Kirjoittaja Aihe: Miksi Hermione on rohkelikko??  (Luettu 589 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa liemimestari

• Vuotislainen
Miksi Hermione on rohkelikko??
« : Toukokuu 01, 2016, 15:33:03 »
Tätä oon miettiny jo pidemmän aikaa, koska ainakin mun mielestä Hermione on enemmänkin viisas kun rohkea, eli sopis paremmin korpinkynteen. Tottakai tarinan kannalta on parempi et Hermione on rohkelikossa, koska jos se olis nyt vaikka korpinkynnessä, Harry, Ron ja Hermione ei olis tutustunu niin hyvin, ja Harry ja Ron ei olis pärjänny kahdestaan ilman ketään viisasta. Mut silti mua vaan häiritsee hyvin paljon että Hermione on rohkelikko, koska mun mielestä se ei vaan kuulu sinne.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Miksi Hermione on rohkelikko??
« Vastaus #1 : Toukokuu 01, 2016, 17:26:20 »
Aika moni Potter-maailman hahmoista sopii mielestäni useampaan tupaan. Esim. Harry olisi sopinut sekä Rohkelikkoon että Luihuiseen, ja päätyi Rohkelikkoon, koska hän pyysi Lajitteluhatulta että ei päätyisi Luihuiseen. Hermione on voinut tehdä jotain samantapaista, vaikka sitä ei ole kerrottu meille. Hermione sanoi Harrylle jo hyvin aikaisessa vaiheessa, ennen lajittelua: "Do either of you know what House you’ll be in? I’ve been asking around, and I hope I’m in Gryffindor, it sounds by far the best; I hear Dumbledore himself was in it, but I suppose Ravenclaw wouldn’t be too bad. . . ."  Eli hän toivoi pääsevänsä Rohkelikkoon, ja Lajitteluhattu varmasti kuunteli hänen toivettaan, ja totesi, että Hermionelta löytyy myös sellaisia ominaisuuksia, mitä rohkelikoilta vaaditaan.

Ilman muuta Hermione sopisi myös Korpinkynteen, siitä ei ole epäilystäkään. Hän on myös hyvin kunnianhimoinen, ja se on yksi luihuisten arvostamia ominaisuuksia, joten hän olisi myös sopinut Luihuisen tupaan... siis jos ei olisi jästisyntyinen. Puuskupuhit taas ovat ahkeria ja uskollisia, eli kaksi ominaisuutta jotka Hermionelta myös löytyvät, joten hän saattaisi sopia sinnekin.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #2 : Toukokuu 04, 2016, 09:36:25 »
Vitoskirjassakin joku hahmoista ihmetteli asiaa, jolloin Hermione sanoi, että hattu itse asiassa harkitsi hänen kohdallaan myös Korpinkynttä, mutta päätyi kuitenkin Rohkelikkoon. Eli ei se ole jokaisen kohdalla niin mustavalkoista, että sopisi vain yhteen tupaan.
Terve kaikille!

Poissa Isfet

• Haahuilija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Toukokuu 15, 2016, 21:39:50 »
Komppaan edellisiä kirjoittajia ja lisäksi totean Hermionen osoittaneen rohkeuttaan useammankin kerran, ensimmäisestä kirjasta lähtien aina viimeiseen kirjaan saakka. Viimeisimmässä nimenomaan eniten, minun mielestäni. Heidän reissunsa ylipäänsä, sekä ensimmäisenä mieleeni tulevat Godrickinnotkon ja Malfoyden kartanon tapahtumat.
 Älykkyydestä ja kylmäpäisyydestä oli hyötyä monessa kohtaa, ja varmasti hän olisi ollut ainakin riittävän fiksu Korpinkynteen; sen huomaa jokainen.
Mutta oli hän tottavie rohkeakin.
Ajattelen, siis olen.