Kirjoittaja Aihe: Cursed child -kirja  (Luettu 3726 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Cursed child -kirja
« Vastaus #25 : Marraskuu 08, 2016, 11:30:36 »
Tänään hakemaan oma kappaleen Kirotusta lapsesta

/// Muoks kirja luettu. Hyvä oli. Nyt sitten aloitetaan koko sarja alusta ja katsotaan myös elokuvat
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2016, 17:01:26 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Marraskuu 11, 2016, 07:31:48 »
Kirja luettu, sensuroimattomia ajatuksia:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Haihtuus

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Marraskuu 13, 2016, 16:34:16 »
Oonko ihan hölmö kun mulla on kirja hommattuna, mutta en vaan kykene tai uskalla aloittaa lukemista :'D Ahdistaa kun mulla on tietty ajatus päässä, miten asiat eteni varsinaisen Potter-sarjan päättymisen jälkeen (että kaikilla oli onnellinen loppu jne.) ja nyt pelkään, että CC:n lukeminen romuttaa kaikki mun mielikuvat! Erityisesti mitä oon spoilereita lukenut, niin ei lupaavalta kuulosta.. Hmmh, täytyy varmaan vaan koittaa asennoitua, että toi on vähän kuin fanfic, eikä mitään sen vakavampaa :D

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Marraskuu 14, 2016, 09:56:30 »
Hmmh, täytyy varmaan vaan koittaa asennoitua, että toi on vähän kuin fanfic, eikä mitään sen vakavampaa :D

Nimenomaan kannattaa asennoitua niin, ettei tarina välttämättä ole aivan 100% kaanonia ja tavallaan samalla tasolla kuin ficit. Itse en ottanut sitä liian vakavasti ja nautin tuttuun maailmaan palaamisesta.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Pottermore: SilverSand14724
« Vastaus #29 : Marraskuu 14, 2016, 13:43:33 »
Hmmh, täytyy varmaan vaan koittaa asennoitua, että toi on vähän kuin fanfic, eikä mitään sen vakavampaa :D

Nimenomaan kannattaa asennoitua niin, ettei tarina välttämättä ole aivan 100% kaanonia ja tavallaan samalla tasolla kuin ficit. Itse en ottanut sitä liian vakavasti ja nautin tuttuun maailmaan palaamisesta.

Joo, siis siitä huolimatta, mitä inisin tuolla aikaisemmin, niin oli sitä silti ihan hauskaa lukea, kun ei ajatellut liikaa ja oli kiva palata vanhaan tuttuun maailmaan.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa henia

• Pikkuisen harhassa oleva
  • Vuotislainen
  • Pottermore: QuillNiffler10113
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #30 : Marraskuu 14, 2016, 21:53:27 »
Kirja luettu. Oli mielenkiintoinen lukukokemus ja tykkäsin kovasti. :)

Poissa loorry

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #31 : Marraskuu 17, 2016, 00:29:54 »
Luin kirjan ja vaikka jotkut asiat häiritsivät, onnistui tarina kuitenkin viihdyttämään minua. En kuitenkaan pidä tätä kahdeksantena kirjana. Ehkä jonkinlaisena jälkiruokana enemmänkin.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #32 : Marraskuu 18, 2016, 08:32:49 »
Minä tykkäsin lukea näytelmää, mutta noin muuten en sitten tykännytkään. Maailmaan oli ihana palata, mutta aika huono maailma siitä minusta oli tehty.

Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Haihtuus

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Marraskuu 20, 2016, 20:17:21 »
Nyt sitten itsekkin sain tämän (alun kriiseilyjen jälkeen) luettua! :D Tosiaan, Pottermaailmaan oli kiva palata ja kirjaan jäi heti koukkuun. Itse sisältö ja juoni kuitenkin tökki, eikä hahmotkaan tuntuneet samanlaisilta.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #34 : Marraskuu 25, 2016, 00:21:34 »
Siis... Suljin juuri Kirotun lapsen takakannen. Eli loppu on. Pitkästä aikaa muistin sen raastavan tunteen, kun tietää, että seuraavaa (mahdollista) Potter-teosta saa odottaa vaikka miten pitkään.

Pidin:
- uusista hahmoista
- siitä, että alkuperäinen kolmikko oli isossa roolissa
- nopealukuisuudesta

En pitänyt:
- näytelmämuodosta
- asioita ei kuvailtu niin tarkkaan kuin romaaneissa
- se loppui :(

Joko saa alkaa laskea päiviä seuraavaan kirjaan?
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #35 : Joulukuu 20, 2016, 23:23:02 »
Kirja vihdoin luettu. Oli se loppujen lopuksi ihan viihdyttävä lukukokemus ainakin jos sitä ei edes yrittänyt ajatella canonina. Tarkempia ajatuksia spoilerissa etten spoilaa vahingossakaan:
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa huuhuu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #36 : Tammikuu 04, 2017, 13:00:27 »
Sain kirjan joululahjaksi ja nyt on luettu.

Kirja oli ihan ok mut jotkut kohdat oli kyllä niin kaukaa haettua ja ihan kuin paniikissa viime hetkellä keksittyä.
Kirja voisi olla ihan hyvä jos siitä tehtäisiin romaani ja ympäristöä ja tilanteita kuvailtaisiin paremmin. Ehkä siksi en pitänyt kauheasti kirjasta koska se oli kuin pikakelauksella luettu. Tosin eihän näytelmäkirjoitukselta voi odotaakaan paljoo muuta ku muutenhan näytelmä vaan kestäis ja kestäis. Toivoisin kyllä, että kirjasta tehtäisiin kunnon kirja jos ei Rowling mitään uutta tarinaa väsäile.

Poissa Amaradeva Singh

• Intian prinssi
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Huhtikuu 11, 2017, 19:28:25 »
Tämä uusi lisäys alkuperäiseen Harry Potter-sarjaan oli minusta piristävä ja eritavalla kerrottu kuin aiemmat. Kirjassa oli jopa hieman kauhukirjallisuudelle tyypillisiä kohtauksia. Jotain uutta sentään.

Olin yllättynyt, että Voldemortilla oli tytär. Ja vielä Bellatrix Lestrangen kanssa. Olin miettinyt, että heillä saattaisi olla suhde, mutta Voldemort on vaikuttanut enemmänkin aseksuaalilta kirjasarjassa.

Albuksen ja Scorpiuksen suhteessa oli myös platonista homoeroottista syvää ystävyyttä. Se oli mielenkiintoinen asia uudessa kirjassa.

huuhuu sanoit, että jotkin asiat olivat mielestäsi kaukaa haettuja. Mitkä kohdat ja asiat kirjasta olivat sinun mielestäsi sellaisia? Entä muut. Oliko kirjassa jotain asioita jotka häiritsivät tai aiheuttivat kummastusta?

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Pottermore: SilverSand14724
« Vastaus #38 : Huhtikuu 13, 2017, 16:18:22 »
huuhuu sanoit, että jotkin asiat olivat mielestäsi kaukaa haettuja. Mitkä kohdat ja asiat kirjasta olivat sinun mielestäsi sellaisia? Entä muut. Oliko kirjassa jotain asioita jotka häiritsivät tai aiheuttivat kummastusta?

Siitä on jo hetki kun luin tämän, mutta tässä mitä muistan. Yksi suurin inhokkini oli the trolley witch. Ymmärrän, että juonellisesti tarvittiin jotain, mikä pakottaa hommat etenemään, mutta inhosin sitä silti. Se ei jotenkaan istunut mielestäni yhtään Potter-maailmaan. Se oli jotenkin ihan liian absurdia ja sellaisella lapsekkaalla tavalla koomista. Se kuulosti konseptina lähinnä siltä, että joku lapsi oli ollu silleen "joo ja sit sen sormista tulle jotain sellasii teriä ja sit se kiipee ikkunasta ulos ja toistaa samoja lauseita niinku joku robotti..." Kas kun ei ampunut lasereita silmistään.

Delphinen olemassaolo ja syntyperä kokonaisuudessaan.

Se, että Cedric Diggorysta olisi potentiaalia pahikseksi vain siksi, että hänet nolattiin kerran.

Ja jotenkin yleisemmin koko tekstin sävy oli ihan outo. Minusta ei tuntunut yhtään siltä, että luin Potteria, vaikka hahmot olivatkin siellä enemmän tai vähemmän omina itseinään. Siksi se ehkä tuntui niin monen mielestä ficiltä.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram