Kirjoittaja Aihe: Muistatteko Harry Potter makeiset? Oletko maistanut?  (Luettu 2135 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kyllä hän

• Vuotislainen
Muistatteko Harry Potter makeiset? Oletko maistanut?
« : Helmikuu 12, 2015, 20:52:06 »
Muistatteko te sitä, kun kauppoihin tuli Harry Potter karkkeja. Siitä on jo todella pitkä aika. Tämä tapahtui silloin, kun oli vielä kovaa fanitusta ilmassa joka puolella ja muistaakseni se eka leffa oli tuloillaan tai tullut ja sitä markkinoitiin. Oli niitä Bertie Bottsien joka maun rakeita, ja mielestäni ne oli semmoisessa violetissa kuuskulmaisessa rasiassa, mutta en ole ihan varma. Olen yrittänyt Googletta etsiä kuvia, mutta en löydä mistään. Onko kenelläkään niitä vielä jemmassa? Suklaasammakoitakin taisi meidän lähimarketista löytyä, mutta ei niistä muistaakseni kortteja saanut. Muistatteko ollenkaan?

Nykyään noita karkkeja kai myydään Orlandossa tai Lontoossa. Oletteko maistelleet niitä? Mikä on tuomionne?

Poissa Hitomi Yukiko

• Sekunttiviisari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: BloodDream30343
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Muistatteko Harry Potter makeiset? Oletko maistanut?
« Vastaus #1 : Helmikuu 12, 2015, 21:22:36 »
En kyllä oo ikinä maistanut niitä, mutta haluaisin. Kummini on kuitenkin ensi syksynä menossa Lontooseen, ja lupasi tuoda jotain Potteraiheisia tuliaisia. Toivoin tietysti jokamaunrakeita!

Muistaakseni jossain oli adressi niiden karkkien saamisesta takaisin Suomeen? Jos joku tietää osoitteen, niin voiko linkata?

Niin, ja luokkakaverini mukaan jokamaunrakeet on kirjaimellisesti jokamaunrakeita, kuulema oikeastikin siellä on mm. oksennus ja peikon räkä..
Paintin with my watercolors, watching my life.

Poissa Kermakaljakissa

• Vuotislainen
  • Pottermore: DreamSpirit10028
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Helmikuu 24, 2015, 01:43:12 »
Sain juuri maistettavaksi noita joka maun rakeita, kun sisko toi niitä Helsingistä. Ei olisi varmaan pitänyt lukea niitä makuja, mutta en tykännyt:D Äiti maistoi myös yhden, mutta lukiessaan paketin takakannen ja "pilaantuneen munan" kävi kyllä aika äkkiä sylkemässä roskikseen.
En tiedä siis, mutta todellakin ovat ihan nimensä mukaisia.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2015, 01:50:26 kirjoittanut Kermakaljakissa »
- well, it may have escaped your notice but life isn`t fair -

Poissa Hitomi Yukiko

• Sekunttiviisari
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Helmikuu 24, 2015, 12:07:04 »
Myydänkö niitä Helsingissäkin?!? En oo kyllä itse niihin vielä törmännyt, vaikka sukulaisen luona käydessä tulee aina keskustaan eksyttyä :D Mutta mä niiin haluan maistaa edes kerran peikon räkää.. :D

Poissa Merikeiju

• Se ylimääräinen sukka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SpiritJinx3752
« Vastaus #4 : Maaliskuu 28, 2015, 12:34:28 »
Siis saako niitä Helsingistäkin?! Nyt joku fiksu kertoo mistä, menen sinne kesällä :D
"Percy wouldn't recognize a joke if it danced naked in front of him wearing Dobby's tea cozy."

Poissa Hitomi Yukiko

• Sekunttiviisari
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 01, 2015, 21:15:03 »
Siis saako niitä Helsingistäkin?! Nyt joku fiksu kertoo mistä, menen sinne kesällä :D

Sama! Mä haluan tietäää!

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Huhtikuu 01, 2015, 21:24:36 »

Sama! Mä haluan tietäää!

Ja mä!
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 04, 2015, 09:47:20 »
Suklaasammakoita myytiin Tampereella jossain marketissa ja peruskaupassa, sellaisia onttoja jotka mureni helposti käsiin. Sitten oli jokamaunrakeita, joskus niitä tuli kokeiltua. Myytiinkö sitten muuta?... Kaikkee HP-sälää kuitenkin. En tiedä myydäänkö Suomessa enää mitään. Joskus näin R-kioskilla jotain.
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #8 : Toukokuu 24, 2015, 10:24:51 »
Jos liikutte Helsingissä Itis-kauppakeskuksessa, käykää Hansakujalla olevassa WonKandy-kaupassa. Siellä oli viimeksi suklaasammakoita ja Bertie Botteja. Ne menee aika nopeasti, mutta kannattaa kysellä, jos ei näy. Osa myyjistä on hieman pihalla eikä ymmärrä ihan täysin suomea, mutta eiköhän viestin saa perille. :)
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #9 : Lokakuu 21, 2015, 13:05:00 »
Joskus 2000-luvun alussa olen maistanut Bertie Bottin joka maun rakeita ja aika pahoja ne mielestäni oli. Suklaasammakoita ja kermakaljaa haluisin kyllä maistaa.

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Huhtikuu 19, 2016, 21:38:43 »
Kävin hiihtolomalla Floridassa ja me ostettiin sieltä niitä jokamaunrakeita ja sellasia pieniä suklaasammakoita. Kastemadon makuinen jokamaunrae maistu niin kauheelta, että päätin etten syö niitä enää ikinä :--D
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #11 : Syyskuu 24, 2016, 19:55:19 »
Näistä aika ajoin kuulen puhuttavan, mutta itse en kuolemaksenikaan muista, olenko tällaisiin Potter-aiheisiin makeisiin törmännyt missään. Toki kyse on vain yhdestä pienestä oheistuotteesta, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin saada väläyksen siitä olenko törmännyt näihin vai en. Lisäksi haluaisin nykyään päästä hypistelemään näitä ja tutkailemaan tarkemmin ulkoasua yms.

En kyllä oo ikinä maistanut niitä, mutta haluaisin.

Minäkään en ole kyllä varmastikaan maistanut, mutta olisi tosiaan ihan hauska kokeilla. Ja koska Potterien ympärillä on nykyään vähän eloa ja elämää, alettaisiinkohan näitä makeisiakin saada myyntiin laajemmalle alueelle?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa KelseyG

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Syyskuu 26, 2016, 08:00:35 »
Kaveri osti viime viikolla Haaparannan candy worldistä, mikä on siis ihan suomen rajan vieressä.