Kirjoittaja Aihe: Päässä soiva musiikki  (Luettu 28307 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #25 : Marraskuu 29, 2003, 20:21:39 »
Päässä soiva musiikki on joskus todella raivostuttavaa. Siis jos soi sellainen biisi päässä mitä vihaa yli kaiken. Silloin, kun soi joku ihana biisi, niin ei se haittaa. ^^

Minulla soi joku biisi päässä yleensä aina. Varsinkin iltaisin.

Päässäni soi yhtenä päivänä Pikku G:n "Me ollaan nuoriso." (<-- onkohan toi edes sen nimi?)
Se oli niiiin raivostuttavaa. Biisi ja laulaja ovat sellaisia, joista en pidä yhtään.

Niin kuin joku jo sanoikin, niin mainoslaulut ovat kaikista ärsyttävimpiä. x)

Walda

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #26 : Marraskuu 29, 2003, 23:04:13 »
Mulla jää yleensä soimaan nää kaikki radio novalta tulevat vakiokappaleet, kuten Mamban Vielä on kesää jäljellä, ja joku Gimmelin Sydän pliis särkekää jne. Joka on tietysti tosi ärsyttävää, kun vahingossa sattuu kuuntelemaan (esim.autossa) novaa niin sitten kaks päivää soi jotkut ihme kappaleet päässä.. O_o

Sitten jos yrittää keskittyä johonkin esim. läksyihin tai unen saamiseen niin mistään ei tule mitään jos joku kappale soi päässä.. Äärimmäisen ärsyttävää.

Nyt joulun alla päässäni soi lähinnä jotkut joululaulut eikä se onneksi ärsytä niin paljoa, lähinnä vain tuo hyvän joulumielen. :)

Tearless

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #27 : Joulukuu 03, 2003, 11:04:16 »
Minullaon ainainen ongelma päässä soivasta musiikista. Kaikkein typerimmät laulut jäävät päähä tai sellaiset, jotka kuulee ensimmäisenä aamulla.

Päässä pyöriviä kappaleita ovat Levoton Tuhkimo, Urheiluhullu, All Things She Said, Rakkaus on lumivalkoinen, Hey, Hey Baby! ja monta muuta.

Päässä soivat kappaleet on pakko laulaa ja tartuttaa ne sitten muihin. Kerran koko luokka hymisi samaa kappaletta minun ansiostani....

zubrette

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #28 : Joulukuu 09, 2003, 14:53:02 »
Mulla soi päässä yleensä hyvä musiikki, koska en kuuntele huonoa kovin usein. Eniten jää päähän semmonen mukaansa tempaava, rytmikäs musiikki, kuten nyt on soinut pitkän aikaa päässä (siitä astin kun lainasin kyseisen bändin levyt kirjastosta) maj karman kauniit kuvat. Tällä hetkellä soi MKKK:lta Hyvästi paha.

Luin joskus tieteen kuvalehdestä, että kappaleen soiminen päässä perustuu siihen, että kun henkilö on kuullut kappaleen, se on aiheuttanut itselle mielihyvää, ja näin ollen aivot pyrkivät saavuttamaan sen uudestaan...

Chax

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #29 : Joulukuu 13, 2003, 23:55:19 »
Minulla soi päässä lähes aina joku laulu. Laulut vaihtuvat, onneksi, aika usein, lähinnä sen mukaan, mitä joku toinen vieressä lauleskelee tai sen mukaan, mitä olen viimeksi kuullut radiosta tai CD:ltä.
Ärsyttävin on Jonnan Kaikki talossa(?). Siitä on niin huonoja muistojakin, että kun sen kuulee jossain, se jää automaattisesti soimaan päähän. Sitten on pakko jonkun lähellä olevan käskeä laulamaan jotain muuta, että se lähtee pois päästä :P
Nyt kun muistin tuon laulun, se rupesi soimaan päässä. Ääh, äkkiä jotain parempaa!

Ayelana

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #30 : Joulukuu 14, 2003, 21:33:35 »
Usein se päässä soiva kappale on joku Sonata Arctican tai Stratovariuksen kappale, joita tulee soitettua kymmenen kertaa päivässä. Nämähän ovat niitä mukavia kipaleita, joita jaksaisi kuunnella vaikka kuinka kauan.

Silloin tällöin päässä pyörii kuitenkin joku ärsyttävä teinipoppikappale, joka häiritsee aivan hemmetisti. Toki se saattaa olla joku aivan ohimennen kuultu kappalekin. Juuri ne inhottavat kappaleet, joita ei siedä edes kuunnella, häiritsevät usein. Varsinkin illalla nukkumaan mennessä, kun pitäisi rauhoittua ja makoilla ihan hiljaa paikoillaan. Usein siihen auttaa jonkun mukavan kappaleen kuuntelu, mutta toisinaan menee puoli yötä, kun yrittää saada rauhan mieltä piinaavilta kipaleilta.

Moguta

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #31 : Joulukuu 15, 2003, 21:25:51 »
Voih, nyt alkoi soida päässä vaikka mitä. Ei saa pakottaa ihmisiä muistelemaan, mitä soi päässä yleensä!

Absoluuttisen nollapisteen kappaleet jäävät päähän aika tehokkaasti. Etenkin outojen lyriikoidensa vuoksi ne vaikeuttavat keskittymistä toisinaan... Yritäpä itse tehdä historian koetta, kun päässä hakkaa "annoin lampaalle tekohengitystä Ipswichissä"!

Ultra Bran kipaleet kuuluu siihen osastoon, jota en ole kuullut todella pitkään aikaan, mutta silti ne jostain palautuvat mieleen ja alkavat soida uudelleen ja uudelleen.

Usein soi päässä vain joku tietty pätkä, vaikka joku yksittäinen säe jostain kappaleesta. Sitten alkaa vaivata hirveästi, että mikä biisi tämä nyt on... Kuten esimerkiksi muutama päivä sitten "Tähän tarvitaan vahvempaa humalaa", joka ilmeni lopulta osaksi CMX:n Nimettömän toista säkeistöä.

Omaa (tai kavereiden kanssa sähellettyä) vanhaa tuotantoa tulee mieleen silloin tällöin aiheuttaen pientä repeilyä.

Ja Sweet home Alabama säilyy arvoituksena. Jostain mielen pimeimmistä pikku sopukoista, syvimmistä onkaloista se aina hyökkää aivoihini ja on tehnyt sitä jo vuosia.

Poissa Eru

• Härskilärvi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Nynny
    • Kanjikaveri - opi japania!
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #32 : Joulukuu 15, 2003, 22:32:40 »
Viimeiset kolme viikkoa päässäni on soinut Kikan Nyt syöksyy sukkula Venukseen aina kun olen töissä. Sinänsä ihan hyvä, ainakin niin kauan kun tuo jaksaa vielä naurattaa, olenpahan ainakin iloinen kassatäti... Toisaalta asiakkaat saattavat vähän ihmetellä kun repeilen yht'äkkiä siinä kassalla ihan ilman (näkyvää) syytä. Luulevat vielä raukat, että nauran niille. Vaihtoehtoisesti välillä sanat ovat Jope Ruonansuun versiosta Nyt kandee uskoa Jeesukseen, mikä ei kyllä ole yhtään sen parempi vaihtoehto pokan pitämisen kannalta.
Kanjikaveri - opi japania!
suomi-japani-suomi  -sanakirja
Keskustele japanin kielestä ja kulttuurista foorumilla

Anan

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #33 : Tammikuu 17, 2004, 17:13:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Celbatra"
Sieltä soi vain yksi kohta. Se, missä ilmeisesti Tuisku laulaa "meren aallot mua kuljettaa, en kiinni mistään saa."

Voi sua onnellista :) Mä tykkään Antin laulusta.

Joo, minullakin musiikki soi päässä lähes aina.

Joskus myös rumpurytmien "sanat", kuten esim. 'mika häkkinen, mika häkkinen', 'mansikkakeitto, mansikkakeitto' yms.

Se on kamalan ärsyttävää, kun joku laulu soi päässä, muttei tiedä sen sanoja. Että voisi vaikka ruveta laulamaan, mutta eiiiiih, miten ne sanat menee? Sama juttu radion kanssa. Tulee joku hyvä kappale, eikä osaa sanoja, joten joutuu vain hyräilemään.

Ärsyttävää on myöskin, kun on historiankokeet ja päässä soi joku
Pieni ankanpoikanen
uiskenteli veessä,
pien' ankanpoikanen
lumpeenlehden eessä
se lehdestä haukkasi palasen
ja sanoi sitten: mä olen iloinen
olen ankanpoikanen
uiskentelen veessä
kvak, kvak, kvak.
Anteeksi, tuli mieli kirjoittaa koko ensimmäinen säkeistö...

Mutta sitten kun kuulee jonkun jo melkein unohtamansa kappaleen, se on ihanaa. Sitten rupeaa laulamaan sitä, eikä muut välttämättä tykkää. Ja varsinkin jos se tulee koulun käytävällä tai kylällä, ja sitten laulaa sitä ihan hiljaa, ja sitten muut ihmettelee, että olen ihan seko kun puhun itsekseni. Vaikka itsekseen puhumisessa ei mitään sekoa olekaan, mutta kuitenkin...

Mutta sitten, kun aikoo mennä nukkumaan, seuraavana aamuna on aikainen herätys kouluun, niin joku, yleensä aivan idioottilaulu alkaa soimaan päässä eikä nukahda. Se on tuskaa.

Selidor

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #34 : Tammikuu 17, 2004, 22:40:53 »
Luin juuri sitä 'Idols' -topiccia ja eiköhän päähän tarttunut se "tuulet puhaltais, sade pilvet pistais.." jne..  Joskus se on ärsyttävää, joskus ei. Kuuntelen usein radioa, mutta en yleensä sulje sitä kesken kappaleen ja todennäköisimmin minulla soi päässä se kappale mikä viimeksi tuli radiosta -ennen kun sammutin sen-. Tai, jos joku sanoo jotain jostain kappaleesta se saattaa jäädä soimaan päähän. Joskus joku kappale vain tulee, vaikka siitä ei ihmeemmin olisi ollut mitään puhettakaan. Kaikkein ärsyttävintä on, kun soi joku kappale päässä, eikä tiedä kappaleen nimeä eikä esittäjää.

Cait

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #35 : Tammikuu 24, 2004, 21:25:21 »
Minä saan melkeinpä minkä tahansa biisin soimaan päässäni pelkästään kuulemalla kappaleen nimen tai joku sanoo siitä jonkun osan. (tätä topiccia lukiessani päässäni on soinut varmasti kaikki mainitut.) Tällä hetkellä, kiitos en nyt muista kenen kirjoittajan, joka kirjoitti sanatkin, soi päässä pieni ankanpoikanen. Thank you very much.

Koulussa päässäni soi puolet päivää yksi kappale ja puolet joku toinen. Tässä lähiaikoina pääni jukeboxin valloittaja on ollut Billy Boyd. "Mist and Shadow..." aargh... Hyvä kappale, ei siinä mitään. Ihanat sanatkin, mutta kun se on vain tuo yksi kohta, joka toistuu ja toistuu.
Yhdessä vaiheessa oli Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai- biisistä "Syliisi kaatua kaipaan!"-kohta (en osaa muita sanoja), jota sitten lauloin ystävilleni. He eivät pitäneet asiasta. o.O

Päässä soivat laulut voivat joko ärsyttää tai ilahduttaa. Tai vain soida. Yleensä ne vain soi. Niihin ei kiinnitä erityisesti huomiota, ellei ole todella hiljaista (kuten kokeissa, tai illalla, kun yrittää saada unta). Olen monesti yrittänyt vaihtaa päässäni jumputtavaa kappaletta johonkin toiseen, josta pidän vaikka enemmän, mutta vaikka kuinka laulan/hoen sanoja, se ei jää päähäni. Kummallista. Mutta jos en halua jotain soivan päässä, niin sitten se tietysti rupeaa soimaan. Tuota virsi-juttua en ole koskaan kokeillut (en muista koskaan mitään virsiä), joten en tiedä toimiiko se, mutta minulla ei ainakaan ole mitään omaa keinoa. Jukeboxi päättää vaihtaa kappaletta, silloin kun haluaa.

Mutta soiko teistä kellään pelkästään joku sana, tai lause päässä? Siis joka ei liity mitenkään musiikkiin.
"Why shouldn't I keep it?"

.muoks.
Vappuna minut tutustettiin Hardcore Superstarin Don't you ever leave me'hin ja se on nyt sitten soinut aika ahkerasti päässä. ^^ Ei siinä mitään hyvä biisi. (itse asiassa kuuntelen sitä tällä hetkellä. o.O)

Poissa chira

• Maanantai-
  • Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #36 : Tammikuu 31, 2004, 17:51:21 »
Juuri nyt päässä pyörii Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai (kiitos Caitin). Sitä ennen olin jo pari päivää joutunut kärsimään jostain virrestä, jonka nimeä en edes tiedä (en rakas Jeesus ymmärtää voi kärsimystäsi, vaan luotan että sovitat myös minun syntini). Ja nyt se palasi taas mieleen. Aargh!
Eli se virsi-juttu ei ainakaan minun kohdallani toimi, virret juuri ovat niitä kaikista ärsyttävimpiä.

Joskus Hesarin Kysy Kirstiltä -palstalla joku oli kysynyt, miksi joku kappale jää soimaan päähän. En nyt muista, mitä kaikkea Kirsti vastasi, mutta ainakin siinä sanottiin, että kaikki "renkutukset" jäävät päähän siksi, että ne ovat niin yksinkertaisia. Esim. mainosbiisit tehdään tahallaan sellaisiksi, että ne jäisivät ihmisten päähän, jotta mainokset huomattaisiin. Minullakin on usein päässä joku mainos. Aina se ei ole musiikkia, mainoksesta saattaa jäädä myös joku lause päähän, kuten jonkun hiusvärimainoksen Only for blonds ja Because you're worth it.
Aika on kalju noita

Samantha

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #37 : Helmikuu 03, 2004, 13:31:00 »
Heh, kellään muulla tämä ei varmaan soi, mutta minulla soi Ally McBealin terapeuttimusiikki päässä koska se biisi on meillä koneella ja olen kuunnellut sitä..:S
Minulla rupeaa myös joka aamu soimaan joku biisi päässä, yleensä se mikä kuuluu kotona kun olen lähdössä aamulla kouluun. Loppupäivän saatan siis lauleskella itsekseni koulussakin, ja joitakin se sattuu huvittamaan, jotkut myös sanoo että "Ole välillä hiljaa", mutta olen kyllä koittanut hiljaa olemista, ei se onnistunut..:P

Poissa Mirame

• Vuotislainen
    • http://miramii.livejournal.com
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #38 : Helmikuu 03, 2004, 18:14:27 »
Kamalaa. Mulla soi melkeen aina jotain. Ja mitä ärsyttävämpää sitä pahemmin se soi.

Ja sitä on pakko laulaa. Joskus aivan huomaamattakin. Minulla kun on niin kaunis lauluääni. Taikka hoilaan sitä Johannah Abbottin kanssa koulussä käytävillä, välitunnilla... Laulan missä vain ja melkein milloin vain.

Joskus (kuten tänään) mun päässä soi Idolssin Tuulet puhaltaa. Se kertosäe kohta tai joku ihan mikä vaa muu. Mutta kamalaa. Sis onhan se bisi hyvä, mutta ei kun se soi päässä. Ja joskus soi se Christianin kohta "Valokuva muistuttaa..." Sori, ihan pakko, Chri$tian_oN_ nii Ihqu!!1 (En hallitse teinixiä ihan kunnolla =))

Tai mun päässä soi "I like trafficlights"- jollotus joka on meijän englanninkirjassa. Kuvitelkaa "I like trafficlights" jota toistaa kamala miesääni miljoona kertaa peräkkäin. Ja siinä on semmonen kamala päähäntartuva sävel.

Tai mun päässä soi se William Tell-soittoääni. (Ainakin Nokia 3210) *pidi di pidi di pid di di di diii di di di di di*  sillon tekee mieli ruveta kiljumaan. Tai samaisen puhelimen Mexican hat dance...sekin o hirvee.

Muoksin kun soi jotain.

Muoks. Tuli mieleen Hakuna matata Leijonakuninkaasta, se soi aika usein. [/i]
ava by iita

Tulilintu

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #39 : Helmikuu 07, 2004, 01:50:02 »
Voi hyvänen aika! MIKÄÄN ei ole ärsyttävämpää kuin se, että päässä soi joku maailman oksettavin kappale, jota vain satutaan soittamaan radiossa jossakin linja-autossa! Minulla tämä biisien päässäpyöriminen on ihan arkipäivää. Milloin mikäkin kappale, jonka satun kuulemaan tai joka tulee mieleeni ihan itsestään, jää päähän soimaan, eikä auta vaikka kuinka yrittäisi laulaa muita kappaleita, jotta se päässäsoiva lähtisi pois.

Eniten päässäni pyörineitä kappaleita, mm.

Shania Twain: "Ka-Ching!"
Shania Twain: "I'm Gonna Getcha Good!"
Shania Twain: "God Ain't Gonna Getha For That"
Sarah Brightman: "Scarborough Fair"
Enya: "Orinoco Flow"
Enya: "Caribbean Blue"

Nuo olivat vielä hyviä kappaleita, joiden suokin soivan päässä. Mutta sitten on liuta niitä inhottavia, jotka... *noutaa oksennuspussin* Esimerkiksi meidän "rakkaan nenä-äänikaksikkomme" Nylon Beatin "12 apinaa", Christina Aguileran "Beautiful", Laura Närhen "Se ei mee pois", Shakiran "Objection tango" ja sen tyyliset kappaleet. Niiden soidessa päässä toivoisi lähinnä kuolevansa.

Cilla

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #40 : Toukokuu 23, 2004, 14:58:31 »
On se mukava huomata, ettei ole ainoa, joka ei saa hetken rauhaa, päässä soivalta musiikilta.
Välillä sitä ei ei edes huomaa, vaan jotenkin saan sen työnnettyä taka-alalle.
Välillä taasen tuntuu, kuin volyymi-nappula olisi väännetty täysille ja pää meinaa haljeta.
Vaihtelevasti päässäni soivat mainokset, lastenlaulut jne.
Yritä siinä siinä sitten tosiaan keskittyä johonkin, kun päässä soi esim. 'Hesen kastike'-mainos.
Lempilauluja on toki mukava kuunnella. Vastaavasti, kun päässä soi joku niistä kappaleista, joita en voi sietää, tekee mieli hakata päätä seinään.
Ja useimmiten päässä soi laulusta vain esim. kertosäe tai jokin pieni sävelpätkä. Sanoista ei tietenkään ole tietoakaan.

Mutta tällä hetkellä päässä soi tosiaan Apulannan Pirunmorsian.

Lamia

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #41 : Toukokuu 24, 2004, 16:44:51 »
Nirvanan biisit ne soi aina, joskus tietenkin vaihdellen. Ystäviä se lähinnä ärsyttää pitkän päälle, mutta minkäs sitä voi... Itsestäni niitä on tietenkin ihan mukava epävireisesti hoilata.

Kaverini hyräili koulussa Black Sabbathin Iron Man- biisiä. Siitä lähtien se on pyörinyt lakkaamatta päässä...^^ *hakkaa päätään pöytään*

Yksi ärsyttävimpiä on Arnoldsin mainos: "Tahtoisitko donitsin, donitsin, donitsin..." Yhdessä vaiheessa en muistanut sitä donitsia vaan vaihdoin sen paikalle luoja ties mitä hattarasta siideriin. Muita samantyylisiä on muumilaakson tunnari, Puuha- Pete ja Miss Suomi "Ken on heistä kaikkein kaunein...". Lähinnä aiheuttavat päänsärkyä.

Evelution

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #42 : Elokuu 07, 2004, 21:55:00 »
Aah, yritän juuri parhaillanikin vaihtaa päässäni soivaa kappaletta. Ei onnistu. Yleensä päässäni soivat joko kappaleet, joista kovasti pidän, taikka ne, joista kaikista vähiten piittaan. Juuri nyt soi Robbie Williamsin (?) Heaven. Vallan kyllästyttävä kappale. Varsinkin kun on saanut kuunnella muutama alkusäettä kolme tuntia putkeen, kun en loppuja osaa. ^^;;
Suurimman osan ajasta päässä kaikuu Beatlesin tuotantoa.

Ja tuosta saman kappaleen rimputtamisesta pään sisällähän minä en sitten ollenkaan pidä. -.-

Envu

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #43 : Elokuu 22, 2004, 09:34:05 »
Nyt on taas alkanut soimaan päässä kappaleita tasaisesti.
Eilen kävellessäni Turun kaduilla päässä jumputti Dimmu Borgirin Puritania. Mutta niin, sehän on ihan poppia eli ei ihmekään että jää päähän ;)

Toinen on mikä soi päässä, niin The Curen Just Like Heaven. Lähinnä se alkuosa, tiedättehän. ""Show me how do that trick, the one that makes me scream", she said, "the one that makes me laugh", she said, and threw her arms around my neck.."
Veikkaisin myös että lähipäivinä soi aika hyvin The Curen The Lovecats päässä, mikä ei ole huono asia. Kiva laulu. Olen kuunnellut sitä tässä liikaa.

Sitten on tietyistä kappaleista tiettyjä kohtia, jotka jäävät mieleen.. Esim. Dark Funeralin King Diamond-coveri The Trialista se naisenääni sanomassa "I never did any harm to anyone. I don't believe this!"
Ja Dimmu Borgirin Progenies of the Great Apocalypsesta on jäänyt se "We, the prosperity of the future seal, cloaked by the thunder of the north wind.."
Tai jotain.

Eli päässäni soi lähes aina jotain. ^^ Jos ei osaa sanoja, niin sitten niitä keksitään ja piste.

Yksi viime keväänä aika ahkeraan päässä soineista oli Taotaon tunnari.. Söpöä. Kun tuollaiset kappaleet, tai jotkut lempiartistien kappaleet, soivat päässä, niin ihan hyvähän se on. Tiedättehän, tulee samalla kuunneltua musiikkia, köh.

Eri asia on kun jotkut pikkusiskon gimmelrenkutukset tai anttituiskuhannapakariset jäävät päähän, argh.

Poissa Joshu

• Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #44 : Joulukuu 07, 2004, 14:16:39 »
Minulla soi usein päässä Good  Charloten ja Edorfin kappaleet, tai sitten jotkut lastenlaulut ja jouluaamut, kuten Varpunen Jouluaamuna, Pienen pieni veturi yms.
 Joskus se on ärsyttävää, että päässä soi jokin kappale, varsinkin jos se on lastenlaulu. Jos se on jotain muuta kuin lastenlauluja tai joululauluja esim. Good Charlottea, se ei minua haittaa. Musiikki rauhoittaa minun mieltä. En osaa tehdä läksyjä oikein ilman musiikkia, ja netissä ei voi olla jollei pysty kuuntelemaan samalla musiikkia, tai puhua jonkun kanssa.

Susikaniini

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #45 : Joulukuu 12, 2004, 13:50:27 »
Minulla soi melkein koko ajan jotain päässä, jos en sitten kuuntele oikeaa musiikkia. Hyvin harvoin päässä soi kappaleet jotka oikeasti osaan, tai jotka olen kuullut useampaan kertaan. Se lisää tietysti asian ärsyttävyyttä, että päässä alkaa soida "Kuusamo", kun on kuullut kappaleen kerran, ja osaa siitä tasan neljä sanaa kertosäkeestä. Tai I need hot sfuff didididii-di. Kaikkein mielenkiintoisinta on, kun päässä alkaa soida kappale josta ei muista sanoja eikä melodiaa, nimestä tai esittäjästä puhumattakaan. Kyllä, se on mahdollista, minulle ainakin.
Olen säästynyt kuulemasta itse ämsee koppakoppakoppakuoriaista, mutta kaverini hokevat sitä jatkuvasti. Pitää kai välttää television katselemista.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #46 : Joulukuu 12, 2004, 17:33:57 »
Juuri tänään ja eilen päässäni on soinut country-tyylinen pilalaulu (flash-animaatiosta) jossa Rodney laulaa penikselleen, ettei taida enää tykätä siitä ja miksi ei. Sitten sukupuolielin selittää miksi se ei enää tykkää Rodneysta ja esittää ratkaisun ongelmaan, ja kaikki päättyy onnellisesti.

Todella rasittavaa. Mikään konsti ei toiminut. Tai toimi kyllä, mutta se tuli takaisin. Ja uudestaan. Älkääkä kihertäkö siellä takavasemmalla, tämä on vakavaa!
pecc@QuakeNet

Poissa Leishaque

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #47 : Joulukuu 12, 2004, 20:30:12 »
Minun päässäni hyrräävät joskus hyvät, vallan upeat kappaleet, toisinaan taas kaikki ärsyttävimmät. Joskus taas päähän jää pyörimään jokin lause. Esimerkiksi Lupinin allekirjoitus soi päässäni pitkän aikaa: Jag är ett mumintroll som tror att världen kanske är för stor för mig. Ja tämän hetken ykköspäässäpyörijäksi taitaa nousta Kari Tapion Toiset on luotuja kulkemaan...
Enhän minä kukaan ole.
www.punainenlanka.net

Gazlia

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #48 : Joulukuu 17, 2004, 15:52:07 »
Olen kohta kuoleman partaalla! Minulla on koko ajan soinut päässäni "Kyllähän minä sinua rakastan..." Vain tuollainen pikkuinen pätkä eikä mitään mutta enkä ole edes varma melodiasta saati sitten kappaleen nimestä. Alkaa oikeasti mennä jo hermot. Mutta kun joku jumittuu soimaan päähän niin siitä ei sitten pääse millään eroon. Melko varma olen että se on Zen Cafén biisi, mutta en saa millään mieleeni että mikä.

Ticulié

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #49 : Syyskuu 06, 2005, 16:54:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Imelda"
EnMuistaKukaOnLaulaja - Bad Day

Olisikohan tuo esittäjä Daniel Powter?

Itselläni soi todella usein kappaleita päässä.
Maija Vilkkumaan "Ei" on aika yleinen myös täällä, mitä nyt vähän tätä selailin. Myös ärsyttävät lastenlaulut, mainosten musiikit sekä koulussa lauletut kappaleet jäävät päähän soimaan. Ainakin huonot sellaiset, harvemmin hyvät kappaleet soivat päässä.

Tietysti sitten, kun on hyvän kappaleen kuullut, se jää hetkeksi päähän ja siinä laulaa mukanakin, mutta heti, kun jotain tärkeämpää ajateltavaa löytyy, niin kappaleet haihtuvat päästä.

Kerran minulla soi monta viikkoa päässä se cheddar-sulatejuustomainos, missä hiiri sanoo "Juustoo juustoo juustoo!" :D Kaverit hitusen ärsyyntyivät, kun hoin joka välissä juustoo juustoo juustoo...