Kirjoittaja Aihe: Velhomaailman vuosi 2016 - mikä oli parasta?  (Luettu 780 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Velhomaailman vuosi 2016 - mikä oli parasta?
« : Joulukuu 31, 2016, 01:29:54 »
Harry Potter -fanit kokosi yhteen vuoden 2016 velhomaailman tapahtumat.

Vuoden suurin juttu taitaa olla se, että Harry Potter -fandom taas heräsi horroksesta, jossa se on viettänyt muutaman vuoden. Uusia, nuoria faneja ilmestyi mukaan, ja uskon että yhä useampi innostuu velhomaailmasta uuden leffan myötä. Mutta mikä oli sinun mielestäsi vuodessa parasta? Pottermoren paljastukset? Näytelmä tai siihen liittyvä kirja? Uusi leffa? Jokin ihan muu?

Minä, joka aina olen puhunut kirjojen puolesta, olen aivan ihastunut Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -leffaan. Siinä oli ihanaa 1920-luvun henkeä, ja Lisko Scamander oli ihastuttavan sympaattinen hahmo, jota ei voi olla rakastamatta. Ja haisku! Ihan parasta! Tämä leffa on se, mikä minulle jää tästä vuodesta mieleen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2016, 18:30:48 kirjoittanut Taru »
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Velhomaailman vuosi 2016 - mikä oli parasta?
« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2016, 22:50:20 »
Näin vuoden viimeisinä hetkinä on hyvä jäädä miettimään, mitä sitä oikein jäi käteen kuluneesta vuodesta. Itse en osaa mitään yksittäistä juttua laittaa ehdottomaksi ykköseksi, vaan sanoisin, että koko vuosi oli kauttaaltaan hieno: fanit saivat kokea, lukea ja nähdä paljon uutta.

Jos jotain pitää kuitenkin konkreettisesti nimetä, niin sanon tuon Kirottu lapsi -opuksen. Se kuitenkin on itselleni ehdottomasti se kaikista suurin liitännäinen siihen alkuperäiseen. Olen myös itse enemmän kirja- kuin elokuvaihmisiä.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Hopeakettu

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Velhomaailman vuosi 2016 - mikä oli parasta?
« Vastaus #2 : Tammikuu 16, 2017, 23:36:51 »
- - olen aivan ihastunut Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -leffaan. Siinä oli ihanaa 1920-luvun henkeä, ja Lisko Scamander oli ihastuttavan sympaattinen hahmo, jota ei voi olla rakastamatta. Ja haisku! Ihan parasta! Tämä leffa on se, mikä minulle jää tästä vuodesta mieleen.

Tämä! Ihmeotukset ja niiden olinpaikat pomppasi kyllä heti ensikatsomalta lempileffojeni top10-listalle, ja Liskosta tuli heittämällä yksi suosikkihahmoni Potter-maailmassa. :)

Ehkäpä keskustelun voisi laajentaa koskemaan myös ikävämpiä juttuja, vaikkapa yleisesti tyyliin että "mitä kullekin jäi käteen velhomaailman vuodesta 2016", niin saatettaisiin saada laajempaa keskustelua? Itselleni nimittäin tulee viime vuotta ajatellessa ensimmäisenä elokuvan lisäksi mieleen myös Alan Rickmanin yllättävä poismeno...