Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 54236 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

cheri

• Ankeuttaja
Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #125 : Huhtikuu 03, 2006, 18:33:32 »
Vihaan kaikkea mainstream-musiikkia. Olen sitä mieltä, että jotain genreä kannattaisi tutkia vähän laajemminkin. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että useimmat genret eivät ole tutkimisen arvoisia. Ennen en suunnilleen voinut sietää minkäänlaista örisemistä, mutta nyt on asiat toisin. "Eikö tässä öristä? Surkeeta." Tiedän, että tuo kuulostaa typerältä, mutta näin se vain on. En suoranaisesti vihaa kaikkia genrejä, mutta en pidä mistään epämetallista. Voisin mainita ainakin Linkin Parkin, Green Dayn, My Chemical Romancen, The Darknessin, Within Temptationin ja Evanescencen. Sanoinhan, että vihaan mainstream-musiikkia. Olen löytänyt metallin. Kuulostaapa mahtipontiselta ja ylimieliseltä! Ja huutomerkkikin vielä, mitä se oikein luulee olevansa?

Tarkoitan nyt Marduk:ia, Von:ia, Barathrum:ia, Funeral Mist:iä, Cryptic Wintermoon:ia, Xasthur:ia, Darkthrone:a, Taake:a, Beherit:iä, Behexen:iä, Nokturnal Mortum:ia, Sadistik Exekution:ia, Ildjarn:ia, Satanic Warmaster:ia, Impaled Nazarne:a, Thyrane:a, Behemoth:ia, Catamenia:a, 1349:a, Moonblood:ia... No, ymmärsitte varmaan, mitä tarkoitan. Vähempikin olisi riittänyt, vai mitä? Noita bändejä palvon, syystä tai toisesta. Tai en ehkä ihan palvo, mutta rakastan niitä kuitenkin.

On vaikea mainita genreä, jota vihaan eniten. Vihaan ja rakastan tätä metalligenreä, koska käsittääkseni se sisältää myös kaikki bändit, joita vihaan eniten. Esimerkiksi HIM. Myönnän, joskus jopa pidin sitä ihan hyvänä. Se luulee olevansa Love Metallia. Se on vain itse keksitty genre, joka myy paremmin kuin peruspoprockmoska.

Mutta kokonaisuudessaan genre, jota eniten vihaan, on rap. Onko mainstream-genreä olemassa? Saattaa olla, en ole varma. Vihaisin sitä eniten, mutta varmuuden vuoksi sanon rap. Ja hiphop. Ehkä siinä joskus oli asiaakin (oli tai ei, mielipidettäni ei voida muuttaa), mutta nyt se on pelkkää turhaa moskaa. Ainoa sanoma on "Sheikk it, beibeeh!", eikä sillä ole mitään mahdollisuuksia vakuuttaa minua. Ei, en ole tutkinut genreä tarkemmin. Miksi? En halua. Laitetaan biitti soimaan taustalle ja puhutaan jotain päälle. Sitten lisätään vähän efektejä. Ei. Vakuuta. Olen sitä mieltä, että tuollaisen moskan tekemiseen ei taitoa tarvita. Taitoa tarvitaan vain sen moskan myymiseen.

En nyt halua loukata ketään, mutta anteeksi en pyytele. Tämä on vain oma näkemykseni siitä, mikä on moskaa ja mikä ei. Mielipideasioista voi kiistellä, vain tyhmät kiistelevät faktoista. Mutta mielipideasioista kiistely on kanssani turhaa, paitsi jos tosiaan uskot muuttavasi mielipiteitäni. Ja siinä tapauksessa sanon, että olet väärässä. Et tunne minua.

naakkatati

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Huhtikuu 09, 2006, 18:32:15 »
Oukei, tästä asiasta kaverit usein dissaa mua, kun otan musiikin liian henkilökohtasesti. Siis alan aina tappeleen kaikkien kanssa, jos joku sattuu kuunteleen mun mielestä paskaa musiikkia. Anteeksi maailma, mutten voi sille mitään!

No niin. Räppi. En siedä, en ymmärrä, mitä ihmiset siinä näkevät tai siis "kuulevat". Eihän se ole edes musiikkia!! Tuskaa, argh, ärsyttävää. Niin huonoa!! Ja suomalainen varsinkin. Pthyi!

R'n'b, mahtoko tulla pilkut oikeisiin kohtiin, whatever, ko. musiikin edustajat edustaa pelkkää paskaa. Siis se on sellasta lötkönpötkön, "rauhanpiippu" -musiikkia. Pyh, pah, ei jaksa kuunnella sellaista...

Blues, Jazz... Siis apua!!!! Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei mitään munaa sellasissa. Siis ehkä tuutulauluks, mutta kun, ei ytyä olleskaan!

Hmm, oisko sitten vielä... No joo, semmone ihkupurkkapoppi suoraan Amerikan Idolsista. Turhuutta.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #127 : Toukokuu 01, 2006, 14:47:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Zora"
Minulla menee hermot, jos kuulen sitä radiosta. En voi sitää myöskään Kent-nimistä bäniä.

VOI ETTÄ! VIhaat siis kaikkien aikojen parasta bändiä? No omapa on menetyksesi.
Itse en kertakaikkiaan voi sietää niitä naurettavia JUMP biisejä tai muita idioottimaisia epämusikaalisia musiikinpilkkaamisbiisejä joita ei pitäisi soittaa ikinä radiossa, sillä ne ovat niin kamalia, että ei hyvänenaika voi että ne on tosiaan kamalia.
Artistit, jotka tulevat ja vääntävät epämusikaalisesti tietokoneella jotain ovat idiootteja ja heidät pitäisi kivittää.

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tomaatti
« Vastaus #128 : Toukokuu 01, 2006, 15:18:16 »
OT Grytolle, VOI ETTÄ! Vihaat siis jonkun toisen mielestä kaikkien aikojen parasta musiikkia. No, omapa on menetyksesi. Joidenkin mielestä artistit, jotka eivät väännä epämusikaalisesti tietokoneella jotain ovat idiootteja ja heidät pitäisi kivittää. OT

Minusta tuntuu siltä, että en inhoa mitään musiikkia. Siis, minä en halua pitää turhanpäiväisestä poppilallattelusta tai räpistä, mutta jos minä puolueettomasti niihin suhtautuisin ja tarpeeksi kauan kuuntelisin, varmasti oppisin niistä pitämään. Minulla on vain asenneongelma. Tietenkään jostain oikeasti huonosta musiikista en voi pitää, huonosti tehdystä, lauletusta ja soitetusta. Ainut bändi, joka ei vaan aukea taitaa olla Kotiteollisuus, se ei ole koskaan auennut ja tuskin niin tekeekään.
"Hehe, I wonder about that..."

makkara

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Toukokuu 01, 2006, 16:49:06 »
Minulle menee melkein kaikki musiikkityylit, (tosin sellainen kunnon hevimetalli mitä veljeni kuuntelee saa päänsäryn aikaiseksi) mutta se onkin ihan eri asia kuka/ketkä niitä esittävät. Esim. Joku Uniklubi on minusta yksinkertaisesti hirveä. Ovat olevinaan niin rokkareita mutta mielestäni se musiikki kuulostaa lähinnä popilta, poppia kuuntelen kyllä joskus, mutta en Uniklubia.

Suomiräppi on myös sellaista mistä en pidä, tiettyjä poikkeuksia on, mutta ne todellakin ovat aika harvassa. Myöskin joku 50 cent on huono. Eminemistä kyllä tykkään.

Sitten tuo r'n'b. Mielestäni r'n'b on hyvää musiikkia, mutta nykyisin se on mennyt siihen, että ne kaikki biisit kuulostavat samalta.

Mutta siis kyllä minä noita pystyn kuuntelemaan, on olemassa niitä hyviä suomiräppi ja r'n'b biisejäkin.

Hemmi

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Toukokuu 01, 2006, 17:15:27 »
Hemmi ei yleisesti siedä kaiken maailman Idols-tähtiä, aina Suomen Antti Tuiskusta tuon Ameriiikan maan Kelly Clarksoniin. En muutenkaan arvosta heitä muusikkoina, koska tuskin tekevät melkein mitään musiikkinsa eteen ja vielä ponnahtivat tuon ohjelman ohella julkisuuteen. Hymyilevät kameroille ja vähän liikkuttavat suuttaan keikoillansa.
Rap ja hiphopkaan eivät mene, varsinkaan ne videot kun naiset vaan kiehnäävät itseänsä miehiä vasten.
Amispopkaan ei niin hyvältä kuullosta mutta ei se nyt jossain diskon tapaisessa haittaa.

Olivia

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Toukokuu 02, 2006, 16:31:15 »
Inhoan jumputusta. Sitä ärsyttävää teknoa jota tulee joskus vahingossa jostain. Silloin alkaa tällä neidillä pottu kuumenemaan. Mitä järkeä siinä musiikissa on? Yök. En voi sietää sitä.
Armotonta jumputusta. Sitä se on ja sellaisena se pysyy. Ja tämä neiti ei sitä kuuntele.

Sudenpuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Toukokuu 02, 2006, 17:19:56 »
Lyhyestä virsi kaunis...

Olen melkoisen kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta kahta musiikkigenreä en kertakaikkiaan voi ymmärtää. Toinen on deathmetal ja toinen on noise, joka muuten ei mielestäni edes ole musiikkia.

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #133 : Toukokuu 02, 2006, 19:53:16 »
En voi sietää rap musiikkia. Tai sellaista ulkomaalaista räppiä. En erota niitä räppäreitä edes toisistaan. Kaikki sellaista sarjatuotantoa. Ei, ei semmoista voi kuunnella. Lauluissa sorvataan joitain tyyppejä ja musiikkivideoissa naiset pomppii vähissä vaatteissa, ei en voi sietää. Sitten siellä on aina sellainen samanlainen "Ämmmtshi"-komppi takana. Saa kylmät väreet aikaan ja radion kiinni.

Myöskään sellaista heviä missä vain rääytään ei voi kauaa kuunnella. Sanoista ei saa selvää ja päätä alkaa särkeä.

poxi

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Toukokuu 03, 2006, 09:23:55 »
Don Johnson Big Band ja Coldplay ovat noista ihan yhtyeistä sellaisia, joiden ns. musiikki alkaa raastamaan hermoja niin paljon ettei mitään määrää. Siis voi sitä tuskan määrää, jota joudun kärsimään kun semmonen alkaa soimaan. Ja kaiken hyvän lisäks pikkuveli vielä kuuntelee molempia toisinaan ihan yhtä soittoo, namikat kaakkoon. Yleensä kun ei kestä enää niin käy haukkumassa hänet ja hänen musansa ja sitten vielä lähtee rauhottumaan pihalle. Siihenkin vaaditaan jotain pari tuntia vähintään.
Ja sitten jos puhuu ihan musiikkityyleistä niin Jazz ja Blues on sellasta, jolloin alan hamuaan hirttoköyttä ja tahdon päättää päiväni mahdollisimman nopeesti. Sitten kun vielä joskus pari vuotta sitten väkisin raahattiin Porin Jazzeille katsoon ja kuunteleen jotain ihmeen katutaiteilijoita. Jotain ranskalaista katuhumppajazzblues mössöö. Ei ne ollu alottanutkaan vielä niin pyysin jo että onks mun pakko kuunnella tätä. Ainoo lohtu siinä oli se, että ne näytti niin naurettavilta, että suurin osa esityksestä meni ohi korvien (luojan kiitos) kun koitin pidätellä naurua. Ei voi olla totta mihin ihmiset voi pukeutua. No joo tästähän voisi paasata maailman tappiin asti, joten eiköhän tässä tullu tärkeimmät.

Syrai

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Toukokuu 06, 2006, 10:58:27 »
Minulla on monta bändiä/artistia jota inhoan... Voin vielä kuunnella joitain näistä takapuolen pyörittäjistä oksentamatta, mutta esimerkiksi inhoan yli kaiken Gwen Stefania (sooloa, No doubtin don't speak on itseasiassa hyvä..). x_x Minä en vain kestä sitä sen kirkumisääntä ja ah ah-efektejä joita minusta tuntuu olevan joka biisiin tungettu. Se ääni, se olemus, se ällöttävä meloditon jumputus. No more, please. Voi olla, että jotkut fanit repivät minut kappaleiksi, kun lukevat sanojani, koska en ole kuunnellut, mutta anteeksi - minulle riittää ihan todistusaineistoksi ne kappaleet, jotka olen joutunut kuuntelemaan.

Rapkin on kauheaa. Tai siis, olen löytänyt elämäni aikana ehkä yhden kuunneltavan rap-kappaleen (Puff Daddy feat. Faith Evans - I'll be missing you), musiikkimakuni kun on aika laaja. Minä en vain siedä jotenkin jotain yksinkertaista ja tylsistyttävää biittiä taustalla ja sitten joku höpöttää jotenkin ylimielisesti kaikesta pinnallisesta. Kyllä tiedän, että joidenkin rap-biisien sisältä löytyy ihan asiaakin, mutta en vain siedä sitä musiikkina.

Inhoan YEAH YEAH YEAHSien kappaletta Gold Lion, ja videoakin samalla. Minusta sillä naisella on kammottava ääni ja jotenkin inhoan tuollaisia lyriikoita. En tiedä miksi. Lähinnä kuulostavat siltä että joku on kekannut että tehdääpä pinkki vappuviuhka-niminen biisi ja väännetään siihen jotain melkein-syvällistä. Muuta en ole kuullut, mutta ainakin se on kammo. U_U

Purkausta, joo.
Aini unohdin HIMin. Inhoan vain sitä. Musiikki on huonoa, tylsistyttävää massaa ja... Ja.. Niin, en tiedä mikä saa minut HIMissä niin ärtyisäksi. Lähinnä siksi, että kaikki ns "ihkuttaa" sitä, mutta minä en tajua pätkääkään, mitä hienoa siinä on. Musiikki on huonoa ja jäsenet tylsiä massarokkareita mielipiteiltään joissa ei ole mitään uutta, mitä jännää ja tykättämisen arvoista koko hökötyksessä on? Tässä pikkuisena harmittomana offtopikina kerron vielä sen, että inhoan Bam Margeraa ja sen typerää Viva la bamia.

Dmezi

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Toukokuu 14, 2006, 18:10:06 »
Inhoan HIMiä. En tykkää ollenkaan Ville Valon äänestä, ja minusta hän lausuukin  päin mäntyä. (Anteeksi, älkää käykö kiinni minun kurkkuuni, tämä on minun mielipiteeni). Kappaleet ovat mielestäni myös hirveän samanlaisia.
Inhoan myös tavallisia Amerikkalaisia naisartisteja, esim. Jessica Simpsonia tai Paris Hiltonia. Musiikkia tehdään rahanmaku suussa, ja biisit ovat sellaista ähkimistä ja "yeah yeah yeah"ia. Musiikki on täyttä höttöä, mutta sitä myydään videoilla, joilla Parisin eleet tulevat etualalle, ja musiikki unohtuu kokonaan.

En pidä myöskään räpistä. Jokaisessa tuntuu olevan sama rytmi ja tahti ja loppujen lopuksi tuntuu, että biiseissa käytetään ainoastaan rumpuja, joka tekee kappaleista todella yksioikkoisen kuuloisia. Laulu ei kuulosta ollenkaan laululta (puhetta se on), vaan räppäri kuulostaa siltä, kuin yrittäisi sanoa mahdollisimman paljon asiaa yhdellä kertaa.

Kaikki hevi ei varmastikaan oli suolta, mutta sellaiset kappaleet, jossa rakenne ei erotu kunnolla, vaan kaikki tulee jatkuvalla syötöllä, ovat tosella rasittavaa kuultavaa. Kun siinä ei ole minkäänlaisia jaksoja, se on sama kuin kuuntelisi kellon tikitystä (hevin yhteyteen ehkä vähän hassu vertaus?). Tähän en osaa nimetä mitään bändiä, koska hyviinkin hevibändeihin mahtuu juuri kuvailemiani surkeita renkutuksia.

V

• Ankeuttaja
« Vastaus #137 : Toukokuu 15, 2006, 16:49:08 »
Musiikkityylejä, joita en voi oikein sietää ovat pääasiassa iskelmä ja pop. Räppi ja Hip Hop menee kyllä siinä ja siinä, vaikken niitä oikein kuuntelekaan.
Artisti, jota inhoan kaikkein eniten, on varmasti Antti Tuisku. En oikein osaa sanoa miksi, mutta jotenkin vain inhoan häntä.
Ja sitten bändi, jota en vain yksinkertaisesti voi sietää: Kisser Sisters. En muista kunnolla bändin nimeä, mikä oikeastaan on ihan hyvä juttu. Jos on väärin, niin joku voi sen ystävällisesti korjata. En vain kestä niiden laulutyyliä.
Britney Spearsistakaan en ole koskaan oikein pitänyt. Se vain on niin sielutonta peruspoppia. Ainoa hyvä Spearsin biisi on Oops, I did it again -Children of Bodomin coverina nimittäin.

Poissa Angel of death

• Senbonzakura
  • Hirnyrkki
  • Whiskey lullaby
    • Deviantart account
« Vastaus #138 : Toukokuu 16, 2006, 17:23:46 »
Voi niitä on paljon. Minulla on erittäin valikoiva musiikkimaku enkä ihan kaikkea sulatakkaan. Kaveri aina kysyy että oletko kuullut sen ja sen biisin niin yleensä sanon, että olen ja hyi. Se taas johtuu siitä, että kaverillani on ihan päinvastainen maku kuin minulla. Inhoan kaiken maailman suomeksi laulavia jostain tupasahtaneitä artisteja ja bändejä. Hyvinä esimerkkeinä ovat PMMP, heidän musiikkinsa on jotain niin kamalaa, Antti Tuisku, tarviiko edes perustella? semmosta ihku-teinix-pissis kamaa, Ilkka Jääskeläinen, samaa kamaa kuin edellinen. Toki eivät kaikki suomeksi laulavat bändit ole huonoja hyvinä esimerkkeinä toimii Apulanta ja Yö. Älkää viitsikö Yö on oikesti suomen parhaimpia böndejä. :)

Sitten tämä räppi. Ungh...
Vihaan sitä jumputusta ja huutamista ja sanoja joista ei saa mitään selvää. Eivätkä he osaa edes laulaa. Tai voiko sitä edes lauluksi sanoa? Mutta en todellakaan pidä siitä. Pari poikkeusta löytyy niitä harvoja ovat Eminem ja Don johnson big band ( vai onko edes ns. räppiä?)

Ja sitten tämä teinix-peelo-ihku-raksu-boksu-bimbo-blondit jotka eroavat harva se päivä ja retuuttavat mukanaan jotain chihuahuaa ja törttöilevät ja kysyät onko tonnikala kanaa vaiko kalaa. Niin ja ketkuttelevat videoissaan parissa hassussa vaatekappaleessa. Hyvinä esimerkkeinä toimivat Britney Spears, jotain niin kamalaa ja Jessica Simpson ja kumppanit. Ungh...
Aishi ai sarete kono inochi wa memory de saite - I'll protect my memories of how I loved and was loved

ceep

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Toukokuu 26, 2006, 00:41:43 »
Lainaus

Toinen ns. "musiikkityyli" jota vihaan on räppi, jota ei kyllä mielestäni voi edes musiikiksi laskea. Mikä siinä on musiikkia, kertokaa minulle kiltit

Voisitko pikaisesti määritellä mitä musiikki on?

Lainaus
En halua. Laitetaan biitti soimaan taustalle ja puhutaan jotain päälle. Sitten lisätään vähän efektejä. Ei. Vakuuta. Olen sitä mieltä, että tuollaisen moskan tekemiseen ei taitoa tarvita. Taitoa tarvitaan vain sen moskan myymiseen.

Vähän sama kun sanoisi, että ei hevin tekemiseen tarvita mitään taitoa. Sen kun takoo kapuloilla rumpuja ja rämpyttää kitaran kieliä ja karjuu päälle. Kai se jonkinlaista heviä sitten on, mutta ei se tarkoita, että se on hyvää. Ja ilmeisesti kuva vaan ei osaa niitä räppibiittejäkään tehdä. Miksi muuten alan huipuille maksettaisiin satoja tuhansi dollareitä yhdestä träkistä, jos itekki pystyy samanlaista paskaa suoltamaan? Miksei alkaisi ite miljonääriksi, kun parin napinpainalluksen takana miljoonat odottaa.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #140 : Toukokuu 26, 2006, 00:47:06 »
Ceep, olen kyllä kanssasi samaa mieltä siitä, ettei räppiäkään osaa tehdä hyvin kuka tahansa, muttei minusta se, että jollekin maksetaan paljon tarkoita että hän olisi hyvä. Minulla ei ole paljoa kunnioitusta jollekin P. Diddylle, mutta hän on kai melkoisen varakas. Kuten taisin yllä mainita, en ole todellakaan mikään suuri räpin ystävä, mutta se on parhaimmillaan jonkin laista runoutta eikä tarttuvaa jumputustaustaakaan osaa tehdä kuka tahansa.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #141 : Toukokuu 30, 2006, 00:48:52 »
Heh, huomasin nyt noin muutamasta viestistä, että räpistä ei oikein välitetä. En minäkään. En voi sanoa sitä musiikiksi, yhtä tasapaksua puhetta, johon käytetään soittimia. Eminem on poikkeus, joka vahvistaa säännön. Eminem on minusta hmm.. vähän erilaisempi kuin muut. Hänen kappaleensa muistaa, joka on tärkeää.

En myöskään pidä "amispopista" eli esim. groove coverage (miten se kirjoitetaan), DJ Sammy yms. Taas tasapaksua musiikkia. Onhan tuo ihan kelpoa esim jos käy discoissa (en käy enää), mutta ei sitä voi kotona enää kuunnella.

En myöskään (öh..) olla inhoamatta kliseisiä pakkopullalla tehtyjä lastenlauluja! Kaikki perinteiset, vanhat on ihania, mutta kaikki esim joku lenni lokinpoikanen.. Se on hirveää kuunneltavaa. Pistetty söpöjä lapsia laulamaan ja saatu kaikki innostumaan.

Itse pidän tällä hetkellä Eppu Normaalista, Zen cafésta, Red Hot Chili Peppersistä, hevioopperasta, hevistä, vähän rockista. Nami Nami<3 Vaikka täytyy myöntää, että Eppu Normaalin biisit on samanlaisia, mutta niissä on niin hauskoja sanoituksia, että ne jää päähän. Samoin Juice Leskinen on hyvä sanoittaja :P
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Strano

• Ankeuttaja
« Vastaus #142 : Kesäkuu 05, 2006, 15:36:27 »
Tulin tunkemaan tänne oman (mittavan) listani:

HIM
Ville Valo (miten se sanotaan) hönkäilee ja vetää henkeä väärissä paikoissa, kuin olisi tukehtumassa laulaessaa o.O Ymmärrän jos se kuuluu jotenkin siihen, mutta en siltikään pidä siitä.
Jane
Purkkapopin ykkösesimerkki. Kaikki kappaleet ovat sitä samaa ainaista renkutusta. Hyi.
Rihanna
Rihanna narisee laulaessaan, mikä EI kuulosta hyvältä (vaikka Rihanna niin ehkä kuvittelisikin.) Lisäksi musiikkivideot ovat mauttomia; Rihanna "tanssii"
Amy Diamond
*_*
Nousukas. Tähdenlento. Amy Diamond vaan on niin kliseinen IhQuTeiniXBeiBeeH -laulaja ja vielä sen nimi: Amy Diamond, Timantti. Minua ylipäänsäkin ärsyttää tällaiset laulajat jotka tekevät yhden tai kaksi listahittia ja lopettavat siihen. Se on rahan maku suussa tehtyä musiikkia.
Koneella tehty, paljon fiksattu musiikki
Tämä ei ole mikään laulaja tai bändi, mutta silti. Tällaisia kappaleita kuulee päivittäin radiosta ja usein ne ovat pelkkää jumputusta, taitoja ei paljon tarvita kun on miksaamislaitteet olemassa. Myös minkä tahansa kappaleen remixejä inhoan.
Jessica Simpson
- Shakira-Britney -kopio (ja surkea sellainen)
- pehmopoppia
- haluaa vain rahaa
- Ei mitään erityisiä taitoja. menestyy koska näyttää hyvältä ja on jenkeistä.
- Yhdyn Pinkin mielipiteeseen: Väärä arvojärjestys: kauneus, laihuus, vaetteet, meikit ja satamiljoonaa poikaystävää ovat listan ensimmäisiä.
Paris Hilton!
kamallin tähänastisista. Vai laulaja? Just joo. Anteeksi nyt vain (onko sillä fanejakin?) fanit. Paris Hilton kuuluu samaan kategoriaan Jessica Simpsonin kanssa. tekeekin musiikkia varmaan saadakseen lisää suosiota.Hiltonhan ei ole tehnyt MITÄÄN kuuluisuutensa tähden; sen kuin sattui syntymään Hiltonien sukuun ja perimään miljoonia, siinä kaikki. ja kun on rahaa, on automaattisesti kuuluisa ja voi ostaa vaikka sata levy-yhtiötä ja kuunnella lumoutuneena omaa ääntään.
kaikkein eniten Hiltonissa ärsyttää se, että tyyppi on pilalle hemmoteltu. Hänellähän on kymmeniä (satoja, niin olen kuullut) lemmikkejä, tuskin hoitaa niistä yhtään, vie ulos lenkille tai muuta. Koirat toimivat hänellä sohvatyynynä. Olettekin varmaan kuulleet Paris Hiltonin Tinker Bell -koirasta, joka annettiin pois koska se ei valitettavasti mahtunut enää Hiltonin laukkuun. Voi voimikä murhenäytelmä.
Taisin saada kaiken sanottua ^^' Oli pakko vähän purkaa raivoaan ;D
Lovex
kliseinen bändi, jossa ei ole mitään uutta tai omaperäistä. Laulaja Torstilla (Theon, miten vaan) on mielestäni huono ääni, nariseva ja honottava. Guardian Angel on siirappimainen nimi kappaleelle.
Indx
muistattekos vielä Indxin? Sehän voitti popstars 2:sen. janekin on menestynyt paremmin. Laulu on/oli kamalan kuuloista. Olin kerran Indxin ilmaiskonsertissa kun ei ollut mitään tekemistä. Lavashow meni pyllylleen ja katsomassa oli tusina 8 -vuotiasta. Sinne jäi Indxin menestys.
Gwen Stefani
Gwenillä on muutama hyväkin biisi, mutta ihmisenä se ottaa kaaliin. Hän on olevinaan tosi viileä. Menestys on noussut päähän.
Dido
Didoa olen joskus kuullut radiosta. Mielestäni laulu kuulostaa siltä, kun Didolla olisi ollut laulaessaan perunamuusia suussaan. Ääni on ontto ja kumea.
Indica
Jonsun ääni on jotenkin outo. Ei musiikissa ole mitään pahaa mutta Jonsulla vain on kummallinen ääni, enkä edes tiedä millä tavalla ._.'
Green Day
Hmm. Musiikki on aika säröistä/särinäistä eikä laulaja osaa laulaa. Keskinkertainen.
Antti Tuisku
Muka niin cool. Kuulostaa naiselta.

Vielä tulee mieleen, mutta en jaksa listata kaikkia erikseen. Ärsyttäviä  on IhQuTeiniX -tyyli, Wanna-be -"rokkarit", mieslaulajat, jotka laulavat liian korkealta ja pehmopoppi

Poissa Shayas

• never-fading
  • Vuotislainen
  • take me home
« Vastaus #143 : Kesäkuu 05, 2006, 17:59:24 »
No, oikeastaan en sinänsä mitään musiikkia inhoa. Mutta en pidä:
-Britney Spears, Jessica Simpson, Paris Hilton - tyyppisistä musiikin tekijöistä, koska he eivät myy sillä musiikilla, vaan videoillaan. Ulkonäöllään. Ja sen kyllä kuulee, "musiikki" on sellaista kammottavaa "Ooh, yeah"-ähkimistä koko ajan ja lauluäänet ovat suoraan sanottuna järkyttäviä. Biiseissä ei ole päätä eikä häntää, ne on vain tehty hiteiksi.

-Rap- ja hip hop - "musiikki". En oikeastaan tiedä, laskenko näitä musiikiksi, mutta kuitenkin. Eminemistä pidän, mutta joku 50 cent menee jo yli. Onko se sitten mahtavaa, että puhutaan jostain elämän kovuudesta, miten itseään on ammuttu, on niin kova jätkä ja itsensä mahtavuudesta ja tälläisestä. Sitten sanotaan sitä musiikiksi? Miten vain, eihän se nyt kaikki tuollaista ole, mutta minuun ei vain iske.

-Popstarsista ja Idolsista tulleet artistit tai yhtyeet. Heitä ei osaa arvostaa samalla tavalla, kuin muita yhtyeitä ja artisteja, jotka ovat joutuneet itse tekemään työtä päästäkseen siihen, missä ovat. He ovat oikeasti tehneet kaiken itse ja nähneet kovasti vaivaa saadakseen levytyssopimuksen ja päästäkseen huipulle. Ja he ovat tehneet yleensä biisinsä itse, eivätkä ole vain laulaneet valmiita heille tehtyjä biisejä.

-Tusinatuotanto poprock. Nämä uudet bändit, joissa ei ole mitään omaa. Heidän biisejään ei tunnista toisistaan. Jotkut biisit taas ovat niin tekemällä tehtyjä, sellaisia pakkohittejä. Esimerkiksi se bändi, missä on Jonne Aaronin veli, se Flinch. Aivan järkyttävää! Se on niin tekemällä tehty koko bändi ja kaikki niiden biisit, ja sen myös kuulee.

Tuossa nyt oli muutamia, on niitä enemmänkin, ihan yksittäisiä laulajia tai bändejä, mutta en jaksa listata niitä kaikkia. :) Kuitenkaan en sano, että mitään, noita ylläoleviakaa, vihaisin, koska kaikki musiikin tekijät varmaankin uskovat omaan musiikkiinsa. Ja nekin biisit, jotka minun korvaani kuulostavat kammottavalta, saattavat miellyttää toisia. :)
no / no turning back now

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #144 : Kesäkuu 06, 2006, 20:58:22 »
Lainaus
Indica
Jonsun ääni on jotenkin outo. Ei musiikissa ole mitään pahaa mutta Jonsulla vain on kummallinen ääni, enkä edes tiedä millä tavalla ._.'
Minustakin tuntuu, että pitäisin Indicasta enemmän, jos Jonsulla olisi erilainen ääni. Hän kyllä ärsyttää uudemmissa biiseissä vähemmän. Scarlettissa hänen äänensä oli siinä korkealta menevässä kohdassa aivan kauhea. Ehkä hän on oppinut olemaan pinnistelemättä liikaa tai jotain. En tiedä laulutekniikasta juuri mitään, mutta jokin on muuttunut aivan hivenen parempaan suuntaan.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #145 : Kesäkuu 07, 2006, 14:09:27 »
Joskus olen voinut sanoa, että minä voin kyllä kuunnella kaikkea, enkä tuomitse mitään täysin. Sitten minä sain erään tehtävän, jossa minun piti kuunnella pari cd:tä ja listata kolme parasta biisiä jokaiselta. Ilkka Jääskeläisen sain nieltyä juuri ja juuri, mutta tosiaan, kun sain ensimmäistä kertaa Antti Tuiskun cd:n käteeni ja soittimeeni, minun oli pakko stopata heti ekan biisin kymmenen ensimmäisen sekunnin jälkeen. Ei sitä vain kestänyt kuunnella. Teki mieli ruveta itkemään, kun se cd piti kuitenkin kuunnella läpi. Tehtävä lähenteli jo itsemurhaa. Se ei ollut kivaa...

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #146 : Kesäkuu 08, 2006, 11:42:26 »
Minulla menee melkein kaikenlainen musiikki läpi, mutta joitain biisejä inhoan ainoastaan niiden laulajien takia. Tällaisia esimerkkejä ovat esimerkiksi Antti Tuisku, jota en vain yksinkertaisesti voi sietää. Biiseissä ei muuten olisi välttämättä niin suurta vikaa, ellen inhoaisi Tuiskua yli kaiken. Toisena esimerkkinä voisin mainita myös Paris Hiltonin, joka esiintyy ilmiselvästi vain ulkonäöllään ja jonka biisejä kukaan ei jäisi edes ainakaan hyvällä muistelemaan, ellei esittäjänä sattuisi olemaan itse Paris Hilton.

Rap - tyylisestä musiikista en myöskään pidä erityisesti. On tietysti poikkeustapauksia, kuten esimerkiksi jotkut Eminemin biisit, mutta varsinaisesti en pidä rapista, koska se on mielestäni vain tylsää jauhamista enimmäkseen. Mutta, kuten jo sanoin, poikkeustapauksia on ihan kiitettävä määrä.
Pakko mainita vielä, ettei myöskään Amy Diamond kuulu suosikkeihini. Tietenkin hänellä on ikäisekseen ihan ok ääni (vaikkei sekään kuulu suosikkeihini), mutta en pidä hänen biiseistään enkä tyypistä itsestäänkään. En tiedä mistä minulle on tullut sellainen mielikuva (enkä tiedä edes onko hän oikeasti sellainen), mutta hän vaikuttaa silmissäni sellaiselta ärsyttävältä nirppanokalta, joka saisi ainakin minun puolestani odottaa vielä ainakin pari vuotta ennen kuin ryhtyisi artistiksi.
Lisäksi inhoan klassista musiikkia enemmän kuin mitään muuta.

Saippuakupla
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

asdk

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Kesäkuu 11, 2006, 14:48:59 »
Miksi Antti Tuisku on kaikkien mielestä niin "iljettäjä" ja "oksettava"? En ymmärrä. En ole fani, enkä kuuntele hänen musiikkiaan, mutta ei minulla ole mitään häntä vastaan. Miksi olisi?

Asiaan! On monia, monia bändejä, joiden musiikkia en voi sietää, enkä ymmärtää, mutta on vielä genre, jota en yksinkertaisesti voi edes arvostaa millään tavalla! Rock-musiikki on niin oksettavan epäaitoa, mitään sanomatonta mömmöä, vanhan toistoa, tylsää, tunteetonta, puuduttavaa, kitaran, basson ja rumpujen yhdistelyä, että en vaan voi sanoa mitään muuta kuin hyi. En löydä mitään, en niin mitään siitä musiikista! Tarkoitan tällä rock-musiikilla tietenkin sitä vanhaa rockia, johon kuuluvat tylsät samat sanat, kitarasoolot (yuck, ban those!!!), sama vanha rumpukomppi ja ei-niin-tarttuva- basson tykytys! Miksi tätä tahdotaan kopioda vielä lisää ja muodostaa samantapaisia bändejä tuhansia? Olisikohan uudet tuulet mitään?

En ymmärrä... Jos haluaa kikkailla kitarallaan, voisi tehdä sen tyylikkäästi, eikä heittäytyä pelleksi - sama laululle ja rummuille! Soolot pois ja musiikkia kansalle, kiitos!

Kuuntelen kyllä poprockia, hyvillä sanoilla ja jännitävillä bassoilla, mutta tylsä rock ei nappaa sitten millään. Onneksi Kraftwerk toi meille musiikin...

Coraline Jones

• Ankeuttaja
« Vastaus #148 : Kesäkuu 14, 2006, 09:47:32 »
En voi sietää Juonesia. Yleensäkin kaikki espanjaksi lauletut kappaleet saavat hermoni jotenkin pintaan ja tekee mieli kääntää radio äänettömälle ja paeta toiselle puolelle maapalloa. Myös kappaleet, joissa laulajan ääni ei sovi yhteen taustamusiikin kanssa vaan menee totaaliseksi rääkynäksi, käy hermoille.
Nylon Beat on toinen inhokki bändeistäni koska he laulavat nenään. En myöskään pysty kuuntelemaan jos laulun sanoissa ei ole järkeä tai sanat toistavat itseään.

Britney Spears, varsinkin kappale: Oops..! I did it again! käy myös hermoille. En voi myöskään sietää mitään 60-70-luvun musiikkiaja suorastaan hypin riemusta kun auton radio päätti että iskelmäkanavaa ei tästä lähin meidän autossa kuunnella.

Myös laulajat jotka eivät myy ja päättävät paljastella itseään musiikkivideoissaan ajavat minut hulluksi. Vaikka kappale sattuisikin olemaan hyvää mutta kun lauluu sekoittuu kaikki oh, ah ynnä muut niin käännän radion offille. Juuri tällä hetkellä inhoan kaikkein eniten Maria Serneholtin kappaletta: That's the way my heart goes. Sitten kun se on niin rasittavan tarttuvakin. >_<*

disturbed

• Ankeuttaja
« Vastaus #149 : Kesäkuu 14, 2006, 15:59:50 »
Sietokykyni musiikin suhteen ei ole periaatteessa kovinkaan korkea, mutta tarvittaessa pystyn kyllä kuuntelemaan melko erityylisiä musiikkeja jos on nimenomaan pakko, koska kaveripiirissä on melko erityylisiä makuja. On kuitenkin melkoisen paljon bändejä ja musiikkilajeja, joista en tippaakaan välitä. Melkoisen valikoivaksi voisi makua kuvailla..

Eniten ärsyttävyyttä ehkä aiheuttaa muunmuassa itse kutsumani "hoilotusmusiikki", jossa laulu on sellaista ylirauhallista, hoilottavaa ja vähän rämpytellään kitaraa ja lal lal lei. Cmx on esimerkki ylirauhallisesta äänestä, joka yksinkertaisesta alkaa unettaa ellei vtuttaa. Vaikka lyriikoissa onkin ytyä, niin niiden tuonti musiikiksi ei vain toimi omaan korvaani.
Teknojumputus on sellaista, joka ei anna itselleni yhtikäs mitään. Jos ei lauleta mitään ja tehdään pelkillä koneilla musiikkia, joka ei edes houkuta tanssimaan.. Ei se ole edes musiikkia!
Suomalainen/ulkomaalainen mitäänsanomaton blablaa-poppi on myös yhtä tyhjän kanssa. Jotkut ovat oikeasti hauskoja ja nostalgiaa herättäviä (näitä 90-luvun biisejä) mutta suurin osa pelkkää sitä itseään. "En kirjoita sanoja itse, en tee musiikin eteen mitään, mutta menen laulaa lurauttamaan pari biisiä ja näyttämään hyvältä"- meno ottaa päähän.

Olisihan näitä bändejä/tyylejä vaikka millälailla, mutta suurinta osaa en ole kuullut kuin pari biisiä pakolla, joten en niiden perusteella kuitenkaan lähde niitä haukkumaan lyttyyn. Onneksi mitään ei tosiaan ole pakko kuunnella, jos ei halua.

Edit//
Lainaus käyttäjältä: "Starpiks"

Ja ne sanat? *tahtoisi sanoa jotain todella värikästä ja painavaa niiden omaperäisyydestä ja monipuolisuudesta mutta sensuroi itsensä taas* Kiteytettynä kuitenkin, ne sanat eivät hirveän omaperäisiä ole. Jokainen laulu kertoo jostakin kivusta, joko maailma satuttaa, joko rakkaus satuttaa tai muuten vain on huono olo. --mutta en oikeasti ole törmännyt hirveän moneen bändeihin, jotka saisivat sanoihinsa jotain omaperäisyyttä. Ne jutut on vain kuluneet. Jokainen bändi hokee samaa asiaa, uudestaan ja uudestaan.

Huhuh. Metallimusiikissa ei omaperäisyyttä? Olen niin monta kertaa, liian monta kertaa, saanut kuulla tutuilta, miten ko.musiikin biisit ovat niin "tusinatavaraa" ja kaikki tosiaan jotain deathbloodfuckingkilldarkness-meininkiä. No joo-o, onhan niissä sitäkin, mutta kun se ei tosiaan rajoitu tuollaiseen. Itse ainakin olen eri bändien lyriikoista bongannut upeita oivalluksia ja ajatuksien ja tunteiden muuttamista sanoiksi persoonallisella tavalla. Ei sillä, ettei olisi myös niitä bändejä, jotka hokevat sitä samaa roskaa. Jollet kuitenkaan ole törmännyt hirveän moneen bändiin, joiden sanoissa ei ole omaperäisyyttä niin vinkkinä: kuuntele hieman lisää *virn*
Ja muutes, millä perusteella muissa musiikkigenreissä olisi enemmän aiheita ja monipuolisuutta?