Kirjoittaja Aihe: 3 Uutta Oheiskirjaa E-bookina  (Luettu 408 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Adasme

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
  • Tupa: Luihuinen
3 Uutta Oheiskirjaa E-bookina
« : Syyskuu 10, 2016, 20:27:00 »
Harmi juttu kun noita 3 uutta e-book kirjaa ei julkaistakaan paperiversioina kuten oletin aijemmin. Saati sitten edes suomenkielisenä?

Ostin pottermoresta e-bookina nuo kirjaset kun luin ettei niitä tulekaan fyysisenä kirjana. Ajattelin josko pistäisi vkonloppuna printterin sekä musteet koville ja tulostaisi ne edes A4 papruille ns luettavaan muotoon,kun tuo älyluurin/PC näytöstä lukeminen ei inspaa sitten yhtään..

Olisihan se ollut mukavaa täydentää potter-hyllyä näillä uutukaisilla.. (Tuleekohan koskaan noita liemien teko-kirjoja edes e-bookina luettaviksi)?? 

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: 3 Uutta Oheiskirjaa E-bookina
« Vastaus #1 : Syyskuu 10, 2016, 21:19:30 »
Hmm, mitenkäs itseltäni nämä ovat menneet jotenkin ohi - tai jos olen näistä kuullut, niin on nähtävästi unohtunut saman tien.

Mistäpä nämä uutukaiset kertovat, ja mitkä ovat niiden nimet? Kuinka vahvasti linkittyvät varsinaisiin Potter-kirjoihin? Tällaisten asiasta vähän vähemmän tietävien olisi mukava saada myös tietää :)

Mutta mitäpä näistä sitten osaisin sanoa... E-kirjat eivät ole oikein minua varten. Joo kyllä, ne kulkevat kenties helpommin mukana kuin oikeat kirjat, eikä niiden valmistukseen kulu paperia, mutta oikeita kirjoja voi sentään hypistellä mielin määrin, eikä tarvitse tuijotella näyttöä. Ja vaikka Potteristi olenkin, jäävät kirjat ostamatta myös sen takia, että minulla ei ole kielipäätä - jos noita ei siis suomennettaisi.

Tässä pohdinnan tiimellyksessä aloin myös miettimään, kuinkakohan paljon vielä näitä Pottereihin linkityyviä teoksia oikein tulee? Ei sillä, saahan näitä teoksia tulla fanien iloksi. Toisaalta ajatellen, varsinaiset Potter-kirjat oli alunperin "se juttu", eli milloin Pottereilla "rahastus" loppuu? Lisäksi, jos näitä "ekstraosia" tulee ja tulee, laimentaa se mielestäni jonkin verran alkuperäisen sarjan tunnelmia.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #2 : Syyskuu 11, 2016, 19:22:07 »
Ilmeisesti joitakin Pottermoren tekstejä ollaan julkaisemassa lyhyinä e-kirjoina, Pottermoren uutinen asiasta. Tarinoissa pääosassa ovat Pottereista tutut sivuhahmot kuten McGarmiwa. Käsittääkseni nämä tarinat ovat siis jo Pottermoressa aiemmin julkaistuja, joku joka on enemmän seikkaillut Pottermoressa vahvistakoon tämän.

Viesti, jonka kirjoitin jokin aika sitten Pottermore-topikkiin. Kun olet Adasme lukenut nämä, niin tule toki kertomaan mitä pidit.

Toisaalta on ihanaa välillä saada uutta Potter-materiaalia ja palata siihen rakkaaseen maailmaan, mutta olen myös sitä mieltä että sarja pitäisi jo jättää rauhaan, koska kaikki uudet julkaisut jakavat fanien mielipiteet, vaikka kaikki olisivatkin vannoutuneita alkuperäisten kirjojen faneja.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Adasme

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Syyskuu 17, 2016, 10:15:45 »
No kävipä köpelösti kun aloitin ekaa e-bookia tulostaa,muste loppui kesken ja en ole pystynyt hommaan uusia mustekasetteja (5 kpl) kun ovat niin kalliita/kpl. :D

Vierähtää tovin jos toisenkin ennenkö oon saanut musteet,tulostanut sekä lukenut näitä..

Ja puhuin siis näistä e-bookeista jos joku ei ole kartalla mukana;  http://hpfanit.vuotis.net/index.php/arkisto/uutiset/40-kirjat1/942-pottermore-oheiskirjoista-ei-paperiversiota

Itse ostin nuo pottermoren kautta ja visa electron kortilla. Tulivat Epub muodossa (ei ollut PDF formaattia valittavissa,harmi!), mutta googlea apuna käyttäen muunsin nuo kirjaset PDF versioiksi jotta pystyn avaamaan ne ja printtaan ulos..
Harmi kun eivät julkaise kunnon kirjoina näitä,oisi kätevämpää lukea ne ja sen jälkeen laittaa kirjahyllyyn muiden kirjojen jatkoksi.

Itse elättelen kovasti toiveita että tulisi fyysisinä kirjana tai edes pdf! Liemikirja,siis se joka on 6 pottereissa, Advanced Potion Making Book tms ja lilan värisenä..