Kirjoittaja Aihe: Vampyyrit ja muut ihmeoliot  (Luettu 13235 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

xaracliffe

• Ankeuttaja
Vampyyrit ja muut ihmeoliot
« : Kesäkuu 19, 2003, 15:34:24 »
Onko muita jotka ovat hassahtaneet kirjoihin joissa on mukana vampyyreja tai ihmissusia ym?
Itselläni on ollut pienestä pitäen TODELLA vilkas mielikuvitus joten ei mikään ihme että luen aiheisiin liittyviä kirjoja hyvin mielelläni.
Paras kirja tällä hetkellä on Darren Shanin Friikkisirkus.
Vastailkaa ja kertokaa, jos teillä on mielessä joku hyvä kirja mikä kannattaisi lukea!

*roger*

:::Jos keskustelua syntyy tämä saa jäädä, mutta kauhukirjoja voi suositella suosittelu-topikissa. Ja itse kauhukirjallisuudelle on oma topikkinsa. Mutta jos tästä tulee kunnon keskustelu, se saa olla ja jäädä. Jos ei, tämä päätyy lukon kautta topikkien hautuumaalle...~Ujiek:::

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Kesäkuu 24, 2003, 14:51:02 »
Koetin joskus lukea Darren Shanin jotakin vampyyrikirjaa, mutta ei onnistunut. En pitänyt laisinkaan.

Olen myös lukenut Bram Stokerin Draculan, mutta se ei silti ollut sellainen minun mielestäni 'oikea' vampyyri. Olen nimittäin todella ihastunut vampyyreihin, ja enimmäkseen tahtoisin aina vain pelata esim. RPG-hahmojani vampyyreiksi..^^

Vampyyrit on ihan <3

Joten ainoita oikeita vampyyreja ovat riceaaniset vampyyrit, eikös totta? *nyökyttelyä, yrittää vakuuttaa kaikki* Anne Ricen kirjoitustyyli on vain jotenkin niin mukaansatempaava, sellainen synkeä, tumma ja jopa eroottishenkinen, ja rakastan eritoteen hänen kuvailujaan vampyyreista.
Ainoa ongelma on, että muuta suomennettua Ricea en ole löytänyt kuin Veren vangit, senkin kirjastosta. Sattuisiko kukaan tietämään missä niitä myytäisiin suomeksi? Olen sitten lukenut The Vampire Lestatinkin englanniksi, ja sitten sen.. Tale of the Body Thief, vai mikä olikaan. Silti olisi jännittävämpää katsoa, miten hyvin ne on suomennettu..

[sivuhuomautus] Kuka sai juuri Veren vangit VHS:llä, kuka? ^^ [/sivuhuomautus]

Riceaanisista lempihahmoni on ehdottomasti Lestat. Olen jopa siinä Secret lover-cliquessa. "Lestat de Lioncourt is my secret lover":D

Nyt meni ihan offtopiciksi.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2003, 02:10:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Pippin"
Voiko joku kertoa tai suositella kirjoja, joissa olisi vampyri?

Kuten edellisessä viestissänikin on ylistin ja hehkutin, kannattaa etsiä käsiinsä Anne Ricen Vampyyrikronikoita. Se sarja alkaa Veren vangeilla (Interview with the vampire, jos ei suomeksi löydy).
Anne Ricen vampyyrit ovat ehkä kuitenkin eniten ihmismäisiä kaikista vampyyreista joista olen lukenut.. Pidän eniten näistä.

Jos tahtoo oikein sellaisen.. Hmm, ei voi sanoa kliseisenkään.. Aloitetaanpa lause uudelleen. Jos siis tahtoo lukea vampyyrista, joka on niitä tyypillisimpiä (vaarnat, krusifiksit, villiruusut jne.), kannattaa lukea Bram Stokerin kirjoittama Dracula.
Se saattaa tuntua tylsältä kirjalta, mutta ei minusta. Tylsältä ehkä siksi, että siinä edetään kirjeiden, päiväkirjamerkintöjen ja gramofoninauhojen tahtiin.

Muuta en halua suositella:)

Xaphania

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2003, 15:01:18 »
Veren vankien lisäksi suomeksi ovat ilmestyneet Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar. Kyllä täältä käpylän kirjastosta ainakin löytyy! Ihquja teoksia.

Minä pidin Draculasta hyvin paljon, ja se oli oikeasti pelottava kirja, ihanaa kauhuromantiikkaa. Ricen kirjoista varsinkin KK lipsahtaa jo fantasian ja jumaltarujen puolelle, mutta se on minun silmissäni pelkkää plussaa.

Jos haluaa lukea slashinomaista ja gootahtavaa tekstiä, suosittelen Tanith Leen Pimeyden tytärtä. Minuun ei oikein iskenyt, mutta faninsa tälläkin. Kertoo nuoresta, sulkeutuneesta naisesta, joka saa tietää kuuluvansa vanhaan vampyyrisukuun ja matkustaa synkkään linnaan. Ja sitten sattuu ja tapahtuu.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 04, 2003, 13:53:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Xaphania"
Veren vankien lisäksi suomeksi ovat ilmestyneet Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar. Kyllä täältä käpylän kirjastosta ainakin löytyy! Ihquja teoksia.

Ypjään kirjastosta löytyy vain Veren vangit.. :p Olen yrittänyt selailla Suomalaisenkin sivuja ja etsiä noita suomeksi, mutta useimmat loppuunmyytyjä.. Hitto! No jaa, Vampyyri Lestatin pystyi kyllä englanniksikin lukemaan, ja aina englanninkielisessä on jotakin viehätystä.. Se on kuitenkin kieli, jolla kirjailija itse on teoksensa tuottanut. Lestatissa alkukin oli jo hurmaava..
I am vampire Lestat. I'm immortal. More or less.
Noin se taisi mennä.. Olen outo:D Mutta rakastan tuota.. Awwh.

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Heinäkuu 05, 2003, 11:02:26 »
Tämä aihe sopii minulle ^_^
En ole vieläkään onnistunut löytämään muita Rice-faneja IRL, tosin tutun tuttu kuulemma sellainen on, joten ryntään innolla mukaan kaikkiin juttuihin jotka vähänkin aihetta sivuavat.
Veren vangit kuuluu lempikirjoihini ja jatko-osatkin ovat lukemisen arvoisia (tosin jos osa 5, Memnoch the Devil, ei kirjastosta löydy, ei kannata ostaa).
Se-aito-ja-alkuperäinen Dracula odottaa kirjahyllyssäni ja olenpa vilkaissut Tanith Leenkin kirjoja, mutta ei ainakaan silloin oikein innostanut.
[vähän off, mutta olkoon:
Luin pari päivää sitten loppuun Anne Ricen Witching Hour:in ja petyin. Monta kertaa tuntui siltä että juoni ei kehity yhtään minnekään ja henkilöistä puuttui *se jokin*. Vampyyrifanien ei kannata vaivautua]

Lainaus käyttäjältä: "Envu"

Ainoa ongelma on, että muuta suomennettua Ricea en ole löytänyt kuin Veren vangit, senkin kirjastosta. Sattuisiko kukaan tietämään missä niitä myytäisiin suomeksi? Olen sitten lukenut The Vampire Lestatinkin englanniksi, ja sitten sen.. Tale of the Body Thief, vai mikä olikaan. Silti olisi jännittävämpää katsoa, miten hyvin ne on suomennettu..

[sivuhuomautus] Kuka sai juuri Veren vangit VHS:llä, kuka? [/sivuhuomautus]

Kesäkuun alussa Helsingin Suomalaisessa oli vino pino Ricen kirjoja, mutta kaikki englanniksi. Olen joskus pieni ikuisuus sitten kysellyt suomennoksia (Suomalaisesta) mutta painokset olivat kuulemma loppu.
Divarista löysin Violin:in (en ole vielä lukenut).

Ja mistä sinä onnistuit sen löytämään?!

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Heinäkuu 07, 2003, 10:36:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Fleur"

Kesäkuun alussa Helsingin Suomalaisessa oli vino pino Ricen kirjoja, mutta kaikki englanniksi. Olen joskus pieni ikuisuus sitten kysellyt suomennoksia (Suomalaisesta) mutta painokset olivat kuulemma loppu.
Divarista löysin Violin:in (en ole vielä lukenut).

Ja mistä sinä onnistuit sen löytämään?!

Englanniksi niitä löytääkin. Ajattelin, että voisin vaikkapa tilata Suomalaisen verkkokaupasta sellaisen, missä on neljä ensimmäistä Vampyyrikronikkaa.. Awwh^^

Veren vangit? *hymy* Se oli työn ja tuskan takana. Olen etsinyt sitä nyt puolisen vuotta, mutta Huuto.Netistä ei ainakaan löydä. Muutaman kerran DVD:nä ollut myynnissä, mutta minä raukka en sellaista laitetta omista joka DVD:itä toistaisi.. Joten laitoin summamutikassa joka myyntipalstalle epätoivoisia pyyntöjä siitä, että jos joku sen kyseisen leffan omistaa hyllyssään, myisi minulle. Viimein tärppäsi - taisi olla Demi.fin kirppispalsta, uuh - ja yksi henkilö suostui myymään. Tosin maksoin siitä 20 euroa, mutta olen niin hullu että pakko se oli saada^^

Misha

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Heinäkuu 07, 2003, 14:43:15 »
En ole perinteisen kauhun fani enkä siis vampyyrikirjoja paljon lukenut, mutta aloin kiinnostua aiheesta erinäisten animeiden seurauksena. Bram Stokerin Dracula on tulevaisuudessa luettavien listalla, sen sentään olettaisi kirjastosta löytyvän. Myös tuo Pimeyden tytär vaikuttaa kiinnostavalta, voisi yrittää sitäkin metsästää.

Anne Ricen kirjoista olen lukenut Interview with the Vampiren, Merrickin ja The Vampire Armandin. Älkää sanoko mitään lukemisjärjestyksestä n.n;; Syyttäkäämme paikallista kirjastoa, jolla on aina tapana hankkia pari kirjaa keskeltä sarjaa. Suomeksi sieltä löytyy vain Veren vankien jälkimmäinen puolikas. Jostain syystä olen Turun kirjakaupoissa törmännyt vain myöhempiin osiin, esimerkiksi Vampire Lestatia en ole nähnyt missään. Ricen kirjoitustyyli on tosiaan mahtavaa, saan aina hänen kirjoistaan hirveän alemmuuskompleksin. Ja vampyyrit ovat mukavan slashahtavia.

Mutta onko kukaan törmännyt hyviin ihmissusikirjoihin? Johonkin, missä ne tekisivät jotain muutakin kuin raatelisivat ihmisiä kappaleiksi mahdollisimman yksityiskohtaisesti kerrottuna *kärsii menneiden lukukokemusten aiheuttamista traumoista*

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Heinäkuu 09, 2003, 02:09:19 »
Minun ensimmäinen kirjani oli: "Pikku Vampyyri" ja sen jälkeen olen innokkaasti lukenut vampyyreista kertovia kirjoja, sekä katsellut leffoja. Minun on pakko myöntää, että pidin enemmän Draculan elokuvaversio kirjasta, kuin itse Bram Stokerin sepityksestä.
  En ole lukenut vielä ainuttakaan Anne Ricen vampyyrikirjaa, sillä niitä on vaikea saada suomenkielisinä (oli ainakin viime vuonna...) ja minä en hassaa rahojani englanninkielisiin teoksiin, koska ne jäisivät minulta todennäköisesti lukematta.
 Sen sijaan vampyyreista kertoviin novelleihin olen tehnyt tuttavuutta. Useimmat niistä ovatkin erittäin hyviä. Ei mitään turhaa löpinöitä isoisän kummin serkun kaiman vaimosta joka sattui olemaan jokin kuuluisa vampyyri, ja muuta minua tylsistyttävää selostusta. Veri, rakkaus ja tarkasti kuvaillut öiset maisemat ovat asioita, joita arvostan vampyyrinovelleissa. Paksuissa romaaneissa siihen sekoitetaan yleensä kaikkea muutakin, mikä vie minun mielenkiintoani.

Halusin tulla vampyyriksi. Haluan edelleen tulla vampyyriksi. Kuolema pukee häntä...

Muoks: Olen Kadottettujen Kuningatar ja Veren Vanki - dvdeitten ylpeä omistaja. Kolme Lestatin musiikkivideota. Awww...
Mens agitat molem.

Astaldothoniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 21, 2003, 20:32:12 »
En ole tätä ennen lukenut kuin Anne Rice:n "Veren vangit" ja nähnyt kirjasta tehdyn elokuvan. Valitettavasti en oikein pitänyt Veren vangit kirjasta (elokuvasta kyllä  :roll:  ) joten ajattelin etten jatko-osia siihen edes lue. Mutta tässä eräällä toisella foorumilla sitten lueskelin, että joku muukaan ei ollut syttynyt Veren vangeille, mutta oli sitten jo Vampyyri Lestatista tykännyt ja tästä rohkaistuneena lainasin tänään sekä "Vampyyri Lestat" että "Kadotettujen kuningatar" kirjat. Näkemän pitää, tykkäänkö vai en  :D

Toivo

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Heinäkuu 24, 2003, 22:42:59 »
En tiennytkään, että noita Ricen kirjoja on niin vaikea hankkia. Ostin Vampyyri Lestatin ja Kadotettujen kuningattaren alennuksesta varmaan kymmenen vuotta sitten. Veren Vankeja olen silloin tällöin etsinyt (todella epäaktiivisesti), mutten vielä löytänyt :( Veren Vangit minulla on vain tv:stä nauhoitettuna videona.

Ricen kirjoitustyyli on aivan ihana. Se eroottinen ote, ei pelkästään henkilöiden välillä, vaan koko maailmaa kohtaan on niin mahtavaa.

Kirjastoista kannattaa kysellä kaukolainaan kirjoja, jotka eivät kuulu niiden omiin valikoimiin. Periaatteesta kirjastot välittävät ihan mitä tahansa kirjoja. Kaukolainasta joutuu hieman maksamaan, mutta summa on muistaakseni aika pieni.

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Syyskuu 17, 2003, 19:18:32 »
Verenhimoisille tiedoksi että löysin tällaisen:
http://www.vampirelibrary.com/index.htm
Sinne on listattu jos jonkinmoista vampyyrikirjaa (englanniksi). Ensimmäisenä pisti silmään Chelsea Quinn Yarbron Hotel Transylvania, jonka näin Helsingin Suomalaisessa elokuussa.

Tuolta sivulta bongasin myös nimen Amelia Atwater-Rhodes, joka kirjoitti ensimmäisen julkaistun kirjansa 13-vuotiaana.
Yllättäen hänen kirjojaan löytyi myös kirjastosta, joten pakkohan ne oli lainata. Neljästä kirjasta ehdin lukea jo 2, lyhyitä kun ovat: lisää höpötystä seuraa kunhan saan myös jälkimmäiset kaksi käsiini, mutta ainakin nyt kirjailija vaikutti Ricen teiniversiolta.

Lainaus
Darren Shanin kirjat: Friikki sirkus, Vamppyrin oppipoika ja Kauhun tunneleissa. Suosittelen vampyyri faneille lämpimästi.

Kaverini luki Friikkisirkuksen yläasteella ja tykkäsi kovasti (mutta koska emme pidä samoista bändeistä tai kirjoista, tämä ei suinkaan innostanut minua lukemaan sitä)...

-Fleur, Veren Vangit-DVDn ylpeä omistaja.

Efui

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Lokakuu 05, 2003, 10:35:23 »
Kyllähän minäkin olen lukenut Draculan ja Anne Ricea ja nähnyt muutaman elokuvan ja kaikista pitänyt kovasti, varsinkin Veren Vangeista. Olenhan vampyyrifriikki. o_O

Mutta entäs kansantarinoiden vampyyrit, vampyyrit keskiajalla ja sitä ennen? Ne vampyyrit, jotka eivät välttämättä olleet kauniita ollenkaan, edes ihmisen näköisiä? Ne, jotka kuoltuaan tulivat vainoamaan sukuaan ja ystäviään jos tarvittavia toimenpiteitä ei tehty, ja ne, jotka muuttuivat vampyyreiksi koska olivat esim. tehneet itsemurhan?

Vlad Seivästäjä ja Elizabeth Bathory? Arnod Paole?

Entä vampyyrit ja vampyyrin kaltaiset olennot ympäri maailman? Pienet sormenpään kokoiset, aaveketut,

Onko täällä ketään muuta näistä vampyyreistä kiinnostunutta?
Ihmissusista, aaveista ja muista tarinoista myös!

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Lokakuu 06, 2003, 14:48:17 »
Nämä kaikki ovat kiinnostavia...ja vielä mielenkiintoisempaa on  verrata eri kansojen muunnelmia näistä tarinoista.
Vampyyriksi muuttumiseen arveltiin olevan monia syitä kuten itsemurha, kuolleen vihamielinen tarve jatkaa elämäänsä, tai jopa se, että kissa joiden oletettiin omaavan yliluonnollisia voimia, hyppäsi vainajan/arkun yli. Vainajan kotona peilit otettiin alas tai käännettiin nurin niin, ettei sielu jäisi niihin vangiksi. Henkien tulo taloon pyrittiin estämään valaistuksella sekä yrteillä tai kasveilla kuten orjantappura, jonka okaisiin henki saattoi jäädä kiinni.
Nuo kolme henkilöä lienevät tunnetuimmat vampyyritarinoissa ja heistä löytyy tarinat muutenkin hyvästä Harto Hännisen kauhuantologiasta Verikekkerit. Colin Wilsonin Ovi tuntemattomaan käsittelee muun ohella vampyyreja.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Lokakuu 06, 2003, 14:48:43 »
Nämä kaikki ovat kiinnostavia...ja vielä mielenkiintoisempaa on  verrata eri kansojen muunnelmia näistä tarinoista.
Vampyyriksi muuttumiseen arveltiin olevan monia syitä kuten itsemurha, kuolleen vihamielinen tarve jatkaa elämäänsä, tai jopa se, että kissa joiden oletettiin omaavan yliluonnollisia voimia, hyppäsi vainajan/arkun yli. Vainajan kotona peilit otettiin alas tai käännettiin nurin niin, ettei sielu jäisi niihin vangiksi. Henkien tulo taloon pyrittiin estämään valaistuksella sekä yrteillä tai kasveilla kuten orjantappura, jonka okaisiin henki saattoi jäädä kiinni.
Nuo kolme henkilöä lienevät tunnetuimmat vampyyritarinoissa ja heistä löytyy tarinat muutenkin hyvästä Harto Hännisen kauhuantologiasta Verikekkerit. Colin Wilsonin Ovi tuntemattomaan käsittelee muun ohella vampyyreja.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Marraskuu 09, 2003, 17:05:45 »
Kuka katsoi reilu viikko sitten telkusta tulleen Dracula-leffan? Aivan ihku.
Sen innostamana päätin vihdoinkin aloittaa sen-aidon-ja-alkuperäisen Draculan lukemisen. Alku aina hankalaa, niin myös nyt. Mutta eiköhän se tästä.

Huomasin myös että olen kokonaan unohtanut joskus 3-4 vuotta sitten kovassa kulutuksessa olleen Noidan käsikirjan (mustat kannet ja pääkallo? Kuulostaako tutulta?). Siinä kerrotaan lähinnä ns. "vanhanaikaisista" vampyyreistä, mutta myös niiden variaatioista jotka Efui mainitsi. Millainen on kiinalainen verenimijä? Entä eläimeksi muuttuva vampyyri?

Ja Vampire Chronicle á la Anne Rice nro. 10 on ilmestynyt; Blood Canticle oli ainakin Lontoon kaupoissa esillä.

En ole vieläkään onnistunut löytämään muita Rice-faneja IRL

Tuon voi ruksia yli. Yksi löytyi yllättäen. Yay.

maniac

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Marraskuu 09, 2003, 17:43:12 »
Kuka katsoi reilu viikko sitten telkusta tulleen Dracula-leffan? Aivan ihku.

Katsoin. Olihan se ihan kohtis, välillä vähän kökkö, varsinkin se susijuttu ym. Gary Oldman oli tosi hyvä Dracula, vaikka ne siniset lasit oli aika karut ;)

Spoilaa Dracula-kirjaa
Minan ja Draculan rakkausjuttu sopi siihen leffaan ihan hyvin, vaikkei kirjassa sellaista olekaan. Eli olen siis lukenut sen kirjan. Pidin siitä, eikä se ollut mielestäni edes yhtään tylsä, vaikka monen mielestä onkin. Kirja olisi ollut paljon parempi jos Dracula olisi jäänyt "eloon". Ei ollut kivaa kun ne tappoivat sen lopullisesti.. vampyyrit on niin söpskiä. ^^
Spoilaus loppuu.

En ole lukenut vielä Anne Ricejä, koska niitä ei oikeen saa mistään, varsinkaan suomeksi. Kyllästyin sitten ja tilasin muutama päivää sitten netistä Interview with the vampiren ja Vampire Lestatin, toimitusaika 1-2 viikkoa, en jaksa odottaa että pääsen lukemaan niitä..

Vaikkei tämä periaatteessa liity kirjoihin, niin pakko sanoa, että kannattaa katsoa Hellsing animea. Se kertoo Hellsing järjestöstä, joka tuhoaa sellaista kuolematonta porukkaa, ghouleja ja vampyyreja, toisaalta myös osa hyviksistä on vampyyrejä.

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Marraskuu 10, 2003, 21:08:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Misha"

Mutta onko kukaan törmännyt hyviin ihmissusikirjoihin? Johonkin, missä ne tekisivät jotain muutakin kuin raatelisivat ihmisiä kappaleiksi mahdollisimman yksityiskohtaisesti kerrottuna *kärsii menneiden lukukokemusten aiheuttamista traumoista*

Minulla on tällä hetkellä yksi sellainen:Bitten, kirjoittanut...joku. Muoksin kirjailijan tähän myöhemmin. Olen sivulla 50, joten en voi luvata, että siinä ei ole raatelua, mutta ainakin päähenkilö-ihmissusi vaikuttaa hyvin...ihmismäiseltä.
Luonnollisesti kirja on vähintään yhtä vaikea löytää Suomesta kuin Veren Vangit. Mutta jos satut käymään Tukholmassa, vanhassa kaupungissa on kirjakauppa täynnä fantasiaa, scifia, kauhua & mangaa.

Ja kun nyt tuo Tukholman kauppa tuli mainittua, kannattaa samantien vilkaista kirjailija Harris, Charlaine. Werewolves included, mutta keskittyy vampyyreihin.

Lainaus käyttäjältä: "Adea Kungsdot"
Muoks: Olen Kadottettujen Kuningatar ja Veren Vanki - dvdeitten ylpeä omistaja. Kolme Lestatin musiikkivideota. Awww...

Pöh. En minä KK:ta haluaisikaan. Enenen. Se on huono. *mutru*
Minulla on tämä.

SPOILAA lievästi Kadotettujen Kuningatarta

Muoks. Lainasin KK:n DVD:nä ja se onkin vielä huonompi kuin muistin. Lestat angstailee ("I´m so lonely". Well, buhuu. Hirveää. Oliko pakko poistaa puolet henkilöistä? Tottakai jäljelle jääneet ovat vähän yksinäisiä) itsetuhoisen Jessen kanssa (oikein söpö pari, juu. Kävellään yhdessä auringonlaskuun. Minne se Louis jäi? Ja miksi *Nicholasin* viulu on jollain keskieurooppalaisella tytöllä?)
Ja Aaliyahalla ei taida olla selkärankaa, kun se vääntelehtii jatkuvasti.

Misha

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Marraskuu 10, 2003, 22:08:46 »
Sain viimeinkin The Vampire Lestatin. *selailee onnellisena* Ja olen ehtinyt lukea sen jo kolme kertaa. Olen rakastunut ^^ Lestat ja Louis ovat ylisöpöjä, enkä kestä jos joku typerä Akasha tulee sotkemaan kaiken. Näihin kirjoihin jää vakavasti koukkuun.

Sain muuten tietää, että Interview with the Vampiresta on tehty samanniminen manga. Mangaka on Mamiya Ohkami, ja piirrosjälki näytti varsin kauniilta. Hiukan realistisempaa ehkä kuin mihin olen tottunut. Juonen pitäisi seurata melko tarkkaan kirjan juonta. Valitettavasti vain mangaa ei ole ainakaan toistaiseksi käännetty englanniksi. Skannauksia aiheesta: http://bane-huntress.co.uk/Mamiya-Oki/IwtV-Oki.html

Sain Kadotettujen Kuningatar- VHS:n parilla eurolla, ja täytyy sanoa ettei se vastannut odotuksia. Missä Louis on? Onko hän leffassa, mutta en vain ole tunnistanut häntä? Miksi Lestatilla on tummat hiukset ja miksi hän muistuttaa Ville Valoa (mikä ei minun sanomanani ole hyvä asia)? Miksi Mariuksen pitkät, vaaleat hiukset on korvannut lyhyt, tumma sänki? Ja nämä valitukset koskivat vain hahmojen ulkonäköä. Juonesta en puhu :P

Olen nähnyt Hellsing- animea kuusi jaksoa. Ihan katsottavaa, ja Integral on cool. Ei silti mitään, mitä minun olisi pakko saada. Minun käy hirveästi sääliksi pieniä ääninäyttelijäparkoja, jotka joutuvat lausumaan nimiä tyyliin "Integral Wingates Hellsing" XD Hellsing- mangan piirrostyyli vetoaa minuun enemmän kuin animen.

Olen itseasiassa käynyt tuossa mainitsemassasi kaupassa Tukholmassa, mutta valitettavasti olin matkalla siskoni ja tämän miehen kanssa, jotka ovat melko... noitavainoista porukkaa. Joten heti kun he huomasivat, että tämä oli "sellainen" kauppa (ja miksi tuosta tulee minulle mieleen jotain ihan muuta kuin fantasia ja manga?), he raahasivat minut kiireesti ulos mielenterveyteni varjelemiseksi. No, seuraavalla kerralla yritän saada samanhenkistä seuraa.

Mistä Anne Ricen Beauty- trilogia muuten kertoo, sen lisäksi, ettei se sovellu lapsille? n_n;;

Candy Darling

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Marraskuu 11, 2003, 23:29:01 »
Minä ihastuin vampyyreihin kun näin Veren Vangit elokuvateatterissa. Siitä tuli heti lempielokuvani, ja muistan innostukseni kun seuraavana kesänä löysin sen jenkeissä videovuokraamosta, ja katsoin sen kolme kertaa vuorokauden sisällä kunnes se taas piti palauttaa...

Tästä seurasi, että minun oli pakko lukea kaikki Anne Ricen vampyyrikirjat. (Mikä taas kasvatti englanninkielentaitoani roimasti.) Silloin kun Anne Rice-innostukseni oli kovimmillaan oli ilmestynyt vasta viisi kirjaa, enkä ole vieläkään ehtinyt lukea uusimpia. Minun lempihahmoni oli aina Louis, hänen ja Lestatin välillä oli ihanaa sähköisyyttä. Tämä taisi olla ensimmäinen sysäys slash-mielikuvitukselleni... Paras kirjoista on mielestäni Vampyyri Lestat, koska siinä on mielenkiintoisin sisältö. Ja loppu on ihana kun Louis ja Lestat taas tapaavat toisensa! Kun Louis tulee Lestatin kartanolle, ah siinä on homoerotiikka parhaimmillaan... And I forgot all the stiff surly things I had planned to say and I just took him in my arms.

Anne Ricen kirjoja ei suomeksi tosiaan ole saatavilla muualta kuin divareista. Jos niitä ei lähikirjastosta löydy, kysykää ihmeessä niitä kaukolainaan! Se kirjakauppa Tukholman Vanhassa kaupungissa joka jo mainittiinkin, sen nimi on Science Fiction Bokhandeln, ja osoite on Västerlånggatan 48. Varoitan vaan, siellä menee paljon rahaa...

Lainaus
Mistä Anne Ricen Beauty- trilogia muuten kertoo, sen lisäksi, ettei se sovellu lapsille?

Se kertoo naisesta joka kidnapataan linnaan ja pakotetaan mukaan s/m-orgioihin. Se sijoittuu täysin fantasiaympäristöön, mutta on valitettavasti aika tylsää luettavaa. Juonta ei hirveästi ole, kirjassa vain harrastetaan seksiä. Tosin ne homoeroottiset kohtaukset olivat aika kivoja. :-)

Onko kukaan lukenut Poppy Z. Briten Lost Souls kirjaa? Kaverini, joka myös tykkää Anne Ricesta suositteli sitä minulle. Ostin kirjan, mutta en ole vielä ehtinyt lukea...

Anne Ricen vampyyrien lisäksi tykkään aika paradoksaalisesti Buffyn vampyyreistä. En nyt tarkoita niitä tusinavampyyreitä joita Buffy tappaa, vaan Angelia, Spikea, Drusillaa ja Darlaa. Erityisesti Spike on suosikkini. (Katsokaa avaani!!) Nämä vampyyrit ovat mielenkiintoisia ja seksikkäitä (noh, Drusillasta en kyllä saa kiksejä). Buffyn 2. tuotantokauden 3:ssa jaksossa oli muuten hauska viittaus Anne Riceen.
Eli Angelhan on ollut hyvä vampyyri sen jälkeen kun hän sai sielun, ja tässä jaksossa hän tapaa Spiken ensimmäistä kertaa sataan vuoteen ja yrittää vakuuttaa Spikea pahuudestaan.
    Spike: What's new with you?
    Angel: Everything.
    Spike: Yeah. Come up against this Slayer yet?
    Angel: She's cute. Not too bright, though. Gave the puppy dog 'I'm all tortured' act. Keeps her off my back when I feed.
    Spike: People still fall for that Anne Rice routine. What a world!

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #20 : Huhtikuu 18, 2004, 14:08:24 »
Kyllä kyllä. Myös minä olen täysin hurahtanyt kaikkeen vampyyreihin liittyvään. Itse asiassa olen aina pitänyt vampyyreistä. Kuitenkin, kävin viime perjantaina kirjastossa ja -yllätys, yllätys- hyllyssä seisoi Anne Ricen Veren vangit. ^.^ Gaah! Minä ja minun hyvä tuurini (joka on näköjään palannut piiiiiiiitkältä lomaltaan). Olen suunnilleen puolessa välissä kirjaa ja ihmettelen suuresti, miksi olen nyt tässä enkä lukemassa sitä. Ja Lestat on ihana. Ja Claudia kamala. -^^-

Ja voin tietysti todeta, että olen _todella_ yllättynyt siitä, että _meidän_ rupukirjastossamme on Anne Ricen tuotantoa, ainakin mitä näitä muita viestejä on lukenut, tuntuu niiden olevan vaikeasti löydettäviä. Muita Ricen kirjoja siellä ei sitten näytä olevankaan, ikävä kyllä. Tai sitten ne ovat lainassa, ei voi tietää. Haluaisin kyllä (vaadin) saada lukea vielä ainakin Vampyyri Lestatin ja Kadotettujen kuningattaren, niitä muitahan ei ole vielä suomennettu, vai?

Elokuvana olen myös nähnyt Kadotettujen kuningattaren. Koska en ole kirjaa vielä lukenut (tahtoo lukea sen), en tiedä, noudattaako se kirjaa kovin hyvin. Ilmeisesti ei. Mutta elokuvana se oli hyvä, vaikka en kovin pitänyt Lestatin näyttelijästä. Se oli aika ruma, vaikka pitikin tiukkoja vaatteita ja vaikka oli välillä ilman paitaakin. Mutta se lauluääni oli lumoava. Tahtoisin kyllä mielelläni nähdä myös Veren vangit  leffana.

Ei muuta.

Milsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Huhtikuu 18, 2004, 15:29:59 »
Olen lukenut kaikki suomeksi ilmestyneen Ricen vampyyrikirjat ja katsonut Kadotettujen Kuningattaren (kenen mielestä se oli vähän aneeminen?) ja puolet Veren vangeista englanniksi. Vaikutti hyvältä. Kirjat olivat mainioita ja varsin... Inspiroivia.  :roll:  Myös Draculan olen lukenut. Hyvä sekin. Alkuperäisen Draculan lisäksi joku äijä on kirjoittanut kirjan Draculan rakkaus (jos se oli sen nimi), johon perustuen tehtiin yksi Dracula-leffa. Paras tähän asti katsomistani. Pitää vielä penkoa se Bela Lugosin näyttelemä Aito ja Alkuperäinen. Muita vampyyrikirjoja ovat sitten tavanomaiset Pikku Vampyyrit ja Shanin kirjoittamat kirjat, joista pidin. Lisäksi kaiken maailman novelleja, niin siinä ne taisivat olla. Osittain.

Voisiko joku suositella ihmissusikirjoja? Tiedän Ihmissuden vuoden ja olen lukenutkin ja seuravaksi pitäisi penkoa jostakin suomalainen Sudenmorsian, jota on kehuttu.

Näiltä sivuilta löytyy varsin paljon valaisevaa tietoa ihmissusista ja melkein kaikesta niihin liittyvästä. Elokuvista ja kirjoista.
http://www.tunturisusi.com/ihmissudet.html
http://www.tunturisusi.com/ihmissusi.html

Todella hyviä tiedonlähteitä, kannattaa katsoa.

Even a man who is pure in heart
And says his prayers by night
May become a wolf when the wolfbane blooms
And the autumn moon is bright.

Kaunis runo, jonka sieltä löysin.

(offtopic)
@Joku
Margit Sandemo-fani? Tuosta allekitrjoituksesta vaan... "Laita kätesi iholle silkkiselle..."

Zeniba

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Huhtikuu 19, 2004, 10:18:04 »
Sain juuri pari päivää sitten Draculan luettua. Oli kyllä mahtava ja pelottava kirja. Vampyyreissa on kyllä jotakin oudon kiehtovaa, itseäni kiinnostaa hirmuisesti keskiajan vampyyriusko. Noh, keskiaika yleensäkin. Noidan käsikirjasta oon naperona lueskellu kaikenmoisia hui-niin-pelottavia vampyyritarinoita. Mielenkiintoinen kirja muuten, vaikka jotkut sen jutut ovatkin aika naurettavia :)

Oonhan mäkin lueskellut Pikku Vampyyreja aikoinani. Voisi ihan muistin virkistykseksi tarttua taas yhteen. Anne Riceja en ole - yllätys, yllätys - pikku kirjastostamme löytänyt. Jos ei muu auta, niin tilaan sitten jostain. Pakko saada käsiin!

Poissa Pandora

• Hihittäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Huhtikuu 20, 2004, 18:14:33 »
*Taputtelee innostuneesti käsiään* Rakastan vampyyreja, varsinkin Ricen vampyyreja. Tuon tietysti voi päätellä jo nickistänikin, vaikka voisihan Pandora viitata myös kreikan tarustoon jota myös rakastan. Ricen takia kuitenkin Pandora olen.

Kaikki kolme Ricen suomennettua kirjaa olen jo aikoja sitten lukenut. Rice on myös niitä harvoja kirjailijoita joita suostun englanniksi lukemaan. Johtuu varmaan siitä ettei häntä enää tunnuta suomennettavan. Pakko siis lukea englanniksi jos yleensä haluan lukea ja minä haluan ;)
Ja tuonne sinun manoan,
Tuonne kehnoa kehoitan
Ukkokontion kotihin

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Huhtikuu 22, 2004, 22:07:04 »
Ricen kirjoista vielä.
Onko joku teistä saanut käsiinsä muutamista Ricen kirjoista tehtyjä sarjakuvia?
Ajattelinpa vain, että minä ostin viime syksynä The Tale of the Body Thief - Graphic Novellin, ja nyt kun sen viimein selailin läpi, niin täytyy sanoa, että voisi olla mukava löytää niitä lisääkin. ^^

Piirrosjälki ei ollut erityisen erikoista verrattuna esimerkiksi vaikka Sandmaniin, josta pidän kovasti, mutta tarina kulki jouhevasti.

Ja kun netistä etsin tietoa, niin pitäisi olla muitakin julkaistu tällaisina..
Joku nähnyt? Tietoa, mistä voisi tilata?

( Amazonista ainakin oli loppu, kuulopuheen mukaan. )

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Huhtikuu 23, 2004, 18:13:42 »
Envu on hengissä, hienoa ^^ (viime viesti helmikuulta siis...)

Lainaus käyttäjältä: "Envu"
Ricen kirjoista vielä.
Onko joku teistä saanut käsiinsä muutamista Ricen kirjoista tehtyjä sarjakuvia?
Ajattelinpa vain, että minä ostin viime syksynä The Tale of the Body Thief - Graphic Novellin, ja nyt kun sen viimein selailin läpi, niin täytyy sanoa, että voisi olla mukava löytää niitä lisääkin. ^^

Minäkin olen tuon lukenut. Jos ei lasketa sitä että haluaisin murhata taiteilijan, niin ihan hyvähän se oli...
The Vampire Lestat oli graafisena novellina pääkaupunkiseudun kirjastostakin saatavilla, mutta -ne (2 kappaletta -Isossa Omenassa ja Tapiolassa- toinen kadonnut ilmeisesti niin kauan aikaa sitten että poistettu Helmetin tiedoista) on pöllitty. Iivulia, eikö? Ja sitä ei tosiaankaan saa mistään, ei ainakaan saanut pari kuukautta sitten kun etsin.

Varjolepakko

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Huhtikuu 28, 2004, 22:24:24 »
Vampyyreja? Voi kyllä kiitos. Kaikkien fetissieni ja pakkomielteideni joukossa suurin.

Anne Rice on suosikkikirjailijani Sandemon lisäksi. Olen lukenut häneltä neljä ensimmäistä vampyyrikronikkaa, IwtV:n, TVL:n  ja QotD:n suomeksi ja TotBT:n englanniksi. Memnoch ja Armand odottelevat hyllyssä.

Olen nähnyt molemmat elokuvat ja voin sanoa, että Veren vangeissa Tom Cruise ja Brad Pitt ovat parhaimmillaan. :D Miten paljon komeampi Cruise olisikaan Lestatin vaaleilla kiharoilla... Erittäin hyvä elokuva. Suosikkejani.
Kadotettujen kuningatar... on huono. Siinä ei ole mitään muuta samaa kirjaan nähden kuin henkilöt. Hyi. Louisin ja Armandin ja Gabriellen ja Mekaren jättäneet lähes kokonaan pois. Tottahan toki Louie & Armand siellä ovat, mutta kun heillä on niin vähäinen rooli... Seistä vain taustalla. Toisaalta, pidän enemmän QotD:n Armandista kuin IwtV:n. Antonio Banderas on muuten ihan kiva, paitsi että Armandin tulisi näyttää 17-vuotiaan mallista veistetyltä elävältä marmoripatsaalta. Kaipa ne ovat elokuvaa tehdessään halunneet pönkittää hänen imagoaan johtajana vanhemmalla hahmolla.

Suosittelisin, jos voisin, mutta en voi; olen luonut itse kokonaisen vampyyrisaagan. Sen verenimijät perustuvat paljolti riseaanisiin, paitsi ovat inhimillisempiä. Siinä on kyllä kaikennäköisiä muitakin otuksia. Vampyyrit ovat kuitenkin pääosassa. Ovatpa vielä kovin sympaattisia olentoja, sellaisia, joista ei voi olla pitämättä. Tai ehkä se on vain tuo äidillinen rakkauteni. Ja tarina on slashia. Änseetä ja ärrää.

Bram Stokerin Krapulankin olen lukenut ja pitänyt. Olen myös katsonut muutaman niistä useista filmatisoinneista ja suoraan sanoen minua harmittaa aina suunnattomasti, kun lopulta käy niin, että kaikki mukavat hammaspeikot tapetaan. Kieltämättä useimmat leffantekijät luovat vampyyreista aivottomia, sähiseviä petoja, jotka eivät osaa puhua eivätkä muuta kuin sännätä ympäriinsä avuttomasti ja etsiä sapuskaa.

Eikös Anne Rice muuten ole nyt päättänyt vampyyrisarjansa?

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
    • http://www.aleczandria.org
« Vastaus #27 : Kesäkuu 16, 2004, 13:22:08 »
[hiukan offtopic] Wohoo! Myös täällä yksi uusi rice-fani ilmoittautuu... lainasin eilen kirjastosta veren vangit ja se oli mahtava. Se oli niin todentuntuinen tai siis se kirjoitustyyli. Kannattaa todellakin lukea.

(Dracula saa mennä vaikka pusikkoon, kun se oli niin tylsä ^^)

[offia]Muuten meidän kirjastossa on aina niitä hyllyssä pari...[/offia taas]
Ja jos todellakin haluaa lukea vampyyreistä, niin kannattaa lukea Pikku Vampyyri-kirjat ja Darren Shanit (muuten sen kirjailijan oikea nimi on
O'Shagnaessy tai jotain siis irlantilainen).

Tietysti Draculakin kuuluu yleissivistykseen (ainakin mun mielestä^^) ja kannattaa lukea siitä alusta tietoja vampyyreistä (pari ekaa sivua). Se voi kyllä tuntua aika tylsältä...

Ja eikö muuten joku ole kirjoittanut kirjan sen morsiammesta (ja onko se elizabeth, siis se morsian???)
"Et voi vain istua ja odottaa inspiraatiota. Sen perään on lähdettävä nuijan kanssa."
Jack London

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Heinäkuu 07, 2004, 15:00:29 »
Minä pidän kirjoista, joissa on vampyyreja tai muita "yliluonnollisia" olentoja, tiettyyn rajaan asti. Jos niistä tehdään mielettömiä tappajia, en pidä, sillä onhan vampyyreilläkin aivot, sillä nehän ovat ihmisiä?

En ole hirveästi näitä taruolentoja koskevia kirjoja lukenut, mutta ne, mitkä olen lukenut, ovat olleet hyvinkin mielenkiintoisia, koska niissä vampyyrit yms. on kuvattu aika kauniisti.

Pikku Vampyyrejä en ole lukenut - Myönnetään! Yhden, mutta en siitäkään paljoa muista, ne olivat ihan jees, jos oikein muistan, huumoria niistä ei puuttunut, mutta pidän kuitenkin vähän "vakavemmista" verikirjoista. Draculaakaan ei ole tullut luettua, en ole oikein ajatellut aiaa.. :D Mutta, pitääpä mennä kirjastoon ja etsiä vampyyrikirjoja.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Syyskuu 20, 2004, 22:03:30 »
Olen kohtalaisen uusi Anne Ricen 'fani', oikeastaan ihailija olisi parempi sana. Anne Rice on kyllä lukulistallani ollut jo pitkän aikaa, mutten koskaan saanut aikaiseksi varata kirjoja, sillä ne ovat aina lainassa. Kesällä sitten lainasin eräältä ystävättäreltäni Veren vangit -kirjan, elokuvan näin aiemmin (mikä ei oikeastaan haitannut mielikuvieni muodostumista, sillä Lestat ja Louis elokuvassa muistuttavat hämäävän paljon omia kuvitelmiani) talvella. Veren vangit alkoi vetää mukanaan, ja johti siihen että varasin, lainasin ja luin myös seuraavat suomennetut osat. Englanniksi aion ostaa seuraavat kirjat, kaikki vampyyrikronikat todennäköisesti. Itselläni tähän mennessä minulla on nyt Veren vangit kirjana ja DVD:nä, muita kirjoja suomeksi en ole saanut hankittua, sillä silloin kun niitä löytyy niin ne yleensä maksavat yli kolmekymmentä euroa eikä sellaista summaa ihan aina ole tuhlattavaksi.

Kirjojen suomentamisesta ja painamisesta minun täytyy sanoa sen verran, että minua hämmästyttää suuresti ettei Otava ota a) uutta painosta jo suomennetuista osista, sillä kysyntä on kovaa b) suomenna loppuja vampyyrikronikoiden osista. Lähetin itse asiassa Otavalla asiasta sähköpostia, vastaukseksi tuli että 'joskus tulevaisuudessa' ollaan 'mahdollisesti' ottamassa uusintapainokset jo suomennetuista osista, eikä lisää osia olla suomentamassa.

Kirjojen suomennokset ovat minusta hyvät, kaikki kunnia niiden suomentajalle Hanna Tarkalle (hm, onko hän suomentanut kaikki kirjat? Jos ei, niin muut suomentajat ovat onnistuneet hänen tyyliään jäljentämään, sillä kaikki kirjat on suomennettu samalla tyylillä ja Anne Ricen asettamaa linjaa noudattaen, mielestäni).

Kirjoistani suosikki on Veren vangit tai Vampyyri Lestat, kamppailen tässä asiassa itseni kanssa. Se tuntuu yleensä aina paremmalta, kumman olen lukenut viimeksi, mutta Vampyyri Lestatissa on minusta muutamia tylsiä kohtia, joten sanoisin Veren vankeja kuitenkin parhaimmaksi. Kadotettujen kuningattaren suomennetuista kirjoista asettaisin listallani viimeiseksi, sillä se on kaikkein sekavin, ja siinä on eniten hahmoja joita yksinkertaisesti en voi sietää. Täytyy kyllä myöntää, että historia on hyvin rakennettu ja minua ärsyttää etten keksinyt itse miten Akashan voisi tuhota. Mietin sitä nimittäin siinä vaiheessa, kun muutkin vampyyrit. Jesseä en missään vaiheessa yksinkertaisesti voinut sietää, mutta minulla nyt on aina ongelma fantasiakirjallisuuden naishahmojen suhteen, niistä tehdään aina jollain lailla raivostuttavia. Gabriellekin on aivan rajoilla, hänkin alkoi ärsyttää minua ennen pitkää, Claudiasta puhumattakaan. Kirjassa hän tosin käy hermoilleni enemmän kuin elokuvassa.

Lempihahmoni puolestaan on - pitkällisen pohdinnan jälkeen - Louis de Pointe du Lac. Tämä on itse asiassa minun kohdallani siinä mielessä yllättävää, että yleensä sen kaltaiset hahmot lähinnä kyllästyttävät minua, mutta Louisin melankolia vetoaa. Ehkä hän on sellainen, millainen itse olisin vampyyrina. Paha sanoa, mutta epäilisin näin. Lestat, Marius ja Armand ovat seuraavina listallani. Marius nelikoasta alimpana, Lestat toisena ja Armand kolmantena.

Elokuviin sitten. Kadotettujen kuningattaresta sanon vain, että musiikki on mielestäni erittäin onnistunut. Muuten koko elokuva onkin sitten kerrassaan surkea, niin hahmot kuin efektit kuin juonin kökköilykin. Ja missä armas Louisini? Eipä näkynyt mailla halmeilla, tai sitten olen sokea. En kestänyt edes sitä, että vampyyrit karjahtivat kuin leijonat (ja varmaan leijonan ääntä siinä oli käytettykin..) verta imiessään. Veren vangeissa tämä kaikki on tehty paljon hienostuneemmin ja Anne Ricen tyylille uskollisena! Tom Cruise ja Brad Pitt yllättivät erittäin positiivisesti - tämä näyttelijäkaksikko tosin ei olisi todellakaan ollut ensimmäisenä mielessäni täksi vampyyri'pariskunnaksi'. Kirsten Dunst hoitaa minusta osansa kerrassaan loistavasti, hänen ulkonäkönsä viehättää minua suuresti ja vastaakin mielikuviani. Armand sen sijaan oli melkeinpä pohjanoteeraus. Ei niin paha kuin Lestat Kadotettujen kuningattaressa, mutta hänessä oli kaikkea joko liikaa tai liian vähän. Minua myös häiritsivät otsan rypyt. Armand oli nuori kun hänestä tehtiin vampyyri, voi hyvä luoja sentään. Muutenkin hänen /aseta tähän oikea sana on pilattu.

Minun on muuten sanottava, että Anne Rice ulkonäöltään vastaa hieman mielikuvaani Gabriellesta. Ei toki harmaahiuksinen ja ryppyinen, mutta kasvojen piirteet.

Yksi kysymys minulla vampyyrikronikoiden suomentamattomista osista olisi: olisiko juonen kannalta hallaa lukea Vampire Armand Queen of the Damnedin jälkeen? Sen nimittäin saisin käsiini ensimmäisenä, ja se minua suoraan sanottuna kiinnostaakin eniten.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Lokakuu 13, 2004, 20:09:44 »
Ajattelinpa täälläkin ilmoittaa, kun Anne Ricen kirjoista tykänneitä tuntui olevan niin paljon..

http://dhost.info/carnival

Tuolla pelataan nykyaikaa höystettynä riceaanistyylisillä vampyyreilla. Eli jos kiinnostaa, sinne vaan. Sivuilta löytää kaiken tarvittavan tiedon ja niin.

Ja tuli muuten mieleen. Huuto.netissä on myynnissä Veren vangit, varakkaille ja silleen. Aloitushinta on jo 33 euroa, huh! Okei, ehkä en edes haaveile siitä että ikinä saisin nuo kirjat hyllyyni, en ainakaan ennen uusintapainosta.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #31 : Lokakuu 23, 2004, 18:13:50 »
Minä inhosin vampyyreita ja muita epäkuolleita pitkään ja hartaasti, mutta Pratchettin Discworldin epäkuolleet ovat niin kertakaikkisen inhimillisiä ja sympaattisia (vaikka toisinaan ovatkin varsinaisia iljetyksiä ja roistoja, mutta niinhän kuolevaisetkin ovat), ettei niistä voi olla pitämättä. Varsinkin vampyyri-ikonografisti Otto Chriek - joka kuuluu veren imemisestä ja muista vampyyrijutuista pidättäytyvään "raittiusliikkeeseen", käy kerran viikossa juomassa kaakaota ja laulamassa mielialaa nostavia lauluja harmoonin säestyksellä muiden liikkeeseen kuuluvien vampyyrien kanssa ja kantaa tekemänsä "raittiuslupauksen" merkkinä mustaa nauhaa rintapielessään - on kertakaikkiaan mainio.

Seuraus: olen alkanut suhtautua muihinkin vampyyreihin positiivisemmin. Tällä hetkellä on haussa se aito ja oikea Dracula-leffa vuodelta 1931, jossa Bela Lugosi veikeine viittoineen liehuu pääosassa. (Tiesittekö muuten, että Lugosi haudattiin omasta pyynnöstään Dracula-viitassaan? ;)) Samoin Dracula-kirja olisi tarkoitus lukea, siitähän tämä nykyinen vampyyrien romantisointi sai alkunsa.
Constantem decorat honor

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #32 : Marraskuu 10, 2004, 17:31:20 »
Hamina on tylsä paikka. Täällä EI OLE Anne Ricen kirjoja. Missään Haminan alueen kirjastossa eikä kirjakaupassa. Ja minä kun niin halusin päästä lukemaan niitä nähtyäni Veren vangit-leffan, joka oli älyttömän ihana.

Minä menin lukemaan Micellen viestin, pirhana ja varsinkin sen slash maininnan. Tuli eräs mielnkiintoinen uni tässä mieleeni Armandista ja Louisista... Ei siitä sen enempää...

Meikäläisen täytyy ilmeisesti vain tonkia jokainen Suomen kirjakauppa läpi jos sattuisin löytämään Ricen kirjoja jostakin. Ja tietenkin etsintöjen välissä haukkua Haminan kirjastot lyttyyn sekä kirjakaupat. :D
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Avalonia

• Ankeuttaja
Vampyyrit ja muut ihmeotukset
« Vastaus #33 : Marraskuu 10, 2004, 18:33:34 »
Jees Minä rakastan Anne Ricen tuotantoa.. Kirjoista olen lukenut vain kaksi  ennsimmäistä ja New tales of vampires sarjasta kirjan Pandora. Vampyyrikronikat ajatteli lukea kaikki ja ostaa koska ne ovat kohtuu halvalla Suomalaisessa Kirjakaupassa hinta 9.50 (muistaakseni)

Sekä Lives of the mayfarir witches sarjasta kirjat:

Lasher
Taltoksen (puoleen väliin)
 Saako sarjan ennsimmäistä osaa mistään olisiko nimi  The Witching hour!

Kronikoista lempihahmoikseni nousevat Lestat , Claudia Gabrielle  sekä Armand ( kuvitelkaa bottichellin pyhimystä ! olen saanut jostain sellaisen mielikuvan , että Armand olisi pienikokoinen ja siro. Koska hän oli vain kuuden kun Marius loi hänet ) En ole lukenut Vampire Armandia !(vielä)  Joten olisin kiitollinen  jos saisin varmistuksen ! Ja Lestat hän on minun epäjumalani .. Minkä takia kaikki moittivat Claudiaa .Mielestäni hän on juuri täydellinen sellaisena kuin oli ..

Thalin

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Marraskuu 14, 2004, 14:02:17 »
Vampyyrit ovat mukavia pikku otuksia(ehkä eivät niin mukavia tai pieniä, mutta edes otuksia? No ei sitten.)

Ja lisäksi ne ovat monipuolisia otuksia. Ne ovat yksilöitä.(taidan muuten tämän jälkeen mennä tekemään topicin vampyyreiden kyvyistä)

Ainoa kertomakirjallinen kirja vampyyreistä oli dracula, joka oli juuri sellainen mikä vampyyrin kuuluisi olla, lukuun ottamatta seinillä kiipeilyä...

Mutta vampyyrit ovat niin mukavia. Olen itsekin aikeissa liittyä Vampire-roolipeliporukkaan...

Envu

• Ankeuttaja
Re: Vampyyrit ja muut ihmeotukset
« Vastaus #35 : Marraskuu 18, 2004, 21:54:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Avalonia"
...Koska hän oli vain kuuden kun Marius loi hänet )

Kai tarkoitat kuudentoista, tai jotain muuta? Kuuden vanha Armand ( vai mikä Amadeo se vielä silloin olikaan.. ) tuskin oli kun Marius hänet loi. :p Kuusitoista voisi olla lähempänä totuutta, vaikken nyt ihan absoluuttisesti asiaa muistakaan.

Lainaus
Minkä takia kaikki moittivat Claudiaa .Mielestäni hän on juuri täydellinen sellaisena kuin oli ..

Eivät kai kaikki Claudiaa moiti.. Minusta hän on kiehtova hahmo, naislapsi oikein.. Hänen asemaansa olisi varmasti vaikea asettua, joutua nyt elämään monia kymmeniä vuosia vangittuna lapsen hahmoon.  Eräällä tavalla jopa säälin häntä.

Scarlett

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Huhtikuu 10, 2006, 19:10:08 »
ihan alkuperänen Brm Stokerin kirjottama Dracula on kyllä ihan hemmetin hyvä kirja. Se on just täydellistä mökkiluettavaa. Meidän mökillä ei oo sähköjä, ja mä nukun siellä semmosessa entisessä vajassa minkä iskä on kunnostanu, ja se on ihan metsän reunassa.
Sitten lukee Draculaa kolme tuntii putkeen, menee metsän reunaa hämärässä ja hiljasessa vessaan, kuulee jotakin pientä rapinaa ja kylmät väreet ovat valmiit. :D

Malf

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Huhtikuu 10, 2006, 21:38:36 »
En edes muista milloin törmäsin vampyyrikirjallisuuteen. Olen kuitenkin aina pitänyt niistä. Lainailen joskus kirjoja ihan sen vampyyrihahmojen takia. ^^" En kuitenkaan erityisemmin ihastunut Anne Ricen kirjoihin. Olen ehkä vielä liian nuori ymmärtämään niiden ihanuutta tai jotain. Veren Vangit oli kyllä leffana hyvä, asiaa kyllä mukavasti auttoi se että pidän Tom Cruisesta näyttelijänä. Löytyyhän kyllä kirjahyllystä tuo Vampyyri Lestat, sattui löytymään kirjaston poistokirjoista 50 sentillä joten oli pakko ostaa. ^^"
Olen kuitenkin ihan rakastunut Darren Shanin kirjoihin. Hahmot ovat niissä todella ihastuttavia ja kerronta on mukavaa. Teksti vain paranee kirja kirjalta, ja loppu oli ihan mieletön. The Saga of Darren Shan on kyllä niitä ainoita kirjasarjoja jonka jokainen teos saa minut itkemään. :'>
Tykkäilin myös melkolailla Stephanie Meyerin Houkutus -nimisestä kirjasta. Takakannen perusteella en kyllä lainaisi. Juoni oli ehkä hieman liian siirappinen mutta teksti oli jotain todella kaunista. Hahmoihin en ihastunut ehkä niin paljoa, mutta pidin kyllä ihan mukavasti.
Ihmissusista en ole lukenut melkei ollenkaan, niitä on vain parissa kirjassa esiintynyt. Tykkäilen niistä silti, jos ne on kuvattu ihan aivollisiksi olennoiksi. Joissakin kirjoissa nämä ovat vampyyrien tapaan luokiteltu omituisiksi otuksiksi joilla on mielessä vain päivän eväät. :P

( Nyt ei taas ajatus kulje tarpeeksi, täytyy tulla muoksimaan tätä viestiä myöhemmin paremmaksi )

tink

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Huhtikuu 13, 2006, 16:34:37 »
Pikku Vampyyreja luin joskus ala-asteella ison kasan ja tykkäsin kovasti ^^ Nyt vanhempana olen lukenut Laurell K. Hamiltonin Anita Blake -sarjaa. Blake-kirjoista löytyy jos jonkinlaista yliluonnollista olentoa, pääosin kuitenkin vampyyreja, ihmissusia (ja muita shapeshiftereitä) sekä zombeja. Yliluonnollisissa olennoissa on jotain, joka on aina suuresti kiehtonut minua. Ehkäpä se on juuri se yliluonnollisuus :D On myös hauska lukea miten kirjailija kuvaa sellaisia olentoja, joista monella lukijalla on luultavasti jo valmiiksi oma käsityksensä. Henkilökohtaisesti pidän Hamiltonin tyylistä.

Anne Ricen kirjoihin en ole koskaan tutustunut tarkemmin. Muutama vuosi sitten menin kirjastoon etsimään niitä serkkuni vinkistä, mutta yhtäkään en löytänyt ja siihen se sitten sillä kertaa jäi. Anita Blakeista on sen sijaan kuudes kirja nyt menossa ^^ Kukapa ei jäisi enemmän tai vähemmän koukkuun sarjaan, jossa on sellainen vampyyri kuin Jean-Claude? :D

Poissa Ruppanainen

• Vuotislainen
  • Lady Jane Clayton, Tarzanin vaimo
« Vastaus #39 : Huhtikuu 28, 2006, 03:16:49 »
Ne ovat kyllä kivoja ja mielenkiintoisia ne kirjat, joissa esiintyy näitä vampyyreita ja näitä ihmeellisiä muita otuksia.
Ja Friikkisirkus on siitä hyvä esimerkki. (Sen jälkeen en kyllä lukenut jatkoa... pelottaa.)
Siinähän oli ensinnäkin se vampyyri, ei mitenkään pelottava, ja sitten parrakkaat naiset, ja hämähäkit, ja käärmepojat... Tosin niitä kaikkia oli vain yksi. Minua ei kirjaa lukiessani ollenkaan pelottanut. Kiinnosti tosi paljon tämmönen kiva kirja.
Mutta kun menin peiton alle kirjan jälkeen... Alkoi pelottaa.
Pikkusiskoni vaatekaapin takaa kurkistaa valkonaamainen vampyyri, joka tuijottaa minua Voldemortin näköisenä. Olin ihan paikallaan, ja kuvittelin että ei se ole vampyyri, ja enkeli suojelee minua.
Se OLI kauheata! En voinut ummistaa silmääni ollenkaan, justiin ja justiin räpyttämään silmäni kostukkeeksi. Näin painajaisia ihan hirveästi, ja kerroin kavereille, mutta ei auttanut. Ja pikkusiskojeni hiljaaolo oli niin pelottavaa, että näin unta luurangoista ja vampyyreista.
En ole kokenut koskaan niin pahaa painajaista kuin se.
Se kesti noin 2 viikkoa, ja vähitellen häipyi kokonaan.
En koskaan varmaan lue sellaista, ellen ole naimisissa Tarzanin kanssa. Mikä on nyt enään mahdotonta hänen kuoleman jälkeen:'(
Olisin turvassa hänen kainalossa, mutta Jumala on meidän kaikkien suojelija.
Joku sentään osaa pelotella muita ihan kammottavasti. D:
Kurkota kuuhun ja ole Ruppana!
MeneTarZan.comiin!

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Kesäkuu 15, 2006, 11:05:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Joku"
Tämä ei ehkä kuulu tänne, mutta postaampa silti.

Voi. Hyvä. Luoja. Voihyväluoja. Miksei kukaan ole aiemmin minulle kertonut, että Anne Ricen Vampyyri Lestatista on olemassa musikaali?

Ou gaad.
En ole varma, onko hyvä vai huono, että ei pahemmin ole mahdollisuutta tuota nähdä.

Mutta mitä cast-listaa selailin, niin Gabriellen esittäjä on ainakin juuri sellainen, kun olen jotenkin kuvitellutkin. Ja hienoja kuvia kyllä..

Tuli hillitön himo lukea Lestat uudelleen. Hitto, haluan sen omaan kirjahyllyyni.

Lounly

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Heinäkuu 04, 2006, 11:48:24 »
Semino> No jos hiukan taakseppäin selaat niin jotain löydät, muttamutta. Ricen kirjat kertoo hemmetin seksikkäästä vampyyristä nimeltä Lestat. Verenvangit on niinkuin Louisin (sen kaverin) Kannalta kerrottu ja sitten Vampyyri Lestat on Lestatin menneisyydestä. Sitten Kadotettujen kuningatar Lestatista ja Akhasasta (ei varmaankaan kirjoitettu noin...*muistikatko*) ja Nyt miulla on kesken se englanninkielinen Tale of the body theef. Vain kolme ensimmäistä on suomennettu. Kannattee lukea^^

Sitten. Minä olen aina himoinnut vampyyrejä ihan holtittomasti. *kuolaa* Ne on niin ihania. Ja kun Lestatkirjan luin, sekosin totaallisesti^^

Jos joku tietää jotain hyviä vampyyrikirjoja, niin olisi kiva lukea^^

MISTÄ SAA ANNE RICEN LEFFAT VERENVANGIT JA KADOTETTUJEN KUNINGATAR?????? DVD TAI VHS???

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Heinäkuu 13, 2006, 14:04:36 »
Joo tosiaan, Ricen kirjat keskittyvät kertomaan vampyyrista nimeltä Lestat. Ensimmäinen kirjoista on ikään kuin Louisin kirjoittama, mutta lopuissa taitaa Lestat olla itse kertojana..

Ja tuo Kadotettujen kuningatarhan on Akasha, eli vähän meni kirjaimet solmuun.

Veren vangit -dvd:tä löytää hyvinkin vähällä rahalla mm. Anttilan alehyllyistä. Netanttilasta en ole varma, josko siellä on.

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Heinäkuu 20, 2006, 15:14:44 »
Minä pidän kaikesta yliluonnollisesta (vampyyrit, ihmissudet, velhot ym..). Vampyyri kirjat ovat juuri parhaita ja on aina mukava lukea kauhua...Tälläiset kirjat ovat olleet aina kärkipäässä top 10 listassani, ehkä fantasia menee niiden edelle, mutta ne ovat HYVIÄ!

Erityisesti Pikku vampyyri-sarja on hyvä (olen nähnyt elokuvankin). Suosittelen todella paljon tätä sarjaa vampyyri-faneille ;)
xD

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #44 : Heinäkuu 22, 2006, 01:02:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Lounly"
MISTÄ SAA ANNE RICEN LEFFAT VERENVANGIT JA KADOTETTUJEN KUNINGATAR?????? DVD TAI VHS???
Oman Veren vankini ainakin tilasin juuri Envun mainitsemasta NetAnttilasta. Mutta siitäkin nyt on jo kaksi vuotta, tiedä onko siellä vielä myynnissä.. Varmaan sieltä se Kadotettujen kuningatarkin löytyisi.

Mutta mutta. Oli minulla muutakin asiaa. Olen nyt lukenut Vampyyri kroniikoista neljä ensimmäistä sekä the Vampire Armandin. *ylpeä omistaja* Ja nyt olen ajatellut tilata bookplussalta (sitten kun rahatilanne sallii) Blood and Goldin. Nyt, kirjan lukeneet, kysyn teiltä: kannattaako? Olen lukenut netistä ei-niin-hyviä mielipiteitä siitä. Entä onko kirjan tapahtumista aivan pihalla, kun on jäänyt Merrick välistä?

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #45 : Heinäkuu 22, 2006, 12:21:56 »
Minäkin rakastan lukea kirjoja, joissa on mukana kaikenlaista yliluonnollista, esimerkiksi nyt nämä vampyyrit ja muut vastaavat 'ihmeoliot'. Rupeaa tosin helposti ärsyttämään, kun kirjastosta tuntuu löytyvän kaikkea mahdollista mutta vampyyreistä yms 'ihmeolioista' ei tunnu olevan mitään. Tai no, olen täysin varma, että on, mutta en itse osaa vain hakea niitä.
Osaisiko joku suositella paria kirjaa?

Mutta, siis. Niistä vähäisistä kirjoista, joita olen lukenut ja joissa on esiintynyt vampyyreitä yms, suosikkini on Darren Shanin Friikkisirkus ja muut saman kirjoittajan kirjoittamina esiintyneet vampyyrikirjat. Odotan innolla, että sarjan kirjoja suomennettaisiin lisää.
Ja yksi suurista, ehdottomista suosikeistani on myös kirja nimeltä Vampyyrisiskot - en ole varma, oliko juuri tuo teoksen nimi, mutta kirjoittaja ainakin oli R.L Stine. Ehdottoman hyvä kirja kuitenkin. Pitäisi kipaista lainaamaan kirjastosta toiseen otteeseen. :> Tai sitten voisin yksinkertaisesti ostaa sen.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa dzinni

• Mangosose
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Heinäkuu 24, 2006, 21:29:10 »
En ole lukenut Anne Ricen kirjoja tein listaa niistä ja aion aivan varmasti lukea. Stephenie Meyerin Houkutus aivan ihana ja huippu kirja kannattaa lukea(Edvard on niin ihana). Darren Shaneja olen kans lukenut niin hyviä. Kuudes osa(kuoleman koetukset)  piti ostaa ilmestymispäivänä. Varasin just Elisabeth Kostovan Historiantutkijan odota innolla lukemista. R.L Stinen Vampyyrisiskokset on kans hyvä kirja. Siihen on muuten tulossa kakkososa Yön Maku (Hoksasin viestiä kirjottaessa kun en muistanut kirjailijan nimee ja lunttasin kirjaston sivuilta :) pitää varata)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2007, 15:43:19 kirjoittanut dzinni »

Zaknafein

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Syyskuu 06, 2006, 19:00:53 »
Oi, vampyyrit ihana aihe.<3 Olen kyllä kiinnostunut vampyyreista, mutten ole lukenut vielä montaakaan vampyyrikirjaa, lähinnä Darren Shaneja ja Vampyyrisiskokset..
Mutta sen sijaan kirjoja joita aion lukea:Bram Stokerin Dracula (on sentään klassikko ja vampyyrikirjojen isä oikeastaan), Anne Ricen vampyyrikronikat (olen kuullut että olisivat tosi hyviä), Stephenie Meyerin Houkutus (rakkaustarina, jossa on vampyyri), Vampirates (vampyyripiraatteja<3) ja tietysti joitakin Stephen Kingin kirjoja, joissa on vampyyreita..
Mangasta (josta olen aivan äskettäin innostunut) haluaisin lukea Chibi Vampiret (joita on vain kaksi, yhyy) ja Hellsingiakin voisi ehkä kokeilla.
Muoks. Jos tiedätte joitakin tosi hyviä kauhu/vampyyrikirjoja niin suositelkaa ihmeessä!!

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Vampyyrit ja muut ihmeoliot
« Vastaus #48 : Huhtikuu 23, 2007, 18:10:27 »
Ihmiset, minä en sitten ymmärrä teitä! Olenkohan jotenkin negatiivinen, koska en pitänyt lainkaan Anne Ricen kirjoista, tyyli on puuduttava taantuma-jälkeen-taantuman -henkinen ja hahmot minusta kaikki samanlaisia. Stephenie Meyerin Houkutus (aka Twilight) on toki ihan kiva kirja, mutta juoni on se sama, jota on pyöritelty useampi vuosikymmen, tällä kertaa vain teinihahmoilla.
Osaan toki arvostaa klassikoita; pidän kovasti John Polidorin Vampyyrista, ja Bram Stokerinkin Dracula on ihastuttavaa luettavaa, vaikka mediamyllytys tekikin Stokerlaisesta vampyyrista erilaisen kuin Stoker itse.
Darren Shan -kirjat ovat lastenkirjoja, tai sitten olen liian snobi ymmärtämään, mikä niissä viehättää. Shanhan kirjoittaa vampyyreista miespuolisina sikamaisina örkkeinä (tai sellainen kuva minulle jäi..). R.L Stinen vampyyrikirjatuotantoon en ole tutustunut, mutta miekkosen muut kirjat ovat niin kaavaa noudattavia, etten tiedä onko mitään hyvää odotettavissa?
Pimeyden tyttären olen myöskin lukenut, se oli ihan hyvä oikeastaan. Luin sen rippileirillä ja pidin kovasti niistä jumalaa pilkkaavista ikkunamaalauksista, sillä tämän (ja viime vuosisadan) vampyyrikirjoissa tuntuu olleen tuo teema vetää vampirismi irti kaikista urbaaneista legendoista, kuten risteistä ja hopeasta jne.

Viime viikolla luin A taste of blood wine -nimisen vampyyrikirjan, juoni ei ollut niitä omaperäisempiä, mutta ihan hyvin toteutettu ja muutama nerokas oivalluskin mahtui sekaan. Kirjailija taisi olla Freda Warrington.

Olen huomannut, että vampyyrikirjoja suomennetaan melko huononlaisesti. Eikö genrellä ole tilaa, vai mikä siinä on? Kun miettii esim noita Anneriisejä, niillähän on luoja ties kuinka paljon faneja ympäri maailmaa ja tietääkseni vain muutama on suomennettu(?)

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Huhtikuu 23, 2007, 18:43:27 »
Vampyyri on kiehtova otus. Samoin keijukaiset, menninkäiset, ihmissudet sun muut. Itse olen hurahtanut totaalisesti fantasiakirjallisuuden maailmaan ja vaikka pidänkin Pottereista, niin en silti innostu noita- ja velhotouhuista, vaikka kirjassa ne ovatkin kiehtovia. En nyt oikein osaa selittää, mitä tarkoitan ja menee varmaan off-topiciksi, mutta kuitenkin... taikuus ja velhot eivät sinänsä mielestäni ole ehkä yhtä kiinnostavia kuin esim. vampyyrit.

Vampyyri-kirjoista minua eniten on sävähdyttänyt Vampyyrin palvelija -niminen opus, jonka kirjoittajaa en nyt muista. Kirja oli minun mieleeni jo siksikin, että se muistuttaa ehkä eniten omaa tyyliäni, vaikka en voi sanoa, että pystyisin samanlaiseen kuvailuun, yms. mutta kirjan tyyli ja idea oli sellainen, johon itsekin pyrin. Stephenien Meyerin Houkutus on myös hyvä kirja, sitä en kiellä, mutta se olisi tehonnut varmaan aikalailla samalla lailla yleisöön, jos tarinan Edward olisi ollut huumediileri, the bad boy, joka rakastuu ah, niin ihanaan, naapurin tyttöön. Verenvangit haluaisin kuollakseni lukea, eikös siitä ole tehty se elokuvakin?
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #50 : Huhtikuu 23, 2007, 19:03:58 »
En ole oikeastaan koskaan pitänyt vampyyreja mitenkään erityisen ihmeellisinä otuksina, ja minua joskus kummastuttaa se, miten jotkut ovat niin vampyyrien lumoissa. Ajatus vampyyriudesta itsessään on jotenkin... en nyt sanoisi kuvottava, mutta jotensakin epämiellyttävä. Ymmärtääkseni erästä ystävääni, joka on jonkin sortin vampyyri-fani, olen lukenut jonkin verran Ricen kirjoja, tässä topicissa muutamaan kertaan mainitun Meyerin Houkutuksen sekä Stokerin Draculan. Nuorempana lueskelin myös Pikku Vampyyri -sarjaa, kun yliluonnolliset jutut kiinnostivat ja yksi kaveri suositteli. Ricen kirjat olivat melko viihdyttäviä kuten Meyerin Houkutuskin, mutta Stokerin Draculasta en erityisemmin pitänyt. Minua jotenkin ärsytti tapa, jolla kirjoittaja vei tarinaa eteenpäin. Olen kai jotenkin viallinen yksilö, kun kyseinen klassikko ei oikein sytyttänyt minua. :P
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Pikke Wood

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Heinäkuu 04, 2007, 19:36:59 »
Minulla on joku innostus Vampyyreja ja ihmissusia kohtaan. Anne Ricen kirjoja haluaisin lukea, mutta olen niin laiska menemään kirjastoon, että.. :D
Olen lukenut ainoastaan Darren Shanin vampyyri sarjaa, en omista ekaa kirjaa mutta siitä eteenpäin johkin 10 kirjaan asti musitaakseni. Ja lisää on saatava, heti kun rahatilanne sen sallii. :) Hänen kuvauksensa vampyyreistä ei ole lähelläkään omaa mielikuvaani, mutta tykkään silti kirjoista.

Ihmissusista kertovia kirjoja en ole löytänyt.

Katarr

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Syyskuu 23, 2007, 21:58:35 »
Olen aina ollut täysin hurahtanut kaikkeen vampyyreihin liittyvään. Se maailma on jotenkin niin mielenkiintoinen ja kiehtova. Ensimmäisiä vampyyrikirjoja joita luin, olivat Darren Shanit. Ne olivat aika hyviä, mutta valitettavasti meidän kirjastossamme ei tainnut olla kuin 4 kirjaa ja se lukeminen töksähti siihen. :/ En kyllä edes tiedä, montako niitä on ilmestynyt tähän mennessä. Pikkuvampyyri-kirjoja vihasin, vaikka ystäväni koittivat niitä minulle ala-asteella tuputtaa. xD

Olen myös lukenut Bram Stokerin "Drcaulan", mutta jotenkin se ei iskenyt. Liian monimutkaisesti kuvailtua, ne "kirjeet" jne eivät oikein sopineet minun makuuni ja muutenkin se loppu oli vähän meh. Mutta onhan se niitä ensimmäisiä kunnon vampyyrikirjoja, joten pitäähän sitä kunnioittaa. :D

Sain nyt ihan vasta luettua Anne Ricen "Veren vangit" ja täytyy sanoa, että rakastuin kirjaan täysin. Aivan ihana, vampyyrikuume iski uudestaan vahvempana kuin koskaan. :D Oli pakko laittaa se Vampyyri Lestatkin heti kirjaston varaukseen.

Se Houkutus olisi varmaan ihan mielenkiintoinen lukea, kaverini kehui sitä hyväksi kirjaksi.

mufri

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Marraskuu 15, 2007, 22:39:03 »
Luin Anne Ricen Veren vangit parisen vuotta sitten ja jäin heti koukkuun :) Etsin sitä kuumeisesti kaikkialta mutta ei löytynyt mistään suomesta, joten tilasin sen, Vampyyri Lestat sekä Vampyyri Armand loppujen lopuksi amazonista x) Sitten kun luin kirjat uudestaan, iski vampyyrikuume pahempana kuin koskaan, kuten Katarr niin osuvasti sanoi! Varsinkin Veren vangit oli häkellyttävän vangitseva (heh) kun vampyyrit kuvailtiin aivan eri näkökulmasta mitä ennen on tehty. Jumituin lukemaan monta kohtausta uudestaan ja uudestaan niiden ollessa niin kiinnostavia ja tunteikkaita. Huomasin myös useaan otteeseen ajattelevani "voi jos voisi olla vampyyri, kuinka ihanaa elämä olisikaan" tottakai kun järjellä nytten ajattelen en kyllä olisi niinkään varma tästä, mutta kun on äskettäin eläytynyt täysillä Louisin (kirjan päävampyyri) elämään ja maailmaan en voinut muuta kuin kadehtia häntä ^_~

Tuon Bramstokerin Draculan ostin parisen kuukautta sitten, mutta en ole vieläkään jaksanut avata kirjaa kun on ollut niin monta muutakin meneillä..

Ehdottaisin kyllä kaikille ketä vampyyri-kirjat kiinnostavat Anne Ricen kirjoja :)

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #54 : Marraskuu 17, 2007, 15:16:34 »
Vampyyrit kiinnostaa kovasti! Mikäli kirjoitan jotain fantasiatarinaa, niin melkein aina juoneen on sekoittunu muutama vampyyri ^^ Vampyyrit ovat niin eksoottisia, ja hurmaavia, kuten keijukaiset, haltiat, menninkäiset ja kaikki tuommoiset. Fanatsiaolioissa on jotain niin kiinnostavaa.

Minun on pitänyt jo muutama kuukausi lukea Houkutus. Kaikki ovat kehuneet sitä, joten haluan itsekin lukea sen, tarkistaa onko se niin hyvä kuin puhutaan. Ja takakannen olen lukenut, vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Darren Shaneja olen lukenut. En näistä oikein tykkää, vampyyrien kuvaus ei ole sitä mitä minä ajattelen. R.L Stinen Vampyyrisiskokset- sarjan tähän mennessä tuleet kaksi osaa olen lukenut, ja ne vaikuttavat ihan hyviltä. Tietääkö kukaan, että onko joku muu kuin Stine käyttänyt ideaa, että vampyyrit osaavat muuttua elämiksi?

Ja eikun Houkutusta metsästämään :D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #55 : Marraskuu 23, 2007, 20:12:42 »
Vampyyrit ja ihmissudet! Aww, onko parempia taruolentoja olemassakaan? Vastaus: No eipä taida löytyä.
Vampyyrit varsinkin ja taruolennot yleensä, ovat kiehtonet minua pienestä pitäen. Tavallisile lapsille kerrottiin iltaisin satuja, minä halusin kuulla kauhutarinoita, yleensä vampyyreistä, ihmissusista ja lohikäärmeistä. Vampyyrit ovat keihtovia hahmoja, ja niillä on oma legendansa. Dracula on luettu ja katsottu moneen kertaan, varsinkin vanhimmat versiot, ovat erityisen rakastettavia. Muista vampyyrikirjoista, olen lukenut Darren Shanit (tykkään, tykkään, tykkään! Toivottavasti kuudes kirja tulee pian suomeksi!) Lisäksi on vampyyrisiskokset, Houkutus ja hmm.. olikohan vielä joku muukin.. mm.. Veren vangit, joo sehän se :D

Vampyyreistä on useita myyttejä. Joidenkin mukaan, vampyyrin voi tappaa vain hopealuoti, tai jokin muu hopea esine, tai vaihtoehtoisesti puuvaarna, joka täytyy iskeä sydämeen. Jotkut sadut kertovat, että vihkivesi ja ristit ovat myöskin vaaraksi näille ihmisenkehossa oleville verenimijöille. Joissakin tarinoissa taas Vampyyria ei tapa paljon mikään, ja se osaa muuttua lepakoksi... Kukaan ei varmaan tarkkaan tiedä, mistä tuo olento ihan alun alun perin sai alkunsa. Dracula on kuitenkin ehkä tunnetuin aloitushahmo vampyyrille. (En nyt muista kuka sen alunperin kirjoitti, mutta joo..)

Ihmissusista on tullut katsottua paljon elokuvia, mutta kirjoja en ole tainnut lukea, mitä nyt Harry Pottereissa on törmännyt Remukseen ja kumppaneihin... Hmm... jos joku teitää hyvän ihmissusi kirjan, niin antakaa vinkki ;D Sellaista...

Zenzibar kuittaa. Mwah, verenimijä itsekin.. x))
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #56 : Tammikuu 14, 2011, 18:43:32 »
Tunnustan, vampyyrit kiehtoo mua. Oon lukenut alkuperäisen Draculan ja Draculan tarinan, joka on tehty elokuvan Bram Stoker Dracula- elokuvan pohjalta. Tykkäsin enemmän Draculan tarinasta, kuin alkuperäisestä - alkuperäinen on tylsä.

Oon lukenut kaikki Twilightit, mutta enemmän mua kiinnostaa niissä se romanssi, kuin vampyyrit. Sillä Cullenit eivät ole oikeita vampyyreita - ensinäkin vampyyrit kuolevat auringonpaisteessa. Vampyyrien legendaa pitää kunnioittaa. Muuten mulla ei oo mitään Twilight- sarjaa vastaan, olenhan fani.

Luen tällä hetkellä Anne Ricen Veren vankeja. Olen nähnyt sen leffasovituksena ja pidin jo silloin siitä. Kirjana se on vielä parempi, mutta leffaversioikin kunniottaa hyvin kirjaa.
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #57 : Tammikuu 17, 2011, 12:19:01 »
Uah.. Rakastan kaikkia yliluonnollisia hahmoja! Erityisesti vampyyrit ovat lähellä sydäntäni! Parhaimman kuvan vampyyreistä saa minusta Varjojen Kaupungit-kirjoista. Ajattelen niiden olevan sivistyneitä, hillittyjä, kasvoiltaan vähän kärsineennäköisiä. He eivät ole kuitenkaan varsinaisesti komeita hurmuri tyttöjä ja poikia. Ihmisudet eivät ole niin kivoja johtuen niiden "raakalaismaisuudesta"

En ole (vielä) lukenut paljoa vampyyrikirjallisuutta. Twilightit olivat ihan ok-kamaa. Pidin myös paljon Varjojen kaupungista, vaikka pääosassa eivät olekaan nuo verenimijät.

Poissa Haine

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #58 : Lokakuu 03, 2011, 19:36:15 »
Mullakin on joku ihme pakkomielle lukea yliluonnollis-aiheisia kirjoja... viimeisimpänä paranormaali, nälkäpeli ja yön talo(joo noi kaksi tuli vähän jälkikädessä), mut kumminkin! Ja olen mä tietysti lukenuut draculan ja frankensteinin, pari twilightia, vampire kisses-kirjan ja tietty veren vangit... onhan noita tullu luettua sekä suomeksi että enkuksi

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #59 : Lokakuu 06, 2011, 13:36:15 »
Rakastan vampyyri- ja ihmissusikirjoja yli kaiken! Hurahdin fantasiaan kun noin vuosi sitten näin ensimmäisen ihmissusi-leffan mistä ihan oikeasti pidin. Se oli Dog Soldiers. Se tuli yöllä mtv3LEFFAlta ja se oli aivan mahtava! Olen aina pitänyt kauhusta, ja tämähän ei omasta mielestäni ole pelottava, mutta se oli hauska. Paljon verenlentoa!;) Sotilasmeininkiä ja taistelua eloonjäämisestä. Sitten Dog Soldiersin jälkeen aloin lukemaan fantasiakirjallisuutta. Niistä parhaat ovat ehkä tämä kaikkien tietämä Twilight. En pidä siitä rakkaustarinana, vaan siitä että siinä on ihmissusia ja vampyyreja:) Muita hyviä kirjoja ovat Susan Krinard; Pimeällä puolella. Kirja kertoo Griffin ihmissudesta joka elää laumansa ulkopuolella siskonsa Gennan kanssa. Sitten kuvioihin tupsahtaa vampyyriksi muuttunut Alice Charles, eli Allegra joka on ilman isäntää. Allegra poikkeaa muista vampyyreista: Hän osaa rakastaa. En ala spoilaamaan enempää mitä kirjan takakannessa luki;) Kirja oli hyvä ja luin sen tuosta noin vain^^ Suosittelen.

Toinen loistava kirja on Michele Hauf; Rakas vamyyrini. En ole ehtinyt lukea sitä ihan vielä loppuun, mutta olen pitänyt siitä paljon tähän asti. Eli kirja kertoo Blu ihmissudesta jonka julma isä naittaa vampyyrille tehdäkseen rauhan vampyyrien kanssa. Ihmissusien keskuudessa naaraat ovat harvinaisia, joten 'uhraus' oli suuri. Vampyyrit ottavat rauhanehdotuksen vastaan ja lepo syntyy. Vaan avioliitto ei takaa rauhaa; ei kansakuntien välillä eikä varsinkaan aviovuoteessa.

Onhan näitä muitakin kirjoja luettu mutta nimiä en muista^^'

-Husky-

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
« Vastaus #60 : Lokakuu 11, 2011, 20:24:19 »
Oon lukenut kaikki Twilightit, mutta enemmän mua kiinnostaa niissä se romanssi, kuin vampyyrit. Sillä Cullenit eivät ole oikeita vampyyreita - ensinäkin vampyyrit kuolevat auringonpaisteessa. Vampyyrien legendaa pitää kunnioittaa. Muuten mulla ei oo mitään Twilight- sarjaa vastaan, olenhan fani.
Anne Riceen en ole kerennyt tutustumaan, ne kirjat eivät vain jotenkin vaikuta kiinnostavilta :D
 mutta tuossa onkin mun viestin tärkein pointti, että mun mielestä tossa Twilightissä vampyyrit eivät olekaan niitä normivampyyreja, vaan meyerpyyrejä.. :D

Suosittelen muuten lämpimästi elokuvaa "Hopealuoti" vanhoille kasarileffafaneille, katsoin sen ja meinasin pissata housuun :D
Se ihmissusi vaan oli todella epäaidon näköinen, ja sitä olisi voinut pitää pimennossa pidempään..
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Huhtikuu 03, 2015, 18:14:38 »
Veren vangit on tosiaan suomennettu ja elokuva myös tehty. Älkää katsoko elokuvaa ennen kuin luette kirjan, elokuva on surkea. Mitä mieltä olette kirjasta Vampyyri Lestat? Olen lukenut paljon Anne Ricen kirjoja mutta mitä mieltä te muut olette niistä?
Don't blink. Blink and you're dead.