Kirjoittaja Aihe: Obskuuri (SPOILAA)  (Luettu 1007 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
Obskuuri (SPOILAA)
« : Tammikuu 13, 2017, 13:07:45 »
Katsotaan josko tästä aiheesta saisi vähän enemmänkin pohdintaa kuin se mitä tuolla mielipide elokuvasta topicissa on... Voi sitä ainakin yrittää herätellä. Minusta obskuuri on sinällään mielenkiintoinen. Eli olkaa hyvä, topic jossa voi pohtia ja kysellä muiden mielipiteitä ko olennosta ja tarkistaa muistikuviaan siitä mitä siitä nyt sanottiinkaan.

Minulle jäi vähän epäselväksi että tuleeko lapsesta itsestään obskuuri vai tuleeko lapselle obskuuri. Scamanderilla oli laukussaan kuolleen lapsen obskuuri, mikä puhuisi sen puolesta että se on lapsesta erillinen henkiolento, joka saa alkunsa lapsen padotusta taikuudesta. Toisaalta kun Valio riehuu elokuvan lopussa pitkin New Yorkia näyttää enemmän siltä että hän itse on obskuuri. Sanoiko Scamander (tai joku muu) siitä jotain mikä puhuisi selväsit jomman kumman vaihtoehdon puolesta?

Niin tai näin, olen pohtinut että voiko lapsi "parantua" jos hän lopettaa taikuutensa patoamisen ja opettelee/hänet opetetaan hallitsemaan taikuutensa? Vai tuleeko obskuuri jäädäkseen, kun se tulee.

Monet minä mukaan lukien pohtii, oliko Ariana(lla) obskuuri. Minä pitäisin tätä varsin mahdollisena. Ainakin Scamander kertoi että obskuuri syntyy kun lapsi sulkee taikuuden sisäänsä ja niinhän Ariana teki. Samoin Aberfortin mainitsemat taikapurkaukset jollainen koitui Kendrankin kohtaloksi saattoi olla obskuurin riehuntaa. Toisaalta Ariana taisi elää sitten aika vanhaksi obskuurinsa kanssa. Scamanderhan sanoi etteivät he/ne yleensä elä yli kymmentä vuotta ja kai Ariana sitä vanhempi oli. Toisaalta tarkoittiko se että lapsi ei elä yli kymmentä vuotta vai että lapsi ei elä yli kymmentä vuotta obskuurina/obskuurin kanssa? Voisin kuvitella että se tarkoitti kuitenkin sitä ensimmäistä. Eihän kyseessä enää mikään lapsi ole kymmenen vuoden päästä, jos lapsi on vaikka kahdeksan kun obskuuri syntyy. Eihän nyt kuitenkaan varmaan kovin moni sylivauva patoa taikuuttaan.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Obskuuri (SPOILAA)
« Vastaus #1 : Tammikuu 13, 2017, 20:17:49 »
Minulle jäi vähän epäselväksi että tuleeko lapsesta itsestään obskuuri vai tuleeko lapselle obskuuri.

Taisi olla niin, että lapselle syntyy obskuuri; kyseessähän on tavallaan "taikaloinen", joka asettuu elämään lapsessa.

Niin tai näin, olen pohtinut että voiko lapsi "parantua" jos hän lopettaa taikuutensa patoamisen ja opettelee/hänet opetetaan hallitsemaan taikuutensa? Vai tuleeko obskuuri jäädäkseen, kun se tulee.

Saimmekin jo Scamanderin paremman sanan puutteessa pyydystämän obskuurin kautta tietää, että obskuuri voi selvitä, vaikka "isäntä" (vai sanoisiko "kantaja", miten vaan) kuolisi ja näin ollen voisi kuvitella, että obskuurin saa "irti" tai taltutettua myös lapsen ollessa elossa; Newt sanoo Credencelle/Valiolle, että hän voi auttaa tätä ja tavanneensa nuoren tytön, joka kärsi niin ikään obskuurista, joten voisi kuvitella ainakin Newtin uskoneen ja olettaneen, että obskuuri on irrotettavissa kantajastaan. Sitä toki ei selvinnyt, että miten se käytännössä tapahtuu ja että voiko voimien hallinan opettelu niin ikään taltuttaa tämän loisen.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa kitujainen

• bloggaaja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • kitujainen
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Obskuuri (SPOILAA)
« Vastaus #2 : Maaliskuu 30, 2017, 08:29:16 »
Ja mikä se ennustus oli jonka perässä Grindewaldi, vai näkynsä, oli että tämä obskuuri olisi jotenkin harvinainen jne. Yrittikö hän saada sitä hallintaansa aseeksi tms... varmaan ymmärtänyt että kyseessä kuitenkin ajatteleva ihminen, eikä yrittänyt pelastaa ko. henkilöä. Hetken mietin olisiko Voldemortiin mitään yhteyttä tällä oliolla, varjeluksiin tai hirnyrkkeihin. Oliko sillä väliä, että johnny depp Grindewald antoi pojalle kuoleman varjelukset korun, tai eihän se poika sitä olisi ymmärtänyt koska hänelle ole luettu lapsena niitä tarinoita...
Eikö sen obskuurin pitänyt olla vaaraton Newtin mukaan kun se oli eristettynä kantajastaan. Olisipa päässyt tutkimaan sitä.
.com