Kirjoittaja Aihe: Hiphop/rap  (Luettu 12343 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lingwé

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #25 : Syyskuu 22, 2003, 16:15:07 »
Juu, kyllä rap-ja hiphop muhun uppoaa :)

Tykkään enemmän sellaisesta "melodisesta" rapista, kuin sellaisesta että "lauletaan" vaan mitä sylki suuhun tuo. Ja must on sööttiä kun sellaset eh.. kovanaamat laulavat tunteellisia ja herkkiä biisejä.

Eminenm on hyvä, (ootteko muuten huommanneet, että joissain sen biiseis on aika samanlaisia biittejä, tai melodioita... äh, what ever...)
nas´n I can, on huippu,  ja lisäksi tykkään myös paljon sellaisista ei-niin-tunnetuista hiphoppareista...

Suosittelen Save the last dance- elokuvan soundtrackia, se on tosi hyvä!
Luonnehtisin sitä sellaiseksi "kevyeksi" hiphopiksi...

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Hiphop/rap
« Vastaus #26 : Syyskuu 22, 2003, 18:21:56 »
Juuh, räppiä tulee kuunneltua edelleen aika paljonkin. Tosin ei yhtä paljon kuin tuon edellisen viestin aikana... Räppäreiden lyriikat koskevat usein asioita, jotka ovat ehkä arkoja mutta hyvin ajankohtaisia maailmassamme.

Minun mielestäni on typerää haukkua räppäreitä sen takia, että he muka haukkuvat naisia. Esimerkiksi Eminemillä tuskin on kovin hyviä kokemuksia naisista, miksei hän saisi mielipiteitään ilmaista. Sitä paitsi lyön vaikka vetoa, että jos naiset "haukkuisivat" miehiä biiseissään, ei siitä nostettaisi niin suurta meteliä. Tarkoitan että ihmiset yleisesti ottavat hirveän raskaasti sen, jos joku ilmoittaa julkisesti pitävänsä naisten vartaloista, eli toisin sanoen hän vain sanoo ääneen sen mitä monet muut ajattelevat.

Räp on myös musiikkigenre, joka herättää ajatuksia ainakin minussa. Monesti pysähdyn miettimään, että olipas hyvin sanottu tai että mitäköhän tuo tuolla tarkoitti.
En voi kuitenkaan kieltää sitä tosiseikkaa, etteikö räp olisi joskus hyvin yksitoikkoista sössötystä, ja biiseissä menee sekasin kun kaikki ovat melkein samanlaisia. Mutta sitä sen kai kuuluukin olla, ja jos todella pitää räpistä, niin se ei haittaa. Ja jos jäät kuuntelemaan biisien sanoituksia, niin siitä voi löytyä ihan asiaakin. Sillä yleensä ainoat sanat, jotka ei-räpistäpitävä ihminen löytää räp-musiikista, ovat suunnilleen jotain "joujou, hei, mään, mä niinq silleen ja joujoujou". Ei se ole pelkkää sellaista, todellakaan. Yhtä hyvin minä voisin sanoa etten löydä esim. popista muita sanoja kuin "uh ah uh ah, ou jeee...". (mutta minä kyllä löydän popista muitakin sanoja, älkääs katsoko noin!)
Siis räpissä kyllä on sanomaa, enemmän kuin luulisi. Mutta jos on sillä asenteella että "ei tää kuitenkaan ole hyvää..." niin suosittelen jättämään väliin. On osattava pitää siitä räppäreiden ihan omasta tyylistä, siis minun mielestäni. Ihan sama minulle pidättekö vai ette, mutta minä pidän :)

Niin. Suomihiphop ei minuun oikein iske. Ei, ei todellakaan. Ei suomalaiset osaa, se on selvä tosiasia!

Itse kuuntelen edelleen artisteja Eminem, Dr. Dre, Nas, 50 Cent, Snoop Dogg... jne.jne. Niitä on tullut kyllä lisää tuon viimeviestin jälkeen ^___^ Muutamia heidän levyjäänkin löytyy, ja niitä tulee kuunneltua ihan hirveästi joka päivä. Dr. Dre feat. Eminem & Xzhibit, What's the Difference Between, on todellakin huippu biisi. Samoin Melkein kaikki Eminemin tuotanto on aivan upeaa, ja 50 Centin uudemmat biisit ovat aivan mahtavia. No juuh. Tästä tulisi vielä todella pitkä lista, jos jatkaisin sitä vielä, joten erhh ^___^;; Ehkä lopetan...
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Selidor

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #27 : Syyskuu 22, 2003, 20:29:21 »
Hjup, min kuuntelen hiphoppia ja rappia. Harrastan streetdancea ja sieläkin tulee sitä kuunneltua7kuultua. Ja jos tanssitunnilla kuulee jonkun hyvän kappaleen tai ihastuu johonkin räppäriin (öh..) siitä levystä pitää ottaa selvää ja jos se on niiin hyvä nin levy pitää tietysti hankkia! Eminemiä rupesin varmaan ensin varsinaisesti kuuntelemaan tai hankin sen levyn. Nyttemmin ostin yhden levyn (POD) vain siksi, kun yyhdellä Mikolla oli se levy leirillä.. On hyviä räppäreitä ja huonoja räppäreitä.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
Hiphop/rap
« Vastaus #28 : Syyskuu 23, 2003, 17:00:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Darine"
hiphop on elämäntyyli, johon kuuluu neljä elementtiä; b-boy(breikkari), dj, mc ja rap. eli siis rap musiikkia joka on vain osa hiphoppia..

Eli siis, hiphop on mitä eletään, rap mitä lauletaan. Ja ne neljä elementtiä ovat b-boy, dj, mc ja graffit eli grafiitit, mitkä muuten ovat kai Suomessa lailla kiellettyjä. Jossain luin, että siitäkin voidaan jo rangaista jos omistaa väripurkin, mutta en ihan usko siihen. Tuli vaan mieleen.

Elieli. Kuuntelen jonkun verran räppiä, lähinnä suomihiphoppia (Avain, Skandaali, Rähinä, RDN, Pikku G, Kapasiteettiyksikkö, @junkmail...). Ulkomaisia en niinkään kuuntele, ehkä jotain Eminemiä, Cypress Hilliä ja 2pacia. 2pacista sen verran että herran lyriikat ovat aivan mielettömän hyviä ja osuvia. Hän oli nero mitä lyriikoihin tulee. Tietenkin siellä on niitä uhoamislyriikoita, mutta juuri tässäkin tpcissa mainittu Changes on loistava osoitus hänen neroudestaan. Or maybe it's just me.

Suomalaisista Avain muuten muistuttaa paljonkin 2pacia. Hänkin riimittelee poliittisista asioista ja yhteiskunnan ongelmista (ja nyt tulee valituksia, että eihän Suomessa mitään isoja ongelmia ole ja että Avain vain isottelee...). Mutta kuunnelkaa sanoja. Älkää jääkö kiinni siihen miltä ne näyttävät, sillä vaikka usein sanoitukset näyttävät aggressiivisiltä, niillä on joku pointti. Se pitää vaan tajuta sieltä. Kaiken uhoamisen alla on aina pointti.

Ja tästä "nehä vaa uhoo ja kehuu itseää, on joo tosi siistii". Suomessa ei kukaan saisi kehua itseään, silloin aina samantien pissipää ja itsekeskeinen jne. Ei kaikkea kuitenkaan pidä ottaa vakavasti, esim. Skandaalin jotkut biisit pitää ottaa huumorilla. Skandaali on itsekin joutunut selittämään tätä, että ei hän nyt aina ihan tosissaan ole kun kehuu itseään kuusta taivaisiin, vaan mukana on iso annos huumoria. Ja nyt sitten jotkut teilaavat Skandaalin täysin pelleksi vaikka esim. Ei Pysty ja Hautajaismusiikkia on järkyttävän hyviä lauluja. Skandaali todella tietää mistä riimittää.

Lainaus käyttäjältä: "Avery"

Syy, miksi en pidä suomalaisista räppäreistä on seuraava.
He esittävät kovasti amerikkalaisia ja yrittävät räpätä jostain köyhästä slummielämästä, vaikka ovat kotoisin ihan Suomesta, ja vieläpä useimmiten rikkaasta perheestä.

Tämä yleensä liitetään muuten Avaimeen. Hänellä on isä, joka on asianajaja, ja Roihuvuori ei kuitenkaan ole ihan täysin getto, vaikka... no, kuten Avain on sanonut "itä on itä". Avain kuitenkin antaa realistisen kuvauksen itä-Stadista. Ei Avain ole ikinä sanonut että se olisi täysin getto mutta itä vaan on itä.

Ja räpissä/hiphopissa niinkuin kaikessa kannattaa pitää oma järki aina mukana. Ei kaikkea tarvitse suoraan niellä.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Nelli

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #29 : Syyskuu 27, 2003, 11:36:49 »
The Roots, Common, DMX, Snoop Dogg, X-Zibit ja suomalaisista RDN, Flegmaatikot, Fintelligens, Avain.
Tuossa vain muutamia, joita kuuntelen. Eli kyllä, pidän hiphopista. Kaikki kaverini kuuntelevat sitä lähes 24/7, joten yritäpä siinä olla sitten pitämättä. :P Alussa yritin sitä vastustaa, mutta kuinkas kävikään..
Yhtäkään hiphop-levyä tosin en omista.

Kenian presidentti

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #30 : Syyskuu 23, 2004, 20:30:51 »
Oi oi! Tämä toppicki on kuin minulle tehty! ^^
itse pidän erityisesti Eminemista ja D12:sta..(mahtaneekohan johtua siitä,että Eminemkin on siinä jäsenenä?)
How come on aivan mahtava kappale D12 levyltä D12 world. Ja sitten tämän My bandin musiikkivideo on aivan mahtava!

Eminem on suosikki rapparini. Mutta Sean Paul.. Oih.. Silläkin on pari hyvää kappaletta, mutta Seanin musiikki ei taida olla ihan puhdasta rappia..

50 centin kappale In da club on minusta ainut hyvä kappale jonka olen 50 centilta kuullut..

Sitten vielä suomalaisia rappareita mukaan! Mariska.. Minusta Mariskankin jotkut kappaleet ovat aika hyviä, mutta niitä ei ole kovin montaa..

Muita rappareita ei  kyllä tule enää mieleen..

Mikä sitten rapissa viehättää?
Sitä en teidä.. Se tuntuu "minun jutulta".. Eminemkin laulaa omasta elämästään joka o minun mielestä tuo plussaa ^^ Soundi on tarttuva ja.. mitä muuta osaisin sanoa?

Xeemu

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #31 : Syyskuu 23, 2004, 22:08:58 »
Täällä kun kaikki lähinnä näyttävät iloitsevan topikin olemassaolosta niin latistetaan tunnelmaa.

En pidä rapista/hip hopista tai miksi ihmeeksi sitä nyt oikeaoppisesti kutsutaankaan yhtään.

Eihän se ole edes musiikkia, kun koneella väännetään tai räkätään vinyylilevyjä pyörittämällä niitä eestaas... Kaiken maailman neekerit saavat blingblingejä kaulat täyteen kun vaan löytyy kone jolla vääntää jotain musiikkia ja tarpeeksi sanoja, joita laittaa peräkkäin.

Vakio

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #32 : Syyskuu 24, 2004, 00:16:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Xeemu"
Eihän se ole edes musiikkia, kun koneella väännetään...

Piano on kone. MPC on kone. Kerro minulle ero.

Jos vastaat "mutta MPC:ssä tarvii vaan painaa nappuloita", koen suurta houkutusta painella pianon nappuloita otsallani.

Xeemu

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #33 : Syyskuu 24, 2004, 14:51:44 »
Lähinnä tarkoitin tietokonetta, mutta nyt kun otit asian puheeksi.

Rummut kuuluu tehdä hakkaamalla kapuloilla rumpuja, ei painamalla nappia.

Piano on huono verrattava MPC:hen joten puhutaan mieluummin syntikasta... Eihän varsinaisesti ero suuri olekaan, mutta mielestäni musiikin tulee jotain muutakin kuin tukutuku-biittiä ja joitain merkillisiä syntikkapimputuksia siellä täällä.

Tämä on kuitenkin oma mielipiteeni ja ilmaisinsen ehkä huonosti, mutta kuitenkin. Tämä on siis vain oma näkemykseni.

Irtzi

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #34 : Marraskuu 14, 2004, 11:27:19 »
ite kuuntelen enimmäkseen rappia ja hiphopia, elikkäs Eminem, Fintelligens, RDN, Skandaali, @junkmail,  50 cent ja semmosia..

Mara

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #35 : Marraskuu 14, 2004, 17:07:18 »
Minä olen vasta parina viime vuonna alkanut tykkäämmään rapista/technosta kaverini ansiosta.
 Eniten pidän Eminemistä, D12, 2pac, Sean Paul, 50 cent ja eräs venäläinen rappari en muista kuka. Noilla henkilöillä on erittäin hyvät biisit ja sanoitukset. Minä en pidä yhtään suomalaisesta rapista, en tiedä miksi mutta se ei vain kosketa...

Rap mitä se on?
- musavideoissa vähäpukeiset neiset heiluttelee takamustaan artistin vierellä (pään pyöritys)
- autoja
- hyviä biittejä
- show bisnestä

Irtzi

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #36 : Marraskuu 15, 2004, 18:57:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Sirius"

Rap mitä se on?
- musavideoissa vähäpukeiset neiset heiluttelee takamustaan artistin vierellä

pitääpäs alkaa nyt pilkkua viilaamaan ( ei henk.kohtaistai ;D) mutta eiköhän se melkein jokaisella musiikkivideolla ole tyypillistä että akat riehuu mahd. vähäisissä vaatteissa ja ukot pukeutuu ku ois pakkasta, musiikki tyylistä riippumatta...

Poissa Citrus

• Vuotislainen
Hiphop/rap
« Vastaus #37 : Marraskuu 15, 2004, 19:16:46 »
Kyllä... Meikätyttö fanittaa hoppia ja rappia...

Meikä kuuntelee Emppua(Eminemiä), Ezkimoa(älkää kysykö, ette saa selväjärkist'ä vastausta...), puolikasta dollaria, Usheria... Ahh... Emppu ja Usher... Ihanaa.

Rappi ja hoppi vaan iskee. Ei sitä tavallaan osaa selittää ja(anteeksi jos joku loukkaantuu) mää vaan en jaksa ´kovin pitkään kuunnella mitään purkkapoppia... Sitäpaitti rapissa/hopissa on ainakin joskus joku sanoma...

Trudy

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #38 : Marraskuu 16, 2004, 16:26:01 »
Minää kuuntelen Eminemiä, Xzibit menee, ja jotkut muutkin.. Tupac jne. Mutta esim. 50 Centtiä _en_ pysty kuuntelemaan. Se on kamalaa. Mutta Eminemiä siis pääasiassa. Sitä on tullut kuunneltua nyt vähän yli 3 vuotta..

pikkuruinen homssu

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #39 : Marraskuu 16, 2004, 18:20:04 »
Suomalaiset räppärit kuuseen. Räppi ja hip hop on parempaa ku ei ymmärrä kaikkea mitä ne sanoo xDD.

Hip hoppia tulee harrastuksen puolesta ladattua koneelle, yksittäisiä lauluja kuten Tipsy, Trick Me, Lean back ja vastaavia. Eminemiä löytyy sitten vähän enemmänkin, peräti kolmen laulun verran =DD. Kulttuurina en tykkää, mutta musiikki on jees hyvää, rytmityksenkin ja harrastuksen puolesta.

Shii

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #40 : Marraskuu 16, 2004, 21:56:03 »
Tietenkin sitä Rappii kuuntelee. En osaa kuvitella elämää ilman sitä. ^^

Swollen Members, Dilated People kuuluvat lembibändeihin, vähän tuntemattomampi mutta juu. ^^
Sitten tietenkin Eminem, D12 ja Cypress Hilliäkin tulee kuunneltua.

Suomalaisesta rapista en niinkää pidä.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Hiphop/rap
« Vastaus #41 : Joulukuu 04, 2004, 16:02:13 »
Kirjoittelinkin tuonne Eminem-topiciin jo jotain...

Mutta siis, kuuntelen rappia vain Eminemin verran. En ole oikein innostunut muista rappareista. Pikku G:n pakkokuuntelua harrastin vuosi sitten, kun pikkusisko fanitti. Voisin sanoa, että Henkalla sitä oikeata asiaa on, mutta en kuitenkaan juurikaan pidä henkilöstä... (elkää kyselkö miksi)

Toisinaan en voi ymmärtää rappia, kun siinä ei varsinaisesti lauleta, toistetaan vain lyriikoita, jotka ehkä rimmaavat, mutta kaikenlaista musiikkia kuitenkin on, sille ei voi mitään. Mutta Eminem sen osaa. Eiköhän siitä kerro se, että hän on maailmanlaajuisesti varmaan ainoa (?) menestynyt valkoinen rappari.

Fifty Cent

• Ankeuttaja
Re: Hiphop/rap
« Vastaus #42 : Joulukuu 04, 2004, 19:26:33 »
Lainaus käyttäjältä: "nanna"
Eli siis kuunteleeko kukaan teistä rappia, Dr.Dre, Eminem, Xzibit, Snoop doog ja sellaisia? Minun velikultani on 'pakkoittanut' minut pitämään näistä, koska sitä kuuluu joka päivä täällä talossa aika kovaa, että.

En kyllä oikein tiedä miksi edes pidän rapista, eihän sen mukana voi edes hirveästi lauleskella, mutta jokin siinä vain iskee. DMX taisi olla ensimmäinen ulkomaalainen rappari (lukuunottamatta Eminemiä), josta aloin pitämään.

Muuten Dr. Dre feat. Xzibit & Eminem: Whats the difference between on aivan tosi hyvä. Siinä se saundi on jotenkin sellainen tosi hauska ja muutenkin hyvä. Kannattaa tutustua!

Tänne saa kirjoittaa siis kaikesta hiphoppiin liittyvästä, ettei tule miljoonaa samaa aihetta käsittelevää topicia.
`Amon´

*Muoksis*

Unohdin aivan Tupacin. Ah, voiko ihanampaa ihmistä maanpäältä löytää? Kuvitelkaa nyt sitä elämää, neljä vuotta linnassa, pari kertaa näitä ampumisyrityksiä ja lopulta se sitten 25-vuotiaana kuoli.
Tupac kirjoitti pienenä runoja ja tanssi balettia, oikein itku tulee, kun ajattelee sitä miestä.
Tupac 4-ever

Joo, kuuntelen rappia, todella paljon. Mieluiten: 50 Cent, G-Unit, DMX, Young Buck, Eminem,Snoop, B.I.G. ja tietenkin Tupac Amaru Shakur.

Voisinpas hieman kertoa Tupacista:

Eli hän syntyi vähän sen jälkeen, kun hänen äitinsä, Afeni Shakur oli voittanut oikeus-jutun yksin. Rakasti näyttelemistä, mutta lopulta kääntyi rappaamaan. Hän kirjoitti runoja paljon juuri sen takia kun he joutuivat muuttamaan paljon, hänellä ei ollut kavereita. Hän meni ilmaisutaidon lukioon/opistoon mikälie onkaan. Siellä hän sai elinaikaisia ystäviä, ja lähti rohkeammin rappaamaan. Lopulta Shock G otti hänet Digital Undergroundiin, ja siitä lähtien mies on jyrännyt tiensä legendaksi. Ensimmäinen Death Rowssa tehty levy myi 2 miljoonaa kopiota, seuraava 9 miljoonaa... Vankilaan mies joutui mutta ei ollut siellä kuin 11kk.

Harmittaa niin hemmetisti että häntä ammuttiin! Jos haluatte perehtyä hänen elämäänsä, katsokaa hänestä tehty dokumentti: Tupac Resurrection

Mahtava tyyppi.

Edit: 50 Cent on loistava, koko CD Get Rich or Die Tryin' on loistava. Uskomatonta että ette hänestä tykkää!

Edit#2: Unohtui vielä sanoa että Tupacin uusi levy "Loyal To The Game" tulee jenkeissä kauppoihin 15 joulukuuta.

Poissa Wicked Beast

• Sus
  • Vuotislainen
  • Lost and searching
Hiphop/rap
« Vastaus #43 : Joulukuu 30, 2004, 22:54:14 »
Ja vielä tuosta "itsensä kehumisesta", mikä useimpia ihmisiä rapissä ärsyttää. Siis se ei ole niin iso juttu. Eli siis se tietynlainen uhoaminen vähän niinkuin kuuluu siihen hommaan, eikä sitä ihan niin tosissaan kannata aina ottaa, koska joskus se onkin ihan vaan läppää... Eli olen siis Starpiksin kanssa samaa mieltä... :)

Itse en ennen kuunnellut hoppia oikeastaan ollenkaan, mutta nyt mä oon kyllä jäänyt pahasti koukkuun Avaimeen ja Kapasiteettiyksikköön :) Kiitokset siitä rakkaalle serkulleni :) Avaimeen vielä enemmän, Punainen tiili on ihan huippu minun mielestä :) Odottelenkin tässä jo seuraavaa levyä, jos sellainen on tullakseen...

Ja onko joku joskus tosiaan käsittänyt Avaimen jutut jotenkin väärin, kuten jonkun (en muista kenen) postista vähän kävi ilmi? Mä olen kyllä ihan alusta alkaen onnistunut ymmärtämään Avaimen oikein, ei ole kai koskaan tullut mieleenkään että se jotenkin esim. kritisoi poliiseja ja yhteiskuntaa turhanpäiten tai jotain, tai että se on vaan pelle joka ei tiedä mistään mitään... Mun mielestä Avain puhuu (no puhuu ja puhuu) ihan täyttä asiaa, koski se sitten mitä tahansa. Varteenotettavaa kuunneltavaa sanoisin...

Muoksin ehkä myöhemmin lisää, nyt oli vähän katkonaisia ajatuksia...
|| Weasley is my king ||
I am Wolf. It is my cry you hear in the night, My eyes that gaze at you from the shadows. It is my heart that beats in your Soul, My strength that makes you whole. I am Wolf. I am in you. You are in Me. We Are Wolves.

Minsku

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #44 : Tammikuu 01, 2005, 22:06:28 »
Kuuntelen hiphoppia. ^_^ Harrastan nimittäin myös hiphoppia, joten se kuuluu asiaan.

JokaMaunRae

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #45 : Huhtikuu 04, 2005, 17:50:57 »
Mäkin myönnän kuuntelevani rappia, onhan sitä tullut soitettua vähän liikaakin. Alkaa jo cd-soitin kärsiä xD

Muhun iskee lähinnä nää ulkomaalaiset, jotenkin suomalaiset ei vaan oo niin aitoja. Yrittää matkia amerikkalaisia -> lopputulos on aika surkea. Poikkeuksena voin mainita esim. Avaimen ja Kapasiteettiyksikön. Näihin oon tykästynyt jo vähän liikaakin :)

Mutta siis mistä mä tykkään? No, parhaimmat on 2pac, 50 Cent, Avain, Black Eyed Peas, Cypress Hill, D12, Dr. Dre, Eminem, Ja Rule, Jedi Mind Tricks, Jurassic 5, Kapasiteettiyksikkö, Konala Cartelli, Kool Keith, LL Cool J, Nelly ja Snoop Dogg.

Kaikkihan lähti liikkeelle Eminemistä, kun kuulin sitä joskus pipo ja hanska-aikana :D
En enää muista tarkkaan millon, mutta NRJ:ltä kuulin joko The Real Slim Shadyn tai Like Toy Soldiersin ekaa kertaa. Tais olla joskus viime syksynä.. x)
Siitä lähtien oon sit rappia aika aktiivisesti kuunnellut, veljen varastoista löytyi lisää rappareita ja siitä se mun innostus rappia kohtaan lähti :)

Eminem mun pitää nostaa kunniapaikalle, se on nimittäin ensimmäinen ja luultavasti paras rappari jonka tiedän. Sen biiseissä kaikki vaan on kohdallaan, melodia, sanat ja voih, se ääni <333
Siis vois melkeen sanoa, että Eminem on mun idoli ;)

Cinnamon

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #46 : Huhtikuu 05, 2005, 22:01:40 »
Argh, niin monta asiaa ylläolevissa viesteissä, joihin haluaisin puuttua! En vain jaksa vaivautua nyt. Sanon vain sen verran, että laajentakaa toki hieman musiikkitottumuksianne. Minusta ei voi sanoa pitävänsä kaikesta hiphopista tai räpistä (iha kumpaa termiä nyt sitten haluattekaan käyttää), jos kuuntelette vain ja ainoastaan niitä eniten pinnalla olevia artisteja.

Ei siinä mitään, onhan esimerkiksi Eminemillä asiallisia sanoituksia ja 50Centillä muutamia erittäin kovia clubibängereitä, mutta kovin yksipuolinen kuva teille jää, jos vain näihin eniten kaupallisiin artisteihin tutustutte. Tämä ei kuitenkaan tarkoittanut, etteikö kaupallinen artisti voisi olla hyvä. Tunnen kyllä nämä täysin idioottimaiset väitteet, että "aidot hoppipäät kuuntelevat vain undergroundräppiä". Suomessa etenkin vallitsee tuo ilmiö. Muistan esimerkiksi, kuinka vielä 5 vuotta sitten jengi hehkutti silloin vielä todella underground suosiosta nauttivaa REdramaa, että hän on Suomen kovin englanniksi räppäävä mc. Arvostus laski sitä mukaa, kun mies sai enemmän suosiota ja paikkansa NRJ:n soittolistalta, vaikka äijä tekee hyvää musaa edelleen. Naurettavaa.

Omat mieltymykseni (luettelen vain muutamia all time suosikkejani):
Nas (aina yhtä kova, ei yhtäkään floppia uran aikana), Jay-Z (ja sen kadehdittavan kaunis tyttöystävä), Mobb Deep (Nosturin keikka ei ollut kovinkaan kohauttava, mutta Shook Ones Pt.II saa aina liekkeihin), Gangstarr (legenda), Elastinen ja Iso-H (molemmat parhaimmillaan soolona, Hoon sooloa venaillessa...), Brandon (tästä äijästä tullaan vielä kuulemaan ja paljon!).

Huomenna Lloyd Banksin keikalle Studio 51:seen, toivottavasti miehellä on G-Unit vahvistuksia mukanaan. Tiedossa siis bileet!

JokaMaunRae

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #47 : Huhtikuu 10, 2005, 12:56:04 »
Cinnamon: En siis tarkottanut, että tykkään kaikesta rapista ja hiphopista, koska oon kuullut vasta murto-osaa kaikista rappareista, eli siis juuri noita pinnalla olevia. Tarkotin, että rap-musiikki yleensäkin iskee muhun.
Oli pakko tulla selventämään x)

Poissa leevei

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Hiphop/rap
« Vastaus #48 : Huhtikuu 12, 2005, 17:48:22 »
Lainaus
Eikös Snoop Dogg ole jo yli 30? onkohan se vielä nuorisoa? ^^ ja muutenkin niitä vanhempia räppäreitä löytyy.. ja yleensäkin ottaen.
Niin. Vanhin jonka tiedän on 78-´vuotias. Hän kyllä on tehnyt vain yhden biisin. Joku Aira Samulin tai siihen suuntaan.

Omat suosikit: KY ja Eminem.

Nii ja kyl se Aira teki ihan vitsinä sen Rap biisin teki (kai). Mut ei se silti ollu musiikin päälle puhumista.

MUOKKAUSTA: muokkasin myös iän. Musiikin päälle puhumista on esimerkiksi Tommy Tabermanin Kiitti V*tusti

Muokkausta: Mitä. En ole mauninnut Fintelligensiä. Paras
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2007, 16:28:06 kirjoittanut leevei »

Cinnamon

• Ankeuttaja
Hiphop/rap
« Vastaus #49 : Huhtikuu 14, 2005, 16:42:11 »
[/quote]Niin. Vanhin jonka tiedän on 90-´vuotias. Hän kyllä on tehnyt vain yhden biisin. Joku Aira Samulin tai siihen suuntaan.[/quote]

Olihan tämä vitsi? Hahah, kieltämättä päivän paras lohkaisu.. :DD Aira Samulinko räppäri? Puhummeko nyt samasta Airasta, siitä punahiuksisesta tanssiopettajasta? Sitäpaitsi Aira ei käsittääkseni ole vielä lähellekään 90 v. Propsit Airalle, siinä on nainen joka uskaltaa repäistä, vaikkakin tuo kyseinen kipale saattaa aiheuttaa sydäreitä nuoremmillekin.

Musiikin päälle puhuminen ei ole räppiä. Minulle on ihan sama, jos joku julkkis, kuten Aira Samulin tekee huumorimielessä "räppibiisin", mutta koittakaa nyt erottaa nämä huumorijutut todellisuudesta. En minäkään ole Alicia Keys, vaikka kuinka hoilottaisin lauluja ja pimputtaisin pianoa samalla.. :)