Kirjoittaja Aihe: Vampyyrit ja muut ihmeoliot  (Luettu 11147 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Vampyyrit ja muut ihmeoliot
« Vastaus #50 : Huhtikuu 23, 2007, 19:03:58 »
En ole oikeastaan koskaan pitänyt vampyyreja mitenkään erityisen ihmeellisinä otuksina, ja minua joskus kummastuttaa se, miten jotkut ovat niin vampyyrien lumoissa. Ajatus vampyyriudesta itsessään on jotenkin... en nyt sanoisi kuvottava, mutta jotensakin epämiellyttävä. Ymmärtääkseni erästä ystävääni, joka on jonkin sortin vampyyri-fani, olen lukenut jonkin verran Ricen kirjoja, tässä topicissa muutamaan kertaan mainitun Meyerin Houkutuksen sekä Stokerin Draculan. Nuorempana lueskelin myös Pikku Vampyyri -sarjaa, kun yliluonnolliset jutut kiinnostivat ja yksi kaveri suositteli. Ricen kirjat olivat melko viihdyttäviä kuten Meyerin Houkutuskin, mutta Stokerin Draculasta en erityisemmin pitänyt. Minua jotenkin ärsytti tapa, jolla kirjoittaja vei tarinaa eteenpäin. Olen kai jotenkin viallinen yksilö, kun kyseinen klassikko ei oikein sytyttänyt minua. :P
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Pikke Wood

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Heinäkuu 04, 2007, 19:36:59 »
Minulla on joku innostus Vampyyreja ja ihmissusia kohtaan. Anne Ricen kirjoja haluaisin lukea, mutta olen niin laiska menemään kirjastoon, että.. :D
Olen lukenut ainoastaan Darren Shanin vampyyri sarjaa, en omista ekaa kirjaa mutta siitä eteenpäin johkin 10 kirjaan asti musitaakseni. Ja lisää on saatava, heti kun rahatilanne sen sallii. :) Hänen kuvauksensa vampyyreistä ei ole lähelläkään omaa mielikuvaani, mutta tykkään silti kirjoista.

Ihmissusista kertovia kirjoja en ole löytänyt.

Katarr

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Syyskuu 23, 2007, 21:58:35 »
Olen aina ollut täysin hurahtanut kaikkeen vampyyreihin liittyvään. Se maailma on jotenkin niin mielenkiintoinen ja kiehtova. Ensimmäisiä vampyyrikirjoja joita luin, olivat Darren Shanit. Ne olivat aika hyviä, mutta valitettavasti meidän kirjastossamme ei tainnut olla kuin 4 kirjaa ja se lukeminen töksähti siihen. :/ En kyllä edes tiedä, montako niitä on ilmestynyt tähän mennessä. Pikkuvampyyri-kirjoja vihasin, vaikka ystäväni koittivat niitä minulle ala-asteella tuputtaa. xD

Olen myös lukenut Bram Stokerin "Drcaulan", mutta jotenkin se ei iskenyt. Liian monimutkaisesti kuvailtua, ne "kirjeet" jne eivät oikein sopineet minun makuuni ja muutenkin se loppu oli vähän meh. Mutta onhan se niitä ensimmäisiä kunnon vampyyrikirjoja, joten pitäähän sitä kunnioittaa. :D

Sain nyt ihan vasta luettua Anne Ricen "Veren vangit" ja täytyy sanoa, että rakastuin kirjaan täysin. Aivan ihana, vampyyrikuume iski uudestaan vahvempana kuin koskaan. :D Oli pakko laittaa se Vampyyri Lestatkin heti kirjaston varaukseen.

Se Houkutus olisi varmaan ihan mielenkiintoinen lukea, kaverini kehui sitä hyväksi kirjaksi.

mufri

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Marraskuu 15, 2007, 22:39:03 »
Luin Anne Ricen Veren vangit parisen vuotta sitten ja jäin heti koukkuun :) Etsin sitä kuumeisesti kaikkialta mutta ei löytynyt mistään suomesta, joten tilasin sen, Vampyyri Lestat sekä Vampyyri Armand loppujen lopuksi amazonista x) Sitten kun luin kirjat uudestaan, iski vampyyrikuume pahempana kuin koskaan, kuten Katarr niin osuvasti sanoi! Varsinkin Veren vangit oli häkellyttävän vangitseva (heh) kun vampyyrit kuvailtiin aivan eri näkökulmasta mitä ennen on tehty. Jumituin lukemaan monta kohtausta uudestaan ja uudestaan niiden ollessa niin kiinnostavia ja tunteikkaita. Huomasin myös useaan otteeseen ajattelevani "voi jos voisi olla vampyyri, kuinka ihanaa elämä olisikaan" tottakai kun järjellä nytten ajattelen en kyllä olisi niinkään varma tästä, mutta kun on äskettäin eläytynyt täysillä Louisin (kirjan päävampyyri) elämään ja maailmaan en voinut muuta kuin kadehtia häntä ^_~

Tuon Bramstokerin Draculan ostin parisen kuukautta sitten, mutta en ole vieläkään jaksanut avata kirjaa kun on ollut niin monta muutakin meneillä..

Ehdottaisin kyllä kaikille ketä vampyyri-kirjat kiinnostavat Anne Ricen kirjoja :)

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #54 : Marraskuu 17, 2007, 15:16:34 »
Vampyyrit kiinnostaa kovasti! Mikäli kirjoitan jotain fantasiatarinaa, niin melkein aina juoneen on sekoittunu muutama vampyyri ^^ Vampyyrit ovat niin eksoottisia, ja hurmaavia, kuten keijukaiset, haltiat, menninkäiset ja kaikki tuommoiset. Fanatsiaolioissa on jotain niin kiinnostavaa.

Minun on pitänyt jo muutama kuukausi lukea Houkutus. Kaikki ovat kehuneet sitä, joten haluan itsekin lukea sen, tarkistaa onko se niin hyvä kuin puhutaan. Ja takakannen olen lukenut, vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Darren Shaneja olen lukenut. En näistä oikein tykkää, vampyyrien kuvaus ei ole sitä mitä minä ajattelen. R.L Stinen Vampyyrisiskokset- sarjan tähän mennessä tuleet kaksi osaa olen lukenut, ja ne vaikuttavat ihan hyviltä. Tietääkö kukaan, että onko joku muu kuin Stine käyttänyt ideaa, että vampyyrit osaavat muuttua elämiksi?

Ja eikun Houkutusta metsästämään :D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #55 : Marraskuu 23, 2007, 20:12:42 »
Vampyyrit ja ihmissudet! Aww, onko parempia taruolentoja olemassakaan? Vastaus: No eipä taida löytyä.
Vampyyrit varsinkin ja taruolennot yleensä, ovat kiehtonet minua pienestä pitäen. Tavallisile lapsille kerrottiin iltaisin satuja, minä halusin kuulla kauhutarinoita, yleensä vampyyreistä, ihmissusista ja lohikäärmeistä. Vampyyrit ovat keihtovia hahmoja, ja niillä on oma legendansa. Dracula on luettu ja katsottu moneen kertaan, varsinkin vanhimmat versiot, ovat erityisen rakastettavia. Muista vampyyrikirjoista, olen lukenut Darren Shanit (tykkään, tykkään, tykkään! Toivottavasti kuudes kirja tulee pian suomeksi!) Lisäksi on vampyyrisiskokset, Houkutus ja hmm.. olikohan vielä joku muukin.. mm.. Veren vangit, joo sehän se :D

Vampyyreistä on useita myyttejä. Joidenkin mukaan, vampyyrin voi tappaa vain hopealuoti, tai jokin muu hopea esine, tai vaihtoehtoisesti puuvaarna, joka täytyy iskeä sydämeen. Jotkut sadut kertovat, että vihkivesi ja ristit ovat myöskin vaaraksi näille ihmisenkehossa oleville verenimijöille. Joissakin tarinoissa taas Vampyyria ei tapa paljon mikään, ja se osaa muuttua lepakoksi... Kukaan ei varmaan tarkkaan tiedä, mistä tuo olento ihan alun alun perin sai alkunsa. Dracula on kuitenkin ehkä tunnetuin aloitushahmo vampyyrille. (En nyt muista kuka sen alunperin kirjoitti, mutta joo..)

Ihmissusista on tullut katsottua paljon elokuvia, mutta kirjoja en ole tainnut lukea, mitä nyt Harry Pottereissa on törmännyt Remukseen ja kumppaneihin... Hmm... jos joku teitää hyvän ihmissusi kirjan, niin antakaa vinkki ;D Sellaista...

Zenzibar kuittaa. Mwah, verenimijä itsekin.. x))
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #56 : Tammikuu 14, 2011, 18:43:32 »
Tunnustan, vampyyrit kiehtoo mua. Oon lukenut alkuperäisen Draculan ja Draculan tarinan, joka on tehty elokuvan Bram Stoker Dracula- elokuvan pohjalta. Tykkäsin enemmän Draculan tarinasta, kuin alkuperäisestä - alkuperäinen on tylsä.

Oon lukenut kaikki Twilightit, mutta enemmän mua kiinnostaa niissä se romanssi, kuin vampyyrit. Sillä Cullenit eivät ole oikeita vampyyreita - ensinäkin vampyyrit kuolevat auringonpaisteessa. Vampyyrien legendaa pitää kunnioittaa. Muuten mulla ei oo mitään Twilight- sarjaa vastaan, olenhan fani.

Luen tällä hetkellä Anne Ricen Veren vankeja. Olen nähnyt sen leffasovituksena ja pidin jo silloin siitä. Kirjana se on vielä parempi, mutta leffaversioikin kunniottaa hyvin kirjaa.
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #57 : Tammikuu 17, 2011, 12:19:01 »
Uah.. Rakastan kaikkia yliluonnollisia hahmoja! Erityisesti vampyyrit ovat lähellä sydäntäni! Parhaimman kuvan vampyyreistä saa minusta Varjojen Kaupungit-kirjoista. Ajattelen niiden olevan sivistyneitä, hillittyjä, kasvoiltaan vähän kärsineennäköisiä. He eivät ole kuitenkaan varsinaisesti komeita hurmuri tyttöjä ja poikia. Ihmisudet eivät ole niin kivoja johtuen niiden "raakalaismaisuudesta"

En ole (vielä) lukenut paljoa vampyyrikirjallisuutta. Twilightit olivat ihan ok-kamaa. Pidin myös paljon Varjojen kaupungista, vaikka pääosassa eivät olekaan nuo verenimijät.

Poissa Haine

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #58 : Lokakuu 03, 2011, 19:36:15 »
Mullakin on joku ihme pakkomielle lukea yliluonnollis-aiheisia kirjoja... viimeisimpänä paranormaali, nälkäpeli ja yön talo(joo noi kaksi tuli vähän jälkikädessä), mut kumminkin! Ja olen mä tietysti lukenuut draculan ja frankensteinin, pari twilightia, vampire kisses-kirjan ja tietty veren vangit... onhan noita tullu luettua sekä suomeksi että enkuksi

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #59 : Lokakuu 06, 2011, 13:36:15 »
Rakastan vampyyri- ja ihmissusikirjoja yli kaiken! Hurahdin fantasiaan kun noin vuosi sitten näin ensimmäisen ihmissusi-leffan mistä ihan oikeasti pidin. Se oli Dog Soldiers. Se tuli yöllä mtv3LEFFAlta ja se oli aivan mahtava! Olen aina pitänyt kauhusta, ja tämähän ei omasta mielestäni ole pelottava, mutta se oli hauska. Paljon verenlentoa!;) Sotilasmeininkiä ja taistelua eloonjäämisestä. Sitten Dog Soldiersin jälkeen aloin lukemaan fantasiakirjallisuutta. Niistä parhaat ovat ehkä tämä kaikkien tietämä Twilight. En pidä siitä rakkaustarinana, vaan siitä että siinä on ihmissusia ja vampyyreja:) Muita hyviä kirjoja ovat Susan Krinard; Pimeällä puolella. Kirja kertoo Griffin ihmissudesta joka elää laumansa ulkopuolella siskonsa Gennan kanssa. Sitten kuvioihin tupsahtaa vampyyriksi muuttunut Alice Charles, eli Allegra joka on ilman isäntää. Allegra poikkeaa muista vampyyreista: Hän osaa rakastaa. En ala spoilaamaan enempää mitä kirjan takakannessa luki;) Kirja oli hyvä ja luin sen tuosta noin vain^^ Suosittelen.

Toinen loistava kirja on Michele Hauf; Rakas vamyyrini. En ole ehtinyt lukea sitä ihan vielä loppuun, mutta olen pitänyt siitä paljon tähän asti. Eli kirja kertoo Blu ihmissudesta jonka julma isä naittaa vampyyrille tehdäkseen rauhan vampyyrien kanssa. Ihmissusien keskuudessa naaraat ovat harvinaisia, joten 'uhraus' oli suuri. Vampyyrit ottavat rauhanehdotuksen vastaan ja lepo syntyy. Vaan avioliitto ei takaa rauhaa; ei kansakuntien välillä eikä varsinkaan aviovuoteessa.

Onhan näitä muitakin kirjoja luettu mutta nimiä en muista^^'

-Husky-

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #60 : Lokakuu 11, 2011, 20:24:19 »
Oon lukenut kaikki Twilightit, mutta enemmän mua kiinnostaa niissä se romanssi, kuin vampyyrit. Sillä Cullenit eivät ole oikeita vampyyreita - ensinäkin vampyyrit kuolevat auringonpaisteessa. Vampyyrien legendaa pitää kunnioittaa. Muuten mulla ei oo mitään Twilight- sarjaa vastaan, olenhan fani.
Anne Riceen en ole kerennyt tutustumaan, ne kirjat eivät vain jotenkin vaikuta kiinnostavilta :D
 mutta tuossa onkin mun viestin tärkein pointti, että mun mielestä tossa Twilightissä vampyyrit eivät olekaan niitä normivampyyreja, vaan meyerpyyrejä.. :D

Suosittelen muuten lämpimästi elokuvaa "Hopealuoti" vanhoille kasarileffafaneille, katsoin sen ja meinasin pissata housuun :D
Se ihmissusi vaan oli todella epäaidon näköinen, ja sitä olisi voinut pitää pimennossa pidempään..
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Huhtikuu 03, 2015, 18:14:38 »
Veren vangit on tosiaan suomennettu ja elokuva myös tehty. Älkää katsoko elokuvaa ennen kuin luette kirjan, elokuva on surkea. Mitä mieltä olette kirjasta Vampyyri Lestat? Olen lukenut paljon Anne Ricen kirjoja mutta mitä mieltä te muut olette niistä?
Don't blink. Blink and you're dead.