Kirjoittaja Aihe: Walt Disneyn klassikot  (Luettu 28514 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Walt Disneyn klassikot
« : Kesäkuu 07, 2003, 20:46:52 »
Kuka muu rakastaa yhä Peter Pania, Leijonakuningasta, Kaunotarta ja Hirviöä, Lumikkia ja seitsemää kääpiötä sekä muita satumaisen ihania lasten satuja?

Minusta ne ovat vallan ihania. Katselin tänään Peter Pania pitkästä aikaa (siitä on jopa vuosia, kun olen sen viimeksi nähnyt) ja palasivat vanhat hyvät ajat mieleeni. (ei, en ole ikäloppu vain 18-vuotias).

Mitkä olivat lempielokuvianne Walt Disneyn maailmasta? Itse pidin paljon Peter Panista, Leijonakuninkaasta ja Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Suuri suosikkini on edelleen Peter Pan, mutta muita en ole paljon nyt katsellut. Kertokaa, miksi pidätte juuri niistä.
Minä pidän itse Peterista, koska elokuvassa on keiju, poika, joka ei halua kasvaa isoksi, merirosvoja ja upeita maisemia ja se hassu krokotiili.

http://www.vuotis.net/viewtopic.php?t=2541 Ja leijonakuninkaastahan löytyy keskustelu täältä.

Kaikki Disney klassikot löytyvät Peetulin listaamana kolmannelta sivulta: http://www.vuotis.net/viewtopic.php?p=205186#205186

Micla Boffin

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2003, 11:17:49 »
Walt Disneyn satumaiset klassikot ovat ihania:) Viikko sitten katsoin Lumikki ja seitsemän kääpiötä, kun satuin huomaamaan että meiltä sellainenkin video löytyy.
Suosikkini on edelleen Kaunotar ja Hirviö, koska siinä on ihana juoni ja uskomaton musiikki. Muutenkin ne hahmot siinä ovat tosi hauskoja^^.
Mulan on myös hauska Disneyn leffa. Siinä on huumoria! Ja asennetta...

Disneyllä ei ole leffaa, josta en pitäisi. Tosin en ole niitä uusimpia elokuvia nähnytkään:) Katselen mielummin Disneyn vanhempaa tuotantoa.

Aniimariem

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #2 : Kesäkuu 08, 2003, 20:29:35 »
Oi, Walt Disneyn klassikot ovat ihania. Min rakastaa niitä.

Suosikkejani ovat muunmuassa Peter Pan sekä Tuhkimo, joka muistaakseni kuuluu Disneyn tuotantoon - korjatkaa jos olen väärässä.

Peter Panista pidän siksi, koska siinä on iki-ihana Helinä-keiju. Ja kaikki hauskat henkilöt, kuten Simo ja se krokotiili. Jotkin kohdat olivat minusta oikeasti hauskoja ja nauroinkin kippurassa katsellessani Peter Panin uudestaan vähän aikaa sitten. Pikkusiskoni katsoivat hieman ihmeissään kun niiden tavallisesti niin vakava isosisko hirnuu sohvalla... Oletteko muuten nähneet Peter Panista tehdyn jatko-osan? Se oli nimeltään Peter Pan ja paluu mikä-mikä-maahan. Itse en jostain syystä toisesta osasta pitänyt. Liian tekemällä tehty. Ensimmäinen osa menee kirkkaasti ohitse.

Tuhkimo on puolestaan aivan ihana prinsessasatu. Pidän toki muistakin, mutta tämä on ensimmäinen joka tulee mieleen... Tarina tytöstä, jota kohdellaan huonosti, mutta sitten hän pääsee tanssiaisiin ja prinssin vaimoksi... ihkua.

Muoksin lisää luultavasti myöhemmin, nyt on mentävä.

Poissa shazzy

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #3 : Kesäkuu 12, 2003, 21:32:59 »
Kaikki Disney leffat on ihania, mut vanhemmat on parempia, kuin nämä aivan uudet lukuun ottamatta Liloa&Stitchiä, joka on kerrassaan loistava. Kaverin pikkusisko ja hänen kaverinsa katsoivat aika pitkään kun rupesin itkemään eräässä kohdassa. (Tytöt olivat siis niitä, jotka aina raahataan silmänlumeekis lastenleffoja katsomaan.) Mä olen nähnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleet Disney-leffat elokuvissa. Kaunotar ja Hirviössä ne sudet oli tosi pelottavia, kun sattui ol,emaan viiden paikkeilla.Rakastan oikeasti kaikkia, nauran ja itken niitä katsoessani. Peter Pan on aivan ihana, ja Lumikki ja seitsemän kääpötä, Nalle Puh, Bambi ja Robin Hood ovat suurimmat suosikkini tällä hetkellä.

Agrippa

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #4 : Kesäkuu 14, 2003, 01:08:21 »
Mulan ja Liisa Ihmemaassa.

Minua huvitti kamalasti, kun Joutsenprinsessan mainoksessa sanottiin "Disney-tasoa oleva animaatio". Ihan kuin Disney olisi jotakin muutakin kuin sen kilpaileva yritys. Toisaalta ensimmäinen kokoillan piirretty oli Disneyn, ja se on hallinnut alaa aika kiitettävästi... kyllä sille melkein suokin tuollaisen arvostuksen.

Ja tottahan se onkin, että Disney-piirretyt ovat aika lailla eri laatua kuin vaikkapa niistä tehdyt halvennokset. Siis varmaan tiedätte ne piirretyt elokuvat, jotka ilmestyvät siinä sopivasti jokin aika Disneyn vastaavan jälkeen ja ratsastavat sen maineella. Paitsi että ne ovat tuhantisen kertaa huonompia ja tökerösti päällepuhuttuja, mutta myös paljon halvempia. (vertaa Barbie ja Steffi... :P)

Disneyn elokuvissa yksi parhaista asioista on ehdottomasti laulut.
Muistan arvostelun, jossa puhuttiin jostakin uudesta piirroselokuvasta ja sanottiin, että "Lauluja ei ole keskeyttämässä juonen kulkua."
Ihan niin kuin ne mitään keskeyttäisivät! Minulle ne ovat kohtia, joita odotan kaikkein eniten. Eikä se tunnu mitenkään oudolta, että kesken pesemisen aletaan laulaa luikauttamaan. "Kun eihän ne siinä oikeasti kuuratessaan laula, vaan se on osa elokuvaa."
Niin kuin musikaaleissa. Piirrosmusikaaleja.

Ja lauluja on muuten kiva muistaa ulkoa ja hoilata autossa pikkusiskon kanssa...
(Jossain vaiheessa muistin kaikki Mulanin laulut ulkoa. Eh? No kyllä kyllä. Enää en ehkä ihan, mutta ainakin "Näen sen, ole koskaan en" -laulu menee ihan ongelmitta.)

Mulanille pitäisi tehdä kokonaan oma topic.
Se kohta jotenkin jaksaa aina naurattaa - niin että se pitää kelata ja katsoa uudestaan - jossa Mulan liu'uttuaan katolta alas tippuu kapteeninsa niskaan. Ihan alkeellista komiikkaa, mutta silti...

Ihan hömelöisen ihana on myös Liisa Ihmemaassa. Kummaa, miten harva tuntuu nähneen sen... (tai sitten minulla on sivistymätön tuttavapiiri.)
Etenkin kun sen katsoo ensimmäistä kertaa, saa riemastua oikein kunnolla nopeista paikanvaihdoksista ja ihmemaallisista juonenkäänteistä.
Minä en koskaan lakkaa ihmettelemästä, miten Kani pystyy sanomaan niin nopeasti "Voieivoieivoiei".
(on tämäkin, koko elokuva kertoo Ihmemaasta, ja sitten minä ihmettelen vain jotain noin typerän arkista)
Se toukan "Aaaeeiouuyyäöö" -laulu on muuten kaunis. Sillä on tosi hieno ja persoonallinen ääni.

En ole katsonyt yhtään Disney-piirrettyä alkuperäiskielellä.
Mutta en oikein osaa halutakaan niiden katsomista englanniksi, suomalaiset äänivalinnat ovat aina olleet hyviä (ja usein melkoisen saman kuuloisia kuin alkuperäiset, oletteko huomanneet?). Ja sitä paitsi on ihan miellyttävää antautua vain katselemaan ja kuuntelemaan tekstien lukemisen sijaan...

Lumikissa minä rakastan sitä, että se on välillä melkein pelottava. Kun kuningatar muuntautuu kellarissa vanhaksi akaksi... huiui. Ja käskee metsästäjää tuomaan Lumikin sydämen laatikossa. Nautittavaa.

Disneyn elokuville muuten ihan tunnusomaisia on tuollaiset hauskat pikku eläinystävät. Lumikin siivousapulaiset, Tuhkimon hiiret, Aladdinin Abu, Pienen Merenneidon Pärsky...
Kai ne tuo siihen tarvittavaa söpöyttä.

Ruby

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #5 : Kesäkuu 14, 2003, 13:50:30 »
Se on todellakin sääli että Disneyltä alkaa mitä ilmeisimmin ideat loppumaan kesken. Jotkin uusista ovat todellakin hutaistujen oloisia, ja sen lisäksi kaikille klassikko. tai muuten vaan huippuelokuville tulee joku teennäinen jatko-osa. :/ Tosin Lilo&Stitch oli yllättävän hyvä. :) Eikä edes niin teennäinen kun voisi olla. XD Minä pidin siitä etenkin siksi että Stitch oli niin lutunen, vaikka se Lilo olikin mielestäni ärsyttävä kakara...

Mutta ne vanhemmat! Oih! :D Ne olivat käytännössä katsoen poikkeuksetta hyviä! Paras ja lyömätön suosikkini on ehdottomasti Hiidenpata. Aivan loistava. Näin sen sinä uudenvuodenaaton yönä jolloin eurokolikot astuivat voimaan. Nähtiin se videovuokraamossa ja ilman epäilystäkään lainattiin se! ^__^ Hornansarvi oli oikeasti pelottava siinä mielessä että kun ajatteli että jos sen olisi nähnyt esim 9-vuotiaana elokuvateatterissa olisin varmasti ollut aivan kauhsta kankeana. O__O; ((Se olisi ollut elämys!!))

Minusta yhtälailla sekä ihmisistä että eläimistä kertovat elokuvat ovat hyviä. Disney saa eläimet vaikuttamaan niin eläväisiltä ja sulavilta, ja ihmisten menoa on hauska seurata. Täällä jo mainittukin Mulan oli minustakin ehdottoman viihteellinen. Lainasin sen kerran kaveriltani pari vuotta sitten ja katsoin useampaan kertaan ennen kuin palautin takaisin! :D Olin itseasiassa silloin jumalattomassa keuhkoputkentulehduksessa; voisitteko kuvitellakaan parempaa tapaa potea sitä kuin maata peiton alla lämmintä kaakaota käden ulottuvilla ja katsoa Disneyn piirroselokuvia! :DD Ylipäätään niihin elokuviin liitttyy aina mukavia ja nostalgisia tunteita, niin että niitä on aina kiva katsoa...olivat ne sitten millaisia vaan....

Oikeastaan sitä voisi ottaa harrastuksekseen etenkin niiden vanhempien Disneyklassikoiden katsomisen, niiden joita ei ole vielä nähnyt ollenkaan. Se olisi ainakin kiva ja harmiton harrastus! ~__~

Poissa Lady of the Shadows

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #6 : Kesäkuu 14, 2003, 22:00:48 »
Disneyn piirretyt -ainakin ne mitä minä olen nähnyt- ovat aivan ihania, mutta uudet ovat sutaistuja, hätiköityä.
Enää ei panosteta niin paljon siihen elokuvaan, musiikkiin, juoneen, taustoihin, piirroksiin, väreihin, kuten ennen, nykyään pitää vain saada se myytyä, eikä silloin ole väliä onko se täydellinen vai siinä ja siinä menevä.

Katsoin Pocahontasin muutama päivä sitten uudestaan pikkuveljen kanssa, ja se oli aivan upea.
Värit olivat niin mielettömän kauniita, ihania. Lopussa meren vesi väräjytyi auringonlaskussa, punaiseksi, violetiksi, siniseksi, vihreäksi- ja kaikki eri värisävyt sulautuivat yhteen ihastuttavaksi kokonaisuudeksi, joka sai haukkomaan henkeä. Uskomatonta. Värit olivat kirkkaita, kuulaita, ja sen näköisiä, kuin ne olisi maalattu vesiväreillä.
Taustat ihania, ja musiikki.. Voi, Pocahontaksen musiikki on ihana. Pienenä minulla oli kasetti, jolla oli Pocahontaksen lauluja, ja muistan miten kuuntelin sitä koko ajan. Nyt se on kyllä varmaan hävinnyt jossain muutossa..
Upea, ihana kokonaisuus, minä en pystynyt irroittamaan silmiäni siitä. Kun sitä vertaa kakkos-osaan [Matka Uuteen maailmaan], on ero huikea. Värit ovat tasapaksuja, eikä lauluihinkaan juurikaan ole panostettu, juonikin jokseenkin tylsä ja lattea; toistaa samaa. Taustat ja piirrokset olivat kieltämättä hieoja, mutteivät läheskään ensimmäisen elokuvan tasoa.

Ennen piirrokset tehtiin ja väritettiin käsin [tai ainakin luulisin, siltä ne näyttävät], mutta nyt kun kaikki tehdään tietokoneella, ovat kaikki värit tasaisia ja tylsiä, eivätkä yhtä monisävyisiä, kauniita ja raikkaita kuin ennen.

Ja Tuhkimo- ja Tarzan II - mitä ideaa on katsoa kolme lyhyttä, tylsää, kliseistä pätkää yhden kunnon elokuvan sijasta? Disneyn taso todellakin laskee, ikävä kyllä.
Entinen Cyril

Aamun Aurinkoinen

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #7 : Kesäkuu 14, 2003, 22:51:26 »
Totta, nämä Disneyn elokuvat ovat mahtavia. Niitä katselen yhä vielä. Uudemmatkin tietenkin hyviä ja hauskoja, mutta aivan eri tunnelmaa kuin näissä vanhoissa ja "alkuperäisissä". Kaunotar ja Hirviö on ihana, jollakin tavalla niin kovin satumainen. Muutkin myös. Pidän toki uusistakin siis, muunmuassa Monsterit OY on aivan mahtava, mutta sehän ei kuulu tähän.  Klassikoiden ihana tunnelma vie mukanaan, ne ovat niin kauniita ja suloisia. Tunnelma on erilainen. Tämä menee kuolaamiseen ja kuolaämpärihän tämä topikki ei ole.

Musiikit ovat myös mahtavat. Kauniita lauluja ja kauniita sanoituksia. Etenkin Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen musiikit ovat kauniita. Niitä voi kuunnella ihan huvikseenkin.

Mulan on myös ihan mahtava elokuva. Siinä saa nauraa ja pitää hauskaa. Ja musiikit jäävät mieleen soimaan. Mulan rules ! xD

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #8 : Kesäkuu 15, 2003, 13:24:29 »
Aah, meillä on ne melkein kaikki, ja yksi uusi hyvä on Keisarin uudet kuviot.

Mutta ne vanhat klassikot! Ah, ne ovat ihania! Tosin se ottaa joskus masennuspäivinä vähän pattiin että sankarittaret ovat tuollaisia "täydellisiä kaunottaria"..

Hiidenpataa en ole nähnyt ja se ärsyttää, sen haluan nähdä.

Eikö kukaan muista Robin Hoodista tehtyä Disneyn versiota? Siis sitä jossa ne kaikki tyypit ovat eläimiä.
Se on yksi suosikkini, muita suosikkejani ovat Tuhkimo, Bambi, Dumbo, Mulan, Lumikki, Peter Pan, kaunotar ja Hirviö, Nalle Puh ja Aristokatit.

Eikö kukaan muista Aristokatteja? Ne musiikit, ne äänet ja "vanha hapannaama" Edgar. Ja ne kissat, "ne kissat ne perivät ensin.. Neljä kertaa.. kaksikymmentäkahdeksan kertaa.. Eiei niin paljon, kuitenkin pidempään kuin minä." ovat aivan mahtavia.

Laulut, mahtavia. Ihania, sopivat tilanteeseen aina.
"Madam, Gaston en olla tahdo. Ei niin, en tahtoisi. Mä löydän seikkailuni jostain kaukaa, mi' toivoin onnen löytyvän.."^___^

Poissa Lipton

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Livejournal
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #9 : Kesäkuu 16, 2003, 15:31:15 »
Voi Disneyn klassikot ovat aivan ihania.

Minä katson niitä aina kun olen kipeä. Kun olin ihan pieni, katsoin aina vaan uudelleen Liisa ihmemaassa ja Dumbo elokuvia. Eikä minua edes häirinnyt, että ne olivat englanniksi enkä ymmärtänyt sanaakaan.

Nykyään minusta parhaita ovat Leijonakuningas ja Aladin. Jotenkin niissä kummassakin on jotain niin herttaista. Se laulu, jonka Nala ja Simba laulavat siellä vesiputouksella (ei, en niin millään muista nimeä) on todella kaunis.
Lisäksi saan aina nauraa vedet silmissä Timonille ja Pumballe(miten se kirjotetaankaan) sekä Hengelle.

En ole koskaan oikeen pitänyt Pienestä Merenneidosta. Ja vielä vähemmän pidän sen ajatuksesta nyt kun olen vähän vanhempi. Se sotii niin vahvasti omia periaatteitani vastaan.
Tuhkimo taas ei ole iskenyt sen jälkeen kun esitimme sitä koulussa. Tiedä sitten miksi...

Gerd

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #10 : Kesäkuu 17, 2003, 15:25:34 »
Oi, minäkin lukeudun Disney klassikko faneihin. Suosikkini on ehdottomasti Kaunotar ja hirviö. Myös Maija Poppanen on todella hyvä. Onko kukaan muu nähnyt sitä?
Mikään ei ole mukavampaa kuin katsoa vanhoja Disney piirrettyjä yömyöhällä. Varsinkin silloin kun saa olla yksin kotona.

Vaikka katselisinkin mieluummin elokuvat niiden alkuperäiskielellä, on minun kuitenkin kehuttava suomalaisia dubbauksia. Niissä ääninäyttelijät on valittu huolella. He osaavat eläytyä eivätkä useinkaan ole samoja kuin jokaikisessä muussa lastenohjelmassa. Ja suun liikkeet vastaavat puhetta.

Tässä vanhemmassa tuotannossa on sitä jotain mikä puuttuu uudesta. Uusien juoni on yleensä kökkö ja piirrostyyli ihan outo. Ärsyttävää on myös liioittelu. Esimerkiksi joku putoaa mäen laelta: maahan jää henkilön muotoinen kolo tai tyyppi litistyy letuksi. Seuraavassa kohtauksessa ollaan taas kuin ei mitään. Ymmärrän tämän kyllä vitsipätkissä tyyliin Repe Sorsa, mutten tässä yhteydessä en. Uudet Disney elokuvat on tehty ideoiden, rahan ja ammattitaidon puutteessa. Kaikki tehdään digitaalisesti tietokoneella.

Hito Tamashii

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #11 : Kesäkuu 22, 2003, 15:28:41 »
Hii. £ =

Walt Disney. Iiihunaa sanoa ,että se on pakkomielle. Yksi niistä pienimmistäni. Meillä on yli 100 Walt Disneyn kasettia ja niitä katsotaan yhä uudestaan. Minä olen 11 ja katson niitä ihan mielelläni ,vaikka jotkut sanovatkin kuinka lapsellista touhua se on.
Ei minun mielestäni. Se on järkevää ja mielikuvitus kehittyy pienistäkin asioista.

Nalle Puh on suosikkini. Meidän perhe keräilee sitä (iskää lukuun ottamatta) ja Nalle Puh on "valloittanut" sydämeni. Se on niin söpö pieni höpsö karhu. *halittaa sitä* Pikkusiskoni suosikki on taas Leijona Kuninkaat ja pidän itsekkin niiden lauluista. Siinä on kauniit biisit.

Walt Disney on hyvä, sillä sen tekemises käytetään aikaa ja sen musiikista tulee lopulta oikein viehättävää, aivan upeata. Orkesteri- soitto, on kaunista ja elävää ja se sopii aina hyvin siihen tapahtumaan. Aina on joku hyvä idea ,josta keksitään taas uusi elokuva. Harvoin minä katsonkaan mitään muuta laatua.  

*halittaa vielä Walt Disneyn*
On hyvä että se on olemassa.^^

*muoks*

vegetable

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #12 : Heinäkuu 03, 2003, 01:37:13 »
Ihania!
Minun suosikkini ovat. Aristokatit, leijonakuningas ja monsterit oy.
Ne vaan on niin lutusia, ja sulosia, ja täynnä kaikkea, jotkut ovat outoja, mutta nuo ovat todellakin ihania, yksi syy vuokrata hyviä disneyn leffoja, on hyvä musiikki, siellä on aivan ihanaa musiikkia, varsinkin leijonakunikaassa. Pidän niistä todella, ja katselen niitä vieläkin.

Wolfie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #13 : Heinäkuu 06, 2003, 15:47:29 »
Oijoi. Rakastan niitä. "Rakastaa. Vähän niinku 'rakastaa'!" (Timon ja Pumba, LK 2)

En ole nähny yhtään tätä Disneyn "uutta, hienoa tuotantoa"... :p enkä halua. Uusin Disneyn piirretty minkä olen nähnyt on Leijonakuningas 2. xD
Sen näkee jo piirrosjäljestä ja mainoksissa kuuluvista tyhmistä vitseistä että ne eivät ole minun makuuni, ne uudet siis... Mutta Leijonakuningas, Kaunotar ja hirviö, Kaunotar ja kulkuri... Ihanaa ^^

Suosikkini on ehdottomasti Leijonakunkku. (olenkin kirjoittanut siitä jo tuonne LK-topicciin...) mutta siitä vielä vähän, että en ymmärrä kun pienempänä katsoin Leijonakunkkua, niin ei edes meinannut tulla tippa linssiin esim. kun Mufasa kuoli... mutta katsoin leffasta taas muutamia pätkiä tässä yksi päivä (ja nyt olen 13. lapsellista? eihän.) ja paruin-tai no, tippa tuli linssiin kun Mufasa kuoli. Ja sekin kun Mufasa puhui Simballe taivaasta. Siinäkin oli vähällä etten alkanut nyyhkyttää! En käsitä mikä minuun on mennyt... Mutta tuo kohta on kyllä ihana... se on ehdottomasti lempparini... se on niin kaunis kohta... *ihkuttaa* Ja Scar. Mahtava :D Jukka-Pekka Palohan on hänen äänensä, meidän vanha Giljotiinin juontajamme... ^^ kummalista.

Xaphania

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #14 : Heinäkuu 09, 2003, 12:04:34 »
Pidän, pidän. Yritän myös keräillä.

Yhdyn yleiseen mielipiteeseen: Laulut ovat parhaita, uudet leffat ei-hyviä. Englanniksi voisin sanoa, että "they ain´t got soul". Mitenkäs tuon ilmaisisi suomeksi... =)

Top vitoseni, ei missään järjestyksessä:

Kaunotar ja Hirviö
Tässä on kaikki, siis ihan kaikki. Tarina, musiikki, henkilöt, rakkautta, seikkailua, huumoria, kyyneliä, onnellinen loppu.

Notre Damen kellonsoittaja
Rakastan ennen kaikkea tämän leffan maisemia, taustoja ja tunnelmaa. Ihanan keskiaikaista ja goottilaista light-kauhuromantiikkaa, vaikkei tekkään oikeutta alkuperäiselle teokselle.

Toy Story 2 (Pixarin kanssa)
Uskomattoman hauska ja monitasoinen (=sopii myös aikuisille), paljon viittauksia populaarikulttuuriin, todella laadukasta ja mietittyä huumoria.

Leijonakuningas
Vähän sama juttu kuin Kaunottaressa ja Hirviössä, tosin musiikki ei aivan yhtä mahtavaa. Tässä on ehkäpä kaikkein paras juoni ja kiinnostavimmat henkilöt. Huomaa, että on sydänverellä tehty.

Robin Hood
Ihanan lämminhenkinen. Ja Robin on ihQ!

Hannelore

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #15 : Heinäkuu 12, 2003, 14:34:54 »
Meillä on aika paljon noita disneyn leffoja. Minä olen tässä vähän aikaa sitten "löytänyt uudelleen" kaikki ne ihanat videot. Katselin niitä tässä muutama päivä ja sitten tajusin, kuinka ihania ne ovat.
Olen nähnyt elokuvissa mm. Leijonakuninkaan ja Kaunottaren ja Kulkurin Molemmat ovat ihania, Leijonakuningas erityisesti.
Muita ihania ovat mm. Peter Pan (helinäkeiju-fani hih) ja Kaunotar ja Hirviö. Kaunotar ja Hirviö on aivan ihana tarina ja Disneyn toteutus siitä on aivan upeaa. Hirviön linna, puhuvat huonekalut, ihan kaikki. Länsisiipi, jossa on Hirviön ruusu, on erityisen hieno. Myös musiikki on upeaa...

Kaikki uudet eivät yllä lähellekään niiden vanhojen ja ihanien tasolle. Aarreplaneettaa en viitsi katsoa, koska en sentyylisistä leffoista pidä. Liloa&Stichiä on niin paljon kehuttu, että se pitää varmaankin katsoa. Keisarin uudet kuviot on kuitenkin loistava semmoiselle, joka haluaa nauraa (esim. minä  :D )

Lexie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #16 : Elokuu 26, 2003, 15:11:17 »
On se vaan niin väärin että nykyään tehdään vaan Lilo & Stich-elokuvia.
Lempi elokuvani on Lumikki ja Seitsemän kääpiötä tai Bambi tai Tuhkimo. Ehkä siksi että ne ei ole semmoisia "Minä olen prinsessa ja omistan puoli valtakuntaa, ihanaa"-satuja. Ei sellaisia kestä kukaan.

ayu

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #17 : Lokakuu 03, 2003, 20:53:32 »
Tie Eldoradoon on Dream Worksin, ei Disneyn.

minäkin rakastan Disneyn elokuvia. DVD:nä minulla ei ole oikeastaan yhtään, mutta katsottua on todella paljon. Rakastan Kaunotarta ja hirviötä, kaunotarta ja kulkuria, aladdinia, leijonakuningasta ja niitä vanhoja Mikki Hiiri ja Aku Ankka filmejä.

Elfrien

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #18 : Lokakuu 14, 2003, 16:00:42 »
Rakastan Disneyn klassikoita. Ehdottomasti parasta ajanviettoa silloin kun mieli on maassa tai on sairaana. Itse omistan: Lumikki ja seitsemän kääpiötä, Kaunotar ja Hirviö, Leijonakuningas, Pocahontas, Aladdin, Pieni merenneito(englanniksi), ja uusimpana Pinocchio DVD:llä.
Surettaa vain niiden lasten puolesta, jotka joutuvat katsomaan näitä uusia ei niin hyviä Disney-elokuvia. Ruususessa, Tuhkimossa ja muissa klassikoissa on sitä taikaa, mitä Disney parhaimmillaan on osannut luoda. Siihen ei pystytä enää millään Lilo ja Stich-tyyppisellä animaatiolla.
Tosi asia on vain se, että kaikki parhaat sadut on jo käytetty. Nykyään satujakaan ei arvosteta enää niin paljon, että kaikki päätyisivät ihmisten luettavaksi. Toivotaan että Disney löytää nämä harvassa olevat sadut, ja tekevät ne meille niin rakkaiksi klassikoiksi.
Jos voittaisin lotossa, ostaisin kaikki klassikot DVD:llä ja ihan varmasti pitäisin huolen, että lapseni näkisivät ne.

Fleur

• Ankeuttaja
hiomaton timantti ja muuta mukavaa...
« Vastaus #19 : Lokakuu 14, 2003, 17:49:56 »
Viimeinen Disney-piirretty jonka olen nähnyt taitaa olla Tarzan (vai onko Mulan ilmestynyt sen jälkeen?), eli sitä uudemmista en tiedä, mutta vanhat ainakin ovat ihkuja.

Aladdinia muistan katsoneeni naapureilla jotka saivat videon ensiksi. Sininen pullonhenki on tottakai jäänyt mieleen. Hauskoja juttuja ja laulu jonka silloin opettelin ulkoa:se on kuin yö...
Notre Damen Kellonsoittaja poikkeaa minusta hieman muista Disneyn lastenleffoista. Mahtipontinen musiikki, pelottava pahis Frollo ja muutenkin se että tarina sijoittuu keskiajan Pariisiin. Minä tietenkin tykkäsin.
Kaunotar & Hirviö on aivan ihana. Katsoin sen viime vuonna pitkästä aikaa ja yllättävän usein alkoi naurattaa. Kunnon olipa-kerran-satu. Ja loppu hyvin, kaikki hyvin ^_^
Suosikkini on kuitenkin Herkules. Kreikan mytologia on kiinnostava, ja vaikka siitä ei paljoakaan infoa leffasta saa, lisäksi Megara on suosikkini Disneyn tytöistä. Vaikka hänen ääninäyttelijänsä Laura Voutilainen on aivan hyvä, englanniksi varsinkin laulut ovat parempia; ainakin minun korvissani laulaja kuulostaa vähän persoonallisemmalta kuin suomalaiset tango/teinitähdet joita Disneyn leffoissa yleensä kuulee.

Birkin

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #20 : Lokakuu 15, 2003, 14:35:13 »
Disneyn piirretyt ovat kerrassaan ihania! Varsinkin vanhat Walt Disneyn klassikot iskevät yhä. Niissä on jotakin ihanan nostalgista. Aina ollessani kipeänä, menen ja laitan jonkin noista  videoista pyörimään. Niistä tulee tuttu ja turvallinen olo.
Meillä on melkein kaikki vanhat, hyvän ajan klassikot. Mutta ei noita uudempia. Niistä on jotenkin mennyt se herkkyys ja kauneus, jota vanhoissa piirretyissä oli. Tai sitten minä olen tullut tylsämieliseksi.*huokaa*  

Kaikkein eniten pidän Kaunottaresta ja Kulkurista. Siinä on sitä jotakin. Kaikki ne koirat ovat niin ihania, varsinkin scotlannin terrieri Tupsu. Siinä vasta koira! Tupsu on taas näitä sivuhenkilöitä, jotka jäävät mieleen paremmin kuin päähenkilöt. Kaunotar ja Kulkuri on niin kalassisen hauska, että sen katsoo mielellään aina udelleen ja uudeleen.

Notredamen kellonsoittaja ei ole ihan niitä perinteisimpiä Disneyn elokuvia, mutta loistava se on. Tarina on hieno ja kynän jälki on kaunista. Vaikka tarina onkin melko synkkä, se ei ole tunkkainen. Esmeralda on mielestäni yksi parhaita Disneyn naishahmoja, hän ei ole ihan niin lassinen prinsessa, kuten tuhkimo tai lumikki. Sitäpaitsi Esmeraldan vuohta katselee mielikseen;)

Robin Hood on myös yksi suosikeistani. Minusa Robin Hood kettuna ja Pikku John karhuna on hyvä juttu. Pidän eläintarinoista. Robin Hoodin seikkailut ovat sellaisia, joissa halusin olla aina pienenä mukana, ja miksen vieläkin.

Siinä kolme suosikkiani, mutta toki muutkin ovat hyviä. Ei Aristokatteja sovi unohtaa, eikä Bambia. (itken vieläkin kun Bambin äiti ammutaan, mutta se on vain niin surullista.) Mulan on yksi parhaista ns. uudemmista Disneyn piiretyistä, eikä Prinsessa Ruususessakaan mitään vikaa ole.

Vaikka aika usein Disneyn tarinoissa on jokin imelän makea rakkaus- tarina, (jollaisia en tavallisesti voi sietää) sen jollakin tavoin sulattaa näiden elokuvien kohdalla. Miksei välillä saisi katsella jotakin tuollasista suloista hömpää, jossa on prinssi ja prinsessa tai jotakin vastaavaa, seikkailuja ja vaaratilaanteita, onneton rakkaus ja lopussa ratsastetaan yhdessä auringonlaskuun. Kliseistäkö? Juu, sitähän se, mutta välillä tuollainen tekee suorastaan hyvää:)

ongelmanuori

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #21 : Lokakuu 17, 2003, 21:56:07 »
Leijonakuningas Daadaa, tälle taisi olla jo oma keskustelu,
mutta laitetaan nyt kuitenkin tähän. Aivan fantastinen. Timo ja Bumba on aivan vallattoman hubaisa kaksikko leffassa tuomassa huumoria leffaan.
Hakunamatata-biisi on niiiin kurko. Ja se musavideokin on huippu.

Nalle Puh Niin inhottava. Lapsilta rahat pois-tuote. Murr.
Se aito ja alkuperäinen Nalle Puh on hyvä, mutta tuo Disneyn; se on liian makea. Alkuperäisissä tämä Nalle Puh on mietiskelijä, pohdiskelija.

Juu.

Edea

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #22 : Lokakuu 17, 2003, 22:37:09 »
Disneyn Klassikot ovat aivan ihania ja itse tykkään niistä. Niitä voi katsoa aina, olipa mieliala mikä tahansa, koska Disneyltä löytyy aina sopiva elokuva ja ne ovat myös jollain tavalla pirteitä. Varsinkin näissä vanhoissa elokuvissa on jonkinlaista taikaa, enkä edes kaikista uusista tykkääkään.

Tässä on nyt minun top-5 lista (vanhoista elokuvista), ei missään järjestyksessä:

Mulan
En oikein osaa sanoa miksi tämä on hyvä. Jotenkin tämä on hyvä ja tässä on asennetta. Mulan näyttää, että nainenkin/tyttökin voi pärjätä tässä miesten maailmassa. Niin ja hauskuutta tähän elokuvaan tuo Mushu (kirjoitettiinko noin?) ja Siri (oliko se nyt Siri?).

Peter Pan
Peter Pan on aivan uskomaton satu. Seikkailu Mikä-Mikä-Maassa on juuri hauska, koska tavallaan kaikki on mahdollista siellä. Ja Peter Pan, keiju poika on kaikkein ihanin. Täytyy vielä sanoa, että tämän kakkos osakin on hyvä, ainakin parempi kuin muissa on kakkos osa normaalisti...

Leijonakuningas
Mainitsen vain, että tykkään tästä, mutta en kirjoita tähän sen enempää koska siitä on jo oma keskustelu.

Robin Hood
Jotenkin niin kaunis ja nätti. Robin Hoodin tarina toteutettu hienosti saduksi ja lapsillekin sopivaksi. Myös hauskuutta niin kuin useissa muissakin elokuvissa.

Bambi
En osaa sanoa tästä mitään muuta, kuin kaunis.

Uusista pitää mainita sen verran, että Monsterit Oy ja Lilo ja Stitch ovat yllättävän hyviä.

Sitten vielä Disneyn piirrettyjen ne laulut ja musiikki, ovat aivan ihania. Kaikkein ihanampia lauluja ovat Leijonakuninkaan Tunnetko jo rakkauden, Leijonakuninkaan Seuraan sydäntäin (onkohan tuo nyt sen laulun nimi?) ja Aladdinin Se on kuin yö. Muita ei nyt tule mieleen.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Re: Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #23 : Marraskuu 02, 2003, 15:39:32 »
Lainaus käyttäjältä: "SunLee"
Kuka muu rakastaa yhä Peter Pania, Leijonakuningasta, Kaunotarta ja Hirviöä, Lumikkia ja seitsemää kääpiötä sekä muita satumaisen ihania lasten satuja?

Minusta ne ovat vallan ihania. Katselin tänään Peter Pania pitkästä aikaa (siitä on jopa vuosia, kun olen sen viimeksi nähnyt) ja palasivat vanhat hyvät ajat mieleeni. (ei, en ole ikäloppu vain 18-vuotias).

Mitkä olivat lempielokuvianne Walt Disneyn maailmasta? Itse pidin paljon Peter Panista, Leijonakuninkaasta ja Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Suuri suosikkini on edelleen Peter Pan, mutta muita en ole paljon nyt katsellut. Kertokaa, miksi pidätte juuri niistä.
Minä pidän itse Peterista, koska elokuvassa on keiju, poika, joka ei halua kasvaa isoksi, merirosvoja ja upeita maisemia ja se hassu krokotiili.

Jep, Peter Panin krokotiili on aivan huippu! Ostin itse juuri Leijona Kuninkaan dvd:nä ja se on aivan huippu! En itse pidä niinkään näistä uusista, eivät ne ole perinteistä Disneytä... Tottakai niitäkin katselee, mutta eivät ne ole sama asia kuin joku Pieni Merenneito, Kaunotar ja Hirviö, Lumikki ym.

// Muoksin sitaatin toimimaan. - Melisande

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
mui!
« Vastaus #24 : Marraskuu 02, 2003, 20:55:55 »
Mun suosikkini ovat Mulan, koska se aihe on aina kiinnostanu mua, siis Kiina ja se maailma ja kulttuuri, ja tietysti nainen sankari-asemassa =0)

Leijonakuningas (jota katon parhaillaan),se on ehdoton kingi, todella hyvin piirretty, ei moitteen sanaa. Se on kyl aika surullinen, mutta se ei olis sellanen kuin se on nyt, jos siinä ei olis sitä surua.... En kyl pidä sen spesialeditionin "Aamuraportti" laulusta, mun mielestä se ei sovi siihen. Mut kai siihenkin tottuu?

Hercules, koska siinä on upeat laulut, ja Kreikan mytologia on tosi upee aihe... Ja Pegasos ja se pukki/kili mikä sen nimi sit taas olikaan (jos joku tietää niin yskäskää mua,please?)

Ja viimesenä mut ei vähäisimpänä:

Miekka Kivessä. (Meinasin kirjoittaa Viisasten kivi, mut se ei ollutkaan Disneyä) =0) Arkhimedesin (se oli se pöllö, en osaa kirjoittaa nimeä oikein) jutut on todella hyviä ja hauskoja, laulut on ihania, ja kukapa ei olisi joskus unelmoinut olevansa orava,kala tai lintu? (ei ihan tuossa järjestyksessä,mutta kumminkin)

Poissa HKR

• Vuotislainen
    • http://www.hanna-kaisa.net
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #25 : Huhtikuu 15, 2004, 21:52:02 »
Oi, täällähän on topikki ihan mua varten! :) Mä rakastan Disney piirrettyjä!
Ne on uskomattoman ihania.. Tänä vuonna liityin filmklubiin ihan vaan sen takia, että saan helposti ja suht. edullisesti hankittua lemppari Disney leffani DVD:inä. :) Nyt niitä onkin kertynyt kiitettävät 14 ja lisää toivottavasti tulee. :)
Lemppareitani on mm. Leijonakuningas (ensimmäinen DVD minkä hankin), Dumbo, Kaunotar ja Hirviö,  Bambi, Tuhkimo ja uusimmista ihana Karhuveljeni Koda. :)
Leijonakuningas on kuitenkin se joka minut joka kerta saa unohtamaan muun maailman.  Odotan jo innolla Bambin platinum editionia, joka pitäisi julkaista (ainakin jossain päin maailmaa) maaliskuussa 2005.

On erittäin harmi, että jossain vaiheessa leffaan tuleva Home on the Range on Disneyn viimeinen 2-D animaatioleffa (siis vanhanaikainen animaatioleffa kuten Leijonakuningas, Dumbo, Kaunotar ja Hirviö etc..) . Tulevaisuuden Disney animaatioleffat tulevat olemaan tietokoneanimoituja 3-D leffoja, siis sellaisia kuin Nemoa Etsimässä, Toy Story, Ötökän Elämää, Monsters Inc.. etc.. :(

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #26 : Huhtikuu 15, 2004, 23:29:25 »
HKR, tästä lähtien olet uusi paras ystäväni! *wirn* Tiedätkö koska Aladdin tulee myyntiin? Siitä oli joskus home-entertainmentissa puhetta, mutta ajattelin että tiedät varmaan enemmän. Valista meitä, jookos? *hymy*

Poissa HKR

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #27 : Huhtikuu 16, 2004, 00:30:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Peetuli"
HKR, tästä lähtien olet uusi paras ystäväni! *wirn* Tiedätkö koska Aladdin tulee myyntiin? Siitä oli joskus home-entertainmentissa puhetta, mutta ajattelin että tiedät varmaan enemmän. Valista meitä, jookos? *hymy*

Voi kiitos, säkin oot mun uus paras ystävä! *hymy*
Aladdinistakaan ei valitettavasti ole varmaa tietoa, mutta jenkkilässä platinum edition julkaistaan lokakuussa, tänä vuonna. Eli olettaisin, että samoihin aikoihin tai viimeistään joulumarkkinoille se saadaan tänne Suomeenkin *odottavainen katse kohti tulevaisuutta*.  :)

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #28 : Kesäkuu 09, 2004, 18:37:20 »
Oioih, pienenä minä rakastin Walt Disneyn piirrettyjä. Juuh, ja niitä keräytyikin video hyllyyn kymmenittäin. Aina kun mummo tuli kylään niin uusin Disney piirretty piti myös tuoda.

Parhaita Disneyn piirrettyjä ovat:

Bambi
Bambi on niin ihana. Kaikki ne metsän eläimet olivat niin suloisia. Pienenä minä aina itkin kun Bambin äiti kuoli. Ja siinä aika lopussa muistaakseni syttyy metsä palo. Se Bambin jänis-kaveri on ihana, mikä sen nimi oikeen olikaan, Rumpali?

Tuhkimo
Tuhkimoa katselin monia kertoja viikossa joskus pienenä. Se oli myös tosi ihuna. Ne oli kivoja ne kaikki eläimet, kuten hiiret Huli ja Vili ja sitten se kissa Lucifer, vai mikä olikaan. Ja se paha äitipuoli, oli niiden ylimielisten tyttäriensä kanssa ilkeitä ja vähän jo naurettaviakin.

Peter Pan
Minäkin tykkäsin Peter Panista. Se Kapteeni Koukku oli hyvä tyyppi. Ja Helinä-keiju. ^^ Myös se yks hassu krokotiili, joka aina odotti siinä laivan vieressä, että joko sieltä lankulta joku tippuisi sen suuhun. Ja eiks sen krokotiilin suussu ollu kerran herätyskellokin? :P

Lumikki ja seitsemän kääpiötä
Juu, ja vielä tämä. Lumikista olen aina myöskin tykännyt. Oi ne kääpiöt. Sulosia oli. Vilkas varsinkin, kun se ei osannu puhua. Jörökin oli just hyvä hemmo. Pitäisi varmaan katsoa Lumikki lähiaikoina kun ei muista siitä paljon mitään mieleen..?

Marizki

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #29 : Kesäkuu 19, 2004, 13:32:38 »
Leijonakuningas on yksi parhaista Disney-elokuvista, pienenä minua itketti aina kovasti kun se Mufasa kuoli, se on katsottu niin monesti että melkein osaa ulkoa mitä ne sanoo.. .wirn
Myöskin Topi ja Tessu on ihana klassikko, jonka voi katsoa aina uudelleen.

Ihania ovat myös 101 dalmatialaista, Pinochio, Kaunotar ja kulkuri, Lumikki ja 7 kääpiötä, Dumbo, Peter Pan, Bernard ja Bianca sekä monet muut. ^___^

Kipa

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #30 : Kesäkuu 21, 2004, 18:57:53 »
Rakastan Disneyn elokuvia!

Piirretyt ovat ihania. Kaikki ne mitkä olen nähnyt. Myös ne "aidot" elokuvat ovat ihania, niistä suosikkini on Kotia Kohti I. Se kertoo kahdesta koirasta ja kissasta, jotka ovat matkalla kotiin. Ihme ja kumma. ;) Matkalla tapahtuu paljon, joitakin vitseistä en pienempänä ymmärtänyt. Kotia Kohti on hauska ja erittäin liikuttava lopussa.. Itken aina kun näen sen. Joka ikinen kerta, vaikka tiedän tarkalleen mitä lopussa tapahtuukin. Ja koko elokuva on kuvattu Hansin, toisen koiran, näkökulmasta.

Piirretyistä suosikkini on Leijonakuningas, ennen kaikkea rakastan sen musiikkia. Senkin aikana tulee joskus itkettyä. ^^'

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #31 : Elokuu 14, 2004, 01:08:40 »
Voi miten ihana aihe! Miks mie en oo huomannu tätä ennen?:O
Kuitenki, pienestä asti mie oon Disneyn piirrettyjä kattonu, ja se vaihe on jotenki jääny päälle. Miulla on semmonen miun ukin kuvaama video jossa oon about 4 v, ja laulan kameran edessä lauluja Pienestä Merenneidosta. Erittäin kaunista:) Pieni Merenneito on varmaan vieläkin lempparini, tai ainakin yksi niistä.

Leijonakuningas
on kyllä myös yks niistä, joita mie vieläkin jaksan katella useita kertoja vuodessa! Musiikki on siinä aivan loistavaa, ja täytyy myöntää että kyllä miullekkin tulee aina tippa linssiin Mufasan kuollessa. Muistan kun olin pikku tyttönä kattomassa Leijonakuningasta ihan elokuvateatterissa ja lopussa Scarin ja Simban taistellessa pelotti niin hirveesti että olin lopun ajan leffasta silmät kiinni.:D

Mie pidän erityisesti myös Keisarin Uusista Kuvioista, Mulanista ja Herkuleksesta. Mulanissa ja Herkuleksessa on myös mielestäni aivan huippuja kappaleita, ja kummassakin on sitä tiettyä komiikkaa jota piirretyistäkin kaipaan. Ja tästä päässemmekin mainitsemaan Keisarin Uusiin Kuvioihin. Ai että se on hauska! (niin huisin hauska, että ei edes haittaa vaikka koko elokuvassa ei ole yhtään laulua). Myö ollaan kavereitten kanssa monet kerrat naurettu sille. Ja varsinkin kun ne `vuorosanat` jää päähän, niin niitä ollaan sitten yhtäaikaa selitetty.
"-Sano että se on kuollut. Tahdon kuulla ne sanat.
-Tota, pitääks ne olla just noi sanat?.."

Oijoi, meinas Aladdin unohtua! Hyvin...ihastuttava tarina, ja mie `diggailen` sitä lampunhenkeä:) Laulut on tässäkin leffassa aivan loistavia! (Mutta Jafar on kyllä lopussa aikasen pelottava:[)

Laulut on muutenki miusta Disneyn klassikoissa se `must` -juttu. [Miulla on paha tapa oppii ne laulut silleen ulkoo, ja sit ne jää soimaan päähän ja sit mie lauleskelen niitä koko ajan:)].Mie ostin tässä toissapäivänä Mestarietsivä Basil Hiiren ja olin hiukan pettynyt kun siinä ei ollutkaan lauluja paljon, eivätkä ne olleet yhtä mukaansatempaavia kuin kaikissa edellä mainitsemissani elokuvissa, tai esim. Tarzanissa . *Muistelee kauhuissaan ala-asteen kevätjuhlan Tarzan-laulu esityksiä*

Mie oon alkanu täydentää tuota miun Disney videokirjastoo, ja tässä laskeskelin videoita (kerään siis VHS:siä, en omista DVD hössötyksiä), että runsaastihan niitä vielä puuttuu. Noin parikymmentä niitä taitaa olla hyllyssä nyt. Miun pikkusisko aattelee, että mie oon täysin tärähtäny kun alennusmyynneistä etin puuttuvia piirrettyjä... :)

Hyllystäni löytyy myös parin Disney klassikon toiset osat. Mm. Pienen Merenneidon, Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen jatko-osat löytyy, vaikka ne oo läheskään yhtähyviä kuin klassikot.

[Myös Tarzanin ja Viidakkokirjan soundtrackit ovat eksyneet hyllyyni]:)

Muoks. Eilen ostin Karhuveljeni Kodan, ja se lukeutuu nyt myös tähän miun lempparileffojen joukkoon! Se oli hirmu surullinen joissakin kohti, että ihan kyyneleet alko valua. Ja ne laulut on aivan huippuja! Tosin englanniks vielä parempia, mutta joo. :) Paras kohta ehdottomasti se missä Kenai huomas että onkin karhu. Näytti hyvin suloiselta *naur*
It´s over.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #32 : Elokuu 31, 2004, 10:45:01 »
Ihii, min sain eilen Black Cauldronin. Aivan ihana, kerrassaan loistava Disney-leffa. Ja pahis oli yksi parhaista Disney-pahiksista mitä on! Sain ko. elokuvan DVD:nä, joten voin katsoa sitä englanniksi..

Köhköh, siis. Black Cauldron on ehdottomasti katsomisen arvoinen, mutta se voi olla pelottava vielä ainakin neljäsluokkalaiselle. (Mitenkään neljäsluokkalaisia väheksymättä.) Se ei edes ole niin siirappinen kuin Disney yleensä! Lauluja ei ilmeisesti ole.. Mutta ko. leffa on ehdottomasti yksi parhaita Disney-klassikoita.

Sitten. Prinsessa Ruusunen. Upeasti tehty, kerrassaan ihana leffa. Ja Maleficent on paras pahis mitä koskaan on ollut missään. ^^ Ne haltiatarkummit ovat kivoja, vaikka itse ärsyynnyn siitä Florasta (Punainen), kun hän määräilee niin paljon. Se Ruususen 16. syntymäpäivän järjestelyt oli ehdottomasti hauska kohtaus. Edes minä en saisi tehtyä sellaista pukua. (Se sen mekon Ei-taikoja-versio, josta roikkui rusetteja.. ^^) Ja kerrankin joku hauska prinssi, joka muun muassa lentää vesilammikkoon. ^^
Ja niiden kuninkaiden kaksintaistelu. Ja se hovinarri. *naur*

Keisarin Uudet Kuviot on myös suosikkejani. Se komiikka, se komiikka. Ja niin, onhan siinäkin kaksi laulua. Alussa "Keisarin Kuviot"-tanssi, jossa Keisari esittelee aamurutiinejaan, ja lopussa se uintilaulu. ^^

Robin Hood. Olen nähnyt tämän karkeasti arvioiden yli kaksisataa kertaa, enkä ole vieläkään kyllästynyt. (Kertoo jotin siitä, pidänkö leffasta vai en.. ^^) Munkki Tuk/Took/joku vastaava nimi on aivan mainio. Ja sitten se käärme, Herra Hiss. (Oliko se nyt sen nimi?)

101 Dalmatialaista, rakastan sitä musiikkia. Ja ne hahmot ovat kanssa mainioita, varsinkin se kissa. ("Kyllä, Sir, heti, Sir, välittömästi!") Muuten, ko. leffasta voi bongata Kaunottaren ja Kulkurin koiria ainakin. Katsokaapa sen eläinkaupan ikkunaa.. ^^

Ja Tuhkimo. Niitten hiirten laulut! Ja se on ihana leffa muutenkin. Ja se kuningas ja sen se palvelija, kun ne hyppivät siinä sängyllä. ^^ Se palvelija on hassu, ja se kuningas on mainio. Eihän hän ole ollenkaan julma, mitä nyt vain uhkailee leikkauttaa palvelijansa pään irti jos palvelija epäonnistuu jossain.. ^^ Tuhkimo itse on kylläkin henkilö ilman mitään särmää.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #33 : Syyskuu 14, 2004, 22:05:47 »
Tietyt ovat kamalia sen takia, että alkuperäistä juonta on muunneltu niin paljon jotta saataisiin lapsille sopiva elokuva. Niinkuin vaikka Pocahontas. Muistaakseni oikea Pocahontas luovutettiin valloittajille jonkinlaisena rauhanlahjana ja pakotettiin jonkun kanssa naimisiin.

Ja pienestä merenneidosta tuli meren vaahtoa.

Ja Notre Damen kellonsoittaja. Piru vie, kapteeni joutui naimisiin ja Esmeralda hirsipuuhun!

Mutta silti.

Leijonakuningas
Vanha suosikkini, jota en voi enää katsella ilman suukapulaa. "Liikaa slashia" sanonee teille jotain.

Aladdin
Ihanaa. Se on hyvä elokuva, vaikka sortuukin välillä liian makeilevaksi. Ja vierastan musiikkikohtauksia. Liian imelää makuuni. Mutta Jafar. Loistava pahis. Manipuloiva, kiero, katala, juonitteleva jne. Käärmekeppi! Huomasin vasta viime viikonloppuna: "herramunjee... Jafarilla on käärmekeppi..."

Prinsessa Ruusunen
Olisi hyvä, ellen olisi koko ajan vinettämässä siitä kuinka alkuperäistä juonta on muunneltu ja väännelty ihan tunnistamattomaksi.
pecc@QuakeNet

carolina

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #34 : Syyskuu 15, 2004, 17:38:25 »
Rakastan Disneytä!
Disneyn elokuvat ovat aivan mahtavia. Ne ovat kuuluneet elämääni aina.
En osaa sanoa niistä yhtäkään pahaa sanaa, vaikka olenkin toisinaan joutunut pettymään uusimpien piirrettyjen osalta. Toisaalta ihan ymmärrettävää, koska odotukset ovat kovat joka kerta.

Disneyn maailma on aivan ihana. Niin satumainen ja kaunis.
Kaiken lisäksi Disney sopii mielestäni kaiken ikäisille ja se jos jokin on hyvä.
Useimmissa piirretyissä ongelma tuntuu olevan nimenomaan siinä, etteivät ne välttämättä enää pahemmin kosketa tai kiinnosta jo esim. 10 ikävuoden ylittäneitä...

Piirretyistä ehdoton lempparini on Leijonakuningas. On aina ollut ja tulee olemaan. En usko että yksikään piirretty tai muu elokuva tulee syrjäyttämään sitä ehdottomana lempielokuvanani kautta aikojen. Toinen lempparini on Aladdin. Myös Robin Hood ja Herkules kuuluvat suosikkeihin.  Ja Dumbo! Pienempänä pidin sitä käsittämättömän tylsänä, mutta nyt vanhempana olen alkanut pitämään siitä. :)

Ecera`s Darkness

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #35 : Syyskuu 22, 2004, 11:22:43 »
Disneyn elokuvat ovat ihania! Niihin ei voi kyllästyä koskaan, sillä kasvaessa isommaksi tajuaa aina uusia piilovitsejä tai muita seikkoja, jonka takia niissä riittääkin katsottavaa kaiken ikäisille.
Leijonakuningas on elokuvien ykkönen. Ensimmäinen elokuva, jota katsoessa itkin. Vahvat tunteet ja tapahtumat, erilaiset henkilöt erilaisine luonteineen ovat mielenkiintoista katsottavaa ja juonet, jotka eivät ole liian monimutkaisia. Saahan elokuvissa toki haasteellisuutta olla, mutta Disneylla juonet ovat juuri täydellisiä.
Kaunotar ja Hirviö on toinen suosikkini. Perinteinen, tunteikas rakkaustarina, ja olen aina pitänyt pelottavista hirviöistä, jotka lopulta osoittautuvatkin sydämeltään hyviksi.
Enempää ei minun kannata Disneyn elokuvia tähän listata, koska silloin päädyttäisiin varmaan koko kirjon käsittävään listaan. Niiden viehätys ei katoa kovassakaan käytössä ja jokainen löytää elokuvista itselleen jotain.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #36 : Syyskuu 22, 2004, 11:53:32 »
(www.disney.fi/) Täältä löytyvät kaikki Disneyn klassikko-elokuvat (eli siis esimerkiksi Leijonakuningas) listattuna oikeaan numerojärjestykseen.

chikita

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #37 : Syyskuu 22, 2004, 17:05:23 »
Walt Disneyn klassikkopiirretyt ovat aivan ihania. Olen katsonut niitä pienestä pitäen ja katson niitä yhä, vaikka joidenkin mielestä saatan jo olla siihen liian vanha. Itse olen ainakin sitä mieltä, että niitä voi kyllä katsoa minkä ikäisenä tahansa. Eivät ne ole verrattavissa mihinkään Pikku Kakkosen piirrettyihin.

Lemppari piirrettyni on tietysti Kaunotar ja Hirviö. Olen katsonut sen vain alkuperäiskielellä (englanti), koska mielestäni elokuvat ovat aina parhaita alkuperäiskielellä. Tarina on hyvin kaunis ja hahmot rakastettavia. Siinä on myös upeaa musiikkia ja itkettäviä kohtauksia :)

Pidän paljon myös Leijonakuninkaasta ja Viidakkokirjasta. Ne ovat tosi hauskoja ja kummassakin on myös vakava ja opettava puolensa.

En pidä piirrettyjen jatko-osista. Esimerkiksi Pienen Merenneidon, Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen jatko-osat ovat huonoja. Ne kannattaa melkein jättää katsomatta.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #38 : Syyskuu 22, 2004, 20:24:44 »
Omasta mielestäni Leijonakuninkaassa on harvinaisen hyvät jatko-osat. Yleensä piirretyissä (ja muissakin elokuvissa) jatko-osat ovat huonoja, esimerkiksi Atlantiksen ja Tuhkimon kakkos-osien pätkikset. En pidä niistä alkuunkaan, ne ovat jotenkin lapsellisia, mielestäni. Äänet on vaihdettu ja kaikkea, eivät ne ole enää sama asia...

Poissa HKR

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #39 : Syyskuu 27, 2004, 11:41:31 »
Onhan nuo Leijonakuninkaan jatko-osat hyviä.. varsinkin Hakuna Matata.
Tuo kakkososa on mun mielestä aika nopeasti tehty, siis grafiikka ei ole niin hyvää ja jotenkin se on vaan aika ruma. En tiedä kuinka selittäisin.
Kannattaa muuten katsoa http://www.disneyfanit.net/phpbb

Jatko-osissa on ehkä se, että koska niitä ei tule elokuvateattereihin niin ne tehdään vähän hutaisemalla rahastuksen takia. Ja yleensä kun on fantastinen ensimmäinen elokuva niin ne vähän huonommat jatko-osat tuntuvat ihan kauheilta. Vaikka Viidakkokirja 2 on ihan jees! :)

chikita

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #40 : Syyskuu 27, 2004, 15:12:03 »
Olinkin unohtanut tuon Hakuna Matatan. Siitä olen kyllä kuullut positiivista kommenttia, pitää se itsekin katsoa, etten nyt ihan hauku sellaista, mistä en tiedä mitään.

Ja se on kyllä totta, että myös jotkut jatko-osat saattaa olla hyviä, mutta suurin osa on, kuten sanottu, hutaisemalla tehtyjä, eikä ollenkaan alkuperäisen veroisia. Itseäni ärsyttää tuo rahastus jatko-osilla, ilmeisesti Disneyn leirissä ei riitä mielikuvitusta keksiä uusia tarinoita, vaan entisiä on jatkamalla jatkettava.

Sharida

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #41 : Lokakuu 12, 2004, 14:47:34 »
Minä rakastan (ja olen aina rakastanut) Bernand ja Bianca (kirjotettiinko ne noin?) leffoja. Sopivan synkkiä ja jänniä. Pienenäkin olin aina lainaamassa nämä leffat videovuokraamosta. Itse en niitä omista mutta tahtoisin koska en löydä niitä mistään. Olisi mukava katsella ne taas uudestaan. Ensimmäinen ei ollut niin hyvä kuin toinen. Toisessa oli se pahis jotenkin..hmm.. vaikuttavampi. Muistan tokasta hyvin sen kohda missä se paha tyyppi nakkeli veitsiä siihen seinään missä se poika oli kiinni. Ekasta en muista juuri mitään..

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #42 : Lokakuu 24, 2004, 22:15:06 »
Rakastan Disney piirrettyjä! Ihania, ihania, ihania! Ne sopivat kaiken ikäisille! Paras Disneyn piirros elokuva on Karhu veljeni Koda. Ostin sen heti kun se tuli videolle! Se on surullinen, iloinen, IHANA, ja hellyyttävä. En osaa muutakuin ylistää kyseistä piirrettyä( ja muita Disneyn piirrettyjä)Kaverini pitävät minua hieman omituisina koska joskus päästelen virkkeitä, jotka ovat yleensä disneyn piirretyistä ^^. Ei mitään pahaa sanottavaa. Harmi vain on se, että karhuveljeni koda on luultavasti viimeinen "piirretty" elokuva disneyltä, koska ne varmaan alkaa tekemään vain Disney Pixar elokuvia, esim. Nemoa etsimässä, Toy Story,Ihme perhe ym. Se on surullista..:(
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2010, 22:36:29 kirjoittanut Valeriana »
Monkey see, monkey do

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #43 : Lokakuu 25, 2004, 08:13:01 »
Onhan vielä Lehmäjengi, joka on nk. tavallinen piirretty. :)

effie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #44 : Lokakuu 31, 2004, 19:42:00 »
Rakastan Disney-klassikoita! Ne ovat todella taianomaisia ja niihin voi eläytyä mukaan. Musiikki on kertakaikkisen loistavaa ja mukaansatempaavaa ja useasti katsottuani jonkun Disneyn mestariteoksen lauleskelen lauluja jälkeenpäin. Pidän näistä elokuvista aina ja ikuisesti!
Jatko-osista en erityisemmin pidä, tosin poikkeus on Leijonakuningas 2, joka on tosi hauska. Mutta esim. Pocahontaksen jatko-osa on surkea, eikä niissä lukuisissa Aladdeneissakaan ole kehumista.
Olen toivoton romantikko ja omia klassikkosuosikkejani ovat Pieni Merenneito, Leijonakuningas, Robin Hood ja Prinsessa Ruusunen sekä tietty Mulan.

Mida

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #45 : Marraskuu 06, 2004, 10:00:18 »
Disney-klassikot ovat aivan uskomattoman ihania!! Pienempänä on tullut kerättyä ihan hirveä kokoelma Disney-pirrettyjä, ja voin sanoa, että niistä on vielä nykyäänkin hyötyä... :D

Minulla on useita suosikkeja, tässä muutama:
-Notre Damen kellonsoittaja. Katsoin tokalla luokalla melkein joka päivä koulun jälkeen mutsin hermoromahdukseen saakka... Aivan ihana, tarina on hyvä.
-Leijonakuningas. Aivan ihana. Ja surullinen, itken melkein aina, kun Mufasa kuolee...
-Kaunotar ja hirviö. Kaunis leffa ja tarina on aina yhtä ihana. Olin nuorempana ihan älytön Belle-fani... :)
-Peter Pan. Aina yhtä hauska leffa! Koukku on ehdoton suosikkini. Samoin se krokotiili... ;)
-Pocahontas. Leffassa on hyvä idea ha se on muutenkin loistava.
-Viidakkokirja. Yksi Disneyn hauskimmista leffoista.

Ehken minä nyt listaa tähän yhtään enempää...
Mielestäni Disneyn jatko-osat leffoille eivät yleensä ole niin hyviä kuin alkuperäiset, en tiedä miksi, mutta...
Disney-leffat  ovat yleensä hyvin piirrettyjä, en nyt ainakaan tähän hätään keksi näkemistäni yhtään huonosti piirrettyä elokuvaa...
Eiköhän tässä sitten kaikki tällä kertaa... :)

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #46 : Marraskuu 06, 2004, 13:11:20 »
Tässä kaikki klassikot

1. Lumikki ja seitsemän kääpiötä

2. Pinocchio

3. Fantasia

4. Dumbo

5. Bambi

6. Saludos amigos (ei Suomesta)

7. The three caballeros (ei Suomesta)

8. Make mine music (ei Suomesta)

9. Pennitön ja suruton

10. Melody time (ei Suomesta)

11. The adventures of Ichabod and mr toad ( Ichabod löytyy Suomesta, Mikki Hiiren kauhuelokuvasta)

12. Tuhkimo

13. Liisa Ihmemaassa

14. Peter Pan

15. Kaunotar ja Kulkuri

16. Prinsessa Ruusunen

17. 101 Dalmatialaista

18. Miekka kivessä

19. Viidakko kirja

20. Aristokatit

21. Robin Hood

22. Nalle Puh

23. Pelastuspartio Bernard ja Bianca

24. Topi ja Tessu

25. Hiiden pata

26. Mestarietsivä Basil Hiiri

27. Oliver ja kumppanit

28. Pieni merenneito

29. Bernard ja Bianca Australiassa

30. Kaunotar ja hirviö

31. Aladdin

32. Leijonakuningas

33. Pocahontas

34. Notre Damen kellonsoittaja

35. Hercules

36. Mulan

37. Tarzan

38. Fantasia 2000

39. Keisarin uudet kuviot

40. Atlantis

41. Lilo & Stitch

42. Aarreplaneetta

43. Karhu veljeni Koda

44. Lehmäjengi

45. ?

Friidu

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #47 : Marraskuu 07, 2004, 12:40:07 »
OI, Disney klassikot on aivan ihania!!! Leijonakuningas saa minut aina itkemään, pelkään yhä Lumikin noitamaista äitipuolta, kuten myös Merenneidon ursulaa... Uusimmista hauskin on ehdottomasti Keisarin uudet kuviot... siinä huumori on sellaista modernia, jota jaksaa nauraa uudestaan ja uudestaan, vähän niin kuin Shrekissä (Shrek ei oo kylläkään Disneyn luoma)! Kaikki Disneyn klassikot on aivan ihania, koska niitä jaksaa katsoa aina uudestaan ja uudestaa vanhuuteen asti! *lähtee katsomaan Tuhkimoa*^_^

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #48 : Joulukuu 04, 2004, 18:12:23 »
Myös minä rakastan Disneyn klassikoita! Ne vaan ovat niin uskomattoman ihania. Mitään uusia en ole nähnyt, mutta se ei kyllä toisaalta minua juuri häiritsekään, katselen vaan mieluummin näitä vanhoja uudestaan ja uudestaan. Se musiikki on kyllä aivan valloittavaa, jotkut laulut on aina elokuvien kohokohtia. Ja ne jää ikävästi aina soimaan päähän joten lauleskelen niitä kauhealla laulutaidollani koko loppupäivän ja perhe saa kärsiä... *virn* Juonet ainakin niissä parhaissa on aivan mahtavia. Mitä isommaksi tulee, sitä enemmän niistä elokuvista saa irti. Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä ettei ne pelkästään lapsille ole.

Leijonakuningas on myös mun suosikki. Katsoin sen pitkästä aikaa uudestaan ja tuli tippa silmään siinä Mufasan kuollessa. Enkä kyllä muista lapsena samassa kohdassa itkeneeni. Leijonakuningas on siis todellakin  paras, siinä saa nauraa ja itkeä ja vielä laulaakin!

Aristokatit ja 101 dalmatialaista oli mun ja pikkusiskon lemppareita pienempinä. Varmaan siksi koska me oltiin niin hirveen eläinrakkaita, eikä omaa lemmikkiä ollut, niin piti sitten tyytyä näihin leffoihin. Mä muistan vieläkin ne ulkoa, kun tuli katottua suunnilleen kerran viikossa.

Muista elokuvista mulla on vaaan hämäriä muistikuvia. Täytyy kai alkaa lainailemaan kavereilta niitä, kun oma varasto on valitettavan pieni.
"I believe you find life such a problem because you think there are the good people and the bad people", said the man. "You´re wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides."
-Terry Pratchett: Guards! Guards!-

Vampyyrilapsi

• Ankeuttaja
Oij...
« Vastaus #49 : Joulukuu 09, 2004, 13:17:50 »
Aileena kirjoitti:

"Kävin viime kesänä Disney Landissa Pariisissa ja voi härre gyyd mä sekosin siellä. Olen aina rakastanut Disneyn piirrettyjä, mutta nyt ne ovat nousseet aivan uuteen arvoon! Äiti möi meidän kaikki Disney piirretyt kun olin... 9 v. ja nyt hän joutuu ostamaan ne KAIKKI mulle uudestaan... tosin DVD:inä."

Ihan mielenkiinnosta, milloin olit Pariisin Disneylandissa käymässä? Sillä minäkin olen ollut siellä, ja sen jälkeen minusta kuoritui aivan järjetön Disneyfriikki! Mä olin oikeesti alkaa itkemään siellä Disneylandissa, kun pääsin käymään Prinsessa Ruususen linnassa, joka on ollut aina unelmani! Ja muutenki! Lisäksi minusta ja Ihaa-aasista on kuva yhdessä! Teen kaikki ystäväni hulluiksi jauhamalla koko ajan joistain piirretyistä tai Disneyhahmoista. Olen jo kuusitoista ja toisen asteen koulutuksessa, mutta silti rakastan katsella Disneyn piirrettyjä elokuvia! Lisäksi kerään kaikkea mahdollista Disneyyn liittyvää kamaa! Perheeni luulee jo minun menettäneen viimeisetkin järjenhiveneni, kun en yleensä kotona suostu katsomaan mitään muuta kuin piirrettyjä. Äitini ihmetteli suuresti, kun joululahjalistassanikin luki esimerkiksi, että tahdon Aladdinin DVD:nä... *khihii*

Joku taisi tuolla aikaisemmin mainita DisneyFanit-foorumin? Haluaisin tietää, miten sinne pääsisi liittymään mukaan, kun selailin kyseistä foorumia, mutta en löytänyt mitään, mistä pääsisi rekisteröitymään...

Starbridge

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #50 : Joulukuu 09, 2004, 13:40:19 »
Minä pidän Walt Disney elokuvista. Meille niitä on kerääntynyt jo lähes kaapillinen.

1. Leijona kuningas
Kyseinen klassikko on mielestäni paras elokuva jonka Walt Disney on tehnyt. Hahmoista pidän, mutta eniten Timonista ja Pumbasta.
Nalasta en pidä.

2. Notredamen kellonsoittaja
Elokuva on minusta hauska ja hieman pelottavakin. Mutta kuitenkin se kuuluu suosikkeihini.

3. Keisarin uudet kuviot
Erittäin hauska klassikko ja melko nuori. Katsoessani ensimmäisen kerran tämän elokuvan sain nauraa maha kipeänä.

4. Kaunotar ja Hirviö
Hieno tarina josta pidän myös. Lapsena tämä oli suosikkini ja laulelimme kaverini kanssa niitä lauluja. ^^

No siinäpä ne olivatkin. Onhan niitä muitakin, mutta tässä olivat parhaat MINUN mielestäni. :)

mufler

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #51 : Toukokuu 18, 2005, 23:10:58 »
Rakastan Disneyn klassikkoja. Haluaisin kerätä jokaikisen DVD;lle, mutta uskokaa tai älkää, minulla on vain Pocahontas (sekin vain siksi, että sitä ei ole videona omassa hyllyssä). DVD;ssä on myös se hyvä puoli, että ne voi katsoa ilman duppauksia, tekstityksellä. Ne piirretyt voi katsoa vain yhä uudelleen ja uudelleen, niihin ei voi kyllästyä. Ja musiikit, mahtavia! Haluaisin omistaa kaikki soundtrackit, mutta minulla on vain Pocahontas. Ihan varmasti ostan ne kaikki vielä joskus. Aivan varmasti.

Mulan

Mulan - I'll Make A Man Out Of You, koko elokuvan tunnelma on juuri tuollainen; jännittävä. Tässä elokuvassa on aivan mahtava musiikki, hahmot ovat ihania ja loppu on söpö. Mulan on hauska leffa, joka saa välillä nauramaan, mutta se on välillä ehkä myös hieman surullinen. Yksi lemppareistani, ehdottomasti.

Pieni merenneito

The Little Mermaid - Part of Your World, tämänkin elokuvan musiikkia rakastan. Kunhan saan rahaa, ostan sen (kuten Mulaninkin ja kasan muita) DVD;nä ja hankin myös soundtrackin. Ariel on tosi suloinen hahmo, äänikin on mitä ihanin. Olisi tosi hienoa nähdä englanninkielisenä. Ariel muuten näyttää yhdessä kohdassa tosi anorektikolta! :o

Pocahontas

Pocahontaksen olen katsonut joskus pentuna pari kertaa, ja nyt uudelleen kun ostin sen. Katsoin sen englanniksi ja rakastuin. Ihan pian hankin myös soundtrackin. Pidän paljon, mutta ihmisten ihonväri taisi vaihdella välillä ja se häiritsi. Kaarnamuori on aivan valtavan ihana.

Tuhkimo

Tästä olen pitänyt varmaan aina. On jotenkin niin suloista kun hiiret auttavat Tuhkimoa tekemään kauniin mekon, ja taas surullista kun ilkeät sisarpuolet rikkovat sen kateellisena. En oikein osaa sanoa mitään muuta kuin <3.

Nyt voisin kirjoittaa vielä jokaisesta muustakin, kuten Kaunottaresta ja Hirviöstä, Prinsessa Ruususesta, Leijonakuninkaasta,  Notredamen kellonsoittajasta... jokaisesta.

Salmiakki

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #52 : Toukokuu 19, 2005, 18:00:26 »
Mmm.. Disney- klassikot. Disneyn leffat on aivan mahtavia!! Iih, pitää vissiin mennä taas katsomaan joku!
 Lempparini on ehdottomasti Kaunotar ja Hirviö. Aivan mahtava, harmi vaan, että siitä on tosi kauan, kun olen nähnyt sen...  Rakastan sitä..
Kaikki muutkin "prinsessajutut" on ihania! Prinsessa Ruusunen, Tuhkimo, Lumikki...
Leijonakuningas on myös ihan paras! Se on yhtäaikaa surullinen ja hauska.
Ja Lilo & Stitch on ihana.. Avaruusolioita, Havaiji, Elviksen musiikki... <3 Ihana.
Peter Pan on myös ihan hyvä, vaikka pidän itse henk. koht. enemmän kirjasta. Se on suloinen.

Oikeastaan kiakki Disney- klassikot on mahtavia, tai ainakin kaikki, mitä olen nähnyt :)

Tuulisiipi

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #53 : Toukokuu 21, 2005, 17:52:49 »
Aa, Disney-leffat. Kaikkien aikojen parhaimpia leffoja mitä tiedän.

Aloitetaan nyt, vaikka Leijonakuninkaasta. Molemmat osat aivan kertakaikkisen mahtavia. Täytyy sanoa, että näitä leffoja todella rakastan.

Mulan. Toinen oikeen mainio leffa. Ja varsin mukava esittää myös. Jäänäytöksemme teemana oli tänä vuonna Mulan ja mukavasti se meni siinä Kiina sotilaana. (Hiukan off-topic)

Toy Story 2. Siitä tykkään paljon enemmän kuin ykkösestä. En tiiä miksi, mutta ehkä Woodyn ja Buzzin ystävyys tekee siitä paremman.
Tykkään.

Notredamen kellonsoittaja. Musiikit on tuttuun Disney-tyylin mahtavia. Tässä elokuvassa ehkä vielä parempia. Niin voimakastempoisia, ainakin jotkut.

Näiden lisäksi on vielä monia muita, mutta nämä kestosuosikkeina.

Poissa Adelia

• Talvisialu
  • Hirnyrkki
  • wandering free
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #54 : Kesäkuu 15, 2005, 14:09:39 »
Leijonakuningas. Se on se "yksi ylitse muiden". Osaan lähes kaikki laulut ulkoa, mutta vain englanniksi. Suomeksi osaan vain hiukan jotain kohtia. Minulla on leffasta se tupla-DVD versio, ja siinä kakkoslevyllä on Multi-language reel, eli kun alkaa Hakuna matata what a wonderful phrase jne., niin yhtäkkiä vaihtuu kieli. Niitä on kaikkia italiaa, ruotsia, zulua, portugalia yms. Ja kaikissa äänet kuulostaa samoilta, koska se on tehty niin, että esim. kaikki Pumban dubbaajat kuulostavat siltä miten se on alunperin tarkoitettu. Muutenkin aivan mahtava elokuva. Paras kohta on kyllä se kun Zazu on siinä luuhäkissä ja Scar käskee sen piristyä. Siinä repeän aina ja joka kerta.

Toinen suosikkini on Karhuveljeni Koda ja siinä varsinkin ne turu murre puhuva hirve. Muuten pidän Aladdinista, Mulanista ja Keisarin uusista kuvioista. En kyllä pidä Disney jatko-osista, ne ei ole kunnolla tehtyjä. (Vaikka täytyy myöntää, että omistan Jylhäkallion ylpeys PC-pelin.)
BARROIK

Poissa Less

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #55 : Elokuu 05, 2005, 17:26:13 »
Walt Disneyn klassikot ovat aivan ihania. Lemppareitani ovat Bambi, Lumikki ja seitsemän kääpiötä, Peter Pan ja Pocahontas. Toki kaikki muutkin ovat ihania. :)

Bambi- Aivan ihana tarina pienestä kauriista. Itken joka kerta (ainakin melkein joka kerta. :P) kun katson kyseisen filmin. Bambi-rukka, kamalaa menettää äitinsä. Säälin Bambia filmin aikana niin paljon, että välillä toivon, että eläimillä olisi aseet, eikä ihmisillä. Tosin onneksi toivomukseni ei ole toteutunut. X)

Lumikki- Pidän saduista, joissa on kauniita prinsessoja ja ilkeitä äitipuolia. Ja unohtamatta tietenkään ah, NIIN ihania prinssejä! ;) Lumikki on aivan loistava tarina. Eläimetkin ovat suuri osa tarinaa. Kääpiöt ovat sympaattisia ja hellyttäviä. Jopa Juro. :)

Peter Pan- Minäkin haluan Mikä Mikä-maahan. Ei tarvitsisi kasvaa aikuiseksi..  
Peter Pan on urhea ja viisas, Kapteeni Koukku ilkeä ja paha. On hauskaa, että aikuinen mies ei voita nuorta poikaa. :)  

Pocahontas- Tarina on ihana ja opettavainen. Katsoin sen pienenä, ja tajusin, että haluan naimisiin intiaanimiehen kanssa, koska ne oli kyseisessä filmissä niin syötävän suloisia. :) Pocahontas uhmaa isänsä ja kansansa tahtoa, mikä on minusta erittäin liikuttavaa. Onneksi lopussa rakkaus voittaa, ja rakastavaiset saavat toisensa, vaikkakin joutuvat eroamaan. Minäkin aion tehdä rakkauden takia mitä tahansa, niinkuin Pocahontas teki. Vaikka sitten uhmata perheeni tahtoa.

Lausku

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #56 : Elokuu 05, 2005, 19:45:58 »
oi, minä rakastan disneyn filmejä! Leijonakuningas on ihana, aion katsoa sen tänään. Sitten Pieni merenneito on niin ihana ja satumainen. Haluaisin itsekin olla merenneito^^ Ja bambi on tosi surullinen ja ihanasti piirretty, kuten muutkin disney filmit. Peter pankin on ihan hyvä, koska siinä on maailma, johon me pääsemme vain mielissämme. Ja sekin on ihanaa kun siinä on merirosvoja ja merenneitoja ja intiaaneja<3 Ja tarzan on myös ihana

alcor

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #57 : Elokuu 19, 2005, 13:12:33 »
Omistan suurimman osan Walt Disney -leffoista, ja rakastan niitä yhä!! Aivan loistavia. Omat hlö-kohtaiset suosikkini ovat uusimpia, en vain voi sille mitään, että ne ovat niin älyttömän hauskoja ja hyviä! Vanhat ovat klassikoita ja rakastan tosin niitäkin. Walt Disneyt ovat ehdottomasti parhaimpia piirrettyjä ikinä=)

Omat suosikkini:
Mulan. Loistavaa huumoria, loistavat hahmot ja tarina ihana. Rakastan<3
Leijonakuningas. No. Tarina sinänsä on mahtava, mutta laulut ovat täysin omaa luokkaansa. Circle of life, I just can't wait to be king... Tykkää!!
Herkules. Heeh. Huumoria taas. Tästä pystyy repimään myös älyttömän hyvää inside huumoria, ja tarina on ihan paras! Herkuleksesta tykkään kovasti.
Lilo ja Stitch. Niin kaunis ja hauska tarina, Lilo rulettaa ja Stitch myös. Huumori <3: "Juu äiti, kaikki on hyvin, olen telttaretkellä rangaistusvangin kanssa ja hai melkein puri minulta pään irti." Ja Elvis-musaakin vielä!!
Aristokatit. Eka Disney-leffa jonka näin LEFFATEATTERISSA ja siitä on vain hyviä muistoja. Ja siinäkin on parasta huumoria. Ja kaikki tykkää Edgarista.

Enfant de l'air

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #58 : Elokuu 20, 2005, 16:34:02 »
Rakastan monia Walt Disneyn klassikkoja, mutta minua inhottaa se nykyinen rahastus, kun leffoja tulee tuontohihnalla ja suorastaan järkyttää  mihin on kadonnut se entinen Disney-henkinen kaunis ja huolella tehty romanttinen, mutta seikkailullinen tarina. Jotenkin mitä itse olen huomannut, niin vitsit liikkuvat lähinnä siellä vessapuolella jne. ... No jaa, ehkä se johtuu siitä, etten ole tämän vuosituhannen lapsi. Mutta en silti pidä näitä parempina tämänkään vuosituhannen lapsille.

Ihanin Disneyn klassikko on ehdottomasti Kaunotar ja hirviö, joskus jopa ykköspaikasta kiistelevä kakkonen on Leijonakuningas (eikä mikään jatko-osa *puistatus* vaan se ensimmäinen orginelli-ajatuksineen).
Myös aivan ihana on koirista rakastavalle Kaunotar ja kulkuri sekä myös Topi ja Tessu, vaikka se ei edellä mainitun kanssa kyllä painikaan samassa sarjassa.

Groi

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #59 : Elokuu 27, 2005, 22:26:41 »
Itse olen Mulan"fani". Vaikka vhs löytyy hyllystä piti käydä ostamassa se kolmilevynen julkaisu jossa siis mukana myös kakkonen. Kummallista että on muuten parempi suomeks. Mulanissa viehättää ajatus urheudesta, kiina ja Mushu ^^
Muita Disneyn elokuvia joista tykkään on Leijonakuningas I ja II, Peter Panit ja Pocahontas. Lehmäjengi on kanssa ihan jees

Poissa Amity

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #60 : Elokuu 27, 2005, 22:33:58 »
Oi! Walt Disney leffat  ovat ihania. Niissä on ihanaa huumoria, romantiikkaa ja aina hyvä voittaa pahan sekä toisiinsa rakstuneet elävät elämänsä onnellisina loppuun asti. Maailman parhaimpia piirrettyjä.

Omat suosikkini ovat ehdottomasti Leijonakuningas, Prinsessa Ruusunen, Pocahontas ja Kaunotar ja Hirviö. En ole muuten pitkään aikaan nähnyt Kaunotarta ja Hirviötä, pitääkin huomenna katsoa. :) Nuo edellä mainitut ovat ehdottomasti Disneyn parhaita tuotoksia. Niin juonellisesti, romanttisesti kuin humoristisestikin.

Anthea

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #61 : Elokuu 29, 2005, 11:13:35 »
Mitä lapsuutemme olisikaan ilman Disneyn klassikkoja?

Itse olen katsonut Disneyn piirrettyjä niin kauan kuin muistan. Ensimmäisen Disney-videon sain luultavasti vuonna '93, n. vuoden vanhana, jolloin niistä jo pikkuhiljaa alkoi ymmärtää.

Disneyn leffojen hohto on varmaankin siinä, että ne jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan iästä riippumatta. Niiden huumori ja tarinat vain tempaavat mukaansa. Viimeksi perjantaina katsottiin parhaan ystäväni kanssa Toy Story (joka ei tosin ole piirretty, mutta Disneytä kuitenkin!) ja meillä oli tajuttoman hauskaa. Ne ovat iättömiä. Klassikoita.

Toinen asia, joka tekee näistä Disneyn piirretyistä klassikkoja, on niiden musiikki. Se on tarttuvaa, niissä huomaa tahtomattaankin laulavansa tai hyräilevänsä mukana. Ne ovat myös sellaisia, joista muistaa suurimman osan, vaikka olisi katsonut ne viimeksi esimerkiksi vuosi sitten. Meillä ainakin oli viime partioleirillä ihan hauskaa, kun laulettiin Disneyn lauluja ja melkein kaikki meidän pöydässämme lähtivät mukaan.

Myös jotkin lausahdukset vain muistaa. Minä ja paras ystäväni olemme katsoneet muutenkin nyt tänä vuonna Disneyn vanhoja piirrettyjä ja muilla on kieltämättä alkanut pikkuhiljaa palaa pinna meidän kanssamme, kun toistelemme samoja lauseita ja alamme nauraa päälle.

Pari moitteen sanaa kuitenkin Disneylle olisi. Miksi hyvät klassikot pilataan tyhmillä ja tylsillä jatko-osilla? Miksi ei enää uusia leffoja tehdessä panosteta laatuun, kiinnitetään vain huomiota siihen, että saadaan rahaa ja nopeasti? Harvemmin klassikoiden jatko-osat edes ovat hyviä. Meiltä kotoa löytyy muutaman leffan jatko-osat, mutta minä en henkilökohtaisesti pidä niistä.

Muoks:
Lainaus käyttäjältä: "tpi"
Tou Story on kyllä hyvä, mutta mistäs lähtien se EI ole ollut piirretty?
Kyllä tietokone-animaatiokin on nimenomaan PIIRROSfilmiä.
Ja mistäs lähtien se on ollut Disney-elokuva?
Disney on kyllä julkaissut ja levittänyt sitä, mutta Pixar EI ole Disneyn osa.

Ihminen on erehtyväinen. Anteeksi. Minä oletin, että se ei olisi piirrettyä, mutta kai se sitten on.
Ja kyllä minä sen luokittelisin Disneyn elokuvaksi, kun Disney kerran julkaisi ja levitti sitä.

tpi

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #62 : Elokuu 29, 2005, 13:03:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Anthea"
Niiden huumori ja tarinat vain tempaavat mukaansa. Viimeksi perjantaina katsottiin parhaan ystäväni kanssa Toy Story (joka ei tosin ole piirretty, mutta Disneytä kuitenkin!)

Tou Story on kyllä hyvä, mutta mistäs lähtien se EI ole ollut piirretty?
Kyllä tietokone-animaatiokin on nimenomaan PIIRROSfilmiä.
Ja mistäs lähtien se on ollut Disney-elokuva?
Disney on kyllä julkaissut ja levittänyt sitä, mutta Pixar EI ole Disneyn osa.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #63 : Elokuu 30, 2005, 17:23:22 »

Niinpä niin :) Olen samaa mieltä.

Sitä vain on kasvanut Disney -maailmaan. Ilman niitä piirrettyjä olisi jäänyt jostakin paitsi...

Minulle on vaikea sanoa mitään yksittäisiä suosikkeja valtavasta määrästä Disney -tuotantoa. Niitä on niin monia. Klassikoissa on sitä jotain ihanaa tunnelmaa, mutta myös uudempiin Disney -leffoihin on saatu sellaista kivaa huumoria mukaan. Harvoin sitä Disney -leffaan pettyy...

Mutta mainitakseni joitakin... Ensinnäkin Bambi. Sain Bambin videolla ollessani pieni. Muistan vieläkin, että istuin autossa se videokasetti sylissäni hyvin onnellisena, niin onnellisena kuin sen ikäinen voi asiasta olla. Bambi oli pitkään eräs suosikeistani. Ne ihanat eläinhahmot lumosivat minut täysin.

Leijonakuningas on myös aika legenda^^ Siinä on upeaa musiikkia ja kohtauksia. Siinä on tunnelmaa, ehdottomasti. Ja Timon ja Pumba ovat hauskat veijarit ;)

Sitten vielä ikiklassikko Pocahontas. Tuulen värit on vain niin täydellisen ihanan kaunis kappale. Paras Disney -kappale ikinä. Pocahontas oli myös lapsuuden suosikkejani. Sain synttärilahjaksi joskus ala-asteella jättimäisen Miiko -pehmolelun^^

Minulla oli myös videolla Pieni Merenneito. Haluaisin nähdä sen taas pitkästä aikaa, koska sitä videota meillä ei enää ole. Pieni merenneito oli myös loistava tarina ja pystyn vieläkin muistamaan hyvin sen erään laulukohtauksen. Ja se keltainen kala oli hauska vaikken muistakaan sen nimeä enää o_O

Haluaisin katsella noita englanniksi. Se olisi ihanaa. Ehkä sitten joskus ostan noita dvd:llä ja kattelen englanniksi. Joskus vanhana kun kaipaan lapsuuden muistoja ;)

Poissa Diella

• Vuotislainen
  • Enchanteresse
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #64 : Syyskuu 02, 2005, 17:45:10 »
Kaikki Disney klassikot ovat ihania! Minä katselen niitä enää harvoin, mutta katselen kuitenkin ja minussa asustaa sellainen pieni lapsi aina ja minusta Disney leffoja voi katsella kuka ja minkä ikäinen tahansa.
Olen juurtunut niihin kiinni ja minusta on huippua katsoa niitä ainakin silloin tällöin ja joskus me kavereiden kanssa ihan porukalla katselemme niitä. (Joo, olemme 16 vuotiaita. :D)

Disney leffoista minulla ei ole oikeastaan suosikkeja, sillä ne kaikki on hyviä, mutta ainakin Leijonakuningas on yksi hyvä. Se on koskettava ja muutenkin kaunis elokuva, joka minun on aina silloin tällöin katsottava.

Eräs toinen leffa on Kaunotar ja Hirviö. Se on myös koskettava ja ehkä hieman surullinen elokuva, jonka on olen katsonut vain kerran ja siitäkin on aikaa. Se oli ihana.
“This moment will just be another story someday."

- Stephen Chbosky

Poissa hömppä

• pirtelö
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #65 : Syyskuu 07, 2005, 15:55:28 »
Ja minä myös rakastan Disneyn piirrettyjä! Ne on aina niin hauskoja romanttisia ja välillä surullisiakin sekä ehottomasti aivan loistavia! Parasta niissä ehkä on ne kappaleet, jotka jäävät vaan soimaan päähän. Elokuvien laulukohtaukset on aina hirmusen hienoja ja yleensä elokuvan parhaita kohtia.

Lapsena (ja kyllä vielä nykyäänkin) Disneyn piirrettyjä tuli katsottua paljon ja ne perinteiset sadut opin niin. Hieman vanhempana kun kuulin satujen alkuperäiset versiot olin jo niin aivopesty ;D, että olin sitä mieltä että eihän se noin oikeesti mene! Esimerkiksi Pieni merenneito on aika kaukana alkuperäisestä. Ei se toisn haittaa.

Pienenä suurin suosikki oli Aladdin, ihan niin yksinkertasesta syystä, että se oli meillä omana.. :) Ja tykkään siitä kyllä vieläkin.

Nykyään kaikkein eniten tykkään Kaunottaresta ja hirviöstä, koska pidän hirveän paljon kaikista niistä "esineistä", eli palvelusväestä. Ja se Vieraamme-kohtaus (siis se missä Bellelle tarjoillaan illallista) on taianomainen. Minäkin haluun ruokani niin.

Kolmas suosikkini on Pieni merenneito. Sen tarina on musta hyvä ja ne musiikit sekä merimaisemat..

Disneyn huono puoli on tosiaan niitten (huonojen) jatko-osien tuotto pelkässä rahanhimossa. Toinen huono asia on semmonen kaavan toistuvuus, aina onnellinen loppu (mikä kyllä niin hirveesti haittaa, nössö romantikko kun olen..) ja samankaltasten hahmojen toistuvuus. Ainakin aika monessa Disneyn leffoissa päähenkilöllä on kaksi hassua ja erilaista kaveria. Mutta se on pientä verrattuna siihen miten ihania elokuvia Disneylta on tullut.
Whoever said "let the best man win" forgot to ask girls to play.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #66 : Marraskuu 19, 2005, 21:25:16 »
Kukapa nyt ei rakastaisi Disney-klassikkoja?

Lainaus käyttäjältä: "Ibiza"
Niinpä niin :) Olen samaa mieltä.

Sitä vain on kasvanut Disney -maailmaan. Ilman niitä piirrettyjä olisi jäänyt jostakin paitsi...
Juuri minun ajatukseni! Olisimme kaikki Disney piirrettyjä katsellen kasvaneet lapsukaiset aivan erilaisia ihmisiä.

Itse en niinkään pidä näistä uusista Disney klassikoista. Vanhat ovat kymmenen kertaa parempia. Uusin, jonka olen katsonut, ja josta olen pitänyt taisi olla Lilo&Stitch.

Mutta kuitenkin, silloin ihanalla, ihanalla 90-luvulla tulleet, niitä minä rakastan! Mielestäni parhaimmat:

Aladdin
Rakastan tätä niin paljon. Vaikka tämä ilmestyi kun vuonna -92, jolloin olin noin kolme vuotias, muistan silti kun tämä hankittiin meille. Ja tätähän katsottiin. Sen huomasin erityisesti äsken, kun yritin alkaa tätä taas piiiiiiiiitkästä aikaa katsomaan - nauha venyttui ja särisi. Eli enää en pysty tätä ihanaista elokuvaa katsomaan. T.T Pitää ostaa uusi. Siispä tässä kaksi kysymystä teille, rakkaat vuotislaiset: Onko sitä enää myynnissä? Ja jos onkin, onko siinä uudet ääninäyttelijät, kuten Leijonakuninkaassa? *pelkää*
Kuitenkin, Aladdin on ehdottomasti yksi parhaimmista.

Leijonakuningas
Toinen, jota rakastan enemmän kuin mitään. Pelkään kovasti sitä päivää, jolloin tälle käy samoin kuin Aladdinille. Tänä syksynä katsoimme tämän englannin kielisenä yhdellä englannin kurssillamme. Ja SITÄ opettajamme ei olisi pitänyt tehdä, sillä se aiheutti minussa kauhean Disney-buumin, joka ei ole vieläkään mennyt ohi. Kuitenkin. Tämänkin muistan kun hankeimme. Ja tätäkin on katsottu, kun hankimme tämän katsoin tätä lapsena ensimmäisinä viikkoina non-stopina (ja äidilläni oli ihanaa kun kakara vain istui telkkarin ääressä). Ja tämä on myös yksi niistä harvoista elokuvista, jotka aina itkettää.

Kaunotar ja Hirviö
Katsoin tämän jokin viikko sitten, ja tuli niin nostalginen olo. Vaikka täytyy myöntää, että miten ihmeessä olen joskus lapsena saanut jopa selvää, mitä siitä jotkut sanovat. Katsoin sitä isosiskoni kanssa ja ina välillä toinen kysyi: mitä tuo sano tuossa? Mutta kuitenkin, asiasta toiseen, muistan ihme kyllä senkin kun saimme tämän elokuvan omaksemme. Tätäkin rakastan, vaikkenkaan yhtä paljon kuin kahta edellä mainitsemaani. Ja tätä äitinikin rakastaa. ^^

Näissä kolmessa Disney-klassikossa muuten on mielestäni ehdottomasti parhaimmat musiikit.

Muita mainitsemisen arvoisia on mielestäni nyt ainakin Pocahontas, Kaunotar ja Kulkuri ja Pieni Merenneito. Pocahontas meillä myös on omana, vaikka sen hankintaa en muistakaan. Kaunotar ja Kulkuri meillä on myös, mutta itseäänitettynä, herra tietäköön millä, kasetilla. Pientä Merenneitoa en ole nähnyt kuin kerran elokuvateatterissa, ikävä kyllä.

Täältä kotoa videohyllystä kyllä löytyy vaikka kuinka monta muutakin hyvää, joista pidän ehdottomasti, mutta en nyt jaksa mainita niitä (olen laiska).

Mutta kuitenkin. Yhteenvetona: rakastan suuresti Disney-klassikkoja. ne ovat osa elämääni.

*pakko nähdä Aladdin, pakko nähdä Aladdin, pakko...* Ei minulla vieroitusoireita ole, kuinka niin?

Nerdie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #67 : Marraskuu 19, 2005, 21:41:06 »
Disneyn leffat ovat elämän peruskivet, joiden avulla on lähdetty liikkeelle. Upeita.
Mutta tuoteaanko Disneyllä enää niitä upeita ihania klassikoita? Eläimellisiä satuja, prinsessasatuja? Onko sekin mennyt näihin surkeisiin Liloon ja Stichiin
ja muihin ihan hömpötyksiin? (Anteeksi ärsyttävä kritiikkini)

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #68 : Marraskuu 19, 2005, 23:26:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Vampyyrilapsi"
Lainaus käyttäjältä: "hömppä"
Disneyn huono puoli on tosiaan niitten (huonojen) jatko-osien tuotto pelkässä rahanhimossa.

Aivan. Itse olin saada kohtauksen, kun sain tietää, että Bambista tulee jatko-osa.

Mitä *tipahtaa tuolilta* Tuleeko Bambista jatko-osa? O.O ei voi tulla, eihän, sanokaa ettei se ole totta!?
Minua ärsyttää jo ne uudet dubbaukset siinä alkuperäisessä bambissa ja että siitä tulisi vielä jokin surkea jatko elokuva, ehkä vieläkin surkeimmilla äänillä. Voi surkeus
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #69 : Marraskuu 20, 2005, 00:13:38 »
Jep, Bambi ja metsän ruhtinas tms. on tulossa ensi vuonna.

Blastick

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #70 : Marraskuu 20, 2005, 13:36:25 »
Minäkin voin ilmoittautua vannoutuneeksi Disney-faniksi. :) Meillä taitaapi olla videona 18 Disneyn klassikkoa, 2 jatko-osaa (Leijonakuningas 2 ja Pocahontas 2) ja muutama muu Disneyn elokuva. Ihan uusia ei ole, kun suurin osa on ostettu noin 5-12 vuotta sitten. Mutta aivan loistavia ne kyllä ovat, ihanan hauskoja ja mukavia. On niitä katsottu vaikka kuinka monesti (muuta ei koskaan katsottukaan pienenä kuin Disneyn elokuvia ja muumeja xD) ja tuntuu että muistan vieläkin suurimman osan klassikoista aika lailla ulkoa. Suosikkejani ovat:

Leijonakuningas: On ensimmäinen elokuva, jonka olen koskaan nähnyt elokuvateatterissa. Taisin olla jotain 4-5 vuotias silloin. Eli reilu 10 vuotta sitten. Hurmaa yhä edelleen. Niin hauska ja myös surullinen. Musiikit ovat todellakin loistavat, kuten moni on sanonutkin. Timon, Pumba ja Zazu ovat lempihahmoni.

Tarzan: Tosi mukava, tykkään tästä paljon, enkä oikeastaan tiedä edes miksi. :) Musiikit kivoja ja hahmot myös. Tarina on mukava.

Pocahontas: Musiikki jälleen kerran ihanaa. Pocahontas on mielestäni tosi hauska elokuva, nauran aina etenkin Miikolle ja sille Percy koiralle. Ne vaan on niin hassuja.

damis

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #71 : Joulukuu 29, 2005, 14:30:22 »
Niin, pienenä Disney oli minulle käsite joka tarkoitti hyvää elokuvaa. Pidin Disneyn klassikot (joita minulla olikin paljon!) erillään muista videoista. Muttamutta, mielestäni osa näistä uusista ei TODELLAKAAN ansaitsisi tuota Walt Disney Klassikot -tunnusta. Se sopii niille upeille ja huolella toteutetuille satumaisille piirretyille mitä lapsena katsoin, niilel vanhoille. Kaunotar ja Hirviö, Lumikki, Tuhkimo, Hiidenpata... Nämä kaikki ovat ehdottomia klassikoita.

Mutta joku Keisarin uudet kuviot...??? Eh...

Nythän se Walt Disney Klassikot sarja on virallisesti loppunut, kun ne siellä lopettivat perinteisellä tavalla piirrettyjen leffojen tekemisen. Tietokonetekniikka kiri edelle.

Lisäksi minua ärsyttää se tyyli jonka he jossain vaiheessa ovat havainneet hyväksi ja käyttäneet sitä sitten kaikissa uudemmissa elokuvissa: pelle. Milloin se MUSHUttajalohikäärme, milloin Timon ja Bumba, milloin mikäkin. AINA, löytyy joku pelle... Esim. Kaunottaressa ja Hirviössä tutoa pelleä ei ehkä vielä ahdettu mukaan itsetarkoituksena, koska ei Könni minua ainakaan häiritse. =)

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #72 : Joulukuu 29, 2005, 18:50:28 »
Yksi klassikko on tietääkseni vielä tulossa, mutta sekään ei ole tätä "vanhaa" tyyliä, vaan tuo Pikku Kana Kananen olisi 45.klassikko.

narniadara

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #73 : Tammikuu 28, 2006, 14:53:23 »
Olen koko pienen ikäni rakastanut Disney leffoja, niissä on sitä jotain! Tällä hetkellä, kun kirjoitan tätä, katselen samalla Leijonakuningasta En ole katsonut pitkään aikaan, joten olikin jo korkea aika. Viime vuosina en ole näitä klassikkoja pahemmin katsellut, mutta nyt olen innostunut taas uudelleen. :)

Disneyt ovat erinomaisia monesta syystä, mahtava juoni, hahmot ja erityisesti musiikki. Saisikohan jostain niitä vanhoja Disneyn musiikki levyjä. hmm.

Lempielokuvani oli pitkään Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Pienenä katselin Herculesta joka päivä, joskus useammankin kerran päivässä. Nykyään suosikkini on Aladdin Ihana juoni, paras musiikki ja henki on hauska. ^^

Minä olen käynyt kahdesti Disney Land Pariisissa, ja unelmani on päästä Amerikkaan Disney Worldiin.

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #74 : Huhtikuu 17, 2006, 16:52:50 »
Jaahas, minä täällä tuputtamassa kaikille mielipiteitäni. Lapsena Disneyn filmit todella vaikuttivat tavalla tai toisella: leikkeihin ilmestyi hahmoja elokuvista, vanhemmat saivat kestää musiikkiosuuksia vaikkei nauha pyörinytkään ja opin uusia termejä. Ne saivat ajan kulumaan tehokkaasti ja suhteellisen hyödyllisesti, olivathan ne opettavaisia ja kilttejä tarinoita. Mutta en voi sanoa rakastavani Disney-klassikoita. Niiden katsomiselle on vain tiettyjä ajanjaksoja, joina tosin voin katsoa saman videon viisitoistakin kertaa peräkkäin. Elokuvat ansaitsevat kehuja musiikin, ääninäyttelyn ja ulkomuotonsa osalta, mutta minun kohdallani fanittaminen ja rakastaminen ovat liian vahvoja sanoja. Olen katsonut kaikki katsomani (Luoja mikä lause) Disneyn filmit suomeksi dubattuina, enkä ole vieläkään havainnut mitään ongelmaa siinä, että hahmojen suunliikkeet eivät täsmää puheeseen. Suomenkielellä laulettuina kaikki kappaleet oppii nopeammin ja ääniin on jo ehtinyt tottua niin vahvasti, ettei ulkomaalaisia versioita (ei kuitenkaan ehkä versioita…) voi katsoa haikailematta suomalaisten äänien perään.

Tällä hetkellä päällä on Pocahontas-jakso. John Smith on syntisen komea (vanhemmiten piirrettyjäkin katsoo sillä silmällä…) ja muitakin hahmoja silmäilee silkasta mielenkiinnosta. Kappaleita voisin laulaa täysin fiiliksissä, kun vain saisin taustanauhat ja omaa rauhaa (mitä nuorempana ei kaivannut.) Sanoitukset ovat ehkä hiukan pöljät, ainakin muutamassa biisissä, muttei se menoa haittaa, kun puitteet joissa ne esitetään ovat upeat. Olen erityisen tykästynyt lauluun, jossa valkoiset ja intiaanit kertovat kuinka tappavat kohta toisensa (englannin kielinen nimi on ilmeisesti ”Savages.”) Parasta Pocahontasissa on kuvernööri Ratcliffe. Hänen äänensä ja sen käyttö on upeaa! Mielestäni hänelle on annettu myös hauskimmat vuorosanat.
- Mitäs jos me törmätään inkkareihin?
- Teillä on pyssyt sitä varten. Ja nyt aseet olalle ja matkaan!
Toinen nyt vasta hauskaksi havaittu kohta on kun Kaarnamuori väittää, ettei hänen korvansa ole tuohesta ja kaksi pöllöä vilkaisee toisiinsa ei-vakuuttuneen näköisinä.

Melko useassa Disney-filmissä on muuten sivurooli langanlaihalle mieshenkilölle, joka tuo jotain ei-niin-kovin-suurta-ja-tärkeää-mutta-kumminkin koko elokuvaan. Esim. Pocahontasin Wiggins (Ratcliffen avustaja, jolla on aikaa askarrella omiaan) ja Notre Damen kellonsoittajan mustalaismies (kertoo tarinaa ja keekoilee pitkin elokuvaa.) Pienempänä pidin näistä hahmoista valtavan paljon, sillä niiden tekemisiä oli hauskinta seurata. Onko teillä jotain suosikki hahmotyyppiä?
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.

Rainy

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #75 : Huhtikuu 23, 2006, 19:50:38 »
Minä vihaan todella näitä uusia Disney-elokuvia, kuten Karhuveljeni Koda. Minä vain jotenkin INHOAN uusia Disneyn piirrettyjä. Tai siis, ei minulla mitään ole niitä vastaan, mutta en vain pidä niistä... Vanhat piirretyt ovat vain niin pajon ihanampia. Tuntuu, kuin vanhojen piirrettyjen tekemiseen olisi mennyt vuosi, ja uusien tekemiseen kuukausi. Vanhoissa piirretyissä kaikki on piirretty niin yksityiskohtaisesti, uusissa on suurinpiirtein vain tärkeimmät rajat...

Pidän Disneyn klassikkopiirretyistä. Siis niistä, mitkä kestävät jotain viisi-kymmenen minuuttia. Ne ovat todella hauskoja, varsinkin Aku Ankka piirretyt.

Oma Disney-elokuvasuosikkini on Bambi. Se on vain niin ihana, ja koskettava.
Aina, kun nään Bambin, alan melkein itkeä. Varsinkin siinä kohdassa, kun Bambi huomaa, ettei hänen äitinsä juossutkaan hänen mukanaan piiloon metsästäjiä. :( Se on niiiiin ihana kohta.

Toinen suosikkini on Lumikki ja seitsemän kääpiötä.
Jörö on idolini. x) Noei nyt sentään, mutta kuitenkin pidän piirretystä, koska... Itseasiassa, en tiedä miksi pidän siitä... Kunhan vaan pidän. x)

Minusta on typerää, että nyt lähiaikoina on tehty Bambiin jatko-osa. Uudet Disney-elokuvat ovat vaan niin ärsyttäviä. =/

Anteeksi, jos nyt loukkaan jotakuta teistä, joka pitää uusista piirretyistä, kaikilla on toki omat mielipiteensä, ja tämä nyt on minun omani.

Rainy

Voldyna

• Ankeuttaja
Vs: Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #76 : Heinäkuu 18, 2007, 21:33:37 »
Oi! Tämä aihe.

Omat lempparini ovat Pocahontas, Bambi, Pieni Merenneito sekä Kaunotar ja Hirviö.
Se täytyy sanoa, että en ole koskaan pitänyt siitä, että pistetään eläimet mukamas puhumaan ja vedetään niiden pohjalta elokuva (mm. Leijonakuningas ei tämän takia mieleeni ole), mutta kyllä Bambi on siltikin mahtava. Koskettava.

Juuri tänään katsoin Pienen Merenneidon. Ai että, itkin varmasti enemmän kuin puolet elokuvasta. Aivan mahtava!
Ja Pocahontasissa ei voi muuta kuin itkeä. Jatko-osasta tosin en pidä. Pilaa koko kauniin idean. :/
Kaunotar ja Hirviö taas ei itketä. Se on vain kaunis tarina, joka kyllä säväyttää, mutta minua ei itketä. Siltikin sitä rakastan!

Siinä siis neljä ehdotonta leffasuosikkiani. Pistän nämä jopa aivan ensimmäiseksi leffasuosikeissani, näiden jälkeen sinne sitten pääsevät muut Titanicit, Armageddonit ja tietyt harvat toimintaelokuvat.

nella

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Elokuu 04, 2007, 13:40:44 »
Tykkään todella paljon Disneyn klassikoista! Niitä on tullut katseltua monia monia kertoja. Lempparit ovat Leijonakuningas! Se on vaan niin mahtava, mutta surullinen kun Simban isä kuolee. Myös Aladdinia on tullut katseltua paljon pienempänä. Nyt on hauska seurata kun 5v. siskoni rakastaa Tuhkimoa, Lumikkia yms. Tuntuu, että kaikki tykkäävät Disneyn klassikoista :)

Minäkään en erityisemmin perusta näistä uusista Disneyn piirretyistä, eivät vaan ole läheskään niin hyviä kun vanhat kunnon klassikot!

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Elokuu 17, 2007, 15:24:41 »
Minä rakastan Disneyn klassikoita! Aivan ihania! Suurimpina suosikkeina Leijonakuningas, Kaunotar ja Kulkuri, Bambi... Ylipäätään kaikki missä on eläimiä! Ja Topi ja Tessu! Ihana! Eikös sekin kumminkin Disneyhyn kuulu? Niissä kaikissa Disneyn elokuvissa on niin kaunis musiikki ja hyvä ja nätti juoni! (jos juoni voi olla nätti).. Ihania!<3

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #79 : Elokuu 17, 2007, 16:33:09 »
Niinkuin moni muukin täällä rakastaa Walt Disneyn Klassikoita, niin myös minä! Niitä on totta kai tullut pienestä saakka katsottua, osaa useammin, osaa harvemmin. Ne on aina olleet sellaisia turvallisia, niissä on ollut ihania hahmoja ja tarinat on mitä erillaisempia ja rakastettavampia. Klassikoissa on myös upea musiikki, sekä loistavaa huumoria, mikä iskee vielä vähän vanhempanakin. Ne eivät vain koskaan vanhene.
Itse omistan monia VHS:ssänä, ja tarkoitus olisi ostaa niitä myös Dvd:lle, kunhan vain rahaa olisi. Leijonakuninkaan ostin dvd:enä, ja siitä se lähtee.

Suosikkini on ehdottomasti Leijonakuningas, siinä on ihana juoni, loistava huumori, kaunis musiikki ja koko tarina on vain niin koskettava. Muita lemppareitani on Pocahontas, jossa on upea musiikki. Koko Pocahontas on jotenkin kaunis elokuva, värit ja ympäristö missä he ovat. Olen myös aina tykännyt Aladdinista, vaikkei se ehkä ihan lempparini ollutkaan. Henki oli kuitenkin todellinen huumori pläjäys, ja tuli häntä useasti naurettua. Sitten Bambi, jota moni täällä on varmasti itkenyt. Kaunotar ja Hirviö ja Robin Hood olivat sellaisia mitä ei hirveästi tullut katsottua, mutta paras kaverini rakasti Kaunotarta ja Hirviötä joten hänen kanssaan sitä katsoin. Pieni Merenneito, Lumikki ja Peter Pan- kaikissa loistava tarina ja ihanasti huumoria.

Sitten löytyy totta kai: Tarzan, Dumbo,Tuhkimo, Ja ah niin ihana ja romanttinen Kaunotar ja Kulkuri, 101 dalmatialaista, Viidakkokirja, Aristokatit, Bernand ja Bianca Australiassa,Notre Damen kellonsoittaja. Niitä on hirveästi ja kaikki ovat loistavia elokuvia, jos top 3 on pakko valita niin: 1. Leijonakuningas 2. Pocahontas 3. Pieni Merenneito.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
« Vastaus #80 : Elokuu 17, 2007, 17:13:39 »
Ensimmäinen muistoni Disneyn piirretystä on kaukaa 60-luvulta, kun kaverin kanssa kävimme katsomassa Peter Panin. Se oli täyttä taikaa!

Nyttemmin on tullut VHS:t ja DVD:t ja mitä niitä on nyt uusia tulossakaan. Eli voi katsella mitä vaan ja milloin vaan ja kuinka usein vaan haluaapi. Katsoinkin tässä muutama päivä sitten taasen suosikkini: Mulanin. Yksi nainen pelastaa koko valtakunna. Siis nainen, jolla ei ole muuta arvoa kuin päästä kunniallisesti naimisiin ja saada mieluiten poikalapsia. (Oisinko pikkusen feministi?) Huumoriakin on sopivasti: Mushu, lumesta "poksahtelevat" rosvot. Ja tietysti rakkautta. Pidän myös musiikista, joka on kaikissa Disney klassikoissa viimeisen päälle hiottua.

Toinen suosikkini on Alladin. Loiri henkenä on mielestäni paras dubbaus ikinä.

Mutta kaiken kaikkiaan vanhemmat filmit ovat jotenkin... no, parempia. Ei niin massatuotannon tuntuisia.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #81 : Elokuu 18, 2007, 10:01:18 »
Disneyn klassikot ovat kyllä täydellisiä elokuvia, varsinkin ne vanhemmat, näistä uudemmista, koneella tehdyistä animaatioista en pahemmin perusta. Mutta ne vanhat ovat kyllä todella hyviä elokuvia. Vaikka ne on suunnattu lapsille, ne tarjoavat paljon myös vanhemmalle väelle ja niissä on aina jokin opetus. Suosikkejani ovat Bambi, Leijonakuningas, Dumbo, Topi ja Tessu, Aristokatit ym., joissa eläimet ovat pääosassa.

Näitä on aika vaikea asettaa paremmuusjärjestykseen, mutta sanotaan nyt vaikka niin, että Bambi ja Leijonakuningas jakavat ykkössijan. Ne ovat hyvin samantyyppisiä elokuvia, sillä niissä on lähes identtinen juoni; kummassakin päähenkilö syntyy hallitsijan pojaksi, hänellä on yksi vastakkaista sukupuolta oleva ystävä, menettää toisen vanhemmistaan sekä lopulta hänestä tulee uusi hallitsija ja hänen lapsuudenystävästään puolisonsa. Nämä ovat myös hieman surullisia elokuvia, sillä päähenkilö menettää toisen vanhemmistaan, mikä on minusta vain hyvä juttu, sillä minusta on hyvä, jos lapsille opetetaan myös vakavia elämänasioita eikä pelkästään hauskoja. Musiikit ovat myös kauniita sekä maisemat ja juoni hienoja.

Myös Topi ja Tessu on upea elokuva. Siinäkin tapahtuu hieman surullisia asioita, mutta myös huumoria on mukana ja juoni on tässäkin elokuvassa loistava.

Dumbosta pidän myös paljon, vaikkei ehkä ihan suosikkini ole koskaan ollutkaan. Se Timotei-hiiri oli kyllä aika hauska.

Aristokateista pidän myös. Siinä on hyvä juoni sekä kohtalaisen paljon huumoria mukana.

Näistä jatko-osista en pahemmin perusta. Ne tekevät jotkin asiat epäselviksi, niissä on huonompi juoni sekä hahmot ja maisemat ovat usein hieman huonommin piirrettyjä.

Sanotaan nyt vielä tämä paremmusjärjestys top 4:

1. Bambi/Leijonakuningas
2. Topi ja Tessu
3. Dumbo
4. Aristokatit
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2007, 13:28:42 kirjoittanut Hartsa »
Terve kaikille!

Joa

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Elokuu 18, 2007, 20:52:26 »
Disneyn elokuvat ovat niin ihania ^^
Parhaita on ehkä Leijonakuningas, Bambi, Mulan, Pieni Merenneito ja  Pocahontas.

Noista kaikki muut paitsi Pieni Merenneito ja Leijonakuningas ykkönen löytyvät kotonta videolta.

Kaverillani on paljon Disneyn elokuvia kasetilla. Pienempänä katsottiin niitä aina "himona" (no joo, minä aina ehdotin että katsotaanko sitä ja tätä... Mutta pakkohan se tilaisuus oli käyttää hyväkseen kun toisella näitä elokuvia riitti!). Ja tulevaisuudessa kenties katselemme niitä uudestaankin, jos sopiva väli tulee.

Ja yleensä niissä elokuvissa tulee kyynel silmään. (mahtavasti ilmaistu)

tikkutäkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Syyskuu 03, 2007, 20:18:20 »
Mie RAKASTAN!! Pientä Merenneitoa....se saa mut aina itkemään. Itselläni ei ole tuota ihanaa elokuvaa, vaikka haluaisin sen. Laulut ja hahmot tekevät siitä ihanan. Leijonakuningas on myös aivan ihana elokuva. Itken vieläkin Mufasan kuolemalle, joka on niin surullinen(laulu ja Simban nyyhke): " isä, isä mennään jo kotiin(vetää isää korvasta)isä pakko mennä kotiin. Isä! HEI! JOKU! kuka tahansa....voi ei" itkee kun kirjoitta... Toi on siis se kohta mille mä aina itken. Kaikki koskettavat laulutkin ovat ihania kuten Tunnetko jo rakkauden. Leijonakuningas on minulla ja myös sen toinen osa. Aristokatit ovat olleet todella hyviä(katson näitä joskus). Musiikki on mahtavaa esim. Katti tahtoo olla jokainen. Kaunotar ja Hirviö on myös ihana.Rakastan tietysti kaikkia Prinsessa satuja :D

Top 5
-Leijonakuningas
-Aristokatit
-Pieni Merenneito
-Disneyn Prinsessa sadut

E chan

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Syyskuu 14, 2007, 18:01:33 »
Minä pidän disneyn klassikkoelokuvista ehkäpä Dumbosta. Dumbo on minusta kovin hellyyttävä olento, kaikessa viattomuudessaan :D Kun disney channelilta tuli elokuva, veljeni huusi minut siten katsomaan. Ja voi, karkotin itkullani veljeni pois sohvalta ^^ Surullisin kohta on minusta tietenkin se, kun dumbo menee illalla äitinsä "häkin" luokse ja sitten he koskettelevat kärsillään, ja sitten soi surullinen musiikki taustalla. Leijonakuningas, kyllä kaikki tietää miksi. <:') MUtta ei sovi unohtaa suloista Bambia. Bambi-parka ei osaa luistella:D

Top 5
~Dumbo
~Leijonakuningas
~Bambi
~Mulan
~OMG it's Topi ja Tessu!

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #85 : Marraskuu 25, 2007, 23:17:40 »
Vanhimmat Disneyt on parhaita. Lempileffani ovat Bambi ja Kaunotar ja Kulkuri. Bambi siksi, että siinä on todella kauniit maisemat ja paljon vaan sellaista maisemien kattelua ja hauskoja lauluja. Kaunotar ja Kulkuri siksi, että koirat on ihania, ja itken aina kun katson ko. leffan (siinä kohtaa, kun Kaunotar joutuu rankkurille, ja lopussa, kun Jalo jää vaunun alle).

Uusin Dinsey- leffa, minkä olen nähnyt, on Bambi 2. Se oli yllättävän hyvä, eihän sitä voi edes verrataa ykköseen, mutta se oli hauskaa ajanviihdettä ja Ronno oli suloinen. Kauhulla ajattelen, millainen Topi ja Tessu 2 mahtaa olla... Kuulemma Topi lähtee siinä laulajan uralle... (Ihmettelin ensiksi, että miksi Topi ja Kettu- kuulostaa niin oudolta, mutta sitten muistin, että se onkin Topi ja Tessu :D)
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Marraskuu 26, 2007, 10:45:21 »
Ah, nämä ovat niin loistavia ja suorastaan legendaarisia.

Normaalit elokuvat, joissa jossain kohtiin lauletaan, ovat minusta perin huvittavia, mutta näissä Disneyn elokuvissa se on melkein se valttikortti ja sopii aina täydellisesti elokuvaan. On myös hienoa, että niissä on surua, iloa, naurua, vitsejä.. Eikä vanhempakaan katsoja tunne itseään vaivaantuneeksi katsoessaan näitä.

Lempielokuviani ovat ehdottomasti Kaunotar ja hirviö (jonka katselua olen suunnitellut viimeisen kuukauden varmaan), ja Aristokatit sekä Aladdin. En ainakaan huomannut, että kukaan muu olisi Aladdinia maininnutkaan o.O

On huvittavaa katsoa näitä kyseisiä elokuvia, kun huomaamattaan alkaa laulaa elokuvan henkilöiden mukana. Ihme, että nämä kasetit meillä vielä ainakin toimivat, kun lapsena niitä tuli kyllä kelattua ja katsottua puhki aika urakalla.
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #87 : Marraskuu 28, 2007, 14:36:00 »
Oih! Disney on vaan niin hyvä! Niitä elokuvia on katsottu monta kertaa (osa videoista, on jopa niin moneen kertaan katsottu, että se kuvanauha on mennyt aika huonoon kuntoon :D)

Pienenä katselin niitä aina mummini kanssa. Nykyään tulee katsottua yksin, veljeni kanssa (12 v) tai kaverin/kaveriporukan kanssa.  Niiden kanssa aika kuluu kuin siivillä! :D Niissä on myös nostalgisia muistoja. Ah, kun disney on hyvä ;)

Jatko-osista voisin sanoa vielä sen, että mielestäni ne jakautuvat kahteen osaan. On niitä, jotka on tehty ajatuksella ja sitten niitä, jotka on tehty rahan toivossa. Legendaarisin esimerkki tästä on 101 dalmatialaista. Jatko-osa on nimeltään 102 dalmatialaista. Loogista, eikö? Seuraava osa on sitten nimeltään 101 dalmatialaista 2 (toivottavasti en nyt ihan metsään mene. Näin ainakin muistelisin. Tai sitten olen vain jotain viron halpis leffoja katsellut :P)

Esimerkiksi Leijonakuninkaan jatko-osa on ihan mahtava ja ehdottomasti katsomisen arvoinen. Leijonakuningas on muutenkin yksi suosikeistani. Eikös siitä ole 3 osakin tulossa/tullut? Vai olenko lukenut väärin?

Disneystä minulla riittäisi juttua vielä vaikka kuinka, mutta tulen sitten myöhemmin jatkamaan. En viitsi mitään kilometri-viestiä tehdä, jota kukaan ei jaksaisi lukea :D

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Marraskuu 28, 2007, 17:56:05 »
Minäkin edustan sitä koulukuntaa, jonka mielestä ne vanhat klassikot rokkaavat nämä uudet piirretyt mennen tullen. Tiedä sitten mistä johtuu - vanhojen piirrettyjen tarinat ovat jotenkin elävämpiä ja kiehtovampia. Ehkä siihen vaikuttaa juuri se, että uudet Disneyn elokuvat on tehty tietokoneilla. Arvostan ihmiskättä enemmän kuin tietokoneen tuotoksia.

En minäkään silti kaikista Disneyn vanhoista piirretyistä pidä. Esimerkiksi 101 dalmatialaista ei koskaan erityisemmin viihdyttänyt minua, ja Bambi oli mielestäni kamalan ahdistava (ehkä siksi, että Bambin äiti kuoli). Pinokkiostakaan en hirveästi pitänyt. Ehdoton suosikkini on iki-ihana Kaunotar ja Hirviö (jonka muuten näin musikaalina kuun alussa, oli aivan ihana!), ja hyvän vastuksen antavat Leijonakuningas, Pieni Merenneito, Robin Hood, Aladdinin Taikalamppu, Pocahontas, Peter Pan, Prinsessa Ruusunen, Miekka Kivessä ja Notre Damen Kellonsoittaja. Uudemmista myös Herkules, Tarzan ja Mulan ovat vielä ihan hyviä, kun siitä eteenpäin en ole erityisemmin pitänyt Disneyn tuotoksista. Minua harmittaa, etten koskaan nähnyt sellaisia piirrettyjä kuin Hiidenkirnu tai vaikkapa Pelastuspartio Bernard ja Bianca (vai mikä sen nimi nyt olikaan).

Minä en voi kyllä käsittää, miksi Disney julkaisee näitä juhlapainoksiaan piirretyistä ja sitten vetää ne pois markkinoilta. Se on saanut minut repimään hiuksiani useammin kuin kerran. Olen esimerkiksi etsinyt varmaan jokaisesta eteen sattuneesta tavaratalosta Kaunotar ja Hirviö -dvd:tä, mutta eipä ole löytynyt. Pistää kyllä vihaksi. Onneksi sisareni onnistui löytämään antikvariaatista vanhan vhs-version (joku hullu oli päättänyt luopua tästä helmestä). Pelkään päivittäin tuon kasetin "kuolemaa". No, minä elän toivossa ja odotan, että ilmestyisi taas joku uusi juhlapainos kyseisestä elokuvasta.

En jaksanut ryhtyä selaamaan koko topikkia läpi, on nimittäin pieni kiire tässä, joten anteeksi, jos tuon esiin jo täällä käsitellyn asian. Editoin vaikka viestiäni sitten, kun olen ehtinyt lukea aikaisemmat viestit. Ajattelin kuitenkin kysäistä, että oletteko te huomanneet Disneyn elokuvissa mitään suoria viittauksia muihin elokuviin tai muuta vastaavaa? Itse olen kuullut juttuja Mikki Hiiren päistä, jotka leijuvat pilvissä ja samaten kaikenlaisista arveluttavista teksteistä, mutta niitä en kyllä ole tullut huomanneeksi. Silmiinpistävimmät viittaukset olen minäkin sokea huomannut. Esimerkiksi Herkuleksessa päähenkilö (lue: Herkules) on pukeutunut Leijonakuninkaan Scarin nahkaan, ja se vinksahtaneen näköinen ukko maalaa hänen kuvaansa johonkin ruukkuun. Olin aika pieni, kun näin elokuvan ensimmäistä kertaa ja voitte kuvitella, että se aiheutti pientä hilpeyttä. Toinen selvä viittaus oli Tarzanissa. Kohtauksessa, jossa gorillat osuvat Porterien leiriin, näkyy aivan selvästi Rouva Pannu ja Kippo Kaunottaresta ja Hirviöstä. No, eivät tietenkään nämä henkilöt itse, mutta muistatte kai teepannun ja teekupin? No, Tarzanissakin nämä vilahtavat pari kertaa, mutta ei aivan yhtä elävinä kuin Kaunottaressa ja Hirviössä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Ben eneth

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Joulukuu 05, 2007, 17:34:55 »
Ihana, ihana aihe! Näitä muisteluita kaipasinkin.

1) Minä en nyt listaa lempielokuviani, koska en ole katsonut Disneyn leffoja kokonaisuuksina pitkään aikaan. Yleisemmällä tasolla muistelen kuitenkin, että 90-luvun elokuvat iskivät minuun eniten. 90-luku oli selkeästi jonkinlainen tyttöenergian vuosikymmen - kyllä, Spice Girls - silloin Tuhkimon, Ruususen, Marian-neidon ja muiden prinsessojen rinnalle nousivat itsenäiset naiset Pocahontas, Esmeralda ja Mulan, jotka panivat kovasti hanttiin. Kaikilla musta tukka ja pää täynnä pippuria: se oli aika uutta. Voi, miten me jaksoimmekaan hokea aina uudelleen tuota repliikkiä ainoa houkka jonka näen täällä olet sinä... :)

2) Lempileffojen sijasta listaan lempikohtauksiani, koska olen viime aikoina törmännyt niihin YouTubessa. Yksittäiset laulukohtaukset toimivat minusta parhaiten, koska ne ovat verbaalisesti (ja musiikillisesti) kunnianhimoisimpia. Ykkösesimerkkinä:

Notre Damen kellonsoittajan Hellfire, jossa Frollo hekumoi Esmeraldalla takkansa ääressä. Tämän laulun sanat ovat paljon pliisummat suomeksi: englanniksi ne ovat jo sen tasoiset, että ei arvaisi katsovansa lastenelokuvaa. This fire in my skin... Her scolding (vai oliko se smold'ring) eyes scorching my soul... I feel her, I see her... This burning desire... Se on huikea kohtaus siksikin, että se on hyvin lähellä Victor Hugon alkuteoksen goottilaista tunnelmaa.

Tämän pariksi sitten tietysti houkkien juhlan kohtaus Dance La Esmeralda (se missä Esmeralda kiehnää Frollon sylissä): siinä on tiettyä erotiikkaa (tämä ei siis ole lempikohtaus sen takia! vaan juuri siksi, että se saa ymmärtämään Frolloa eri tavalla).

Leijonakuninkaan prologi on myös upea: paitsi että se on kaunis, siinä myös koko lähtöasetelma ja päähenkilöt kyetään esittelemään ilman ainuttakaan repliikkiä. Kaikkein mieleenpainuvin Disney-aloitus!

Ja Robin Hoodista alun kohtaus, jossa Robin ja Pikku John ryöväävät prinssi Johnin. On ovela veto tehdä tarinan päähenkilöistä elukoita: Robin on niin... kettu.

3) Palatakseni lopuksi tuohon Notre Dameen, se on minusta yksi hyvä esimerkki siitä, että Disneyn klassikot eivät aliarvioi lapsia. Aiheet on yleensä otettu ihan vakavissaan historiasta, kirjallisuudesta ja mytologiasta, eikä esimerkiksi Hugon synkkääkin synkempi Pariisin Notre Dame ole tosiaankaan helppo kirja! Senkin takia Hellfire tuntuu niin hyytävältä.

Tuo alkuteos on tietysti aivan mahdoton lastenelokuvaksi: (spoil ;) Esmeralda on enkelimäinen mutta melko aivoton pissis, joka haikailee Fébuksen perään, joka puolestaan on elosteleva roisto ja naistenmies; ja lopuksi kaikki kuolevat: Esmeralda itse hirsipuussa, Quasimodo muuten vain suruun tapettuaan ensin Frollon...

Mutta eivätpähän ole elokuvantekijät pelänneet tarttua aiheeseen!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2007, 03:00:20 kirjoittanut Ben eneth »

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #90 : Maaliskuu 05, 2008, 07:45:08 »
Löysinpäs tuossa yhtenä päivänä viimevuonna youtubesta leijonakuninkaan jonkun kappaleen (taisi olla Vallan saan) ja rakastuin siihen heti. Sitten vähän tutkin niitä muitakin kappaleita ja rupesin ihmettelemään, että miksi en ole katsonut näitä pitkään aikaan. Jo puoli vuotta olen lainaillut kavereita Disneyn filmejä ja katsonut niitä silmät pyöreinä.

Mulania en meinannut katsoa, kunnes eräs henkilö youtubesta suositteli. Tällä hetkellä se on kyllä kaikista paras. Varsinkin Mushu, niin se pieni lohikäärme. Sillä on kyllä kaikista parhaat jutut koko elokuvassa. Suomalainen ääni oli sille kyllä täydellisesti valittu, vaikka minua häiritseekin vähän se, että sen ääninäyttelijä on Nemoa etsimässäkin se isätyyppi.. "Voi, mun puputossut sai just sätkyn" Nerokasta :D

Leijonakuninkaat lainasin yhdeltä kaverilta, jolla oli yköne ja kakone. Katsottiin ne toisen kaverin kanssa putkeen ja lauloin itseasiassa kaikessa mukana, kun olin kuullut ne jo niiin monta kertaa. Jotenkin en pidä Simbasta ja Nalasta kun ne on kasvanut isoiksi. Simba varsinkin on sen jälkeen iljettävä. Mutta, Timon ja Pumba jyrää!

Herkules pitäisi vielä ainakin katsoa. Se on aina ollut lempparini, olen aina pitänyt muinais Kreikasta. Hadeksen töppäykset ovat kyllä niitä koko Disney jutun parhaimistoa. Kylläkin, päähenkilö Herkules on erittäin iljettävä kaikkine jumalvoimineen, että hyi kalama.

Youtubessa on kauhea kiistely siitä, onko Arielin alkuperäissuomalainen ääni paras vai 1998 versio. Eli siis Johanna Nurmimaa vai Nina Tapio. Minä olen Ninan kannalla, koska Johannan ääni on liian vanha 16-vuotiaalle tytölle. Arielissa kappaleet ovat aivan omaa laatuaan ja tarina on koskettava. Ja prinssi Erik on kamala ;D Kakkosessa Arielista on tullut yhtä iljettävä kuin Erikistä, enkä pidä siinä elokuvassa kenestäkään muusta kuin Hui-pingviinista ja Hoi-hyljeestä (muistaakseni ne meni noin)

//Niin no Hipiä en kyllä meinannut muistaa :D Vaikeat nimet ^^
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2008, 14:54:35 kirjoittanut Sieppeli »
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #91 : Maaliskuu 05, 2008, 09:20:03 »
Itseasiassa nimet ovat Hip ja Hoi :D "Titaani-Hip ja Höyry-Hoi on sankarit vailla vertaa!" :D

Franklin

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Maaliskuu 09, 2008, 19:44:01 »
Minäkin tykkään kaikista Disneyn klassikoista (tai ainakin monesta). Lumikki, jota en nähnyt riittävästi oli varmasti lemppari ja Leijona kuningas on tämän hetkinen suosikki. Musiikeista en tykännyt ikinä enkä kyllä vieläkään. Ja Tuhkimoa on katsottu mummolassa kymmeniä kertoja..:)

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #93 : Maaliskuu 10, 2008, 19:33:33 »
Minäkin edustan sitä koulukuntaa, jonka mielestä ne vanhat klassikot rokkaavat nämä uudet piirretyt mennen tullen. Tiedä sitten mistä johtuu - vanhojen piirrettyjen tarinat ovat jotenkin elävämpiä ja kiehtovampia. Ehkä siihen vaikuttaa juuri se, että uudet Disneyn elokuvat on tehty tietokoneilla. Arvostan ihmiskättä enemmän kuin tietokoneen tuotoksia.

Niin, mutta nykyään ei disneyltä tule mitään mitä voisi sanoa klassikoksi. Se taisi päättyä siinä leijona kuninkaan ja pocahontaksen aikoihin. Minusta sen jälkeen disneyltä ei ole tullut kunnollista elokuvaa mikä ansaitsisi Klassikon arvonimen. Esim. leijona kuninkaassa näkyy että siihen on panostettu ja se on tehty tunnolla. Mutta jos vertauskohteeksi otetaan hieman uudempi elokuva kuten Lilo ja Stitch, niin kyllä kai siinä näkee että kumpi on parempi tai oikeastaan kumpi on klassisempi elokuva.

Mutta toivon hartaasti että Disney tekisi sen hyvän teon että palaisivat takaisin käsin piirrettyihin elokuviin. Nämä 3D animaatioelokuvat ovat jotain niin kamalia että... sille ei löydy sanoja... Ehkä olen 'vanhanaikainen' mutta niin se vaan on että 2D animaatiot ovat paljon parempia ja yksin kertaisesti kauniimpia. Enpä usko että Disneyltä tulee enää mitään vanhoihin klassikoihin verrattavaa elokuvaa jos he jatkavat näitä 3D elokuvien tekoa...

Näistä uusimmista  elokuvista parhaat ovat kyllä Tarzan ja Mulan. Vaikkei minua tuo villimies kiinostakkaan yhtään niin täytyy sanoa että kyseisessä elokuvassa on asioita mitä leijonakuninkaassa arvostan; loistavat maisemat ja musiikki. Jos elokuva olisi keskittynyt eläimiin voisi Tarzan ollakkin lempari Disney elokuva leijona kuninkaan kanssa. Mulan taas on erillainen Disney elokuva. Hieman synkempi ja vakavampi mitä muut elokuvat. Ehkä näyttävin kohtaus Diseny elokuvissa on se missä nää Hunnit hyökkää sitä lumirinnettä alas Mulanin joukkoja päin. Se on aikas hienoa kateltavaa^^

Mutta kyllä mun lempi Disneyt on Leijona kuningas, Bambi sekä Pocahontas. Kaikissa kolmessa on loistava tarina (ainoat mitkä on saaneet mut kyyneleihin edes jossain kohtaa), ihanat taustat ja mahtava musiikki (noh, bambi on poikkeus tässä asiassa...). Saisivat ottaa mallia näistä klassikoista nää nykyset animaattorit siellä Disneyssä.

Asia mikä ärsyttää on se että Disney tekee klassikkoelokuvista jatko-osia. Voi hyvä luoja kun ne älyis lopettaa ne. Verrattuna ykkös osiin nää jatko-osat ovat lähinnä rahastusta jotka on tehty yhtä 'taidokkaasti' kuin disneyn piirettysarjat tv:ssä (eli ei niin tunnollisesti).
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #94 : Maaliskuu 10, 2008, 21:47:19 »
Klassikon jatko-osat on jo aikaa sitten päätetty lopettaa. :)

Tairrie

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Maaliskuu 13, 2008, 20:54:05 »
Niin, mutta nykyään ei disneyltä tule mitään mitä voisi sanoa klassikoksi. Se taisi päättyä siinä leijona kuninkaan ja pocahontaksen aikoihin. Minusta sen jälkeen disneyltä ei ole tullut kunnollista elokuvaa mikä ansaitsisi Klassikon arvonimen. Esim. leijona kuninkaassa näkyy että siihen on panostettu ja se on tehty tunnolla. Mutta jos vertauskohteeksi otetaan hieman uudempi elokuva kuten Lilo ja Stitch, niin kyllä kai siinä näkee että kumpi on parempi tai oikeastaan kumpi on klassisempi elokuva.

Sinusta siis klassikoiden aikakausi päättyi Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen aikoihin? Entäpä Mulan, Notre Damen kellonsoittaja tai Fantasia 2000? Eivätkö ne ole myös Disneyn klassikoita?

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Maaliskuu 13, 2008, 22:15:40 »
Itsa ainakin lasken myös Lilon ja Stitchin klassikoksi. Kyseinen elokuvahan on todella nätti ja käsin piirretty (kuulemma siinä ei ole ollenkaan tietokoneanimaatiota - toisin kuin esimerkiksi Leijonakuninkaassa. En ole tästä kuitenkaan aivan 100% varma, korjatkaa jos olen väärässä), eikä juonikaan ole mikään täysin ala-arvoinen. Sitä paitsi siinä on Elvistä!

Mulanin jatko-osa oli mielestäni omituinen, ehkä omituisin kaikista jatko-osista. Koko idea oli huono, kun ottaa huomioon miten ensimmäisessä elokuvassa Mulan menee avioliittojen järjestäjälle - ja seuraavassa elokuvassa keisarilliset prinsessat hihkuvat, kuinka tahtovat olla "kuin muut tytöt". O_o

Disneyltä on muuten tullut myös hyviä tai ainakin siedettäviä jatko-osia - Aladdin: Varkaiden kuningas ei muistaakseni ole ollenkaan huono.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Maaliskuu 16, 2008, 14:48:59 »

Sinusta siis klassikoiden aikakausi päättyi Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen aikoihin? Entäpä Mulan, Notre Damen kellonsoittaja tai Fantasia 2000? Eivätkö ne ole myös Disneyn klassikoita?

Ovat, kaiketi kaikki Disneyn elokuvat nimitetään virallisesti klassikoiksi kun ne tulevat elokuvatiettareihin tai ulos kansan nähtäville mutta itse en pidä niitä uusimpia filmejä yhtään niin klassikkoina kuin mitä nyt disneyn leffat parhaimillaan ovat.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #98 : Maaliskuu 16, 2008, 20:37:29 »
Eivät kaikki Disneyn elokuvat (eivät edes piirretyt) ole klassikoita, saanen huomauttaa. :) Mutta aivan liikaa niitä on viime aikoina tullut, eikä ole kunnolla panostettu laatuun. Kunhan vain on jotain kaapaistu kokoon.

Tairrie

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Maaliskuu 16, 2008, 21:11:54 »
Virallisilla suomalaisilla Disney-sivuilla kuitenkin klassikoiksi lasketaan myös Mulanista ja Tarzanista Atlantikseen ja Lehmäjengiin asti.

En tiedä, mutta omasta mielestäni ainakin Notre Damen kellonsoittaja on kuitenkin klassikkoa parhaimmillaan.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2008, 21:19:05 kirjoittanut Kellopeliappelsiini »

Chockladcream

• Ankeuttaja
« Vastaus #100 : Maaliskuu 30, 2008, 11:46:39 »
Voi että, tosi kiva aihe! Walt Disneyn kaikki elokuvat on tosi ihania :) Just kaikki Peter Panit, Lumikit, Tuhkimot, Tarzanit ym.

Mutta kaikista ihanin niistä on miun mielestä ollu Leijonakuningas tai Topi ja Tessu.

Leijokuningas kertoo niin ikään ystävyydestä ja rakkaudesta. Sitä paitsi ne on leijonia ja leijonat on tosi söpöjä. Ja sitten siinä on se kohta, kun se Mufasa kuolee, niin se simba jää ihan yksin. Mutta sitten se selvii siitä yli, siitä isänsä kuolemasta. Se on tosi koskettava kohta ja se on aivan pakko aina kahtoo. Ja aina välillä, siin tulee tippa linssiin : D

Topi ja Tessu kertoo kans ystävyydestä ja vähänki rakkaudesta siihen ystävään. Ei sitä osaa silleen oikein selittää, että siitä sais selkoa, mutta siinä on yks sellanen kohta, joka itkettää aina ja sen takii se on pakko kahtoo aina vaan uudestaan. Siinä vaiheessa, kun se Topi on jo kasvanu isoksi ketuksi ja sitten se mummo viepi sen sinne metsään ja jättää sinne yksin. Se on kans koskettava, ei pääse yli eikä ympäri.

tuulahdus

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Huhtikuu 22, 2008, 14:13:05 »
Leijonakuningas on ehdottomasti paras disneyn klassikoista, vaikka on bambikin hyvä. Tosin kaikki disneyn klassikot ovat hyvin piirrettyjä ja niissä on mielenkiintoinen juoni. En oikeestaan suoralta kädeltä osaisi disneyn klassikoita laittaa paremmuus järjestykseen Leijonakuninkaan jälkeen.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #102 : Huhtikuu 30, 2008, 16:03:52 »
Enkös mä vastannut tähän jo..? No, kuitenkin.
Disneyn klassikot, ja muut Disneyt, ovat olleet katsotuimpia elokuvia minulla. Pienempänä katsoin varmaan 3 elokuvaa päivässä (sattumoisin on yli 100 videota..) ja muistan juonet täydellisesti (ja siksi olenkin ässä Trivial Pursuit Disneyssä :p) vaikka en ole katsonut niitä pitkään aikaan. Piirtojälki on ihanaa, ja en ymmärrä miten, miten, nämä käsikirjoittajat ovat keksineet niin erilaisia juonia. Lempiklassikoita: Leijonakuningas, Tuhkimo, Notre Damen kellonsoittaja, Bambi ja Dumbo. Ne ovat vain yksinkertaisen kauniita. Leijonakuninkaan alkuperäisen version piirrosjälki on ihanaa. Kivan säröinen.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
aaw
« Vastaus #103 : Toukokuu 05, 2008, 21:47:32 »
 Juup mun äitipuoli ostaa näitä ihan kympillä ^^ hyvä sinäänsä itellä ei oo pokkaa mennä osteleen noita XD...

Elikkä suosikkini on Ehdoton AARREPLANEETTA Se on niin makee...Pidän avaruus elokuvista ^^ ja merirosvoista ja sain tämän vuonna kivi ja paperi vhsssänä..Mutta se katosi muuton aikana T   T joten ostin sen sitten stokkalta DvD:eenä  kun olin kerran ^^

Pini merenneito Jep tämänkin minä olen nyt päättänyt lisätä suosikeihini :) pidän tästä kaiksiat eniten englanniksi ^^ en tiedä miksi mutta se vain kuulostaa paremmalta kun suomeksi.

Kolmas on Peter Pan Näin tämän kauna sitten vhoossänä ja ihanstuin siihen sitten ihana puol mamsellini osti se juhla julkasu  ja nyt on katonunsen useaan otteeseen ja se on toodella sulonen peter on paras XD mutta se kroko on hauska ja merirosvoille pitää nostaa fiktiivistä hattua

Neljäs  on Robin hood...Lainasimme tämän toosi kauan sitten video vuokraamosta kasettina ja nooh...se oli aika huonossa kunnossa ja nooh sitten jossain välissä saimme sen  omaksi vhssäksi ja jäin siihen koukkuun...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2009, 11:53:07 kirjoittanut blue kelpie »
dataa kotona ja koulussa

Poissa Kestler

• Kelmi
  • Vuotislainen
« Vastaus #104 : Toukokuu 14, 2008, 20:10:00 »
Disneyn klassikot ovat niitä leffoja mitä kaikki voivat katsella. Nuoret, vanhat, koirat, kissat ja kaikki muut. Käsin piirtämisen taito on ainakin vanhimmissa pysynyt aivan ihanana, se myös tuo sen oman tunnelmansa minkä takia leffoja jaksaa aina uudelleen katsoa.
Omia suosikkejani ovat Leijona kuningas Kaikkein ihanin mitä tiedän. Musiikki, tarina, hahmot ja piirros tyyli, ovat kaikki sulautuneet yhteen ja luoneet tämän maagisen leffan. Muutamia hassuja kohtia lukuun ottamatta, esm. gnuut juoksevat melkein pystysuoraa sinämää alas.
Kaunotar ja Kulkuri Taas eläin aiheinen leffa. Ihania yksityikohtia, hyvin piirretty tarina kulkee sulavasti ja sai minut mukaansa joka kerta. Hamot luovat taas sen vastakohta kontrastin. Kirppuinen kulkukoira ja koulutettu kotikoira, tottakai siitä syntyy romanssi.
101 Dalmatialaista Rollo, Pipsa, Laikku, Täplä, Domino, Bongo... Luovat kaikki yhdessä hulvattoman hauskan seikkailun jossa vaarat kohtaavat, mutta myös hauskuuttakin on. "Jokaiselle" pennulle ja koiralle luonteen keksiminen on varmasti ollut työlästä.
Kaikkissa piirrettyleffoissa on omat hyvät puolensa, sillä eiväthän ne muuten olisi niin katsottuja eivätkä Disneyn Klassikoita
Sirius, you are going to have place in my heart always

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Toukokuu 30, 2008, 19:00:58 »
Pienenä minä ja siskoni katottiin varmaan joka päivä jotain Disneyn leffaa videolta, kun meille oli niitä kertynyt. Tykkäsin niistä hirveästi, tykkään vieläkin, mutta harmittaa kun nykyään kaikki Disneynkin leffat on animaatioita ja vanhat klassikot painuvat unholaan... Parhaat Disney-leffat sekalaisessa järjestyksessä:

Leijonakuningas 1&2: Sain 6-vuotis synttärilahjaksi kakkososan ja katoin sitä niin paljon, että osasin laulut ulkoa... Muuten kaikki musiikit ja tarina on parasta Disneytä ikinä. Ihan pienenä en voinut koskaan katsoa ykköstä kokonaan kun se elefanttien hautausmaa ja Mufasan kuolema oli niin pelottavia...
Pieni merenneito 1&2: Tässäkin uskomattomat musiikit ja tarina, se on niin tunnusomaista Disneylle. Pidin pienenä Melodystä enemmän kuin Arielista, johtuen varmaan pitkälti kakkosen vaikutuksesta
Robin Hood: Jotenkin tuntuu että olen jo pienestä asti tykästynyt lainsuojattomiin ja jousipyssysankareihin (Jack Sparrow & Legolas). Ne vaan on niin ihania. Muuten tämä leffa on hauska, musiikkia nyt ei hirveästi ole verrattuna edellisiin
Peter Pan: Peterkin on tavallaan lainsuojaton, mutta pidän hänen huolettomasta tyylistään. Tarina hauska Kapteeni Koukun ja muitten henkilöitten värittämänä. Musiikki jotenkin vauhdikkaampaa kuin esim Leijonakuninkaassa, eli ei sen puolesta parasta Disneytä
Topi ja Tessu: En voi sanoa että pidin tästä elokuvasta hirveästi pienenä mutta halusin mainita sen. Pelkäsin vähän sitä Aatu Remusta ja minua inhotti se eläinten ammuskelu. Tippa tulee linssiin siinä kohdassa kun se mummo jättää Topin sinne metsään ja musiikki on niin surullinen... Tarina on aika koskettava

Muitakin hyviä on mitä pienempänä tuijotettiin, mutta tuossa nyt tärkeimmät

Muita kommentteja Disney-leffoihin: Pienenä en hirveästi nauranut niille, mutta nykyään jos katson niitä niin naurattaa joku ihan tyhmäkin juttu, vaikka pienempänä siinä kohtaa olisi ollut haudanvakava tunnelma
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Aleister

• Päivän Profeetan kolumnisti
  • Vuotislainen
Disneyn kaksi erilaista aikakautta
« Vastaus #106 : Heinäkuu 03, 2008, 07:11:12 »

Minä vihaan todella näitä uusia Disney-elokuvia, kuten Karhuveljeni Koda. Minä vain jotenkin INHOAN uusia Disneyn piirrettyjä. Tai siis, ei minulla mitään ole niitä vastaan, mutta en vain pidä niistä... Vanhat piirretyt ovat vain niin pajon ihanampia. Tuntuu, kuin vanhojen piirrettyjen tekemiseen olisi mennyt vuosi, ja uusien tekemiseen kuukausi. Vanhoissa piirretyissä kaikki on piirretty niin yksityiskohtaisesti, uusissa on suurinpiirtein vain tärkeimmät rajat...

Pidän Disneyn klassikkopiirretyistä. Siis niistä, mitkä kestävät jotain viisi-kymmenen minuuttia. Ne ovat todella hauskoja, varsinkin Aku Ankka piirretyt.

Oma Disney-elokuvasuosikkini on Bambi. Se on vain niin ihana, ja koskettava.
Aina, kun nään Bambin, alan melkein itkeä. Varsinkin siinä kohdassa, kun Bambi huomaa, ettei hänen äitinsä juossutkaan hänen mukanaan piiloon metsästäjiä. :( Se on niiiiin ihana kohta.

Toinen suosikkini on Lumikki ja seitsemän kääpiötä.
Jörö on idolini. x) Noei nyt sentään, mutta kuitenkin pidän piirretystä, koska... Itseasiassa, en tiedä miksi pidän siitä... Kunhan vaan pidän. x)

Minusta on typerää, että nyt lähiaikoina on tehty Bambiin jatko-osa. Uudet Disney-elokuvat ovat vaan niin ärsyttäviä. =/

Anteeksi, jos nyt loukkaan jotakuta teistä, joka pitää uusista piirretyistä, kaikilla on toki omat mielipiteensä, ja tämä nyt on minun omani.

Rainy

Walt Disney teki eläessään useita suosittuja elokuvia:Tässä oli vain pieni otos Disneyn tuotannosta Walt Disneyn aikakaudelta.

Walt Disney kuoli 1966.

Disneyn kuolemaa seurasi hänen perustamassaan yhtiössä pysähtyneisyyden aika, joka päättyi vuonna 1984, kun Michael Eisner tarttui puikkoihin, ja alkoi johtaa Disneyn yhtiötä eri tyylillä. Walt Disneyn ja Michael Eisnerin arvot poikkeavat toisistaan, ja eron voikin aistia yhtiön tuotoksissa. Oletan, että Rainy tarkoittaa inhoamillaan piirretyillä Eisnerin aikakauden tuotoksia. Pocahontas, Pieni merenneito ja Leijonakuningas ovat Eisnerin aikakaudelta.

...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2008, 07:40:43 kirjoittanut Aleister »

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #107 : Heinäkuu 14, 2008, 07:11:21 »
Ehkä uusilla piirretyillä tarkoitetaan kuitenkin näitä selvästi edellisiä huonompia tuotoksia, joita Disney nyt syytää ulos? Riemukas Robinsonin perhe ainakin on minusta aivan järkyttävän surkea enkä suostuisi katsomaan sitä toista kertaa vaikka maksettaisiin. En ole tosin nähnyt lehmäjengiä, joten en sitä voi kovin pahasti arvostella. Minusta karhuveljeni Koda oli hyvä elokuva ja sen jatko-osa myös kohtalainen, vaikka se ei yltänytkään samalle tasolle kuin 90-luvun elokuvat, jotka ovat mielestäni Disneyn animaatioiden parhaimmistoa.

Minulla on varmaan 90% näistä Disneyn klassikkopiirretyistä videolla, vain Aladdin ja pieni Merenneito puuttuvat sekä tietenkin muutamaniistä vanhoista, mutta en ole niitä pitkään aikaan kaivannut joten en tiedä. Pienenä on elokuvat nähty moneen (kymmeneen) kertaan ja juonet muistan yhä edelleen melko selvästi muutamaa "pimeää kohtaa" lukuunottamatta. Nautin elokuvien uudelleenkatsomisesta kovin, sillä ne tuntuvat usein jopa paremmilta kuin pienenä, ja niistä löytää kokonaan uusia ulottovuuksia.

Omat suosikkini ovat Leijonakuningas, Aladdin, Kaunotar ja hirviö, Mulan, Tarzan ja Aarreplaneetta. Jaksan katsoa näitä aina vain uudestaan ja uudestaan kyllästymättä. Yksi suosikeistani on myös a Gooft movie / Hopon poppoo, mutta sitä ei taideta laskea mukaaan klassikoihin kun on televisiosarjasta tehty :/. Parhaan näistä valitsemistani tekee mielestäni mukava ja tunteellinen tarina, onnistunut tarinankuljetus todellakin mukaansatempaavien laulujen kautta, henkeäsalpaavat musiikit (etenkin Leijonakuningas, Mulan ja Aarreplaneetta), mielenkiintoiset hahmot, typerät vitsit joille jaksaa aina nauraa ja jokin muu jolle en nyt keksi tässä mitään käsitettä, mutta tiedätte kai mitä tarkoitan.

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #108 : Elokuu 03, 2008, 19:33:14 »
Pakko sanoa, että olen koukussa juuri näihin vanhoihin Disney -piirrettyihin!
Meillä on suurin osa näistä videolla, ja niitä on tullut katsottua ainakin monia kymmeniä kertoja. Katson vieläkin aina kun videonauhuri toimii, niistä tulee lapsuus mieleen (vaikka enhän minä aikuinen ole vieläkään). Näitä suht uusia, esim. Karhuveljeni Koda, en ole edes nähnyt. Ei vaan tulisi mieleenkään ostaa sitä DVD'nä. Tosin pahahan se on arvostella kun ei ole nähnyt, uskon kyllä että se on varmaan ihan hyvä.

Ehdoton suosikkini on Robin Hood, ette usko miten iloinen olin kun löysin sen uudelleen hyllystä vähän aikaa sitten. Katsoin sen pari kertaa peräkkäin. Ja aina se saa liikuttumaan. Robin on vaan niin hieno kettuna, ja ne nälkäiset ja köyhät lapset ovat niin säälittävän ihania.
Muita hyviä ovat mm. 101 dalmatialaista ja Aristokatit, joita jaksaa katsoa aina uudelleen. Ne ovat enemmänkin hauskoja ja niistä tajuaa aina jotain uutta. Ja ne eläimet ovat suloisia!

Pidän myös kovasti noiden elokuvien musiikista. Leijonakuningas -elokuvista en tykkää kaikista eniten, mutta musiikki niissä on ainakin mahtavaa! Ja tarkemmin ajateltuna ovathan ne elokuvinakin hyviä.
imagine none of this is real

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #109 : Syyskuu 02, 2008, 14:46:37 »
Juu, olenhan minä pienen ikäni rakastanut Disneyn klassikoita ja 24 vuoden aikaan luultavasti nähnyt suurimman osan.

Näin vanhempana tosin on alkanut tosissaan risomaan se iänkaikkinen tarinoiden kaunistelu ja kuolleiden hahmoojen maaginen henkiinherättäminen. Disney ylisuojelee lapsia ihan liikaa.
Siksipä Leijonakuningas onkin aina ollut ja on yhä noin niinkun kokonaisuutena ehdoton suosikkini. Se uskaltaa kertoa elämän tosiasiat lapsille niin kuin ne todella ovat, ei herätä kuolleita henkiin (varsinaisesti) ja on muutenkin vähemmän romanttinen, kuin ne pinkkipelleilyt Disneyllä yleensä. Leijonakuningas siis tekee tuon ja kuitenkin näyttää, että elämän vaikeuksista ja menneisyyden haavoista voi selvitä, vähän realistisemmalla tavalla, vaikka eipä nuo yliluonnolliset iskän-haamu-tulee-juttelemaan -kuviot nyt ihan jokapäiväistä varmaan ole ;D mutta ainakaan ne ei herättäneet Mufasaa simsalabim henkiin. Ja vielä yksi positiivinen juttu Leijonakuninkaasta, se ei tee kaikista pahiksista täysiä pellejä. Hyeenakolmikko nyt on mitä on, mutta Scar edes on oikeasti vakavasti otettava ja paha, eikä koheltava ääliö, jolle koko ajan sattuu ja tapahtuu noloja ja kivuliaita onnettomuuksia. Leijonakuningas on todella klassikko-nimensä ansainnut ja mielestäni Disneyn piirrettyjen tähtitaivaan kirkkain tähti juuri näistä mainitsemistani syistä. Harmi, ettei ne ole tehneet mitään lähellekään yhtä tasokasta toista.

Kaunotar ja Kulkuri on myös kovin kaunis tarina ja siinä leffassa on sitä ihanaa vanhanaikaista tunnelmaa. taitaa olla joksillenkin ainoa niiltä vuoskymmeniltä, joista todella pidän. Tässäkään ei varsinaisesti onneksi herätellä kuolleita henkiin, koska Jalo(ko sen nimi nyt oli) ei välttämättä tosiaan tarvinnut kuolla sen vaunun alle. Koiraihmisenä tietysti koirateemakin on plussaa. ^^ Tunnesidettä tähän vahvistaa sekin, että kävin joskus katsomassa tämän elokuvateatterissa jo edesmenneen siskoni kanssa, joka piti tästä tarinasta hurjasti. <3 Kakkososakin, Pepin seikkailut, on oikein mukava, mutta nautin siitä lähinnä siksi, että pidän suunnattomasti Pepin tapaisista kakaramaisista hahmoista ja vaikeista isä-poika -suhteista. Yleisellä tasolla se jatko-osa ei yllä sen enempää keskinkertaisen yläpuolelle, kuin moni muukaan Disneyn jatko-osa.

Kaunotar ja Hirviö ei koskaan ennen toissapäivää kuulunut erityisiin suosikkeihini, mutta tosiaan, toissapäivänä jotenkin yhtäkkiä avasin silmäni ja huomasin, että sehän on aivan tajuttoman kauniisti toteutettu, upea tarina. Disneyn ehdotonta parhaimmistoa - sillä yksikään, siis ei sitten yksikään, muu Disneyn piirrettyjen pareista, ole liikuttanut mua tippaakaan, mutta Belle ja Prinssi todella koskettivat sydäntäni. Voiko enää kauniimpaa ja söpömpää ollakaan. :') <3 Mua ei lopussa edes haitannut se kuolleista-herättämis-sonta, mikä kertonee jo paljon siitä, miten syvästi tuo pari vaikutti. Sitä paitsi se prinssi ansaitsi toisen tilaisuuden. ^^ En yleensä pidä alkuperäisitä ääninäyttelijöistä tai siis niiden suorituksista näissä Disneyn klassikoissa, koska ne on yleensä armottoman värittömiä eivätkä osaa eläytyä - mutta alkuperäinen Hirviön ääninäyttelijä on aivan loistava!! Se, plus se, miten räiskyvä temperamentti Hirviöllä on, mitätöi sen seikan merkityksen, että se on ulkoisesti mielestäni oikeasti vain ison koiran näköinen, eikä laisinkaan hirviömäinen tai pelottava. Etenkin, kun ne sen silmät oli ne sen aidot, kauniit siniset, eikä esim. keltaiset hirviömäiset. Vaikka toisaalta... tuo yksityiskohta toimi kyllä sillä, että ne olisivat selvä merkki siitä, että tämä otus on ehkä sittenkin jotain muuta. Vaikka luulenpa kuitenkin, että ne jätettiin sen hepun silmiksi vain, jotta Belle voisi tunnistaa takaisin ihmiseksi muuttuneen rakastettunsa. Hohhoijaa. :D

Mulan ja Hercules ovat yksiä hulvattomimpia koko Disneynklassikko-kirjastossa. Musu ja Hades ruuuuls!!! :DD Niiden jutuille repeilee yhtä totaalisesti, joka kerta. : D

Keisarin uudet kuviot on muistaakseni ainoa 2000-luvun disneyklassikko, joka kestää loputtoman kulutuksen. mahdollisesti hulvattomin ja kuitenkin vakavasti otettavan, vahvan tarinan omaava. Tämä on kyllä malliesimerkki siitä, miten uskomattoman surkeita ja tylsiä englanninkieliset ääninäyttelijät saattavatkaan olla ja miten totaalisesti suomidubbaajat osaavat heittäytyä rooleihinsa ja saavat todela hahmot ikimuistoisesti eloon. Tämän (ja jatko-osansa) kirkkain tähti on ehdottomasti Yzma, joskin Kronk ja Kuzco tottakai varsin hauskoja hekin, mutta Yzma, Yzma, Yzma - kuinka tulimme toimeen ilman sinua kaikki nämä vuosikymmenet?! :'D
Henk.koht. ikimuistoisimpia repliikkejä:
"Mä muutan sen kirpuksi! Ihan pieneksi, pieneksi kirpuksi ja sitten mä laitan sen pakettiin ja sitten vielä toiseen pakettiin ja sitten lähetän sen itelleni - ja LYÖN SEN VASARALLA MUUSIKSI!"
xD
"Kronk! Vedä vivusta! Vääääärä vipuuuuuu! *palaa takaisin* Miks se vipu yleensä on siinä?"
xD
"WHOA! kattokaa noita ryppyjä! Mikä tän akan pitää kasassa?"
xD
"Hei, mä tiedän! Mä tiedän! Yzma! Yzma on suon tuollissa, eiks ni?!"
"Ihan oikein, Kronk! Tässä! Ota keksi!"

Aladdin on myös ihana, vaikka täytyy sanoa, että olen jotenkin kyllästynyt siihen tarinaan, mutta kyllä Henki ja Vesa-Matti Loiri sen äänenä aina saa mut jaksaan katsoa tänkin leffan ja Aladdinin ääninäyttelijä suomidubeissa siis myös aivan loistava.

Hiidenpata kuuluisi myös suosikkeihin, jos se karvamollukka
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Leffa ja tarina on muuten aivan tajuttoman upeasti piirretty, toteutettu ja sen karvamollukan uhraus oli koskettava ja sitten se kaikki mennään pilaamaan lopussa. Voi helvetti. Anteeksi, mutta mun pettymys oli aika rankka, vaikka olisihan se pitänyt arvata, mutta ei paljon lohduta.

Peter Pan on kuitenkin Suurin Inhokkini. Suorastaan Vihaan sitä. Siis kai se nyt itsenäisesti leffana toimii, mutta oliko se syvästi psykologinen ja alkuperäisesti oikeasti kiehtovia ja sympaattisia lapsenomaisia yksityiskohtia sisältävä tarina ihan pakko mennä raiskaamaan näin pahasti? Peter ei ole edes ihmispoika tässä piirretyssä, puhumattakaan siitä että sen haluttomuudelle kasvaa aikuiseksi olisi annettu niin mitään pohjaa/syytä ja sormustimet ja tammenterhotkin puuttuu kokonaan. Mutta olennaisimmat ja raivostuttavimmat jutut on se, että Kapteenin Koukusta on tehty ehkä pellein hahmo ikinä, vaikka oikeasti sen piti olla ihan vakavastiotettava, hieman pelottavakin, mutta kumminkin herkkä merirosvokapteeni, krokotiilistäkin on tehty joku helvetin kuoleeva tärähtänyt koiranpentu, vaikka sen pitäisi olla iso ja pelottava peto. Tarinan loppukin piti sitten mennä keventämään ja kaunistamaan niin, että Kadonneet Pojat palasivat sittenkin Peterin mukana takaisin Neverlandiin, voi kyynel. Puhumattakaan sitten siitä, että Darlingien vanhemmat eivät ehdi edes huomata lastensa kadonneen, voi jeesus! Peter pan on juuri sellainen tarina, johon Disneyn kaltaisen pinkkisöpisteöypelleilyraiskareiden ei pitäisi sallia koskevan. Anteeksi nyt oikeasti tämä todella rankkojen sanojen käyttö, mutta ihan oikeasti - jos lukisitte sen kirjan, ymmärtäisitte miksi kiehun raivosta tämän piirretyn takia. Barrie kirjoitti Peter Panin hahmon ja tarinan lapsille aivan loistavalla, uniikilla tavalla - sitä ei olisi ollut oikeasti edes tarvetta muuttaa lasten viihdyttämisen nimeen. Ehkä lapset eivät olisi ymmärtäneet, sisäistäneet tarinan kaikkia teemoja, mutta olisiko sillä nyt ollut niin väliä? Olisipa ainakin ollut aikuisillekin jotain - jos siis Disney olisi vaivautunut edes näennäisesti seuraamaan tarinan oikeaa kulkua ja teemoja. Tämän piirretyn jokainen kopio pitäisi polttaa, särkeä ja tuhota. Yleensä kyllä ymmärrän ja arvostan elokuvantekijöiden erilaisia visioita enkä vertaile kirjoja ja niihin pohjautuvia elokuvia tässä määrin, mutta kun tosiaan, tämän tarinan suhteen muutokset eivät olisi olleet tarpeellisia elokuvan toimivuuden ja lastenleffamaisuuden kannalta. Ja vaikka pohjautuu-kirjaan -leffat nyt aina ovat hyvin löyhästi pohjautuvia, tämä ei ole enää edes sama tarina. Sekin olisi tosin ok, jos nämä eivät olisi sen tarinan muuttamisen lisäksi menneet muuttamaan hahmojakin niin totaalisesti. Niillä ei oikeasti ole mitään yhteistä alkuperäisten hahmojen kanssa, muuta kuin nimet.

No niin, eiköhän tuossa tullut jokseenkin kaikki mainittavan arvoiset suosikkini ja inhokkini.
Täytyy vielä todeta, että niin paljon kuin inhoan ja vihaankin suomenkieltä - DIsneyn klassikoissa se tunne katoaa jonnekin seitsemännen ulottuvuuden tienoille, enkä edes muista sitä. Dubbajat kun tosiaan ovat yleensä aivan mahtavia ja jotenkin niissä käännöksissä osataan käyttää suomenkieltä todella viihdyttävästi. Samoin Shrek-elokuvissa.

Ai niin, sanotaan nyt vielä sekin, että ikäväkseni, suomidubbaukset on muutoin miljoona kertaa parempia kuin alkuperäiset, mutta biisit ei. Lauluista menee lähe skokonaan se oikea sanoma ja tunnelma, kun ne on menty säätämään suomenkielelle. Olisi kiva, jos voisi jotenkin katsoa ne leffat niin, että biisit kuuluisi englanniksi, mutta muuten suomeksi, ilman, että pitää pistää pause ja säädellä audioasetuksia. :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2008, 15:19:35 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #110 : Syyskuu 02, 2008, 15:23:30 »
Disney <3 Mummilassa tuli pieempänä katsottua miljoona Disney-elokuvaa peräkkäin. Itse en niistä vanhoista nykyää paljon mitään muista, mutta suosikkinani tulee aina pysymään Pieni merenneito, se on vaan
nii-in ihana.
Minun mielestä joissain uusissa Disney-leffoissa ei ole mitään vikaa. Esimerkkinä Nemoa etsimässä, joka on minusta ihan älyttömän loistava. Suosikkikohtani on se jossa se sininen kala (Dori?) puhuu valaskieltä.
Jotkut uudet Disney-leffat on niin sietämättömiä ja aikaatuhlaavia, kuten Ihmeperhe,  joka oli suorastaan masentava.  Jatko-osat voisivat mielestäni painua pelloille. Kuka kaipaa jatko-osaa pilaamaan niinkin hienoa elokuvaa kun vaikka Tuhkimo?
Pixarin heffoista kyllä iha pidän, niikuin Monsterit oy tai juuri tuo edellämainittu Nemoa etsimässä.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Nooraijai

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Helmikuu 25, 2009, 20:17:02 »
Pienenä erityisiä suosikkejani olivat Leijonakuningas I ja II, Pieni merenneito ja Kaunotar ja hirviö. En tiedä miksi, näissä vain oli se kaikki, josta pieni tyttö tykkää. Leijonakuningas II oikeastaan toisti ensimmäistä, mutta oli kuitenkin jostain syystä tuohon aikaan minusta parempi. Pieni merenneito -satu on todella tunnettu, ja siitä on ties kuinka monta erilaista versiota. Disneyn versio sytytti eniten, kun loppukin oli onnellinen. Joissainhan muututaan sitten lopuksi meren vaahdoksi. Kaunotar ja hirviö vain oli täydellinen paketti, en osaa muuta sanoa. Esimerkiksi Tuhkimosta en ole pitänyt, mutta minulla on aina pienestä pitäen ollut semmoinen tunne, että Tuhkimo on jotenkin ylimielinen, hienostelija jne. :-D

Poissa Jopo

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Helmikuu 26, 2009, 16:04:53 »
Seison ehdottomasti edelleen vanhojen Disney-klassikoiden takana ja katson niitä aina kun muilta elokuvilta ehdin. Ikiaikainen lempparini on Kaunotar ja Hirviö, joka ei jostain syystä kulu puhki, vaikka sen on nähnyt viimeisen 18 vuoden (!!!) aikana kymmeniä kertoja. Siinä toimivat niin laulut, piirrostyyli kuin tarinakin ja onhan Hirviö Disney-prinsseistä paras ;) Sitä paitsi, harvassa näytellyssäkään elokuvassa on yhtä hienoja sivuhahmoja kuin Kaunottaressa ja Hirviössä.

Viidakkokirjaa ja Aristokatteja rakastan huikean hienon musiikin takia, tosin  täytyy myöntää, että Kaunottaren ja Kulkurin soundtrackilla oleva "He's a Tramp" on loistava biisi sekin. Itse asiassa kun tässä tarkemmin mietin, en voi moittia oikeastaan mitään klassikkpiirrettyä huonosta musiikista.

Vanhoista harvinnaisemmista elokuvista lempparini on ehkä The Legend of Johnny Appleseed, joka on yksi Melody Timen lyhäreistä. Sitä katsoessa joutuu aina kaivamaan nenäliinat esiin.

Muutkin klassikoista miellyttävät kovasti silmää, oikeastaan ihan Tarzaniin (joka ei kovin vanha ole) asti, mutta sen jälkeen tuotanto on ollut enemmälti kuraa. Lilo&Stitchissä on muutama aika hyvä hetki, samoin kuin Aarreplaneetassa, mutta Lehmäjengi ja Karhuveljeni Koda, joka mielestäni aika halpamaisesti lainasi vitsejä suoraa Nemosta, olivat sellaista kärsimystä, etten niiden jälkeen enää viitsinyt uutuuksia mennä edes katsomaan.

Vinkkinä muuten niille vuotislaisille, jotka asuvat jossain pääkaupunkiseudun lähettyvillä - Tennari näyttää vanhoja Disney-klassikoita lauantaisin klo 11.30. (Tennarin taidemuseossa on meneillään Disney-näyttely jonka yhteyteen on lykätty myös näitä elokuvia.) Kannattaa ehdottomasti harkita katsomaan lähtemistä jos klassikot miellyttävät, liput ovat 5,5€ ja elokuvakokemus on aito (ainakin allekirjoittaneen mielestä) ainoastaan teatterissa. Aikataulu on tässä alla.

* 28.2. Tuhkimo (1950) Puhumme suomea!
    * 7.3. Peter Pan (1953) Puhumme suomea!
    * 14.3. Kaunotar ja Kulkuri (1955) Puhumme suomea!
    * 21.3. Prinsessa Ruusunen (1959) Puhumme suomea!
    * 28.3. 101 Dalmatialaista (1961) Tekstitys suomeksi ja ruotsiksi.
    * 4.4. Viidakkokirja (1967) Puhumme suomea!
    * 11.4. Lumikki ja seitsemän kääpiötä (1937) Puhumme suomea!
    * 18.4. Fantasia (1940) Puhumme suomea!
    * 25.4. Dumbo (1941) Tekstitys suomeksi ja ruotsiksi.
    * 2.5. Bambi (1942) Puhumme suomea!
Know Heaven, Know Earth,
And your victory Is complete. (The Art Of War)

Akai

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Joulukuu 13, 2009, 17:54:23 »
Oi Disney leffat on ihan parhaita! Omistan lähes kaikki klassikot VHSsänä tai DVDnä. Ois kyllä tosi vaikee valita yhtä suosikkia, mutta yhtiin parhaimpiin kuuluu, Leijonakuningas, Tarzan, Mulan, Pieni Merenneito, Aladdin ja Bolt jne.. Monissa on niin hyviä vitsejä (Esim. Tarzan: "Nyt riitti! Mä en kestä enää tota sun tunteellista ummetusta!") ja monet ovat niin suloisia ja hyviä että kyllä niitä jaksaa katsoa vaikkei olekaan mikään pikku lapsonen enää. Mutta kyllähän ne kaikki on hyviä. :) En kyllä tykkää noista uusista kuten esim. joku Riemukas Robinsonin perhe, ei se sovi minusta klassikoksi. :/

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #114 : Joulukuu 15, 2009, 16:35:11 »
Minua harmittaa aivan hirveästi, koska n. vuosi sitten äitini myi meidän kaikki Disney-videot kirpputorilla, joita olikin jo aika paljon. Nyt meillä on ehkä pari enää jäljellä, joita kukaan ei halunnut ostaa. D:

Mutta asiaan.
Suosikkejani pienenä olivat ehdottomasti Lumikki ja seitsemän kääpiötä, koska se oli mielestäni niin kauhean jännittävä :) No, on se kyllä aika.
Pieni merenneito tuli katsottua kymmeniä kertoja. Sekin oli niin jännä :)
Tykkäsin myös kaikista prinsessaelokuvista, mm. Tuhkimosta.

// MITÄ ! Unohdin Peter Panin, joka on ollut myös pienestä asti lempielokuvani. Pienenä kylläkin se piirretty, nykyään se ihmisillä näytelty, lähinnä ah-niin-ihanan Kapteeni Koukun takia :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2010, 17:43:59 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #115 : Joulukuu 18, 2009, 20:16:53 »
Wohoo, Walt Disneyn klassikot täältä tullaan! Itse pidän näistä aivan ihanista kertomuksista: tarina osaa olla sykähdyttävä ja kaunis, mutta samalla niin opettava ja ihan oikeaakin asiaa sisältävä.

En häpeile tunnustaa, että Disneyn piirrettyjä katselen yhä. Kaikkia klassikoita en ole nähnyt (kuten esimerkiksi Lumikkia), mutta ei anneta sen häiritä. Omia lemppareitani Disneyn tuotannosta ovat Leijona Kuninkaat sekä Mulan. Niin erilaiset, mutta silti jotenkin samanlaiset ovat nämä kaksi tarinaa. Ensimmäiseksi mainittu koskettaa enemmin tuota tunnepuolta, jälkimmäinen saa hymyn huulille.

Disneyn piirretyissä on myös aivan ihanat musiikit, plussaa myös niistä :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
« Vastaus #116 : Joulukuu 19, 2009, 19:00:42 »
Huu,viimeaikoina mulle on tullut kauhee vimma näihin vanhoihin disney piirrettyihin! Ne on yksinkertaisesti vaan niin ihania! ^^
Vanhat leffat on senkin takia tosi nättejä,koska ne on piirretty käsin eikä tehty niin paljon tietokoneella kuin nykyään.
Lemppari Disney leffat taitaa olla Mulan,Aladdin,Pocahontas,Leijona Kuningas,Tarzan ja Peter pan.
Rakastan näissä varsinkin musiikkeja ja sitä taianomaista tunnelmaa!
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Joulukuu 29, 2009, 17:20:39 »
Rakastan Disneytä yli kaiken! Tykkään myös vähän vanhemmista leffoista, mutta kävimme kavereideni kanssa katsomassa Saiturin joulun 3D:nä eikä sekään niin kamala ollut, vaikken siitä saanutkaan sellaista "Disney-fiilistä".

Mulan
- Mulan on ollut suosikkini ties kuinka kauan ja tulee varmaan aina olemaan kärjen joukossa. Pienenä halusin tietenkin olla tämä kaunis sankaritas ja sitä tuli leikittyä kavereiden kanssa ties miten paljon. Minulla on sekä Mulan I että II omanani, ja vaikka niitä on tullut katsottua aika mahdottoman paljon, ne eivät tunnu kuluvan puhki millään, onneksi. Musiikit leffoissa oivat aivan ällistyttävän ihania, ne ovat olleet soittimessani iät ja ajat enkä varmastikaan aio niitä poistaa. Joskus jos nämä Disneyleffat pääsevät unohduksiin kiireen keskellä, on hauska herätä siihen että yhtäkkiä puhelimen mp3-soittimesta alkaa kuulua Mulanin "I'll make a man out of you" -laulua. Sitten sitä taas himoitsee katsomaan näitä ihania piirrettyjä. Hahmotkin Mulanissa ovat hauskoja, eivätkä niiden vitsit ole sellaista pakkopullaa vaan ne tulevat vähän kuin itsestään, u know. Mushu on ihana!

Peter Pan
- Toinen kestosuosikki jota tykkään katsoa sekä piirrettynä että uudempana leffana jossa on siis oikeat näyttelijät (Peter Panina Jeremy Sumpter ja huom. Kapteeni Koukkuna Jason Isaacs). Ja no mitä tästä elokuvasta voi sanoa. Joskus minulla oli joku Peter pan -kompleksi, että en millään olisi halunnut kasvaa aikuiseksi ja olisin niin mielelläni halunnut Mikä-Mikä-Maahan, mielelläni Wendyn tilalle siihen Peterin kanssa heh.
Leijonakuningas
-Tietenkin myös yksi suosikeista musiikkien ja ihanien hahmojen kera! myös Leijonakuninkaasta tuttuja biisejä löytyy puhelimestani, ne ovat usein myös soittoääninä. Can you feel the love tonight, Hakuna Matata, Hula Hula jne. Timon on ollut ina suosikkihahmoni, en vain voi olla nauramatta sille, vaikka se olisi ihann normaalisti ja hiljaa. Pumbakin on aivan loistavan ihana. Meidän piti mennä Lontoossa katsomaan Leijonakuningas-musikaali, mutta ei sitten riittänyt rahat eikä aikakaan, vähän kyllä harmitti...
Robin Hood
- Sydämiä sydämien perään! Rakastan tätä elokuvaa ihan mielettömästi! Katsoin sen tässä pari päivää sitten kun se tuli telkkarista, meinasi oikein tulla onnen kyyneleet silmiin! Pienenä olin ihastunut, kyllä, Robin Hoodiin joka oli kettu. Jaksan edelleen nauraa kuningasta joka imee peukaloaan ja kutsuu äitiään joka välissä, sekä myös hänen sihisevälle neuvonantajalleen. Ketut olivat lapsuudessani muutenkin suuri intohimoni (piirsin niitä kokoajan, halusin ketun lemmikiksi jne), ja Robin antoi vaan potkua siihenkin asiaan! Ah, rakastan.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Helmikuu 14, 2010, 19:32:32 »
Tein äsken aika havainnon, että suurimmassa osassa Disneyn leffoista on pääosassa naispuolinen henkilö! Prinssit ovat vain naispääosien rakastettuja ja unelmia, esimerkkinä Lumikki, Pieni Merenneito, Tuhkimo ja Prinsessa Ruusunen. Tietysti on miespääosiakin, kuten Aladdin, Hercules, Leijonakuningas I ja Pinokkio, mutta mielestäni naispääosia on enemmän. Aika erikoista mielestäni, mutta toisaalta naispääosien leffoista saa ehkä parempia tarinoita kuin ainaisista pelastetaan prinsessa-kuvioista. Muita mielipiteitä?
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #119 : Helmikuu 24, 2010, 16:26:25 »
Tietysti on miespääosiakin, kuten Aladdin, Hercules, Leijonakuningas I ja Pinokkio, mutta mielestäni naispääosia on enemmän. Aika erikoista mielestäni, mutta toisaalta naispääosien leffoista saa ehkä parempia tarinoita kuin ainaisista pelastetaan prinsessa-kuvioista. Muita mielipiteitä?
Mielenkiintoista. Ehkä se kuvaa sitä nykyajan "tasa-arvoistumista" - nainen laajentaa jatkuvasti reviiriään ja omaksuu uusia rooleja, tekee "miesten juttuja", mutta miehille on haasteellista kehittää muuta kuin näitä neidonpelastusoperaatioita. Miehillä ajatellaan edelleen olevan tietty rooli ja tietyt miehekkyyden kriteerit, mutta eiköhän tämäkin ajattelu tästä ole löystymään päin. Minusta kaikki useat klassikot ovat kuitenkin aika lailla juuri pääparin, eivät niinkään sankarin tai sankarittaren sooloveto. Eikä sinä muuten mitään, mutta...

Disney painottaa parisuhteen merkitystä juuri naiselle aika paljon. Surku sinänsä. Sankari voi kyllä saada onnea, mainetta ja kunniaa ilman naistakin, kuten Aarreplaneetan Jim, mutta onnistuuko sama sankarittarelta? Mulan antoi avoimehkolla lopullaan vähän toivoa tähänkin asiaan (Yritän kieltää itseltäni Mulan II:n olemassaolon). Haluanko minä vain olla näkemättä joka puolella viliseviä itsenäisiä sankarittaria, vai onko väitteessäni perääkin? //muokkista. Muistin juuri Pocahontaksen, joka on mielestäni yksi Disneyn vahvaluonteisimpia ja aikuisimpia sankarittaria. Ihailen suuresti juuri tarinan loppua, jossa
(Puhumattakaan siitä, miten visuaalisesti kaunis kyseinen loppukohtaus on.) Jotenkin minusta kyllä edelleen tuntuu, että miessankarien kohdalla Disney-leffoissa ei rakkauden auvoa painoteta ihan samaan tapaan kuin niaspääosien kohdalla. //muokkaus päättyy.

Ja niin... Spoilaa Sammakkoa ja prinsessaa:

//toinen muokkaus: Minun on ihan pakko purkaa. Satuin löytäämään Hiidenpata-VHS:n halvalla kirppikseltä ja ostin, kun en ollut kyseistä rainaa nähnyt vuosikausiin enkä muistanut siitä muuta kuin sen, etten ollut pitänyt siitä. Animaatio ei ollut ihan niin hirveää kuin muistelin (tai kriteerini ovat kovasti löystyneet), mutta en minä siitä vieläkään pitänyt. Juonessa oli muutama noin kuuraketin mentävä aukko ja minusta se oli taas yksi "mennään tuonne ja tehdään sitä" -tyyppinen fantasiaseikkailu, jossa sioita ei vaivauduttu pahemmin perustelemaan. Ja suomidubbauskin oli harvinaisen kehno. Elenan ääni suorastaan riipi.
Lainaus
karvamollukan uhraus oli koskettava ja sitten se kaikki mennään pilaamaan lopussa
Samaa mieltä. Jos lopussa olisi käytetty vähän uskallusta, olisin voinut kaiketi sietääkin juonen ontuvuuden. Mutta Jukka Rasilaa on pakko kyllä kehua Purrin äänenä, erottui todella edukseen muuten aika köykäisestä dubbiversiosta. Aivan hellyttävä ;)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2010, 19:54:30 kirjoittanut Mirrekala »
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #120 : Maaliskuu 05, 2010, 20:32:40 »
Mirrekala, minäkään en ole lapsena pitänyt Hiidenpadasta. Nyt ei ole tullut aikoihin katsottua, vaikka VHS kotoa löytyykin. En muista juonesta juuri mitään, muuta kuin ennustaja porsaan ja harvinaisen pelottavan pääpahiksen, mutta oliko sankarilla edes kunnollista syytä lähteä pahislinnaan? O.o
Pocahontaskin on muuten pilattu jatko-osalla, vaikka siinä onkin osittain potentiaalia.

Princess and the Frog oli ihana, vaikka olenkin nähnyt pelkän suomidubbiversion. Originaalilta odotan jopa enemmän. Yleensä en prinsseistä pahemmin perusta, mutta Naveen oli harvinaisen herkullinen piirrettyhahmoksi :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2010, 20:37:27 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #121 : Maaliskuu 11, 2010, 14:59:38 »
Röhkö, sepä se. Miksi Taran alun perinkään lähti mihinkään muka piilottamaan Hennikki-possua, etenkin kun
Lapsena Hornansarvi (siis kun minä olin lapsi, ei Hornansarvi) oli  liiankin pelottava, se oli osasyy miksi en pitänyt Hiidenpadasta silloin. Nyttemmin se oli lähinnä sitä perinteistä pimeyden lordi -kamaa. Ei se suomenkilinen äänikään kuulostanut enää niin uhkaavalta. Nyyh. Meni lapsuuden kauhukokemukset ihan pilalle ;)

Itsekin odotan pääseväni näkemään Prinsessan ja sammakon jenkkidubeilla (kerrankin). Ja yleisesti ottaen pidän kyseistä leffaa lupaavana merkkinä Disneyn tasonnostosta. Ehkäpä nyt aletaan taas kiivetä kohti sitä Disneyn huipputaosa, jota minun mielestäni on viimeksi nähty 90-luvulla. Ei yhtään paha "uusi alku" täyspitkien piirrettyjen animaatioklassikoiden tuotannossa Disneyllä. Leffa on kyllä lähtöasetelmaltaan sellainen, että olisin odottanut vähän tasaisemman korkeaa tasoa koko juonelta ja toteutukselta. Mutta rimani taisi olla hiukan liian korkea, Prinsessan ja sammakon ensi-ilta kun sattui sopivasti semmoiseen väliin, että olin lähipäivinä katsellut 90-luvun huippuklassikoita enemmän kuin lääkäri määrää.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2010, 00:10:46 kirjoittanut Mirrekala »

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #122 : Maaliskuu 23, 2010, 13:10:00 »
En ole koskaan ollut mikään erityinen Disneyn ystävä, mutta muutamat elokuvat kyllä muistuvat lapsuudesta erittäin hyvin. Tässä viime viikkoina näytettiin Maikkarilla Mulan ja Pocahontas, ja olin niistä oikein erityisen innoissani. Saisivat useamminkin näyttää tuollaisia kunnon lastenelokuvia telkkarissa! Pocahontasia en kyllä harmikseni ehtinyt katsomaan, mutta Mulanin katsoin ja se kyllä toi paljon muistoja mieleen. : ) Robin Hood näytettiin myös TV:ssä joskus ajat sitten, enkä sitäkään ehtinyt katsoa, mutta olisin sen kyllä mielelläni nähnyt. Todellinen klassikko!

Kuulun varmaankin aikamoiseen vähemmistöön sen takia, kun en ole ikinä eläissäni nähnyt Leijonakuningasta, mutta Lumikit ja vastaavat kyllä löytyivät lapsuudessa elokuvahyllystä. Dumbonkin muistan erityisen hyvin, koska katsoin sen aina ollessani kotona kuumeessa tai muuten vaan kipeänä. Bambiakin olen fiilistellyt sekä leffan että kirjojen avulla. Saisivat kyllä TV:ssä näyttää enemmän näitä vanhempia klassikoita, kun nuo nykyajan lastenelokuvat menevät välillä erittäin pahasti yli ymmärryksen.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Huhtikuu 04, 2010, 20:42:47 »
Disney-leffat olivat iso osa lapsuuttani ja jaksan katsoa niitä vielläkin aina uudestaan ja uudestaan. Etenkin kaikissa vanhimmissa Disney tuotoksissa on todella syvällinen tarina, jotka usein saavat melkein itkemään, Topi ja Tessu on tässä onnistunutkin. Suosikki elokuvani ovat varmaankin Topi ja Tessu, Leijonakuningas ja Aladdin. Disney-elokuvien toinen vahva puoli on se, että niissä on todella laadukkaat suomenkieliset dubbaukset.
Uudemmat Disney-leffat eivät ole olleet mitenkään ihmeelisiä, sillä ne eivät ole edes yrittäneet luoda samanlaista hienoa tarinaa vaan ovat alentuneet melkoisiksi tusina animaatioiksi, ääri esimerkkeinä Pikku Kananen ja Aivan Villit.
Myös vanhojen klassikoitten jatko-osat ovat aivan järkyttävää kuraa, etenkin Pieni Merenneito, Mulan ja Pocahontas 2:set. Täytyy kyllä myöntää, että Leijonakuningas 3 oli kyllä ihan hauska, Bambi 2 hyvä ja molemmat Aladinin jatko-osat myös. Uudemmista leffoista Tarzan ja Aarreplaneetta olivat myös todella hyviä.
Tuota Prinsessa ja Sammakkoa en ole viellä nähnyt, mutta mitä olen lukenut niin kyseessä voisi olla, jopa ihan katsottava teos, jolle voisin joskus antaa tilaisuuden.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2010, 21:04:31 kirjoittanut Hämppyli »
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #124 : Huhtikuu 06, 2010, 12:58:58 »
Uudemmista leffoista Tarzan ja Aarreplaneetta olivat myös todella hyviä.
Yllättävänkin hyviä. Aarreplaneettaan nyt olen jostain syystä ollut aivan pähkinänä siitä asti kun sen näin, ja yllättäin vielä Stevensonin Aarresaari-kirjaan tutustuttuanikin. Paikoitellen leffan visuaalisuus tökkii minun silmääni pahastikin, mutta se joku siinä avaruusseikkailussa viehättää paljon enemmän kuin monissa vuosikymmenensä "klassikoissa". Tarzan taas aukesi kunnolla vasta ihan vastikään, kun kaivoin kasetin (suurin osa Disney-kokoelmastani on VHS-ajassa) esille ja katsoin sen pitkästä aikaa. Herculeksen tavoin sekin on niitä klassikkoja, joista opin pitämään vasta vanhempana. Herculeksesta en lapsena pitänyt lainakan, ja osasyynä oli varmaan huumori, jota en tajunnut, sekä vakavan materiaalin synkkyys. Tarzan on teemallisesti vielä vakavampi ja etenkin lopussa tummasävyisempi. Taisin pienempänä tykätä iloisemmista meiningeistä. Ja onhan ne viidakkomaisemat hienoja, ei kai siitä mihinkään pääse. Ihanaa vihreää. Lisäksi Janen suomenkielinen ääni vaan kuulostaa niin... Janelta.

Hiidenpadan lisäksi en kyllä perusta Peter Panista, tai en ole perustanut sen jälkeen kun luin Barrien kirjan. Eipä silti, Peter Panista ei ole tullut minua vastaan yhtäkään oikeasti hyvää elokuvasovitusta, mutta Disneyn version suurin vika taitaa olla se, että se on tylsä. Se tuntuu jopa laahaavaan välillä. Periaatteessa olen kyllä sitä mieltä, ettei kirjaa kannata sovittaa elokuvaksi sellaisenaan, mutta vähän enempi uskollisuus olisi tehnyt tälle tuotokselle hyvääkin - vähän enemmän vakavuutta ja yleistä tyylitajua (muutenkin kuin visuaalisessa mielessä) hahmokehittelyssä ja sitten ihan vain se, ettei tarinan sanomaa olisi ryssitty lopun mukana niin maan... Pöh. En yleensä ole näin katkera sille, ettei elokuva tavoita alkuperäisteoksen tunnelmaa, mutta kun Peter Pan ei tunnu tavoittavan mitään tunnelmaa ylipäätään. Sitä paitsi J.M. Barrien kirja oli pitkään aikaan syvältäriipaisevin lukemani tarina, silloin kun sen muutama vuosi sitten luin, ja sitä se taitaa olla yhä. Peter Pan on yksi Disneyn heikoimpia esityksiä.

Leijonakuningas ei ole minuun kolahtanut sillä tavalla kuin useimpiin tuttuihini. Siinä on kyllä yllättäviäkin teemoja ja hienoja kohtauksia, ja oikeastaan en keksi äkkiä leffassa muuta vikaa kuin sen, että se on eläinseikkailu, joista en erityisemmin perusta. Paitsi, sivumennensanoen, Kaunottaresta ja kulkurista kyllä perustan. Tätyy kyllä sanoa, että Scarin Vallan saan -kohtaus on kyllä moneltakin kantilta mielenkiintoista katsottavaa. Tuon jos olisi päässyt elokuviin katsomaan. Timon ja Pumba ovat tietysti ihania. Mutta Leijonakuningas 2 ei vedonnut minuun yhtään, ja kolmonenkin oli vain niin pahasti överi ja siitä tyylistä olin saant tarpeeksi jo Timon ja Pumba -tv-sarjassa. Eikä se kokonaisuutena tuntunut toimivan. Kokemukseni mukaan nämä "samaan aikaan muualla"-tarinat harvoin toimivat.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2010, 00:24:12 kirjoittanut Mirrekala »

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #125 : Toukokuu 02, 2010, 11:25:58 »
En ole koskaan päästänyt Disneystä irti. Kaikki ovat tietysti mahtavia. Pocahontasissa on sitä jotain. Se on niin kaunis ja kaihea elokuva, että ihan joka kerta itkettää. Samoin tekee Leijonakuningas, joka on klassikko. Muitakin elokuvia tietysti löytyy, mutta nuo kaksi ovat syvällä sydämmessä.

On niitä muutamia elokuvia joihin ei ole syttynyt. Itse en pitänyt Aarreplaneetasta. Sen tekniikka ja tarina ei kiinnostanut.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #126 : Kesäkuu 03, 2010, 15:47:41 »
Uskaltaudunpa tänne kirjoittamaan omia kokemuksiani Disneyn klassikko animaatioelokuvista - ainakin sen verran minkä itse muistan. Aivan liian pitkä aika siitä tosin on, kun viimeksi katsoin jonkin niistä. Tosin kaikki on meillä vain VHS:llä, ettei tule paljoa niitä katseltua (omasta huoneesta ei löydy laitetta videoille ja olohuoneen valtaavat vanhemmat). Mutta onneksi nyt eilen löysin Youtubesta Leijonakuninkaan lauluja joiden avulla voin fiilistellä. Moneen vuoteen en ole sitäkään nähnyt - yksi ehdottomista suosikeistani ollut aina. Kesällä pitää katsoa kyllä kaikki meiltä löytyvät Disneyn klassikot, olkoonkin huonolaatuisia VHS:iä.

Ensimmäinen elokuvani jonka näin elokuvateattereissa oli Disneyn Viidakkokirja. Olen ollut silloin sen verran pieni kuitenkin, etten muista siitä kokemuksesta mitään. Muistan vain sen karhun laulun, Karhunelämää. Olihan tuo sen laulun nimi?

Olen oikeastaan nähnyt Disneyltä sen perusanimaatiot, joistakin olen kuitenkin jäänyt aivan paitsi. Esimerkiksi Peter Pania en ole nähnyt kertaakaan, vaikka tarinan tiedänkin pääpiirteittäin. Sama juttu 101 dalmatialaista -elokuvassa. Sitäkään en ole nähnyt kertaakaan. Hiidenpataakaan en ole nähnyt, paitsi alkua ja ilmeisesti pelkäsin sitä niin etten sitten katsonut loppuun. Hämärä muistikuva siitä kuitenkin on...
Olen muuten kiitollinen siitä, miten usein kuitenkin MTV3:ltakin näitä tulee, voi katsella niitä kun ehtii ja fiilistellä lapsuuden rakkaissa muistoissa. Disneyn klassikkojen parissahan sitä on tullut kasvettua - vaikka suurimman osan sanoma avautuukin vasta näin vanhempana.

Yhteen aikaan katsoin katsomisesta päästyäni Karhuveljeni Kodaa. Ihastuin vain siihen tarinaan, että katsoin sen varmaan kuukauden ajan joka päivä. Olisiko joskus seitsemännellä tapahtunut tämä innostus...

Kuten monet ovat tainneet sanoa, niin musiikithan ne ovat jotka ovat huomiota herättävintä Disneyn klassikoissa. Itse ainakin arvostan niitä nykyään, ne on tehty sen verran hienosti musiikkia ja sanoituksia myöten. Minä olen nähnyt kaikki näkemäni klassikot suomenkielisinä, enkä tahdokaan nähdä niitä originaleina. Suomen dubbaukset ovat sen verran onnistuneet ja ääninäyttelijät ovat olleet juuri sopivia rooleihinsa. Nykyään lastensarjoissa ja -elokuvissa tahtoo hahmoilla aina olla ärsyttävät kimeät äänet, mutta näissä klassikoissa äänet ovat juuri täydelliset.

Luulenpa, että nykyään katsoessani jotain Disneyn klassikkoa, minä tulen itkemään useissa kohdissa. Nyt jo parit laulut ovat saaneet silmät kostumaan niin saa nähdä miten elokuvat vaikuttavat. Lapsena ne eivät ole niin maailmaa mullistaneet, mutta jos näin vanhempana...
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Sami

• Vuotislainen
« Vastaus #127 : Kesäkuu 19, 2010, 19:27:53 »
Minä olen aina pitänyt Disneyn klassikoista. Suosikkejani ovat ehdottomasti Aladdin, Leijonakuningas, Pocahontas, Pieni Merenneito, Kaunotar ja Hirviö ja tietenkin myös Kaunotar ja Kulkuri. Mahtavia elokuvia kaikki! Tykkään myös lähes kaikista muista Disneyn klassikoista, mutta juuri nuo elokuvat ovat sykähdyttäneet minua eniten. Niissä on sitä jotakin!

Tykkään myös tästä uudesta Prinsessasta ja Sammakosta, joka oli aivan ihana elokuva ja uskon, että Disney on selvästi menossa parempaan suuntaan. Tosin minua ärsyttää suunnattomasti se, että Disneyn seuraava käsin piirretty elokuva tulee olemaan Nalle Puhin jatko-osa ja se aiotaan vielä kaiken kukkuraksi julkaista elokuvateattereissa. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Nalle Puh on jo melko käytetty aihe ja jos siitä on aivan pakko tehdä vielä yksi elokuva, niin miksei sitä voitaisi laittaa suoraan DVD-levitykseen. Minua myös häiritsee se, ettei Disney ole keksinyt seuraavalle käsin piirretylle elokuvalle muuta aihetta kuin Nalle Puhin. Ovatko ideat kenties loppu?

Poissa Aimé

• Kyttääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #128 : Kesäkuu 27, 2010, 20:44:45 »
Rakastan Disneyn elokuvia yli kaiken. Lapsesta asti on niitä tullut katsottua ja kyllähän nuo vieläkin lukeutuu lemppareihin. Budjettini on meinannut pettää moneen otteeseen tässä viimeisen vuoden aikana, kun on tullut osteltua noita juhlajulkaisuja.

Aladdin on ehdoton suosikkini. Se on kerta kaikkiaan niin hyvä ja lisäksi se on ainut Disneyn leffa jonka näin ensimmäisen kerran vähän yli vuosi sitten. Ne laulut ovat niin mahtavia. En tajua miten jollakin voi olla niin hyvä ääni kuin Samilla, kerta kaikkiaan ihana – muutkin ääninäyttelijät, esim. Vesku, ovat ihan huippuja. Jatko-osat on ihan katsottavia. Kakkonen on huono, mutta Varkaiden kuningas on todella onnistunut ja sitä olen katsellut pienestä lapsosesta lähtien.

Leijonakuningas, Mulan, Pocahontas, Tarzan, Kaunotar ja Hirviö, Hercules, Atlantis ja Notre Damen kellonsoittaja tulevat kaikki jaetulla kakkossijalla. Tämän uusimman, Prinsessan ja sammakon kävin kaverin kanssa katsomassa ja kyllähän mie siitä tykkäsin. Välillä häiritsi samanlaiset suuret silmät kuin Aladdinissa ja Pienessä merenneidossa ja Jafarin näköinen pahis, mutta muuten ei ongelmia ollut. Innolla odotan seuraavia elokuvia, kunpa tämä edellisen leffan taso pysyisi. 
You're going down a path I can't follow
-Padmé

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #129 : Kesäkuu 28, 2010, 14:27:29 »
Nyt on pakko tulla ihkuttamaan,sillä uudelleenihastuin ! Katsoin tässä vähän aikaa sitten nimittäin Kaunottaren ja Hirviön ja se oli ihan loisto! :D Rakastan sitä ehkä enemmän kuin mitään muuta Disneytä <3 En tiedä onko asiaan osuutta sillä, että minulla on pakkomielle isoihin, vanhoihin linnoihin ja että sisäinen kauneus- teema ja rakkaustarinat puree minuun aina :D + tietysti vaikeuksien kautta voittoon - klisee!

Toinen Disney- leffa, joka kuuluu ehdottomiin suosikkeiheni on Monsterit Oy, vaikka siihen en olekaan kokenut mitään uudelleenrakastumista, vaan se on ollut lempparini lähes aina. Sehän ei ole mikään kliseinen rakkaustarina. No joo, onhan sekin rakkaustarina omalla tavallaan, mutta ei mikään prinssi ja prinsessa- juttu. Se kertoo kiintymyksestä ja sellaisesta. Se on jotenkin nerokas ja erityisen hauska. Lisäksi siinä on loistavat hahmot. Lisäksi se on vähän erilainen, koska  ainakaan minun mielestäni sen loppu ei ole kovin onnellinen. En tiedä onko useimmat ihmiset samaa mieltä, mutta minusta se loppu on jotenkin niin liikuttava :(

Näin pääsiäisenä osan Notre Damen Kellonsoittajasta ja nyt on sellanen fiilis, että täytyisi nähdä se kokonaan.. Se on niin hieno. Lisäksi odotan Toy Story 3:n näkemistäkin innolla. Toy Story 2:n oli tosi hyvä jatko-osa, joten odotan innolla kolmatta :)

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #130 : Heinäkuu 15, 2010, 13:21:26 »
Voi ei. Enhän minä mitenkään voi sanoa selvästi lempidisney leffojani! Niitä on niiin monta. Tänäänkin joku kysyi minulta jo mitkä ovat parhaita biisejä disney leffoista. Liian vaikea kysymys. Mutta, voisin silti mainita muutamia, jotka ehdottomasti kärkipäähän kuuluvat. Bolt, en oikein tiedä miksi, tämä vain jotenki iskee. Karhuveljeni Koda. Todella hauska ja aivan mahtavia lauluja sisältävä! Ihana! Todella hyvä loppu tässä elokuvassa. Ehkä hieman erilainenkin, mukava kun sijoittuu tuollaiseen "kulttuuriin". Sitten näitä klassikoita, kuten Kaunotar ja Hirviö, Pieni merenneito, Leijonakuningas, Mulan, Tarzan. Myös vanhat klassikot ovat omalla tavallaan suloisia, kuten 101 dalmatialaista. Uusin klassikko Prinsessa ja Sammakko on myös hyvä. Mutta ei, en mitenkään osaa sanoa yhtä ehdotonta suosikkia. Myös muut Disneyn leffat ovat ihania, vaikkeivat olekaan klassikoita, kuten Pixarin Autot, sekä muuten vain tämä uusi ihmisten näyttelemä Liisa Ihmemaassa.

Omistan itse tosiaan vinon pinon disney leffoja, kaikki tärkeimmät löytyy. Suurin osa ovat vielä VHS kasetteja, kun meiltä vielä toimiva soitinkin löytyy. :) DVD:nä ei ole kuin reilu kymmenisen klassikkoa, sekä lisäksi joitain muita suosikkejani.

Mikä sitten tekee Disney leffoista niin ihania? No, päällimäisenä tulee mieleen vitsit. Niitäkään ei kuitenkaan ihan läjäpäin kaikista elokuvista löydy. Mutta se jokin niistä vain hyviä tekee. Ehkäpä se pelkkä ajatuskin.. :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2010, 13:34:16 kirjoittanut Akai »
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #131 : Heinäkuu 15, 2010, 19:15:46 »
En lapsena tykännyt Kaunottaresta ja hirviöstä kauheasti, mutta nyt vanhemmalla iällä se on alkanut kiehtoa. Marraskuussa Suomen ensi-iltansa saava leffa Beastly kertoo saman tarinan teiniversion, mikä voi olla ihan mielenkiintoinen näkökulma. Jos vain siihen teinimaailmaan olisi oikeasti saatu mukaan jotain nykymaailman kauneusihanteita parjaavaa - taitaa olla turha toivo, kun parjaaja (suositun pojan "hirviöksi" muuttava gootti aka Mary-Kate Olsen) on kaunis.

Disneyn Toy Story 3:sta odotan innolla :)

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #132 : Heinäkuu 16, 2010, 00:32:23 »
En lapsena tykännyt Kaunottaresta ja hirviöstä kauheasti, mutta nyt vanhemmalla iällä se on alkanut kiehtoa. Marraskuussa Suomen ensi-iltansa saava leffa Beastly kertoo saman tarinan teiniversion, mikä voi olla ihan mielenkiintoinen näkökulma. Jos vain siihen teinimaailmaan olisi oikeasti saatu mukaan jotain nykymaailman kauneusihanteita parjaavaa - taitaa olla turha toivo, kun parjaaja (suositun pojan "hirviöksi" muuttava gootti aka Mary-Kate Olsen) on kaunis.

Vau, kuulostaapa... kiinnostavalta! Olen kanssasi samaa mieltä tuosta, että tästä rumemmasta osapuolesta pitäisi saada sellainen oikeasti rajoja rikkova ja erilainen, eikä mikään olen-olevinani-ruma-mutta-olen-hot juttua. Olisi kiva kuulla kyseisestä leffasta lisää ! Uskon, että tulen pettymään, mutta ainahan voi toivoa.

Jottei viestini jäisi ihan tyhjänpantiksi niin kerronpas, että katsoin Prinsessan ja sammakon (kyllä... aina vähän jäljessä :D). Minusta se oli ihana! Jotenkin perinteinen, vaikka aiheuttikin aika monta Pieni Merenneito- deja vúta ::D Ensinnäkin, minusta oli hienoa, että Disney-prinsessaksi oli saatu vihdoin tummaihinen henkilö. Eikä leffassa paljon vaaleita ihmisiä näkynytkään. Loistavaa. Lisäksi musiikki oli tosi ihanaa ja juonikin toimi moitteetta! :) Iloinen yllätys :D

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
« Vastaus #133 : Elokuu 26, 2010, 17:12:41 »
Nyt mun on pakko paljastaa, että oma suosikkini on ehdottomasti Tuhkimo. Okei, prinssi taitaa olla enemmän pelkkä patsas ja leffa on oikeasti mietittynä aika klisee. Paha saa palkkansa jne.

Silti en voi olla tykkäämättä siitä :> Pienenä rakastin sitä yli kaiken, mutta jossain vaiheessa ymmärsin, ettei kannata toitottaa julkisesti, että lempparileffojen joukkoon kuuluu sellainen kliseepakkaus kuin Tuhkimo. Nyt myöhemmin ihmiset lähinnä hymähtelevät asialle, mutta joskus tuntuu siltä, että meidät piirrettyjen ystävät leimataan helposti... ei nyt jälkeenjääneiksi, mutta melkein kuitenkin 8D

Jatko-osista en tykkää. Idea, joka on ekassa osassa toiminut, kuivuu yleensä kokoon jatko-osan myötä. Ainut poikkeus taitaa olla itse asiassa Tuhkimo 3, joka on aivan loistava 8DD
The girl who lives in dreams.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Huhtikuu 15, 2011, 00:45:39 »
Osaisiko joku vastata Bambi-kysymykseen?

Katson tässä juuri juhlajulkaisu DVD:tä suomenkielisellä ääniraidalla, ja takakansi väittää, että tämä on "entisöity alkuperäinen teatteriääniraita". Mutta paskat mitään on - mitä lapsuudestani muistan VHS:llä sen Bambin tytön nimi oli Minna, mutta tässä huudellaan Felineä. Samoin mielestäni VHS:llä Rumpalin kommentti Bambin nimeen oli "Joo, se on hyvä nimi!", mutta tässä se sanoi "Joo, eiköhän se kelpaa." Mielestäni myös Bambin isän ääni oli erilainen. Ja solkkaavat tässä enemmän puhekieltä mitä muistan kuulleeni VHS:llä.

Onko muistini tosiaan näin pahasti pielessä vai valehteeleeko ne takakannessa? Vai tarkoittaako tuo ihan alkuperäistä alkuperäistä, eli englanninkielistä, ääniraitaa?

En omista enää VHS:ää enkä haluaisi turhaan sitä uusiksi ostaa, jos ääniraita tosiaan on sama.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #135 : Huhtikuu 15, 2011, 01:31:13 »
Vai tarkoittaako tuo ihan alkuperäistä alkuperäistä, eli englanninkielistä, ääniraitaa?

Vähän veikkaan että juuri tuosta on kyse. Mitä nyt yritin asiaa tutkia netistä niin Wikipedia tietää kertoa vain, että elokuva on dubattu uudelleen juhlajulkaisu-DVD:lle. Sinänsä siis aika harhaanjohtava takakansiteksti.

Kaverinikin on Bambista ja sen hahmoista puhuessaan käyttänyt mm. juuri tuota Minna-nimeä - ihmettelin kovasti, että mistä ihmeestä oli kyse, mutta syyksi paljastui se, että olin nähnyt elokuvan ensimmäistä kertaa vasta DVD:ltä, kun taas kaverini oli katsonut Bambia jo VHS:ltä.

Uudelleendubbauksien takana saattaa olla sitten vaikka mitä syitä, mutta ikävänä yllätyksenä ne ovat monille tulleet. :/

Poissa Nibs

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Huhtikuu 15, 2011, 02:06:38 »
Ihan vammaa. Dubbaajat on näyttelijöitä. Ei niitä saa noin vaan mennä vaihtaan, muuten koko elokuva muuttuu. Mitä syitä uudelleendubbaukseen muka voi olla? Siis muka jotain oikeesti päteviä ja välttämättömiä? Senkus kopioisivat VHS:ltä tai mistä sitten yleensä ne DVD:lle siirtävätkään. Raah! xP

Noh, ei kun divareista VHS:ää takaisin metsästään... ja katson DVD:ltä sitten vaan englanninkielisenä.

Niin, ja kiitos vastauksesta. En tullut jostain syystä Wikipediaa edes ajatelleeksi tietoa etsiessäni.

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #137 : Huhtikuu 15, 2011, 07:05:25 »
rakastan disney elokuvia, varsinkin niitä vanhempia. Ne olivat niin suuri osa lapsuuttani<3 olenkin yrittänyt kerätä kaikki lempielokuvani dvd:lle vanhojen videoiden tilalle, tosin kyllä nuita tulee vielä välillä vhs muodossakin fiilisteltyä.
Lemppareitani on hankala nimetä, sillä niitä on paljon mutta mm. Robin Hood, Aristokatit, kaunotar ja hirviö, aladdin, leijonakuningas, kaunotar ja kulkuri ja dumbo kuuluvat suosikkeihini. Jostain syystä aina kun olen sairas tai surullinen niin rupean katsomaan disney klassikoita :)
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Titania

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Huhtikuu 15, 2011, 09:38:54 »
Rakastan Disney klassikoita! Etenkin niitä vanhoja. Rakastin niitä jo ihan pikkutyttönä ja rakastan edelleen. Niissä on sitä jotain...taianomaisuutta. Vaikeaa on nimetä lemppariani niistä, mutta esim. Peter Pan, Lumikki, Dumbo, Kaunotar ja Kulkuri, Tuhkimo...ovat eräitä suurimpia suosikkejani.
Meillä on kotona melkein kaikki mahdolliset Disney elokuvat, osat DVD:llä osat vielä VHS:nä.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #139 : Huhtikuu 15, 2011, 15:07:59 »
Mitä syitä uudelleendubbaukseen muka voi olla? Siis muka jotain oikeesti päteviä ja välttämättömiä?

Disneyltä saatetaan niuhottaa jostain, tai on katsottu että käännöksessä ontuu jokin ja on siksi haluttu tehdä dubbaus uudelleen... Ei siinä hirveästi ajatella muiden nostalgian tuhoamista. :D

Ja onhan toki muitakin klassikoita dubattu uudelleen, esimerkiksi Lumikki ja seitsemän kääpiötä on tehty kolmesti: 60-luvulla oli ensimmäinen, 80-luvulla Matti Ranin käänsi ja ohjasi uudelleendubbauksen ja lopulta 90-luvun alussa Pekka Lehtosaari ohjasi viimeisimmän version. Raninin dubbauksessa on se virhe, että Lystikkään ja Vilkkaan nimet olivat menneet sekaisin, ja käsittääkseni juuri siksi katsottiin, että uusi versio on tehtävä. Ja saattoihan olla ettei Disneyllä tykätty siitä, miten erilainen ääni Lumikilla oli Raninin versiossa verrattuna alkuperäiseen. Yleensähän äänet vastaavat aika hyvin toisiaan, oli dubbauskieli mikä hyvänsä. Youtubesta löytyy multilanguage-videoita Disneyn kappaleista, ja niistä tosiaan huomaa äänien samanlaisuuden.

En sitten tiedä, mikä Bambin dubbauksessa on ollut vikana, mutta luulen, että jotain vastaavaa mahdollisesti. :/ Tylsin vaihtoehto on se, että ajan myötä mieltymykset ovat vain muuttuneet ja siksi on haluttu tehdä uudelleendubbaus.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
« Vastaus #140 : Huhtikuu 15, 2011, 16:41:33 »
Mitä syitä uudelleendubbaukseen muka voi olla? Siis muka jotain oikeesti päteviä ja välttämättömiä?

Disneyltä saatetaan niuhottaa jostain, tai on katsottu että käännöksessä ontuu jokin ja on siksi haluttu tehdä dubbaus uudelleen... Ei siinä hirveästi ajatella muiden nostalgian tuhoamista. :D

En sitten tiedä, mikä Bambin dubbauksessa on ollut vikana, mutta luulen, että jotain vastaavaa mahdollisesti. :/ Tylsin vaihtoehto on se, että ajan myötä mieltymykset ovat vain muuttuneet ja siksi on haluttu tehdä uudelleendubbaus.

Saisivat edes sitten liittää DVD:lle myös sen alkuperäisen dubbauksen, prkle. xP

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #141 : Tammikuu 05, 2012, 01:11:57 »
Rakastan Disneyn klassikoita. Pidän myös joistakin näistä 2000-luvun klassikoista, mutta ei niissä ole sitä samaa taianomaista tunnelmaa, kuin vanhoissa klassikoissa. Vanhat klassikot ovat kauniisti animoituja, musiikki on laadukasta ja tarinat koskettavia. Ne vievät taianomaiselle seikkailulle. 

Suosikki Disney-elokuvani ovat Leijonakuningas, Bambi, Kaunotar ja Hirviö, Tuhkimo, Mulan, Pieni merenneito, Oliver ja kumppanit, Kaunotar ja Kulkuri, Notre Damen kellonsoittaja, Herkules, Keisarin uudet kuviot, Karhuveljeni Koda ja Kaksin karkuteillä.

Näitä on tullut pienestä asti katseltua kerran jos toisenkin. 10-vuotiaana minusta tosin tuli kova Pokémon-fani, 13-vuotiaana Sailor Moon-fani ja 15-vuotiaana Harry Potter-fani ja Disneyn elokuvat jäivät vähän taka-alalle. Kolmisen vuotta sitten innostuin elokuvista tosissaan uudelleen ja olen siitä asti ostellut suosikki-elokuviani dvd:nä ja blu-rayna. Vanhat vhs-kasetitkin kyllä löytyvät vielä ja toimivat edelleen.   

Näistä elokuvista on löytänyt paljon uusia juttuja mitä vanhemmaksi on tullut, eikä tietysti esim. kaikkia vitsejä ole pienenä tajunnut.

Pidän myös joistakin klassikoiden jatko-osista.

Harmi, kun enää ei tehdä näin tasokkaita animaatioita, vaikka monia hyviä animaatio-elokuvia nykyajastakin kyllä löytyy.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #142 : Tammikuu 05, 2012, 09:21:58 »
Olen tässä viimepäivinä katsellut Tangledin kahdesti, sekä suomidubilla että alkuperäisversion. Mahtava juoni ja hahmot! Flynn Rider aka Eugine on suorastaan (ficcien) siriusmainen kelmi! Leffan paras musikaalinen kohtaus on "valtakuntatanssi", jossa Tähkäpää tanssii piiritanssia. Paras laulu on I see the light, joka kaikessa ilmelyydessään sopii upeasti toteutettujen lyhtyjen rinnalle!

Suosittelen katsomaan. Tosin Tangledin myötä alon himoitsemaan ylipitkiä hiuksia...

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Tammikuu 07, 2012, 18:55:39 »
Olen tässä viimepäivinä katsellut Tangledin kahdesti, sekä suomidubilla että alkuperäisversion. Mahtava juoni ja hahmot! Flynn Rider aka Eugine on suorastaan (ficcien) siriusmainen kelmi! Leffan paras musikaalinen kohtaus on "valtakuntatanssi", jossa Tähkäpää tanssii piiritanssia. Paras laulu on I see the light, joka kaikessa ilmelyydessään sopii upeasti toteutettujen lyhtyjen rinnalle!

Suosittelen katsomaan. Tosin Tangledin myötä alon himoitsemaan ylipitkiä hiuksia...

Se on ihana elokuva! Kun menin leffateatteriin katsomaan, niin en todellakaan ossannut odottaa että olisi niin hyvä. En yleensä noista prinssessaleffoista perusta, mutta tää on jotain ihan muuta. Hyvä juoni ja loistavat hahmot. Ja ne lyhdyt<3 Se on vaan niin käsittämättömän kaunis kohtaus. DVD:nkin olen tietysti hankkinut.

Sitten muista Disney-elokuvista pitää mainita Leijonakuningas, aivan ihana, olen rakastanut tätä leffaa pienestä pitäen. Niin no, pidän muistakin, mutta nyt ei tule mieleen mitää mainittavaa.
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…

Poissa Brenda

• Vuotislainen
  • Potteristi, hetalisti ja mitähän vielä
  • Pottermore: OwlNettle504
« Vastaus #144 : Heinäkuu 23, 2012, 01:21:29 »
Ah, Disneyn elokuvat <3
Kasvoin niiden kanssa. On ihan outoa että kaksi parasta kaveriani ei ole nähnyt suurinta osaa. Leijonakuningasta, prinsessa-elokuvia, Topia ja Tessua.. ei mitään mitä rakastin (rakastan). Toisen kanssa vähän korjattiin tilannetta ja katottiin Leijonakuningas -tosin siinä oli vähän säätöä kun saatiin suomeks vasta Be Preparedin kohalla niin tunnelma meni vähän pilalle, esim Mufasan kuolemassa ei ollut yhtään oikeaa tunnelmaa. Ja eihän noi ikinä voi saada samanlaista nostalgiafiilistä kun minä niitä katsoessa.

Joskus vieläkin tuntuu, että Disneyt on parempia kuin "kunnon" elokuvat. Niissä on melkeen aina sama juoni. Tietenkin Disneyssäkin vähän peruskaavoja käytetään mutta se ei ole semmonen perus ensin kaikki on huonosti, sit tosi hyvin, sit kaikki romahtaa mut lopussa ah kaikki pelastuu ja on niin täydellistä. Esim. Topissa ja Tessussa on aika erilainen juonikuvio. <3

Nykyään noi vaan huonontuu ja huonontuu muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.
Elä kuin jokainen päivä olisi viimeisesi. Jonakin päivänä olet vielä oikeassa.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #145 : Tammikuu 17, 2013, 22:00:38 »
Olen ollut suuri Disney fani jo ihan lapsesta saakka. Jo ennen syntymääni meillä oli Disneyn kalssikkkoja isosiskollenil, joten on luonnollista, että tapitin niitä hänen kanssaan.  Vielä yläaste aikanakin kun suurin osa kavereista alkoi katsomaan kauhu ja fantasia leffoja minä uppouduin yhä uudestaan Disneyn satuihin. Kun 17 vuotiaana kävin katsomassa Oulun elokuvateattereissa Bambin Disney fanitukseni sai uuden ulottuvuuden. Opin silloin katsomaan elokuvaa kokonaisuutena, unohtamaan kaikki ikävät muistot mitä Bambia kohtaan minulla on aikaisemmin ollut ja katsomaan animaatioita aivan uudelta kantilta. Notre Damen kellonsoittaja yltää klassikoista toiseksi sen jylhän dramaattisuuden ja vahvojen teemojen myötä.

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #146 : Tammikuu 17, 2013, 23:13:34 »
Minä rakastan Disney -klassikkoja yli kaiken ^^ Ne ovat vaan niin mahtavia. Niissä on sellainen omanlaisensa Disney-tunnelma, jota ei muissa elokuvissa ole. Olen tuijottanut näitä pienestä pitäen muiden katsoessa Disney channelia ja muuta"coolia" minun mielestäni hätäisesti hutaistua rahastusta, mutta eipä ole minun asiani...
Suosikkejani ovat Leijonakuningas, koska upea musiikki, animointi ja piirrostyö, äänitys, dubbaus, tarina... Sanoinkuvaamattoman täydellistä ^~^ Tokihan kaikissa Disneyn klassikoissa on mahtavat musiikit etc. Mutta jellonat jotenkin iskevät eniten meikäläiseen.
Muita ihanuuksia ovat Peter Pan samoista syistä kuin Leijonakuningas, plus vielä Mikä-mikä-maa, jonne pääsy oli hartain toiveeni pienenä. Rakastan Peter Panissa juuri sitä taianomaisuutta ja tietysti hienoa musiikkia.
Tuhkimo on prinsessaleffoista ihan all time favourite, ehkä koska minua on aina kiehtonut "piiasta prinsessaksi" -tarina, johon tuudittauduin kun tajusin, etten olekaan syntynyt prinsessaksi kuten Lumikki tai Ruusunen. Nyt tietysti ymmärrän tarinan merkityksen hiukan eri tavalla kuin silloin :). Pidän ajatuksesta, että unelmiin on uskottava ja hyvyys lopuksi voittaa. Vaikkei se aina niin menekään, Tuhkimo itse on ihana hahmo, jotenkin niin herkkä ja hyväsydäminen... Hän on aina ollut esikuvani.

Tuossa olivat varmaan tärkeimmät, mutta niitä suosikkejani tosiaan on niin paljon, etten voi lähteä luettelemaan niitä. Sen voin sanoa, että olen Walt Disneylle hyvin paljon velkaa.
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Tammikuu 18, 2013, 11:33:34 »
Minusta oli aika omahyväistä Disneyltä alkaa käyttää nimitystä Klassikot koko piirrettyjen kirjostaan. Teoksen klassikkouden määrittelee yleisö, ei sen tekijä.

Lapsuudessani ei vielä ollut sellaista asiaa kuin Disney-videot (tai ylipäätään videolaitteita muilla kuin varsin varakkailla ihmisillä), joten Disney-piirretyistä pääsi nauttimaan vain leffateattereissa. Äitini on ollut koko ikänsä suuri Disney-fani, ja hän vei minut aina katsomaan uusimman leffan kun se levitykseen tuli sekä tietysti vanhemmat, oikeasti klassikon aseman ansainneet piirretyt silloin kun niitä tuli uusintakierrokselle. Niiltä ajoilta mieleen jäivät erityisesti Prinsessa Ruusunen, jonka tyylitelty goottilaisestetiikka miellyttää silmääni edelleen, Lumikki, jonka tulo uudelleen esitykseen oli aikoinaan iso juttu (äitikin oli ihan täpinöissään) ja jonka näytökseen olin levittäjän kehotuksen mukaisesti ja monen muun leffaantulijan tavoin väsännyt itselleni kruunun, sekä Hiidenpata, joka oli yhdeksänvuotiaan silmin huomattavasti jännempi ja upeampi kuin aikuisena uudelleen nähtynä.

Teini-iässä hurahdin täysin suomenkieliseen Kaunottareen ja hirviöön, joskin ihastuksesta osa johtui lempilaulajani Esa Ruuttusen Gastonille lainaamasta upeasta äänestä. Se rakkaus haalistui kyllä vähitellen, ja luettuani Robin McKinleyn kirjan Beauty: A Retelling of the Story of Beauty & the Beast olin lähinnä närkästynyt siitä, että Disney oli aika selvästi ottanut siitä vahvoja vaikutteita, mutta sössinyt varsinaisen tarinan hienouden.

Seuraava ihastus oli Mulan, ja se on kestänyt tähän päivään saakka. Pidän tässä elokuvassa niin visuaalisesta ilmeestä, musiikista kuin itsenäisestä ja omapäisestä päähenkilöstäkin. Ainoa miinus on Mushu, mutta Disney-piirrettyä on ilmeisesti melkein mahdotonta tehdä ilman päähenkilön ah-niin-hassunkurista kaveria.

Uusin Disney-rakkauteni on Urhea, joka on herkkua niin silmille kuin korvillekin ja sisällöltään jotain aika uutta Disney-kategoriassa. Siinä kun pääteemoina ovat nuoren naisen henkinen kasvu ja äidin ja tyttären suhde, eikä
Tämä on suorastaan radikaali veto Disneyltä ;)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2013, 17:14:15 kirjoittanut Isilmírë »
Constantem decorat honor

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #148 : Tammikuu 18, 2013, 13:25:05 »

Uusin Disney-rakkauteni on Urhea, joka on herkkua niin silmille kuin korvillekin ja sisällöltään jotain aika uutta Disney-kategoriassa. Siinä kun pääteemoina ovat nuoren naisen henkinen kasvu ja äidin ja tyttären suhde, eikä
Tämä on suorastaan radikaali veto Disneyltä ;)

Tässä olen samaa mieltä! Disney -leffoissa minua ärsyttävä tekijä on se, kun "onnellinen loppu" tarkoittaa lähes aina prinsessan häitä. Jeejee, unelmien prinssi löytyi ja prinsessa voi taas olla onnellinen! Jotenkin rasittavan vanhanaikaista ja sovinististakin, kun prinsessa ei ikinä pysty pistämään vastaan kenellekään, on aina niin heikko, ettei pysty itse tappamaan lohikäärmettä, toteuttamaan unelmiaan ja vapauttamaan itseään. Saati ratsastamaan itse sillä valkealla ratsulla kauas pois. Aina tarvitaan komea ja vahva prinssi tekemään kaikki kauniin, hauraan ja aina niin pohjattoman puhtoisen prinsessan puolesta.
Onneksi Disneyssä ollaan tajuttu, että nykyihmiset haluavat itsenäisiä ja itsepäisiä prinsessoja, jotka näyttävät enemmän ihmisiltä kuin posliininukeilta. Toki pidän vanhoista prinsessaleffoista ja sopiihan niiden tyyliin, että prinsessa on hyvääkin hyvempi jne. mutta kyllä se alkaa hiukan tylsäksi käydä kun kaikki ovat samanlaisia, ja ainoa ero prinsessojen välillä on tyyliin hiusten väri... Eli hyvään suuntaan on Disney menossa ^^ ja Urhea oli positiivinen yllätys joka tavalla! Varsinkin skotlantifriikille ;)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2013, 13:28:22 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #149 : Tammikuu 18, 2013, 15:30:24 »
Walt Disney, mitä musiikkia korvilleni!

Lempparini on Leijonakuningas ihanine muusikkieineen. Hyvänä kakkosena tulee aina yhtä hauska Robin Hood. Aristokatit ovat myös ikiaikainen lemppari!

Hakuna matata

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #150 : Toukokuu 25, 2014, 16:01:26 »
Walt Disney, mitä musiikkia korvilleni! Hakuna matata
Hakuna matata! Ei huolen häivää.

Omia Disney-suosikkeja ovat Kaunotar ja Kulkuri, 101 Dalmatialaista, Topi ja Tessu, Tuhkimo, Lumikki.. Huhhuu, näitä on liian paljon lueteltaviksi, tuli ihan lapsuus mieleen. :) Pienenä hiivin aina 05.00-07.00 aamulla vanhempien huoneeseen, ja nytni äitiä tai isää varpaasta, että herätys, tule laittamaan video päälle. Kunnes joka-aamuiseen varpaan nykimiseen väsynyt isäpappa opetti miten telkkaria ja videota käytettiin, ja kaikki olivat tyytyväisiä elämäänsä.
Nää vaan on ihan prhaita ohjelmia. <3
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina