Kirjoittaja Aihe: Päässä soiva musiikki  (Luettu 21351 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

McAny

• Ankeuttaja
Vs: Päässä soiva musiikki
« Vastaus #100 : Huhtikuu 08, 2007, 17:13:28 »
Yleensä soi sellainen kappale päässä, jota en ole kuullut pitkään aikaan ja yhtäkkiä se vain muistuu mieleen. Usein se päässä soiva biisi on kuitenkin se, mitä olen luukuttanut pian jo kyllästymiseen saakka. Harvoin soi päässä joku mainoksesta tuttu biisi, vaan se on mitä yleisemmin lempimusiikkiini kuuluvaa. Eilisen aamuyön ja tämän päivän on soinut päässäni cover World in My Eyes, jonka esittää Sonata Arctica ja alkuperäinen esittäjä taisi olla...Depeche Mode.

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Huhtikuu 19, 2007, 14:22:15 »
Minulla soi nykyään melkein joka päivä joku kappale päässä. Se johtuu siitä koska kuuntelen aamulla aina radiota ja siten jää tietysti joku biisi mieleen. Viimeeksi soi joku sellainen kappale päässä, jota kertakaikkiaan inhosin. Yritin saada sen pois mielestä ajattelemalla yhtä hyvää kappaletta. Se toimi vähän aikaa, kunnes se hirveä kappale tunkeutui jälleen mieleeni sen hyvän kappaleen kertosäkeen aikana, ja tuntui ihan siltä kuin nämä kaksi kappaletta olisivat sulautuneet yhteen...*erittäin sekavaa, tiedän*
Se on ärsyttävää jos alkaa soida joku sellainen kappale päässä, minkä nimeä tai esittäjää ei muista, ja sitten yrittää vimmatusti muistella, mutta ei vaan muista. Minulle käy usein niin, koska olen tälläinen lahopää, enkä muista paljon mitään -.-
Se on kamalaa jos alkaa vahingossa hyräilemään jotain kappaletta vaikka luokassa kun on ihan hiljaista xD

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #102 : Toukokuu 05, 2007, 10:42:50 »
Minulla soi lähes aina ja koko ajan joku laulu päässä. Saattaa tietysti johtua siitä, että kuuntelen lähes koko valveillaoloaikani musiikkia (tai ainakin se pauhaa taustalla) koulutunteja lukuunottamatta. Yleensä heti herätessä alkaa soida päässä joku kappale, jota on edellisenä iltana kuunnellut. Ja tietysti välillä soivat päässä ne kaikkein rasittavimmat kappaleet, kuten mainoksien musiikit, piirrettyjen tunnarit tai lastenlaulut, joita ei saa sitten millään pois. Kyllä on komiaa kun päässä soi koko päivän joku Katsopas vaari tuota hauvaa.. Eikä mitään havaintoa mistä olisin kyseisen laulun repäissyt. Joskus yritän saada raivostuttavan kappaleen pois päästäni kuvittelemalla pääni sisälle radion josta väännän volyymit hiljaisella mielessäni. Tämä toimii hiukan vaihtelevalla menestyksellä..

Mallu

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Toukokuu 05, 2007, 10:54:30 »
Mikä siinä on kun aina vaan kaikki rasittavat biisit jäävät päähän soimaan? Sellaset, joista ei edes yhtään tykkää, mutta on pakko hoilotella niitä, koska ne soi koko ajan päässä. Omituista.
Monesti päässä rupeaa soimaan juuri sellaiset tosi suositut kappaleet, joita soitetaan jatkuvasti radiossa ja joita joutuu jatkuvasti kuulemaan, mutta yleisimmät päässä soivat kappaleet ovat minulla se Anna Erikssonin kappale, jossa lauletaan jotain "tahdon uuden elämän, vihdoinkin sen käsitän." sekä Hanna Pakarisen euroviisurallatus Leave me alone. Nuo on oikiasti semmosia uskomattoman rasittavia kipaileita, että jos ne joskus rupeaa päässä soimaan, ne eivät sieltä kyllä kovin helpolla lähde pois. Myös PMMP:n Joku Raja tykkää valitettavan paljon päässäni oleskelusta.
Mikä sitten on keino saada ne biisit pois päästä? Ei varmaan ainakaan se, että rupeaa lauleskelemaan niitä kotona ja koulussa ja saa ne tarttumaan myös muiden päähän, mutta se on se mihin minä aina sorrun. Kavereilta on aikas paljon tullut kommenttia tyyliin "Oliko pakko laulaa tuota kun nyt se tarttuu mun päähän?" mutta minkäs minä sille voin. Se on semmonen automaatio. On mua muuten muutaman kerran katsottu hieman oudoksuvasti kun olen pihatiellä laulanut suureen ääneen "Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut."  Eivät ilmeisesti tunteneet laulua.

//Adéa muoksi turhia välejä pois.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2007, 22:19:35 kirjoittanut Mallu »

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #104 : Toukokuu 25, 2007, 13:25:23 »
Siivosin topicin neljä sivua lyhyemmäksi, jatkossa viestit joissa pelkästään listataan päässä soivat biisit voi jättää postaamatta. (Tai ainakaan ei tarvitse ihmetellä miksi ne poistetaan nopeampaa kuin rokkari rahjustaa.)
Mens agitat molem.

Poissa Kuningasidea

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #105 : Toukokuu 25, 2007, 14:12:15 »
Tai ainakaan ei tarvitse ihmetellä miksi ne poistetaan nopeampaa kuin rokkari rahjustaa.

Lasten säästöpossut täytyy avata vasaralla... Kiitoksia erittäin paljon. Heti jäi Taiteilijan elämää soimaan päähän. No ei se ole suuri ongelma. Minulla soi oikeastaan koko ajan jokin kappale päässäni. Nyt vain tapahtui biisin vaihdos.

Yleensä päähäni soimaan jäävissä biiseissä on jokin vahva hokema, jota tulee sitten mielessään hyräiltyä repeatilla tai sitten jokin biisi alkaa soida päässä muuten vaan. Onneksi suurin osa päässäni soivista kappaleista on sellaisia, joista itse pidän. Eivätkä ne siinä tapauksessa tee minua hulluksi, vaan niitä hyräilee jopa mielissään ääneenkin.

Minulla on paha tapa kirjoittaa päässäni soivien kappaleiden lyriikoita muistiin, jos minulla sattuu sillä hetkellä olemaan kynä ja paperia lähettyvillä. Erityisen ikäväksi tämä käy lukiossa kesken tunnin, kun on pakko kirjoittaa sanoja ylös. Se häiritsee pikkuisen keskittymistä opetukseen ja myös muistiinpanojen sekä tehtävien tekemistä.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2008, 23:27:24 kirjoittanut Kuningasidea »

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #106 : Kesäkuu 01, 2007, 08:04:17 »
Minulla joku laulu soi päässä vain silloin kun ei saisi. Esim: jos pitäisi keskittyä kokeeseen niin Pläski-laulu sitten soi kokoajan päässä. Aika usein kappaleet, jotka soivat päässäni ovat ärsyttäviä, eikä niitä saa pois muuten kuin alkamalla ajatella jotain toista ärsyttävää biisiä, jolloin ärsyttävistä kappaleista ei pääse koskaan eroon...
カダージュ

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #107 : Kesäkuu 16, 2007, 15:41:28 »
Minulla ainakin soi päässäni laulu ennen nukkumaanmenoa. Aina kun on hiljaista, mielessäni soi jokin joko tosi hyvä tai sitten aivan järkyttävän rasittava laulu. Miksikähän...? Tietääkö joku miksi laulut jää soimaan päähän? Viisaampi minua valistakoon. Esimerkiksi jos koulussa pitäisi kuunnella opettajaa, saattaa mieleeni tulla jokin biisi joka soi päässäni sitten joskus jopa monta päivää. Aina ne ovat joko lempibiisejäni tai sitten niitä ärsyttäviä. Euroviisujen jälkeen päässäni soi se Ukrainan rallatus monta päivää. Olin tulla hulluksi, sillä se kuului sarjaan 'ärsyttävät biisit'... Kesäkuun alussa soi päässäni Sonata Arctican Victoria's Secret ja sitä vastaan minulla ei ollut mitään sillä se onkin mielestäni oikein hyvä kappale. ^^ Tällä hetkellä päässäni ei soi mitään.

~Moondancer (se hullu)

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #108 : Heinäkuu 19, 2007, 01:01:49 »
Itselläni soi yleensä päässä jokin ärsyttävä mainosbiisi (mm. "Nyt maistuis Chicken tonight") tai sitten jokin biisi jota joskus kielten tunneilla on soitettu (Edith Piafia ranskan tunneilta, kamalaa raakkumista). Harvoin on hetkiä jolloin päässä soi jokin hyvä biisi, mutta tällaiset hetket ovatkin nautittavia.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Elokuu 08, 2007, 12:26:12 »
Mulla alkaa yleensä soimaan päässä joku ärsyttävä kappale joka sitten soi vaikka kuinka kauan. Esimerkiksi Elastisen Anna soida on sellainen. Päähän jää soimaan helposti myös kaikki lastenlaulut ja sellaiset mitä soitetaan koko ajan radiossa. Nekin ovat yleensä jotain huonoja/ärsyttäviä kappaleita. Ja se pizzaperjantai-mainos on kamala. Grandiosa, multa täydet pisteet saa.. Nyt ei ihme kyllä soi mikään kappale päässä, vaikka olen niitä tuohon kirjoitellut.

Vesinokkaeläin

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Elokuu 10, 2007, 15:33:43 »
Ja se pizzaperjantai-mainos on kamala. Grandiosa, multa täydet pisteet saa.. Nyt ei ihme kyllä soi mikään kappale päässä, vaikka olen niitä tuohon kirjoitellut.

Samaa mieltä :P

Minulla soiva aina päässä juuri ne kappaleet, joista en osaa kuin muutaman sanan tai joita en ole kuullut kuin pätkän. Hyih. Muun muassa tänään soi päässäni Beatlesin All you Need is love, josta osasin tietenkin juuri tuon yhden lauseen. Ja lauloin sitä uudelleen ja uudelleen.

Viime aikoina sisäisessä jukeboksissani on soinut usein itse sepittämäni runo, joka kertoo niinkin hienosta aiheesta kuin pullan leipominen, ja joka alkaa näin:

"Laita virta uuniin
käy sitten duuniin
aineet tiinuun sekoita
vaivaa pullataikina."

Kyllä. Voitte uskoa, miltä tuntuu räpätä tuota itsekseen tuntikausia.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #111 : Elokuu 31, 2007, 19:32:49 »
Minulla soi päässäni usein Lissujen "Pissikset". Kaikki jotka ovat sen kuulleet, voivat todellakin kertoa, kuinka ärsyttävä biisi se on... Varsinkin se kohta jää soimaan päähän, jossa hoetaan "sano p, sano i, sano s-s-i-s pissis"... Voi elämä.
Nightwishin Amaranth jää tosi helposti päähän soimaan. Jos sen aamulla kuulee, se soi koko päivän päässä. Hyvä biisihän se on, mutta koko päivän kun sitä joutuu päässään kuuntelemaan, alkaa se jo pikkuhiljaa kyllästyttää.
Toissa päivänä päässäni soi koko päivän hokema, jonka eräs luokallani oleva poika on keksinyt. "Terve terve moi moi terve terve moi". Voi olla että meni kavereilla hermot kun meikä hoki sitä joka välkällä... :P

muoksistarallaa.
Sain joululahjaksi Nightwishin Dark Passion Play-levyn ja olen kuunnellut sen n. viisi kertaa läpi. Hyvä levy ja hyviä biisejä, ei siinä mitään. Illalla vaan alkaa vähän ärsyttää, kun ei pysty nukkumaan, koska päässä soi Bye Bye Beautiful, eikä sitä pysty vaihtamaan mihinkään muuhun kappaleeseen, se palaa aina takaisin. Oh dear.
Tänä aamuna heräsin ja huomasin että jostain syystä päässäni soi Meksikon pikajuna. (u know?) Mistäköhän lie sekin oli tullut...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2007, 19:26:51 kirjoittanut kwanfan »
Using the "are we", are we?

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #112 : Marraskuu 18, 2007, 14:29:12 »
Itselläni soi lähes aina jotain. Alice Cooperin Poison on yksi sellainen, joka on helppo saada pyörimään ja vaikea poistaa - se soi minulla tauotta kokonaisen viikon. Aamupalan ajan äitini radio on päällä, ja siitä on helppo poimia tuntemattomien biisien pätkiä toistamaan itseään koko loppupäiväksi. Jostain syystä suosikkikappaleeni eivät koskaan pyöri päässä, ja jos pyörivät, laulan erittäin huonosti mukana tai kuuntelen mp3sta.

//Muoks. Tämä topicci saa noita lueteltuja rämisemään aivokopassa >.<" Ja eilen kuuntelin mielessäni Nightwishin Feel for you:n "This one is for you, for you, only for you"-kohtaa koko päivän. Meni hermot totaalisesti.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2008, 20:30:23 kirjoittanut Aiëdaíl »

Schumi

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Marraskuu 18, 2007, 19:27:04 »
On muuten hirveän ärsyttävää, jos joku kappale jää pitkäksi aikaa päähän soimaan. Itselläni voi juuttua - pahimmassa tapauksessa - joku kipale päiväksikin soimaan päähän, eikä siitä pääse millään eroon (paitsi jos sitten sattuu käymään niin "onnellisesti", että  kuulee jonkin toisen kappaleen, joka jämähtää tämän edellisen sijaan). Nyt on taas puoli päivää soinut päässä Strum und Drangin (tai miten ikinä kirjoitetaankaan, en pahemmin fanita) kappale "Indian" :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2007, 16:54:04 kirjoittanut Schumi »

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #114 : Marraskuu 20, 2007, 21:08:06 »
Laulan kuorossa vielä jouluun saakka (ihan yläasteen oma kuoro, joka lopetetaan sitten tähän jouluun) ja minulla on sieltä sitten kaikeinlaisia nuotteja laulun sanoineen.
Jostain kummasta syystä minulla on soinut koko tämän päivän jo aamusta asti "Me käymme joulun viettohon". Neljä säkeistöä, ja koko ajan minä niitä hymisen mielessäni ja osittain ääneen. (kaikkein eniten minä pidän kohdista "laps hankeen hukkuu, unhoittuu" (toisen säkeistön loppu) ja "turhuuden turhuus kaikki on, on turhaa touhu tää" (kolmannen säkeistön alku)) ;D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #115 : Marraskuu 22, 2007, 15:08:36 »
Mulla soi usein riparilaulut päässä kun niitä sen verran usein kumminkin veisataan, varsinkin kertosäkeet ja ne laulut missä on joku leikki mukana^^
Ja tuo edellä mainittu taiteilijaelämää soi kyllästymiseen asti päässä.. mä lauleskelen aina sitä jos on tylsää.. varsinkin sitä alkua.. Ja voi että jos kuulen jonkun suomirock biisin jossa on laulettavat sanat, niin tervetuloa vain päähäni...

"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #116 : Joulukuu 06, 2007, 00:54:10 »
Tänään keksin kaksi laulua lisää, jotka soivat helposti koko päivän päässä.
Toinen on äänenavaus: "Signoooooooora". Kaverillakin jäi se päähän soimaan, kun piti tänään avata kuoron takia ääntä...
Ja toinen oli sitten joku smurffi-laulu, jonka olen takuulla kuullut väärin ;) En minä niitä sanoja voi oikeenkaan kuulla... Koulun valinnasäikän ryhmä oli tehnyt esityksen, ja lopussa soi taustalla se. (jotenkin "tanssi ja laula ja naura macarena, (jotakin) onko sulla smurffia tanssiparina? xD Sanokaa nyt vielä, että olen kuullut sen ihan oiken :D)

//nyt jäi sitten soimaan joululaulut päässä. Taas kuoroharkoista... Ihan kivahan se on, mutta pidemmän päälle rupee ärsyttämään.
Ekaksi soi päässä se "Joulu on taas, riemuitkaa nyt. On teille *ei muista mitä tähän tuli, melodia vain pyörii päässä* syntynyt... *ja taas ei muista xD* riemu kansoille maan, pääskööt vangit vankiloistaan! Joulu on taas, kulkuset soi. Jossakin äiti lasta seimeen kapaloi... Tulkoon juhla todellinen, tulkoon Jeesus herraksi sen..." (voin muistaa myös väärin noita sanoja).
Ja toisena soi päässä "Me käymme joulun viettohon". Argh. Vielä mukavammaksi homman tekee, että aina ihan säkeistön lopussa minä hyppäänkin kakkosääneen... Aargh!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2007, 11:45:13 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa ipi

• Vuotislainen
« Vastaus #117 : Joulukuu 11, 2007, 21:20:56 »
Pieni Nokipoika on pyörinyt päässä nyt jo 2 päivää. Alkaa pikku hiljaa ärsyttämään jatkuva "yhä ylös yrittää...". Minulla jää aina biisit soimaan pitkäksi aikaa päähän. Ikinä ei kuitenkaan lempibiisit jää soimaan päähän, aina ne ärsyttävimmät renkutukset mitkä kuulee vahingossa radiosta tai muualta.
You are beautiful

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #118 : Joulukuu 31, 2007, 12:14:26 »
Voi, minulla on aivan sama ongelma kuin topicin aloittajalla! Lasten laulut tuppaavat aina soimaan päässä. Välillä se on rasittavaa, kun tuppaa alkaa laulattamaan ääneenkin ja sitten tulee epämääräisiä mutinoita, kuten minulla esimerkiksi yhtenä päivänä. Aloin ihan itseltäni huomaamatta laulaa röllilaulua ”Tässä tulee hirmuinen rölli…” kun sitten tajusin laulavani sitä ääneen, lisäsin heti perään ”eipäs tulekaan.” Äitini nauroi ihan vääränä ja minä vain mulkoilin pahasti!

Päässä soivat kappaleet ovat joskus todellakin ärsyttäviä, mutta kyllä ne joskus onnistuvat piristämäänkin. Esimerkiksi joskus päässä alkaa soida kappale, jonka nimeä on miettinyt kauan ja haluaisi sen ladata koneelleen, ja kun sanoja alkaa pikku hiljaa putkahdella päähän, voi käyttää googlea kaverina ja viimein saada sen tietyn laulun itselleen koneelle ^^ Se on mukavaa. Eräänä aamuna meinasin saada shokin kun yhtäkkiä päässäni soi R-A-K-A-S! Sain ihan kylmiä väreitä ja menin pesemään kasvoni kylmällä vedellä. Kaikkea sitä ihminen joutuukin kokea :)

Kuten monet jo sanoivat, lempibiisit eivät koskaan jää soimaan päähän, vaan juuri ne rasittavimmat yksilöt. Välillä tulee fiilis että pitää alkaa hakata päätä seinään, jotta saa jonkun laulun pois päästään! Itse saan kuitenkin päässäni soivat laulut pois kuuntelemalla jotain muuta kappaletta, se on helpottavaa :D
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #119 : Helmikuu 03, 2008, 12:44:03 »
Lainaus käyttäjältä: Valeriana
Tämä topicci on vaarallinen, kun jotkut noista biiseistä alkavat soida päässä kun vain näkee niiden nimet.
Komppaan koko sydämestäni.

Päässä soiva musiikki on aika järjettömän ärsyttävää. Etenkin, kun ne kappaleet ovat mitä ovat, ja päässä alkaa soida useinmiten silloin, kun a.) on ihan mielettömän tylsää tai b.) olen juuri tekemässä jotain keskittymistä vaativaa, mutta tylsää. Esimerkiksi bussia odottaessa saatan yhtäkkiä huomata, että jaahas, tänään päässä soi Niksi-Nella. Kaikista metkointa asiassa on se, että alan usein hyräillä sitä ääneen, ja ihmiset pitävät minua sitten vähän kummallisena. Viimeksi kaksi viikkoa sitten luulin, että meillä ei ole ketään kotona, ja lueskelin Vuotista siellä täällä. Yhtäkkiä päässä alkoi soida "Saimaan saaressa pieni on norppa. Istuu portailla Nestori Miikkulainen...", ja aloin sitten laulaa sitä ääneen. Kovaa. Pääsin toisen säkeistön puoleenväliin, kun veljeni tuli kysymään, mikä on hätänä. Jupisin sille sitten jotain senpäiväisestä aamunavauksesta, ja hän vain nyökki ymmärtäväisesti ja huomautti, että minulla on kamala lauluääni :D

Lainaus käyttäjältä: Suvituuli
Ja toinen oli sitten joku smurffi-laulu, jonka olen takuulla kuullut väärin ;) En minä niitä sanoja voi oikeenkaan kuulla... Koulun valinnasäikän ryhmä oli tehnyt esityksen, ja lopussa soi taustalla se. (jotenkin "tanssi ja laula ja naura macarena, (jotakin) onko sulla smurffia tanssiparina?

Se menee "laula ja tanssi ja laula macarena, saatko sä smurffista tanssikaveria? Laula ja tanssi ja laula macarena, jee Smurffina!" Säälikää ihmistä, joka joutui kuuntelemaan tuota renkutusta automatkalla. Samaa levyä yli tunti putkeen, hulluksihan siinä tulee. Itse asiassa osaan hirveän paljon lastenlauluja ulkoa, koska ne ovat niin pirun ärsyttäviä ja niitä tulee pakkokuunneltua useita kertoja. Hyvä puoli tässä on se, että ne eivät soi päässäni enää. Olen tullut niille totaalisen immuuniksi, enää ei tule laulettua Muumihumppaa käsityötunnilla tai missään muuallakaan. (Kun ne saavat uuden levyn, asia onkin taas toisin. Kolmesti kun kuuntelee, se päässäsoiminen loppuu, ja onneksi on veli kriisitukena :) Mustan kissan tango tekee ainoan poikkeuksen, ja se Niksi-Nella.

Päässäsoivasta musiikista pääsee eroon aika helposti: yleensä auttaa, kun sitä laulua laulaa vähän aikaa ääneen ja/tai alkaa tehdä jotain kivaa: esimerkiksi koneella istuessa en koskaan kuuntele musiikkia samalla, joten päässäkään ei silloin voi soida musiikkia.

Mistä päässä soiva musiikki teidän mielestänne johtuu? Itse olen huomannut, että helpoiten päässä alkaa soida joku kappale silloin, kun jossain on hiljaisena taustamusiikkina joku kappale (/taustahälynä, vrt. Niksi-Nella), eikä sitä tule edes kunnolla ajateltua. Sitten, kun on tylsää, alitajunta kaivaa sen jostain kolosta esiin ja alkaa soittaa sitä pään sisällä, ihan samalla lailla kun tätä topickia selatessa alkaa muistella sanoja ja tulee ahaa-elämys: hei, toi on soinut mullakin!

Tänään päässäni soi sä et oo mikään tyttö enää sun täytyis tehdä jotain järkevää, ja kaikista hauskinta tässä on se, että en ole mitenkään sataprosenttisen varma, olenko kuullut tuota missään aikoihin. Saatika sitten, kuka sen esittää. Jes.
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #120 : Helmikuu 03, 2008, 18:22:08 »
Tuo viimeinen on Anssi Kelan Milla. Nyt se soi minun päässäni. :P "Milla hei sun täytyy muuttuu. Sun elämältä suunta puuttuu. Sä aina tartut tikkuun lyhimpään..."
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #121 : Helmikuu 08, 2008, 18:20:33 »
Minulla yleensä alkaa heti soimaan se biisi, mistä joku puhuu, mutta usein soi jotain sellaista, minkä olen kuullut lähipäivien aikana.

Tällä hetkellä soi päässä se Last Christmas, koska joku juuri puhui siitä x) Sitten on tänään soinut myös Gym Class Heroes, Cupids chokehold, koska kuulin tämän radiosta, ja Within Tempationin What have you done ;) Nämä kaikki on melko hyviä biisejä. Ja tietty erään kaverin iskän omasäveltämä piisi, erittäin huvittavan kuuloinen oli.

Se on juuri sitä että joskus meinaa hermot mennä... varsinkin jos ennen nukkumaanmenoa soi jokin, niin se ei ollenkaan lähde päästä pois, ellei "soita biisiä loppuun" mielessään. Nyt soi päässä muumien taustamusiikki ja Cupids Chokeholdista se kohta missä ne hokee "PADADADA!" xD
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #122 : Maaliskuu 22, 2008, 16:43:00 »
Se on kyllä totta, että yleensä juuri ne ärsyttävimmät biisit soivat päässä. Minulla varsinkin joskus eräät huumorikappaleet, kuten joku Raptorin Oi beibi... ja uskokaa, en pidä sellaisesta musiikista!

En ollut juurikaan ilahtunut, kun muutama viikko sitten seisoskellessani bussipysäkillä mieleeni tuli Like a Virgin elokuvasta Moulin Rouge. Ei siinä muuten mitään, mutta minua naurattaa aina ihan hirveästi kun kuulen sen :) Koko bussimatkan ajan purin huulta etten alkaisin kikattamaan ja yritin miettiä jotain muuta biisiä päähäni soimaan. Epäonnistuin surkeasti, ainakin jälkimmäisen kohdalla :D

Kovinkaan usein päässäni ei kylläkään soi mitään. Ja jos soikin, niin se on jotain ysärieurohumppaa - juuri sitä, mitä vihaan eniten.

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Huhtikuu 07, 2008, 16:41:35 »
Noh, yleensä ne ärsyttävät :D Cascadaa, Timberlakea, Lumberjack song (ei itse asiassa ärsyttävä mutta kun jatkuu jo toista päivää niin alkaa etsiä kirvestä jolla voisi hakata pään irti :D ). Yleensä minulla soi joku kappale monta päivää päässä, koko ajan samasta kohtaa ja se raivostuttaa!

Yksi parhaista saavutuksistani päässä soivan musiikin saralla on se että päässäni soi kaksi viikkoa Michael Jacksonia. Välillä vaihtu kappale mutta kaksi viikkoa! Sen siitä saa kun kuuntelee Jacksonia...

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #124 : Huhtikuu 07, 2008, 18:08:38 »
Päässä soiva musiikki on niin ärsyttävää, että ei hyvä isä. Minun päähäni jäävät kaikkein helposti kaikkein muovisimmat kappaleet, kunnon popitukset. Silloin yritän epätoivoisesti kääntää päässäni olevan radion päälle, jossa soitetaan kaikkia ulkoa osaamiani kappaleita. Joskus tämä radio ei toimi, ja olen todellisessa pulassa. Yleensä biisin päähän jäämiseen, siis jonka olen kuullut, ei tarvita muuta kuin sen nimen mainitseminen ja kidutusmetodi on taas toiminnassa.

Ja voin sanoa, että on todella rasittavaa, kun päässä soi Antti Tuiskua tai vaikka Ilkka Jääskeläistä. Siinä vaiheessa revin korvani irti.
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA