Kirjoittaja Aihe: Interstellar  (Luettu 791 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ana

• Vuotislainen
Interstellar
« : Helmikuu 16, 2015, 00:02:04 »
Christopher Nolanin sci-fi/toiminta/seikkailuelokuva. Puhdasta sci-fiä mielestäni. Matthew McConaughey tämän elokuvan pääroolissa. Maapallo voi huonosti joten ryhmä lähetetään avaruuteen madonreiän läpi toisille planeetoille etsimään uutta kotia. Elokuvamusiikki oli loistavaa! Kauniita maisemia ja hyvät näyttelijät. Mielestäni jonkinlainen ulottuvuuksien väliin jumiin jääminen olisi ollut parempi ja dramaattisempi loppu kuin se lopetus joka meille tarjottiin. (ehkä olen vain onnellisia loppuja vastaan?) Kuinka moni on nähnyt myös tämän leffan ja mitä mieltä olet siitä?
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Interstellar
« Vastaus #1 : Helmikuu 17, 2015, 12:53:06 »
Huomaa kyllä että mestariteos 2001 oli vaikuttanut tähän elokuvaan.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
    • Goodreads-profiili
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Maaliskuu 30, 2015, 19:51:32 »
Vastikään tätäkin ilmiötä pääsin todistamaan, joten toivottavasti ei haittaa vaikka viimeisimmästä viestistä on yli kuukausi. :DD

Minulla ei tosiaan ole scifistä pahemmin kokemusta tai tietoja genren suurista nimistä, niin ei pahemmin mitkään yhtälaisyydet häirinneet. Mielestäni varsin hyvin toteutettu dystopia, kirjana ei olisi toiminut ihan jo juonensa puolesta, mutta visuaalinen puoli oli minusta pääosin varsin vakuuttava - mikä nyt elokuvassa lienee tärkeintä. En suuremmin kummastele, että oli tehosteidensa tähden ainakin ehdolla isoille palkinnoille.

Myös hahmot olivat mielenkiintoisia ja aidohkon oloisia, kaikenmoisia tunnelmia välittyi ja ainakin elokuvan keston ajan oli myös jonkin verran ajateltavaa. Tähän vaikutti toki suuresti myös elokuvan sountrack, joka kuten ketjun aloittajakin totesi, oli aika loistava. Huh, näin musiikkia tuntemattomana immeisenä on pakko sanoa, että Hans Zimmer ei ole vielä koskaan tuottanut minulle henkilökohtaisesti pettymystä. (Tosin tässä tapauksessa ei musiikillinen asiantuntijuus ole ehkä edes pääasia, ne hiljaiset kohdathan sen elokuvan varsinaisesti tekivät.) Okei huono vitsi, mutta niin. Niin. Niin hyytävää että en muuten ole ainoa, jolle elokuvan aikana ilmestyi mustelmia käsivarsiin. ::D

Ansioita siis oli(, merkittävimpänä TARS) mutta, no, juonirakenteen tai varsinkaan loppuratkaisun takia hiukset olivat vielä suhteellisen hyvässä järjestyksessä Interstellarin jälkeen. Minulle oli kieltämättä pienoinen pettymys, miten imeläksi ja ennalta-arvattavaksi sekin lopulta muodostui, vaikka yleisvaikutelma jäikin plussan puolelle. Toisin kuin vaikka viimeisimmässä Hobitissa, vali vali. :,D

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 13, 2015, 21:30:35 »
Katsottiin tää just!

Mulla oli mielessä että elokuva on samantyylinen kuin Oblivion tai Enders Game tai After Earth... en ollut nähnyt edes traileria, ainoastaan nimen ja kuvan. Joten mielikuvat romuttuivat aikalailla kun elokuva pääsi käyntiin - tai oikeastaan, kun se ei päässyt käyntiin vaan kulki tasaisesti eteen päin. Eli elokuva oli melko samanhenkinen kuin Gravity.

Tämä ei haitannut minua, sillä vaikka yleensä tykkäänkin scifistä ja toiminnasta samassa elokuvassa, oli hauska katsoa sellaista elokuvaa jota vain tuijottaa intensiivisenä. En tainnut nousta sohvalta kertaakaan elokuvan aikana. Väillä oli vähän puuduttavaa ja jotkin juonenkäänteet olivat todella helppo arvata, mutta tykkäsin elokuvasta!
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!