Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 61609 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

asdk

• Ankeuttaja
Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #150 : Kesäkuu 19, 2006, 20:42:27 »
Lainaus käyttäjältä: "disturbed"
Jos ei lauleta mitään ja tehdään pelkillä koneilla musiikkia, joka ei edes houkuta tanssimaan.. Ei se ole edes musiikkia!

Ööh? Miten päättelit ettei koneilla luotu musiikki ole musiikkia? Ihmiset ovat sovittaneet & säveltäneet  kappaleet ihan itse, ei se kone itse niitä tee? Ja voisin vielä sanoa, että konemusiikkia on vaikeampi säveltää kuin heviä. :) Että se siitä "konemusiikki ei ole musiikkia" -teoriasta. :)

disturbed

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Kesäkuu 20, 2006, 00:54:05 »
Lainaus käyttäjältä: "asdk"
Lainaus käyttäjältä: "disturbed"
Jos ei lauleta mitään ja tehdään pelkillä koneilla musiikkia, joka ei edes houkuta tanssimaan.. Ei se ole edes musiikkia!

Ööh? Miten päättelit ettei koneilla luotu musiikki ole musiikkia? Ihmiset ovat sovittaneet & säveltäneet  kappaleet ihan itse, ei se kone itse niitä tee? Ja voisin vielä sanoa, että konemusiikkia on vaikeampi säveltää kuin heviä. :) Että se siitä "konemusiikki ei ole musiikkia" -teoriasta. :)

Meinasin, että minun mielestäni se ei ole ns.kunnollista musiikkia, pelkkää "jumputusta" suurimmaksi osaksi. Sitä en tietenkään voi kiistää, etteikö sekin olisi musiikkigenre, mutta siis se on oma mielipiteeni. Kieltämättä kyllä luulin, että konemusiikkia on helppo tehdä, kiitos korjauksesta.. Miksikäs sitä kuitenkin on vaikeampaa säveltää kuin heviä?

Èsmel

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Kesäkuu 20, 2006, 11:13:47 »
Olen aika kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta on muutamia genrejä, joita en vain voi sietää.

Ensinnäkin sellainen "örinähevi" on aivan kamalaa, sanoista ei saa mitään selvää ja muutenkin aivan kamalaa. En tykkää yhtään ja joka päivä isoveli kuuntelee sellaista täysillä.. -_-

Toinen, josta en yhtään tykkää, on ns. massamusiikki, esim. vaikka joku Lovex, joka soi viisikymmentä kertaa päivässä radiosta.

Myöskin sellaiset artistit/bändit, jotka eivät tee biisinsä eteen muuta kuin laulavat, eivät innosta. Voisivat nyt edes sanat väsätä..

Poissa Tiistai

• Vuotislainen
« Vastaus #153 : Kesäkuu 20, 2006, 12:49:40 »
Èsmel - mahtaa olla kivuliasta, jos jonain päivänä kuulet superhyvän biisin ja saatkin vasta jälkeenpäin tietää, ettei se olekaan laulajansa tekemä. Auh. Jos henkilö X tekee hyvää musiikkia, muttei osaa laulaa, ja henkilö Y:llä toisin päin, miksei Y saisi laulaa X:n biisejä? Mun mielestä ainakin on paljon ällömpää, jos biisi kuulostaa muuten hyvältä, mutta laulaja on surkea. Ja voihan bändeissäkin lauluntekijä/sanoittaja olla joku tosi mitätön triangelisti tms :) Onko siinä sitten niin hirveästi eroa siihen, että tekijä on kokonaan ulkopuolinen?

//no se triangelisti oli vaan tollanen esimerkki. Ja totta kai kaikilla jäsenillä on väliä, mutta siiiiis...

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #154 : Kesäkuu 20, 2006, 19:23:16 »
Hei, triangelistit tekevät hyvin tärkeää työtä ja ansaitsevat kunnioitusta. :P Tai siis minusta ei oikeasti ole reilua sanoa, ettei jonkun bändin jäsenen panos ole tärkeä, jos hän vaikuttaa osaltaan siihen, miltä poppoo kuulostaa. Olen muuten aika samaa mieltä, koska on paljon arvostettuja artisteja, jotka eivät tee biisejään itse (minä vetoan tässä aina Elvikseen). On myös tapauksia, jossa voi antaa anteeksi sen, että laulaja kuulostaa kauhealta, jos tulkinnassa on tunnetta (miten olisi Juice?).
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Verhontanko

• Ankeuttaja
« Vastaus #155 : Kesäkuu 22, 2006, 04:03:19 »
Yyh, enpä nyt suoraansanottuna vihaa yhtäkään musiikkilajia (paitsi ooppera ja iskelmä) tai esiintyjää, KOSKA olen musiikkia kuunnellesani lähtenyt sille kannalle että kuuntelen ensin muutkin artistin/bändin kappaleet läpi kuin vain yhden ja arvostele sen perusteella.

Esimerkkinä Rammstein; vihasin sitä bändiä, jokainen soitti Amerikaa koulussa kaiuttimet täysillä. Nyt jumaloin sitä. Helppoa eikö vaan.
Yksi kaverini kuuntelee vaan ja ainoastaan räppiä, ei suostu edes vilkaisemaan muita musiikkityylejä. Ärsyttää sellainen asenne, jos kuuntelee vaikka Rammsteinia koulussa,
"mitä sä kuuntelet"
"Rammsteinia."
"Hyyi heviä, UAAAARHH". Ei voi yksinkertaisesti uskoa ja kuunnella, ettei kaikki heviin liittyvä ole hiusten heilutusta ja karjuntaa. Vai onko muka?
Ja niin pakko jatkaa vielä. Tuomitsin kaiken suomalaisen musiikin, varsinkin räpin. Kun radiosta soi joku kappale Kapasiteettiyksikön itsenäisyyspäivä -levystä tai usko parempaan -levystä, sammutin heti ja päätin suoraan että minähän en tollasta kuuntele. Menin sitten ilmaislipulla herrojen keikalle ja rakastuin musiikkiin. Nyt omistan kaikki albumit ja olen päättänyt etten mitään tuomitse. Esim. Elastisen ja Iso H :n tuomitsin heti, samoin Timo Pieni Huijauksen ja nyt myöhemmin olen saanut häpeäkseni nähdä että ihan hyvää musiikkia nämä herrat tekevät.

Mutta joo, se siitä saarnasta.
Inhoan suoraansanottuna 50 Centtiä (ja silti kuuntelen räppiä, jee) ja 2pacia. Porukka kirjoittelee joka paikkaan R.I.P Tupac Shakur mikälie ja se on ah-maailman-paras-räppäri-ikinä. Lainasin nyt kirjastosta pari sen levyä ja pitäis kuunnella läpi, mutta ne pari kertaa kun olen sen musiikkia kuunnellut, olen luullut että joku ihme heebo vaan laulelee ku en esittäjää tiennyt ja sanonnut että tämä kappale on täyttä p*skaa. Eli niin, näitä kahta ainakin. 50 Centin ääni on niin .. hyi. Tai siis eihän se ääntään käytä periaatteessa, se vaan puhuu nopeutettuna, mutta silti; lyriikatkin tekevät oksettavan olon (tyyliin: I'll take you to the candyshop, i'll let you lick the lollipop jne. loukkaavaa tekstiä suurin osa kappaleista.)
Eminem heittää hyvää settiä ^-^

Iskelmästä on kasvanut itselleni henkilökohtainen trauma, varsinkin kun AINA kun lähdetään vaikka Seinäjoelle autolla ja matka kestää taukojen kanssa +4 tuntia, iskä laittaa täysillä jonkun sävelradion ja siellä kiljuu jari sillanpäästä johonkin kikka koo kolmoseen saakka rakkaudesta, menetyksestä jne. Iänikuisia aiheita jotka on kaluttu jo kymmenen kertaa ja iskelmä jatkaa sitä aina vaan
(hups puhuinpa itseni pussiin. Kapasiteetti heittää melkein joka kappaleessaan jotain rakkaudesta ja seurustelusta. :| esim. Vielä vähän aikaa ja erobiisi)

Ja sitten ooppera, varsinkin kun sitä seuraa. Koulusta jäi sellainen ällöttävä äklöttävä muisto, ala-asteen opettaja raahasi koko luokan seuraamaan ranskalaista oopperaa.
Joo ei siinä mitään, teksityslaite ei toiminut alkuunkaan, saatiin vasta puolessavälissä toimintaan, ihmiset heitteli karkkia niskaan ja ihan totta tuli sellainen fiilis että hengästyin ihan itsekin kun ne vaan kilju ja kilju eikä kukaan edes pyörtynyt ;E Nukuinpa myös suurimman osan.

Ja sitten poikabändit, kuten Backstreet Boys (Nick I will always love you <3) tai Blue. Myönnän, bäkkäreitä tuli pienempänä kuunneltua (LOL) ja nyt oksettaa ;E.
+ Sitten imelät kappaleet (aah pakko sanoa kapasiteettiyksikkö - vielä vähän aikaa.) ja tyttönändit, sekä purkkapoppilaulajat yleensäkin, kuten Britney Spears, Jessica Simpson, Kelly Clarkson ja mitä näitä nyt on. Hyh.

Tiivistettynä; älkää tuomitko musiikkia yhden kappaleen perusteella + inhoan kaikkea imelää ja tylsää.

ps. rakastan trancea ja dancehallia. Scooter <3 Ja se oravanääni sopii yksinkertasesti siihen.
:D:D

Editedit. Vihaan sitä, kun Lordi voitti euroviisut ja kaikki tunsivat sen vaan kahden kappaleen perusteella, ja heti kun se voitti euroviisut, joka puolella "HARD DOG HALLELUJAH" (meidän rehtorimmekin alentui kevätjuhlassa huutamaan mikkiin Hard Rock Hallelujah ja sillä mua äänivaikeuksia.. pöh) ja tyyliin jotkut Lordin -ei alkuperäisfanit "LORDI ON MUN ELÄMÄ!!1!!!1"
"ok mikä on sen paras kappale?"
"No vaik nyt sanotaaax toi Hard Rock Hallelujah ja sit Would You Love a Monsterman?++1!"
"ai eiks muita?"
"ai onks silla muitakin >:---O"
Okei, onhan se Lordille tietenkin ihan hyvä jos sai uusia faneja jotka on oikeesti kiinnostonu muistaki kappaleista kun vaan Hard Rock Hallelujah + muut NRJ Radiohitit, mutta se, että kaikki on nyt yhtäkkiä Lordin faneja, perustelee Lordiaukioita sun muuta, on jotenkin niin käsittämättömän typerää. Ja että kaikki käyttää sitä brändiä hallelujah, kuin omanaan, muuntelee siitä omanlaisiaan.

Kylläpä uutisissakin taas repäistiin. Joku dude, jonka kiskalta Putansuu kävi aina tilaamassa kebabin, muutti sen kebabin nimeksi LORDI-KEBAB.
Ei jessus?

Luftalarm

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Kesäkuu 26, 2006, 16:20:14 »
Kammoksun mitä tahansa kappaletta, jossa ei muusta lauleta kuin siitä, että kuinka paljon ko. laulaja saa naisia, miten upeat rinnat ja takamus näillä naisilla on, mitä kaikkea nämä naiset tekevätkään pyynnöstä ja niin edelleen. Toimii myös niin päin, että laulajatar laulaa kuinka IHQ tämä on ja kuinka kaikki miehet palvovat tätä. Vielä kamalampaa on, jos näen kappaleen musiikkivideon, jossa ei muita olekaan kuin vähäpukeisia naisia keikistelemässä. Koska lähinnä räpissä/hiphopissa on yleisintä laulaa( näin sivumennen sanoen en ole tosin koskaan mieltänyt räppiä laulamiseksi ) mainitsemistani asioista, sanon suurimmalle osalle sitä 'Ei kiitos'. Talvella tehty matka Tahkolle koulun liikuntapäivänä oli viimeinen pisara sietokyvylleni, sillä bussissa en päässyt karkuun kaiuttimista täysillä pauhaavaa räppiä, vieläpä suomiräppiä. Hrrrr!

Mutta kaikkein eniten minun tekee mieleni hakata päätäni seinään kun - uskokaa tai älkää - kuulen Juanesia. En ymmärrä, miten kaikkien mielestä Juanes on niin hyvä. En muuten pidä Shakirastakaan. Ehkä minulla vain on jotain latinorytmejä vastaan.

Suurinta osaa musiikkia pystyn kuitenkin sietämään vaikka sitten hampaat irvessä. Olen myös oppinut ignoraamaan( suomenkielellä: olla välittämättä ) kaiken musiikin josta en pidä jopa niin hyvin, että joissain tilanteissa olen unohtanut koko musiikin, koska en kuule sitä.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #157 : Heinäkuu 04, 2006, 21:38:53 »
Matti Nykänen ottaa kyllä koville, mutta voi sitäkin kuunnella. Rap on kamalaa, mutta SITÄKIN voi kuunnella.

Ehkäpä ainoa mitä en millään pysty kuuntelemaan on kevyt musiikki jonka sanat ovat puhdasta saatanan palvontaa, tai sitten musiikki jossa laulaja laulaa härskisti nuotin vierestä.

Circle

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Heinäkuu 05, 2006, 20:15:51 »
Olen näköjään vastarannankiiski, teinixihkudaapissis. Niinkö se meni? Ahaa, selvä. Kiitos.

Pystyttekö todellakin päättelemään henkilön musiikkimausta millainen hän on? En lue itseäni ns. teinixpissikseksi, mutta teidän mielestä asia on näköjään näin. Britneyn musiikki on oookoo, mikään suurin fani en ole, mutta kyllä ihan hyviä kappaleita löytyy, Darin on yksi suosikeistani. En katso omaksi oikeudekseni sanoa, että ihmiset jotka kuuntelevat minulle-ei-mieluisaa-musiikkia, kuten metallia/heviä/rasvalettiheilumista, olisivat joitakin saatanan faneja, koska en heitä luonteeltaan tunne. Joten jos jätettäisiin se toisten haukkuminen musiikkimaun perusteelta? Musiikkilajia voi haukkua kunnon perusteluin, mutta tuskin sentään tuntemattomia ihmisiä :)

*Aiheeseen*

En pidä raskaasta musiikista. Metalli/Heavy. Ei ole minun musiikkiani yhtään, saan yleensä päänsärkyä. Ja varsinkin kun kaikki soittavat niiiin järkyttävän kovalla sitä. Lisäksi minusta on hassua kun aikuiset miehet heiluu kitaran kanssa ja huutavat kurkkusuorana jotakin käsittämätöntä. Hiusten heiluttaminen pahentaa vain tilannetta.
Myös mitään masentavaa itsemurhamusiikkia en kauan jaksa kuunnella, koska siitä tulee niin masentunut olo. Kuinka ihmiset jaksavat kuunnella sellaista musiikkia päivittäin? Minulta menisi elämän ilo siinä touhussa.

Rokki on ihan okei jos biisi on tarttuva ja laulajalla on hyvä ääni. Kitarasoolot ovat välillä aika kammottavia, ottaa korviin kun menee niin korkealle. Toisaalta tämä kitaran vinguttamisen vastenmielisyys saattaa johtua siitä, että isäni soitti ennen rokkibändissä kitaraa ja aina välillä hän onnistuu kaivamaan akustisenkitaransa esiin kaapista ja vinguttaa sitä sitten koko illan. Yhyy, se on kammottavaa. Mutta vielä hirveämmäksi menee jos hän innostuu kaivamaan sähkökitaran esille; siinä vaiheessa häippäsen usein ulos koska sitä tuskin kestää kukaan kuunnella :<

Suomiräppi on välillä melko karsean kuuloista, mutta esim. Cheekillä on pari ihan mukavasti koukuttavaa biisiä. 50 cent ja Eminem ovat kummatkin ihan meneviä, mutta muiden amerikkalaisten räppäreiden kohdalla innostus vähänän lopahtaa. Alkaa kuullostaa jo liian samalta. Biisit ovat myös ärsyttäviä kun mukana ei voi laulaa kun vain kertosäkeissä.

Joskus väsyneenä jopa iskelmä kuulostaa hyvältä. Se on vähän sellaista harmitonta, paitsi jos laulajana on joku vanha mies, joka ulisee kadotetun rakkauden perään. Nuorilta se menee, mutta joltakin aikansa eläneeltä 60-vuotiaalta mieheltä? Ei.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #159 : Heinäkuu 06, 2006, 11:36:55 »
Lainaus käyttäjältä: Grytolle
Matti Nykänen ottaa kyllä koville
Älähän nyt! Matti Nykänen on kova luu!

Kappaleet joita en voi sietää, on sellaiset räppikappaleet esim Fifty Cent jotka eivät avaa suutaan kun räppäävät ja joissa taustalla keikkuu aina sata puolialastonta naista. Tai femaleräppikappaleet joissa ne itse laulajat keikkuvat. Surkeat gospelkappaleet, joiden sanoitukset ovat kuin jokapäiväistä puhetta ovat kamalia. R&B on kanssa ihan hirveätä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2007, 13:51:07 kirjoittanut angel of death »

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #160 : Heinäkuu 07, 2006, 22:41:07 »
Ei mulla nyt hirveästi ole mitään, mitä en voisi sietää. Kaikenlainen musiikki menee. Pari tyyliä nyt on sellaisia, joita en tajua.

Ensimmäisenä tulee mieleen hiphop-musiikki. Eihän siinä mitään vikaa ole ja kyllä pari kappaletta esimerkiksi Eminemiltä saattaa mennäkin, mutta en sitten yleisesti sitä jaksa. Kappaleissa ei yleensä ole mitään kunnollista melodiaa, biisit kuulostaa kaikki ihan samoilta, kappaleiden sanat on täyttä roskaa (yleensä siis) ja musiikkivideot. Voi jestas, miten hirveitä. Eihän semmoista voi yhtäkään loppuun saakka katsoa.

Toinen on heavy metal. Metallissa nyt ei ole mitään vikaa ja mahtavaa musiikkia onkin, mutta tarkoitankin nyt sellaista musiikkia, joka on pelkkää rääkymistä. On ihan ok, jos kappaleissa on jonkin verran sitä huutamista, mutta jos yli puolet on sitä, niin ei, en jaksa. Pari kertaa olen yrittänyt tämmöisen kappaleen kuunnella alusta loppuun, mutta puolivälin paikkeilla täytyy aina lopettaa, kun päätä rupeaa särkemään. En vain tajua, miten kukaan jaksaa. Oma rajani menee siinä, että sanoista saa selvää.

Kolmas tyylilaji on suomalainen iskelmä. Siitä nyt en lähde sen enempää kirjoittamaan, kaikki tietävät miksi siitä ei pidetä. Jestas, hirveämpää tyylilajia saa hakea.
En myöskään pidä suomalaisista yhtyeistä, joilla on edes selviä vaikutteita iskelmämusiikista. Yleensä ei ole yhtäkään tiettyä yhtyettä, jota inhoaisin, mutta Suomesta löytyy pari. Esimerkiksi Don Johnson Big Band sekä Egotrippi. En osaa oikein sano, mikä niissä inhottaa. Se musiikki on vain jotain niin hirveää. Ihan itkettää, jos joutuu kuuntelemaan. En muutenkaan pidä suomenkielisistä kappaleista, tosin joskus harvoin semmoinenkin saattaa kuulostaa hyvältä.

Tässäpä ne, muuten menee kaikki pop, rock, metalli, indie, kaikki vaan.
Ich bin nicht ich wenn du nicht bei mir bist

zerythe

• Ankeuttaja
« Vastaus #161 : Heinäkuu 12, 2006, 11:36:54 »
Pystyn kuuntelemaan melkein mitä tahansa. Mutta aina on pari tyylilajia, joita en yksinkertaisesti siedä.

Muoks. Piti muokata taas tätä hieman. Kirjoitin ensin inhoavani hip hoppia, mutta sitten tajusin, ettei se ihan niinkään mene (miten voisinkaan inhota, kun RHCP:n vanhempi tuotanto lähestyy tuota genreä välillä hyvinkin paljon). Eli, inhoan juuri sellaista r'n'b:tä, mitä MTV:ssä yms. soitetaan. Siinä ei ole mitään ideaa yksinkertaisesti. Etenkin 50 cent videoineen on inhokkilistalla ykkösenä (jaetulla sijalla Usherin kanssa). Jotenkin se maailma on vielä niin ällöttävän miehinen ja sellainen ei käy minulle ollenkaan.

Toiseksi, sellainen oikein raskas heavy metal on aika hirveätä kuunneltavaa. Musiikki on pelkkää meteliä ja laulun sanoista ei erkkikään saa selvää käsittämättömän mörinän takia. Muuten minulla ei metallia vastaan mitään ole, vaikken itse oikein sitä kuuntelekaan, nimittäin raskain bändi, mitä itse kuuntelen, on Nine Inch Nails, mikä ei edes tähän genreen kuulu, vaikka jotkut biisit saattavatkin välillä lähestyä kys. tyyliä.

Kolmanneksi, inhoan sellaista kevyttä poppia a'la Antti Tuisku, Paris Hilton, Marie Serneholt ym. toisistaan erottumattomat artistit. Onneksi noita ei tarvitse kuunnella, kun radionkin kuuntelusta olen jo aikoja sitten luopunut (paitsi automatkoilla). Ala-asteikäisenä olisin viimeksi pitänyt tuollaisista.

Suomenkielisestä musiikista en nyt kamalasti oikein pidä, sitä ei tule juuri koskaan kuunneltua. Tämähän on aika hupsua, koska kys. musiikki pitää sisällään suunnilleen samat lajit kuin muuallakin maailmalla, mutta jokin tökkii. Varmaan se on se kieli, vaikka rakastankin suomen kieltä, en pysty oikein kuunnella sitä laulettuna. En pysty heittäytymään musiikin vietäväksi. Tiedänkin vain vähäsen hyviä suomenkielisiä kappaleita, ja ne ovatkin juuri jotain ikivihreitä, esim. Tahroja paperilla. Suomalaiset bändit, jotka laulavat englanniksi, ovatkin sitten kokonaan toinen juttu (tosin etten oikein pidä niistäkään, kestää kyllä kuunnella mutta siihen se sitten jää..).

Ai niin, sellainen musiikki, jossa ei ole käytetty ollenkaan soittimia, vaan äänet ovat tehneet ihmiset itse eri keinoin, esim. taputtamalla käsiään (ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan), on kamalan kuuloista. Minä ainakin kaipaan kuulla oikean soittimen ääntä. Ja niin, jazzissa ja bluesissa ei olisi muuten vikaa, mutta en ole tähän päivään mennessä kuullut yhtäkään kyseisten musiikkigenrejen edustajaa, joka ei olisi ollut yksinkertaisesti tylsä. Gospelissa on vähän sama juttu, ja hengellisessä musiikissa (tämähän voi olla vaikka heviä) sanat mättävät. Mitä virsiin tulee, tutuimmista pidän. Istun kirkossa ihan mielelläni veisaamassa esim. Enkeli taivaan- ja Jumala loi-virsiä.

Mutta antaa vain kaikkien kukkien kukkia. Niittykin näyttää varmasti kauniimmalta, kun eriväriset kukkaset putkahtelevat esiin. Ja eihän niitä kaikkia ole pakko poimia.

edit. Kaikenmaailman säälittävät teiniangstiset valitukset menevät minulta yli. Sellaisissa ei mitään sellaista, mistä saisi kiinni. Toisin sanoen, kaiken maailman Lovexit ja Negativet ovat aika kamalia. Tulee mieleen ne 70- ja 80-lukujen rokkarit, jotka sentään tekivät vielä hyvää musiikkia. Inhoan myös niitä naislaulajien valituslauluja (esim. Kelly Clarksonin Because of You, tekisi mieli käskeä häntä lopettamaan, pieni feministi minussa raivostuu tuollaisista lauluista).
Olen myös huomannut, että en pysty kuuntelemaan sellaista musiikkia, jota bändi/artisti ei ole tehnyt itse. Aivan kuin biisistä ei välitettäisi ollenkaan eikä se olisi pääasia. Että artisti laulaisi vain julkisuuden takia, eikä itse musiikin. Tietysti se ei ole noin oikeasti (paitsi joidenkin kohdalla), mutta sellainen tunne minulla on. Muistuttaa julkkiksia, jotka ryhtyvät lastenkirjailijoiksi (tunnen itseni käsittämättömän loukatuksi niiden kanssa, aivan kuin lastenkirjallisuus olisi jotenkin helppo laji, josta ei tarvitse välittää, koska lukijat ovat lapsia).

Hirnyrkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Elokuu 08, 2006, 20:59:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Sacrilegiom"
Rap/Hip Hop/suomi Hip Hop:
Suurin osa Power metallista:
Tämä on itseasiassa jopa erittäin hauskaa. Samettipaitainen kikkelihevari kirkuu lohikäärmeistä syntikan vinkuessa takana. Esimerkkinä yhtye Rhapsody. Pahinta saastaa lovemetallin ohella, joka nyt sattuu olemaan muodissa.

Niin. ehkä se örinähevi kuullostaa päättömältä soittimen raiskaamiselta, mutta kaivakaapa niiden kappaleiden nuotit esiin, kitara käteen ja yrittäkää soittaa. Osa niistä on aivan uskomattoman vaikeita ja loistavia kitarakuvioita löytyy paljon. Parempihan sekin on kuin ei soittimia ollenkaan (tekno, räp jne.)

Itse kuuntelen kyllä ennemmin "örinäheviä" kuin Rhapsodya (vaikka kuuntelen sitäkin :P) mutta ei se Rhapsodykaan mitään helppoa soitettavaa ole, vai olenko väärässä? Et kyllä väittänytkään että olisi, mutta et sanonut muutakaan pointtia "örinähevin" paremmuudelle kuin sen että sen soittaminen vaatii taitoa.

Sitten itse topikkiin. Luin tätä muutaman sivun, ja huomasin että täällä haukutaan ja kehutaan kaikkia musiikkilajeja lähes tasapuolisesti. Kuuntelen itse oikeastaan vain metallin eri lajeja. Kirjoitanpa listan tavoista, joilla voi haukkua eri musiikkityylejä:

Teinipoppi: Mitä järkee ettei laulujen esittäjät tee itse kappaleitaan ja laulavat playbackkina?

Tekno, trance, mikälie: Mitä järkee että ei käytetä ollenkaan soittimia, ja että lauluakaan ei välttämättä ole (tai sitten vaan joku teinipoppilaulaja laulaa tylsän kertosäkeen)

Hipiti hoppi (:D) : Mitä järkee, ettei lauleta ollenkaan, puhutaan vaan, ja ei ole muuta musiikkia kuin 10 sek. mittaista pätkää toistetaan koko kappaleen ajan?

Metalli: Mitä järkee, että soittimia hakataan kuin viimestä päivää ja että kitaran särö on täysillä ja joidenkin bändien kappaleissa ei lauleta, vaan huudetaan/öristään/karjutaan?

Ja jos joku ei tajunnut, niin en ole näistä musiikkityyleistä ihan kokonaan tuota mieltä. Kaikista muistakin mainitsemistani kuin metallista löytyy hyviä kappaleita, paitsi hip hopista :D yleistin siis tahallani, parodioiden (tyhmä sana, tässä yhteydessä verbi) ketjun edellisiä viestejä.

Ghocaler

• Ankeuttaja
Re: Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #163 : Tammikuu 23, 2007, 14:47:34 »
Minä en voi jotenkin sietää huonoa laulamista, jota useissa -60-luvun kappaleissa tulee esille. Harrastan niin paljon kaikkea musiikkia, että sävelkorvani on jo jonkin verran kehittynyt ja osaan laulaa noinvaan puhtaan "A":n (joskin joskus kun olen kipeä tai ääni käheänä saattaa laulaminen mennä päin sitä (kuten nyt)). Sitten yksi jota en siedä kuunnella ellei ole pakko on jumputustekno (Boten Anna esimerkkinä (kirjoitettiinkos se noin?)).

Santiago

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Tammikuu 27, 2007, 20:53:18 »
Tästä ei saa sitten kukaan suuttua, vaikka koitankin kantani mahdollisimman kiltisti esittää.

Jokaisessa musiikkilajissa on oma hienoutensa. Olen siitä varma, vaikken sitä itse aina näekään. Olen musiikin suhteen varsin moniruokainen ja olen siksi saanutkin pitkiä katseita päälleni. Mutta löytyyhän minultakin niitä, mitä en kuuntele kuin oikeastaan pakon edestä. Onneksi, oi onneksi ovat mp3:t ja sen semmoiset kannettavat musiikkilaitteet keksitty.

Yleisesti musiikkilajeista on pop, jota en voi sietää. Onhan niitä totta kai poikkeuksia, mutta näin yleisesti ottaen pysyn mahdollisimman kaukana popista. Toinen on räp. Kolmas country. En osaa sanoa perusteluja, en edes yritä. Ne eivät vain kuulosta hyviltä korvaani. Poikkeuksiakin saattaa olla ja onkin, mutta hyvin vähän.

Pikemminkin on bändejä, joita en voi sietää. Tässäpä heistä tärkeimmät, jotka voitte pitää minusta suosiolla kaukana:

Ruoska
Anteeksi, kaikki Ruoskan fanit. Skipatkaa tämä nopeasti, en halua teitä kimppuuni. Ettekä te minua (tämä ei ole uhkaus). Kuulin tästä bändistä jo aikoja sitten, enkä kiinnittänyt siihen pahemmin huomiota. Kunnes ystäväni kertoi sisarensa kuntelevan Ruoskaa ja kertoi minulle kauhistuneena itsekin, millainen bändi on kyseessä. Rammsteinin suurena ihailijana halusin tietää, puhuiko ystäväni totta. Kyllä puhui. Esiintymistyyli, kappaleet, ääni... kaikki! Kopio Rammsteinista. Olen niin kovin pahoillani, Ruoskan fanit, mutta niin se vain on.

Children of Bodom
Siihen, etten pidä COBista, on vain yksi syy: En pidä Laihon äänestä sitten pätkääkään. Kuuntelen "rääkynäheviä" (tuo nimi naurattaa minua, on pakko käyttää sitä), mutta Children of Bodom ei vain iske minuun.

Korni Pipo
En nyt tiedä, onko tämä edes bandi vai ei. Olkoon mikä on, huumorini ei yllä Kornin Pipon tasolle. Ei lainkaan. Ehkä minulla on vain omituinen huumorintaju. Kuka tietää.

PMMP
En voi käsittää, mikä ihmisiä tässäkin bändissä viehättää. En voi sietää laulajien ääntä, en näe hienoutta lyriikoissa. Ehkä minun päässäni on vain vikaa, ei muiden. Ei, kuitenkin, pitäkää PMMP kaukana minusta, pyydän.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2007, 12:36:40 kirjoittanut Santiago »

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #165 : Tammikuu 27, 2007, 22:01:40 »
Mielestäni nykymusiikissa on se vika, että siinä käytetään liian paljon kitaraa. Kitara on aina ollut inhokkisoittimeni ja mielestäni siinä on ruma rämisevä ääni.

Lordi: Jotkut biisit ovat päivänselviä haistatteluja kuunteilijoille ja musiikki on korviariistävää ja -särkevää.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #166 : Tammikuu 27, 2007, 23:31:50 »
Okei. No minulla on lähinnä yksittäisiä bändejä, joiden musiikkia en pysty kuuntelemaan edes yhtä kappaletta, mm.

System of a down
En pidä ensinnäkään tuollaisesta rokista. Minulla tulee tuollaisesta vain päänsärkyä ja aina kun soi joku Systemin, haluan vain pois. Minusta se on hiukan ärsyttävää musiikkia, mitä he tekevät. Moniin iskee, mutta minä kavahdan paikalta kun kuulen.
Laulajan äänestä en pidä. Se on sellainen vähän.. itseriittoinen, ärsyttävä. Heillä on kyllä loistavia sanoituksia (oho, niitäkin olen sattunut lukemaan), mutta muuten en kuuntele yhtään.

MTV:n räppi/hiphop
Eihän tätä kestä erkkikään kuunnella. Ainoa kommenttini. Samanlaisia komppeja ja laulut ei erotu toisistaan. Musiikkivideot on täynnä mustia, seksittäitä naisia jotka pyörittävät takamustaan. Liian provosoivia sanoituksia. Tämä on vain sellaista, että on pakko vaihtaa kanavaa.
Suomi räppi/hiphop on jossain määrin kuunneltavaa, mutta tätä musiikkigenreä en muuten kuuntele.

Amispop (never stop)
päänsärky jälleen. On niihin ihan hyvä tanssia, mutta jälleen; laulut ei erotu toisistaan, kauhea meteli ja lauluun pitää hulluna vain keskittyä. Ja varsinkin, kun jotkut on väännetty uusiksi versioiksi vanhoista legendakappaleista (esimerkkinä Poison, Heaven). Minulta saa kyllästyneitä katseita kun joku amisauto ajaa ohi ja huudattaa popituksia. Ikäänkuin eivät saisi huomiota muuten. Räyh.

Minulla on laaja musiikkimaku, mutta ei kaikesta voi pitää. Hyväksyn kyllä kaiken enkä hauku kenellekään kaverille, joka tykkää esim. Systemistä, mutta kieltäydyn kuuntelemasta. Enkä hauku ketään ihmisiä, joka tykkää siitä musiikista, joka saa minut näkemään punaista. Kunhan se ei vain haavoita muita ihmisiä :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2007, 23:36:22 kirjoittanut Pomeroy »
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Arpi

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Helmikuu 08, 2007, 19:28:44 »
Antti Tuisku... Hänen kappaleensa ovat hirveitä. Ääni on sanoin kuvaamattoman kamalaa. Sanat ovat huonoja, musiikki ehkä menettelisi, mutta ei sekään laulun kera. Ja hänen ulkonäkönsä on myös melko ällöttävä vaikkei se siitä huonoa teekkään.

Berry Icewand

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Helmikuu 09, 2007, 12:13:00 »
Yäkyäkyäk, vihaan kaikkea teini-ihkudaa-popitusta ja sellaista jumputusta jota kuulee aina ohimenevistä autoista.
Antti Tuisku on yksi suurimmista inhokeista. Sillä on ärsyttävä puhetyyli, ruma ääni ja kaikenlisäksi hän ei osaa tanssia eikä pukeutua. Enkä muutenkaan pidä siitä.

Ja kaikki muu ihkudaapopitus voi painua jonnekkin pitkälle.

Acary

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Helmikuu 09, 2007, 16:24:12 »
Älkäähän loukkaantuko, mutta NÄIN MINÄ VAIN SATUN TUNTEMAAN:

... Suomalainen metalli. No hyvä on, metalli yleensä. Se on RÄÄKYMISTÄ, ei musiikkia. Kuinka tunnenkaan pahanolon aallon kulkevan lävitseni kun mietin kaksi "miestä" pitkinen rasvaisine tukkineen rämpyttämässä kitaralla hirveitä soundejaan. Yhhhhh... Paria metallibändiä suostun kuuntelemaan, mutta muuten voisi heivata kuuseen tuommoiset turhanpäiväiset Children of Bodomit ja Dimmu Borgerit. Heidän biisiensä yleisin sana taitaa olla "Tuskaa!".. ..
 Ja sitten tämä ihana J-rock ja pop. En tajua mitä ihmiset näkevät siinä, että joku vinosilmä (en ole rasisti) latelee pari "hienoa" sanaa japaniksi.Kaikki biisit kuulostavatkin ihan samalta! Ja sitähän en ymmärrä, miksi ne naamat pitää olla täynnä rautaa. Ne lävistykset ovat hirveitä, toivottavasti saavat jonkun hirveän tulehduksen kaikki ja lopettaisivat "musiikin" teon siihen.

muikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Helmikuu 10, 2007, 21:25:51 »
Näin yleisesti inhoan musiikissa monia piirteitä, kuten:
-Sanoista ei saa selvää. Ihan sama, oliko se sitten sitä heavy metalia tai jotain oopperaa, mutta sanoista pitää saada selvää. Peitelläänkö näissä kenties sitä, ettei koko biisissä ole mitään sanottavaa?
-Biisissä ei ole melodiaa tai se on liian tasainen. Kun kuuntelee kolme minuuttia sitä, kun viisi säveltä vaihtelee kerta toisensa jälkeen samassa kompissa, alkaa kyllästyttää.
-Musiikki on ylituotettua ja studiossa retusoitua; aito ääni houkuttelee ehdottomasti enemmän, kuin studiossa muokattu ja konserteissa sitten playbackina soitettu.
-Ylimääräiset puhuvat äänet biisien keskellä. Liian monessa biisissä joku ääni vaan yhtäkkiä heittää jonkin vähä-älyisen välikommentin laulun sekaan.
-Uhkinta ja ähkintä. Musiikki ei ole mitään seksiä.. O.o
-Biisit, jotka on tehty jo moneen kertaan. Usein radiosta kuulee niitä artisteja, joita ei yksinkertaisesti vain voi erottaa toisistaan, koska soundi ja biisit ovat niin samanlaisia.
-Angstaus ja ruikutus, toisaalta tekopirteyskin. Tähän kohtaan ei mitään lisättävää.
-Tyypit, jotka laulavat väärää lajia. Kaikki eivät vain sovi laulamaan kaikkia musiikin eri lajeja.

Bruttokansantuote

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Helmikuu 10, 2007, 23:48:34 »
Musiikki, jossa ei ole särmää ei ole musiikkia, vaan se on todennäköisesti radion hittiasemien säälimätöntä nuolemista. Eli kaikenkaikkiaan NRJ on pääpiirteittäin sitä musiikkia, mitä en halua kuulla. Vaikka yhden radiokanavan lokeroiminen huonoksi musiikiksi voikin olla osoitus heikosta moraalista, niin silti tunnustan että lähes kaikki kyseiseltä kanavaltata kuuluvat kappaeet ovat kertakaikkisen sietämättömiä. Tunnuslause "Hit music only" osoittaa, että kyseinen kanava ei tule soittamaan musiikkia, jonka mielenkiintoisuusarvo kohoaisi edes välttäväksi.

Radio Rock ei paranna yhtään. Kertakaikkisen huonoa musiikkia - toistaa itseään. Voisinpa julistaa kasarihevin kuolleeksi, mutta en sitä tässä tee jotta kiihkeimmät kyseisen musiikkilajin edustajat eivät nostaisi Kansantaloutta klyyvarista seinille.

Kaikenkaikkiaan: radioaalloilla on erittäin epätodennäköistä kuulla mitään hyvää. Ainoastaan Radio Helsinki soittaa välillä edes vähän erilaista musiikkia, mitä valtavirta meille tarjoaa.

Poikkeuksia toki on, mutta silti.

yakkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Helmikuu 11, 2007, 11:41:52 »
Lueskelin teidän muiden kirjoituksia ja huomasin että kenenkään ei kannata tulla meille. suomi-Rap, HipHop techno, tance<3<3 Mutta joo.

Mulla on enimmäkseen sellasia mistä voisin saada teiltä turpaani

Dir en grey kamalaa rääkymistä, Kyo on ruma ja etova. en myönnä omistavani kaksi dirun levyä.
En voi ymmärtää miksi kyo on tuhonnut äänensä. En täysin vihaa dirua löytyy niiltä hyviäkin kappaleita. (siis vanhoja kappaleita) mutta yleensä olen heti että hyisaaaa....
oshare-kei
an cafe, ayabie, 12012, ichigo69, lolita23q.... ei ei ei ei ei. kamalaa. Se ei ole söpöä vaan jäätävää.
Miten joku kuvittelee että söpö ääni sekoitettuna rääkymiseen ja kamaliin kuteisiin olisi ihanaa :)?
Olen aina ollut huono perustelemaan. en vain siedä sitä musiikkia.
Negative,Lovex,Uniklubi....
Kaikki samanlaista, bändit ei eroa toisistaan ollenkaan. kaiken lisäksi kaikki samanlaista ******
Pop
En tarkoita vanhaa syntikkapoppia<3 vaan amerikkalaista ja länsimaalaista poppia jotka nekään ei eroa toisistaan. (joitain bändejä ja laulajia lukuunottamatta... paris hilton<3)
other...
sit kaikki mistä sanoista ei saa mitään selvää. kamalaa örinää. paskoja skaaloja. en vain siedä.

Henleks

• Ankeuttaja
« Vastaus #173 : Helmikuu 17, 2007, 17:13:36 »
No, minäpä kerron, mitä musiikkia en itse voi sietää.

Suomalainen Glam Rock

En voi sietää näitä bändejä, jotka yrittävät epätoivoisesti olla niin hemmetin kovia rokkareita. Bändiesimerkkeinä Negative, Jann Wilde & Rose Avenue, Lovex ja muut vastaavat. Voin sanoa, että nämä bändit ovat niin kaukana rokkareista kuin olla ja voi. He ovat yksinkertaisesti niin teennäisiä. En menisi kehumaan heidän kitaransoittotaitoja, sillä biisit eivät vaadi mitään ihmetaitoja. Useimmiten kitarasoolot ovat säälittäviä. Lisäksi biisien kohdeyleisöä ei tarvitse kahteen kertaan miettiä. Lisäksi ärsyttää Negativen epätoivoinen Guns N' Roses - matkiminen. Verratkaapa heidän bändikuviaan keskenään, niin huomaatte, miten Negative on ottanut vähän mallia. Esimerkiksi Negativen jossain bändikuvassa eräs bändin jäsenistä pitää samanlailla tupakkaa kädessään kuin Guns N' Rosesin bändikuvassa eräs jäsen.

Teinipop

Teinipoppia pidän melko laajana käsitteenä, johon lasken kaikenlaisen ärsyttävän, radiossa melkein 24/7 soivan musiikin. Kaikki Antti Tuiskusta Dariniin. Lisäksi ulkomaalaisista bändeistä kaikki Beyoncet, Rihannat ja sun muut lanteekeikutusmusat, jotka ovat kaikki niin itseään toistavia. Ja suurin osa näistä bändeistä tai artisteista ei tee itse biisejään. Poikkeuksiakin tietenkin on. Antti Tuisku ja Darin ovat niin ärsyttävää ja samanlaista huttua, jota en yksinkertaisesti kestä kuunnella. PMMP on myös huonoa musiikkia. En yksinkertaisesti pidä heistä. Joitakin ihan kuunneltavia biisejä heillä on, mutta suurin osa turhaa turhempia biisejä. Tähän teinipop - käsitteen alle lasken niin monta bändiä ja artistia, että niiden kaikkien luetteleminen veisi monta sivua, joten taidan jättää sen väliin.

Rap/Hiphop

Tämäkin musiikki on kyllä niin musiikin arvon laskemista, että huhhuh. Tätä en varsinaisesti luokittelesi edes musiikiksi, koska tämä on jotain niin älyvapaata. Joitakin helmiä löytyy rapista/hiphopistakin, mutta suurin osa on täyttä, sanonko mitä. Jokin tummaihoinen laulaja puhuu samanlaisella äänellä "kovaa" riimiä yksinkertaisen biitin päälle. Ja kyllä yritetään olla niin kovia ja uhoavia. Musavideot ovat sitten niin itseään toistavia, että voi sanoa, että tämän genren musavideoiden kaava on identtinen. Räppäri "laulaa" videossa, samalla kun hänen ympärillään pyörii lauma vähäpukeisia naisia. Suomirapissa tai hiphopissa taas huomaa selvästi, että siellä harva tyyppi tekee tosissaan hommia. Suurin osa räppäreistä tekee luultavimmin biisejä vitsillä tai ei juurikaan tosissaan. Sen huomaa kyllä biisien tasosta. Samaa, itseään toistavia, tyhjiä biisejä, joilla ei ole minkäänlaista sanomaa. Bändiesimerkkejä: 50 Cent, Akon, Pharrell, R. Kelly, Lil Jon ja suomiräpistä kyllä löytyy melkein kaikki.

Sekalainen

Onhan maailmassa tietenkin niin paljon syvältä olevia bändejä ja artisteja, sekalaisista genreistä. Kaikki äärimmilleen viedyt bändit, joissa tavoitellaan jotakin niin outoa ja äärimmäistä: en voi nähdä niissä järkeä.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2007, 17:17:29 kirjoittanut Henleks »

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #174 : Helmikuu 18, 2007, 01:41:30 »
En jaksa muistaa, olenko jo kirjoittanut tähän topiciin ja noita sivujakin olisi melko tavalla kahlattavaksi. Joten syvimmät anteeksipyyntöni, jos olen jo tänne kirjoittanut.

Ensinnäkin minua inhottaa kaikenlaiset yhden hitin ihmeet, joita aika ajoin ilmestyy ja jotka soitetaan radiossa niin puhki kuin vain on mahdollista. Yleensähän ne ovat sellaista ärsyttävää poppia tai jotain muuta vastaavaa. Minua etoo muutenkin pop-musiikki, varsinkin nykyaikainen. Pop-musiikki on mielestäni ärsyttävän kevyttä melusaastetta, jota ei voi ottaa vakavasti. Minä haluan kuunnella musiikkia, jossa on jokin sanoma ja jonka melodia yksinään jo tekee siitä kuuntelemisen arvoisen. Minusta pop-musiikki on yhtä harmaata "syssää". Minusta kaikki pop kuulostaa samalta.

En myöskään yhtään pidä rapista/hiphopista. Minulle mokoma meteli ei ole edes oikeaa musiikkia, vaan epämääräistä höpötystä yhteen puristettujen sävelien päälle. Erityisesti amerikkalainen rap/hiphop ärsyttää minua suunnattoman paljon. En tietenkään tunne genreä niin laajasti kuin joku siitä pitävä, mutta jos minulta kysytään, mitä rap/hiphop tuo mieleeni, vastaan ajattelevani mustia miehiä angstaamassa puolialastomine naisineen ja ranteen paksuiset kultakorut kauloissaan. Ko. genressä tuntuu aina olevan aiheena elämä slummeissa, köyhyys jne.

Diskomusiikki ja amispop menee yli minun ymmärrykseni. Se on mielestäni järjetöntä jumputusta vailla minkäänlaista sanomaa. Baarissa tietysti joutuu kuuntelemaan tuota diskomusiikkia, mutta silloin se nyt vielä menee, varsinkin jos on pienessä sievässä. Mitään järkevää perustelua en osaa antaa inholleni - en vain siedä sitä.

Juu. Siinä nyt oli jonkun verran selvitystä inhokeistani. Palaan muokkailemaan, jos jotain tulee vielä mieleen.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.