Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 56476 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tohvelieläin

• Vuotislainen
Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #25 : Elokuu 10, 2003, 21:44:26 »
Rap-musiikkia en siedä useista syistä. Se on tuotteistettua, amerikkalaista, kappaleet toistavat itseään... kappaleissa ei ole edes kunnollista säveltä.

Olen muutenkin ihmetellyt miten rap-artistit mainostavat olevansa köyhiä ja asuvansa ghetoissa, mutta kun katson mtv:tä näen miten joku räppäri taas esittelee hienoja autojaan, korujaan, ökyasuntojaan ja biljardipöytiiään. Uskottavuus kärsii. Ja Pikku-G on ääriesimerkki. Pääkaupunkiseudun kakara pukeutuu hienoihin vaatteisiin ja tekee yhteistyötä kapitalismin ääriesimerkin McDonaldsin kanssa.

Mutta tuomitsen vain 99.9% rapista. Hyviäkin esimerkkejä löytyy.

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
    • http://r2.missalie.net
« Vastaus #26 : Syyskuu 10, 2003, 20:20:08 »
Tätä ketjua on muuten hirmu mielenkiintoista lukea. Eniten inhot silmilleen näyttäisivät saavan purkkap0p, räp ja m3talli. Huvittavinta olivatkin juuri  nuo perustelut. "Mitä järkee että.."-lause näkyi kaiketi useimmissa postauksissa. Myös näemmä melodiaa ja selkeitä sanoja kaivattiin (..joiden puutteesta eritoten metallia syytettiin eniten). Selkeästi mielipiteet perustuivat vain muutaman kappaleen kuunteluun, mikä ei tietenkään missään tapauksessa anna täyttä ja oikeudenmukaista kuvaa koko genrestä.

Ehdottaisin, että enemmän musiikkityylejä *tuntevat* henkilöt aloittaisivat pari ketjua liittyen eritoten tässä ketjussa bashattujen parhaisiin puoliin (niitä ei kohtalainen haku juurikaan löytänyt). Minusta olisi ihan mielenkiintoista kuulla mikä esimerkiksi itseäni ärsyttävissä aar-en-bii:ssä ja hiphopmusiikissa muita ihmisiä taas innoittaa.

Kleio

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Syyskuu 11, 2003, 19:19:15 »
Okei, no mä en pidä esim. hevistä, teknosta, suomi-iskelmistä ja poikabändimusta, koska nuo musiikkityylit ei vaan anna mulle yhtään mitään. Ne vaan on ja ärsyttää koska mun korvissa ne ei kuulosta hyvältä, enkä mä voi ymmärtää miten ne jonkun muun korvissa kuulostaa. Mutta ei ne kuitenkaan vielä saa mua päätä seinään hakkaamaan.. Siinä onnistuu vain muutama artisti:

Tom Jones. Hrr, mulla menee vaan kylmiä väreitä kun mä kuulenkin sen äänen! Mä en pidä sen äänestä, mä en pidä sen tyylistä, enkä sen musiikista. Vaikea tarkemmin selittää, että mikä siinä niin inhottavaa on, mutta kai se on se sellainen lipevä imelyys, ja se karhean korkea ääni.

Tina Turner. Naispuolinen versio Tompasta. Käheä ääninen lipevyys. Luulee olevansa upea ja seksikäs, mutta mun silmissä näyttää lähinnä naurettavalta. Ja mä en vaan kestä sitä sen ääntä.. Se on jotain uskottoman kamalaa kuunneltavaa.

Maija Vilkkumaa. En vihaa yhtä paljon kuin kahta edellistä, mutta aiheuttaa tuskantunteita myöskin. Jälleen se käheä ääni on se joka mua kammoksuttaa.. Ja Maijan laulutkin on niin sellaisia.. kuin kitiseviä pikajunia. Kiitää kiljuen ja kovalla vauhdilla eteenpäin ja jättää jälkeensä päänsäryn.

Lordi. En pidä tälläisistä imago-hömpötyksistä. Haluan tietää kuka laulaa, enkä nähdä pelkästään jotain örkkiä. Laulut on ihan mitäänsanomattomia ja jotenkin niin teennäisiä. Ja ne sanat.. loppuikohan pojilta kesken mielikuvitus vai enkunkielentaito.

Ja viimeisen kastiin kuuluvat sateisten sienien tavoin alati ilmoille putkahtavat suomalaiset miespopparit. Kaikki Jore Marjarannat, Petri Munckit, Juha Tapiot, Samuli Edelmanit sun muut vastaavat.. Ensinnäkin, ne kaikki kuulostaa niiin samalta, että miten ne voi erottaa toisistaan? Toiseksi, se niiden musiikki on niiin tylsää ja tavanomaisen suomi-iskelmäistä. Ja kolmanneksi ne sanat on niin naiveja.. Mitä silmät ei nää? Mun sydämellä on kypärä? Levoton prinssi? Argh! Mihin jäi mielikuvitus ja kekseliäisyys? En vaan kestä.

Antura

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Marraskuu 23, 2003, 12:11:50 »
Right, mun on pakko sanoa, että inhoan r´n´b:tä, löysää poppia sekä löysää rappiä. Löysällä tarkotan sellasta epämiellyttävää, laiskaa, seksillä tehostettua vonkumista ja ähkintää narinaäänellä. Esimerkkinä nyt joku r'n'b tähti tai vaikkapa Aguilera. Mulla on kaikkien mielestä karsea musamaku, kun kuuntelen "vanhoja", kuten Stingiä, sekä heviä, mutta mun mielestä ne on AITOJA, ja ihmiset todella OSAA.

Mai

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Marraskuu 23, 2003, 21:47:10 »
Ensiksikin on mainittava se poppi. Lauluäänet ovat yleensä sellaisia jotka eivät ole mitenkääne erikoisia, aivan kuin kaikille poppareille olisi painotettu että heidän täytyy kuulostaa samalta kuin muidenkin. Ja yleensä tässä musiikki tyylissä on kevyet ja mitäänsanomattomat sanat, hyvänä esimerkkinä Gimmel. Poppia tulee kuunneltua ainoastaan silloin kun on kunnon aivot-narikkaan-fiilis.

Tekno yms konemusa, en pidä sitten yhtään. En pidä edes musiikkina, älkää kysykö miksi se ei vain kuulosta siltä.

Rap, ainut räppäri josta pidän on Eminem, siinä on jotain mistä pidän. Rap kipaleissa ei tunnu olevan mitään musiikkia taustana. Jotain jumputusta vain.

Ja jostain syystä en pidä tyttöbändeistä enkä yleensäkkään naislaulajista, en tiedä mistä tälläinen fobia on tullut. Poikkeuksia toki löytyy.

Poissa Gawd

• Riistaeläin
  • Vuotislainen
  • Perkele.
    • Kaniinin
  • Tupa: Mary Sue
Min?
« Vastaus #30 : Marraskuu 30, 2003, 00:20:55 »
Itseasiassa, olen mielestäni aika avoin musiikin suhteen. Kuuntelen lähes mitä vain, mikä kuulostaa mielestäni tarpeeksi hyvältä. Eli minulla ei ole suosikkibändejä, vain suosikkikappaleita.
Ja tietenkin ihan vähän inhokkikappaleita, eli basically kaikki mikä menee enää hieman hevimmäksi kuin In Flames. Ja minusta tuntuu että CoB ei ole yhtä heviä^^;;...mm, mitä se nyt onkaan. Termeistä en tiedä, kuuntelen vain musiikkia. <- tarkoitetusti pöhkö lause. (toivottavasti.)
Sitten minulla on ongelma monia Gimmelin ja Nylon Beatin kappaleita kohtaan.
Ja Sex Pistolsin ja Nirvanan kappaleista en ole kuullut niin paljoa, mutta voin kai sanoa että ei se taida ihan täysjärkisten musiikkia olla. Mutta min pidän silti parista kappaleesta (esim. God Save The Queen), ja armastan Johnny Rottenin aksenttia^^. Tou, hän ei obviously osaa laulaa.
Tosin, minä inhoan pilakappaleita. Ihan totta, kuka voi kuunnella jotain Anssi Kelasta muunneltuja Tony Halme - kappaleita?
Mutta niin, voisi tosissaan luulla että mihin tahansa voi tottua.
Gawd
muokkii
Olen omena, niin, voi luoja olen omena.-_-;;;;

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #31 : Marraskuu 30, 2003, 02:29:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Kahvimuki"
Kaikista eniten kertova termi sille musiikille, joka ottaa päähän, on yksinkertaisesti kaupallinen musiikki. En nyt metallistinakaan ole mitenkään "kateellinen" siitä ettei mielimusiikkilajini menesty niin hyvin täällä Suomessa tai missään muuallakaan---

Minä: Huomenta vain... löytyiskö sieltä vaikkapa Sonata Arctican semmonen kappale nimeltä Weballergy?
---
Minä: Jooh... Mitenkäs olis Children of Bodom - Angels don't kill?
---
Minä: Kai siellä jotain on... Metallican Turn the page?

Ensinnä haluisin huomauttaa että itse en fanita mitään bändiä vaan kuuntelen mitä kuuntelen. Mutta sen verran piti huomauttaa että jos ihan pokalla menet väittämään etteikö Children Of Bodom olisi nykyään kaupallista, niin huhhuh. Metallica ei nyt enää, parhaat päivänsä jo nähnyt [siis kaupallisessa mielessä katsottuna] ja Sonatasta toivon ettei siitä ikinä tulekaan mitään kaupallista.

Ja nyt sitten ihan tpciin. En yleensä kuuntele bändejä tai artisteja vaan musiikkia eli voisi kai sanoa ettei ole mitään musiikkia jota en sietäisi. Mutta ehdottomasti kaikki Jope Ruonansuun tapaiset ja Oranssi [ruma sana, sensuroin itse] jne, tämä "härmäläisparodia", ei missään nimessä. Niissä lauluissa ei vain ole mitään. Sanat ovat täysin merkityksettömät, eikä melodioissakaan kehumista ole. Toisekseen, koska ne on tehty huumorimielellä, kertoo minulle ainakin sen etten hirveästi arvosta ko. artistin/bändin huumoria.

Toinen on sitten dance. Yksi kappale menee, toinenkin, kolmaskin voi mennä, jos siinä on edes jotain sanoja. Mutta jos koko ajan tulee vaan sanatonta jumputijumputiperseenjarintojenheilutusmusiikkia niin alkaa kyllä keittämään. Siinä on musiikkilaji jota en ikinä opi ymmärtää.

Kolmantena kai voisi mainita hevi/metalli. Pari kaveriani kuuntelee sitä joten jonkun verran on täytynyt oppia sietämään. En edelleen ymmärrä mitä järkeä on kuunnella biisejä, joissa sanat oppii kuulemaan vasta sitten kun ne lukee sieltä vihkosesta JA kun on kuullut ko. biisin n. 10 kertaa. Ja ne sanat? *tahtoisi sanoa jotain todella värikästä ja painavaa niiden omaperäisyydestä ja monipuolisuudesta mutta sensuroi itsensä taas* Kiteytettynä kuitenkin, ne sanat eivät hirveän omaperäisiä ole. Jokainen laulu kertoo jostakin kivusta, joko maailma satuttaa, joko rakkaus satuttaa tai muuten vain on huono olo. Minulla ei periaatteessa ole mitään tuollaisia lauluja vastaan, en siis ole sellainen "jee, kuunnellaan vaan jotain ilosta purkkapoppii!11" mutta en oikeasti ole törmännyt hirveän moneen bändeihin, jotka saisivat sanoihinsa jotain omaperäisyyttä. Ne jutut on vain kuluneet. Jokainen bändi hokee samaa asiaa, uudestaan ja uudestaan.

Tosin se on myönnettävä että Nightwishille kunnioitusta, heillä on kyllä niin oma juttu että täytyy vain kadehtia. Niissä sanoissa oikeasti on jotain eikä musiikkikaan ole samanlaista vaan... Nightwishmaista. Pidän myös jonkinverran Sentencedistä, vaikka heillekin miinuksia annan sanojen-ei-aina-niin-hirveän-omaperäisyydestä. Ja juu, tiedän kyllä että Tuomas lainailee hirmuisesti kaikkialta juttuja lauluihinsa, mutta se onkin se miten sen tekee. Sonata on muuten yksi myös, siinä on joku tietty outous joka iskee (tosin toivon ettei se ikinä iske suureen yleisöön).

Hmm, meni jo hieman offiksi.

Muoks: Kahvimuki, ok, ymmärsin siis hieman väärin aiemman viestisi ^^
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #32 : Marraskuu 30, 2003, 14:41:06 »
En sitä menisi kieltämään, etteivätkö nuo mainitsemani esimerkit olisi hyvin uponneet ihmisten suosioon. Pointtina oli alunperin se, että esim. Children of Bodom, Sonata Arctica tai Metallica - jotka ovat varsinkin omassa elementissään hyvin tunnettuja kokoonpanoja - ovat KissFM:lle, NRJ:lle sekä mahdollisille muille suosituille radiokanavoille joko liian masentavaa, agressiivista tai jollain muulla tavalla nuoria turmelevaa tavaraa. Tosin olisihan se parempi, ettei Metal-musiikki muotiin koskaan tulisikaan, parempihan sitä on kuunnella vaikkapa oman pölyisen huoneen nurkassa sijaitsevassa pimeässä komerossa, kuin missään discossa.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Mc Puuhto

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #33 : Joulukuu 04, 2003, 12:50:30 »
TÄÄ ON NIIN MUN AIHE!!!

Olen aina mollaamassa toisten mielestä mukavan meneviä piisejä ja kerrankin saan rauhassa tehdä sen ja perustella kantani.

Inhokkilista:
1. Shaggy -kaikki sen musa, pahin: Angel.
  Äijä molottaa kamalalla äänellä jotain nothingia ja välillä joku käy mylvimässä rumasti taustalle: You are my darling angel... YÖK YÖK YÖK!

2.Suomi-yhtyeet: Kolmas Nainen, Mamba ja ERITYISESTI
  SUURLÄHETTILÄÄT!!! Hirveää renkutusta, yleensä keskeneräisen kuulosta, mieslaulajat hönkäilevät jotain olematonta sanomaa: beibi tuu takas... Riimit ovat maailman väkisimmin (voiko noin sanoa) tehdyimpiä: Mietin kuinka tosissani silloin rakastinkaan sinua... Mahdatko sä ajatella minua... PLAAH.

3. Jaetulla sijalla: Atomic Kitten: You can make me whole again ja Aika: Hear me now... Jälleen a) ei sanottavaa (pliis, ne sanat on säälittävät, ei edes loogiset...) b) ei musikaalisia lahjoja. Tätä en osaa sen enempää perustella, koska en oikeasti kestä miettiä niitä piisejä.

4.CHER!!! Oh my... Tää olis kuulunut kakkossijalle. Unohdin vain. No, en jaksa muuttaa enää. Cherin biiseissä kun ei ole vikana pelkästään hirveät sanat ja kamala jumputus-musa niiden taustana (sen tekoviuluja ei voi sietää) vaan muijalla on vielä maailman hirvein ääni, siis heti Shaggyn jälkeen. Eikö se olekin hirveä, eikö olekin?! Puistattaa ajatellakin.

5. David Charvet... Ei osaa laulaa, kamalaa...

Ja sitten on paljon inhoa jumpunpumpun musaa mutta en jaksa luetella kaikkia enkä edes tiedä kaikkien nimiä... Justin ja kumppanit, kyllä te ne tiedätte. Nykyinen r'n'b (peppu-tissimusa) on järkyttävää, kaikki samanlaista, ja teinipeelo-piisit eivät minuakaan viihdytä... Inhosin ennen kaikista eniten Apulantaa enkä vieläkään tykkää siitä, koska on minusta ärsyttävän nyt tehdään angstia -musaa.

Muokkaan jos muistan lisää... Mikä on hyvin mahdollista. HYVIN mahdollista.

*kärsii jälleen valtavia sisäisiä tuskia siksi että on olemassa niin paljon huonoa musaa*

Ps. Yksi sana: Vengaboys.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Joulukuu 07, 2003, 18:38:51 »
Klubitanssimusiikki: kasvottomat dj- tyypit vetävät 10 minuutin biisejä jotka pahimmillaan on vielä kasattu sämpleistä. Vielä pahempaa on jos sattuu tunnistamaan sämplen alkuperän 3 sekuntia hyvää kipaletta hukattu epämääräisen elektropörinän sekaan. Melodioista ja vetävistä kertosäkeistä ei ole tietoakaan ja ovat olevinaan luovia ja tekevät vanhasta uutta...tämän rinnalla kloonipoika/tyttöbändit saavat laulettavakseen edes joskus hyviä koukkuja jotka saavat tanssilattialle.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Aino

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Joulukuu 29, 2003, 20:40:23 »
Iskelmä on jotain niin ärsyttävää. Siis, kun sitä ei vaan voi sietää. Sanat on niin imeliä ja laulutyyliä ja aaargh! Samoin sellanen musiikki, joka tulee NRJ:ltä siinä kymmenen jälkeen illalla sunnuntaina. Ei päätä, eikä häntää. Kun useimmissakaan ei ole sanoja tai sitten olen kuuro.

Britneyt ja Jenniferit soi radiossa ja ne jää päähään. "Oops!...I Did It Again...!" Se ei ole hyvää musaa, vaikka ne popparit kaikissa haastatteluissa selittävät, kuinka kova tie on ollut, enkä ikinä pleipäkkinä laula. Tie on joo voinut olla kova, mutta helpottaa helvetisti, kun omaat hyvän ulkonäön ja suhtkoht hyvän kropan. Ja jos se kroppa ei ole niin hyvä, niin voihan koneella tietysti vähän parannella. Ja kuinka moni oikeesti tekee itse sanotukset? Ei ainakaan Gimmel tai Naikkarit. Joku poppi on ihan kuunneltavaa, mutta jos Aguileraakin kuuntelee radiosta tai vielä pahempaa katselee videolta, niin voi kikkare! Lyhyt kun mikä ja varmaan metrin korot jalassa. Vaatteita mahd. vähän. Hyvä esimerkki se can't hold us down vai mikä se nyt olikaan.

No niin, melkein taas innostuin liikaa. Onneksi loppui ajoissa. Meinasin kirjottaa jo videostakin. Mutta jokin poppi on hyvää, suurin osa ei. ^^

Ja sitten hyvää musiikkia. Räp. Fintelligens. Skandaali. Ja joissain määrin Mariska. Ainakin sillä asiaa riittää epätasa-arvosta ja niin edespäin. Se kiroilukin näissä biiteissä on ihan vaikuttavaa. Pystyykö ilman sitä edes laulamaan? Härregyyd. Samoin sellainen pesästäpesäänbeibe- meininki kypsyttää. Ja Pikku G.

Metallia, heavya, teknoa, rockia, dancea ja joissain määrin poppia en voi sietää. Räppi on suosikki tällä hetkellä

((asereje on muuten hyvä. Poikkeus vahvistaa säännön.))

Kuuttis

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Joulukuu 30, 2003, 01:39:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Kahvimuki"
En sitä menisi kieltämään, etteivätkö nuo mainitsemani esimerkit olisi hyvin uponneet ihmisten suosioon. Pointtina oli alunperin se, että esim. Children of Bodom, Sonata Arctica tai Metallica - jotka ovat varsinkin omassa elementissään hyvin tunnettuja kokoonpanoja - ovat KissFM:lle, NRJ:lle sekä mahdollisille muille suosituille radiokanavoille joko liian masentavaa, agressiivista tai jollain muulla tavalla nuoria turmelevaa tavaraa.

Mutta toisaalta, KissFM ja NRJ ovat pop-musiikkia soittavia kanavia. Ei siellä soiteta mitään bluesia, jazzia tai klassista, olivat ne kuinka suosittuja tahansa. Ei esimerkiksi Classic FM:lläkään soiteta Britney Spearsin uutuusbiisejä, eikä pidäkään soittaa, sitähän varten meillä juuri on paljon kanavia joista valita:) Joten jos haluaa kuulla rock-musiikkia, sitä varten on aina omat kanavansa.

-Kuuttis

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Tammikuu 31, 2004, 09:04:36 »
Rap/Hip Hop/suomi Hip Hop:
Paskaa, puhutaan nopeasti nauhalle kun basso ja rumpukoneet pistävät biittiä taustalle. Mikä siinä voi olla hienoa? Räppärit ovat  itseään täynnä olevia tyyppejä, jotka todella luulevat olevansa parempia kuin eivät kuuntele esim. metallia. Suomi hip hop on asia erikseen, jotka voi kuvata yhdellä sanalla: Scheisse.

Tekno/dance/amisjumputus/trance:
Oikeasti, kymmenen tai vielä enemmänkin minuutin kappale jossa ei ole mitään järkeä. Toistetaan sitä samaa tietokoneella tehtyä komppia koko se aika ja väliin lisätään jokin ''hieno'' efekti. Säälittävyyden huippu.

TeiniPOP/Love Metal/Muu scheisse/teinigoottipaskalovegothcmetal(muu scheisse:
Kuka jaksaa kunnella näitä Gimmeleitä yms. Rasmuksia, soittavat joka tapauksessa Playbackinä. Sitten ne ovat myyntilistojen kärjessä ja niitä pitäisi kuunnella. Ja soittajat ovat NIIIIIIN Ihquja! Love metal on jo itsessään pohjanoteeraus, teinitytöt vetävät suunnilleen Corpsepaintit päällä ranteitaan auki musiikin tahdissa, kun se on niin saatanallista ja houkuttaa itsemurhaan: ''Joo, Himin musan takiii must tuli niiq saatananpalvoja. Nykyää viltelen ranteita joka päivä!''

Suurin osa Power metallista:
Tämä on itseasiassa jopa erittäin hauskaa. Samettipaitainen kikkelihevari kirkuu lohikäärmeistä syntikan vinkuessa takana. Esimerkkinä yhtye Rhapsody. Pahinta saastaa lovemetallin ohella, joka nyt sattuu olemaan muodissa.

Niin. ehkä se örinähevi kuullostaa päättömältä soittimen raiskaamiselta, mutta kaivakaapa niiden kappaleiden nuotit esiin, kitara käteen ja yrittäkää soittaa. Osa niistä on aivan uskomattoman vaikeita ja loistavia kitarakuvioita löytyy paljon. Parempihan sekin on kuin ei soittimia ollenkaan (tekno, räp jne.)

Poissa Lumenore

• Vuotislainen
    • http://livejournal.com/~eremophobia_
« Vastaus #38 : Tammikuu 31, 2004, 20:01:23 »
Vihaan näitä popin prinsessojen, kuningattarien, hovineitojen, lehmipoikien tai mitä ikinä ovatkaan, musiikkia. Kaikki Britneyt, Madonnat ( Frozen on kyllä ihan okei ), Kyliet ja Shakirat ovat ihmisiä, joiden musiikki aiheuttaa minulle välittömän halun hakata päätäni seinään.

Aina lauletaan joko "Voi että minä rakastan sinua!" tai "Olen vahvempi ja parempi ja überkuulimpi kuin aiemmin, enkä aio surra perääsi!" Ja sitten lisätään joku pieni, yksinkertainen päähän juuttuva melodia päälle ja saadaan popmaailman uusi, kirkas tähtönen.

Massatuotantoa, vähän niinkuin vaikka taskulappujakin massatuotetaan.

Toinen tällainen "Voi ei! Pelastautukaa, ken voi!"-refleksin aiheuttava musiikkijuttu ovat nämä meidän rakkaat poikabändimme; BSB, Westlife... Tuijottavat suloisesti kameraan ja laulavat ah, niin suloisia tarinoita, siitä että olet minun ainoani ja rakastan sinua ikuisesti ja muuta siirapinsuloista. Yäk.

Suomi Hip Hop on sitten suorastaan säälittävää. Suomi ei todellakaan ole mikään kieli, jolla rapataan. Rappaus on muutekin aika tyhmän kuuloista, mutta kun sitä toimitetaan suomeksi niin tuloksena on täydellinen, sydänkohtauksia aiheuttava paskanjauhanta.
Suokaa anteeksi sanavalintani. ^ ^
broomsters on esim. kek eli salee jotain hotsittavinta.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Helmikuu 01, 2004, 16:32:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Sacrilegiom"
[[
Niin. ehkä se örinähevi kuullostaa päättömältä soittimen raiskaamiselta, mutta kaivakaapa niiden kappaleiden nuotit esiin, kitara käteen ja yrittäkää soittaa. Osa niistä on aivan uskomattoman vaikeita ja loistavia kitarakuvioita löytyy paljon. Parempihan sekin on kuin ei soittimia ollenkaan (tekno, räp jne.)

Tuota noin.... tämä menee ehkä off- topiciin, mutta eiköhän kysymys ole lopulta biiseistä mikä musiikkityyli sitten sattuukaan olemaan. Heavy ja yleensä rock/pop ympyröissä muusikot pitävät kunnia-asiana että soitto näkyy, vaikka sitten vedettäisiin huonommin mutta aidosti ja paikan päällä. Tämä on aivan oikein, mutta - ja tämä on sanottu moneen kertaan - ne hoppi/disko/tekno-koneet eivät itsekseen soita mitään biisejä. Otetaan asia toiselta puolelta. Örinäbändit miettivät varmasti, että mitkä soundit toimivat, mitä kannattaa soittaa siihen kohtaan - vedetäänkö tuplakitaraa vai olisiko rankka särö parempi?
Bändit ovat aivan yhtä sidoksissa tekniikkaan kuten koneilla musiikkia tekevät. Musiikkilehdissä näkee mainostettavan tymäköitä vahvistimia, nopeita rumpupedaaleita, kitaroita joissa on oikean särön tuottavat voimakkaat mikit jne. puhumattakaan sitten kitaroiden muotoilusta ja värityksestä, jotka lähes sanelevat tyylitietoiselle muusikolle mitä musiikkia sillä voi soittaa tai minkälaiseen bändi-imagoon soitinta kannattaa harkita. Kuitenkaan mikään näistä laitteista ei tuota toivottua tulosta piuhat kiinni ja menoksi- pohjalta. Toivotut soundit pitää kaivaa esiin säädöillä (soittotaito on jo) sekä mahdollisesti efektilaitteilla ja niiden ohjelmoinnilla/säädöillä.
Konepuolella mietitään aivan samoja asiota, laitteet vain ovat toiset. Mikä kuulostaa hyvältä, toimiiko kokonaisuus - sopiiko tuo soundi tähän? Molemmilla puolilla on standardiratkaisut, joilla saadaan aikaan tasainen mutta persoonaton tulos- on se sitten määrätyn merkkinen kitaravahvistin/soitin yhdistelmä tai kaikkien himoama rumpukone. Molemmilla puolilla täytyy olla ensiksi sitä soitettavaa mieluiten se eli hyvä biisi tai idea, joka sitten toteutetaan tyylin mukaisesti. Tämä on sitten se kuuluisa makuasia. Olen katsonut molempien puolien keikkoja  eikä minua häiritse tulevatko taustat nauhalta, sekvenssereilta, tai soittajien näpeistä..raja taitaa mennä siinä että auotaan vain ääneti päätä ja tuloksena on 8-ääninen kuoro. Myönnän silti, että on komeampi katsella jos näkee livenä miten jonkun biisin kuviot vedetään...Kyse taitaa olla jälleen musiikkigenren odotuksista...hoppi/tanssipuolelle livebändit tuovat lisäarvoa, rock puolella pitää soittaa itse tai rahat takaisin. Lyhyesti: se miten biisit tuodaan kuultavaksi ei sinällään ratkaise taiteellista lopputulosta. Hommat tehdään tyylin mukaisesti ja parhaimmillaan jotkut keksivät uusia tyylejä joissa ei vähääkään kiinnosta eri koulukuntien kähinät.

Sparkle

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Maaliskuu 05, 2004, 08:58:56 »
En nyt aio olla mitenkään "märakastankaikkeemusaa" mutta pidän tosi monenlaisesta musiikista: purkkapopista, rockista, klassisesta, rapista, brittipopista, housesta sekä tietyntyylisestä trancesta jne. Ainoa vähemmälle kuuntelulle ja huomiolle jäänyt taitaa olla (hevi)metalli. Monet kaverini kyllä kuuntelevat sitä, enkä tuomitse koko musiikkityyliä yhden tai kahden kappaleen perusteella - sain kuulemma kuunnella "parasta metallia mitä on" yhdellä jos toisellakin pitkältä tuntuvalla automatkalla, muttei se oikein sytyttänyt. Metalliakin on niin monentyylistä, ehkä en ole vielä löytänyt sitä minulle sopivaa, mutta ainakaan tällä hetkellä en koe löytäväni k.o. tyylisestä musasta mitään juttua.

Nimittäin se jokin juttu pitää musassa kuin musassa olla.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Maaliskuu 05, 2004, 16:00:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Sparkle"
En nyt aio olla mitenkään "märakastankaikkeemusaa" mutta...
Nimittäin se jokin juttu pitää musassa kuin musassa olla.

Sehän ei olekaan tämän topicin tarkoitus :p. Elektropörinässä/sämplekakuissa nimenomaan ei ole sitä juttua...

Poissa Vendel

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/disturbed_toons
« Vastaus #42 : Maaliskuu 05, 2004, 18:01:02 »
Kaksi. Sanaa.

New age. Voi hyvän tähden. Tähän asti sopuisan empaattinen musiikillinen suvaitsevaisuus-ymmärtäväisyyteni vielä venyy, mutta new agessa se napsahtaa poikki. En voi kerta kaikkiaan ymmärtää. Jossain MADissa kys. musiikkityyli analysoitiin tyyliin "saa yksisarvisetkin oksentamaan kuunsäteitä" (esimerkkinä taisi olla Enya) enkä voisi paremmin tuntojani kyseistä MUZAKKIA kohtaan ilmaista. Pahoittelen, fanit.

Ei, enkä pahoittele.

(On se muuten hauska juttu varmaan se psykologia tässäkin topikissa eriteltyjen tuntemusten takana. Mikä synnyttää inhon? Vaadin tieteellistä tutkimusta!)

...

Niin ja onpa tietenkin se yksi, jota minä en voi selittää. Mitenkään. Mutta se menee yli newageinhotuksenkin.

Evanescence.
Minä en tiedä mikä siinä on niin hirveää, mutta...se vain on niin hirveää.  Ulkomusiikillisia seikkoja myöten.

Poissa Ginalia

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Maaliskuu 22, 2004, 15:07:22 »
No...niitä on monia laulajia, joita en siedä. Antti Tuisku esimerkiksi. Siis joku saa levysopimuksen vain, koska on hyvännäkönen ja teinitytöt äänestää sitä, eikä ketään taida kiinnostaa, osaako Antti laulaa...
No, osaa se laulaa, en vain kestä sen ääntä.

Ja...en pidä Gimmelistä, Jameliasta ja muista popparimimmeistä, jotka vaan näyttää hyvältä ja lallattelee jotain kertakäyttöpoppia.

Kapasiteettiyksikkö (tai miten se nyt kirjotetaankaan), Raimssi ja muut suomalaiset rap-artistit. *Värisee inhosta* En kestä niitä! Kuulostaa kamalalta kun yritetään vetää henkeä ja latoa puoli minuuttia jotain ja sitten vedetään taas henkeä ja solkataan lisää sanoja sanojen perään.
Kana, Mariska... Ei vaan kolahda.
Pikku G on poikkeus. En inhoa häntä, vaikka en kyllä pidäkään.

No, nuo ovat mun mielipiteitäni, jokaisella on omat suosikkinsa.

fuyu

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Toukokuu 05, 2004, 21:57:37 »
*muokkailee vähän viestiä*

Backstreet boys, se on vaan niin kammottavaa. En osaa selittää, mikä siinä ärsyttää, mutta se ei ole tehty minulle. Naureskelin pitkään yhdelle pilalaululle netissä (http://mbnet.fi/b00gie/flash-animaatiot/bsbgay.swf). Mutta juu, nyt menee offtopiciksi, joten jatkakaamme. *tajuaa höpöttävänsä omiaan*

Gimmel, Nylon Beat [onneksi se lopetti] ja kaikki tuollaiset yhtyeet ovat kamalia. Nylon Beatit vaan laulaa nenään, joka on järkyttävän kammottavan hirveän kuuloista ja Gimmelit laulaa jotain höyhenen levyttä purkkapoppia, jota en voi sietää. TikTakin biisit menettelee, uudet on parempia kuin vanhat, ne menee jo vähän rankemmaksi, eikä joksikin Gimmelin tapaiseksi.

Sugababesista en myöskään tykkää, ne laulajat on kamalia povipommeja, keikistelee lyhyissä nahkasta tehdyissä mekoissa, jne. Lisäksi Outkast on myös kamalaa, koska se vaan on. En taaskaan osaa kunnon perusteluja, mutta en vain voi sietää sitä. [Hey ya... *kamalat miehet ratsastus kypärät päässä heiluttelee sormiaan ja esittää viattomia*]

Antti Tuisku, Justin Timberlake, yms on kaikki hirveitä. Minä en tykkää.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Heinäkuu 18, 2004, 15:52:58 »
Muutama vuosi sitten kuuntelin vielä aika aktiivisesti purkkapoppia ja pidin sitä jopa hyvänä. Sitten löysin Sonatan ja aloin kuunnella metallia, raskasta rokkia ja joskus heviäkin. Nykyään en voi sietää purkkapoppia ja sitä samaa jatkuvaa parkumista menetetystä rakkaudesta ja ah kuinka ihanaa heillä olikaan yhdessä. Enkä voi ymmärtää, miksi yleensä täytyy tehtailla sellaisia roskabändejä kuten Gimmel ja muut vastaavat, jotka eivät tee musiikkiaan itse.
Toinen yhtä kamala on räppi ja hiphop. Tuntuu, että räppäreillä on melkein aina samat aiheet, "musiikki" on yksitoikkoista ja persoonatonta. Olin joskus Royal Familyn keikalla - kaverien painostuksen takia. Hämmästelin suuresti, kuka sellaista turhaa pälätystä jaksaa kuunnella.
Minuakin rasittaa todella paljon, kun näillä niiiiin suosituilla kanavilla - Nova, Kiss, NRJ... - ei soiteta koskaan esimerkiksi Sonataa tai Stratovariusta (Suomipopilta voi joskus niitä jopa kuullakin). Ikävä kyllä joudun aina linja-autossa kuuntelemaan Novaa, jolla tuntuu olevan vain ne samat kymmenen levyä, jotka julistavat rakkautta kaiken aikaa.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Xaphania

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Heinäkuu 22, 2004, 19:47:08 »
Oikeastaan on vain yksi musiikkityyliä, joita en vapaaehtoisesti kuuntele:
Suomiräp. Ihan kammottavan huonoa "musiikkia", näin yleistäen. En pidä erityisemmin myöskään englanninkielisestä räpistä, lukuunottamatta Lauryn Hilliä ja Fugeesia, joiden levyjäkin omistan. Jokainen räpin vihaaja voisi muuten ostaa Fugeesin Scoren jo pelkästään lyriikoiden takia.

Poikkeuksiakin toki löytyy. Mariskan uusimmalla levyllä on mielestäni muutamia ihan nerokkaita/hauskoja oivalluksia, ja Soul Captain Band on ihan loistava, mutta se taitaa olla enemmänkin reggaeta kuin räppiä...

Sitten on tietysti muusiikkia, josta en pidä, mutta jota kumminkin kestän kuunnella vaikka taustamusiikkina - esimerkiksi jazz (josta en tajua mitään) ja Britney Spears-osasto.

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Heinäkuu 23, 2004, 12:25:28 »
Negative. Yäkyäkyäk. En voi sietää. Kaikki biisit jotka olen kuullut lässyttävät vain rakkaudesta sun muusta. Voisi sitä vähän monipuolisemminkin sanoittaa kappaleitaan. Jonne Aaron (yhtä kuin koko Negative bändi) on myös jotain kamalaa. Ihmisenä en mene häntä moittimaan, mutta vaatteet ja kaikki. Minua vain kuvottaa katsoa häntä. Hän näyttää suoraan sanottuna naiselta. Jonne on toki hieno ääni, mutta se ei silti pelasta bändiä. En vain todellakaan tykkää koko Negativesta. Hyi.
Monkey see, monkey do

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Heinäkuu 28, 2004, 16:40:58 »
MAMBA. Jo pelkkä nimikin aiheuttaa kylmiä väreitä. Inhottava siirappinen laulaja ja niin hemmetin typerät biisit, varsinkin sanat. Joka ikinen niistä kertoo samasta asiasta ja silti yritetään olla NIIIN romanttisia. "Meille vai teille.." yök. Se laulaja ärsyttää jo pelkällä olemuksellaan, tekisi mieli potkaista sen kuvaakin.

Ja toinen juttu jota musiikissa inhoan: ihmiset, jotka väittävät olevansa kaikkiruokaisia musiikin suhteen. Kuinka moni muka kuuntelee yhtäaikaa tosissaan black metallia, Tapani Kansaa ja jazzia?
Ja katso! Voiko toista niin ylvästä näkyä olla kuin hiljaisten liekkien kurotus tähtiä kohti? (Moonsorrow: Sankaritarina)

Sjufyrasju

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Elokuu 01, 2004, 14:38:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Wishmaster"
amerikkalaiset bändit (jotka EI OSAA LAULAA EIKÄ SOITTAA!!!...)

Oletkos sitten kuullut Queensr˙chestä? Geoff Tate saisi kuulostamaan vaikka purkkapopin hyvältä. Menepäs tuonne ja kuuntele/katso musiikkivideoita Empirelta, Operation : MindCrimelta tai ensimmäiseltä ep:ltä. Niin ja bändi soittaa progressive metallia.

Minä en henkilökohtaisesti pidä ollenkaan mistää räpistä/hip hopista, koska keinotekoiset biitit ja sen päälle puhuttu teksti ei kuulosta hyvältä. Niin, onkohan se edes musiikkia? Ehkei.

Sitten toinen samanlainen kammo on kaikkeen massateinipoppiin. Antti Tuiskut ja muut yhtä taidottomat laulajat saavat pelkäämään. Heidän teksteissään ei ole mitään järkeä eikä syvyyttä, vaan juuri sitä samaa paskaa, jota tällaisesta musiikista voi olettaa löytävänsä. No en minä kokonaan poppia inhoa. The Cardigans ja Depeche mode ovat kuitenkin jo niin paljon erilaisia, ettei niitä voi edes verrata tähän massateinipoppiin.

Myös sitten tällainen teinien suosikki 'rock' bändit ovat aivan järkyttäviä. Uniklubit, Ripsipiirakat ja sen semmoiset. Lopulta tällaiset bändit ovat melkein samanlaisia, kuin nuo massateinipop bändit erona vain se, että ne ovat ihan vähän rokimpia.