Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 56556 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Chiyo

• Ankeuttaja
Re: Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #175 : Helmikuu 19, 2007, 13:20:48 »
Hmmh. Musiikki jota en voi sietää?

Minusta se on huvittavaa, että kuinka paljon ihmiset yleistävätkään täällä. Itse en henkilökohtaisesti ole hevin ystävä, mutta löytyy sieltäkin muutama ihan hyväkin biisi. Peruselementeiltään se ei ole lempigenreni, mutta poikkeuksia löytyy, poikkeuksia löytyy. Noin yleisesti ottaen popmusiikki on kieltämättä hieman tasapaksua, tosin monet biiseistä on mielestäni täysin kuunneltavia, vaikka esittäjät ovatkin yleensä aika tuotteita. Musiikki itsessään ei ole niin kamalaa. Itse pidän esim. Justin Timberlakesta, sillä oli hän kuinka ihQteinixxPoPPari, niin mielestäni mies osaa laulaa eikä ole hullumpaa katseltavaakaan :)

Niin, hiphopkin ei kuulu mielimusiikkiin, ehkä siksi että biisit harvemmin on sisällöltään merkittäviä. En pidä sellaisesta uujeebilebilebeibebeibe-tyylisestä räpistä, mutta tästäkin löytyy toki poikkeuksia, kuten Eminem, jonka sanoituksista löytyy usein jotain rakentavaakin. Eli en tätäkään genreä täysin vihaa.

Olen aika kaikkiruokainen musiikin suhteen, enkä tuomitse biisejä genren peruusteella. En voi sanoa että en siedä jotain tiettyä musiikkia, sillä mielestäni jokaisesta genrestä löytyy aina jotain hyvääkin, joten on mahdotonta tuomita suoralta kädeltä. Itse pidän punkrock-tyylisestä musiikista, jossa siis itse musiikki on hieman raskaampaa mutta laulaja sentään laulaa eikä huuda, kuten helposti hevissä käy. Mutta löytyy sieltäkin niitä ei-niin-hyviä-biisejä. Kukaa ei ole täydellinen ;)

Raindrops

• Ankeuttaja
Vs: Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #176 : Helmikuu 26, 2007, 16:41:49 »
On monia musiikkilajeja joita en voi sietää. Mutta ennen kuin aloitan haluan vielä muistuttaa, että nämä ovat minun mielipiteitäni ja toivottavasti viesti ei loukkaa ketään.

Ensinnäkin, mikä tahansa hiphop/rap-musiikki. En itseasiassa edes koe sitä musiikkina. En pidä siitä, että taustalla on(useimmissa tapauksissa) tietokoneella luotu mielikuvitukseton biitti, mihin artisti sitten riimittelee päälle sanoituksensa. Räppääminen ei ole laulamista. Tietysti sen osaaminen tarvitsee tiettyä asennetta ja erinlaista taitoa, mutta laulamiseksi sitä ei todellakaan voi kutsua. Enkä pidä muutenkaan asenteesta, mitä rap-musiikki edustaa. En pidä sanoituksista, joissa puhutaan naisten suurista takapuolista, ainaisesta kiroilusta tai oman egonsa säälittävästä pönkittämisestä. Ja kaikista surullisimmaksi asian tekee naiset, jotka suostuvat hetkuttamaan itseään puolialastomina heidän musiikkivideoissaan. Tiedän että tätä tapahtuu muutenkin, mutta suurimmassa määrin rap-musiikkiin liitettynä. Enkä muutenkaan kannata bändejä jotka toimivat näin. Arvoa voin antaa vain esimerkiksi Asalle, koska hän nyt laittaa miettimään sanoituksillaan.

Toinen on tekno. Täysin tietokoneella väsättyä musiikkia, missä ei ole mitään järkeä. Kamala jumputus(tästä voitaisiin pompata myös Amis-poppiin mutta ei siitä sen enempää) ja pari häimeää lausetta siellä täällä kappaleen sisään miksattuna. En vain pidä. Päänsäryn semmoisesta vain saa.

Reggae. Laiskinta musiikkia mitä vain voi löytää. Kaikki vaan soljuu eteenpäin sillä asenteella että kunhan joskus tämä loppuun saadaan niin hyvä tulee. Ja laulu on niin välipitämätöntä, hälläväliä asenteella läpikuljettamista. Ei tästä saa mitään tunnetta tai edes mitään irti.

Täysin yhdensama massateinipop. En ymmärrä ihmistä, joka kykenee vain avaamaan jonkun näistä tunnetuimmista pop-radiokanavista ja ensimmäinen kappale mikä kuuluu, rakastumaan siihen. Vihaan artisteja jotka eivät osaa mitään muuta kuin ruikuttaa ongelmista, joita heillä ei yleensä edes ole. Usein sitäpaitsi kappaleet on tehty tämän genren artisteille valmiiksi. En pidä siitä, että joka toinen voi sanoa pitävänsä samasta orkesterista taikka samasta kappaleesta. Esimerkiksi Idolsissa Arin esittämänä Billy Joelin The Pianoman. Kappale kuulostaa mielestäni hyvältä ja Billy Joel on taitava muusikko, mutta nyt sitä näkee joka toisen teinin soittolistalla. Ja kun kysyy että mitä muuta tuotantoa Billy Joelilta tiedät, niin vastausta ei kuulu. Tätä musiikkia ainakin puolet kuuntelevat vain sen vuoksi, että niin muutkin kuuntelevat. Ja useimmiten popartistien äänet kuulostavat aivan liian kaupalliselta minun makuuni.

Muista löytyy tuo ah niin ihana amispop, glam rock, HIM-ihkuttajat (vanha HIM:in tuotanto on itseasiassa aivan kuunneltavaa, mutta vihaan vain sitä mitä Him nykyään edustaa. Tämä ei tietysti tarkoita kaikkia jotka yhtyeestä pitävät), black metal sekä mikä tahansa orkesteri/artisti joka vetää keikkansa playbackinä.

Niin ja haluaisin muistuttaa, että hevikin on melko laaja käsite. Eli kaikki hevi-genreen kuuluva ei todellakaan ole saman kaltaista.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2007, 20:46:57 kirjoittanut Raindrops »

Kuutti

• Ankeuttaja
« Vastaus #177 : Helmikuu 27, 2007, 19:29:00 »
Esimerkiksi Idolsissa Arin esittämänä Billy Joelin The Pianoman. Kappale kuulostaa mielestäni hyvältä ja Billy Joel on taitava muusikko, mutta nyt sitä näkee joka toisen teinin soittolistalla. Ja kun kysyy että mitä muuta tuotantoa Billy Joelilta tiedät, niin vastausta ei kuulu. Tätä musiikkia ainakin puolet kuuntelevat vain sen vuoksi, että niin muutkin kuuntelevat.

Niin.. Tietenkään en näe itsessäni mitään vikaa ja minulla on oikeus arvostella muita. (Sarkasmia, ystäväiseni) Minusta on kuitenkin arveluttavaa, että inhoaa tai ei voi kuunnella jotain kappaletta/artistia vain siksi, koska "siitä on tullut niin kaupallinen" tai siksi, että "vääränlaiset" ihmiset kuuntelevat sitä. Miksi kenenkään tarvitsisi tietää Billy Joelin muita biisejä? Monet kuuntelevat radiota ja sieltä tulee se "jonkin bändin ihan kiva biisi", mutta bändistä tai sen muusta tuotannosta ei ole kuullut muuta. En näe tässä mitään pahaa, eivät kaikki halua kuulla muita kuin ne tunnetut biisit.

Itse en pahemmin tykkää konemusiikista. Poikkeuksia löytyy varmasti jokaisesta genrestä enkä varmasti ole kuullut kuin pienen murto-osan kaikista maailman tekno- ja trancebiiseistä. Tähän mennessä ei vain ole vielä tullut vastaan yhtäkään sellaista konemmusiikkikappaletta, josta olisin pitänyt.

Raindrops

• Ankeuttaja
« Vastaus #178 : Helmikuu 28, 2007, 16:12:13 »
Esimerkiksi Idolsissa Arin esittämänä Billy Joelin The Pianoman. Kappale kuulostaa mielestäni hyvältä ja Billy Joel on taitava muusikko, mutta nyt sitä näkee joka toisen teinin soittolistalla. Ja kun kysyy että mitä muuta tuotantoa Billy Joelilta tiedät, niin vastausta ei kuulu. Tätä musiikkia ainakin puolet kuuntelevat vain sen vuoksi, että niin muutkin kuuntelevat.

Niin.. Tietenkään en näe itsessäni mitään vikaa ja minulla on oikeus arvostella muita. (Sarkasmia, ystäväiseni) Minusta on kuitenkin arveluttavaa, että inhoaa tai ei voi kuunnella jotain kappaletta/artistia vain siksi, koska "siitä on tullut niin kaupallinen" tai siksi, että "vääränlaiset" ihmiset kuuntelevat sitä. Miksi kenenkään tarvitsisi tietää Billy Joelin muita biisejä? Monet kuuntelevat radiota ja sieltä tulee se "jonkin bändin ihan kiva biisi", mutta bändistä tai sen muusta tuotannosta ei ole kuullut muuta. En näe tässä mitään pahaa, eivät kaikki halua kuulla muita kuin ne tunnetut biisit.

Itse en pahemmin tykkää konemusiikista. Poikkeuksia löytyy varmasti jokaisesta genrestä enkä varmasti ole kuullut kuin pienen murto-osan kaikista maailman tekno- ja trancebiiseistä. Tähän mennessä ei vain ole vielä tullut vastaan yhtäkään sellaista konemmusiikkikappaletta, josta olisin pitänyt.

Tarkoitin lähinnä sitä, että en ymmärrä ihmistä joka rakastuu johonkin kappaleeseen aivan vain sen vuoksi että sitä kuulee joka paikassa tai se on niin sanottu 'hitti'. Jos se on ainoa syy, niin antaisi mielummin olla. Tietysti on hienoa, jos löytää jonkin uuden kappaleen/artistin/yhtyeen aivan sama mitä kautta. Ymmärrän jos se musiikki kiinnostaa ja haluaa kuulla sitä lisää. Se on vain hienoa. Mutta se, että hehkuttaa jotakin aivan vain sen vuoksi että se kuului televisiosta.. ei kiitos.

Kuutti

• Ankeuttaja
« Vastaus #179 : Helmikuu 28, 2007, 18:14:11 »
Tarkoitin lähinnä sitä, että en ymmärrä ihmistä joka rakastuu johonkin kappaleeseen aivan vain sen vuoksi että sitä kuulee joka paikassa tai se on niin sanottu 'hitti'. Jos se on ainoa syy, niin antaisi mielummin olla. Tietysti on hienoa, jos löytää jonkin uuden kappaleen/artistin/yhtyeen aivan sama mitä kautta. Ymmärrän jos se musiikki kiinnostaa ja haluaa kuulla sitä lisää. Se on vain hienoa. Mutta se, että hehkuttaa jotakin aivan vain sen vuoksi että se kuului televisiosta.. ei kiitos.

Aa, käsitin viestisi siis väärin. Pahoittelen, minun mokani. :)

Enpä eilisessä viestissäni muistanutkaan mainita, että en siedä myöskään tällaista "gangsta" räppiä. En siis tarkoita että "kaikki räppi on ihan ...seestä", vaan että sellainen turha uhoaminen vailla mitään sisältöä ja samalla hengenvedolla itsensä korostaminen ja leuhkiminen on mielestäni ikävää kuunneltavaa.

Raindrops

• Ankeuttaja
« Vastaus #180 : Helmikuu 28, 2007, 21:17:02 »

Aa, käsitin viestisi siis väärin. Pahoittelen, minun mokani. :)

Luin viestini uudestaan ja se saattoi kyllä kuulostaa epäselvältä, mutta nyt asia on ainakin selitetty. :D

Tutteri

• Ankeuttaja
« Vastaus #181 : Maaliskuu 14, 2007, 17:50:59 »
Itse en pidä räpistä. >_<
Siis jotkut kappaleet ovat ihan hyviä, mutta sellainen kauhea uho räppi ja massamusa. EI!
Jostain syystä monet tuntemani räppiä kuuntelevat tyypitkin tulevat sellaisiksi gangstoiksi. :s
Räpissä myös usein uhotaan ja vedetään kauheet joujou ..tun köyhät...!- hommaa joka on iha älytöntä.
Räppi on hyvää kun se on sellaista kevyttä ja ei painostavaa. Usein räppi musiikkivideoissa on puolialastomia naisia heiluttamassa ...settään ja se on minusta ällöttävää >.< Minusta musiikkia voisi aivan hyvin esittää ilman sellaista vetkutusta.

Tämä ei tietenkään koske kaikkea räppiä, mutta valitettavan monia :s

Cata

• Ankeuttaja
« Vastaus #182 : Maaliskuu 22, 2007, 08:57:27 »
Minkäänlaista teknojumputusta en voi sietää. Niissä ei ole minkäänlaista melodiaa mikä tekisi siitä edes vähän musiikintapaista. Sydän itkee joka kerta kun kuule jostakin ikivihreästä kappaleesta tehdyn teknoversion tanssilattioita varten. Ja kaikki Crazy Frogit sun muut ovat aivan kauheita.

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #183 : Maaliskuu 25, 2007, 19:34:17 »
Mä kasaan tähän nyt muutaman oman inhokkini. Muutaman, koska mä inhoon niin montaa bändiä, että kirjottaisin tätä viellä ensi vuosituhannellakin.

Kolmas nainen ja Pauli Hanhiniemi perunateattereineen vai mitkä lieneekään. Ja Neljä Ruusua joutaa samaan läjään. Ärsyttävää liirumlaarumia ja niin yksinkertaisen tyhmiä biisejä, että saa mut voimaan pahoin. Ja iskä kuuntelee mun kauhuks niitä.

Sitten iskelmäbändi "finkku" Finlanders. En tykkää yhtään siitä, että jotkut puhuvat näiden soittavan humppaa. Mä tykkään humppaamisesta, mutta mä olisi lähteny harkoista käveleen sillä sinisellä sekuntillä ku tätä olis pursunnu korviin. Onks kukaan kuunnellu/joutunu kuunteleen iskelmän listoja. Se Oikeesti-biisi saa mut oikeen vihaseks ihan liian imelää ja saa mun ihokarvat nouseen pystyyn ja hampaat kaliseen inhottavasti. Muutenkin bändi soittaa tyyliin pimpompum ja niitten tyyppejen ulkönäköö ei voi sanoin kuvata. Äiti fanittaa. Myöskin moni muu iskelmäbändi on sietämätön. Toisena esimerkkinä Yölintu.

Pikku G, Finteligens, Elastinen...
Kaikki tälläset ei kuulu edes musiikkiin. Ihan sama tulos kun mä puhuisin vaikka jonkun klassisen päälle ja se tungettas levylle.

Kaikki pumpum-kappaleet on kans kauheita. Oikeen saa lattian mun alla tärähteleen vastenmielisesti. Ja tuntuu, että niitten biisien tarkotus on vaan saada ympärillä olevat ihmiset pomppaamaan avaruuksiin tai jos joku kuuntelee autossa niin auto on tarkotus räjäyttää.

Purkka joutuu tuomiolle. Kammottavaa kun kaikenmaailman Paris Hiltonit, joilla ei oo lauluäänestä tietoakaan, keikuttelee takamustaan jotain jätkää vasten puolialasti. Ja mä oon entinen Britney Spears-fani. Hirvee tapaus sekin. Huh. Onneks oon tullu järkiini. Purkkaa voisin listata vaikka maailman ääriin, mutta en tee niin, koska mun muuta listaa on  viä jäljellä.

Hengellinen musa suurimmaks osaks on ihan yök. Mä istuin koko aamupäivän kirkossa, mä tiedän. Ja oon just parhaillaan rippikoulussa. Virsikirjojen sisältö ei oo myöskään mun mieleen.

Meinasin vallan unohtaa laulukilpailujen voittajia ja muita. Kyllä se nyt on nähty, että ei niistä oo mihinkään. Hanna Pakarinen, Jani Wickholm, Antti Tuiskumuisku, Gimmel, Ilkka, Indx, Jane, Katri Ylander. Hyh... Kaikkee sitä joutuukin kestään.

Ja erään ystäväni suosima lovemetalkaan ei kolahda muhun. HIM on kyllä tuottanut kunniaa suomalaisille, mutta mä en tykkää tästäkään.

Sietämättömiä ovat tietenkin myös loistavien ulkomaalaisten kappaleiden järkyttävät suomalaiset vastineet.

Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
« Vastaus #184 : Huhtikuu 10, 2007, 16:10:14 »
Onko olemassa musiikkia jota ei kertakaikkiaan voi sietää? :o Minä en ole kuullut.

iPodiltani löytyy lähes kaikkea iskelmästä heviin, siellä on kaikkea hyvää ja huonoa, mutta ei mitään kamalan surkeaa.
On kuitenkin sellaisia, joita kuunnellessa alkaa tuntea eräänlaista myötähäpeää. Pari hyvää esimerkkiä, Illi ja Katri Ylander. Illillä ei ole ääntä ja sen biisit ovat jotain niin surkeaa, voiko sitä edes kutsua musiikiksi. Katri taasen. En pidä hänen tylsästä ja tavallisesta äänestään ja kappaleet taas eivät vain kolahda, ne sanat mansikkamäistä. Öh? Ei kiitos.

Yksi jota en mielelläni kuuntele paria sekuntia kauempaa, on kirkonpolttohevi Burzum. Vaikea uskoa, että jonkun korvat oikeasti kestävät tällaista.

Aika moni on inhonnut rappia, enkä minäkään siitä pidä. Kyllä tietynlainen rap menee, mutta jos tosiaan vain puhutaan ja vit*uillaan jonkun musiikin päälle, ehei. Eminem ja Avain ovat niitä joita pystyn kuuntelemaan, Eminem on jopa ihan hyväkin. Se ei ole sellaista rappia josta nyt puhun.

Voisin sanoa inhoavani tekemällä tehtyjä, näin ollen "muovisia" kappaleita. (Lue: En pidä Valvomosta, en ainakaan heidän kappaleestaan Mikä Kesä)
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Huhtikuu 10, 2007, 18:37:14 »
Kyllä, näitä on niin paljon. Ihan oikeasti, olen lopettanut radion kuuntelemisen miltei kokonaan, koska en kestä niitä älyttömiä Antti Tuiskuja ja Darineita. Tosin en kuuntele radiota enää siitäkään syystä, että ne onnistuvat pilaamaan miltei kaikki kappaleet ainaisella soittamisella. Autossa kuuntelen jos ei ole mp3:sta mukana, muuten ei onnistu.

Lainaus käyttäjältä: Henleks
En voi sietää näitä bändejä, jotka yrittävät epätoivoisesti olla niin hemmetin kovia rokkareita. Bändiesimerkkeinä Negative, Jann Wilde & Rose Avenue, Lovex ja muut vastaavat. Voin sanoa, että nämä bändit ovat niin kaukana rokkareista kuin olla ja voi. He ovat yksinkertaisesti niin teennäisiä.
Nyt puhut asiaa. Kuka vaan huomaa, ellei ole poskettoman ihastunut noihin tyyppeihin, koska musiikkin ei voi olla, että nuo bändit ovat todellakin oikeita matkijoita. Teennäisyys johtuu heidän kohdallaan varmaan siitä, etteivät ole ns. omaitsensä kopioimalla tyylejänsä muilta ja olemalla jotain ihan muuta mitä oikeasti. Toisaalta, en ole enää aikoihin kuunnellut suomalaista rockia tai mitä ikinä nämä onkaan. Ulkomaalaiset kyllä on asia ihan erikseen, sieltä se lempi bändinikin löytyy, suunnilleen(ei ehkä ihan mitään rockia tai jotain).

Seuraava inhoamani genre on varmasti rap/hiphop. Tässä ärsyttää se, että näissä ei koskaan oikeasti lauleta, vaan syljetään ja lässytetään niiden biittein päälle. Hyvällä säkällä ne kaikki taustatkin on ihan hirveitä. Tässä taas täytyy muistaa, että on toki olemassa ihan asia räppäreitäkin, joilla niissä riimeissä on oikeasti jotain asiaa. Suomenkielisinä nämä on kyllä jotain niin hirveää, niille riimeille ei vaan voi olla nauramatta.

Se kuuluisa "purkka-pop" on myös niitä inhoamiani asioita. Kuten aiemmin mainitsinkin jo ne iki-ihanat Tuiskut ja Darinit, mukaan pääsee paljo, paljon bändejä jotka luen tähän alaan. En todellakaan tiedä mikä näissä on että niitä niin kovasti vihaan. Yleensä ne sanat ja laulajat on jo niin hirveitä, että en jää kuuntelemaan. Tästä käytän esimerkkinä, noiden ylempien lisäksi, Back Street Boyssia ja muita sen tyylisiä. Vaikka nämä mainitsemani ovatkin kaikki tollasia poikab-ändejä on niitä samanlaisia nais artistejankin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2007, 18:41:53 kirjoittanut Briette »
i only show you what i want you to see

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #186 : Huhtikuu 15, 2007, 16:36:27 »
Bändejä, joita en voi sietää, on nyt niin paljon etten ala niitä erikseen luettelemaan.
Musiikkityylejä taas...

Yksi genre, jota en voi sietää, on kaiken maailman amispopit jne. Cascada on tästä erittäin hyvä esimerkki. Kaikki biisit ovat suunnilleen samanlaisia; ensin alussa vähän samanlaista yksitoikkoista jumputusta, sitten pari laulunsanaa, lisää jumputusta, huudahdus jossa huudetaan kyseisen biisin nimi, ja taas jumputusta... Ärrrh. En vain kestä sitä.

Myös kaikki ne, jotka laulavat pelkästään samanlaisia biisejä (esim. pelkästään balladeja), ovat RASITTAVIA. Ei vain jaksa kuunnella CD-levyllistä samanlaista jankkausta...

Yksi bändi jonka todellakin voin mainita inhokkilistaani on Black eyed peas, varsinkin tämän bändin biisi My humps. Ärsyttävän kuuloista, vihaan sen naisen ääntä. Ja se musiikkivideo... Takapuolen esittelemistä telkkarissa.

Minun mielipiteitäni...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2008, 10:41:22 kirjoittanut Larten »
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Nicky Noon

• Ankeuttaja
« Vastaus #187 : Huhtikuu 26, 2007, 19:08:35 »
Minä en pysty sietämään mitään blackmetallia tai raskasta heviä...! HYIH... en vain tajua miten jotkut jaksavat kuunnella kun toinen kirkuu kurkku suorana mikkiin ja soittimet ulisee ja ikkunat särkyy ja hyi-yi-yi ^.^' ja muutenkin, voiko sellaista edes sanoa musiikiksi missä ei ole melodiaa laisinkaan? (tai jos on niin eipä erityisesti kuulu) Jotain niiiiin karmeata, hrr..

Sitten nää massamusat, ei iske. Onko joku kuullu Maybee:tä? Ovat vielä sanoneet että "me ei olla mikään NylonBeat 2:kkonen" Vai eivät ole? Ovat jotain paaaaaaaaaaaaljon pahempaa. Siis vaikkei Nylonbeatinkaan nenä-äänet iske, niin tuo on jotain niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin karmeaa, YÖK.
Darin, Paris Hilton, Antti Tuisku, Nelly Furtado ja nää -siis voi että ;O

Iskelmäkään ei jaksa innostaa -nojoo, ei varmaan vielä pitäisikään koska enhän minä vielä lähi vuosikymmeninä aio muumioitua- tai no kyllä joskus naurattaa kun kuuntelee jotain Mattia ja Teppoa jotka laulavat melkein humppaa ihan fiiliksissä :D

Hmm, ja sitten.. no siinä ne suurinpirtein taisikin olla :) Mie oon tällanen rokkipoika (tai no likka) niin että silleen :D :D
Mutta jokaisella olkoon oma mielipiteensä, tämä oli minun..

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #188 : Huhtikuu 27, 2007, 00:10:14 »
Minä en pysty sietämään mitään blackmetallia tai raskasta heviä...! HYIH... en vain tajua miten jotkut jaksavat kuunnella kun toinen kirkuu kurkku suorana mikkiin ja soittimet ulisee ja ikkunat särkyy ja hyi-yi-yi ^.^'  ja muutenkin, voiko sellaista edes sanoa musiikiksi missä ei ole melodiaa laisinkaan?

Siis black metalhan on ihan todella melodista! Ja samoin hevi (olettaen että haet termillä "hevi" tätä Iron Maiden -osastoa etkä puhu heavy metallista kokonaisuudessaan). Mitähän ihmettä sinä olet kuunnellut, jos et noista melodioita löydä? Ei se laulu sitä melodiaa nimittäin noissa syö, vaikka se äkkiseltään saattaakin vieraannuttaa :)

Ymmärtäisin kyllä, jos puhuisit death metallista...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2007, 10:53:58 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #189 : Huhtikuu 27, 2007, 11:13:26 »
Ymmärtäisin kyllä, jos puhuisit death metallista...

Nyt seuraa pikkuoffi: on sitä melodistakin death metallia, esimerkiksi Eternal Tears of Sorrow ainakin on erittäin melodista, ja sen laulaja laulaa (örisee? No, anyway) death metal-tyylillä, joten kaipa sen melodiseksi death metaliksi voisi käsittää. :>
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #190 : Huhtikuu 27, 2007, 11:40:24 »
Nyt seuraa pikkuoffi: on sitä melodistakin death metallia

Niin on, ja paljon (kenties tunnetuimpana esimerkkinä sekä parjattu että kehuttu Göteborg-linja), mutta minä kirjoitin death metal, en melodinen death metal. Jos käytetään pelkkää death metal -termiä, niin eihän siinä lajissa juuri melodioilla juhlita. Määreet sitten toki erikseen :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2007, 17:47:33 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Aewyn

• Vuotislainen
« Vastaus #191 : Huhtikuu 28, 2007, 13:53:42 »
Mulla ei oo minkään muun kuuntelemisessa Vakavia ongelmia, kuin yhden kappaleen. nimittäin Poets of the fallin Carnival of rustin. Se vaan saa karvat pystyyn! Se on jotenkin niin ahdistava ja painostava ja raskas ja ihan yli angstaava ja surullinen kappale! En voi sietää sitä, pakko vaihtaa radiokanavaa aina kun se soi ja vaihtaa telkkarikanavaa jos se sattuu tulemaan vaikka voicelta. Se kappale yököttää mua. Ihan oikeesti.
Mutta sitten yks mies, jota en kuuntele ihan periaatteen vuoksi on Robbie Williams. Jätkällä on ihan hyvä ääni ja hyviä biisejä, mutta se on pilkannnut Michael Jacksonia ja heilutellut takalistonsa edessä lappua jossa luki King of Pop. Siinä meni sen miehen pisteet minun silmissä.

muoks// siis ei se mua haittaa, jos te tykkäätte Robbiesta, ja taistä Michaelin pilkkaaminen ei ole väärin. mutta Minun silmissä Williamssin pisteet tipahti.
Ja oli Debbien idea laittaa lapsille ne huivit kasvoille. Ei Michaelin. Mutta tämähän on minun mielipide, ei teidän hyvät ihmiset tarvitse tykätä Michael Jacksonista.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2007, 16:16:06 kirjoittanut Aewyn »
psykoottisen villiä ja alastonta

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #192 : Huhtikuu 29, 2007, 00:50:00 »
Anteeksi, mutta jos Michael Jacksonin pilkkaaminen on väärin, en taida tahtoa olla oikeassa. Sen siitä saa kun muuttaa itsensä Lordi Voldemortin näköiseksi, nimeää kaikki lapsensa itsensä mukaan ja pakottaa nämä käyttämään naamaria julkisella paikalla. Nyt hän ei enää näytä pystyvän tekemään musiikkiakaan, mikä on kovin ikävää, koska hän oli joskus hyvä.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Terryet

• Ankeuttaja
« Vastaus #193 : Huhtikuu 30, 2007, 02:21:44 »
Itse en voi kertakaikkiaan sietää örinä-/huutoheviä (miksi sitä nyt pitäisi nimittää), koska mielestäni ei ole mitään ideaa karjua siihen mikkiin niin että sanoista ei saa mitään selvää.
Ja toinen mitä en voi sietää, on tämä nykyisin innostava j-pop/-rock. Yhtäkkiä kaikki vaan pamahtivat tähän "japaniuskontoon" ja kaikki mikä liittyy Japaniin on _IHQQQ!!!11_ En tajua.
Ehkä pieninä annoksina molempia, mutta täysipäiväisesti.. ei kiitos.

// Oho, tulipas lyhyt ja outo viesti.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #194 : Toukokuu 02, 2007, 16:26:52 »
Ja toinen mitä en voi sietää, on tämä nykyisin innostava j-pop/-rock. Yhtäkkiä kaikki vaan pamahtivat tähän "japaniuskontoon" ja kaikki mikä liittyy Japaniin on _IHQQQ!!!11_ En tajua.
Ehkä pieninä annoksina molempia, mutta täysipäiväisesti.. ei kiitos.

Minä olen muuten ihan samaa mieltä tuosta Jaappanin musiikista. Kyllä minä itsekin luen InuYasha-mangaa, katson Death Notea ja Samurai Champloota, rakastan Hayao Miyazakin elokuvia, ja olen kiinnostunut japanin kielestä, mutta japanilaisesta musiikista minä en perusta pätkääkään. No juu, Samurai Champloossa oli parissa kohtaa ihan kivat musiikit ja Naapurini Totoron musiikista pidän myös hirveästi, mutta j-pop/-rock menee yli minun ymmärrykseni. Yritin joskus kuunnella jonkin jaappanilaisen yhtyeen musiikkia. En ymmärtänyt ollenkaan, mikä siinä on niin hienoa - se tosiaan kuului jotenkin yli-innostuneelta, kuten Aewyn tuossa aikaisemmin sanoi. Minustakin tämä jaappani-villitys on aika ärsyttävä, vaikka taidan itsekin olen kyseisestä maasta kiinnostunut. Ei siinä kiinnostuksessa mitään vikaa ole, mutta kun Japanista tulee henki ja elämä, minun ymmärrykseni loppuu.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #195 : Toukokuu 05, 2007, 10:12:51 »
Bändi jota ei voi sietää... Ei tarvitse miettiä hetkeäkään.

-Basshunder ( Miten lie koko ***** kirjoitetaan?!) on maailman surkein bändi. Kauhea laulaja, hirveetä musiikkia ja kuin kopioita esim.
O-zonen musiikista. Sellasta raivostuttavaa musiikkia. Inhottavinta on että veli fanittaa tätä!

-PMMP. Mä en vaan kestä niitä Paulaa ja Miraa ja niiden biisejä. Raivostuttavin on Paula. Kauhea leuhka. Kyllä on pidättelemistä että en räjähdä kun PMMP:n biisi paukkuu radiosta.

Kiitos. =D

I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #196 : Kesäkuu 09, 2007, 00:03:45 »
Ensinnäkin, pakko mainita se ruotsalainen heppu, joka laulaa boten annaa! Oikeasti kauheaa! Kauheaa! Silloin kun se soi jatkuvasti joka paikassa, olin oikeasti repiä hiuseni päästä. Se oli niin kammottavaa! Joka paikassa soi boten anna, ja sitten kun sen kerran kuuli päivällä, niin se soi päässä vielä silloinkin kun meni nukkumaan. Ja se laulu oli kaiken lisäksi niin kauhea, kurtistuu kulmat jo pelkästä miettimisestäkin.

Joku mainitsikin aikaisemmin suomiräpin, ja minä yhdyn. Onhan jotkut ihan ok, mutta esimerkiksi yksi kaverini kuuntelee niin kauheaa suomiräppimusiikkia, että järki on mennä kun käyn siellä kylässä. Alkaa yököttämään.

Sitten nää massamusat, ei iske. Onko joku kuullu Maybee:tä? Ovat vielä sanoneet että "me ei olla mikään NylonBeat 2:kkonen" Vai eivät ole? Ovat jotain paaaaaaaaaaaaljon pahempaa. Siis vaikkei Nylonbeatinkaan nenä-äänet iske, niin tuo on jotain niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin karmeaa, YÖK.
Darin, Paris Hilton, Antti Tuisku, Nelly Furtado ja nää -siis voi että ;O
Ja tässä kuvattiinkin omaa mielipidettäni varsin hyvin.

Freak on a Leash

• Ankeuttaja
« Vastaus #197 : Kesäkuu 13, 2007, 19:51:56 »
En voi sietää huonoa musiikkia. Siinä se.

Minä henkilökohtaisesti koetan välttää sanomasta, että en voi sietää tiettyä genreä, mieluummin sanon että "50 Cent on surkea" kuin että "Räppi on surkeaa", sillä tiedän monia hyviä räppäreitä, sanottakoon esimerkkeinä Promoe ja Eminem.
En oikeastaan pidä tanssimusiikistakaan, mutta silti kuuntelen esimerkiksi Eiffel 65:den musiikkia. Voinko sanoa inhoavani dancea?

Minä en pidä musiikista, jonka tärkein sanoma on "mullon nopee kaara mun mimmil isot bosat ja oon vidu blingbling yo". Siinä pitää olla jotain muutakin. Tarvitsen tarttumapintaa, sellaista, joka koskettaa minua, eikä vain sitä 50 Centiä, jolla on nopea auto ja isorintainen tyttöystävä, sillä minulla ei ole kumpaakaan. Minulle on tärkeää, että voin samastua kappaleeseen. Löytää siitä jotain omaa. Enkä voi sietää sellaista musiikkia, joka kertoo minulle täysin utopistisesta asiasta. En esimerkiksi voisi kuunnella kappaletta, jossa käsketään vaikkapa hirttää homot. Se alkaisi vain raivostuttaa.

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #198 : Kesäkuu 25, 2007, 12:49:54 »
Minä en pidä näistä Teini-idoleista. Otetaanpa vaikka Antti Tuisku. Ne kappaleet vain ovat niin ärsyttäviä. Antti Tuiskusta tulee myös mieleen Darin. Niin samantyylistä musiikkia, kuin toistensa kopioita. Kumpikaan ei vaan iske minuun. Tämä oli sitten vain minun mielipide, jokuhan voi tykätäkkin heistä.

Basshunter. Siinä bändi jota en voi sietää. Musiikkivideoissakin koko ajan kuulokkeet korvilla ja tietokoneella. Siinäpä bändi antaa hyvää esimerkkiä faneilleen. *pään pudistelua* Kappaleetkin ovat diskomusiikkia. *lisää pään pudistelua*

Nyyppä

• Ankeuttaja
« Vastaus #199 : Kesäkuu 28, 2007, 21:10:00 »
Saatte minut suuttuneeksi.. Mitä pahaa örinähevissä on? x) Mjuu, soli offia, asiaan:
Muutama musiikkilaatu saa minut todella ärsyyntyneeksi, ensin on räppi, en vaan jaksa kuunnella jotain jumputusta, ja kuinka joku ukko puhuu sen jumputuksen päälle, en osaa luokitella räppiä musiikiksi. Tietysti on mainittava yhtenä ihan kuunneltavana ja 'hauskana' artistina Eminem, kaikki muu räp voisi painua sinne mistä on tullutkin. Räpissä on myös se typerä puoli, että ei siinä ole kunnon musiikkia. Se on vaan tietokoneella tehtyä pumpumpumpum- äännähtelyä. Tykkään enemmän sellaisesta oikeasta musiikista (lue: musiikista jossa oikeasti soitetaan soittimia!).

Sitten kaupallinen musiikki. Rihanna, Darin, Sunrise Avenue, Nelly Furtado ymsyms. Pelkkää kaupallista roskaa, ja kuunteleeko sitä oikeasti kukaan? Sitä vain soitetaan kaikilla radiokanavilla, niinkun se olisi todella hyvää musiikkia. En vaan jaksa kuunnella mitään massapa*kaa, en sulaudu massaan, joten en kuuntele myöskään sen kaltaista musiikkia.

Minä en pidä musiikista, jonka tärkein sanoma on "mullon nopee kaara mun mimmil isot bosat ja oon vidu blingbling yo". Siinä pitää olla jotain muutakin. Tarvitsen tarttumapintaa, sellaista, joka koskettaa minua, eikä vain sitä 50 Centiä, jolla on nopea auto ja isorintainen tyttöystävä, sillä minulla ei ole kumpaakaan. Minulle on tärkeää, että voin samastua kappaleeseen. Löytää siitä jotain omaa. Enkä voi sietää sellaista musiikkia, joka kertoo minulle täysin utopistisesta asiasta. En esimerkiksi voisi kuunnella kappaletta, jossa käsketään vaikkapa hirttää homot. Se alkaisi vain raivostuttaa.
Täysin samaa mieltä. Kappaleeseen täytyy voida samaistua, ja lyriikat ovat muutenkin musiikissa tärkeitä.. Mielikuvituksetonta laulaa jostain isorintaisista naisista ja kivoista avoautoista. Ei sellaiseen kakkaan voi samaistua.