Kirjoittaja Aihe: Pottercon Suomeen?  (Luettu 1732 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Tylypahka AM
  • Tupa: Luihuinen
Pottercon Suomeen?
« : Syyskuu 07, 2015, 14:43:32 »
Moni täällä tietänee Traconin, Desuconin, Animeconin ja muut anime- ja mangaharrastukseen linkittyvät tapahtumat ympäri Suomea. Niille, joille koko conin käsite on vieras, conilla tarkoitetaan suurempaa tapahtumaa, joka kokoaa jonkun tietyn aiheen harrastajat yhteen. Tapahtumissa on aiheeseen liittyviä keskusteluohjelmia, työpajoja jne. Nykyään anime- ja mangatapahtumat ovat niin suosittuja, että liput viedään käsistä.

Pyöriessäni viikonloppuna roolipeli- ja animetapahtuma Traconin conialueella vastaan tuli todella paljon porukkaa pukeutuneena Potter-cosseihin. Pottereiden suosio niihin täysin liittymättömissä coneissa (no okei, Tracon liittyy, koska Potterin roolipelaajia on paljon) yllättää minut joka kerta, ja tällä kertaa tuli mieleen kysymys: Miksi Potter-aiheisia tapahtumia, toisin sanoen Potterconeja, ei järjestetä Suomessa? Nopealla googlauksella törmäsin ainakin Puolassa järjestettävään coniin, mutta en ymmärä puolaa lukeakseni siitä tarkemmin.

Luulisi, että Potter-aiheiselle ohjelmalle olisi suosiota Suomessa, koska esimerkiksi HP-fanit on melko laaja yhteisö. Onko Potter-tapahtumia yritetty aiemmin järjestää ja miten niille on käynyt? Entä millaista ohjelmaa niissä on ollut? Entä jos perustettaisiin täysin uusi Pottercon? Millaista ohjelmaa sinne toivoititte? Ja ennen kaikkea, lähtisittekö käymään Potterconissa, jos sellainen järjestettäisiin? Kuinka kauas olisitte valmiita lähtemään?

(Siivotkaa, jos vastaava ketju löytyy jo jostain. En löytänyt, mutta se voi olla myös laiskuutta ja hakusanojen mielikuvituksettomuutta. :D)
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Pottercon Suomeen?
« Vastaus #1 : Syyskuu 07, 2015, 14:55:09 »
Minun ymmärtääkseni jollain porukalla oli ainakin jotain pienimuotoista suunnitelmaa, josta puhuivat viime vuonna, mutta enpä tiedä miten siinä sitten kävi. En ainakaan ole kuullut, että mitään varmaa olisi suunnittelilla.

Yritänpä huhuilla tuota väkeä tähän ketjuun.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Natalie

• Loitsuetsijä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SpellSeer**
« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2015, 22:27:33 »
Itseasiassa PotterConia ollaan suunnittelemassa Helsinkiin hyvin pienellä porukalla. Asia on nyt ollut hieman jäissä, kun ihmiset ovat olleet kiireisiä.
Olisitko sinä kenties halukas tulemaan mukaan järjestäjäporukkaamme?

~ Natalie
Aina ja ikuisesti Luihuinen. Voldemortin palvelija. Uni, jonka näin (K-12, Scifi, Kauhu)

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
    • Tylypahka AM
« Vastaus #3 : Syyskuu 09, 2015, 09:39:17 »
Annan pahalle pikkusormen ja ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kätyriksi. Eli joo, voisin olla järjestämässä, jos tuntuu, että porukka on liian pieni. Käytännön kokemusta tapahtumien järjestämisestä (mittejä lukuunottamatta) ei ole, mutta teen sen minkä kykenen. :)

Laitan vähän kysymyksiä suunnittelusta yksärillä.
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Syyskuu 09, 2015, 15:53:52 »
Tämä osui silmään rutiini-Vuotisvierailun yhteydessä ja jo näin spekulaation tasolla lämmittää mieltä! :D Huisin hieno asia, jos tällaisen toteutuminen on edes mahdollisuuksien rajoissa.

Tolkuton tuki tälle nyt, ihmiset! Tilausta luulisi olevan.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2015, 17:33:45 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Syyskuu 09, 2015, 17:06:17 »
Kieltämättä muakin kovasti kiinnotais se porrercon, itse asiassa paljon enemmän kuin perinteinen animecon. Sääli, kun asun niin kaukana kaikesta, mutta mikäli tuollainen olisi sopivaan ajankohtaan ja saisin matkaseuraa ja kaikki muukin sujuisi kuten pitää, olisin kyllä erittäin mielelläni tulossa. Ihan jo pelkkä Helsingin reissukin olisi melkoinen elämysvisiitti tällaiselle melko pohjoisessa asuvalle olennolle.
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Syyskuu 09, 2015, 18:22:18 »
Itse ainakin olisin vamasti tulossa Helsinkiin, jos tuo toteutuisi, näin vain ideana kuulostaa
hienolta, ja olisin kiinnostunut Potterconista.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #7 : Syyskuu 09, 2015, 21:24:14 »
Oh, ehdottomasti raivaan tilaa kalenteristani, jos tällainen järjestetään, ja mahdollisesti mua saa jeesimäänkin ko. tapahtumaan. Sitä en tiedä, mitä hyötyä musta näin ennalta olisi, kun mulla ei ole tämänkaltaisen tapahtuman järjestämisestä minkäänlaista kokemusta. Olisi kieltämättä hieno juttu saada tällainen toteutumaan, sillä Potter-fandom tuntuu kovasti hiljenneen - uusi elokuva luultavasti herättelee ihmisiä horteestaan ja mahdollisesti tuo uusia potteristeja. Lähitulevaisuudessa tällaisella voi hyvinkin luultavasti olla tilausta. :)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Carafiina

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #8 : Syyskuu 16, 2015, 18:27:28 »
Olisin mielelläni paikalla, jos tuollainen tapahtuma järjestettäisiin, mutta enpä usko että vanhempani päästäisivät minua sinne. :c Toisaalta, minulla on yksi Helsingissä ystävä, joka haluaisi varmasti myös mukaan ja hänen vanhempansa (jotka ovat kummejani) voisivat ehkä järkätä asian... Riippuu ajankohdasta, loma-aikana olisi tietysti parasta.
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only to remembers to turn on the light."
-Albus Dumbledore

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
« Vastaus #9 : Syyskuu 21, 2015, 21:18:42 »
Idea kuullostaa aivan loistavalta! Ja varmasti voisi olla toteutettavissakin, onhan esim yotuben kautta tehty tubecon sekä sitäennen pienempi samantapainen tubefamilynight.
Varmasti olisi ihmisiä, jotka tälläiseen lähtisivät mielellään mukaan. On tämä potteryhteisö Suomessakin niin iso. Kyllä itse tulisin ehdottomasti paikalle, ja varmasti minusta saa apua myös järjestämisessä jos tarvetta on! itse olen talkoolaisena mm. tubeconissa ollut. Juuri nämä animeconit tms. mikä ehkä olisi lähimpänä potteraiheita suomessa ei minua nappaa sitten yhtään.
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #10 : Syyskuu 21, 2015, 21:40:41 »
Kävisin ehdottomasti, cosplayta ja coneissa käyntiä kun harrastan. Järjestämiseen musta ei kyllä varmaankaan ole, koska oon vielä peruskoulussa, enkä asu helsingissä. Lähin mitä potterconiin voisi verrata on varmaan popcult helsinki, joka keskittyy enemmän länsimaiseen kulttuuriin. Mutta kyllä varmasti sinne porukkaa tulisi.

Näin offina, Sinead cossasitko jotain traconissa?