Kirjoittaja Aihe: Neville Longbottom  (Luettu 38366 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Ritalin

• Ankeuttaja
Neville Longbottom
« : Kesäkuu 30, 2003, 15:00:57 »
No niin... ensinnäkin koko Harry Potter sarjaa ei olisi jos Voldemort olisi valinnut Nevillen.. toisaalta Harryn elämä olisi hyvin erilaista.. kukaan ei jahtaisi häntä... Kaikki Harryn läjeiset olisivat elossa, eikä Harry joutuisi kestämään kamalia sukulaisiaan.. jos Voldemort olisi valinnutkin Nevillen niin silloin kirja kertoisi luultavasti Nevillestä, ei Harrystä...

Devilita

• Ankeuttaja
Neville Longbottom" korvaa" Harry Potterin
« Vastaus #1 : Kesäkuu 30, 2003, 18:29:15 »
Tämä menee nyt ehkä offtopiciksi, mutta mutta... Onko Harry koskaan käynyt esimerkiksi vanhempiensa haudalla? On aika kummallista, ellei näin ole... Minneköhän heidät on haudattu? Sillä heidäthän tappoi avada kedavra, ei mikään räjähdys, joten jäännökset ovat varmasti jossain. Haudassa siis. Tuskin niitä ruumiita missään 'säilytetäänkään' *nauraa*.

Olisi aivan typerää, jos yhtäkkiä kävisikin ilmi, että Neville onkin joku kauhean tärkeä henkilö kirjoissa. Hän ei... no... osaa yhtään mitään. Minä en pidä Nevillestä hahmona yhtään, jopa vielä vähemmän kuin Hermionesta. Neville ei saa olla tärkeämpi kuin Harry, ja tuskin tämä onkaan.

Voi ei, nyt minä aloin vihata Nevilleä.

Poissa Eru

• Härskilärvi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Nynny
    • Kanjikaveri - opi japania!
« Vastaus #2 : Kesäkuu 30, 2003, 18:35:33 »
Hmm... Neville olisi tuskin enää elossa ensimmäisen Tylypahkan vuotensa jäljiltä, koska on niin... tuota... hieman epäpätevä velho. (Mikäli hän olisi edes ikinä päässyt viisasten kiven luo, tosin sittenhän Voldemort olisi voimistunut aikaisemmin ja kenties tappanut Neville-rassukan.)
Kanjikaveri - opi japania!
suomi-japani-suomi  -sanakirja
Keskustele japanin kielestä ja kulttuurista foorumilla

Shanpuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2003, 01:11:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Devilita"
Tämä menee nyt ehkä offtopiciksi, mutta mutta... Onko Harry koskaan käynyt esimerkiksi vanhempiensa haudalla? On aika kummallista, ellei näin ole... Minneköhän heidät on haudattu? Sillä heidäthän tappoi avada kedavra, ei mikään räjähdys, joten jäännökset ovat varmasti jossain. Haudassa siis. Tuskin niitä ruumiita missään 'säilytetäänkään' *nauraa*

Joo, menee offiksi, mutta... Tahdon sanoa tähän jotain. Onko heitä edes haudattu? Eihän kukaan katsonut, mitä Siriuksen ruumiille tapahtui. Olisi kyllä aika... radikaalia vain jättää ne ruumit sinne ja antaa niiden mädäntyä ja lopulta maatua. Muutenkin, mitä sille talolle tehtiin?

No joo, kuitenkin.

Aivan, sarja ei kertoisi Harry Potterista vaan Neville Longbottomista. Luulen, että Harry olisi onnellisempi eikä ehkä niin kärsinyt. Ehkä jopa itsekkäämpi. Harrylla saattaisi myös olla pikkusisaruksia eikä hän osaisi ottaa niin paljon vastuuta.

Lainaus
Jos Tiät-kyl-mikä olisi merkinnyt Nebillen vertaisekseen, siis arvella, Neville olisi ollut yhtä pätevä kuin Harry ja Harry yhtä pätevä kuin Neville.
Mielenkiintoinen ajatus, eikö? ;)

Erittäin mielenkiintoinen ajatus. Todellakin. Luultavasti se juuri noin olisikin, tällöinhän Voldemort olisi siirtänyt voimiaan Nevilleen ja Harry olisi tumpelo. Eli Harry olisi Neville ja Neville Harry. Mielenkiintoista, indeed...

Piparminttu Pipsa

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2003, 01:13:25 »
Eiks kuitenkin ollu niin, että Voldu ei "valinnut" sitä johon toi Profetia viittaas, vaan sattumalta meni  tappamaan Harryn ekaks ja siitä vaan selvis että Harry on "The One."  Eli jos se ois tappanu Nevillen (Huom. tappaa, ei yrittää) Neville ois kuollu ja sitte Voldu ois menny Harryn perään.
Eli se Profetia kerto koko ajan Harrysta.

Melisande

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Heinäkuu 02, 2003, 13:42:59 »
Oliko profetiapallojen suhteen niin, ettei niitä voinut ottaa kukaan muu kuin se henkilö, jota profetia koski? Kuolonsyöjäthän eivät pyrkineet sieppaamaan Harrylta palloa, vaan käskivät hänen itse paljastaa profetian. Neville taas piti yhdessä vaiheessa palloa ja tiputti sen, muttei itse vahingoittunut mitenkään.

Minusta tuo lopun profetiapaljastus oli yksi kirjan mielenkiintoisimmista (Kalkaroksen huonoimman muiston ja Siriuksen suvun ohella). Nevillellä on takuulla joku osa tulevissa kirjoissa, ei häntä muuten olisi liitetty profetiaan.

Pig

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Heinäkuu 02, 2003, 18:47:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Melisande"
Oliko profetiapallojen suhteen niin, ettei niitä voinut ottaa kukaan muu kuin se henkilö, jota profetia koski? Kuolonsyöjäthän eivät pyrkineet sieppaamaan Harrylta palloa, vaan käskivät hänen itse paljastaa profetian. Neville taas piti yhdessä vaiheessa palloa ja tiputti sen, muttei itse vahingoittunut mitenkään.

Ainoastaan ne henkilöt, joita profetia koski, pystyivät ottamaan pallon käteensä hyllystä. Sen jälkeen palloon voi koskea kuka vaan. Malfoy nimenomaan pyysi Harrya antamaan pallon hänelle. Kuolonsyöjät eivät yrittäneet siepata palloa alkuun kovin aktiivisesti (paitsi Bellatrix) siksi, että sitä ei missään nimessä saisi tiputtaa, koska sitten profetia lukisi itsensä ja haihtuisi sen jälkeen. Eihän Harry tiennyt yhtään mitään profetiasta ennen kuin Malfoy kertoi.

Poissa Mc Puuhto

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
!
« Vastaus #7 : Heinäkuu 05, 2003, 16:52:51 »
Onko kukaan miettinyt, MIKSI toi Neville-juttu oli siinä? MIKSI Row kertoi että Se Ihmepoika olisi voinut olla myös Nev?

Miksi ylipäätään Nevillellä, joka EI ole H:n paras ystis kuten Romppa tai Herppu, on niin iso rooli kirjassa?

Veikkaanpa, että se saattaa loppujen lopuks kuitenkin jotenkin olla se joka Volden voi tappaa... Tai ainakin jotain tosta jutusta vielä tulee... Volde on voinutkin ehkä merkata sen vertaisekseen jotenkin, en tiiä miten, ja vanhempien hulluksi tekeminenkin on varmaan aika merkittävä juttu: se on pahempaa kuin tappaminen, Nevillellä ois varmaan loppupeleissä yllättävää sisua tappaa volde, mihin Harry ei ehkä pysty...

Spekulointeja :D

Poissa Viveka

• Weasley
  • Hirnyrkki
    • http://www.livejournal.com/~vivekap/
« Vastaus #8 : Heinäkuu 06, 2003, 20:30:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Piparminttu Pipsa"
Eiks kuitenkin ollu niin, että Voldu ei "valinnut" sitä johon toi Profetia viittaas, vaan sattumalta meni  tappamaan Harryn ekaks ja siitä vaan selvis että Harry on "The One."  Eli jos se ois tappanu Nevillen (Huom. tappaa, ei yrittää) Neville ois kuollu ja sitte Voldu ois menny Harryn perään.
Eli se Profetia kerto koko ajan Harrysta.

Ei, koska Pimeyden Lordi merkitsee pojan vertaisekseen. Voldu oli itse valinnut vastustajakseen puoliverisen, niin kuin hän itsekin oli. Se sanottiin ennustuksessa.

Ja Neville osaa vitoskirjassa paljon enemmän. Vanhemmista johtuva tuska kannustaa Nevilleä opiskelemaan... Jossain kohdassa sanottiin, että yhdellä D.A. tunnilla Hemione oli ainut, joka oppi erään loitsun ennen Nevilleä...
Kiinnostavatko kädentaidot, entä kokkaus?

Toivo

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 06, 2003, 21:21:16 »
Olen miettinyt viime aikoina Harryn ja Neville eroja ja yhteneväisyyksiä. Molemmat pojat jäivät orvoiksi, mutta joutuivat täysin erilaisiin maailmoihin. Mutta entäs jos poikien kohtalot olisivatkin vaihtuneet? Jos Harry olisikin joutunut Nevillen hirveän isoäidin hoiviin ja hänen vanhempansa olisivatkin sairaalassa? Hän olisi saanut koko lapsuutensa kuulla, kuinka lahjakkaat ja hyvät vanhemmat olivat uhranneet elämänsä muiden takia. Hän olisi joutunut sairaalassa näkemään vanhempansa, jotka eivät edes tunnista häntä. Kukaan ei uskoisi hänen kykyihinsä, edes koulussa. Olisiko Harrysta tullut hermostunut ja pelokaan oloinen Neville, joka ei itsekään usko itseensä? Toki Harrylla oli kurja lapsuus, mutta toisaalta tietämättömyyden maailma on varmasti terveellisempi kasvupaikka kuin kidutuskirousten, hulluden ja Voldun maailma.

Neville on ehdottomasti muotoutumassa yhdeksi suosikkihahmoistani. Oikein vihaksi pisti, kun Bella löi kidutuskirouksen poikaan. Olen varma, että Neville tulee nousemaan voimakkaammaksi hahmoksi ja on tärkeässä roolissa Voldun kaatamisessa.

Haltiamieli

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Heinäkuu 08, 2003, 15:25:38 »
Hahaa. Jokin naksahti päässäni (verisuoni varmaan), ja yhtäkkiä ymmärsin yhden pienen seikan. Useimmat varmaan älynneet tämän jo ajat sitten, mutta minun aivoni ovatkin hiukan hitaanlaiset.

Nimittäin sen, miksi Lestranget ja Crouch Jr. valitsivat nimenomaan juuri Longbottomit kidutettavikseen; ennustuksen toisena vaihtoehtoisena henkilönähän oli pikkuruinen Neville-vauva, joten varmastikin hänen vanhempansa jos ketkä tietäisivät, mikä oikein oli mennyt vikaan Potterien kanssa, ja miksi Voldemort oli yllättäen tuhoutunut. Longbottomin pariskunta kuitenkin todennäköisesti tiesi ennustuksen kokonaisuudessaan, joten heillä saattoi olettaa olevan sen pohjalta (tai muuten) mahdollisesti jotain tietoja, joita Kuolonsyöjiltä puuttui.

Tästä voisikin jatkaa myös sen, että varmastikin myös Frank ja Alice piilottelivat jossain kätköissä Nevillensä kanssa noina kohtalokkaana päivinä (PA:ssa sanottiin, että Dumbledore oli saanut vihjeen siitä, että Voldemort aikoi tappaa Potterit, ja siksi turvatoimiin ryhdyttiin.. mutta vakoojienkaan tiedot tuskin olivat niin luotettavia ja varmoja, etteikö myöskin Longbottomit olisi piilotettu samalla tavoin). Kukakohan oli heidän salaisuudenvartijansa? Olisiko siinä ollut myöskin yksi syy siihen, että Voldemort kävi Potterien kimppuun Longbottomien sijaan: hän ei voinut löytää Longbottomeita, koska heidän salaisuudenvartijansa ei ollut petturi, toisin kuin Pottereilla.

makkuro kurosuke

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Heinäkuu 08, 2003, 18:57:48 »
Mulle iski semmonen järjetön ajatus, että mitä jos Neville on Rohkelikon perillinen? (okei, erittäin järjetön ajatus)
Mutta Neville oli tosi rohkea siellä taistelussa niitä kuolonsyöjiä vastaan... Mä ajattelin että Neville vielä tapattaa itsensä, ja että se olis Neville joka kuolee, mutta ei... :'( (anteeksi, menen suremaan Siriusta muualle.)

Minäkin uskon että Neville tulee saamaan vielä isomman roolin.

Toivo

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Heinäkuu 08, 2003, 21:48:20 »
Nyt, kun joku kaivaisi muististaan vielä sen faktan, että tapettiinko Harryn vanhemmat ennen vai jälkeen Longbottomien kidutusta. En saa tuota mieleeni.
Jos Voldemort koki Harryn uhaksi itselleen ja päätti hoitaa homman itse, saattoi hän silti lähettää Bellan tappamaan varmuuden vuoksi vielä Nevillen ja vanhemmat. Mutta Nevillen vanhemmat olivatkin piilottaneet pojan jonnekin, eivätkä kertoneet, missä poika on vaikka kuinka heitä kidutettiin.

Alyssa

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Heinäkuu 08, 2003, 22:01:53 »
Pikarissa sanottiin, että Longbottomeita kidutettiin, jotta saataisiin tietää, missä Voldie oleskelee. Eli Voldie oli kadonnut jo silloin.

Itse en halua enkä usko,että Neville nousisi ratkaisevaan rooliin. Hänet OLISI voitu merkitä, hän OLISI voinut olla Harryn osassa, mutta kun näin ei ollut ja kirjasarja kertoo kuitenkin Harrysta, en näe oikeastaan mitään syytä, miksi Nevillen pitäisi nousta loppupeleissä ja varastaa koko show.

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Heinäkuu 09, 2003, 11:39:08 »
Neville siis tosiaan olisi voinut olla tärkeä henkilö kirjoissa, mutta Voldemort itse valitsi Harryn, ja näin ollen ennustus koskee nyt Harrya, ei Nevilleä.
 En muuten usko, että jos Voldu olisikin valinnut Nevillen, Harrystä olisi tullut Nevillen kaltainen. Ensinnäkin: Harryllä ei ole hirviö-isoäitiä, joten hän olisi luultavasti päätynyt joka tapauksessa Dursleylle, jos vanhemmat olisi kidutettu mielipuoliksi (patsi tietenkin siinä tapauksessa, että hänet olisikin päätetty antaa Siriukselle. Käsittääkseni kummisetä on kuitenkin vuorossa vasta verisukulaisten jälkeen). Loppu olisikin ollut sitten varmaan tavallista koulupojan arkea, paitsi että Hartsa olisi sotkenut lusikkansa joka soppaan, niin kuin nytkin.

Krozam

• Ankeuttaja
Re: !
« Vastaus #15 : Heinäkuu 15, 2003, 15:31:24 »
Lainaus käyttäjältä: "MC Puuhto"
Onko kukaan miettinyt, MIKSI toi Neville-juttu oli siinä? MIKSI Row kertoi että Se Ihmepoika olisi voinut olla myös Nev?

Miksi ylipäätään Nevillellä, joka EI ole H:n paras ystis kuten Romppa tai Herppu, on niin iso rooli kirjassa?

Minä olen miettinyt täsmälleen samaa... Joka tapauksessa on varmaa, että Neville tulee saamaan isomman roolin, se on selvä. olen miettinyt nimenomaan sitä, että miksi Rowling edes keksi, että se saattaisi olla myös Neville. Rowling on niin yllätykselinen, etten edes yhtään ihmettele, vaikka se olisikin loppujen lopuksi Neville... Voihan olla, että Harry ja Neville kohtaavat Voldemortin yhdessä, ja sitten Neville putoaa pois pelistä, ja sitten Harry jää yksin, ja sitten Neville yllättääkin Voldemortin takaa päin... Tai jotain. Teorioita saa aina esittää, vaikka ne kuinka hulluja olisivat...  :D

(Muokkaus: tuo Vammahaltian uskottava selitys sai minut katsomaan asioita hänen kannaltaan, ja alan uskoa olleeni väärässä... :D )

//Sarah Musta muoksi quoten oikeamman pituiseksi

Dwal

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Heinäkuu 21, 2003, 14:23:55 »
Nevillellä on vielä rooli, aivan varmasti. En yhtään ihmettelisi, vaikka Neville loppujen lopuksi olisi "se valittu", melkein jopa uskon niin. Tosin yksi seikka on vielä teorioitani vastaan: Voldemortin merkki. Toistaiseksi ei ole käynyt vielä ilmi, että Nevillellä olisi mitään Harry arpea vastaavaa merkkiä, eikä ihmeellisiä kykyjä. Toisaalta jospa Neville tässä vielä nostaa paitaansa ja paljastaa... salamanmuotoisen arven! *heh* No ei... mutta sanoikos se ennustus, että valittu olisi merkattava pienenä? Onhan Voldemortilla vielä aikaa, runsaasti... Sellaiset 1400 sivua ainakin *virnistelee*

Neville on kuulunut minun suosikkeihini aivan alusta saakka... Ronin jälkeen hän tosin jää, mutta... no jaa.

Palaten kuitenkin asiaan.
Jos Voldemort olisi valinnut Nevillen, olisi Nevillellä varmasti ominaisuuksia, joita Harrylla on nyt. Esimerkiksi kyky puhua käärmeille.  Uskon niin. Se ei kuitenkaan vaikuta mitenkään perinnöllisiin asioihin: Harry olisi edelleen notkea ja näppärä, älykäskin (mielestäni älykkyyskin on osittain perinnäistä.), koska Lily ja James eivät olleet tyhmiä. Ei siis nevillemäisen kömpelö (ja herttainen). Harrylla ei vain olisi mitään erikoisuutta, tai ainakaan tähän mennessä se ei olisi käynyt ilmi.

Joka tapauksessa uskon että Neville on vielä eräänlainen avain, joka liittyy olennaisesti ennustettuun. Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni ja uskomukseni, kukaan ei nosta kissaa pöydälle. Harry kyllä raivostuu, varsinkin jos on yhtä aggressiivinen kuin nyt (ja jos selviää hengissä), mikäli Neville on lopulta se, jota juhlitaan Voldemortin lopullisena kukistajana.

Fey

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Heinäkuu 21, 2003, 20:03:51 »
Haluaisin haudata nyt kaikki puheet siitä, että Nevillen kimppuun olisi hyökätty. Sillä muuten olisi velhomaailmassa noussut siitä samanlainen kohu kuin Harrysta. Sillä jos Nevillen kimppuun olisi hyökätty, hän olisi joko kuollut, jolloin Voltska olisi mitä ilmeisimmin kääntänyt naamansa Harryyn. Tai sitten olisi selviytynyt, ja kirjasarjan nimi olisi "Neville Longbottom" =D

Sensijaan siitä olen varma, mikä on jo moneen kertaan mainittu, että Nevillellä on jokin rooli tulevissa Pottereissa. Oli se sitten mikä tahansa. Uskon kuitenkin, että Voltskan kaataa lopussa itse Harry, Poika joka elää! *winks*

Ja vielä niistä ruumiista, kyllä ne jossakin ovat, mutta joko se ei ole kirjan kannalta olennaista, (siis se missä ne ovat) tai sitten se selviää vasta lopussa, ja osoittautuu hirmu tärkeäksi... Mutta Wiisasten kivessähän sanottiin, että talo, josta Harry haettiin, oli raunioina. Eli on myös mahdollista, että ne ovat kuin ovatkin tuhoutuneet.

Tuo, että Neville olisi Rohkelikon sukulainen, mielenkiintoista! Sillä minusta Neville kuuluisi ennemmin Puuskupuhiin... Mutta jos hän osoittautuu tulevissa kirjoissa entistä rohkeammaksi, esimerkiksi uhrautuu taistelussa Voltskaa vastaan, tai jotain.

Poissa Vammahaltia

• Vuotislainen
Re: !
« Vastaus #18 : Heinäkuu 25, 2003, 22:40:55 »
Lainaus käyttäjältä: "MC Puuhto"

Henk. koht väitän, että se Neville-juttu on siinä, koska Rowling harhauttaa. Mitä pitempään fanit näitä juttuja pohtivat, he alkavat uskoa, että Valittu onkin Neville*. Ja sitten (kuten minä uskon :P), vihjailu jatkuu kutosen ja seiskankin aikana, ja viimeisessä taistelussa (jossa uskon molempien poikien olevan mukana) alussa näyttää siltä, että se onkin Neville, mutta OHO, se onkin sittenkin, hupsistakeikkaa, Harry. Heh. ^^ Eli tätä venytetään ja JKR kiusaa.

(*Vaikka kaikki puhuu Harryn puolesta. Ennustus sanoo, että Voldemort himself merkitsee pojan vertaisekseen. Ei Bellatrix, hra Lestrange eikä Kyyry jr. Voldemort itte. Neville ei ole ikinä tavannut Voldemortia, ja Voldemort on merkinnyt Harryn. Harrylla on jonkinlainen kummallinen "tunnevoima" jonka takia Hän-kenen-nimeä-ei-sovi-sanoman ei pystynyt riivaamaan tätä kauaa. Rakkaus.)

En usko, että hän kirjoittaisi kirja(sarja)n Harrysta, jos kävisi ilmi, että hän on vain poika, joka meni vahingossa sekaisin toisen pojan kanssa ja kantoi kaiken vastuun ja nöyryytyksen ja kaiken eikä sitten ollutkaan sankaripoika. Njäääh.

Tosiseikka on se, että Harry on jo tuo "Marked Man".

Poissa Ranloo

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Heinäkuu 26, 2003, 16:33:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Dwal"

Se ei kuitenkaan vaikuta mitenkään perinnöllisiin asioihin: Harry olisi edelleen notkea ja näppärä, älykäskin (mielestäni älykkyyskin on osittain perinnäistä.), koska Lily ja James eivät olleet tyhmiä. Ei siis nevillemäisen kömpelö (ja herttainen). Harrylla ei vain olisi mitään erikoisuutta, tai ainakaan tähän mennessä se ei olisi käynyt ilmi.

Tuohon viitaten mainittakoon vielä etteivät Longbottomit (siis Frank ja Alice) olleet millään tavalla samanlaisia taikojia kuin Neville. Kirjoissakin on monta kertaa hämmästelty kuinka pidetyn ja arvostetun aurori pariskunnan pojasta tuli ns. 'puoli-surkki'. Olen kuitenkin samaa mieltä että vaikka Voldemort ei olisi Harrya valinnutkaan, se ei suinkaan tarkoita että Harry olisi nyt samantyyppinen tunari kuin Neville. Luultavasti _velhoperheessä kasvanut_ Harry olisi päinvastoin erittäin etevä ja jo kouluun tulleessaan loitsuja osaava nuori velho.

Ja pakko takertua pieneen yksityiskohtaan, jos Neville olisi valittu, Sirius olisi luultavammin vielä elossa.
Yök!

Poissa Marmalady

• Hirnyrkki
« Vastaus #20 : Heinäkuu 26, 2003, 23:45:35 »
Minun veikkaukseni on se, että vaikka Neville ei olekaan Voldemortin varsinainen valittu, hän saattaa kuitenkin jollain yllättävällä tavalla sotkeutua kirjan loppuratkaisuun. Tuskin sarjassa tuollaista juonenkäännettä on ihan huvin (tai harhautuksenkaan) vuoksi.
Lomalla.

Lihava-Leidi

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Syyskuu 01, 2003, 16:25:38 »
Tämä on vähän offtopic, mutta jäi ärsyttämään tuo väittämä:

makkuro kurosuke kirjoitti:
Lainaus
Mulle iski semmonen järjetön ajatus, että mitä jos Neville on Rohkelikon perillinen?

Eikö Harry vetäissyt miekan Cof:in lopussa lajitteluhatusta? Se voisi tarkoittaa, että joko Harry on erittäin vahvasti Rohkelikossa, tai että Harry on Godrig (vai Godric?) Rohkelikon perillinen.

Elbryan

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Syyskuu 01, 2003, 19:50:34 »
Mä oon kanssa sitä mieltä, että Nevillellä on aika iso rooli seuraavissa kirjoissa. En kuitenkaan usko, että Neville korvaisi Harryn. Faktaahan on, että ennustus olisi voinut tarkoittaa Nevilleä  tai Harrya kumpaa tahansa, mutta ennustuksessa myös sanottiin Volden merkkaavan hänet, joka tulee tuhoamaan Volden. Ja sehän on siis Harry.

RaDiCal

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Syyskuu 02, 2003, 08:09:58 »
No kyllä Neville tulee olemaan tärkeä henkilö seuraavissa kirjoissa,mutta että hän tulisi Harryn tilalle niin ei voi pitää paikkaansa. Ennustus valitsi Harryn ja Harry on taistellut Voldemortin kanssa jo niin monta vuotta!!!
No voihan olla,että Harry kuolee kuutosessa ja Neville joutuu täyttämään hänen suuret saappaansa.

Poissa Ranloo

• Vuotislainen
Re: Neville Longbottom" korvaa" Harry Potterin
« Vastaus #24 : Syyskuu 03, 2003, 19:48:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Nappi99"
Miten niin muka puoliverinen. Eihän Harry ole puoliverinen, vaan täysverinen. Puoliverinenhän on sellainen et toinen vanhemmist on jästi ja toinen noita/velho.

James Potter - velho
Lily Evans - jästisyntyinen

Eikö Harry tuolloin ole nimenomaan puoliverinen? Vai täytyykö puoliverisen jästipuoliskon olla 'tavallinen' eli ei-taikavoimia omaava jästi? Lily ainakin on täysin jästisyntyinen, samoin kuin Hermione.
Yök!