Kirjoittaja Aihe: Päässä soiva musiikki  (Luettu 25661 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Irvikissa

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« : Kesäkuu 17, 2003, 14:44:06 »
Jokaisella varmasti soi jotkut tietyt kappaleet aina päässä. Yleensä ne kaikkein ärsyttävimmät, joita oikeasti vihaa, tai jotkut todella omituiset, joita ei ole edes kuullut pitkään aikaan.

Minkälaisia biisejä teillä soi päässä? Omia viimeaikaisia suosikkejani ovat olleet lastenlaulut.

"Piippolan vaarilla oli talo" on listalla ykkösenä, seuraavana tulee "Pieni ankanpoikanen". Kumpaakaan en ole kuullut aikoihin enkä tiedä mistä ihmeestä nuo kappaleet ovat päähäni tulleet. Olen alkanut epäillä, että päässäni on jukeboksi, johon on juuttunut kiinni vain lastenlauluja sisältävä levy.

Olisi mielenkiintoista tietää, soiko ihmisillä yhtään samanlaiset kappaleet päässä.

// Ei riitä, että kerrotaan "no nyt mulla soi tää ja tää", vaan tarkoitus olisi täälläkin ihan keskustella. - Villi Lohi
//Siivosin tätä melko rankalla kädellä. Haluaisin vielä muistuttaa, että yrittäkäähän jättää ne pelkät "nyt soi tämä"- viestit pois. -yhyy
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 18, 2008, 18:31:01 kirjoittanut yhyy »

Ponzo

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #1 : Kesäkuu 17, 2003, 16:38:31 »
Kutsun tätä päässä soivaani musiikkia jugeboksista tulevaksi. Minulla soi yleensä päässä rasittavia kappaleita ja sellaisina aikoina kun niiden ei pitäisi esim. matikankokeessa. Mutta on  myös niinkin iloisia päiviä että päähäni tupsahtaa lempikappaleeni. Sitä on ilo kuunnella. Rasittavimmat ovat juuri Piippolan vaari, sun muut lasten laulut, iskelmät, pop renkutukset. Parhaimmasta päästä ovat Sonata Arctican ja Nightwishin kappaleet joita kuuntelee ilolla vaikka pitempäänkin.

Aamun Aurinkoinen

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #2 : Kesäkuu 17, 2003, 20:48:07 »
Kyllä, mutta oikeastaan ei. Minulla soi päässä kovinkin vaihtelevasti kappaleita. Lähinnä niitä hyviä kappaleita, joista pidän. Joskus se on kuitenkin rasittavaa. Ei ole hauskaa kuunnella tahtomattaan matematiikantunneilla Maija Vilkkumaan "Ei"-kappaletta. Todella rasittavaa. Mutten nyt sotke koulua tähän koska siitä ei tule muuta mieleen kuin aamuherätykset ja ikuinen kidutus.

Tuo mainitsemani Maija Vilkkumaan "Ei" soi päässäni useinkin. Ja toinen on "It´s raining man" . Kuinka raivostuttavaa. Näistä kahdesta olen kuitenkin jo päässyt pikku hiljaa eroon. Uusia tilalle.

Minulla on muutamia omia ( Oikeastaan Calatuksen kanssa keksittyjä ) lauluja. Ne soivat usein päässäni. Ensimmäisenä mainitsen "Päivänsäde ja Menninkäinen" sanoilla "Annariina ja Tytti-peikko" . Se on lähes joka ikinen päivä mielessäni, mutten minä siitä mitään. Siinähän sitten on. Toinen on tuo mainittu "Pieni ankanpoikanen" sanoilla "Pieni Anskutyttönen" x) . Minulla kun on tällaisia mielijohteita. Lisätietoja lauluista saa Calatukselta, tai minulta. Vaikka koko sanat ^^;; .

/editti son 29.11/ Pii. Nykyään päässäni soi kovin usein Limp Bizkittien Behind Blue Eyes. Mutta se onkin todella ihana laulu :)

Kuu

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2003, 03:08:24 »
Minun päässäni soi musiikkia jok'ikinen hetki. Oli se sitten rasittavaa piippausta tai suuren luokan oopperaa, kuulen musiikkia koko ajan.
Yleensä en edes huomaa tätä soimista, ja yleensä se myös yllättää kun asiaa alkaa ajattelemaan enemmän.

Musiikit joita kuulen pääni sisällä liittyvät aina sen hetkiseen mielentilaani. Jos tarvitsen rohkaisua niin luultavasti kuulen ihanan tarmokasta ja rohkaisevaa musiikkia.
Surullisena soi angst-kipaleet, ja silloin huomaan kiinnittäväni entistä enemmän huomiota kappaleiden melodiaan.
Hirmuisessa tarmonpuuskassa soi japanilaista himo-popitusta. Viimeksi tänään.
Njoo. Listaa voi jatkaa niin kauan kuin on mielentiloja, joten taidan lopettaa näin lyhyeen.

Toki noiden mielentila-soimisten [...] lisäksi on nimenomaan tuota rasittavaa suomalais-humppien päässä sointia, mutta ei minulla niinkään useasti.

Crysales

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #4 : Kesäkuu 18, 2003, 03:54:57 »
Päässä soiva musiikki on... Joskus hauskaa ja joskus ahdistavaa.
Viimeksi kun katsoin Aladdinin niin on jäänyt päähän soimaan se Jafarin laulu n_n;;

Hmm... On niitä paljon päässä soinut. Mielentilasta yleensä riippuu.
Outoa siinä on se, että se alkaa soimaan juuri silloin kun sitä ei odota. Sitten on noloa jos sitä alkaa laulamaan.

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #5 : Kesäkuu 18, 2003, 11:21:59 »
Keskustelimme aamulla tästä töissä, kun toimistosihteerillämme soi päässä Egotripin Älä koskaan ikinä. Siinäpä sitten muutkin tarttuivat keskusteluun, ja kävi ilmi, että työnantajieni musiikkimaku (ja pääjukeboxi) olivat yllättäviä.

Joka tapauksessa minä lisäsin keskusteluun saman, jonka aion lisätä tähän. Ärsyttävän kappaleen saa päästä pois ajattelemalla virsiä. Minuun toimii takuuvarmasti tämä:

Pilvimuurista valo välähtää.

(Jätin kertomatta työnantajilleni, että nykyisin minun päässäni soi hyvin usein Tohtori Sykerö. Ties mitä he olisivat minusta päätelleet.)

Sitten keskustelu melko nopeasti kääntyi polkupyöriin.

Poissa Winky

• Vuotislainen
    • http://vinkulelut.cjb.net
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #6 : Kesäkuu 18, 2003, 19:19:27 »
Päässä soiva musiikki on _todella_ ärsyttävää. Se myös tarttuu. Jos alan yhtäkkiä hoilaamaan jotain biisiä (jota ehkä voin vihatakin suunnattomasti), niin kaverini (tai kenen kanssa olenkin sillä hetkellä) alkaa hoilaamaan sitä kans (eli se soi myös päässä), eli se tarttuu. Tällä hetkellä mulla soi Maija Vilkkumaan versio Siulun Veljien 'Peltirumpu' -biisistä, mistähän sekin jäi soimaan päähän:D

Shanpuu

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #7 : Kesäkuu 20, 2003, 22:41:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Winky"
Se myös tarttuu. Jos alan yhtäkkiä hoilaamaan jotain biisiä (jota ehkä voin vihatakin suunnattomasti), niin kaverini (tai kenen kanssa olenkin sillä hetkellä) alkaa hoilaamaan sitä kans (eli se soi myös päässä), eli se tarttuu.

Sama ilmiö huomattu täällä. Ensin joku laulaa jotain, toinen alkaa laulaa myös ja sitten minäkin alan hoilaamaan sitä.

Se on välillä aika ärsyttävää. Minulla soi jostain syystä aina CMX:ää tai Nightwishin Nightquest päässä. Eilenkin aloin Prismassa laulaa CMX:ää. Hups. (Olin yksin, kyllä.) En välttämättä edes huomaa, että päässäni soi joku laulu. Vasta sitten tajuan, kun alan hyräillä tai hoilata sitä. (Ja minulla on paha tapa laulaa kummallisella äänellä, jos en siis ole tosissani...) Ai ja unohdin. Minulla soi hyvin usein päässä "Oli hepokatti maantiellä poikittain". Ja minä kun en osaa sen sanoja. Krhm.

Silloin tuo päässä soiminen vasta ärsyttävää onkin, kun ei muista sanoja.

Tällä hetkellä ei soi mikään laulu päässä, kun kaiuttimesta tulee Sonataa.

annii

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #8 : Kesäkuu 21, 2003, 21:09:57 »
Minulla päässä soimisen kaava on onneksi yksinkertainen. Viimeinen kappale, jonka olen aamulla, ennen lähtöä kuullut. Ja jos vaikka päivän aikana kuuntelen radiota, soi päässä kuitenkin se aamun viimeinen laulu. Tämä tekee elämän tältä osin yksinkertaiseksi, ja kun muutenkin kuuntelen kannettavaa aina polkiessani jonnekin, on helppoa valita vaihtelevia ja hyviä kappaleita kokopäiväsoittoon.

Olisi hauska tietää, mistä tuo laulujen pyöriminen päässä johtuu. Tietääkö joku? Muistaako lukeneensa jostakin?

Tänään ei selvästikään ole sujuvan suomen kielen päivä...

amarie

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #9 : Kesäkuu 21, 2003, 22:04:28 »
Minulla soi aina tietyillä hetkillä tietty biisi. Ärsyyntynyt kun olen, niin päässä soin Ricky Martinin She Bangs. Se laulu saa minut aina näkemään punaista, en tiedä miksi. Iloisena päässäni soi Tiktakin Hei Lopeta!. Luulen, että joku pääni sisällä haluaa taas masentaa minua. Joskus huomaan laulavani jotain biisiä, jota en ole kuullut ikuisuuksiin ja lopetettuani se soi päässä. Raivostuttavinta on, kun yleisillä paikoilla alkaa soimaan biisi päässä ja tekisi niin kovin laulaa.

Lauluja, jotka soivat minulla päässä ovat:
- Ricky Martin: She bangs
- Tiktak - Hei Lopeta!
- Kaikki Nylon beatin biisit
- Tekno tai konemusiikki.
- Ärsyttävät soittoäänet

Huomasin tässä eräänä päivänä, että jonkinmoinen hurina lopettaa päässä soimisen. Ainakin minulla. Kuuntelin hetken tietokoneen hurinaa ja She bangs katosi. Ihan vain vihjeenä.

Ceassa

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #10 : Kesäkuu 22, 2003, 11:43:01 »
Don Johnson Big Bandin One MC and One Delay on soinut päässäni taukoamatta siitä lähtien, kun kuulin sen radiosta eilen. Laulu on niin _rasittava_, mutta se vaan jää kamalan helposti päähän pyörimään ja minä olen alkanut jo nähdä punaista, kun tuo äärettömän inhottava pimputus ja vingutus ei lakkaa sitten millään. Murr.

Toinen mikä soi päässäni hiljattain pitkään on Utada Hikarun Simple and Clean, Kingdom Hearts- nimisestä pelistä. Kipale on ihanan nätti ja kaunis ja ihku, niin pitäähän sitä aina välillä innostua itsekin hyräilemään.

//Ai niin, ja. Ricky Martinin Jaleo. x)

Poissa Liina

• Kaihomieli
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #11 : Kesäkuu 22, 2003, 16:30:32 »
Kun luin tämän topicin äskön, päässä ei soinut mitään. Nyt kun seikkailin tuolla osastolla, päässä alkoi soimaaan Tehosekoittimen Hetken tie on kevyt. Se on paras, niin ihana, tunteellinen. Nyt vaihtui, nyt on Yön sano että jäät. Siitäkin tulee niin paljon muistoja mieleen..

Yleensä päässä soi laulut, joita joku toinen on laulanut, tai se on tullut radiosta. Minulla soi yleisemmin joku suomipop-kappale. Yön Rakkaus on lumivalkoinen on semmoinen biisi, joka tarttuu tosi helposti. On tosi kiva tartuttaa toisiin, sen huomaa kun itse laulaa jotain ja kohta kaverit laulaa samaa laulua.

Sekavaa. Väsyttää.
Soittaako lehmus, laulaako satakieli?

Lilli

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #12 : Kesäkuu 22, 2003, 17:22:53 »
Kaikkein ärsyttävintä on se, kun päässä soi laulu jonka sanoja ei osaa kunnolla. Osaa vain yhden sanan sieltä täältä, ja sitten laulaa: hmmmmhm.... Jee, se sano...hmmmhmm....Moi...hmmm. Se on sitten kiva laulella!

Mainoslaulut jää myös usein päähän soimaan (varsinkin kun kuuntelee nrj:tä, mistä ei muuta tulekkaan kuin mainoksia), tämänkin viikon olen laulanut pelkästään sitä ärsyttävää Pikku G mainosta. Pienin, suurin, nopein, komein - Pikku G tietää paremmin, todellaki! Hyi että!

Välillä minulla ainakin jää päähän soimaan myös jotkin lauseet. Esim. kun kävelen kotiin jostain laulan koko ajan päässäni jollain tietyllä sävelellä: valo on punainen, valo on punainen, valo on punainen...

Sitten joskus kun oikein soi päässä joku ärsyttävä laulu sitä rupee ajattelemattaan laulaan ääneen. Minulle on joskus käynyt niin, että olen ollu koirani kanssa lenkillä ja siinä ruvennut ääneen hoilaamaan jotain biisiä, ja sitten vähän ajan päästä vasta tajunnut että laulan ääneen. Se vasta onkin noloa.

Misha

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #13 : Kesäkuu 25, 2003, 13:17:31 »
Minulla soi lähes koko ajan jokin kappale päässä. Takuuvarma takertuja on Bon Jovin You Give Love a Bad Name, se saattaa jäädä päälle päiväkausiksi. Myös Yami no Matsuein lopputunnari on yleinen, samoin Gravitationin Glaring Dream. Ei minulla ole mitään niitä vastaan, on ihan hauskaa kun on oma yksityinen radio. Haittapuolena tosin on, että aina yksin kävellessä alan laulaa päässäni soivaa kappaletta, ja yleensä jossain vaiheessa huomaa, ettei ollutkaan ihan niin yksin.

Pahempaa onkin kun jostain ärsyttävästä kappaleesta ei pääse eroon. Shakiran Objection on vainonnut minua jo tammikuusta asti. Olen jo niin tottunut siihen, etten oikeastaan enää inhoa sitä. Nykyään alan aina hymyilemään tyhjäpäisesti kuullessani sen, koska se soi pahasti päässäni lukiessani Fushigi Yûgia, ja nyt se saa minut aina ajattelemaan Hotohoria. Välttelen Novan kuuntelemista sen jälkeen kun muutama Stingin kappale oli piinannut minua. Sieltä päähän hypähtää aina ärsyttäviä siirappilauluja.

Poissa Nigmed

• Vuotislainen
  • Draco is my whorecrux.
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #14 : Heinäkuu 11, 2003, 15:20:36 »
Omassa päässäni soi koko ajan The 69 eyes:n Betty Blue. Ei siksi, että se olisi ärsyttävä, vihaisin sitä tai en ole kuullut sitä pitkään aikaan, vaan siksi, että se on jotenkin niin koskettava, hyvä melodialtaan ja niin edelleen. Ihanan kappale. Aina kun kuulen sen, tuntuu siltä, kuin vaipuisin jonkinlaiseen transsiin. Oikeasti.

Kotona yksin ollessani koitan matkia 69:n laulajan ääntä, mutta sehän on sanomattakin selvää, ettei se tule onnistumaan. Hienon äänen kyllä omistaa, kieltämättä.
I'm not here, this isn't happening.

Poissa Kosminen Poro

• Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #15 : Heinäkuu 11, 2003, 17:18:11 »
Viime yönä tai oikeastaan tänä aamuna heräsin hyvin varhain siihen, että minulla soi päässä joku ihme sävelmä, jota en ollut koskaan edes kuullut. Sellainen ärsyttävä säkkipillirallatus. Kuumesairaan mieleni tuotos. Sitten sen korvasi muuan hengellinen laulu, joka soi tähän asti. Tai oikeastaan siitä soi vain kolme sanaa, koska en muista enempää. Nyt minun oli pakko laittaa musiikkia soimaan, jotta sain sen päästäni.

Minulla soi useimmiten päässä joku aivoton lause jollain aivottoman yksinkertaisella melodialla. Yhtenä päivänä kävelin 1,5 km kirjastoon ja koko ajan hoilasin henkisesti: Mä oon alien, mutta siitä piittaa en!
Eräänä päivänä taas soi viitospotterista muuan lause. Ja joskus koulumatkoilla (3 km) laulan äänettömästi askelten rytmissä jotain tyyliin Jos se on kadulla, niin onko se missä? Jos se on kadulla, niin onko se missä? Jos mikään ei muutu, niin mikään ei muutu. Ja vaikka me seisottais päällään, me seisottais päällään.

Sting on paha. Wooo-o! I'm an alien, I'm a legal alien. I'm an Englishman in New York! ja We share the same biology, regardless of ideology ovat sellaisia kummallisia pätkiä, jotka saattavat vain yhtäkkiä pompata mieleen, vaikka en olisi kuullut niitä vuosiin.

Sisäinen soittorasia on joskus hyvinkin ärsyttävä. Joskus se on väriläiskä tylsyydessä. Mutta kyllä joskus haluaisi olla ihan rauhassa.

Ja minä en koskaan aloita virkettä konjunktiolla.

Helppo muistaa

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #16 : Heinäkuu 13, 2003, 00:43:35 »
Tjaa-ah, useimmat biisit jotka takovat päätäni ovat sellaisia missä on helpot sanoitukset tai melodia, kuten kaikki poppi-humputus jonka haluaa pois pään sisästä. mutta myös sellaiset kappaleet jotka iskeytyvät heti päähän ja jättävät omanlaisen erikoisuuden tunteen, kuten Tori Amoksen biisit, ovat niitä jotka pyörivät päässä, mutten oikeastaan edes haluaisi että ne lakkaisivat soimasta. sitten on vielä kappaleita jotka ovat jotenkin tärkeitä minulle; GooGooDolls: Iris (aivan ihana kappale) tai Y.U.P: Minä olen myyrä.

Argyle

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #17 : Heinäkuu 23, 2003, 14:08:53 »
Päässä soiva musiikki on tosiaankin yksi raivostuttavimmista asioista, mitä tiedän, varsinkin jos päässä soiva kappale on inhottava. Kuten on jo ehkä käynyt ilmi minulla soi päässä joku kappale lähes aina. Yleensä päässä soivissa kappaleissa on joku tarttuva kertosäe.

Tälläkin hetkellä minulla soi päässäni se yksi Robbie Williamsin aika uusi kappale, en muista nimeä. Myös minun päässäni soi usein Pieni Ankanpoikanen.

Elentari

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #18 : Heinäkuu 23, 2003, 16:32:56 »
Minun päähäni jumittuu yleensä vain sellaiset biisintekeleet joista osaan vain pari riviä lyriikoista, useimmiten kertosäkeestä. Se on ärsyttävää, koska silloin vain ne pari riviä pyörivät uudelleen ja uudelleen, enkä millään saa niitä pois koska en voi jatkaa laulua. Lauleskele nyt sitten pari tuntia mielessäsi samaa pätkää, vähemmästäkin menee hermot huonoon kuntoon.
Yksi hyvä esimerkki ovat tälläiset päättömät, vanhat, puoli-herjat kappaleet, ne juuttuvat päiviksi päähän. Juuri tässä yksi päivä kun pelasimme golfkierrosta veljen ja äidin kanssa, velipoika aloittaa kolmosen greenillä näiden hömppien laulamisen. Siinä sitten loppukierros soi pään sisällä kaikkea Jari Sillanpäästä Eläkeläisiin ja Frederikiin. Tosi kiva oli yrittää tökkiä palloa reikään kun "Oi mai beibi, tunnetko sen, meille soi laulu rakkauden, sä oot vain mun, mä oon vaan sun, ja sydän lyö bum, bum, bum.." (varsinkin ne "Ihanaa!" taustalla tuottavat suunnatonta tuskaa..) "Shänkedaan, kiitokset humpasta!" (minulla ei ole minkäännäköistä aavistusta mitä ne oikeasti laulavat tuossa ensin, tuo Shänkedaan vaan on meidän versio.. >.<) tai "Oi Sirkka-Liisa" soivat vuoronperään repeatillä pääkopassa. x)

Näiden lisäksi kaikista pahin on se "Halutaan olla neekereitä, pidetään salaa kekkereitä!", mikälie Kake Singersin esittämä kaamea teos. Tälläkin hetkellä soittolistalla, kamalaa.
*laittaa winampin päälle siinä toivossa että saisi jukeboksin hiljenemään*

Cheer

• Ankeuttaja
Re: Päässä soiva musiikki
« Vastaus #19 : Heinäkuu 25, 2003, 00:38:13 »
Itselläni päässä soi koko ajan jotain anime, j-pop tai j-rock musiikkia. Se on sinänsä outoa, sillä aina kun joku ihminen kävelee ohi pääni sisällä alkaa hoilaamaan joko digimon tai pokemon. Prkl.
Mutta sitten kun eläin kulkee ohi, mulle tulee mieleen tämä lause; "Hi-hoo Silver, on the waaaaay!".
Aika ärsyttävää.  :P
Nyt päässäni soi "Bara Wa, Bara Wa" jonkun j-rokkareitten esittämänä. Se on kyllä ihana biisi, mutta kun se soi jatkuvasti pääni sisällä. Johtunee varmaan liiasta j-rockin kuuntelemisesta. x_o
Mitäköhän seuraavaksi...

Hattara

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #20 : Elokuu 05, 2003, 07:39:09 »
Todellakin, ne päässä soivan laulut ovat usein sieltä ärsyttävimmästä päästä. Ja se on tuplasti ärsyttävämpää jos ei edes tiedä mikä laulu on kyseessä, sitä sitten miettii ja miettii...

Minulla soi varmaan kolme päivää päässä joku ihme laulu. Ja aina vaan sama kohta "Jesus Christ... jee jeee jee jeee!" Arvaatte kai että otti päähän, kun en edes muistanut mikä biisi on kyseessä.

Ja sitten... suurin piirtein viisi minsaa sitten aivan tyhjästä mun päähän pläjähti ajatus "se on se Ozzy Osbournen biisi Dreamer!!". Ou jee.

Irvikissa

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #21 : Elokuu 05, 2003, 17:21:31 »
Sen verran on pakko lisätä, että tänä kesänä oma kotijukeboksini pääni sisällä on päättänyt lisätä ohjelmistoonsa PMMP:n Rusketusraidat, jota ärsyttävämpää kappaletta ei olekaan. Kun siitä luulee päässeensä eroon, huomaa kuitenkin hokevansa (jopa ääneen) "...piirrä ne kartalle..."
Enkä varmasti ole ainoa jota sama kappale vainoaa!

Fleur

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #22 : Elokuu 05, 2003, 19:45:34 »
Oh Fidel, I know
Your princess has gone with the blow
Oh Fidel, I know
Angels, they form into snow

En ole aivan varma sanamuodosta tai oikeinkirjoituksesta, mutta tuo kuitenkin soi jatkuvasti päässäni. Crashin biisi.
Juuri tuollaiset melko yksinkertaiset biisit joiden sanoista saa selvää jäävät aina päähäni.

Lainaus
tänä kesänä oma kotijukeboksini pääni sisällä on päättänyt lisätä ohjelmistoonsa PMMP:n Rusketusraidat, jota ärsyttävämpää kappaletta ei olekaan.

säälin sinua syvästi. Rusketusraidat on hirvein biisi jonka olen kuullut pitkiin aikoihin. Häpeän niiden laulajien puolesta...

Kerran rupesin aamukahvia keittäessäni hyräilemään jotakin jonka myöhemmin tunnistin Vaeltajaksi. Sanoja en osaa ollenkaan, mutta sävel on päässäni edelleen.

Anonymous

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #23 : Elokuu 08, 2003, 15:43:08 »
Mulla soi kappaleita päässä tosi usein. Tai oikeastaan päässä on joku kappale lähes koko ajan, mutta sitä ei reagoi ennen kuin huomaa ajattelevansa musiikkia tai kyseistä kappaletta, bändiä... Mua musan päässä pyöriminen ei ärsytä ja ärsyttää. Riippuu tilanteesta, kappaleesta... Välillä mua ärsyttää, kun päässä soi joku kiva kappale eikä saa sitä pois päästä millään vaikka se jo häiritsisi. Esim. univaikeuksieni aikana (Touku-kesäkuu), yksi yö päässäni soi Uriah Heepin July Morning, joka on tosi nätti, enkä ole sen yön jälkeen kovin hyvin pystynyt kappaletta kuuntelemaan... Tiedättehän, tulee kaikki muistot valvomisesta ja kyseisestä yöstä, jolloin kappale soi päässä ja alkaa ajatella... Entä jos taas...? Psykosomaattista... Kai.

Yleensä mulla soi päässä vain pieni osa jotain kappaletta... Kertosäe, puolet siitä, intro... Joku... Kyllästymiseen asti, eikä koskaan etene. Nykyään mä oon kehittänyt sellasen tavan, jos mua joku kappale ärsyttää, että yritän laulaa sitä eteenpäin, vaikka kuinka "tekisi tiukkaa",  tai  kuuntelen kappaleen jostain uudestaan, jolloin muistan taas loppuosan ja "saan rauhan"... Se muuten helpottaa aika lailla. Yleensä ajattelisi, että kuuntelenpas jotain muuta... Jos ei tehoa, kuuntele ärsyttävä kappale.

Se, mikä kappale mun pääsä soi, voi olla mikä vaan... Tosi ihana, tosi ärsyttävä/kauhea, ihan ok... Harvemmin kuintenkaan lastenlaulut.
Viimeaikoina mun päässä on soinut Technicolourin One Night, josta en pidä sitten ollenkaan...

Poissa inzu unicorn

• Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #24 : Marraskuu 29, 2003, 19:00:22 »
Päässä soivat kappaleet. Tosi ärsyttäviä.

Minulla soi aina jokin kappale/rallatus pääni sisässä. Sitten vielä hyräilen ja hoilaan sitä joka paikassa ja kohta se ärsyttää kaikkia ympärillä olevia ihmisiä.

Minä inhoan mainoslauluja. Varsinkin sitä Lotus Emilia-mainoslaulua: "Tahroja, suttuja..."

Sitten sellaiset suomenkieliset kappaleet, joiden sanat jää helposti mieleen. Levoton prinssi, Maija Vilkkumaan "ei" ja PPMP:n "rusketusraidat" on pysyvät ikuisina riesoina.

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #25 : Marraskuu 29, 2003, 20:21:39 »
Päässä soiva musiikki on joskus todella raivostuttavaa. Siis jos soi sellainen biisi päässä mitä vihaa yli kaiken. Silloin, kun soi joku ihana biisi, niin ei se haittaa. ^^

Minulla soi joku biisi päässä yleensä aina. Varsinkin iltaisin.

Päässäni soi yhtenä päivänä Pikku G:n "Me ollaan nuoriso." (<-- onkohan toi edes sen nimi?)
Se oli niiiin raivostuttavaa. Biisi ja laulaja ovat sellaisia, joista en pidä yhtään.

Niin kuin joku jo sanoikin, niin mainoslaulut ovat kaikista ärsyttävimpiä. x)

Walda

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #26 : Marraskuu 29, 2003, 23:04:13 »
Mulla jää yleensä soimaan nää kaikki radio novalta tulevat vakiokappaleet, kuten Mamban Vielä on kesää jäljellä, ja joku Gimmelin Sydän pliis särkekää jne. Joka on tietysti tosi ärsyttävää, kun vahingossa sattuu kuuntelemaan (esim.autossa) novaa niin sitten kaks päivää soi jotkut ihme kappaleet päässä.. O_o

Sitten jos yrittää keskittyä johonkin esim. läksyihin tai unen saamiseen niin mistään ei tule mitään jos joku kappale soi päässä.. Äärimmäisen ärsyttävää.

Nyt joulun alla päässäni soi lähinnä jotkut joululaulut eikä se onneksi ärsytä niin paljoa, lähinnä vain tuo hyvän joulumielen. :)

Tearless

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #27 : Joulukuu 03, 2003, 11:04:16 »
Minullaon ainainen ongelma päässä soivasta musiikista. Kaikkein typerimmät laulut jäävät päähä tai sellaiset, jotka kuulee ensimmäisenä aamulla.

Päässä pyöriviä kappaleita ovat Levoton Tuhkimo, Urheiluhullu, All Things She Said, Rakkaus on lumivalkoinen, Hey, Hey Baby! ja monta muuta.

Päässä soivat kappaleet on pakko laulaa ja tartuttaa ne sitten muihin. Kerran koko luokka hymisi samaa kappaletta minun ansiostani....

zubrette

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #28 : Joulukuu 09, 2003, 14:53:02 »
Mulla soi päässä yleensä hyvä musiikki, koska en kuuntele huonoa kovin usein. Eniten jää päähän semmonen mukaansa tempaava, rytmikäs musiikki, kuten nyt on soinut pitkän aikaa päässä (siitä astin kun lainasin kyseisen bändin levyt kirjastosta) maj karman kauniit kuvat. Tällä hetkellä soi MKKK:lta Hyvästi paha.

Luin joskus tieteen kuvalehdestä, että kappaleen soiminen päässä perustuu siihen, että kun henkilö on kuullut kappaleen, se on aiheuttanut itselle mielihyvää, ja näin ollen aivot pyrkivät saavuttamaan sen uudestaan...

Chax

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #29 : Joulukuu 13, 2003, 23:55:19 »
Minulla soi päässä lähes aina joku laulu. Laulut vaihtuvat, onneksi, aika usein, lähinnä sen mukaan, mitä joku toinen vieressä lauleskelee tai sen mukaan, mitä olen viimeksi kuullut radiosta tai CD:ltä.
Ärsyttävin on Jonnan Kaikki talossa(?). Siitä on niin huonoja muistojakin, että kun sen kuulee jossain, se jää automaattisesti soimaan päähän. Sitten on pakko jonkun lähellä olevan käskeä laulamaan jotain muuta, että se lähtee pois päästä :P
Nyt kun muistin tuon laulun, se rupesi soimaan päässä. Ääh, äkkiä jotain parempaa!

Ayelana

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #30 : Joulukuu 14, 2003, 21:33:35 »
Usein se päässä soiva kappale on joku Sonata Arctican tai Stratovariuksen kappale, joita tulee soitettua kymmenen kertaa päivässä. Nämähän ovat niitä mukavia kipaleita, joita jaksaisi kuunnella vaikka kuinka kauan.

Silloin tällöin päässä pyörii kuitenkin joku ärsyttävä teinipoppikappale, joka häiritsee aivan hemmetisti. Toki se saattaa olla joku aivan ohimennen kuultu kappalekin. Juuri ne inhottavat kappaleet, joita ei siedä edes kuunnella, häiritsevät usein. Varsinkin illalla nukkumaan mennessä, kun pitäisi rauhoittua ja makoilla ihan hiljaa paikoillaan. Usein siihen auttaa jonkun mukavan kappaleen kuuntelu, mutta toisinaan menee puoli yötä, kun yrittää saada rauhan mieltä piinaavilta kipaleilta.

Moguta

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #31 : Joulukuu 15, 2003, 21:25:51 »
Voih, nyt alkoi soida päässä vaikka mitä. Ei saa pakottaa ihmisiä muistelemaan, mitä soi päässä yleensä!

Absoluuttisen nollapisteen kappaleet jäävät päähän aika tehokkaasti. Etenkin outojen lyriikoidensa vuoksi ne vaikeuttavat keskittymistä toisinaan... Yritäpä itse tehdä historian koetta, kun päässä hakkaa "annoin lampaalle tekohengitystä Ipswichissä"!

Ultra Bran kipaleet kuuluu siihen osastoon, jota en ole kuullut todella pitkään aikaan, mutta silti ne jostain palautuvat mieleen ja alkavat soida uudelleen ja uudelleen.

Usein soi päässä vain joku tietty pätkä, vaikka joku yksittäinen säe jostain kappaleesta. Sitten alkaa vaivata hirveästi, että mikä biisi tämä nyt on... Kuten esimerkiksi muutama päivä sitten "Tähän tarvitaan vahvempaa humalaa", joka ilmeni lopulta osaksi CMX:n Nimettömän toista säkeistöä.

Omaa (tai kavereiden kanssa sähellettyä) vanhaa tuotantoa tulee mieleen silloin tällöin aiheuttaen pientä repeilyä.

Ja Sweet home Alabama säilyy arvoituksena. Jostain mielen pimeimmistä pikku sopukoista, syvimmistä onkaloista se aina hyökkää aivoihini ja on tehnyt sitä jo vuosia.

Poissa Eru

• Härskilärvi
  • Hirnyrkki
  • Nynny
    • Kanjikaveri - opi japania!
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #32 : Joulukuu 15, 2003, 22:32:40 »
Viimeiset kolme viikkoa päässäni on soinut Kikan Nyt syöksyy sukkula Venukseen aina kun olen töissä. Sinänsä ihan hyvä, ainakin niin kauan kun tuo jaksaa vielä naurattaa, olenpahan ainakin iloinen kassatäti... Toisaalta asiakkaat saattavat vähän ihmetellä kun repeilen yht'äkkiä siinä kassalla ihan ilman (näkyvää) syytä. Luulevat vielä raukat, että nauran niille. Vaihtoehtoisesti välillä sanat ovat Jope Ruonansuun versiosta Nyt kandee uskoa Jeesukseen, mikä ei kyllä ole yhtään sen parempi vaihtoehto pokan pitämisen kannalta.
Kanjikaveri - opi japania!
suomi-japani-suomi  -sanakirja
Keskustele japanin kielestä ja kulttuurista foorumilla

Anan

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #33 : Tammikuu 17, 2004, 17:13:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Celbatra"
Sieltä soi vain yksi kohta. Se, missä ilmeisesti Tuisku laulaa "meren aallot mua kuljettaa, en kiinni mistään saa."

Voi sua onnellista :) Mä tykkään Antin laulusta.

Joo, minullakin musiikki soi päässä lähes aina.

Joskus myös rumpurytmien "sanat", kuten esim. 'mika häkkinen, mika häkkinen', 'mansikkakeitto, mansikkakeitto' yms.

Se on kamalan ärsyttävää, kun joku laulu soi päässä, muttei tiedä sen sanoja. Että voisi vaikka ruveta laulamaan, mutta eiiiiih, miten ne sanat menee? Sama juttu radion kanssa. Tulee joku hyvä kappale, eikä osaa sanoja, joten joutuu vain hyräilemään.

Ärsyttävää on myöskin, kun on historiankokeet ja päässä soi joku
Pieni ankanpoikanen
uiskenteli veessä,
pien' ankanpoikanen
lumpeenlehden eessä
se lehdestä haukkasi palasen
ja sanoi sitten: mä olen iloinen
olen ankanpoikanen
uiskentelen veessä
kvak, kvak, kvak.
Anteeksi, tuli mieli kirjoittaa koko ensimmäinen säkeistö...

Mutta sitten kun kuulee jonkun jo melkein unohtamansa kappaleen, se on ihanaa. Sitten rupeaa laulamaan sitä, eikä muut välttämättä tykkää. Ja varsinkin jos se tulee koulun käytävällä tai kylällä, ja sitten laulaa sitä ihan hiljaa, ja sitten muut ihmettelee, että olen ihan seko kun puhun itsekseni. Vaikka itsekseen puhumisessa ei mitään sekoa olekaan, mutta kuitenkin...

Mutta sitten, kun aikoo mennä nukkumaan, seuraavana aamuna on aikainen herätys kouluun, niin joku, yleensä aivan idioottilaulu alkaa soimaan päässä eikä nukahda. Se on tuskaa.

Selidor

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #34 : Tammikuu 17, 2004, 22:40:53 »
Luin juuri sitä 'Idols' -topiccia ja eiköhän päähän tarttunut se "tuulet puhaltais, sade pilvet pistais.." jne..  Joskus se on ärsyttävää, joskus ei. Kuuntelen usein radioa, mutta en yleensä sulje sitä kesken kappaleen ja todennäköisimmin minulla soi päässä se kappale mikä viimeksi tuli radiosta -ennen kun sammutin sen-. Tai, jos joku sanoo jotain jostain kappaleesta se saattaa jäädä soimaan päähän. Joskus joku kappale vain tulee, vaikka siitä ei ihmeemmin olisi ollut mitään puhettakaan. Kaikkein ärsyttävintä on, kun soi joku kappale päässä, eikä tiedä kappaleen nimeä eikä esittäjää.

Cait

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #35 : Tammikuu 24, 2004, 21:25:21 »
Minä saan melkeinpä minkä tahansa biisin soimaan päässäni pelkästään kuulemalla kappaleen nimen tai joku sanoo siitä jonkun osan. (tätä topiccia lukiessani päässäni on soinut varmasti kaikki mainitut.) Tällä hetkellä, kiitos en nyt muista kenen kirjoittajan, joka kirjoitti sanatkin, soi päässä pieni ankanpoikanen. Thank you very much.

Koulussa päässäni soi puolet päivää yksi kappale ja puolet joku toinen. Tässä lähiaikoina pääni jukeboxin valloittaja on ollut Billy Boyd. "Mist and Shadow..." aargh... Hyvä kappale, ei siinä mitään. Ihanat sanatkin, mutta kun se on vain tuo yksi kohta, joka toistuu ja toistuu.
Yhdessä vaiheessa oli Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai- biisistä "Syliisi kaatua kaipaan!"-kohta (en osaa muita sanoja), jota sitten lauloin ystävilleni. He eivät pitäneet asiasta. o.O

Päässä soivat laulut voivat joko ärsyttää tai ilahduttaa. Tai vain soida. Yleensä ne vain soi. Niihin ei kiinnitä erityisesti huomiota, ellei ole todella hiljaista (kuten kokeissa, tai illalla, kun yrittää saada unta). Olen monesti yrittänyt vaihtaa päässäni jumputtavaa kappaletta johonkin toiseen, josta pidän vaikka enemmän, mutta vaikka kuinka laulan/hoen sanoja, se ei jää päähäni. Kummallista. Mutta jos en halua jotain soivan päässä, niin sitten se tietysti rupeaa soimaan. Tuota virsi-juttua en ole koskaan kokeillut (en muista koskaan mitään virsiä), joten en tiedä toimiiko se, mutta minulla ei ainakaan ole mitään omaa keinoa. Jukeboxi päättää vaihtaa kappaletta, silloin kun haluaa.

Mutta soiko teistä kellään pelkästään joku sana, tai lause päässä? Siis joka ei liity mitenkään musiikkiin.
"Why shouldn't I keep it?"

.muoks.
Vappuna minut tutustettiin Hardcore Superstarin Don't you ever leave me'hin ja se on nyt sitten soinut aika ahkerasti päässä. ^^ Ei siinä mitään hyvä biisi. (itse asiassa kuuntelen sitä tällä hetkellä. o.O)

Poissa chira

• Maanantai-
  • Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #36 : Tammikuu 31, 2004, 17:51:21 »
Juuri nyt päässä pyörii Siiri Nordinin Sydämeni osuman sai (kiitos Caitin). Sitä ennen olin jo pari päivää joutunut kärsimään jostain virrestä, jonka nimeä en edes tiedä (en rakas Jeesus ymmärtää voi kärsimystäsi, vaan luotan että sovitat myös minun syntini). Ja nyt se palasi taas mieleen. Aargh!
Eli se virsi-juttu ei ainakaan minun kohdallani toimi, virret juuri ovat niitä kaikista ärsyttävimpiä.

Joskus Hesarin Kysy Kirstiltä -palstalla joku oli kysynyt, miksi joku kappale jää soimaan päähän. En nyt muista, mitä kaikkea Kirsti vastasi, mutta ainakin siinä sanottiin, että kaikki "renkutukset" jäävät päähän siksi, että ne ovat niin yksinkertaisia. Esim. mainosbiisit tehdään tahallaan sellaisiksi, että ne jäisivät ihmisten päähän, jotta mainokset huomattaisiin. Minullakin on usein päässä joku mainos. Aina se ei ole musiikkia, mainoksesta saattaa jäädä myös joku lause päähän, kuten jonkun hiusvärimainoksen Only for blonds ja Because you're worth it.
Aika on kalju noita

Samantha

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #37 : Helmikuu 03, 2004, 13:31:00 »
Heh, kellään muulla tämä ei varmaan soi, mutta minulla soi Ally McBealin terapeuttimusiikki päässä koska se biisi on meillä koneella ja olen kuunnellut sitä..:S
Minulla rupeaa myös joka aamu soimaan joku biisi päässä, yleensä se mikä kuuluu kotona kun olen lähdössä aamulla kouluun. Loppupäivän saatan siis lauleskella itsekseni koulussakin, ja joitakin se sattuu huvittamaan, jotkut myös sanoo että "Ole välillä hiljaa", mutta olen kyllä koittanut hiljaa olemista, ei se onnistunut..:P

Poissa Mirame

• Vuotislainen
    • http://miramii.livejournal.com
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #38 : Helmikuu 03, 2004, 18:14:27 »
Kamalaa. Mulla soi melkeen aina jotain. Ja mitä ärsyttävämpää sitä pahemmin se soi.

Ja sitä on pakko laulaa. Joskus aivan huomaamattakin. Minulla kun on niin kaunis lauluääni. Taikka hoilaan sitä Johannah Abbottin kanssa koulussä käytävillä, välitunnilla... Laulan missä vain ja melkein milloin vain.

Joskus (kuten tänään) mun päässä soi Idolssin Tuulet puhaltaa. Se kertosäe kohta tai joku ihan mikä vaa muu. Mutta kamalaa. Sis onhan se bisi hyvä, mutta ei kun se soi päässä. Ja joskus soi se Christianin kohta "Valokuva muistuttaa..." Sori, ihan pakko, Chri$tian_oN_ nii Ihqu!!1 (En hallitse teinixiä ihan kunnolla =))

Tai mun päässä soi "I like trafficlights"- jollotus joka on meijän englanninkirjassa. Kuvitelkaa "I like trafficlights" jota toistaa kamala miesääni miljoona kertaa peräkkäin. Ja siinä on semmonen kamala päähäntartuva sävel.

Tai mun päässä soi se William Tell-soittoääni. (Ainakin Nokia 3210) *pidi di pidi di pid di di di diii di di di di di*  sillon tekee mieli ruveta kiljumaan. Tai samaisen puhelimen Mexican hat dance...sekin o hirvee.

Muoksin kun soi jotain.

Muoks. Tuli mieleen Hakuna matata Leijonakuninkaasta, se soi aika usein. [/i]
ava by iita

Tulilintu

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #39 : Helmikuu 07, 2004, 01:50:02 »
Voi hyvänen aika! MIKÄÄN ei ole ärsyttävämpää kuin se, että päässä soi joku maailman oksettavin kappale, jota vain satutaan soittamaan radiossa jossakin linja-autossa! Minulla tämä biisien päässäpyöriminen on ihan arkipäivää. Milloin mikäkin kappale, jonka satun kuulemaan tai joka tulee mieleeni ihan itsestään, jää päähän soimaan, eikä auta vaikka kuinka yrittäisi laulaa muita kappaleita, jotta se päässäsoiva lähtisi pois.

Eniten päässäni pyörineitä kappaleita, mm.

Shania Twain: "Ka-Ching!"
Shania Twain: "I'm Gonna Getcha Good!"
Shania Twain: "God Ain't Gonna Getha For That"
Sarah Brightman: "Scarborough Fair"
Enya: "Orinoco Flow"
Enya: "Caribbean Blue"

Nuo olivat vielä hyviä kappaleita, joiden suokin soivan päässä. Mutta sitten on liuta niitä inhottavia, jotka... *noutaa oksennuspussin* Esimerkiksi meidän "rakkaan nenä-äänikaksikkomme" Nylon Beatin "12 apinaa", Christina Aguileran "Beautiful", Laura Närhen "Se ei mee pois", Shakiran "Objection tango" ja sen tyyliset kappaleet. Niiden soidessa päässä toivoisi lähinnä kuolevansa.

Cilla

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #40 : Toukokuu 23, 2004, 14:58:31 »
On se mukava huomata, ettei ole ainoa, joka ei saa hetken rauhaa, päässä soivalta musiikilta.
Välillä sitä ei ei edes huomaa, vaan jotenkin saan sen työnnettyä taka-alalle.
Välillä taasen tuntuu, kuin volyymi-nappula olisi väännetty täysille ja pää meinaa haljeta.
Vaihtelevasti päässäni soivat mainokset, lastenlaulut jne.
Yritä siinä siinä sitten tosiaan keskittyä johonkin, kun päässä soi esim. 'Hesen kastike'-mainos.
Lempilauluja on toki mukava kuunnella. Vastaavasti, kun päässä soi joku niistä kappaleista, joita en voi sietää, tekee mieli hakata päätä seinään.
Ja useimmiten päässä soi laulusta vain esim. kertosäe tai jokin pieni sävelpätkä. Sanoista ei tietenkään ole tietoakaan.

Mutta tällä hetkellä päässä soi tosiaan Apulannan Pirunmorsian.

Lamia

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #41 : Toukokuu 24, 2004, 16:44:51 »
Nirvanan biisit ne soi aina, joskus tietenkin vaihdellen. Ystäviä se lähinnä ärsyttää pitkän päälle, mutta minkäs sitä voi... Itsestäni niitä on tietenkin ihan mukava epävireisesti hoilata.

Kaverini hyräili koulussa Black Sabbathin Iron Man- biisiä. Siitä lähtien se on pyörinyt lakkaamatta päässä...^^ *hakkaa päätään pöytään*

Yksi ärsyttävimpiä on Arnoldsin mainos: "Tahtoisitko donitsin, donitsin, donitsin..." Yhdessä vaiheessa en muistanut sitä donitsia vaan vaihdoin sen paikalle luoja ties mitä hattarasta siideriin. Muita samantyylisiä on muumilaakson tunnari, Puuha- Pete ja Miss Suomi "Ken on heistä kaikkein kaunein...". Lähinnä aiheuttavat päänsärkyä.

Evelution

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #42 : Elokuu 07, 2004, 21:55:00 »
Aah, yritän juuri parhaillanikin vaihtaa päässäni soivaa kappaletta. Ei onnistu. Yleensä päässäni soivat joko kappaleet, joista kovasti pidän, taikka ne, joista kaikista vähiten piittaan. Juuri nyt soi Robbie Williamsin (?) Heaven. Vallan kyllästyttävä kappale. Varsinkin kun on saanut kuunnella muutama alkusäettä kolme tuntia putkeen, kun en loppuja osaa. ^^;;
Suurimman osan ajasta päässä kaikuu Beatlesin tuotantoa.

Ja tuosta saman kappaleen rimputtamisesta pään sisällähän minä en sitten ollenkaan pidä. -.-

Envu

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #43 : Elokuu 22, 2004, 09:34:05 »
Nyt on taas alkanut soimaan päässä kappaleita tasaisesti.
Eilen kävellessäni Turun kaduilla päässä jumputti Dimmu Borgirin Puritania. Mutta niin, sehän on ihan poppia eli ei ihmekään että jää päähän ;)

Toinen on mikä soi päässä, niin The Curen Just Like Heaven. Lähinnä se alkuosa, tiedättehän. ""Show me how do that trick, the one that makes me scream", she said, "the one that makes me laugh", she said, and threw her arms around my neck.."
Veikkaisin myös että lähipäivinä soi aika hyvin The Curen The Lovecats päässä, mikä ei ole huono asia. Kiva laulu. Olen kuunnellut sitä tässä liikaa.

Sitten on tietyistä kappaleista tiettyjä kohtia, jotka jäävät mieleen.. Esim. Dark Funeralin King Diamond-coveri The Trialista se naisenääni sanomassa "I never did any harm to anyone. I don't believe this!"
Ja Dimmu Borgirin Progenies of the Great Apocalypsesta on jäänyt se "We, the prosperity of the future seal, cloaked by the thunder of the north wind.."
Tai jotain.

Eli päässäni soi lähes aina jotain. ^^ Jos ei osaa sanoja, niin sitten niitä keksitään ja piste.

Yksi viime keväänä aika ahkeraan päässä soineista oli Taotaon tunnari.. Söpöä. Kun tuollaiset kappaleet, tai jotkut lempiartistien kappaleet, soivat päässä, niin ihan hyvähän se on. Tiedättehän, tulee samalla kuunneltua musiikkia, köh.

Eri asia on kun jotkut pikkusiskon gimmelrenkutukset tai anttituiskuhannapakariset jäävät päähän, argh.

Poissa Joshu

• Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #44 : Joulukuu 07, 2004, 14:16:39 »
Minulla soi usein päässä Good  Charloten ja Edorfin kappaleet, tai sitten jotkut lastenlaulut ja jouluaamut, kuten Varpunen Jouluaamuna, Pienen pieni veturi yms.
 Joskus se on ärsyttävää, että päässä soi jokin kappale, varsinkin jos se on lastenlaulu. Jos se on jotain muuta kuin lastenlauluja tai joululauluja esim. Good Charlottea, se ei minua haittaa. Musiikki rauhoittaa minun mieltä. En osaa tehdä läksyjä oikein ilman musiikkia, ja netissä ei voi olla jollei pysty kuuntelemaan samalla musiikkia, tai puhua jonkun kanssa.

Susikaniini

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #45 : Joulukuu 12, 2004, 13:50:27 »
Minulla soi melkein koko ajan jotain päässä, jos en sitten kuuntele oikeaa musiikkia. Hyvin harvoin päässä soi kappaleet jotka oikeasti osaan, tai jotka olen kuullut useampaan kertaan. Se lisää tietysti asian ärsyttävyyttä, että päässä alkaa soida "Kuusamo", kun on kuullut kappaleen kerran, ja osaa siitä tasan neljä sanaa kertosäkeestä. Tai I need hot sfuff didididii-di. Kaikkein mielenkiintoisinta on, kun päässä alkaa soida kappale josta ei muista sanoja eikä melodiaa, nimestä tai esittäjästä puhumattakaan. Kyllä, se on mahdollista, minulle ainakin.
Olen säästynyt kuulemasta itse ämsee koppakoppakoppakuoriaista, mutta kaverini hokevat sitä jatkuvasti. Pitää kai välttää television katselemista.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #46 : Joulukuu 12, 2004, 17:33:57 »
Juuri tänään ja eilen päässäni on soinut country-tyylinen pilalaulu (flash-animaatiosta) jossa Rodney laulaa penikselleen, ettei taida enää tykätä siitä ja miksi ei. Sitten sukupuolielin selittää miksi se ei enää tykkää Rodneysta ja esittää ratkaisun ongelmaan, ja kaikki päättyy onnellisesti.

Todella rasittavaa. Mikään konsti ei toiminut. Tai toimi kyllä, mutta se tuli takaisin. Ja uudestaan. Älkääkä kihertäkö siellä takavasemmalla, tämä on vakavaa!
pecc@QuakeNet

Poissa Leishaque

• Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #47 : Joulukuu 12, 2004, 20:30:12 »
Minun päässäni hyrräävät joskus hyvät, vallan upeat kappaleet, toisinaan taas kaikki ärsyttävimmät. Joskus taas päähän jää pyörimään jokin lause. Esimerkiksi Lupinin allekirjoitus soi päässäni pitkän aikaa: Jag är ett mumintroll som tror att världen kanske är för stor för mig. Ja tämän hetken ykköspäässäpyörijäksi taitaa nousta Kari Tapion Toiset on luotuja kulkemaan...
Enhän minä kukaan ole.
www.punainenlanka.net

Gazlia

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #48 : Joulukuu 17, 2004, 15:52:07 »
Olen kohta kuoleman partaalla! Minulla on koko ajan soinut päässäni "Kyllähän minä sinua rakastan..." Vain tuollainen pikkuinen pätkä eikä mitään mutta enkä ole edes varma melodiasta saati sitten kappaleen nimestä. Alkaa oikeasti mennä jo hermot. Mutta kun joku jumittuu soimaan päähän niin siitä ei sitten pääse millään eroon. Melko varma olen että se on Zen Cafén biisi, mutta en saa millään mieleeni että mikä.

Ticulié

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #49 : Syyskuu 06, 2005, 16:54:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Imelda"
EnMuistaKukaOnLaulaja - Bad Day

Olisikohan tuo esittäjä Daniel Powter?

Itselläni soi todella usein kappaleita päässä.
Maija Vilkkumaan "Ei" on aika yleinen myös täällä, mitä nyt vähän tätä selailin. Myös ärsyttävät lastenlaulut, mainosten musiikit sekä koulussa lauletut kappaleet jäävät päähän soimaan. Ainakin huonot sellaiset, harvemmin hyvät kappaleet soivat päässä.

Tietysti sitten, kun on hyvän kappaleen kuullut, se jää hetkeksi päähän ja siinä laulaa mukanakin, mutta heti, kun jotain tärkeämpää ajateltavaa löytyy, niin kappaleet haihtuvat päästä.

Kerran minulla soi monta viikkoa päässä se cheddar-sulatejuustomainos, missä hiiri sanoo "Juustoo juustoo juustoo!" :D Kaverit hitusen ärsyyntyivät, kun hoin joka välissä juustoo juustoo juustoo...

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #50 : Syyskuu 06, 2005, 20:04:52 »
Minulla ei soi koko ajan päässä jotain, mutta joskus jokin (yleensä ärsyttävä) kappale vaan putkahtaa mieleeni ja sitä on pakko hyräillä. Olen myös huomannut, että jos joku toinen laulaa ohimennen pätkää jostain biisistä, alkaa se soida mullakin päässä. Ja varsinkin musiikintunnin jälkeen päähän jää aina soimaan se viimeisena soitettu tai laulettu laulu. Se on myös aika varmaa, etten osaa lauluista kuin jonkun lyhyen osan, joka sitten pyörii päässäni yhä uudelleen ja uudelleen.

kappale, joka jostain syystä soi useinkin mielessäni on "Satumaa", se humppabiisi siis. "Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa..." Mistähän moinen..
Humor me.

Pluurankeli

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #51 : Syyskuu 07, 2005, 19:30:38 »
Minulla soi aina, siis ihan aina, jokin kappale päässä. Minulla alkaa soimaan päässä, jos vaikka luen jotakin, näen tai kuulen, ja mileeni tulee joku artisti, niin silloin päässäni alkaa soimaan... Nyt päässäni soi Simple Planin Welcome to My Life, aivan ihana biisi ja mahtava bändi myös. ^^ Tämä kappale alkoi soimaan, kun tuossa selailin Simple Planille tehtyä topicia...

Joskus minulla soi montakin kappaletta samaan aikaan päässä. Eräänä iltanakin minulla soi päässä Nightwishin Nemo, Eminenmin Like Toy Soldiers, sekä Ellan ja Aleksin Mc Koppakuoriainen. Siis sekaisin näiden kappaleiden melodiat ja santa, vuorotellen kutakin. Se oli hirveää...

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #52 : Syyskuu 09, 2005, 16:20:41 »
Raivostuttavaa kyllä, päässäni soi erittäin useasti muuan McFlyn laulut. En pidä niistä yhtään, mutta siskoni laulelee niitä lähes koko ajan että ne jäävät sitten päähän soimaan. Laulujen sanatkin jäävät nopeasti mieleen, vaikka olenkin kuunnellut sen levyn jolta ne laulut ovat vain kerran läpi.. ^^ Aika useasti päässä soi myös The Rasmuksen Last Waltz. Tällä hetkellä ainakin..
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Mondschein

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #53 : Syyskuu 09, 2005, 16:36:22 »
Ärh, päässäni soi tällä hetkellä Celine Dionin My heart will go on, koska joku älykääpiö keksi soittaa sen tänään aamunavauksessa -_- Ihan vain sen takia, koska se luki ensin syyskuun 11 päivän onnettomuudesta. "Sitten kuuntelemme laulun eräästä toisesta onnettomuudesta. Hyvää työpäivää!"

On inhottavaa jos päässä soi joku laulu, jota ei osaa mutta tekisi mieli laulaa, mutta se on vaan päässä. Siitä ei ole mitään haittaa jos joku ihan kiva ja hyvä laulu soi. Siitä tulee hyvälle mielelle.
Rakkauslaulut. Kun ne soivat päässä tulee niin lempeälle ja romanttiselle tuulelle. Se on jotenkin... Hmm... Ärsyttävää.

Scorpia

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #54 : Heinäkuu 18, 2006, 14:47:15 »
No yleensä kaikki biisit jotka ovet suomeksi ja soivat radiossa lähes kokoajan. Esim. Sydämeni osuman sain...

Miksi toiset laulut jäävät päähän soimaan? -> Näin käy siksi kun stimuloidaan sitä aluetta aivoissa, jokakäsittelee äänikuvioita. Aluetta tutkitaan, ja onkin harmillista, etteivät tiedemiehet ole vielä löytäeet parannuskeinoa tähän.    
Tämän löysin aivan sattumalta netistä pari vuotta sitten:D

Sauerkraut

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #55 : Heinäkuu 18, 2006, 16:29:52 »
Minun päähäni jäävät yleensä aina ja poikkeuksetta kaikkein ärsyttävimmät hittipop-renkutukset, joita satun ehkä vahingossa kuulemaan kun etsin sopivaa radiokanavaa tai odotan Voicelta jotain katsomisen arvoista sadepäivänä.

Tällä hetkellä asia on kuitenkin toisin, päässä soi hyvin ansiokkaasti jo toista päivää Teräsbetonin Saalistaja
"..Yö on ylpeän, päivät nöyrien.
Pimeydessä kulkee polut petojen.." tai jotain tuollaista. Kyllä, omistan kokoonpanon uusimman julkaisun.

Päässä soiva musiikki on äärimmäisen ärsyttävää ja siitä on vaikea päästä eroon. Juuri nytkin totesin huojentuneena, että tälläpä hetkellä päässäni ei soi enää mikään. Mutta voi jumankauta, kun ilmestyy taas tuo Teräspekoni tajunnan puolelle..

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #56 : Heinäkuu 21, 2006, 12:42:18 »
Joskus olen onnekas ja päässä soi musiikki josta tykkään, tälläkin hetkellä Gwen Stefanin The Real Thing. Useimmiten sellainen musiikki jota olen juuri kuunnellut. Kaikista kauhein musiikki on sellaista ihmeen suomipoprocktylsyyttä, jota olen radiosta ohimennen kuullut. Mutta parhainkin kappale alkaa ärsyttämään jos sitä kuulee liikaa...
And they dream in their sleep

Poissa Miaplacidus

• Pienen punaisen pyramidin palvoja
  • Vuotislainen
    • Pysyvä väliaikaisratkaisu
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #57 : Heinäkuu 22, 2006, 17:05:21 »
Yleensä minun päähäni jotenkin onnistuvat tarttumaan ne kaikkein ärsyttävimmät kappaleet, joita kuunneltuaan kymmenen sekuntia minä olisin valmis heittämään radion seinään. Tämä tarkoittaa lähinnä iskelmää ja joitain niitä järkyttäviä anteeksi listakappaleita.

Voisinpa mainita nyt esimerkiksi jonkun näiden tangokuninkaallisten (kuka niitäkään muistaa kaikkia?!) laulaman "Niin kiire rrrrrakkauteen, mut väärään suuntaan meen..." ja "En ole hän, kuinka oisinkaan..." (tuo viimeisin taisi olla Simo Silmu). Ja kun minä satun INHOAMAAN iskelmää (varsinkin suomalaista) ihan sydämeni pohjasta. Enkä voi myöskään sanoa pitäväni siitä 'Mikä kesä' -kappaleesta, mutta ei se niin kamala ole kuin iskelmä. Joskus myös sellaiset jäävät soimaan päähän, mitä on laulettu koulussa, ja kun musiikinopellamme ei ole maailman parhain musiikkimaku... Olipa ihana valittaa:)
"Ihminen muistetaan niistä asioista, mistä kukaan ei uskalla sanoa hautajaisissa mitään."
Houkuttaako?

Rette

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #58 : Heinäkuu 25, 2006, 10:20:30 »
Argh! Vihaan sitä jos kappaleet soivat päässä. ;>
Nyt lähiaikoina on soinut päässä se maailman kauhein biisi - Valvomon Mikä Kesä. Vihaan sitä niin paljon - ja vielä enemmän kun se soi päässä. En osaa onneksi kuin alkusoinnut, joten ne vain toistuvat päässä... o_o

Tyrävyötäkin soi usein, se on toki vain hyvä juttu. Onnekseni päässäni soi myös loistavia kappaleita, joskus keväälläkin kun oli jokin riparikäynti niin yhtäkkiä päässäni alkoi soida Foo Fightersin Breakout, enkä kuullut mitään mitä ne jotkut selitti... Jossain vaiheessa havahduin ja yritin unohtaa sen kappaleen. :D Tunneillakin mielessäni laulan hyviä biisejä, ihan omasta tahdostani ja jopa joskus kun en haluaisi.
Varsinkin jos on ensin kuunnellut jonkun kappaleen niin sen jälkeen se jää nopeasti päähän.

;>

Edit. Arg! Juuri tuo Tavikset jää päähän nopeasti. :D Heti alkoi soimaan päässä...

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #59 : Heinäkuu 30, 2006, 20:16:34 »
Minusta joskus on ihan mukava kun jokin hyvä kappale soi päässä, mutta sitten kun se kappale soi päässä monta päivää ja se on maailman raivostuttavin kappale alkaa pinna kiristymään.

Minulla on tässä eilis illasta lähtien soinut päässä kappale, joka ollut jopa aika hyväkin kappale, mutta nyt se lähinnä ottaa aivoon. Sanokaa miksi kappaleet muuttuvat ärsyttäviksi kun ne soivat päässä päivän putkeen..? :) Kappale mistä puhun on R-A-K-A-S syynä siihen on se, että kuulin kappaleen eilen eräissä juhlissa missä olin talkoolaisena. Siellä me kaverin kanssa hengailtiin juhlasalissa ja hoilattiin kyseistä kappaletta kuin ei mitään muuta oltaisi koskaan tehtykään. (Kuitenkin asiaan..) Nyt kun tavattoman tylsän työpäivän jälkeen päässäni soi edelleen R-A-K-A-S alkaa pinna palamaan. Eikö se kappale häviä mielestä koskaan?? Toinen kappale joka on ihan pakko mainita mikä on soinut tänään päässäni on Halavatun pappojen heremanni ja hilima. Inhoan syvästi koko kappaletta ja eiköhän se luonnollisesti soinut päässäni koko matkan kun ajoin töistä kotiin. Siinä alkoi olla vitsit vähissä kun puhkuin raivoa ensinnäkin huonon päässä soivan kappaleen takia ja toisenakin tylsästä työpäivästä.

Yleensä kyllästyn kappaleisiin sitä mukaa kun ne ovat soineet päässäni pari päivää. Sitten alkaa nähdä punaista aina kun kuuleekaan kun kyseisestä kappaleesta kuulee puhuttavankaan. Yleensä minun päähän jää soimaan äärimmäisen rasittavat ja tyhmät kappaleet. Näin kävi esimerkiksi The Rasmuksen Sale away kappaleelle ja Valvomon Mikä kesä? kappaleelle. Ei sillä, että sitä vihasin ihan ilman päässä sointiakin.

Minä vain olen semmoinen ihminen, että kyllästyn johonkin kappaleeseen äärimmäisen helposti ja jos päässäni soi jokin kappale pitkään on taattua, että olen korviani myöten täynnä kappaletta muutaman minuutin päästä.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Samia

• kettu
  • Reservi
  • *
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #60 : Heinäkuu 30, 2006, 21:01:55 »
Päässä soi musiikkia jatkuvasti. Tai ainakin on tosi harvinaista, ettei soisi. Usein se on joku kappale, jonka on juuri vähän aikaa sitten kuunnellut. Esimerkiksi eilen lauloimme siskoni kanssa ZenCafén Kissa kuumalla katolla-biisiä Hyvinkään keskustassa. Yksi setä katsoi vähän köh, mutta me laulettiin ihan hiljaa. Muutenkin olen niitä ihmisiä, jotka kyllä laulavat yleisillä paikoilla ihan rennosti. En nyt tietenkään missä vaan, enkä kovaa, mutta laulanpa silti.

Kuuntelen musiikkia sen verran paljon, että päässä soiva kappale vaihtuu aika usein eikä siitä ole haittaa. Mutta on poikkeuksiakin, ja se onkin sitten einiinkivaa. Joko minulle tai muille. Minua ei tänään haitannut pätkääkään, että päässäni soi Leevi and the Leavingsin kappale Tuhkimo Titanicin kannella, tai pikemminkin yksi ainoa pätkä siitä "jos törmäämme vuoreen / jäävuoreen", mutta samassa huoneessa ollut isosiskoni mulkaisi pahasti viidennentoista toistokerran jälkeen. Ja on sitten niitäkin tapauksia, kun itseä ottaa pahasti päähän. Kun kerran kertomisen makuun ollaan päästy, niin sanonpa että viime talvena päässäni soi monta päivää Aquan Barbie Girl, enkä ollut edes kuullut koko biisiä aikoihin. Ihan hyvä läppä, mutta kun se soi kolmatta päivää repeatilla takaraivossa, niin matikka ei enää sujunut.

Itselläni ei ole yleensä mitään tiettyjä biisejä, jotka takuulla jäävät päähän - mikä vain jää, aika varmoja ovat kaikki raivostuttavat renkutukset. (At the moment soi ZenCafén Vuokralainen, eikä haittaa. Hoilotan täyttä kurkkua mukana.)
"Always be specific when you lie." (rule #7)

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #61 : Heinäkuu 30, 2006, 22:20:29 »
Tämä topicci on vaarallinen, kun jotkut noista biiseistä alkavat soida päässä kun vain näkee niiden nimet.

Katsoin viikko sitten Madagaskarin ja sen jälkeen soi monta päivää päässä "I like to move it, move it. You like to move it, move it. She like to move it, move it. They like to - move it". Se oli hauskaa  ensimmäisen päivän, mutta alkoi jurppia aika nopeasti. Sillä on jotain tekemistä sen musiikkivideon kanssa, koska silloin kun tuo biisi soi alkuperäisenä versiona musiikkikanavalla, se oli minusta vain ärsyttävä.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Miles

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #62 : Heinäkuu 31, 2006, 22:49:38 »
Joskus se on ärsyttävää, joskus ihanaa (ainakin vähän aikaa.. :) ).

Eniten päässäni soivat jostain kumman syystä Puuha-Peten tunnarilaulu ja Antti Tuiskun hittibiisi, en edes enää muista mikä sen nimi on.
Jotenkin kesälomalla tämä ilmiö on vähentynyt, ilmeisesti arkena tulee kuultua enemmän näitä ärsyttäviä biisejä, tai jotain..?

Joskus biisin päässä soiminen saa minut myös hyvälle tuulelle. Yleensä silloin kun kappale muistuttaa jostain tärkeästä henkilöstä (Yleensä se ei ole perheen/suvun jäsen) ja sitten alkaa miettiä, että mitä kaikkea hienoa onkaan kokenut yhdessä tämän henkilön kanssa jne...

henzzzu

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #63 : Elokuu 18, 2006, 17:01:48 »
Yleensä jää soimaan koko päiväksi usein radiosta tulevat samaa asiaa toistavat tanssimusa-biisit. Mutta viime aikoina myös (ärsyttämään alkaneet) Habboradion 'Tavikset' rallasi päässä varsinkin kesällä kun sitä soitettiin koko ajan, sekä Hi-Tackin 'Say say say' tänään päässä:D

Joskus vuosi sitten päässä soi ainakin vuoden ajan monta kertaa viikossa päässäni 'Kello löi jo viisi'... (Älkää kysykö miksi...) Vihaan tuota laulua nykyisin. Vei järkyttävästi aikaa ja vaivaa saada päästäni ulos tuo lähes jokapäiväinen outous...
Ei enää ikinä...

(Kelloo löi jo viiisi, lapset heerätkäääää, Juuuhani ja Liiisi, muuten matka jäääää....!!!) (Yökkis.)

Poissa Herttuatar

• Sekopää
  • Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #64 : Elokuu 21, 2006, 19:48:45 »
Tiedättekö, tämä on kaikista päähän liittyvistä asioista ehkä se rasittavin.

Yleensä päässäni soi joku kappale ja se tosiaan on se ärsyttävä biisi, jota ei haluaisi enää ikinä kuulla. Minulla on tästä aiheesta teoria: pääni on niin tyhjä, että tila on täytettävä jotenkin.

Edellisellä luokallani olivat eräät anatha ja... sanotaanko nyt vain merellinen henkilö. Nämä tyypit sitten huolehtivat yhdessä muutamien satunnaisten kanssa, että joka iltapäivä ja ilta ja aamu päässä soi joku ah niin ihana kappale. Kutsuin heitä mielelläni radioksi ja musiikkivastaaviksi. Voitte kuvitella, että hoilasin kaiken maailman renkutuksia päässäni kotona ja perheen jäseneni alkoivat jo hieman hermostua....
Tiedätte varmaan sen lastenlaulun Schnappi? Meidän ihanainen saksanopettaja avasi lukukauden ensimmäisen saksan tunnin ja soitatti sitä meille! Schnii schnaa schnappi....
Tämä on todellakin vaarallinen paikka.... Pieni ankanpoikanen, uiskenteli veessä....

Hauskaa Schnappailu-iltaa kaikille! (schnapp- miten se nyt taipukaan? on muuten saksan verbi jatarkoittaa haukkailua, naukkailua. En minä yritä  kannustaa teitä mihinkään.... ;)
"Ei paavi ole paha, vaan kelpaa sille raha. Siksi sillä paisuu, peräpää ja maha."
Prinssi Faisalin sormus

Silence

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #65 : Elokuu 23, 2006, 08:55:35 »
Yleensä mulla soi päässä just ne raivostuttavimmat biisit, joita ei haluaisi millään enää kuulla. Joskus saattaa jäädä esimerkiksi radion kuuntelun jälkeen soimaan se viimeksi soinut biisi. Iskelmätkin (maailman hirveintä huttua) tottuu jäämään pyörimään mieleen ja ei niitä sitten saa millään loppumaan.

Herra Tohtori

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #66 : Elokuu 23, 2006, 11:55:38 »
Minulla on sinsnsä hyvä juttu etteivä kappaleet vain "jää soimaan" päähän vaan monia kappaleita voin kuunnella päässä samalla tavalla kuin olen ne kuullut... Joka soitin ja sointu. Muistan äänikuviot oikein hyvin. Toisella pikkusiskoistani on sama juttu, paitsi että hänellä soi koko ajan jokin kappale päässä.

Kuna kappaletta kelaa päässä, se aiheuttaa monesti samanlaiset kylmänväreet ja muut reaktiot kuin jos kuuntelisi kappaletta. Joistain kappaleista joita olen kuullut vain muutaman kerran, muistan tarkasti vain osan, esimerkiksi kertosäkeen tai muuten mieleenpainuvan kohdan.

Se on aika mielenkiintoista kuunnella, kun päässä soi jokin kappale
josta pystyy kuuntelemaan erillisiä soittimia...

Sinänsä jännä juttu että kappaleiden sanat eivät jää yhtä hyvin mieleen. Instrumentaalikappaleida pystyn kelaamaan päässä paljon paremmin, mutta tietenkin ikimuistoisimmat kappaleet muistaa jo aika hyvin. Mitä yleensä kelailen päässä jos en kuuntele musiikkia, hmm...

-vanhoja rock-klassikkoja kuten Alice Cooperin Poison, Led Zeppelinin Stairway to Heaven, muista vastaavia...

-Metallicaa, esimerkiksi The Call of Ktulu on loistava kappale variaatioineen... vanha Metallica on muuten paria kertaluokkaa parempaa kuultavaa kuin uusimmat albumit.

-vanhaa musiikkia, siis kuuluisten säveltäjien mestariteoksia... niissä on se hyvä puoli että voi kuunnella ne parhaat, mieleenjäävimmät kohdat. Bizet'n Carmen, Orffin O Fortuna Carmina Buranasta, kaiki parhaat palat.

Sinänsä en muista milloin jokin kappale olisi vasten tahtoa jäänyt soimaan päähän.

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #67 : Elokuu 27, 2006, 12:56:26 »
Mulla soi päässä erittäin usesti kaikkia kappaleita. Ne ovat yleensä joko tosi hyviä tai sellaisia parin sävelen rallatuksia. Myös kuorokappaleet soivat päässä jatkuvasti. Aina kun minulla soi päässä, niin kappaletta on tietenkin pakko alkaa hyräillä tai jopa hoilata, eikä sitä aina huomaa tekevänsä niin. Pahinta kun alkaa soimaan joku Leevi and the leevingsin sopivasti lihava tai joku muu hirvitys. Aloitin lukion nyt ja meitä ökötettiin ja piti laulaa sellaista "Vanha on kaunis, vanha on kaunis, ökö on ruma, ökö on ruma" jaakko kullan sävelellä vaikka kuinka kauan. Se tosiaan iskeytyi päähän aika tiukasti. Eikä vieläkään ole lähtenyt pois. Tänään kolmatta päivää vaivaa.

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #68 : Elokuu 27, 2006, 13:00:42 »
Yleensä aina soi juuri se biisi mitä ei muutenkaan voi sietää, ei niin missään oloissa. Joskus on kyllä hyväkin biisi soinut kuten tänään Musen Apocalypse. Siitä tulee kieltämättä vähän maailman lopun meininki, että voisi hieman onnellisempi kappale soida vaihteeksi.

Lastenlaulut ovat tosi ärsyttäviä, ne tosiaan voivat tuntitolkulla soida pään sisällä. Kaikkein kauhein ehkä on " Mä olen viinirypäle ". Jos sitä alkaa kerran miettiä, niin hyvässä lykyssä se soi kolme päivää putkeen.

Mä olen viinirypäle, ja kaunis olen mä.
Mä rusinoita halveksin, ne kurttuisiksi jää.
Vaan eipä tiennyt rypäle,
että sekin kuivataan,
ja rusinaksi jää ainiaan.
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #69 : Elokuu 28, 2006, 17:26:29 »
Mulla soi yleensä päässä sellaset laulut, jotka on tosi rasittavia, kuten lastenlaulut. Alkaa aina ärsyttää kun joku ärsyttävä biisi soi koko ajan. Monesti mulla soi päässä joku laulu kun meen nukkumaan ja sit en saa unta ku se laulu vaan pyörii mielessä.
Joskus soi myös ne joita on just kuunnellu tai sitten kuunnellu tosi paljon.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

tuutikki

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #70 : Elokuu 28, 2006, 19:20:12 »
Miulla jos soi joku kappale päässä, se soi sitten koko viikon. Tai sitten puolessa välissä viikkoa rupee joku toinen renkutus soimaan ja siitä syntyy mukava tai vähemmänmukava sekoitus kummastakin biisistä.

Tällä hetkellä soi Karjalaisten laulu ja Banana phone (en muista kenen).
En tiedä miksi Karjalaisten laulu soi päässäni..

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #71 : Elokuu 28, 2006, 19:54:58 »
Päinvastoin kuin ilmeisesti usealla muulla, minulla ei jää päähän soimaan surkeat biisit vaan useimmiten ne ovat laadultaan juuri sitä suosikkimusiikkiani. Päässä soiminen alkaa kuitenkin nopeasti rasittaa sekä minua että varmasti ulkopuolisia sivustakuuntelijoita, sillä minun on vaikea pitää biisi sisälläni, joten alan pakostakin vähintään hyräillä sitä ääneen, ja ennenpitkää hyräilykin vaihtuu nopeasti kovaääniseksi lauluksi. Ärsyttää, kun ei tunnu pääsevän näistä biiseistä eroon, eikä keskittymiskykynikään suinkaan ole tällöin niitä parhaimpia.

Biisit soivat päässäni useimmiten suunnilleen päivän, joskus harvinaislaatuisissa tapauksissa kuitenkin jopa pidempäänkin. Viimeksi mieleni taisi takertua muistaakseni Beyonce feat Jay-Z Deja Vu - kappaleeseen, josta todella pidän ja joka kuuluukin suosikkilistani kärkeen, joten tämä nk. 'päässäsoiminen' ei haitannut juuri yhtään - etenkään, kun minulla oli ko. biisi ämpärillä soittamisvalmiina.^_^

Joskus mieleni tosin takertuu myös erittäin ärsyttäviin lauluihin, joita en toivoisi olevan olemassakaan. Esimerkkinä vaikkapa olen omena, joka jäädessään päähäni soimaan muuttui nopeasti naurettavasta ällöttäväksi.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

kairi

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #72 : Elokuu 28, 2006, 20:09:39 »
Yleensä minullekkin jää päähänn soimaan kappaleita. Ne ovat useinmiten juuri niitä kappaleita mitä olen vähän aikaa sittten kuunnellut.
Tällä hetkellä päässäni pyörii iki vanha biisi, alice cooperin poison.
Tunneilla on ärsyttävää, jos jokin laulu on pahasti jumittunut mieleen, sillä seurauksena siitä ruumutan yleensä kynillä pulpettia, mikä on toisista todella  ärsyttävää:F
Yleensä kun kuulen kaappaleen kerran päivässä viikon ajan, kyllästyn siihen niin ettei se enää päässäni pyöri. vaikka tosin luulisi, että se vain edesauttaisi laulun jumittumista päähän...no näin täällä päin .

Kairi

Elewyn

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #73 : Syyskuu 13, 2006, 16:40:50 »
Minulla jää aika usein soimaan joku kappale päähän - joko lempibiisit tai sellaiset joita inhoaa. Jossain vaiheessa päässä soi melkein koko ajan se tämän kesän rallatus- valvomon mikä kesä... En pidä biisistä ollenkaan ja on tosi ärsyttävää että huomaamattaan aina välillä alkaa hoilaamaan tai hyräilemään sitä. Sitten lempibiisit jää soimaan joskus päähän. Vaikka epäonnekseni useimmiten ne ärsyttävimmät biisit soi päässä. Ja sitä en kestä jos päähän jää soimaan esimerkiksi joku Tuisku tai muu sellainen jota en kuuntele.
Esimerkkejä mitkä ovat soineet nyt lähiaikoina päässä:
lempibiisejä:
Nickelback - Far Away, Savin Me ja Someday
Sunrise Avenue - Fairytail gone bad
Gazette - Cassis
Entwine - Surrender

EI lempibiisejä:
Valvomo - Mikä kesä
Happoradio - Tavikset
Boten Anna (en muista sitä esittäjän nimeä)
Rihanna ja Katri Ylander.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #74 : Syyskuu 13, 2006, 17:58:14 »
Rihannan Ufaithful on aivan hirveä, kun se määkinä jää soimaan päässä. Kohtalotovereille voin kertoa, että sain sen tänään karkoitettua soittamalla pään sisällä Leevi and the Leavingsin Muotitietoista. Eihän se mikään taidepaukku ole, mutta siitä tulee hyvälle tuulelle koko ajan kasvavan ärtymyksen sijaan.

VampiriaRaven

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #75 : Syyskuu 13, 2006, 18:17:36 »
Minulla soi päässä lähes kokoajan jonkinlainen musiikki. Useimmiten semmoinen biisi jota en tosiaankaan siedä. Joskus päässäni soi monen viikon ajan Shakiran Hips don't lie, joka on näin sivumennen sanoen rasittava kappale. Kun Shakira väistyi, tuli tilalle vielä kamalampi Justin Timberlaken Sexyback. Oli uskomattoman häiritsevää kun se soi päässä etenkin ennen nukahtamista ja koulun tunneilla. Onnekseni pääsin siitäkin eroon, mutta tilalle siirtyi Aquan Candyman, joka soi muuten vieläkin päässäni. Aina kun onnistun jumittamaan jonkun sietämättömän biisin päähäni, pääsen siitä usein eroon kuuntelemalla kyseistä biisiä kyllästymiseen saakka. Silloin se yleensä lähtee, mutta tilalle tulee pian joku yhtä sietämätön kappale. Elämä on julmaa, eikö :'D.

Chobi

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #76 : Syyskuu 17, 2006, 17:07:33 »
Tiedän tuon biisin, tuon siis 'the finger is on the button'  ...  jne. Se todella ärsyttävä, mutta en muista laulajaa tai bändiä..

Itselllä soi koko ajan päässä Tällänen biisi kuin Peaches - Rosa helicopter AMT, Ja se on kaiken kukkuraksi ruotsin kielinen. Eli suomeksi hybin ärsyttävä. Ja sitten siinä hoetään koko ajan jtn 'illa rosa helicopter..' ja jotain. O____o

Poissa Scheidaaja

• Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #77 : Lokakuu 04, 2006, 20:57:20 »
Radiosta kulkeutuu aivoihin hirveää musiikkia aina aamuisin linkissä istuessa.
Näistä Novan ja Kissin kappaleista saakin sitten nauttia koko loppupäivän.
Tällä hetkellä soi Robbie Williamsin Trippin' (kirjotettiinko se noin). Tuo aikaisemminkin mainittu Rihannan Unfaithful on myös raivostuttavaa hyräiltävää.
Eipä ne kuskit tiedä, mitä ne tekee kasvavien nuorten aivoille.

Muoksista. Tilanne on kohonnut huomattavasti ämpärin hankkimisen johdosta. Ei tarvitse kuunnella listapoppia, niin ei se sitten päässäkään soi. Lempibändien musiikki vain vienosti heläjää. Tähän voisi jopa tottua.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 30, 2007, 18:29:44 kirjoittanut Scheidaaja »

Ravenmind

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #78 : Lokakuu 06, 2006, 16:55:42 »
Yleensä ärsyttävät teinipopitushittilaulut jäävät soimaan päähän. Viime aikoina en onneksi ole siitä joutunut kärsimään, koska en ole istunut autossa, mikä on ainoa paikka, missä kuuntelen radiota. CMX:ää on sen sijaan soinut sekä päässä että sen ulkopuolella ehkä vähän liikaakin, ainakin kaikkien muiden mielestä. Varsin mieltäylentävää on etenkin se, että aina, kun koulussa näen jommankumman koulun Matti-nimisistä, alkaa päässäni soida "Matti", tuo edellämainitun yhtyeen musiikillinen mestariteos: "Pellolla mökki, mökissä Matti, Matissa syöpä, lallallallaa". Tosin oikeasti kappaleen nimi ei ole Matti, koska sillä ei ole nimeä, mutta siitähän taas te kaikki olette älyttömän kiinnostuneita, ettekö olekin? Sitähän minäkin.

Mutta tosiaan, CMX on siitä hyvä, että minulla sen kappaleet jäävät soimaan helposti ja sillä voi karkottaa huonon musiikin.

White Queen

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #79 : Lokakuu 11, 2006, 15:57:34 »
Minulla päässäsointi on jokapäiväistä; itse asiassa elämässäni on hyvin harvoja hetkiä, yötä lukuun ottamatta, jolloin päässäni ei pyörisi jotain ylimääräistä. Usein kappale on yksi suosikkejani. Pystyn kontrolloimaan niitä sen verran, että jos päähän uppoutuu joku hirvitys niin alan hyräillä (ääneen tai ihan vaan mielessäni) jotakin suosikkilauluani ja kohta se soi päässäni.
   Yleensä päähäni tarttuu kappaleita, joita olen kuunnellut paljon. Eräällä viikolla ainoa laulu joka eksyi päähäni oli Ramonesin
We're a happy family. Muuten hauskaa, mutta en muistanut siitä silloin kuin pari lausetta, joten olin tulla hulluksi. Useinkin saan "kärsiä" lauluista, joita en muista kokonaan... :D

Poissa Crina

• äxdee
  • Vuotislainen
  • Pilkkupallero
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #80 : Lokakuu 11, 2006, 18:46:26 »
Itse asiassa, päässäni soi tälläkin hetkellä pätkä Queenin Who wants to live forever?-biisistä.
There's no chance for us
It's all decided for us

Koko ajan ainoastaan tuo yksi kohta, ei mitään muuta. Pidän kuitenkin kappaleesta sen verran, etten anna asian häiritä itseäni. Ärsyttäväkin musiikki kyllä joskus tarttuu, mutta sille ei voi mitään. Olen huomannut muutamaan otteeseen, että päässäsointi saattaa lakata kun hyräilen/laulan kappaletta ääneen - tai sitten se vain yltyy.

Yleensä kappaleet eivät kuitenkaan pyöri mielessäni kovinkaan kauaa. Seuraavana päivänä se tavallisesti on jo vaihtunut toiseen, tai sitten se pyörii päässä yhä, mutta on saanut seurakseen jonkun muunkin. Se on ärsyttävää, kun kappaleet sekoittuvat toisiinsa, ja saavat aikaan omituista sekametelisoppaa.
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona.

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #81 : Marraskuu 24, 2006, 15:54:52 »
'I'm in love with Steffi Graaf' A Bit of Fry & Lauriesta. O_o

She's extremely good at tennis
On every kind of surface there might be
Clay or grass
She'll flay your ass

Uskomattoman sekanen kappale, mutta niin kovin viihdyttävä. Se vaan jää joka kerta soimaan päähän, ja sitä sitten lauleskelen. Sen verran koomista, että alkaa saman tien naurattamaan kun tajuan, mitä sitä taas lauleskellaankaan. (Suosittelen lämpimästi kailottamaan kyseistä kappaletta keittiössä samalla kun kämppikset pelmahtavat paikalle. Epämääräiset katseet ovat taattuja!)
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Mary Leathert

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #82 : Marraskuu 24, 2006, 17:26:32 »
Minulla soi käsittämättömän usein päässä sitä sun tätä. Usein lauluja, varsinkin niitä, joista en pidä. Jos päähäni saattaa jäädä junnaamaan lause. Esimerkiksi kerran yritin useamman päivän miettiä, missä olen kuullut sanottavan "Ärh, minulla on kylpy kesken." Onneksi näissä koen yleensä valaistumisen ja tunnistan lähteen. (Tuo lause oli muuten Leijonakuninkaasta.)

Olen monesti valittanut näistä kappaleista muille, jopa siihen pisteeseen asti, että he käskevät minun pitää suuni kiinni. Tosin silloin minulle usein tulee tarve laulaa juuri sillä hetkellä soivaa laulua puoliääneen.

Ei välttämättä olisi niin paha, jos kappaleet "pääni sisäisellä soundtrackilla", kuten sitä nimitän, olisivat kokonaisia. Ei, niiden täytyy tulla kaikissa mahdollisissa pituuksissa yhdestä sanasta kokonaiseen kappaleeseen. Usein tosin yhden sanan pätkät ovat sitkeämpiä. Joskus nimittäin koko kappaleen kuuleminen auttaa.

Toinen hyväksi koettua parannuskeino on uuden kappaleen tartuttaminen. Se toimii parhaiten esimerkiksi niin, että aamulla ennen töihin/kouluun lähtöä tai illalla ennen nukkumaan menoa kuntelet ainoastan yhden kappaleen, mieluiten sellaisen, jossa on tarttuva kertosäe ja helpot sanat. kuin taianomaisesti se on siirtynyt päähäsi.

Tällä hetkellä päästäni löytyy pätkä joka menee näin:"..päästä mut tanssimaan, nauramaan..." Ärsyttävä kappale.

Päksy

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #83 : Marraskuu 25, 2006, 12:59:29 »
Päässäni soi aina jotain, nytkin kun luin näitä, mitä teillä soi päissänne, niin vaikka kuuntelen musiikkia, ne siirtyvät minunkin päähäni. Ärsyttävää, eikö?

Ja sitten sain Gacktin Mizerable -biisin eräältä ystävältäni ja kuuntelin sitä paljon. Sitten se jäi soimaan päähän. Ärsyttävintä on se, että se on japania, niin ei sitä osaa laulaa, eikä kukaan voi auttaa tässä, koska kukaan ei ole kuullut sitä -__-

Ja sitten joitain vähän hevihtäviä biisejä jää kanssa soimaan päähän, eikä niitäkään osaa laulaa... En edes aina tiedä nimeä :O

Eilen illalla päässäni soi System of a Downin Sugar.. Vain kaksi kohtaa...

"Who can believe you,

Who can believe you"

ja kun se laulaa sen Sugar sillai jännästi... XD

Muoksin sitten, ku tulee muita.. Kaikki kyl ihmettelee, jos rupeen jotain Sugaria jollai ihme mongerrusäänellä kesken koulupäivän vetämään x'D

MiniSika

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Marraskuu 28, 2006, 18:55:37 »
Miulla itselläni soi aika usein joku kappale päässä ja sitten kavereille siitä aina valitan, että 'nyt miulla pyörii taas päässä se ja se kappale' x) Yleensä se tarttuu sen jälkeen muihinkin kun kerron että mikä se tällä kertaa oikein onkaan. Välillä on vaikaa yrittää keskittyä kun ajatusten läpi tunkee se laulun melodia.

Yleensä päässä soi joku kappale jota olen aikaisemmin kuunnellut tai sitten jonkun animaation tai flashin renkutus. Juuri tällä hetkellä soi Marilyn Mansonin sAINT ^^ Ja se vasta onkin ärsyttävää kun en sanoja osaa niin pyörii vain se alku jonka tiedän.

I don't care if your world is ending today
'cause I wasn't invited to it anyway...

Poissa pienenpieni Lakana

• Valkaisuaineen suurkuluttaja
  • Vuotislainen
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #85 : Marraskuu 29, 2006, 21:40:25 »
Joidenkin ihmisten puheista ja muista tulee mieleen aika usein joku laulu. Ja se on hyvin ärsyttävää, kun joku sanoo, että nyt sillä soi päässä se-ja-se-biisi. Sitten se alkaa soimaan minunkin päässäni.
Musiikin tunninkin jälkeen on todella mukavaa, kun ollaan soitettu jotain kappaletta koko tunnin niin vähemmästäkin alkaa päässä soimaan monta päivää.

Päässä soivista lauluista tällä hetkellä mainitsemisen arvoisin on se "kuka nauraa niinkuin aurinko, kuka itkee niinkuin kuu, kelle meidän isä salaa kuiskaa beibi I love you? Se on se meidän uusi vauva nimeä en muista..." Se on soinut varmaan kohta kuusi vuotta päässä aina välillä. Sitten sitä on pakko laulaa ääneen, että muutkin saisivat sen päänsä vaivaksi. Tuosta laulusta tulee aina hilpeä fiilis, mutta se on myös aika rasittava...

Sitten aika usein, kun näen yhden ystäväni, päässäni alkaa soimaan "oi Juliska, oi Juliska, oi Pudabestin yö" vain ja ainoastaan tuo kohta. Sitten se ei tietenkään jää koskaan vain omaan päähäni. Minä alan aina automaattisesti laulaa sitä. Ja kun minä laulan jotain tosi omituista laulua, niin laulan sen tunteella. Joku päivä varmaan nolaan itseni kunnolla..
Stones taught me to fly
Love taught me to lie
Life taught me to die

Ninde

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #86 : Marraskuu 30, 2006, 16:13:27 »
Biisit jäävät minulle hirveän helposti päähän soimaan. Tälläkin hetkellä päässäni soi Sonata Artican - Shy. Se on todella rasittavaa, koska biisit ovat usein joko niitä joista en pidä tai sitten tiedän sanoista vain pätkän ja hyräilen sitä samaa kohtaa uudestaan ja uudestaan. Yleensä jos minulla soi jokin kappale niin sitä on sitten ihan pakko hyräillä ja lauleskella koko ajan niin, että minua ja kaikkia muitakin alkaa ärsyttää. Se kuinka kauan kappale soi päässäni vaihtelee. Jonkun ihmisen soittoääni voi kestää kymmen minuuttia ja joku erittäin ärsyttävä tai ihana kappale monta päivää. Yritän useimmiten päästä eroon päässäni soivasta kappaleesta pakottamalla itseni laulamaan jotain muuta kappaletta tai kuuntelemalla musiikkia. Toimii 60% tapauksista ;)

liekkikirja

• Ankeuttaja
Päässä soiva musiikki
« Vastaus #87 : Joulukuu 14, 2006, 21:02:00 »
Hrrmh. Tämän kertaisesta päässä soivasta kappaleesta saan kiittää luokkalaisiani poikia, kehtasivatkin laulaa sitä linkassa! No nyt asiaan, siis tämä kappale on Martti Vainaa & Sallitut Aineet - yhtyeeltä. (Se Martti on muuten pian vainaa, jos todellakin saan sen jostain kiinni.) Noh, meidän opettajamme joutui tänään lähtemään aikaisemmin, ja meille tuli sellainen Hanna - niminen kouluavustaja. Meidän luokallamme on tunnetusti sijaisten hulluksitekoennätys, josta saamme kiittää PL : ää. Kaikki sijaiset ovat kestäneet meillä vain viikon, ja tämä kesti vain puoli tuntia. -.-  Taas meni offtopiciksi! En kestä tätä tapaa...

Noninnii. Siis, me teimme englannin monisteita, ja pojat tietysti saivat tunnin loputtua päähänsä alata laulaa tuon Martti Vainaa - yhtyeen kappaletta Playboy - Hanna. Nyt se sitten pirskatti vie soi minulla päässä! Ja joskus minulla on soinut joku Merja - kappale päässä. On soinut myös tuo Elena Paparizoun My Number One. Voi, se on kamalaa kun oikein rupeaa laulattamaan kesken tunnin. Sitten on aivan hiljaista ja rupeat hyräilemään, opettaja katsoo sinuun ja huutaa:
"Nyt naama umpeen!" niin siinä sitten yrittää hillitä itseään, ettei rupea laulamaan jotain tosi noloa. Varsinkin kun kerran soi päässä Satulinna. Tiedättehän, jos rupeaa yhtäkkiä tunnilla vain hoilaamaan:
Sano että yhä ainoa olen sun. Sano että yhä olla sä tahdot mun. Silloin satulinna kaukokmaan... -.-  Voih ei. Melkein ehdin ruveta laulamaan tuota tunnilla, mutta viimein tajusin mitä suuni yritti ja pidin sen tukossa.

//MUOKS.

Siis tuo Merja - kappale oli Jamppa Tuomiselta, ja nimeltään Pikku - Merja. Vähän ärsyttävää! Keskellä matikantuntia yrittää olla laulamatta: Salokylän pikku - Merja, tule takaisin. Salokylän pikku - Merja, et saa jättää mua... Hyi kiesus, että alkaa oksettaa! Sitten on soinut useinkin Dima Bilanin Na Beregu Neba. Sitten yrittää kesken kässäntunnin laulaa kunnon venäjää... Ei aivan onnaa. Kaikista usein on ehkä soinut Juanesin La Camisa Negra. Minullakin on muuten soinut tuo Aquan Lollypop (Candyman). Lisäksi on soinut Samuli Edelmannin Amalia... Ei herranen aika on joskus tehny mieli kuristaa meijjän luokan pojat. Ainakin tällä viikolla! Mokomat kehtaa hoilata: Anna sen soida, anna soida! Käännä kovempaa, älä pysäytä sitä koskaa Ja sitten pitäisi sitä kuunnellla mielessä. Siis noita kahta lausetta kokonainen viikko! On soinut myös Vähäkainun Henrin Me ollaan - biisi. Arrggghhh, se on ollu turhauttavaa!

//MUOKS2.

Nyt on soinut useamman päivän päässä Porno Graffitin Melissa, ja se biisi kun on Fullmetal Alchemistin tunnari. Sitä biisiä alkaa inhota, sitten vihata. (Ihan niinkuin meijjän luokan poikia.) Sitten on soinut Ding Dong Song Güntheriltä, ja samaiselta ukolta myös Goldiggers. Onhan soinut tuo Poco A Poco, Tuhkimotarinan tunnari... Ärsyttävää!!!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2007, 20:43:29 kirjoittanut liekkikirja »

Poissa uimaintiaani

• Vuotislainen
Vs: Päässä soiva musiikki
« Vastaus #88 : Tammikuu 21, 2007, 19:34:41 »
Minulla soi lähestulkoon aina jokin kappale päässä. Onnekseni se on yleensä joku lempiändieni kappaleista, sellaisia, joita on ihan mukava kuunnella, mutta tietysti välillä on rasittavaa jos vaikkapa koulussa yrittää keskittyä johonkin ja kokoajan korvissa soi. Usein minulla alkaa koulussa soimaan päässä joku sellainen kappale, jota olen aamulla ennen kouluunlähtöä kuunnellut.
Jos joku laulaa jotain hirvittävää rallatusta (tai muuten vaan laulaa jotakin), sekin jää yleensä soimaan päähäni. Yleensä tuollaisen rallattamisen takana on joku luokkani poika, ne kun yleensä hoilottaa jotain älytöntä.
tulipas taas tönkköä tekstiä..

Poissa Briette

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Tammikuu 21, 2007, 19:45:49 »
Njääh, itselläni ei melkein koskaan soi päässä mikään muu, kuin mitä juuri sillä hetkellä kuulen. Koska useimmiten mulla on napit korvissa ja mp3 matkassa mukana. Tosin on poikkeuksiakin, kuten tänään aamulla herätessäni, ennen kuin sain cd-soittimen päälle, soi joku High School Musical-elokuvan kappale päässä, järkyttävää.
Mikäli sitten kä niin, että ne kamalat kappaleet rupeavat soimaan päässä, eikä muusta musiikista ole tietoakaan, ei oikeastaan voi muuta, kuin yrittää muistella jotain hyvää biisiä.
Koulussa oikeastaan kuvis tunneilla joutuu kärsimään NRJ:n musiikista ja seurauksena on, että seuraavat tunnit ovat yhtä tuskaa, kun ne kamalat, yleensä kamalat, kappaleet sitten soi päässä.
Yksi erityinen kappale kuitenkin, mikä soi kuulemisen jälkeen aina päässä, enkä edes tykkää siitä, se on se joku Sunrise Aveneun Fairytale gone bad tai jotain. En siis todellaksaan muista sen kappaleen nimiä, mutta kuitenkin siinä lauletaan jotain niin ärsyttävää jankkausta.
Oikeasti vihaan päässä soivaa musiikkia, koska se ei ole miltei koskaan mitään hyvää musiikkia, höhlää.
i only show you what i want you to see

indier

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Tammikuu 21, 2007, 21:29:45 »
Noniin. Päästään siihen aiheeseen ja asiaan joka vaivaa minua usein. Aloittakaamme.

Yleisimmin miulla soi päässä kaikenmaailman hirvittävimmät mainosmusiikit sun muut, ja tehtäväni on avautua ystävilleni - eikun laulamaan niitä heille jolloin he ärsyyntyvät. : D Varsinkin Kummeli-biisit ovat olleet suosiossani nyt, eikun vaan veisaamaan pukamapolkkaa ! Jep.
Mutta toki myös lempibiisini soivat usein päässäni, mm. Mew'n, The Crashin ja The Libertinesin biisejä saatan yksikseni hyräillä huomaamattani. Muistan niin hyvin kun olin n. vuosi sitten jossain rippikoulutapaamisessa, istuimme kirkkosalissa kuunnellen pappia - ja kas, yhtäkkiä mieleeni juolahti Foo Fightersin Breakout - biisin alkusanat, ja eikös sitä sitten kuunneltu koko biisi läpi, kunnes tajusin koko papin puheen menneen ohi. Minne piti mennä? Millonka? Häh? : D
Lempibiisit vain ovat sellaisia, joita en voi ystävilleni hyräillä. He eivät ymmärrä, eivät kuuntele eivätkä kuule, ja jos laulan jotain, niin he kysyvät "mitä? hei laulappa uudestaan", jolloin en viitsi enää laulaa lurauttaa. Niin se menee.

Sitten taas joskus on semmoinen olo että nyt täytyy saada joku biisi soimaan päässä. Alan miettimään esim. The Crashin New York - biisiä, niin eikös sieltä joku muu änkää sen edelle jolloin koko homma menee pilalle. Saa "kuunnella" sekoitusta The Crashista, kellarihumpasta ja Simpsoneiden alkumusiikista. Ei hyvin mene.

Tällaisia voisi kertoa vaikka miljoona, aww. Nytkin päässäni soi Bon Jovin All About Lovin' You. On muuten aivan ihana biisi.

Santiago

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Tammikuu 27, 2007, 17:38:36 »
Päässäni soivat yleensä kaikkein kamalimmat tai tilanteen sopimattomimmat kappaleet. Joskus jopa herään aamulla siihen, kun jokin kappale soi päässäni niin vahvasti. Tällä hetkellä ei päässäni - Luojan kiitos - soi mikään kappale päässä, mutta viime yönä soi täysillä Tohtori Sykerön tunnusmusiikki. Niin lähtemättömästi ja niin lujalla, että minun oli pakko tilata se soittoääneksi.

Päässäni soivat kappaleet hallitsevat elämääni.

Kyllähän niitä hyviäkin kappaleita pääkopasta silloin tällöin kuuluu, mutta harvemmin. Mikä siinä on, että juuri ne ärsyttävimmät soivat paljon herkemmin päässä kuin ne, joista pitää?

sinynza

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Tammikuu 27, 2007, 18:32:49 »
Haha tällä hetkellä päässä soi Grandiosan se Pizzaperjantai-biisi. Vitsi se on kyllä ärsyttävä ja muutenkin huono. Eilen kaikki koulussa oli ladannut sen niiden kännykkään ja joka käytävässä kaikui sen kertosäe: "Grandiosa, multa täydet pisteet sai, oispa aina pizzaperjantai..." Huhhuh! Oli ihan kauhee päivä sen takii, kun tunnilla ei voinu keskittyä kun se soi päässä. Muutenkin jos soi joku kappale päässä, se on aika ärsyttävää kun koko ajan laulaa sitä. Viime viikolla soi päässä myös yksi biisi jossa lauletaan jotain tyyliin: To the left, to the left. Siis en ole ollenkaan varma oliko se noin, mutta koko ajan yksi lause päässä niin onhan se jo aika hermojaraastavaa ;)

michelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Tammikuu 30, 2007, 22:05:13 »
Tänään on soinut monta tuntia päässä Styxin Renegade. Ei siinä mitään, ihan hyvä biisi, mutta mnen tunnin jälkeen alkaa kyllästyttämään. Nyt kuitenkin kuuntelin I'm Not As Drunk as You Think I Am (tunnetaan myös Beer Songina) ja se jämähti päähän. No, pääsimpäs ainakin eroon montaa päivää päässä soineista Johnny Cashin God's Gonna Cut You Downista ja AC/DC:n Highway to Hellistä ja Back in Blackistä. Kaikki on kyllä loistavia biisejä, mutta alkaa tosiaan tuntejen jälkeen hitusen kyllästyttämään.

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #94 : Helmikuu 06, 2007, 20:54:52 »
Minulla on soinut Janne Hurmeen Tinasormus jo useamman päivän päässä. Se on ärsyttävää, kun soi aina sama kohta, koska ei muista kuin yhden ainoan lauseen laulusta.
Ruma mies ei ketään rakasta, ruma mies ei ketään rakasta, ruma mies ei ketään rakasta.... Siihen menee hermot.

Jos joku sattuu omistamaan Tinasormuksen sanat voisiko hän ystävällisesti lähettää ne minulle yskärillä? En löydä niitä sitten mistään.
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Raindrops

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Maaliskuu 14, 2007, 18:52:14 »
Se on ärsyttävää, että yleensä päässä soi juuri se musiikki, mistä oikeasti ei edes välitä. Tämmöisiin genreihin kuuluvat biisithän on juuri tehty tarttuviksi ja mieleen painuviksi ja kyllä ne hommansa hoitavat. -_- Mutta se on vain mukavaa jos joku hyvä biisi soi päässä. Musiikkia ilman ämppäriä.

Karakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Maaliskuu 17, 2007, 18:53:28 »
Minulla soi yleensä aina joku biisi päässä. Välillä ne ovat ihan hyviäkin biisejä, toisinaan ei. Mutta ärsyttävää joka tapauksessa, koska yleensä se on sellainen parinkymmenen sekunnin pätkä siitä biisistä joka päässä soi. Sitten se saattaa soida päässä repeatilla (:D) monta tuntia. (Soisi edes koko biisi eikä vain pieni pätkä!)

Minulla ei välttämättä ole mitään erityistä biisiä, mikä soi päässä usein. Ne vaihtelevat sen mukaan, mitä kuuntelen oikeasti tai mitä ajattelen.
Vähän aikaa sitten ostin Mikan Life In Cartoon Motion-levyn ja illalla en pystynyt lopettamaan päässäni soivaa dadadadada-rallatusta. Se rallatus, joka päässäni soi, kun loppuu yhtäkkiä siinä levyllä ja aina tuntui että aivoni ohittivat sen lopetuskohdan. Ihanaa.

No joo, aika usein kyllä soi päässä joku tyhmä suomalainen iskelmäbiisi. Joku... Tapani Kansan R.a.k.a.s. :D Apua oikeasti kun päässä on sellainen tekopirteä "Är! Aa! Koo! Aa! Äs! Kulta kultasein!"-pimputus.

Joskus nämä biisit kyllä lähtevät päästä kun kuuntelen niitä vähän aikaa. (Tosin en ole vielä Tapani Kansaa ruvennut kuuntelemaan. Eh.) Joskus se taas vain vahvistaa sitä päässäsoimista. ^^'

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
« Vastaus #97 : Maaliskuu 19, 2007, 20:28:02 »
Minä olen itse asiassa aika onnellisessa asemassa, sillä hyvin harvoin päässäni soi mikään ärsyttävä kappale, pystyn aika hyvin kontrolloimaan sitä soivaa kappaletta. Ärsyttävimmät tapaukset ovat yleensä niitä, että olen kuullut jonkun mahtavan kappaleen kerran ja sitten siitä soi joku lyhyt pätkä. Risoo sitten kun ei pysty "kuuntelemaan" kuin jotain yhtä kohtaa.

En todellakaan tiedä mistä johtuu, mutta päähäni on kertynyt sellainen soittolista, että pystyn melkein jopa vaihtamaan kappaletta mieleni mukaan. Ja jos joku ärsyttävä biisi nousee mieleen, niin joko nauran sille tai vaihdan sen pois.

Valitettavasti pelkkä instrumentaalimusiikki harvoin toimii näin (paitsi mahdollisesti jos olen todella paljon jotain kuunnellut), yleensä tarvitsen sen laulunkin siihen soimaan. Aika usein laulan (äänettömästi tai ääneen) yleensäkin musiikin mukana, joten ei päänsisäinen soittolistanikaan ole poikkeus. Itse asiassa tämä taito pelasti viimekeväisen.. syksyisen? Cooperin testini, inhoan juoksemista, mutta jaksoin tuon "musiikin" voimalla.
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Bridget

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Huhtikuu 02, 2007, 17:39:52 »
Minulla jää aina soimaan kaikki vähänkin tutut renkutukset joita sattuu vähän kuulemaan jostain.
Koko tämän päivän minulla soi päässä se "down on my knees, i'm begging you...please don't leave me!". Minä inhoan sitä. Lastenlaulut myös jäävät todella helposti päähän.

Minä luin jostain että se kertoo musikaalisuudesta jos jää aina kappaleet pyörimään päähän. Ehkä se on sitten hyvä asia. :D

mimosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Huhtikuu 03, 2007, 16:00:07 »
Apua, luin tätä topicia ja jokaisen viestin kohdalla alkoi uusi kappale soida päässä. Nimittäin ne, mistä te olette kirjoittaneet. :D

Minusta on usein ihan hauskaa, kun joku kappale soi päässäni. Ei häiritse minua, mutta kanssani olevia ehkä. :D Yleensä minulla soi päässä joko sellainen hitti renkutus tai sitten joku hyvä biisi, jonka olen kuullut kauan sitten. Jälkimmäisestä vaihtoehdosta tekee ärsyttävän se, etten muista biisiä kunnolla ja haluaisin kuulla sen kokonaisuudessaan, mutta en voi. Sekin on rasittavaa, kun ei osaa muutamaa sanaa enempää ja laulaa ääneen sitä yhtä kohtaa, kunnes toisia alkaa ärsyttämään. (;

McAny

• Ankeuttaja
« Vastaus #100 : Huhtikuu 08, 2007, 17:13:28 »
Yleensä soi sellainen kappale päässä, jota en ole kuullut pitkään aikaan ja yhtäkkiä se vain muistuu mieleen. Usein se päässä soiva biisi on kuitenkin se, mitä olen luukuttanut pian jo kyllästymiseen saakka. Harvoin soi päässä joku mainoksesta tuttu biisi, vaan se on mitä yleisemmin lempimusiikkiini kuuluvaa. Eilisen aamuyön ja tämän päivän on soinut päässäni cover World in My Eyes, jonka esittää Sonata Arctica ja alkuperäinen esittäjä taisi olla...Depeche Mode.

Aquila

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Huhtikuu 19, 2007, 14:22:15 »
Minulla soi nykyään melkein joka päivä joku kappale päässä. Se johtuu siitä koska kuuntelen aamulla aina radiota ja siten jää tietysti joku biisi mieleen. Viimeeksi soi joku sellainen kappale päässä, jota kertakaikkiaan inhosin. Yritin saada sen pois mielestä ajattelemalla yhtä hyvää kappaletta. Se toimi vähän aikaa, kunnes se hirveä kappale tunkeutui jälleen mieleeni sen hyvän kappaleen kertosäkeen aikana, ja tuntui ihan siltä kuin nämä kaksi kappaletta olisivat sulautuneet yhteen...*erittäin sekavaa, tiedän*
Se on ärsyttävää jos alkaa soida joku sellainen kappale päässä, minkä nimeä tai esittäjää ei muista, ja sitten yrittää vimmatusti muistella, mutta ei vaan muista. Minulle käy usein niin, koska olen tälläinen lahopää, enkä muista paljon mitään -.-
Se on kamalaa jos alkaa vahingossa hyräilemään jotain kappaletta vaikka luokassa kun on ihan hiljaista xD

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #102 : Toukokuu 05, 2007, 10:42:50 »
Minulla soi lähes aina ja koko ajan joku laulu päässä. Saattaa tietysti johtua siitä, että kuuntelen lähes koko valveillaoloaikani musiikkia (tai ainakin se pauhaa taustalla) koulutunteja lukuunottamatta. Yleensä heti herätessä alkaa soida päässä joku kappale, jota on edellisenä iltana kuunnellut. Ja tietysti välillä soivat päässä ne kaikkein rasittavimmat kappaleet, kuten mainoksien musiikit, piirrettyjen tunnarit tai lastenlaulut, joita ei saa sitten millään pois. Kyllä on komiaa kun päässä soi koko päivän joku Katsopas vaari tuota hauvaa.. Eikä mitään havaintoa mistä olisin kyseisen laulun repäissyt. Joskus yritän saada raivostuttavan kappaleen pois päästäni kuvittelemalla pääni sisälle radion josta väännän volyymit hiljaisella mielessäni. Tämä toimii hiukan vaihtelevalla menestyksellä..

Mallu

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Toukokuu 05, 2007, 10:54:30 »
Mikä siinä on kun aina vaan kaikki rasittavat biisit jäävät päähän soimaan? Sellaset, joista ei edes yhtään tykkää, mutta on pakko hoilotella niitä, koska ne soi koko ajan päässä. Omituista.
Monesti päässä rupeaa soimaan juuri sellaiset tosi suositut kappaleet, joita soitetaan jatkuvasti radiossa ja joita joutuu jatkuvasti kuulemaan, mutta yleisimmät päässä soivat kappaleet ovat minulla se Anna Erikssonin kappale, jossa lauletaan jotain "tahdon uuden elämän, vihdoinkin sen käsitän." sekä Hanna Pakarisen euroviisurallatus Leave me alone. Nuo on oikiasti semmosia uskomattoman rasittavia kipaileita, että jos ne joskus rupeaa päässä soimaan, ne eivät sieltä kyllä kovin helpolla lähde pois. Myös PMMP:n Joku Raja tykkää valitettavan paljon päässäni oleskelusta.
Mikä sitten on keino saada ne biisit pois päästä? Ei varmaan ainakaan se, että rupeaa lauleskelemaan niitä kotona ja koulussa ja saa ne tarttumaan myös muiden päähän, mutta se on se mihin minä aina sorrun. Kavereilta on aikas paljon tullut kommenttia tyyliin "Oliko pakko laulaa tuota kun nyt se tarttuu mun päähän?" mutta minkäs minä sille voin. Se on semmonen automaatio. On mua muuten muutaman kerran katsottu hieman oudoksuvasti kun olen pihatiellä laulanut suureen ääneen "Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut."  Eivät ilmeisesti tunteneet laulua.

//Adéa muoksi turhia välejä pois.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2007, 22:19:35 kirjoittanut Mallu »

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #104 : Toukokuu 25, 2007, 13:25:23 »
Siivosin topicin neljä sivua lyhyemmäksi, jatkossa viestit joissa pelkästään listataan päässä soivat biisit voi jättää postaamatta. (Tai ainakaan ei tarvitse ihmetellä miksi ne poistetaan nopeampaa kuin rokkari rahjustaa.)
Mens agitat molem.

Poissa Kuningasidea

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #105 : Toukokuu 25, 2007, 14:12:15 »
Tai ainakaan ei tarvitse ihmetellä miksi ne poistetaan nopeampaa kuin rokkari rahjustaa.

Lasten säästöpossut täytyy avata vasaralla... Kiitoksia erittäin paljon. Heti jäi Taiteilijan elämää soimaan päähän. No ei se ole suuri ongelma. Minulla soi oikeastaan koko ajan jokin kappale päässäni. Nyt vain tapahtui biisin vaihdos.

Yleensä päähäni soimaan jäävissä biiseissä on jokin vahva hokema, jota tulee sitten mielessään hyräiltyä repeatilla tai sitten jokin biisi alkaa soida päässä muuten vaan. Onneksi suurin osa päässäni soivista kappaleista on sellaisia, joista itse pidän. Eivätkä ne siinä tapauksessa tee minua hulluksi, vaan niitä hyräilee jopa mielissään ääneenkin.

Minulla on paha tapa kirjoittaa päässäni soivien kappaleiden lyriikoita muistiin, jos minulla sattuu sillä hetkellä olemaan kynä ja paperia lähettyvillä. Erityisen ikäväksi tämä käy lukiossa kesken tunnin, kun on pakko kirjoittaa sanoja ylös. Se häiritsee pikkuisen keskittymistä opetukseen ja myös muistiinpanojen sekä tehtävien tekemistä.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2008, 23:27:24 kirjoittanut Kuningasidea »

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #106 : Kesäkuu 01, 2007, 08:04:17 »
Minulla joku laulu soi päässä vain silloin kun ei saisi. Esim: jos pitäisi keskittyä kokeeseen niin Pläski-laulu sitten soi kokoajan päässä. Aika usein kappaleet, jotka soivat päässäni ovat ärsyttäviä, eikä niitä saa pois muuten kuin alkamalla ajatella jotain toista ärsyttävää biisiä, jolloin ärsyttävistä kappaleista ei pääse koskaan eroon...
カダージュ

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #107 : Kesäkuu 16, 2007, 15:41:28 »
Minulla ainakin soi päässäni laulu ennen nukkumaanmenoa. Aina kun on hiljaista, mielessäni soi jokin joko tosi hyvä tai sitten aivan järkyttävän rasittava laulu. Miksikähän...? Tietääkö joku miksi laulut jää soimaan päähän? Viisaampi minua valistakoon. Esimerkiksi jos koulussa pitäisi kuunnella opettajaa, saattaa mieleeni tulla jokin biisi joka soi päässäni sitten joskus jopa monta päivää. Aina ne ovat joko lempibiisejäni tai sitten niitä ärsyttäviä. Euroviisujen jälkeen päässäni soi se Ukrainan rallatus monta päivää. Olin tulla hulluksi, sillä se kuului sarjaan 'ärsyttävät biisit'... Kesäkuun alussa soi päässäni Sonata Arctican Victoria's Secret ja sitä vastaan minulla ei ollut mitään sillä se onkin mielestäni oikein hyvä kappale. ^^ Tällä hetkellä päässäni ei soi mitään.

~Moondancer (se hullu)

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #108 : Heinäkuu 19, 2007, 01:01:49 »
Itselläni soi yleensä päässä jokin ärsyttävä mainosbiisi (mm. "Nyt maistuis Chicken tonight") tai sitten jokin biisi jota joskus kielten tunneilla on soitettu (Edith Piafia ranskan tunneilta, kamalaa raakkumista). Harvoin on hetkiä jolloin päässä soi jokin hyvä biisi, mutta tällaiset hetket ovatkin nautittavia.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Phoebe

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Elokuu 08, 2007, 12:26:12 »
Mulla alkaa yleensä soimaan päässä joku ärsyttävä kappale joka sitten soi vaikka kuinka kauan. Esimerkiksi Elastisen Anna soida on sellainen. Päähän jää soimaan helposti myös kaikki lastenlaulut ja sellaiset mitä soitetaan koko ajan radiossa. Nekin ovat yleensä jotain huonoja/ärsyttäviä kappaleita. Ja se pizzaperjantai-mainos on kamala. Grandiosa, multa täydet pisteet saa.. Nyt ei ihme kyllä soi mikään kappale päässä, vaikka olen niitä tuohon kirjoitellut.

Vesinokkaeläin

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Elokuu 10, 2007, 15:33:43 »
Ja se pizzaperjantai-mainos on kamala. Grandiosa, multa täydet pisteet saa.. Nyt ei ihme kyllä soi mikään kappale päässä, vaikka olen niitä tuohon kirjoitellut.

Samaa mieltä :P

Minulla soiva aina päässä juuri ne kappaleet, joista en osaa kuin muutaman sanan tai joita en ole kuullut kuin pätkän. Hyih. Muun muassa tänään soi päässäni Beatlesin All you Need is love, josta osasin tietenkin juuri tuon yhden lauseen. Ja lauloin sitä uudelleen ja uudelleen.

Viime aikoina sisäisessä jukeboksissani on soinut usein itse sepittämäni runo, joka kertoo niinkin hienosta aiheesta kuin pullan leipominen, ja joka alkaa näin:

"Laita virta uuniin
käy sitten duuniin
aineet tiinuun sekoita
vaivaa pullataikina."

Kyllä. Voitte uskoa, miltä tuntuu räpätä tuota itsekseen tuntikausia.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #111 : Elokuu 31, 2007, 19:32:49 »
Minulla soi päässäni usein Lissujen "Pissikset". Kaikki jotka ovat sen kuulleet, voivat todellakin kertoa, kuinka ärsyttävä biisi se on... Varsinkin se kohta jää soimaan päähän, jossa hoetaan "sano p, sano i, sano s-s-i-s pissis"... Voi elämä.
Nightwishin Amaranth jää tosi helposti päähän soimaan. Jos sen aamulla kuulee, se soi koko päivän päässä. Hyvä biisihän se on, mutta koko päivän kun sitä joutuu päässään kuuntelemaan, alkaa se jo pikkuhiljaa kyllästyttää.
Toissa päivänä päässäni soi koko päivän hokema, jonka eräs luokallani oleva poika on keksinyt. "Terve terve moi moi terve terve moi". Voi olla että meni kavereilla hermot kun meikä hoki sitä joka välkällä... :P

muoksistarallaa.
Sain joululahjaksi Nightwishin Dark Passion Play-levyn ja olen kuunnellut sen n. viisi kertaa läpi. Hyvä levy ja hyviä biisejä, ei siinä mitään. Illalla vaan alkaa vähän ärsyttää, kun ei pysty nukkumaan, koska päässä soi Bye Bye Beautiful, eikä sitä pysty vaihtamaan mihinkään muuhun kappaleeseen, se palaa aina takaisin. Oh dear.
Tänä aamuna heräsin ja huomasin että jostain syystä päässäni soi Meksikon pikajuna. (u know?) Mistäköhän lie sekin oli tullut...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2007, 19:26:51 kirjoittanut kwanfan »
Using the "are we", are we?

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #112 : Marraskuu 18, 2007, 14:29:12 »
Itselläni soi lähes aina jotain. Alice Cooperin Poison on yksi sellainen, joka on helppo saada pyörimään ja vaikea poistaa - se soi minulla tauotta kokonaisen viikon. Aamupalan ajan äitini radio on päällä, ja siitä on helppo poimia tuntemattomien biisien pätkiä toistamaan itseään koko loppupäiväksi. Jostain syystä suosikkikappaleeni eivät koskaan pyöri päässä, ja jos pyörivät, laulan erittäin huonosti mukana tai kuuntelen mp3sta.

//Muoks. Tämä topicci saa noita lueteltuja rämisemään aivokopassa >.<" Ja eilen kuuntelin mielessäni Nightwishin Feel for you:n "This one is for you, for you, only for you"-kohtaa koko päivän. Meni hermot totaalisesti.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2008, 20:30:23 kirjoittanut Aiëdaíl »

Schumi

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Marraskuu 18, 2007, 19:27:04 »
On muuten hirveän ärsyttävää, jos joku kappale jää pitkäksi aikaa päähän soimaan. Itselläni voi juuttua - pahimmassa tapauksessa - joku kipale päiväksikin soimaan päähän, eikä siitä pääse millään eroon (paitsi jos sitten sattuu käymään niin "onnellisesti", että  kuulee jonkin toisen kappaleen, joka jämähtää tämän edellisen sijaan). Nyt on taas puoli päivää soinut päässä Strum und Drangin (tai miten ikinä kirjoitetaankaan, en pahemmin fanita) kappale "Indian" :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2007, 16:54:04 kirjoittanut Schumi »

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #114 : Marraskuu 20, 2007, 21:08:06 »
Laulan kuorossa vielä jouluun saakka (ihan yläasteen oma kuoro, joka lopetetaan sitten tähän jouluun) ja minulla on sieltä sitten kaikeinlaisia nuotteja laulun sanoineen.
Jostain kummasta syystä minulla on soinut koko tämän päivän jo aamusta asti "Me käymme joulun viettohon". Neljä säkeistöä, ja koko ajan minä niitä hymisen mielessäni ja osittain ääneen. (kaikkein eniten minä pidän kohdista "laps hankeen hukkuu, unhoittuu" (toisen säkeistön loppu) ja "turhuuden turhuus kaikki on, on turhaa touhu tää" (kolmannen säkeistön alku)) ;D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #115 : Marraskuu 22, 2007, 15:08:36 »
Mulla soi usein riparilaulut päässä kun niitä sen verran usein kumminkin veisataan, varsinkin kertosäkeet ja ne laulut missä on joku leikki mukana^^
Ja tuo edellä mainittu taiteilijaelämää soi kyllästymiseen asti päässä.. mä lauleskelen aina sitä jos on tylsää.. varsinkin sitä alkua.. Ja voi että jos kuulen jonkun suomirock biisin jossa on laulettavat sanat, niin tervetuloa vain päähäni...

"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #116 : Joulukuu 06, 2007, 00:54:10 »
Tänään keksin kaksi laulua lisää, jotka soivat helposti koko päivän päässä.
Toinen on äänenavaus: "Signoooooooora". Kaverillakin jäi se päähän soimaan, kun piti tänään avata kuoron takia ääntä...
Ja toinen oli sitten joku smurffi-laulu, jonka olen takuulla kuullut väärin ;) En minä niitä sanoja voi oikeenkaan kuulla... Koulun valinnasäikän ryhmä oli tehnyt esityksen, ja lopussa soi taustalla se. (jotenkin "tanssi ja laula ja naura macarena, (jotakin) onko sulla smurffia tanssiparina? xD Sanokaa nyt vielä, että olen kuullut sen ihan oiken :D)

//nyt jäi sitten soimaan joululaulut päässä. Taas kuoroharkoista... Ihan kivahan se on, mutta pidemmän päälle rupee ärsyttämään.
Ekaksi soi päässä se "Joulu on taas, riemuitkaa nyt. On teille *ei muista mitä tähän tuli, melodia vain pyörii päässä* syntynyt... *ja taas ei muista xD* riemu kansoille maan, pääskööt vangit vankiloistaan! Joulu on taas, kulkuset soi. Jossakin äiti lasta seimeen kapaloi... Tulkoon juhla todellinen, tulkoon Jeesus herraksi sen..." (voin muistaa myös väärin noita sanoja).
Ja toisena soi päässä "Me käymme joulun viettohon". Argh. Vielä mukavammaksi homman tekee, että aina ihan säkeistön lopussa minä hyppäänkin kakkosääneen... Aargh!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2007, 11:45:13 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa ipi

• Vuotislainen
« Vastaus #117 : Joulukuu 11, 2007, 21:20:56 »
Pieni Nokipoika on pyörinyt päässä nyt jo 2 päivää. Alkaa pikku hiljaa ärsyttämään jatkuva "yhä ylös yrittää...". Minulla jää aina biisit soimaan pitkäksi aikaa päähän. Ikinä ei kuitenkaan lempibiisit jää soimaan päähän, aina ne ärsyttävimmät renkutukset mitkä kuulee vahingossa radiosta tai muualta.
You are beautiful

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #118 : Joulukuu 31, 2007, 12:14:26 »
Voi, minulla on aivan sama ongelma kuin topicin aloittajalla! Lasten laulut tuppaavat aina soimaan päässä. Välillä se on rasittavaa, kun tuppaa alkaa laulattamaan ääneenkin ja sitten tulee epämääräisiä mutinoita, kuten minulla esimerkiksi yhtenä päivänä. Aloin ihan itseltäni huomaamatta laulaa röllilaulua ”Tässä tulee hirmuinen rölli…” kun sitten tajusin laulavani sitä ääneen, lisäsin heti perään ”eipäs tulekaan.” Äitini nauroi ihan vääränä ja minä vain mulkoilin pahasti!

Päässä soivat kappaleet ovat joskus todellakin ärsyttäviä, mutta kyllä ne joskus onnistuvat piristämäänkin. Esimerkiksi joskus päässä alkaa soida kappale, jonka nimeä on miettinyt kauan ja haluaisi sen ladata koneelleen, ja kun sanoja alkaa pikku hiljaa putkahdella päähän, voi käyttää googlea kaverina ja viimein saada sen tietyn laulun itselleen koneelle ^^ Se on mukavaa. Eräänä aamuna meinasin saada shokin kun yhtäkkiä päässäni soi R-A-K-A-S! Sain ihan kylmiä väreitä ja menin pesemään kasvoni kylmällä vedellä. Kaikkea sitä ihminen joutuukin kokea :)

Kuten monet jo sanoivat, lempibiisit eivät koskaan jää soimaan päähän, vaan juuri ne rasittavimmat yksilöt. Välillä tulee fiilis että pitää alkaa hakata päätä seinään, jotta saa jonkun laulun pois päästään! Itse saan kuitenkin päässäni soivat laulut pois kuuntelemalla jotain muuta kappaletta, se on helpottavaa :D
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
« Vastaus #119 : Helmikuu 03, 2008, 12:44:03 »
Lainaus käyttäjältä: Valeriana
Tämä topicci on vaarallinen, kun jotkut noista biiseistä alkavat soida päässä kun vain näkee niiden nimet.
Komppaan koko sydämestäni.

Päässä soiva musiikki on aika järjettömän ärsyttävää. Etenkin, kun ne kappaleet ovat mitä ovat, ja päässä alkaa soida useinmiten silloin, kun a.) on ihan mielettömän tylsää tai b.) olen juuri tekemässä jotain keskittymistä vaativaa, mutta tylsää. Esimerkiksi bussia odottaessa saatan yhtäkkiä huomata, että jaahas, tänään päässä soi Niksi-Nella. Kaikista metkointa asiassa on se, että alan usein hyräillä sitä ääneen, ja ihmiset pitävät minua sitten vähän kummallisena. Viimeksi kaksi viikkoa sitten luulin, että meillä ei ole ketään kotona, ja lueskelin Vuotista siellä täällä. Yhtäkkiä päässä alkoi soida "Saimaan saaressa pieni on norppa. Istuu portailla Nestori Miikkulainen...", ja aloin sitten laulaa sitä ääneen. Kovaa. Pääsin toisen säkeistön puoleenväliin, kun veljeni tuli kysymään, mikä on hätänä. Jupisin sille sitten jotain senpäiväisestä aamunavauksesta, ja hän vain nyökki ymmärtäväisesti ja huomautti, että minulla on kamala lauluääni :D

Lainaus käyttäjältä: Suvituuli
Ja toinen oli sitten joku smurffi-laulu, jonka olen takuulla kuullut väärin ;) En minä niitä sanoja voi oikeenkaan kuulla... Koulun valinnasäikän ryhmä oli tehnyt esityksen, ja lopussa soi taustalla se. (jotenkin "tanssi ja laula ja naura macarena, (jotakin) onko sulla smurffia tanssiparina?

Se menee "laula ja tanssi ja laula macarena, saatko sä smurffista tanssikaveria? Laula ja tanssi ja laula macarena, jee Smurffina!" Säälikää ihmistä, joka joutui kuuntelemaan tuota renkutusta automatkalla. Samaa levyä yli tunti putkeen, hulluksihan siinä tulee. Itse asiassa osaan hirveän paljon lastenlauluja ulkoa, koska ne ovat niin pirun ärsyttäviä ja niitä tulee pakkokuunneltua useita kertoja. Hyvä puoli tässä on se, että ne eivät soi päässäni enää. Olen tullut niille totaalisen immuuniksi, enää ei tule laulettua Muumihumppaa käsityötunnilla tai missään muuallakaan. (Kun ne saavat uuden levyn, asia onkin taas toisin. Kolmesti kun kuuntelee, se päässäsoiminen loppuu, ja onneksi on veli kriisitukena :) Mustan kissan tango tekee ainoan poikkeuksen, ja se Niksi-Nella.

Päässäsoivasta musiikista pääsee eroon aika helposti: yleensä auttaa, kun sitä laulua laulaa vähän aikaa ääneen ja/tai alkaa tehdä jotain kivaa: esimerkiksi koneella istuessa en koskaan kuuntele musiikkia samalla, joten päässäkään ei silloin voi soida musiikkia.

Mistä päässä soiva musiikki teidän mielestänne johtuu? Itse olen huomannut, että helpoiten päässä alkaa soida joku kappale silloin, kun jossain on hiljaisena taustamusiikkina joku kappale (/taustahälynä, vrt. Niksi-Nella), eikä sitä tule edes kunnolla ajateltua. Sitten, kun on tylsää, alitajunta kaivaa sen jostain kolosta esiin ja alkaa soittaa sitä pään sisällä, ihan samalla lailla kun tätä topickia selatessa alkaa muistella sanoja ja tulee ahaa-elämys: hei, toi on soinut mullakin!

Tänään päässäni soi sä et oo mikään tyttö enää sun täytyis tehdä jotain järkevää, ja kaikista hauskinta tässä on se, että en ole mitenkään sataprosenttisen varma, olenko kuullut tuota missään aikoihin. Saatika sitten, kuka sen esittää. Jes.
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #120 : Helmikuu 03, 2008, 18:22:08 »
Tuo viimeinen on Anssi Kelan Milla. Nyt se soi minun päässäni. :P "Milla hei sun täytyy muuttuu. Sun elämältä suunta puuttuu. Sä aina tartut tikkuun lyhimpään..."

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #121 : Helmikuu 08, 2008, 18:20:33 »
Minulla yleensä alkaa heti soimaan se biisi, mistä joku puhuu, mutta usein soi jotain sellaista, minkä olen kuullut lähipäivien aikana.

Tällä hetkellä soi päässä se Last Christmas, koska joku juuri puhui siitä x) Sitten on tänään soinut myös Gym Class Heroes, Cupids chokehold, koska kuulin tämän radiosta, ja Within Tempationin What have you done ;) Nämä kaikki on melko hyviä biisejä. Ja tietty erään kaverin iskän omasäveltämä piisi, erittäin huvittavan kuuloinen oli.

Se on juuri sitä että joskus meinaa hermot mennä... varsinkin jos ennen nukkumaanmenoa soi jokin, niin se ei ollenkaan lähde päästä pois, ellei "soita biisiä loppuun" mielessään. Nyt soi päässä muumien taustamusiikki ja Cupids Chokeholdista se kohta missä ne hokee "PADADADA!" xD
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #122 : Maaliskuu 22, 2008, 16:43:00 »
Se on kyllä totta, että yleensä juuri ne ärsyttävimmät biisit soivat päässä. Minulla varsinkin joskus eräät huumorikappaleet, kuten joku Raptorin Oi beibi... ja uskokaa, en pidä sellaisesta musiikista!

En ollut juurikaan ilahtunut, kun muutama viikko sitten seisoskellessani bussipysäkillä mieleeni tuli Like a Virgin elokuvasta Moulin Rouge. Ei siinä muuten mitään, mutta minua naurattaa aina ihan hirveästi kun kuulen sen :) Koko bussimatkan ajan purin huulta etten alkaisin kikattamaan ja yritin miettiä jotain muuta biisiä päähäni soimaan. Epäonnistuin surkeasti, ainakin jälkimmäisen kohdalla :D

Kovinkaan usein päässäni ei kylläkään soi mitään. Ja jos soikin, niin se on jotain ysärieurohumppaa - juuri sitä, mitä vihaan eniten.

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Huhtikuu 07, 2008, 16:41:35 »
Noh, yleensä ne ärsyttävät :D Cascadaa, Timberlakea, Lumberjack song (ei itse asiassa ärsyttävä mutta kun jatkuu jo toista päivää niin alkaa etsiä kirvestä jolla voisi hakata pään irti :D ). Yleensä minulla soi joku kappale monta päivää päässä, koko ajan samasta kohtaa ja se raivostuttaa!

Yksi parhaista saavutuksistani päässä soivan musiikin saralla on se että päässäni soi kaksi viikkoa Michael Jacksonia. Välillä vaihtu kappale mutta kaksi viikkoa! Sen siitä saa kun kuuntelee Jacksonia...

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
« Vastaus #124 : Huhtikuu 07, 2008, 18:08:38 »
Päässä soiva musiikki on niin ärsyttävää, että ei hyvä isä. Minun päähäni jäävät kaikkein helposti kaikkein muovisimmat kappaleet, kunnon popitukset. Silloin yritän epätoivoisesti kääntää päässäni olevan radion päälle, jossa soitetaan kaikkia ulkoa osaamiani kappaleita. Joskus tämä radio ei toimi, ja olen todellisessa pulassa. Yleensä biisin päähän jäämiseen, siis jonka olen kuullut, ei tarvita muuta kuin sen nimen mainitseminen ja kidutusmetodi on taas toiminnassa.

Ja voin sanoa, että on todella rasittavaa, kun päässä soi Antti Tuiskua tai vaikka Ilkka Jääskeläistä. Siinä vaiheessa revin korvani irti.
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa Hippo

• mutakylpyilemässä
  • Vuotislainen
« Vastaus #125 : Toukokuu 15, 2008, 19:30:03 »
Joskus on kivaa, kun joku kappale soi päässä, mutta useimmiten niin raivostuttavaa.
Ainakin kun mulla ( niinkuin yleensä) soi päässä joku ihme oma sanoitus sellaisella sävelellä (en saa nyt päähäni mikä se sävel on), mutta sanat menee näin: I was walking, you were running and noooowww..... Tai sama laulu sanoilla: I was happy you were tired and nooowww....
Ihan outo, en tajua mistä oon sellaisenkin keksinyt o_O :D

Ja mullekin käy just niin, että joku sanoo, että sillä soi joku kappale päässä, niin hei se alkaa soida.

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Toukokuu 17, 2008, 21:18:44 »
Itsellä soi välillä joku rasittava biisi päässä, tai sitten Groovava biisi.
Lähiaikoina päässä on soinut Lovexin Take a Shot. Kyllä luitte aivan oikein. Ei sillä että biisi olisi hyvä, mutta kun kerran tämän videon näin klo. 4 Music Tv:ltä niin se jäi päähän soimaan ja sitten se ei lähtenyt sieltä millään pois : /. Viimeisin groovava biisi oli Paramoren CrushCrushCrush, jonka taisin pariin kertaan kuulla Yle X:ltä siskon autossa. Tällä hetkellä päässä soikin sitten Arch Enemyn Blood on Your Hands ja erityisesti kohta missä Angela huutaa "Remember!" Mahtava kohta ^^

Poissa Otak

• Vuotislainen
« Vastaus #127 : Toukokuu 20, 2008, 21:39:58 »
Mulla pyörii useinkin biisit päässä. Kaikkein pidemmäks aikaa varmaan jäi toissasyksynä suunnilleen viikoks päähän soimaan yks biisi, mitä mä en enää kunnolla muista :D
Se kuulu lentokoneessa kun mentii Gran Canarialle, pyöri sitten koko viikon päässä, viimesinä päivinä unohtu, sitten takas suomeen- ja tietysti se kuului taas lentokoneessa ja jäi päähän.

Kerran mulla soi kiinankielinen biisi Mulan-disneyleffasta päässä, ja se oli aika mielenkiintosta kun niitä sanoja ei sattuneesta syystä ihan kunnolla osannut.
Sitten mulla soi ranskankielinen biisi päässä. En ymmärrä miks kaikki sellaset biisit joitten sanoista en ymmärrä mitään, jää päähän :>
Ja sitten mulla soi aina välillä meidän ala-asteen saksankirjan numerolaulu päässä...

Se biisien päähän jääminen on rasittavaa, ja pelkään joskus että nolaan itteni, jos alan hyräilemään niitä biisejä yhtäkkiä vaikka bussissa. Kerran noin kävikin, enkä tajunnut ollenkaan, kunnes vilkaisin sivulleni ja näin vieressäni istuvan naisen katsovan ja hymyilevän.
Zeebra -> Otak

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #128 : Toukokuu 28, 2008, 16:29:35 »
Oman pääni valtaa nykyään hyvin usein aivan järkyttävä kappale. En edes muista esittäjää tai nimeä, mutta siinä lauletaan:" Katso kengurun loikkaa..." Että kiitokset vain valmentajalle, kun piti mennä soittamaan monta kertaa peräkkäin. Jos joku biisi on hirveä, niin juuri tämä.

Yleensä päässäni soivat kappaleet eivät suinkaan ole kokonaisia vaan kertosäe, alkufraasi tai muuten vain jokin mieleenpainuva kohta. Kaiken pahinta on, kun sama biisi soi korvissa viikkotolkulla.
Useimmiten päähän jämähtävät biisit eivät suinkaan ole sellaisia joita normaalisti kuuntelen. Jos ei halua kappaleita päähän soimaan, suosittelen todella jättämään Iskelmä-discon väliin. ( En todella kuuntele sitä vapaasta tahdostani.)

Nyt päässäni soi Paula Koivuniemen kammotus:" Nää saappaat ampuu lujaa kylmään asvalttiin. Nää saappaat jaloissa mä kiipeen lakanoihisi" tai jotenkin näin se meni. Ei kiva. Tietysti vain tätä paria vaivaista lausetta.

Myös minulla on kokemuksia tästä, että päässä soiva musiikki saattaa vaihtaa päätä välillä. Kun joku kertoo päässään soivan musiikkia, niin aivan varmasti kohta pauhaa omankin kalloni sisässä sama kappale.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
« Vastaus #129 : Elokuu 01, 2008, 23:07:46 »
Varmasti yksi päässä soivimmista kertosäkeistä mitä minä siis tiedän on varmasti
Guns N' Roses yhtyeen biisi nimeltään Paradise city.

Take me down to the paradise city
Where the grass is green
And the girls are pretty
Oh, won't you please take me home

Ihan hyvä biisi mutta kertsi jää vain soimaan aina päähän..
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2008, 12:25:20 kirjoittanut Da Kin »
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
« Vastaus #130 : Elokuu 04, 2008, 17:31:34 »
Mulla jää aina kaikki biisit niin helposti päähän ja sekottuu aina keskenään, esimerkiksi mietipä miltä kuulostaa kun soi sekaisin Good Charlotten Wherer Would We Be Now, Zen Cafén Piha Ilman Sadettajaa ja My Chemical Romancen Famous Last Words. Ei mikään mukava yhdistelmä, ja toi oli sitten kaikkein kivoin niistä yhdistelmistä. Päässä soivat biisit on ÄRSYTTÄVIÄ, 30 Seconds to Marsin The Kill esimerkiksi jää päähän niin pahasti että tekee mieleni poksahtaa. Ja kaikki tällaset, mitä ämpäristäni kuuntelen (oon jo oppinu olemaan kuuntelematta radiota.)

Miettikääs kun olen ristiäisissä kirkossa, sitten yhtäkkiä tulee mieleen Joel Madden ja sitä kautta tuo edellämainittu Charlotten biisi. Luoja, että oli noloa, aloin vahingossa hyräilemään sitä suht kovaäänisesti... *punastuu*
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2008, 07:37:15 kirjoittanut maisamiisa »
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
« Vastaus #131 : Elokuu 08, 2008, 14:10:32 »
   Minulle on aina ollut helppoa muistaa musiikit. Pienenä "ilahdutin" perheenjäseniä ja kerho- ja kyllä, koulutovereita hoilaamalla Antti Aamusen tapaisia lastenlauluja. =)
  Tällä hetkellä minulla ei soi päässä mikään musiikki, ja se johtuu luultavasti siitä, että vielä muutaman ihanan (sade)päivän verran saa nauttia lomasta. Kun koulut alkavat, tulee stressi ja sen myötä kappaleet. Kouluaamuina minulle käy yleensä niin, että heti, kun silmäni avaan, joku kappale aloittaa soimisen, ja soikin sitten koko päivän. Argh! Hermostutin viime vuonna kavereitani melko pahasti, kun yhtäkkiä ryhdyin hyräilemään esim. tiputanssia. (Tidididididi di, tidididididi di, tididididi diddi diddi Di!) Ja kaikkein kamalinta se oli tietenkin minulle itselleni. Koko päivän pituinen painajainen. Pikkuhiljaa hermostun vaikka Nightwishiin, jos se soi päässä, ja Nightwish on sentään on yksi suosikkiyhtyeistäni.
   Eli minulla musiikin soimisen aiheuttaa hermoilu. Kokeet ja väsymys ovat varmaan se tavallisin syy. Tällä hetkellä päässäni soi Kat De Lunan biisi, ei muistikuvaa nimestä, mutta kaikki varmaan tunnistavat sen "Together we run the shoooow":n. Juuri tälläiset ovat mahdollisesti kamalimpia, kun voi yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan kuulla sen yhden ja saman 'Oooouuun'.

"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Lenune

• Viipaltaja
  • Vuotislainen
    • Livejournal
« Vastaus #132 : Elokuu 08, 2008, 20:27:50 »
Minulla soi tässä ihan viime viikolla päässä yksi maailman raivostuttavimmista lauluista, ja musiikkityyleistä. Ah niin ihana Janne Tulkin iskelmä: Sisältä kultaa kukkien lailla... Olin tulla hulluksi, koska vihaan iskelmää, eikä tuo kappale suotunut jättämään minua rauhaan moneen päivään. Tarvitsee nähdä vain sen levyn kansi ja biisi hyppää neonvalona päähän.

Toinen on finlandersin: Tahdon oikeesti olla sinun...

Ja kaikkein raivostuttavinta on, että muistan älyttömän hyvin biisien, etenkin suomenkielisten, sanat. Ja sitten kun päässä pyörii joku laulu, laulan sitä ääneen puolivahingossa, ja saan siskoltani ärtyneitä mulkaisuja.

Lainaus
Juuri tälläiset ovat mahdollisesti kamalimpia, kun voi yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan kuulla sen yhden ja saman 'Oooouuun'.
Nimenomaan, jos muistaa vain sen yhden kohdan tai sanan, se on kaksinverroin kamalampaa. Minäkin harrastan kavereiden ilahduttamista mukavilla biiseillä. Heidän suosiossaan ovat etenkin Klamydian, raptorin yms. puolitosissaan-bändien musiikki, joka on ehkä sitä tarttuvinta laatua.
"Tuohan kapteenillesi tuo horisontti." Jack kehotti rakkaitaan, miestä ja laivaa.

Varo liittymästä heihin, jotka usko eivät enää mihinkään. - CMX

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Elokuu 14, 2008, 23:53:27 »
Minun päässääni soi kahdellaista musiikkia. Sellaista mistä pidän ja kuuntelen usein ja sellaista, mikä vaan tulee eikä lähde.
Minulla on yksi biisi, tämä biisi "Olen suomalainen" joka on pyörinyt HYVIN kauan... siis nyt puhutaan vuosista, päässäni. Se alkaa ihan yhtäkkiä soimaan jossain tilanteissa ja voi olla että alan hoilaamaan/hyräilemään sitä ääneen. Se on hyvin häiritsevää. Ei siis kokoajan pyöri, mutta aina se sama biisi pistää esiin aina välillä. Hassuinta on etten oikeastaan välitä koko biisistä, enkä varsinkaan kuuntele sitä.

Sitten on tietenkin sellaisia biisejä mistä pitää tai muuten vain kuuntelee paljon. Tai jos vaikka löytää jonkun uuden ändin ja kuuntelee jotain biisiä mitä vasta alkaa sisäistää, niin sitten kun se alkaa soimaan päässä niin se on yleensä hyvän merkki :D

Tikkari

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Elokuu 18, 2008, 14:09:12 »
Tämähän on hauska aihe. :D

Minulla todella usein jää jokin melodia soimaan päähän, esimerkiksi mainokset joita pyörii televisiossa vähän väliä osaavat olla hyvinkin pirullisia, kuten aikoinaan Plussa -mainoksen "Poing poing" tunnus. Muita kunnon kappaleita ei minulle tule tähän hätään mieleen, enemmänkin mainoksista jäävät mieleen ärsyttävät lauseet sun muut sanonnat.

Editto: "R.A.K.A.S" meinasi ihan unohtua. ;_;

Muutoin näin MP3 koko ajan korvissa kulkevan ihmisen päässä soi lähes aina jokin kipale, suurimmaksi osaksi kappaleen aihe ja tunnelma vaihtelevat sen mukaan mikä mielialani on. Joskus taas kappale vain on ensikuulemalta heti iskenyt ja jäänyt kummallissti takaraivoon pyörimään, erityisesti jos katson Youtubesta jonkun erikoisen hyvän videon, musiikki tempaa automaattisesti mukaansa ja jää jonnekin aivolokeroon soimaan vielä päiviksikin videon katsomien jälkeen. :D

Tällä hetkellä ehdoton kappale, joka ei vielä kesälomankaan jälkeen ole irrottanut otettaan, on nimeltään "The Voice". Simppeli otsikko, helpot sanat. Jää mieleen pelottavan hyvin.

Dark Pie

• Ankeuttaja
Vs: Re: Päässä soiva musiikki
« Vastaus #135 : Elokuu 24, 2008, 17:26:37 »
Itselläni päässä soi koko ajan jotain anime, j-pop tai j-rock musiikkia. Se on sinänsä outoa, sillä aina kun joku ihminen kävelee ohi pääni sisällä alkaa hoilaamaan joko digimon tai pokemon. Prkl.
Sama vika, mutta nyt minulla soi Alvin and the chipmunksien witch doctor...kiittos pikkuveljien...
Ja kulkuset soi tosi moneen kertaan kesäisin päässä. Että juuri näin.

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #136 : Syyskuu 04, 2008, 20:17:31 »
Yleensähän ne ovat juuri ne ärsyttävät kertosäkeet tai mainosten musiikit jotka jäävät soimaan päähän. Kyllä joskus tietenkin ne hyvät kappaleet mutta nekin alkavat pikkuhiljaa ottaa aivoon.
Minulla on Nalle Puhin tunnari on soinut päässä viimeiset kaksi tuntia...alkaa pikku hiljaa ärsyttää koko "Nalle,Nalle Puh Nalle" :P. Välillä taas se Activia-mainoksen "dii diddid dii,dii did diddid dii,dii did did did" jumputtaa päässä koko ajan ja sitten sitä alkaa tahattomasti hyräillä mukana.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #137 : Syyskuu 05, 2008, 18:14:00 »
Minulle jää yleensä soimaan päähän biisi, jonka olen kuullut viimeiseksi. Siis jos kuuntelen esimerkiksi radiota (tai miksei vaikka cd:tä tai mp3 tms) ja lopetan kuuntelun syystä tai toisesta ja lähden muualle, niin yhtäkkiä tajuan, että se biisi, minkä olen viimeksi kuullut, soi päässäni.

Päässä soivat biisit ovat raivostuttavia. Siis se päässä soiminen. Osa biiseistä on ihan hyviä, mutta kun "kuulee" saman pätkän uudestaan ja uudestaan, niin alkaa pikkuhiljaa tympiä. Toisaalta minulla soi koko ajan jokin biisi päässä ja se tavallaan vaimentaa tinnitusta, mikä taas on ihan hyvä asia. Mutta toisaalta taas ärsyttävä, kun sitä ei pysty itse kontrolloimaan.. Joskus tosin onnistun "vaihtamaan" päässä soivatn biisin, jos oikein yritän ajatella jotain muuta biisiä tai jos kuulen jonkun toisen biisin soivan jossain.

Ja kaikkein ärsyttävintä tässä: yleensä päähän jää soimaan ne ärsyttävimmät kertosäkeet tai muut vastaavat kohdat.. Harvemmin juuri mikään muu osa kappaletta jää soimaan..

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Fogo

• Vuotislainen
    • KUHVIKAPPI
  • Pottermore: SkullSeeker26697
« Vastaus #138 : Lokakuu 05, 2008, 12:53:03 »
Tässä muutama kappale, joka jää minulla todella helposti soimaan päähän:

Bubbles - My boyfriend
Akcent - Kylie
The Ramones - Sheena is a punk rocker
Muumien tunnusmusiikki

Just semmoset discobiisit jaa usein päähän pitkäksikin aikaa. Joskus helpottaa kun kuuntelee sen kappaleen, mutta saattaa se päässä soiminen pahentuakin. Ja kertosäkeet nimenomaan.
Na zdrowie!

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #139 : Marraskuu 09, 2008, 11:41:26 »
Kaikkein ärsyttävin laulu joka jää soimaan päähän, on Poni-leikki. Ja kyllä, mun on aivan pakko pistää nää sanat, anteeks. :D

Täältä he tulevat poneillansa, pienillä pyöreillä poneillansa
Täältä he tulevat poneillansa, ja siitä ne meille kertoo!
Vatsa vatsaa, vatsaa vasten
Kylki kylkee, kylkee vasten
Peppu peppua, peppua vasten
Kaikki mukaan vaan!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2008, 15:23:45 kirjoittanut last hero »
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Guilty

• Vuotislainen
  • Fear would be justified.
« Vastaus #140 : Tammikuu 24, 2009, 23:01:46 »
Päässä soi musiikkia koko ajan ja usein ne ovat minun ärsytyksekseni jotain biisejä mitä inhoa. Juuri näitä hittilistoilla olevia, jotka soivat 24/7 joka paikassa, ei millään jaksaisi kuunnella. Joskus käy kumminkin niinkin onnellisesti, että päässä soi joku oma lempibiisi. Joskus olen jopa onnistunut tarkoituksella saamaan jonkin tietyn biisin soimaan. Sekös se vasta on mukavaa ja kätevää kun on ärsyttävä tunti edessä. (: Ei tarvitse kuunnella salaa mp3:lla. ^^
---

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #141 : Maaliskuu 20, 2009, 23:51:14 »
Päässä soiva musiikki on sillä hetkellä ärsyttävää, kun päässä soi joku kappale. Yleensä ne on jotain tosi ärsyttäviä lauluja, kuten Akon - Lonely tms. Ja sitten se miljonääriksi ohjelman musiikki (eihän se ohjelma enää ees tuu) jää soimaan päähän "dii di dii, dii dii dii di dii, di di diii di di di di di di diiiii" Jotenkin noin :D Vaikka päässä soisi joku hyvä kappale se alkaa ärsyttämään, jos soi koko ajan eikä pääse eroon! Esim. Abban kappaleet on ihania, mutta jotkut niistä jää soimaan sairaan helposti päähän, kuten Ring Ring ja Dancing Queen. Sitten yleensä jos koulussa musiikin tunnilla ollaan laulettu jotain suomalaista kappaletta, se jää myös. Tänään laulettiin Stellan - Aamun kuiskaus, ettekä usko miten se soi päässä koko loppupäivän!

Päässä soiva musiikki on vähän kun hikka. :D Siis sillain, että sillon kun joku kpl soi päässä, se on suurinpiiretin yhtä ärsyttävää kun hikka. Sitten yhtäkkiä jossain vaiheessa päivää tajuaakin, ettei se enää soikaan päässä, kuten jos on hikka tajuaa yhtäkkiä sen kadonneen.

Yks kauhea kappale mikä soi päässä jos vähänkin kuulee alkua on ehdotomasti Aqua - Barbie Girl !!!!
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Dumdidum.
« Vastaus #142 : Huhtikuu 04, 2009, 00:57:14 »
Minulla on jatkuvasti jotain päässäni. Jotain hyyyvin omituista. Poikkeuksetta.

Juuri nyt on Aerosmithin Dude Looks Like A Lady, aika normaali biisi, yllättäen. Aiemmin tänään oli hauska pikku pätkä Abarat -kirjoista. Olen varma, että tuo menee Oi Kuusipuun sävelellä. Ja en todellakaan laita nyt sanoja, syystä että itse en omista kumpaakaan julkaistuista kirjoista vaan toinen oli lainassa kaverilta  ja toinen kirjastosta. Aion kyllä hankkia omatkin kappaleet kirjoista, sitten joskus. Ja koko koulumatkan naamallani oli se typerä virne joka saa pikkulapset piiloutumaan vanhempiensa selän taakse. xD On siinä sen verran huvittavat sanat. (Olisin onnellinen, jos joku kertoisi, mikä on hamsterpuu... turha kai sanoakaan kuinka paljon repesin sanat ensimmäistä kertaa lukiessani)

Kerran taas päässäni soi, kiitos ihanan mainoksen, "Pää, olkapäät, peppu, polvet varpaat, polvet varpaat..." Ja myöhemmin samana päivänä Paljon Onnea vaan...
Ja mitäköhän tuostakin voidaan päätellä? Että olen hyvin outo.

Kaikki tuollaiset pikkumelodiat jäävät päähän soimaan, ja se on hyvin ärsyttävää. Varsinkin kun huomaat kesken ruotsinkokeen hoilottavasi, sanotaanko nyt vaikka laulua Varrella Virran. Jota olen tasan kerran laulanut musiikintunnilla. Vierestä nuotin... (Tosta saisi hyvän songparodyn. Vierestä nuotin, vierestä nuotin... xD)

Kaikkein ärsyttävintä on, kun et millään pääse päässä pyörivistä kappaleista eroon. Päin vastoin, minulla ne ainakin korkeintaan vaihtuvat juuri noihin huvittaviin pikkumelodioihin, jolloin saatan vain totaalisesti revetä kesken matikantunnin. Eikä kukaan vain tajua kun yritän selittää, mikä taas on niin huvittavaa.
"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Huhtikuu 04, 2009, 17:52:35 »
Olen tässä nyt muutaman tunnin kitunut aivan järkyttävän biisin kanssa. En usko, että kukaan haluaa päänsä sisälle Rihannan Umbrellan. Varsinkin kun en kuule siitäkään muuta kohtaa kuin tämän loistavan elaa-elaa-elaa-ee-ee-ee-ee (tai jotain sinnepäin)

Ja sitten torstaina meillä oli koulussa mielenkiintoinen pohdinta siitä, miten muumeissa menee se musiikki aina kun ne lähtee johonkin. Tiidididiidiitidiididiidii...Lopputulos soi sitten minulla ihan yöunissa asti.

Gavin DeGraw ei mielestäni ole lainkaan hassumpaa musaa, mutta Tunteet Pelissä-boksien ylpeänä omistajana onnistun aina saamaan sen I don't want to be-kappaleen roikkumaan korvieni väliin.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että kaikista ärsyttävämpiä ovat iskelmäbiisit. Kerran minulla soi päässä viikon ajan tämä Mä kuuntelen Tomppaa. Syynä tosin taisi olla se, että mulla ja yhdellä kamullani oli oikein kiva karaokeilta.

Jotenkin mystisesti tuntuu siltä, että jos on joskus saanut päähänsä jonkun kappaleen, niin siitä pääsee eroon vain jumittamalla sinne seuraavan biisin. Ainakin nyt minulla on ollut hyvin pitkä putki, jossa joka ikinen päivä joku renkutus on minua säälimättä rääkännyt.

Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #144 : Huhtikuu 04, 2009, 20:04:46 »
Rihanna - Disturbia.

Siinä teille esimerkki yhdestä maailman ärsyttävimpien laulujen joukkoon lukeutuvasta moskasta, joka soi tämän pösilön päässä harvinaisen usein :D Yhtäkkiä pitääkin sitten alkaa hoilottamaan pampampidampampampidamdamia jotta sen saisi pois omien korvien välistä :DD

Muumit - Muumi Theme Song

Eli Muumien tunnari, oi tuota ystävääni :) Tuokin vain yhtäkkiä ilmoittaa olemassaolostaan soimalla pässäni.

Minulla jää useimmiten soimaan nämä "teinipoppirämpytykset", joita vihaan :DD Vihaan vihaan vihaan. Useimmiten tosiaan päässäni soi jotain Rihannan taikkapa Katy Perryn kaltaista, miksei vaikka sitä ihanaa Guns N' Rosesin Don't Crytä tai jotain vastaavaa :< Tämä on niin epäreilua :DD Mitenkö saan laulun pois päästäni? No minä alan hoilottamaan sitä ja se alkaa soida jonkun muun päässä n___n Eli minulla tosiaan paras keino päästä eroon päässä soivasta laulusta on ruveta laulamaan sitä tai sitten heittää ämpärin napit korville. Eiköhän siitä niin selviä :)
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #145 : Huhtikuu 04, 2009, 20:18:17 »
Päässäni soivat ärsyttävät rallatukset, joissa on suurin piirtein pelkkä kertosäe ja useasti myös sellaiset jota olen kuullut todella monesti. Valitettavasti päässäni alkaa ärsyttävästi soida esim. Pokerface tai Disturbia kesken kokeiden ja voin ilmoittaa sen tosi ärsyttäväksi.

Minulla biisit ilmaantuvat kesken kaiken, ja alkavat sitten vasin soida. Torstaiaamuna minulta meni koko aamu miettiä, että mikä minulla soi päässä (sain sitten puolenpäivän tienoilla kiinni, että se on Apulannan Pahan ihmisen alku :D). Myös viime aikoina olen saanut kuulla harvinaisen monta kertaa jotain Kummeli-lauluja (se "uliuliuliuli-u-u-uu!") tai sitten Hopeanuolen theme ^^' Päähäni voi jämähtää jokin tietty ääni.

Valitettavasti en ole vielä keksinyt miten saan nämä biisit pois päästäni.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #146 : Huhtikuu 10, 2009, 16:43:42 »
Näitä kappaleitahan on paljon! Mm. Uniklubin Luotisade, ärrhh... tympeetä !
Mut yleensä mulla soi päässä pieniä pätkiä jostain lauluista, joiden nimiä tuskin edes tiedän >:| Todella
ärsyttävää... Ja sit näitä lasten lauluja, kuten se omena-laulu =P ja se poni-leikki laulu, mut vähän eri versiona
kun aikasemmin on mainittu. huoh!
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Edmund

• smile
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Huhtikuu 10, 2009, 18:59:25 »
Päässä soiva musiikki on tosi rasittavaa! Varsinkin jos joku biisi soi päässä oikein kauan... Kuten miulla toi Ricky Martinin Livin' La Vida Loca, son soinu miun päässä jo kolme kuukautta. Taukoaa vaan sillon, jos joku muu tuloo tilalle. Kuten tämä Hairspraysta tuttu Zac Efronin Ladies' Choice.
Hesen mainokset on rasittavia! Ne jää hirveän helposti päähän. "Bella bella, mamma mia, salami ja mozzarella..." ARGH! >< Varokaa muuten Kasevan Maria. Se jää kanssa älyttömän helposti päähän.

Lainaus
Kerran minulla soi monta viikkoa päässä se cheddar-sulatejuustomainos, missä hiiri sanoo "Juustoo juustoo juustoo!" :D Kaverit hitusen ärsyyntyivät, kun hoin joka välissä juustoo juustoo juustoo...
Joo ja se "Kyllä juu-juu-juustosta löytyy, sitä kaikille mä jaan, sen nyt (?) tuutte huomaamaan!" Multa jäi tuo alku joskus pois ja lauloin sitä köksän kokeessa. 8'> Ope ei oikein tykänny.

Keiden muiden mielestä iskelmät/puolitosissaan tehdyt jää helpoimmin päähän? Esimerkiksi Nuppendaali, Oikeesti, Tinasormus, Kylie, Dragostea Din Tei ynnä muut sellaiset.

Onko muuten kukaan kuullut sellasta biisiä kun Onnenmaa? Siis semmonen rassaava poppibiisi? "Onnenmaahan, viedä minut saat. Jos vain tahdon, saanhan, silmät ummistaa? Onnenmaahan tullaan aina uudestaan"?

- Hitachi.

Jotenki miusta tuntuu että tää teksti on erittäin sekavaa.

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #148 : Toukokuu 03, 2009, 13:44:36 »
Ärsyttävintä päässä soivassa musiikissa on se, että yleensä muistan biiseista vain yhden kohdan, ja sitten se sama kohta rullaa uudestaan ja uudestaan päivästä toiseen päässä.
Yhteen aikaan minulla oli riparilaulut/virret-kausi, mikä oli todella rassaavaa, varsinkin, kun alkoi hyräillä jotain perus virttä kesken päivän ja ihmiset hieman tuijottivat.
Minulla soi aiemmin keväällä varmaan kuukauden putkeen Connelsin 74, 75 biisi päässä, enkä edes tiennyt sen nimeä tai esittäjää.
Joskus tuntee itsensä jotenkin oudoksi, kun päässä yhdistyvät kaksi eri kappaletta. Minulla kävi näin Lovexin Ordinary dayn ja Anna Abreun Silent desparen kanssa, ja yhdistelmä kieltättä raiskasi Lovexin biisin lisäksi myös minun hermojani. :s
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #149 : Toukokuu 11, 2009, 22:52:37 »
"Ich habe sauerkraut in meinen lederhosen, pokergesicht..."

Tamperelaisten teekkarien versio eräänkin über-rasittavan muovitukan hitistä Pokerface. Pesee alkuperäisen mennen tullen ja on selkeetä kesähittiainesta, toisin kuin alkuperäinen, joka on niin totaalista kuraa, ettei sitä kestä erkkikään. Mut siinä kohtaa toi teekkareiden versiokin lakkaa olemasta hauska, kun se on soinut päässä aamusta asti... *headwall*
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #150 : Toukokuu 15, 2009, 23:51:20 »
Jag vill vara din Margareta on raivostuttavin renkutus, mitä ihmiskunta on koskaan onnistunut kehittämään.
Kuuntelet kerran ja soi päässä loppuelämäsi ajan.

Soitettiin tätä musiikissa tänä keväänä, välillä se katoaa, mutta tulee sitten taas takaisin. Ruotsinkieliset sanat ovat ärsyttävät, kun ei millään opi muistamaan kaikkia, ruotsi kun ei satu olemaan kovin lähellä sydäntäni.

Rallatusmainen kertosäe piinaa minua varmasti ikuisesti:

Jag vill vara din, ska du veta
Bara vara din, Margareta
Stå där vid din dörr, kär som aldrig förr
Men vågar inte ringa
Pulsarna dom bränner så heta
känner Du som jag, Margareta
Blickarna Du gav, gav Du dom som svar eller ej?

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #151 : Marraskuu 16, 2009, 21:35:53 »
Päässäni soi yleensä tyhjyyttä, ei mitään ja hiljaisuutta. Mutta kun kuulen kopassani soivan musiikkia, on se merkki siitä, että olen muistanut taikka oivaltanut jotain.

Minun päässäni soi kaksijakoisesti: joko siellä kaikuvat ne kaikista ärsyttävimmät jonnen joutavat jumputukset, joista en pääse eroon vaikka pistäisin pääni pesukoneeseen. Toisaalta on se toinen puoli: päässäni humisevat nuo ihanat kipaleet, joita kuunnellessa (tai muistellessa, sanottakoon näin), tulee hyvä olo ja mieli.

Viimeeksi päässäni soi KISSin I was made for loving you. Hyvä kappale, mitä sen kuuntelemiseen omassa mielessä muuta tarvitsisikaan!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:19:39 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa aiii

• se yksinäinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyKey55
« Vastaus #152 : Joulukuu 07, 2009, 15:07:07 »
Jos päässäni soi jotain ärsyttäviä/typeriä kappaleita (nin kuin yleensä), koitan saada ne pois ajattelemalla jotain hyvä musiikkia. On inhottavaa, kun yhtäkkiä vaan alkaa soimaan joku ihan tyhmä jo (onneksi) unohtunut kappale.

Erittäin ärsyttäviä kappaleita on paljon, mutta ärsyttävimpiä ovat esimerkiksi se Paulalehmävanukkaan mainosbiisi.
Kaikkein ärsyttävin laulu joka jää soimaan päähän, on Poni-leikki. Ja kyllä, mun on aivan pakko pistää nää sanat, anteeks. :D

Täältä he tulevat poneillansa, pienillä pyöreillä poneillansa
Täältä he tulevat poneillansa, ja siitä ne meille kertoo!
Vatsa vatsaa, vatsaa vasten
Kylki kylkee, kylkee vasten
Peppu peppua, peppua vasten
Kaikki mukaan vaan!

^Erittäin ärsyttävä on tuo myös.

Ei tainnut olla muuta.

Poissa Rasta

• Ennustaja-akka
  • Vuotislainen
  • Got a smile on my face, but I'm recking the place
« Vastaus #153 : Tammikuu 29, 2010, 16:12:29 »
Päässäni soi musiikkia erittäin vaihtelevasti, mutta useimmiten ne ovat jotakin varsin ärsyttäviä poprenkutuksia. Lastenlaulut eivät oikein jää päähän pyörimään, paitsi ehkä Paulalehmävanukas-mainoksen hilpeä... rallatus?
Joskus jopa teen niin ärsyttävästi että hetken hyräilen tai kaveri hyräilee jotakin biisiä ja seuraavaksi sitä ei saa pois päästään ennen koetta. Ärsyttävää.
Mutta koskaan ei päässä sova biisi tunnu olevan mikään mieleinen, vaikka en niitäkään jaksaisi loputtomiin kuunnella.
Tänään tosin soi iloisesti Ievan Polkka ^^
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2010, 18:10:12 kirjoittanut Rasta »
Myy, miten sinä pääsit sisään?? -Muumipeikko
Ovesta, tollo! -Pikku Myy
Ovesta??! -Muumipeikko

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #154 : Tammikuu 29, 2010, 17:55:23 »
Minulla soi joku biisi päässä aina kun aivot on vähänkin "lepotilassa", eli kun en mieti tiukasti jotain. Yleensä päivässä soi noin 1-5 kappaletta vaihtelevin ajoituksin. Jopa jostain sanasta saattaa tulla joku kohta mieleen jostain biisistä ja sitten se kohta saattaa alkaa soimaan päässä, vain se kohta, ja se on äärimmäisen rasittavaa. Useimmiten biisit jää päähän radiosta tai jos joku kaveri hoilaa niin se on ainakin varma tapa saada biisi toisen päähän.

Itselläni ei ole mitään jatkuvasti toistuvia biisejä, mutta joihinkin biiseihin voi tulla tavallaan kammo jos ne on ärsyttävän pitkään yhteen menoon kiertäneet päässä. Esim. kerran kokonaisen päivän soi Katy Perryn Waking up in Vegas, eikä sen jälkeen ole tullut pahemmin kuunneltua.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #155 : Helmikuu 05, 2010, 22:18:47 »
Mulla jää soimaan erittäin herkästi musa päähän. Jos biisi on hyvä niin laulan ääneen joka paikassa: koulussa, kotona ja ulkona koiran kanssa jne.. Kaikilla ( myös minulla itsellänikin) menee hermot siihen. :D Joissain biiseissä on niin tarttuva niin hyvä melodia, että hoilaan niitä ihan mielelläni, mutta jotkut Paula-lehmät ja muut renkutukset on niiiiiin raivostuttavia. Olen kuitenkin suht hyvä "unohtamaan" rasittavat biisit. Paras kaverini taas on sellainen, joka hoilaa ihan 24/7, jos sille päälle sattuu. Hän ei edes itse huomaa laulavansa. -.-

Anyway, ne biisit. Pahin ikinä on: Queen- Breakthru Ihan hiton hyvä biisi, mutta myös tarttuva! Tämä on soinut päässä tänään tasan kaksi viikkoa hyvin aktiivisena... Ja laulamistahdistani kertoo vaikka se, että kaverini osasi biisin kertsin ulkoa ennekuin oli kuullut koko kappaletta, kun olin laulanut sitä niin paljon... :D:D

Toinen: The Beatles - When I'm Sixty-Four. Tämäkin hyvä biisi! Me lauletaan tätä koulussa ja siksi on pinttynyt niin pahasti päähän. Help! on melkein yhtä paha..

Esim. kerran kokonaisen päivän soi Katy Perryn Waking up in Vegas, eikä sen jälkeen ole tullut pahemmin kuunneltua.
Tuo jää myös pahasti päähän, mutta ihan hyvä biisi!
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #156 : Toukokuu 19, 2010, 14:11:43 »
Nyt on useamman kuukauden soinut päässä vesa-matti loirin hyvää puuta ja paula koivuniemen aikuinen nainen. kaikki sai alkunsa siitä kun yks kaveri vaan hoilas niitä 24/7 einy ihan mut koko viikon melkeinpä koko ajan ja sit kaikki lähti mukaan lopulta ja kaikilla soi päässä se koko ajan. Sit ku se alka laulaa sitä ilalla joskus 22-23 välillä niin kaikki rages :DDDD
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
« Vastaus #157 : Toukokuu 19, 2010, 15:27:46 »
Minulla jää yleensä kaikki mahdollisimman ärsyttävä soimaan päähän, lähinnä kaikki lastenlaulut ja joululaulut (eli tajusitte että inhoan molempia, hyvä :'>), suomalaiset iskelmät ja radiossa sillä hetkellä pyörivät hittibiisit eli nämä disco - ja poppijumputukset >.< Mutta silloin kun joku hyvä biisi sattuu jäämään päähän niin mikäs siinä x) Pahinta näissä kuitenkin on se ettei voi itse vaikuttaa siihen mikä päähän jää soimaan, hyväänkin biisiin kyllästyy ennen pitkään jos se pyörii päässä viikkotolkulla :'>

Mulla jää soimaan erittäin herkästi musa päähän. Jos biisi on hyvä niin laulan ääneen joka paikassa: koulussa, kotona ja ulkona koiran kanssa jne.. Kaikilla ( myös minulla itsellänikin) menee hermot siihen. :D Joissain biiseissä on niin tarttuva niin hyvä melodia, että hoilaan niitä ihan mielelläni, mutta jotkut Paula-lehmät ja muut renkutukset on niiiiiin raivostuttavia.
Kuulostaa tutulta :''D Tulppaanipenkki mainitsi viestissään myös Queenin; täytyy sanoa että ne jos mitkä jäävät pahasti päähän (hyviä esimerkkejä Breakthru, We will rock you ja A Kind of magic)! :''D The Invisible Man taitaa olla yksi pahimmista, ei tarvitse kuulla kuin nimi niin johan se on päässä seuraavan viikon ajan :''D Kavereilla menee usein hermot kun alan yhäkkiä hoilaamaan jotakin biisiä joka sillä hetkellä sattuu soimaan päässä ja sitten ne häpeää silmät päästään kun laulan sitä keskellä koulun käytäviä vaikka kukaan tuskin sitä huomaa ja loppujen lopuksi sama kappale soi kaikilla :'> Olen hyvä tartuttaja o:>

- BG -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #158 : Toukokuu 20, 2010, 22:28:23 »
The Invisible Man taitaa olla yksi pahimmista, ei tarvitse kuulla kuin nimi niin johan se on päässä seuraavan viikon ajan :''D

Miten unohdinkin mainita sen :o Se on ihan pahimmista pahin! Ja kun muistan ehkä kaksi virkettä säkeistössä niin laulelen sitten niitä... Voi hyvä jumala! :DD Muuten kyllä hyvä biisi :D
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #159 : Toukokuu 22, 2010, 11:53:25 »
Mun päässä soi yleensä melkein kaikki mitä oon joskus kuunellut, lista hitit,kaikki mitä joku tuttu laulaa, kaikki mainos laulut ja lasten laulut. Yleensä ärsyttävää mutta joskus jos soi joku hyvä laulu pääs niin ei silloin niin ärsytä:D
Tällä hetkellä soi Antti Tuiskun - Juuret, mikä on iha kauhee ärsyttävää, koska en tykkää Tuiskusta enkä biisistäkään.
Ja jos aamunavauksessakin soi joku laulu loppu päivän se soi päässä, kaikki missä on musiikkia, niin aina joku biisi tarttuu päähän.

Poissa Rat-Tail Jim

• Rock n Roll -sekopää
  • Vuotislainen
  • Feuer Frei
    • Feuer Frei
« Vastaus #160 : Kesäkuu 11, 2010, 23:54:45 »
Sain toissapäivänä hyvän muistutuksen, miksen kuuntele Mötleyn Same ol' situationia. Nukkumaan on tosi kiva käydä kun päässä soi it's the same ol' situation, it's the same ol' voluntain. Ja kyllä, tasantarkkaan nuo kaksi lausetta. Mun pää tietää mitä voi soittaa, muttei todellakaan millon: ruotsin koetta on älykiva tehä kun päässä soi Kahden käden koplan jostain biisistä fraasi tappavan tasasesti maailma pyörii, armoo ei tunneta ja lyödään lyötyy. Ja vaikutteiden ottaminen on kovinkin ikävää, topiccia lukiessa kaikki vähääkään tutut soinu päässä. Kaikista ikävintä tässä on se, et kaverit aiheuttaa mulle korvamatoja, mutta mä en niille, kun ei ne tiä yhtään sellasta biisiä joka kiusaa mua.

Oon ennen tän topicin lukemista pitäny itteeni ihan hulluna ku mulla jää kaikista livebiiseistä ne välispiikit päähän. Päättäjäisillan hoilasin Skid Row'n Wembleyn keikalla ennen Big Gunsia tullutta Ice-Ice Baby, fuck off, fuck offia, ja se tarttu kavereillekin. Äärimmäisen ärsyttävää tää on, ku sama spiikki soi päässä useemman viikon.

Tuleeko muille sellasta, et jonkin tietyn sanan kuuleminen laukasee sen et jokin tietty biisi alkaa soida päässä. Mulla alkaa aina soida Ramonesin Psycho Therapy päässä ku kuulen sanan Psycho therapy/psykoterapia. Eikä se soi mulla muuten ikinä päässä.
Und der Haifisch, der hat tränen, und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #161 : Kesäkuu 13, 2010, 03:17:57 »
Oon ennen tän topicin lukemista pitäny itteeni ihan hulluna ku mulla jää kaikista livebiiseistä ne välispiikit päähän. Päättäjäisillan hoilasin Skid Row'n Wembleyn keikalla ennen Big Gunsia tullutta Ice-Ice Baby, fuck off, fuck offia, ja se tarttu kavereillekin. Äärimmäisen ärsyttävää tää on, ku sama spiikki soi päässä useemman viikon.

Joo, mulla on kaveri, joka on ollu liikaa Nightwishin keikoilla. Se on tartuttanu muhun kans sen, että joitain biisejä ei pysty enää kuunnella, kun automaattisesti joidenkin biisien väliin tulee jotain ihme huudahduksia sekä Tarjan aikasista että Aneten aikasista biiseistä x'D Kiva.

Plus yks tietty biisi soi aina välillä päässä, jos sattuu vähäänkään juttu lipeämään Marco Hietalaan x'D Ei ehkä nyt aina, mutta useimmiten x'D
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

snikkeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Kesäkuu 16, 2010, 16:31:20 »
Yleensä päähän jää soimaan kappale jota viimeeksi kuuntelin. Ärsyttää, jos päähän jää kappale, jonka kuuli automatkalla radioasta ja se oli huono. Mutta jos jää hyvä kappale sitä on kiva hyräillä, eikä se ärsytä. Inhottaa, jos jää soimaan päähän kappale, jonka sanoja ei muista ja pelkkä melodia ja satunnaiset sanat pyärii päässä.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #163 : Kesäkuu 23, 2010, 11:59:21 »
Päässä soiva musiikki on ärsyttävää, jos ei pääse kuuntelemaan sitä kappaletta mistään. Olen huomannut, kun päässäni soi jokin kappale ja alan kuuntelemaan sitä, niin sitä kappaletta tuleekin sitten kuunneltua koko päivä. Hyvin ärsyttävää, jos kappale on jokin ei-yhtään-kiva, mutta aika mielenkiintoista kun kappale on jokin josta pidän. x) No, oppii ainakin sanat ulkoa.

Jos päässäni soi jokin kappale, on yleensä kyseessä kappaleen kertosäkeistö tai lempikohtani kyseisestä kappaleesta.

Tuleeko muille sellasta, et jonkin tietyn sanan kuuleminen laukasee sen et jokin tietty biisi alkaa soida päässä.

Minulla alkaa aina kun sanotaan ladies tai gentlemen soimaan Sonata Arctican Juliet päässä, johtuu tietysti siitä että olen ihastunut kohtaan jossa lauletaan Ladies and gentlemen, welcome to my life again... Hyvin ärsyttävää, myös jotkin muut sanat laukaisevat jonkin kappaleen soimisen, mutten osaa sanoa mitkä sanat laukaisevat minkäkin kappaleen. x)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2010, 12:03:25 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
« Vastaus #164 : Kesäkuu 23, 2010, 12:13:05 »
Päässä soiva musiikki on ärsyttävää, jos ei pääse kuuntelemaan sitä kappaletta mistään. Olen huomannut, kun päässäni soi jokin kappale ja alan kuuntelemaan sitä, niin sitä kappaletta tuleekin sitten kuunneltua koko päivä. Hyvin ärsyttävää, jos kappale on jokin ei-yhtään-kiva, mutta aika mielenkiintoista kun kappale on jokin josta pidän. x) No, oppii ainakin sanat ulkoa.

Jos päässäni soi jokin kappale, on yleensä kyseessä kappaleen kertosäkeistö tai lempikohtani kyseisestä kappaleesta.

Tuleeko muille sellasta, et jonkin tietyn sanan kuuleminen laukasee sen et jokin tietty biisi alkaa soida päässä.

Minulla alkaa aina kun sanotaan ladies tai gentlemen soimaan Sonata Arctican Juliet päässä, johtuu tietysti siitä että olen ihastunut kohtaan jossa lauletaan Ladies and gentlemen, welcome to my life again... Hyvin ärsyttävää, myös jotkin muut sanat laukaisevat jonkin kappaleen soimisen, mutten osaa sanoa mitkä sanat laukaisevat minkäkin kappaleen. x)

Minulla tuota tapahtuu ihan liian usein :''D Jos vaikka kuulen sanan ristiriita, päässä alkaa heti soimaan Stam1nan Ristiriidan alku ja se karjaisu, ja yleensä minulla on pakkomielle huutaa se kohta ääneen jolloin kaikki saavat lisää ihmettelemisen aihetta. Stam1nan biisien kanssa tuota tapahtuu usein, sanat ovat suomeksi ja aina kun kuulen yhtään mitään niihin viittaavaa alkaa jokin soimaan päässä :'>
Oletteko muuten huomanneet miten ärsyttävää on jos jokin englanninkielinen (tai miksei jollakin muullakin kielellä) alkaa soimaan päässä ja pyörittää koko ajan jotakin tiettyä kohtaa ja sitten ei muista kunnolla sanoituksia! :''D Oma pääni ainakin kehittelee tyhjiin aukkoihin jotain ihan outoa tilalle ja sitten ärsyttää kun ei osaa ajatella sanoja enää oikein.
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #165 : Elokuu 14, 2010, 17:05:13 »
Aargh. Päässä soiva musiikki, ainakin minulla, tosiaankin on aina sitä ärsyttävimpää mitä vain mistään löytyy. Ja hyvin usein sellaista että siitä ei muista kuin pari sanaa, jotka sitten koko päivän vain toistuvat ja toistuvat päässäni. En tiedä olenko jonkin sortin piiloräppäri, sillä usein minulla myös rupeaa soimaan päässä jonkun ihmisen sanomat sanat. No, yleisimmin päähän tarttuu sellainen musiikki, jossa on helpot, melko yksinkertaiset ja hivenen ärsyttävät sanat joita toistetaan useampia kymmeniä kertoja peräkkäin. Esimerkiksi vaikkapa tuo uusi Lady Gagan Alejandro. Uh.

Yksi älyttömän paha päähän jäävä musiikkigenre ovat lastenlaulut. Niin ja joululaulut jotenkin kummasti silloin kun niitä ei pitäisi laulaa (kuten vaikka tuossa heinäkuussa). Parhaiten minulla jää kappale soimaan päähän jos sitä soitetaan/lauletaan heti aamusta, jolloin olen vielä ihan puolinukuksissa. Olen parikin päivää saanut kärsiä joululauluista keskellä kesää kun siskollani on seitsemän aikaan viikonloppuna ollut pakottava tarve laulaa se pari tuntia kun minä vielä yritän nukkua >.< Tuolla samaisella siskollani on todella outo taito myös päässä soivan musiikin taholla, kun hänellä välillä soi päässä joku kappale jonka säveltä, sanoja tai nimeä hän ei muista. Ja se kuulemma on älyttömän ärsyttävää kun yrittää niitä sitten muistella :D
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Pingu

• Vuotislainen
« Vastaus #166 : Elokuu 18, 2010, 21:07:46 »
Niin kuin moni muukin jo arvatenki on maininnu Lady GaGan aina niin rasittavan Alejandron. Aivan liian ärsyttävä ja aargh soi vaa pääs joka kerta ku kuulen sen :< Enkä jotenki vaa tykkää siitä. Toinen mikä soi päässä on Shakiran Waka Waka, sekin sellasta vinkumista et korvat meinaa särkyy ja silti soi vaan päässä, rasittavaa.

Vielä edellisiä enemmän päässä soi lähes kaikki Kymppilinja. Etenkin Postikortti, Kengät, Kauneinta, Minä, Paha maa, Ota kiinni jos saat ja Avaruuteen.
Onneksi noi ei rasita yhtään, koska on vaan niin parasta musiikkia, mut kyllä ne välillä tunkee vähän vääriin paikkoihin. Tai siis, kun Kymppilinja soi koko ajan päässä, aivan koko ajan. Englannin verbikoetta tehdessä juuri kun olin saanut pinnistettyy muistii nii paljo et sana oli ihan kielen päällä alkaa vaa soimaa päässä kaikki mahdollinen (:
ihminen ei voi löytää uusia valtameriä ellei hän uskalla kadottaa rantaa näkyvistään

http://exchangeboarding.blogspot.fi/

Poissa Tobin

• aka Tinna
  • Vuotislainen
  • leeroy
« Vastaus #167 : Elokuu 26, 2010, 18:07:31 »
Mulla soi päässä useimmiten laulut, mitä kuuntelen eniten ipodilta. Sisänsä hyvä, ettei soi mitkään ärsyttävät kipaleet päässä - vaan päin vastoin, mutta pian niihin hyviinkin sitten kyllästyn, kun soivat koko ajan. Tosin olen huomannut, että laulan turhan usein Petteri Punakuonoa uusilla sanoilla (jotka muuttuvat aina) etenkin koulussa.

Muistan kun joskus pienenä päässä soi Antti Tuiskun joku laulu ("Mikään ei palaa.. eeeennalleen..") luokkaretkellä. Onneksi ei ole tuon jälkee enää mitään yhtä huonoa (ainakaan) soinut päässä..

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Syyskuu 14, 2010, 14:32:39 »
Joo, se on tosi ärsyttävää, kun joku tietty laulu alkaa heti jankkaamaan päässä ja se aiheuttaa kaikenmaailman päänsärkyä ja ärsytystä. Yleensä mulla soi jotku laulut, joissa on vaan hyvä biitti ja niitä on viimeaikoina kuunnellu. Pakko sanoa, että nyt soi päässä Love the way you lie. Sinänsä pidän kyseisestä laulusta, mutta sitten kun yrittää rauhottua niin päässä alkaa soimaan " Just gonna stand there watch me burn It´s all right becouse I like the way it hurts... " että kyllä se ottaa päähän.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #169 : Syyskuu 14, 2010, 15:04:18 »
Minulla soi hyvin vaihtelevasti kappaleita päässä. Välillä soi kappaleita, joita kuuntelee usein tai on kuunnellut vähän aikaa sitten. Välillä taas soi kappaleita, joita ei ole kuullut aikoihin. Esimerkiksi aina välillä päässä soi Apulantaa tai Pelle Miljoonaa. Noita tulee kuunneltua suht usein. Sitten on ne lastenlaulut. En edes muista koska olen jonkun kuullut, mutta silti voi päässä soida Pieni ankanpoikanen tai Karhunpoika sairastaa. Hyvin usein soi myös jotain ärsyttäviä kappaleita, joita inhoan päässä. Tai jos ne eivät muuten ärsyttäisi, alkaa ärsyttää, kun on soinut liian kauan päässä.

Joskus tämä soiminen loppuu, kun kuuntelee ko. kappaleen. Joskus se vain pahentaa tilannetta. Joskus musiikin kuuntelu laukaisee sen. Päässä alkaa soida kappale, jota on juuri kuunnellut. Joskus päässä soiva kappale voi vaihtuakin. Ensin soi yksi kappale. Sitten kuuntelee jonkin päähän jäävän kappaleen, niin hupsis nyt soikin se kuunneltu kappale.

Kaikkein rasittavinta on ehkä se, kun päässä soi joku kappale, mutta ei muista sen sanoja. Kuulostaa ehkä kummalta, mutta niin minulle usein käy. Päässä soi kappaleen sävel ja rytmi ja kaikki. Laulajan äänen voi melkein kuulla päässään, mutta ne sanat...

Tällä hetkellä päässäni soi jostain kumman syystä Kaksion tekemä Kuume niminen kappale. En ole kuunnellut tuota aikoihin, enkä tiedä mistä tuo päähäni tuli. Hiukkasen ärsyttävää. Hyvien kappaleiden päässä soiminen on välillä ihan mukavaakin. Ärsyttävien kappaleiden soiminen taas yllättäen ei. Hyviä kappaleita tulee joskus jopa hyräiltyä kun ne soivat päässä.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Lokakuu 07, 2010, 19:12:37 »
``Guantanamera, guajira Guantanamera.
Guantanamera, guajira Guantanamera.

Yo soy un hombre sincero, de donde crece la palma.
Yo soy un hombre sincero, de donde crece la palma...´´

En muista enempää. Tuo on pyörinyt jo pitkän aikaan päässä, mutta kyllähän päähäni muitakin biisejä mahtuu.
Musiikki jää arveluttavasti päähäni soimaan aina silloin kun sitä vähiten odotan. Saan yleensä päässä soivat biisit pois kuuntelemalla toista kappaletta, useimmiten sellaista jota en voi muistaa ulkoa. x)

Andromeda

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Lokakuu 20, 2010, 00:07:14 »
Oi voi, minulla ehkä pahiten päässä soinut biisi on Ankronikka tv-sarjan tunnari. Se on todella paha pala.
Tällä hetkellä soi myös monet joululaulut, Survivorin Eye of the Tiger ja Pariisin Kevään kipaleet. Ne nyt sentään mielellään soi päässä, toisin kuin Ankronikka...

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #172 : Lokakuu 21, 2010, 11:03:46 »
Oi voi, minulla ehkä pahiten päässä soinut biisi on Ankronikka tv-sarjan tunnari. Se on todella paha pala.
Tällä hetkellä soi myös monet joululaulut, Survivorin Eye of the Tiger ja Pariisin Kevään kipaleet. Ne nyt sentään mielellään soi päässä, toisin kuin Ankronikka...

Ha! Tuo Ankronikan tunnari soi minullakin aika usein päässä, tosin vielä yleisempi biisi joka soi päässä on Chip'n'Dale -sarjan tunnari, eli sen Tikun ja Takun etsivätoimiston biisi. Tosin sen pyöriminen päässä on raivostuttavan ohella huvittavaa, kun vähän väliä Chip'n'Dale, muuttuu päässä versioksi Chippendales :D
Mens agitat molem.

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
« Vastaus #173 : Marraskuu 01, 2011, 18:41:34 »
Siis tänään aamusta asti on soinut päässä tää: http://www.youtube.com/watch?v=3OnnDqH6Wj8&ob=av2e
Flo Rida - Good Feeling ja se vaan ei lähteny pois. Kivahan siinä oli jotain historian esseitä kirjotella ku se jumputti päässä... :D
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #174 : Marraskuu 01, 2011, 22:20:03 »
Kiitos SuomiTV:n on mulla koko illan soinut kirjoittamisen taustalla päässä Alexandra Stanin Mr. Saxobeat... eh? Ihan jees kappale sinäänsä, mutta kun sitä pakkotoistolla kuuntelee muutaman tunnin niin alkaahan se pänniä :'D Varsinkin jos tosiaan yrität kirjoittaa samalla.
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #175 : Marraskuu 01, 2011, 23:14:52 »
Not Strong Enough soi ihan jatkuvalla syötöllä päässä. Varsinkin 'and i know its wrong and i know its right' tai 'you bring my heart to its knees'... Ei nyt onneksi mitenkään ärsyttävä kappale, mutta vähän hassua kuitenkin kun en ole kuunnellutkaan kai vähään aikaan tuota... että miksi juuri se sitten? :D

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #176 : Marraskuu 06, 2011, 15:03:00 »
Suurin osa päässä soivista biiseistä ovat todella ärsyttäviä.
Tällä hetkellä kuitenkin päässäni soi Neljä ruusua - Valuva taivas biisi, mistä kylläkin pidän.

Oliko ennen kaikki paremmin
 Mistäpä mä sen tietäisin
 Maailman muuttuvan sanotaan
 Kuitenkin tullaan ja kadotaan

Palava maa ja valuva taivas
 Huutavat kunniaa ja Jumalaa
 Jokainen yö ja jokainen päivä
 Jää historiaan, lopulta unholaan

Usein minulla soi päässä Justin bieberin biisit joita vihaan yli kaiken. En siis voi sietää Bieberiä, ja silti soi päässä..

~Camillaah
Hey! You just lost The Game.

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #177 : Marraskuu 07, 2011, 15:11:41 »
Aamun radiosoitosta alkaen on soinut Nightwishin Storytime päässä, mutta tällä kertaa se ei ole todellakaan huono juttu! Ah <3
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Rappio

• Pulp f-f-fiction??
  • Vuotislainen
« Vastaus #178 : Lokakuu 21, 2014, 17:23:51 »
Loistava ketju, mutta ilmeisesti mitä kuuntelet nyt -langan syrjäyttämä? Olisi nasta juttu tietää, mistä ilmiö johtuu.

Enempää massasta lipsumatta: Moon River Andy Williamsin esittämänä. Tulkinta on uskomaton enkä kerrankin pistä pahakseni, että aivoissani kummittelee vieras miesääni!

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #179 : Lokakuu 22, 2014, 19:11:37 »
Jose Feliciano - Feliz Navidad
Olen jo ihan joulutunnelmissa, ja tietty tämä joululaulu jäi kaikumaan päähäni.

Feliz navidad
Feliz navidad
Feliz navidad, prospero año y felicidad

Feliz navidad
Feliz navidad

I want to wish you a merry Christmas
I want to wish you a merry Christmas from the bottom of my heart

Feliz navidad
Feliz navidad
A-ha!

Feliz navidad
Feliz navidad

Feliz navidad
Feliz navidad

Feliz navidad
Feliz navidad

Feliz navidad
Feliz navidad
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Kalaongelma

• Vuotislainen
« Vastaus #180 : Lokakuu 29, 2014, 15:43:25 »
Aivan liian usein mulla soi päässä se Anna Abreun versio biisistä Kylmästä lämpimään. Se soi radiossa jostain syystä tosi usein taas (ainakin sillä kanavalla, jota itse aina kuuntelen) joten tietysti se jää soimaan. Se on aivan hirveä, inhoan sitä, mut oon jotenkin "turtunut" siihen eli ei tunnu enää niin kamalalta :D

Usein mulla muuten käykin juuri niin, että inhotuimmat biisit jää soimaan päähän. Esimerkiksi moni Haloo Helsingin kappale...

Tosin tällä hetkellä soi Johann Strauss II:n Der lustige Krieg-Marsch op. 397, kun on viimesen vajaan viikon aikana tullut kuunneltua lähinnä klassista. On nimittäin alkanut vähän kyrsiä se mitä yleensä kuulee radiosta, kaikki Pitbullit ja Jenni Vartiaiset sun muut. Pitäisi varmaan pitää vähän taukoa radion kuuntelussa.
ni l'un, ni l'autre
je suis, j'étais et resterai moi

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #181 : Lokakuu 29, 2014, 18:16:12 »
Masashi Hamauzu - Defiers of Fate

Final Fantasy XIII on loistava peli, jolla on loistava soundtrack. Se on soinut päässä kun olen sitä kuunnellessani tehnyt AU (=alternate universe) Kelmificcini suunnitelmia. Kappale on todella vauhdikas tapaus, joka sopii hyvin rytinällä alkavaan ficciini♥
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Koruto Rini

• Suklaan suurkuluttaja
  • Vuotislainen
  • Anna hali!
« Vastaus #182 : Marraskuu 16, 2014, 23:24:55 »
Huomasin tuossa tänä aamuna, että päässäni soi Antonio Vivaldin (tämä on kai jokin aikoja sitten kuollut ja kuopattu säveltäjä) Four Reason -sävellys. Ei sävellyksessä ole mitään vikaa, mutta se oli ärsyttävää. Kuvitelkaa nyt millaista on, kun avaa jääkaapin ja joutuu kuuntelemaan jotakin klassista sävelmää jonka kuuli (siis sillein ettei se soinut päässä) viimeeksi joskus viidennellä luokalla :/ Ei kiva.

Ja sitten päässäni soi myös monia muita kappaleita. Enimmäkseen muumimusiikkia, mutta myös Tokio Hotelia ja Jesse Kaikurantaa. Tällä hetkellä (vaikka kuulokkeista kuuntelenkin Tokio Hotelin In die Nachtia) päässäni soi Jesse Kaikurannan Vielä täällä (ja tämän kappaleen sanoihin on taitavasti sotkeutunut Jessen toisen kappaleen, Vie mut kotiin, sanat). Tosi kiva juttu.

Joskus on ihan kivaa, että päässä soi joku kappale. Mutta sitten, kun on matikan koe ja päässä soi jokin Robinin Frontside Ollie.. Huoh. Se on niin ärsyttävää. Ja matikka kun sattuu olemaan vaikeaa, niin keskittymistä se ei ainankaan paranna. Päinvastoin.
Tokio Hotel <3<3<3

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #183 : Marraskuu 20, 2014, 22:52:05 »
Huomasin tuossa tänä aamuna, että päässäni soi Antonio Vivaldin (tämä on kai jokin aikoja sitten kuollut ja kuopattu säveltäjä) Four Reason -sävellys.

..."tämä on kai jokin aikoja sitten kuollut ja kuopattu säveltäjä". No kai on, kun Vivaldi eli joskus 1700-luvulla. Anteeksi, mutta nosti vähän verenpainetta. En ole mikään musiikin tuntija ja kuuntelen hyvin vähän klassista, mutta oikeasti, nyt vähän jotain yleissivistystä peliin. :D Ja se kappale on muuten Four Season - neljä vuodenaikaa, ei neljä syytä.

Pitäisiköhän puhua aiheestakin jotain, ettei mene täysin ohi?

Päässäni soivat kappaleet vaihtuvat, välillä jotain lastenlauluja (moi, olen päiväkodissa töissä joten näitä tulee laulettua, laulatettua ja kuunneltua), joskus soundtrackeja ja joskus jotain muuta musiikkia. Joskus soi pelkkä musiikki ilman sanoja ("mistä tää sävel on tuttu?") ja joskus pelkkiä sanoja ("mistä kappaleesta nää sanat on?!). Minulle käy joskus niinkin, että jokin lause jää "soimaan" päähän. Kerran kuuntelin non-stoppina "Tähdet. Ei onnistu. Ei tänään"-lausetta vaikka kuinka kauan.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Dancer

• Vuotislainen
« Vastaus #184 : Kesäkuu 19, 2015, 00:58:38 »
Päässäni soivat kappaleet ovat joko a) tosi hyviä, b) juuri radiosta tulleita tai c) niitä kaikkein kamalimpia biisejä. Kun päässä joku laulu soi, niin täytyyhän se sieltä jotenkin uloskin päästää. Eli siis laulan ja hyräilen ihan_joka_paikassa. Se on ärsyttävää, tiedän, mutta en vain voi sille mitään.
Tällä hetkellä päässäni ei soi mitään, ihme kyllä. Tänään on kyllä soinut esim. Wiz Khalifa - See you again ja Nikke Ankara - Spesiaali. Jepjep.
Ja muistan, kun joskus vuonna entiedämikä olimme perheen kanssa jossain kylpylässä. Frontside ollie oli juuri ilmestynyt ja INHOSIN sitä yli kaiken. Ja lauloin sitä kertosäkeistöä ihan koko ajan siellä kylpylässä. Ei ollut kyllä kivaa, koska vihasin biisiä ja se vain tunki päähäni...
The ones that love us, never really leave us. You can always find them in here❤