Kirjoittaja Aihe: Musiikkivideot  (Luettu 9418 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hemmi

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #50 : Toukokuu 09, 2006, 15:20:28 »
Tykkään mustavalkoisista musiikkivideoista. Ei ole ns. "pakko" olla mitään juonta, mutta onhan se ihan hauska jos on hyvin suunniteltu ja toteutettu.
Nirvanalla on joitain tosi hyviä (ja outoja:) musiikkivideoita. Tosin ymmärtäähän sen kun Kurtkin melko erikoinen persoona oli. Kaverini näytti minulle netistä kerran Dir en greyn jonkun videon. En muista sen kappaleen nimeä mutta se video oli niin ällöttävä. Joku söi vauvan pään siinä tjn. Yrch. Ja se taisi vielä olla joku leikattu versio siitä videosta. Leikkaamaton! En tajua voiko siitä edes olla jotain pahempaa versiota. Anyway, don't wanna see it.
Red hot chili pepperssien (melko?) uusi Dani California on mahtava kappalekin - mutta se video härreisä! Aivan mahtava. En tunnista niitä aivan kaikkia bändejä siinä mutta niin upea idea! Iskee aivan kympillä. Nirvanastakin kun hölötin aiemmin, niin Kurtilla on musitaakseni jopa samanlainen, tai ainakin samantapainen vihreä villapaita kuin mtv unplugged in new york:ssa. Toivottavasti ei ollut sattuma ^.^

Poissa Latoya

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Musiikkivideot
« Vastaus #51 : Kesäkuu 23, 2006, 11:29:36 »
Minä tykkään musiikkivideoista.. Itse en omista mtn kanavaa ( The Voice, tai jotain.. ) miltä tulisi musiikkivideoita, mutta kaverit omistaa ja siellä sitten tulee aina välillä kateltua..

Minua tosiaan kyllä ärsyttää sellaiset videot joissa ne puolialastomat tytöt pyörivät jonkun miehen ympärillä, aargh.. Esim. se Rihannan S.O.S-video on aivan kauhea, mielestäni se toinen versio ( Mikä pyörii Niken sivuilla ) oli paljon parempi. Siinä on tanssia ja on kaikilla vaatteet päällä.

Hyvässä musiikkivideossa minun mielestäni olisi vaatteet päällä, vaikkakin se ettei vaatteet pysy päällä myy, mutta kuitenkin. Ja olisi paljon tanssia, ja että video ja biisi sopisivat yhteen.

Mielestäni Michael Jacksonin Thriller on yksi hienoimmista videoista mitä on ikinä tehty. Ottaisivat mallia siitä. Siinä on juoni, siinä ei oli niitä puolialastomia tyttöjä jne..

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Musiikkivideot
« Vastaus #52 : Kesäkuu 24, 2006, 12:48:29 »
Minunkaan mieleeni eivät erityisemmin ole ne musavideot, joissa laulaja (joka on yleensä mies) keimailee puolialastomien naisten kanssa. Niissä kun ei yleensä ole mitään ideaa. Pidän sellaisista musavideoista, jotka mukailevat biisin sanoja tai vähintään edes niiden "tunnelmaa" (tuo sana ei kyllä sovi tuohon, mutta O_o). Esimerkkinä vaikkapa Poets of the fallin Carnival of rustin musiikkivideo, joka on samalla kiehtovan mystinen, mielenkiintoinen ja sopii biisiin hyvin. Sanoista en tietenkään ymmärrä juuri mitään, mutta "Carnival" kertoo kyllä jo jotain.:>

Minuun eivät myöskään iske sellaiset musavideot, joka on kuin keikalta (ellei peräti jopa olekin sieltä) - tällä tarkoitan siis sitä, että artisti/bändi keikkuu lavalla ja mukana näkyy fanit fanipaitoineen ja kyltteineen ja joista kaikki kirkuvat täyttä kurkkua. Tällaiset musavideot ovat mielestäni vain niin mauttomia ja tylsiä, eikä niitä jaksa erityisemmin katsoa. Muistaakseni esimerkiksi Kelly Clarksonin Break Awaylla on tällainen musavideo - biisistä pidän, mutta musavideo ja etenkin sen taustana kuuluva ärsyttävä kiljunta pilaa biisin täysin.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Musiikkivideot
« Vastaus #53 : Kesäkuu 27, 2006, 20:11:44 »
Jotkut musavodeot pilaavat hyvän biisin ja toisinpäin. Se ärsyttää, jos hyvä biisi pilataan musiikkivideolla...

Kaikissa ulkomaalaisissa musiikkivideoissa on ärsyttävää, kun mies tanssii puolialastomien naisten keskellä. Niissä ei ole ideaa, muutkin ovat tätä mieltä kylläkin...
Mutta välillä biisi on ihan surkee, mutta video on hyvä ja mielenkiintoinen. Sellaisista minä pidän, en nyt keksi tässä yhtään esimerkkiä...

-Carmelie
xD

CryingWind

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #54 : Syyskuu 03, 2006, 15:53:20 »
Nyt olen nähnyt parhaimman musiikkivideon mitä voi olla! Eli kyseessä on Musen Time is running outin video joka sopii karismaattiseen, tyylikkääseen ja mahtipontiseen biisiin täydellisesti.

Kolmihenkinen bändi soittaa pyöreällä korokkeella, joka on samalla kymmenien armeijahenkilöiden(miten fiksu sana...)tms. kokouspöytä. Nämä ihmiset tekevät siinä töitään, ja kun kertosäe alkaa, kaikki nousevat yhtä aikaa ylös, siirtävät tuolit pöydän alle ja lähtevät marssimaan ympäri pöytää. NIIN tyylikästä!

Koko video on pienintä piirtoa myöten hiottu ja siksi upeaa katsottavaa. Kaikki ne eleet ja ilmeet ovat täysin kohdallaan -jokainen käden liike on niin merkittävä ja pirun tyylikäs. Mielestäni video on ironinenkin, sillä arvokkaan näköiset ihmiset laitetaan marssimaan ympäri pöytää, myöhemmin he jo konttaavat pöydällä. Välillä kuvataan kun tyypit saavat ikäänkuin luodin rintaansa ja kaatuvat yksitellen, kädet dramaattisesti kiemurreleen.

Useinhan musiikkivideoissa bändin jäsenet eivät näyttele suurtakaan osaa, mutta tässä videossa Musen jäsenet elävät kyllä taidokkaasti mukana. :)

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
Musiikkivideot
« Vastaus #55 : Syyskuu 04, 2006, 18:08:45 »
Tykkään sellaisista musiikkivideoista jotka toistavat kappaleen tunnelmaa ja ovat muutakin kuin jotain puolialastomana tanssimista. Sitten niissä voi olla joku tarina tai juoni, mutta ei se ole välttämätöntä, jos video muuten on hieno. Sekin on mukavaa jos siihen on keksitty jotain uutta, eikä se aina toista sitä samaa kaavaa... Mustavalkoiset musiikkivideot ovat hienoja. En pidä liian nopeasta kuvauksesta. Yleensäkin en katso oikeastaan mitään muita videoita kuin omien suosikkibändien/laulajien, joten monet menevät välillä ohi. Olen samaa mieltä että sellaiset videot jossa kuvataan keikkaa ovat tylsiä...

Pidän monista musiikkivideoista, mutta ikuisuusuosikkini on Madonnan Frozen, ja toinen suosikeistani on Björkin Triumph of a Heart. Ihana video ja juoni, ja se kissa oli ihana:)
And they dream in their sleep

pikkuprinsessa

• Ankeuttaja
Vs: Musiikkivideot
« Vastaus #56 : Huhtikuu 25, 2007, 21:11:18 »
Tykkään sellaisista musiikkivideoista,joissa on mukana kappaleen tunnelma ja jotain joka liittyy sanoituksiinmyös jonkinlainen juoni on ihan ilahduttava piirre musiikkivideossa.
Tosin päämäärätön "kaaos" on joskus mukava asia ^^
Itse pidän Nightwishin sleeping sunista (2005 versiosta,aikaisempi on hirveä *hyrr*)
Myös Red hot chili peppersin dani california ja tell me baby ovat mahtavia videoita.

Musiikkivideoissa inhokkilistallani ovat useimmat räp-videot:puolialastomia naisia,jotka hilluvat ilman minkäänlaista päämäärää tai tanssahtelevat koreografian mukaan.

nimim.Erilaisia videoita televisioon...

Poissa Aewyn

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Toukokuu 13, 2007, 17:19:08 »
No tässä tuli mieleen yksi hyvä, Michael Jacksonin Earth Song.
Siinä kuvataan sopivasti Michaelia ja video sopii Erittäin hyvin laulun sanoihin.

Eli toisin sanoen mun mielestä laulajaa pitää kuvata, oli se hyvän näköinen tai ei. Nimittäin mun mielestä on aina hyvä nähdä kuka sitä 'älyttömän mahtavaa' biisiä vetää. Minkä tyylinen heppu etc.
Kaikki puolialastomat sais minun puolesta jäädä musiikkivideoista, mutta kai se on joku luonnon laki, että joidenkin Amerikkalaisten räp-poikien ja teinipoppari-tyttöjen musiikkivideoiden täytyy olla aina mahdollisimman 'yliseksikkäitä'. Ja se että seksiä tungetaan joka paikkaan onkin sitten loppujen lopuksi (mun mielestä) älyttömän mautonta.

Kai sitä vaan luullaan että se on 'coolia'.

Mutta hyvään musiikkivideoon kuuluu mun mielestä se, että sanat ja video on yhteydessä toisiinsa. Sitten esim. jonkin moinen tanssi näyttää minun silmissä hyvältä musiikkivideossa. Ja kuvataan sitä laulajaa, se on ykkös ehto.
Että sellaisia kriteerejä :D
psykoottisen villiä ja alastonta

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Syyskuu 09, 2007, 18:17:50 »
En ole missään tapauksessa musiikkivideoiden suurkuluttaja, koska ne ovat usein valitettavan huonoja eivätkä anna biisiin nähden mitään uutta. Musiikki on minulla aina etusijalla musiikkivideoihin nähden, mutta on olemassa todella hyviä videoita – sellaisia videoita, jotka ovat positiivisessa mielessä omaperäisiä ja taiteellisia ja antavat uuden ja monimuotoisemman sävyn kappaleelle.

Musiikkivideot ovat parhaimmillaan silloin kun ne paitsi kätkevät sisäänsä jonkinlaisen tarinan myös kohottavat katsojansa fiilistä joko musiikin tai tarinan kautta. En pidä kovin paljon niistä, nykyään tavanomaisiksi muodostuneista videoista, joissa bändi soittaa biisinsä – ja siinä se. Musiikkivideoissa täytyy olla jonkinlainen tausta-ajatus ja sen pitää olla rohkeasti tehty ja omaperäinen. Parhaisiin koskaan näkemiini musiikkivideoihin kuuluu Nightwishin Amaranth: komeiden maisemien, loistavan tarinan ja keskivertobiisin tuloksena on aidosti mukaansatempaava musiikkivideo, jonka katsoo mielellään läpi monta kertaa. Samalla se oli bändiltä loistava harppaus eteenpäin sen vanhoihin musiikkivideoihin verrattuna: esimerkiksi Nemo on hyvin toteutettu ja loppunsa ansiosta varsin säväyttävä video, mutta oikeastaan varsin tylsä ja yksipuolinen.

Videoista, jotka koostuvat lähinnä siitä että bändi soittaa biisinsä läpi ja heitä kuvataan erilaisista kuvakulmista, en saa itse mitään irti. Sentyyppiset videot eivät tarjoa katsojalleen juuri mitään uutta biisiin nähden ja parhaimmillaan ainoastaan kohottavat fiilistä laulajan tai yleisön eläytymisen takia jos sitäkään. Pääosin sellaiset musiikkivideot ovat kuitenkin todella tylsiä eivätkä täytä katselijoidensa vaatimuksia. Sonata Arctican Don’t Say A Word on esimerkki sellaisesta videosta, ja se että se on kuvattu kaiken lisäksi varastorakennuksessa, tekee siitä entistäkin huonomman. En välitä erityisemmin myöskään videoista, joissa bändi esiintyy yleisölle, mistä esimerkkinä ovat muun muassa aika monet System of a Downin videot.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2007, 22:13:16 kirjoittanut Browey »

siru

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Tammikuu 28, 2008, 16:14:29 »
"Jotkut kyllä ovat ihan täysin kusevia, kuten, anteeksi, Hilary Duffin videot. Videoissa ei saa olla sitä alasti-pylly-keikistelyä tai turhanomaisia kliseitä."
....Joku sanoi näin ja täytyy vain tässä välissä sanoa että Hilary ei missään, siis ei missään musiikkivideossa pyllistele vähissä vaatteissa!!!

Mie itse pidän musiikkivideosta jossa on hyvä juoni esim. Avril Lavignen Nobody's Home on iha ok ja Hilary Duffin Stranger on vain jostain syystä IHANA :)

Samaten tykkään Gwen Stefanin What You Waiting Forista sen juonen takia, kunse on se Liisa Ihmemaa-tyylinen..
Gwen Stefanin Coolissa on kanssa kiva juoni, Se on älyttömän hyvä!!! Tosi Kiva :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2008, 12:43:18 kirjoittanut siru »

Goldie

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Tammikuu 29, 2008, 12:26:21 »
Kaikkien aikojen parhaat videot on Metallican tekemiä. Niissä ukot tekee just sitä, mitä pitääki. Ei alastomia eukkoja, vaan soittajat ihan ite just sen näkösinä kun olisivat in real life. Ja ainahan Soundgardenin (no miksei Audioslavenkin) videot piristää päivää.

Yllätyin ihan mielettömästi, kun kerran törmäsin Justin Timberlaken videoon My love. Muuten mies on jotenki ärsyttävä eikä musiikkityylikään kuulu valikoimaan, mut toi video. Uskomattoman hieno. Ei voi muuta sanoa.. Se mustavalkosuus ja sitte niite taustojen vaihtelu. Wau..

Lähes alasti ketkuttelevat eukot on kyllä ihan viho viimene keksintö videoihi.. Miten ne siihen musiikkiin liittyy?! Aikasemminkin mainittu Eric Prydz on niitä artisteja, joilla ei loppujen lopuks ole muuta ku se yks kohuttu video. Tai ite en ainaka oo kuullu varmaan yhtään uutta biisiä sen jälkeen. Eihän se biisi ollut edes millään muotoa hyvä ja videokin vaan kauhistutti.

Jotain rajaa noihin videoihinkin..

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
« Vastaus #61 : Joulukuu 29, 2008, 22:13:50 »
Musiikki videossa pitää olla juoni esimerkiksi nyt n'synkin - bye bye bye... tykkään siitä tosi paljon :)
nykyään musiikkivideot ovat täynnä tanssioita puolipukeissa se ei oikein houkuttele minua

yleensä musiikki on hyvä, mutta video pilaa sen yleensä alan inhoomaan kappaletta jos näen sen videon.. joo tiiän että se on aika kummallista. mut sellaasta se on

~DD~
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Joulukuu 30, 2008, 18:12:06 »
Hyvä musiikkivideo??... Hmm... Se olisi ehkä fantasia painotteinen, niin kuin yks Evanescencen video (en kuitenkaan välitä paljoa Evanescencestä) =)
Se voi toki olla pelkistettykin video, kuten Charlotte Perrellin Heron video, koska minusta se on pelkistettynä ihan kiva. Onhan niitä monta hyvää musiikkivideota, mutta sitten on taas liika tunkemisia joissain videoissa :( Sääli sinänsä, sillä joihinkin kappaleisiin saisi paremmat videot, mitä niillä on.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #63 : Elokuu 21, 2011, 10:32:09 »
Mie tykkään musiikkivideoista. Hyvistä musiikkivideoista.

Evanesecencen videot on usein tosi nättejä tai ainakin kantaaottavia. En osaa valita suosikkia, tai no ehkä Bring me to life (minekin tahtoo kiipeilemään! :3), Lithium ja Everybody's fool. Going underin videosta pidän ehkä muita vähemmän, ei sillä että siinä olisi mitään vikaa, vaan se on jotenkin ahdistava. :'D
Nightiwishin videoista tykkään myös, Sleeping Sunin vuoden 2005 versiosta ja Amaranthista. Bye Bye Beautiful aiheutti lähinnä hajoamisen kun ensi kerran näin sen, mutta nyt olen jo tottunut ja tykkään. :'D <2 Olisi Sleeping sunin aikaisempikin versio ollut hyvä, mutta siinä on se ihme amme mihin Tarja menee nukkumaan. >.< Nemonkin videosta tykkään, tahtoo semmoiset pääkallosilmät. :3

Ja sitten huonot musiikkivideot... ne on mielestäni semmoisia joissa parisenkymmentä tyttöä keikistelee ja yksi räppärityyppi sitten lipoo huuliaan niille. Esimerkkinä vaikka 50 centin Candy shop -video, jota katsoessa alkoi mua oikeasti oksettamaan. Toinen video jossa olin melkein oksentaa oli Katy Perryn Last Friday Night. Oikeasti, video mahdollisimman nörtistä nörtistä, nörttilasit, hammasrautakapistukset, pinkit poolot ja kaikki, josta tulee yhdessä yössä joku bilekuningatar. Jotkut Katy Perryn videot on kyllä ihan nättejä, Firework ja E.T.. Jos vaan jälkimmäisestä voisi poistaa räposuudet ja lisätä musiikkiin vähän enemmän sitä taustasoittoa, ei pelkkää jumputusta se olisi jo aika lähellä täydellisyyttä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2011, 16:49:09 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #64 : Elokuu 27, 2011, 21:06:51 »
Inhoan kuten monet puolialastomia naisia heruttamassa ruudulla koko laulun ajan. Siis on niin tylsää kun laulu vaihtuu mutta sama näkymä, kauniit naiset heiluu ruudulla tyyliin bikineissä.
Musiikki videos pitäisi tukea kappaletta ja musiikkia. Siinä pitäisi olla jokin idea tai jollain tapaa kiehtovia ja kappaleeseen liittyviä.

Ja sitten joku hyvä musiikkivideo no esimerkiksi Evanescencen Everybody´s fool ja Sweet sacrefice.
Pidän niissä ehdottomasti varmaan eniten että niissä on tunnetta, ne liittyvät kappaleeseen ja auttavat ymmärtämään sitä.

Kun on hyvä musiikkivideo se tekee kappaleestakin no ei nyt parempaa mutta on se tietty plussaa...
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Elokuu 03, 2015, 16:33:03 »
Musiikkivideon täytyy olla kiehtova. Esimerkiksi monilla japanilaisilla bändeillä on paljon kekseliäämmät ja uskaliaammat musiikkivideot kuin arkisilla suomalaisilla. Esim. Malice Mizer ja The Candy Spooky Theater-musiikkivideot on upeita ja synkkiäkin. Esim. jälkimmäisen bändin musavideo Exosist on kokonainen tarina... Mielestäni musiikkivideossa pitää näkyä kunnolla itse bändi/artisti, jotta saa jonkinlaisen kuvan miltä esiintyjä näyttää. Ihan legendaarinen musavideo on esim. O-Zone - Dragostea Din Tei...! 
Don't blink. Blink and you're dead.