Kirjoittaja Aihe: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?  (Luettu 22609 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Irulan

• Ankeuttaja
Niin. Kun multa on niin monasti kysytty mun lemppari äktöriä. Mitä siihen voi sanoo, muutakun et:" En tiiä... Niitä on niin monia" ja sit ei keksi yhtäkään. Kyllähän sitä ulkonäköä heti aluks kattoo (no eikö muka) ja jos se miellyttä, rupee miettiin todellisia lahjoja. Ja se, että millanen ylipäätään on 'hyvä näyttelijä'?

tell me! Mielipiteitä, kommentteja, lempinäyttelijöitä... kyllä te varmasti keksitte jotain. Mutta tottakai, voihan joku hyvännäkönenkin olla hyvä näyttelijä. Tai noh, riippuu miten sitten hyvä näyttelijä määritellään.
Miten susta?

Mä en osaa sanoo, must kukaan ei ole täydellinen, enkä ole nähnyt vielä yhtään elokuvaa, joka olisi vakuuttanut minut täysin. vaika monta elokuvaa minäkin olen nähnyt.. Mutta nyt puhutaankin näyttelijöistä, ei elokuvista..
Nyt mä lopetan, joten älä nyt enää lue vaan ala kirjottaa!

Muoks/ Sori yleistykseltä kuulostava heitto, et kaikki sitä ulkonäköö heti kattos. Mulla viiraa.. Koittakaa tmmärtää.

Huomiota seuraavaan, kiitos
Miettikää sitä minkälainen ihminen teidän mielestä on hyvä näyttelijä? Onko joku näyttelijä sellainen joka onnistuu jokaisessa roolissaan? Arvostatko millaisia ominaisuuksia näyttelijöissä, sitä että he saavat suorituksellaan kyyneleet silmiisi vai sitä että he ovat hauskoja saaden sinut tippumaan sohvalta alas? Pitääkö näyttelijän sopeutua jokaiseen rooliin mitä hän esittää vai pitäisikö näyttelijän vain tehdä juuri hänelle sopivia rooleja?

Tämä topic kaipaa keskustelua siitä, millainen on hyvä näyttelijä, mikä teihin tekee vaikutuksen näyttelijässä ja hänen roolisuorituksessaan?

Ei listaa siitä ketkä ovat sinun lempinäyttelijöitäsi eikä hoeta sitä että tietysti ulkonäkö vaikuttaa jonkun verran.
-Apple

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2003, 11:21:37 »
Yleensä en katso näyttelijän ulkonäköä, sillä monet lempinäyttelijäni eivät ole hyvännäköisiä. Yleensä katson näyttelijäntaitoa ja kuinka vakuuttavaa kyseisen näyttelijän esiintyminen on. Hyvä näyttelijä osaa selvästi eläytyä ja katsojasta saattaa tuntua kuin olisi samassa huoneessa näyttelijän kanssa.  En nyt ala selitellä eri lempinäyttelijöitä ja perustella miksi he ovat lemppareitani sillä tämä viesti ei valmistuisi tänään.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #2 : Toukokuu 09, 2003, 21:01:57 »
Minä itse ihailen sellaisia näyttelijöitä, jotka osaavat esittää kaikkia esittämiään rooleja niin hyvin että roolihahmo todellakin vaikuttaa "oikealta," olipa eri leffoissa miten erilaiset hahmot samalla näyttelijällä tahansa.

Silloin myös huomaan erityisesti pitäväni jostain näyttelijästä, jos koko muu elokuva on mielestäni surkea, mutta joku näyttelijöistä hoitaa osansa niin hyvin, että hänen kohtauksistaan voi nauttia vaikka leffa olisi muuten miten huono tahansa. Ja yleensähän hyvät näyttelijät eivät tee vain omista kohtauksistaan leffan kohokohtia, vaan koko leffasta ^^

Kaikki tämänhetkiset lempinäyttelijäni ovat kaikki ihan okei ulkonäöltään [köh] mutta luulen ettei näyttelijöiden ulkonäkö siltikään merkitse minulle niin paljoa kuin ensin voisi kuvitella. Monissa sarjoissa olen törmännyt erittäin hyvännäköisiin miesnäyttelijöihin, mutta jotka eivät sitten olekaan osanneet uskottavasti eläytyä rooliinsa.

Joskus on myös käynyt niin, että olen ensin ihaillut jotakuta näyttelijää, ja sitten jossain vaiheessa lukenut jostain lehdestä että hän on tehnyt jotain todella typerää ja että koko maa [oli se milloin mikäkin missä kukin asuu] nauraa hänelle, niin kummasti se minunkin ihailuni on sitten lopahtanut.

En siis yleensä ihaile näyttelijöitä jotka mokaavat leffan/sarjan jossa ovat mukana, tai muuten vain saattavat itsensä naurunalaiseksi koko maailman edessä. Minun lempinäyttelijöideni pitää olla hyviä telkkarissa/valkokankaalla, ja muutenkin fiksuja ihmisiä, jotta heistä voi pitää omana itsenäänkin eikä vain heidän roolihahmonaan :3
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Toukokuu 09, 2003, 21:02:17 »
Lainaus käyttäjältä: "K"
Minä inhoan sitä Ewan-ihkutusta, joka Moulin Rougen myötä tuli. Minä olen alkuperäinen true-fani! Ihailen ja arvostan miekkosta tosiaan, kun taas moulinrougerit ovat... ihkuttajia.

Käännyn mielipidettäsi vastaan. Ei 'fanituksen' suuruutta voi määritellä sillä minkä elokuvan kautta kukin näyttelijä on käynyt tutuksi. Jos joku on tutustunut esimerkiksi juuri Ewaniin vasta Moulin Rougessa, niin minkä hän sille mahtaa? Ja mihin vedetään 'ihkuttajan' ja 'fanittajan' raja? Onko ihkuttaja sellainen, joka katsoo vain ulkonäköä? Lisäksi Ewan + Moulin rouge = ihkuttaja -systeemi ei pelaa senkään kannalta, että Ewanin roolisuoritus tässä elokuvassa on oikeasti loistava.
Taisi mennä off-topiciksi...

Jos palataan takaisin aiheeseen -- En tiedä, miten valitsen lempinäyttelijäni. On joitain ihmisiä, joiden roolisuorituksista pidän, mutta silti hän ei oikein kolahda; hyvänä esimerkkinä Ewan McGregor.
Joskus katsoessaan jotain elokuvaa vain tietää, jos joku näyttelijä iskee sinuun valtavalla voimalla, haluaa että muistat hänet vielä elokuvan jälkeenkin.

Luodakseni edes jonkinsuuntaista listaa; Russell Crowe. Hän kävi minulle tutuksi kuudennella luokalla kun katsoimme historian tunneilla Gladiaattori-elokuvaa. Samasta elokuvasta sydämeni valloitti myös Joaquin Phoenix. Rakastan heitä molempia näyttelijäntaitojensa, herkkyytensä ja ehkä jopa -- sympaattisuuden takia. Russell ja Joaquin ovat molemmat olleet kestosuosikkejani yli vuoden ajan.
Lisäksi Viggo Mortensen on ollut ihastukseni jo pitkään. Täydellinen murha-elokuvassa hän minulle tutuksi kävi jokunen vuosi sitten.
Jos mennään TV-sarjoihin, niin on pakko mainita Gale Harold sekä Randy Harrison.
Pakko mainita myös Anthony Hopkins. Love.

Minulla ei ole mitään erityistä 'kriteeriä' sille kenet kelpuutan suosikkeihi. Joskus vain tulee sellainen tunne, että siitäjasiitä on pakko tietää lisää. Siitä se lähtee.

Kuuttis

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Toukokuu 10, 2003, 23:54:54 »
Minä en tiedä minkä perusteella valitsen lempinäyttelijäni -näyttelemistaidothan siinä tietysti merkitsevät, mutta en voi kieltää etteikö Elijah Woodin ulkonäöllä (tai nykyään ajattelen, että millä ulkonäöllä, mutta whatever) olisi ollut mitään tekemistä sen kanssa että joskus elijahihkutukseni aikoihin merkitsin hänet yhdeksi lempinäyttelijöistäni. Tulipas sekava ja pitkä lause.

Ehkä lempinäyttelijäni on tosiaan se Chabatin mainitsema Winona Ryder -olen pitänyt hänestä kovasti jo pitkän aikaa, monta vuotta. Tietysti silläkin on jotain väliä että hän näyttää siltä kuin näyttää, hän on hirveän kaunis. Hänen näyttelemisensä on siitä hienoa, että hän tavallaan valaisee sen ruudun sanomatta sanaakaan, hänellä on niin ilmeikkäät kasvot. Olen nähnyt häneltä ehkä viisi tai kuusi leffaa, en ole ihan varma. Kuitenkin jonkun verran, mitä telkasta on tullut niin niitä olen nähnyt monta. Nimetä en kuitenkaan osaa montaakaan -se Merenneitojuttu, missä näytteli Cher; Pikku Naisia; Vuosi Nuoruudestani; Dracula. Siinähän ne. Enkä muista esmes Draculasta yhtään mitään.

Toinen on tosiaan Ewan McGregor. Myönnän, aloin pitämään Ewania yhtenä lempinäyttelijöistäni vasta Moulin Rougen aikaan, mutta olin jo sitä ennen nähnyt jonkun hänen leffansa, olisiko ollut A life less ordinary, ja pidin siitä kovasti. Ewan on kovin luonnollinen rooleissaan, hän osaa eläytyä miksi tahansa. Pidän siitä, ja että hän uskaltaa tehdä monenlaisia rooleja. Hänen lauluäänensä on myös ihana *^_^* Hän osaa myös laulaa. Olen nähnyt häneltä leffat Star Wars episodit I ja II (roskaa kumpikin, jos totta puhutaan), Black Hawk Down, Moulin Rouge, Nora, Velvet Goldmine, A Life Less Ordinary. Lempparini on sitten luultavasti Velvet Goldmine.

Mutta Elijah Wood on oikeasti ammattimainen näyttelijä. Olen nähnyt häneltä leffat LotR: FotR ja TTT (:p), Black and White, The Faculty, Deep Impact, Oliver Twist, the Ice Storm, Flipper, the War, North, the Good Son. Onhan siinä jo 11 leffaa, ja kaikissa on tehnyt vakuuttavan työn. Kaikkien leffojen laatu ei sitten ole päätähuimaavaa...

Ja sitten vielä Kirsten Dunst. Hän on tosi ammattimainen näyttelijä, loistavaa työtä tekee monissa leffoissa. Olen nähnyt häneltä ainakin Spider Manin, Crazy Beautifulin, Get Over Itin, Anna Palaan, Pikku Naisia ja Virgin Suicidesin. Näistä lempparini on Virgin Suicides, joka on huimaavan hieno leffa. Kirsten tekee siinä(kin) hienoa työtä.

Mutta on monia näyttelijöitä, joista pidän, mutta en varsinaisesti nostaisi lemppareikseni; Ian McKellen, Viggo Mortensen, Jonathan Rhys Meyers, Reese Witherspoon, Christina Ricci, Franka Potente, Audrey Tautou... on niitä mielettömän paljon.

Mutta ehkä Winona on kaikkein paras.

-Kuuttis

snell

• Ankeuttaja
Re: Miten sä 'valitset' lempinäyttelijän? Voiko sellasta oll
« Vastaus #5 : Kesäkuu 01, 2003, 15:27:10 »
No, tuota... Olen harrastanut itse näyttelemistä nyt yhdeksän vuotta ja ehkä siksi kiinnitän näyttelijässä huomiota muihinkin asioihin kuin ulkonäköön. Mm. luontevuuteen ja kielenkäyttöön, ilmeisiin ja eleisiin. Jos puhun teatterista pidän hyvänä näyttelijänä mm. sellaista joka ottaa katsomon huomioon. Ei voisi olla mitään suloisempaa kuin se että joku hyvänäköinen miesnäyttelijä osoittaa jotkut vuorosanansa sinulle katsomoon xD
Elokuvissa kuitenkin se mihin ihastun näyttelijässä on hänen roolihahmonsa ja ulkonäkönsä.

Mai

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Kesäkuu 02, 2003, 16:23:59 »
No ekana katon luonnollisesti sen ulkonäön. Mutta vahvasti vaikuttaa myös näyttelijän taidot. Ei riitä vain että on hyvännäköinen, pitää osata myös näytellä. Se rooli ei vaikuta, voihan niitä hyviä näyttelijöitä olla siellä taustallakin.

vegetable

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2003, 11:51:23 »
Totam nulla merkkaa varmaan se kokemus, ja onko se ollut millasissa leffoissa ja tv-sarjoissa, ja mitä se sillai on mieltä maailman menoista, että joku voi olla ihan tosi hyvä näyttelijä, mutta kuitenkin, on sellainen, ''että, ei mua vois vähempää kiinnostaa, jos tuolla irakissa riehuu sota, että niin kauan ku se ei tuu tänne, e.v.v.k.'' tollasii tyyppejä mä vihaan! Että haastattelujen perusteella suunnilleen tiedän mitä ne ajattelee, miun lempinäyttelijät ovat: Sarah-Michelle Gellar, Michelle Trachteberg, Eliza Duchky, Tom Felton, Rubert Grint, ja mikä sen nimi nyt taas oli?

Ruby

• Ankeuttaja
Lempinäyttelijöitä, onko heitä...? ;P
« Vastaus #8 : Kesäkuu 22, 2003, 12:43:25 »
Minulla lempinäyttelijöiden valinnassa ei juuri vaikuta ulkonäkö. Eikä välttämättä suoranaisesti sekään onko hän taitava, miten termin sitten määritteleekin. Ehkä minulla eniten merkkaa se osaako näyttelijä herättää tunnetta. Jos elokuvassa on henkilö, josta minulta sitten jälkeenpäin kysytään: "Mitä mieltä olit siitä elokuvan henkilöstä/ hänen näyttelijänsä roolisuorituksesta?" ja minulta tulee vastaus: 'Ummm... hmmm... En oikein tiedä. En oikeastaan ole mitään mieltä. Ei minulla ole oikein mitään sanottavaa hänestä tai tänen roolisuorituksestaan.' (tämä on varsinkin silloin, kun näyttelijä on suht keskeinen tai hieman vähemmän keskeinen; se että joku ei herätä erityisiä tunteita voi johtua myös siitä että hän on vilahtanut kerran tai viiden minuutin ajan kuvassa, sitä ei silloin lasketa. ;) ) Näin mittaantuu onko hän taitava minun mittakaavassani. Jos henkilö ei herätä _mitään_ tunnetta hän ei ainakaan lukeudu lempinäyttelijöihini vaikka olisikin kuinka luonteva tai 'hyvä näyttelijä'. Jos näyttelijän roolihenkilö herättää selkeää vihaa tai kammoa, koska hän on niin kiero tai häijy, se on heti plussaa, koska minusta on vaikea näytellä jotain sellaista roolia joka nostattaa selkeän voimakkaita tuntemuksia; vihaa, pelkoa, kammoa, sääliä, samaistumista, tai ehkäpä hilpeyttä tai onnea. Tämä /Nämä ominaisuu-s/det määrittelevät ketkä ovat mielestäni hyviä ja ketkä huonoja.  Luonnenäyttelijät ovat suosikkinäyttelijöitäni. Ei tarvitse olla mikään kokenut näyttelijä tai superstara; jos hän herättää jotain (esim yllämainituista) tunteita, minä pidän hänestä. Onhan ulkonäkö plussaa, mutta se ei merkitse kaikkea, tai mitään loppujen lopuksi ratkaisevaa. Yksi lempinäyttelijöistäni on Sir Anthony Hopkins.

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Kesäkuu 26, 2003, 17:00:56 »
Lempinäyttelijä yleensä valitsee minut, enkä miä lempinäyttelijää. Minun pitää nähdä useampi kyseisen henkilön elokuvista ennen kuin pystyn sanomaan mitä mieltä olen. Ulkonäön perusteella en yleensäkään arvostele vaan taitojen. Jotkut vain ovat niin roolinsa sisällä, ettei näyttelemistä edes huomaa.

Ehdoton lempinäyttelijäni on Gary Oldman, koska..sitä ei edes pysty erittelemään. Jotenkin vain sillä on niin oma tyyli joka iskee lujaa palleaan. Ja lisäksi se saa minut niin hyvälle mielelle. Jos on juuri sellainen päivä tyyliin: "äärgh, haluan vajota loppuelämäkseni sängyn alle" niin tarvitsee vain pistää vaikka joku Léon tai Dracula pyörimään niin heti on suu korvissa. En ymmärrä. Erityisesti pidän sen "psykopaattihahmoista", koska ne ovat niin järettömän hyvin näyteltyjä. [ja lisäksi se on hyvännäköinen..]

John Malkovich ja Anthony Hopkins ovat myös hyviä.

kuutamo

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Heinäkuu 24, 2003, 01:47:46 »
Minä valitsen aina lempinäyttelijäni ulkonäön perusteella, sillä en kunnioita lainkaan nykyisiä kaupallisia viihdyttäjiä, eli laulajia ja näyttelijöitä. Katson elokuvat söpöjen poikien ja juonen perusteella, harvemmin taitojen perusteella. En edes ole havainnut koskaan ketää niin onnetonta näyttelijää, joka on niin epälahjakas, etten ole pystynyt katsomaan elokuvaa alusta loppuun, mutta olen löytänyt näyttelijöitä, jotka ovat niin rumia/ällöttäviä, etten olen kestänyt loppuelokuvaa (mm.elijah wod, mutta minä nyt en edes tykännyt LOTRin juonesta, joten siinä toinen syy olla katsomatta kyseistä elokuvaa enempää kuin 5min.).

Lisään vielä, että minulla voi olla lempinäyttelijä, ihan hyvin. Tällä hetkellä ne ovat Johnny Depp (ulkonäön perusteella), Angelina Jolie (ulkonäön ja taustan perusteella) ja Matt Damon (ainoa näyttelijä jota kunnioitan, johtunee hänen "tavallisesta" tyttöystävästään).

Fremon

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Heinäkuu 24, 2003, 02:50:21 »
Minun arvostukseni näyttelijöitä kohtaan muodostuu yksinomaan heidän kyvystään OLLA roolihahmonsa. Pidän sellaisista näyttelijöistä, jotka osaavat elokuvasta toiseen muokata itsensä juuri sellaisiksi hahmoksi, jota he esittävät - ja onnistuvat aina. Nänä näyttelijät ovat erittäin harvassa.

(Jack Nicholson, John Cleese, Lance Henriksen, Gary Oldman...)

Pidän myös näyttelijöistä, jotka osaavat olla joku tietty hahmo jossakin elokuvassa - tai tietyntyyppinen hahmo tietynkaltaisissa elokuvissa; eli heidän roolisuorituksensa on mennyt 'nappiin' - vaikkakin vain yksittäisessä elokuvassa tai elokuvakategoriassa.

(Keanu Reeves, Arnold Schwartzenegger, Warwick Davis, Alan Rickman..)

Lisäksi arvostan myös yksittäisiä ominaisuuksia tietyissä näyttelijöissä, vaikka heidän roolisuorituksensa eivät välttämättä aina ole arvoon arvaamattomaan päässeetkään; Tässä kategoriassa en mainitse nimiä, mutta listassani on huomattava määrä brittinäyttelijöitä - klassisen koulutuksen saaneita ammattilaisia, jotka hallitsevat puheen- ja kielenkäytön tavalla, joka riipii selkäpiitäni - tähän eivät jenkit ole vielä pystyneet. Ei-englanninkielisistä minä valitettavasti en osaa sanoa; kielitaitoni rajoittuu niihin kolmeen kieleen, jolla vaikenen sujuvasti - ja arvostelu on hankalaa, ellei tiedä puhutun kielen maneereja ja sanontoja. (Arvasitte oikein; tekstitys on sivuseikka)

Huomasin tässä ihmetyksekseni, että listallani ei ole ainoatakaan naista. Ei, en ole poikien perään 'siinä mielessä' - ehkä vain kuitenkin miehenä osaan tulkita paremmin oman sukupuoleni naamanvääntelyt; Naisethan ovat meille miehille aina ikuinen arvoitus ;)

Olen suuressa määrin painottanut artikuloinnin merkitystä näyttelemisessä - ja minusta tämä seikka on kaikkein tärkein hyvässä komeljanttaaraamisessa. Ainoa poikkeus tästä on Raaka-Arska, joka tappaa talossa ja puutarhassa ja raiskaa englanninkielen edestä ja takaa. Mutta omassa kategoriassaan on ylittämätön; ihku barbaari ja terminaattori.

/Fremon

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Elokuu 13, 2003, 16:12:25 »
Hyvä näyttelijä on minun mielestä ainakin (jossain määrin) hyvän näköinen, hauska, ilkeää esittäessään osaa olla ilkeä, kiinnostava; herättää huomion ja puhe selkeää eli ei sössötä mitään turhaa vaan puhuu kunnolla.

Lempi näyttelijöitä, jotka olen valinnut näiden mukaan on:
Tom Felton
Osaa Dracon roolinsa todella hyvin. Juuri tarpeeksi ilkeän ihana ja piikittelevä. Hyvän näköinen, sitä ei voi kieltää ja puhuu asiaa, ei ole mielestäni lukenut kässäristä suoraan, mitä pitää sanoa, vaan osaa eläytyä osaansa. Dracoon/Tomiin kiinnittää huomiota, kun hän näyttäytyy.

Ja sitten on myös Arnold Schwarzenegger (kirjoitin väärin, tiedän)
Aivan mahtava mustassa nahkatakissa ja ase sopii hänelle kuin nyrkki silmään. ^^ En osaisi kuvitella ketään muuta Terminator-elokuviin.
Puhe on mun mielestä tosi mielenkiintoista, sellaista venäläis-saksa englantia. Hauskan kuuloista.
En voi myöskään kieltää ettei hän olisi ihan ok näköinen, ja aurinkolasit vielä antavat hyvän ulkonäön käsityksen.
Odotin Schwarzeneggerilta ihan jotain muuta, kun katsoin Terminatorin ekaa kertaa. Luulin että elokuva on pelkää ampumista. Pyh sanon minä. ^^

Parhaat näyttelijät saavat minun mielestä joko tippumaan tuolilta nauraessa tai "kyynelehtimään" tuolilla ihan kunnolla.

Poissa iidba

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Elokuu 13, 2003, 17:10:33 »

KEANU REEVES ainakin. Minusta hän on hyvä näyttelijä, vaikka useimmat muuta väittävätkin. Eikä hänen ihana ulkonäkönsä liity tällä kertaa asiaan... vaikkei siinäkään mitään vikaa ole *g*

Sitten hyviä näyttelijöitä ovat myös Brittany Murphy, Angelina Jolie
ja Eminem. Todellakin, niitä on liikaa.. pidän monista näyttelijöistä, mutta yleensä mieleeni ei tule muita kuin nuo. Niitä on niin paljon.

Minkälainen on hyvä näyttelijä? Hmm. Tuohon on vaikea vastata. En osaa arvostella näyttelemiskykyä, paitsi ehkä sillä tavalla että näen kyllä jos näyttelijä ei eläydy ja ole mukana jutussa. Sen kyllä huomaa, mutta aika monet näyttelijät ovat tuolla perusteella hyviä.
Ja kaipa nuita nykyään arvostellaan melko lailla ulkonäönkin perusteella mediassa että.. Enpä tiedä.
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

ayu

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Tammikuu 05, 2004, 17:02:50 »
Noniin, kiitos ensinnäkin tuhinalle tämän topicin löytämisestä.

Minä katson aina tietenkin näytttelijäsuoritusta, ulkonäköä, silmiä ja puhetyyliä (sössöttäjät mäkeen!). Ja jos kyseessä on jokin elokuva, joka on suosittu ja kaikki ihkuttaa jotain: "Voi että se oli ihana!" "Minusta se toinen on paljon parempi!"
Nuo tyypit taitavat ottaa sen ulkonäön perusteella. Kyllä minäkin ihkutan tiettyjä näyttelijöitä, mutta onhan niitä muitakin todella hyviä, joiden nimiä en aina tiedä, tai elokuva on yksi huonoimmista.
Hyvännäköisiä ovat

Elijah Wood.
Todella hyvä näyttelemään. Silmät ja ulkonäkö ovat kyllä aivan jumalaiset, mutta muuten Ellu on tosiaan hyvä näyttelemään. Josh Harnettin tavoin The Favulty olisi huono, ilman noita kahta näyttelijää.
Minulla on 6 tai 7 Elijah Woodin elokuvaa. Kaikissa Ellu on suorittanut työnsä aivan kuten ammattilaiset. Ilman Elijah Woodia, minun seinäni  olisi tyhjä. :)

Orlando Bloom.
Hyvä näyttelemään on tämäkin herra. Ulkonäkö on ihan jees, mutta liian komea minulle. :) Orli suoritti Legolasin roolin hyvin ja Will Turnerin roolin erinomaisesti. Orlando sopii hyvin Viggo Mortensenin ja Johnny Deppin sekaan.

Gregory Smith.
Valitsin tämän, ulkonäön, käsien, roolin ja näyttelijä kyvyistä. Sarja on tosi hyvä, ja Gregory on hyvä näyttelemään 15 vuotiasta Ephram poikaa.

Yleensä on vaikea katsoa näyttelijää, joka olisi hyvä, mutta surkeassa elokuvassa. Harry Potter elokuvissa ei ole minuun mieleeni ketään hyvää näyttelijää, mutta jotkut heistä kuitenkin tekevät Potterin aidosti. (Dan ja Tom hiiteen!)

Kauhuelokuvissa pääpahis on hyvin tehty ja päähenkilö, jota pahis vainoaa (Candyman, Halloween etc) osaa olla yleensä tosi säikky. Minä olisin vain hyvä kirkumaan, en näyttelemään. Pahikset osaavat olla oikeissa kohtaan rauhallisia, vaarallisia, tappavia ja niin edelleen.
Päähenkilön taas ei pidä olla mikään ääliö, paitsi jos käsikirjoituksessa lukee jotain sinne päin.

Selviytyjä

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2004, 18:30:23 »
En haluaisi ulkonäön vaikuttavan, mutta kyllä sitäkin tulee välillä katsottua, mutta se ei ole missään nimessä tärkein.

Viggo Mortensen. Olen nähnyt Mortensenin kymmenisen leffaa ja mielestäni hän osaa näytellä todella hyvin. Ulkonäöllä ei ole oikeastaan kovinkaan suurta vaikutusta asiaan, paitsi että Aragorn on kyllä ihan julmetun komea mutta sehän on vain roolihahmo eikä Viggo siviilissä ole lähellekään yhtä ihku. *miettii* Ensimmäinen Mortensenin leffa jonka näin taisi olla Täydellinen murha.
Johnny Depp. Ensin kiinnitin huomiota ulkonäköön mutta on tosi hyvä näyttelijä! From Hell ja PotC on parhaita.
Colin Farrell... noh, täytyy myöntää että kyseinen herra on ihan tajuttoman komea mutta myös oikeasti hyvä näyttelijä. Ensimmäinen leffa minkä näin hänen leffoistaan, oli Daredevil. Oli jotenkin niin vakuuttava Napakymppinä  :lol: Phone Boothissa hän kuitenkin näyttelee mielestäni ehdottomasti parhaiten. Niiiiin hyvä näyttelijä, eläytyy mahtavasti rooleihinsa... samoin kuten The Recruitissa ja muissa näkemissäni leffoissa. Piste.
Nicole Kidman. Olin jo pitänyt Kidmanista aiemmin ja nähnyt hänen leffojaan mutta parhaan roolisuorituksen hän tekee mielestäni Moulin Rougessa. Oikeasti, ihan huippu!
Lisäksi haluaisin vielä mainita Cate Blanchettin ja Kate Winsletin. En ala perustelemaan koska olen niin huono perustelemaan kaikkea (kuten varmaan ylläolevista huomaa...  :roll:).

Ai niin, suomalaisista näyttelijöistä haluan mainita Anu Palevaaran. Olen katsellut Salkkareita siitä lähtien kun ne alkoi ja hän on sarjan ehdottomasti paras näyttelijä. Siinä sarjassa ei kyllä ole paljonkaan hyviä näyttelijöitä mutta paras suomalainen näyttelijä on kyllä Anu.

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
« Vastaus #16 : Maaliskuu 16, 2004, 18:08:39 »
Kuten joku asian ilmaisi, en valitse lempinäyttelijääni, vaan hän valitsee minut.

Minun lempinäyttelijässäni täytyy olla sitä jotain. Jotain, mikä saa katsomaan saman elokuvan vaikka sata kertaa, koska se näyttelijä on siinä. En aio sanoa, ettei ulkonäkö merkitse mitään, tärkeintä on kokonaisuus. Ja sitä paitsi olen sitä mieltä, että ihmisen luonteen voi lukea kasvoilta ja silmistä...

Ehdoton lempinäyttelijäni on Cary Hiroyuki Tagawa. Kyllä, minulla on omituinen maku, kuten olen joskus saanut kuulla. Siinä on kaikki, mitä lempinäyttelijässäni pitääkin olla, myös se ulkonäkö. Min tykkään. Ja sen takia olen katsonut tietyt kohdat Mortal Kombatista varmaan kaksisataa kertaa... Johnny Depp on myös hyvä. Naispuolisista lempinäyttelijäni on varmaankin Zhang Ziyi.

Sitten on niitä näyttelijöitä, joiden yksittäisistä rooleista pidän, esim. Mark Dacascos Manin roolissa Susien klaanissa (vaikka on se hyvä muutenkin), Jason Isaacs Lucius Malfoyna, Vincent Perez Mariuksena Queen of the Damned:ssa, Tony Leung Chiu Wai Murtuneena Miekkana Hero:ssa...
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

chihiro

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Maaliskuu 16, 2004, 20:19:46 »
Johnny Depp
on lempinäyttelijäni. Hän osaa näytellä oikeasti eikä ole mikään kauhea linssilude (vaikkei siitä olisi haittaa minulle..): "täällä täällä, olen julkkis, ottakaa kuvia!"
Hän eläytyy roolihahmoonsa niin elävästi, että huh huh.. O.o
Ja se ulkonäkö,siinä ei ole mtn moitittavaa! n_n
Olen nähnyt vasta neljä Johnnyn leffaa, mutta se riittää näytöksi, että hän on näyttelijä, ja himputin hyvä sellainen.
Paras Johnnyn leffoista on varmaan Pirates of the Caribbean. Muissakin leffoissa näytteli tietysti hyvin, mutta itse pidän eniten roolihahmonakin Kapteeni Varpusesta. Ja Johnny vaan sopii niin hyvin tälläisiin "ryyppyrooleihin".. *hemhem*

destiny's tear

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Maaliskuu 22, 2004, 15:39:56 »
Tietysti voi olla lempinäyttelijä, kaikillahan on kuitenkin omat
kriteerinsä sille, minkälainen hän on.

Ensimmäisenä kiinnitän huomiota tietysti ulkonäköön.
Enkä nyt tyttönä puhu vain miehistä, vaan myös naisista.
Erikoisuus kunniaan.
Mutta ei pelkän ulkonäön perusteella voi valita lempinäyttelijäänsä.
Tietysti jos vaikka nyt tulisesti 'rakastuu' johonkin näyttelijään,
pitää tätä heti ehdottomana suosikkinaan, ehdottoman lahjakkaana yms.
Mutta todelliset näyttelijän lahjat koostuvat mielestäni siitä,
pystyykö näyttelijä sopeutumaan rooliin todella,
ja vaihtamaan roolihenkilöä vaikka ihan ilmassa.
Näyttelijän pitää olla täysillä mukana siinä mitä tekee, niin että saa
katsojat kiinnittymään tapahtumiin, kuin olisi siinä itse mukana.

Omia suosikkejani en nyt ala tähän laittamaan, niitä on todella iso lista,
mutta he kaikki täyttävät nuo vaatimukset, jotka mielestäni näyttelijän
kuin näyttelijän pitää omata. Vaikka itsekin usein syyllistyn katsomaan
vain ulkonäköä, mutta ei siinä kauan mene kun huomaa jos tyypillä ei
ole lahjoja enempää kuin näyttää hyvältä. :)

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Maaliskuu 27, 2004, 20:42:27 »
Mun lempinäyttelijät ovat:
Johnny Depp, Viggo Mortensen, Tom Felton

Johnny: Tämä herra on lempinäyttelijä listallani katsottuani POTC joka onkin nykyään yks lempi elokuvani. Olen toki katsonut Päättömän ratsumiehen mutten silloin oikein katsonut kenenkään suorituksia (enkä ulkonäköä) elokuvassa.

Viggo: En ole hänenkään kohdalla nähnyt muuta elokuvaa kuin nämä TSH:t. Ekassa elokuvassa en oikein pitänyt hänestä mutta kakkosen katottua asenteeni muuttui. Hän on hyvä näyttelijä (katsotaan vielä ROTK miten hän siellä näyttelee)

Tom: Kuten Viggo en myöskään Feltonin kohdallakaan oo nähny muita elokuvia kuin Harry Potter. Mutta Harry Potter -elokuvien mukaan Felton on hyvä (lapsi)näyttelijä.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
    • http://www.aleczandria.org
« Vastaus #20 : Toukokuu 26, 2004, 15:07:26 »
Joo...

Mulla on pari erillaista lempparinäyttelijä-tyyppiä. Siis ensin on ne, joita mä arvostan parin hyvän leffan takia tai koska näyttelijä on hyvännäköinen/sopii rooliin (1.). Sitten tulee ne joita mä arvostan, vaikka olisinkin inhonnut leffaa, siis pelkästään sen takia että ne on hyviä näyttelijöitä (2.). Tässä pari esimerkkiä kumpaankin ryhmään:

1. Mikko Leppilampi (ihana ja sopi Läden rooliin Helmiä ja sikoja-leffassa) ,Orlando Bloom (huono näyttelijä paitsi TSH:issa, Angelina Jolie(Lara Croftina ja Luunkerääjässä), Renée Zellweger (Bridget Jones),

Siis suluissa oli ne leffat missä ne oli hyviä.

2. Timo Lavikainen (se on niin hyvä näytteleen, vaikka en aina tykännykkään sen roolihahmoista), Hugh Grant (jos Hugh on jossain leffassa, niin katon sen n.90% varmuudella, kun se on  niin hyvä näyttelijä), Nicole Kidman (hyvä näyttelijä ja muuntuvainen [Moulin Rouge, Lumotut sisaret, tunnit]) , Johnny Depp (hyvä näyttelijä)

Muokkailen jos tulee jotain mieleen...

:muokkamuokka: Ja mielestäni tuon ekan kohdan lempparinäyttelijät voi valita vain yhen leffan perusteella, mutta tuohon kakkoskohtaan pitäisi katsoa pari erilaista leffaa. Tietysti kaikilla on eri mielipiteet ja jotkut voi valita lempparinsa yhen leffan ja yhen roolin perusteella *myöntää kyllä itsekin tekevänsä välillä niin*

:muookkamuokka2: Ja ite kyllä valitsen lemppareitani pelkän ulkonäön perusteellakin: Colin Farrell, Mikko Leppilampi (mut noi on hiukan poikkeuksia, kun pidän kumpaakin hyvänä näyttelijänä, mut ehkä kumminkin Leppilampi on parempi näyttelijä ja Farrell komeampi ja lutusempi)
"Et voi vain istua ja odottaa inspiraatiota. Sen perään on lähdettävä nuijan kanssa."
Jack London

lollie

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Toukokuu 26, 2004, 15:38:55 »
Minä jumaloin Johnny Deppiä. En siksi, että hän on niiiiin suloinen (mielestäni hän ei edes ole hyvän näköinen) vaan siksi, että se mies osaa eläytyä rooliinsa ^^ Jack Sparrow,hän on mahtava rooli ja kovin moni ei olisi pystynyt tuomaan siihen rooliin niin paljon persoonaa.

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Toukokuu 27, 2004, 10:39:06 »
Hyvä näyttelijä, ei ota vastaan mitään aivan surkeita rooleja. Ei kai sitä muuta tarvita.

Yksi lempinäyttelijäni on Johnny Depp. Taitava näyttelijä ja on tähän mennessä ainakin näytellyt hyviä rooleja. Hän on myös äitini lempinäyttelijä;)

OT: Pakko vielä mainita yksi eniten inhoamani näyttelijä, Orlando Bloom. Hän on minusta näyttelijänä täysin surkea ja eleetön, luultavasti hänen suuri suosionsa perustuukin lähinnä ulkonäköön.
Vive le vie de Bohème!

Araminta Meliflua

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Toukokuu 28, 2004, 12:07:13 »
Se, että saa "lempinäyttelijän tittelin" johtuu kohdallani näyttelijäntaidoista (ja ulkonäöstä).  Lempinäyttelijäni ovat Johnny Depp (kamalan suosittu täälläkin!), joka on sekä komea että lahjakas, ja ei kovin tunnettu John Simm, joka ei monen mielestä ole varmaan hyvännäköinen, mutta (ainakin minusta) kuitenkin aivan loistava näyttelijä. Sanoisinpa jopa, että yltää samalle viivalle Johnny Deppin kanssa. Muita hyviä ovat mm. Danny Kaye (lahjakas). *Pitää mennä, jatkaa varmaan myöhemmin*

Muoks: Joillakin lempinäyttelijä määräytyy pelkän ulkonäön perusteella (veikkaus: koskee eniten n. 12-15v. teinejä), joillakin, kuten minulla, näyttelijäntaidot vaikuttavat ulkonäköä enemmän. Ja sitten on tietysti niitä, joiden lempinäyttelijä on kenties jopa ruma, mutta lahjakas (esim. Jack "äännetään nikolsson" (en tietääkseni muista miten kirjoitetaan), jonka näyttelijäntaidoista en kyllä osaa sanoa, kun en katso hänen elokuviaan).

Minäkin olen luokitellut joskus komeita näyttelijöitä, joita en ole nähnyt kuin yhdessä elokuvassa tai tv-sarjassa, lempinäyttelijöikseni, esim. Hugh Jackman tai eräs todella suuri- ja tummasilmäinen intialainen Sonnel Dadral. Vaikka John Simm ei ole kovinkaan komea, silti nautin katsoessani hänen näyttelyään, ja kyttään aina uusia brittidraamoja, jos sattuisi pääosassa olemaan John Simm (hänellä on aina ollut pääosa näkemissäni ohjelmissa. Lahjakkuudesta sen saa. Useimmiten. Mutta aina Simmin kohdalla.). Esim. TSH:n Elijah Woodin näytteleminen oli mielestäni kökköä, kun viimeisen osan kävin katsomassa.  Vaikka hän onkin aika hyvännäköinen, en silti todellakaan lue häntä lempinäyttelijöihini (johtuu kyllä pieneltä osin myös hänen suuresta teinifanilaumastaan. Tiedän, Johnny Deppilläkin on paljon teini- (ja muita) faneja. Mutta hän osaakin näytellä hyvin.).
Ulkonäkö vaikuttaa minullakin kuitenkin aika paljon lempinäyttelijän "valintaan." Tajuaa, kun ajattelee, että kaikki lempinäyttelijäni ovat miehiä (aina olleetkin). Johtuu ulkonäön lisäksi varmasti myös siitä, että en kenties jaksa kiinnostua niin paljoa naispääosasta (johtuu varmaan aika paljon taas ulkonäöstä... Ohops...). Esim. Mies joka itki -elokuvan pääosassa oli lahjakas ja hyvin näyttelevä Christina Ricci, ja silti odotin elokuvassa harvasanaisen Johnny Deppin ilmestyvän kuvaan (tosin hän oli jo silloin lempinäyttelijöiden listallani).

Vielä on pakko mainita loistokkaasti Sherlock Holmesia näytellyt Basil Rathbone, jonka haluaisin mainita lempinäyttelijöiden listassani. Mutta kun en ole nähnyt kuin yhden elokuvan, jossa hän oli, Holmesien lisäksi. Ja minusta pitää olla nähnyt ja pyrkiä näkemään lempinäyttelijänsä elokuvia. Esim. Hugh Jackmanin Van Helsing: en voi sanoa olevani Jackmanin fani (vaikka olenkin nähnyt hänen Wolverinensa ties kuinka montaa kertaa, ja pidän hänen roolisuoritustansa Wolviena todella hienona*tunnustaa häpeillen, että ulkonäkö saattoi vaikuttaa asiaan....Silloin...*), koska en ole katsonut enkä mene katsomaan Van Helsingiä. Simm- ja Depp -fani voin sanoa olevani, koska pyrin katsomaan ja haluan katsoa elokuvia yms., joissa he esiintyvät.

Halukkuus katsoa k.o. näyttelijän esiintymistä mielestäni määrittää lempinäyttelijän ja faniuden (määrän ja kohteen).

Tallulah

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Toukokuu 28, 2004, 12:47:40 »
Minä valitsen lempinäyttelijäni sen perusteella, kuinka hyvin hän osaa eläytyä rooliinsa ja muuntautua roolihahmokseen, kaikkia eleitä ja ilmeitä ja puhe- sekä kävelyt tapaa myöten. Ulkonäköä katson enimmäkseen siltä kantilta, kuinka hyvin se sopii roolihahmoon. Minusta kaikki ne ah-niin-komeat miesnäyttelijät ovat kaikki ihan samannäköisiä ja samanoloisia, en jaksa katsella joitakin Brad Pittejä tai Viggo Mortenseneja kovinkaan pitkään, ellei roolisuorituksessa ole jotakin todella kiehtovaa tai hienoa (enpä ole vielä moista nähnyt). Anthony Hopkins on sen sijaan loistava näyttelijä,  hänen suorituksensa Uhrilampaissa oli aivan loistava: Hän osasi muuttaa ääntään ja olla olemukseltaan aivan kuin kuvittelin Hannibal Lecterin olevan. Ja huolimatta Hopkinsin iästä hän on kertakaikkiaan hurmaava. :)
Muita hienoja suorituksia olen nähnyt Jodie Fosterilla elokuvassa Ensimmäinen yhteys ja erityisesti Nicole Kidmanilla Tunnit-nimisessä pätkässä, jossa tapahtui aivan saumaton sulautuminen näyttelijättären ja roolihahmon välillä. Ehdottoman loistavaa katseltavaa.
Samaten monet Tom Hanksin roolit, esimerkiksi Forrest Cump ja Cast Away, ovat hienoja. :)

trisp

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Heinäkuu 18, 2004, 14:43:04 »
Enpä tiedä oikeastaan onko minulla mitään lempinäyttelijää. Tiedän vain monia hyviä ja asiansa osaavia näyttelijöitä.
Julia Roberts ja Catherine Zeta Jones Ovat mielestäni huippuluokan näyttelijöitä ja pidän heistä ja voisin listata heidät suosikkieni joukkoon, koska rakastan heidän elokuviaan. He ovat ammattilaisia. Kovin moniin miesnäyttelijöihin tykästyn helposti ulkokuoren perusteella. Ystäväni kohteliaasti herättävät minut unelmista ja pakottavat minut katsomaan ukon näyttelijän taitoja eikä vaan pärstää. Oikeassahan he ovat: Kuoren alla on vain surkea wannabe-tähti.

Tietenkään kukaan ei ole täydellinen, millään osa-alueella, eli jokainen näyttelijä tekee joskus lyttyyn haukutun roolisuorituksen.

Mainitsempa vielä yhden hyvän miesnäyttelijän, koska sellainen on.

Jack Nicholson. Hän on aina melkeinpä jonkin sortin hullun ja pipipään roolissa. Pidän hänestä ja hänen rooleistaan.

Täytyy sanoa että kovin moni Oscarin saanut näyttelijä ei loppuen lopuksi olekaan kovin hyvä.  Ehkä hän oli siinä Oscari elokuvassa hyvä, mutta siinä se.  Oscarin saavat sellaiset  leffat missä on joku vähän päästään vialla oleva sekoboltsi ja muutenkin leffan on oltava kovin traaginen. Tämä on ärsyttävää.

Williska

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Heinäkuu 18, 2004, 17:32:47 »
Nyt tulee lyhyesti ja pitkästi tekstiä.

Orlando Bloom
Minusta hän on hyvä näyttelijä uskokaa tahi ette. Kaipaatteko perusteluja? Okei.
En kiinnittänyt Orlandoon juuri mitään huomiota Sormuksen ritareissa, vaan vasta Black Hawk Downissa. Siinä leffassa minua viehätti Orlandon jonkinasteinen viattomuus ja ylimielisyys. (Onkohan tuo mahdoton yhdistelmä?)
Lisäksi silmät. En ole koskaan ennen nähnyt näyttelijää, jonka silmät saavat heijastettua niin monia tunteita. Silmiin kiinnitän yleensäkkin ensimmäisenä huomiota kaikissa ihmisissä. Orlandolla kauniit silmät. (toivottavasti tuo ei ala kuulostaa ihquttamiselta)
Orlandon kokemattomuus ei minua haittaa, kaikkihan sitä ovat joskus olleet. Lisäksi pidän äänestä. Vaikka jotkut valittavat siitä, että Orlandolla on kaikissa muissakin elokuvissa Legolaksen kuiskaava ääni. Se on hänen oma äänensä, joten se siitä.
Pidän itseäni Orlandon fanina, en minään teinipissiksenä, joka pitää hänestä niin kauan kun hän roikkuu lehtien kansissa. Lisäksi on hienoa nähdä Orlando monissa elokuvissa kokeneiden näyttelijöiden rinnalla. (Depp ja Pitt) Siinäpähän oppii. :)
Orlille sopivat erinomaisesti tälläiset Pariksen kaltaiset roolit. Hiukan pelkurimainen ja naistenmies. Sen Orlando osaa.
Piratesissa Orlando jäi Johnnyn varjoon selvästi, mutta silti kiinnitin huomiota enemmän häneen. Eihän Willin rooli nyt mikään monivivahteinen tai yllätyksellinen todellakaan ollut, mutta Orlando hoiti hommansa kuitenkin hienosti.
Lisäksi Orlandon luonne on sellaine josta pidän. Tällä tarkoitan sitä, ettei Orlando kuulu Hollywoodin niihin tähtiin, jotka heiluvat kännissä ties minkälaisissa pippaloissa milloin missäkin.
Kovin vakuuttavaa selitystä en saanut aikaan, mutta silti hän on suosikkini. :P

Ewan McGregor
Niin, jälleen yksi, joka pitää Ewanista paljon. :)
Näin ensimmäisen kerran muistaakseni Star Warseissa ja tykkäsin.  Obi Wan Kenobi ja Qui-Qon Jin (en ole yhtään varman, miten se kirjoitetaan) olivat suosikkejani elokuvassa, vaikka en mikään fanaattinen Star Warsin ystävä olekkaan.
Seuraavaksi näin Ewanin Black Hawk Downissa, missä hänen roolinsa ei ollut välttämättä niin mieleenpainuva kuin jossain muissa elokuvissa, mutta kyllä hän hommansa hoiti. Osasi ainakin kahvia keittää. :D
Moulin Rougessa Ewan oli todella hyvä, vaikka ensi alkuun minua arvelutti pitäisikö ostaa edes koko leffaa.(syy: musikaali) Epävarmana Christianina Ewan varmasti valtasi monen sydämen, ja minulle hän teki tässä elokuvassa lähtemättömän vaikutuksen.
Nauhoitin yhden Ewanin elokuvan tv:stä, nimeltä Käärmeen Suudelma. Pienen budjetin elokuva, mutta elokuvan katsoo oikeastaan vain ja ainoastaan Ewanin takia, joka varastaa ainakin kokonaan minun huomioni.
Velvet Goldminea en ole nähnyt, ja nyt kaduttaa, kun en silloin tajunnut ottaa tuota nauhalle kun mahdollisuus oli.
Tähän mennessä paras roolisuoritus on (yllätys yllätys) Moulin Rougessa, mutta sanon puolustuksekseni, että en ole Trainspottingia nähnyt, vaikka minulle sitä on kehuttu valtavasti. Toinen mikä kiinnostaa on Big Fish.
Ewan on kokonaisuudessaan ihanan monivivahteinen ja monien tunteiden näyttelijä, joka hoitaa roolin kuin roolin.

Meloreiel

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Heinäkuu 20, 2004, 12:04:09 »
Ihailen kaikissa lempinäyttelijöissäni enemmän heidän kykyjään, kuin ulkonäköään.
Tietysti erikoiset roolihahmot tai erikoinen ulkonäkö kiinnittävät huomioni paremmin.
Hyvän näyttelijä on sopeutuvainen, luonteva ja uskottava. Hänen täytyy eläytyä hahmoonsa täysillä.
Yleensä se onko elokuva mielestäni hyvä vai huono riippuu paljolti näyttelijöistä. Katsojankin on helpompi uppoutua elokuvaan, kun näyttelijät tietävät mitä tekevät.
Lempinäyttelijöihini kuuluu mm. Alan Rickman ja Johnny Depp

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Miten `valitset` lempinäyttelijäsi?
« Vastaus #28 : Heinäkuu 20, 2004, 12:31:20 »
En valitse lempinäyttelijöitäni ulkonäön perusteella. Se olisi väärin! Heillä pitää olla karismaa ja näyttelijäntaitoja! Niitä, jos mitään näyttelijällä pitää olla. Jos näyttelijä on vain hyvännäköinen, pääsee julisteisiin ja vuoden ihanimmaksi näyttelijäksi. Tulee pakostakin mieleen kuinka he ovat päätyneet tälle uralle.

Gary Oldman
Ehdottomasti lempinäyttelijäni! Tämä mies, jos kukaan osaa näytellä. Siitä ei ole epäillystäkään. On olemassa harvoja näyttelijöitä, jotka tekevät luonnerooleja, mutta Gary on yksi heistä. Kun Gary näyttelee, huomaa, että hän näyttelee intohimoisemmin, kuin kukaan tietämäni näyttelijä. Gary erottuu ja siksi minä rakastan ja ihailen häntä. Garya on myös sanottu yhdeksi muuntautumiskykyisemmäksi näyttelijäksi. Hänen työtoverinsa sanoivat, että hän teki karmivan roolisuorituksen Draculana, koska tämä rooli meni niin sanotusti ihon sisään. Gary oli tehnyt huhujen mukaan kuvauspaikalle pelottavan tunnelman.
Ikuinen rakkaus on on yksi lempielokuvani. Se koskettaa...Gary tekee tässä komean ja ihailtavan suorituksen! Paremmasta ei väliä. Arvostelut voi lukea täältä:http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=1502

Sean Connery
Tämä ihana skottimies vetää kaikki roolinsa niin taidokkaasti ja ihanasti, että tippakin tulee linssiin. Hän näyttelee mm. Bond-elokuvissa, Elämä edessä, Ansa viritetty, Punaisen lokakuun metsästys yms.
Seanilla on niin ihana aksentti, että tästäkin menen syystä transsiin...
Sean on voittanut Oscar-patsaan:)
The Rockin arvostelut voi katsoa täältä:http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=786

Johnny Depp
Tämä näyttelijä ei välitä saamastaan suosiosta tai siitä, minkä roolin tekeminen tuottaisi enemmän. Johnny haluaa saada saamastaan roolistaan jotain uutta! Se on hieno ominaisuus näyttelijältä. Hän sai hienon Oscar-ehdokkuuden Jack Sparrown roolista, koska hän teki tälle persoonan imitoimalla Keith Richardia:)
Tässä on Mustan helmen kirous-elokuvan arvostelut:http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=1299

Alan Rickman
Tuo mies, jolla on ihanan matala ääni ja loistavat näyttelijäntaidot! Olen nähnyt kuinka hyvin hän osaa vetäistä eri rooleja huumorista ja pelottavaan...olkoon yksi näistä Kalkaros:)
Tässä on elokuvan Galaxy Questin arvostelut:http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=419

Dustin Hoffman
Todella muuntautumiskykyinen näyttelijä, joka osaa näytellä todella lluonnollisesti. En oikeastaan huomaa, että hän näyttelisi, se juuri tekee hänestä poikkeuksellisen hienon näyttelijän. Hänessä on paljon karismaa^^

Minä pidän monista näyttelijöistä (etenkin brittinäyttelijöistä), mutta tässä on ne joiden suorituksista kannattaa kirjoittaa:)
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa taruinen

• Vuotislainen
  • Kulttuurihistoriallinen uskontotieteilijä
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 21, 2004, 20:46:08 »
Hyvän näyttelijän on oltava mielestäni luonteva roolissaan. Ei saa näyttää että näyttelijä yrittää liikaa. Eikä myöskään siltä ettei yritä ollenkaan.
Myös hänen on osattava esittää erilaisia rooleja, hyviksiä, pahiksia ja siitä väliltä.
Ja näyttelijän on otettava muut näyttelijät huomioon (teatterissa enimmäkseen). Hän ei saa esim. olla esillä kun jokun muun pitäisi olla ja mennä toisen eteen ettei toista näy...etc.
Lemppareitani on mm.
Alan Rickman: Niin loistava Kalkaros. Ja Robin Hoodissa veti ihan kymppi suorituksen. Rickman veti roolinsa niin hyvin että Hood jäi varjoon.
Hugo Weaving: näytellyt niin erilaisia rooleja tosi hyvin, että ihan pyörryttää..
Ewan McGregor: Mies osaa näytellä ja laulaa. Ainut huono rooli suoritus on mielestäni Obi-wan.
Kenneth Branaght: Juuri sellainen Gilderoid Lockhart kuin kuvittelin. Ja Hamletissa aina nousee iho karvat pystyyn, kun Branaght astuu kehiin.
Mel Brooks: Voiko parempaa komedia näyttelijää olla?!
Gary Oldman: Jään sanattomaksi...
Kai kirjoitin nimet oikein...?!
Addiktio on addiktio. Harry Potter-riippuvuus ei eroa huume-, netti- tai pornoriippuvuudesta.
"Jeffrey Rudski"

Sametti

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Heinäkuu 21, 2004, 23:48:37 »
Minulla on aina välillä paljon lempinäyttelijöitä, joskus niitä taas on vähän. Mutta on muutama ihminen, jotka ovat pysyneet listalla piiitkään, jopa vuodesta 2000, jolloin olin neljännellä luokalla. Siispä listaan tässä ne henkilöt, jotka ovat olleet pisimpään listallani. :D

Ewan McGregor
Hah hah haa. Jälleen kerran Ewan ihkuttaja. Ehei. En pidä hänestä pelkän ulkonäön takia. Ewan osaa näytellä roolin kuin roolin. Kun katsoo häntä Obi-Wanin roolissa ja menee sitten katsomaan Down with Loven, niin huomaa kyllä, että hän osaa näytellä. En ole nähnyt kaikkia Ewanin leffoja, mutta sen tiedän, että hän osaa laulaa. ^____^ Toistan vielä, että  Big Fishissä hän näytteli tyyppiä, joka kertoi hienoja juttuja ja leffa oli genreltään draama, sitten katsotaan DWL ja kas vain, se onkin komediaa. Että näin. Ja mitkä ilmeet!

Kai Lehtinen
Olen jopa toinen, joka kirjoittaa suomalaisista näyttelijöistä. Olen nähnyt Lehtiseltä Raidin ja Umurin. Sekä katsellut hänen ohjaustyötään. Mahtava näyttelemään, juuri oikea Raidin rooliin. Lehtinen ei voi loistaa ulkonäöllään, joten hän loistaa ilmeillään, eleillään ja roolisuorituksillaan.

Clairg Parker (en osaa kirjoittaa nimeä oikein)
Kaikki tietävät Parkerin Haldirina. En ole nähnyt miehen muuta tuotantoa, mutta Haldirina hän vakuutti. Toi sopivaa ylimielisyyttä Haldirin rooliin, mutta samalla onnistui tuomaan esille Haldirin ystävällisyyden ja uskollisuuden Celebornia ja Galadrielia kohtaan. Tämä oli paras tekstini.

Listaan nyt tähän alle sellaiset näyttelijät, jotka käyvät välillä listallani ja tulevat aina välillä uudestaan. Tai ovat siellä koko ajan, mutta vain matalalla. Mustalla ne, jotka ovat melkein kolmen edellisen tasolla.

Jason Isaacs
  Russel Crowe (miten se kirjoitetaan?)
  Johny Depp
  Jet Li
  Viggo Mortensen
  Kiefer Sutherland!!!!!
  Harrison Ford
  Billy Dee Williams (aka Lando Calrissian, from Star Wars)
  Juha Muje (aka pornokauppias Sundman, from Raid)
  Oiva Lohtander (aka kom. Jansson, from Raid)
  Keira Kngithley (en osaa kirjoittaa)
  John Cusack
  Rachel Weiz
  Mari Rantasila

Näin. Siinähän niitä on aimo lista. ^______________________^

Lamia

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Heinäkuu 22, 2004, 14:36:05 »
Näyttelijöissä arvostan sulautuvaisuutta rooliinsa ja tapaa valita elokuvat.  Monipuolisuus roolihahmoissa on aina vain plussaa jos pystyy luomaan  niille persoonan, minkä lempinäyttelijäni Johnny Depp tekee. Olen arvostanut miestä suuresti siitä lähtien kun näin Saksikäsi-Edwardin ollessani ensimmäisillä koululuokillani. Nykyisin harmittaa Piratesin myötä tulleet fanit, jotka näyttelijän työn sijaan ihkuttavat miehen ulkonäköä, mutta minkäs voit. Onhan hän kieltämättä komea vaikken silloin lapsena sitä ajatellutkaan. Kaikkien edellämainittujen lisäksi pidän miehessä siitä, ettei hän halua olla pelkkä kansikuva poika, vaan hakee itselleen persoonallisia pienen budjetin elokuvia, jotka kiinnostavat häntä henkilökohtaisesti eikä vain kuuluisuuden puolesta.

Näyttelijän työn ohella pidän näyttelijöistä, joilla sielunelämä pyörii muunkin kuin pintaliidon ympärillä. Älykkäät kommentit haastatteluissa, tietynlainen vaatimattomuus ja arvostus omaa erikoista mahdollisuuttaan kohtaan saavat sympatioita minulta. Esimerkkinä voin mainita Natalie Portmanin opiskelun siviilissä, Keanu Reevesin menetykset omassa elämässään ja Angeliga Jolien valinnan adoptoida poika kehitysmaasta.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #32 : Marraskuu 09, 2004, 12:31:08 »
Alan Rickman, Johnny Depp, Ralph Fiennes

Sekä löytyyhän noita muitakin kyllä, mutta siitä tulis älyttömän pitkä lista. Uskokaa pois vaan.

Johnny Depp: Ensimmäisen kerran kuulin miekkosesta kun PotC-leffaa tuli teattereihin.. Ihastuin hänen ulkönäköönsä ja kun näin leffan, ällistyin hänen näyttelijän taidoistaan. Hän eläytyi Jack Sparrown rooliin niin että unohdin hänen olevan vain näyttelijä ^_^. Silloin J.D:Stä tuli lemppari näytteilijäni. Sen jälkeen olenkin tarkastanut kaikki telkkarista tulevien leffojen näyttelijät tarkkaan jos niissä olis vaikka Johnny Depp... ^___^

Ralph Fiennes: Kauan kauan sitten tuli telkkarista elokuva nimeltä Humiseva harju. Aivan loistava leffa kerrassaan. Pidin Heatcliffin näyttelijästä todella paljon. Elokuvan loputtua menin tutkimaan lehteä koska halusin tietää kuka oli näytellyt Heatcliffiä ja silloin törmäsin ensimmäisen kerran Ralph Fiennesiin. Seuraavan kerran törmäsin kyseiseen näyttelijään kun sain synttärilahjaksi äidiltäni Unelmien Manhattan-nimisen leffan. Enkä edes tajunnut että siinä oli Fiennes ennen kun lopputekstit tuli.. Enpä huomannut katsoa videokoteloa tarkemmin (minäkö sokea?). ^_^

Alan Rickman: En ole nähnyt kuin HPt jossa tämä herra on näytellyt ja minusta hän näyttelee todella hyvin Kalkarosta ja muistuttaakin Kalkarosta (vai johtuuko se vain minusta?). Hän on tehnyt todella loistavan roolisuorituksen näissä ja toivon että jatkossakin se pysyy samanlaisena.

Köh.. taidanpa mainita vielä yhden.. David Boreanaz, Angelin näyttelijä ja loistava sellainen. En pystyisi kuvittelemman Angelin näyttelijäksi enää ketään muuta.

*hipsii pois ja katoaa varjoihin*
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Xeemu

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Marraskuu 09, 2004, 12:40:22 »
Lempinäyttelijöitä on melko vaikea luetella. Sanotaan nyt kuitenkin muutama

Harrison Ford
Loistava mukautumiskyky. Näytellyt kaikkea Indiana Jonesista, Han Soloon ja Amerikan presidenttiin. Mahtava näyttelijä.

Anthony Hopkins
Ne ilmeet. Ja ääni. Mahtavaa.

Gary Oldman
Loistava näyttelijä pahiksen roolin. Osaa kyllä muutenkin näytellä loistavasti.

Sean Connery
Legenda. Se ainoa oikea James Bond. Myös näin vanhempana loistavia rooleja.

Avalonia

• Ankeuttaja
Mikä on lempinäytteliäsi
« Vastaus #34 : Marraskuu 09, 2004, 20:30:55 »
No kun tällä on jo aiemmin sanottu niin kiinnitän enemmän huomiotä näyttelijöiden taitoon. Jos näyttelijä sattuu olemaan kaunis / Hyvännäköinen  niin se on mukavaa...

Lempinäyttelijöitäni ovat

Nicole Kidman( koska häneltä onnistuvat mitkä roolit tahansa ja se hänen ulkönäkönsä.Miksi hän leikkasi hiuksensa lyhyiksi Birthiin)
Angelina Jolie(moni puolinen ja värikäs)
Gregard Depardu (kirjoitin väärin ja ehdoton suoisikkini ranskanmaalta)
Tom Cruise ´( Pelkästään Lestatin roolin takia. Henkilökohtaisesti inhoan tyyppiä syvästi!)

Pohjantähti

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Kesäkuu 05, 2005, 03:02:59 »
Hmm. Anthony Hopkins, Paul Bettany, Dylan Moran...

No perustellaanpa hiukan. Hopkins. kieltämättä toistaa samanlaisia rooleja, mutta siitä huolimatta taidokas näyttelijä. Harmi vaan, ettei Hollywoodissa juuri ole kysyntää vanhemmille tekijöille.

Paul Bettany on uusi fanituksen kohde, mutta pelkäänpä, että se tulee kestämään kauan. Miksi? Koska Bettany osaa oikeast näytellä ja erilaisia rooleja jopa. Psykopaatista perusbrittiläiseen pehmoon. tuntuu tosin siltä, että Bettany pääsee valloilleen näytellessään tappajia. Jotenkin silloin hänessä on enemmän särmää, kun hän esittää terävempiä hahmoja.
Bettanyn ilmeet, eleet ja äänenkäyttö ovat kaikki erinomaisia. Harmi vaan, että Pauli on näytellyt usein loistavissa, mutta pienen yleisön saavuttaneissa leffoissa. Esim. Gangster No.1 ja Dead Babies (Mood Swingers), Kiss Kiss Bang Bang jne.

Dylan Moran. Loistava irkkukoomikko. Tuppaa näyttelemään itseään kovin usein, mutta silti aivan loistava. Jotenkin niin rennon julma tyyli.

Tom Hanks myöskin. Siinä yksi Hollywood-näyttelijä, joka ei ole pilannut mainettaan idioottimaisilla toilailuilla. Hanks on tosin joutunut todella surkeisiin leffoihinkin, mutta ei se hänen näyttelijälahjoihin vaikuta.

Sellaisia joita muuten vaan jaksaa aina katsoa - siitä huolimatta, että ovat armottomia maneereidensa orjia - ovat Jim Carrey ja Robin Williams, Harrison Ford... Kaikki vetävät aina samoja hahmoja samalla tyylillä ja samoilla ilmeillä, mutta jostain syystä se ei häiritse minua. Enemmän minua ärsyttävät sellaiset ilmeettömät näyttelijät, kuten Orlando Bloom ja Keanu Reeves...

Ja muuten, olenko ainut, jonka mielestä Johnny Depp on yliarvostettu x 666?

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
« Vastaus #36 : Kesäkuu 05, 2005, 13:18:54 »
Et ole ainoa. Vaikka Depp on hyvä näyttelijä, niin en silti menisi sanomaan häntä maailman parhaaksi näyttelijäksi...

Itselläni on pari-kolme suosikkia:

Bill Murray
Lost in Translationissa mies teki loistavan, eleettömän suorituksen. Häner ei tarvitse puhua, eleet, ilmeet ja olemus riittävät hänen roolissa. Harmi ettei saanut Oscaria LiT-roolistaan.

Tom Hanks
Aamupäivällä 27.joulukuuta 2004: Laitoin videonauhuriin pyörimään elokuvan Forrest Gump. Kaksi tuntia ja 17 minuuttia myöhemmin Tom Hanks oli suosikkinäyttelijäni. Forrest Gumpissa hän tekee niin vahvan ja eläytyvän roolityön, ettei voi kuin ihailla. Myöhemmin olen katsellut useita hänen leffojaan. Cast Awayssa Hanks on lähes yhtä vahva kuin Forrest Gumpissa, Ota kiinni jos saat-elokuvassa hän oli hyvä, vaikka pääroolissa ollut Leonardo DiCaprio varastikin show'n. Turhuuksien rovio, Napapiirin pikajuna ja eilinen Joe ja Tulivuori ei ollut mitään kovin ihmeellisiä. Vielä pitäisi nähdä Philadelphia ja Saving Private Ryan miehen roolisuorituksista.

Leonardo DiCaprio
En oikein edes tiedä miksi pidän Leosta. Ehkä hän on vain niin karismaattinen ja luonteva rooleissaan. Titanic, josta hänet muistetaan, on ehkä hänen huonoin leffansa, vaikka siitäkin pidin paljon. Basketball Diariesissa, Ota Kiinni Jos Saat-leffassa ja Aviatorissa hän on hyvä. Gilbert Grape on näkemättä, pitäisi olla Leon paras rooli.

Minä valitsen suosikkini sen perusteella, kuinka tämä eläytyy rooliinsa. Siinä ainoa kriteerini.
Shaken, not stirred.

Cross

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Kesäkuu 05, 2005, 13:39:16 »
Ewan McGregor
Vaikka olenkin nähnyt hänet pelkissä Star Warseissa pidän silti kovasti.
Ewan osaa puhua tilanteen mukaan siihen sopivalla tyylillä.
Star Wars II hän osasi olla hauska ja ennakkoluuloton.

Olen pahoillani etten keksinyt mitään muuta sanottavaa.

Lausku

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Heinäkuu 12, 2005, 22:54:58 »
Minun lempinäyttelijäni on ehdottomasti Johnny Depp. Hän on todella komea ja söpö ja suloinen ja kaikkea mahdollista *ei keksi lisää ylistäviä kommentteja* Ja sitten Hän on vielä erittäin lahjakas näyttelijä!
Mikä yhdistelmä! En ollut kuullutkaan Deppistä ennen Pirates of the Caribbean- leffaa. Äiti kertoi että siinä näyttelee joku Johnny Depp. Menimme katsomaan sen ja voitte uskoa miten rakastuin siihen elokuvaan! Ensin pidin Orlandosta, mutta sitten silmäni aukesivat ja näin kunnolla Deppin^^

Minusta on tärkeää, että näyttelijä osaa mukautua rooliin kuin rooliin. Ja senhän Johnny osaa! En malta odottaa että saan käsiini Pienen suklaapuodin ja Salaisen ikkunan. On kiva nähdä miten hän näyttelee muutakin kuin iki-ihanaa Jack Sparrow' ta:)

Ja toinen suosikki on John Travolta Ihastuin Travoltaan kun näin Greasen. Siinä Travlta oli toki nuori ja söpö ja voi pojat miten hän lauloi ja tanssi!

Olen nähnyt Travoltan myös Saturday Night Feverissä
Siinä hän ei ollut yhtä söpö, mutta tässä hän tanssi vieläkin paremmin^^

Olen nähnyt hänestä vilauksia yhdessä leffassa ja kyllä hän todellakin osaa vielä tänäkin päivänä näytellä mainiosti! Ei hän enää niin komea ole kuin Greasen aikaan, mutta millainen charmi hänellä onkaan!

muokka// Nyt on noussut lemppareiksi myös Clint Eastwood, Brad Pitt, Lee Van Cleef ym..

Ja tietenkin Jake Gyllenhaal ja Heath Ledger <33 (ks. Brokeback mountain<3)

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #39 : Heinäkuu 16, 2005, 15:32:40 »
Orlando Bloom on mun hittini ainakin nyt, seuraavasta kuukaudesta ei tiedä vielä mitään. Orlandohan on, kuten kaikki huomaavat, hyvä näyttelijä ja ihan sairaan hyvän näköinen. Hmm.. Jälkimmäinen kaiketi painaa minun massateinivaa'assani enemmän.

Javella

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Heinäkuu 19, 2005, 12:25:54 »
Minä pidän paljon sellaisista vanhemmista näyttelijöistä.

Esim. Nicolas Cage, Johnny Depp, Gabriel Byrne, Jeremy Irons, Viggo Mortensen, Jim Carry, Hugh Grant... Joo tykkään toki naisistakin, mutta näin listatakseni... =)

Muoksis: Pakko lisätä listaan Jason Isaacs ja Gregory Smith...! =)

Vanhemmilla näyttelijöillä on sitä jotakin. Ehkä enemmän kokemusta, karismaa ja charmia, kuten joku on jo sanonut. Vetovoimaa...! x)

En tietenkään sano etteivätkö nuoret näyttelijät olisi hyviä, toki heidänkin joukostaan löytyy "helmiä" niin sanoakseni.

En katso pelkästään ulkonäköä, mutta silmiä ja katseita ehkä. Juuri se, miten näyttelijä elää roolissaan ja kaikenlaiset ilmeet, eleet ja tunteet... Ne tekevät näyttelijän.

Fiona

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Heinäkuu 19, 2005, 15:39:46 »
Ehodon lempparini on Johnny Depp(ja varmasti monen muunkin).
Hänellä on vain niin monipuolisia rooleja ja aivan mahtava näyttelijä muutenkin. Hän hurmaa niin näyttelijäntaidoillaan kuin ulkonäöllään. Mutta, ei se ole se ulkonäkö, minkä takia katson hänen elokuviaan.
Onhan minulla muitakin näyttelijöitä, joista pidän, esim. Gary Oldman, Nicolas Cage(hauskoja elokuvia, hieno näyttelijä) ja onhan niitä monia muitakin.

Poissa Wemia

• Hupsu.
  • Vuotislainen
  • ?
  • Tupa: Puuskupuh
Re: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla
« Vastaus #42 : Heinäkuu 22, 2005, 16:05:48 »
Millainen on hyvä näyttelijä..
Hmm.
Minusta parasta näyttelijässä on se, että hän sopeutuu rooliinsa, olise sitten millainen ikivä vain, ja mukautuu tarinaan.
Onhan tietenkin hyvilläkin näyttelijöillä ihan outoja leffa valintoja :|
No, minä ainakin pidän Christian Balesta.
Hän on vakava missä roolissa tahansa, joten olisi mukavaa nähdä hänet jossain huumoristisemmassa elokuvassa.
Minut vakuuttaa täydellinen roolisuoritus.
Näyttelijä keskittyy niin hyvin rooliinsa, ettei siitä voi olla pitämättä.
En tunne ketään näyttelijää, joka olisi hyvä jokaisessa tekemässään elokuvassa. Kaikilla on niitä prööm elokuviakin :D
Minua koskettaa joskin myös se jos näytteljä itkee.
Roolisuoritus tulee silloin varmasti sydämmestä ^_^
[Ellei hän käytä jotain ilokaasua mitälienee -__-]
Näyttelijä siis itse tietenkin valitsee roolinsa, mutta ei, en aina ymmärrä niitä.
Oisinpa luolassa rosvoklaanin, oisinpa rohkea intiaani!

a'Loha

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Heinäkuu 26, 2005, 23:15:17 »
Hyvä näyttelijä.
Hyvä näyttelijä osaa monenlaisia rooleja. Hän ei luovuta helpolla, vaan tekee töitä roolinsä eteen. Niin paljon töitä, että se näkyy katselijalle asti. Hyvä näyttelijä osaa saada katselijansa itkemään, kuten myös nauramaan. Ei ehkä samaa aikaa, mutta..

Ensimmäisenä esimerkkinä minun on pakko mainita Ewan McGregor. Hän on ehdottomasti lempparini. McGregorilla on ollut niin monenlaisia rooleja, joista hän on onnistunut todella hyvin. Ensimmäisen kerran näin Ewan McGregorin Moulin Rougessa tuona "erikoisena, lahjakkaana poikana". Rakastuin tähän mieheen heti. Olen nähnyt häneltä 6 elokuvaa joista olen kaikista pitänyt.
Ewan McGregor on niin komea, ja hänellä on mieletön ääni. Ihmettelen, että ennen Moulin Rougea hän ei ole laulanut juuri ollenkaan.

Ihailen suunnattomasti myös Renée Zellwegeriä. Olen nähnyt häneltä vain muutaman elokuvan, mutta hänen tapansa näytellä on mielestäni mielenkiintoinen. Zellweger on monipuolinen näyttelijä, kuten McGregorkin.

Tässä vielä muutamia.

Jim Carrey. Jim Carrey on yksi parhaista komedia näyttelijöistä. Carreyn huumori on lennokasta ja sille jaksaa aina naurattaa yhä uudestaan ja uudestaan, vaikka kuinka monta kertaa samaa elokuvaa näkisikin.

Mel Brooks on käsikirjoittanut sekä toiminut päärolissa monessa elokuvassaan. Brooksin huumori on mielenkiintoista, hänen elokuvissaan se on niin yksinkertaista, mutta silti ainutlaatuista. Pidän todella paljon Mel Brooksin elokuvista, ja olen nähnyt yhdessä elokuvassa hänen laulavankin.

Siinä ne.

alcor

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Elokuu 06, 2005, 14:23:30 »
Hyvät näyttelijät ovat harvoin niitä, joita kaikki 12-vuotiaat ihkuttavat, ne jotka ovat sillä hetkellä muotia. Siinä katsotaan vain ja ainoastaan sitä ulkonäköä, yhden elokuvan perusteella ei voi sanoa, onko näyttelijä hyvä vai huono. On olemassa näet niitäkin näyttelijöitä, jotka vain eivät saa roolihahmoistaan erilaisia, vaikka kuinka yrittäisivät, ja tulee vähän sellainen olo, että katsooko tässä nyt roolihahmoa vai näyttelijää itseään.

Hyviä näyttelijöitä? Niitähän kuitenkin löytyy. Omia lempinäyttelijöitäni ovat ehdottomasti:

Mia Kirshner, hieman ehkä underground-näyttelijä, mutta erittäin hyvä näyttelijä. Eläytyy roolihahmoihinsa pelottavan hyvin.

Johnny Depp. Surullista kyllä kyseinen hemmo on nykyään vähän aliarvostettu, koska PoTC:n myötä joutui juuri kyseisten 12-vuotiaiden ihkutuksen kohteeksi. Omasta mielestäni Depp kuitenkin on parhaimmillaan pienen budjetin elokuvissa, joiden myötä hänet leimattiin oudoksi näyttelijäksi. Nykyinen Hollywood-Depp ei kyllä iske ollenkaan.

Drew Barrymore. Tykännyt olen jo pidemmän aikaa, tehnyt loistavan uran ja osaa valita roolinsa hyvin. En löydä mitään huonoja puolia hänestä.

Sen lisäksi tykkään myös Audrey Hepburnista, River Phoenixistä, Nicole Kidmanista ja Ioan Gruffudista sekä noin miljoonasta muusta näyttelijästä, jotka eivät vain nyt tule mieleen.

Lexi

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Syyskuu 09, 2005, 17:24:32 »
No yleensä mun kohdallani käy niin että mä ihastun jossain sarjassa johonkin hahmoon (tai vaihtoehtoisesti jokaiseen hahmoon, mutta kuitenkin) ja sitten mä alan pitää sitä hyvänä näyttelijänä. Tai ei hyvänä näyttelijänä, vaan suosikkinäyttelijänäni. Se voi vaihdella usein (alkaa ajatella että eihän tää niin hyvä olekkaan) tai sitten pysyä samana.

Mun suosikkinäyttelijöitä on kaikki Star Trekin vakionäyttelijät, Jamie Luner, Emma Watson, Tom Felton ja Jim Carrey.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
« Vastaus #46 : Joulukuu 25, 2006, 17:55:29 »
Huh, en ollut kirjoittanut aiemmin tähän topsuun... (en ainakaan avaani nähnyt, kun viestejäni rullasin)

Mitä olen joskus bussissa tai kaupassa kuunnellut, niin todella usein hyvät näyttelijät vaikuttavat olevan niitä, joiden parhaihin avuihin lukeutuu hyvä ulkonäkö. En kielle, etteivätkö hyvät näyttelijät voisi myös sellaisilta näyttää, mutta miksipä sitä nyt vaatimukseksi asettaa? Myönnetään myös, että itsekin olen fanittanut (ja fanitan edelleen) joitakin näyttelijöitä pitkälti ulkonäön takia... Mutta siis, kuinka valitsen lempinäyttelijäni?
Täällä onkin puhuttu karismasta, sehän on tärkeimpiä luonteenpiirteitä näyttelijällä. Toinen tärkeä piirre on itsevarmuus (muttei missään nimessä ylimielisyys!). Epävarma näyttelijä on hyvin surullinen näky, näistä esimerkkinä vaikka Orlando Bloom ensimmäisessä Piratesissa ja Troijassa. Ylitse vuotavat puolestaan muunmuassa Leo DiCaprio sekä ehkä hieman myös Al Pacino.
Taitava näyttelijä osaa myös muovautua erilaisiin rooleihin ja tekee niistä näköisensä. On masentavaa, jos pystyy ennakoimaan elokuvan tapahtumia sen perusteella, kuka on pääosassa. Tämän vuoksi en pidä esim. Owen Wilsonista ja Ben Stilleristä (yhdessä tai erikseen) sekä Arnold Sstä (vaikkakin rakastan hänen rooliaan Junior-elokuvassa).

Jotenkin nyt onnistuin nimeämään vain näyttelijöitä, joista en niinkään pidä :D No, listataampa nyt niitä loistavia tyyppejä.

Filmaattinen Johnny Depp
Rooli Saksikäsi Edwardissa sulattaa sydämeni kerta toisensa jälkeen. Johnnyn CV:seen kuuluu Platoonia, Jali & Suklaatehdasta, Sleepy Hollowta, Finding Neverlandiä sekä Libertineä. Kerta toisensa jälkeen hän yllättää ja tekee työnsä hyvin, Depp ei ole vain tiettyjen elokuvien mies, joskin haluaisin nähdä häneltä jonkin hömppäkomediankin. Tai ehkä en. Vain, jos se olisi hyvin tehty.

Ihailtava Tom Hanks
Ihana, ihana, ihana Tom Hanks. Tomin elokuvissa näkyy kenties kaikkein selvimmin urakehitys. Alkutaipaleella oli paljon romanttisia komedioita, sitten tulivat vakavat Oscar-leffat. Nyttemmin mies tuntuu valitsevan tarkkaan, missä naamaansa näyttää. Kenties kyse on itsekeskeisyydestä, kenties järjen käytöstä. Oli asia miten hyvänsä, minä pidän hänen tavastaan eläytyä hahmoihin ja vallata valkokangas haltuunsa.

Ainutlaatuiset Sigourney Weaver, Susan Sarandon ja Geena Davis
Weaver jäi mieleeni Alien-elokuvien ja Ghost bustersien jälkeen, Susan ja Geena Thelma ja Louisesta. Nämä kolme näyttelijää ovat mielestäni sähäköitä, monikasvoisia ja uskottavia. Heistä Sarandon tuli kenties "hieman" toilailleeksi Oscar-gaalassa, mutta hei, jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Upeita naisia.

Tietysti minulla on vielä monta suosikkia, Dame Maggie Smith, Adrien Brody, Julie Walters, Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones, Sean Connery, Renee Zelwegger, Harrison Ford, Jamie Lee Curtis, Peter O'Toole... Mutta ainakin tuli tärkeimmät valittua ja selitettyä!
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
« Vastaus #47 : Joulukuu 25, 2006, 18:47:53 »
Jaahas... Niinhän se nuorempana vain taisi mennä, että ulkonäöllä pääsi hyvinkin pitkälle; siinä ihanaa miestä tuijotellessa se näyttelytaito oli vähän toisarvoista. Vaan eipä sillä ole enää vuosia ollut suurtakaan merkitystä, miltä se kaveri näyttää, kunhan vetää roolinsa hyvin ja on muuten sopivan oloinen. Muutaman näyttelijän työtä olen jo vuosia arvostanut, ja ihan pelkästään heidän kykyjensä ja karismansa ansiosta - yksikään näyttelijä ei ole suosikkini pelkästään ulkonäkönsä vuoksi. En myöskään halua tietää liikaa lempinäyttelijöideni yksityiselämästä, enkä haluaisi tutustua yhteenkään heistä sen tarkemmin. Eli yksityiselämän toilailut harvoin vaikuttavat mielipiteeseeni.

Johnny Deppiä en tämän suuremmin edes mainitse. Ei kaipaa esittelyjä, ja voin kertoa tutustuneeni miehen töihin aikoinaan jo ennen PotC-villitystä.

Joaquin Phoenix. Loistava, lahjakas näyttelijä. Quills veti jalat altani aikoinaan, ja tekee sen muuten yhäkin. Samoin Gladiaattori, nimenomaan Commodus - aivan häikäisevä. Walk the Linesta puhumattakaan.

Adrien Brody. Love the hard way oli ensimmäinen elokuva, jonka näin mieheltä. Rakastuin elokuvaan, ja viimeistään Pianisti vakuutti minut myös miehen taidoista. Eipä voi mitään, lahjakas kaveri. Eikä pelkää pistää itseään likoon.

Sean Connery. Miehellä on pitkä ja komea ura näyttelijänä. Se aito ja alkuperäinen James Bond, ensi-ihastukseni aikoinaan.

Ian McKellen. Rohkea, kokenut näyttelijä. Ihailen kovasti. Pelastaa elokuvan kuin elokuvan.

Cate Blanchett. Hyvä on, kaunis kuin mikä, mutta myös loistava näyttelijä. On vakuuttanut minut jokaisessa elokuvassaan.

Dame Judi Dench. Arvostan ja ihailen valtavasti. Mahtava ja kokenut näyttelijä, jonka töistä pidän valtavasti.

Suosikkieni joukosta löytyy myös aimo annos brittikoomikkoja Hugh Lauriesta ja Rowan Atkinsonista Michael Paliniin ja John Cleeseen - naurattavat taatusti, tekevät siis työnsä mainiosti.

Muoks. Miten mahdoinkaan unohtaa? Edward Norton. Loistava, taitava näyttelijä, jonka jokainen roolisuoritus tavoittaa minut joka ikinen kerta. Hämmennyin aikoinani Fight Clubista ja varsinkin Nortonista, joka pesee parhaan roolinsa vetävän Pittin mennen tullen. Norton on ehdottomasti yksi aikamme lahjakkaimmista näyttelijöistä.
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Nymphadora

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Joulukuu 26, 2006, 17:28:13 »
Harvoinpa tulee ketään "valittua". Yleensä joku tietty rooli vaan kolahtaa ja sen jälkeen pitää nähdä kaikki muutkin.
Cate Blanchett on Elisabetista lähtien ollut yksi suosikeistani. Todella hyvä näyttelijä ja uniikilla tavalla kaunis.
Helen Mirren - Niin ikään upea näyttelijä. Viimeksi yllättäen myös kunnostautunut Elisabetin roolissa, mutta lukeutunut suosikkeihini jo toki pitempäänkin.
Gillian Anderson - Taidan olla niitä harvoja joilta X-files meni jokseenkin ohi, mutta parhaat näyttelijäntyönsä Gillian onkin tainnut tehdä Scullyn jälkeen. Ei kuitenkaan taida pärjätä tämän vuoden palkintogaaloissa Helen Mirrenille vaikka hienon työn tekikin Bleak Housessa.
Johnny Depp - Ei juuri esittelyjä kaipaa.
Emma Thompson - Taattua brittilaatua.
Hugh Laurie - Täydellinen Housena. Aivan omaa luokkaansa televisiossa tällä hetkellä.

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
« Vastaus #49 : Tammikuu 06, 2007, 00:13:59 »
Harvemmin valitsen lempinäyttelijäni ulkonäön perusteella, mutta minulla on muutenkin outo maku ihmisten suhteen. Enpä muutenkaan oikein tiedä tuosta "lempi näyttelijä"-arvosta, voisinko sitä kenellekään "suoda", mutta voin toki sanoa, että tämä ja tuo ovat molemmat loistavia näyttelijöitä, jne. Yleensä se on kyllä niin, että ehkä saatan pitää jostain luenteenpiirteestä mitä tällä näyttelijällä on siinä tietyssä roolihahmossa, en osaa sanoa. Yksi asia on kuitenkin ollut minulle aika tärkeä kauan, nimittäin se että näkisin tämän näyttelijän ainakin useammassa kuin yhdessä roolissa, sillä muuten häntä on hieman hankalampi arvioida vain yhden roolisuorituksen perusteella. Esim.
Lainaus käyttäjältä: "Linnet"
Jeremy Brett

olen nähnyt vain kahdessa roolissa, (Sherlock Holmes ja Freddy Eynsford-Hill), ja no roolit olivat onneksi todellakin erilaiset. Ja niin, hyvin hän vetää molemmat. Voihan periaaatteessa tietenkin sanoa, että pitää Brettistä Holmesina tai jotain muuta vastaavaa. En vain hirveästi ole sen kannalla, että näkisin vain yhdessä roolissa. Olen alkanut nyt kovasti pitämään Hugh Lauriesta, ja hänet olenkin nähnyt aika monessa roolissa (House, Kyllä Jeeves hoitaa, Stuart Little, 101 dalmatialaista jne.), ja hän kyllä vetää roolinsa tyylillä ja huumorilla. Ehkä siksi pidänkin hänestä, sillä hänelle voi nauraa. Eikä ulkonäkökään NIIN paha ole (*vink* ;>). Samaten herra nimeltä Robert de Niro, jonka olen nähnyt monessakin roolissa. Olen huomannut, että hänellä on aika samantyyliset roolit aika monessa, eli sellainen juro ukkeli, josta tuleekin leffan myötä ihan siedettävä tai jopa kiltti ja rakastettava. Mutta mitäs pienistä, kyllä minä hänestäkin pidän. On sitten monia tälläisiä "sivu-henkilöitä", jotka ovat ihan hyviä, tai siedettäviä. CSI-sarjassakin nähty William L. Petersen, on kyseisessä sarjassa hyvä, mutta kaikki WLP:n leffat missä olen hänet nähnyt ovat KAMALIA! (Lukuun ottamatta Manhunt'ia, jossa hän oli ihan ok.) Voi jukra, tätä listaahan voisi jatkaa ikäisyyksiin, mutta taidan lopettaa, ennen kuin menen sekaisin itsekin.

Lucienne

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Tammikuu 06, 2007, 13:42:24 »
Minulla ensimmäinen juttu, johon näyttelijässä kiinnitän huomiota, on ulkonäkö, mutta näyttelijäntaidot tulevat hieman myöhemmin, kun olen katsellut enemmän kyseisen henkilön elokuvia. Ulkonäkö ei kuitenkaan loppupeleissä merkitse mitään, vaan se, kuinka hyvin näyttelijä roolinsa hoitaa. Minulla ei ole tällä hetkellä kuin yksi lempinäyttelijä, enkä tosiaankaan osaa enempää nimetä.

Lempinäyttelijäni on ollut jo jonkin aikaa Paul Bettany, jonka suurin osa varmasti tuntee DVC:n Silaksen roolista. Itsekin ihastuin häneen kyseisessä elokuvassa, ja olen sen jälkeen katsonut kahdeksan muuta Bettany-lehvaa. Nämä elokuvat ovat: Palomuuri, Kaunis mieli, Kiss Kiss (Bang Bang), The Reckoning, Master&Commander, Dogville, Wimbledon ja Ritarin tarina. Ihania elokuvia kaikki, enkä kyllästy osaan niistä ikinä. Paul Bettany on vain yksinkertaisesta mahtava näyttelijä, joka pystyy eläytymään rooliin kuin rooliin. Hän herättää hahmonsa eloon kerta toisensa jälkeen. Onhan Paul tietenkin komeakin ja omaa ihanan Brittiaksentin, mutta se on vain ylimääräistä plussaa.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Tammikuu 07, 2007, 10:55:43 »
Lainaus käyttäjältä: "alcor"
Johnny Depp. Surullista kyllä kyseinen hemmo on nykyään vähän aliarvostettu, koska PoTC:n myötä joutui juuri kyseisten 12-vuotiaiden ihkutuksen kohteeksi. Omasta mielestäni Depp kuitenkin on parhaimmillaan pienen budjetin elokuvissa, joiden myötä hänet leimattiin oudoksi näyttelijäksi. Nykyinen Hollywood-Depp ei kyllä iske ollenkaan.

Johnny Depp ei ole ikinä ollut Hollywood-Depp. Se on median luoma ilmiö, koska Johnny teki Piratesiin jatko-osan. Näin ollen ihmiset uskovat Deppin myyneen sielunsa Hollywoodille, vain koska mies on aikaisemmin hyppinyt mitä erillaisimmista rooleista toiseen. Media myy tiettyjä kuvia ihmisistä, mut Johnny on kyllä silti pysyny samanlaisena.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #52 : Tammikuu 07, 2007, 13:07:31 »
Totta kai lempinäyttelijöitä voi olla, eikä sellainen nyt ole edes harvinaista. Itse en kyllä varsinaisesti valitse heitä, tiettyjen ominaisuuksiensa ja kykyjensä kautta heistä vain jotenkin muodostuu automaattisesti mielessäni sellaisiksi. Päätaito/kyky, jota ilman ei kenestäkään voi tulla suosikkinäyttelijääni, vaikka omaisi kuinka hienon pärstän tai mahtavat lihakset, on tietysti itse näytteleminen. Vasta sen jälkeen tulee liuta niitä muita ominaisuuksia, joita olisi myös hyvä omata; elokuvat (kyllä, minulla on outo tapa mieltyä näyttelijöihin, jotka näyttelevät suosikkielokuvissani), roolit... Ja vasta jossain listan loppupäästä löytyy 'ulkonäkö', jonka turhan moni nimeää tärkeimmäksi piirteeksi mahdollisessa suosikkinäyttelijässä.

Tämänhetkisiksi kärkisuosikeikseni voisin nimetä kernaasti vaikkapa ne pidempiaikaisimmat ja listani kärkiryhmään kuuluvat, Johnny Deppin ja Lindsay Lohanin. Muita mainittamisen arvoisia ovat myös Orlando Bloom sekä Keira Knigthley, ja näistä kahdesta plus Johnny Deppistä on varmaan helppo ottaa se johtopäätös, että pidän aivan valtavasti Pirates of the Caribbeanista. ._. En kuitenkaan ole valinnut näitä henkilöitä juuri tuon kyseisen elokuvan perusteella, sillä esimerkiksi Johnnyn näyttelemisestä pidän ehkä jopa PotC:ia enemmän 'Jali ja Suklaatehtaasta' sekä 'Saksikäsi Edwartista'.

- Saip
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Wemia

• Hupsu.
  • Vuotislainen
  • ?
Re: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla
« Vastaus #53 : Tammikuu 08, 2007, 20:24:18 »
Mielestäni hyvä näyttelijä on sellainen, joka onnistuu rooleissa laidasta laitaan. Mutta ei toki, ei tyypin tarvitse joka ikistä työtarjousta vastaan ottaa, vaan niin, että uralla olisi jotain sisältöä. Ei siis pelkästään vaikkapa romanttisten lällyleffojen päätähtejä oleminen, ole kovin mm, vaikuttavaa, mutta niin jos näyttelijä siitä pitää, ja on näin valinnut, mikäs siinä.

No, minusta näyttelijän pitää pystyä saamaan aikaan mm, todelliset tunteet. Mikään pakolla puristettu itku ei ole kovin vaikuttavaa, eihän? Humoristisena näyttelijänä oleminen on varmasti myöskin hyvin vaikeaa, kun humoristisen tarinan kirjoittaminenkin on. No, huumori-osioon on helppo listata Jim Carrey. Hän on ainakin naurattanut minua lähes jokaisessa leffassaan, varsinkin Bruce Taivaanlahjassa, voi luoja minä meinasin tukehtua omaan hihitykseeni!

Minusta näyttelijän pitää koetella rajojaan. Uskaltautua tekemään jotakin erilaista, tähän voisi änkeä taasen Alexis Bledelin, joka pomppasi draamasta vähän vaikeampaan, Sin Cityyn.

Mm, minunkin on pakko sanoa (pakko ja pakko vaikka ihan kiellettiin) että mukaudun myös Ewan McGregorin tollottajiin. Tyypiltä en ole kyllä montaa leffaa nähnyt, mutta ne pari olivat varsin taidokkaat. Moulin Rouge oli vallan maino, samoin Big Fish!

Minusta on kahden tyyppisiä näyttelijöitä. Niitä, joita vain kuolataan, ja niitä jotka ovat oikeasti hyviä näyttelemään. Mm, on niitä tyyppejä vähän enemmän mutta tuossa kenties ne suurimmat luokat. Otetaanpa esille She's the manin se pojankloppi, hetkonen nimi on Channing Tatum. Hän ei minua näyttelijän taidoillaan mitenkään hurmannut, kuka tahansa osaisi näytellä ujostelevaa poikaa. Minä en yleensäkkään oikein näihin mallista-näyttelijäksi tai muusikosta-näyttelijäksi tyypeistä oikein perusta.
(Kenties pitäisi katsoa hänen Step up-elokuvansa ja miettiä onkohan siinä yhteään mitään)

Mutta niin, sanottakoon näin, että mitään vakkarilempparia minulla ei ole, tykkään monesta näyttelijästä vain yhden roolisuorituksen takia (esimerkiksi Jeremy Sumpter, Peter Pan)

Niin, tämä ulkonäkö-kysymys. Mutta, pakkohan sitä oli huokaista kun katsoi Troijaa, jossa Brad Pitt oli hikisenä yläosattomana? Ei se ole kiellettyä. 8)

En nyt oikein tajua mitä yritin tässä pusertaa.
Oisinpa luolassa rosvoklaanin, oisinpa rohkea intiaani!

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
Vs: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #54 : Tammikuu 21, 2007, 15:46:03 »
Lainaus
Minusta on kahden tyyppisiä näyttelijöitä. Niitä, joita vain kuolataan, ja niitä jotka ovat oikeasti hyviä näyttelemään.
Hyvin sanottu ja ihan totta. Nykyään tuntuu, että suurin osa kuuluu tuohon ensin mainittuun kategoriaan.

Voisin sanoa inhoavani Orlando Bloomia, Brad Pittiä sun muita 'hyvännäköisiä' näyttelijöitä, joiden ulkonäkö näyttää korvaavan kykyjen keskinkertaisuuden. [Ja jotka ovat kaiken lisäksi mielestäni tylsän näköisiä, eivät mitään sen enempää.] Näyttelijän pitää kyetä mukautumaan erilaisiin rooleihin ja pääsemään hahmoihin niin hyvin sisälle, että niistä tulee oikeita ihmisiä. Tarkoitan sitä, että kun katselee jotain leffaa, katsoja ei ajattele hahmoa sinä näyttelijänä vaan sinä hahmona. Useimmilta nättipoikanäyttelijöiltä puuttuu se kyky. Esimerkiksi Veren vankien katsominen oli tuskaa, koska en koko leffan aikana päässyt irti ajatuksesta, että ne ovat Tom Cruise, Brad Pitt ja Antonio Banderas.

Hyvä näyttelijä ei oikeastaan epäonnistu missään roolissaan. Elokuva itsessään ja ohjaus voi olla huono, mutta yleensä sen huomaa, että ainakin näyttelijä osaa hommansa. Vastaisesti jos hyvässä elokuvassa on huono näyttelijä, sekin pistää silmään.

Ulkonäkökin on tärkeää, mutta lähinnä siten, ettei näyttelijä ole varsinaisesti ruma. Minä en ainakaan kestäisi katsoa elokuvaa, jonka pääosan esittäjä on niin ruma, että kuvottaa. Ja jonkinlainen ilmeikkyys, omaleimaisuus kasvoissa on positiivista - monia Hollywoodin naisnäyttelijöitä ei erota toisistaan, kun ne ovat kaikki saman näköisiä. Mutta varsinaista hyvännäköisyyttä tärkeämpää on karisma, jokin, joka vetoaa katsojaan ja kaappaa otteeseensa. Minusta näyttelijä on hyvä, jos saa roolisuorituksellaan minut kyynelehtimään tai tuijottamaan silmät lautasen kokoisina silkasta vaikuttuneisuudesta.

Listaanpa nyt muutaman oman suosikkini. Ensinnäkin Christopher Lee, jolla on mielettömästi karismaa, uskomaton ääni, loistavat näyttelijäntaidot - ja jos minulta kysytään, niin hän on yksi kauneimmista näkemistäni ihmisistä ikinä. Lee vaan on valitettavasti hiukan typecastauksen uhri [*köhdraculaköh*], mutta tehnyt jokaisesta hahmostaan jotenkin niin uniikin, ettei sitä katsoessa voi muuta kuin lumoutua.
Sir Ian McKellen. Toinen hyvin karismaattinen näyttelijä, joka onnistuu roolissa kuin roolissa. Jo kun vertaa vaikkapa Magnetoa ja Da Vinci -koodin Teabingia, niin ero on kuin yössä ja päivässä ja silti McKellen on loistava. Pidän myös McKellenin äänenkäytöstä, joka on jokaisella hahmolla omanlaisensa.
Ian McDiarmid. En ole nähnyt hirveän montaa McDiarmidin elokuvaa, mutta etenkin Palpatinena hän oli hyvin vakuuttava kaikessa kaksinaamaisuudessaan. Muistan katsoneeni joskus aikoinaan episodi ykkösen ja heti nähdessäni Palpatinen olin ihan vakuuttunut, että se on pahis. *naur*
Jeremy Brett. En ole tainnut törmätä häneen muissa rooleissa kuin Holmesina, mutta Brett on... äh, oli niin täydellinen Holmes kuin olla ja voi.
Edward Norton. En ole kiinnittänyt sen enempää huomiota ennen kuin näin Silmänkääntäjän, mutta Norton teki uskomattoman roolityön Eisenheimina. Eikä hän muissa elokuvissakaan ole huono ollut.
Hugo Weaving. Tykkäsin jo Sormusten Herrassa ja Matrixissa, mutta V for Vendetta vakuutti minut lopullisesti. On hankala näytellä hahmoa, joka pitää koko ajan naamiota, mutta Weaving oli erittäin hyvä.
Al Pacino on pakko mainita, koska katsoin äsken Venetsian kauppiaan ja itkin silmät päästäni Shylockin takia. Pacinoa typecastataan aika paljon tietynlaisiin pahisrooleihin, mutta osaa hän näytellä muitakin hahmoja todella hyvin. [Sitä paitsi Pacino on joissain rooleissa jotenkin niin söpö välillä, kun hän on sellainen lyhyt vihainen mies.]
Alan Rickman. Karisman ja kykyjen lisäksi Rickman omistaa aivan ihastuttavan äänen. Mutta nyt lopetan tämän listauksen, ennen kuin tämä venyy kilometriviestiksi.
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

Poissa jossujb

• Kardinaali
  • Vuotislainen
Re: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #55 : Tammikuu 23, 2007, 15:03:18 »
Minullakin oli niin pitkään vaikeuksia sanoa se yksi paras näyttelijä niiden kaikkien joukosta. Tuli mieleen monta hyvää, mutta sitten muisti aina jonkun elokuvan, missä kyseinen jeppe oli ja josta ei siinä elokuvassa tykännyt. Yleensä kun minä ihastun siihen henkilöhahmoon jota hän näyttelee, enkä niinkään siihen näyttelijään. Mikä tietysti vain todistaa että kyseessä on hyvä näyttelijä, kun saa unohtamaan, että tässähän vain näytellään=)

Mutta tässä juuri joitakin aikoja sittemn tulin siihen tulokseen, että herra Michael Plain on suosikki näyttelijäni (Tuossa avassa on kuva), koska hän näyttelee melkein kaikissa suosikki elokuvissani, enkä voi muistaa hetkeäkään, jolloin olisin toivonut, että olispa tässä nyt joku muu näyttelemässä. Eli siin Palin on minun number one (mutkus, siisi, siis, onhan niitä...), mutta siitä jatkumoksi on sitten vaikea sanoa kuka on toka, ja kuka kolmas.... eh, tuntuu vähän, että tässä on jotenkin huono päättämään asioista kun ei voi yksiselitteisesti mennä sanomaan, että KYLLÄ Michael Palin ON lempinäyttelijäni! Piste. Mutta sitten tulee mieleen ne kaikki muutkin, joista olen pitänyt... no onko se niin vakavaa. Se vaan on, että jos täytyy jollekin sanoa, niin pitää selittää ainkain seitsemäntoista erinäyttelijää, kun ei osaa yksiselitteisesti päättää. Pitäsi varmaan tehdä lista paperille ja kopioida niitä tohon taskun pohjalle ja antaa siitä aina lappu, jos joku kysyy :Kuka on sinun lempinäyttelijäsi?
"No-one expects the Spanish Inquisition!"

rruutu

• Ankeuttaja
Re: Miten 'valitset' lempinäyttelijäsi? Voiko sellaista olla?
« Vastaus #56 : Helmikuu 12, 2007, 16:41:13 »
Jaa, ehkä siinä näyttelijässä kattoo ensiksi, että miten paljon se muistuttaa itseään ja miten hän näyttelee. Suosikkinäyttelijän pitäisi olla sellainen, jonka suoritukset ja erityiset justkat jäävät mieleen. Ja suosikkinäyttelijässä pitää nähdä jotain sellaista, mitä muut siinä ei nää.

Oma suosikkinäyttelijäni on Johnny Depp (niinkuin varmaan muutaman muunkin...). Johnny on hienon muuttumiskykyinen, hän osaa näytellä erilaisia rooleja eikä pitäydy aina samanlaisissa roolivalinnoissa. Hän on omalaatuinen ja humoristinen, samanlainen kuin minä ;D
Hän ottaa kritiikin positiivisesti vastaan ja on selvinnyt huume- ja alkoholisotkuista takaisin normaaliin elämään. Hänellä on perhe ja hän ajattelee näytellessään muutakin kuin rahaa ja mainettansa; tuntee olonsa mukavaksi saadessan tehdä juuri sitä mitä elämältänsä haluaa.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #57 : Maaliskuu 10, 2007, 00:42:30 »
Juu tuota. Poistin aikaisemman viestini tähän topiciin, koska se tarvitsi kriittisesti päivitystä. Eihän se nyt aivan potaskaa ollut, mutta on lista vähän muuttunut ja uskon nyt voivani perustella vähän paremmin kuin silloin joskus kauan sitten. Eli siis, asiaan.

Näyttelijän kuin näyttelijän pitää osata näytellä. Se ulkonäkö ei todellakaan riitä, oli sitten kuinka komea/kaunis tahansa, vaikka nykyään etenkin naisnäyttelijöissä se tuntuu olevan kaikista tärkeintä, että on täyteläiset huulet ja laiha vyötärö. Paljon mieluummin minä ainakin katselen televisiosta naista, jolla on kapeat huulet ja muutama liikakilo ja vaikka niitä ryppyjäkin ja joka osaa näytellä ja vetää roolinsa täysin nappiin kuin sitä blondia, jolla on avara kaulus, silmät suurella ja huulet törröllään, ja joka taas ei osaa. Vaikka tämäkin on taas yleistystä, onhan varmasti niitäkin nuoria kauniita naisia, jotka osaavat näytellä. Minun lempinäyttelijäni nyt vain tahtovat lukeutua tuohon vähän iäkkäämpään ryhmään. Toki hekin ovat minun mielestäni todella hyvän näköisiä, mutta sekin saattaa johtua siitä charmista jota he kantavat yllään (ja joka on myöskin hyvin tärkeä ja huomioon otettava asia sinänsä). Ja, noh, toiset tykkäävät iäkkäämmistä.

Ja sitten tietenkin näyttelijän täytyy olla muuntautumiskykyinen. Ei ketään jaksa kiinnostaa sellainen tyyppi, joka on jokaisessa leffassa samanlainen, tyyliin Bruce Willis. Minä pidän sellaisista, jotka osaavat ottaa haltuunsa niin sen maailman suurimman pahiksen kuin hyviksenkin roolin. (Eniten minuun kyllä vaikuttavat nuo pahis-roolit, en sitten tiedä miksi.) Eihän se ole edes mitään kunnon näyttelemistä, jos aina esittää sitä omaa wannabe-alter egoaan. Ja siitäkin menee mielenkiinto, jos näyttelijä tyytyy siihen tiettyyn turvalliseen juttuun, eikä ota mitään riskejä.

Ja näiden pölinöiden jälkeen, tässä on minun listani:

Robert Knepper
Hän nousi listani kärkeen muiden rinnalle kiitos viime syksynä Suomessa näkymään alkaneen Paon. Hänen roolisuorituksensa T-Baginä on todella vaikuttava, samaan aikaan kun kaikki tietävät hänen (siis T-Bagin, ei Knepperin) olevan vaarallinen murhaaja, raiskaaja, pedofiili ja mitä kaikkea, täysi kakkapää näin nätisti sanottuna, hänestä ei voi olla pitämättä, häneen rakastuu aivan tyystin. Sellaista vaikutusta on todella vaikea tehdä ja herra Knepper on onnistunut siinä täydellisesti. Yksi parhaimmista roolisuoritusksista mitä olen nähnyt koskaan. Toki, Robert on loistava näyttelijä muutenkin kuin Paossa. Mm. viime tiistaina ostin Species III'n ihan vain Robertin takia, enkä pettynyt.

Jason Isaacs
Tämän herran bongasin CoS'ista silloin joskus ja siitä lähtien olen hänestä pitänyt. Hän vetää roolin kuin roolin uskottavasti, oli se sitten millainen tahansa, pappi (the End of the Affair), sosiopaatti eversti (the Patriot), homo/transseksuaalinen (Sweet November), etc. Mikä tahansa. Hänen silmänsä ovat aivan uskomattomat, enkä nyt tarkoita sitä kuinka ne ovat kauniit, vaan sitä, kuinka hän pystyy kuvastamaan niistä niin erilaisia tunteita. Ensin ihmettelee voiko kapteeni Koukun jäänsinisissä silmissä koskaan olla minkäänlaista lämpöä, ja seuraavassa hetkessä sulaa katseesta, jolla herra Darling katsoo lapsiaan. Ja tämä kaikki samassa elokuvassa, wo-hoo.

Ralph Fiennes
Ensimmäisen kerran näin hänet Humisevassa harjussa Heathcliffinä ja hän varasti sydämmeni. Hän saa jokaisessa elokivassa missä on sympatiat puolelleen, teki sitten mitä tahansa. En tarkoita tällä nyt sellaista, että hän olisi jotenkin niin kovin suloinen kaveri, josta ei voi olla pitämättä, ei, vaan tarkoitin sitä, kuinka hän saa katsojat ajattelemaan asioista hänen hahmonsa näkökulmasta, oli hän sitten hyvis taikka pahis tai jotain siltä väliltä. Ainakin sellainen vaikutus hänellä on minuun. Ihailtavaa, ellen sanoisi.

Ja sitten vielä näin lopuksi tahtoisin mainita Jude Law'n, Gerard Butlerin, Susan Sarandonin, Stephen Fryn, Hugh Grantin, Johnny Deppin, Vivien Leigh'n ja Ewan McGregoryn, joiden elokuvia myöskin mielelläni katselen, jos mahdollisuus tulee, mutta jotka eivät kuitenkaan aivan yllä tuonne kärkikolmikkoni rinnalle.

Raindrops

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Maaliskuu 11, 2007, 21:54:54 »
Johnny Depp. Tiedän, kuulostaa kamalalta, mutta ei hemmetti se mies osaa näytellä. Siinä miehessä on niin roimasti karismaa ja taitoa, että ei voi kuin ihailla. Pidän myös Johnnyn elokuvavalinnoista, ja useimmat lempielokuvani ovatkin sellaisia, missä Depp on mukana. Elokuvat kuten..

The Secret Window. Ainoa elokuva ikinä joka on pelottanut katsoessa. Hollywoodin pitäisi hiljakseen alkaa ymmärtämään, että ihmistä pelottaa enemmän inhimilliset asiat kuin tietokoneella muokatut kummitukset tai mitkä liene. Johnny on vakuuttava roolissaan ja sisäistää roolihahmon ajatukset ja luonteen upeasti.

Gilbert Grape. Upea elokuva. Elokuvan ohjaus on hyvä, ja muut muutkin roolihahmot ovat kiinnostavia ja näyttelijät hyvin valittu. Pakko sanoa että Leonardo diCaprio onnistuu roolissaan myös loistavasti. Nyt mennään jo aiheen sivuun..

Saksikäsi Edward. Tästä elokuvasta huomaa sen, kuinka monipuolinen näyttelijä Depp on. On kiinnostavaa, miten monen tyylisiä rooleja Johnny valitsee. Vihaan näyttelijiöitä jotka jämähtävät yhdenlaisen roolin esittämiseen eikä koeta edes rikkoa rajojaan. Depp koettaa. Meni sitten syteen tai saveen. Mutta ainahan Johnny leffat loppujen lopuksi ovat loistavia. Johnny itse tuo jo puolet elokuvan tunnelmasta näyttelemisellään ja näin olleen pelastaa hiukan myös vastanäyttelijänsä surkeutta jos niin sattuu.

Benny & Joon. Tätä elokuvaa ei käsittääkseni edes myydä Suomessa. Yksi lempielokuvistani. Juoni on ihana ja Johnny Depp sitäkin lutuisempi. Voi että kun Johnnyn roolihahmo Sam on ihana. Johnny saa roolihahmonsa aina tuntumaan hyvin todentuntuisilta ja siksi elokuvaan alkaa tosissaan uskomaan. Ja pidin Johnnyn tyylistä tässä elokuvassa. ^^'

Pidän siitä miten omituisia elokuvia Johnny valitsee itselleen. Ei mitään kunnon tavallista Hollywood-kamaa. Paitsi ehkä Pirates of the Caribbeanit, mutta Jack Sparrow rooli on niin ytimekäs ja Johnny tuo näyttelijänä elokuviin niin paljon särmää, että en voi katsoa näitäkään pahalla. Jack Sparrow nimittäin valitettavasti kuitenkin on ihanan renttu jätkä. Alunperinhän rooliin haettiinkin jotakin siloposkista, kunnon Disney-merirosvoa jotakin tyyliin Kapteeni Koukku, mutta Johnny loi Sparrowsta ihan omanlaisensa hahmon. En usko että ilman Johnny Deppiä esittämässä Jack Sparrowta.. eivät leffat välttämättä kiinnostaisi minua pätkän vertaa.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
« Vastaus #59 : Maaliskuu 11, 2007, 23:28:33 »
Ralph Fiennes
Ensimmäisen kerran näin hänet Humisevassa harjussa Heathcliffinä ja hän varasti sydämmeni. Hän saa jokaisessa elokivassa missä on sympatiat puolelleen, teki sitten mitä tahansa. En tarkoita tällä nyt sellaista, että hän olisi jotenkin niin kovin suloinen kaveri, josta ei voi olla pitämättä, ei, vaan tarkoitin sitä, kuinka hän saa katsojat ajattelemaan asioista hänen hahmonsa näkökulmasta, oli hän sitten hyvis taikka pahis tai jotain siltä väliltä. Ainakin sellainen vaikutus hänellä on minuun. Ihailtavaa, ellen sanoisi.

Mi-mi-mitä? o.O Oli jonkinlainen hämärä aavistus, että Humisevasta harjusta on tehty jonkinlainen ohjelma, mutta että Ralph Fiennes Heathcliffinä... jösses, pitääkin kaivaa tuo jostain esiin!

Lempinäyttelijäni ja miten valitsen sen? Valitsen sen yksinkertaisesti kenestä pidän eniten. Kuka on ollut vakuuttava niin ulkonäkönsä kuin sisäpuoleltakin, kuinka vaikuttava suoritus on ollut, pitkäkestoisuus, kestääkö rooli, miten se muuttuu ja jos muuttuu niin uskottavastiko jne. Minulla on monta, monta, monta lempinäyttelijää, mainitaan nyt ainakin Kate Winslet, Johnny Depp, Liv Tyler, Geoffrey Rush, Sean Biggerstaff (Cashback! Hiljaista ja vaikuttavaa), Cate Blanchett (tähän vaikuttaa kyllä myös naisen kauneus, myönnän), Scarlett Johanssen (oih, Lost in Translation, hyvä ihme se elokuva ja tuo nainen vei sydämeni) ja kai niitä muitakin on.

Ehdoton NäyttelijäRakkauteni on kuitenkin Queer as Folkista tuttu Gale Harrold. Mies on kaunis ja miehen työ on kaunista. (Pitää samasta sarjasta mainita Peter Paige, joka tekee myös aivan ihastuttavaa työtä.) Gale Harold, niin vakuuttava kyynisenä ja sarkastisena Brian Kinneynä. "Oikeassa" elämässä mies on huumorintajuinen ja lämmin henkilö, ja sitten taas Kadotettu-sarjassa tarkkasilmäinen agentti. QAF on minuun eniten vaikuttanut; siinä mies on yksinkertaisesti niin uskottava, rooli pysyy ehjänä ja realistisena. Pelkkään katseeseen tai eleeseen voi sisältyä niin paljon tunteita. Aaaaah, kunpa en olisi kyllästynyt sarjaan, niin olisin katsonut viimeisen tuotantokauden ja nähnyt lisää tätä. >.<
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #60 : Maaliskuu 12, 2007, 16:42:38 »
Mi-mi-mitä? o.O Oli jonkinlainen hämärä aavistus, että Humisevasta harjusta on tehty jonkinlainen ohjelma, mutta että Ralph Fiennes Heathcliffinä... jösses, pitääkin kaivaa tuo jostain esiin!

Juups, vuonna -92 valmistunut elokuva. Kannattaa todellakin etsiä se käsiin! Itse tilastin kyseisen DVD'n videodivari.fi'stä, mutta sieltä sen sai vain ilman suomenkielistä tekstitystä. Suomi-teksteillä en ole löytänyt sitä niin mistään, vaikka olen yrittänyt oikein etsimällä etsiä.

(Anteeksi offtopic)

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #61 : Maaliskuu 17, 2007, 16:21:11 »
Minä "valitsen" lempinäyttelijän puhtaasti sen perusteella, onko hän miellyttävä tai muuten hyvä. Nimittäin jakaisin näyttelijät kolmeen kastiin:

- Ällöttävät, ärsyttävät tai vain huonot, kuten esim. Mel Gibson ja monet muut, usein amerikkalaiset näyttelijät.
- Mitäänsanomattomat, neutraalit: moni suomalainen lukeutuu tähän.
- Karismaattiset, miellyttävät, symppikset, lahjakkaat ja (hiukan pinnallisia kun ollaan) HOT:it.

Siinä karkea jako. Jostain syystä lempinäyttelijäni ovat usein englantilaisia (miehiä), vaikka on pohjoismaissakin monia hyviä (kuten esmes Kristoffer Joner leffassa Ken sutta pelkää sai mielenkiintoni heräämään). Suomalaisia lemppareita on vähemmän, tai sitten vain suomalaiset ohjaajat ovat niin surkeita että näyttelijätkin vaikuttavat epäuskottavilta. Tai sitten vain "ihkutan" suomalaisia vähemmän. Usein lempparini näyttelevät pahiksia, jostain syystä. Ehkä se vain sopii heille... esimerkiksi muutama lemppari: Gary Oldman (vanha suosikki), Jason Isaacs (uskomattoman herkku), Johnny Depp (lähinnä sillä symppis-osastolla), Jeremy Brett (paras Sherlock Holmes ikinä) ja jne. jne. jopa sellaisia, joiden nimiä en muista.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Toukokuu 13, 2007, 18:06:41 »
No en oikeastaan valitse lempinäyttelijöitä.
Koska lempinäyttelijöitäni on kaikki ne jotka osaavat näytellä hyvin, ja niitä löytyy aivan liikaa.
En katso elokuvia sen takia, että siellä sattuisi olemaan juuri lempinäyttelijäni. Paitsi ehkä Johnny-lehvat <3
Siis lempinäyttelijöitä on todella monta..
Harry Pottereista niitä löytyy lukemattomia...

Fimca Worthleberr on aika hyvin tossa jakanut noi näyttelijätt.. Siis ku alkaa miettii mun lempinäyttelijoöitä niin kyl jokanen niist on joko karismaattinen, miellyttävä, symppis, lahjakas tai hot :D (vaikka en kyllä lempparinäyttelijäkseni sellasta laittais joka on pelkästän hot)..
Yleensä miesnäyttelijöistä pidän, mutta poikkeuksia löytyy kuten esim. Kate Winslet, Pamela Tola, Keira Knightley.. ja tosi monii muitakin...
Jos miettii sellasii näyttelijöitä joista en pidä niin ekaks tulee mieleen Olsenin kaksoset ja Hilary Duff, ne on tommosii teinileffa näyttelijöitä, jotka ehkä osaa näytellä, en tiedä mutta ainakaan ei näytä taitojaan sellasissa pinnallisissa elokuvissa..

Eli siis lempinäyttelijät valitsen monesta syystä, eniten ehkä karismaattisuuden tai lahjakkuuden vuoksi.. en oikein tiedä..
Tästä viestistä ei saa selvää erkkikään, pahoitteluni.

sooda

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Toukokuu 13, 2007, 19:27:16 »
No en mitenkään 'valitse' lempinäyttelijöitäni...

Mutta kun nyt ei parempaakaan sanaa ole, niin siihen vaikuttaa ensnnäkin, pidänkö näyttelijän tekemistä elokuvista(tai no kyllä näyttelijä voi olla hyvä vaikka elokuva/näytelmä olis ihan paska) tai näyttelijän tyylistä näytellä.

Eniten ärsyttää näyttelijät Olsenin-kaksoset-Hilary-Duff -tyyliin. Siis sellasia hymy-leffojen esiintyjiä, joiden kaikki leffat on samanlaisia. Ja myöskin vihaan Mikko Leppilampea...

Lempinäyttelijöitäni: Ewan McGregory,Keira Knigthley, Johnny Depp(Saksikäsi Edvard ja Jali ja Suklaatehdas, ihania ja kyllähän Depp osaa oikeesti näytellä varmaan melkein parhaiten tämän hetken näyttelijöistä), Naomi Watts, Jack Black(ihan mahtava näyttlijä, joka osaa oikeesti näytellä) ja sit varmaan monia muita, mutta tossa kai ne tärkeimmät.

Ai niin, takaisin aiheeseen. Mutta kuitenkin, jokaisesta tuossa edeltävässä listassa oliasta jokainen osaa minusta näytellä hyvin ja muokkaantua jokaiseen rooliinsa. Se on varmaan se ominaisuus, mitä minä haen.(Olen itsekkin näytellyt ihan aktiivisesti ja tiedän, ettei oman hahmon omaksuminen ole aina han helppoa, vaan siihen tarvitsee oikeasti miettimistä, hahmon kehittämistä.)Sekavaa, sekavaa...

tirsk

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Toukokuu 14, 2007, 18:57:44 »
En valitse näyttelijöitä. Lempinäyttelijäni ovat näyttelijöitä, jotka ovat omasta mielestäni hyviä, ja heitä jaksaa töllöttää tv:en ääressä muutaman tunnin.

Yksi heistä on Keanu Reeves. Hän on mukava, ja todella taitava näyttelijä. Parasta oli kun hän yhdessä haastattelussa ilmoitti: " En minä itsekään ymmärtänyt Matrixista mitään." :D Tuolle saa aina naurahdella.

Natalie Portman. Täytyy myöntää, olen nähnyt hänet vain yhdessä elokuvassa, joka oli V For Vendetta. Mutta pidin hänestä kovasti. Omaperäinen ja jotenkin aito en tiedä..

Orlando Bloomista pidän myös. Varsinkin LoR:in Orlandosta. Ei hän ollut paha Pirates of the Caribbeanissakaan, mutta olin oikein positiivisesti yllättynyt katsottuani LoR:it. Hän on suloinen, mutta hän ei ajattele koko ajan miten hiukset on, ja miltä muutenkin näyttää näytellessään, niinkuin joillakin hienohelmoilla on tapana, ja se jotenkin paistaa läpi. Mutta Orlando on ihana. :> Toivon että hänestä tulee uusi James Bond.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Toukokuu 15, 2007, 18:55:02 »
Itseni on Daniel Radcliffe. Olen nähnyt hänen muitakin teoksia, joten olen valitsenut hänet, koska pidän hänet stailistaan näytellä. Esim. mun allekirjoituksessa on kaksi Danin käsialaa, ne on kivat :D

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #66 : Toukokuu 27, 2007, 19:26:53 »
Tottakai lempinäyttelijä voi olla! Montakin yhtäaikaa!

Omani on Johnny Depp. Valitsin tämän upean miehen, koska:
ÄÄLIÖ kysymys! Johnny on komea kuin mikä.
LOISTAVA näyttelijä.
UPEA ääninen.
KARISMAATTINEN hurmuri.

Ensimmäinen elokuva, jossa Johnny Depp esiintyy, oli muistaakseni saksikäsi Edward. Siinä Johnny lumosi näyttelijän taidollaan ja ihastuin heti.
Sittemmin taisin katsoa myös päättömän ratsumiehen, missä kyseinen misnäyttelijä esiintyy. Loistavasti näytelty osa tässäkin... Johnnylla vain on niin monta tapaa näytellä ja kuitenkin hänellä on se tietty piirre, mistä Johnny tunnistaa vaika sillä olisi Lordin naamari päässään!
Sitten tietysti Pirates Of The Caribbeanit, missä Johnny todella ylittää itsensä. Jack Sparrowta esittäessään, Johnny eläytyy todella hienosti merirosvon osaansa ja on syötävän hyvännäköinen Merirosvon parrassan ja viiksissään. *huokaus*

Noin Zenzibar valitsi lempinäyttelijänsä!
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Tiina

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Toukokuu 27, 2007, 21:36:19 »
Minä valitsen ihan vaan sen perusteella, millaisen vaikutuksen näyttelijä minuun tekee. Oma lempparini on ollut vuosikaudet jo Tom Hanks. Ei mikään komistus, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Hanks osaa näytellä niin uskottavasti/vakuuttavasti. En muista katsoneeni ainuttakaan Hanksin leffaa, mistä en olisi pitänyt.
Lempielokuviini kuuluu mm. Forrest Gump, Vihreä Maili, Cast Away - kaikki Hanksin.

Muitakin hyviä näyttelijöitä mielestäni on, mutta niitä en viitsi alkaa luettelemaan :) Tai no, Johnny Deppiä ei voi olla rakastamatta, suuri PotC-fani olen myös :P

jannal

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Kesäkuu 02, 2007, 21:28:33 »
Hyviä näyttelijöitähän on paljon, ja Potterin näyttelijöihin olen erityisesti kiintyny. <:
Mutta aika moni hyvä näyttelijä on myös aika hyvännäköne. ;D
Esim. James Franco, Eddie Cibrian ja Eddie Cahill, Hayden Christensen, Orlando Bloom jnejne. <;
Vähän vaikee on yhtä laittaa muiden ylle, Johnny Depp on kyllä hyvä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2007, 14:37:09 kirjoittanut Pegasus »

Ashtyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Kesäkuu 02, 2007, 21:48:32 »
En valitse niitä mitenkään tietyllä tavalla, muutenkuin näyttelemisellä. Potterin näyttelijät ovat taidokkaita, ja jumaloin heitä. Myöskin Pirates Of The Caribbeanin päähenkilö, Jack Sparrow alias Johnny Depp on erittäikin hyvä näyttelijä. Lempinäytteli(jöitä)jä voi olla, aika monellakin on. Itse 'valitsen' sen näyttelemisen perusteella, enkä julkisuuden.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Kesäkuu 10, 2007, 11:35:28 »
Monia hyviä näyttelijöitä on, mutta lemppareitani on ehdottomasti Johnny Depp, Keira Knightley, Orlando Bloom, mutta lisäksi Robert De Niro. Eikä tämä liity mitenkään POTC elokuviin(siis kolmen ensimmäisen osalta), näin oli jo ennen kuin elokuvat tulivat. Joten minulla kävi mielettömän hyvä tuuri kun sain kaikki näyttelijäni samaan elokuvaan :)

Täytyykö Johnny Deppiä edes selittää ? Tämä mies on niin hyvän näköinen, että Grau*. Mutta se ei ole ainoa syy miksi pidän hänestä. Nimittäin Depp osaa soveltua rooleihinsa loistavasti, ilmeet ja eleet ovat luonnollisia. Karismaakin tältä mieheltä löytyy. Mutta täytyy myöntää että olen eniten ihastunut hänen Jack Sparrow rooliinsa, jotenkin huivi ja rastat pukevat häntä ;P ja koko Jackin luonne ja ilmeet erityisesti.
Orlando Bloom tuli minulle tutuksi TSH:sta trilogian myötä, minusta Bloom vaikuttaa erittäin sympaattiselta kaverilta ja häneltä löytyy taitoa. Myös ulkönäköäkin. Hänkin soveltuu hyvin rooleihinsa ja minulle tulee aina mieleen Bloomista ns. uljas prinssi.
Keira Knightley on myös hyvä. Näin tasa-arvoisuutta kunnioittaen pitää olla myös hyvä naisnäyttelijä. Ennen POTC elokuvia, Keira tuli tutuksi erinnäisistä pienistä elokuvista. Hän loisti taidoillaan niissä muiden ylitse. Hänessä on sitä jotain viehkeyttä, jota elokuvat yleensä voivat kaivata.
Robert De Niro, minusta tämä mies on huippu hyvä ja hauska. Mm. elokuvassa Painajainen perheessä, hän näyttelee loistavasti ylihuolehtivaista isää.

Yleensä en pidä Hillary Duffin ja Lindsay Lohanin kaltaisista tähdistä, heitä on ihan liikaa. Amerikkalaiset elokuvat pursuavat näitä tyttöjä ja se on jo päätä särkevää. Heissä ei ole mitään erityistä taitoa, kunhan osaavat näytellä hyvin kömpelöä ja "epäoikeuden mukaista teiniä" ja elokuvan lopussa kaikki kääntyy hyvin, niin poikarintamalla kuin perherintamalla.
Täytyy sanoa, että Potter näyttelijät loistavat myös rooleissaan ja he ovat juuri niitä oikeita ns. velhoja. :)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #71 : Lokakuu 06, 2007, 10:50:16 »
Että milläkös perusteella valitaan? Hmm...

Miten tyyppi sopii esittämiinsä rooleihin. Tärkein juttu. Jos joku rooli on sellainen, että kukaan muu ei pääsisi lähellekään, niin pointsit tulee. Tälläisiä on vain valtavan paljon, ja yksi näistä on Iso-Arska Schwarzenegger (viihdyttäviähän nuo ovat lähes kaikki, ja Commando on kyllä legendaarinen leffa: niin huono, että on jo hyvä), eli pitää keksiä lisää.

Olemus. Tämän jälkeen ei tarvitse enää oikein edes muuta. Kun on näyttelijöitä tyyliin Anthony Hopkins, Al Pacino, Robert De Niro, Marlon Brando, John Travolta, Bruce Willis ja Samuel L. Jackson, niin muilla ei ole paljoakaan jakoa. Näissä tyypeissä on a) näyttelijänlahjoja, b) olemusta ja c) sopivuutta rooleihinsa.

Viihdyttävyys. Tuo Iso-Arska on kyllä niin täydellinen rooleihinsa, joissa viihdyttävyys on kaikki kaikessa, mutta kun, mutta kun... Mutta esimerkkinä voisi mainita Mike Myersin. Pelkkä Austin Powersin naama aiheuttaa repeilyä, ja leffat ovat ihan hauskoja (jonkin aikaa, loputon pissakakkatissipippelihuumori on huomattavan ärsyttävää). Sitten pitkäkestoisempi suoritus, eli Leslie Nielsen. Tyyppi on hauska kuin mikä naama ihan peruslukemilla. Leffoissa on sitä jotain. Tai tuo jo muutamaan kertaan mainittu Johnny Depp. Jack Sparrow ei ole miehen ainoa hyvä rooli, mutta yksi niitä parhaita.

Näyttelijänlahjat. Itsestäänselvä juttu. Tussa olemuksessa on niitä tyyppejä, joilla on lahjoja vaikka muille jakaa. Plus pari muualla mainittua. Ei siitä enempää.

Tässähän ne olivat, ne tärkeimmät.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #72 : Lokakuu 08, 2007, 19:54:52 »
Olen ääliö lempinäyttelijöiden suhteen. Arvostan näyttelijöitä, joilla oikeasti on se kuuluisa näyttelemisentaito hallussaan, mutta harvemmimpa lempinäyttelijä tulee valittua näyttelijölahjojen perusteella. Tai siis, on olemassa mielestäni paljon omia lempinäyttelijöitäni parempia näyttelijöitä, mutta he eivät kuulu suosikkeihini. Syykin on kovin yksinkertainen: Olen kamalan ulkonäkökeskeinen lempinäyttelijöiden suhteen. Tosin, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen, ei nyt mitään ihan onnetonta tyyppiä jaksa katsella. Vähän karismaa ja hieman taitoa niin hyvä tulee.

En voi mainita lempinäyttelijöitäni juuri nyt tässä näin, koska muuten tämä menee ihan kamalaksi ihkutukseksi, mutta voin sanoa, että valintani eivät ole kovin valtavirrasta poikkeavia enkä usko, että yksikään nimi yllättää yhtään ketään...

Täytyy kyllä vielä lisätä, että viikonloppuna huomasin, että musikaalinäyttelijät vievät jalat alta, koska he osaavat laulaa, tanssia, näytellä ja ovat näköisiäkin ;)

Yksi henkilö lempinäyttelijöideni listalla on siellä puhtaasti näyttelijälahjojen takia. Pidän hänen tyylistään näytellä ja hän osaa sen vielä hyvin ja on kovin suloinen olemukseltaan. En nyt sano juuta tai jaata ulkonäköön, koska kyseinen näyttelijä on nainen ja vaikka hän on monen mittapuulla nätti/kaunis niin se ei ole tällä kertaa syy. Valkokankaalla ihailen mieluummin mieskomeutta :D
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #73 : Lokakuu 11, 2007, 11:03:29 »
Hmm.. Lempi miesnäyttelijäni on
-Taitava,koska kuka nyt huonoa haluaa ihailla?
-Komea
-Näytellyt erilaisissa rooleissa,ettei vaikka joka leffassa jotain pahista
-Sopinut esittämiinsä rooleihin
-Yleensä vanhempaa väkeä,lukuunottamatta Danielia

Ja kun nämä ynnätään yhteen vastaukseksi tulee David Thewlis <3,Gary Oldman,John Travolta,
James Caan ja Hugh Grant

Lempinaisnäyttelijäni on
-Taitava,sama syy kuin yläpuolella
-Nätti
-Näytellyt erilaisissa rooleissa,ettei esim joka leffassa jotain äitiä
-Sopinut esittämiinsä rooleihin
-Yleensä vanhempaa väkeä

Jos nämä ynnätään yhteen vastaukseksi tulee Maggie Smith,Julie Walters ja se yksi en muista nimeä
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2007, 11:08:06 kirjoittanut Milgia »
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #74 : Lokakuu 17, 2007, 11:47:15 »
Tjaa... Ensimmäisenä tulee ulkonäkö, johon kiinnitän huomiota, mutta se ei paina kuitenkaan vaakakupissa eniten. Toki myönnän, että on melko vaikeaa pitää jostakin erittäin rumasta näyttelijästä, vaikka tällä olisikin hyvät lahjat jne. On se ulkonäkö kuitenkin melko keskeinen seikka, vaikkei ehkä "saisi" olla...
Mutta eniten painavat ehdottomasti lahjakkuus sekä se, millaisissa rooleissa ko. näyttelijä on ollut. Ja tietysti myös takana oleva ura on merkittävä seikka; kunnioitan enemmän sellaista henkilöä, joka on menestynyt urallaan. Enkä nyt tarkoita, että heidän pitää olla Hollywoodin kirkkaimpia tähtiä, vaan että heidän uransa on ollut kunnioitettava.
Huomioin myös aika vahvasti sen, millainen näyttelijä on muuten; vaikkapa Lindsay Lohania en voisi pitää lempinäyttelijänäni kaiken sekoilun jälkeen, vaikka jokseenkin ymmärrän hänen käyttäytymisensä.
Eipä sillä, että kaikki lempinäyttelijäni olisivat virheettömiä, ei toki.
Myös ajatusmaailma yleisestikin painaa, sillä jos näyttelijän ajatukset tuntuvat jotenkin kummallisilta tai eivät ole minun mieleen yhtään, en oikein voi sanoa pitäväni kyseisestä henkilöstä.

En voi luetella mitään tiettyjä seikkoja, jotka joka tilanteessa määrittäisivät lempinäyttelijäni; minulle vain käy yleensä niin, että bongattuani jonkun kiinnostavan näyttelijän sarjasta/elokuvasta otan hänestä enemmän selvää ja luultavasti ostan/vuokraan jonkun toisen elokuvan, jossa hän on esiintynyt. Siitä sitten rakennan yleensä jonkinlaisen kokonaisuuden.
Milloin mitkäkin seikat ovat painavimpia. Se vähän riippuu...
Periaatteessa vain näyttelijänlahjojen pitäisi merkitä, mutta itse kyllä otan huomioon paljon muitakin seikkoja.

Kuitenkin kaikesta huolimatta minun on jotenkin hankala perustella muille kovinkaan monipuolisesti, miksi pidän jostakin kyseisestä näyttelijästä, vaikka minulla todellakin on siihen syitä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
« Vastaus #75 : Lokakuu 21, 2007, 12:16:15 »
Minulla ei ole varsinaisia lempinäyttelijöitä, mutta kyllä minä joistakin pidän enemmän kuin toisista. Minusta on luonnollisesti tärkeää, että tyyppi on hyvä näyttelijä. Kenties suurin osoitus taas siitä, että joku todella on hyvä näyttelijä, on se, että hän kykenee esittämään mitä tahansa roolia uskottavasti, toisin sanoen on muuntautumiskykyinen. Tämän lisäksi näyttelijällä pitäisi olla karismaa. Jotkut näyttelijät ovat kyllä eteviä, mutta siltikään heillä ei ole sitä "jotakin". He eivät sytytä, he eivät saa temmatuksi katsojaa mukaansa. Tärkeää on myös, että näyttelijä osaa valita oikein leffat joissa näyttelee, koska roskaleffoissa esiintyneitä kohtaan ei ainakaan minulta juuri sypatioita heru. Vähän vaikuttaa myös se, millainen tyyppi on siviliissä. En minä ainakaan kunnioita kusipäitä. Sellainen tyyppi alkaa ärsyttää valkokankaallakin, näytteli sitten kuinka hyvin tahansa. Rebel-asenne taas herättää kunnioitusta, se, ettei anna Hollywoodin ahtaiden sääntöjen rajoittaa omaa uraansa ja luovuuttaan.

Loppujen lopuksi intuitio ohjaa paljon näyttelijäpreferenssejä; joistakin vain tykkää välittömästi, joitakin taas ei voi sietää ilman sen suurempaa syytä, vaikka he olisivatkin ihan hyviä näyttelijöitä. Ja kai se täytyy myöntää, että hyvä ulkonäkö on etu. Tosin vaikka hyvännäköisiä katsoo mielellään, se ei kyllä vaikuta näyttelijän arvostamiseen, sillä hyvä näyttelijä on hyvä näyttelijä, vaikka ulkoisia avuja ei juuri olisikaan.

-Non unde possim sed unde volo-

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #76 : Marraskuu 25, 2007, 22:52:42 »
Minusta näyttelijä ei saa olla sellainen, joka käyttäytyy niin kuin Britney Spears tai Lindsay Lohan. Pitää olla järkevä, sopeutua hyvin erilaisiin rooleihin... ja onhan hyvä ulkonäkökin kiva, mutta se ei ole pääasia.

Itse pidän Jack Blackista; sympaattinen, suloinen ja hauska hemmo. Myös Rupert Grint on ihana, niin hiljainen ja rauhallinen (ja suloinen!) ja Evanna Lynch on myös hyvä. Uskomaton näyttelijä ja luonnossa (siis ei-julkisuudessa) hauska. Hänen nimensä voisi olla Luna Lynch.
Aivojen tilalla ilmapalloja.

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Marraskuu 26, 2007, 11:21:06 »
Valitsen mielestäni parhaan näyttelijän siten, miten tämä esittää osansa. Ja mikä saa minut aina hyvälle tuulelle. Ei kukaan voi näytellä sillä, minkälainen on ulkomuodoltaa, vaan miten pystyy muuttamaan omaa olemustaan. Sanotaan nyt esimerkkinä, jos Hilary Duff (??) päästettäisiin näyttelemään Resident Eviliin, ja tämä Duff olisi tämän nykyisen Milla Jovovichin tasoisesti mukana leikissä, Duff olisi mahtava näyttelijä. ELi miten hyvin näyttelijä pääsee sisään rooliinsa. Ilmeet, puhuminen, liikkuminen, ajattelutapa... Kaikki nämä.
 Matthew Perry, ikuinen koomikko oli rooli mikä tahansa. Tutustuin tähän miekkoseen Frendit- (minkä muunkaan) sarjan kautta kun oli seitsemän vuotias. Kymmenen vuotta olen aina kaverikirja-kyselyissä antanut kysymykseen "lempinäyttelijä?" selvän vastauksen: Matthew Perry.

Salatut Elämät, Suomen Kauniit ja Rohkeat vailla hyviä näyttelijöitä. Mistä ne löytääkin ne ihmiset sarjaan? (Kunnioitus Sepolle!!)

teisha

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Marraskuu 27, 2007, 20:00:11 »
 Sinnylle: Kuka Frendeistä on Matthew Perry?  Tijäkkö mun eno ois päässy salattuihin elämiin vaik sil ei oo mitään näyttelijä taustaa!

Ja jatkuu...
Näyttelijöitä on niin paljon että lemppari-ehdokkaiksi pääsee vain harvat ja mieleen jäävät. Kuitenkin tällä hetkellä lemmparini on James McAvoy. Ah, sen tyyli<3 vaikuttaa ihan huipulta tyypiltä tulee siitä mielee yks mun "tuttu" joka on saman ikänen :)  Ja sen ulkonäkökään ei ole paha... hyvä tyyppi kaikenkaikkiaan.

Mutta niin ihana vakio lempparini on Elijah Wood. Sen ääni on ihana. Mua naurattaa AINA kun mä kuulen sen. Ja ootteko te nähny sen näyttelijä suorituksen Oliver Twistissä?   That's so awsome!! Se teki muhun tosi ison vaikutuksen!  Se toi just sen tarvittavan valon siihen leffan! <33   Mä haluun nähä sen uudestaan. Kannattaa tsekata jos voitte!

Ja Keanu Reeves. En tosiaan tajua mikä siinä näytteliässä on niin ihanaa!  Se on kaikkea muuta kun hyvän näkönen ja näyttelijä suorituksetkaan ei oo parhaasta päästä.

//no voi sori... ei voi mtn. en tosin tajuu mikä tässä on niin outoa murretta.  se Matthew muuten on aika hyvä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2007, 18:52:31 kirjoittanut teisha »

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Marraskuu 28, 2007, 10:07:55 »
Sinnylle: Kuka Frendeistä on Matthew Perry?  Tijäkkö mun eno ois päässy salattuihin elämiin vaik sil ei oo mitään näyttelijä taustaa!

Ja jatkuu...
Näyttelijöitä on niin paljon että lemppari-ehdokkaiksi pääsee vain harvat ja mieleen jäävät. Kuitenkin tällä hetkellä lemmparini on James McAvoy. Ah, sen tyyli<3 vaikuttaa ihan huipulta tyypiltä tulee siitä mielee yks mun "tuttu" joka on saman ikänen :)  Ja sen ulkonäkökään ei ole paha... hyvä tyyppi kaikenkaikkiaan.

Mutta niin ihana vakio lempparini on Elijah Wood. Sen ääni on ihana. Mua naurattaa AINA kun mä kuulen sen. Ja ootteko te nähny sen näyttelijä suorituksen Oliver Twistissä?   That's so awsome!! Se teki muhun tosi ison vaikutuksen!  Se toi just sen tarvittavan valon siihen leffan! <33   Mä haluun nähä sen uudestaan. Kannattaa tsekata jos voitte!

Matthew näyttelee Chandler Bingin roolia, jos et ole tiennyt sitä. (?)
 Eikö täällä tule kirjoittaa kirjakieltä eikä jotain omaa murrettaan? Piti nimittäin moneen kertaan lukea viestisi, Teisha!

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #80 : Marraskuu 29, 2007, 12:40:23 »
Minä en osaa/pysty kovin helposti valitsemaan lempinäyttelijää. Monet valitsevat lempinäyttelijän sen perusteella, kuka näyttää hyvältä tai kenellä on paras ääni. Mielestäni ne eivät kuitenkaan ole riittäviä syitä sanoa jotain lempinäyttelijäksi.
Itse arvostan näyttelijässä eniten muuntautumiskykyä ja sitä, kuinka hyvin pystyy suorittamaan jonkun roolin. Minulla ei ole ketään lempi näyttelijää, mutta esimerkiksi Johnny Deppiä pidän erityisen hyvänä. Hän on niin muuntautumiskykyinen ja pystyy tekemään monia erilaisia rooleja. Tai että kuka uskoisi, että Willy Wonka, Saksikäsi Edward ja Jack Sparrow ovat saman henkilön roolisuorituksia. Depp onnistuu näyttämään niissä niin erilaiselta.

On olemassa myös pari muuta näyttelijää, ketä arvostan ja ketä pidän hyvänä, mutta Depp oli mielestäni paras esimerkki.

Niin ja en minä missään tapauksessa väheksy ulkonäköä. Toki se on myös tärkeä. Mielestäni "näyttelijä-taito" on kuitenkin paljon tärleämpi Hyvä ulkonäkö ei takaa sitä, että on hyvä näyttelijä.

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Joulukuu 09, 2007, 18:22:49 »
Tosiaan, tätä aihetta olen niin monesti itsekin pohtinut. Lempinäyttelijä voi muodostua ulkonäön, näyttelytaitojen, karisman tai jonkun muun ulkonäöllisen tai psyykkisen syyn johdosta. Kukin ihminen mieltyy eri ihmisissä eri asioihin, totta kai. Me kaikki, jotka olemme katsoneet televisiota ja elokuvia edes vähän, voimme erottaa surkean näyttelijän hyvästä näyttelijästä. Hyvänä esimerkkinä voisin ilmaista roolihahmot: Salkkareiden Niko Vainio (Juha Karhu) ja Frendien Rachel Green. (Jennifer Aniston.) Voiko meistä kukaan sanoa Juha Karhua hyväksi näyttelijäksi? Ymmärrän toki, että Anistonilla on erilaiset lähtökohdat USA:ssa, kokemuksien tuoma aarrearkku, ikää ja muuta mukavaa, kun taas Juha on vielä nuori ja kokematon pojankloppi. Silti, on niin paljon lahjakkaita nuoria ja lapsia näyttelijöitä. Kuka ei väittäisi, ettei Lindsay Lohan näytellyt osansa hyvin elokuvassa Ansa Vanhemmille?

Hyvän näyttelijän huomaa ehkäpä juuri siitä, että hän eläytyy rooliinsa. Hän on se roolihahmo, ei esitä sitä, vaan on se itse. Hänestä ei näy jäykkyys, epävarmuus, pakolla suuhun tungetut valmiiksi opetellut vuorosanat, vaan hän on vain yksinkertaisesti niin luonnollinen, että kyyneleet tulevat hänestä, eivät ennen kuvaushetkeä silmiin liimatusta sipulista. Melkeinpä voisin sanoa, että kun itsekin olen harrastanut kaksi vuotta harrasteteatteria (nyt taukoa kiireiden vuoksi), näyttelijäksi joko synnytään tai ei sitten ollenkaan. Ihminen, joka ei osaa sulautua toiseen ihmiseen ja rooliin, ei koskaan voi näytellä sulavasti ja näyttävästi. Ohjaajamme teatterikoulussa siteraasikin aina lausetta: "Mikäli voit itkeä kyyneleen tuntemattoman takia, kävellä kalsarit jalassa kauppaan ja rakastaa esitellä itseäsi, voit olla näyttelijä."

No, jottei ihan offiksi menisi, palataan taas elokuva-ja tv-sarjateollisuuden pariin. Hyviksi näyttelijöiksi voisin mieltää vaikkapa juuri Jennifer Anistonin, Sandra Bullockin, Johnny Deppin, Kevin Costnerin ja totta kai - Jim Carreyn. Heitä on niin paljon lisääkin, mutta tuossa kaikille tutut ja turvalliset amerikkalaistähdet. Itse seuraan niin vähän suomalaista tuotantoa, että minun on vaikea mieltää sieltä ketään suosikikseni, mutta esimerkiksi Outi Mäenpää ja totta kai, ihanan legendaarinen ja "komea" Risto Salmi, vetävät tuttua ja hyvää kortta Suomen telkuissa. :) Suomestakin löytyy alan huippuja, mutta valitettavasti rajatapauksiakin on, ihan kuten joka maassa. Pertti Koivula, Jarmo Mäkinen, Peter Fanzén ja Juha Veijonen myös ovat luontevia ollessaan kameran edessä, ja jotenkin he iskevät tuolla junttimaisella suomimies-olemuksellaan.

Ei se ihan yksinkertaista ole olla hyvä näyttelijä.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #82 : Helmikuu 02, 2008, 16:50:34 »
Katson osittain ulkonäköä, mutta jos kyseinen henkilö ei osaa näytellä, ei hänestä lemppariani tule. Mielestäni rooliin täytyy osata eläytyä ja se ei saa vaikuttaa teennäiseltä. Tuollaisiin hieman ulkonäön perusteella valittuihin kuuluu esim. Pottereiden Tom Felton, mutta mielestäni hän osaa myös näytellä hyvin, todellakin paljon paremmin kuin Daniel Radcliffe... Mielestäni hyviin näyttelijöihin kuuluu Tomin lisäksi esim. Johnny Depp ja Audrey Hepburn. Frendeissäkin on niitä jotka osaa aika hyviä roolisuorituksia. ;)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Tito

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Maaliskuu 19, 2008, 11:57:35 »
Miten valitsen lempinäyttelijäni? Hmm, suurimmaksi osaksi taidan valita lempinäyttelijäni sillä perusteella, kuinka hän suoriutuu roolistaan elokuvassa. Luulisin, että huomaan hyvin, kuka vetää teennäistä osaa ja kuka taas tuntuu olevan luonteva roolissaan. Millä perusteella Ralph Fiennesistä (kirjoitinkohan oikein?) tuli lempinäyttelijäni? En ole kyllä nähnyt loppuun saakka kaikkia leffoja, joissa Ralph näyttelee, mutta Harry Pottereissa Voldemortin roolissa hän on paras. En osaisi kuvitellakaan siihen rooliin enää ketään muuta. Ralphissa on karismaa, kykyä eläytyä rooliin ja sisäistää se niin, ettei näytteleminen ole teennäistä. Lisäksi hän on hurjan komea ikäisekseen mieheksi, joka tietysti on suuri pointsi, vaikkakaan en voi sanoa että olisin hänen fanikseen ryhtynyt pelkän ulkonäön vuoksi. Ja minusta Ralph on loistava pahisrooleissa, kerrassaan jumalaisen makea!

Toinen suosikkini, joskaan ei niin lemppari kuin aikaisemmin mainittu, on Johnny Depp. Miekkonen on mielestäni varsin karismaattinen myöskin, joskin jää ulkonäöllisesti Fiennesin varjoon. Pirates of the Caribbeanissa Johnny tekee melko upen esiintymisen Jack Sparrowina.

Minun teki myös suuren vaikutuksen Evanna Lynch FK:ssa. Olisiko enää täydellisempää ihmistä rooliin voitu saada. Tuntui kuin hän olisi ollut oma itsensä näyttellessään Lunaa (joskaan en osaa sanoa millainen hän on oikeasti!).

Myös Rupert Grint on kerrassaan hurmaava näyttelijä, vaikka ei millään ylläkään suosikkilistalleni kärkipäähän. Hän osaa olla Ronin roolissa ihanan veikeä, ne ilmeetkin ovat kerrassaan suloisia. Eikä hän mielestäni ammu ylitse ollenkaan roolissaan.

Kaikenkaikkiaan makuuni iskevät vanhemmat miesnäyttelijät, joilla on karismaa. Tiedän useimpien kummastelevan makuani näyttelijöiden suhteen, kun heidän mielestään Ralph Fiennes on etovan vanha ukko ja minusta taas koko maailman upein mies.

Shiayla

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Maaliskuu 19, 2008, 20:50:33 »
No vähän vaikee sanoa. Sellaset näyttelijät jotka osaa eläytyä rooliinsa, jotka ei oo teennäisiä, on hyviä. Ja tietysti ulkonäkö vaikuttaa jonkin verran...
Tässä muutamia:
Jesse Spencer, Orlando Bloom, Viggo Mortensen, Liv Tyler, Cate Blanchett, Johnny Depp... Ja muutamia muita.

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Huhtikuu 05, 2008, 14:58:37 »
Jos näyttelijä viehättää minua jotenkin niin todennäköisesti hänestä tulee lempinäyttelijäni tai ainakin suosikki jonka takia ehkä voidaan valita elokuva. Hyvä ulkonäkö ei ole haitaksi mutta pelkästään sillä ei pääse lempinäyttelijäkseni vaan pitää olla karismaa ja miellyttävä ääni (<- :D ). Hänen pitää olla luonteva roolissaan eikä mikään tönkkö puupökkelö joka on opetettu puhumaan äskettäin. Lempinäyttelijöitäni mainitakseni Christopher Lee (palvon häntä ja hänen ääntään!), Alan Rickman (karisma ja ääni...), Sean Bean ja Emma Thompson.

tutkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Huhtikuu 05, 2008, 16:19:28 »
Minun on melko vaikea erotella niitä asioita, jotka tekevät hyvän näyttelijän. Se kokonaisuus kaiketi. Pitää olla se jokin. Taitoa tottakai, miten henkilö pystyy uppoutumaan niihin rooleihinsa. Arvostan myös monipuolisia näyttelijöitä, jotka eivät jumiudu vain yhden tyyppisiin rooleihin. Karisma. Sana hurmaava kuvannee melko monia suosikkejani. Lempinäyttelijälläni tulee myös olla miellyttävä puheääni, eikä brittiaksenttikaan ole pahitteeksi. Minusta on jostain syystä kovin tärkeää, että näyttelijää on miellyttävä kuunnella. Kokemusta löytyy minun lemppareiltani melko paljon, vaikka kaiketi myös nuoremmat näyttelijät voivat olla hyviä työssään. Ei se ulkonäkö kuulu minun kriteereihini juurikaan, vaikka on toki melko luonnollista, että johonkin ihmiseen kiinnittää ensin huomiota miellyttävän ulkonäkönsä takia. Kuitenkin minun lempinäyttelijäni tarvitsee paljon muutakin kuin sen ulkonäkönsä, enkä kyllä minun suurimpia lemppareitani mitenkään erityisen kuolattaviksi luokittelisi.

Dustin Hoffman on ihan ehdoton ykkössuosikkini. Todella ihastuttava, karismaattinen, monipuolinen ja kokenut näyttelijä. Aivan loistavia ja erilaisia roolisuorituksia elämänsä aikana tehnyt. Ensin saatan jonkun elokuvan aikana itkeä silmät päästäni ja seuraava onkin sitten todella hauska. Pakko tässä vaiheessa mainita Rain Man, jossa hän esittää autistista Raymondia. Plussana erittäin ihastuttava puheääni. Nuo edellä olevat perustelut käyvät melkeinpä sellaisenaan myös Alan Rickmaniin ja Dame Judi Denchiin. Heidän etunaan myös brittiaksentit, varsinkin Judin aksentti yhdistettynä siihen todella ihastuttavaan puheääneen salpaa hengen melkeinpä jokaisella kerralla. Ja teistä melko suuri osa varmasti ymmärtää, mikä siinä Alanin äänessä kiehtoo. Upeita näyttelijöitä jokainen noista.

Toki minulla on muitakin suosikkeja, mutta nuo kolme yllä mainittua ovat tällä hetkellä melko ylivoimaisia näihin muihin nähden, joten jätetään ne nyt mainitsematta.

edit: typo.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2008, 14:47:20 kirjoittanut Des Grieux »

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #87 : Huhtikuu 12, 2008, 19:16:29 »
Ei lempinäyttelijäänsä voi ainakaan minun mielestä tietoisesti valita - jotkut vain yksinkertaisesti miellyttävät enemmän kuin toiset. Itse "valitsen" lempinäyttelijäni intuition perusteella, joidenkin näyttelemisestä ja olemuksesta yleensäkin pitää eniten. Pienempänä fanitin näyttelijöitä (siinä missä muusikkojakin) enimmäkseen ulkonäön enkä näyttelijäntaitojen perusteella, mutta enää en kyllä usko tekeväni niin, sillä suurin osa lempinäyttelijöistäni ei ole edes kovin nuoria eikä välttämättä mitään kovin kauniita/komeita. Nykyään arvostan hyviä näyttelijöitä - sellaisia, jotka voivat näytellä loistavasti erilaisia rooleja ja saavat roolihahmonsa tuntumaan oikeilta ihmisiltä.
Täydellinen näyttelijä on siis taitava ja sellainen, jonka olemuksessa (ei siis pelkästään ulkonäössä) on jotain, mikä erityisesti vetoaa minuun. Ei kaunis/komea ulkonäkökään tietenkään pahitteeksi ole, mutta se ei vielä tee kenestäkään hyvää näyttelijää.

Tällä hetkellä lempinäyttelijöihini kuuluvat mm. Alan Rickman, Colin Firth, Audrey Tautou, Kate Winslet, Natalie Portman, Richard Armitage, Ewan McGregor, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn ja Cate Blanchett.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Aliisa Ihmemaassa

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Huhtikuu 21, 2008, 11:10:07 »
Samahan se on kuin lempibändin "valinnassa", eli joku vaan kolahtaa ja joku ei, mutta hyvät näyttelijät (esim. Robert DeNiro [katsokaa Taksikuski!]) kyllä voi erottaa huonoista (esim. Paris Hilton, hehehe) riippumatta makukysymyksistä :)

Omia suosikkeja tällä hetkellä on Zach Braff ja John McGinley Tuho-osastosta, David Duchovny ja Gillian Anderson X-Filesista, Milla Jovovich (joka osaa näytellä vaan sekopäätä (on oikeastikin sellainen), mutta tekee sen hyvin ja on ulkonäöltään mun esikuva :P), Johnny Depp, Edward Norton, Naomi Watts, Robert DeNiro (tosin uudet leffat on ihan kauheita, miksei se ota vastaan hyviä rooleja niinku nuorena???), Jodie Foster...on niitä muitaki, mut en nyt muista enempää :P

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #89 : Lokakuu 21, 2008, 21:53:08 »
Itselläni ei oikein koskaan ole ollut sellaista ihan "lempilempinäyttelijää", totta kai kun olin nuori ihkutin lähes kaikkia näyttelijöitä jotka eteeni sattuivat. Daniel Radcliffe oli kova sana kun Potterit ilmestyivät, leikattiin kuvia ja ihqutettiin koulussa.Sitten tuli Elijah Wood " Kun se on niin söpö", hänestäkin leikattiin kuvia jne. Noina aikoina taisi olla pääpointti siinä näyttelijän söpöydessä. Orlando Bloomkin kuului yhdessä vaiheessa lemppareihini ja hänkin ihan pelkästään sen vuoksi että oli niin hyvännkäöinen. Sitten kun tuli ikää lisää, niin tajusin etteivät kaikki nuoruuteni ihqutuksen kohteet olleet näyttelijätaidoiltaan välttämättä niitä ihan parhaita ja rupesin muutenkin katselemaan näyttelijöitä vähän eri kantilta.

Olen löytänyt lempinäyttelijäni vasta tässä viimeisen vuoden aikana. Pitkälti rakastuin tähän ihmiseen hänen esittämänsä hahmoni vuoksi, mutta sen lisäksi hän on hyvin kaunis nainen, miellyttävä persoona ja loistava näyttelijä. Sinäänsä sääli että hän näyttelee tv-sarjassa joten kovinkaan monta eri roolia en ole häneltä saanut tai varmaan tulekkaan saamaan, sillä hän pitää roolistaan ja aikoo näytellä sarjassa vielä pitkään. Kyseessä on siis Alison Sweeney, josta voi käydä lukemassa lisä tietoa vaikkapa englanniksi täältä. Ihastuin tosiaan Alisonin esittämään Samantha Brady hahmoon Päivien Viemää - ohjelmassa. Sami on hahmona todella monipuolinen ja muistuttaa valitettavasti paljon minua hyvässä ja pahassa. Alison on loistavasti näytellyt Samia jo olisiko ollut 18 vuotta ja hän on hyvin lahjakas. Seurailen paljon Alison elämään littyviä lehtijuttuja, kuuntelen haastatteluja jne. Hän on todella miellyttävä ihminen ja monien asioiden summan vuoksi lempinäyttelijäni.

Päivien Viemää ohjelmassa on myös toinen näyttelijä josta pidän James Scott. Hän muodostaa Alisonin näyttelemän hahmon kanssa lempiparini sarjassa, mikä luonnollisesti edesauttaa asiaa. James Scott on kyllä lisäksi syötävän hyvännäköinen ja hän puhuu ihastuttavalla brittiaksentilla, mutta pääpaino on hänen näyttelijälahjoillaan.

Elokuvien maailmassa muutamia näyttelijöitä joiden suorituksista pidän: Johnny Depp mm. En osaa samalla tavalla hehkuttaa häntä kuin osa ihmisistä, mutta hän on loistava näyttelijä, yksi parhaista ehdottomasti. On ihan uskomatonta miten moneen hahmoon hän pystyy muuntautumaan. Yleensä käyn hänen elokuviaan katsomassa, sillä hän on kohtalaisen hyvä pelastamaan huonotkin elokuvat.  Naomi Watts, Scarlett Johansson, Sir Ian McKellen ovat kaikki hyviä näyttelijöitä ja melkein aina jos heidän nimensä elokuvissa bongaan, niin katsomaan menen.

Voisin siis noin yleisesti sanoa että se miten valitsen lempinäyttelijäni on monien asioiden summa. Näyttelijän esittämä hahmo sai minut tutustumaan Alisoniin ja kiinnittämään huomiota hänen näyttelemiseensä , sen myötä aloin tutustua Alisonin elämään syvemmin, löysin hänestä paljon uusia puolia ja  niin hänestä tuli lempinäyttelijäni. Todella hyviä näyttelijöitä on maailmapullollaan, mutta lempinäyttelijä tittelin saamiseen tarvitaan muutakin kuin taito näytellä. Se on tosiaan monien asioiden summa ja joskus lempinäyttelijä voi löytyä ihan sattumaltakin:)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa apupyörä

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Lokakuu 21, 2008, 22:34:51 »
Pidän monista näyttelijöistä, yleensä vähän tuntemattomammista koska minua häiritsee jos tunnistan näyttelijän hahmon takaa liian helposti, silloin en enää pysty ajattelmaan roolihahmoa vaan näyttelijä on pelkästään oma itsensä.

Yksi suosikeistanni on ehdottomasti Meryl Streep. Hän on loistava näyttelijä, todella muuntautumiskykyinen. Olen nähnyt hänet muutamissa elokuvissa ja aina en edes tunnista häntä ennen kuin katson lopputeksteistä/netistä tms ketä hän esitti.
Toinen suosikkini on Helena Bonham-Carter. Hän on aivan täydellinen Bellatrix 5. Potter-leffassa, lisäksi olen nähny hänet Sweeney Toddissa sekä ääninäyttelijänä Corpse Bridessa. Potter-näyttelijöistä pidän myös Alan Rickmanista. Vaikka hänet tunnistaakin äänen perusteella melko helposti, hän osaa muuttua hahmon mukaan niin, että ajattelee hahmoa ei näyttelijää. Tietysti on monia muitakin hyviä näyttelijöitä mutta nämä kolme ehkä suurimmat suosikkini.

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Lokakuu 24, 2008, 20:17:36 »
En todellakaan valitse lempinäyttelijääni ulkonäön perusteella. 8-vuotiaasta ylösspäin lempinäyttelijäni on ollut Bruce Willis, johtui siitä, että Die Hardin roolisuritus teki minuun niin suuren vaikutuksen. Bruce leffoja katson paljon vieläkin, mutta lempinäyttelijä vaihtui yläasteella. Edward Norton! Ensimmäinen Nortonin leffa oli American History X. Seuraava olikin nykyinen lempileffani, jonka päätin katsoa, koska huomasin Nortonin näyttelevän siinä. Edillä on muutenkin melkein kaikki roolit hyvin haastavia. Samassa leffassa voi olla hyvin erinlaista, esim Primal Fear ja Fight Club, jos olette nähneet - varmasti ymmärrätte, mitä tarkoitan. Vaikka Hulkia en mennyt katsomaan, perustelin sen katsomatta jättämisen, sillä ettei kys. leffa kiinnosta, mikä oli varmasti virhe. Edin rooli olisi varmasti ollut mielenkiintoinen. Tuossa yläasteella, kun mietin, miksi Bruce Willis oikeastaan on lempinäyttelijäni. Katsoin hänen leffojaan ja tuumasin, ettei hän niin ihmeellinen ole, siis verrattuna Ediin. Vaikka Ed on näytellyt Brucea huomattavasti vähemmän, hänen roolinsa ovat kuitenkin monipuolisempia ja haastavampia, ainakin minun mielestäni. Pidän myös muista näyttelijöistä, mutta kukaan ei yllä Edin tasolle. Heitä ovat esim. Jet Li ja Chris Rock.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #92 : Lokakuu 27, 2008, 17:24:53 »
Lempinäyttelijän valintaan vaikuttavat minusta ainakin nämä peri asiaa.
Katson ulkonäköä, mutta se ei ole tärkeintä. Ihmisiä voi yrittää arvioida joidenkin ulkoisten seikkojen takia, mutta loppupeleissä ulkonäkö ei ratkaise mitään. Tärkeintä on näyttelijän lahjakkuus. Osaako hän esittää osansa uskottavasti ja hyvin ja miten hän vastaa mahdollisa odotuksiani siihen rooliin (kirjasta elokuva).

Johnny Depp on yksi hyvä tietämäni näyttelijä. Tutustuin hänen tuotantoonsa vasta Pirates of The Caribbeanien yhteydessä (jossa han on muuten aivan mahtava) ja olen vakuuttunut hänen taidoistaan. En osaa kuvitella ketään muuta iki-ihanaksi Jack Sparrowksi ja hän on kuin valettu siihen rooliin. Hän myös tavallaan loi sen koko roolin, sillä aluksihan kapteeni Jackistä yritettiin teettää jotain hienostunutta merirosvo kapteenia, mutta Johnny aloitti muovaamaan häntä tuollaiseksi, jonka jälkeen olen vielä ylpeämpi hänestä. Mahtava hahmo ja mahtava suoritus.

Tom Felton. Pitääkö edes kysyä miksi? Hän esittää roolinsa myös todella hyvin katsottuna myös hänen nuoreen ikäänsä varsinkin aikaisempien Pottereiden osalla ja minulla olisi suuria hankaluuksia alkaa nyt kuvittelemaan Dracoa erinäköiseksi kuin Tom. Yllätyskö? Tuskimpa.

Maggie Smith. Taas Potter-leffoissa pyöritään, mutta olen nähnyt hänen muutakin tuotantoaan ja hän on aina ollut mahtava. Erityisesti taas Pottreissa. Minervan rooli on hänelle jopa todella luonnollisen olinen ja pidän hänen esiintymisestään leffoissa. Leffassa jumalaiset jajasiskot hän oli myös hyvin vakuuttava ja rooliinsa sopiva.

Alan Rickman. Aivan mahtava hahmo Pottereissa ja olen bongannut hänet myös parista vanhahtavasta elokuvasta. Ne ilmeet... Oi voi.^^
Hän on taas yksi ihminen ketä kannattaa fanittaa. Se suoritus vain on taas niin mahtavaa luokkaa Potteriessa ja hänellä on pakko olla hyvä pokka kun pystyy siihen kaikkeen.

Maailma on täynnä hyviä näyttelijöitä, mutta erityismaininnat nyt näille muutamille onnekkaille.

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Durden

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Lokakuu 27, 2008, 19:52:04 »
Lainaus
Maggie Smith. Taas Potter-leffoissa pyöritään, mutta olen nähnyt hänen muutakin tuotantoaan ja hän on aina ollut mahtava. Erityisesti taas Pottreissa. Minervan rooli on hänelle jopa todella luonnollisen olinen ja pidän hänen esiintymisestään leffoissa. Leffassa jumalaiset jajasiskot hän oli myös hyvin vakuuttava ja rooliinsa sopiva.

Minunkin mielestä Maggie on aivan mahtava. On Feltonkin ihan jees...

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #94 : Lokakuu 27, 2008, 20:36:09 »
Valitsen näyttelijät miten he sulautuvat rooleihinsa. Jos näyttelijällä oikeassa elämässä on ollut aivan erilaista kuin roolihahmolla - näytteleminen on hieman hankalampaa. Siksi tarkastelen huomiota herättävien näyttelijöiden menneisyyden, ja kaiken tiedon mitä hänestä saan. Siten valitsen lempparini - pärstäkerroin ei minusta lainkaan ratkaise. :) Potterleffoissa ehdottomat suosikit ovat Maggie Smith ja Alan Rickman, vain upeiden roolisuoritusten takia. Alania olen nähnyt muutamassa muussakin leffassa, Maggien vain Jumalaisissa jajasiskoissa. Alanissa on parasta Lohikäärmeladyn mainitsemat ilmeet. Hän hallitsee naamansa aivan mahtavasti. (Alan, ei Lohikäärmelady. Tosin en ole varma jälkimmäisestä) Maggieta tuntuu ympäröivän jonkinlainen karisma. Aina häneen olen ihastunut joka kohtauksessa. Molemmat myös kuulemani mukaan ovat suoriutuneet monista kohtauksista mallikkaasti. :) Pidän kummastakin.

Johnny Depp on myös suosikki. :) POTC-leffat eivät olisi mitään ilman Johnnya, Orlando saisi painua vaikka minne, mutta kunhan Johnny pysyy. <3 (*Orlando-fanittajat hyökkäävät kattiloiden ja pannujen kanssa Nadaparan kimppuun*) Johnnyssa voisi sanoa olevan parasta se, miten hän kohtaukset suorittaa aina omaan tyyliinsä. Tiettyä karismaa tässäkin ukossa kylläkin on myös, niinkuin Maggiessakin. (*Johnny-fanittajat hyökkäävät Nadaparan kimppuun ukko-nimityksen takia*)

Okei, ennemmittä naarmuitta voin vain sanoa, että kaikki nämä ovat loistavia näyttelijöitä, omalla tavallaan. *Pinkoo karkuun*
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #95 : Lokakuu 27, 2008, 21:41:02 »
Alan Rickman
Hän on vuosikausia ollut suosikkinäyttelijöitteni ykkönen, huippujen huippu. Ensimmäistä kertaa näin hänet joskus vuonna hakku ja kirves Robin Hood - Varkaiden kuningas -elokuvassa. Siltä istumalta ihastuin a)hänen ääneensä (seksikkäin maailmassa :P) ja b)hänen silmiinsä. Nähtyäni samaisen leffan pari vuotta myöhemmin ihastuin myös ulkonäköön, ja vain korkeintaan puolta vuotta myöhemmin ensimmäisen Potter-leffan myötä ihastuin totaalisesti koko näyttelijään. Snape on kaiketi ollut suurin tekijä ihastukselleni Alania kohtaan. Ilmeet ja ääni, silmät ja kasvot.. ♥___♥ Siinä miehessä vain on sitä jotain. Varsinkin ääni, se on hunajaa korville <3 (ei, en ikinä hehkuta/ihkuta Alania kenellekään, en :D) Niin, ja Sweeney Toddissahan Alan oli kaikkein komein ja seksikkäin pakkaus koko leffassa.

Johnny Depp
Deppunen on melkoisen uus tuttavuus mulle; ensimmäisen kerran (tietoisesti) tutustuin häneen vasta POTC-leffojen kautta. Myöhemmin on "hänen" leffojaan tullut katottua urakalla - Saksikäsi Edward, Sweeney Todd, Pieni Suklaapuoti, Jali ja Suklaatehdas ja kaiken kukkuraksi Corpse Bride - ovat jotain niin ihanaa, yhdistelmällä Tim Burton ja Johnny Depp. Deppin ääni on lähes (!HUOM!) yhtä hunajainen kuin Rickmanin ja näytteleehän tuokin pirun hyvin. Kun vertaa vaikkapa Saksikättä, Toddia ja POTC:tä huomaa, että Depp taipuu monenmoisiin suorituksiin.

Oikea unelma olis nähdä trioa Alan Rickman+Johnny Depp+Tim Burton enemmän. Tuleva Alice in Wonderland olis just kova jos Allunen olis siinä, mutta tuskin on :<

Tässä nyt vaan 2 suosikkinäyttelijääni, mutta kyllä mä lisää kirjotan.. :)
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #96 : Marraskuu 18, 2008, 07:18:22 »
En ole ihan varma että voiko sitä niin vain valita, ,mutta kyllähän niitä on aivan mahtavia.

Matthew Perry.
Hän osaa olla koominen ja vakava samaan aikaan. Frendit olivat yksi hänen uransa parhaita luomuksia. Hän on täydellinen Chandler Bing...
Ja nini nämä 17 again ja muut hömppäleffat. hän sopii niihin.

\\Muokkailen tässä.
   Lempinäyttelijöissä on mulla ainakin jokin piirre mikä niistä tekee semmuise, "lempparin", kuten Harrison Fordin vino hymy ja hauskat jutut, Daniel Craigin britticharmi, Gerard Butlerin awesauceme skottilaisaksentti. Simon Baker on vaan muuten vain mahtava.
   Sattumoisin kellään näistä henkilöistä ei ole yhtään huonoa leffaa, jonka olisin katsonut. Kyllä se vaan on niin että jotkut näyttelijät on muita parempia.
Whole text has been written in my humble opinion, and it's not made to make fun of anyone or to annoy anyone.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2012, 19:14:21 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
« Vastaus #97 : Tammikuu 04, 2009, 00:25:38 »
Heath Ledger.

I fucking adore him. Nimi oli ollut mulle jo tuttu monien vuosien takaa, mutta vuoden takainen kuolema oikeestaan sai mut kiinnostumaan Heathista enemmän, jos noin voisi sanoa. Kuolema oli ihan järkyttävää, vaikka sillon en siihen paljoa huomiota kiinnittänytkään. Kuitenkin tuon uutisen jälkeen aloin kaivella vähän tietoja herrasta, mutta siihen se oikeastaan jäikin. Olin tohon mennessä nähnyt Grimmin Veljekset ja Brokeback Mountainin Heathin tuotannosta, ja tykkäsin molemmista.

No kuitenkin, vähäksi aikaa se sitten jäi kunnes toi uusin Batman tuli ensi-iltaan. Nnoo, kävin sen sitten katsomassa ja kun kävelin ulos sieltä leffateatterista mun ensireaktioni oli oikeasti että vau. Jotain_niin_upeaa. Koko leffa oli ihan jees, mutta Heathin suoritus Jokerina jotain ennekuulumatonta. No eipä mennyt kauaakaan, kunnes menin toisen ja kolmannenkin kerran katsomaan sen leffan. Ja entistä enemmän keskityin vain Jokeriin, koko muu leffa oli ihan harmaata massaa mulle, mutta Jokeri oli se väripilkahdus (tuntuupas jotenkin oudolta sanoa noin :--D). No, aloin sitten etsiä taas lisää tietoa Heathista ja elokuvista yms ja sitten tajusin jossain vaiheessa että ei hemmetti, jätkähän kuoli keväällä. Arvatkaa, kenellä oli kahden viikon armoton angstiputki :''--------]] no joo.

No kuitenkin, angstaamisen jälkeen angstasin vielä lisää ja aloin sitten katsella Heathin leffoja enemmänkin. Tosiaan, on pakko sanoa että Heath oli ihan helvetin hyvännäköinen, mutta myös niin kauheen lahjakas. Mun mielestä se on jotenkin niin hassua, että niin lahjakas nuori ihminen vietiin niin tyhmällä tavalla pois meiltä. Vahingollinen lääkkeiden yliannostus, voi hitsi. Ihan oikeasti, oon monta kertaa itkenyt tän takia, siis tää on niin väärin. :---( ja vielä oikeesti mua ihmetyttää, miksi se sisäkkö tms soitti Mary-Katelle eikä ambulanssiin. Siinä meni kymmenen minuuttia, että sinne 911 soitettiin ja ambulanssi pääsi lähtemään. Luin jostain, että jos se sisäkkö olisi soittanut heti ambulanssin Heathia oltaisiin vielä voitu yrittää elvyttää. Nyt kun ambulanssi sinne saapui ei ollut enää mitään järkeä edes yrittää, vaan Heath julistettiin ainakin mun tietojeni mukaan aika pian kuolleeksi. Hmmh.

Heath oli tosiaan oikeesti ihan sika lahjakas ja vasta niin nuori. Oikeesti aika jännä ajatella, että mitä kaikkea hän olisi voinut vielä urallaan saavuttaa, kun jo tohon ikään mennessä oli tehnyt monia niin upeita roolisuorituksia. Ihan väärin.

Mutta kuitenkin, Heath on mun lempinäyttelijä. Oon kattonut lähes kaikki leffat ym missä Heath on esiintynyt ja jotkut ihan sika monta kertaa. RIP Heath.

so they say "the good die young"
Heath wasn't good, he was great.
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Sister Morphine

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Tammikuu 13, 2009, 18:41:51 »
No mulla ei oikeastaan edes ole lempinäyttelijää, koska olen monesti saanut huomata, että jos olen tykännyt jostakin näyttelijästä yhdessä roolissa, olen todennäköisesti vihannut häntä jossakin toisessa. Yleensä minä katsonkin elokuvia enemmänkin ohjaajien kuin näyttelijöiden perusteella.

Mutta ne näyttelijät joista pidän enemmän kuin muista, ovat suosikkejani ihan vain sen takia, että he ovat lahjakkaita ja heissä on karismaa. Varmaan ulkonäölläkin on jonkin verran merkitystä, vaikea sanoa. Välillä tuntuukin vähän siltä, että ne näyttelijät valitsevat minut, enkä minä heitä, heh. Mutta nyt mainitakseni joitakin, niin sanottakoon sellaisia nimiä kuin Adrien Brody, Gael Garcia Bernal, Al Pacino, Sean Penn ja Robert Downey Junior. Kaikki ovat tosi rohkeita roolivalinnoissaan, eivätkä sorru kauhean usein tekemään pelkästään sitä yhtä ja samaa. Tai no, ehkä Al on esittänyt useammin kuin kerran jotain poliisia tai vaihtoehtoisesti gangsteria, mutta hänen näyttelemisessään on sitten taas sellaista voimakkuutta, että voisi periaatteessa esittää roolin kuin roolin ja minä jäisin silti tuijottamaan hänen suoritustaan suu auki. Robert Downey Junior on hirveän aliarvostettu näyttelijä, tuntuu siltä, että kaikki keskittyvät hänen kohdallaan enemmänkin noihin skandaaleihin kuin siihen mitä hän tekee työkseen ja ennen kaikkea kuinka hän sen tekee. Tosi lahjakas kaveri. Sääli, että hänen suureki läpimurrokseen tuli jokin niinkin yhdentekevä elokuva kuin Ironman. Itse nostaisin hänen tuotannostaan esille ennemminkin vaikkapa Furin, joka on aivan ihana elokuva.

Mutta niin, en minä tiedä miten suosikkinäyttelijät valitaan. Joidenkin tavasta näytellä vain tykkää ja joidenkin tavasta ei. Varmasti sekin vaikuttaa, kuinka hyviä roolivalintoja he tekevät, koska aina hyväkään näyttelijä ei riitä pelastamaan surkeaa elokuvaa. Lyhyesti voidaan kai sitten todeta, että tykkään lempinäyttelijöistäni ihan vain siksi, että tykkään heistä. Koska en tosiaan ole kauhe näyttelijöiden fani, niin varmaan suhtaudunkin heihin vähän eri tavalla kuin muut.

Poissa Liekon Lilja

• Pieni kummajainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #99 : Tammikuu 13, 2009, 21:46:00 »
Minä en koskaan valitse lemppareitani vain ulkonäön vuoksi, ainakaan nykyään. Joskus pienenä kyllä fanitin sellaisia kuin Zeta-Jones, Banderas ym, mutta en enää. Ulkonäöllä on hyvin vähän merkitystä ja se on vain sellainen pieni plussa, eikä edes joissain rooleissa aina sitäkään.
Näyttelijän täytyy olla ehdottomasti vähintään: uskottava, muuntautumiskykyinen, ilmeikäs ja eläytyvä. Ei missään nimessä yhden roolin näyttelijä, vaan komediat, draamat ja kaikki mahdolliset olisi hyvä osata vetää mallikkaasti läpi. Mutta ennen kaikkea näyttelijän tulisi olla persoonallinen, ei siis mitään massatavaraa, jota löytyy joka kulmilta, vaan olla... miten sen nyt sanoisi... harvinainen, miltei ainut laatuaan. Ainiin! Ja tietysti muutama oscar ym. palkinto ei olisi pahasta.
Esimerkin mainitakseni...

Maggie Smith! Siinä on näyttelijä minun makuuni. Smith on kerta kaikkiaan ihan sairaan hyvä näyttelijä ja suoriutuu vaikka mistä rooleista, joita olen nähnyt onnekseni jopa lähelle 20. Jokaisessa roolissa hän on niin älyttömän uskottava, että jos aikoisin itse näyttelijäksi, niin pitäisin häntä ilman muuta idolinani ja "mallina" siitä, miten hommat tulee hoitaa kotiin. Ei ihme, että Smith on voittanut niin valtavasti palkintoja. Ja ne eleet ja ilmeet! Potter -leffoissakin niitä löytyy, mutta jos Smith on tuttu ainoastaan sieltä ja jostain muusta sivuroolista, ei hänen näyttelijälahjoistaan saa tarpeeksi kattavaa kuvaa. Ja sitten ääni tai selvennettynä äänenväri, josta en voi millään olla pitämättä ja siitä ihanasta aksentista, jonka haluisin itselleni, mikäli puhuisin englantia. Aluksi se kuulosti hassulta, mutta nyt rakastan sitä. Ja sitten minusta hänellä on nätit, erikoiset silmät, etenkin nuorempana hän oli nätti muutenkin, kun katsotte vaikka elokuvan "Miss Jean Brodie". Kaiken kaikkiaan Maggie Smitistä löytyy niin valtavasti juuri sitä persoonallisuutta, jotain sitä "omaa", jota näyttelijöiltä edellytänkin. Voisinkin listata tähän ne ohjelmat, mitä olen hänestä nähnyt (tai edes osan elokuvasta), niin tulee samalla todistettua/tarkistettua tuo luku about 20:

Potterit
Jane Austenin jalanjäljillä (Becoming Jane): Lady Gresham  
Mami hoitaa (Keeping Mum): Grace Hawkins (ihastuttava murhaajamummeli...)
My House in Umbria: Emily Delahunty (loistavasti toteutettu draama!)
Jumalaiset Ja Ja siskot (Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood): Caro Eliza Bennet
Gosford Park: Constance, Trenthamin kreivitär (siinä vasta ylhäistä kreivitärtä kerrakseen)
David Copperfield: Betsey Trotwood (B.T on mitä loistavin hahmo - hah! myös n. 6v. Daniel Radgliffe mukana tässä Dickensin draamassa)  
Salainen puutarha (The Secret Garden): Rouva Medlock (Ihana elokuva!!! ja Smithin roolityö loistavaa)
Rikos auringon alla (Evil Under the Sun): Daphne Castle (Poirottia, tosin vanhempi versio. Daphne Castle on aivan loistava!)
Kuolema Niilillä (Death on the Nile): Neiti Bowers (jälleen vanhaa Poirottia)
Miss Jean Brodien parhaat vuodet (The Prime of Miss Jean Brodie): Jean Brodie (mitä ihanin elokuva ja mitä hohdokkain roolisuoritus, joka palkittiinkin oscarilla - tämähän on tehty vasta v. -69, joten Smith on tässä vielä suht nuori)
Carol Burnett Show - Stinky... sekä Carol Burnett Show - Bubba's Teacher (kannatan etenkin tuota ekaa, se on kerrassaan hulvaton! Youtubesta voi katsoa, sieltähän suurimman osan näistä olen pongannutkin :D)
The Millionairess (1972) - vähän teatterimainen juttu, joka on kyllä erittäin hulvaton - tästä löytyy niitä eleitä! nauroin jo ihan aluksi, kun aloitin tätä youtubesta katsomaan...)
Olen myös kuullut, kun Smith lausuu neljä runoa (youtube). Miksi minulla ei voi olla yhtä hyvää ilmaisutaitoa??  
Love and Pain and the Whole Damn Thing: Lila Fisher
Hotelli Firenzessä (A Room with a View): Charlotte Bartlett - varsinainen "luonnerooli"
Sikamainen juttu (A Private Function)
Tädin kanssa maailmalla (Travels with My Aunt) - PARAS rooli ja USKOMATON suoritus. Haluaisin itselleni, mutta kun Suomesta ei löydy. (löytyy youtubesta)
Hook - Kapteeni Koukku
Ladies in Lavender
Teetä Mussoliinin kanssa (Tea with Mussolini)
Lähetyssaarnaaja (The Missionary): Lady Isabel Ames (Ehdottomasti yksi parhaista ja yllättävimmistä mustista komedioista!)

Sitten on tullut katsottua youtubesta mm. näistä elokuvista pätkiä, ei koko elokuvaa:

Viikonloppu Kaliforniassa (California Suite): Diana Barrie (oscar tuli. olen nähnyt tästä miltei kaikki ne kohdat, joissa Smith on mukana)
Murha, murha, päästäkää etsivät irti! (Murder by Death): Dora Charleston  
Oh! What a Lovely War! (Oi, mikä ihana sota!): Laulaja (laulu oli kyllä niin huvittava, että kannatti kuunnella)
Nuori Cassidy - kapinan lietsoja (Young Cassidy): Nora
Othello: Desdemonda
Kaipaus (The Lonely Passion of Judith Hearne): Judith Hearne (voi Merlin! mikä roolisuoritus. jos joku pitää surullisesta, onnettomasta draamasta, katso tämä! Hearnen hahmo... huh huh... )

Minulla ainakin pitäisi olla tarpeeksi materiaalia voidakseni sanoa, että Smith on ehdoton ykkönen. Toki useat muutkin on hyviä, kuten Alan Rickman, Sean Connery vanhempana (miehessä on jotain charmia) ja esimerkiksi muutamat komedikot... Mutta en ole nähnyt näiden elokuvia/tuotoksia tarpeeksi voidakseni sanoa heitä aivan loistaviksi. Esimerkiksi Rubert Grint on loistava Ronina, mutta en tiedäkään sitten niistä muista rooleista hölkäsen pöläystä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2010, 19:00:45 kirjoittanut Teleija »

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #100 : Maaliskuu 01, 2009, 14:44:43 »
Mielestäni hyvä näyttelijä on sellainen, jonka oikeasti huomaa elokuvassa/ tv-sarjassa. Karismaa täytyy olla niin paljon, että vaikka kyseessä olisi vain pienen pieni sivuhenkilö, niin sinä oikeasti muistat sen tyypin. Ulkonäkö voi tietysti vaikuttaa asiaan, mutta liian hyvännäköisellä tyypillä ei välttämättä olekaan sitten muuta, kuin se ulkonäkö.

Hyvä näyttelijä on muuntautumiskykyinen, ei aina pelkkä hyvis tai sankarihahmo. Hyvän näyttelijän roolisuorituksista löytyy kaikkea. Mielestäni vain tietyn tyyppisten hahmojen näytteleminen tekee vain hallaa, eikä luo uskottavuutta.

Esimerkkinä lempinäyttelijöistäni mainitsen ensimmäisenä Robert Knepperin. Hän on pian 50-vuotias, enkä ole nähnyt läheskään kaikkia hänen elokuviaan, mutta useita niistä. Robert on ihan kivan näköinen ja mielestäni eleiltään ja ilmeiltään persoonallinen. Paossa hän näyttelee Theodore Bagwelliä, ja on aivan loistava! T-Bag on kuitenkin pedofiili ja murhaaja ja Knepper on tehnyt varmasti valtavasti työtä yrittäessään samaistua hahmoon. Robertilla on kuitenkin vaimo ja lapsia, joten T-Bag ei varmasti ollut mikään tutun oloinen.
Knepper oli pienessä sivuosassa lyhytelokuvassa "Good night and good luck". Elokuva oli mustavalkoinen, kuolettavan tylsä ja pääosassa keikkui George Clooney. Ja silti keskeltä elokuvaa Knepperin bongasi heti, ja hän oli taas mahtava.

Myös Stuart Townsend on hyvä. Hän on näytellyt totaalisia tavisrooleja tavallisen näköisenä, mutta esim. leffassa Queen of the damned hän oli vampyyri ja rokkari ja vei ainakin minulta jalat alta.

Hyvään näyttelijään ei kyllästy. Toki esimerkiksi Johnny Depp on aina ihana, mutta minulle hän on liian tuttu. Ei ole kivaa, jos elokuva sijoittuu vaikkapa 1800-luvulle, ja tulee fiilis "mitähän toi Depp tuolla tekee?". Erilaiset hahmot varmistavat, ettei näyttelijä ole vaan näyttelijä, vaan painuu mieleen hahmona.

Taisi tulla melko samanlaista tekstiä kuin edellisillä, mutta ehkäpä olemme kaikki samoilla linjoilla. ^^
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #101 : Joulukuu 09, 2009, 20:21:29 »
Taas minulta on jo viety jalat suusta, mutta yritän kuitenkin tuoda mielipiteeni julki. ^^
Mielestäni hyvän näyttelijän täytyy eläytyä rooliinsa niin elävästi kuin suinkin, koska sellaista wannabe-a-superstar tyyppistä fiilistelynäyttelemistä ei jaksa katsella vanha Merlinkään. Pitää osata heittäytyä rooliinsa niin hyvin että "unohtaa" kuvaushetkeksi millainen itse on ja keskittyy vain siihen henkilöön, jota näyttelee. Sillä tapaa maailman herttaisinkin ihminen voi näytellä pahista. Tietysti pitää olla laaja tunneskaala käytössä, että osaa kaikenlaisia tarvittavia ilmeitä esittää ja näytellä kunnolla, eli esimerkiksi jos pitää itkeä niin yrittää itkeä oikeasti (tai no, maskeeraajilla menee siinä työ hukkaan jos meikit valuu :'D) tai ainakin uskottavasti.

Heti ensimmäisenähän sitä kiinnittää huomiota ulkoisempiin asioihin, esimerkiksi juuri ulkonäköön ja ääneen, mutta oikeasti sen oman suosikkinäyttelijänsä voi sanoa löytäneensä vasta kun on "tutustunut" paremmin ja ottanut huomioon näyttelijäntaidot.

Omia lempinäyttelijöitäni ovat esimerkiksi Evanna Lynch ja Alan Rickman. (Khöh, mikäpä minä olen teille paasaamaan että ei saa kiinnittää huomiota vain ulkoiseen olemukseen...) Ohessa perusteluja:

Evanna Lynch
-Eläytyy rooliinsa erittäin hyvin, siviilissäkin muistuttaa Lunaa valtavasti
-Sopivan omaperäinen
-Persoonallinen tyyli
-Ystävällinen ja kohtelias (ainakin sen perusteella mitä olen haastatteluissa ja muualla kuullut)
-Rauhallinen olemus
-Omaperäinen ääni, eikä edes muuta sitä yhtään. Sopii Lunalle todella hyvin.

Alan Rickman
-Eläytyy kaikkiin rooleihinsa todella hyvin
-Osaa näytellä sekä uskottavasti pahista ja hienolla tavalla hyvistä
-Persoonalliset ilmeet
-Ääni, on todella sopiva Kalkarokselle ja oikeastaan kaikille muillekin joita hän on näytellyt. Siitä ei vaan voi olla pitämättä (ehkä joku poikkeustapaus voikin, mutta minulle se on aika vaikeaa :'D).

Pidän toki hyvin monista näyttelijöistä heidän lisäkseenkin, mutten nyt jaksa listata enempää. Mainittakoon että Potter-näyttelijät yleensäkin suoriutuvat rooleistaan todella hyvin, melkein kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Ja eihän Pottereiden ulkopuolisen maailman armasta Johnny Deppiä saa missään tapauksessa unohtaa. x)

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2011, 20:33:46 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #102 : Joulukuu 09, 2009, 22:20:24 »
Minun mielestäni ihmisellä voi hyvinkin olla lempinäyttelijä, perusteella jos toisella.
Minusta hyvän näyttelijän pitää selvitä kunnilla kotiin myös täysin erinlaisista rooleista. Esimerkiksi Jim Carrey näyttelee aina jotain hourulasta karannutta kuminaamaa, kun taas esimerkiksi Vesa Matti Loiri on vetänyt koomisia, vakavia, pelottavia ja jopa ääninäyttely rooleja vakuuttavasti.

Oma henkilökohtainen suosikkini on Will Smith!! Ennen en edes tiennyt koko tyypistä, mutta jokainen katsomani elokuva vakuuttaa minua aina vain enemmän. Mies osaa olla hauska, vakava, äänellään kaiken esille tuova ja jopa draaginen. Suosikki Smith elokuvani ovat I Am Legend ja Enemy of states.
Heti Smithin jälkeen toinen suosikkinäyttelijäni on tuossa jo aiemmin mainittu Vesa Matti Loiri, joka on loistanut Uuno Turhapuroissa ja Pahat Pojat-leffassa
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Joulukuu 10, 2009, 18:34:50 »
Topicin aihe sai minut jopa hieman pohtimaan asiaa, joten oli pakko tulla jakamaan pohdintojen tulokset.

Eli siis, yleensä henkilö pääsee lempinäyttelijäni listalle, jos näen jonkun hänet jossain leffassa tai tv-sarjassa ja hän onnistuu siinä. Ensimmäinen kunnon lempinäyttelijäni oli varmaan Orlando Bloom, koska nuorempana sitä oikeasti katsoi enemmän ulkonäköä ja TSH-leffoissa Legolas on niin hyvännäköinen että. Lisäksi Legolas tekee kaikki hienoimmat temput kun Aragorn vain leikkii suurta johtajaa. Seuraava hyvä leffa jonka näin oli varmaan Pirates-trilogia, eli silloin ehkä Orlin asema laski hieman, mutta pysyi kumminkin melko korkealla. Kumminkin, tykkäsin Johnny Deppin roolista, joten Depp nousi lempinäyttelijöitteni joukkoon, eikä Keira Knightleykään mikään huono ollut, joten myös hän sai positiivisen leiman. Minulla ei kovin montaa lempinäyttelijää ole, mutta viimeisin suosikki on varmaan Jennifer Aniston. Häpeä myöntää, mutta aloin seuraamaan Frendejä vasta tämän viimeisimmän uusintakierroksen myötä, ja Anistonin Rachel on kyllä niin hyvä aina välillä että Aniston hyppäsi suosikkieni joukkoon ryminällä.

Minulla on sellainen outo tapa, että kun tykkään jostakin näyttelijästä, toivon että hän onnistuisi kaikissa rooleissaan. Esim nykyään minua harmittaa ettei Anistonin leffat ole loistavia, vaikkeivät mitään huonojakaan välttämättä. Siksi en ikinä tykästy näyttelijään, joka on näytellyt jossain mielestäni huonosti tai epäuskottavasti. Minulle on tärkeää, että roolisuoritus on leffan tai sarjan puitteissa uskottava. Senpä takia yksikään Salkkareitten nykynäyttelijöistä tai High School Musical-näyttelijöistä ei ole päässyt suosikkeihini. Itse asiassa kyseiset näyttelijät ovat mielestäni enimmäkseen naurettavia.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Joulukuu 16, 2009, 19:57:19 »
Olen tässä palvonut pitkään Johnny Deppiä. Onhan hän uskomattoman komea, maailman seksikkäin mies jälleen, mutta omasta mielestäni hän on erittäin lahjakas ja hieno ihminen muutenkin :D Olen niin kade hänen lapsilleen... Johnny Depphän tunnetaan siitä, että hän on näytellyt mitä "kummallisimpia" rooleja, ja sen minä olen erityisesti pannut merkille, varsinkin siksi, koska tyyppi tekee usein yhteistyötä lempiohjaajani, Tim Burtonin kanssa. Eihän nämä kaikki ihme Hollywood-tähdet suurimmaksi osaksi oikeasti näytteli niin paljon ja niin erilaisia rooleja O_____O

Alan Rickman on ehdottomasti kyvykkäinen brittinäyttelijä. Hänen kyvyistään en kiistele. Rickmaniin en rakastunut Pottereissa, mutta Sweeney Toddissa ja Robin Hoodissa kylläkin. Molemmissa leffoissa mr. Rickmanilla oli aika, pervo rooli XD Onhan tyyppi kieltämättä loistava Kalkaros, mutta minun on aivan pakko repeillä, kun hän astuu näyttämölle. Järki ja tunteet, sekä Die Hard olivat myös nautittavaa katsottavaa. Tällä miekkosella on myös ehkä parhain ääni, sen tunnistaa aina.

Paras brittinäyttelijätär on taas ihana Helena Bonham-Carter, jolle olen myös kade, sillä Tim Burton on hänen puolisonsa. Nainen on melko kauniskin ja kiistämättömän lahjakas. Häntä en bongannut Bellatrixina vaan Jalin mammana vuonna 2005. Ääninäyttelijänä BC loisti Corpse bridessa, sekä ihmisenä muutamissa muissa leffoissa, joissa oli myös Burton säätämässä jotain :D. Pottereissa Helena näyttelee erittäin vakuuttavasti, muttei siltikään favori. En malta odottaa Liisa Ihmemaassa-versioita >___<

Gerard Depardieu on ainoa ranskalainen näyttelijä, josta tykkään. "Rakastuin" hänen rooleihinsa mm. minitv-sarjojen Monte Criston kreivi ja Kurjat kautta, ja myöhemmin hoksasin hänet Obelixina. Myöskin Cyrano mikälie oli hienoa katsottavaa. Depardieussa on hyvää se, että hän esiintyy usein historiallisina henkilönä valkokankaalla.

Christopher Lee on toiseksi paras brittinäyttelijä. Ehdottamasti paras roolisuoritus on LotR:ssa Sarumanina. Pelottavan itsetietoista näyttelemistä... Hienoja suorituksia ovat myös olleet erilaiset Dracula-hommelit. Jali ja suklaatehtaassakin hän pärjäsi oikein hyvin. Kiitos ja kumarrus -22 syntyneelle britille. Toivottavasti hän elää vielä pitkään.

Maggie Smith kuuluu myös parhaisiin brittinäyttelijöihin Joanna Lumleyn kanssa. Lumley on näytellyt mm. Corpse bridessa, ja brittikomediasarjassa Todella upeeta. Humoristisia rooleja molemmat XD

Jim Carreyn leffoja en ole paljoa nähnyt, mutta hän saa kiistattoman arvostukseni. Erittäin arvokas luonnenäyttelijä.

Lainaus
Oikea unelma olis nähdä trioa Alan Rickman+Johnny Depp+Tim Burton enemmän. Tuleva Alice in Wonderland olis just kova jos Allunen olis siinä, mutta tuskin on :<

KÖHKÖH! Itse asiassa Rickman näyttelee piippua polttelevaa matoa. Tämä oli jo vuosi sitten tiedossa milloin kyseinen lainaus on kirjoitettu.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Joulukuu 19, 2009, 23:42:47 »
En tiedä onko minulle oikeastaan 'lempinäyttelijää', mutta jos sellainen pitäisi valita sanoisin Johnny Depp. Vastaus olisi silloin lähimpänä totuutta.

Yleensä kun miekkoselta tulee jotain uutta teattereihin käyn sen välittömästi katsomassa ja jos pidän näkemästäni hankin sen DVD'lle. Tälläkin hetkellä odotan kädet syyhyten Alice in Wonderland'in saapumista, jossa toinen nykyään kovasti arvostamani näyttelijä, Helena Bonham-Carter, myös näyttelee.

Ei kovin omaperäisiä valintoja, mutta samapa se. Pidän heidän näyttelytyöstään ja erityisesti Helenasta olen viimeaikoina kiinnostunut. Mielestäni nainen on yksinkertaisesti nerokas, kuin kameleontti. En ole todellakaan etsinyt kaikkia naisen roolituksia käsiini, mutta ne muutamat jotka olen nähnyt, ovat todella olleet säväyttäviä. Hänen roolihahmojaan on mahdoton kuvitella toisikseen, vaikka haluaisikin. Todella säväyttävä näyttelijä. Samoin kuin herra Depp, minusta oli aivan mahtavaa nähdä heidät yhdessä Sweeney Todd'issa.

Poissa Zahagehuma

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #106 : Joulukuu 26, 2009, 12:26:14 »
On miljoonia näyttelijöitä, jotka osaavat näytellä todella hyvin, ovat hyvännäköisiä, osaavat hauskuuttaa, ovat ystävällisiä ja ties vielä mitä. Ei ne kaikki kuitenkaan nappaa, ei tosiaankaan. Lempinäyttelijän täytyy olla sellainen, jota jaksaa seurata kaikkialle. Täytyy myös tietenkin jaksaa katsella hänen tuotoksiaan, vaikka elokuvan juoni ei olisikaan se mieluisin. Pitää pysyä tietoisena hänen tekemisistään, ja olla perillä hänen uusimmasta - ja toki vanhemmastakin - tuotannosta. Minä olen joskus, pitkä aika sitten, valinnut omat lempinäyttelijäni, eivätkä ne ole sen jälkeen vaihtuneet. Eihän lempinäyttelijöitä noin vain vaihdeta, varsinkin jos niitä fanittaa.

On kaksi näyttelijää ylivoimaisesti yli muiden, John Cleese ja Alan Rickman.

Tiedän, että lähes kaikkien lempinäyttelijä on kuulemma Alan, tällä foorumilla, mutta hän on vain niin mahtava. Osaa näytellä tietenkin pirun hyvin, mutta ah. Luulisi monen muunkin tietävän. Eräs asia, mitä monet eivät ole hänestä maininneet, on se, että hän osaa laulaa aivan tajuttoman hyvin. Muutamassa elokuvassa, missä on ollu, on saatukin kuunnella sitä. Ja toki se ääni. John on sitten muuten niin tajuton, ettei mitään järkeä. En niin välitä Monty Pythonista, mutta kyllähän nekin on tullut katsottua ja naurettua muutamaan otteeseen. Molemmat lempinäyttelijöistäni ovat jo vanhoja pappoja, mutta haittaneeko tuo. Heillä on sentään hivenen kokemusta näyttelemisestä.

ps. Arvatkaa kuolinko, kun näin John Cleesen mainostamassa Giganttia, ihan tajutonta. "Thank god for Gigantti!"

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #107 : Joulukuu 31, 2009, 09:35:55 »
Hyvä näyttelijä osaa vetää roolinsa loistavasti ja uskottavasti, oli kyseessä sitten millainen rooli tahansa.
Omiin lempinäyttelijöihini kuuluvat Matthew Perry ja Jennifer Aniston (molemmat tulivat tutuiksi ensimmäisen kerran Frendeistä kauan sitten...). Molemmat ovat vakuuttavia erilaisissa rooleissa. He saavat myös huonon leffan vaikuttamaan kiinnostavalta olemalla vain mukana.
Matthew Perry on myös erittäin hauska, tarvittaessa myös vakava, ja hänen ilmeensä ja eleensä ovat vaikuttavia ja mahtavia. Ne tuovat Perryn hahmoihin persoonallisuutta.
Perry ja Aniston ovat olleet jo monia vuosia lempinäyttelijöitä.

// 14.6.-10 muoks! Paul Rudd kuuluu myös lempinäyttelijöihini (miten hän pääsi unohtumaan, kun kirjoitin tätä?!). Paul Rudd on aivan ihastuttava ja hauska näyttelijä. Oikeastaan samoja perusteluita kuin Perryn kohdalla. (Ja Ruddkin tuli tutuksi Frendeistä kauan sitten... :D)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2010, 08:43:15 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa HONE

• Hermione
  • Vuotislainen
  • Virheistä oppii... Tai sitten ei....
« Vastaus #108 : Tammikuu 13, 2010, 11:23:47 »
Minun lempinäyttelijäni ovat ainakin: Kip Pardue, Kate Winslet, Leonardo Dicaprio, Thomas Felton, Emma Watson...
Huonoin näyttelijä on Evanna Lynch. Ja salattujen elämien Oonan näyttelijä ylinäyttelee mielestäni täysin.

Yleensä lempi elokuvissani on myös hyvät näyttelijät.

Hyvä näyttelijä antautuu koko sielullaan rooliinsa. Näyttelijän tärkeä ominaisuus on muuntautumis kyky.

Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Tammikuu 16, 2010, 17:01:50 »
Kerroin tuolla lempinäyttelijä-osiossa jo jonkin verran, mutta nyt kysytään tarkempaa selostusta valinnasta millä perusteilla valitsee suosikkinsa. Suosikki näyttelijöitäni on muutama, mutta otan nyt heistä ensimmäisen esimerkikseni kertoessani mikä hänestä tekee loistavan näyttelijän.

Eli siis, Tom Felton hurmasi minut jo ensimmäisen kerran nähtyäni Harry Potter ja Viisasten kivi elokuvan. Hän oli ehdottomasti juuri sellainen täydellinen näyttelijä Dracolle kuin pystyin koskaan kuvittelemaan. Niimpä seurasin näyttelijän elämää aluksi vain Dracon roolissa. Myöhemmin kuitenkin olen katsonut useita haastatteluja, back-stage ohjelmia ja muuta materiaalia, joissa Tom on oma itsensä. Tämä nosti Felttonin, vielä korkeampaan arvoon kuin aiemmin ylistämäni Johnny Deppin. Huomasin hänen näyttelevän aivan vasta kohtaansa, pahista. Eläytyminen rooleihin on myös tehnyt suuren vaikutuksen minuun, sillä jos jotain näyttelijän täytyy omistautua rooliinsa koko sydämmellään. Tom osaa tämän taidon, kaikenlisäksi hänellä on ollut jo lapsesta asti näyttelijän taitoja. Eläytyminen, ja sopiminen rooliin siis on tehnyt minuun suuren vaikutuksen, ja kaiken sen lisäksi on myös tietysti plussaa että Thomas ''Tom'' Feltton on aivan uskomattoman hyvännäköinen (sitä ei parane kiistää).

Tiivistettynä siis, taidot, eläytyminen, rooleihin sopiminen ovat ne asiat, joista lempinäyttelijä koostuu. Ulkonäkö ei ole niin kaikki kaikessa, koska on loistavia näyttelijöitä, jotka eivät ole nätillä naamalla pilattuja. Alan Rickman ei esimerkiksi ole kovinkaan hyvännäköinen mutta silti loistaa roolissaan Kalkaroksena.

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #110 : Kesäkuu 07, 2010, 20:31:06 »
Hyvä näyttelijä pystyy tuomaan jokaiseen rooliin jotain uutta. Hän osaa esittää minkälaista henkilöä tahansa, eikä pelkää uusia rooleja. On tylsää nähdä näyttelijöitä aina samanlaisessa roolissa, monitaiturit ovat aina parhaita. Tälläisiä ovat lempinäyttelijöistäni Johnny Depp, Leonardo DiCaprio ja Anne Hathaway.

Ennen taisin kiinnittää enemmän huomioita näyttelijän ulkonäköön, mutta nykyisin näyttelytaidot ovat tärkeimpiä. Hyvä ulkonäkö ei takaa hyvää vaikutelmaa, kaikki näyttelijät eivät pysty koskettamaan syvälle. Tälläistä taitoa tarvitsee ennen kaikkea draamanäyttelijät, heidän pitää koskettaa ja olla aidon tuntuisia.

Musta on outoa, jos jollain ei ole lempinäyttelijää. Kaikkia elokuvia voi kattoa, mutta on helpompaa valita elokuvat, jos on suosikkinäyttelijöitä. On kiva löytää uusia lempinäyttelijöitä yllättävistä elokuvista tai sattumalta törmätä jossain elokuvassa lempinäyttelijään -tälläiset tapaukset ovat jänniä.
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #111 : Syyskuu 28, 2011, 14:56:09 »
Hyviä näytteliöitä on tosiaan todella paljon ja miksi kukakin ne määrittelee hyviksi/huonoiksi on vähän jokaisesta kiinni.

Itse pidä paljon:

Natalie Portmanin monista roolisuorituksista. Ehdottomasti siis Black Swan   teki vaikutuksen ja Näin ystävien kesken. Ja onhan hänellä myös paljon muita hyviä suorituksia.

Ja pakko mainita James Francoja yksikään ei voi sanoa, että se olisi hyvä ainoastaa siksi että hän on aivan äärettömän hyvännäköinen ;)
Ainakaan kukaan kuka olisi nähnyt 127 tuntia, Tristan ja Isolde <--- Siis niin paras leffa <33

Keira Knightley on myös hyvä näytteliä. Hän on ollut Pirates of the Caribian -elokuvien lisäksi näyttelemässä Parempi kuin Beckham,Herttuatar,Ylpeys ja ennakkoluulo, Kuningas Arthur ja ne ovat kaikki ainakin hänen osaltaan onnistuneita elokuvia.

Tykkään myös monista elokuvista joissa on Anne Hathaway. Prinsessanpäiväkirjat,Lumottu Ella ovat hyviä hyväntuulen elokuvia, mutta on sitä vakavampaakin Jane Austinin jalanjäljillä. Ja onhan pakko mainita vielä Liisa Ihmemaassa.

Audrey Tautou on vielä yksi hyvä esimerkki hyvästä näytteliästä. Hyvää tuotantoa: Amelie,Hinnasta viis, Rakastaa ei rakasta, Da Vinci -koodi,Coco avant Chanel ja sitten hänellä on paljon myös ranskankeilisiä elokuvia, joihin olen vähemmän paneutunut.

Ja tämän kauhean listan jälkeen sanon vielä mikä on itselleni tärkeää näytteliässä. Siis onhan se totta että ulkonäkö vaikuttaa, mutta tärkeää on ehdottomasti eläytyminen, se että saa  ne tunteet välittymään katsojalle.

Magic girl
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #112 : Huhtikuu 12, 2012, 21:44:09 »
Oma lempinäyttelijäni on myös HP:sta tuttu Tom Felton. Hän on ihan täydellinen (ainakin katsojan silmään), hyvänäköisyydestä ja loistavista näyttelijänlahjoista ei totta vie voi saada huonoa yhdistelmää.

Ihastuin salaa Feltonin ulkonäköön jo aika pienenä, mutta kun luulin Potter-aikani menneen ohi, unohdin koko sarjan hetkiseksi. Kerran kuitenkin eräs luokkakaveri näytti mulle pätkän Draco Malfoyn kohtauksista ja innostuin uudelleen sarjasta. Äh, miten mulla on aina taipuvuus alkaa selittää jotain epämääräistä, joka ei liity edes aiheeseen? Tai no, liittyihän tavallaan. Kuitenkin, Thomas on syötävän suloinen ja lisäksi myös mielettömän hyvä näyttelijä!
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #113 : Toukokuu 29, 2012, 21:12:51 »
I'm so happy! Olen viimein löytänyt itselleni lempinäyttelijän:D Olen nähnyt elokuvia vaikka millä mitalla ja tykästynyt esim. Tom Feltoniin ja Evan Petersiin, mutta vain muutamissa rooleissa, enkä heihin roolejensa ulkopuolella - seinälläni on aina ollut pari Tom Felton-julistetta, mutta nekin Harry Potterin roolissa. Hyviä näyttelijöitä on vain paljon ja valinta vaikeaa :D

Oma suosikkinäyttelijäni on Tom Hiddleston, tunnetuin ehkä rooleistaan Lokina The Avengersissa ja Thorissa. Hiddleston on näytellyt myös esim. War Horsessa, Midnight in Parisissa ja Wallander-TV-sarjassa lukuisien näytelmien sijaan. Tavoitteenani on nähdä Hiddlestonin kaikki leffat, vaikka henk. koht pidän hänestä eniten Lokina. Luokittelisin Hiddlestonin suosikkinäyttelijäkseni kuitenkin hänen itsensä vuoksi, sillä hyvän näyttelijän lisäksi hän on hyvä ihminen. Hän kuvailee näyttelyä prosessiksi, jossa ihminen heijastaa omaa työtään muihin ja ympäristöönsä ja esittää maailmaa sellaisena kuin se on. Hiddleston on myös omien roolihahmojensa fani ja ymmärtää heitä persoonallisella tasolla, osoittaen että fiktiivistä henkilöä kohtaan voi tuntea aitoa myötätuntoa, sääliä, ylpeyttä tai onnea, aivan kuten ketä tahansa muutakin kohtaan. Hiddlestonin haastatteluja katsellessani mielessäni oleva päällimmäinen ajatus on, että jos jonain päivänä saan ääneni kuuluville keskustelupalstojen ulkopuolella, haluan osoittaa samanlaista ymmärrystä ja empatiaa, kuvastaa inhimillisyyttä parhaimmillaan. Hiddleston on loistava näyttelijä, mutta myös ihailtava ihminen. :)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #114 : Kesäkuu 15, 2012, 16:17:13 »
Olen hulluna näyttelijöihin joilla on upea ääni. Yksi mestariteos on Benedict Cumberbatch. Olen melkein rakastunut. Hänen äänensä on vain niin...

Valitsen lempinäyttelijäni ihastuttavien piirteiden kautta; hauska tapa näytellä, hyvä ÄÄNI, hyvä ulkonäkö, erikoiset piirteet jotka iskevät silmään... Parhaat näyttelijät jäävät niin vahvasti mieleen, että pystyn melkein puhumaan heille.

Sitten on sellaisia näyttelijöitä joiden viehätystä en ole koskaan tajunnut kuten Alan Rickman (enkä tarkoita tällä etten arvostaisi heitä näyttelijöinä).
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2012, 14:43:44 kirjoittanut Prosper »

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Tammikuu 02, 2015, 11:04:44 »
Lempinäyttelijöitä minulla on tunnetusti monia, kuten taitava ja edesmennyt Heath Ledger joka paneutui jokaiseen rooliinsa täysillä. Lempinäyttelijällä on oltava miellyttävä ääni, kuten esim. Liam Neesonilla. Hyvä/persoonallinen ulkonäkö, esim. Tia Carrere tai Kristoffer Joner. Jotakin erikoista rooleissa, kuten Tilda Swinton. David Tennant taisi tulla vastaan ensimmäisen kerran Doctor Who-jaksoissa, hänellä on monipuolinen ääni (olen kuunnellut myös äänikirjoja) hän on myös ilmeikäs näyttelijä. Hän täyttää koko tilan olemuksellaan ja ottaa tosissaan jokaisen roolin. Muistamme hänet myös Harry Potter-elokuvasta, tosin oli aika pieni rooli kokonaisuudessaan. Katselin televisiosta sarjaa Pahan vanki, jossa myös oli David, loistavana. Muita taitavia näyttelijöitä joita suosittelen: Ben Foster (mm. Pandorum, Panttivanki) Colin Morgan (Merlin, Parked) Sam Rockwell. (Kuu)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2016, 08:41:19 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Candysaur

• Vuotislainen
  • Pottermore: Flamemugwump20002
« Vastaus #116 : Tammikuu 12, 2015, 12:01:55 »
Lempinäyttelijä selviää aika lailla ajan kanssa, ihan pienestä pitäen Alan Rickman on ollut yksi suosikeistani. Tässä sitten vähän myöhemmin, muutama vuosi sitten löysin Tom Hiddlestonin, ja voin sanoa, että hän on lempinäyttelijäni. James Franco kilpailee hyvällä toisella sijalla. Muita mielestäni mahtavia näyttelijöitä ovat esim. Dane DeHaan ja Lee Ingleby.

Kun lempinäyttelijän löytää, ainakin itse selvitän missä leffoissa tai sarjoissa näyttelijä on ja katson niitä jotka vaikuttavat kiinnostavilta.
Niin ja tottakai se ulkonäkö on se mistä ensimmäisenä kiinnostuu, ainakin itse.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #117 : Heinäkuu 23, 2016, 12:01:59 »
Minulla ei ole lempinäyttelijää. Muistan, kuinka lempinäyttelijöistä joskus keskustellessani kaveriporukassa muistan asiasta kertoneeni, ihmettelivät muut lempinäyttelijän puuttumista. Sain kuin sain ihmiset uskomaan, että minulla on ensinnäkin niin huono näyttelijöiden kasvomuisti etenkin ulkomaalaisten näyttelijöiden suhteen, että vaikka näkisin jossakin kerran näkemässäni elokuvassa näyttelijän X, on hyvin todennäköistä etten muistaisi häntä enää seuraavassa leffassa. Toki poikkeuksiakin on, kuten esimerkiksi Potterien näyttelijöitä tunnistan – tämä johtunee siitä, että olen nähnyt kyseiset elokuvat useaan kertaan sekä lukenut Potter-näyttelijöistä niin lehdistä kuin netistä, joissa myös heidän kasvonsa ovat näkyneet. Toisena syynä siihen, ettei minulla ole lempinäyttelijää, pidänkin juuri sitä, etten oikeastaan seuraa ketään näyttelijää, enkä ”pidä listaa” siitä kuka näyttelee missäkin – enkä osaa edes kovinkaan montaa näyttelijää edes nimeltä mainita :D

Suomalaisissa näyttelijöissä ja heidän tunnistamisessaan olen kuitenkin parempi: tuntuu kuin samat naamat näkyisi hyvin monessa eri ohjelmassa. Koen myös, että suomalaisten näyttelijöiden ”kärkikaarti” ei ole kovin suuri, jolloin myös katsojat tunnistavat näyttelijöitä paremmin ja pystyvät arvioimaan ja vertailemaan näyttelijän suorituksia useammassakin tv-ohjelmassa tai elokuvassa.

Mitä sitten tulee hyvän näyttelijän ominaisuuksiin. Paljon on ollut keskustelua etenkin näyttelijän ulkonäöstä. Minulle näyttelijän ulkonäöllä ei ole merkitystä: ulkonäöllä ei mielestäni ole yhteyttä siihen, kuinka hyvin osaa näytellä. Lisäksi tästä ulkonäköasiasta tuli itsellenikin mieleen seuraavan katkelman tummentamani kohdat:

Hyvät näyttelijät ovat harvoin niitä, joita kaikki 12-vuotiaat ihkuttavat, ne jotka ovat sillä hetkellä muotia. Siinä katsotaan vain ja ainoastaan sitä ulkonäköä, yhden elokuvan perusteella ei voi sanoa, onko näyttelijä hyvä vai huono.

Tietysti suositut näyttelijät ovat muodissa, valokeilassa ja faniensa ihannoimia, mutta näyttelijän liiallinen hehkutus pelkän ulkonäön perusteella… no, saahan sitä fanittaa pelkän ulkonäönkin perusteella, mutta itse en valitsisi lempinäyttelijääni pelkkien ”se on niin ihq ja supersöpö ja komee ja kaikkee” -perustelujen avulla. Toki näyttelijän ulkonäkö, tai ehkäpä ennemmin fyysinen olemus, voivat olla myös olennainen osa hahmoa: vaikka nykyään erikoistehosteita ja kaikkea muutakin mukavaa voidaan käyttää hyödyksi, on näyttelijän fyysisen habituksen sovittavat jollakin tasolla henkilöhahmon habitukseen.

Ulkonäön sijasta keskityn enemmin hänen näyttelijänlahjoihinsa. Varmasti esimerkiksi sarjan/elokuvan ohjaaja voi ohjata näyttelijän näyttelemistä, ja hyvä näyttelijä osaakin ottaa oman roolinsa haltuun:

Minä valitsen lempinäyttelijäni sen perusteella, kuinka hyvin hän osaa eläytyä rooliinsa ja muuntautua roolihahmokseen, kaikkia eleitä ja ilmeitä ja puhe- sekä kävelyt tapaa myöten.

Olisin itsekin jotakuinkin asioista noin kertoillut. Hyvä näyttelijä pääsee rooliinsa sisälle ja osaa tuoda roolihahmonsa piirteet esiin – mukautuvuus ja monipuolisuus kunniaan! Eläytymisen taidon lisäksi arvostan näyttelijässä luontevuutta ja rentoutta, mikä välittyy ruudulta hyvänä näyttelemisenä myös katsojalle.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #118 : Elokuu 22, 2016, 12:12:34 »
Minulla ei ole yksittäistä lempinäyttelijää, vaan monia suosikkeja.

Jotkut ovat näitä, joilla on vain söpöt kasvot ja tehneet vain muutaman hyvän roolin: Jasper Pääkkönen ja Hugh Grant.
Toiset ovat näitä, jotka tekevät hyvin monipuolsia rooleja: Johnny Depp, Kate Winslet ja Jussi Lampi
Osa on näitä joitten töiden parissa olen kasvanut ja rakastunut: Mikko Leppilampi ja Alan Rickman.
Jotkut näitä jotka tekevät samaa roolia joka jutussa, mutta loistavasti: Santeri Kinnunen, Armi Toivanen ja Kari Hietalahti.

En valitse lempinäyttelijää, hän valitsee minut sillä roolillaan, joka minulle jää mieleen.