Kirjoittaja Aihe: Tähdet, tähdet  (Luettu 520 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Tähdet, tähdet
« : Lokakuu 25, 2016, 11:27:41 »
Tähdet tähdet -televisiohjelma kerää lähiviikkoina sunnuntai-iltaisin monet suomalaiset kotisohville. Tähdet tähdet -ohjelmassa erilaisia musiikkityyliä edustavat artistit esittävät joka viikko eri musiikkigenren kappaleita, ja illan päätteeksi vähiten yleisöääniä saanut artisti tippuu. Ohjelmaa juontaa Mikko Leppilampi, ja ”tuomarien” virkaa hoitavat Maria Veitola, Juhani Merimaa sekä viikoittain vaihtuva musiikkigenreasiantuntija.

Nyt meneillään on ohjelman kolmas tuotantokausi. Kisasta ovat jo tippuneet Essi Luttinen, Evelina sekä Eini, ja kisassa tällä hetkellä mukana ovat vielä Antti Ketonen, Arttu Wiskari, Mikko Alatalo, Benjamin, Pete Parkkonen sekä Johanna Försti.

Mitä mieltä olette kyseisestä ohjelmasta? Itse pidän ohjelman ideasta, sillä siinä voi nähdä hienoja musiikkityylien rajoja ylittäviä esityksiä. Osa esityksistä on onnistunut, osa ei ehkä niinkään, niin laulullisesti kuin koreografillisesti. Tanssijat ovat mielestäni onnistuneet tähän mennessä hyvin omassa osuudessaan, mutta puvustus ei aina niinkään - mikä oli esimerkiksi se Arttu Wiskarin Lady Gaga -versiossa nähty asuhirvitys? Mietin myös, saavatko artistit ollenkaan vaikuttaa heidän laulamiinsa biiseihin: vaikka inserteissä kysellään tyyliin ”ai olet valinnut tämän biisin”, on ajoittain artistien vastauksista huokunut se, että heille annettiin kyseinen kappale, eivätkä välttämättä olisi sitä halunneet laulaa. Katsojien twiittejä tosin on mukava lukea.

Entäpä mitä mieltä olette tämän vuoden artisteista? Itse yllätyin Evelinan aikaisesta tippumisesta, sillä mielestäni hän suoriutui hyvin. Jäljellä olevista en niin välitä Mikko Alatalosta, Johanna Förstistä saati sitten Benjaminista: Mikko vaikuttaa jotenkin tasapaksulta samoin kuin Johanna, ja mielestäni Benjamin on porukan huonoimpia laulajia. Omia suosikkejani ovat siis Arttu Wiskari ja Pete Parkkonen, jotka ovat mielestäni onnistuneet tässä ohjelmassa parhaiten.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
Vs: Tähdet, tähdet
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2016, 12:32:30 »
Silloin kun tämä tuli ensimmäisen kerran ajattelin, että tämä on Maikkarin yritys löytää Nelosen Vain elämää-menestykselle haastaja. Muistaakseni nämä ohjelmat tulivat silloin jopa samana päivänä samaan aikaan, mutta kuten tiedetään, Vain elämää porskuttaa edelleen katsojien suosikkina, kun taas Tähdet tähdet on jäänyt vähemmälle huomiolle.

Tämän ohjelman heikkous verrattuna Vain elämään on se, että esiintyjistä ei saada mitään henkilökohtaista vaan he ovat pelkkiä esiintyjiä. Kaikki se välilöpinä on myös aivan turhaa, itse katson tämän Katsomosta siten, että hypin kaiken muun paitsi esitysten yli. Tälläisten kisailuohjelmien aika on vähän ohi, ihmiset eivät jaksa enää innostua samalla lailla kuin Idolsin ensivuosina.

On tässä ohjelmassa silti hyvääkin. Katsoin pari jaksoa tämän vuoden Talentia enkä voinut kuin ihmetellä, mikä tuomareiden funktio siinä on. Kaikille esiintyjille sanottiin samat kommentit, toisin kuin Tähdet tähdet-tuomaristossa. Heiltä sentään irtoaa hyvää läppää jokaiselle esiintyjälle rakentavien kommenttien lisäksi.

Jotain ohjelman katsojakunnasta kertoo se, ketkä menneillä ja tälläkin kaudella ovat pärjänneet. Komeat nuoremmat miehet kuten Waltteri Torikka, Olli Herman, äitien ikisuosikit kuten Jari Sillanpää ja Laura Voutilainen sekä nuorison idolit kuten Roope Salminen ja Diandra. Tietysti nämä ovat ihan kohtuullisesti esiintyneetkin, mutta mahtavia esiintyjiä on myös pudonnut, koska he eivät ole iskeneet katsojakunnan sydämiin. Tämän kauden voittoa veikkaan Petelle, joka on ylivoimaisesti valovoimaisin tämän vuoden kilpailijoista.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Marraskuu 27, 2016, 21:16:31 »
Äsken saatiin uusi Tähdet, tähdet -voittaja, kun Pete Parkkonen äänestettiin kisan voittajaksi. Itse ajattelin Peten olevan vahva voittajakandidaatti jo silloin kun ohjelman artistit julkistettiin, enkä paljoa ollut väärässä: mielestäni hän hallitsi hyvin genren kuin genren ja heittäytyi siihen mitä oli tekemässä. Mielestäni hän oli myös yksi parhaimmista laulajista koko kisassa eli koen voiton menneen ansaitusti hänelle.

Tälläisten kisailuohjelmien aika on vähän ohi, ihmiset eivät jaksa enää innostua samalla lailla kuin Idolsin ensivuosina.

Itse olen puolestani miettinyt, kuinka paljon ihmiset vielä jaksavat äänestää näissä erilaisia ohjelmia varten. Äänestäminen kuitenkin maksaa sen verran, että ei itsellä ole aikomusta lähteä äänestelemään "tyhjänpäiväisiä" asioita.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Marraskuu 29, 2016, 12:22:53 »
Hirveästi ei tullut katsottua ja pyrin välttämään tällaista aikansa ilmiöitä kärttyisästi vastusvalta kuulostavaa negailua, mutta päälimmäinen ajatus tästä kaudesta oli lähinnä se, että Benjamin oli tuolla jonkunasteisten laulajien ja muusikoiden seassa vähän väärässä seurassa. Heittäytymisestä kyllä pisteet sen perusteella mitä näin, vaikkei ääni ja tekniikka oikein riittäneet. Ei kyllä näyttänyt Mikko Alatalollakaan enää pahemmin riittävän... :D Sanottakoon, että Wiskarin kyky vetää lontooksi ja ylipäätään erityyppisiä biisejä yllätti ihan positiivisesti.

Parkkonen on kyllä kiistatta taitava ja heittäytymiskykyinen kaveri, jolla on äänessä voimaa ja tekniikkakin riittää; huomaa, että mies on pitänyt Idols-esiintulonsa jälkeenkin kovasti huolta työkalustaan.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram