Kirjoittaja Aihe: Musiikkivideot  (Luettu 7303 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Irulan

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« : Toukokuu 07, 2003, 14:55:51 »
Mikä niistä tekee mielestäsi 'hyvän'?
Pitääkö sen kuvata kappaletta, vai esittäjän komeaa kroppaa?
Kirjoita yksi mielestäsi hyvä musiikkivideo ja perustele, miksi juuri se.

Must musavideossa tärkeää on se, että se kiinnostaa katsojia. Esimerkiksi on videoita, joissa puolialastomat naiset pyörittää peppua ja kirmailee kalliissa autossa ei-välttämättä-niin-komean-miehen vieressä ja rehellisesti sanottuna en diggaile sellasta tyyliä. Noh, makunsa kullakin Yleensä mä myös mietin, että mitä tää video nyt, kun tyyppi laulaa kybällä et: I love you!, ja musavideossa taas heittää tikkaa ja siemailee martimmyjä.
Näin tässä muutama kuukausi sitten Sum 41:n musavideon Still waiting.
En ymmärtänyt sanoista edes yhtä viidesosaa, mutta video oli hauska ja todellakin alkoi kiinnostus herätä. Kappalekin oli melodisesti mielestäni hyvä ja sopi hyvin musavideoon.

Hyvät musiikkivideot ovat todellakin kiven alla! (ei mullan alla, hihhih... :)

myrkkyleppis

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #1 : Toukokuu 07, 2003, 17:09:01 »
piti tehdä itsekkin tästä topic... *laiska*

Minun mielestä musavideoissa (lähinnä ulkomaalaisissa) on liikaa seksiä.
onhan se totta että seksi myy, mutta lähinnä tylsää.

Musiikkivideot joissa on ideaa ovat hienoja. Joissa on oikeasti ideaa.
Suomalaisilta tulee mielestäni hyviä muusiikkivideoita. ja musiikkia.
Esim. Velcran Can't stop fighting, ymmärsin idean, mutta se oli sekava, mutta mielenkiintoinen ja kaunis.

Uusien bändien videoissa juuri pitäis näkyä vähän naamaa, että tietäis minkälainen artisti on kyseessä.

Näin musatv:ltä kerran aivan loistavan musavideon. Musiikki siinä oli shittiä, mutta se video. Upea. Lyhyt tukkainen blondi, värikkäisiin pukeutunut nainen lauloi ja tanssi. Ja välillä sinne tuli erilaisia ihmisiä ja erilaisissa vaatteissa.

Oikeasti siinä ei varmaan ollut mitään ideaa, mutta se oli riehakkaan innostava.

Maj Karman Kauniin Kuvien video Arpi, oli hieno.
Se oli jotenkin 'kantaa ottava' minun näkökulmasta.

Suomalaiset saisi tehdä enemmän musavideoita, mutta ei ole ohjelmaa jossa voisi niitä esittää.
Jyrki takas!

Kuuttis

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #2 : Toukokuu 07, 2003, 19:20:29 »
Minä olen kipeänä, olo sen mukainen ja kirjoitusasu luultavasti myös, joten pahoittelen.

Minä en oikeastaan pidä musavideoista juuri yhtään. Ensinnäkin se on todella ärsyttävää, että jos joku tyyppi näyttää videolla hyvältä, osaa tanssia ja ehkä vähäsen laulaa niin saa tietysti heti sen levytyssopimuksensa. Tai jos ei sen takia sitä levytyssopimusta saanutkaan, ja sitten ura ei ole mitenkään nousussa -> vaatteita pois, ja kaboom! ura on taas hyvällä mallilla. Tai siis, kuka oikeasti voi sanoa esimerkiksi jonkun Holly Valancen biisejä sävellyksiltään-ja sanoituksiltaan mitenkään erikoisiksi? Anteeksi nyt vain...

Enkä minä ymmärrä sitäkään, miten levy-yhtiöt suoltavat artistiensa musavideoihin satoja tuhansia, mutta eivät jaksa keskittyä siihen musapuoleen senkään vertaa.

Mutta jotkut musavideot ovat kerrassaan upeita, tukemassa biisiä; esimerkiksi Björkin Bachelorette, se biisi se muistaakseni oli, minkä videossa se harhaili jossain isoissa lavasteissa ja sillä oli siinä myös joku iso kirja. Se oli hieno video. Lisäksi (tattadadaa) Placebon Pure Morning on kerrassaan huimaavan upea video, siinä Brian seisoo jonkun talon katolla ja meinaa hypätä sieltä ja näin. Se on tosi hieno, minä pidän ihan hirmupaljon. Ihan taiteelliselta kannalta, siis... Myös Michael Jacksonin jotkut videot, Thriller ja näin päin pois ovat kerrassaan hienoja. Ja sitten se video missä on se poikamaitotölkki joka löytää tyttömaitotölkin on ihan überkiva *^_^* En vain muista sitä biisiä, tai sen esittäjää ei sen puoleen, jonka pohjalta se on tehty. (/Hed ei malta millään olla sanomatta että se on Blurin "Coffee & TV". ^_^)

-Kuuttis

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Musiikkivideot
« Vastaus #3 : Toukokuu 07, 2003, 20:58:02 »
No voi hyvänen aika. Musavideot myyvät hyvin kun niissä hilluu puolialastomia naisia, ja niillä ehkä yritetään saavuttaa tiettyä kohderyhmää... siis miehiä tässä tapauksessa. Tai naisia, miten vain. Nuoret tytöt haluavat itselleen samanlaisen vartalon, siksi he katsovat videoita.

Kuulun tuohon enemmistöön, joka vihaa yllämainittuja videoita. Kuulun myös niihin, jotka vihaavat videoita jotka eivät liity kappaleeseen. Suomalaiset osaavat tehdä hyviä musavideoita, amerikassa pyörii enimmäkseen sitä vaatteetpois-tyyliä, ja brittilässä on melkein sama meininki. Ääh... muoksin kun ehdin...
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Poissa Winky

• Vuotislainen
    • http://vinkulelut.cjb.net
Musiikkivideot
« Vastaus #4 : Toukokuu 08, 2003, 07:59:36 »
Meillä ei oo musaTVtä, joten en nää kauhean paljon musavideoita, mutta ne on loistavia. Pidän niistä.

Musiikkivideossa pitää olla aina jokin juoni. Ihan pienikin riittää. Sitten juonen pitää liittyä jollain tavalla musiikin sanoihin.

Esimerkki: Maija Vilkkumaa - Ei: Siinä on juoni, mutta juoni jatkuu "sanojen loppuessa", eli sitä juonta ei kerrota laulussa, vaan se jatkuu. Se oli mun mielestä todella hyvä idea ja hyvä toteutus. Sitten se on myös salaperäinen; Maija siinä tanssii, siitä ei tiedä, mitä sillä tarkoitetaan, onko se Maija, se onnenkeiju, vai se tytär jne. Se on mahtava.

Rosie

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #5 : Toukokuu 08, 2003, 14:21:28 »
Musavideot. Tykkää. :3

Tietysti jotkut puolialastomana hilluvat teinipopparit on menny pilaamaan nekin.. .__.

Lempparini on ehd. HIM:in "The Funeral of hearts"..^^ Se on vaan niin ihana. Ja synkkä. Ja kun ne vielä hilluu siellä lumessa.. Tykkää.
Parasta siinä on kuitenkin se tunnelma. Se välittyy siitä katsojaan.(Ainakin minuun..^^;;) Siinä on vaan jotain taikaa. En osaa selittää.

Toinen hyvä video on Sum41:en The Hell Song. *reps* Se on niiiiiiii-in hyvä. Ja hauska. (Se on siis se mikä on tehty niillä nukeilla..)

Minuun ainakin puree videossa enemmän se tunnelma jne. kuin puolialastomat naiset hinkkaamassa itseään puolialastonta miestä vasten.. Yuck.

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
Hyvä musavideo
« Vastaus #6 : Toukokuu 16, 2003, 14:41:17 »
Hyvä musiikkivideo tukee biisiä, on hauska tai muuten kiehtova. Halpiskin voi olla hyvä, jos tekijät ovat täysillä mukana ja käsis on jotenkin erilainen. Noita Britneyn miljoonabudjetilla tehtyjä perseellämyyntirallatuksia ei voi enää ees laskea videoiks, ne on vaan mainontaa ja toinen toisensa kopioita...

Miusta hyviä videoita ovat Fiven Let's dance, joka on musta hauska, ja siinä on korvattu hulvattomalla tavalla Seanin poissaolo...  Vanhan kunnon Backstreet Boysin uudet videot ovat toivottoman huonoja, mutta As long as you love me on myös hauska, ja kun he kerran ovat saaneet itse valita asunsa... Uusista videoista pidän Bluen Sorry seems to be the hardest word'sta, koska se on yksinkertainen ja vangitseva, jätkissä on fiilinkiä... Mut saa aina hyvälle tuulelle Good Charlotten Lifestyles of rich and famous, kunnon satiiria ja läppä lentää! *G*

Hito Tamashii

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #7 : Toukokuu 16, 2003, 14:54:04 »
Musikkivideot vasta tekevätkin siitä laulusta paremman ja kunnollisen.

Se antaa makua ja innostusta siihen kappaleeseen. Em. Eminem ~Cleaning out my closet, siinä minua rupesi itkettämään. Se oli niin koskettava ja liittyi lauluun. Tottakai sen pitää liittyä siihen itse kappaleeseen. Eihän siitä muuten tule mitään.

Olen nähnyt kyllä monta huonoakin musavideota, mutta useammat niistä ovat hyviä. Mielestäni musiikkivideon pitää olla elävä ja liittyä kappaleeseen. Ei mitään sellaista epätodellista. Vaikka saahan sitäkin olla vähän.. Ihan vähän vain. Mutta pääasiassa sen pitää olla kaunis ja todellinen. *toteaa*

MandyMoon

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #8 : Toukokuu 16, 2003, 18:21:09 »
Musiikkivideot, ne ovat hyvä keksintö. Harmi kun ei tule enää Jyrkiä, katsoin siitä aina kaikki uudet videot. Ei oikein viitsi katsoa Levyraatia ja muita uusia.

Pidän musiikkivideoista missä on juoni. Vihaan musiikkivideoita joissa hytkyvät kirjavasti puetut ihmiset. Hyvänä esimerkkinä on Jonnan kappaleen, Tyytyväinen, video.
Sitten taas paras pitkiin aikoihin on ollut Robbie Williamsin Feel. Minusta se on hyvä koska, tuota, se on hienosti kuvattu, muistaakseni mustavalkoinen, siinä on tavallaan juoni, hevoset on ylväitä eläimiä ja siinä ratsastetaan hienoissa maisemissa.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Musiikkivideot
« Vastaus #9 : Joulukuu 30, 2003, 17:25:28 »
Meillä näkyy MTV, ja sitä kautta musavideot. Ja ne vähissä-vaatteissa-musiikkivideot ovat hirveitä. Esimerkkinä Dirrrty. Gh, siihen pitäisi laittaa K-18-tarra päälle. (/me avasi näköradion väärään aikaan ja näin sen... O_O *shok*)

Ashantin video kappaleeseen Foolish on minusta hyvä, siinä on juoni eikä paljasta pintaa sillä tavalla, ja se sopii siihen. Vaikka se juoni onkin aika saippuainen, se sopii.
Ja  Weezerin se-missä-oli-Muppetit, se on suosikkejani. Se on niin hupaisa. Ja siinä on huumoria. ^^

Mutta ne, joissa on vain ideana saada katsojia ottamalla vaatteet pois, ovat inhottavia.

Héé, Red Hot Chili Peppersin video kappaleeseen By the Way on joissain kohdin hyvä. Siinä missä se taksikuski kaappaa sen hemmon.

Kuka on nähnyt J.Timberlaken videon kappaleeseen Senjorita (tjsp.) se on huono. Naisia tiukoissa ja vähissä vaatteissa lääppimässä Timberlakea. Yääks.

Musiikkivideon pitäisi kuvata kappaletta, ei sitä että puolialastomat hemmot ovat lääppimässä toisiaan.

Firena

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #10 : Joulukuu 31, 2003, 12:49:34 »
Tykkään katsoa musavideoita.Mutta nuo MTV:n ovat kamalia americalaisia, vähävaateotuksia O_O

Kotimaiset videot ovat hyviä, mutta parhaita tekevät kuorot.Gregorianilta olen nähnyt yhden kokonaan ja muutamista pätkiä.Ne ovat upeita.Samoin Enigman, jonka kaikki olen nähnyt.Tuollaisia tykkään katsoa.

Tha Crashin "Still alive"-video on paha xD Tanssivia poliiseja ym.Voihan, se oli hauska ^_^

Olen nähnyt niin paljon musavideoita, etten muista kaikkia.Katselen mielellän hyviä sellaisia :)

Lerppa

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #11 : Tammikuu 24, 2004, 21:35:47 »
Musiikkivideossa pitää olla aina jonkinmoinen juoni, muuten ei kyllä jaksa katsoa, tietysti hyvä jos video kertoo samaa tarinaa kuin kappalekin. Ainakin suurimmassa osassa Tuukka Temosen videoista on hyvä juoni, samoin Sami Aaltosen teoksia on kiva katella :)
Mulla on äärimmäisen suuri kiinnostus musavideoihin ja muutenkin kyllä av-alaan, eli tykkäilen katella musavideoita paljolti :)
Mua ottaa päähän ne videot jotka pyörii musavideokanavilla, ne on niin surkeesti tehtyjä, et sitä oikeen ihmettelee että eikö ne tosiaan pysty parempaan!

Voisin perustella Apulannan Odotus videon, yksi mun ehdottomista suosikeista! :)
Siinä on kuvattu niin hienosti kappaleen tunnelma ja tarina. Näyttelijöiden suorituksetkin ovat onnistuneet tosi hyvin ja soittokohtauskaan ei ole mikään tavallisentylsä.
 Mutta mun ensimmäisestä viestitstä Vuotikseen tuli nyt ehdottoman tavallisentylsä... ja vielä vähän ylipitkäkin... ;)

Tulilintu

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #12 : Tammikuu 27, 2004, 14:39:45 »
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa: musiikkivideossa on oltava jokin tarina tai juoni. Jos musiikkivideo on vain epämääräistä laulajan kuvaamista ja käsittämätöntä (tai abstraktia) sekamelskaa, sitä ei jaksa katsoa kahta sekuntia pitempää. Videossa voi olla useita "erilaisia" laulajia (siis sama laulaja eri asuissa tai paikoissa), mutta olisi hyvä että edes yksi niistä erilaisista olisi jokin tarina.

Musiikkivideossa pitää näyttää paljon laulajaa ja tämän suun liikkeitä. On hauskaa nähdä, kun laulaja laulaa jotakin omaa lempikappaletta kuvaruudulla. Toisaalta laulajaa ei saa kuvata koko ajan, vaan tarinan on tultava selkeästi esiin videon lomasta.

Musiikkivideon on oltava mielenkiintoinen. Sellainen musiikkivideo, jossa on paljon sellaisia tapahtumia, että katsoja jää niiden vangiksi, on onnistunut. Jos videossa näytetään jotakin epätavallista, vaikkapa koira jolla ei ole toista etutassua (kuten eräässä Shania Twainin musiikkivideossa), se tekee videosta kiintoisan (jos sattuu sivusilmällä sen näkemään).

Hyvä musiikkivideo:

Shania Twain: Ka-Ching!
Vaatimukseni täyttävä, mielenkiintoinen musiikkivideo. Kolme erilaista laulajan kuvausta, yksi niistä tarina. Koko ajan tapahtuu, juonea on siitä huolimatta helppo seurata. Kappale ja lyriikat ovat hyvät.

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
Musiikkivideot
« Vastaus #13 : Tammikuu 27, 2004, 15:09:30 »
Ekaksi vähän kvoutteja...

Lainaus
Lisäksi (tattadadaa) Placebon Pure Morning on kerrassaan huimaavan upea video, siinä Brian seisoo jonkun talon katolla ja meinaa hypätä sieltä ja näin.

*ihquaa* Mahtava video!! Brianin mustat varpaankynnet pelasti päiväni! Ja kun se ei ole sellanen teinixangstixhyppäänkohtakatoltaxvideox vaan se niin kuninkaallisesti tapsuttelee seinää alas.

Lainaus
Lempparini on ehd. HIM:in "The Funeral of hearts"

Tämä nyt kuulostaa ihan turhalta, mutta olen pitkään jo miettinyt, että miten hyvä tää video olisi, ellei siinä olisi sitä bändiä. Ne ei oo oikeen valokuvauksellisia, häröilee vaan siinä.

Juu, ja sitten asiaan...

Nyt kun lemppavideota kysytään niin ei muista yhtään. Noh, kaverin kanssa ollaan ihqutettu Christina Aguileran (kyllä!) "Fighter" (vai mikähän se nyt olikaan) videota. Se eroaa niin täydellisesti X-Tinan muista pyllynpyörityksistä, se on jotennii niin kaunis ja tummanpuhuva ja niistä neulojen kanssa tanssaavista naisista tulee mieleen Robert Smith ja mikä vaan, mistä tulee mieleen Robert Smith on HYVÄ!

Toinen on REM'n "Everybody Hurts". Granted, se kappale itsessään on noin 50% videon mahtavuudesta mutta siinä on se tietty jokin, varsinkin siinä lopussa jossa kaikki tympääntyy suremiseen ja rutiiniin ja lähtee kävelemään..ja se loppushotti sieltä helikopterista jossa se reportteri tuumaa, että "Everybody just got out and walked.." (tjs)..Mahtava. Se video palauttaa uskon elämään.

Poissa Pastel

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/users/pastell
Musiikkivideot
« Vastaus #14 : Huhtikuu 01, 2004, 09:00:28 »
Suomeen tarvittaisiin ehdottomasti uusi Jyrki! Up North näyttää vain listojen kärjet (pohjoismaalaiset) ja levyraati taas enemmänkin tätä humppaa. MTV nordicia en kamalasti seuraa.

Minä inhoan kaikkein eniten näitä "bändi laulaa varastorakennuksessa" videoita. Ne ovat kuin huonoja live-esiintymisiä. Hyvä musavideo kysyy niin montaa kohdalleen sopivaa asiaa, ettei pysty tarkkaan määrittämään upean PV:n reseptiä. Kaikkein tärkein on hyvä kappale, ilman sitä video on kamala; lisäksi tarina ja hyvännäköinen kokoonpano ovat aina plussaa.

Omia suosikkeja:

The Crashin - Still Alive on loistava! Itse kappale on juuri sitä tyypillistä Crashia, mutta ne musikaalikohtaukset... *whee* Sen videon jälkeen hymyilen pitkän aikaa.

Malice Mizer - Au Revoir. Tarvitseeko edes sanoa miksi tämä on loistava? Kuka ei voisi rakastaa musiikkivideota, jossa Közi muuttuu kellonviisariksi vääntyneeseen kelloon, jonka Yu~ki nostaa seinälle. Gakuton takkiin en puutu, mutta yksinkertaisesti tuo musiikkivideo saa minut aina hyvälle tuulelle. Toisaalta minä pidän kaikista Malice Mizerin musiikkivideoista, etenkin Merveillesin aikaisista. Illuminati. Arvostelukykyni taitaa pettää tässä kohtaa.
Eikö tässä ollutkaan tämän syvempää?

Angie

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #15 : Huhtikuu 04, 2004, 15:09:19 »
Minun mielestäni hyvä musiikkivideo sisältää ehkä jonkinlaisen juonen, mutta tärkeintä on, että siinä näytetään bändiä kun se soittaa. Se on olennaista ja sitä haluaisin nähdä. On tietysti poikkeuksiakin.

En seuraa MTV:tä, joten säästyn niiltä uusilta ärsyttäviltä musavideoilta. Valitettava totuus on, että ainakin minun mielestäni 99% mitä sieltä tulee on täyttä sontaa.

Mainitsen vielä kaksi musavideota, jotka ovat minusta hyviä. Nightwishin 'Over the Hills and Far Away' on loistava. Se on kaunis, siinä on juoni, bändiä näytetään, Suomenlinna on hieno paikka kuvauksiin ja silleen. Toinen on Queenin 'I'm going slightly mad'. Ei se musa siinä ole minusta edes parasta Queeniä, mutta se video ... se on jotain sanoinkuvaamatonta. Se on tajuttoman hauska ja niin kummallinen. Ja Freddie näyttää niin hauskalta. Kokonaisuus on hyvin outo, eikä siinä ole mitään järkeä, mutta minä pidän siitä. Kestää useita katselukertoja. ^^

Winterheart

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #16 : Huhtikuu 05, 2004, 14:59:10 »
Sonata Arctica - Wolf & Raven
Ihan mahtava pätkä. Siinä on tunnelmaa ja sopii biisiin...
Se on vaan niin hieno. *huono selittäjä*

Musavideot on hyvä asia jos ne tehdään tunteella, asiallisesti(pepun ja tissien näyttely ei ole asiallista) ja musiikkiin sopien.
Metal-musiikin videot on kyllä aika kiven alla...

Riio-Kola

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #17 : Huhtikuu 05, 2004, 21:25:14 »
Iron Maidenin musiikkivideot on mielestäni ollut ihan hyviä, yleensä ne ovat olleet jostain live keikoilta osittain kuvattu ja niissä on jotain muitakin pätkiä (esim. Aces High:ssä on jopa aitoa kuvaa toisesta maailmansodasta).

Myös Himillä on ihan asiallisia videoita ollut, nimen omaan tuo Funeral of Hearts kolahti.

Eli siis mielestäni musiikkivideoiden pitää olla suht. yksinkertaisia ja niihin olisi hyvä sisältyä jotain muutakin kuin, alastomia naisia heiluttamassa ahteria.

ayu

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #18 : Huhtikuu 11, 2004, 18:33:17 »
Minä tykkään musiikki videoista tosi paljon. Katsoin aina jyrkin ja band-x:n, jotta näkisin musa videoita. Briteny Spears on juuri tuollainen "vaatteet pois, nuolkaa minua" tyylinen, eikä kappaleen sanat kuulu mitenkään siihen.
Linkin parkilla on ehkä parhaimmat videot. Ne sopivat musiikin tahtiin ja ne on hyvin fantasiamaiset.

Tässä muutama hyvä musiikki video:
Gorillaz - Rock the house, 19/2000, Clint easwood (muita en oo nähnyt)
Linkin Park - In the End, Papercut
Daddy DJ - Daddy DJ
Lordi - Would you love a monster man?

Surkeita:
Kaikki Himit, epäselvät ja omituiset. Tuo selittääkin paljon siitä, ettei tule mitään mieleen..:)

Tikkukoipinen

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #19 : Huhtikuu 12, 2004, 14:12:16 »
No, riippuu todella paljon musiikin tyylistä. Minäkään en pidä näistä periamerikkalaisista videoista, missä on puolialastomia ämmiä, ja aivoton juoni, jos sellaista on ollenkaan. Mutta otan tässä taas esimerkikseni mahtavan jrock bändin, Malice Mizerin^^ Esim. Beast of bloodissa sanat: (esimerkki)
no fear, no sadness
lofty life is tasting loneliness and eternity
and nearby the target with no more life
red drops on my greedy lips
falls down on the freezing ground
get down limitless night
Ja muutenkin biisin synkkyys ja tunteikkuus, sopivat mahtavalla tavalla lavasteisiin, eikä tunnelmaa pilaa ollenkaan kun verta valuu, ja malicet heiluu kun heikkopäiset. Takaisin asiaan. Siis pidän videoista missä on juonta, kunnon lavasteet, ei alastomia ämmiä, ja hyvä meininki muutenkin :)

Pot

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #20 : Huhtikuu 12, 2004, 15:24:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaa Haa"

Omia suosikkejani on se Kelly Rowlandin kappale. Nimi on sankan sumun peitossa.
Videossa poika lähtee kouluun ja menee vessaan. Vähän ajan kuluttua tyttö menee sinne ja löytää pojan kuolleena. se on karmea, juuri sellainen kuin perhosen lento kirjassa..

Se on Stole, se biisi. Minäkin pidän siitä, vaikka siitä on jo yli vuosi kun näin sen viimeksi. Mutta se kosketti.

Hyvä musiikkivideon pitää kertoa jotain mitä biisissä lauletaan. Siis kuinka vihaan niitä 'hillumisvideoita'! Missä bändi/laulaja on koko ajan kuvassa ja vain soittaa ja soittaa ja laulaa ja laulaa. Argh. Juopotteluvideot ja väkivaltaiset videot myös ovat garrmeita. :S Eniten inhottaa kyllä nämä X-tinan tapaiset videot, missä vaatteet on heitetty pois, revitty tai ne ovat pintaanuolevia nahkaminihameita tms. ällöttäviä kuteita. Hinkkaus- ja lääppimiskohtaukset ovat myös totaalisen yököttäviä. Sitä tusinatuotetta. Britneyn videoita ei edes enää kehtaa katsoa. Tekisi mieli välillä nähdä Britney nunnaluostarissa, jossa ei ole miehiä lähettyvilläkään.

Lempivideoni on The Crashin Still Alive. On vaan niin hieno pätkä, sillä tavalla jotenkin kahetskytlukumainen tai sellanen. Tanssikohtaukset on huippuja. :D Himin ja The Rasmuksen videot on syvältä!!

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
Musiikkivideot
« Vastaus #21 : Huhtikuu 15, 2004, 17:16:14 »
Minulle se on lähes kokonaan se musiikki, joka saa musiikkivideon katselusta nautittavan kokemuksen. Koska en musiikkivideoita mistään katsele, en ala luokittelemaan mitään tuntomerkkejä, joista tunnistan hyvän videon. Ärsyttävyyssyyt saattavat vaikuttaa siihen, katsonko videon kokonaan loppuun vai en, mutta kun harvemmin kuva pystyy olla ärsyttävä, siinä onnistuu ääni paremmin.

En vapaaehtoisesti katso videota kappaleesta, josta en pidä. Jos pidän jostain kappaleesta ja joskus satun kuulemaan jostain, että siitä on tehty video, etsin sen käsiini jonkun ohjelman kautta ja katson sen. Myöhemmin päättelen tarkemmin, että säilytänkö videon vai laitanko koko hoidon samantien roskiin.

Edit:
Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse

Tuossa on yksi hyvin nätti video. Olen siis nähnyt vain sen sensuroimattoman version, tiedä sitten millä tavalla sitä on pätkäisty kun se Top40:ssä joskus näytettiin. Satun tykkäämään tuosta kappaleesta niin suunnattomasti, pakkohan tuosta piti löytää se video, joka tuo vielä lisää tunnelmaa jo hyvin tunnelmalliseen kappaleeseen. Kokonaisuus toimii hienosti.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Mida

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #22 : Huhtikuu 30, 2004, 11:41:22 »
Mielestäni musiikkivideoissa on kuitenkin tärkeintä se musiikki eikä niinkään se, että kenellä MTV:n artisteista on eniten meikkiä ja vähiten vaatteita... Anteeksi, että sanoin näin suorasti mun mielipiteeni!

Kuitenkin pidän muutamien bändoen musavideoista, esim. The Crashin, The Rasmuksen ja Lordin musiikkividoeista, vaikken kovin paljoa noiden bändien musiikkia kuuntelekkaan...

Tätä aihetta on ainakin omasta mielestäni vaikeaa kommentoida, joten... Joo.

akita

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #23 : Toukokuu 05, 2004, 19:40:41 »
Musiikkivideoissa minusta se juoni ei ole niinkään tärkeä. Pidän esimerkiksi Guns n' rosesin videoista, sillä niissä yleensä kuvataan kun bändi esiintyy. hyvänä esimerkkinä welcome to the jungle. Musiikki se on se tärkein. ei puolialastomat muijat.

Lils

• Ankeuttaja
Musiikkivideot
« Vastaus #24 : Toukokuu 05, 2004, 20:24:58 »
Lainaus
Lisäksi (tattadadaa) Placebon Pure Morning on kerrassaan huimaavan upea video, siinä Brian seisoo jonkun talon katolla ja meinaa hypätä sieltä ja näin.

Aivan mahtava video kertakaikkiaan. :) Niin hieno. Brian on siinä niin loistava. (mustat varpaankynnet, mustat varpaankynnet!) Ja muutenkin se on niin jännä, koska ilmeisesti Brian ei aio alunperinkään hypätä alas, vain kävellä kätevästi alas.

Inhoan niitä puolialastomia naisia pursuavia musiikkivideoita; nykyään ne uhkaavat vallata MTV:n. Näyttäisivät enemmän sellaisia hienoja, kuten Placebon videot. ;)