Kirjoittaja Aihe: Walt Disneyn klassikot  (Luettu 28201 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Starbridge

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #50 : Joulukuu 09, 2004, 13:40:19 »
Minä pidän Walt Disney elokuvista. Meille niitä on kerääntynyt jo lähes kaapillinen.

1. Leijona kuningas
Kyseinen klassikko on mielestäni paras elokuva jonka Walt Disney on tehnyt. Hahmoista pidän, mutta eniten Timonista ja Pumbasta.
Nalasta en pidä.

2. Notredamen kellonsoittaja
Elokuva on minusta hauska ja hieman pelottavakin. Mutta kuitenkin se kuuluu suosikkeihini.

3. Keisarin uudet kuviot
Erittäin hauska klassikko ja melko nuori. Katsoessani ensimmäisen kerran tämän elokuvan sain nauraa maha kipeänä.

4. Kaunotar ja Hirviö
Hieno tarina josta pidän myös. Lapsena tämä oli suosikkini ja laulelimme kaverini kanssa niitä lauluja. ^^

No siinäpä ne olivatkin. Onhan niitä muitakin, mutta tässä olivat parhaat MINUN mielestäni. :)

mufler

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #51 : Toukokuu 18, 2005, 23:10:58 »
Rakastan Disneyn klassikkoja. Haluaisin kerätä jokaikisen DVD;lle, mutta uskokaa tai älkää, minulla on vain Pocahontas (sekin vain siksi, että sitä ei ole videona omassa hyllyssä). DVD;ssä on myös se hyvä puoli, että ne voi katsoa ilman duppauksia, tekstityksellä. Ne piirretyt voi katsoa vain yhä uudelleen ja uudelleen, niihin ei voi kyllästyä. Ja musiikit, mahtavia! Haluaisin omistaa kaikki soundtrackit, mutta minulla on vain Pocahontas. Ihan varmasti ostan ne kaikki vielä joskus. Aivan varmasti.

Mulan

Mulan - I'll Make A Man Out Of You, koko elokuvan tunnelma on juuri tuollainen; jännittävä. Tässä elokuvassa on aivan mahtava musiikki, hahmot ovat ihania ja loppu on söpö. Mulan on hauska leffa, joka saa välillä nauramaan, mutta se on välillä ehkä myös hieman surullinen. Yksi lemppareistani, ehdottomasti.

Pieni merenneito

The Little Mermaid - Part of Your World, tämänkin elokuvan musiikkia rakastan. Kunhan saan rahaa, ostan sen (kuten Mulaninkin ja kasan muita) DVD;nä ja hankin myös soundtrackin. Ariel on tosi suloinen hahmo, äänikin on mitä ihanin. Olisi tosi hienoa nähdä englanninkielisenä. Ariel muuten näyttää yhdessä kohdassa tosi anorektikolta! :o

Pocahontas

Pocahontaksen olen katsonut joskus pentuna pari kertaa, ja nyt uudelleen kun ostin sen. Katsoin sen englanniksi ja rakastuin. Ihan pian hankin myös soundtrackin. Pidän paljon, mutta ihmisten ihonväri taisi vaihdella välillä ja se häiritsi. Kaarnamuori on aivan valtavan ihana.

Tuhkimo

Tästä olen pitänyt varmaan aina. On jotenkin niin suloista kun hiiret auttavat Tuhkimoa tekemään kauniin mekon, ja taas surullista kun ilkeät sisarpuolet rikkovat sen kateellisena. En oikein osaa sanoa mitään muuta kuin <3.

Nyt voisin kirjoittaa vielä jokaisesta muustakin, kuten Kaunottaresta ja Hirviöstä, Prinsessa Ruususesta, Leijonakuninkaasta,  Notredamen kellonsoittajasta... jokaisesta.

Salmiakki

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #52 : Toukokuu 19, 2005, 18:00:26 »
Mmm.. Disney- klassikot. Disneyn leffat on aivan mahtavia!! Iih, pitää vissiin mennä taas katsomaan joku!
 Lempparini on ehdottomasti Kaunotar ja Hirviö. Aivan mahtava, harmi vaan, että siitä on tosi kauan, kun olen nähnyt sen...  Rakastan sitä..
Kaikki muutkin "prinsessajutut" on ihania! Prinsessa Ruusunen, Tuhkimo, Lumikki...
Leijonakuningas on myös ihan paras! Se on yhtäaikaa surullinen ja hauska.
Ja Lilo & Stitch on ihana.. Avaruusolioita, Havaiji, Elviksen musiikki... <3 Ihana.
Peter Pan on myös ihan hyvä, vaikka pidän itse henk. koht. enemmän kirjasta. Se on suloinen.

Oikeastaan kiakki Disney- klassikot on mahtavia, tai ainakin kaikki, mitä olen nähnyt :)

Tuulisiipi

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #53 : Toukokuu 21, 2005, 17:52:49 »
Aa, Disney-leffat. Kaikkien aikojen parhaimpia leffoja mitä tiedän.

Aloitetaan nyt, vaikka Leijonakuninkaasta. Molemmat osat aivan kertakaikkisen mahtavia. Täytyy sanoa, että näitä leffoja todella rakastan.

Mulan. Toinen oikeen mainio leffa. Ja varsin mukava esittää myös. Jäänäytöksemme teemana oli tänä vuonna Mulan ja mukavasti se meni siinä Kiina sotilaana. (Hiukan off-topic)

Toy Story 2. Siitä tykkään paljon enemmän kuin ykkösestä. En tiiä miksi, mutta ehkä Woodyn ja Buzzin ystävyys tekee siitä paremman.
Tykkään.

Notredamen kellonsoittaja. Musiikit on tuttuun Disney-tyylin mahtavia. Tässä elokuvassa ehkä vielä parempia. Niin voimakastempoisia, ainakin jotkut.

Näiden lisäksi on vielä monia muita, mutta nämä kestosuosikkeina.

Poissa Adelia

• Talvisialu
  • Hirnyrkki
  • wandering free
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #54 : Kesäkuu 15, 2005, 14:09:39 »
Leijonakuningas. Se on se "yksi ylitse muiden". Osaan lähes kaikki laulut ulkoa, mutta vain englanniksi. Suomeksi osaan vain hiukan jotain kohtia. Minulla on leffasta se tupla-DVD versio, ja siinä kakkoslevyllä on Multi-language reel, eli kun alkaa Hakuna matata what a wonderful phrase jne., niin yhtäkkiä vaihtuu kieli. Niitä on kaikkia italiaa, ruotsia, zulua, portugalia yms. Ja kaikissa äänet kuulostaa samoilta, koska se on tehty niin, että esim. kaikki Pumban dubbaajat kuulostavat siltä miten se on alunperin tarkoitettu. Muutenkin aivan mahtava elokuva. Paras kohta on kyllä se kun Zazu on siinä luuhäkissä ja Scar käskee sen piristyä. Siinä repeän aina ja joka kerta.

Toinen suosikkini on Karhuveljeni Koda ja siinä varsinkin ne turu murre puhuva hirve. Muuten pidän Aladdinista, Mulanista ja Keisarin uusista kuvioista. En kyllä pidä Disney jatko-osista, ne ei ole kunnolla tehtyjä. (Vaikka täytyy myöntää, että omistan Jylhäkallion ylpeys PC-pelin.)
BARROIK

Poissa Less

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #55 : Elokuu 05, 2005, 17:26:13 »
Walt Disneyn klassikot ovat aivan ihania. Lemppareitani ovat Bambi, Lumikki ja seitsemän kääpiötä, Peter Pan ja Pocahontas. Toki kaikki muutkin ovat ihania. :)

Bambi- Aivan ihana tarina pienestä kauriista. Itken joka kerta (ainakin melkein joka kerta. :P) kun katson kyseisen filmin. Bambi-rukka, kamalaa menettää äitinsä. Säälin Bambia filmin aikana niin paljon, että välillä toivon, että eläimillä olisi aseet, eikä ihmisillä. Tosin onneksi toivomukseni ei ole toteutunut. X)

Lumikki- Pidän saduista, joissa on kauniita prinsessoja ja ilkeitä äitipuolia. Ja unohtamatta tietenkään ah, NIIN ihania prinssejä! ;) Lumikki on aivan loistava tarina. Eläimetkin ovat suuri osa tarinaa. Kääpiöt ovat sympaattisia ja hellyttäviä. Jopa Juro. :)

Peter Pan- Minäkin haluan Mikä Mikä-maahan. Ei tarvitsisi kasvaa aikuiseksi..  
Peter Pan on urhea ja viisas, Kapteeni Koukku ilkeä ja paha. On hauskaa, että aikuinen mies ei voita nuorta poikaa. :)  

Pocahontas- Tarina on ihana ja opettavainen. Katsoin sen pienenä, ja tajusin, että haluan naimisiin intiaanimiehen kanssa, koska ne oli kyseisessä filmissä niin syötävän suloisia. :) Pocahontas uhmaa isänsä ja kansansa tahtoa, mikä on minusta erittäin liikuttavaa. Onneksi lopussa rakkaus voittaa, ja rakastavaiset saavat toisensa, vaikkakin joutuvat eroamaan. Minäkin aion tehdä rakkauden takia mitä tahansa, niinkuin Pocahontas teki. Vaikka sitten uhmata perheeni tahtoa.

Lausku

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #56 : Elokuu 05, 2005, 19:45:58 »
oi, minä rakastan disneyn filmejä! Leijonakuningas on ihana, aion katsoa sen tänään. Sitten Pieni merenneito on niin ihana ja satumainen. Haluaisin itsekin olla merenneito^^ Ja bambi on tosi surullinen ja ihanasti piirretty, kuten muutkin disney filmit. Peter pankin on ihan hyvä, koska siinä on maailma, johon me pääsemme vain mielissämme. Ja sekin on ihanaa kun siinä on merirosvoja ja merenneitoja ja intiaaneja<3 Ja tarzan on myös ihana

alcor

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #57 : Elokuu 19, 2005, 13:12:33 »
Omistan suurimman osan Walt Disney -leffoista, ja rakastan niitä yhä!! Aivan loistavia. Omat hlö-kohtaiset suosikkini ovat uusimpia, en vain voi sille mitään, että ne ovat niin älyttömän hauskoja ja hyviä! Vanhat ovat klassikoita ja rakastan tosin niitäkin. Walt Disneyt ovat ehdottomasti parhaimpia piirrettyjä ikinä=)

Omat suosikkini:
Mulan. Loistavaa huumoria, loistavat hahmot ja tarina ihana. Rakastan<3
Leijonakuningas. No. Tarina sinänsä on mahtava, mutta laulut ovat täysin omaa luokkaansa. Circle of life, I just can't wait to be king... Tykkää!!
Herkules. Heeh. Huumoria taas. Tästä pystyy repimään myös älyttömän hyvää inside huumoria, ja tarina on ihan paras! Herkuleksesta tykkään kovasti.
Lilo ja Stitch. Niin kaunis ja hauska tarina, Lilo rulettaa ja Stitch myös. Huumori <3: "Juu äiti, kaikki on hyvin, olen telttaretkellä rangaistusvangin kanssa ja hai melkein puri minulta pään irti." Ja Elvis-musaakin vielä!!
Aristokatit. Eka Disney-leffa jonka näin LEFFATEATTERISSA ja siitä on vain hyviä muistoja. Ja siinäkin on parasta huumoria. Ja kaikki tykkää Edgarista.

Enfant de l'air

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #58 : Elokuu 20, 2005, 16:34:02 »
Rakastan monia Walt Disneyn klassikkoja, mutta minua inhottaa se nykyinen rahastus, kun leffoja tulee tuontohihnalla ja suorastaan järkyttää  mihin on kadonnut se entinen Disney-henkinen kaunis ja huolella tehty romanttinen, mutta seikkailullinen tarina. Jotenkin mitä itse olen huomannut, niin vitsit liikkuvat lähinnä siellä vessapuolella jne. ... No jaa, ehkä se johtuu siitä, etten ole tämän vuosituhannen lapsi. Mutta en silti pidä näitä parempina tämänkään vuosituhannen lapsille.

Ihanin Disneyn klassikko on ehdottomasti Kaunotar ja hirviö, joskus jopa ykköspaikasta kiistelevä kakkonen on Leijonakuningas (eikä mikään jatko-osa *puistatus* vaan se ensimmäinen orginelli-ajatuksineen).
Myös aivan ihana on koirista rakastavalle Kaunotar ja kulkuri sekä myös Topi ja Tessu, vaikka se ei edellä mainitun kanssa kyllä painikaan samassa sarjassa.

Groi

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #59 : Elokuu 27, 2005, 22:26:41 »
Itse olen Mulan"fani". Vaikka vhs löytyy hyllystä piti käydä ostamassa se kolmilevynen julkaisu jossa siis mukana myös kakkonen. Kummallista että on muuten parempi suomeks. Mulanissa viehättää ajatus urheudesta, kiina ja Mushu ^^
Muita Disneyn elokuvia joista tykkään on Leijonakuningas I ja II, Peter Panit ja Pocahontas. Lehmäjengi on kanssa ihan jees

Poissa Amity

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #60 : Elokuu 27, 2005, 22:33:58 »
Oi! Walt Disney leffat  ovat ihania. Niissä on ihanaa huumoria, romantiikkaa ja aina hyvä voittaa pahan sekä toisiinsa rakstuneet elävät elämänsä onnellisina loppuun asti. Maailman parhaimpia piirrettyjä.

Omat suosikkini ovat ehdottomasti Leijonakuningas, Prinsessa Ruusunen, Pocahontas ja Kaunotar ja Hirviö. En ole muuten pitkään aikaan nähnyt Kaunotarta ja Hirviötä, pitääkin huomenna katsoa. :) Nuo edellä mainitut ovat ehdottomasti Disneyn parhaita tuotoksia. Niin juonellisesti, romanttisesti kuin humoristisestikin.

Anthea

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #61 : Elokuu 29, 2005, 11:13:35 »
Mitä lapsuutemme olisikaan ilman Disneyn klassikkoja?

Itse olen katsonut Disneyn piirrettyjä niin kauan kuin muistan. Ensimmäisen Disney-videon sain luultavasti vuonna '93, n. vuoden vanhana, jolloin niistä jo pikkuhiljaa alkoi ymmärtää.

Disneyn leffojen hohto on varmaankin siinä, että ne jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan iästä riippumatta. Niiden huumori ja tarinat vain tempaavat mukaansa. Viimeksi perjantaina katsottiin parhaan ystäväni kanssa Toy Story (joka ei tosin ole piirretty, mutta Disneytä kuitenkin!) ja meillä oli tajuttoman hauskaa. Ne ovat iättömiä. Klassikoita.

Toinen asia, joka tekee näistä Disneyn piirretyistä klassikkoja, on niiden musiikki. Se on tarttuvaa, niissä huomaa tahtomattaankin laulavansa tai hyräilevänsä mukana. Ne ovat myös sellaisia, joista muistaa suurimman osan, vaikka olisi katsonut ne viimeksi esimerkiksi vuosi sitten. Meillä ainakin oli viime partioleirillä ihan hauskaa, kun laulettiin Disneyn lauluja ja melkein kaikki meidän pöydässämme lähtivät mukaan.

Myös jotkin lausahdukset vain muistaa. Minä ja paras ystäväni olemme katsoneet muutenkin nyt tänä vuonna Disneyn vanhoja piirrettyjä ja muilla on kieltämättä alkanut pikkuhiljaa palaa pinna meidän kanssamme, kun toistelemme samoja lauseita ja alamme nauraa päälle.

Pari moitteen sanaa kuitenkin Disneylle olisi. Miksi hyvät klassikot pilataan tyhmillä ja tylsillä jatko-osilla? Miksi ei enää uusia leffoja tehdessä panosteta laatuun, kiinnitetään vain huomiota siihen, että saadaan rahaa ja nopeasti? Harvemmin klassikoiden jatko-osat edes ovat hyviä. Meiltä kotoa löytyy muutaman leffan jatko-osat, mutta minä en henkilökohtaisesti pidä niistä.

Muoks:
Lainaus käyttäjältä: "tpi"
Tou Story on kyllä hyvä, mutta mistäs lähtien se EI ole ollut piirretty?
Kyllä tietokone-animaatiokin on nimenomaan PIIRROSfilmiä.
Ja mistäs lähtien se on ollut Disney-elokuva?
Disney on kyllä julkaissut ja levittänyt sitä, mutta Pixar EI ole Disneyn osa.

Ihminen on erehtyväinen. Anteeksi. Minä oletin, että se ei olisi piirrettyä, mutta kai se sitten on.
Ja kyllä minä sen luokittelisin Disneyn elokuvaksi, kun Disney kerran julkaisi ja levitti sitä.

tpi

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #62 : Elokuu 29, 2005, 13:03:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Anthea"
Niiden huumori ja tarinat vain tempaavat mukaansa. Viimeksi perjantaina katsottiin parhaan ystäväni kanssa Toy Story (joka ei tosin ole piirretty, mutta Disneytä kuitenkin!)

Tou Story on kyllä hyvä, mutta mistäs lähtien se EI ole ollut piirretty?
Kyllä tietokone-animaatiokin on nimenomaan PIIRROSfilmiä.
Ja mistäs lähtien se on ollut Disney-elokuva?
Disney on kyllä julkaissut ja levittänyt sitä, mutta Pixar EI ole Disneyn osa.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #63 : Elokuu 30, 2005, 17:23:22 »

Niinpä niin :) Olen samaa mieltä.

Sitä vain on kasvanut Disney -maailmaan. Ilman niitä piirrettyjä olisi jäänyt jostakin paitsi...

Minulle on vaikea sanoa mitään yksittäisiä suosikkeja valtavasta määrästä Disney -tuotantoa. Niitä on niin monia. Klassikoissa on sitä jotain ihanaa tunnelmaa, mutta myös uudempiin Disney -leffoihin on saatu sellaista kivaa huumoria mukaan. Harvoin sitä Disney -leffaan pettyy...

Mutta mainitakseni joitakin... Ensinnäkin Bambi. Sain Bambin videolla ollessani pieni. Muistan vieläkin, että istuin autossa se videokasetti sylissäni hyvin onnellisena, niin onnellisena kuin sen ikäinen voi asiasta olla. Bambi oli pitkään eräs suosikeistani. Ne ihanat eläinhahmot lumosivat minut täysin.

Leijonakuningas on myös aika legenda^^ Siinä on upeaa musiikkia ja kohtauksia. Siinä on tunnelmaa, ehdottomasti. Ja Timon ja Pumba ovat hauskat veijarit ;)

Sitten vielä ikiklassikko Pocahontas. Tuulen värit on vain niin täydellisen ihanan kaunis kappale. Paras Disney -kappale ikinä. Pocahontas oli myös lapsuuden suosikkejani. Sain synttärilahjaksi joskus ala-asteella jättimäisen Miiko -pehmolelun^^

Minulla oli myös videolla Pieni Merenneito. Haluaisin nähdä sen taas pitkästä aikaa, koska sitä videota meillä ei enää ole. Pieni merenneito oli myös loistava tarina ja pystyn vieläkin muistamaan hyvin sen erään laulukohtauksen. Ja se keltainen kala oli hauska vaikken muistakaan sen nimeä enää o_O

Haluaisin katsella noita englanniksi. Se olisi ihanaa. Ehkä sitten joskus ostan noita dvd:llä ja kattelen englanniksi. Joskus vanhana kun kaipaan lapsuuden muistoja ;)

Poissa Diella

• Vuotislainen
  • Enchanteresse
  • Tupa: Luihuinen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #64 : Syyskuu 02, 2005, 17:45:10 »
Kaikki Disney klassikot ovat ihania! Minä katselen niitä enää harvoin, mutta katselen kuitenkin ja minussa asustaa sellainen pieni lapsi aina ja minusta Disney leffoja voi katsella kuka ja minkä ikäinen tahansa.
Olen juurtunut niihin kiinni ja minusta on huippua katsoa niitä ainakin silloin tällöin ja joskus me kavereiden kanssa ihan porukalla katselemme niitä. (Joo, olemme 16 vuotiaita. :D)

Disney leffoista minulla ei ole oikeastaan suosikkeja, sillä ne kaikki on hyviä, mutta ainakin Leijonakuningas on yksi hyvä. Se on koskettava ja muutenkin kaunis elokuva, joka minun on aina silloin tällöin katsottava.

Eräs toinen leffa on Kaunotar ja Hirviö. Se on myös koskettava ja ehkä hieman surullinen elokuva, jonka on olen katsonut vain kerran ja siitäkin on aikaa. Se oli ihana.
“This moment will just be another story someday."

- Stephen Chbosky

Poissa hömppä

• pirtelö
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #65 : Syyskuu 07, 2005, 15:55:28 »
Ja minä myös rakastan Disneyn piirrettyjä! Ne on aina niin hauskoja romanttisia ja välillä surullisiakin sekä ehottomasti aivan loistavia! Parasta niissä ehkä on ne kappaleet, jotka jäävät vaan soimaan päähän. Elokuvien laulukohtaukset on aina hirmusen hienoja ja yleensä elokuvan parhaita kohtia.

Lapsena (ja kyllä vielä nykyäänkin) Disneyn piirrettyjä tuli katsottua paljon ja ne perinteiset sadut opin niin. Hieman vanhempana kun kuulin satujen alkuperäiset versiot olin jo niin aivopesty ;D, että olin sitä mieltä että eihän se noin oikeesti mene! Esimerkiksi Pieni merenneito on aika kaukana alkuperäisestä. Ei se toisn haittaa.

Pienenä suurin suosikki oli Aladdin, ihan niin yksinkertasesta syystä, että se oli meillä omana.. :) Ja tykkään siitä kyllä vieläkin.

Nykyään kaikkein eniten tykkään Kaunottaresta ja hirviöstä, koska pidän hirveän paljon kaikista niistä "esineistä", eli palvelusväestä. Ja se Vieraamme-kohtaus (siis se missä Bellelle tarjoillaan illallista) on taianomainen. Minäkin haluun ruokani niin.

Kolmas suosikkini on Pieni merenneito. Sen tarina on musta hyvä ja ne musiikit sekä merimaisemat..

Disneyn huono puoli on tosiaan niitten (huonojen) jatko-osien tuotto pelkässä rahanhimossa. Toinen huono asia on semmonen kaavan toistuvuus, aina onnellinen loppu (mikä kyllä niin hirveesti haittaa, nössö romantikko kun olen..) ja samankaltasten hahmojen toistuvuus. Ainakin aika monessa Disneyn leffoissa päähenkilöllä on kaksi hassua ja erilaista kaveria. Mutta se on pientä verrattuna siihen miten ihania elokuvia Disneylta on tullut.
Whoever said "let the best man win" forgot to ask girls to play.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #66 : Marraskuu 19, 2005, 21:25:16 »
Kukapa nyt ei rakastaisi Disney-klassikkoja?

Lainaus käyttäjältä: "Ibiza"
Niinpä niin :) Olen samaa mieltä.

Sitä vain on kasvanut Disney -maailmaan. Ilman niitä piirrettyjä olisi jäänyt jostakin paitsi...
Juuri minun ajatukseni! Olisimme kaikki Disney piirrettyjä katsellen kasvaneet lapsukaiset aivan erilaisia ihmisiä.

Itse en niinkään pidä näistä uusista Disney klassikoista. Vanhat ovat kymmenen kertaa parempia. Uusin, jonka olen katsonut, ja josta olen pitänyt taisi olla Lilo&Stitch.

Mutta kuitenkin, silloin ihanalla, ihanalla 90-luvulla tulleet, niitä minä rakastan! Mielestäni parhaimmat:

Aladdin
Rakastan tätä niin paljon. Vaikka tämä ilmestyi kun vuonna -92, jolloin olin noin kolme vuotias, muistan silti kun tämä hankittiin meille. Ja tätähän katsottiin. Sen huomasin erityisesti äsken, kun yritin alkaa tätä taas piiiiiiiiitkästä aikaa katsomaan - nauha venyttui ja särisi. Eli enää en pysty tätä ihanaista elokuvaa katsomaan. T.T Pitää ostaa uusi. Siispä tässä kaksi kysymystä teille, rakkaat vuotislaiset: Onko sitä enää myynnissä? Ja jos onkin, onko siinä uudet ääninäyttelijät, kuten Leijonakuninkaassa? *pelkää*
Kuitenkin, Aladdin on ehdottomasti yksi parhaimmista.

Leijonakuningas
Toinen, jota rakastan enemmän kuin mitään. Pelkään kovasti sitä päivää, jolloin tälle käy samoin kuin Aladdinille. Tänä syksynä katsoimme tämän englannin kielisenä yhdellä englannin kurssillamme. Ja SITÄ opettajamme ei olisi pitänyt tehdä, sillä se aiheutti minussa kauhean Disney-buumin, joka ei ole vieläkään mennyt ohi. Kuitenkin. Tämänkin muistan kun hankeimme. Ja tätäkin on katsottu, kun hankimme tämän katsoin tätä lapsena ensimmäisinä viikkoina non-stopina (ja äidilläni oli ihanaa kun kakara vain istui telkkarin ääressä). Ja tämä on myös yksi niistä harvoista elokuvista, jotka aina itkettää.

Kaunotar ja Hirviö
Katsoin tämän jokin viikko sitten, ja tuli niin nostalginen olo. Vaikka täytyy myöntää, että miten ihmeessä olen joskus lapsena saanut jopa selvää, mitä siitä jotkut sanovat. Katsoin sitä isosiskoni kanssa ja ina välillä toinen kysyi: mitä tuo sano tuossa? Mutta kuitenkin, asiasta toiseen, muistan ihme kyllä senkin kun saimme tämän elokuvan omaksemme. Tätäkin rakastan, vaikkenkaan yhtä paljon kuin kahta edellä mainitsemaani. Ja tätä äitinikin rakastaa. ^^

Näissä kolmessa Disney-klassikossa muuten on mielestäni ehdottomasti parhaimmat musiikit.

Muita mainitsemisen arvoisia on mielestäni nyt ainakin Pocahontas, Kaunotar ja Kulkuri ja Pieni Merenneito. Pocahontas meillä myös on omana, vaikka sen hankintaa en muistakaan. Kaunotar ja Kulkuri meillä on myös, mutta itseäänitettynä, herra tietäköön millä, kasetilla. Pientä Merenneitoa en ole nähnyt kuin kerran elokuvateatterissa, ikävä kyllä.

Täältä kotoa videohyllystä kyllä löytyy vaikka kuinka monta muutakin hyvää, joista pidän ehdottomasti, mutta en nyt jaksa mainita niitä (olen laiska).

Mutta kuitenkin. Yhteenvetona: rakastan suuresti Disney-klassikkoja. ne ovat osa elämääni.

*pakko nähdä Aladdin, pakko nähdä Aladdin, pakko...* Ei minulla vieroitusoireita ole, kuinka niin?

Nerdie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #67 : Marraskuu 19, 2005, 21:41:06 »
Disneyn leffat ovat elämän peruskivet, joiden avulla on lähdetty liikkeelle. Upeita.
Mutta tuoteaanko Disneyllä enää niitä upeita ihania klassikoita? Eläimellisiä satuja, prinsessasatuja? Onko sekin mennyt näihin surkeisiin Liloon ja Stichiin
ja muihin ihan hömpötyksiin? (Anteeksi ärsyttävä kritiikkini)

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #68 : Marraskuu 19, 2005, 23:26:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Vampyyrilapsi"
Lainaus käyttäjältä: "hömppä"
Disneyn huono puoli on tosiaan niitten (huonojen) jatko-osien tuotto pelkässä rahanhimossa.

Aivan. Itse olin saada kohtauksen, kun sain tietää, että Bambista tulee jatko-osa.

Mitä *tipahtaa tuolilta* Tuleeko Bambista jatko-osa? O.O ei voi tulla, eihän, sanokaa ettei se ole totta!?
Minua ärsyttää jo ne uudet dubbaukset siinä alkuperäisessä bambissa ja että siitä tulisi vielä jokin surkea jatko elokuva, ehkä vieläkin surkeimmilla äänillä. Voi surkeus
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #69 : Marraskuu 20, 2005, 00:13:38 »
Jep, Bambi ja metsän ruhtinas tms. on tulossa ensi vuonna.

Blastick

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #70 : Marraskuu 20, 2005, 13:36:25 »
Minäkin voin ilmoittautua vannoutuneeksi Disney-faniksi. :) Meillä taitaapi olla videona 18 Disneyn klassikkoa, 2 jatko-osaa (Leijonakuningas 2 ja Pocahontas 2) ja muutama muu Disneyn elokuva. Ihan uusia ei ole, kun suurin osa on ostettu noin 5-12 vuotta sitten. Mutta aivan loistavia ne kyllä ovat, ihanan hauskoja ja mukavia. On niitä katsottu vaikka kuinka monesti (muuta ei koskaan katsottukaan pienenä kuin Disneyn elokuvia ja muumeja xD) ja tuntuu että muistan vieläkin suurimman osan klassikoista aika lailla ulkoa. Suosikkejani ovat:

Leijonakuningas: On ensimmäinen elokuva, jonka olen koskaan nähnyt elokuvateatterissa. Taisin olla jotain 4-5 vuotias silloin. Eli reilu 10 vuotta sitten. Hurmaa yhä edelleen. Niin hauska ja myös surullinen. Musiikit ovat todellakin loistavat, kuten moni on sanonutkin. Timon, Pumba ja Zazu ovat lempihahmoni.

Tarzan: Tosi mukava, tykkään tästä paljon, enkä oikeastaan tiedä edes miksi. :) Musiikit kivoja ja hahmot myös. Tarina on mukava.

Pocahontas: Musiikki jälleen kerran ihanaa. Pocahontas on mielestäni tosi hauska elokuva, nauran aina etenkin Miikolle ja sille Percy koiralle. Ne vaan on niin hassuja.

damis

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #71 : Joulukuu 29, 2005, 14:30:22 »
Niin, pienenä Disney oli minulle käsite joka tarkoitti hyvää elokuvaa. Pidin Disneyn klassikot (joita minulla olikin paljon!) erillään muista videoista. Muttamutta, mielestäni osa näistä uusista ei TODELLAKAAN ansaitsisi tuota Walt Disney Klassikot -tunnusta. Se sopii niille upeille ja huolella toteutetuille satumaisille piirretyille mitä lapsena katsoin, niilel vanhoille. Kaunotar ja Hirviö, Lumikki, Tuhkimo, Hiidenpata... Nämä kaikki ovat ehdottomia klassikoita.

Mutta joku Keisarin uudet kuviot...??? Eh...

Nythän se Walt Disney Klassikot sarja on virallisesti loppunut, kun ne siellä lopettivat perinteisellä tavalla piirrettyjen leffojen tekemisen. Tietokonetekniikka kiri edelle.

Lisäksi minua ärsyttää se tyyli jonka he jossain vaiheessa ovat havainneet hyväksi ja käyttäneet sitä sitten kaikissa uudemmissa elokuvissa: pelle. Milloin se MUSHUttajalohikäärme, milloin Timon ja Bumba, milloin mikäkin. AINA, löytyy joku pelle... Esim. Kaunottaressa ja Hirviössä tutoa pelleä ei ehkä vielä ahdettu mukaan itsetarkoituksena, koska ei Könni minua ainakaan häiritse. =)

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #72 : Joulukuu 29, 2005, 18:50:28 »
Yksi klassikko on tietääkseni vielä tulossa, mutta sekään ei ole tätä "vanhaa" tyyliä, vaan tuo Pikku Kana Kananen olisi 45.klassikko.

narniadara

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #73 : Tammikuu 28, 2006, 14:53:23 »
Olen koko pienen ikäni rakastanut Disney leffoja, niissä on sitä jotain! Tällä hetkellä, kun kirjoitan tätä, katselen samalla Leijonakuningasta En ole katsonut pitkään aikaan, joten olikin jo korkea aika. Viime vuosina en ole näitä klassikkoja pahemmin katsellut, mutta nyt olen innostunut taas uudelleen. :)

Disneyt ovat erinomaisia monesta syystä, mahtava juoni, hahmot ja erityisesti musiikki. Saisikohan jostain niitä vanhoja Disneyn musiikki levyjä. hmm.

Lempielokuvani oli pitkään Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Pienenä katselin Herculesta joka päivä, joskus useammankin kerran päivässä. Nykyään suosikkini on Aladdin Ihana juoni, paras musiikki ja henki on hauska. ^^

Minä olen käynyt kahdesti Disney Land Pariisissa, ja unelmani on päästä Amerikkaan Disney Worldiin.

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #74 : Huhtikuu 17, 2006, 16:52:50 »
Jaahas, minä täällä tuputtamassa kaikille mielipiteitäni. Lapsena Disneyn filmit todella vaikuttivat tavalla tai toisella: leikkeihin ilmestyi hahmoja elokuvista, vanhemmat saivat kestää musiikkiosuuksia vaikkei nauha pyörinytkään ja opin uusia termejä. Ne saivat ajan kulumaan tehokkaasti ja suhteellisen hyödyllisesti, olivathan ne opettavaisia ja kilttejä tarinoita. Mutta en voi sanoa rakastavani Disney-klassikoita. Niiden katsomiselle on vain tiettyjä ajanjaksoja, joina tosin voin katsoa saman videon viisitoistakin kertaa peräkkäin. Elokuvat ansaitsevat kehuja musiikin, ääninäyttelyn ja ulkomuotonsa osalta, mutta minun kohdallani fanittaminen ja rakastaminen ovat liian vahvoja sanoja. Olen katsonut kaikki katsomani (Luoja mikä lause) Disneyn filmit suomeksi dubattuina, enkä ole vieläkään havainnut mitään ongelmaa siinä, että hahmojen suunliikkeet eivät täsmää puheeseen. Suomenkielellä laulettuina kaikki kappaleet oppii nopeammin ja ääniin on jo ehtinyt tottua niin vahvasti, ettei ulkomaalaisia versioita (ei kuitenkaan ehkä versioita…) voi katsoa haikailematta suomalaisten äänien perään.

Tällä hetkellä päällä on Pocahontas-jakso. John Smith on syntisen komea (vanhemmiten piirrettyjäkin katsoo sillä silmällä…) ja muitakin hahmoja silmäilee silkasta mielenkiinnosta. Kappaleita voisin laulaa täysin fiiliksissä, kun vain saisin taustanauhat ja omaa rauhaa (mitä nuorempana ei kaivannut.) Sanoitukset ovat ehkä hiukan pöljät, ainakin muutamassa biisissä, muttei se menoa haittaa, kun puitteet joissa ne esitetään ovat upeat. Olen erityisen tykästynyt lauluun, jossa valkoiset ja intiaanit kertovat kuinka tappavat kohta toisensa (englannin kielinen nimi on ilmeisesti ”Savages.”) Parasta Pocahontasissa on kuvernööri Ratcliffe. Hänen äänensä ja sen käyttö on upeaa! Mielestäni hänelle on annettu myös hauskimmat vuorosanat.
- Mitäs jos me törmätään inkkareihin?
- Teillä on pyssyt sitä varten. Ja nyt aseet olalle ja matkaan!
Toinen nyt vasta hauskaksi havaittu kohta on kun Kaarnamuori väittää, ettei hänen korvansa ole tuohesta ja kaksi pöllöä vilkaisee toisiinsa ei-vakuuttuneen näköisinä.

Melko useassa Disney-filmissä on muuten sivurooli langanlaihalle mieshenkilölle, joka tuo jotain ei-niin-kovin-suurta-ja-tärkeää-mutta-kumminkin koko elokuvaan. Esim. Pocahontasin Wiggins (Ratcliffen avustaja, jolla on aikaa askarrella omiaan) ja Notre Damen kellonsoittajan mustalaismies (kertoo tarinaa ja keekoilee pitkin elokuvaa.) Pienempänä pidin näistä hahmoista valtavan paljon, sillä niiden tekemisiä oli hauskinta seurata. Onko teillä jotain suosikki hahmotyyppiä?
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.