Kirjoittaja Aihe: Salatut elämät  (Luettu 54540 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sohvilainen

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #50 : Toukokuu 26, 2005, 20:15:26 »
Siis voi että! Aivan j ä r k y t t ä v ä n huono ohjelma mielestäni. SIlloin kun se alkoi, katsoin sitä vähänaikaa, mutta sitten tajusin, että se vie aivan turhaa aikaa. Syitä, miksi en pidä kyseisestä ohjelmasta:

1. Se opettaa nuorille huonoja tapoja. (Tietenkin on ihmisiä, jotka osaavat katsoa sitä huumorillakin, mutta harvassa.) Varsinkin, kun jotkut ekaluokkalaiset katsovat ohjelmaa. Tyyppien poikaystävät vain vaihtuvat ja sitten he taas sopivat...jne. Ainaista samaa rampatusta ja siellä baarissa löhöilyä.

2. Tulee huonoon aikaan. Esim. Kun olen kavereideni kanssa, heidän tarvitsee aina lähteä jo puoli kahdeksalta kotiin, kun olisi vielää paljon aikaa olla. Ajan haaskausta.

Juu, siinä MINUN mielipiteeni, kaikki saavat olla mitä mieltä haluaa.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Salatut elämät
« Vastaus #51 : Toukokuu 28, 2005, 00:08:45 »
Jes! Aki on palannut sekoittamaan kuviot! Ja vielä uusintana! Sitä tässä on kaivattukkin koko vuosi^___^ Sami vetää Akin roolin luontevasti on koko sarjan elävin hahmo Ullan ja Sepon lisäksi:) Nauran hänen jutuilleen kerta toisensa jälkeen ja yritän muistella aina etukäteen, mitä se nyt aikoo tehdä, mutta niitä metkuja ei kukaan muista ulkoaXD
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Juve

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #52 : Toukokuu 28, 2005, 17:31:37 »
Salatut elämät. Voi argh.

En ole koskaan katsonut yhtään jaksoa kokonaan, ei mene alas. En jaksa kuunnella sitä puhetta, en kestä tuota ohjelmaa. Ihan järkyttävä, minä ihmettelen, mikä tekee sarjasta niin suositun. [tai no, minun mielipiteeni vain.]

Lainaus käyttäjältä: "Sohvilainen"
1. Se opettaa nuorille huonoja tapoja.
Siinä syy, miksei äitini antanut minun katsoa tätä ohjelmaa pienenä. Nykyään varmasti saisin katsoa, mutta miksi katsoisin, kaiken [tosin vähäisen] näkemäni perusteella sarja on ihan pohjakamaa. Ja tosiaan, tuohon aikaan en ruukaa edes olla kotona, eli aina pitäisi nauhoittaa. En todellakaan pidä Salkkareista, minua pienempänä ärsytti, kun kaikki kaverit aina puhuivat Salatuista Elämistä, itse kun en tiennyt yhtään, mistä puhuttiin:) Mutta ei kyllä haittaakaan, etten ole katsonut, pieni puhdas mieleni on säästynyt paljolta^^

Flo Fly

• Ankeuttaja
Blaah.
« Vastaus #53 : Kesäkuu 16, 2005, 09:31:28 »
Salatut elämät - salkkarit.
Niin maan perusteellisen t-y-p-e-r-ä ohjelma!
Ja miksikö? Koko ohjelma on pelkkää ....... ! Yhtä huonoa "saippuasarjaa", jos sitä siksi voi sanoa, tuskin olen tavannut. Tai oikeastaan, Kauniit ja Rohkeat ja muut samankaltaiset ohjelmat (myös O.C., oli samanlainen tai ei!) ovat aivan käsittämättömän... käsittämättömiä. Sanotaan näin kauniisti. ^.~

En ole katsonut ohjelmaa juuri lainkaan. Mutta tarpeeksi tajutakseni, että se on turha. Näyttelijät, lavastukset... Huh huh! Ihmettelen kuinka moni voikaan pitää siitä. Tämä ei ole mikään loukkaus, useat varmaan ajattelevat, "kuinka joku ei voi pitää siitä ihanasta ohjelmasta".

Ahaa! Voi, kuinka Sohvilaisella olikaan hyvät perustelut! :) En viitsi lainata koko viestiä, mutta olen samaa mieltä tuosta 1. kohdasta. Tuon tajusin vasta nyt! Siellähän istutaan aamusta yöhön baarissa, voi elämä. Kammottavaa. Ja ihmissuhdekiemuroita riittää, blaah. :P

En pidä salkkareista ollenkaan, mutta kyllähän siitä jotkut pitävät, eikä se ole kiellettyä!

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Salatut elämät
« Vastaus #54 : Kesäkuu 16, 2005, 14:33:22 »
Katsoin salkkareita ensimmäisestä jaksosta lähtien, ja pidin. :) Aki oli ihan paras, Miia ja Sakukin oli hyviä ja muut. Mutta sitten; Aki lähti, Miia kuoli, Saku, Kalle ja Silja lähti, Markus kuoli - no jes. Lopetin katsomisen, ja mielestäni koko sarja on nykyään ihan naurettava. Näyttelijät ovat SURKEITA, joskus katsoin yhden jakson, ja Heli, Annika ja Kasper alkoivat melkein itkettää.

Salkkarit alkaa mennä nykyään hälyttävästi Kaunareiden tasolle, ja se on sitten baibai joskus jokseenkin järkevä ohjelma. *huoks*
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Evélyn

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #55 : Heinäkuu 05, 2005, 22:44:42 »
Onhan se ihan hyvä, tosin ei yhtä hyvä kuin ennen. Katson silti joka jakson (ainakin yritän katsoa). Minua ärsyttää se Ismon "surullinen ilme", kun se vääntää naamansa ihan oudoksi. Mielestäni on tyhmää, kun kaikki hyvät näyttelijät (Miia, Saku...) lähtivät sarjasta.
En keksi muuta sanomista. Se on ihan hyvä, muttei parempi, kuin ennen.

Katariina

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #56 : Heinäkuu 09, 2005, 21:13:06 »
Onko Rikun ja Ossin näyttelijät teidän mielestä hyviä? Mun mielestä ne on TODELLA surkeita.. Se oli hyvä kun Riku niissä jaksoissa missä se oli just tullu, ilmotti Amille, että: "sun äiti on kuolemaisillaan" tms. Sano sen samaan äänensävyyn kuin esim. "mä lähen nyt vessaan." Sillä näyttelijällä ei oo minkäänlaista karismaa tai eläytymiskykyä...
Mut, yks kysymys tähän väliin: se, mistä sarja lähti ekassa jaksossa oli Tyyne Puustisen murha. Miten se sit loppujen lopuks selvis? Kuka muuten Puustisen asunnossa asuu nykyään?

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Salatut elämät
« Vastaus #57 : Heinäkuu 09, 2005, 22:20:25 »
Lainaus
Mut, yks kysymys tähän väliin: se, mistä sarja lähti ekassa jaksossa oli Tyyne Puustisen murha. Miten se sit loppujen lopuks selvis? Kuka muuten Puustisen asunnossa asuu nykyään?

Aki oli 'myymässä' jotain sille puustiselle ja siinä oli sitt käyny jotain minkä takia Aki tönäisi puustista niin että tämä kuoli. tai menetti tajuntansa mutta kuoli kumminkin tämän takia. Ja tuo tönäisi oli rajumpi mitä sen piti olla vaikkei Aki tarkoittanut sitä. Puustinen jäi sitten maahan makaamaan liikkumatta ja Aki säikähti sitä ja juoksi karkuun. Mun muistini mukaan noin kävi...
Nykyään siinä asuu Elina (ainakin) tai asui silloin kun viimeksi katoin. Ja siinä oli asunu myös Aki ja MArkus (heti puustisen jälkeen) sitten Kentsu ja sen veli.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
Salatut elämät
« Vastaus #58 : Syyskuu 06, 2005, 20:22:37 »
Minä inhoan Salattuja Elämiä! Niitä ei voi katsoa kuin hetken, ja sitten on pakko vaihtaa maisemaa jos joku muu katsoo sitä. Menee vaan niin hermot niiden tyyppien kanssa siinä, kun ne tekee kaikkein typerimmät valinnat olipa kyse mistä asiasta tahansa, ja tuntuu ettei ne ymmärrä kuunnella toisten neuvoja vaikka mitä sanottais. Ja lisäksi koko ajan mennään enemmän ja enemmän siihen, että kaikki on seurustelleet keskenään ja sitä rataa. Nykyään en kyllä ole enää yhtään mukana juonessa, enkä tiedä niiden uusien näyttelijöiden nimiä. Ulla ja Seppo ja muutama muu on tuttuja mutta siihen se sitten jää. Joskus sairaana jaksaa Salkkareita katsoa, johtuiskohan siitä että on pää muutenkin vähän sekaisin...
Humor me.

Sister Of Charity

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #59 : Marraskuu 24, 2005, 15:16:31 »
Olen seurannut sarjaa sen alkamisesta asti.
Aki oli paras ;)
Mua ärsyttää aika paljonkin kun lähes kaikki vanhat hahmot ovat vaihtuneet. Toisaalta se on kyllä hyväkin, koska eiköhän sarja alkaisi kyllästyttämään jos samat hemmot hyppelisivät siinä vuodesta toiseen.
Mielestäni on hyvä, kun sarja käsittelee kaikki asiat huumeista bulimiaan.
Mulle ei ikinä ole kotona tarvinnut kertoa ylipäätään mistään "ongelmista" koska lähes kaikki on käsitelty salkkareissa jossain vaiheessa.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Salatut elämät
« Vastaus #60 : Marraskuu 24, 2005, 15:21:18 »
EN olekkaan tainnut kertoa mielipidettä salkkarista yleensä.

Alussa se voitti kauniit ja rohkeat ihan yksi nolla. Silloin mukana oli sentään tämä kaverijengi (?) Saku, Kalle, Miia ja Saknun sisko jonka nimeä en nyt saa päähäni. Silloin Ismo oli vielä roolinsa mukainen ja Ulla ja Seppo pari lähinnä nauratti. Ja muut... silloin kun Jukka oli hullu ja ajoi Hannaa ja sitä... Sakun isoveljeä (nyt huomaa etten oo vähään aikaan kattonu Salkkareita kun nimet on hukassa) takaa ja aiko kaiketi tappaa ne. Ne jaksot olin tv:n ääressä, mutta sitten alkoi tää että uusia hahmoja otettiin mukaan ja vanhoja poistettiin tai niille lisättiin jotain. Uusia hahmoja näytteli, nuoria sellaisia, kokemattomat näyttelijät. He eivät osaa näytellä.  Se Katrikin. Laitoin eilen tv:n vahingossa kolmoselle missä tuli Salkkareita. Voi **ttu kun ne ei osaa näytellä. Se on joko liian vaisua tai sitten ylinäyttelyä.
JA entäs sitten riitatilanteet? Riita syntyy tyhjästä eikä ne edes osaa riidellä kunnolla. Ja miten se päättyy? Ovi paiskataan kiinni ja näytetään jomman kumman naamaa. Ja sitten riita sovitaan, ja eikä aikaakaan kun taas jostain revitään riidan aihetta ja riidellään ja paiskotaan ovia. Paras esimerkki riidoista on Aleksi ja Maarit. Se oli kyllä niin naurettavaa että ei voi olla tosikaan. Ymmärreyyiin toisa ja sitten Pam, riidellään ja ymmärretään ja riidellään, jne.
Ja yhessä vaiheessa tää parittaminen eri hahmojen kanssa meni kyllä yhessä vaiheessa yli hilseen. Maarit ja Kari. Voi elämä... ja kappas vain kun (nyt muistan sen nimen!) Aleksi tule sisälle juuri sinä hetkenä.

Nykyään en viitsi edes katsoa koko sarjaa. Se kun Ullasta paljastui taas jotain mitä Seppo ei tienyt oli jo liikaa eikä ne paljastukset tainnu isihen jäädä. Liika on aina liikaa!. SIlloin, kun lopetin salkkareiden kattomsien, olin että; "Juu, nyt riitti", ja vaihdoin kanavaa. Enkä ole takasin tullu. Paitsi vahingossa. Se koko sarja alkaa tuntuu joillekkin pikkutytöille tarkoitetuksi. Huoneet on maalattu pikkutyttömäisen kirkkaiksi/värikkäiksi ja näyttelijät on niin surkeita näyttelemään että vain sen verran nuorille se menee jotka ei katso roolisuoritusten perään (mitä minä taas katon liiankin kanssa).

Tän päiväinen jakso olis kyll kiva nähdä... satuin kattomaan eilen seuraavan jakson 'esikatselua' ja siinä oli ihan hauska vitsi, mutta tuskin jaksan vaivautua yhden kohtauksen takia katsomaan sitä.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Salatut elämät
« Vastaus #61 : Heinäkuu 19, 2006, 12:14:00 »
Salkkarit. Saippuasarja, jota jokainen on ainakin tietääkseni joskus katsonut. Ja joskushan ne olivat ihan muodissakin.

Itse katselin myös kyseistä sarjaa ihan vakituisesti joskus vuosi sitten, mutta enää en ole pitkiin aikoihin katsonut yhtäkään jaksoa. Salkkareista on mennyt maku, kun kaikki parhaat näyttelijät/hahmot lähtivät ja jäljelle jäivät vain typerimmät ja ärsyttävimmät ja lähteneiden tilalle tulivat uudet, mauttomat ja persoonattomat hahmot, joiden sotkuja ei yksinkertaisesti jaksanut katsoa. Kaikki Ullan toilailut olivat toinen toistaan ärsyttävimpiä ja muutenkin sarja alkoi mennä jyrkästi alamäkeen ainakin minun näkökannaltani katsoen. Aluksi katselin vielä aina silloin tällöin, enää en katsele ollenkaan.

Lainaus
Ja lisäksi koko ajan mennään enemmän ja enemmän siihen, että kaikki on seurustelleet keskenään ja sitä rataa.

Jep, tuo on ärsyttävä tosiseikka. Onkohan jäljellä enää yhtään paritusta, jota ei olisi vielä käytetty? Ulla/Kasper taitaa olla vuorossa seuraavaksi.

Lainaus
Mielestäni on hyvä, kun sarja käsittelee kaikki asiat huumeista bulimiaan.

No jaa. Onhan tuokin totta ja ihan hyvähän asia sekin on. :> Ehkä nykypäivien Salkkareiden ainoa hyvä asia.

Saippuakupla
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Wyndra

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #62 : Heinäkuu 19, 2006, 12:32:09 »
Olen kyllä katsonut salkkareita... Ennen ne olivat minulle henki ja elämä... Mutta se villitys meni jo pari vuotta takaperin.
Uusintoja olen katsonut aika tiiviisti kun aamuisin ei muuta tekemistä oikein ole.
Nämä uudet jaksot ovat niin syvältä sieltä että ei mitään rajaa, katson niitäkin joskus paremman puutteessa. Talvella tuli salkkarit ja simpsonit päällekkäin ni aika usein jäi salkkarit katsomatta.

Muistan kun joskus kaikki puhuivat vaan salkkareista ja salkkareista, se oli sen ajan kuuminta hottia...
Kamalaa, kerta kaikkiaan.

Ulla on kamala hölösuu se on siis niin ärsyttävä!!!
Kasper oli paras mut seki on ilmeisesti lähteny?

En tunne enää ketään joka katsoisi joka päivä salkkarit, paitsi mun mummo ;)

Poissa Rubeus

• Vuotislainen
Salatut elämät
« Vastaus #63 : Heinäkuu 19, 2006, 21:40:34 »
Myönnän olleeni pari vuotta taaksepäin Salatut elämät -fani. Kun juoni oli vielä hyvä, mielenkiintoinen eikä niin ennalta arvattava, kun näyttelijät vielä todella osasivat asiansa. Silloin oli pakko asettua joka arki-ilta telkkarin ääreen kello 19.30.
Nykyisin koko sarja tuntuu olevan menossa kiihtyvällä tahdilla päin mäntyä. Suurin osa näyttelijöistä on suorastaan naurettavia ja jonkin juonikuvion loppuratkaisun tietää kolme viikkoa ennen "suurta paljastusta." Eli kaikki maku kyseisen sarjan seuraamisesta meni, lopussa katselin sitä pelkällä rutiinilla. Ja nyt en ole katsonut yhtäkään jaksoa vuoteen. Enkä aio tulevaisuudessakaan tuhlata aikaani mokomalle hömppäohjelmalle.

noressa

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #64 : Heinäkuu 19, 2006, 22:19:55 »
Itsekkin olen vuosi-pari sitten seurannut Salattuja elämiä tiiviisti, mutta nyt ku melkeen kaikki hyvät vanhat näyttelijät on lähteny
niin ei sitä enään viitsi edes katsoa.
Uudet esim. Kasper, Ossi, Annika ym. on vaan niin ärsyttäviä. Ärh.
Mutta nyt kesällä katson aamuisin uusintoja, ne on sentää vähän tasokkaampia kuin uudet jaksot. (taiempätiiäonkoniin.) :>
Silti mielestäni Salkkari on Kauniiden ja Rohkeiden kaltainen "hömppä sarja."

untitled

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #65 : Elokuu 01, 2006, 14:28:14 »
Olen katsonut salkkareita varmaan jo kolmisen vuotta. Harmi että kaikki hyvät näyttelijät lähtee ja tilalle tulee surkeita näyttelijöitä. Ehtiiköhän koko sarja loppua ennen kuin kaikki alkuperäset hahmot on lähteny.

Poissa Herbert

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Salatut elämät
« Vastaus #66 : Elokuu 07, 2006, 14:17:39 »
Nykyisiä uusia Salkkareita en katsele. Se on sellaista juonen toistoa koko homma. Näyttelijät ovat hirveitä. Uusissa jaksoissa juoni menee näin. Joku pettää, toinen pettää toista, pettää, pettää, pettää...jne. Viimeksi katsoin Salkkareita noin 2-3 vuotta sitten.
Aki Nikkinen oli paras. Huonoin henkilö hahmo oli Camilla(oliko se niin).....

Herbert
Et saa koskaan tietää...
"Are you sure?"
"Dont worry. There is no sugar"

Poissa Adalmina

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosUnicorn107
Salatut elämät
« Vastaus #67 : Elokuu 07, 2006, 17:15:03 »
Kaikki jotka on kyllästyny nykyisiin (siis näihin uusiin, ei kesäuusintoihin) Salkkareihin nostaa käden ylös! *nostaa kätensä*

Eli siis, Salkkarit. Tuo sarja joka sai minut heti koukkuun ja sitten sitä katsottiinkin melkein kaikki jaksot. Jossa oli kiinnostavia juonenkäänteitä ja mukavia ja vähemmän mukavia henkilöitä. Sarja, joka ihastutti ja vihastutti. Siihen olin koukussa ensimmäisestä jaksosta lähtien parin vuoden takaiseen kevääseen saakka (eli siis 2004). Sitten rupesin miettimään, että mitä ideaa tässä sarjassa on? Mitään ei enää tunnu tapahtuvan ja kaikki mikä tapahtuu, tapahtuukin sitten ihan tylsille ihmisille koska muunlaisia sarjasta ei nää löydy. Vähensin sarjan katsomista ja lopetin sen lopulta kokonaan. Enkä jäänyt kaipaamaan.

Olin ihan innoissani kun silloin pari vuotta sitten alkoivat sarjan kesäuusinnat. Tapasin jälleen Miian ja Sakun, Kallen ja Siljan, Akin ja Markuksen. Tapahtumat olivat jo kertaalleen nähtyjä, mutta mitä sitten? Minä katsoin ihan innolla ja nauhoitin jaksot jos en päässyt telkkarin ääreen :) Siitä lähtien olen joka kesä katsonut Salkkareita, mutta nyt sekin taitaa loppua. Kaikki muut "hyvät henkilöt" ovat lähteneet paitsi Ulla. Miian kuolemaa itkin ennen ja jälkeen sekä sen takia, että Miia kuoli ja sen takia että Saku jäi sen vuoksi yksin. Luultavasti katson vielä tämän kesän loppuun ja sitten se jää, jotenkin koko sarja menetti merkityksensä kun rakastamani ihmiset lähtevät ja tilalle tulee vain entistä kammottavimpia. Jos esimerkiksi vertaan aloitusnäyttelijöitä niihin, jotka nyt kesällä seikkailevat, on taso selvästi laskenut. Ja jos vertaan noita kesänäyttelijöitä niihin jotka nyt ovat mukana ihan uusissa jaksoissa, on taso laskenut entistä enemmän.

Se oli hyvä sarja.

-Adalmina
Kuinka vanha olisit, jos et tietäisi ikääsi? – Satchell Paige

Olye

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #68 : Elokuu 07, 2006, 22:38:01 »
Musta Salkkarit oli ihan hyvä ohjelma alkuun ja katoin sen joka kerta mutta nyt en edes jaksa katsoa sitä! Ohjelma on jotenkin muuttunut. Kaipa sen takia että Salkkareiden kirjoittavat yrittävät väkisin saada tehtyä vielä lisää jaksoa. Tämä on mielipiteeni.

Ice Cream Summer

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #69 : Elokuu 07, 2006, 22:56:15 »
Seurasin sarjaa joskus vuosia sitten, ja olin aivan koukussa... Nykyään olen onneksi päässyt sarjasta eroon, ja kun äskettäin katsoin niitä vanhoja uusintoja, niin tajusin, miten surkeita näyttelijöitä sarjassa oikeastaan oli/on... Sarja oli ennen ihan kivaa katsottavaa, mutta nykyään melkein kaikki alkuperäiset ovat kaikonneet, Ullakin kuulemani mukaan kuollut, joten en koe sarjaa enää mielekkääksi katsottavaksi... Voi sitä aikaansa paremminkin käyttää...

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Salatut elämät
« Vastaus #70 : Elokuu 08, 2006, 17:57:44 »
Seurasin joku aika sitten sarjaa todella aktiivisesti. Nyt kun tuntuu siltä, että kenellekään ei satu mitään hyvää alkaa tökkimään ja lopetin sarjan aktiivisen seuraamisen. Olin jo sanonut ajat sitten, että jos Ulla tai Seppo lähtee sarjasta minä lopetan sarjan seuraamisen. Nythän taisi käydä niin, että Ullan jatkaminen on kiikun kaakun. Sarjassa ei ole enää oikeastaan ketään ns. vanhojan hyviä hahmoja, kuten tuho nelikko (Silja, Saku, Miia ja Kalle) ja muut hyvät vanhat hahmot. Kaikki kaikkosivat jonnekin.

SPOILAA niin uusia kuin vanhojakin jaksoja...

Vanhat jaksot olivat paljon parempia, koska niissä hahmoille sentään tapahtui jotain hyvääkin. Nyt uusissa jakoissa kaikkien elämä on pelkkää alamäkeä. Ulla ja Seppo erosivat, Elina ei saa lasta/miestä, Geeli kaatui, Jenni ja Ami erosivat (väliaikaisesti[ko?]), Ossi häädettiin Snowteamista, Ismon kauppa meni konkkaan, Laura ei päässytkään naimisiin... Mitä vielä näitä löytyy. Olihan niissä vanhoissakin jaksoissa pahaa, mutta sitä ei ollut kokoaikaa. Jotenkin tuntui, että se kaikki paha kaatui muinoin aina Ismon niskoille. Ismo on symppis hahmo ja hänelle tapahtuu jatkuvaan jotain pahaa. Ensin vaimo kuoli, sitten tytär, poika muutti toiselle puolelle Suomea ja sittemmin toiselle puolelle maapalloa. Aina kun Ismo löysi naisen itselleen nainen katosi jotenkin. Ensin sarjassa Ismo kihlautui pastorin Rauni Koivukujan kanssa. Hänhän lähti maailmalle ja he ilmeisesti erosivat. Sitten tuli Jaana Nieminen ja hehän erosivat myöskin. Irma tuli myöhemmin ja eihän heilläkään juttu luistanut. Sitten Ismollahan oli tämä nettideitti. Jäikö joku mainitsematta? Ismolla on muuten ollut sarjassa aika monta naista.. :)

Hahmoista pidän ehkä eniten juuri tästä katastrofi nelikosta eli Silja ja Saku Saliinista sekä Miia ja Kalle Laitelasta. He olivat loistavia erilaisine tempauksineen. Heidän toilailuita oli mielenkiintoinen seurata. Elina on myös yksi lempparini Ulla äitinsä lisäksi. Camillasta en ole koskaan pitänyt, hän oli jotenkin aivan liian lipevä ja epämääinen hahmo. En myöskään ole koskaan pitänyt Aamusta, Teemusta ja Inkasta.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
Salatut elämät
« Vastaus #71 : Elokuu 08, 2006, 18:35:33 »
Spoilaan niin uutta kuin vanhaakin

Seurasin sarjaa intensiivisesti silloin "vanhoina kunnon aikoina", silloin kun mukana olivat kaikki Miiasta Sakuun ja Siljaan sekä Akiin. Silloin niitä jaksoi seurata, sillä oli nuori ja sellaiset juonikuviot ja rakkausongelmat kiehtoivat "nuorta mieltä". (Hyvä on, en ole vielä mikään raihainen vanhus mutta anyway ^^) Lopetin kuitenkin aktiivisen seurannan näiden hahmojen sarjasta poistumisen jälkeen. Viimeinen naula Salkkarifanitus arkkuun oli se, kun Seppo ei ollutkaan Elinan isä sekä Camilla/Ken häät sun muut. Todella saippuaaa. Sen jälkeen en ole oikeastaan pahemmin seuraillut, mitä nyt kerran kuukaudessa tylsyyden hetkellä katsonut yhden jakson ja palannut kärryille. Ihan Kaunarit - meininkiä.

Nykyiset juonikuviot sijoittuvat lähinnä Ulla/Seppo/Irma sekä Katri/Riku/Taneli ja Ossi/Rikun äiti (yäk) akseleille. Siis, ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja nyt jos se Ullakin nyt kualla kupsahtaa (jota epäilen vahvasti, sillä se on melkeinpä pakotettu kirjoittamaan jatkosopimus vielä vuodeksi), niin ketä sarjaan jää, siis näitä vanhoja?
Elina, Seppo, Ismo, Jenni? Muita?

Luin tänään (8.8) Ilta-Sanomista, että Jaana Saarinen alias. Maarit Salin palaa sarjaan parin vuoden tauon jälkeen. Maarithan lähti aikanaan Amerikkaan tyttärensä Siljan kanssa ja olisi nyt palaamassa takaisin kuvioihin. Saas nähdä, kuinka Maarit sopeutuu sarjaan takaisin, sillä eihän siinä enää oikein ole ketään "Maaritin tuttua". Jukka on poissa, samoin Maaritin lapset, Hanna sekä Maaritin salarakas Kari. Ehkä Maaritille ja Ismolle kehitetään jotain?^_^

//EDIT Tuli mielee tällaisia Salkkareiden ikuisuuskysymyksiä:
*Miksi ne aina käy syömässä Kentaurissa/(ent.Barbaari) mutta jättää lähes aina ruuat ja juomat koskematta?
Entäs vanhoissa jaksoissa? Ne kävivät bailaamassa aina Geelissä ja jumppaamassa siinä kuntosalissa, jossa Hanna oli töissä.
*Miksi Sauli kasvoi yhdessä hujauksessa mutta Aamu ja Teemu jumittuivat siihen amis/lukio akselille?
*Ne ei koskaan vaihda lakanoita o_O
*Miksi Laura ei ollut Hannan hautajaisissa, vaikka he olivat sydänystäviä?
Pakko on paras muusa.

Skar Phran

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #72 : Elokuu 08, 2006, 20:50:42 »
Olen seurannut salkkareita aika paljon niiden alusta alkaen. Vaikka se onkin aivan täynnä hömppää niin täytyy sanoa, että siihen jää koukkuun :D

Pidän jotenkin enemmän vanhemmista salkkari-jaksoista. Uudet henkilöt ovat mielestäni jotenkin ärsyttäviä, eivätkä juonenkäänteet ole enää niin sykähdyttäviä. Kuitenkin alan varmasti seuraamaan uusia jaksoja kun ne 14.8 taas alkavat. :)

Poissa Rex

• Vuotislainen
Salatut elämät
« Vastaus #73 : Elokuu 10, 2006, 12:10:53 »
Luonnollisestikin viesti SPOILAA.

Oon seurannut Salkkareita aktiivisesti lähes viiden vuoden ajan. Uusintoja olen katsellut edellisinä kesinä paljonkin, mutta tänä kesänä on vähän jäänyt. Nyt kun uusinnat ovat siinä kohtaa mistä reaaliajassa aloitinkin, niin tiedän koko taipaleen. Joka tapauksessa: olen koukussa sarjaan. on hyvin mielenkiintoista seurata erilaisten hahmojen juonikuvioita ja elämäntilanteita.  Sarja on joissain paikoissa teennäinen ja ontuva, mutta vaikka koukussa olenkin en anna asian häiritä. Salattujen alussa juonikuviot olivat parempia, sitten alkoi huonontua pikkuhiljaa mutta nyt on taas taso nousussa. Monia hyviä näyttelijöitä on/on ollut, kuten Piitu Uski (Laura), Maija-Liisa Peuhu (Ulla) Teemu Lehtilä (Aaro), ja kun näitä vertaa kokemattomiimpiin Janne Vakioon (Riku) tai vaikka raivostuttaviin lapsinäyttelijöihin Wilhelmiina Seppään (Oona) ja Risto Törhöseen (Niko), huomaa kokemattomampien onutuvuuden... Mutta taso parantuu harjoittelemalla, ja nykyisin Vakio on jo ihan hyvä. Lapsinäyttelijöistä en sano samaa, en tiedä miksi Oonalla ja Nikolla on toisinaan niin pöljät vuorosanat, mutta niitä ei edes voida pelastaa, koska Oona lässyttää ja on teennäinen kuin mikä, Nikon ääni taas on samanlainen koko ajan, niin typerä ja yksitoikkoinen. Mutta ovathan he herttaisia lapsia...

Joo, eli jännittää nyt mitä käy, Ulla ainakin jatkaa mutta Riku tietääkseni häippäisee? Maarit palaa jossain vaiheessa, näin luki iltalehdessä/sanomissa... Aaronkin hahmo palaa ilmeisesti ensi vuonna, Wikipedian mukaan... en sitten tiedä, onko jälkimmäinen totta mutta Maaritin paluu on..

Onko moni täällä nähnyt salkkareiden mainosta? Jos ei ole, mainoksessa Tanja itkee ja Ossi herättelee Ullaa, kunnes näytetään hieman sairaalan tapahtumia... Onkohan mutten uusi tunnari tiedossa, tietääkö kukaan? Mainoksessa soi ainakin vanha...

Graffin

• Ankeuttaja
Salatut elämät
« Vastaus #74 : Elokuu 12, 2006, 14:03:15 »
Katsoin Salkkareita alusta lähtien ja aion seurata vieläkin kun ne maanantaina taas jatkuu.

Miia oli paras sarjassa, harmi kun juuri Miia kuoli... Itseäni alkoi itkettää kun katsoin kesällä niitä uusintoja, kun se Inka lauloi sitä Miian Laulua niissä hautajaisissa...
Hyi, Aarosta en pitänyt yhtään. Se oli niin inhottava ja salaperäinen ja juonitteleva ja silleen...

Hyvä sarja, siihen todellakin jää koukkuun :D