Kirjoittaja Aihe: Walt Disneyn klassikot  (Luettu 29670 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa HKR

• Vuotislainen
    • http://www.hanna-kaisa.net
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #25 : Huhtikuu 15, 2004, 21:52:02 »
Oi, täällähän on topikki ihan mua varten! :) Mä rakastan Disney piirrettyjä!
Ne on uskomattoman ihania.. Tänä vuonna liityin filmklubiin ihan vaan sen takia, että saan helposti ja suht. edullisesti hankittua lemppari Disney leffani DVD:inä. :) Nyt niitä onkin kertynyt kiitettävät 14 ja lisää toivottavasti tulee. :)
Lemppareitani on mm. Leijonakuningas (ensimmäinen DVD minkä hankin), Dumbo, Kaunotar ja Hirviö,  Bambi, Tuhkimo ja uusimmista ihana Karhuveljeni Koda. :)
Leijonakuningas on kuitenkin se joka minut joka kerta saa unohtamaan muun maailman.  Odotan jo innolla Bambin platinum editionia, joka pitäisi julkaista (ainakin jossain päin maailmaa) maaliskuussa 2005.

On erittäin harmi, että jossain vaiheessa leffaan tuleva Home on the Range on Disneyn viimeinen 2-D animaatioleffa (siis vanhanaikainen animaatioleffa kuten Leijonakuningas, Dumbo, Kaunotar ja Hirviö etc..) . Tulevaisuuden Disney animaatioleffat tulevat olemaan tietokoneanimoituja 3-D leffoja, siis sellaisia kuin Nemoa Etsimässä, Toy Story, Ötökän Elämää, Monsters Inc.. etc.. :(

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #26 : Huhtikuu 15, 2004, 23:29:25 »
HKR, tästä lähtien olet uusi paras ystäväni! *wirn* Tiedätkö koska Aladdin tulee myyntiin? Siitä oli joskus home-entertainmentissa puhetta, mutta ajattelin että tiedät varmaan enemmän. Valista meitä, jookos? *hymy*

Poissa HKR

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #27 : Huhtikuu 16, 2004, 00:30:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Peetuli"
HKR, tästä lähtien olet uusi paras ystäväni! *wirn* Tiedätkö koska Aladdin tulee myyntiin? Siitä oli joskus home-entertainmentissa puhetta, mutta ajattelin että tiedät varmaan enemmän. Valista meitä, jookos? *hymy*

Voi kiitos, säkin oot mun uus paras ystävä! *hymy*
Aladdinistakaan ei valitettavasti ole varmaa tietoa, mutta jenkkilässä platinum edition julkaistaan lokakuussa, tänä vuonna. Eli olettaisin, että samoihin aikoihin tai viimeistään joulumarkkinoille se saadaan tänne Suomeenkin *odottavainen katse kohti tulevaisuutta*.  :)

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #28 : Kesäkuu 09, 2004, 18:37:20 »
Oioih, pienenä minä rakastin Walt Disneyn piirrettyjä. Juuh, ja niitä keräytyikin video hyllyyn kymmenittäin. Aina kun mummo tuli kylään niin uusin Disney piirretty piti myös tuoda.

Parhaita Disneyn piirrettyjä ovat:

Bambi
Bambi on niin ihana. Kaikki ne metsän eläimet olivat niin suloisia. Pienenä minä aina itkin kun Bambin äiti kuoli. Ja siinä aika lopussa muistaakseni syttyy metsä palo. Se Bambin jänis-kaveri on ihana, mikä sen nimi oikeen olikaan, Rumpali?

Tuhkimo
Tuhkimoa katselin monia kertoja viikossa joskus pienenä. Se oli myös tosi ihuna. Ne oli kivoja ne kaikki eläimet, kuten hiiret Huli ja Vili ja sitten se kissa Lucifer, vai mikä olikaan. Ja se paha äitipuoli, oli niiden ylimielisten tyttäriensä kanssa ilkeitä ja vähän jo naurettaviakin.

Peter Pan
Minäkin tykkäsin Peter Panista. Se Kapteeni Koukku oli hyvä tyyppi. Ja Helinä-keiju. ^^ Myös se yks hassu krokotiili, joka aina odotti siinä laivan vieressä, että joko sieltä lankulta joku tippuisi sen suuhun. Ja eiks sen krokotiilin suussu ollu kerran herätyskellokin? :P

Lumikki ja seitsemän kääpiötä
Juu, ja vielä tämä. Lumikista olen aina myöskin tykännyt. Oi ne kääpiöt. Sulosia oli. Vilkas varsinkin, kun se ei osannu puhua. Jörökin oli just hyvä hemmo. Pitäisi varmaan katsoa Lumikki lähiaikoina kun ei muista siitä paljon mitään mieleen..?

Marizki

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #29 : Kesäkuu 19, 2004, 13:32:38 »
Leijonakuningas on yksi parhaista Disney-elokuvista, pienenä minua itketti aina kovasti kun se Mufasa kuoli, se on katsottu niin monesti että melkein osaa ulkoa mitä ne sanoo.. .wirn
Myöskin Topi ja Tessu on ihana klassikko, jonka voi katsoa aina uudelleen.

Ihania ovat myös 101 dalmatialaista, Pinochio, Kaunotar ja kulkuri, Lumikki ja 7 kääpiötä, Dumbo, Peter Pan, Bernard ja Bianca sekä monet muut. ^___^

Kipa

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #30 : Kesäkuu 21, 2004, 18:57:53 »
Rakastan Disneyn elokuvia!

Piirretyt ovat ihania. Kaikki ne mitkä olen nähnyt. Myös ne "aidot" elokuvat ovat ihania, niistä suosikkini on Kotia Kohti I. Se kertoo kahdesta koirasta ja kissasta, jotka ovat matkalla kotiin. Ihme ja kumma. ;) Matkalla tapahtuu paljon, joitakin vitseistä en pienempänä ymmärtänyt. Kotia Kohti on hauska ja erittäin liikuttava lopussa.. Itken aina kun näen sen. Joka ikinen kerta, vaikka tiedän tarkalleen mitä lopussa tapahtuukin. Ja koko elokuva on kuvattu Hansin, toisen koiran, näkökulmasta.

Piirretyistä suosikkini on Leijonakuningas, ennen kaikkea rakastan sen musiikkia. Senkin aikana tulee joskus itkettyä. ^^'

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #31 : Elokuu 14, 2004, 01:08:40 »
Voi miten ihana aihe! Miks mie en oo huomannu tätä ennen?:O
Kuitenki, pienestä asti mie oon Disneyn piirrettyjä kattonu, ja se vaihe on jotenki jääny päälle. Miulla on semmonen miun ukin kuvaama video jossa oon about 4 v, ja laulan kameran edessä lauluja Pienestä Merenneidosta. Erittäin kaunista:) Pieni Merenneito on varmaan vieläkin lempparini, tai ainakin yksi niistä.

Leijonakuningas
on kyllä myös yks niistä, joita mie vieläkin jaksan katella useita kertoja vuodessa! Musiikki on siinä aivan loistavaa, ja täytyy myöntää että kyllä miullekkin tulee aina tippa linssiin Mufasan kuollessa. Muistan kun olin pikku tyttönä kattomassa Leijonakuningasta ihan elokuvateatterissa ja lopussa Scarin ja Simban taistellessa pelotti niin hirveesti että olin lopun ajan leffasta silmät kiinni.:D

Mie pidän erityisesti myös Keisarin Uusista Kuvioista, Mulanista ja Herkuleksesta. Mulanissa ja Herkuleksessa on myös mielestäni aivan huippuja kappaleita, ja kummassakin on sitä tiettyä komiikkaa jota piirretyistäkin kaipaan. Ja tästä päässemmekin mainitsemaan Keisarin Uusiin Kuvioihin. Ai että se on hauska! (niin huisin hauska, että ei edes haittaa vaikka koko elokuvassa ei ole yhtään laulua). Myö ollaan kavereitten kanssa monet kerrat naurettu sille. Ja varsinkin kun ne `vuorosanat` jää päähän, niin niitä ollaan sitten yhtäaikaa selitetty.
"-Sano että se on kuollut. Tahdon kuulla ne sanat.
-Tota, pitääks ne olla just noi sanat?.."

Oijoi, meinas Aladdin unohtua! Hyvin...ihastuttava tarina, ja mie `diggailen` sitä lampunhenkeä:) Laulut on tässäkin leffassa aivan loistavia! (Mutta Jafar on kyllä lopussa aikasen pelottava:[)

Laulut on muutenki miusta Disneyn klassikoissa se `must` -juttu. [Miulla on paha tapa oppii ne laulut silleen ulkoo, ja sit ne jää soimaan päähän ja sit mie lauleskelen niitä koko ajan:)].Mie ostin tässä toissapäivänä Mestarietsivä Basil Hiiren ja olin hiukan pettynyt kun siinä ei ollutkaan lauluja paljon, eivätkä ne olleet yhtä mukaansatempaavia kuin kaikissa edellä mainitsemissani elokuvissa, tai esim. Tarzanissa . *Muistelee kauhuissaan ala-asteen kevätjuhlan Tarzan-laulu esityksiä*

Mie oon alkanu täydentää tuota miun Disney videokirjastoo, ja tässä laskeskelin videoita (kerään siis VHS:siä, en omista DVD hössötyksiä), että runsaastihan niitä vielä puuttuu. Noin parikymmentä niitä taitaa olla hyllyssä nyt. Miun pikkusisko aattelee, että mie oon täysin tärähtäny kun alennusmyynneistä etin puuttuvia piirrettyjä... :)

Hyllystäni löytyy myös parin Disney klassikon toiset osat. Mm. Pienen Merenneidon, Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen jatko-osat löytyy, vaikka ne oo läheskään yhtähyviä kuin klassikot.

[Myös Tarzanin ja Viidakkokirjan soundtrackit ovat eksyneet hyllyyni]:)

Muoks. Eilen ostin Karhuveljeni Kodan, ja se lukeutuu nyt myös tähän miun lempparileffojen joukkoon! Se oli hirmu surullinen joissakin kohti, että ihan kyyneleet alko valua. Ja ne laulut on aivan huippuja! Tosin englanniks vielä parempia, mutta joo. :) Paras kohta ehdottomasti se missä Kenai huomas että onkin karhu. Näytti hyvin suloiselta *naur*
It´s over.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #32 : Elokuu 31, 2004, 10:45:01 »
Ihii, min sain eilen Black Cauldronin. Aivan ihana, kerrassaan loistava Disney-leffa. Ja pahis oli yksi parhaista Disney-pahiksista mitä on! Sain ko. elokuvan DVD:nä, joten voin katsoa sitä englanniksi..

Köhköh, siis. Black Cauldron on ehdottomasti katsomisen arvoinen, mutta se voi olla pelottava vielä ainakin neljäsluokkalaiselle. (Mitenkään neljäsluokkalaisia väheksymättä.) Se ei edes ole niin siirappinen kuin Disney yleensä! Lauluja ei ilmeisesti ole.. Mutta ko. leffa on ehdottomasti yksi parhaita Disney-klassikoita.

Sitten. Prinsessa Ruusunen. Upeasti tehty, kerrassaan ihana leffa. Ja Maleficent on paras pahis mitä koskaan on ollut missään. ^^ Ne haltiatarkummit ovat kivoja, vaikka itse ärsyynnyn siitä Florasta (Punainen), kun hän määräilee niin paljon. Se Ruususen 16. syntymäpäivän järjestelyt oli ehdottomasti hauska kohtaus. Edes minä en saisi tehtyä sellaista pukua. (Se sen mekon Ei-taikoja-versio, josta roikkui rusetteja.. ^^) Ja kerrankin joku hauska prinssi, joka muun muassa lentää vesilammikkoon. ^^
Ja niiden kuninkaiden kaksintaistelu. Ja se hovinarri. *naur*

Keisarin Uudet Kuviot on myös suosikkejani. Se komiikka, se komiikka. Ja niin, onhan siinäkin kaksi laulua. Alussa "Keisarin Kuviot"-tanssi, jossa Keisari esittelee aamurutiinejaan, ja lopussa se uintilaulu. ^^

Robin Hood. Olen nähnyt tämän karkeasti arvioiden yli kaksisataa kertaa, enkä ole vieläkään kyllästynyt. (Kertoo jotin siitä, pidänkö leffasta vai en.. ^^) Munkki Tuk/Took/joku vastaava nimi on aivan mainio. Ja sitten se käärme, Herra Hiss. (Oliko se nyt sen nimi?)

101 Dalmatialaista, rakastan sitä musiikkia. Ja ne hahmot ovat kanssa mainioita, varsinkin se kissa. ("Kyllä, Sir, heti, Sir, välittömästi!") Muuten, ko. leffasta voi bongata Kaunottaren ja Kulkurin koiria ainakin. Katsokaapa sen eläinkaupan ikkunaa.. ^^

Ja Tuhkimo. Niitten hiirten laulut! Ja se on ihana leffa muutenkin. Ja se kuningas ja sen se palvelija, kun ne hyppivät siinä sängyllä. ^^ Se palvelija on hassu, ja se kuningas on mainio. Eihän hän ole ollenkaan julma, mitä nyt vain uhkailee leikkauttaa palvelijansa pään irti jos palvelija epäonnistuu jossain.. ^^ Tuhkimo itse on kylläkin henkilö ilman mitään särmää.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #33 : Syyskuu 14, 2004, 22:05:47 »
Tietyt ovat kamalia sen takia, että alkuperäistä juonta on muunneltu niin paljon jotta saataisiin lapsille sopiva elokuva. Niinkuin vaikka Pocahontas. Muistaakseni oikea Pocahontas luovutettiin valloittajille jonkinlaisena rauhanlahjana ja pakotettiin jonkun kanssa naimisiin.

Ja pienestä merenneidosta tuli meren vaahtoa.

Ja Notre Damen kellonsoittaja. Piru vie, kapteeni joutui naimisiin ja Esmeralda hirsipuuhun!

Mutta silti.

Leijonakuningas
Vanha suosikkini, jota en voi enää katsella ilman suukapulaa. "Liikaa slashia" sanonee teille jotain.

Aladdin
Ihanaa. Se on hyvä elokuva, vaikka sortuukin välillä liian makeilevaksi. Ja vierastan musiikkikohtauksia. Liian imelää makuuni. Mutta Jafar. Loistava pahis. Manipuloiva, kiero, katala, juonitteleva jne. Käärmekeppi! Huomasin vasta viime viikonloppuna: "herramunjee... Jafarilla on käärmekeppi..."

Prinsessa Ruusunen
Olisi hyvä, ellen olisi koko ajan vinettämässä siitä kuinka alkuperäistä juonta on muunneltu ja väännelty ihan tunnistamattomaksi.
pecc@QuakeNet

carolina

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #34 : Syyskuu 15, 2004, 17:38:25 »
Rakastan Disneytä!
Disneyn elokuvat ovat aivan mahtavia. Ne ovat kuuluneet elämääni aina.
En osaa sanoa niistä yhtäkään pahaa sanaa, vaikka olenkin toisinaan joutunut pettymään uusimpien piirrettyjen osalta. Toisaalta ihan ymmärrettävää, koska odotukset ovat kovat joka kerta.

Disneyn maailma on aivan ihana. Niin satumainen ja kaunis.
Kaiken lisäksi Disney sopii mielestäni kaiken ikäisille ja se jos jokin on hyvä.
Useimmissa piirretyissä ongelma tuntuu olevan nimenomaan siinä, etteivät ne välttämättä enää pahemmin kosketa tai kiinnosta jo esim. 10 ikävuoden ylittäneitä...

Piirretyistä ehdoton lempparini on Leijonakuningas. On aina ollut ja tulee olemaan. En usko että yksikään piirretty tai muu elokuva tulee syrjäyttämään sitä ehdottomana lempielokuvanani kautta aikojen. Toinen lempparini on Aladdin. Myös Robin Hood ja Herkules kuuluvat suosikkeihin.  Ja Dumbo! Pienempänä pidin sitä käsittämättömän tylsänä, mutta nyt vanhempana olen alkanut pitämään siitä. :)

Ecera`s Darkness

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #35 : Syyskuu 22, 2004, 11:22:43 »
Disneyn elokuvat ovat ihania! Niihin ei voi kyllästyä koskaan, sillä kasvaessa isommaksi tajuaa aina uusia piilovitsejä tai muita seikkoja, jonka takia niissä riittääkin katsottavaa kaiken ikäisille.
Leijonakuningas on elokuvien ykkönen. Ensimmäinen elokuva, jota katsoessa itkin. Vahvat tunteet ja tapahtumat, erilaiset henkilöt erilaisine luonteineen ovat mielenkiintoista katsottavaa ja juonet, jotka eivät ole liian monimutkaisia. Saahan elokuvissa toki haasteellisuutta olla, mutta Disneylla juonet ovat juuri täydellisiä.
Kaunotar ja Hirviö on toinen suosikkini. Perinteinen, tunteikas rakkaustarina, ja olen aina pitänyt pelottavista hirviöistä, jotka lopulta osoittautuvatkin sydämeltään hyviksi.
Enempää ei minun kannata Disneyn elokuvia tähän listata, koska silloin päädyttäisiin varmaan koko kirjon käsittävään listaan. Niiden viehätys ei katoa kovassakaan käytössä ja jokainen löytää elokuvista itselleen jotain.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #36 : Syyskuu 22, 2004, 11:53:32 »
(www.disney.fi/) Täältä löytyvät kaikki Disneyn klassikko-elokuvat (eli siis esimerkiksi Leijonakuningas) listattuna oikeaan numerojärjestykseen.

chikita

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #37 : Syyskuu 22, 2004, 17:05:23 »
Walt Disneyn klassikkopiirretyt ovat aivan ihania. Olen katsonut niitä pienestä pitäen ja katson niitä yhä, vaikka joidenkin mielestä saatan jo olla siihen liian vanha. Itse olen ainakin sitä mieltä, että niitä voi kyllä katsoa minkä ikäisenä tahansa. Eivät ne ole verrattavissa mihinkään Pikku Kakkosen piirrettyihin.

Lemppari piirrettyni on tietysti Kaunotar ja Hirviö. Olen katsonut sen vain alkuperäiskielellä (englanti), koska mielestäni elokuvat ovat aina parhaita alkuperäiskielellä. Tarina on hyvin kaunis ja hahmot rakastettavia. Siinä on myös upeaa musiikkia ja itkettäviä kohtauksia :)

Pidän paljon myös Leijonakuninkaasta ja Viidakkokirjasta. Ne ovat tosi hauskoja ja kummassakin on myös vakava ja opettava puolensa.

En pidä piirrettyjen jatko-osista. Esimerkiksi Pienen Merenneidon, Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen jatko-osat ovat huonoja. Ne kannattaa melkein jättää katsomatta.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #38 : Syyskuu 22, 2004, 20:24:44 »
Omasta mielestäni Leijonakuninkaassa on harvinaisen hyvät jatko-osat. Yleensä piirretyissä (ja muissakin elokuvissa) jatko-osat ovat huonoja, esimerkiksi Atlantiksen ja Tuhkimon kakkos-osien pätkikset. En pidä niistä alkuunkaan, ne ovat jotenkin lapsellisia, mielestäni. Äänet on vaihdettu ja kaikkea, eivät ne ole enää sama asia...

Poissa HKR

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #39 : Syyskuu 27, 2004, 11:41:31 »
Onhan nuo Leijonakuninkaan jatko-osat hyviä.. varsinkin Hakuna Matata.
Tuo kakkososa on mun mielestä aika nopeasti tehty, siis grafiikka ei ole niin hyvää ja jotenkin se on vaan aika ruma. En tiedä kuinka selittäisin.
Kannattaa muuten katsoa http://www.disneyfanit.net/phpbb

Jatko-osissa on ehkä se, että koska niitä ei tule elokuvateattereihin niin ne tehdään vähän hutaisemalla rahastuksen takia. Ja yleensä kun on fantastinen ensimmäinen elokuva niin ne vähän huonommat jatko-osat tuntuvat ihan kauheilta. Vaikka Viidakkokirja 2 on ihan jees! :)

chikita

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #40 : Syyskuu 27, 2004, 15:12:03 »
Olinkin unohtanut tuon Hakuna Matatan. Siitä olen kyllä kuullut positiivista kommenttia, pitää se itsekin katsoa, etten nyt ihan hauku sellaista, mistä en tiedä mitään.

Ja se on kyllä totta, että myös jotkut jatko-osat saattaa olla hyviä, mutta suurin osa on, kuten sanottu, hutaisemalla tehtyjä, eikä ollenkaan alkuperäisen veroisia. Itseäni ärsyttää tuo rahastus jatko-osilla, ilmeisesti Disneyn leirissä ei riitä mielikuvitusta keksiä uusia tarinoita, vaan entisiä on jatkamalla jatkettava.

Sharida

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #41 : Lokakuu 12, 2004, 14:47:34 »
Minä rakastan (ja olen aina rakastanut) Bernand ja Bianca (kirjotettiinko ne noin?) leffoja. Sopivan synkkiä ja jänniä. Pienenäkin olin aina lainaamassa nämä leffat videovuokraamosta. Itse en niitä omista mutta tahtoisin koska en löydä niitä mistään. Olisi mukava katsella ne taas uudestaan. Ensimmäinen ei ollut niin hyvä kuin toinen. Toisessa oli se pahis jotenkin..hmm.. vaikuttavampi. Muistan tokasta hyvin sen kohda missä se paha tyyppi nakkeli veitsiä siihen seinään missä se poika oli kiinni. Ekasta en muista juuri mitään..

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #42 : Lokakuu 24, 2004, 22:15:06 »
Rakastan Disney piirrettyjä! Ihania, ihania, ihania! Ne sopivat kaiken ikäisille! Paras Disneyn piirros elokuva on Karhu veljeni Koda. Ostin sen heti kun se tuli videolle! Se on surullinen, iloinen, IHANA, ja hellyyttävä. En osaa muutakuin ylistää kyseistä piirrettyä( ja muita Disneyn piirrettyjä)Kaverini pitävät minua hieman omituisina koska joskus päästelen virkkeitä, jotka ovat yleensä disneyn piirretyistä ^^. Ei mitään pahaa sanottavaa. Harmi vain on se, että karhuveljeni koda on luultavasti viimeinen "piirretty" elokuva disneyltä, koska ne varmaan alkaa tekemään vain Disney Pixar elokuvia, esim. Nemoa etsimässä, Toy Story,Ihme perhe ym. Se on surullista..:(
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2010, 22:36:29 kirjoittanut Valeriana »
Monkey see, monkey do

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #43 : Lokakuu 25, 2004, 08:13:01 »
Onhan vielä Lehmäjengi, joka on nk. tavallinen piirretty. :)

effie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #44 : Lokakuu 31, 2004, 19:42:00 »
Rakastan Disney-klassikoita! Ne ovat todella taianomaisia ja niihin voi eläytyä mukaan. Musiikki on kertakaikkisen loistavaa ja mukaansatempaavaa ja useasti katsottuani jonkun Disneyn mestariteoksen lauleskelen lauluja jälkeenpäin. Pidän näistä elokuvista aina ja ikuisesti!
Jatko-osista en erityisemmin pidä, tosin poikkeus on Leijonakuningas 2, joka on tosi hauska. Mutta esim. Pocahontaksen jatko-osa on surkea, eikä niissä lukuisissa Aladdeneissakaan ole kehumista.
Olen toivoton romantikko ja omia klassikkosuosikkejani ovat Pieni Merenneito, Leijonakuningas, Robin Hood ja Prinsessa Ruusunen sekä tietty Mulan.

Mida

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #45 : Marraskuu 06, 2004, 10:00:18 »
Disney-klassikot ovat aivan uskomattoman ihania!! Pienempänä on tullut kerättyä ihan hirveä kokoelma Disney-pirrettyjä, ja voin sanoa, että niistä on vielä nykyäänkin hyötyä... :D

Minulla on useita suosikkeja, tässä muutama:
-Notre Damen kellonsoittaja. Katsoin tokalla luokalla melkein joka päivä koulun jälkeen mutsin hermoromahdukseen saakka... Aivan ihana, tarina on hyvä.
-Leijonakuningas. Aivan ihana. Ja surullinen, itken melkein aina, kun Mufasa kuolee...
-Kaunotar ja hirviö. Kaunis leffa ja tarina on aina yhtä ihana. Olin nuorempana ihan älytön Belle-fani... :)
-Peter Pan. Aina yhtä hauska leffa! Koukku on ehdoton suosikkini. Samoin se krokotiili... ;)
-Pocahontas. Leffassa on hyvä idea ha se on muutenkin loistava.
-Viidakkokirja. Yksi Disneyn hauskimmista leffoista.

Ehken minä nyt listaa tähän yhtään enempää...
Mielestäni Disneyn jatko-osat leffoille eivät yleensä ole niin hyviä kuin alkuperäiset, en tiedä miksi, mutta...
Disney-leffat  ovat yleensä hyvin piirrettyjä, en nyt ainakaan tähän hätään keksi näkemistäni yhtään huonosti piirrettyä elokuvaa...
Eiköhän tässä sitten kaikki tällä kertaa... :)

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #46 : Marraskuu 06, 2004, 13:11:20 »
Tässä kaikki klassikot

1. Lumikki ja seitsemän kääpiötä

2. Pinocchio

3. Fantasia

4. Dumbo

5. Bambi

6. Saludos amigos (ei Suomesta)

7. The three caballeros (ei Suomesta)

8. Make mine music (ei Suomesta)

9. Pennitön ja suruton

10. Melody time (ei Suomesta)

11. The adventures of Ichabod and mr toad ( Ichabod löytyy Suomesta, Mikki Hiiren kauhuelokuvasta)

12. Tuhkimo

13. Liisa Ihmemaassa

14. Peter Pan

15. Kaunotar ja Kulkuri

16. Prinsessa Ruusunen

17. 101 Dalmatialaista

18. Miekka kivessä

19. Viidakko kirja

20. Aristokatit

21. Robin Hood

22. Nalle Puh

23. Pelastuspartio Bernard ja Bianca

24. Topi ja Tessu

25. Hiiden pata

26. Mestarietsivä Basil Hiiri

27. Oliver ja kumppanit

28. Pieni merenneito

29. Bernard ja Bianca Australiassa

30. Kaunotar ja hirviö

31. Aladdin

32. Leijonakuningas

33. Pocahontas

34. Notre Damen kellonsoittaja

35. Hercules

36. Mulan

37. Tarzan

38. Fantasia 2000

39. Keisarin uudet kuviot

40. Atlantis

41. Lilo & Stitch

42. Aarreplaneetta

43. Karhu veljeni Koda

44. Lehmäjengi

45. ?

Friidu

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #47 : Marraskuu 07, 2004, 12:40:07 »
OI, Disney klassikot on aivan ihania!!! Leijonakuningas saa minut aina itkemään, pelkään yhä Lumikin noitamaista äitipuolta, kuten myös Merenneidon ursulaa... Uusimmista hauskin on ehdottomasti Keisarin uudet kuviot... siinä huumori on sellaista modernia, jota jaksaa nauraa uudestaan ja uudestaan, vähän niin kuin Shrekissä (Shrek ei oo kylläkään Disneyn luoma)! Kaikki Disneyn klassikot on aivan ihania, koska niitä jaksaa katsoa aina uudestaan ja uudestaa vanhuuteen asti! *lähtee katsomaan Tuhkimoa*^_^

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #48 : Joulukuu 04, 2004, 18:12:23 »
Myös minä rakastan Disneyn klassikoita! Ne vaan ovat niin uskomattoman ihania. Mitään uusia en ole nähnyt, mutta se ei kyllä toisaalta minua juuri häiritsekään, katselen vaan mieluummin näitä vanhoja uudestaan ja uudestaan. Se musiikki on kyllä aivan valloittavaa, jotkut laulut on aina elokuvien kohokohtia. Ja ne jää ikävästi aina soimaan päähän joten lauleskelen niitä kauhealla laulutaidollani koko loppupäivän ja perhe saa kärsiä... *virn* Juonet ainakin niissä parhaissa on aivan mahtavia. Mitä isommaksi tulee, sitä enemmän niistä elokuvista saa irti. Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä ettei ne pelkästään lapsille ole.

Leijonakuningas on myös mun suosikki. Katsoin sen pitkästä aikaa uudestaan ja tuli tippa silmään siinä Mufasan kuollessa. Enkä kyllä muista lapsena samassa kohdassa itkeneeni. Leijonakuningas on siis todellakin  paras, siinä saa nauraa ja itkeä ja vielä laulaakin!

Aristokatit ja 101 dalmatialaista oli mun ja pikkusiskon lemppareita pienempinä. Varmaan siksi koska me oltiin niin hirveen eläinrakkaita, eikä omaa lemmikkiä ollut, niin piti sitten tyytyä näihin leffoihin. Mä muistan vieläkin ne ulkoa, kun tuli katottua suunnilleen kerran viikossa.

Muista elokuvista mulla on vaaan hämäriä muistikuvia. Täytyy kai alkaa lainailemaan kavereilta niitä, kun oma varasto on valitettavan pieni.
"I believe you find life such a problem because you think there are the good people and the bad people", said the man. "You´re wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides."
-Terry Pratchett: Guards! Guards!-

Vampyyrilapsi

• Ankeuttaja
Oij...
« Vastaus #49 : Joulukuu 09, 2004, 13:17:50 »
Aileena kirjoitti:

"Kävin viime kesänä Disney Landissa Pariisissa ja voi härre gyyd mä sekosin siellä. Olen aina rakastanut Disneyn piirrettyjä, mutta nyt ne ovat nousseet aivan uuteen arvoon! Äiti möi meidän kaikki Disney piirretyt kun olin... 9 v. ja nyt hän joutuu ostamaan ne KAIKKI mulle uudestaan... tosin DVD:inä."

Ihan mielenkiinnosta, milloin olit Pariisin Disneylandissa käymässä? Sillä minäkin olen ollut siellä, ja sen jälkeen minusta kuoritui aivan järjetön Disneyfriikki! Mä olin oikeesti alkaa itkemään siellä Disneylandissa, kun pääsin käymään Prinsessa Ruususen linnassa, joka on ollut aina unelmani! Ja muutenki! Lisäksi minusta ja Ihaa-aasista on kuva yhdessä! Teen kaikki ystäväni hulluiksi jauhamalla koko ajan joistain piirretyistä tai Disneyhahmoista. Olen jo kuusitoista ja toisen asteen koulutuksessa, mutta silti rakastan katsella Disneyn piirrettyjä elokuvia! Lisäksi kerään kaikkea mahdollista Disneyyn liittyvää kamaa! Perheeni luulee jo minun menettäneen viimeisetkin järjenhiveneni, kun en yleensä kotona suostu katsomaan mitään muuta kuin piirrettyjä. Äitini ihmetteli suuresti, kun joululahjalistassanikin luki esimerkiksi, että tahdon Aladdinin DVD:nä... *khihii*

Joku taisi tuolla aikaisemmin mainita DisneyFanit-foorumin? Haluaisin tietää, miten sinne pääsisi liittymään mukaan, kun selailin kyseistä foorumia, mutta en löytänyt mitään, mistä pääsisi rekisteröitymään...