Kirjoittaja Aihe: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?  (Luettu 20724 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Lucienne

• Ankeuttaja
Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #50 : Tammikuu 06, 2007, 13:42:24 »
Minulla ensimmäinen juttu, johon näyttelijässä kiinnitän huomiota, on ulkonäkö, mutta näyttelijäntaidot tulevat hieman myöhemmin, kun olen katsellut enemmän kyseisen henkilön elokuvia. Ulkonäkö ei kuitenkaan loppupeleissä merkitse mitään, vaan se, kuinka hyvin näyttelijä roolinsa hoitaa. Minulla ei ole tällä hetkellä kuin yksi lempinäyttelijä, enkä tosiaankaan osaa enempää nimetä.

Lempinäyttelijäni on ollut jo jonkin aikaa Paul Bettany, jonka suurin osa varmasti tuntee DVC:n Silaksen roolista. Itsekin ihastuin häneen kyseisessä elokuvassa, ja olen sen jälkeen katsonut kahdeksan muuta Bettany-lehvaa. Nämä elokuvat ovat: Palomuuri, Kaunis mieli, Kiss Kiss (Bang Bang), The Reckoning, Master&Commander, Dogville, Wimbledon ja Ritarin tarina. Ihania elokuvia kaikki, enkä kyllästy osaan niistä ikinä. Paul Bettany on vain yksinkertaisesta mahtava näyttelijä, joka pystyy eläytymään rooliin kuin rooliin. Hän herättää hahmonsa eloon kerta toisensa jälkeen. Onhan Paul tietenkin komeakin ja omaa ihanan Brittiaksentin, mutta se on vain ylimääräistä plussaa.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #51 : Tammikuu 07, 2007, 10:55:43 »
Lainaus käyttäjältä: "alcor"
Johnny Depp. Surullista kyllä kyseinen hemmo on nykyään vähän aliarvostettu, koska PoTC:n myötä joutui juuri kyseisten 12-vuotiaiden ihkutuksen kohteeksi. Omasta mielestäni Depp kuitenkin on parhaimmillaan pienen budjetin elokuvissa, joiden myötä hänet leimattiin oudoksi näyttelijäksi. Nykyinen Hollywood-Depp ei kyllä iske ollenkaan.

Johnny Depp ei ole ikinä ollut Hollywood-Depp. Se on median luoma ilmiö, koska Johnny teki Piratesiin jatko-osan. Näin ollen ihmiset uskovat Deppin myyneen sielunsa Hollywoodille, vain koska mies on aikaisemmin hyppinyt mitä erillaisimmista rooleista toiseen. Media myy tiettyjä kuvia ihmisistä, mut Johnny on kyllä silti pysyny samanlaisena.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #52 : Tammikuu 07, 2007, 13:07:31 »
Totta kai lempinäyttelijöitä voi olla, eikä sellainen nyt ole edes harvinaista. Itse en kyllä varsinaisesti valitse heitä, tiettyjen ominaisuuksiensa ja kykyjensä kautta heistä vain jotenkin muodostuu automaattisesti mielessäni sellaisiksi. Päätaito/kyky, jota ilman ei kenestäkään voi tulla suosikkinäyttelijääni, vaikka omaisi kuinka hienon pärstän tai mahtavat lihakset, on tietysti itse näytteleminen. Vasta sen jälkeen tulee liuta niitä muita ominaisuuksia, joita olisi myös hyvä omata; elokuvat (kyllä, minulla on outo tapa mieltyä näyttelijöihin, jotka näyttelevät suosikkielokuvissani), roolit... Ja vasta jossain listan loppupäästä löytyy 'ulkonäkö', jonka turhan moni nimeää tärkeimmäksi piirteeksi mahdollisessa suosikkinäyttelijässä.

Tämänhetkisiksi kärkisuosikeikseni voisin nimetä kernaasti vaikkapa ne pidempiaikaisimmat ja listani kärkiryhmään kuuluvat, Johnny Deppin ja Lindsay Lohanin. Muita mainittamisen arvoisia ovat myös Orlando Bloom sekä Keira Knigthley, ja näistä kahdesta plus Johnny Deppistä on varmaan helppo ottaa se johtopäätös, että pidän aivan valtavasti Pirates of the Caribbeanista. ._. En kuitenkaan ole valinnut näitä henkilöitä juuri tuon kyseisen elokuvan perusteella, sillä esimerkiksi Johnnyn näyttelemisestä pidän ehkä jopa PotC:ia enemmän 'Jali ja Suklaatehtaasta' sekä 'Saksikäsi Edwartista'.

- Saip
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Wemia

• Hupsu.
  • Vuotislainen
  • ?
  • Tupa: Puuskupuh
Re: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla
« Vastaus #53 : Tammikuu 08, 2007, 20:24:18 »
Mielestäni hyvä näyttelijä on sellainen, joka onnistuu rooleissa laidasta laitaan. Mutta ei toki, ei tyypin tarvitse joka ikistä työtarjousta vastaan ottaa, vaan niin, että uralla olisi jotain sisältöä. Ei siis pelkästään vaikkapa romanttisten lällyleffojen päätähtejä oleminen, ole kovin mm, vaikuttavaa, mutta niin jos näyttelijä siitä pitää, ja on näin valinnut, mikäs siinä.

No, minusta näyttelijän pitää pystyä saamaan aikaan mm, todelliset tunteet. Mikään pakolla puristettu itku ei ole kovin vaikuttavaa, eihän? Humoristisena näyttelijänä oleminen on varmasti myöskin hyvin vaikeaa, kun humoristisen tarinan kirjoittaminenkin on. No, huumori-osioon on helppo listata Jim Carrey. Hän on ainakin naurattanut minua lähes jokaisessa leffassaan, varsinkin Bruce Taivaanlahjassa, voi luoja minä meinasin tukehtua omaan hihitykseeni!

Minusta näyttelijän pitää koetella rajojaan. Uskaltautua tekemään jotakin erilaista, tähän voisi änkeä taasen Alexis Bledelin, joka pomppasi draamasta vähän vaikeampaan, Sin Cityyn.

Mm, minunkin on pakko sanoa (pakko ja pakko vaikka ihan kiellettiin) että mukaudun myös Ewan McGregorin tollottajiin. Tyypiltä en ole kyllä montaa leffaa nähnyt, mutta ne pari olivat varsin taidokkaat. Moulin Rouge oli vallan maino, samoin Big Fish!

Minusta on kahden tyyppisiä näyttelijöitä. Niitä, joita vain kuolataan, ja niitä jotka ovat oikeasti hyviä näyttelemään. Mm, on niitä tyyppejä vähän enemmän mutta tuossa kenties ne suurimmat luokat. Otetaanpa esille She's the manin se pojankloppi, hetkonen nimi on Channing Tatum. Hän ei minua näyttelijän taidoillaan mitenkään hurmannut, kuka tahansa osaisi näytellä ujostelevaa poikaa. Minä en yleensäkkään oikein näihin mallista-näyttelijäksi tai muusikosta-näyttelijäksi tyypeistä oikein perusta.
(Kenties pitäisi katsoa hänen Step up-elokuvansa ja miettiä onkohan siinä yhteään mitään)

Mutta niin, sanottakoon näin, että mitään vakkarilempparia minulla ei ole, tykkään monesta näyttelijästä vain yhden roolisuorituksen takia (esimerkiksi Jeremy Sumpter, Peter Pan)

Niin, tämä ulkonäkö-kysymys. Mutta, pakkohan sitä oli huokaista kun katsoi Troijaa, jossa Brad Pitt oli hikisenä yläosattomana? Ei se ole kiellettyä. 8)

En nyt oikein tajua mitä yritin tässä pusertaa.
Oisinpa luolassa rosvoklaanin, oisinpa rohkea intiaani!

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
Vs: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #54 : Tammikuu 21, 2007, 15:46:03 »
Lainaus
Minusta on kahden tyyppisiä näyttelijöitä. Niitä, joita vain kuolataan, ja niitä jotka ovat oikeasti hyviä näyttelemään.
Hyvin sanottu ja ihan totta. Nykyään tuntuu, että suurin osa kuuluu tuohon ensin mainittuun kategoriaan.

Voisin sanoa inhoavani Orlando Bloomia, Brad Pittiä sun muita 'hyvännäköisiä' näyttelijöitä, joiden ulkonäkö näyttää korvaavan kykyjen keskinkertaisuuden. [Ja jotka ovat kaiken lisäksi mielestäni tylsän näköisiä, eivät mitään sen enempää.] Näyttelijän pitää kyetä mukautumaan erilaisiin rooleihin ja pääsemään hahmoihin niin hyvin sisälle, että niistä tulee oikeita ihmisiä. Tarkoitan sitä, että kun katselee jotain leffaa, katsoja ei ajattele hahmoa sinä näyttelijänä vaan sinä hahmona. Useimmilta nättipoikanäyttelijöiltä puuttuu se kyky. Esimerkiksi Veren vankien katsominen oli tuskaa, koska en koko leffan aikana päässyt irti ajatuksesta, että ne ovat Tom Cruise, Brad Pitt ja Antonio Banderas.

Hyvä näyttelijä ei oikeastaan epäonnistu missään roolissaan. Elokuva itsessään ja ohjaus voi olla huono, mutta yleensä sen huomaa, että ainakin näyttelijä osaa hommansa. Vastaisesti jos hyvässä elokuvassa on huono näyttelijä, sekin pistää silmään.

Ulkonäkökin on tärkeää, mutta lähinnä siten, ettei näyttelijä ole varsinaisesti ruma. Minä en ainakaan kestäisi katsoa elokuvaa, jonka pääosan esittäjä on niin ruma, että kuvottaa. Ja jonkinlainen ilmeikkyys, omaleimaisuus kasvoissa on positiivista - monia Hollywoodin naisnäyttelijöitä ei erota toisistaan, kun ne ovat kaikki saman näköisiä. Mutta varsinaista hyvännäköisyyttä tärkeämpää on karisma, jokin, joka vetoaa katsojaan ja kaappaa otteeseensa. Minusta näyttelijä on hyvä, jos saa roolisuorituksellaan minut kyynelehtimään tai tuijottamaan silmät lautasen kokoisina silkasta vaikuttuneisuudesta.

Listaanpa nyt muutaman oman suosikkini. Ensinnäkin Christopher Lee, jolla on mielettömästi karismaa, uskomaton ääni, loistavat näyttelijäntaidot - ja jos minulta kysytään, niin hän on yksi kauneimmista näkemistäni ihmisistä ikinä. Lee vaan on valitettavasti hiukan typecastauksen uhri [*köhdraculaköh*], mutta tehnyt jokaisesta hahmostaan jotenkin niin uniikin, ettei sitä katsoessa voi muuta kuin lumoutua.
Sir Ian McKellen. Toinen hyvin karismaattinen näyttelijä, joka onnistuu roolissa kuin roolissa. Jo kun vertaa vaikkapa Magnetoa ja Da Vinci -koodin Teabingia, niin ero on kuin yössä ja päivässä ja silti McKellen on loistava. Pidän myös McKellenin äänenkäytöstä, joka on jokaisella hahmolla omanlaisensa.
Ian McDiarmid. En ole nähnyt hirveän montaa McDiarmidin elokuvaa, mutta etenkin Palpatinena hän oli hyvin vakuuttava kaikessa kaksinaamaisuudessaan. Muistan katsoneeni joskus aikoinaan episodi ykkösen ja heti nähdessäni Palpatinen olin ihan vakuuttunut, että se on pahis. *naur*
Jeremy Brett. En ole tainnut törmätä häneen muissa rooleissa kuin Holmesina, mutta Brett on... äh, oli niin täydellinen Holmes kuin olla ja voi.
Edward Norton. En ole kiinnittänyt sen enempää huomiota ennen kuin näin Silmänkääntäjän, mutta Norton teki uskomattoman roolityön Eisenheimina. Eikä hän muissa elokuvissakaan ole huono ollut.
Hugo Weaving. Tykkäsin jo Sormusten Herrassa ja Matrixissa, mutta V for Vendetta vakuutti minut lopullisesti. On hankala näytellä hahmoa, joka pitää koko ajan naamiota, mutta Weaving oli erittäin hyvä.
Al Pacino on pakko mainita, koska katsoin äsken Venetsian kauppiaan ja itkin silmät päästäni Shylockin takia. Pacinoa typecastataan aika paljon tietynlaisiin pahisrooleihin, mutta osaa hän näytellä muitakin hahmoja todella hyvin. [Sitä paitsi Pacino on joissain rooleissa jotenkin niin söpö välillä, kun hän on sellainen lyhyt vihainen mies.]
Alan Rickman. Karisman ja kykyjen lisäksi Rickman omistaa aivan ihastuttavan äänen. Mutta nyt lopetan tämän listauksen, ennen kuin tämä venyy kilometriviestiksi.
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
Re: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #55 : Tammikuu 23, 2007, 15:03:18 »
Minullakin oli niin pitkään vaikeuksia sanoa se yksi paras näyttelijä niiden kaikkien joukosta. Tuli mieleen monta hyvää, mutta sitten muisti aina jonkun elokuvan, missä kyseinen jeppe oli ja josta ei siinä elokuvassa tykännyt. Yleensä kun minä ihastun siihen henkilöhahmoon jota hän näyttelee, enkä niinkään siihen näyttelijään. Mikä tietysti vain todistaa että kyseessä on hyvä näyttelijä, kun saa unohtamaan, että tässähän vain näytellään=)

Mutta tässä juuri joitakin aikoja sittemn tulin siihen tulokseen, että herra Michael Plain on suosikki näyttelijäni (Tuossa avassa on kuva), koska hän näyttelee melkein kaikissa suosikki elokuvissani, enkä voi muistaa hetkeäkään, jolloin olisin toivonut, että olispa tässä nyt joku muu näyttelemässä. Eli siin Palin on minun number one (mutkus, siisi, siis, onhan niitä...), mutta siitä jatkumoksi on sitten vaikea sanoa kuka on toka, ja kuka kolmas.... eh, tuntuu vähän, että tässä on jotenkin huono päättämään asioista kun ei voi yksiselitteisesti mennä sanomaan, että KYLLÄ Michael Palin ON lempinäyttelijäni! Piste. Mutta sitten tulee mieleen ne kaikki muutkin, joista olen pitänyt... no onko se niin vakavaa. Se vaan on, että jos täytyy jollekin sanoa, niin pitää selittää ainkain seitsemäntoista erinäyttelijää, kun ei osaa yksiselitteisesti päättää. Pitäsi varmaan tehdä lista paperille ja kopioida niitä tohon taskun pohjalle ja antaa siitä aina lappu, jos joku kysyy :Kuka on sinun lempinäyttelijäsi?
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

rruutu

• Ankeuttaja
Re: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #56 : Helmikuu 12, 2007, 16:41:13 »
Jaa, ehkä siinä näyttelijässä kattoo ensiksi, että miten paljon se muistuttaa itseään ja miten hän näyttelee. Suosikkinäyttelijän pitäisi olla sellainen, jonka suoritukset ja erityiset justkat jäävät mieleen. Ja suosikkinäyttelijässä pitää nähdä jotain sellaista, mitä muut siinä ei nää.

Oma suosikkinäyttelijäni on Johnny Depp (niinkuin varmaan muutaman muunkin...). Johnny on hienon muuttumiskykyinen, hän osaa näytellä erilaisia rooleja eikä pitäydy aina samanlaisissa roolivalinnoissa. Hän on omalaatuinen ja humoristinen, samanlainen kuin minä ;D
Hän ottaa kritiikin positiivisesti vastaan ja on selvinnyt huume- ja alkoholisotkuista takaisin normaaliin elämään. Hänellä on perhe ja hän ajattelee näytellessään muutakin kuin rahaa ja mainettansa; tuntee olonsa mukavaksi saadessan tehdä juuri sitä mitä elämältänsä haluaa.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #57 : Maaliskuu 10, 2007, 00:42:30 »
Juu tuota. Poistin aikaisemman viestini tähän topiciin, koska se tarvitsi kriittisesti päivitystä. Eihän se nyt aivan potaskaa ollut, mutta on lista vähän muuttunut ja uskon nyt voivani perustella vähän paremmin kuin silloin joskus kauan sitten. Eli siis, asiaan.

Näyttelijän kuin näyttelijän pitää osata näytellä. Se ulkonäkö ei todellakaan riitä, oli sitten kuinka komea/kaunis tahansa, vaikka nykyään etenkin naisnäyttelijöissä se tuntuu olevan kaikista tärkeintä, että on täyteläiset huulet ja laiha vyötärö. Paljon mieluummin minä ainakin katselen televisiosta naista, jolla on kapeat huulet ja muutama liikakilo ja vaikka niitä ryppyjäkin ja joka osaa näytellä ja vetää roolinsa täysin nappiin kuin sitä blondia, jolla on avara kaulus, silmät suurella ja huulet törröllään, ja joka taas ei osaa. Vaikka tämäkin on taas yleistystä, onhan varmasti niitäkin nuoria kauniita naisia, jotka osaavat näytellä. Minun lempinäyttelijäni nyt vain tahtovat lukeutua tuohon vähän iäkkäämpään ryhmään. Toki hekin ovat minun mielestäni todella hyvän näköisiä, mutta sekin saattaa johtua siitä charmista jota he kantavat yllään (ja joka on myöskin hyvin tärkeä ja huomioon otettava asia sinänsä). Ja, noh, toiset tykkäävät iäkkäämmistä.

Ja sitten tietenkin näyttelijän täytyy olla muuntautumiskykyinen. Ei ketään jaksa kiinnostaa sellainen tyyppi, joka on jokaisessa leffassa samanlainen, tyyliin Bruce Willis. Minä pidän sellaisista, jotka osaavat ottaa haltuunsa niin sen maailman suurimman pahiksen kuin hyviksenkin roolin. (Eniten minuun kyllä vaikuttavat nuo pahis-roolit, en sitten tiedä miksi.) Eihän se ole edes mitään kunnon näyttelemistä, jos aina esittää sitä omaa wannabe-alter egoaan. Ja siitäkin menee mielenkiinto, jos näyttelijä tyytyy siihen tiettyyn turvalliseen juttuun, eikä ota mitään riskejä.

Ja näiden pölinöiden jälkeen, tässä on minun listani:

Robert Knepper
Hän nousi listani kärkeen muiden rinnalle kiitos viime syksynä Suomessa näkymään alkaneen Paon. Hänen roolisuorituksensa T-Baginä on todella vaikuttava, samaan aikaan kun kaikki tietävät hänen (siis T-Bagin, ei Knepperin) olevan vaarallinen murhaaja, raiskaaja, pedofiili ja mitä kaikkea, täysi kakkapää näin nätisti sanottuna, hänestä ei voi olla pitämättä, häneen rakastuu aivan tyystin. Sellaista vaikutusta on todella vaikea tehdä ja herra Knepper on onnistunut siinä täydellisesti. Yksi parhaimmista roolisuoritusksista mitä olen nähnyt koskaan. Toki, Robert on loistava näyttelijä muutenkin kuin Paossa. Mm. viime tiistaina ostin Species III'n ihan vain Robertin takia, enkä pettynyt.

Jason Isaacs
Tämän herran bongasin CoS'ista silloin joskus ja siitä lähtien olen hänestä pitänyt. Hän vetää roolin kuin roolin uskottavasti, oli se sitten millainen tahansa, pappi (the End of the Affair), sosiopaatti eversti (the Patriot), homo/transseksuaalinen (Sweet November), etc. Mikä tahansa. Hänen silmänsä ovat aivan uskomattomat, enkä nyt tarkoita sitä kuinka ne ovat kauniit, vaan sitä, kuinka hän pystyy kuvastamaan niistä niin erilaisia tunteita. Ensin ihmettelee voiko kapteeni Koukun jäänsinisissä silmissä koskaan olla minkäänlaista lämpöä, ja seuraavassa hetkessä sulaa katseesta, jolla herra Darling katsoo lapsiaan. Ja tämä kaikki samassa elokuvassa, wo-hoo.

Ralph Fiennes
Ensimmäisen kerran näin hänet Humisevassa harjussa Heathcliffinä ja hän varasti sydämmeni. Hän saa jokaisessa elokivassa missä on sympatiat puolelleen, teki sitten mitä tahansa. En tarkoita tällä nyt sellaista, että hän olisi jotenkin niin kovin suloinen kaveri, josta ei voi olla pitämättä, ei, vaan tarkoitin sitä, kuinka hän saa katsojat ajattelemaan asioista hänen hahmonsa näkökulmasta, oli hän sitten hyvis taikka pahis tai jotain siltä väliltä. Ainakin sellainen vaikutus hänellä on minuun. Ihailtavaa, ellen sanoisi.

Ja sitten vielä näin lopuksi tahtoisin mainita Jude Law'n, Gerard Butlerin, Susan Sarandonin, Stephen Fryn, Hugh Grantin, Johnny Deppin, Vivien Leigh'n ja Ewan McGregoryn, joiden elokuvia myöskin mielelläni katselen, jos mahdollisuus tulee, mutta jotka eivät kuitenkaan aivan yllä tuonne kärkikolmikkoni rinnalle.

Raindrops

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Maaliskuu 11, 2007, 21:54:54 »
Johnny Depp. Tiedän, kuulostaa kamalalta, mutta ei hemmetti se mies osaa näytellä. Siinä miehessä on niin roimasti karismaa ja taitoa, että ei voi kuin ihailla. Pidän myös Johnnyn elokuvavalinnoista, ja useimmat lempielokuvani ovatkin sellaisia, missä Depp on mukana. Elokuvat kuten..

The Secret Window. Ainoa elokuva ikinä joka on pelottanut katsoessa. Hollywoodin pitäisi hiljakseen alkaa ymmärtämään, että ihmistä pelottaa enemmän inhimilliset asiat kuin tietokoneella muokatut kummitukset tai mitkä liene. Johnny on vakuuttava roolissaan ja sisäistää roolihahmon ajatukset ja luonteen upeasti.

Gilbert Grape. Upea elokuva. Elokuvan ohjaus on hyvä, ja muut muutkin roolihahmot ovat kiinnostavia ja näyttelijät hyvin valittu. Pakko sanoa että Leonardo diCaprio onnistuu roolissaan myös loistavasti. Nyt mennään jo aiheen sivuun..

Saksikäsi Edward. Tästä elokuvasta huomaa sen, kuinka monipuolinen näyttelijä Depp on. On kiinnostavaa, miten monen tyylisiä rooleja Johnny valitsee. Vihaan näyttelijiöitä jotka jämähtävät yhdenlaisen roolin esittämiseen eikä koeta edes rikkoa rajojaan. Depp koettaa. Meni sitten syteen tai saveen. Mutta ainahan Johnny leffat loppujen lopuksi ovat loistavia. Johnny itse tuo jo puolet elokuvan tunnelmasta näyttelemisellään ja näin olleen pelastaa hiukan myös vastanäyttelijänsä surkeutta jos niin sattuu.

Benny & Joon. Tätä elokuvaa ei käsittääkseni edes myydä Suomessa. Yksi lempielokuvistani. Juoni on ihana ja Johnny Depp sitäkin lutuisempi. Voi että kun Johnnyn roolihahmo Sam on ihana. Johnny saa roolihahmonsa aina tuntumaan hyvin todentuntuisilta ja siksi elokuvaan alkaa tosissaan uskomaan. Ja pidin Johnnyn tyylistä tässä elokuvassa. ^^'

Pidän siitä miten omituisia elokuvia Johnny valitsee itselleen. Ei mitään kunnon tavallista Hollywood-kamaa. Paitsi ehkä Pirates of the Caribbeanit, mutta Jack Sparrow rooli on niin ytimekäs ja Johnny tuo näyttelijänä elokuviin niin paljon särmää, että en voi katsoa näitäkään pahalla. Jack Sparrow nimittäin valitettavasti kuitenkin on ihanan renttu jätkä. Alunperinhän rooliin haettiinkin jotakin siloposkista, kunnon Disney-merirosvoa jotakin tyyliin Kapteeni Koukku, mutta Johnny loi Sparrowsta ihan omanlaisensa hahmon. En usko että ilman Johnny Deppiä esittämässä Jack Sparrowta.. eivät leffat välttämättä kiinnostaisi minua pätkän vertaa.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #59 : Maaliskuu 11, 2007, 23:28:33 »
Ralph Fiennes
Ensimmäisen kerran näin hänet Humisevassa harjussa Heathcliffinä ja hän varasti sydämmeni. Hän saa jokaisessa elokivassa missä on sympatiat puolelleen, teki sitten mitä tahansa. En tarkoita tällä nyt sellaista, että hän olisi jotenkin niin kovin suloinen kaveri, josta ei voi olla pitämättä, ei, vaan tarkoitin sitä, kuinka hän saa katsojat ajattelemaan asioista hänen hahmonsa näkökulmasta, oli hän sitten hyvis taikka pahis tai jotain siltä väliltä. Ainakin sellainen vaikutus hänellä on minuun. Ihailtavaa, ellen sanoisi.

Mi-mi-mitä? o.O Oli jonkinlainen hämärä aavistus, että Humisevasta harjusta on tehty jonkinlainen ohjelma, mutta että Ralph Fiennes Heathcliffinä... jösses, pitääkin kaivaa tuo jostain esiin!

Lempinäyttelijäni ja miten valitsen sen? Valitsen sen yksinkertaisesti kenestä pidän eniten. Kuka on ollut vakuuttava niin ulkonäkönsä kuin sisäpuoleltakin, kuinka vaikuttava suoritus on ollut, pitkäkestoisuus, kestääkö rooli, miten se muuttuu ja jos muuttuu niin uskottavastiko jne. Minulla on monta, monta, monta lempinäyttelijää, mainitaan nyt ainakin Kate Winslet, Johnny Depp, Liv Tyler, Geoffrey Rush, Sean Biggerstaff (Cashback! Hiljaista ja vaikuttavaa), Cate Blanchett (tähän vaikuttaa kyllä myös naisen kauneus, myönnän), Scarlett Johanssen (oih, Lost in Translation, hyvä ihme se elokuva ja tuo nainen vei sydämeni) ja kai niitä muitakin on.

Ehdoton NäyttelijäRakkauteni on kuitenkin Queer as Folkista tuttu Gale Harrold. Mies on kaunis ja miehen työ on kaunista. (Pitää samasta sarjasta mainita Peter Paige, joka tekee myös aivan ihastuttavaa työtä.) Gale Harold, niin vakuuttava kyynisenä ja sarkastisena Brian Kinneynä. "Oikeassa" elämässä mies on huumorintajuinen ja lämmin henkilö, ja sitten taas Kadotettu-sarjassa tarkkasilmäinen agentti. QAF on minuun eniten vaikuttanut; siinä mies on yksinkertaisesti niin uskottava, rooli pysyy ehjänä ja realistisena. Pelkkään katseeseen tai eleeseen voi sisältyä niin paljon tunteita. Aaaaah, kunpa en olisi kyllästynyt sarjaan, niin olisin katsonut viimeisen tuotantokauden ja nähnyt lisää tätä. >.<
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #60 : Maaliskuu 12, 2007, 16:42:38 »
Mi-mi-mitä? o.O Oli jonkinlainen hämärä aavistus, että Humisevasta harjusta on tehty jonkinlainen ohjelma, mutta että Ralph Fiennes Heathcliffinä... jösses, pitääkin kaivaa tuo jostain esiin!

Juups, vuonna -92 valmistunut elokuva. Kannattaa todellakin etsiä se käsiin! Itse tilastin kyseisen DVD'n videodivari.fi'stä, mutta sieltä sen sai vain ilman suomenkielistä tekstitystä. Suomi-teksteillä en ole löytänyt sitä niin mistään, vaikka olen yrittänyt oikein etsimällä etsiä.

(Anteeksi offtopic)

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #61 : Maaliskuu 17, 2007, 16:21:11 »
Minä "valitsen" lempinäyttelijän puhtaasti sen perusteella, onko hän miellyttävä tai muuten hyvä. Nimittäin jakaisin näyttelijät kolmeen kastiin:

- Ällöttävät, ärsyttävät tai vain huonot, kuten esim. Mel Gibson ja monet muut, usein amerikkalaiset näyttelijät.
- Mitäänsanomattomat, neutraalit: moni suomalainen lukeutuu tähän.
- Karismaattiset, miellyttävät, symppikset, lahjakkaat ja (hiukan pinnallisia kun ollaan) HOT:it.

Siinä karkea jako. Jostain syystä lempinäyttelijäni ovat usein englantilaisia (miehiä), vaikka on pohjoismaissakin monia hyviä (kuten esmes Kristoffer Joner leffassa Ken sutta pelkää sai mielenkiintoni heräämään). Suomalaisia lemppareita on vähemmän, tai sitten vain suomalaiset ohjaajat ovat niin surkeita että näyttelijätkin vaikuttavat epäuskottavilta. Tai sitten vain "ihkutan" suomalaisia vähemmän. Usein lempparini näyttelevät pahiksia, jostain syystä. Ehkä se vain sopii heille... esimerkiksi muutama lemppari: Gary Oldman (vanha suosikki), Jason Isaacs (uskomattoman herkku), Johnny Depp (lähinnä sillä symppis-osastolla), Jeremy Brett (paras Sherlock Holmes ikinä) ja jne. jne. jopa sellaisia, joiden nimiä en muista.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Toukokuu 13, 2007, 18:06:41 »
No en oikeastaan valitse lempinäyttelijöitä.
Koska lempinäyttelijöitäni on kaikki ne jotka osaavat näytellä hyvin, ja niitä löytyy aivan liikaa.
En katso elokuvia sen takia, että siellä sattuisi olemaan juuri lempinäyttelijäni. Paitsi ehkä Johnny-lehvat <3
Siis lempinäyttelijöitä on todella monta..
Harry Pottereista niitä löytyy lukemattomia...

Fimca Worthleberr on aika hyvin tossa jakanut noi näyttelijätt.. Siis ku alkaa miettii mun lempinäyttelijoöitä niin kyl jokanen niist on joko karismaattinen, miellyttävä, symppis, lahjakas tai hot :D (vaikka en kyllä lempparinäyttelijäkseni sellasta laittais joka on pelkästän hot)..
Yleensä miesnäyttelijöistä pidän, mutta poikkeuksia löytyy kuten esim. Kate Winslet, Pamela Tola, Keira Knightley.. ja tosi monii muitakin...
Jos miettii sellasii näyttelijöitä joista en pidä niin ekaks tulee mieleen Olsenin kaksoset ja Hilary Duff, ne on tommosii teinileffa näyttelijöitä, jotka ehkä osaa näytellä, en tiedä mutta ainakaan ei näytä taitojaan sellasissa pinnallisissa elokuvissa..

Eli siis lempinäyttelijät valitsen monesta syystä, eniten ehkä karismaattisuuden tai lahjakkuuden vuoksi.. en oikein tiedä..
Tästä viestistä ei saa selvää erkkikään, pahoitteluni.

sooda

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Toukokuu 13, 2007, 19:27:16 »
No en mitenkään 'valitse' lempinäyttelijöitäni...

Mutta kun nyt ei parempaakaan sanaa ole, niin siihen vaikuttaa ensnnäkin, pidänkö näyttelijän tekemistä elokuvista(tai no kyllä näyttelijä voi olla hyvä vaikka elokuva/näytelmä olis ihan paska) tai näyttelijän tyylistä näytellä.

Eniten ärsyttää näyttelijät Olsenin-kaksoset-Hilary-Duff -tyyliin. Siis sellasia hymy-leffojen esiintyjiä, joiden kaikki leffat on samanlaisia. Ja myöskin vihaan Mikko Leppilampea...

Lempinäyttelijöitäni: Ewan McGregory,Keira Knigthley, Johnny Depp(Saksikäsi Edvard ja Jali ja Suklaatehdas, ihania ja kyllähän Depp osaa oikeesti näytellä varmaan melkein parhaiten tämän hetken näyttelijöistä), Naomi Watts, Jack Black(ihan mahtava näyttlijä, joka osaa oikeesti näytellä) ja sit varmaan monia muita, mutta tossa kai ne tärkeimmät.

Ai niin, takaisin aiheeseen. Mutta kuitenkin, jokaisesta tuossa edeltävässä listassa oliasta jokainen osaa minusta näytellä hyvin ja muokkaantua jokaiseen rooliinsa. Se on varmaan se ominaisuus, mitä minä haen.(Olen itsekkin näytellyt ihan aktiivisesti ja tiedän, ettei oman hahmon omaksuminen ole aina han helppoa, vaan siihen tarvitsee oikeasti miettimistä, hahmon kehittämistä.)Sekavaa, sekavaa...

tirsk

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Toukokuu 14, 2007, 18:57:44 »
En valitse näyttelijöitä. Lempinäyttelijäni ovat näyttelijöitä, jotka ovat omasta mielestäni hyviä, ja heitä jaksaa töllöttää tv:en ääressä muutaman tunnin.

Yksi heistä on Keanu Reeves. Hän on mukava, ja todella taitava näyttelijä. Parasta oli kun hän yhdessä haastattelussa ilmoitti: " En minä itsekään ymmärtänyt Matrixista mitään." :D Tuolle saa aina naurahdella.

Natalie Portman. Täytyy myöntää, olen nähnyt hänet vain yhdessä elokuvassa, joka oli V For Vendetta. Mutta pidin hänestä kovasti. Omaperäinen ja jotenkin aito en tiedä..

Orlando Bloomista pidän myös. Varsinkin LoR:in Orlandosta. Ei hän ollut paha Pirates of the Caribbeanissakaan, mutta olin oikein positiivisesti yllättynyt katsottuani LoR:it. Hän on suloinen, mutta hän ei ajattele koko ajan miten hiukset on, ja miltä muutenkin näyttää näytellessään, niinkuin joillakin hienohelmoilla on tapana, ja se jotenkin paistaa läpi. Mutta Orlando on ihana. :> Toivon että hänestä tulee uusi James Bond.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Toukokuu 15, 2007, 18:55:02 »
Itseni on Daniel Radcliffe. Olen nähnyt hänen muitakin teoksia, joten olen valitsenut hänet, koska pidän hänet stailistaan näytellä. Esim. mun allekirjoituksessa on kaksi Danin käsialaa, ne on kivat :D

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #66 : Toukokuu 27, 2007, 19:26:53 »
Tottakai lempinäyttelijä voi olla! Montakin yhtäaikaa!

Omani on Johnny Depp. Valitsin tämän upean miehen, koska:
ÄÄLIÖ kysymys! Johnny on komea kuin mikä.
LOISTAVA näyttelijä.
UPEA ääninen.
KARISMAATTINEN hurmuri.

Ensimmäinen elokuva, jossa Johnny Depp esiintyy, oli muistaakseni saksikäsi Edward. Siinä Johnny lumosi näyttelijän taidollaan ja ihastuin heti.
Sittemmin taisin katsoa myös päättömän ratsumiehen, missä kyseinen misnäyttelijä esiintyy. Loistavasti näytelty osa tässäkin... Johnnylla vain on niin monta tapaa näytellä ja kuitenkin hänellä on se tietty piirre, mistä Johnny tunnistaa vaika sillä olisi Lordin naamari päässään!
Sitten tietysti Pirates Of The Caribbeanit, missä Johnny todella ylittää itsensä. Jack Sparrowta esittäessään, Johnny eläytyy todella hienosti merirosvon osaansa ja on syötävän hyvännäköinen Merirosvon parrassan ja viiksissään. *huokaus*

Noin Zenzibar valitsi lempinäyttelijänsä!
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Tiina

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Toukokuu 27, 2007, 21:36:19 »
Minä valitsen ihan vaan sen perusteella, millaisen vaikutuksen näyttelijä minuun tekee. Oma lempparini on ollut vuosikaudet jo Tom Hanks. Ei mikään komistus, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Hanks osaa näytellä niin uskottavasti/vakuuttavasti. En muista katsoneeni ainuttakaan Hanksin leffaa, mistä en olisi pitänyt.
Lempielokuviini kuuluu mm. Forrest Gump, Vihreä Maili, Cast Away - kaikki Hanksin.

Muitakin hyviä näyttelijöitä mielestäni on, mutta niitä en viitsi alkaa luettelemaan :) Tai no, Johnny Deppiä ei voi olla rakastamatta, suuri PotC-fani olen myös :P

jannal

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Kesäkuu 02, 2007, 21:28:33 »
Hyviä näyttelijöitähän on paljon, ja Potterin näyttelijöihin olen erityisesti kiintyny. <:
Mutta aika moni hyvä näyttelijä on myös aika hyvännäköne. ;D
Esim. James Franco, Eddie Cibrian ja Eddie Cahill, Hayden Christensen, Orlando Bloom jnejne. <;
Vähän vaikee on yhtä laittaa muiden ylle, Johnny Depp on kyllä hyvä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2007, 14:37:09 kirjoittanut Pegasus »

Ashtyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Kesäkuu 02, 2007, 21:48:32 »
En valitse niitä mitenkään tietyllä tavalla, muutenkuin näyttelemisellä. Potterin näyttelijät ovat taidokkaita, ja jumaloin heitä. Myöskin Pirates Of The Caribbeanin päähenkilö, Jack Sparrow alias Johnny Depp on erittäikin hyvä näyttelijä. Lempinäytteli(jöitä)jä voi olla, aika monellakin on. Itse 'valitsen' sen näyttelemisen perusteella, enkä julkisuuden.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Kesäkuu 10, 2007, 11:35:28 »
Monia hyviä näyttelijöitä on, mutta lemppareitani on ehdottomasti Johnny Depp, Keira Knightley, Orlando Bloom, mutta lisäksi Robert De Niro. Eikä tämä liity mitenkään POTC elokuviin(siis kolmen ensimmäisen osalta), näin oli jo ennen kuin elokuvat tulivat. Joten minulla kävi mielettömän hyvä tuuri kun sain kaikki näyttelijäni samaan elokuvaan :)

Täytyykö Johnny Deppiä edes selittää ? Tämä mies on niin hyvän näköinen, että Grau*. Mutta se ei ole ainoa syy miksi pidän hänestä. Nimittäin Depp osaa soveltua rooleihinsa loistavasti, ilmeet ja eleet ovat luonnollisia. Karismaakin tältä mieheltä löytyy. Mutta täytyy myöntää että olen eniten ihastunut hänen Jack Sparrow rooliinsa, jotenkin huivi ja rastat pukevat häntä ;P ja koko Jackin luonne ja ilmeet erityisesti.
Orlando Bloom tuli minulle tutuksi TSH:sta trilogian myötä, minusta Bloom vaikuttaa erittäin sympaattiselta kaverilta ja häneltä löytyy taitoa. Myös ulkönäköäkin. Hänkin soveltuu hyvin rooleihinsa ja minulle tulee aina mieleen Bloomista ns. uljas prinssi.
Keira Knightley on myös hyvä. Näin tasa-arvoisuutta kunnioittaen pitää olla myös hyvä naisnäyttelijä. Ennen POTC elokuvia, Keira tuli tutuksi erinnäisistä pienistä elokuvista. Hän loisti taidoillaan niissä muiden ylitse. Hänessä on sitä jotain viehkeyttä, jota elokuvat yleensä voivat kaivata.
Robert De Niro, minusta tämä mies on huippu hyvä ja hauska. Mm. elokuvassa Painajainen perheessä, hän näyttelee loistavasti ylihuolehtivaista isää.

Yleensä en pidä Hillary Duffin ja Lindsay Lohanin kaltaisista tähdistä, heitä on ihan liikaa. Amerikkalaiset elokuvat pursuavat näitä tyttöjä ja se on jo päätä särkevää. Heissä ei ole mitään erityistä taitoa, kunhan osaavat näytellä hyvin kömpelöä ja "epäoikeuden mukaista teiniä" ja elokuvan lopussa kaikki kääntyy hyvin, niin poikarintamalla kuin perherintamalla.
Täytyy sanoa, että Potter näyttelijät loistavat myös rooleissaan ja he ovat juuri niitä oikeita ns. velhoja. :)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #71 : Lokakuu 06, 2007, 10:50:16 »
Että milläkös perusteella valitaan? Hmm...

Miten tyyppi sopii esittämiinsä rooleihin. Tärkein juttu. Jos joku rooli on sellainen, että kukaan muu ei pääsisi lähellekään, niin pointsit tulee. Tälläisiä on vain valtavan paljon, ja yksi näistä on Iso-Arska Schwarzenegger (viihdyttäviähän nuo ovat lähes kaikki, ja Commando on kyllä legendaarinen leffa: niin huono, että on jo hyvä), eli pitää keksiä lisää.

Olemus. Tämän jälkeen ei tarvitse enää oikein edes muuta. Kun on näyttelijöitä tyyliin Anthony Hopkins, Al Pacino, Robert De Niro, Marlon Brando, John Travolta, Bruce Willis ja Samuel L. Jackson, niin muilla ei ole paljoakaan jakoa. Näissä tyypeissä on a) näyttelijänlahjoja, b) olemusta ja c) sopivuutta rooleihinsa.

Viihdyttävyys. Tuo Iso-Arska on kyllä niin täydellinen rooleihinsa, joissa viihdyttävyys on kaikki kaikessa, mutta kun, mutta kun... Mutta esimerkkinä voisi mainita Mike Myersin. Pelkkä Austin Powersin naama aiheuttaa repeilyä, ja leffat ovat ihan hauskoja (jonkin aikaa, loputon pissakakkatissipippelihuumori on huomattavan ärsyttävää). Sitten pitkäkestoisempi suoritus, eli Leslie Nielsen. Tyyppi on hauska kuin mikä naama ihan peruslukemilla. Leffoissa on sitä jotain. Tai tuo jo muutamaan kertaan mainittu Johnny Depp. Jack Sparrow ei ole miehen ainoa hyvä rooli, mutta yksi niitä parhaita.

Näyttelijänlahjat. Itsestäänselvä juttu. Tussa olemuksessa on niitä tyyppejä, joilla on lahjoja vaikka muille jakaa. Plus pari muualla mainittua. Ei siitä enempää.

Tässähän ne olivat, ne tärkeimmät.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #72 : Lokakuu 08, 2007, 19:54:52 »
Olen ääliö lempinäyttelijöiden suhteen. Arvostan näyttelijöitä, joilla oikeasti on se kuuluisa näyttelemisentaito hallussaan, mutta harvemmimpa lempinäyttelijä tulee valittua näyttelijölahjojen perusteella. Tai siis, on olemassa mielestäni paljon omia lempinäyttelijöitäni parempia näyttelijöitä, mutta he eivät kuulu suosikkeihini. Syykin on kovin yksinkertainen: Olen kamalan ulkonäkökeskeinen lempinäyttelijöiden suhteen. Tosin, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen, ei nyt mitään ihan onnetonta tyyppiä jaksa katsella. Vähän karismaa ja hieman taitoa niin hyvä tulee.

En voi mainita lempinäyttelijöitäni juuri nyt tässä näin, koska muuten tämä menee ihan kamalaksi ihkutukseksi, mutta voin sanoa, että valintani eivät ole kovin valtavirrasta poikkeavia enkä usko, että yksikään nimi yllättää yhtään ketään...

Täytyy kyllä vielä lisätä, että viikonloppuna huomasin, että musikaalinäyttelijät vievät jalat alta, koska he osaavat laulaa, tanssia, näytellä ja ovat näköisiäkin ;)

Yksi henkilö lempinäyttelijöideni listalla on siellä puhtaasti näyttelijälahjojen takia. Pidän hänen tyylistään näytellä ja hän osaa sen vielä hyvin ja on kovin suloinen olemukseltaan. En nyt sano juuta tai jaata ulkonäköön, koska kyseinen näyttelijä on nainen ja vaikka hän on monen mittapuulla nätti/kaunis niin se ei ole tällä kertaa syy. Valkokankaalla ihailen mieluummin mieskomeutta :D
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #73 : Lokakuu 11, 2007, 11:03:29 »
Hmm.. Lempi miesnäyttelijäni on
-Taitava,koska kuka nyt huonoa haluaa ihailla?
-Komea
-Näytellyt erilaisissa rooleissa,ettei vaikka joka leffassa jotain pahista
-Sopinut esittämiinsä rooleihin
-Yleensä vanhempaa väkeä,lukuunottamatta Danielia

Ja kun nämä ynnätään yhteen vastaukseksi tulee David Thewlis <3,Gary Oldman,John Travolta,
James Caan ja Hugh Grant

Lempinaisnäyttelijäni on
-Taitava,sama syy kuin yläpuolella
-Nätti
-Näytellyt erilaisissa rooleissa,ettei esim joka leffassa jotain äitiä
-Sopinut esittämiinsä rooleihin
-Yleensä vanhempaa väkeä

Jos nämä ynnätään yhteen vastaukseksi tulee Maggie Smith,Julie Walters ja se yksi en muista nimeä
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2007, 11:08:06 kirjoittanut Milgia »
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #74 : Lokakuu 17, 2007, 11:47:15 »
Tjaa... Ensimmäisenä tulee ulkonäkö, johon kiinnitän huomiota, mutta se ei paina kuitenkaan vaakakupissa eniten. Toki myönnän, että on melko vaikeaa pitää jostakin erittäin rumasta näyttelijästä, vaikka tällä olisikin hyvät lahjat jne. On se ulkonäkö kuitenkin melko keskeinen seikka, vaikkei ehkä "saisi" olla...
Mutta eniten painavat ehdottomasti lahjakkuus sekä se, millaisissa rooleissa ko. näyttelijä on ollut. Ja tietysti myös takana oleva ura on merkittävä seikka; kunnioitan enemmän sellaista henkilöä, joka on menestynyt urallaan. Enkä nyt tarkoita, että heidän pitää olla Hollywoodin kirkkaimpia tähtiä, vaan että heidän uransa on ollut kunnioitettava.
Huomioin myös aika vahvasti sen, millainen näyttelijä on muuten; vaikkapa Lindsay Lohania en voisi pitää lempinäyttelijänäni kaiken sekoilun jälkeen, vaikka jokseenkin ymmärrän hänen käyttäytymisensä.
Eipä sillä, että kaikki lempinäyttelijäni olisivat virheettömiä, ei toki.
Myös ajatusmaailma yleisestikin painaa, sillä jos näyttelijän ajatukset tuntuvat jotenkin kummallisilta tai eivät ole minun mieleen yhtään, en oikein voi sanoa pitäväni kyseisestä henkilöstä.

En voi luetella mitään tiettyjä seikkoja, jotka joka tilanteessa määrittäisivät lempinäyttelijäni; minulle vain käy yleensä niin, että bongattuani jonkun kiinnostavan näyttelijän sarjasta/elokuvasta otan hänestä enemmän selvää ja luultavasti ostan/vuokraan jonkun toisen elokuvan, jossa hän on esiintynyt. Siitä sitten rakennan yleensä jonkinlaisen kokonaisuuden.
Milloin mitkäkin seikat ovat painavimpia. Se vähän riippuu...
Periaatteessa vain näyttelijänlahjojen pitäisi merkitä, mutta itse kyllä otan huomioon paljon muitakin seikkoja.

Kuitenkin kaikesta huolimatta minun on jotenkin hankala perustella muille kovinkaan monipuolisesti, miksi pidän jostakin kyseisestä näyttelijästä, vaikka minulla todellakin on siihen syitä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”