Kirjoittaja Aihe: Walt Disneyn klassikot  (Luettu 20507 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Rainy

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #75 : Huhtikuu 23, 2006, 19:50:38 »
Minä vihaan todella näitä uusia Disney-elokuvia, kuten Karhuveljeni Koda. Minä vain jotenkin INHOAN uusia Disneyn piirrettyjä. Tai siis, ei minulla mitään ole niitä vastaan, mutta en vain pidä niistä... Vanhat piirretyt ovat vain niin pajon ihanampia. Tuntuu, kuin vanhojen piirrettyjen tekemiseen olisi mennyt vuosi, ja uusien tekemiseen kuukausi. Vanhoissa piirretyissä kaikki on piirretty niin yksityiskohtaisesti, uusissa on suurinpiirtein vain tärkeimmät rajat...

Pidän Disneyn klassikkopiirretyistä. Siis niistä, mitkä kestävät jotain viisi-kymmenen minuuttia. Ne ovat todella hauskoja, varsinkin Aku Ankka piirretyt.

Oma Disney-elokuvasuosikkini on Bambi. Se on vain niin ihana, ja koskettava.
Aina, kun nään Bambin, alan melkein itkeä. Varsinkin siinä kohdassa, kun Bambi huomaa, ettei hänen äitinsä juossutkaan hänen mukanaan piiloon metsästäjiä. :( Se on niiiiin ihana kohta.

Toinen suosikkini on Lumikki ja seitsemän kääpiötä.
Jörö on idolini. x) Noei nyt sentään, mutta kuitenkin pidän piirretystä, koska... Itseasiassa, en tiedä miksi pidän siitä... Kunhan vaan pidän. x)

Minusta on typerää, että nyt lähiaikoina on tehty Bambiin jatko-osa. Uudet Disney-elokuvat ovat vaan niin ärsyttäviä. =/

Anteeksi, jos nyt loukkaan jotakuta teistä, joka pitää uusista piirretyistä, kaikilla on toki omat mielipiteensä, ja tämä nyt on minun omani.

Rainy

Voldyna

• Ankeuttaja
Vs: Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #76 : Heinäkuu 18, 2007, 21:33:37 »
Oi! Tämä aihe.

Omat lempparini ovat Pocahontas, Bambi, Pieni Merenneito sekä Kaunotar ja Hirviö.
Se täytyy sanoa, että en ole koskaan pitänyt siitä, että pistetään eläimet mukamas puhumaan ja vedetään niiden pohjalta elokuva (mm. Leijonakuningas ei tämän takia mieleeni ole), mutta kyllä Bambi on siltikin mahtava. Koskettava.

Juuri tänään katsoin Pienen Merenneidon. Ai että, itkin varmasti enemmän kuin puolet elokuvasta. Aivan mahtava!
Ja Pocahontasissa ei voi muuta kuin itkeä. Jatko-osasta tosin en pidä. Pilaa koko kauniin idean. :/
Kaunotar ja Hirviö taas ei itketä. Se on vain kaunis tarina, joka kyllä säväyttää, mutta minua ei itketä. Siltikin sitä rakastan!

Siinä siis neljä ehdotonta leffasuosikkiani. Pistän nämä jopa aivan ensimmäiseksi leffasuosikeissani, näiden jälkeen sinne sitten pääsevät muut Titanicit, Armageddonit ja tietyt harvat toimintaelokuvat.

nella

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Elokuu 04, 2007, 13:40:44 »
Tykkään todella paljon Disneyn klassikoista! Niitä on tullut katseltua monia monia kertoja. Lempparit ovat Leijonakuningas! Se on vaan niin mahtava, mutta surullinen kun Simban isä kuolee. Myös Aladdinia on tullut katseltua paljon pienempänä. Nyt on hauska seurata kun 5v. siskoni rakastaa Tuhkimoa, Lumikkia yms. Tuntuu, että kaikki tykkäävät Disneyn klassikoista :)

Minäkään en erityisemmin perusta näistä uusista Disneyn piirretyistä, eivät vaan ole läheskään niin hyviä kun vanhat kunnon klassikot!

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Elokuu 17, 2007, 15:24:41 »
Minä rakastan Disneyn klassikoita! Aivan ihania! Suurimpina suosikkeina Leijonakuningas, Kaunotar ja Kulkuri, Bambi... Ylipäätään kaikki missä on eläimiä! Ja Topi ja Tessu! Ihana! Eikös sekin kumminkin Disneyhyn kuulu? Niissä kaikissa Disneyn elokuvissa on niin kaunis musiikki ja hyvä ja nätti juoni! (jos juoni voi olla nätti).. Ihania!<3

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #79 : Elokuu 17, 2007, 16:33:09 »
Niinkuin moni muukin täällä rakastaa Walt Disneyn Klassikoita, niin myös minä! Niitä on totta kai tullut pienestä saakka katsottua, osaa useammin, osaa harvemmin. Ne on aina olleet sellaisia turvallisia, niissä on ollut ihania hahmoja ja tarinat on mitä erillaisempia ja rakastettavampia. Klassikoissa on myös upea musiikki, sekä loistavaa huumoria, mikä iskee vielä vähän vanhempanakin. Ne eivät vain koskaan vanhene.
Itse omistan monia VHS:ssänä, ja tarkoitus olisi ostaa niitä myös Dvd:lle, kunhan vain rahaa olisi. Leijonakuninkaan ostin dvd:enä, ja siitä se lähtee.

Suosikkini on ehdottomasti Leijonakuningas, siinä on ihana juoni, loistava huumori, kaunis musiikki ja koko tarina on vain niin koskettava. Muita lemppareitani on Pocahontas, jossa on upea musiikki. Koko Pocahontas on jotenkin kaunis elokuva, värit ja ympäristö missä he ovat. Olen myös aina tykännyt Aladdinista, vaikkei se ehkä ihan lempparini ollutkaan. Henki oli kuitenkin todellinen huumori pläjäys, ja tuli häntä useasti naurettua. Sitten Bambi, jota moni täällä on varmasti itkenyt. Kaunotar ja Hirviö ja Robin Hood olivat sellaisia mitä ei hirveästi tullut katsottua, mutta paras kaverini rakasti Kaunotarta ja Hirviötä joten hänen kanssaan sitä katsoin. Pieni Merenneito, Lumikki ja Peter Pan- kaikissa loistava tarina ja ihanasti huumoria.

Sitten löytyy totta kai: Tarzan, Dumbo,Tuhkimo, Ja ah niin ihana ja romanttinen Kaunotar ja Kulkuri, 101 dalmatialaista, Viidakkokirja, Aristokatit, Bernand ja Bianca Australiassa,Notre Damen kellonsoittaja. Niitä on hirveästi ja kaikki ovat loistavia elokuvia, jos top 3 on pakko valita niin: 1. Leijonakuningas 2. Pocahontas 3. Pieni Merenneito.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
« Vastaus #80 : Elokuu 17, 2007, 17:13:39 »
Ensimmäinen muistoni Disneyn piirretystä on kaukaa 60-luvulta, kun kaverin kanssa kävimme katsomassa Peter Panin. Se oli täyttä taikaa!

Nyttemmin on tullut VHS:t ja DVD:t ja mitä niitä on nyt uusia tulossakaan. Eli voi katsella mitä vaan ja milloin vaan ja kuinka usein vaan haluaapi. Katsoinkin tässä muutama päivä sitten taasen suosikkini: Mulanin. Yksi nainen pelastaa koko valtakunna. Siis nainen, jolla ei ole muuta arvoa kuin päästä kunniallisesti naimisiin ja saada mieluiten poikalapsia. (Oisinko pikkusen feministi?) Huumoriakin on sopivasti: Mushu, lumesta "poksahtelevat" rosvot. Ja tietysti rakkautta. Pidän myös musiikista, joka on kaikissa Disney klassikoissa viimeisen päälle hiottua.

Toinen suosikkini on Alladin. Loiri henkenä on mielestäni paras dubbaus ikinä.

Mutta kaiken kaikkiaan vanhemmat filmit ovat jotenkin... no, parempia. Ei niin massatuotannon tuntuisia.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #81 : Elokuu 18, 2007, 10:01:18 »
Disneyn klassikot ovat kyllä täydellisiä elokuvia, varsinkin ne vanhemmat, näistä uudemmista, koneella tehdyistä animaatioista en pahemmin perusta. Mutta ne vanhat ovat kyllä todella hyviä elokuvia. Vaikka ne on suunnattu lapsille, ne tarjoavat paljon myös vanhemmalle väelle ja niissä on aina jokin opetus. Suosikkejani ovat Bambi, Leijonakuningas, Dumbo, Topi ja Tessu, Aristokatit ym., joissa eläimet ovat pääosassa.

Näitä on aika vaikea asettaa paremmuusjärjestykseen, mutta sanotaan nyt vaikka niin, että Bambi ja Leijonakuningas jakavat ykkössijan. Ne ovat hyvin samantyyppisiä elokuvia, sillä niissä on lähes identtinen juoni; kummassakin päähenkilö syntyy hallitsijan pojaksi, hänellä on yksi vastakkaista sukupuolta oleva ystävä, menettää toisen vanhemmistaan sekä lopulta hänestä tulee uusi hallitsija ja hänen lapsuudenystävästään puolisonsa. Nämä ovat myös hieman surullisia elokuvia, sillä päähenkilö menettää toisen vanhemmistaan, mikä on minusta vain hyvä juttu, sillä minusta on hyvä, jos lapsille opetetaan myös vakavia elämänasioita eikä pelkästään hauskoja. Musiikit ovat myös kauniita sekä maisemat ja juoni hienoja.

Myös Topi ja Tessu on upea elokuva. Siinäkin tapahtuu hieman surullisia asioita, mutta myös huumoria on mukana ja juoni on tässäkin elokuvassa loistava.

Dumbosta pidän myös paljon, vaikkei ehkä ihan suosikkini ole koskaan ollutkaan. Se Timotei-hiiri oli kyllä aika hauska.

Aristokateista pidän myös. Siinä on hyvä juoni sekä kohtalaisen paljon huumoria mukana.

Näistä jatko-osista en pahemmin perusta. Ne tekevät jotkin asiat epäselviksi, niissä on huonompi juoni sekä hahmot ja maisemat ovat usein hieman huonommin piirrettyjä.

Sanotaan nyt vielä tämä paremmusjärjestys top 4:

1. Bambi/Leijonakuningas
2. Topi ja Tessu
3. Dumbo
4. Aristokatit
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2007, 13:28:42 kirjoittanut Hartsa »
Terve kaikille!

Joa

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Elokuu 18, 2007, 20:52:26 »
Disneyn elokuvat ovat niin ihania ^^
Parhaita on ehkä Leijonakuningas, Bambi, Mulan, Pieni Merenneito ja  Pocahontas.

Noista kaikki muut paitsi Pieni Merenneito ja Leijonakuningas ykkönen löytyvät kotonta videolta.

Kaverillani on paljon Disneyn elokuvia kasetilla. Pienempänä katsottiin niitä aina "himona" (no joo, minä aina ehdotin että katsotaanko sitä ja tätä... Mutta pakkohan se tilaisuus oli käyttää hyväkseen kun toisella näitä elokuvia riitti!). Ja tulevaisuudessa kenties katselemme niitä uudestaankin, jos sopiva väli tulee.

Ja yleensä niissä elokuvissa tulee kyynel silmään. (mahtavasti ilmaistu)

tikkutäkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Syyskuu 03, 2007, 20:18:20 »
Mie RAKASTAN!! Pientä Merenneitoa....se saa mut aina itkemään. Itselläni ei ole tuota ihanaa elokuvaa, vaikka haluaisin sen. Laulut ja hahmot tekevät siitä ihanan. Leijonakuningas on myös aivan ihana elokuva. Itken vieläkin Mufasan kuolemalle, joka on niin surullinen(laulu ja Simban nyyhke): " isä, isä mennään jo kotiin(vetää isää korvasta)isä pakko mennä kotiin. Isä! HEI! JOKU! kuka tahansa....voi ei" itkee kun kirjoitta... Toi on siis se kohta mille mä aina itken. Kaikki koskettavat laulutkin ovat ihania kuten Tunnetko jo rakkauden. Leijonakuningas on minulla ja myös sen toinen osa. Aristokatit ovat olleet todella hyviä(katson näitä joskus). Musiikki on mahtavaa esim. Katti tahtoo olla jokainen. Kaunotar ja Hirviö on myös ihana.Rakastan tietysti kaikkia Prinsessa satuja :D

Top 5
-Leijonakuningas
-Aristokatit
-Pieni Merenneito
-Disneyn Prinsessa sadut

E chan

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Syyskuu 14, 2007, 18:01:33 »
Minä pidän disneyn klassikkoelokuvista ehkäpä Dumbosta. Dumbo on minusta kovin hellyyttävä olento, kaikessa viattomuudessaan :D Kun disney channelilta tuli elokuva, veljeni huusi minut siten katsomaan. Ja voi, karkotin itkullani veljeni pois sohvalta ^^ Surullisin kohta on minusta tietenkin se, kun dumbo menee illalla äitinsä "häkin" luokse ja sitten he koskettelevat kärsillään, ja sitten soi surullinen musiikki taustalla. Leijonakuningas, kyllä kaikki tietää miksi. <:') MUtta ei sovi unohtaa suloista Bambia. Bambi-parka ei osaa luistella:D

Top 5
~Dumbo
~Leijonakuningas
~Bambi
~Mulan
~OMG it's Topi ja Tessu!

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #85 : Marraskuu 25, 2007, 23:17:40 »
Vanhimmat Disneyt on parhaita. Lempileffani ovat Bambi ja Kaunotar ja Kulkuri. Bambi siksi, että siinä on todella kauniit maisemat ja paljon vaan sellaista maisemien kattelua ja hauskoja lauluja. Kaunotar ja Kulkuri siksi, että koirat on ihania, ja itken aina kun katson ko. leffan (siinä kohtaa, kun Kaunotar joutuu rankkurille, ja lopussa, kun Jalo jää vaunun alle).

Uusin Dinsey- leffa, minkä olen nähnyt, on Bambi 2. Se oli yllättävän hyvä, eihän sitä voi edes verrataa ykköseen, mutta se oli hauskaa ajanviihdettä ja Ronno oli suloinen. Kauhulla ajattelen, millainen Topi ja Tessu 2 mahtaa olla... Kuulemma Topi lähtee siinä laulajan uralle... (Ihmettelin ensiksi, että miksi Topi ja Kettu- kuulostaa niin oudolta, mutta sitten muistin, että se onkin Topi ja Tessu :D)
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Marraskuu 26, 2007, 10:45:21 »
Ah, nämä ovat niin loistavia ja suorastaan legendaarisia.

Normaalit elokuvat, joissa jossain kohtiin lauletaan, ovat minusta perin huvittavia, mutta näissä Disneyn elokuvissa se on melkein se valttikortti ja sopii aina täydellisesti elokuvaan. On myös hienoa, että niissä on surua, iloa, naurua, vitsejä.. Eikä vanhempakaan katsoja tunne itseään vaivaantuneeksi katsoessaan näitä.

Lempielokuviani ovat ehdottomasti Kaunotar ja hirviö (jonka katselua olen suunnitellut viimeisen kuukauden varmaan), ja Aristokatit sekä Aladdin. En ainakaan huomannut, että kukaan muu olisi Aladdinia maininnutkaan o.O

On huvittavaa katsoa näitä kyseisiä elokuvia, kun huomaamattaan alkaa laulaa elokuvan henkilöiden mukana. Ihme, että nämä kasetit meillä vielä ainakin toimivat, kun lapsena niitä tuli kyllä kelattua ja katsottua puhki aika urakalla.
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #87 : Marraskuu 28, 2007, 14:36:00 »
Oih! Disney on vaan niin hyvä! Niitä elokuvia on katsottu monta kertaa (osa videoista, on jopa niin moneen kertaan katsottu, että se kuvanauha on mennyt aika huonoon kuntoon :D)

Pienenä katselin niitä aina mummini kanssa. Nykyään tulee katsottua yksin, veljeni kanssa (12 v) tai kaverin/kaveriporukan kanssa.  Niiden kanssa aika kuluu kuin siivillä! :D Niissä on myös nostalgisia muistoja. Ah, kun disney on hyvä ;)

Jatko-osista voisin sanoa vielä sen, että mielestäni ne jakautuvat kahteen osaan. On niitä, jotka on tehty ajatuksella ja sitten niitä, jotka on tehty rahan toivossa. Legendaarisin esimerkki tästä on 101 dalmatialaista. Jatko-osa on nimeltään 102 dalmatialaista. Loogista, eikö? Seuraava osa on sitten nimeltään 101 dalmatialaista 2 (toivottavasti en nyt ihan metsään mene. Näin ainakin muistelisin. Tai sitten olen vain jotain viron halpis leffoja katsellut :P)

Esimerkiksi Leijonakuninkaan jatko-osa on ihan mahtava ja ehdottomasti katsomisen arvoinen. Leijonakuningas on muutenkin yksi suosikeistani. Eikös siitä ole 3 osakin tulossa/tullut? Vai olenko lukenut väärin?

Disneystä minulla riittäisi juttua vielä vaikka kuinka, mutta tulen sitten myöhemmin jatkamaan. En viitsi mitään kilometri-viestiä tehdä, jota kukaan ei jaksaisi lukea :D

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Marraskuu 28, 2007, 17:56:05 »
Minäkin edustan sitä koulukuntaa, jonka mielestä ne vanhat klassikot rokkaavat nämä uudet piirretyt mennen tullen. Tiedä sitten mistä johtuu - vanhojen piirrettyjen tarinat ovat jotenkin elävämpiä ja kiehtovampia. Ehkä siihen vaikuttaa juuri se, että uudet Disneyn elokuvat on tehty tietokoneilla. Arvostan ihmiskättä enemmän kuin tietokoneen tuotoksia.

En minäkään silti kaikista Disneyn vanhoista piirretyistä pidä. Esimerkiksi 101 dalmatialaista ei koskaan erityisemmin viihdyttänyt minua, ja Bambi oli mielestäni kamalan ahdistava (ehkä siksi, että Bambin äiti kuoli). Pinokkiostakaan en hirveästi pitänyt. Ehdoton suosikkini on iki-ihana Kaunotar ja Hirviö (jonka muuten näin musikaalina kuun alussa, oli aivan ihana!), ja hyvän vastuksen antavat Leijonakuningas, Pieni Merenneito, Robin Hood, Aladdinin Taikalamppu, Pocahontas, Peter Pan, Prinsessa Ruusunen, Miekka Kivessä ja Notre Damen Kellonsoittaja. Uudemmista myös Herkules, Tarzan ja Mulan ovat vielä ihan hyviä, kun siitä eteenpäin en ole erityisemmin pitänyt Disneyn tuotoksista. Minua harmittaa, etten koskaan nähnyt sellaisia piirrettyjä kuin Hiidenkirnu tai vaikkapa Pelastuspartio Bernard ja Bianca (vai mikä sen nimi nyt olikaan).

Minä en voi kyllä käsittää, miksi Disney julkaisee näitä juhlapainoksiaan piirretyistä ja sitten vetää ne pois markkinoilta. Se on saanut minut repimään hiuksiani useammin kuin kerran. Olen esimerkiksi etsinyt varmaan jokaisesta eteen sattuneesta tavaratalosta Kaunotar ja Hirviö -dvd:tä, mutta eipä ole löytynyt. Pistää kyllä vihaksi. Onneksi sisareni onnistui löytämään antikvariaatista vanhan vhs-version (joku hullu oli päättänyt luopua tästä helmestä). Pelkään päivittäin tuon kasetin "kuolemaa". No, minä elän toivossa ja odotan, että ilmestyisi taas joku uusi juhlapainos kyseisestä elokuvasta.

En jaksanut ryhtyä selaamaan koko topikkia läpi, on nimittäin pieni kiire tässä, joten anteeksi, jos tuon esiin jo täällä käsitellyn asian. Editoin vaikka viestiäni sitten, kun olen ehtinyt lukea aikaisemmat viestit. Ajattelin kuitenkin kysäistä, että oletteko te huomanneet Disneyn elokuvissa mitään suoria viittauksia muihin elokuviin tai muuta vastaavaa? Itse olen kuullut juttuja Mikki Hiiren päistä, jotka leijuvat pilvissä ja samaten kaikenlaisista arveluttavista teksteistä, mutta niitä en kyllä ole tullut huomanneeksi. Silmiinpistävimmät viittaukset olen minäkin sokea huomannut. Esimerkiksi Herkuleksessa päähenkilö (lue: Herkules) on pukeutunut Leijonakuninkaan Scarin nahkaan, ja se vinksahtaneen näköinen ukko maalaa hänen kuvaansa johonkin ruukkuun. Olin aika pieni, kun näin elokuvan ensimmäistä kertaa ja voitte kuvitella, että se aiheutti pientä hilpeyttä. Toinen selvä viittaus oli Tarzanissa. Kohtauksessa, jossa gorillat osuvat Porterien leiriin, näkyy aivan selvästi Rouva Pannu ja Kippo Kaunottaresta ja Hirviöstä. No, eivät tietenkään nämä henkilöt itse, mutta muistatte kai teepannun ja teekupin? No, Tarzanissakin nämä vilahtavat pari kertaa, mutta ei aivan yhtä elävinä kuin Kaunottaressa ja Hirviössä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Ben eneth

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Joulukuu 05, 2007, 17:34:55 »
Ihana, ihana aihe! Näitä muisteluita kaipasinkin.

1) Minä en nyt listaa lempielokuviani, koska en ole katsonut Disneyn leffoja kokonaisuuksina pitkään aikaan. Yleisemmällä tasolla muistelen kuitenkin, että 90-luvun elokuvat iskivät minuun eniten. 90-luku oli selkeästi jonkinlainen tyttöenergian vuosikymmen - kyllä, Spice Girls - silloin Tuhkimon, Ruususen, Marian-neidon ja muiden prinsessojen rinnalle nousivat itsenäiset naiset Pocahontas, Esmeralda ja Mulan, jotka panivat kovasti hanttiin. Kaikilla musta tukka ja pää täynnä pippuria: se oli aika uutta. Voi, miten me jaksoimmekaan hokea aina uudelleen tuota repliikkiä ainoa houkka jonka näen täällä olet sinä... :)

2) Lempileffojen sijasta listaan lempikohtauksiani, koska olen viime aikoina törmännyt niihin YouTubessa. Yksittäiset laulukohtaukset toimivat minusta parhaiten, koska ne ovat verbaalisesti (ja musiikillisesti) kunnianhimoisimpia. Ykkösesimerkkinä:

Notre Damen kellonsoittajan Hellfire, jossa Frollo hekumoi Esmeraldalla takkansa ääressä. Tämän laulun sanat ovat paljon pliisummat suomeksi: englanniksi ne ovat jo sen tasoiset, että ei arvaisi katsovansa lastenelokuvaa. This fire in my skin... Her scolding (vai oliko se smold'ring) eyes scorching my soul... I feel her, I see her... This burning desire... Se on huikea kohtaus siksikin, että se on hyvin lähellä Victor Hugon alkuteoksen goottilaista tunnelmaa.

Tämän pariksi sitten tietysti houkkien juhlan kohtaus Dance La Esmeralda (se missä Esmeralda kiehnää Frollon sylissä): siinä on tiettyä erotiikkaa (tämä ei siis ole lempikohtaus sen takia! vaan juuri siksi, että se saa ymmärtämään Frolloa eri tavalla).

Leijonakuninkaan prologi on myös upea: paitsi että se on kaunis, siinä myös koko lähtöasetelma ja päähenkilöt kyetään esittelemään ilman ainuttakaan repliikkiä. Kaikkein mieleenpainuvin Disney-aloitus!

Ja Robin Hoodista alun kohtaus, jossa Robin ja Pikku John ryöväävät prinssi Johnin. On ovela veto tehdä tarinan päähenkilöistä elukoita: Robin on niin... kettu.

3) Palatakseni lopuksi tuohon Notre Dameen, se on minusta yksi hyvä esimerkki siitä, että Disneyn klassikot eivät aliarvioi lapsia. Aiheet on yleensä otettu ihan vakavissaan historiasta, kirjallisuudesta ja mytologiasta, eikä esimerkiksi Hugon synkkääkin synkempi Pariisin Notre Dame ole tosiaankaan helppo kirja! Senkin takia Hellfire tuntuu niin hyytävältä.

Tuo alkuteos on tietysti aivan mahdoton lastenelokuvaksi: (spoil ;) Esmeralda on enkelimäinen mutta melko aivoton pissis, joka haikailee Fébuksen perään, joka puolestaan on elosteleva roisto ja naistenmies; ja lopuksi kaikki kuolevat: Esmeralda itse hirsipuussa, Quasimodo muuten vain suruun tapettuaan ensin Frollon...

Mutta eivätpähän ole elokuvantekijät pelänneet tarttua aiheeseen!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2007, 03:00:20 kirjoittanut Ben eneth »

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #90 : Maaliskuu 05, 2008, 07:45:08 »
Löysinpäs tuossa yhtenä päivänä viimevuonna youtubesta leijonakuninkaan jonkun kappaleen (taisi olla Vallan saan) ja rakastuin siihen heti. Sitten vähän tutkin niitä muitakin kappaleita ja rupesin ihmettelemään, että miksi en ole katsonut näitä pitkään aikaan. Jo puoli vuotta olen lainaillut kavereita Disneyn filmejä ja katsonut niitä silmät pyöreinä.

Mulania en meinannut katsoa, kunnes eräs henkilö youtubesta suositteli. Tällä hetkellä se on kyllä kaikista paras. Varsinkin Mushu, niin se pieni lohikäärme. Sillä on kyllä kaikista parhaat jutut koko elokuvassa. Suomalainen ääni oli sille kyllä täydellisesti valittu, vaikka minua häiritseekin vähän se, että sen ääninäyttelijä on Nemoa etsimässäkin se isätyyppi.. "Voi, mun puputossut sai just sätkyn" Nerokasta :D

Leijonakuninkaat lainasin yhdeltä kaverilta, jolla oli yköne ja kakone. Katsottiin ne toisen kaverin kanssa putkeen ja lauloin itseasiassa kaikessa mukana, kun olin kuullut ne jo niiin monta kertaa. Jotenkin en pidä Simbasta ja Nalasta kun ne on kasvanut isoiksi. Simba varsinkin on sen jälkeen iljettävä. Mutta, Timon ja Pumba jyrää!

Herkules pitäisi vielä ainakin katsoa. Se on aina ollut lempparini, olen aina pitänyt muinais Kreikasta. Hadeksen töppäykset ovat kyllä niitä koko Disney jutun parhaimistoa. Kylläkin, päähenkilö Herkules on erittäin iljettävä kaikkine jumalvoimineen, että hyi kalama.

Youtubessa on kauhea kiistely siitä, onko Arielin alkuperäissuomalainen ääni paras vai 1998 versio. Eli siis Johanna Nurmimaa vai Nina Tapio. Minä olen Ninan kannalla, koska Johannan ääni on liian vanha 16-vuotiaalle tytölle. Arielissa kappaleet ovat aivan omaa laatuaan ja tarina on koskettava. Ja prinssi Erik on kamala ;D Kakkosessa Arielista on tullut yhtä iljettävä kuin Erikistä, enkä pidä siinä elokuvassa kenestäkään muusta kuin Hui-pingviinista ja Hoi-hyljeestä (muistaakseni ne meni noin)

//Niin no Hipiä en kyllä meinannut muistaa :D Vaikeat nimet ^^
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2008, 14:54:35 kirjoittanut Sieppeli »
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #91 : Maaliskuu 05, 2008, 09:20:03 »
Itseasiassa nimet ovat Hip ja Hoi :D "Titaani-Hip ja Höyry-Hoi on sankarit vailla vertaa!" :D

Franklin

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Maaliskuu 09, 2008, 19:44:01 »
Minäkin tykkään kaikista Disneyn klassikoista (tai ainakin monesta). Lumikki, jota en nähnyt riittävästi oli varmasti lemppari ja Leijona kuningas on tämän hetkinen suosikki. Musiikeista en tykännyt ikinä enkä kyllä vieläkään. Ja Tuhkimoa on katsottu mummolassa kymmeniä kertoja..:)

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #93 : Maaliskuu 10, 2008, 19:33:33 »
Minäkin edustan sitä koulukuntaa, jonka mielestä ne vanhat klassikot rokkaavat nämä uudet piirretyt mennen tullen. Tiedä sitten mistä johtuu - vanhojen piirrettyjen tarinat ovat jotenkin elävämpiä ja kiehtovampia. Ehkä siihen vaikuttaa juuri se, että uudet Disneyn elokuvat on tehty tietokoneilla. Arvostan ihmiskättä enemmän kuin tietokoneen tuotoksia.

Niin, mutta nykyään ei disneyltä tule mitään mitä voisi sanoa klassikoksi. Se taisi päättyä siinä leijona kuninkaan ja pocahontaksen aikoihin. Minusta sen jälkeen disneyltä ei ole tullut kunnollista elokuvaa mikä ansaitsisi Klassikon arvonimen. Esim. leijona kuninkaassa näkyy että siihen on panostettu ja se on tehty tunnolla. Mutta jos vertauskohteeksi otetaan hieman uudempi elokuva kuten Lilo ja Stitch, niin kyllä kai siinä näkee että kumpi on parempi tai oikeastaan kumpi on klassisempi elokuva.

Mutta toivon hartaasti että Disney tekisi sen hyvän teon että palaisivat takaisin käsin piirrettyihin elokuviin. Nämä 3D animaatioelokuvat ovat jotain niin kamalia että... sille ei löydy sanoja... Ehkä olen 'vanhanaikainen' mutta niin se vaan on että 2D animaatiot ovat paljon parempia ja yksin kertaisesti kauniimpia. Enpä usko että Disneyltä tulee enää mitään vanhoihin klassikoihin verrattavaa elokuvaa jos he jatkavat näitä 3D elokuvien tekoa...

Näistä uusimmista  elokuvista parhaat ovat kyllä Tarzan ja Mulan. Vaikkei minua tuo villimies kiinostakkaan yhtään niin täytyy sanoa että kyseisessä elokuvassa on asioita mitä leijonakuninkaassa arvostan; loistavat maisemat ja musiikki. Jos elokuva olisi keskittynyt eläimiin voisi Tarzan ollakkin lempari Disney elokuva leijona kuninkaan kanssa. Mulan taas on erillainen Disney elokuva. Hieman synkempi ja vakavampi mitä muut elokuvat. Ehkä näyttävin kohtaus Diseny elokuvissa on se missä nää Hunnit hyökkää sitä lumirinnettä alas Mulanin joukkoja päin. Se on aikas hienoa kateltavaa^^

Mutta kyllä mun lempi Disneyt on Leijona kuningas, Bambi sekä Pocahontas. Kaikissa kolmessa on loistava tarina (ainoat mitkä on saaneet mut kyyneleihin edes jossain kohtaa), ihanat taustat ja mahtava musiikki (noh, bambi on poikkeus tässä asiassa...). Saisivat ottaa mallia näistä klassikoista nää nykyset animaattorit siellä Disneyssä.

Asia mikä ärsyttää on se että Disney tekee klassikkoelokuvista jatko-osia. Voi hyvä luoja kun ne älyis lopettaa ne. Verrattuna ykkös osiin nää jatko-osat ovat lähinnä rahastusta jotka on tehty yhtä 'taidokkaasti' kuin disneyn piirettysarjat tv:ssä (eli ei niin tunnollisesti).
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #94 : Maaliskuu 10, 2008, 21:47:19 »
Klassikon jatko-osat on jo aikaa sitten päätetty lopettaa. :)

Tairrie

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Maaliskuu 13, 2008, 20:54:05 »
Niin, mutta nykyään ei disneyltä tule mitään mitä voisi sanoa klassikoksi. Se taisi päättyä siinä leijona kuninkaan ja pocahontaksen aikoihin. Minusta sen jälkeen disneyltä ei ole tullut kunnollista elokuvaa mikä ansaitsisi Klassikon arvonimen. Esim. leijona kuninkaassa näkyy että siihen on panostettu ja se on tehty tunnolla. Mutta jos vertauskohteeksi otetaan hieman uudempi elokuva kuten Lilo ja Stitch, niin kyllä kai siinä näkee että kumpi on parempi tai oikeastaan kumpi on klassisempi elokuva.

Sinusta siis klassikoiden aikakausi päättyi Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen aikoihin? Entäpä Mulan, Notre Damen kellonsoittaja tai Fantasia 2000? Eivätkö ne ole myös Disneyn klassikoita?

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Maaliskuu 13, 2008, 22:15:40 »
Itsa ainakin lasken myös Lilon ja Stitchin klassikoksi. Kyseinen elokuvahan on todella nätti ja käsin piirretty (kuulemma siinä ei ole ollenkaan tietokoneanimaatiota - toisin kuin esimerkiksi Leijonakuninkaassa. En ole tästä kuitenkaan aivan 100% varma, korjatkaa jos olen väärässä), eikä juonikaan ole mikään täysin ala-arvoinen. Sitä paitsi siinä on Elvistä!

Mulanin jatko-osa oli mielestäni omituinen, ehkä omituisin kaikista jatko-osista. Koko idea oli huono, kun ottaa huomioon miten ensimmäisessä elokuvassa Mulan menee avioliittojen järjestäjälle - ja seuraavassa elokuvassa keisarilliset prinsessat hihkuvat, kuinka tahtovat olla "kuin muut tytöt". O_o

Disneyltä on muuten tullut myös hyviä tai ainakin siedettäviä jatko-osia - Aladdin: Varkaiden kuningas ei muistaakseni ole ollenkaan huono.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Maaliskuu 16, 2008, 14:48:59 »

Sinusta siis klassikoiden aikakausi päättyi Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen aikoihin? Entäpä Mulan, Notre Damen kellonsoittaja tai Fantasia 2000? Eivätkö ne ole myös Disneyn klassikoita?

Ovat, kaiketi kaikki Disneyn elokuvat nimitetään virallisesti klassikoiksi kun ne tulevat elokuvatiettareihin tai ulos kansan nähtäville mutta itse en pidä niitä uusimpia filmejä yhtään niin klassikkoina kuin mitä nyt disneyn leffat parhaimillaan ovat.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #98 : Maaliskuu 16, 2008, 20:37:29 »
Eivät kaikki Disneyn elokuvat (eivät edes piirretyt) ole klassikoita, saanen huomauttaa. :) Mutta aivan liikaa niitä on viime aikoina tullut, eikä ole kunnolla panostettu laatuun. Kunhan vain on jotain kaapaistu kokoon.

Tairrie

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Maaliskuu 16, 2008, 21:11:54 »
Virallisilla suomalaisilla Disney-sivuilla kuitenkin klassikoiksi lasketaan myös Mulanista ja Tarzanista Atlantikseen ja Lehmäjengiin asti.

En tiedä, mutta omasta mielestäni ainakin Notre Damen kellonsoittaja on kuitenkin klassikkoa parhaimmillaan.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2008, 21:19:05 kirjoittanut Kellopeliappelsiini »