry täyttää ennustuksen kohdat. Ja kirjan nimikin on Harry Potter. Kyllä Nevillekin mielestäni tulee saamaan suuremman roolin, ehkä tappamaan/voittamaan Bellatrixin, koska juuri tämä kidutti hänen vanhempiaan. Eli vaikka Neville ei olekaan se, jota ennustus koskee, Neville saattaisi hyvinkin kukistaa Voldemortin tärkeän/tärkeimmän tukijan, ja ehkä jopa pelastaa Harryn siinä samalla.

Mutta Voldemortin kukistaa vain ja ainoastaan Harry.
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Mah

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Maaliskuu 20, 2004, 19:44:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Jénaminya"
   Minä olen täysin sitä mieltä, että Harry kukistaa Voldemortin, ei kukaan muu, koska Harry täyttää ennustuksen kohdat. Ja kirjan nimikin on Harry Potter. Kyllä Nevillekin mielestäni tulee saamaan suuremman roolin, ehkä tappamaan/voittamaan Bellatrixin, koska juuri tämä kidutti hänen vanhempiaan. Eli vaikka Neville ei olekaan se, jota ennustus koskee, Neville saattaisi hyvinkin kukistaa Voldemortin tärkeän/tärkeimmän tukijan, ja ehkä jopa pelastaa Harryn siinä samalla.

Mutta Voldemortin kukistaa vain ja ainoastaan Harry.

Nyt kun ton sanoit ääneen niin toihan on muuten ihan itsestäänselvyys, että Neville tappaa Bellatrixin. Olen odotellutkin jo vähän aikaa, että milloin heiveröinen ja säheltävä Neville yllättää ja osoittautuu jossain kohti suureksi hyödyksi. Odotin sen tapahtuvan jo FK:ssa, koska Neville harjoitteli niin kovasti AK:ssa, mutta ei se sitten tapahtunutkaan.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 20, 2004, 20:01:12 »
Kun luin Feeniksen killan kohtaa jossa kerrottiin siitä ennustuksesta ja Harrystä ja Nevillestä ja että se olisi voinut olla kumpi vain heistä jollei Voldemort olisi merkinnyt Harryn vertaisekseen, niin silloin mulle tuli mieleen sellanen asia ett Neville ja Harry kukistavat Voldemortin yhdessä. Tarkoitan että Harry vaikka kaksintaistelee Voldua vastaan ja ku Voldu on voitolla Neville ilmaantuu paikalle (sattumalta?) ja auttaa Harryä taistelussa... Tuo ilmaantui mun mieleeni silloin :roll: .

//Hymiöt eivät ole käytössä -Eru
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #39 : Maaliskuu 22, 2004, 10:26:21 »
Hopeanuoli, tulitko ajatelleeksi millä voimilla Neville Harrya tulisi auttamaan? Harry on pärjännyt Voldemortia vastaan siksi, että Voldemort antoi Harrylle voimia kun yritti tappaa hänet. Suurin osa Harryn taikavoimista tuli juuri epäonnistuneesta kirouksesta. Kun taas Neville, jota Voldemort ei ole "merkinnyt", ei omaa samoja voimia kuin Harry ja Voldemort. Kyllä Nevillestäkin voimaa löytyy varmasti, ja se ilmeneekin vielä, mutta ei sellaisia joilla Voldemort kukistetaan. Ei ne voimat siitä pelkästään tullut, että ennustus sattui sopimaan kyseiseen henkilöön.
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Maaliskuu 24, 2004, 21:19:31 »
Tuossa edellisellä sivulla pulpahti esiin tämä Nevillen 'huonous', ja minä nyt olen tässä vaalinut ideaa, että se johtuisi siitä, että Neville joutui käyttämään isänsä vanhaa sauvaa. Joten voi hyvinkin olla, että seuraavana vuonna Neville osoittaa piileviä kykyjä. Eli jos Nevilleä tarvitaan, ainakin hän pystyy auttamaan. (Hieman off topic, mutta kun liittyi niin aiheeseen...)
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

Red Dregor

• Ankeuttaja
Neville ja yrttitietous
« Vastaus #41 : Maaliskuu 26, 2004, 19:05:57 »
Olen tässä miettinyt, että mahtaisiko Nevillen hyvä yrttitieto olla yksi esim. Harryn pelastus keino? Siis kyllähän se pistää miettimään, miksi muuten niin muissa aineissa huono Neville, on hyvä juuri yrttitietossa. Kuten LK:ssa Neville olisi voinut auttaa Harrya (se kidusruoho juttu) jos Harry olisi ylpeyttään viitsinyt kysyä.

Ja FK:ssa hänhän sai sen harvinaisen Mimbulus mimbletonia kasvin, josta hän oli todella ylpeä ja kertoi, että sillä on mahtava suojelumekanismi ja se on harvinainen.

Ja jos vielä haluaa mennä pidemmälle, niin eikö olisikin sankarillista, että juuri Neville keksisi jonkun yrtin parantavan voiman, jonka avulla hänen vanhempansa paranisivat ja menisivät Harryn avuksi tappamaan kuolonsyöjiä ja sitä rataa.

Eli pointtini on se, että Neville ja yrttitieto = tärkeä rooli vielä tulevissa kirjoissa.

Aredhel

• Ankeuttaja
Neville ja yrttitietous
« Vastaus #42 : Maaliskuu 26, 2004, 19:13:12 »
Sain kamalan hullun mielikuvan siitä, kuinka Harry ja Neville seisovat Voldemortin edessä ja Nevillen Mimbulus Mimbletonia ruikkii Voltsun päälle vihreää möhnää XD
 Köh. Nyt siihen asialliseen puoleen. Uskon että Nevillen Mimbuluksella on jotain tekemistä tulevien kirjojen kannalta, tuntui kuin sitä olisi vähän korostettu viitosessa, vaikka siitä ei vielä ollutkaan mitään hyötyä. Siis muuta kuin että Neville muisti salasanan koko vuoden ajan.
 Mutta en tiedä, onko sillä mitään tekemistä tämä "Final batelin" kanssa, tuntuu oudolta ajatukselta, että yrttitieto voisi jotenkin auttaa siinä tilanteessa. Mutta maailma on ihmeitä pullollaan, eikä koskaan voi tietää mitä Row vielä keksii.

Sitä tosin en usko, että Nevillen vanhemmat parantuisivat. Row ei mielestäni kuulu siihen ihmistyyppiin joka tykkää ihmeparantumisista ja henkiinheräämisistä. Nevillen vanhemmat ovat kirjoissa ehkä jonkinnäköisenä todistusaineistona Voldemortin ja hänen kannattajiensa pahuudesta. Ja tietenkin todisteena siitä, ettei Neville ole ihan niin "nössö" kuin miltä vaikuttaa, ja ettei hänenkään taustansa niin kovin helppo ole ollut.

Noldo

• Ankeuttaja
Nevillen vanhemmat
« Vastaus #43 : Heinäkuu 02, 2004, 08:04:45 »
Anagrammeja tutkineet ovat varmaan jo törmänneet kehitelmään: Drooble's Best Blowing Gum = Gold bribe below St. Mungos. Ajatus Nevillen äidin luovuttaman purukumipaperin merkityksellisyydestä tuli minulle mieleen jo kirjaa lukiessani.

Olettaen että Nevillen vanhempien paranemista estettäisiin tarkoituksellisesti lahjusten avulla (tai välittämällä heille jotain taikajuomaa esimerkiksi juuri purukumin muodossa), jää jäljelle vielä kysymys miksi? Vaikka kyse onkin kahdesta käsittääkseni hyvin lahjakkaasta aurorista on vaikea kuvitella, että vain heidän poissa pitämisekseen kannattaisi uhrata jatkuvia lahjuksia.

Mitä tietoa Nevillen vanhemmilla siis saataisi olla, jota kuolonsyöjät tai lahjoja (luultavimmin Lucius Malfroy) eivät halua heidän pääsevän paljastamaan? Lestrangethan (kaikki kolme) esiintyivät vielä omissa oikeudenkäynneissään uhmakkaasti eivätkä toisten tavoin ryhtyneet luovuttamaan tietoja tai vähättelemään osuuttaan. Olisivatko he samalla suojanneet jotakuta?

Igor

• Ankeuttaja
Nevillen vanhemmat
« Vastaus #44 : Heinäkuu 02, 2004, 10:13:40 »
Purkilla on varmasti joku merkitys. Löysin saman anagrammin Mugglenet.com :in sivuilta. Olen pohtinut sittemmin asiaa ja onhan JK:n sivuillakin kaikkialla purkkapapereita.

Crystal

• Ankeuttaja
Nevillen vanhemmat
« Vastaus #45 : Heinäkuu 02, 2004, 16:34:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Timri"
Minäkin ajattelin, tuli se mieleen kun kävin Rowlingin sivuilla jossa koko pöytä oli täynnä niitä purkkapapereita. Aika hämärää...

Rowling on kyllä sanonut syövänsä ihan tajuttomasti purkkaa. Esim. kirjoittaessaan. Ja sehän tosiaan kuvaa Rowlingin työpöytää niin pitäähän siinä ollakkin niitä purkkapapereita.

Petrah

• Ankeuttaja
Nevillen vanhemmat
« Vastaus #46 : Heinäkuu 05, 2004, 15:02:27 »
Joku kertoi että se söi purkkaa tupakanhimon takia. O.o Onko totta?
Purkilla on joku merkitys!

Ahdistus

• Ankeuttaja
Nevillen vanhemmat
« Vastaus #47 : Heinäkuu 05, 2004, 19:09:50 »
En ole kuullutkaan että Rowling polttaa! Onko se totta, onkoonko?

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
Nevillen vanhemmat
« Vastaus #48 : Heinäkuu 05, 2004, 19:30:13 »
Rowling poltti ennen, kun halusi taukoa kirjoittamisesta, sittemmin lopetti tupakan polton ja sen sijaan jauhaa paljon purkkaa. Tämä tieto löytyy Rowlingin kotisivuilta.

Nevillen vanhemmilla on jokin merkitys. En usko heidän olevan täysin muissa maailmoissa, he eivät vain osaa enää sanoa asiaansa niin että muut sen ymmärtäisivät. Purkkapaperit merkitsee jotain.

Jos tuo teoria, että kuolonsyöjät yrittävät estää Longbottomeita paljastamatta jotakin (aurorintyössä ovat voineet saada vaikka mitä selville ja siksi heitä kidutettiin), pitää paikkansa niin eikös nyt suurimman osan kuolonsyöjistä jäätyä kiinni, Longbottomien pitäisi alkaa parantua tms.

Jossain on huhuttu, että Lockhart saisi suuremman osan seuraavissa kirjoissa ja siksi hän esiintyi OotP:ssä, mutta entäpä jos Lockhart olikin vain hyvä syy tavata Nevillen vanhemmat ja heillä olisi joku suuri osa seuraavissa kirjoissa. Tosin Nevillellä on luultavasti jotain suurta edessään, joten ehkä hänen vanhempansa pysyvät taka-alalla.
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Crystal

• Ankeuttaja
Nevillen vanhemmat
« Vastaus #49 : Heinäkuu 05, 2004, 20:03:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Elosäde"

Jossain on huhuttu, että Lockhart saisi suuremman osan seuraavissa kirjoissa ja siksi hän esiintyi OotP:ssä

Minulle tuli tästä mieleen aivan järjetön idea. Entä jos Lockhart rupeea juttusille Longbottomien kanssa ja ystävytyy heihin. Ja no, heidän tilansahan ovat vähän saman tyyliset (mutta Lochart on selvästi paremmassa kunnossa). Joten ehkä Lockhart ymmärtäisi heitä ja saisi jotain selville O_o. Purkka paperit voisivat myös jotenkin olla viestitysvälineinä. Huu... absurdia. Kaikkea sitä tuleekaan mieleen...