Kirjoittaja Aihe: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?  (Luettu 16529 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
Vs: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #100 : Maaliskuu 01, 2009, 14:44:43 »
Mielestäni hyvä näyttelijä on sellainen, jonka oikeasti huomaa elokuvassa/ tv-sarjassa. Karismaa täytyy olla niin paljon, että vaikka kyseessä olisi vain pienen pieni sivuhenkilö, niin sinä oikeasti muistat sen tyypin. Ulkonäkö voi tietysti vaikuttaa asiaan, mutta liian hyvännäköisellä tyypillä ei välttämättä olekaan sitten muuta, kuin se ulkonäkö.

Hyvä näyttelijä on muuntautumiskykyinen, ei aina pelkkä hyvis tai sankarihahmo. Hyvän näyttelijän roolisuorituksista löytyy kaikkea. Mielestäni vain tietyn tyyppisten hahmojen näytteleminen tekee vain hallaa, eikä luo uskottavuutta.

Esimerkkinä lempinäyttelijöistäni mainitsen ensimmäisenä Robert Knepperin. Hän on pian 50-vuotias, enkä ole nähnyt läheskään kaikkia hänen elokuviaan, mutta useita niistä. Robert on ihan kivan näköinen ja mielestäni eleiltään ja ilmeiltään persoonallinen. Paossa hän näyttelee Theodore Bagwelliä, ja on aivan loistava! T-Bag on kuitenkin pedofiili ja murhaaja ja Knepper on tehnyt varmasti valtavasti työtä yrittäessään samaistua hahmoon. Robertilla on kuitenkin vaimo ja lapsia, joten T-Bag ei varmasti ollut mikään tutun oloinen.
Knepper oli pienessä sivuosassa lyhytelokuvassa "Good night and good luck". Elokuva oli mustavalkoinen, kuolettavan tylsä ja pääosassa keikkui George Clooney. Ja silti keskeltä elokuvaa Knepperin bongasi heti, ja hän oli taas mahtava.

Myös Stuart Townsend on hyvä. Hän on näytellyt totaalisia tavisrooleja tavallisen näköisenä, mutta esim. leffassa Queen of the damned hän oli vampyyri ja rokkari ja vei ainakin minulta jalat alta.

Hyvään näyttelijään ei kyllästy. Toki esimerkiksi Johnny Depp on aina ihana, mutta minulle hän on liian tuttu. Ei ole kivaa, jos elokuva sijoittuu vaikkapa 1800-luvulle, ja tulee fiilis "mitähän toi Depp tuolla tekee?". Erilaiset hahmot varmistavat, ettei näyttelijä ole vaan näyttelijä, vaan painuu mieleen hahmona.

Taisi tulla melko samanlaista tekstiä kuin edellisillä, mutta ehkäpä olemme kaikki samoilla linjoilla. ^^
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #101 : Joulukuu 09, 2009, 20:21:29 »
Taas minulta on jo viety jalat suusta, mutta yritän kuitenkin tuoda mielipiteeni julki. ^^
Mielestäni hyvän näyttelijän täytyy eläytyä rooliinsa niin elävästi kuin suinkin, koska sellaista wannabe-a-superstar tyyppistä fiilistelynäyttelemistä ei jaksa katsella vanha Merlinkään. Pitää osata heittäytyä rooliinsa niin hyvin että "unohtaa" kuvaushetkeksi millainen itse on ja keskittyy vain siihen henkilöön, jota näyttelee. Sillä tapaa maailman herttaisinkin ihminen voi näytellä pahista. Tietysti pitää olla laaja tunneskaala käytössä, että osaa kaikenlaisia tarvittavia ilmeitä esittää ja näytellä kunnolla, eli esimerkiksi jos pitää itkeä niin yrittää itkeä oikeasti (tai no, maskeeraajilla menee siinä työ hukkaan jos meikit valuu :'D) tai ainakin uskottavasti.

Heti ensimmäisenähän sitä kiinnittää huomiota ulkoisempiin asioihin, esimerkiksi juuri ulkonäköön ja ääneen, mutta oikeasti sen oman suosikkinäyttelijänsä voi sanoa löytäneensä vasta kun on "tutustunut" paremmin ja ottanut huomioon näyttelijäntaidot.

Omia lempinäyttelijöitäni ovat esimerkiksi Evanna Lynch ja Alan Rickman. (Khöh, mikäpä minä olen teille paasaamaan että ei saa kiinnittää huomiota vain ulkoiseen olemukseen...) Ohessa perusteluja:

Evanna Lynch
-Eläytyy rooliinsa erittäin hyvin, siviilissäkin muistuttaa Lunaa valtavasti
-Sopivan omaperäinen
-Persoonallinen tyyli
-Ystävällinen ja kohtelias (ainakin sen perusteella mitä olen haastatteluissa ja muualla kuullut)
-Rauhallinen olemus
-Omaperäinen ääni, eikä edes muuta sitä yhtään. Sopii Lunalle todella hyvin.

Alan Rickman
-Eläytyy kaikkiin rooleihinsa todella hyvin
-Osaa näytellä sekä uskottavasti pahista ja hienolla tavalla hyvistä
-Persoonalliset ilmeet
-Ääni, on todella sopiva Kalkarokselle ja oikeastaan kaikille muillekin joita hän on näytellyt. Siitä ei vaan voi olla pitämättä (ehkä joku poikkeustapaus voikin, mutta minulle se on aika vaikeaa :'D).

Pidän toki hyvin monista näyttelijöistä heidän lisäkseenkin, mutten nyt jaksa listata enempää. Mainittakoon että Potter-näyttelijät yleensäkin suoriutuvat rooleistaan todella hyvin, melkein kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Ja eihän Pottereiden ulkopuolisen maailman armasta Johnny Deppiä saa missään tapauksessa unohtaa. x)

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2011, 20:33:46 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #102 : Joulukuu 09, 2009, 22:20:24 »
Minun mielestäni ihmisellä voi hyvinkin olla lempinäyttelijä, perusteella jos toisella.
Minusta hyvän näyttelijän pitää selvitä kunnilla kotiin myös täysin erinlaisista rooleista. Esimerkiksi Jim Carrey näyttelee aina jotain hourulasta karannutta kuminaamaa, kun taas esimerkiksi Vesa Matti Loiri on vetänyt koomisia, vakavia, pelottavia ja jopa ääninäyttely rooleja vakuuttavasti.

Oma henkilökohtainen suosikkini on Will Smith!! Ennen en edes tiennyt koko tyypistä, mutta jokainen katsomani elokuva vakuuttaa minua aina vain enemmän. Mies osaa olla hauska, vakava, äänellään kaiken esille tuova ja jopa draaginen. Suosikki Smith elokuvani ovat I Am Legend ja Enemy of states.
Heti Smithin jälkeen toinen suosikkinäyttelijäni on tuossa jo aiemmin mainittu Vesa Matti Loiri, joka on loistanut Uuno Turhapuroissa ja Pahat Pojat-leffassa
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Joulukuu 10, 2009, 18:34:50 »
Topicin aihe sai minut jopa hieman pohtimaan asiaa, joten oli pakko tulla jakamaan pohdintojen tulokset.

Eli siis, yleensä henkilö pääsee lempinäyttelijäni listalle, jos näen jonkun hänet jossain leffassa tai tv-sarjassa ja hän onnistuu siinä. Ensimmäinen kunnon lempinäyttelijäni oli varmaan Orlando Bloom, koska nuorempana sitä oikeasti katsoi enemmän ulkonäköä ja TSH-leffoissa Legolas on niin hyvännäköinen että. Lisäksi Legolas tekee kaikki hienoimmat temput kun Aragorn vain leikkii suurta johtajaa. Seuraava hyvä leffa jonka näin oli varmaan Pirates-trilogia, eli silloin ehkä Orlin asema laski hieman, mutta pysyi kumminkin melko korkealla. Kumminkin, tykkäsin Johnny Deppin roolista, joten Depp nousi lempinäyttelijöitteni joukkoon, eikä Keira Knightleykään mikään huono ollut, joten myös hän sai positiivisen leiman. Minulla ei kovin montaa lempinäyttelijää ole, mutta viimeisin suosikki on varmaan Jennifer Aniston. Häpeä myöntää, mutta aloin seuraamaan Frendejä vasta tämän viimeisimmän uusintakierroksen myötä, ja Anistonin Rachel on kyllä niin hyvä aina välillä että Aniston hyppäsi suosikkieni joukkoon ryminällä.

Minulla on sellainen outo tapa, että kun tykkään jostakin näyttelijästä, toivon että hän onnistuisi kaikissa rooleissaan. Esim nykyään minua harmittaa ettei Anistonin leffat ole loistavia, vaikkeivät mitään huonojakaan välttämättä. Siksi en ikinä tykästy näyttelijään, joka on näytellyt jossain mielestäni huonosti tai epäuskottavasti. Minulle on tärkeää, että roolisuoritus on leffan tai sarjan puitteissa uskottava. Senpä takia yksikään Salkkareitten nykynäyttelijöistä tai High School Musical-näyttelijöistä ei ole päässyt suosikkeihini. Itse asiassa kyseiset näyttelijät ovat mielestäni enimmäkseen naurettavia.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Joulukuu 16, 2009, 19:57:19 »
Olen tässä palvonut pitkään Johnny Deppiä. Onhan hän uskomattoman komea, maailman seksikkäin mies jälleen, mutta omasta mielestäni hän on erittäin lahjakas ja hieno ihminen muutenkin :D Olen niin kade hänen lapsilleen... Johnny Depphän tunnetaan siitä, että hän on näytellyt mitä "kummallisimpia" rooleja, ja sen minä olen erityisesti pannut merkille, varsinkin siksi, koska tyyppi tekee usein yhteistyötä lempiohjaajani, Tim Burtonin kanssa. Eihän nämä kaikki ihme Hollywood-tähdet suurimmaksi osaksi oikeasti näytteli niin paljon ja niin erilaisia rooleja O_____O

Alan Rickman on ehdottomasti kyvykkäinen brittinäyttelijä. Hänen kyvyistään en kiistele. Rickmaniin en rakastunut Pottereissa, mutta Sweeney Toddissa ja Robin Hoodissa kylläkin. Molemmissa leffoissa mr. Rickmanilla oli aika, pervo rooli XD Onhan tyyppi kieltämättä loistava Kalkaros, mutta minun on aivan pakko repeillä, kun hän astuu näyttämölle. Järki ja tunteet, sekä Die Hard olivat myös nautittavaa katsottavaa. Tällä miekkosella on myös ehkä parhain ääni, sen tunnistaa aina.

Paras brittinäyttelijätär on taas ihana Helena Bonham-Carter, jolle olen myös kade, sillä Tim Burton on hänen puolisonsa. Nainen on melko kauniskin ja kiistämättömän lahjakas. Häntä en bongannut Bellatrixina vaan Jalin mammana vuonna 2005. Ääninäyttelijänä BC loisti Corpse bridessa, sekä ihmisenä muutamissa muissa leffoissa, joissa oli myös Burton säätämässä jotain :D. Pottereissa Helena näyttelee erittäin vakuuttavasti, muttei siltikään favori. En malta odottaa Liisa Ihmemaassa-versioita >___<

Gerard Depardieu on ainoa ranskalainen näyttelijä, josta tykkään. "Rakastuin" hänen rooleihinsa mm. minitv-sarjojen Monte Criston kreivi ja Kurjat kautta, ja myöhemmin hoksasin hänet Obelixina. Myöskin Cyrano mikälie oli hienoa katsottavaa. Depardieussa on hyvää se, että hän esiintyy usein historiallisina henkilönä valkokankaalla.

Christopher Lee on toiseksi paras brittinäyttelijä. Ehdottamasti paras roolisuoritus on LotR:ssa Sarumanina. Pelottavan itsetietoista näyttelemistä... Hienoja suorituksia ovat myös olleet erilaiset Dracula-hommelit. Jali ja suklaatehtaassakin hän pärjäsi oikein hyvin. Kiitos ja kumarrus -22 syntyneelle britille. Toivottavasti hän elää vielä pitkään.

Maggie Smith kuuluu myös parhaisiin brittinäyttelijöihin Joanna Lumleyn kanssa. Lumley on näytellyt mm. Corpse bridessa, ja brittikomediasarjassa Todella upeeta. Humoristisia rooleja molemmat XD

Jim Carreyn leffoja en ole paljoa nähnyt, mutta hän saa kiistattoman arvostukseni. Erittäin arvokas luonnenäyttelijä.

Lainaus
Oikea unelma olis nähdä trioa Alan Rickman+Johnny Depp+Tim Burton enemmän. Tuleva Alice in Wonderland olis just kova jos Allunen olis siinä, mutta tuskin on :<

KÖHKÖH! Itse asiassa Rickman näyttelee piippua polttelevaa matoa. Tämä oli jo vuosi sitten tiedossa milloin kyseinen lainaus on kirjoitettu.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Joulukuu 19, 2009, 23:42:47 »
En tiedä onko minulle oikeastaan 'lempinäyttelijää', mutta jos sellainen pitäisi valita sanoisin Johnny Depp. Vastaus olisi silloin lähimpänä totuutta.

Yleensä kun miekkoselta tulee jotain uutta teattereihin käyn sen välittömästi katsomassa ja jos pidän näkemästäni hankin sen DVD'lle. Tälläkin hetkellä odotan kädet syyhyten Alice in Wonderland'in saapumista, jossa toinen nykyään kovasti arvostamani näyttelijä, Helena Bonham-Carter, myös näyttelee.

Ei kovin omaperäisiä valintoja, mutta samapa se. Pidän heidän näyttelytyöstään ja erityisesti Helenasta olen viimeaikoina kiinnostunut. Mielestäni nainen on yksinkertaisesti nerokas, kuin kameleontti. En ole todellakaan etsinyt kaikkia naisen roolituksia käsiini, mutta ne muutamat jotka olen nähnyt, ovat todella olleet säväyttäviä. Hänen roolihahmojaan on mahdoton kuvitella toisikseen, vaikka haluaisikin. Todella säväyttävä näyttelijä. Samoin kuin herra Depp, minusta oli aivan mahtavaa nähdä heidät yhdessä Sweeney Todd'issa.

Poissa Zahagehuma

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #106 : Joulukuu 26, 2009, 12:26:14 »
On miljoonia näyttelijöitä, jotka osaavat näytellä todella hyvin, ovat hyvännäköisiä, osaavat hauskuuttaa, ovat ystävällisiä ja ties vielä mitä. Ei ne kaikki kuitenkaan nappaa, ei tosiaankaan. Lempinäyttelijän täytyy olla sellainen, jota jaksaa seurata kaikkialle. Täytyy myös tietenkin jaksaa katsella hänen tuotoksiaan, vaikka elokuvan juoni ei olisikaan se mieluisin. Pitää pysyä tietoisena hänen tekemisistään, ja olla perillä hänen uusimmasta - ja toki vanhemmastakin - tuotannosta. Minä olen joskus, pitkä aika sitten, valinnut omat lempinäyttelijäni, eivätkä ne ole sen jälkeen vaihtuneet. Eihän lempinäyttelijöitä noin vain vaihdeta, varsinkin jos niitä fanittaa.

On kaksi näyttelijää ylivoimaisesti yli muiden, John Cleese ja Alan Rickman.

Tiedän, että lähes kaikkien lempinäyttelijä on kuulemma Alan, tällä foorumilla, mutta hän on vain niin mahtava. Osaa näytellä tietenkin pirun hyvin, mutta ah. Luulisi monen muunkin tietävän. Eräs asia, mitä monet eivät ole hänestä maininneet, on se, että hän osaa laulaa aivan tajuttoman hyvin. Muutamassa elokuvassa, missä on ollu, on saatukin kuunnella sitä. Ja toki se ääni. John on sitten muuten niin tajuton, ettei mitään järkeä. En niin välitä Monty Pythonista, mutta kyllähän nekin on tullut katsottua ja naurettua muutamaan otteeseen. Molemmat lempinäyttelijöistäni ovat jo vanhoja pappoja, mutta haittaneeko tuo. Heillä on sentään hivenen kokemusta näyttelemisestä.

ps. Arvatkaa kuolinko, kun näin John Cleesen mainostamassa Giganttia, ihan tajutonta. "Thank god for Gigantti!"

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #107 : Joulukuu 31, 2009, 09:35:55 »
Hyvä näyttelijä osaa vetää roolinsa loistavasti ja uskottavasti, oli kyseessä sitten millainen rooli tahansa.
Omiin lempinäyttelijöihini kuuluvat Matthew Perry ja Jennifer Aniston (molemmat tulivat tutuiksi ensimmäisen kerran Frendeistä kauan sitten...). Molemmat ovat vakuuttavia erilaisissa rooleissa. He saavat myös huonon leffan vaikuttamaan kiinnostavalta olemalla vain mukana.
Matthew Perry on myös erittäin hauska, tarvittaessa myös vakava, ja hänen ilmeensä ja eleensä ovat vaikuttavia ja mahtavia. Ne tuovat Perryn hahmoihin persoonallisuutta.
Perry ja Aniston ovat olleet jo monia vuosia lempinäyttelijöitä.

// 14.6.-10 muoks! Paul Rudd kuuluu myös lempinäyttelijöihini (miten hän pääsi unohtumaan, kun kirjoitin tätä?!). Paul Rudd on aivan ihastuttava ja hauska näyttelijä. Oikeastaan samoja perusteluita kuin Perryn kohdalla. (Ja Ruddkin tuli tutuksi Frendeistä kauan sitten... :D)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2010, 08:43:15 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa HONE

• Hermione
  • Vuotislainen
  • Virheistä oppii... Tai sitten ei....
« Vastaus #108 : Tammikuu 13, 2010, 11:23:47 »
Minun lempinäyttelijäni ovat ainakin: Kip Pardue, Kate Winslet, Leonardo Dicaprio, Thomas Felton, Emma Watson...
Huonoin näyttelijä on Evanna Lynch. Ja salattujen elämien Oonan näyttelijä ylinäyttelee mielestäni täysin.

Yleensä lempi elokuvissani on myös hyvät näyttelijät.

Hyvä näyttelijä antautuu koko sielullaan rooliinsa. Näyttelijän tärkeä ominaisuus on muuntautumis kyky.

Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Tammikuu 16, 2010, 17:01:50 »
Kerroin tuolla lempinäyttelijä-osiossa jo jonkin verran, mutta nyt kysytään tarkempaa selostusta valinnasta millä perusteilla valitsee suosikkinsa. Suosikki näyttelijöitäni on muutama, mutta otan nyt heistä ensimmäisen esimerkikseni kertoessani mikä hänestä tekee loistavan näyttelijän.

Eli siis, Tom Felton hurmasi minut jo ensimmäisen kerran nähtyäni Harry Potter ja Viisasten kivi elokuvan. Hän oli ehdottomasti juuri sellainen täydellinen näyttelijä Dracolle kuin pystyin koskaan kuvittelemaan. Niimpä seurasin näyttelijän elämää aluksi vain Dracon roolissa. Myöhemmin kuitenkin olen katsonut useita haastatteluja, back-stage ohjelmia ja muuta materiaalia, joissa Tom on oma itsensä. Tämä nosti Felttonin, vielä korkeampaan arvoon kuin aiemmin ylistämäni Johnny Deppin. Huomasin hänen näyttelevän aivan vasta kohtaansa, pahista. Eläytyminen rooleihin on myös tehnyt suuren vaikutuksen minuun, sillä jos jotain näyttelijän täytyy omistautua rooliinsa koko sydämmellään. Tom osaa tämän taidon, kaikenlisäksi hänellä on ollut jo lapsesta asti näyttelijän taitoja. Eläytyminen, ja sopiminen rooliin siis on tehnyt minuun suuren vaikutuksen, ja kaiken sen lisäksi on myös tietysti plussaa että Thomas ''Tom'' Feltton on aivan uskomattoman hyvännäköinen (sitä ei parane kiistää).

Tiivistettynä siis, taidot, eläytyminen, rooleihin sopiminen ovat ne asiat, joista lempinäyttelijä koostuu. Ulkonäkö ei ole niin kaikki kaikessa, koska on loistavia näyttelijöitä, jotka eivät ole nätillä naamalla pilattuja. Alan Rickman ei esimerkiksi ole kovinkaan hyvännäköinen mutta silti loistaa roolissaan Kalkaroksena.

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #110 : Kesäkuu 07, 2010, 20:31:06 »
Hyvä näyttelijä pystyy tuomaan jokaiseen rooliin jotain uutta. Hän osaa esittää minkälaista henkilöä tahansa, eikä pelkää uusia rooleja. On tylsää nähdä näyttelijöitä aina samanlaisessa roolissa, monitaiturit ovat aina parhaita. Tälläisiä ovat lempinäyttelijöistäni Johnny Depp, Leonardo DiCaprio ja Anne Hathaway.

Ennen taisin kiinnittää enemmän huomioita näyttelijän ulkonäköön, mutta nykyisin näyttelytaidot ovat tärkeimpiä. Hyvä ulkonäkö ei takaa hyvää vaikutelmaa, kaikki näyttelijät eivät pysty koskettamaan syvälle. Tälläistä taitoa tarvitsee ennen kaikkea draamanäyttelijät, heidän pitää koskettaa ja olla aidon tuntuisia.

Musta on outoa, jos jollain ei ole lempinäyttelijää. Kaikkia elokuvia voi kattoa, mutta on helpompaa valita elokuvat, jos on suosikkinäyttelijöitä. On kiva löytää uusia lempinäyttelijöitä yllättävistä elokuvista tai sattumalta törmätä jossain elokuvassa lempinäyttelijään -tälläiset tapaukset ovat jänniä.
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #111 : Syyskuu 28, 2011, 14:56:09 »
Hyviä näytteliöitä on tosiaan todella paljon ja miksi kukakin ne määrittelee hyviksi/huonoiksi on vähän jokaisesta kiinni.

Itse pidä paljon:

Natalie Portmanin monista roolisuorituksista. Ehdottomasti siis Black Swan   teki vaikutuksen ja Näin ystävien kesken. Ja onhan hänellä myös paljon muita hyviä suorituksia.

Ja pakko mainita James Francoja yksikään ei voi sanoa, että se olisi hyvä ainoastaa siksi että hän on aivan äärettömän hyvännäköinen ;)
Ainakaan kukaan kuka olisi nähnyt 127 tuntia, Tristan ja Isolde <--- Siis niin paras leffa <33

Keira Knightley on myös hyvä näytteliä. Hän on ollut Pirates of the Caribian -elokuvien lisäksi näyttelemässä Parempi kuin Beckham,Herttuatar,Ylpeys ja ennakkoluulo, Kuningas Arthur ja ne ovat kaikki ainakin hänen osaltaan onnistuneita elokuvia.

Tykkään myös monista elokuvista joissa on Anne Hathaway. Prinsessanpäiväkirjat,Lumottu Ella ovat hyviä hyväntuulen elokuvia, mutta on sitä vakavampaakin Jane Austinin jalanjäljillä. Ja onhan pakko mainita vielä Liisa Ihmemaassa.

Audrey Tautou on vielä yksi hyvä esimerkki hyvästä näytteliästä. Hyvää tuotantoa: Amelie,Hinnasta viis, Rakastaa ei rakasta, Da Vinci -koodi,Coco avant Chanel ja sitten hänellä on paljon myös ranskankeilisiä elokuvia, joihin olen vähemmän paneutunut.

Ja tämän kauhean listan jälkeen sanon vielä mikä on itselleni tärkeää näytteliässä. Siis onhan se totta että ulkonäkö vaikuttaa, mutta tärkeää on ehdottomasti eläytyminen, se että saa  ne tunteet välittymään katsojalle.

Magic girl
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #112 : Huhtikuu 12, 2012, 21:44:09 »
Oma lempinäyttelijäni on myös HP:sta tuttu Tom Felton. Hän on ihan täydellinen (ainakin katsojan silmään), hyvänäköisyydestä ja loistavista näyttelijänlahjoista ei totta vie voi saada huonoa yhdistelmää.

Ihastuin salaa Feltonin ulkonäköön jo aika pienenä, mutta kun luulin Potter-aikani menneen ohi, unohdin koko sarjan hetkiseksi. Kerran kuitenkin eräs luokkakaveri näytti mulle pätkän Draco Malfoyn kohtauksista ja innostuin uudelleen sarjasta. Äh, miten mulla on aina taipuvuus alkaa selittää jotain epämääräistä, joka ei liity edes aiheeseen? Tai no, liittyihän tavallaan. Kuitenkin, Thomas on syötävän suloinen ja lisäksi myös mielettömän hyvä näyttelijä!
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #113 : Toukokuu 29, 2012, 21:12:51 »
I'm so happy! Olen viimein löytänyt itselleni lempinäyttelijän:D Olen nähnyt elokuvia vaikka millä mitalla ja tykästynyt esim. Tom Feltoniin ja Evan Petersiin, mutta vain muutamissa rooleissa, enkä heihin roolejensa ulkopuolella - seinälläni on aina ollut pari Tom Felton-julistetta, mutta nekin Harry Potterin roolissa. Hyviä näyttelijöitä on vain paljon ja valinta vaikeaa :D

Oma suosikkinäyttelijäni on Tom Hiddleston, tunnetuin ehkä rooleistaan Lokina The Avengersissa ja Thorissa. Hiddleston on näytellyt myös esim. War Horsessa, Midnight in Parisissa ja Wallander-TV-sarjassa lukuisien näytelmien sijaan. Tavoitteenani on nähdä Hiddlestonin kaikki leffat, vaikka henk. koht pidän hänestä eniten Lokina. Luokittelisin Hiddlestonin suosikkinäyttelijäkseni kuitenkin hänen itsensä vuoksi, sillä hyvän näyttelijän lisäksi hän on hyvä ihminen. Hän kuvailee näyttelyä prosessiksi, jossa ihminen heijastaa omaa työtään muihin ja ympäristöönsä ja esittää maailmaa sellaisena kuin se on. Hiddleston on myös omien roolihahmojensa fani ja ymmärtää heitä persoonallisella tasolla, osoittaen että fiktiivistä henkilöä kohtaan voi tuntea aitoa myötätuntoa, sääliä, ylpeyttä tai onnea, aivan kuten ketä tahansa muutakin kohtaan. Hiddlestonin haastatteluja katsellessani mielessäni oleva päällimmäinen ajatus on, että jos jonain päivänä saan ääneni kuuluville keskustelupalstojen ulkopuolella, haluan osoittaa samanlaista ymmärrystä ja empatiaa, kuvastaa inhimillisyyttä parhaimmillaan. Hiddleston on loistava näyttelijä, mutta myös ihailtava ihminen. :)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #114 : Kesäkuu 15, 2012, 16:17:13 »
Olen hulluna näyttelijöihin joilla on upea ääni. Yksi mestariteos on Benedict Cumberbatch. Olen melkein rakastunut. Hänen äänensä on vain niin...

Valitsen lempinäyttelijäni ihastuttavien piirteiden kautta; hauska tapa näytellä, hyvä ÄÄNI, hyvä ulkonäkö, erikoiset piirteet jotka iskevät silmään... Parhaat näyttelijät jäävät niin vahvasti mieleen, että pystyn melkein puhumaan heille.

Sitten on sellaisia näyttelijöitä joiden viehätystä en ole koskaan tajunnut kuten Alan Rickman (enkä tarkoita tällä etten arvostaisi heitä näyttelijöinä).
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2012, 14:43:44 kirjoittanut Prosper »

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Tammikuu 02, 2015, 11:04:44 »
Lempinäyttelijöitä minulla on tunnetusti monia, kuten taitava ja edesmennyt Heath Ledger joka paneutui jokaiseen rooliinsa täysillä. Lempinäyttelijällä on oltava miellyttävä ääni, kuten esim. Liam Neesonilla. Hyvä/persoonallinen ulkonäkö, esim. Tia Carrere tai Kristoffer Joner. Jotakin erikoista rooleissa, kuten Tilda Swinton. David Tennant taisi tulla vastaan ensimmäisen kerran Doctor Who-jaksoissa, hänellä on monipuolinen ääni (olen kuunnellut myös äänikirjoja) hän on myös ilmeikäs näyttelijä. Hän täyttää koko tilan olemuksellaan ja ottaa tosissaan jokaisen roolin. Muistamme hänet myös Harry Potter-elokuvasta, tosin oli aika pieni rooli kokonaisuudessaan. Katselin televisiosta sarjaa Pahan vanki, jossa myös oli David, loistavana. Muita taitavia näyttelijöitä joita suosittelen: Ben Foster (mm. Pandorum, Panttivanki) Colin Morgan (Merlin, Parked) Sam Rockwell. (Kuu)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2016, 08:41:19 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Candysaur

• Vuotislainen
  • Pottermore: Flamemugwump20002
« Vastaus #116 : Tammikuu 12, 2015, 12:01:55 »
Lempinäyttelijä selviää aika lailla ajan kanssa, ihan pienestä pitäen Alan Rickman on ollut yksi suosikeistani. Tässä sitten vähän myöhemmin, muutama vuosi sitten löysin Tom Hiddlestonin, ja voin sanoa, että hän on lempinäyttelijäni. James Franco kilpailee hyvällä toisella sijalla. Muita mielestäni mahtavia näyttelijöitä ovat esim. Dane DeHaan ja Lee Ingleby.

Kun lempinäyttelijän löytää, ainakin itse selvitän missä leffoissa tai sarjoissa näyttelijä on ja katson niitä jotka vaikuttavat kiinnostavilta.
Niin ja tottakai se ulkonäkö on se mistä ensimmäisenä kiinnostuu, ainakin itse.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #117 : Heinäkuu 23, 2016, 12:01:59 »
Minulla ei ole lempinäyttelijää. Muistan, kuinka lempinäyttelijöistä joskus keskustellessani kaveriporukassa muistan asiasta kertoneeni, ihmettelivät muut lempinäyttelijän puuttumista. Sain kuin sain ihmiset uskomaan, että minulla on ensinnäkin niin huono näyttelijöiden kasvomuisti etenkin ulkomaalaisten näyttelijöiden suhteen, että vaikka näkisin jossakin kerran näkemässäni elokuvassa näyttelijän X, on hyvin todennäköistä etten muistaisi häntä enää seuraavassa leffassa. Toki poikkeuksiakin on, kuten esimerkiksi Potterien näyttelijöitä tunnistan – tämä johtunee siitä, että olen nähnyt kyseiset elokuvat useaan kertaan sekä lukenut Potter-näyttelijöistä niin lehdistä kuin netistä, joissa myös heidän kasvonsa ovat näkyneet. Toisena syynä siihen, ettei minulla ole lempinäyttelijää, pidänkin juuri sitä, etten oikeastaan seuraa ketään näyttelijää, enkä ”pidä listaa” siitä kuka näyttelee missäkin – enkä osaa edes kovinkaan montaa näyttelijää edes nimeltä mainita :D

Suomalaisissa näyttelijöissä ja heidän tunnistamisessaan olen kuitenkin parempi: tuntuu kuin samat naamat näkyisi hyvin monessa eri ohjelmassa. Koen myös, että suomalaisten näyttelijöiden ”kärkikaarti” ei ole kovin suuri, jolloin myös katsojat tunnistavat näyttelijöitä paremmin ja pystyvät arvioimaan ja vertailemaan näyttelijän suorituksia useammassakin tv-ohjelmassa tai elokuvassa.

Mitä sitten tulee hyvän näyttelijän ominaisuuksiin. Paljon on ollut keskustelua etenkin näyttelijän ulkonäöstä. Minulle näyttelijän ulkonäöllä ei ole merkitystä: ulkonäöllä ei mielestäni ole yhteyttä siihen, kuinka hyvin osaa näytellä. Lisäksi tästä ulkonäköasiasta tuli itsellenikin mieleen seuraavan katkelman tummentamani kohdat:

Hyvät näyttelijät ovat harvoin niitä, joita kaikki 12-vuotiaat ihkuttavat, ne jotka ovat sillä hetkellä muotia. Siinä katsotaan vain ja ainoastaan sitä ulkonäköä, yhden elokuvan perusteella ei voi sanoa, onko näyttelijä hyvä vai huono.

Tietysti suositut näyttelijät ovat muodissa, valokeilassa ja faniensa ihannoimia, mutta näyttelijän liiallinen hehkutus pelkän ulkonäön perusteella… no, saahan sitä fanittaa pelkän ulkonäönkin perusteella, mutta itse en valitsisi lempinäyttelijääni pelkkien ”se on niin ihq ja supersöpö ja komee ja kaikkee” -perustelujen avulla. Toki näyttelijän ulkonäkö, tai ehkäpä ennemmin fyysinen olemus, voivat olla myös olennainen osa hahmoa: vaikka nykyään erikoistehosteita ja kaikkea muutakin mukavaa voidaan käyttää hyödyksi, on näyttelijän fyysisen habituksen sovittavat jollakin tasolla henkilöhahmon habitukseen.

Ulkonäön sijasta keskityn enemmin hänen näyttelijänlahjoihinsa. Varmasti esimerkiksi sarjan/elokuvan ohjaaja voi ohjata näyttelijän näyttelemistä, ja hyvä näyttelijä osaakin ottaa oman roolinsa haltuun:

Minä valitsen lempinäyttelijäni sen perusteella, kuinka hyvin hän osaa eläytyä rooliinsa ja muuntautua roolihahmokseen, kaikkia eleitä ja ilmeitä ja puhe- sekä kävelyt tapaa myöten.

Olisin itsekin jotakuinkin asioista noin kertoillut. Hyvä näyttelijä pääsee rooliinsa sisälle ja osaa tuoda roolihahmonsa piirteet esiin – mukautuvuus ja monipuolisuus kunniaan! Eläytymisen taidon lisäksi arvostan näyttelijässä luontevuutta ja rentoutta, mikä välittyy ruudulta hyvänä näyttelemisenä myös katsojalle.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #118 : Elokuu 22, 2016, 12:12:34 »
Minulla ei ole yksittäistä lempinäyttelijää, vaan monia suosikkeja.

Jotkut ovat näitä, joilla on vain söpöt kasvot ja tehneet vain muutaman hyvän roolin: Jasper Pääkkönen ja Hugh Grant.
Toiset ovat näitä, jotka tekevät hyvin monipuolsia rooleja: Johnny Depp, Kate Winslet ja Jussi Lampi
Osa on näitä joitten töiden parissa olen kasvanut ja rakastunut: Mikko Leppilampi ja Alan Rickman.
Jotkut näitä jotka tekevät samaa roolia joka jutussa, mutta loistavasti: Santeri Kinnunen, Armi Toivanen ja Kari Hietalahti.

En valitse lempinäyttelijää, hän valitsee minut sillä roolillaan, joka minulle jää mieleen.