Kirjoittaja Aihe: Vampyyrit ja muut ihmeoliot  (Luettu 11141 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Fleur

• Ankeuttaja
Vampyyrit ja muut ihmeoliot
« Vastaus #25 : Huhtikuu 23, 2004, 18:13:42 »
Envu on hengissä, hienoa ^^ (viime viesti helmikuulta siis...)

Lainaus käyttäjältä: "Envu"
Ricen kirjoista vielä.
Onko joku teistä saanut käsiinsä muutamista Ricen kirjoista tehtyjä sarjakuvia?
Ajattelinpa vain, että minä ostin viime syksynä The Tale of the Body Thief - Graphic Novellin, ja nyt kun sen viimein selailin läpi, niin täytyy sanoa, että voisi olla mukava löytää niitä lisääkin. ^^

Minäkin olen tuon lukenut. Jos ei lasketa sitä että haluaisin murhata taiteilijan, niin ihan hyvähän se oli...
The Vampire Lestat oli graafisena novellina pääkaupunkiseudun kirjastostakin saatavilla, mutta -ne (2 kappaletta -Isossa Omenassa ja Tapiolassa- toinen kadonnut ilmeisesti niin kauan aikaa sitten että poistettu Helmetin tiedoista) on pöllitty. Iivulia, eikö? Ja sitä ei tosiaankaan saa mistään, ei ainakaan saanut pari kuukautta sitten kun etsin.

Varjolepakko

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Huhtikuu 28, 2004, 22:24:24 »
Vampyyreja? Voi kyllä kiitos. Kaikkien fetissieni ja pakkomielteideni joukossa suurin.

Anne Rice on suosikkikirjailijani Sandemon lisäksi. Olen lukenut häneltä neljä ensimmäistä vampyyrikronikkaa, IwtV:n, TVL:n  ja QotD:n suomeksi ja TotBT:n englanniksi. Memnoch ja Armand odottelevat hyllyssä.

Olen nähnyt molemmat elokuvat ja voin sanoa, että Veren vangeissa Tom Cruise ja Brad Pitt ovat parhaimmillaan. :D Miten paljon komeampi Cruise olisikaan Lestatin vaaleilla kiharoilla... Erittäin hyvä elokuva. Suosikkejani.
Kadotettujen kuningatar... on huono. Siinä ei ole mitään muuta samaa kirjaan nähden kuin henkilöt. Hyi. Louisin ja Armandin ja Gabriellen ja Mekaren jättäneet lähes kokonaan pois. Tottahan toki Louie & Armand siellä ovat, mutta kun heillä on niin vähäinen rooli... Seistä vain taustalla. Toisaalta, pidän enemmän QotD:n Armandista kuin IwtV:n. Antonio Banderas on muuten ihan kiva, paitsi että Armandin tulisi näyttää 17-vuotiaan mallista veistetyltä elävältä marmoripatsaalta. Kaipa ne ovat elokuvaa tehdessään halunneet pönkittää hänen imagoaan johtajana vanhemmalla hahmolla.

Suosittelisin, jos voisin, mutta en voi; olen luonut itse kokonaisen vampyyrisaagan. Sen verenimijät perustuvat paljolti riseaanisiin, paitsi ovat inhimillisempiä. Siinä on kyllä kaikennäköisiä muitakin otuksia. Vampyyrit ovat kuitenkin pääosassa. Ovatpa vielä kovin sympaattisia olentoja, sellaisia, joista ei voi olla pitämättä. Tai ehkä se on vain tuo äidillinen rakkauteni. Ja tarina on slashia. Änseetä ja ärrää.

Bram Stokerin Krapulankin olen lukenut ja pitänyt. Olen myös katsonut muutaman niistä useista filmatisoinneista ja suoraan sanoen minua harmittaa aina suunnattomasti, kun lopulta käy niin, että kaikki mukavat hammaspeikot tapetaan. Kieltämättä useimmat leffantekijät luovat vampyyreista aivottomia, sähiseviä petoja, jotka eivät osaa puhua eivätkä muuta kuin sännätä ympäriinsä avuttomasti ja etsiä sapuskaa.

Eikös Anne Rice muuten ole nyt päättänyt vampyyrisarjansa?

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
    • http://www.aleczandria.org
« Vastaus #27 : Kesäkuu 16, 2004, 13:22:08 »
[hiukan offtopic] Wohoo! Myös täällä yksi uusi rice-fani ilmoittautuu... lainasin eilen kirjastosta veren vangit ja se oli mahtava. Se oli niin todentuntuinen tai siis se kirjoitustyyli. Kannattaa todellakin lukea.

(Dracula saa mennä vaikka pusikkoon, kun se oli niin tylsä ^^)

[offia]Muuten meidän kirjastossa on aina niitä hyllyssä pari...[/offia taas]
Ja jos todellakin haluaa lukea vampyyreistä, niin kannattaa lukea Pikku Vampyyri-kirjat ja Darren Shanit (muuten sen kirjailijan oikea nimi on
O'Shagnaessy tai jotain siis irlantilainen).

Tietysti Draculakin kuuluu yleissivistykseen (ainakin mun mielestä^^) ja kannattaa lukea siitä alusta tietoja vampyyreistä (pari ekaa sivua). Se voi kyllä tuntua aika tylsältä...

Ja eikö muuten joku ole kirjoittanut kirjan sen morsiammesta (ja onko se elizabeth, siis se morsian???)
"Et voi vain istua ja odottaa inspiraatiota. Sen perään on lähdettävä nuijan kanssa."
Jack London

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #28 : Heinäkuu 07, 2004, 15:00:29 »
Minä pidän kirjoista, joissa on vampyyreja tai muita "yliluonnollisia" olentoja, tiettyyn rajaan asti. Jos niistä tehdään mielettömiä tappajia, en pidä, sillä onhan vampyyreilläkin aivot, sillä nehän ovat ihmisiä?

En ole hirveästi näitä taruolentoja koskevia kirjoja lukenut, mutta ne, mitkä olen lukenut, ovat olleet hyvinkin mielenkiintoisia, koska niissä vampyyrit yms. on kuvattu aika kauniisti.

Pikku Vampyyrejä en ole lukenut - Myönnetään! Yhden, mutta en siitäkään paljoa muista, ne olivat ihan jees, jos oikein muistan, huumoria niistä ei puuttunut, mutta pidän kuitenkin vähän "vakavemmista" verikirjoista. Draculaakaan ei ole tullut luettua, en ole oikein ajatellut aiaa.. :D Mutta, pitääpä mennä kirjastoon ja etsiä vampyyrikirjoja.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Syyskuu 20, 2004, 22:03:30 »
Olen kohtalaisen uusi Anne Ricen 'fani', oikeastaan ihailija olisi parempi sana. Anne Rice on kyllä lukulistallani ollut jo pitkän aikaa, mutten koskaan saanut aikaiseksi varata kirjoja, sillä ne ovat aina lainassa. Kesällä sitten lainasin eräältä ystävättäreltäni Veren vangit -kirjan, elokuvan näin aiemmin (mikä ei oikeastaan haitannut mielikuvieni muodostumista, sillä Lestat ja Louis elokuvassa muistuttavat hämäävän paljon omia kuvitelmiani) talvella. Veren vangit alkoi vetää mukanaan, ja johti siihen että varasin, lainasin ja luin myös seuraavat suomennetut osat. Englanniksi aion ostaa seuraavat kirjat, kaikki vampyyrikronikat todennäköisesti. Itselläni tähän mennessä minulla on nyt Veren vangit kirjana ja DVD:nä, muita kirjoja suomeksi en ole saanut hankittua, sillä silloin kun niitä löytyy niin ne yleensä maksavat yli kolmekymmentä euroa eikä sellaista summaa ihan aina ole tuhlattavaksi.

Kirjojen suomentamisesta ja painamisesta minun täytyy sanoa sen verran, että minua hämmästyttää suuresti ettei Otava ota a) uutta painosta jo suomennetuista osista, sillä kysyntä on kovaa b) suomenna loppuja vampyyrikronikoiden osista. Lähetin itse asiassa Otavalla asiasta sähköpostia, vastaukseksi tuli että 'joskus tulevaisuudessa' ollaan 'mahdollisesti' ottamassa uusintapainokset jo suomennetuista osista, eikä lisää osia olla suomentamassa.

Kirjojen suomennokset ovat minusta hyvät, kaikki kunnia niiden suomentajalle Hanna Tarkalle (hm, onko hän suomentanut kaikki kirjat? Jos ei, niin muut suomentajat ovat onnistuneet hänen tyyliään jäljentämään, sillä kaikki kirjat on suomennettu samalla tyylillä ja Anne Ricen asettamaa linjaa noudattaen, mielestäni).

Kirjoistani suosikki on Veren vangit tai Vampyyri Lestat, kamppailen tässä asiassa itseni kanssa. Se tuntuu yleensä aina paremmalta, kumman olen lukenut viimeksi, mutta Vampyyri Lestatissa on minusta muutamia tylsiä kohtia, joten sanoisin Veren vankeja kuitenkin parhaimmaksi. Kadotettujen kuningattaren suomennetuista kirjoista asettaisin listallani viimeiseksi, sillä se on kaikkein sekavin, ja siinä on eniten hahmoja joita yksinkertaisesti en voi sietää. Täytyy kyllä myöntää, että historia on hyvin rakennettu ja minua ärsyttää etten keksinyt itse miten Akashan voisi tuhota. Mietin sitä nimittäin siinä vaiheessa, kun muutkin vampyyrit. Jesseä en missään vaiheessa yksinkertaisesti voinut sietää, mutta minulla nyt on aina ongelma fantasiakirjallisuuden naishahmojen suhteen, niistä tehdään aina jollain lailla raivostuttavia. Gabriellekin on aivan rajoilla, hänkin alkoi ärsyttää minua ennen pitkää, Claudiasta puhumattakaan. Kirjassa hän tosin käy hermoilleni enemmän kuin elokuvassa.

Lempihahmoni puolestaan on - pitkällisen pohdinnan jälkeen - Louis de Pointe du Lac. Tämä on itse asiassa minun kohdallani siinä mielessä yllättävää, että yleensä sen kaltaiset hahmot lähinnä kyllästyttävät minua, mutta Louisin melankolia vetoaa. Ehkä hän on sellainen, millainen itse olisin vampyyrina. Paha sanoa, mutta epäilisin näin. Lestat, Marius ja Armand ovat seuraavina listallani. Marius nelikoasta alimpana, Lestat toisena ja Armand kolmantena.

Elokuviin sitten. Kadotettujen kuningattaresta sanon vain, että musiikki on mielestäni erittäin onnistunut. Muuten koko elokuva onkin sitten kerrassaan surkea, niin hahmot kuin efektit kuin juonin kökköilykin. Ja missä armas Louisini? Eipä näkynyt mailla halmeilla, tai sitten olen sokea. En kestänyt edes sitä, että vampyyrit karjahtivat kuin leijonat (ja varmaan leijonan ääntä siinä oli käytettykin..) verta imiessään. Veren vangeissa tämä kaikki on tehty paljon hienostuneemmin ja Anne Ricen tyylille uskollisena! Tom Cruise ja Brad Pitt yllättivät erittäin positiivisesti - tämä näyttelijäkaksikko tosin ei olisi todellakaan ollut ensimmäisenä mielessäni täksi vampyyri'pariskunnaksi'. Kirsten Dunst hoitaa minusta osansa kerrassaan loistavasti, hänen ulkonäkönsä viehättää minua suuresti ja vastaakin mielikuviani. Armand sen sijaan oli melkeinpä pohjanoteeraus. Ei niin paha kuin Lestat Kadotettujen kuningattaressa, mutta hänessä oli kaikkea joko liikaa tai liian vähän. Minua myös häiritsivät otsan rypyt. Armand oli nuori kun hänestä tehtiin vampyyri, voi hyvä luoja sentään. Muutenkin hänen /aseta tähän oikea sana on pilattu.

Minun on muuten sanottava, että Anne Rice ulkonäöltään vastaa hieman mielikuvaani Gabriellesta. Ei toki harmaahiuksinen ja ryppyinen, mutta kasvojen piirteet.

Yksi kysymys minulla vampyyrikronikoiden suomentamattomista osista olisi: olisiko juonen kannalta hallaa lukea Vampire Armand Queen of the Damnedin jälkeen? Sen nimittäin saisin käsiini ensimmäisenä, ja se minua suoraan sanottuna kiinnostaakin eniten.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Lokakuu 13, 2004, 20:09:44 »
Ajattelinpa täälläkin ilmoittaa, kun Anne Ricen kirjoista tykänneitä tuntui olevan niin paljon..

http://dhost.info/carnival

Tuolla pelataan nykyaikaa höystettynä riceaanistyylisillä vampyyreilla. Eli jos kiinnostaa, sinne vaan. Sivuilta löytää kaiken tarvittavan tiedon ja niin.

Ja tuli muuten mieleen. Huuto.netissä on myynnissä Veren vangit, varakkaille ja silleen. Aloitushinta on jo 33 euroa, huh! Okei, ehkä en edes haaveile siitä että ikinä saisin nuo kirjat hyllyyni, en ainakaan ennen uusintapainosta.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #31 : Lokakuu 23, 2004, 18:13:50 »
Minä inhosin vampyyreita ja muita epäkuolleita pitkään ja hartaasti, mutta Pratchettin Discworldin epäkuolleet ovat niin kertakaikkisen inhimillisiä ja sympaattisia (vaikka toisinaan ovatkin varsinaisia iljetyksiä ja roistoja, mutta niinhän kuolevaisetkin ovat), ettei niistä voi olla pitämättä. Varsinkin vampyyri-ikonografisti Otto Chriek - joka kuuluu veren imemisestä ja muista vampyyrijutuista pidättäytyvään "raittiusliikkeeseen", käy kerran viikossa juomassa kaakaota ja laulamassa mielialaa nostavia lauluja harmoonin säestyksellä muiden liikkeeseen kuuluvien vampyyrien kanssa ja kantaa tekemänsä "raittiuslupauksen" merkkinä mustaa nauhaa rintapielessään - on kertakaikkiaan mainio.

Seuraus: olen alkanut suhtautua muihinkin vampyyreihin positiivisemmin. Tällä hetkellä on haussa se aito ja oikea Dracula-leffa vuodelta 1931, jossa Bela Lugosi veikeine viittoineen liehuu pääosassa. (Tiesittekö muuten, että Lugosi haudattiin omasta pyynnöstään Dracula-viitassaan? ;)) Samoin Dracula-kirja olisi tarkoitus lukea, siitähän tämä nykyinen vampyyrien romantisointi sai alkunsa.
Constantem decorat honor

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #32 : Marraskuu 10, 2004, 17:31:20 »
Hamina on tylsä paikka. Täällä EI OLE Anne Ricen kirjoja. Missään Haminan alueen kirjastossa eikä kirjakaupassa. Ja minä kun niin halusin päästä lukemaan niitä nähtyäni Veren vangit-leffan, joka oli älyttömän ihana.

Minä menin lukemaan Micellen viestin, pirhana ja varsinkin sen slash maininnan. Tuli eräs mielnkiintoinen uni tässä mieleeni Armandista ja Louisista... Ei siitä sen enempää...

Meikäläisen täytyy ilmeisesti vain tonkia jokainen Suomen kirjakauppa läpi jos sattuisin löytämään Ricen kirjoja jostakin. Ja tietenkin etsintöjen välissä haukkua Haminan kirjastot lyttyyn sekä kirjakaupat. :D
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Avalonia

• Ankeuttaja
Vampyyrit ja muut ihmeotukset
« Vastaus #33 : Marraskuu 10, 2004, 18:33:34 »
Jees Minä rakastan Anne Ricen tuotantoa.. Kirjoista olen lukenut vain kaksi  ennsimmäistä ja New tales of vampires sarjasta kirjan Pandora. Vampyyrikronikat ajatteli lukea kaikki ja ostaa koska ne ovat kohtuu halvalla Suomalaisessa Kirjakaupassa hinta 9.50 (muistaakseni)

Sekä Lives of the mayfarir witches sarjasta kirjat:

Lasher
Taltoksen (puoleen väliin)
 Saako sarjan ennsimmäistä osaa mistään olisiko nimi  The Witching hour!

Kronikoista lempihahmoikseni nousevat Lestat , Claudia Gabrielle  sekä Armand ( kuvitelkaa bottichellin pyhimystä ! olen saanut jostain sellaisen mielikuvan , että Armand olisi pienikokoinen ja siro. Koska hän oli vain kuuden kun Marius loi hänet ) En ole lukenut Vampire Armandia !(vielä)  Joten olisin kiitollinen  jos saisin varmistuksen ! Ja Lestat hän on minun epäjumalani .. Minkä takia kaikki moittivat Claudiaa .Mielestäni hän on juuri täydellinen sellaisena kuin oli ..

Thalin

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Marraskuu 14, 2004, 14:02:17 »
Vampyyrit ovat mukavia pikku otuksia(ehkä eivät niin mukavia tai pieniä, mutta edes otuksia? No ei sitten.)

Ja lisäksi ne ovat monipuolisia otuksia. Ne ovat yksilöitä.(taidan muuten tämän jälkeen mennä tekemään topicin vampyyreiden kyvyistä)

Ainoa kertomakirjallinen kirja vampyyreistä oli dracula, joka oli juuri sellainen mikä vampyyrin kuuluisi olla, lukuun ottamatta seinillä kiipeilyä...

Mutta vampyyrit ovat niin mukavia. Olen itsekin aikeissa liittyä Vampire-roolipeliporukkaan...

Envu

• Ankeuttaja
Re: Vampyyrit ja muut ihmeotukset
« Vastaus #35 : Marraskuu 18, 2004, 21:54:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Avalonia"
...Koska hän oli vain kuuden kun Marius loi hänet )

Kai tarkoitat kuudentoista, tai jotain muuta? Kuuden vanha Armand ( vai mikä Amadeo se vielä silloin olikaan.. ) tuskin oli kun Marius hänet loi. :p Kuusitoista voisi olla lähempänä totuutta, vaikken nyt ihan absoluuttisesti asiaa muistakaan.

Lainaus
Minkä takia kaikki moittivat Claudiaa .Mielestäni hän on juuri täydellinen sellaisena kuin oli ..

Eivät kai kaikki Claudiaa moiti.. Minusta hän on kiehtova hahmo, naislapsi oikein.. Hänen asemaansa olisi varmasti vaikea asettua, joutua nyt elämään monia kymmeniä vuosia vangittuna lapsen hahmoon.  Eräällä tavalla jopa säälin häntä.

Scarlett

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Huhtikuu 10, 2006, 19:10:08 »
ihan alkuperänen Brm Stokerin kirjottama Dracula on kyllä ihan hemmetin hyvä kirja. Se on just täydellistä mökkiluettavaa. Meidän mökillä ei oo sähköjä, ja mä nukun siellä semmosessa entisessä vajassa minkä iskä on kunnostanu, ja se on ihan metsän reunassa.
Sitten lukee Draculaa kolme tuntii putkeen, menee metsän reunaa hämärässä ja hiljasessa vessaan, kuulee jotakin pientä rapinaa ja kylmät väreet ovat valmiit. :D

Malf

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Huhtikuu 10, 2006, 21:38:36 »
En edes muista milloin törmäsin vampyyrikirjallisuuteen. Olen kuitenkin aina pitänyt niistä. Lainailen joskus kirjoja ihan sen vampyyrihahmojen takia. ^^" En kuitenkaan erityisemmin ihastunut Anne Ricen kirjoihin. Olen ehkä vielä liian nuori ymmärtämään niiden ihanuutta tai jotain. Veren Vangit oli kyllä leffana hyvä, asiaa kyllä mukavasti auttoi se että pidän Tom Cruisesta näyttelijänä. Löytyyhän kyllä kirjahyllystä tuo Vampyyri Lestat, sattui löytymään kirjaston poistokirjoista 50 sentillä joten oli pakko ostaa. ^^"
Olen kuitenkin ihan rakastunut Darren Shanin kirjoihin. Hahmot ovat niissä todella ihastuttavia ja kerronta on mukavaa. Teksti vain paranee kirja kirjalta, ja loppu oli ihan mieletön. The Saga of Darren Shan on kyllä niitä ainoita kirjasarjoja jonka jokainen teos saa minut itkemään. :'>
Tykkäilin myös melkolailla Stephanie Meyerin Houkutus -nimisestä kirjasta. Takakannen perusteella en kyllä lainaisi. Juoni oli ehkä hieman liian siirappinen mutta teksti oli jotain todella kaunista. Hahmoihin en ihastunut ehkä niin paljoa, mutta pidin kyllä ihan mukavasti.
Ihmissusista en ole lukenut melkei ollenkaan, niitä on vain parissa kirjassa esiintynyt. Tykkäilen niistä silti, jos ne on kuvattu ihan aivollisiksi olennoiksi. Joissakin kirjoissa nämä ovat vampyyrien tapaan luokiteltu omituisiksi otuksiksi joilla on mielessä vain päivän eväät. :P

( Nyt ei taas ajatus kulje tarpeeksi, täytyy tulla muoksimaan tätä viestiä myöhemmin paremmaksi )

tink

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Huhtikuu 13, 2006, 16:34:37 »
Pikku Vampyyreja luin joskus ala-asteella ison kasan ja tykkäsin kovasti ^^ Nyt vanhempana olen lukenut Laurell K. Hamiltonin Anita Blake -sarjaa. Blake-kirjoista löytyy jos jonkinlaista yliluonnollista olentoa, pääosin kuitenkin vampyyreja, ihmissusia (ja muita shapeshiftereitä) sekä zombeja. Yliluonnollisissa olennoissa on jotain, joka on aina suuresti kiehtonut minua. Ehkäpä se on juuri se yliluonnollisuus :D On myös hauska lukea miten kirjailija kuvaa sellaisia olentoja, joista monella lukijalla on luultavasti jo valmiiksi oma käsityksensä. Henkilökohtaisesti pidän Hamiltonin tyylistä.

Anne Ricen kirjoihin en ole koskaan tutustunut tarkemmin. Muutama vuosi sitten menin kirjastoon etsimään niitä serkkuni vinkistä, mutta yhtäkään en löytänyt ja siihen se sitten sillä kertaa jäi. Anita Blakeista on sen sijaan kuudes kirja nyt menossa ^^ Kukapa ei jäisi enemmän tai vähemmän koukkuun sarjaan, jossa on sellainen vampyyri kuin Jean-Claude? :D

Poissa Ruppanainen

• Vuotislainen
  • Lady Jane Clayton, Tarzanin vaimo
« Vastaus #39 : Huhtikuu 28, 2006, 03:16:49 »
Ne ovat kyllä kivoja ja mielenkiintoisia ne kirjat, joissa esiintyy näitä vampyyreita ja näitä ihmeellisiä muita otuksia.
Ja Friikkisirkus on siitä hyvä esimerkki. (Sen jälkeen en kyllä lukenut jatkoa... pelottaa.)
Siinähän oli ensinnäkin se vampyyri, ei mitenkään pelottava, ja sitten parrakkaat naiset, ja hämähäkit, ja käärmepojat... Tosin niitä kaikkia oli vain yksi. Minua ei kirjaa lukiessani ollenkaan pelottanut. Kiinnosti tosi paljon tämmönen kiva kirja.
Mutta kun menin peiton alle kirjan jälkeen... Alkoi pelottaa.
Pikkusiskoni vaatekaapin takaa kurkistaa valkonaamainen vampyyri, joka tuijottaa minua Voldemortin näköisenä. Olin ihan paikallaan, ja kuvittelin että ei se ole vampyyri, ja enkeli suojelee minua.
Se OLI kauheata! En voinut ummistaa silmääni ollenkaan, justiin ja justiin räpyttämään silmäni kostukkeeksi. Näin painajaisia ihan hirveästi, ja kerroin kavereille, mutta ei auttanut. Ja pikkusiskojeni hiljaaolo oli niin pelottavaa, että näin unta luurangoista ja vampyyreista.
En ole kokenut koskaan niin pahaa painajaista kuin se.
Se kesti noin 2 viikkoa, ja vähitellen häipyi kokonaan.
En koskaan varmaan lue sellaista, ellen ole naimisissa Tarzanin kanssa. Mikä on nyt enään mahdotonta hänen kuoleman jälkeen:'(
Olisin turvassa hänen kainalossa, mutta Jumala on meidän kaikkien suojelija.
Joku sentään osaa pelotella muita ihan kammottavasti. D:
Kurkota kuuhun ja ole Ruppana!
MeneTarZan.comiin!

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Kesäkuu 15, 2006, 11:05:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Joku"
Tämä ei ehkä kuulu tänne, mutta postaampa silti.

Voi. Hyvä. Luoja. Voihyväluoja. Miksei kukaan ole aiemmin minulle kertonut, että Anne Ricen Vampyyri Lestatista on olemassa musikaali?

Ou gaad.
En ole varma, onko hyvä vai huono, että ei pahemmin ole mahdollisuutta tuota nähdä.

Mutta mitä cast-listaa selailin, niin Gabriellen esittäjä on ainakin juuri sellainen, kun olen jotenkin kuvitellutkin. Ja hienoja kuvia kyllä..

Tuli hillitön himo lukea Lestat uudelleen. Hitto, haluan sen omaan kirjahyllyyni.

Lounly

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Heinäkuu 04, 2006, 11:48:24 »
Semino> No jos hiukan taakseppäin selaat niin jotain löydät, muttamutta. Ricen kirjat kertoo hemmetin seksikkäästä vampyyristä nimeltä Lestat. Verenvangit on niinkuin Louisin (sen kaverin) Kannalta kerrottu ja sitten Vampyyri Lestat on Lestatin menneisyydestä. Sitten Kadotettujen kuningatar Lestatista ja Akhasasta (ei varmaankaan kirjoitettu noin...*muistikatko*) ja Nyt miulla on kesken se englanninkielinen Tale of the body theef. Vain kolme ensimmäistä on suomennettu. Kannattee lukea^^

Sitten. Minä olen aina himoinnut vampyyrejä ihan holtittomasti. *kuolaa* Ne on niin ihania. Ja kun Lestatkirjan luin, sekosin totaallisesti^^

Jos joku tietää jotain hyviä vampyyrikirjoja, niin olisi kiva lukea^^

MISTÄ SAA ANNE RICEN LEFFAT VERENVANGIT JA KADOTETTUJEN KUNINGATAR?????? DVD TAI VHS???

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Heinäkuu 13, 2006, 14:04:36 »
Joo tosiaan, Ricen kirjat keskittyvät kertomaan vampyyrista nimeltä Lestat. Ensimmäinen kirjoista on ikään kuin Louisin kirjoittama, mutta lopuissa taitaa Lestat olla itse kertojana..

Ja tuo Kadotettujen kuningatarhan on Akasha, eli vähän meni kirjaimet solmuun.

Veren vangit -dvd:tä löytää hyvinkin vähällä rahalla mm. Anttilan alehyllyistä. Netanttilasta en ole varma, josko siellä on.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Heinäkuu 20, 2006, 15:14:44 »
Minä pidän kaikesta yliluonnollisesta (vampyyrit, ihmissudet, velhot ym..). Vampyyri kirjat ovat juuri parhaita ja on aina mukava lukea kauhua...Tälläiset kirjat ovat olleet aina kärkipäässä top 10 listassani, ehkä fantasia menee niiden edelle, mutta ne ovat HYVIÄ!

Erityisesti Pikku vampyyri-sarja on hyvä (olen nähnyt elokuvankin). Suosittelen todella paljon tätä sarjaa vampyyri-faneille ;)
xD

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #44 : Heinäkuu 22, 2006, 01:02:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Lounly"
MISTÄ SAA ANNE RICEN LEFFAT VERENVANGIT JA KADOTETTUJEN KUNINGATAR?????? DVD TAI VHS???
Oman Veren vankini ainakin tilasin juuri Envun mainitsemasta NetAnttilasta. Mutta siitäkin nyt on jo kaksi vuotta, tiedä onko siellä vielä myynnissä.. Varmaan sieltä se Kadotettujen kuningatarkin löytyisi.

Mutta mutta. Oli minulla muutakin asiaa. Olen nyt lukenut Vampyyri kroniikoista neljä ensimmäistä sekä the Vampire Armandin. *ylpeä omistaja* Ja nyt olen ajatellut tilata bookplussalta (sitten kun rahatilanne sallii) Blood and Goldin. Nyt, kirjan lukeneet, kysyn teiltä: kannattaako? Olen lukenut netistä ei-niin-hyviä mielipiteitä siitä. Entä onko kirjan tapahtumista aivan pihalla, kun on jäänyt Merrick välistä?

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #45 : Heinäkuu 22, 2006, 12:21:56 »
Minäkin rakastan lukea kirjoja, joissa on mukana kaikenlaista yliluonnollista, esimerkiksi nyt nämä vampyyrit ja muut vastaavat 'ihmeoliot'. Rupeaa tosin helposti ärsyttämään, kun kirjastosta tuntuu löytyvän kaikkea mahdollista mutta vampyyreistä yms 'ihmeolioista' ei tunnu olevan mitään. Tai no, olen täysin varma, että on, mutta en itse osaa vain hakea niitä.
Osaisiko joku suositella paria kirjaa?

Mutta, siis. Niistä vähäisistä kirjoista, joita olen lukenut ja joissa on esiintynyt vampyyreitä yms, suosikkini on Darren Shanin Friikkisirkus ja muut saman kirjoittajan kirjoittamina esiintyneet vampyyrikirjat. Odotan innolla, että sarjan kirjoja suomennettaisiin lisää.
Ja yksi suurista, ehdottomista suosikeistani on myös kirja nimeltä Vampyyrisiskot - en ole varma, oliko juuri tuo teoksen nimi, mutta kirjoittaja ainakin oli R.L Stine. Ehdottoman hyvä kirja kuitenkin. Pitäisi kipaista lainaamaan kirjastosta toiseen otteeseen. :> Tai sitten voisin yksinkertaisesti ostaa sen.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa dzinni

• Mangosose
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Heinäkuu 24, 2006, 21:29:10 »
En ole lukenut Anne Ricen kirjoja tein listaa niistä ja aion aivan varmasti lukea. Stephenie Meyerin Houkutus aivan ihana ja huippu kirja kannattaa lukea(Edvard on niin ihana). Darren Shaneja olen kans lukenut niin hyviä. Kuudes osa(kuoleman koetukset)  piti ostaa ilmestymispäivänä. Varasin just Elisabeth Kostovan Historiantutkijan odota innolla lukemista. R.L Stinen Vampyyrisiskokset on kans hyvä kirja. Siihen on muuten tulossa kakkososa Yön Maku (Hoksasin viestiä kirjottaessa kun en muistanut kirjailijan nimee ja lunttasin kirjaston sivuilta :) pitää varata)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2007, 15:43:19 kirjoittanut dzinni »

Zaknafein

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Syyskuu 06, 2006, 19:00:53 »
Oi, vampyyrit ihana aihe.<3 Olen kyllä kiinnostunut vampyyreista, mutten ole lukenut vielä montaakaan vampyyrikirjaa, lähinnä Darren Shaneja ja Vampyyrisiskokset..
Mutta sen sijaan kirjoja joita aion lukea:Bram Stokerin Dracula (on sentään klassikko ja vampyyrikirjojen isä oikeastaan), Anne Ricen vampyyrikronikat (olen kuullut että olisivat tosi hyviä), Stephenie Meyerin Houkutus (rakkaustarina, jossa on vampyyri), Vampirates (vampyyripiraatteja<3) ja tietysti joitakin Stephen Kingin kirjoja, joissa on vampyyreita..
Mangasta (josta olen aivan äskettäin innostunut) haluaisin lukea Chibi Vampiret (joita on vain kaksi, yhyy) ja Hellsingiakin voisi ehkä kokeilla.
Muoks. Jos tiedätte joitakin tosi hyviä kauhu/vampyyrikirjoja niin suositelkaa ihmeessä!!

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Vampyyrit ja muut ihmeoliot
« Vastaus #48 : Huhtikuu 23, 2007, 18:10:27 »
Ihmiset, minä en sitten ymmärrä teitä! Olenkohan jotenkin negatiivinen, koska en pitänyt lainkaan Anne Ricen kirjoista, tyyli on puuduttava taantuma-jälkeen-taantuman -henkinen ja hahmot minusta kaikki samanlaisia. Stephenie Meyerin Houkutus (aka Twilight) on toki ihan kiva kirja, mutta juoni on se sama, jota on pyöritelty useampi vuosikymmen, tällä kertaa vain teinihahmoilla.
Osaan toki arvostaa klassikoita; pidän kovasti John Polidorin Vampyyrista, ja Bram Stokerinkin Dracula on ihastuttavaa luettavaa, vaikka mediamyllytys tekikin Stokerlaisesta vampyyrista erilaisen kuin Stoker itse.
Darren Shan -kirjat ovat lastenkirjoja, tai sitten olen liian snobi ymmärtämään, mikä niissä viehättää. Shanhan kirjoittaa vampyyreista miespuolisina sikamaisina örkkeinä (tai sellainen kuva minulle jäi..). R.L Stinen vampyyrikirjatuotantoon en ole tutustunut, mutta miekkosen muut kirjat ovat niin kaavaa noudattavia, etten tiedä onko mitään hyvää odotettavissa?
Pimeyden tyttären olen myöskin lukenut, se oli ihan hyvä oikeastaan. Luin sen rippileirillä ja pidin kovasti niistä jumalaa pilkkaavista ikkunamaalauksista, sillä tämän (ja viime vuosisadan) vampyyrikirjoissa tuntuu olleen tuo teema vetää vampirismi irti kaikista urbaaneista legendoista, kuten risteistä ja hopeasta jne.

Viime viikolla luin A taste of blood wine -nimisen vampyyrikirjan, juoni ei ollut niitä omaperäisempiä, mutta ihan hyvin toteutettu ja muutama nerokas oivalluskin mahtui sekaan. Kirjailija taisi olla Freda Warrington.

Olen huomannut, että vampyyrikirjoja suomennetaan melko huononlaisesti. Eikö genrellä ole tilaa, vai mikä siinä on? Kun miettii esim noita Anneriisejä, niillähän on luoja ties kuinka paljon faneja ympäri maailmaa ja tietääkseni vain muutama on suomennettu(?)

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
Vs: Vampyyrit ja muut ihmeoliot
« Vastaus #49 : Huhtikuu 23, 2007, 18:43:27 »
Vampyyri on kiehtova otus. Samoin keijukaiset, menninkäiset, ihmissudet sun muut. Itse olen hurahtanut totaalisesti fantasiakirjallisuuden maailmaan ja vaikka pidänkin Pottereista, niin en silti innostu noita- ja velhotouhuista, vaikka kirjassa ne ovatkin kiehtovia. En nyt oikein osaa selittää, mitä tarkoitan ja menee varmaan off-topiciksi, mutta kuitenkin... taikuus ja velhot eivät sinänsä mielestäni ole ehkä yhtä kiinnostavia kuin esim. vampyyrit.

Vampyyri-kirjoista minua eniten on sävähdyttänyt Vampyyrin palvelija -niminen opus, jonka kirjoittajaa en nyt muista. Kirja oli minun mieleeni jo siksikin, että se muistuttaa ehkä eniten omaa tyyliäni, vaikka en voi sanoa, että pystyisin samanlaiseen kuvailuun, yms. mutta kirjan tyyli ja idea oli sellainen, johon itsekin pyrin. Stephenien Meyerin Houkutus on myös hyvä kirja, sitä en kiellä, mutta se olisi tehonnut varmaan aikalailla samalla lailla yleisöön, jos tarinan Edward olisi ollut huumediileri, the bad boy, joka rakastuu ah, niin ihanaan, naapurin tyttöön. Verenvangit haluaisin kuollakseni lukea, eikös siitä ole tehty se elokuvakin?
It's easier not to do things than left them undone.