Kirjoittaja Aihe: Tosi-tv ohjelmat (esim. Selviytyjät ja Big Brother)  (Luettu 5792 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

medu

• Ankeuttaja
Tosi-tv ohjelmat (esim. Selviytyjät ja Big Brother)
« Vastaus #25 : Maaliskuu 14, 2004, 19:49:58 »
Survivorsia itse seurasin sillon kun se ekan kerran tuli. En tiedä miten mie siihen koukkuun jouduin. En ees tykänny siitä kovinkaan paljoa:p

Big Brotheriinki ihastuin heti. Ja katson vieläkin joka ilta. Alex on lempparini:) Ja ekassa tietysti Brian. Ja tässä nykysessä Spencerkin oli kiva, mutta tippui hmph.

Miljonääri Jussia joskus katson kun ei muutakaan tule.

Elanian

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Maaliskuu 17, 2004, 18:02:04 »
Big brother on hyvä sarja. Seurasin myös sitä edellistäkin, mutta nykyistä ahkerammin. Toivoisin että Jonny voittaa (tai Kate). En tykännyt siitä kun talo jaettiin puokkiin mutta onneksi sitä ei enää ole.

selviytyjät on myös hyvä sarja. Mutta en seuraa sitä niin paljon kuin edellä mainittua. Aina kuin muistan. Aikasempiakin olen jonkin verran seurannut. Toivon tietysti että nais joukkue pärjää paremmin. *virn*

Juva

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Maaliskuu 24, 2004, 20:31:40 »
Tosi-tv tuo television kauhu ja timantti. Jotkut tosi-tv ohjelmat ovat niin syvältä kuin voi vaan olla. Toisaalta jotkut ovat aivan loistavaa viihdettä.

Minusta suunnilleen kaikkien tosi-tv ohjelmien suurin puute on se, että niihin kyllästyy suhteellisen nopeasti. Esimerkiksi minä olin ihan koukussa selvityjiin Suomessa ensimmäisenä esitetyllä kaudella, eli Amerikassa toisella kaudella. Kolmannella kaudella innostus laski hiukan, mutta olin silti fanaattinen katsoja. Neljäs kausi alkoi jo puuduttaa, mutta loppua kohti kiinnostus hiukan lisääntyi. Nyt taas, kun viides kausi ei ole pahemmin kiinnostanut. Katson jos jaksan ja kerkeän. Toivottavasti et mennyt kauhean sekaisin noista kausista, kun numeroita tuntuu tulevan joka suunnasta. ;)

Toinen suuri virhe, mikä tosi-tv:n kanssa on tehty, on se, että tosi-tv ohjelmia on aivan liikaa. Määrä ei korvaa laatua voisi sanoa tähän paikkaan. Esimerkiksi kaiken maailman sinkku ohjelmat, joiden määrä on onneksi ehkä vähentynyt viimeisen vuoden aikana, ovat aivan hirveätä katsottavaa. Toisaalta löytyy niistäkin poikkeuksia ja esimerksi Miljonääri Joe vaikutti ihan kelpo sarjalta, mitä sitä pari jaksoa vilkaisin. Suomalainen vastine Miljonääri Jussi jatkaa taas lausetta. "Sen minkä ulkomaalaiset tekee hyvin edellä, tekevät suomalaiset sen huonosti perässä."

Minusta paras tosi-tv ohjelma, mitä olen seurannut, on big brother. En oikein osaa sanoa, mikä siinä viehättää, mutta tän juuri tulleen tuotantokauden jaksot minun oli nauhotettava jossen sattunut kerkeemään muuten niitä katsomaan. Lisäksi olen lähettänyt mtv3:lle ja neloselle toivomuksen, että alkaisivat tehdä suomalaista versiota formaatista. Ruvetkaa muutkin pommittamaan mtv3:sta maileilla, niin eiköhän kohta nähdä jo suomalaisia ryyppäämässä ja puhumassa paskaa isoveljen valvonnassa. Minä täyttäisin ainakin etu nenässä hakemuksen, jos siihen avautuisi tilaisuus. :)

Kokonaisuudessa olen erittäin tyytyväinen, että joku nero keksi tosi-tv:t. Eihän niitä ole pakko katsoa jossei kiinnosta, mutta jotkut tosi-tv ohjelmat ovat ainakin loistavaa ja rentouttavaa viihdettä.

Poissa Feelie

• Tosikko
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #28 : Maaliskuu 27, 2004, 12:59:17 »
Selvityjät oli minusta oikein hyvä. Tää nykynen, joka on Amazonilla kuvattu, on aika sontaa. Tosta alkaa jo mennä maku. Ja mä epäilen että ne juonenkäänteet on kirjotettu ennalta.

Amazing Race oli aivan mielettömän hyvä ohjelma. Sitä oli hyvin hauska katsella, kun avuttomana ne etsivät niitä rasteja, ja kävivät monessa maassa.

Huippumalli haussa oli myös ihan ok. Välillä se kyllä oli hieman tylsä, mutta kyllähän sitä katsoi.

Cranberry

• Ankeuttaja
sarjat
« Vastaus #29 : Huhtikuu 05, 2005, 20:06:24 »
Suomen Idols oli mielestäni todella hyvä, hyvin tehty ja leikattu ohjelma, kun vertaa American Idoliin.

Big Brotheriin olen ollut kyllä kauan koukussa, kiva ohjelma se brittien, odotan kauhulla, millainen tulee olemaan Suomen BB, sillä monet tositv-ohjelmat ovat juuri olleet todella paljon huonompia Suomessa, kun sen verran kuitenkin on kulttuurieroja ja jos tietylle kulttuurille on kehitetty formaatti.

Selviytyjät on hieno ohjelma, jota kyllä katsoo kun tulee jos muistaa tai jaksaa, en ole koukkuun jäänyt ikinä.

McCoys Show ja Osbournes ovat aivan surkean tylsiä kumpikin, onneksi McCoys lopetettiin nopeasti sen tulon jälkeen. Ei jaksa katsoa, vaikka olisi tylsää.

Amazing Racessiin en ole myöskään jäänyt koukkuun, vaikka mukava ohjelma on.

millie

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Huhtikuu 22, 2005, 15:24:16 »
Minusta tosi-tv sarjat ovat hyviä, mutta nykyään niitä on jo ehkä vähän liikaa... Big Brotheria, malliohjelmia (Huippumalli haussa, Mallikoulu 2005 jne.) ja laulukilpailuja (American Idol, Idols) katson ihan mielelläni. Selviytyjiäkin saattaa silloin tällöin paremman puutteessa katsoa, mutta Amazing Race, Suuri Seikkailu, Suomen Robinson ja vastaavat olisi minusta saanut jättää tekemättä. Nykyään tulee myös aivan liikaa kaikkia deittiohjelmia ja julkkisten elämästä kertovia sarjoja, kuten Newlyweds ja Ashlee Simpson Show ja mitä niitä nyt on (The Osbournes tekee poikkeuksen näistä, sillä se itseasiassa on minusta ihan mainio). Muodonmuutosohjelmatkin ovat ihan ihan kivoja, vaikka niitäkin on lisinyt aika mukavasti viime aikoina.

Poissa Linnea

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Syyskuu 06, 2005, 18:02:09 »
Itse alan olla jo aivan kypsynyt kaiken maailman tosi-tv ohjelmiin. Niitä pursuuaa ulos jokapaikasta. Nytkin alkoi joku kilpailujuttu Kaunotar ja Nörtti! Sitten tuo Suomen Robinsson alkaa piakkoin, eikä Idolsia tarvitse myöskään odottaa kauaa.

Jos ei keksitä uusia tosi-tv sarjoja niin sitten keksitään jatko-osa tai suomalainen versio sarjasta. Löytyy Popstars 2, Idols 2 jne. Sitten näitä  seikkailusarjoja tulee koko ajan lisää; Selvitytyjät, Suuri seikkailu... Ei pidä tietenkään unohtaa yksinäisiä ihmisiä; Unelmienpoika mies, Miljönääri-Jussi, Laivamatkat...

Missä oikein menee raja? Jos joku keksii lopettaa tosi-tv:n hän ansaitsisi Nobelin rauhanpalkinnon.
Kind of dumb with her finger and her thumb
In the shape of an "L" on her forehead

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Syyskuu 07, 2005, 18:40:33 »
Itse pidän tosi-tv ohjelmista. Ne ovat hyviä tai ainakin ne mitä katson. Niitä tulee kyllä niin useesti ettei kaikkia pysty muistamaan mikä tulee milloin ja tuleeko sellaista ollenkaan. Esim. suuri (?) muodonmuutos ohjelmasta pidin mutta aina se unohtuu katsoa... tykkään kattoo millanen se ihminen tulee olemaan ohjelman lopussa^^.
Bigbrotheria haluaisin kattoo mutta aikanen herätys ei salli että katson sen... se tulee kuitenkin sen verran myöhään... ja... tää suomen BB ei oikein iske muhun. Enkä ymmärrä BB:n ideaa.
Idolsia olen katsellut. Ne loppu kisat oli joka kerta pakko kattoo. Ne alussa olleet jaksot taas katselin lähinnä vain jos eteen sattuisi jokin huvittava esitys.
Selviytyjiä en ole katsellut ollenkaan. Tää ohjelma ei ole ksokaan kiinostanu mua. Luokkatoverit joskus koulussa (viimevuona) puhuivat siitä kyllä ja kyllä mua vähän kiinosti kuunella mitä siellä tapahtu ja kävi mielessä sitä vois yhen jakson kattoo mutta ei... se unohtu ja jos katoin sitä niin mua alkoi kyllästyttämään...
Viettelysten saari (kun se silloin joskus tuli) oli pakko katsoa. Se oli niin paras! Se oli ainut tosi tv-sarja tossa jännitin lopussa että päätykö 'lempipraini' yhteen seikkailun jälkeen vai eroaako ne. Se oli vielä hauska lukee mitä niille ohjelman jälkeen tapahtui.
Suurin pudottaja oli myös hyvä. Aloin vain kattoon sitä liian myöhään ja jossain vaiheessa ohjelma unohtui tyysti. Pidin myös Suuren pudottajan jälkeen tuullusta tosi-tv(kaiketi se tositv oli?) sarjasta jossa joku tytyn piti mennä leikkinaimisiin jonkun tunaripojan kanssa (joka oli oikeasti näyttelijä) ja saada koko perhe paikalle siitä huolimatta ettei kaikki hyväksyneet liittoa.
"Are we there yet?"
"No"

Phoebe

• Ankeuttaja
Vs: Tosi-tv ohjelmat (esim. Selviytyjät ja Big Brother)
« Vastaus #33 : Heinäkuu 04, 2007, 16:46:50 »
Tosi tv-sarjat mitä seuraan, ovat Selviytyjät, Amazing Race ja Idols.

Selviytyjiä olen katsonut toiselta kaudelta lähtien, ja se muutenkin on paras tosi tv-sarja mitä olen katsonut. Vaikka olen kuullut että Selviytyjät olisi käsikirjoitettu etukäteen, se ei haittaa, koska ohjelma on hyvää viihdettä ja sitä on mielenkiintoista seurata.

Amazing Racea olen tainnut seurata ensimmäisestä kaudesta lähtien. AR on myös tosi hyvä sarja. On kivaa seurata sitä, ja nähdä eri paikkoja maailmalla. Myös jotkut tehtävät mitä kilpailijat tekevät (laskuvarjohypyt ja muut) ovat mielenkiintoisia.

Idolsiakin olen ekasta kaudesta lähtien katsonut. Toinen kausi oli ihan surkea, kolmas kausi oli ehkäpä parhain. Tässä Idolsissa en kuitenkaan ihan alusta asti seurannut, vaan aloin katsomaan vasta kun semifinaalit alkoivat. Finaalit olivat ne mielenkiintoisimmat.

Big Brother on sellainen ohjelma, mistä en tajua mikä siinä on niin hyvää. Olen katsonut sitä joskus kai kaksi jaksoa, ja päätin että se saa riittää.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2007, 20:43:01 kirjoittanut Samantha »

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #34 : Heinäkuu 04, 2007, 20:06:04 »
Minusta mikään tosi-tv-sarja ei ole erityisen hyvä, vaikka toki niitä tulee joskus tekemisenpuutteessa katseltua. Jenkkien Suurin pudottaja tulee siihen aikaan, kun saatan istahtaa television ääreen. Selviytyjien tapaiset seikkailuohjelmat sen sijaan ohitan täysin. En jaksa katsoa niitä etenkään jos ei ole seurannut, kun ei yhtään tiedä kuka on kuka ja mitä siinä on aiemmin tapahtunut tyyppien välillä. BB on mielestäni ihan älytön, en käsitä miksi niin monien on pakko nähdä se! Kerran katsoin yhden jakson kun siinä oli laatikko jossa oli iso, punainen nappula ja ne tyypit päivän kierteli sitä lootaa kuin kissa kuumaa keittoa! Aina, kun joku melkein painoi nappia, kuului se isoveljen ääni joka kysyi, oltiinko nyt aivan varmoja asiasta. Ja lopulta, kun joku uhkarohkea survaisi namikan alas, laatikon pohja aukesi ja sieltä tippui joku pulla! Ja tätä samaa käsitteli kokonainen jakso kyseisestä ohjelmasta! Hölynpölyä, sanon minä. Ja nämä julkkissarjat ovat kans samaa turhuutta mitä nuo muutkin, mutta kyllähän niitä porukka katsoo joten ymmärrän hyvin, miksi niitä tehdään. The Osbournes oli mielestäni jopa hyvä, se perhe kun on tarpeeksi omalaatuinen ollakseen edes vähän viihdyttävä. Tykkään kuitenkin paljon enemmän katsella jotain muita tv-sarjoja, kuten nyt vaikkapa Heroes ja Jericho. Ja Simpsonit tulee kans katsottua aina kun pikkuveli katsoo ja muutenkin. Ne ovat aivan erilaisia, niissä on se juonellinen tarina, joka viihdyttää minua.
Humor me.

Poissa Tinde

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Heinäkuu 19, 2007, 16:19:48 »
Tosi-tv ohjelmia tulee jonkun verran katottua.Hyvä esimerkki on Selviytyjät.On kiva seurata miten ihmiset selviää siitä koetuksesta 39 päivän.Siinä viehättää myös se, että on kiva seurata miten ihmiset kommunikoivat keskenään.Miten se kehittyy ja miten he taktikoivat ja sit naurattaa se, ku henkilökohtasissa haastatteluissa se kuvittelee, että ihmiset hyväksyis vaikka asia on toisin päin.Idols.On kiva kattoa millasia tavallisia tallaajia siellä sillon on ja onko ketään potentiaalista laulajaa ja eri persoonat kiinnostavat.

Tosi-Tv ohjelmissa viehättää se, että ne ihmiset ovat omina itsenään ja he tietyllä tavalla kilpailevat tietystä asiasta.Idolssissa levytyssopimuksesta, Selviytyjissä isosta rahasummasta ja tittelistä myös selviytyminen, Big Brotherissa rahasummasta ja psyykauksesta kuinka pää kestää 3 kuukautta neljän seinän sisällä ventovieraiden seurassa.Suurimmassa pudottajassa kisataan rahasummasta ja tietyllä tavalla itseään vastaan, että saa kilot pois.Suurimmassa pudottajassa voittaminen ei ole niin iso juttu.Kuka tahansa voi ryhtyä pudottamaan painoa.
Se, että ihmiset ovat omina itsenään siellä niin voi myös arvoida, että millanen henkilö se sitten onkaan.
Tosi-Tv ohjelmissa myös on kiva, että esim.Idolssissa ja Big Brotherissa voi vaikuttaa siihen millanen lopputulos siinä on ja sitä kautta saada suosikkinsa siihen asemaan, kun on toivonut.
"There's something beautiful inside you".

sinet

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Heinäkuu 19, 2007, 17:50:05 »
"Tosi"-tv on  hyvää viihdettä ja itse seuraan mielelläni kaikenmaailman ohjelmia. Varsinkin Yhdysvalloissa tehdyt tosi-tv:t ovat parasta aivojen-nollaus-viihdettä, mitä tv voi tarjota. Suomalaisten on ihan turha lähteä yrittämään mitään noista, koska suomalaiset eivät vaan osaa. Suuret seikkailut ja Mallikoulut kalpenevat alkuperäisten ohjelmien rinnalla. Minua ei todellakaan kiinnosta, onko tosi-tv tota vai ei, kunhan se on hyvää viihdettä kaikkine juonikiemuroineen ja täysin erilaisine hahmoineen.

Omia lemppareitani ovat mm. Huippumalli haussa, Project Runway, Diili ,Selviytyjät(, jos alkaa seurata alista asti), Idols, American Idol ja Amazing Race. Kaikissa noissa on erilaisia ihmsiä, joiden välillä syntyy pakostakin konflikteja. Idolssissa kiinnostaa tietysti hyvä-ääniset laulajat ja tuomarit.

Suomalaisesta tosi-tv:n parasta antia on ehdottomasti Idols. Se on hauska ja lemppareiden ääntä kuulee mielellään. Ensimmäisen Big Brotherin aikaan en voinut tajuta ollenkaan, kuinka joku voi tykätä siitä. Mutta toista kautta katsoinkin suht säännöllisesti. En voi tajuta miksi. Ihmiset olivat hiton tyhmiä ja koko ajan kännissä. Voi olla, että ne tehtävät(se leijona oli <3) ja jotkut älyttömät jutut vaan nauratti. Myötähäpeä oli kyllä valtava.

Niitä kauneusleikkaus-ohjelmia en voi sietää. Tai muutakaan, missä ihmisestä tehdään muka kauniimpi jollakin uudella rätillä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2007, 18:14:51 kirjoittanut sinet »

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Elokuu 07, 2007, 20:37:52 »
Katson aika paljon tosi-tv -sarjoja, vaikka en niitä seuraa läheskään yhtä aktiivisesti kuin vielä pari vuotta sitten. Alun perin ajatus tavallisista ihmisistä, jotka ovat valmiita menemään autiolle saarelle yli kuukaudeksi miljoonan dollarin takia tai muuta vastaavaa, oli nerokas, mutta minun innostukseni tosi-tv:tä kohtaan on laskenut samalla, kun kyseisen genren ohjelmien määrä on kasvanut käsittämättömiin mittoihin. Nykyään seuraan enemmän tai vähemmän säännöllisesti neljää eri tosi-tv -sarjaa: pitkäaikaisia suosikkejani Selviytyjiä ja Amazing Racea, Donald Trumpin ohjastamaa Diiliä sekä Idolsia.

Selviytyjät oli aikoinaan tosi-tv:tä parhaimmillaan, nykyään idea on jo loppuun kulunut. Alkujaan ajatus oli kuitenkin loistava: kilpailijoiden täytyy selviytyä autiolla saarella lähes neljäkymmentä päivää entuudestaan täysin tuntemattomien ihmisten kanssa, voittaa palkintoja ja koskemattomuuksia, luoda ihmissuhteita ja liittoja, olla valmis äärimmäisiin keinoihin tarpeen vaatiessa, selviytyä loppuun saakka ja vakuuttaa jury siitä, että on ansainnut suorituksellaan miljoona dollaria. Ensimmäinen sarjasta näkemäni tuotantokausi oli Afrikka-kausi, jonka jälkeen olen nähnyt paitsi sen jälkeen ilmestyneet kaudet myös sitä edeltäneen Australian Outback -tuotantokauden. Selviytyjien yhteydessä puhutaan yleensä siitä, kuinka paljon siitä on käsikirjoitettu. Muistaakseni ohjelman tuottaja Mark Burnett on todennut, että noin neljäsosa ohjelmasta on käsikirjoitettua eli toisin sanoen jotain kohtauksia on saatettu tehdä jännityselementtien lisäämiseksi. Minua ei häiritse lainkaan, jos jotain kohtauksia käsikirjoitetaan, koska syy siihen, miksi esimerkiksi Selviytyjiä katson, piilee siinä, että se on hyvää viihdettä.

Amazing Race on ihan mielenkiintoinen ohjelma, mutta jos jollain tuotantokaudella ei ole mukana persoonallisia kilpailijoita tai jos mielenkiintoiset parit putoavat heti matkan alussa, ohjelmassa ei ole oikein mitään seurattavaa. Olen katsonut tätä sarjaa sen ensimmäisestä tuotantokaudesta saakka, välillä enemmän ja toisinaan vähemmän. Mielestäni sen idea ei ole Selviytyjien tai Idolsin tasoa, mutta parhaimmillaan se on silti todella laadukas sarja, toisaalta huonoimmillaan sen sijaan erittäin ärsyttävä. Matka maailman ympäri on kilpailijoille varmasti antoisa elämys, joten on turhauttavaa katsella henkilöitä, jotka valittavat koko matkan ajan erilaisista asioista ja selviytyvät vieläpä loppuun asti pariensa vauhdittamina (esimerkiksi kolmoskauden voittaja Flo tai viimeisimmän Suomessa esitetyn tuotantokauden voittaja Kendra).

Idolsia katselen myös. Alussa sarja on hauska huonojen laulajiensa ansiosta ja lopussa on nautinnollista seurata omien suosikkiensa tietä kohti Idols-voittoa. Vaikka katsonkin Idolsia ja vaikka minulla on ollut siinä omat suosikkini, niin en ole koskaan ostanut yhdenkään sen kautta levytyssopimuksen saaneen laulajan levyä. Diiliä olen katsonut tämän kesän aikana varsin paljon, ja yllätyin siitä, kuinka hyvä ohjelma oli siitä riippumatta, että sitäkin on esitetty aika kauan ja idea on alkanut kulua loppuun. Yleisesti ottaen tosi-tv -sarjat ovat parhaimmillaan ensimmäisten tuotantokausiensa aikana, minkä jälkeen niiden hohto alkaa himmetä. Vaikka Selviytyjät lukeutuukin lempiohjelmieni joukkoon, minun mielestäni koko sarja pitäisi lopettaa pikaisesti sen sijaan, että sitä yritetään elvyttää erilaisilla keinoilla, kuten Guatemalassa nähdyllä piilotetulla koskemattomuudella.

arpakuutio

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Elokuu 09, 2007, 18:49:23 »
Tosi-tv. Elämän suola ja häpeä. No, jotkut osaa olla ihan viihdyttäviä. BB on aina ollut idioottimainen ja mitäänsanomattoman tyhmä ohjelma, mutta American Idols sitä vastoin on viihdyttävä. Yleisesti ottaen en ole tosi-tv:n vihollinen enkä rakastaja. Kyllä joitain näitä sarjoja voi katsoa mutta usein tässä kategoriassa mennään liian pitkälle. Kiinnostaako mua oikeesti nähdä, kuinka joku muija muuttaa vaatetyyliään, koska kavereiden mielestä muijan tyyli on ihan "out"? Vastaus: Ei.

Jos mulla on päänsärkyä tai lagaava fiilis ja tv:stä tulee tosi-tv:tä, niin siinä vaiheessa tekee mieli hakata tv tohjoksi, heittää rippeet ikkunasta ja kirota koko masiina alimpaan helvettiin. Paitsi että uhrinahan pitäisi olla tosi-tv eikä itse tv, jota käytetään vain välikappaleena. Höh. :p

Mystica

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Marraskuu 09, 2007, 20:29:57 »
Niitä on kiva katsoa. Tositeevee sarjoja siis. Varmaan paras mitä on tähän mennessä ollut, on Idols. Myös Amazin racea ja Selviytyjiä oon katonu. Ja joskus kun tuli se joku Suomen robinsson. Ainoo, mikä häiritsee, on se, etä aina niissä on palkinto, ja rahaa! Ihmiset saadaan menemään sinne vain rahan takia!
Se on ärsyttävää. En tiedä miksi... -.-

Idols on varmaan tähän astisista ainoa, johon olen jäänyt koukkuun. Muut on tullu ja menny ja sillä S'puli. En mä niitä oikeen jaksa kattoo. Nytkin takana pyörii Suomen Suurin pudottaja. Menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin että viuhahataa. (Tai ei, suhahataa xD)

~M

jjjasssu

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Joulukuu 22, 2007, 20:41:49 »
Hmmh.. Tosi-TV ohjelmat on ihan hyviä..mut joskus ne menee vähä yli.

Big Brother
Ku kerran avasin lehen, ja kattelin otsikoita, nii ekana luki pääotsikkona: BB-Martina lähti talosta.
Sit ku lehtee selas vähä eteenpäin, nii siel oli aukeaman juttu BB-talosta, mut mites muut uutiset? Kaikki vakavat onnettommuudekki oli ahdattu pieniin nurkkiin mikroskooppisella tekstillä. Onko joku lapsellinen BigBrother menny muiden uutisten edelle? -.-'

Sellaset tosi-TV ohjelmat, joista ei koko aja jankata missää yleisönosastolla tai juorulehtien otsikois, on mun mielestä tosi hyviä. Niinku esim. Amazing Race, Huippumalli Haussa jne. (:

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #41 : Joulukuu 23, 2007, 14:06:31 »
Tosi-tv sarjat ovat minun mieleeni. Big Brotheriakin olen koittanut katsoa aina kun voin, että voikin olla niin hyvä sarja kuin se. On vain niin kiva seurata kun yhdessä talossa on ihmisiä ilmaan minkäänlaista yhteyttä ulkomaailmaan.

Tuleehan sitä sitten muitakin sarjoja kattottua, kaikkein eniten ehkä noita Selviytyjiä. Joskus mietin mielessäni mitä hulluimpia tosi-tv sarjoja joita ei ole olemassakaan, eikä tule olemaankaan. Joskus jopa alan piirtää niitä ja niiden ympäristöjä ja kilpailijoita.

Muoks. Idolssia ja Talenttia katson myös mielelläni. Talentissa vain ärsyttää, kun jaksoja on niin hirveän vähän. Toivottavasti suomen talenttejá tulee vielä enemmänkin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2008, 13:05:52 kirjoittanut Yöfani »

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Kesäkuu 16, 2008, 12:52:34 »
Tosi-tv:ta on ihan kiva seurata, muuta en oikein telkkarista katso. Idols, Selviytyjät, Huippumalli haussa-kisojakin tulee joskus seurattua. En itse voisi koskaan osallistua ohjelmiin, mutta jokin niissä koukuttaa katsomaan. Ehkä tietty kiinnostus aihetta kohtaan on yksi syy - esimerkiksi Diiliä en jaksa seurata. Tosi-tv-ohjelmissa ihmiset ovat persoonia, mikä tekee heistä helposti samaistumisenkin kohteen joissain asioissa. Eli kyllä, seuraan tosi-tv sarjoja ihan mielellänikin.

Tosi-tvn katsottavuuden säätelee formaatti ja henkilöt, niistä riippuu, koukutunko sarjaan vai en. (no, tottakai formaatilla on merkitystä!) Yllättävän paljon on sitten kiinni henkilöistä ja heidän karismastaan. Jotkut ohjelmat ovat periaatteessa ihan hyviä idealtaan, mutta värittömät persoonat saavat sen jäämään massan sekaan. (yleensä ohjelman tunnusmerkki on, että sitä seuraa jos siihen aikaan sattuu tv:n avaamaan..)

« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2010, 21:39:56 kirjoittanut Chrystal »
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Systen

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Kesäkuu 24, 2008, 20:00:46 »
selviytyjät
Tykkäsin kyseisestä sarjasta joskus kun ensimmäisiä tuotantokausia katselin, koukuttauduinkin aikalailla. Nyt en ole muutamaan vuoteen katsonut, joten en tiedä sen nykyisestä tasosta.

amazing race
Tämä sarja oli mielestäni loistava, edelleenkin silloin kun ensimmäisiä kertoja katselin, mutta sitten joka tuotantokausi alkoi mennä saman kaavan mukaan, ja hieman kyllästytti. Odotan innolla että näen sen tuotantokauden milloin he ovat suomessa *virn*, kävivät kotikaupungissanikin. Onko jollain tietoa milloin olisi tulossa?

big brother
HAAA<3 tätä sarjaa rakastan_ :D on kivaa kun on elämä juu.. Muistan kun katsoin Amerikkalaista BB:tä, ja pidin siitä kovasti. Vähän harmittaa kun nyt kun suomessa on oma BB, ei pahemmin näy enää amerikan BB. :( Ohjelmasta pidän varmaankin siksi että olen yliutelias, nolife ja kiinnostunut muiden asioista ja tekemisistä HIEMAN liikaa.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #44 : Kesäkuu 24, 2008, 20:17:11 »
Viime aikoina olen seurannut Äventyr i Andierna -seikkailuohjelmaa. Luulen, että se on tarkoitettu itseäni hieman nuoremmille, mutta on sitä silti ihan mukava seurata. Yhdessä vaiheessa katsoin Selviytyjiä, ja mieleeni on jäänyt erityisesti Australia -osio (siitä taitaa olla jo useampi vuosi). Seikkailuohjelmissa itseäni kiehtovat erikoiset maailmankolkat, joihin tavallisilla lomamatkoilla ei kovin helposti pääse. On myös hauskaa katsoa, kuinka kilpailijat pystyvät sellaisiin suorituksiin, joihin en itse taatusti pystyisi.
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Elokuu 17, 2010, 16:54:42 »
Hmmh.. Tosi-TV ohjelmat on ihan hyviä..mut joskus ne menee vähä yli.

Yhdyn tuohon. Joitakin Tosi-Tv ohjelmia olen jaksanut elämäni aikana katsoa, mutta osan kierrän kaukaa kuin lemuavan haisunäädän. Kuten missä tahansa muussakin Tv-ohjelma -tyypeissä, tosi-tv -ohjelmissakin vaihtelu on suurta.

Yleisesti ottaen, itseäni eniten nässä ohjelmissa vetää puoleensa ns. normaalit ihmiset ja heidän touhuilut, ei niinkään julkkisten touhut. Kuka tekee sitä ja kuka tätä, minne suuntaan kukakin kumartaa ja minne pyllistää. Mutta kuten tuossa yllä olevassa lainauksessa, yli menevät jutut menevät tosiaan yli, enkä voi touhuja/ohjelman ideaa ymmärtää.

Mitä katsomiini tosi-tv -sarjoihin, tässä nyt kaksi. Selviytyjiä olen katsonut aika monen jakson verran. Vaikka tuossakin sarjassa jotkut jutut toistavat toisiaan, jaksan silti olla kiinnostunut sarjasta: aina on uudet ja omanlaisensa kisaajat pelissä. Aika ajoin katselen myös Amazing Racea, vaikkakin harvemmin kuin Selviytyjiä. Tässäkin kiinnostaa uudet henkilöt sekä maat.

Kolikoilla on myös kääntöpuolensa. En voi ymmärtää (tosin en ole paljon edes katsonutkaan) Big Brotherin ja Diilin kaltaisia ohjelmia. Saan pelkästään sarjojen nimien kuullessani harmaita hiuksia... *puistatus*

Itsestäni ei välttämättä olisi minkäänlaiseen tosi-tv -ohjelmaan, sen voin sanoa :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #46 : Elokuu 17, 2010, 17:13:35 »
Minulla on kauhean jakautunut mielipide tosi-tv ohjelmista. Esimerkiksi Idols, x-factor, diili, tanssii tähtien kanssa ja Unelmien poikamies ovat ohjelmia joita en katso vaikka mikä olisi... etenkin viimeksi mainittu on mielestäni naurettavinta ikinä ja marmatan aina äidilleni sitä, että se jaksaa kyseistä ohjelmaa tuijottaa.

Toisaalta Selviytyjät, Huippumallihaussa, Amazing Race (silloin tällöin), talent ja BB ovat sellaisia mitä toisaalta jaksan katsoa ja joista valitsen suosikkejani ja kannustan heitä. Olen kai vähän tekopyhä, kun haukun niitä jotka katsovat Idolsia ja itse katson BB:tä, joka ei ole kyllä yhtään sen parempi, mutta näin se vaan on, enkä häpeä myöntää sitä xP

Nuo jälkimmäiset tosi-tv ohjelmat houkuttavat, kun voi itse miettiä mitä tekisi joissakin tilanteissa ja pärjäisiköhän tuossa ja tuossa. Etenkin selviytyjiin olisi siistiä päästä, jos ei muuten, niin vain maisemin takia :D (Ja oh, Jeffin xP) En kyllä tiedä olisko minusta elämään riisillä ja kookospähkinöillä. Suomen BB on ärsyttävänihanankamala, mutta ainaki Suomalaiset ovat tehneet sisällöstä omansa, pointsit siitä!

Selviytyjistä on näyttäny olevan enemmänkin juttua, nimenomaan siitä, onko se lavastettu vai ei yms. En usko, että se on kokonaan lavastettu, mutta ei se kyllä ole täysin sitäkään mitä tv:n katsojille näytetään. Mutta ihan sama, en välitä, se on kivaa viihdettä ja maisemat ovat ihanat!
Suomen Suuri Seikkailu oli minusta kamalinta ikinä. Ihan ensimmäinen kausi menetteli ja siinä oli jotain järkeä, mutta etenki loppuvaiheen äänestykset sun muut..? Juu... -.-

Mutta mutta. Selviytyjien seuraava suomessa julkistettavaa tuotantokautta innolla odotellen eteenpäin! ;)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams