Kirjoittaja Aihe: Walt Disneyn klassikot  (Luettu 24030 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Walt Disneyn klassikot
« : Kesäkuu 07, 2003, 20:46:52 »
Kuka muu rakastaa yhä Peter Pania, Leijonakuningasta, Kaunotarta ja Hirviöä, Lumikkia ja seitsemää kääpiötä sekä muita satumaisen ihania lasten satuja?

Minusta ne ovat vallan ihania. Katselin tänään Peter Pania pitkästä aikaa (siitä on jopa vuosia, kun olen sen viimeksi nähnyt) ja palasivat vanhat hyvät ajat mieleeni. (ei, en ole ikäloppu vain 18-vuotias).

Mitkä olivat lempielokuvianne Walt Disneyn maailmasta? Itse pidin paljon Peter Panista, Leijonakuninkaasta ja Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Suuri suosikkini on edelleen Peter Pan, mutta muita en ole paljon nyt katsellut. Kertokaa, miksi pidätte juuri niistä.
Minä pidän itse Peterista, koska elokuvassa on keiju, poika, joka ei halua kasvaa isoksi, merirosvoja ja upeita maisemia ja se hassu krokotiili.

http://www.vuotis.net/viewtopic.php?t=2541 Ja leijonakuninkaastahan löytyy keskustelu täältä.

Kaikki Disney klassikot löytyvät Peetulin listaamana kolmannelta sivulta: http://www.vuotis.net/viewtopic.php?p=205186#205186

Micla Boffin

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2003, 11:17:49 »
Walt Disneyn satumaiset klassikot ovat ihania:) Viikko sitten katsoin Lumikki ja seitsemän kääpiötä, kun satuin huomaamaan että meiltä sellainenkin video löytyy.
Suosikkini on edelleen Kaunotar ja Hirviö, koska siinä on ihana juoni ja uskomaton musiikki. Muutenkin ne hahmot siinä ovat tosi hauskoja^^.
Mulan on myös hauska Disneyn leffa. Siinä on huumoria! Ja asennetta...

Disneyllä ei ole leffaa, josta en pitäisi. Tosin en ole niitä uusimpia elokuvia nähnytkään:) Katselen mielummin Disneyn vanhempaa tuotantoa.

Aniimariem

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #2 : Kesäkuu 08, 2003, 20:29:35 »
Oi, Walt Disneyn klassikot ovat ihania. Min rakastaa niitä.

Suosikkejani ovat muunmuassa Peter Pan sekä Tuhkimo, joka muistaakseni kuuluu Disneyn tuotantoon - korjatkaa jos olen väärässä.

Peter Panista pidän siksi, koska siinä on iki-ihana Helinä-keiju. Ja kaikki hauskat henkilöt, kuten Simo ja se krokotiili. Jotkin kohdat olivat minusta oikeasti hauskoja ja nauroinkin kippurassa katsellessani Peter Panin uudestaan vähän aikaa sitten. Pikkusiskoni katsoivat hieman ihmeissään kun niiden tavallisesti niin vakava isosisko hirnuu sohvalla... Oletteko muuten nähneet Peter Panista tehdyn jatko-osan? Se oli nimeltään Peter Pan ja paluu mikä-mikä-maahan. Itse en jostain syystä toisesta osasta pitänyt. Liian tekemällä tehty. Ensimmäinen osa menee kirkkaasti ohitse.

Tuhkimo on puolestaan aivan ihana prinsessasatu. Pidän toki muistakin, mutta tämä on ensimmäinen joka tulee mieleen... Tarina tytöstä, jota kohdellaan huonosti, mutta sitten hän pääsee tanssiaisiin ja prinssin vaimoksi... ihkua.

Muoksin lisää luultavasti myöhemmin, nyt on mentävä.

Poissa shazzy

• Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #3 : Kesäkuu 12, 2003, 21:32:59 »
Kaikki Disney leffat on ihania, mut vanhemmat on parempia, kuin nämä aivan uudet lukuun ottamatta Liloa&Stitchiä, joka on kerrassaan loistava. Kaverin pikkusisko ja hänen kaverinsa katsoivat aika pitkään kun rupesin itkemään eräässä kohdassa. (Tytöt olivat siis niitä, jotka aina raahataan silmänlumeekis lastenleffoja katsomaan.) Mä olen nähnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleet Disney-leffat elokuvissa. Kaunotar ja Hirviössä ne sudet oli tosi pelottavia, kun sattui ol,emaan viiden paikkeilla.Rakastan oikeasti kaikkia, nauran ja itken niitä katsoessani. Peter Pan on aivan ihana, ja Lumikki ja seitsemän kääpötä, Nalle Puh, Bambi ja Robin Hood ovat suurimmat suosikkini tällä hetkellä.

Agrippa

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #4 : Kesäkuu 14, 2003, 01:08:21 »
Mulan ja Liisa Ihmemaassa.

Minua huvitti kamalasti, kun Joutsenprinsessan mainoksessa sanottiin "Disney-tasoa oleva animaatio". Ihan kuin Disney olisi jotakin muutakin kuin sen kilpaileva yritys. Toisaalta ensimmäinen kokoillan piirretty oli Disneyn, ja se on hallinnut alaa aika kiitettävästi... kyllä sille melkein suokin tuollaisen arvostuksen.

Ja tottahan se onkin, että Disney-piirretyt ovat aika lailla eri laatua kuin vaikkapa niistä tehdyt halvennokset. Siis varmaan tiedätte ne piirretyt elokuvat, jotka ilmestyvät siinä sopivasti jokin aika Disneyn vastaavan jälkeen ja ratsastavat sen maineella. Paitsi että ne ovat tuhantisen kertaa huonompia ja tökerösti päällepuhuttuja, mutta myös paljon halvempia. (vertaa Barbie ja Steffi... :P)

Disneyn elokuvissa yksi parhaista asioista on ehdottomasti laulut.
Muistan arvostelun, jossa puhuttiin jostakin uudesta piirroselokuvasta ja sanottiin, että "Lauluja ei ole keskeyttämässä juonen kulkua."
Ihan niin kuin ne mitään keskeyttäisivät! Minulle ne ovat kohtia, joita odotan kaikkein eniten. Eikä se tunnu mitenkään oudolta, että kesken pesemisen aletaan laulaa luikauttamaan. "Kun eihän ne siinä oikeasti kuuratessaan laula, vaan se on osa elokuvaa."
Niin kuin musikaaleissa. Piirrosmusikaaleja.

Ja lauluja on muuten kiva muistaa ulkoa ja hoilata autossa pikkusiskon kanssa...
(Jossain vaiheessa muistin kaikki Mulanin laulut ulkoa. Eh? No kyllä kyllä. Enää en ehkä ihan, mutta ainakin "Näen sen, ole koskaan en" -laulu menee ihan ongelmitta.)

Mulanille pitäisi tehdä kokonaan oma topic.
Se kohta jotenkin jaksaa aina naurattaa - niin että se pitää kelata ja katsoa uudestaan - jossa Mulan liu'uttuaan katolta alas tippuu kapteeninsa niskaan. Ihan alkeellista komiikkaa, mutta silti...

Ihan hömelöisen ihana on myös Liisa Ihmemaassa. Kummaa, miten harva tuntuu nähneen sen... (tai sitten minulla on sivistymätön tuttavapiiri.)
Etenkin kun sen katsoo ensimmäistä kertaa, saa riemastua oikein kunnolla nopeista paikanvaihdoksista ja ihmemaallisista juonenkäänteistä.
Minä en koskaan lakkaa ihmettelemästä, miten Kani pystyy sanomaan niin nopeasti "Voieivoieivoiei".
(on tämäkin, koko elokuva kertoo Ihmemaasta, ja sitten minä ihmettelen vain jotain noin typerän arkista)
Se toukan "Aaaeeiouuyyäöö" -laulu on muuten kaunis. Sillä on tosi hieno ja persoonallinen ääni.

En ole katsonyt yhtään Disney-piirrettyä alkuperäiskielellä.
Mutta en oikein osaa halutakaan niiden katsomista englanniksi, suomalaiset äänivalinnat ovat aina olleet hyviä (ja usein melkoisen saman kuuloisia kuin alkuperäiset, oletteko huomanneet?). Ja sitä paitsi on ihan miellyttävää antautua vain katselemaan ja kuuntelemaan tekstien lukemisen sijaan...

Lumikissa minä rakastan sitä, että se on välillä melkein pelottava. Kun kuningatar muuntautuu kellarissa vanhaksi akaksi... huiui. Ja käskee metsästäjää tuomaan Lumikin sydämen laatikossa. Nautittavaa.

Disneyn elokuville muuten ihan tunnusomaisia on tuollaiset hauskat pikku eläinystävät. Lumikin siivousapulaiset, Tuhkimon hiiret, Aladdinin Abu, Pienen Merenneidon Pärsky...
Kai ne tuo siihen tarvittavaa söpöyttä.

Ruby

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #5 : Kesäkuu 14, 2003, 13:50:30 »
Se on todellakin sääli että Disneyltä alkaa mitä ilmeisimmin ideat loppumaan kesken. Jotkin uusista ovat todellakin hutaistujen oloisia, ja sen lisäksi kaikille klassikko. tai muuten vaan huippuelokuville tulee joku teennäinen jatko-osa. :/ Tosin Lilo&Stitch oli yllättävän hyvä. :) Eikä edes niin teennäinen kun voisi olla. XD Minä pidin siitä etenkin siksi että Stitch oli niin lutunen, vaikka se Lilo olikin mielestäni ärsyttävä kakara...

Mutta ne vanhemmat! Oih! :D Ne olivat käytännössä katsoen poikkeuksetta hyviä! Paras ja lyömätön suosikkini on ehdottomasti Hiidenpata. Aivan loistava. Näin sen sinä uudenvuodenaaton yönä jolloin eurokolikot astuivat voimaan. Nähtiin se videovuokraamossa ja ilman epäilystäkään lainattiin se! ^__^ Hornansarvi oli oikeasti pelottava siinä mielessä että kun ajatteli että jos sen olisi nähnyt esim 9-vuotiaana elokuvateatterissa olisin varmasti ollut aivan kauhsta kankeana. O__O; ((Se olisi ollut elämys!!))

Minusta yhtälailla sekä ihmisistä että eläimistä kertovat elokuvat ovat hyviä. Disney saa eläimet vaikuttamaan niin eläväisiltä ja sulavilta, ja ihmisten menoa on hauska seurata. Täällä jo mainittukin Mulan oli minustakin ehdottoman viihteellinen. Lainasin sen kerran kaveriltani pari vuotta sitten ja katsoin useampaan kertaan ennen kuin palautin takaisin! :D Olin itseasiassa silloin jumalattomassa keuhkoputkentulehduksessa; voisitteko kuvitellakaan parempaa tapaa potea sitä kuin maata peiton alla lämmintä kaakaota käden ulottuvilla ja katsoa Disneyn piirroselokuvia! :DD Ylipäätään niihin elokuviin liitttyy aina mukavia ja nostalgisia tunteita, niin että niitä on aina kiva katsoa...olivat ne sitten millaisia vaan....

Oikeastaan sitä voisi ottaa harrastuksekseen etenkin niiden vanhempien Disneyklassikoiden katsomisen, niiden joita ei ole vielä nähnyt ollenkaan. Se olisi ainakin kiva ja harmiton harrastus! ~__~

Poissa Lady of the Shadows

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #6 : Kesäkuu 14, 2003, 22:00:48 »
Disneyn piirretyt -ainakin ne mitä minä olen nähnyt- ovat aivan ihania, mutta uudet ovat sutaistuja, hätiköityä.
Enää ei panosteta niin paljon siihen elokuvaan, musiikkiin, juoneen, taustoihin, piirroksiin, väreihin, kuten ennen, nykyään pitää vain saada se myytyä, eikä silloin ole väliä onko se täydellinen vai siinä ja siinä menevä.

Katsoin Pocahontasin muutama päivä sitten uudestaan pikkuveljen kanssa, ja se oli aivan upea.
Värit olivat niin mielettömän kauniita, ihania. Lopussa meren vesi väräjytyi auringonlaskussa, punaiseksi, violetiksi, siniseksi, vihreäksi- ja kaikki eri värisävyt sulautuivat yhteen ihastuttavaksi kokonaisuudeksi, joka sai haukkomaan henkeä. Uskomatonta. Värit olivat kirkkaita, kuulaita, ja sen näköisiä, kuin ne olisi maalattu vesiväreillä.
Taustat ihania, ja musiikki.. Voi, Pocahontaksen musiikki on ihana. Pienenä minulla oli kasetti, jolla oli Pocahontaksen lauluja, ja muistan miten kuuntelin sitä koko ajan. Nyt se on kyllä varmaan hävinnyt jossain muutossa..
Upea, ihana kokonaisuus, minä en pystynyt irroittamaan silmiäni siitä. Kun sitä vertaa kakkos-osaan [Matka Uuteen maailmaan], on ero huikea. Värit ovat tasapaksuja, eikä lauluihinkaan juurikaan ole panostettu, juonikin jokseenkin tylsä ja lattea; toistaa samaa. Taustat ja piirrokset olivat kieltämättä hieoja, mutteivät läheskään ensimmäisen elokuvan tasoa.

Ennen piirrokset tehtiin ja väritettiin käsin [tai ainakin luulisin, siltä ne näyttävät], mutta nyt kun kaikki tehdään tietokoneella, ovat kaikki värit tasaisia ja tylsiä, eivätkä yhtä monisävyisiä, kauniita ja raikkaita kuin ennen.

Ja Tuhkimo- ja Tarzan II - mitä ideaa on katsoa kolme lyhyttä, tylsää, kliseistä pätkää yhden kunnon elokuvan sijasta? Disneyn taso todellakin laskee, ikävä kyllä.
Entinen Cyril

Aamun Aurinkoinen

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #7 : Kesäkuu 14, 2003, 22:51:26 »
Totta, nämä Disneyn elokuvat ovat mahtavia. Niitä katselen yhä vielä. Uudemmatkin tietenkin hyviä ja hauskoja, mutta aivan eri tunnelmaa kuin näissä vanhoissa ja "alkuperäisissä". Kaunotar ja Hirviö on ihana, jollakin tavalla niin kovin satumainen. Muutkin myös. Pidän toki uusistakin siis, muunmuassa Monsterit OY on aivan mahtava, mutta sehän ei kuulu tähän.  Klassikoiden ihana tunnelma vie mukanaan, ne ovat niin kauniita ja suloisia. Tunnelma on erilainen. Tämä menee kuolaamiseen ja kuolaämpärihän tämä topikki ei ole.

Musiikit ovat myös mahtavat. Kauniita lauluja ja kauniita sanoituksia. Etenkin Leijonakuninkaan ja Pocahontaksen musiikit ovat kauniita. Niitä voi kuunnella ihan huvikseenkin.

Mulan on myös ihan mahtava elokuva. Siinä saa nauraa ja pitää hauskaa. Ja musiikit jäävät mieleen soimaan. Mulan rules ! xD

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #8 : Kesäkuu 15, 2003, 13:24:29 »
Aah, meillä on ne melkein kaikki, ja yksi uusi hyvä on Keisarin uudet kuviot.

Mutta ne vanhat klassikot! Ah, ne ovat ihania! Tosin se ottaa joskus masennuspäivinä vähän pattiin että sankarittaret ovat tuollaisia "täydellisiä kaunottaria"..

Hiidenpataa en ole nähnyt ja se ärsyttää, sen haluan nähdä.

Eikö kukaan muista Robin Hoodista tehtyä Disneyn versiota? Siis sitä jossa ne kaikki tyypit ovat eläimiä.
Se on yksi suosikkini, muita suosikkejani ovat Tuhkimo, Bambi, Dumbo, Mulan, Lumikki, Peter Pan, kaunotar ja Hirviö, Nalle Puh ja Aristokatit.

Eikö kukaan muista Aristokatteja? Ne musiikit, ne äänet ja "vanha hapannaama" Edgar. Ja ne kissat, "ne kissat ne perivät ensin.. Neljä kertaa.. kaksikymmentäkahdeksan kertaa.. Eiei niin paljon, kuitenkin pidempään kuin minä." ovat aivan mahtavia.

Laulut, mahtavia. Ihania, sopivat tilanteeseen aina.
"Madam, Gaston en olla tahdo. Ei niin, en tahtoisi. Mä löydän seikkailuni jostain kaukaa, mi' toivoin onnen löytyvän.."^___^

Poissa Lipton

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Livejournal
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #9 : Kesäkuu 16, 2003, 15:31:15 »
Voi Disneyn klassikot ovat aivan ihania.

Minä katson niitä aina kun olen kipeä. Kun olin ihan pieni, katsoin aina vaan uudelleen Liisa ihmemaassa ja Dumbo elokuvia. Eikä minua edes häirinnyt, että ne olivat englanniksi enkä ymmärtänyt sanaakaan.

Nykyään minusta parhaita ovat Leijonakuningas ja Aladin. Jotenkin niissä kummassakin on jotain niin herttaista. Se laulu, jonka Nala ja Simba laulavat siellä vesiputouksella (ei, en niin millään muista nimeä) on todella kaunis.
Lisäksi saan aina nauraa vedet silmissä Timonille ja Pumballe(miten se kirjotetaankaan) sekä Hengelle.

En ole koskaan oikeen pitänyt Pienestä Merenneidosta. Ja vielä vähemmän pidän sen ajatuksesta nyt kun olen vähän vanhempi. Se sotii niin vahvasti omia periaatteitani vastaan.
Tuhkimo taas ei ole iskenyt sen jälkeen kun esitimme sitä koulussa. Tiedä sitten miksi...

Gerd

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #10 : Kesäkuu 17, 2003, 15:25:34 »
Oi, minäkin lukeudun Disney klassikko faneihin. Suosikkini on ehdottomasti Kaunotar ja hirviö. Myös Maija Poppanen on todella hyvä. Onko kukaan muu nähnyt sitä?
Mikään ei ole mukavampaa kuin katsoa vanhoja Disney piirrettyjä yömyöhällä. Varsinkin silloin kun saa olla yksin kotona.

Vaikka katselisinkin mieluummin elokuvat niiden alkuperäiskielellä, on minun kuitenkin kehuttava suomalaisia dubbauksia. Niissä ääninäyttelijät on valittu huolella. He osaavat eläytyä eivätkä useinkaan ole samoja kuin jokaikisessä muussa lastenohjelmassa. Ja suun liikkeet vastaavat puhetta.

Tässä vanhemmassa tuotannossa on sitä jotain mikä puuttuu uudesta. Uusien juoni on yleensä kökkö ja piirrostyyli ihan outo. Ärsyttävää on myös liioittelu. Esimerkiksi joku putoaa mäen laelta: maahan jää henkilön muotoinen kolo tai tyyppi litistyy letuksi. Seuraavassa kohtauksessa ollaan taas kuin ei mitään. Ymmärrän tämän kyllä vitsipätkissä tyyliin Repe Sorsa, mutten tässä yhteydessä en. Uudet Disney elokuvat on tehty ideoiden, rahan ja ammattitaidon puutteessa. Kaikki tehdään digitaalisesti tietokoneella.

Hito Tamashii

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #11 : Kesäkuu 22, 2003, 15:28:41 »
Hii. £ =

Walt Disney. Iiihunaa sanoa ,että se on pakkomielle. Yksi niistä pienimmistäni. Meillä on yli 100 Walt Disneyn kasettia ja niitä katsotaan yhä uudestaan. Minä olen 11 ja katson niitä ihan mielelläni ,vaikka jotkut sanovatkin kuinka lapsellista touhua se on.
Ei minun mielestäni. Se on järkevää ja mielikuvitus kehittyy pienistäkin asioista.

Nalle Puh on suosikkini. Meidän perhe keräilee sitä (iskää lukuun ottamatta) ja Nalle Puh on "valloittanut" sydämeni. Se on niin söpö pieni höpsö karhu. *halittaa sitä* Pikkusiskoni suosikki on taas Leijona Kuninkaat ja pidän itsekkin niiden lauluista. Siinä on kauniit biisit.

Walt Disney on hyvä, sillä sen tekemises käytetään aikaa ja sen musiikista tulee lopulta oikein viehättävää, aivan upeata. Orkesteri- soitto, on kaunista ja elävää ja se sopii aina hyvin siihen tapahtumaan. Aina on joku hyvä idea ,josta keksitään taas uusi elokuva. Harvoin minä katsonkaan mitään muuta laatua.  

*halittaa vielä Walt Disneyn*
On hyvä että se on olemassa.^^

*muoks*

vegetable

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #12 : Heinäkuu 03, 2003, 01:37:13 »
Ihania!
Minun suosikkini ovat. Aristokatit, leijonakuningas ja monsterit oy.
Ne vaan on niin lutusia, ja sulosia, ja täynnä kaikkea, jotkut ovat outoja, mutta nuo ovat todellakin ihania, yksi syy vuokrata hyviä disneyn leffoja, on hyvä musiikki, siellä on aivan ihanaa musiikkia, varsinkin leijonakunikaassa. Pidän niistä todella, ja katselen niitä vieläkin.

Wolfie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #13 : Heinäkuu 06, 2003, 15:47:29 »
Oijoi. Rakastan niitä. "Rakastaa. Vähän niinku 'rakastaa'!" (Timon ja Pumba, LK 2)

En ole nähny yhtään tätä Disneyn "uutta, hienoa tuotantoa"... :p enkä halua. Uusin Disneyn piirretty minkä olen nähnyt on Leijonakuningas 2. xD
Sen näkee jo piirrosjäljestä ja mainoksissa kuuluvista tyhmistä vitseistä että ne eivät ole minun makuuni, ne uudet siis... Mutta Leijonakuningas, Kaunotar ja hirviö, Kaunotar ja kulkuri... Ihanaa ^^

Suosikkini on ehdottomasti Leijonakunkku. (olenkin kirjoittanut siitä jo tuonne LK-topicciin...) mutta siitä vielä vähän, että en ymmärrä kun pienempänä katsoin Leijonakunkkua, niin ei edes meinannut tulla tippa linssiin esim. kun Mufasa kuoli... mutta katsoin leffasta taas muutamia pätkiä tässä yksi päivä (ja nyt olen 13. lapsellista? eihän.) ja paruin-tai no, tippa tuli linssiin kun Mufasa kuoli. Ja sekin kun Mufasa puhui Simballe taivaasta. Siinäkin oli vähällä etten alkanut nyyhkyttää! En käsitä mikä minuun on mennyt... Mutta tuo kohta on kyllä ihana... se on ehdottomasti lempparini... se on niin kaunis kohta... *ihkuttaa* Ja Scar. Mahtava :D Jukka-Pekka Palohan on hänen äänensä, meidän vanha Giljotiinin juontajamme... ^^ kummalista.

Xaphania

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #14 : Heinäkuu 09, 2003, 12:04:34 »
Pidän, pidän. Yritän myös keräillä.

Yhdyn yleiseen mielipiteeseen: Laulut ovat parhaita, uudet leffat ei-hyviä. Englanniksi voisin sanoa, että "they ain´t got soul". Mitenkäs tuon ilmaisisi suomeksi... =)

Top vitoseni, ei missään järjestyksessä:

Kaunotar ja Hirviö
Tässä on kaikki, siis ihan kaikki. Tarina, musiikki, henkilöt, rakkautta, seikkailua, huumoria, kyyneliä, onnellinen loppu.

Notre Damen kellonsoittaja
Rakastan ennen kaikkea tämän leffan maisemia, taustoja ja tunnelmaa. Ihanan keskiaikaista ja goottilaista light-kauhuromantiikkaa, vaikkei tekkään oikeutta alkuperäiselle teokselle.

Toy Story 2 (Pixarin kanssa)
Uskomattoman hauska ja monitasoinen (=sopii myös aikuisille), paljon viittauksia populaarikulttuuriin, todella laadukasta ja mietittyä huumoria.

Leijonakuningas
Vähän sama juttu kuin Kaunottaressa ja Hirviössä, tosin musiikki ei aivan yhtä mahtavaa. Tässä on ehkäpä kaikkein paras juoni ja kiinnostavimmat henkilöt. Huomaa, että on sydänverellä tehty.

Robin Hood
Ihanan lämminhenkinen. Ja Robin on ihQ!

Hannelore

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #15 : Heinäkuu 12, 2003, 14:34:54 »
Meillä on aika paljon noita disneyn leffoja. Minä olen tässä vähän aikaa sitten "löytänyt uudelleen" kaikki ne ihanat videot. Katselin niitä tässä muutama päivä ja sitten tajusin, kuinka ihania ne ovat.
Olen nähnyt elokuvissa mm. Leijonakuninkaan ja Kaunottaren ja Kulkurin Molemmat ovat ihania, Leijonakuningas erityisesti.
Muita ihania ovat mm. Peter Pan (helinäkeiju-fani hih) ja Kaunotar ja Hirviö. Kaunotar ja Hirviö on aivan ihana tarina ja Disneyn toteutus siitä on aivan upeaa. Hirviön linna, puhuvat huonekalut, ihan kaikki. Länsisiipi, jossa on Hirviön ruusu, on erityisen hieno. Myös musiikki on upeaa...

Kaikki uudet eivät yllä lähellekään niiden vanhojen ja ihanien tasolle. Aarreplaneettaa en viitsi katsoa, koska en sentyylisistä leffoista pidä. Liloa&Stichiä on niin paljon kehuttu, että se pitää varmaankin katsoa. Keisarin uudet kuviot on kuitenkin loistava semmoiselle, joka haluaa nauraa (esim. minä  :D )

Lexie

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #16 : Elokuu 26, 2003, 15:11:17 »
On se vaan niin väärin että nykyään tehdään vaan Lilo & Stich-elokuvia.
Lempi elokuvani on Lumikki ja Seitsemän kääpiötä tai Bambi tai Tuhkimo. Ehkä siksi että ne ei ole semmoisia "Minä olen prinsessa ja omistan puoli valtakuntaa, ihanaa"-satuja. Ei sellaisia kestä kukaan.

ayu

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #17 : Lokakuu 03, 2003, 20:53:32 »
Tie Eldoradoon on Dream Worksin, ei Disneyn.

minäkin rakastan Disneyn elokuvia. DVD:nä minulla ei ole oikeastaan yhtään, mutta katsottua on todella paljon. Rakastan Kaunotarta ja hirviötä, kaunotarta ja kulkuria, aladdinia, leijonakuningasta ja niitä vanhoja Mikki Hiiri ja Aku Ankka filmejä.

Elfrien

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #18 : Lokakuu 14, 2003, 16:00:42 »
Rakastan Disneyn klassikoita. Ehdottomasti parasta ajanviettoa silloin kun mieli on maassa tai on sairaana. Itse omistan: Lumikki ja seitsemän kääpiötä, Kaunotar ja Hirviö, Leijonakuningas, Pocahontas, Aladdin, Pieni merenneito(englanniksi), ja uusimpana Pinocchio DVD:llä.
Surettaa vain niiden lasten puolesta, jotka joutuvat katsomaan näitä uusia ei niin hyviä Disney-elokuvia. Ruususessa, Tuhkimossa ja muissa klassikoissa on sitä taikaa, mitä Disney parhaimmillaan on osannut luoda. Siihen ei pystytä enää millään Lilo ja Stich-tyyppisellä animaatiolla.
Tosi asia on vain se, että kaikki parhaat sadut on jo käytetty. Nykyään satujakaan ei arvosteta enää niin paljon, että kaikki päätyisivät ihmisten luettavaksi. Toivotaan että Disney löytää nämä harvassa olevat sadut, ja tekevät ne meille niin rakkaiksi klassikoiksi.
Jos voittaisin lotossa, ostaisin kaikki klassikot DVD:llä ja ihan varmasti pitäisin huolen, että lapseni näkisivät ne.

Fleur

• Ankeuttaja
hiomaton timantti ja muuta mukavaa...
« Vastaus #19 : Lokakuu 14, 2003, 17:49:56 »
Viimeinen Disney-piirretty jonka olen nähnyt taitaa olla Tarzan (vai onko Mulan ilmestynyt sen jälkeen?), eli sitä uudemmista en tiedä, mutta vanhat ainakin ovat ihkuja.

Aladdinia muistan katsoneeni naapureilla jotka saivat videon ensiksi. Sininen pullonhenki on tottakai jäänyt mieleen. Hauskoja juttuja ja laulu jonka silloin opettelin ulkoa:se on kuin yö...
Notre Damen Kellonsoittaja poikkeaa minusta hieman muista Disneyn lastenleffoista. Mahtipontinen musiikki, pelottava pahis Frollo ja muutenkin se että tarina sijoittuu keskiajan Pariisiin. Minä tietenkin tykkäsin.
Kaunotar & Hirviö on aivan ihana. Katsoin sen viime vuonna pitkästä aikaa ja yllättävän usein alkoi naurattaa. Kunnon olipa-kerran-satu. Ja loppu hyvin, kaikki hyvin ^_^
Suosikkini on kuitenkin Herkules. Kreikan mytologia on kiinnostava, ja vaikka siitä ei paljoakaan infoa leffasta saa, lisäksi Megara on suosikkini Disneyn tytöistä. Vaikka hänen ääninäyttelijänsä Laura Voutilainen on aivan hyvä, englanniksi varsinkin laulut ovat parempia; ainakin minun korvissani laulaja kuulostaa vähän persoonallisemmalta kuin suomalaiset tango/teinitähdet joita Disneyn leffoissa yleensä kuulee.

Birkin

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #20 : Lokakuu 15, 2003, 14:35:13 »
Disneyn piirretyt ovat kerrassaan ihania! Varsinkin vanhat Walt Disneyn klassikot iskevät yhä. Niissä on jotakin ihanan nostalgista. Aina ollessani kipeänä, menen ja laitan jonkin noista  videoista pyörimään. Niistä tulee tuttu ja turvallinen olo.
Meillä on melkein kaikki vanhat, hyvän ajan klassikot. Mutta ei noita uudempia. Niistä on jotenkin mennyt se herkkyys ja kauneus, jota vanhoissa piirretyissä oli. Tai sitten minä olen tullut tylsämieliseksi.*huokaa*  

Kaikkein eniten pidän Kaunottaresta ja Kulkurista. Siinä on sitä jotakin. Kaikki ne koirat ovat niin ihania, varsinkin scotlannin terrieri Tupsu. Siinä vasta koira! Tupsu on taas näitä sivuhenkilöitä, jotka jäävät mieleen paremmin kuin päähenkilöt. Kaunotar ja Kulkuri on niin kalassisen hauska, että sen katsoo mielellään aina udelleen ja uudeleen.

Notredamen kellonsoittaja ei ole ihan niitä perinteisimpiä Disneyn elokuvia, mutta loistava se on. Tarina on hieno ja kynän jälki on kaunista. Vaikka tarina onkin melko synkkä, se ei ole tunkkainen. Esmeralda on mielestäni yksi parhaita Disneyn naishahmoja, hän ei ole ihan niin lassinen prinsessa, kuten tuhkimo tai lumikki. Sitäpaitsi Esmeraldan vuohta katselee mielikseen;)

Robin Hood on myös yksi suosikeistani. Minusa Robin Hood kettuna ja Pikku John karhuna on hyvä juttu. Pidän eläintarinoista. Robin Hoodin seikkailut ovat sellaisia, joissa halusin olla aina pienenä mukana, ja miksen vieläkin.

Siinä kolme suosikkiani, mutta toki muutkin ovat hyviä. Ei Aristokatteja sovi unohtaa, eikä Bambia. (itken vieläkin kun Bambin äiti ammutaan, mutta se on vain niin surullista.) Mulan on yksi parhaista ns. uudemmista Disneyn piiretyistä, eikä Prinsessa Ruususessakaan mitään vikaa ole.

Vaikka aika usein Disneyn tarinoissa on jokin imelän makea rakkaus- tarina, (jollaisia en tavallisesti voi sietää) sen jollakin tavoin sulattaa näiden elokuvien kohdalla. Miksei välillä saisi katsella jotakin tuollasista suloista hömpää, jossa on prinssi ja prinsessa tai jotakin vastaavaa, seikkailuja ja vaaratilaanteita, onneton rakkaus ja lopussa ratsastetaan yhdessä auringonlaskuun. Kliseistäkö? Juu, sitähän se, mutta välillä tuollainen tekee suorastaan hyvää:)

ongelmanuori

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #21 : Lokakuu 17, 2003, 21:56:07 »
Leijonakuningas Daadaa, tälle taisi olla jo oma keskustelu,
mutta laitetaan nyt kuitenkin tähän. Aivan fantastinen. Timo ja Bumba on aivan vallattoman hubaisa kaksikko leffassa tuomassa huumoria leffaan.
Hakunamatata-biisi on niiiin kurko. Ja se musavideokin on huippu.

Nalle Puh Niin inhottava. Lapsilta rahat pois-tuote. Murr.
Se aito ja alkuperäinen Nalle Puh on hyvä, mutta tuo Disneyn; se on liian makea. Alkuperäisissä tämä Nalle Puh on mietiskelijä, pohdiskelija.

Juu.

Edea

• Ankeuttaja
Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #22 : Lokakuu 17, 2003, 22:37:09 »
Disneyn Klassikot ovat aivan ihania ja itse tykkään niistä. Niitä voi katsoa aina, olipa mieliala mikä tahansa, koska Disneyltä löytyy aina sopiva elokuva ja ne ovat myös jollain tavalla pirteitä. Varsinkin näissä vanhoissa elokuvissa on jonkinlaista taikaa, enkä edes kaikista uusista tykkääkään.

Tässä on nyt minun top-5 lista (vanhoista elokuvista), ei missään järjestyksessä:

Mulan
En oikein osaa sanoa miksi tämä on hyvä. Jotenkin tämä on hyvä ja tässä on asennetta. Mulan näyttää, että nainenkin/tyttökin voi pärjätä tässä miesten maailmassa. Niin ja hauskuutta tähän elokuvaan tuo Mushu (kirjoitettiinko noin?) ja Siri (oliko se nyt Siri?).

Peter Pan
Peter Pan on aivan uskomaton satu. Seikkailu Mikä-Mikä-Maassa on juuri hauska, koska tavallaan kaikki on mahdollista siellä. Ja Peter Pan, keiju poika on kaikkein ihanin. Täytyy vielä sanoa, että tämän kakkos osakin on hyvä, ainakin parempi kuin muissa on kakkos osa normaalisti...

Leijonakuningas
Mainitsen vain, että tykkään tästä, mutta en kirjoita tähän sen enempää koska siitä on jo oma keskustelu.

Robin Hood
Jotenkin niin kaunis ja nätti. Robin Hoodin tarina toteutettu hienosti saduksi ja lapsillekin sopivaksi. Myös hauskuutta niin kuin useissa muissakin elokuvissa.

Bambi
En osaa sanoa tästä mitään muuta, kuin kaunis.

Uusista pitää mainita sen verran, että Monsterit Oy ja Lilo ja Stitch ovat yllättävän hyviä.

Sitten vielä Disneyn piirrettyjen ne laulut ja musiikki, ovat aivan ihania. Kaikkein ihanampia lauluja ovat Leijonakuninkaan Tunnetko jo rakkauden, Leijonakuninkaan Seuraan sydäntäin (onkohan tuo nyt sen laulun nimi?) ja Aladdinin Se on kuin yö. Muita ei nyt tule mieleen.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Re: Walt Disneyn klassikot
« Vastaus #23 : Marraskuu 02, 2003, 15:39:32 »
Lainaus käyttäjältä: "SunLee"
Kuka muu rakastaa yhä Peter Pania, Leijonakuningasta, Kaunotarta ja Hirviöä, Lumikkia ja seitsemää kääpiötä sekä muita satumaisen ihania lasten satuja?

Minusta ne ovat vallan ihania. Katselin tänään Peter Pania pitkästä aikaa (siitä on jopa vuosia, kun olen sen viimeksi nähnyt) ja palasivat vanhat hyvät ajat mieleeni. (ei, en ole ikäloppu vain 18-vuotias).

Mitkä olivat lempielokuvianne Walt Disneyn maailmasta? Itse pidin paljon Peter Panista, Leijonakuninkaasta ja Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Suuri suosikkini on edelleen Peter Pan, mutta muita en ole paljon nyt katsellut. Kertokaa, miksi pidätte juuri niistä.
Minä pidän itse Peterista, koska elokuvassa on keiju, poika, joka ei halua kasvaa isoksi, merirosvoja ja upeita maisemia ja se hassu krokotiili.

Jep, Peter Panin krokotiili on aivan huippu! Ostin itse juuri Leijona Kuninkaan dvd:nä ja se on aivan huippu! En itse pidä niinkään näistä uusista, eivät ne ole perinteistä Disneytä... Tottakai niitäkin katselee, mutta eivät ne ole sama asia kuin joku Pieni Merenneito, Kaunotar ja Hirviö, Lumikki ym.

// Muoksin sitaatin toimimaan. - Melisande

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
mui!
« Vastaus #24 : Marraskuu 02, 2003, 20:55:55 »
Mun suosikkini ovat Mulan, koska se aihe on aina kiinnostanu mua, siis Kiina ja se maailma ja kulttuuri, ja tietysti nainen sankari-asemassa =0)

Leijonakuningas (jota katon parhaillaan),se on ehdoton kingi, todella hyvin piirretty, ei moitteen sanaa. Se on kyl aika surullinen, mutta se ei olis sellanen kuin se on nyt, jos siinä ei olis sitä surua.... En kyl pidä sen spesialeditionin "Aamuraportti" laulusta, mun mielestä se ei sovi siihen. Mut kai siihenkin tottuu?

Hercules, koska siinä on upeat laulut, ja Kreikan mytologia on tosi upee aihe... Ja Pegasos ja se pukki/kili mikä sen nimi sit taas olikaan (jos joku tietää niin yskäskää mua,please?)

Ja viimesenä mut ei vähäisimpänä:

Miekka Kivessä. (Meinasin kirjoittaa Viisasten kivi, mut se ei ollutkaan Disneyä) =0) Arkhimedesin (se oli se pöllö, en osaa kirjoittaa nimeä oikein) jutut on todella hyviä ja hauskoja, laulut on ihania, ja kukapa ei olisi joskus unelmoinut olevansa orava,kala tai lintu? (ei ihan tuossa järjestyksessä,mutta kumminkin)