Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 45611 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

mandella

• Ankeuttaja
Musiikki jota ei voi sietää
« : Kesäkuu 23, 2003, 19:33:48 »
Mikä bändi tai biisi on sellainen mitä kuunnellessa tulee kova halu hakata päätä seinään? Ettei tule galluppia kertokaa, jos osaatte, mikä siitä tekee niin kauhean.

Ite en voi sietää Don Jonsson Big Bandia. Siinä on aivan kamala rytmi. Se vaan on jotenkin niin kamalaa, en voi sietää sitä. Silti se on pakko kuunnella kun se tulee radiosta... Tuskaa!

Lukitkaa jos tälläinen on jo...

// Siivottu rankalla kädellä 13.12.-07. - Villi Lohi
//Siivoilin 6.8.-08 :) -yhyy
//Muistakaahan perustelut tässä(kin) topickissa. :) Nakkelin kasapäin viestejä, joiden sisältö oli kutakuinkin "inhoon sitä, tätä ja tota, en tiedä että miksi" roskikseen, ja topic laihtui suorastaan huolestuttavasti. :< -Suru
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2009, 19:23:54 kirjoittanut Surumielinen »

Poissa Kosminen Poro

• Vuotislainen
« Vastaus #1 : Kesäkuu 23, 2003, 21:42:58 »
Roger Pontare. Roger Pontare. Oletteko kuulleet tästä häiskästä?

Kuvitelkaa ruotsalainen pelottava wannabe-intiaani, joka laulaa Suuresta Hengestä ja Äiti Maasta. Ruotsiksi. När vindarna viskar mitt namn...uu laa laa... pam pam pam... Eihän musiikissa sinänsä ole mitään vikaa. Siis sinänsä. Mutta ärsyttää sen epäaitous, "tekoprimitiivisyys". :p

Toinen ällötys - oikeastaan paljon pahempi - on ruotsalainen tanssimusiikkiyhtye Kindbergs. Kaikki laulut ovat samaa tyyliä, lyriikoissa haikaillaan rakkaan perään ja voivotellaan ja ihkutetaan. Donna, bella Donna, gör mig vild och kär i natt, visa mig allt du kann, låt mig leva här och nu! Donna, bella Donna... Se on jotain sanoinkuvaamattoman vastenmielistä. Kappaleita ei pysty edes kuuntelemaan kokonaan.

Näihin molempiin olen tutustunut kaverini luona, sen äidillä on molempien ällötysten levyt. Joskus kidutamme itseämme kuuntelemalla niitä. Ihan pakko.

Myös sellainen amispoppiautomusiikki on ällöä. Sellainen yksitoikkoinen jumputus, kenties ilman sanoja, jossa on tärkeintä vain se, että jumputus kuuluu mahdollisimman kauas ja häiritsee mahdollisimman monen mummon päiväunia.

Suomalainen räppikin tökkii. En tiedä, mikä siinä on. Mutta en vain pidä. Englannin- ja ranskankielinen räppi on paljon jotenkin "älykkäämmän" kuuloista.

Ää, myös juuri tuollainen massatuotantomusiikki, jota kAiKkI kUuNtEleE niiNQ. Se on vastenmielistä.

No joo, minun musiikkimakuni on näköjään aika kapea. Joinain päivinä kaikki muu paitsi New Age ärsyttää. Sekin joskus. 8)

Muokkelus:
Minun on pakko lisätä ällötyslistaan vielä Jope Ruonansuu. Se on jotain järkyttävän hirvittävän kammottavaa. Ja ärsyttävintä siinä kenties onkin, että ne biisit jäävät päähän soimaan. Argh, on sangen rasittavaa kun huomaa hoilaavansa viikon ajan: "Älä sinä itke, Ritke Forresteri, vaikket sukuasi yksin peri..." tjsp. Taikka: "Haluatko ostaa vokaalin? Vai kenties juoda piimää?" Urgh. >.<

annii

• Ankeuttaja
Suomiräpin kamaluutta ja muutakin
« Vastaus #2 : Kesäkuu 23, 2003, 22:30:34 »
annii muoksii koko viestin. (Ihmetellen, missä kunnossa oli saanut edellisestä versiosta niin naiivin, perustelemattoman ja yltiömäisen teinin, ja miksi ihmeessä osaston aurorit olivat antaneet sen olla rauhassa.)

.....

Itse kammoksun lähes kaikkea suomiräppiä ja -hiphoppia, tosin siedän niitä sentään paremmin kuin parisen vuotta sitten. Odotan innolla sitä päivää, jolloin levy-yhtiöt, radioasemat, musiikin kuluttajat ja sen tekijät tajuavat kaikki ko. musiikkityylien ideat niin kulutetuiksi, että on parempi siirtää puhelaulu arkistokaappien kätköihin odottamaan uutta tulemistaan. (Mikä toivottavasti ei ole ihan heti...) Ehkä hivenen kärjistettyä, myönnetään.

Onhan suomiräpissäkin tosiasiassa erottuvia ja omaperäisiä artisteja, mutta silmiini on kuitenkin osunut aivan liikaa näitä tavallisempia tapauksia. Sanoituksissa luetellaan kaikki vanhat kliseet ja fraasit, kerrotaan kerta toisensa jälkeen samoista asioista, ja kertosäkeistöön lainataan pätkä iskelmää (tai jotakin siltä kuulostavaa) tietyntyylisellä naisenäänellä laulettuna. Siinä vaiheessa, kun säkeet eivät täyty, tai riimejä ei keksitä, kehitetään joukko uusia sanoja. Todella kätevää, muttei kuulosta järkevältä. Mutta jos joku keksii jotakin uutta ja saa homman toimimaan, olen valmis muuttamaan asennettani.

Samoilla perusteilla voisin teilata 98 prosenttisesti kaiken Kiss FM:llä soitettavan. Ulkomaiseen musiikkiin en nyt jaksa mennä, sillä sitä harvemmin muutenkaan kuuntelen. Huolestuttavan paljon on tässä männäaikoina ilmestynyt (Anssikelan suosion jälkitautina) tietyntyyppisiä omalla nimellään esiintyviä, laulavia miesartisteja kiekumassa rakkauden tuskasta yksitoikkoisen teknobiitin säestäminä. Hohhoijaa...

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #3 : Kesäkuu 24, 2003, 09:18:08 »
Empä tiedä kuinka montaa ihmistä minä tällä viestillä mahdollisesti raivostutan. Saatan välillä mainita joitakin vastenmielisiä yhtyeitä, joiden kannattajille annan pahoittelut jo nyt.

Kaikista eniten kertova termi sille musiikille, joka ottaa päähän, on yksinkertaisesti kaupallinen musiikki. En nyt metallistinakaan ole mitenkään "kateellinen" siitä ettei mielimusiikkilajini menesty niin hyvin täällä Suomessa tai missään muuallakaan, mutta alkaa lähinnä masentamaan siirappi-imelät söpöttelyt, joita kuuntelevat lähinnä massateinit suurimmissa määrin siitä syystä koska "kaikki kaveritkin kuuntelee sitä". Esimerkiksi Destiny's Childin yksi kappale jäi taannoin soimaan viikkojen ajoiksi päähän, kunnes tilanne kehittyi niin vastenmieliseksi että välillä tulin harkinneeksi itsemurhaa. Onneksi en enää muista miten se kappale menee. Pakosti väännetyssä musiikissa inhottaa lähinnä se, että artistit eivät tee itse kappaleitaan. Kohta niitä ei varmaan itse enää edes lauleta, musiikkivideoissa jonkun hipin ulinaa on äänitetty soimaan ja Christina Aquilera tjsp. vain irvistelee ylimeikatulla naamallaan ja heiluttelee takamustaan sinne tänne nyrkkeilykehässä...

Mitä radiokanaviin tulee, mielestäni NRJ:llä ja KissFM:llä on kaikista huonoimmat valikoimat. Joskus joutuu esim. koulussa jommankumman kanavan uhriksi sellaisissa tilanteissa missä radiota ei saa pois päältä; silloin tulee pantua merkille että yhden oppitunnin aikana (45 minuuttia) saattaa kuulla saman kappaleen jopa kolme kertaa. Kun kanavalla lupaillaan jotain raskaampaa musiikkia, niin eiköhän sieltä tule sitten jotain Lordia, sitä teiniäksä-nuorison tulkintaa "metal-musiikista" ... Voin hyvin kuvitella fiktiivisen puhelinsoiton sinne keskukseen, missä valitaan kuuntelijoiden tilaamat kappaleet.
Minä: *soittaa*
NRJ: Hyvää huomenta, tässä on Janne, minkäs haluat kuulla maailman suosituimmalta hittikanavalta, eli NRJiiltä...?
Minä: Huomenta vain... löytyiskö sieltä vaikkapa Sonata Arctican semmonen kappale nimeltä Weballergy?
Janne: Tuota noin... ei varmaankaan... olisko joku toinen kappale?
Minä: Jooh... Mitenkäs olis Children of Bodom - Angels don't kill?
Janne: Ei ole nyt valitettavasti... muita?
Minä: Kai siellä jotain on... Metallican Turn the page?
Janne: Ei me semmosia täällä soiteta...
Minä: No ompas teillä laajat valikoimat.
Janne: Eihän siinä mitään, onhan meillä täällä tämä Las Ketchupin käläkälä-holololo-jejejeje. Eihän siitä oo kun kymmenen minuuttia kun sitä viime kertaa pyydettiin soimaan, joten ei kai haittaa jos pistän sen taas...
Minä: Antaapa olla. Kuulemiin *klik*

Räp-musiikki on kanssa sellaista mitä en ymmärrä. Purkkapoppi on mielestäni huonoa musiikkia, mutta musiikkiahan se silti on, kun taas Hip hop-tyylinen räpätys ei kuulosta korviini musiikilta ollenkaan. En haluaisi sellaiseen sekaantua millään tavalla ehkä juuri siitä syystä kun en tajua koko hommasta mitään. Itse Räp-artisteja vastaan minulla ei mitään, paitsi sellaisia huumepilvissä kasvaneita joidenka "riimit" perustuvat lähinnä isotteluun ja omasta ihonväristään erottuvien ihmisten mollaamiseen. Joskus silloin tällöin näkee talk-showeissa vieraina jotain tunnettuja räppäreitä, jotka vaikuttavat ihmisinä aika rennoilta ja mukavilta häiskiltä, mutta järkyttää sellainen ajatus että tuokin ihminen, joka istuu vierastuolissa ja nauraa ja ottaa kantaa tavallisiin ajankohtaisasioihin, on joutunut yli kymmenen vuotta tekemään sellaista sekamelskaa ja jollain ihme tavalla saanut sitäkin kautta rahaa...

Empä arvannutkaan että tästä viestistä muotoutui näin pitkä. Joskus vuonna lanttu ja peruna, kun kuuntelin jonkinlaista Klamydian tapaista rokkia, saatoin kuunnella kaikenlaista mitä vain oli kuunneltavissa eikä verisuonia poksahdellut ohimolta pelkästään yhden kappaleen takia. Nyt olen nirsoutunut sen verran, että tekee kipeää jos joutuu pakkokuuntelemaan kaikenlaista kaupallista mäkätystä, mikä jää päähän soimaan niin että se irrottaa otteensa ajatusmaailmastani vain kirurgisin keinoin. En ole koskaan yrittänyt käännyttää ketään miksikään Underground Black Metal-örrimörriksi, ilmaisen täällä vain mielipidettäni, joka tuskin muuttaa kenenkään maailmaa.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Ponzo

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Kesäkuu 24, 2003, 11:04:56 »
Yleensä kaikki pop eli kaikki rakkausrenkutukset, mitkä tulevat yleensä radio Novalta. En voi kuunnella varttia pitempään. Ne kappaleet on niin imeliä että rupeaa oksettamaan. En osaa nimetä mitään yksittäistä,mutta pop ja iskelmät ovat kaikkein pahimpia. Niissä ei ole mitään sanomaa ja ne on tehty vain kaupallisessa mielessä. Eivätkä artistit osaa laulaa eikä bändi soittaa. Yleensä nämä myyvät itseään vähäpukeisuudellaan.

Räp on toinen mitä ei kuuntele mielellään. Mutta mieluummin sitä kuin poppia. Tätä musiikkia tulee RadioX:ltä (näillä leveyksillä ei kuulu mitkään muut radio kanavat ei auta kun kuunnella noita tai olet ilman). Olen kahvimukin kanssa samoilla linjoilla siinä että räp ei kuullosta musiikilta ollenkaan. Tyyppi vain lausuu jotain runon tapaista olevinaan jossain tahdissa ja taustalla vain pidetään tahtia. Jos tuo on musiikkia niin huonoa sellaista.

Olen myöskin kuullut että jotkut radiokanavat eivät tunne tai eivät suostu soittamaan kunnon musiikkia (kuten heavyä) koska se on liian rankkaa ja he saavat valituksia kun he soittavat niin sopimatonta musikkia. Yksikin tuttavani oli soittanut jollekkin radiokanavalle ja pyytänyt Stratovariusta. Ei pitu, se on liian rankkaa! Minun mielestäni se on kuitenkin sieltä kevyemmästä päästä heavy osastolla.

Elämäni kauhein kokemus musiikin saralla oli kun jouduin ATK-luokassa kuuntelemaan yhtäaikaa räppiä ja poppia! Parin kappaleen verran kestin,mutta sen jälkeen piti lähtee pois.

sahh

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Kesäkuu 24, 2003, 13:28:41 »
Tekno. Ei jumaliste, kun menee hermot joskus radion kanssa, kun jokaiselta normaalisti kuunneltavalta kanavalta tulee jotain ihme dancemusiikki-iltoja... -______________-

Kertakaikkiaan, en kestä pelkällä koneella tehtyä musiikkia, jossa sitten joku tunnistamattomaksi muokattu ääni toistaa yhtä tai kahta lausetta.

Ei, tämä ei tarkoita, etteikö koneita saisi käyttää musiikissa, ei missään nimessä. Mutta rajansa kaikella..

((Anteeksi, jos musiikkitermini ovat hiukan hakusessa, kesti erittäin kauan saada selville, mitä esim. nu-metal on, vaikka kuuntelen sitä lähes päivittäin...))

muokka.

PMMP:n tai mikä-nyt-ikuna-olikaan Rusketusraidat on ärsyttävin ja vastenmielisin kappale, jonka saan tällä hetkellä mieleen. Johtuu ehkä siitä, että se soi tuossa taustalla koko ajan >.<

Amon Karnak

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Kesäkuu 25, 2003, 04:29:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Irulan"
Mua ärsyttää kun eri kappaleissa käytetään samaa taustasoundii. Kuten esim Nas- The Message, Sugababes- Shape ja Graig David feat Sting- En-Muista-Nimee. Niissä on niiiin samanlainen tausta!!!!
Se ärsyttää!!!!!!!!

Se tausta on alunperin Stingin "Shape of my heart" biististä, jota sitten nämä muut ovat samplanneet tai lainanneet. Mikäs siinä jos se on hyvä biisi. Itse kyllä pidän Nassin Messagestakin, mutta siis tuo Sugababesinkin biisi on jo periaatteessa cover, enkä itse ainakaan pidä covereita ärsyttävänä, jos ne ovat hyviä. useat cover-biisit ovat jopa parempia kun alkuperäiset. Kyllä noilla jokaisella Stingin lainaajalla on varmasti lupa siihen, muutenhan siitä nousis oikeusjuttu.

Mikä sitten on minun mielestäni ärsyttävää musiikkia? No, yleensä sellainen musiikki mitä kuulee liikaa ja jokapuolella käy hermoille. Sitten nämä trance-biisit jotka on saman toistoa putkessa ja kun ne kappaleet on usein niin perhanan pitkiä. Lisäksi jos ihmiset kuuntelee niitä vielä toistolla. Arfs.

En sinänsä vihaa mitään yhtyettä tai artistia yli kaiken. Tietenkin jotkut on ärsyttäviä, muttei se välttämättä tee musiikista niin ärsyttävää. Mutta kaikenlainen liiallinen toisto on hirveää. Monipuolisuutta. Sitä jään usein kaipaamaan.

Yönlilja

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Kesäkuu 26, 2003, 00:53:21 »
Ensimmäisenä tulee mieleen teknopoppi. Teknoa sinällään rakastan, mutta jos siihen liitetään hempeä biisi, siitä tulee hermoja raastavaa jumputusta. Älkää kysykö, sillä tämän suhteen olen pilkunviilaaja. Tietysti en yleistä, sillä inhoni on enemmän artisti- kuin lajikohtainen. Esim. Häpeäkeni pidän DJ Sammystä enkä siedä Darudea. Niin se vain on.

Lajikohtaisesti inhoan yhtä yli muiden: Räppiä. Sen voin sanoa aivan suoraan ja pihtailematta. En ymmärrä kyseisen lajityypin ideaa, en pidä sen toteutuksesta ja melodiaa näistä löytyy usein vain nimeksi. Rap-musiikki ei iske. Ei. Myös dance-musiikki on miltei sietämätöntä.

Tietysti minua(kin) ärsyttävät Las Ketchupin tyyliset renkutukset. Niissä kun ei tuuppaa olemaan mitään ideaa. Puhumattakaan näistä Xtinoista ja Britneyistä. Ja tietyistä poikabändeistä.
Kuten sanoin, olen enemmän artisti - kuin laji-ihminen.

Poissa jenan

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #8 : Kesäkuu 26, 2003, 03:24:30 »
Iskelmät. Lähinnä suomalaiset tai "suomalaiset". "Suomalaisilla" tarkoitan iskelmiä, jotka ovat alunperin olleet esim. englannin kielisiä, mutta ne on sitten käännetty suomeksi. Kun näitä versioita sitten kuulee esim. radiosta, puhutaan suomalaisen iskelmän huipputeoksesta.. Se ei taas oikein mahdu minun kallooni. Alkuperäiset kappaleet ovat joskus mielestäni suorastaan hyviäkin, mutta..
Oikeasti suomalaisten tekemät iskelmät taas ovat suurimmaksi osaksi niin puppua ja kun nämä iskelmälaulajatkin ovat kaikki semmoisia arjakorisevia ja jarisillanpäitä.. Perun kaikki pahat sanani Jari Sillanpäästä, loistavaa musiikkia :)
Joitakin poikkeuksia löytyy, mutta yleensä sanon ei kiitos suomalaiselle iskelmälle.

Tekno on taas toinen. Semmoista päätöntä jumputusta kun ei jaksa millään kuunnella, vaikka pippuria pureskelisi. Jumputijumputijumputi yeah baby jumputijumputi..
Ja jonkun dj bompagobban remixit suosituista [tai vähemmän suosituista] kappaleista ovat käsittämättömiä. Mitä turhaan vääntää kappaleesta joku pippurin diskoversio!

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Kesäkuu 26, 2003, 09:18:05 »
Inhoan räppiä. Kaikenlaista. Suomalainen on kaikista kauheinta. On ehkä vain yksi räpkappale josta pidän ja sekin on sen musiikkivideon takia. Räp on vain niin aivottoman oloista, sanoitukset ovat useimmiten ihan perseestä ja niin tekemällä tehtyjä kuin vain mahdollista.
Sitten inhoan teknoa ja sellaista. Mitä ideaa siinä on kuunnella jumputijumputimusiikkia, jossa ei ole hädintuskin edes sanoja?

En voi sanoa, että inhoaisin kaikkea poppia, mutta suurinta osaa. Joku vanha menettelee ehkäpä: pidän todella paljon Madonnan vanhemmasta tuotannosta, ja Queenista. Ainakin jos Queen lasketaan popiksi. Mutta en näe mitään muuta kategoriaa minne sen sijoittaisi. Mutta sellainen aivoton teinikanamusa. Noouuh.

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Kesäkuu 27, 2003, 12:06:15 »
Mäkään en voi sietää purkkapoppia. Mulla on muutenkin niin rajoittunut musamaku. Mun mielestä musiikissa pitää oikeesti olla jotain sanomaa. Mä en voi ymmärtää miksi kukaan haluaa kuunnella sellaista "I love you, you love me"-tyyppistä teinipoppimusiikkia.
Jope Ruonansuuta inhoan myös. Tai no en ihan varsinaisesti, mutta siihen menee hermot. Pikkuveli on vielä sen suuri ihailija.
Ja kaikki mitä radio Suomelta tulee, suomalainen musiikki. Kyllä te tiedätte, sellainen iskelmä-tyyppinen musiikki. Ärsyttävää!

Friikki

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Kesäkuu 27, 2003, 13:34:45 »
Minä olen hyvin avoin musiikin suhteen. Kuuntelen melkein mitä vain.

Paitsi, että saan päänsäryn monista naisartisteista.

Esimerkkeinä vaikka ruotsalainen Emilia, joka tuli hyvin suosituksi Big big world-kappaleella. Minä en voi kestää Emilian ääntä, se on kamalaa kitinää ja vinkumista ja kurkkukiljuntaa. Puhumattakaan siitä, että biisien lyriikat ovat pusikosta ja kaikki kappaleet samanlaisia. Yyyhyi.

Suomalainen Kaija Koo, jonka kaikki biisit ovat toistensa klooneja. Sama melodia, samanlaiset sanat, aina rakkaudenkaipuusta ja miten ikävöinkään sinua rakas, tulisit takaisin, tuulikellot kilkattaa, ja kuka keksi rakkauden. En tykkää yhtään.

Ja kaikkien jumaloimat kaunottaret Britney Spears, Jennifer Lopez, Shakira ja Kylie Minoque. HYI. Melodiat saattavat olla ok, mutta ne massateineille tilatut kappaleet, sieluttomat mössöt ovat kammottavia.

Lisäksi oikein rankka mustahevimetallimikälie vie kuulon. Never!

Poissa Tohvelieläin

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Kesäkuu 28, 2003, 20:37:43 »
USAlainen R&B on muutamia poikkeuksia lukuunottamatta pelkkää vähäpukeisten naisten, ylibodattujen miehien ja kalliiden autojen esittelyä. Lauryn Hill ja Fugees on ihan OK., mutta onko se R&B:tä on toinen kysymys. Suomirap ja -hiphop on pahinta mitä musiikille voi tapahtua kun en kuuntele ulkomaistakaan. Pikku-G on pelkkä levy-yhtiön rahantekoväline. Brittiläinen dance ja saksalainen huumetekno on myös hirveää samoin kuin suomalainen iskelmätango. Kamalimman artistin palkinnon saa kuitenkin.................................................. ................
Jonna the ex-Gimmel! Kuulin katsoin tässä Suomen Virallista Listaa, jossa itse Jonna (ja ah niin sikasöpö Pikku-G) olivat vieraina. No piti tietenkin näyttää Jonnan video ja olihan se kokemus... Kokemus siitä miten alas ihminen voi vajota.

Vain minun mielipiteeni hänen äänityksestään- Ihmisenä en häntä tunne.

Helppo muistaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Kesäkuu 30, 2003, 19:06:26 »
miun mielestä kaikista rasittavinta musiikkia on elokuva musiikit! ne amerikkaliaset action-leffat joissa sama taustamusiikki toistuu jokaisessa toimintakohtauksessa; kuten Mission Impossible, Bondit...jne. tai sitten samankaltaisten elokuvien rakkauskohtaukset joissa enkelöidytään ja hehkutetaan, ja taustalla soi jonkun kimeä-äänisen naissolistin kamala rääkynä tai ulina. en vain pysty sietämään niitä!

Amon Karnak

• Ankeuttaja
Re: Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #14 : Heinäkuu 02, 2003, 03:54:13 »
Lainaus käyttäjältä: "mandella"
Ite en voi sietää Don Jonsson Big Bandia. Siinä on aivan kamala rytmi. Se vaan on jotenkin niin kamalaa, en voi sietää sitä. Silti se on pakko kuunnella kun se tulee radiosta... Tuskaa!

Pakko puuttua vielä tähänkin. Don Johnson Big Band on muutakin kun se yksi biisi. Oletan että tarkoitat "One mc, one delay"-biisiä. Siinä on vähän omaperäinen rytmi eikä sen levyn muissa biiseissä ole saamaa rytmiä. Hassua että voit tuomita koko bandin yhden kappaleen perusteella jonka olet kuullut radiosta. Rasittava asenne.

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
    • http://r2.missalie.net
« Vastaus #15 : Heinäkuu 16, 2003, 14:54:25 »
Yritän olla pahemmin fleimaamatta. Yritän.
Se mitä todellakin karsastan on R'n'B (spelling?). Kuuntelen mielelläni 'rankkaa' musiikkia joka herättää vahvoja tunteita, mutta valjurytminen ja valjuilla äänillä laulettu R'n'B on mielestäni täysin turhaa. Puhumattakaan sen ympärille kasvaneesta tisi ja pyly-kulttuurista. Siitä ei hyvää seuraa *vilkuilee ikkunasta ulos naapurin tyttöjä..*.
 Toisena inhokkinani tulevat rap, hiphop ja latinomusa. Sinänsä niitä vastaan minulla ei ole mitään, vähemmän minä esimerkiksi Eminemistä ärsyynnyn kuin Mariah Careysta, mutta mielestäni gettopaasaaminen sekä rapin homovastaisuus ovat vähintäänkin typeriä. Kaiketi niilläkin on oma kaunis idealisminsa, mutta minulle se on jäänyt täysin epäselväksi. Musiikilla pitäisi olla kunnollinen melodia, iskujumputus ja huutaminen eivät nosta mitenkään miellyttäviä fiiliksiä. Latino on pelkästään ärsyttävää.

Arvostan yhtyeitä jotka itse tekevät musiikkinsa alusta loppuun, minkä takia inhokkilistalleni kuuluvat myös monen monet poppibändit. Muuten epäarvostukseni syyt ovat samat kuin R'n'B:llä (ei, en kuitenkaan väitä että pakanahevi olisi pikkutytöille yhtään sen terveellisempää kuin Britney Spears).

Iskelmät ovat selän jatkeesta. Toki osa niistä on kuunneltavia pelkän korniutensa ansiosta (etenkin autoreissuilla), mutta en niistä kyllä mitään kiksejä saa.

Serbeth

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Heinäkuu 18, 2003, 15:27:36 »
Joo.

Rap - Mitä tahansa saatte sanoa, ei iske.
Tässä on juuri tuo sössöttävä puhe ja varsinkin suomalaisessa kulttuurissa sitten kuvitellaan olevansa jotain ämseitä ja gangstoja.
Hoetaan joka säkeessä samaa, kuinka rakastuttiin ja petettiin ja niin. Juuri tuo ärsyttävä komppi ja mitäänsanomaton pauke.
Tietysti räppi on musiikkia ja monelle rakasta, minä vain en näe sitä kuunneltavana listoillani.

Amerikkalaisrokki -
Hyviä esimerkkejä kaupallinen metalli Audioslave. Toiseksi voisin nostaa nu-metallisti-Linkin P:n, vaikkei kyseinen yhtye rokkia/metallia takaakaan.
Audioslavessa haittaa asiantuntematon tuplaabasarijyystö.
Linkin Parkia monet sietävät tuommoisen musiikin ystävinä, itse en vain pidä.

Poissa iidba

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Heinäkuu 18, 2003, 16:06:25 »
Olen pienestä pitäen rakastanut musiikkia. En kaikkea kyllä.

Esimerkiksi rock on kamalaa. Hyi yäk, en vain tykkää.
Samoin teinipoppi, tykkään vielä vähemmän kuin edellisestä. Niin ja teinipoppia on mielestäni Britney, Mariah, Gimmel... ne jotka eivät tee itse musaansa/sanoituksia.
Klassinen musiikki. Sen tahdissa ei voi tanssia nopeasti, sen mukana ei voi laulaa. Liian kirkkomaista muutenkin.
Heavymetal. Joku voi tästä diggailla, mutta itse en voisi kuvitella kuuntelevani esim. Slipknotia/Kornia/jne. Pienet ja heikot korvat särkyy :P

Enimmäkseen kuitenkin olen melko kaikkiruokainen musiikin suhteen, vaikka rap onkin parasta ja sillä tavalla. Kyllä rap minun mielestäni ainakin on musiikkia... ihan yhtä lailla sekin on musiikkia kuin "örinähevi".
Ymmärrän että ne ovat mielipiteitänne, mutta joskus vain miettii että mikähän mahtaa olla syynä.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #18 : Heinäkuu 18, 2003, 17:08:20 »
No Gimmel ehdottomasti. Sitä en kertakaikkiaan kestä kuunnella. En ole alun alkaenkaan pitänyt koko bändistä saati sitten niistä lauluista joista yksikään ei ole lähellekään sellainen mistä voisin pitää.

Shakira. Hänelläkin on vain yksi muita parempi laulu [Whenever] ja siihenkin kyllästyin täysin muutaman kuuntelukerran jälkeen. Lisäksi joissain kappaleissa ärsyttää se haitarimusiikki tai mikä lieneekään. Ja en vain pidä hänen äänestään, vaikka eihän hän itse sille mitään mahda. Ei vain ole sitä sorttia joka iskisi minuun.

En nyt ala enää muita bändejä/artisteja tässä mollaamaan koska en edes ole varma mikä oli kenenkin kappale. Sen verran voin vielä törkeästi yleistäen mainita suorastaan vihaavani kaikkea sellaista musiikkia missä paukutetaan rumpuja tauotta ja karjutaan täysillä törkeyksiä kunnollisen laulamisen sijaan.
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Sparkle

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Elokuu 03, 2003, 10:30:46 »
Mielenkiintoinen aihe... nimittäin kun rupesin miettimään, niin huomasin ettei minulla juurikaan ole sellaista "en voi sietää" -musiikkia. Tässä tulee poikkeukset:

-Tina Turner ja Eros Ramazzotti. Siksi, koska Radio Nova soittaa sitä koko ajan.
-Telex, Disco, ym. määintäpoppi joka sisältää kaiken maailman "levottomat prinssit" ym. ällötykset.

Muuta en oikein sitten keksikään. Shake-ass -musiikki, rap, suomihiphop, suomirock (joutsenlaulutkin mukaan lukien)... kaikki menee. Nylon Beatia kuuntelen autossa ja samaan hengenvetoon menee kaikki listahititkin. Kuuntelen tarvittaessa myös heviä, vaikken siitä oikein välitäkään :p.

Maailmassa on kyllä niin paljon ärsytyksen aiheita, etten oikein jaksa tehdä musiikista sellaista. Maailmaan mahtuu kyllä musaa. En nyt yritä olla mikään "mä rakastan niinq kaikee musaa mitä on!!1" mutta nyt tuntuu jotenkin olevan muodikasta vihata listahittejä, mitä en tajua. Ja helppoa kuunneltavaa halveksitaan muutenkin. Tietenkin, jos saan itse päättää niin musa asettuu suomirock-brittipop -akselille, mutta en minä jaksa koko ajan vaihtaa radiokanavaa autossa jos sieltä ei satu tulemaan täydellistä musiikkia. Korkea ärsytyskynnys tässä tapauksessa.

Nelli

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Elokuu 03, 2003, 13:02:15 »
Siedän melko hyvin kaikenlaista musiikkia. Aika turhaa käyttää energiaansa vihaamaan musiikkia. Musiikkia, josta joku ei pidä, on aina ollut ja tulee olemaankin.

Ehkä ainoa musiikki, josta saan päänsärkyä, on trance-jumputus, jota kaverini sattumoisin sattuvat rakastamaan. :P Biisit ovat samanlaisia, todella pitkiä ja erittäin puuduttavia. Kaverini aina sanovat "Hei, nyt tulee hyvä kohta." Minä tietysti korva tarkkana kuuntelen, mutta normaalisti en erota mitään eroa, saati sitten 'hyvää kohtaa'.
Annan kavereideni pitää tästä musiikista. Toki itsekin pystyn sitä kuuntelemaan, mutta jos on mahdollista valita tämän ja minkä tahansa muun musiikin välillä, niin valitsen sen toisen.

Kaikki muu musiikki meneekin melkeimpä mukisematta. On tietysti sitten niitäkin artisteja/bändejä, joista pidän erityisen paljon. Uusimpana villityksenä räppi. Ennen tätä vihasin (siis todella vihasin..), joten ymmärrän kyllä näitä räpin vihaajia täälläkin. Nykyisin kuitenkin räppi on mielestäni melkeinpä parasta musiikkia. Eminem, DMX, The Roots, Dickes B (vähän saksalaistakin mukaan :D) ja jopa suomiräppi menee (RDN, Fintelligens, Spesialisti jne.). Juu, vähän aiheen vierestä..

Tuli vaan mieleen, että jotkut täällä ilmottavat vihaavansa musiikkia, jota artisti/bändi ei ole itse tehnyt. Kysymys kuuluukin, että erottaako sen sitten niistä kappaleista? Siis jos kuulee vaikka kappaleen ensimmäistä kertaa, niin pystyykö sanomaan, onko esittäjä tehnyt sen itse? Vai pitääkö ensin ottaa esittäjästä selvää, onko itse tehnyt biisinsä, ja sen jälkeen voi vasta alkaa pitämään/vihaamaan..?
Siis kyllä minäkin arvostan enemmän artisteja/bändejä, jotka itse tekevät biisinsä, mutta kyse olikin musiikin pitämisestä ja vihaamisesta.

Hattara

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Elokuu 03, 2003, 14:47:03 »
Elikkä. Pyrin laajentamaan musiikintuntemustani jatkuvasti ja musamakuuni mahtuu useita eri genrejä (miten senkin nyt ottaa).

Mutta metallimusiikki ei todellakaan ole minulle tehty, ei ainakaan suurin osa siitä mitä metallimusiikki edustaa. HIM menee, eli tällainen lovemetalli-tyyppinen musiikki on kaunista. Ja jos sanoisin, etten pidä musiikista jossa käytetään ääntä, karjutaan ja huudetaan, ei se olisi totta, sillä joistain sellaisistakin bändeistä pidän. Huonot lyriikat eivät minua kiinnosta, kuten sellaiset "oh baby, oh oh" -jumputukset. Ja minulle on tärkeää, että artistit tekevät itse omat kappaleensa, musabisnes on jo muutenkin tarpeeksi täynnä tuotteita. Teknomusiikkikin on alkanut ärsyttämään. Nimittäin akustiset soittimet ovat kauniita, konetaustatkin menevät, jos ne eivät herätä liiaksi huomiota (tai siis, etteivät ne häiritse minua liikaa ^^). En nyt halua alkaa erottelemaan ketään inholaulajiani, sillä monilla artisteilla on todella upea ääni, vaikkein heidän musiikistaa liiemmin pitäisikään. Suomi-iskelmät eivät myöskään ole minun juttuni, mutta niitäkin on niin monenlaisia... tämäpä on vaikeaa.

siunattu

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Elokuu 04, 2003, 18:21:50 »
minä en voi sietää teknoa, kun sitä kuulen. tulen merisairaaksi, kun lauluissa lauleta, ei voi kuunnella sanoja tai mitään, eikä niissä ole mitään sanomaakaan. (kyllä minä tiedän että se kuuluu siihen tyylin, en vain satu pitämään siitä pätkääkään. ) kai ymmärrätte? onneksi sitä harvoin kuulee radiosta tai mistään.

toinen mitä en voi sietää, on hutaistu, mitään sanomaton purkkapop, voisiko sitä edes musiikiksi sanoa? muutama kauniiksi muutettu teinityttö laulaa setien ja tätejen tyylillä suunniteltuja yhteensopimattomia riimuja epäonnistuneesta rakkaudesta ja pettämisestä. tuskin. ei se enempää perusteluja tarvitse.

tekno + purkka. :)
sekavaa.

Lils

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Elokuu 05, 2003, 17:14:44 »
En voi sietää metallia. Veljeni kuuntelee lähes jatkuvasti metallimusiikkia. Mielestäni se on inhottavan ahdistavaa. Sanoistakaan ei saa aina kunnolla selvää... Ainakaan niiden bändien sanoista, joita veljeni suunnilleen 24/7 kuuntelee. Pidän iloisemmasta musiikista, sellaisesta jonka sanoista saa selvää. ^^

*yskäisee* Kuuluukohan Nightwish metallimusiikkiin? Nighwishistä nimittäin pidän kovasti. ^^

Darkkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Elokuu 05, 2003, 19:10:53 »
Huomaan etten ole aikaisemmin perustellut kantaani juurikaan (ollenkaan) Koen tarpeelliseksi ainakin yrittää korjata tämän virheeni, jos jotenkin onnistuisin siinä, mutta saa nähdä onnistunko.

Minä siis en pidä Rap musiikista, mutta miksi onkin jo vaikeampi kysymys. Koen jokseenkin ettei Räppärin tarvitse juurikaan osata laulaa.
Miksi ajattelen ettei Räppärin tarvitse osata laulaa. Räp tuntuisi olevan vain sanoja peräkkäin. Sanoja jotka sanotaan ei lauleta. Yksikään Rap kappale ei ole vielä saanut selkäpiissäni kulkemaan kylmiä tyytyväisyyden väreitä musiikin (tai sanojen) takia. Saman tyylisyys kyseisessä musiikissa ei oikein saa minua innostumaan. Rap kaipaisi mielestäni enemmän värikkyyttä, tai sitten siitä pitäisi karsia pois se vähäkin värikkyys. Toisaalta se tuskin saisi minua muuttamaan kantaani. Olisin valmis pyörtämään puheeni, jos kuulisin täydellisen mainion ja upean kappaleen. Rap keskittyy mielestäni liikaa laulajaan, ja se on (minun mielestäni) paha puute. En toki hyväksy sitäkään jos laulu jätetään taka alalle.

Viestini lopussa suluissa oleva herttainen toteamus "Örinähevi kunniaan" Taisi olla viehättävän mieleni aikaan saannos jota en kenties miettinyt loppuun asti sen siihen kirjoittaessani. Heavymetal - Örinähevi kuten ystäväni totesi - on kuitenkin tavallaan osaksi se minun musiikki tyylini. Deat, Black miksi siis ei Heavykin? Voisin kai todeta tuon "Örinähevi kunniaan" toteamukseni olevan joku mielessäni syntynyt ajatus ihmisten samanlaisuudesta ja tietenkään en itse olisi valmis menettämään mitään eli kaikkienhan pitäisi tulla kaltaisiksseni ja mm. pitää metallista. En sanoisi, että Metal olisi välttämättä jonkun muun silmissä tai korvissa parempaa kuin muu, mutta kyseessähän oli minun viestini ja minun mielipiteeni, ja näin ollen koen ettei tuo viaton sivuhuomautus "Örinähevi kunniaan"  on sanoisinko täydellisen oikein jos se on minun viestissäni ilmenevä minun mielipiteeni, jonka halusin tuoda julki.

Ehkä viestini oli kenties hieman tuomitseva tai muuten sellainen, josta joku muu ei ehkä saanut esille ideaani, mutta se on osaltaa minun tapani kirjoittaa. Omituista höpön nöppöä, jos sallitte tuon ilmaisun.

Olin siis laiska ja en viitsinyt ruveta luettelemaan tuhatta ja yhtä bändiä/laulajaa jotka nyt ovat kovan hypetyksen kohteena, ja itse en näe sille syytä. Mainitsin Gimmelin, josta en pidä, ja jota en suuremmin muutenkaan kunnioita. Kwanin taisin myös mainita, ja nähtävän erheellisesti oletin näistä ymmärrettävän mitä ajoin takaa. Että voisin välttää kysymyksen miksi en pidä Gimmelistä vastaan, että en pidä siitä miten se koottiin. Voisin kuitenkin hyväksyä musiikin ja kuunnellakkin sitä jos se olisi hyvää, mutta sitä se ei ole.

Toivottavasti sain tällä kertaa selitettyä hieman paremmin mitä tarkoitin.