Kirjoittaja Aihe: Onko Pottereiden aika ohi?  (Luettu 3251 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Coco Dream

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Onko Pottereiden aika ohi?
« : Tammikuu 18, 2015, 10:48:06 »
(Jos aihe löytyy saa tämän poistaa)
Eli siis puhuisin sellaisesta aiheesta, jota olen miettinyt jo pitkään. Mitä mieltä juuri sinä olet tästä aiheesta?
Onko Potterien aika ohi, vai onko sarjalla vielä toivoa? Kumpaa kannatetaan enemmän tulevaisuudessa, kirjoja vai elokuvia?

Itse toivon hartaasti, että sarja on vielä kymmenenkin vuoden päästä yhtä suosittu, kuin nyt. Olisi aika kamalaa, jos uusi sukupolvi ei löytäisi Pottereiden loistoa. Toisaalta nykyään ei lukeminen enää niin paljon ihmisiä kiinnosta, varsinkin kirjat ovat liian paksuja. Paksuuteen sanon, että jos kirja on hyvä sen kyllä jaksaa lukea.
   Potterit ovat parhaita lukemiani kirjoja. Ne ja elokuvat luovat yhdessä lumoavan taikamaailman. Elokuvat ovat nekin loistavia, toivottavasti niitäkin katsotaan vielä.

Sanon, että harmikseni huomaan Potterien hiipuvan hidasta vauhtia, vaikka toivon niiden pysyvän. Itse ainakin suosittelen niitä mahdollisille lapsilleni, vaikka nykyään lukemista korvaavat tabletit yms. muu.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2015, 18:01:33 kirjoittanut Coco Dream »
// A good book is never too long// Succees//

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
Vs: Onko Pottereiden aika ohi?
« Vastaus #1 : Tammikuu 18, 2015, 11:52:43 »
Ei nyt ohi, ihmisille vain.. Tulee uusia kiinnostuksen kohteita. :)
Niin minä ainakin ajattelen.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Phoenix

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: MarauderPhoenix9944
« Vastaus #2 : Tammikuu 18, 2015, 16:00:27 »
En minäkään usko että Pottereiden aika olisi mitenkään varsinaisesti ohi, vaikka Potterit eivät olekaan enää niin paljon esillä. Vaikka toisaalta järjestetäänhän ulkomailla (pääasiassa Yhdysvalloissa ja Briteissä) Harry Potter aiheisia tapahtumia, ja niin Suomessa kuin ulkomaillakin näytetään tv:stä Potter elokuvia, joten ehkä ne saavat vähän pidettyä Pottereita esillä/nostamaan innostusta ja kiinnostusta niihin. Uskon myös että tulevat Fantastic Beasts and Where to Find Them -elokuvat nostavat HP aiheita esille taas enemmän, vaikka eivät sinänsä Harry Potter elokuvia olekaan, mutta sijoittuvat J. K. Rowlingin taikamaailmaan, joten uskon että se tekee jo paljon! :) En usko että kirjatkaan ovat mitenkään unohtumassa ihmisiltä, koska Potterithan ovat monille juuri niitä kirjoja joista innostus lukemiseen on lähtenyt ensimmäisen kerran (näin kävi myös minulle!).
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2015, 16:03:41 kirjoittanut Phoenix »
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Tammikuu 19, 2015, 08:42:54 »
Pottereiden aika ei todellakaan ole ohi! Ne ihmiset, jotka eivät tajua Pottereiden hienoutta, ovat tomppeleita. :D

Itse toivon hartaasti, että sarja on vielä kymmenenkin vuoden päästä yhtä suosittu, kuin nyt. Olisi aika kamalaa, jos uusi sukupolvi ei löytäisi Pottereiden loistoa. Toisaalta nykyään ei lukeminen enää niin paljon ihmisiä kiinnosta, varsinkin kirjat ovat liian paksuja. Paksuuteen sanon, että jos kirja on hyvä sen kyllä jaksaa lukea.
   Potterit ovat parhaita lukemiani kirjoja. Ne ja elokuvat luovat yhdessä lumoavan taikamaailman. Ekokuvat ovat nekin loistavia, toivottavasti niitäkin katsotaan vielä.

Samaa mieltä! Pitäisi innostaa ihmisiä lukemaan pottereita! Tai EDES katsomaan leffoja, jos ne siitä vaikka älyäisivät...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2016, 13:37:43 kirjoittanut Chilisuklaa »
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Tammikuu 19, 2015, 12:28:04 »
Mä uskon, että aika moni siitä sukupolvesta, joka on elänyt ja kasvanut Pottereiden kanssa, tulee aina pitämään Pottereita itselleen erittäin tärkeinä kirjoina. Ei välttis kaikki, mut aika monet, veikkaisin. Vaikka innostus laantuisikin ja uusia mielenkiinnon kohteita löytyisi, kirjasarja pysyisi aina kuitenkin sydämessä. Jos tuo nyt ei ollut liian siirappisesti sanottu.

Ja eiköhän nuorempikin sukupolvi löydä Potterit! Ne, jotka ensin rakastuivat kyseiseen ihanaan kirjasarjaan, saattavat hyvinkin todennäköisesti lukea Pottereita omille lapsilleen, tai ainakin houkutella heitä kirjojen pariin. Itte en henk. koht. pidä Pottereita lastenkirjoina, ni tuskin kovin pienelle lapselle niitä lukisin. Mut kyllä varmasti suosittelisin lapsilleni, jos sellaisia joskus saisin, että Potterit on loistavia kirjoja, kannattaa lukia, vink vink! Ja miksei ne leffat sit kans.

Hobitti ja Lotrit on melko vanhaa kirjallisuutta, mutta edelleen ne on tosi suosittuja ja rakastettuja. Ehkä osittain kiitos leffojen, mut siis muutenkin. Minä uskon, toivon ja luotan, että Pottereistakin tulee kestosuosikki. Olisihan se nyt hyvänen aika tuhlausta jos noin ihana kirjasarja jäisi tähdenlennoksi!

Mut sen lisäksi että toivon Pottereiden pysyvän kestosuosikkina, toivon myös hartaasti, ettei sarjaan liittyvät fanisivut ja informaatiota sisältävät nettisivut (pottermore, potterwiki yms..) kuole pois. Potter-fanina olen huomannut, että sarjaan liittyy paljon sellaista informaatiota, mitä ei kirjojen sivulla koskaan kerrottu, joten netin ihmeellinen maailma avaa aivan uusia ovia.
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Coco Dream

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Tammikuu 19, 2015, 18:09:51 »
Hobitti ja Lotrit on melko vanhaa kirjallisuutta, mutta edelleen ne on tosi suosittuja ja rakastettuja. Ehkä osittain kiitos leffojen, mut siis muutenkin. Minä uskon, toivon ja luotan, että Pottereistakin tulee kestosuosikki. Olisihan se nyt hyvänen aika tuhlausta jos noin ihana kirjasarja jäisi tähdenlennoksi!
Hyvä pointti!
Monia elokuvia ja kirjoja saatetaan katsoa monia vuosia- ja vuosikymmeniä riippuen sarjasta. Olisi hienoa jos 90 vuoden päästä vielä joku lukisi... eihän sitä ikinä tiedä.
// A good book is never too long// Succees//

Poissa wollie

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #6 : Tammikuu 26, 2015, 20:30:30 »
Pottereiden aika ei ole ohi, toki niitä luetaan vielä ja televisiosta tulee niitä elokuvia (ainakin Suomessa). Sanoisin kuitenkin, että niiden suurin kulta-aika ja suurin huippu suosiossa on ohi. Monella fanilla (kuten minulla) voi kiinnostus Pottereita kohtaan olla tasaantunut ja niitä voidaan pitää (hyvinä) kirjoina muiden joukossa. Luetaan, jos luetaan. Toki edelleen pidän Pottereista ja varmasti aina ne ovat minulle tärkeitä - jos en niitä lue, niin ne muistuttavat minua tietystä ajanjaksosta, nuoruudestani ja kasvustani tähän.

Taru sormusten herrasta ja Hobitti tosiaan ovat edelleen suosittuja. Niitä luetaan ympäri maailman. Vaikea sanoa, ovatko Potterit edelleen yhtä pitkän ajan päästä yhtä suosittuja. Osansa Pottereiden maailmanlaajuiseen huomioon ja suosioon (verrattuna TSH ja Hobitti) on tuonut varmasti nykyaika. Miten helppoa kirjoja onkaan mainostaa ja miten niitä mainostetaan ilman kirjailijan tai kustantajankaan panosta. Ainakin Suomen mediassa  (niin sosiaalinen kuin televisio, lehdet yms.) hehkutettiin Pottereita ihan hulluna, arvuuteltiin kirjojen nimiä, haastateltiin kääntäjiä, julkaistiin kirjoihin ja sarjaan liittyviä uutisia ja varmaan Maikkarin kymppiuutisten loppukevennyksissäkin näytettiin kuvaa elokuvien ensi-illoista tai kirjojen julkaisujonoista ja haastateltiin hahmoiksi pukeutuneita faneja. Tähän ei julkaisuaikana Hobitilla tai TSH:lla ollut mahdollisuutta, korkeintaan niistä kerrottiin lehdissä juttuja ja arvosteluja. Isompi julkisuus (elokuvien myötä) on tullut Tolkienin kirjoille vasta myöhemmin.

Potter siis toki tarinansa, tunnelmansa, markkinointinsa ja edellä mainitun myötä kohosi suursuosioon (kenties huippusuosioonsa). Tuskin se sellaista tulee enää koskaan kokemaan, vaikka kirja kokisikin "uuden tulemisensa". Lotr ja muut ovat ehkä taas olleet tasaisen suosittuja (ja kenties vain parantaneet suosiotaan) aikojen saatossa, joten niiden suosio tuntuu olleen aina olemassa ja ne tuntuvat aina olleen huippusuosittuja (kuten niistä ainakin hetkeksi tuli (taas) meidän aikana leffojen yms. myötä). Potterilla suursuosio ja hehkutus tapahtui melkein heti, vielä sarjan ollessa kesken, joten nyt sen aika tuntuu olevan ohi. Suosio voi toki olla laskenut, mutta unohdettu tai hylätty kirja ei ole. Samanlaiseen hehkutukseen ei vain ole enää mahdollista päästä.
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #7 : Huhtikuu 11, 2015, 18:31:25 »
Tähän kysymykseen voisi vastata helposti yhdellä lauseella:
Ei tietenkään ole - kyseessä on ajaton teema; taikuus, noidat ja velhot.

Mutta sanotaan nyt jotain muutakin.

Suorastaan ohi meneminen on mielestäni mahdotonta.
Potter-sarja on suurinpiirtein samalla tasolla fantasiakirjallsiuudessa- ja elokuvissa kuin Tolkienin Taru Sormusten Herrasta. Ehkä jopa vahvemmalla tasolla, ottaen huomioon että Potter-kirjat vetoavat TSH:ta paljon herkemmin myös lapsiin - ja tulevat sukupolvet luonnollisesti kasvavat aina vain uusista lapsista.

Se ei voi koskaan vaipua unholaan tai olla täysin vieras tuleville sukupolville. Maailmanlaajuisesti supersuositun- ja tunnetun kirjasarjan ja elokuvasarjan lisäksi Pottereiden puolesta toimii vielä valtava teemapuisto, Amerikassako se nyt oli vai Britanniassa...Kuitenkin, se lisää "ohi menemisen" mahdottomuuteen aika lailla.
Ja kuten kaikessa taiteessa, uusia villityksiä ja suosittuja kohteita syntyy ja vanhemmat jäävät välillä taka-alalle ihmisen henkilökohtaisessa maailmassa, mutta aina on valtava määrä niitäkin jotka fanittavat uskollisesti ja palaavat takaisin - eli yleisesti ottaen vahva ja suosittu ei koskaan katoa tai kuihdu.

Potterit olivat suosittuja lähes kaksikymmentä vuotta sitten aloittaessaan, olivat suosittuja kymmenen vuotta sitten, ovat suosittuja nykyään ja ovat suosittuja vielä toisenkin kahdenkymmenen vuoden kuluttua ja todennäköisesti maailman loppuun asti. Olen sitäkin mieltä että mikään tällainen minkä suosio kestää vahvana kaksi vuosikymmentä, ei voi kokonaan kadota tai edes hirveästi hiipua.

Potterit eivät ehkä jatkuvasti ole kaikkein eniten pinnalla, mutta tulevat aina olemaan kirjallisuuden päävirrassa vähintään jossain määrin. Tulevien sukupolvien helposti löydettävissä, ja tietenkin meillä on aina mahdollisuus henkilökohtaisesti tutustuttaa tulevat sukupolvet niihin.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Anninen

• sellainen-suuri-fani
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Syyskuu 30, 2015, 19:10:37 »
No, ei se minusta ole ohi. Ainakin, kun menin pari päivää sitten kirjastoon, en löytänyt sieltä yhtään Harry Potterii. Kun menin sitten kirjaston tädiltä kysymään, se vastasi, että kaikki oli varmaankin lainattu. Että yllä niitä vielä aika moni lukee.
    Mutta jos osa ei lue niitä, ei niitä voi pakoottaakkaan. Itse ainakin suosittelen kuitenkin Harry Pottereitakaikille mahdollisille, enkä lopeta niiden lukemista varmasi ainakaan kymmeneen vuoteen! Uskon ja toivon, että, jos tulisi yksi uusi Potter kirja, niin niiden innostus lukemiseen taas nousisi. :)
Tähän loppuun oli tungettava jotakin.

Poissa Mäkimeerami

• Vuotislainen
  • Pottermore: BloodLumos24876
« Vastaus #9 : Syyskuu 30, 2015, 19:27:13 »
Ei se ohi ole :) Harry Potter tulee todennäköisesti joskus vanhentumaan, mutta Potter on vielä todella suuri brändi ympäri maailmaa eli ei vielä hetkeen. Mutta Potterin ns."suurin aika" on jo ohi, eli kirjat = done/elokuvat = done. Ihmeotukset ja niiden olinpaikat-leffat tulee nyt lähivuosina, eli siinä voi olla taas juttu, joka pitää/nostaa "Pottereiden ajan". Toisinsanoen aika ei ole ohi, eikä se lakkaa, sillä Potterheadeja on ja tulee olemaan vielä pitkän aikaa...
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist...

Poissa Astella

• Vuotislainen
  • Jahtaaja
« Vastaus #10 : Lokakuu 10, 2015, 20:17:59 »
Pottereiden aika ei ole ainakaan minulle ohi. Teistä voi tietysti tuntua siltä, koska teidän ikäluokkanne ei enää fanita niitä yhtä intohimoisesti, mutta ollessani tällainen pian 14 v kakara, voin sanoa, että se "Pottereiden aika" on kyllä koittanut nollaykkösille ja nollakakkosillekkin :D Partioleirilläkin punatukkainen poika oli Ron Weasley, ennen kuin nimi tiedettiin. Ja suurin osa on pottereita vähintään katsonut, ja Potterhead-ihmisiäkin löytyy ihan kohtalaisesti, joten älkää huoliko, ei se tähän lopu. Kaiken lisäksi nollanelos kamukin on juuri lukemassa kirjoja, ja olen kyllä niin ylpeä :) Mutta tuli sekava viesti, ei se mitään, pointti oli, että the story of Harry Potter will live Until The Very End
Finissä drarryshipperi

Poissa viiskytäsuklaasammakkoo

• tylsistynyt
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Marraskuu 22, 2015, 16:41:44 »
Heippahei, lukekaas pottermorea ihmiset, sieltä tuli infoa että ainakin 2 uutta ''elokuvaa'' on tulossa joiden nimi on Harry Potter and the Cursed Child. Eli suomeksi: Harry Potter ja Kirottu Lapsi. (kakara sopisi paremmin koska kirottu kakara.) Eli ainakin pitäs olla tulossa pari elokuvaa/näytelmää, voitte itse käydä katsomassa Pottermoren sivuilta sen.
Lainaus
''Not my daughter, you bitch!''
-Molly Weasley
''Not my daughter, you bitch!''
-Molly Weasley

Poissa Mehujauhepallo

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonPatronus27791
« Vastaus #12 : Marraskuu 22, 2015, 18:15:28 »
En usko, että uudet ilmestyvät Potter-jutut aiheuttavat samanlaista kohua kuin kirjat aikanaan.
En kuitenkaan usko, että uudet Potter-jutut noin vain sivuutettaisiinkaan.

Itelleni Potterit oli monien vuosien ajan tosi tärkee juttu, ja vielä nykyäänkin pyörin Vuotiksessa eli en ole Pottereita unohtanut. Potterit on ollu tietyille ikäluokille niin iso ilmiö, ettei kyseisiin ikäluokkiin kuuluvat ihmiset voi olla mainitsematta Pottereista lapsilleen.

Potterit tarjoaa niin monenlaisille ihmisille samastumisen kohteita ja lempparihenkilöitä, etten usko suosion täydelliseen hiipumiseen enkä todellakaan sitä edes toivo.

Poissa Isfet

• Haahuilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Marraskuu 30, 2015, 15:52:11 »

En usko, ei sentään!

Hiipumista on ollut toki havaittavissa, mutta ehkä Pottereista tehtävät kuvakirjat ( joista keskustellaan toisessa topassa ) sekä muut oheistuotteet estävät niitä kokonaan hukkumasta historian hämäriin...
Ajattelen, siis olen.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Helmikuu 06, 2016, 11:48:50 »
En mäkä usko et niiden aika olis kokonaan ohi, ehkä hiipunut siitä ns. kulta-ajasta paljon, mut ohi ei tod. Aina kasvaa uusia sukupolvia jotka eksyy Pottereiden pariin.
Itse en ole pitkään aikaan Pottereita lukenut, mut yhä edelleen mä odotan sitä Kelmit sarjaa ;D. Mä en vain voi uskoa et se ei tulis. Se olisi niin mielenkiintoinen tarina ja uskon, että se tavoittaisi niin monta Potter-fania vielä :). Haluaisin niin paljon kuulla Kelmeistä ja niiden metkuista ja lisäksi Lilyn ja Severuksen tarinasta, se Severuksen muisto oli kuitenkin niin pintaraapaisu koko Lilyn ja Severuksen tarinasta ni joo haluan kuulla siitä lisää!! Ja mahdollisesti Kelmien metkuista ja siitä miten ne saavutti niin paljon kaikkea ja miten Kelmien kartta syntyi siis kauan sen tekemisessä kesti jne jne.. koska pojat tajus et Remus on mikä on, miten niiden animaagihahmojen suunnittelu ja harjoittelu jne meni. Miksi James ja Sirius otti Severuksen silmätikukseen ja härnäs sitä niin paljon. Miten Sirius ja Regulus tuli toimeen? Miten Siriuksen vanhemmat katkasi siihen välinsä/millasta Siriuksen elämä lapsuudessa oli ennen kuin se tuli Tylypahkaan ja millaista se oli sillä välillä kun Sirius vielä jossain välissä vanhempiinsa oli.

Jne jne..

Siis Kelmeistä olis NIIN paljon kerrottavaa, enkä usko että se kaikki Pottermoressa on edes kerrottu... :)
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa huuhuu

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Helmikuu 06, 2016, 16:52:13 »
Itse sitä mieltä, että aika ei ole ohi mutta laantunut aika paljon.

Haluaisin kanssa lukea Kelmeistä. Varsinkin Kalkaroksesta ja lilyn suhteesta janoan tietoa.
Aikalailla samat jutut mitä yläpuolella kirjoitettu.

Myös olisi kiva lukea kuinka Tylypahka saatiin kasaan uudestaan Voldemortin jälkeen. Ketkä kaikki sinne palasi ja miten siellä elämä jatkui. Ja kuinka Weasleyn perhe jatkoi elämää.

Poissa Luna Lovegood

• Vuotislainen
  • kummajainen
  • Pottermore: Luna Lovekiva
« Vastaus #16 : Helmikuu 11, 2016, 20:33:49 »
Mun mielestä Pottereiden aika ei ole ohi. Luin pari vuotta sitten ensimmäiset neljä Potteria, mutta sitten tuli tauko. Kun luin seuraavan kirjan niin alko innostuu niistä uudestaan ja nyt olen parin viikon aikana lukenut kaikki seitsemän kirjaa pari kertaa... On sääli, että Pottereita ei tule enään lisää. Ei ainakaan sellaisia missä Harry,Ron ja Hermione seikkailisivat nuorina.
Suurin aarre on ymmärrys rajaton.

Poissa vilmaaaws

• Vuotislainen
  • Harry potter on se juttu <3
  • Pottermore: Hermione Granger
« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2016, 17:00:56 »
Saattaa olla, että ennen Potterista oltiin kiinnostuttu enemmän, mutta kyllä siitä vielä ollaan kiinnostuttu. Itse katselen todella usein miljoona kertaa nähtyjä Potter leffoja ja lueskelen potterkirjoja.:)
vilmaaaaws<3

Poissa Lavender

• Vuotislainen
    • Nörttiaskartelua Loitsutunnilla
« Vastaus #18 : Toukokuu 31, 2016, 11:38:31 »
En usko että Pottereiden aika on ohi. Itse olen nollakolmonen, ja erittäin suuri fani, kuten monet ystäväni. Koulumme kirjaston Potterit ovat koko ajan lainassa ja välitunnilta löytää usein ainakin yhden kirjaan uppoutuneen lukijan - vaikuttaa siis siltä että myös minun ikäiseni ja nuoremmatkin ovat yhä kiinnostuneet Pottereista.
 Lisäksi uskon että uudet kuvakirjat innostavat yhä enemmän nuoria velhomaailmaan.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #19 : Toukokuu 31, 2016, 23:59:38 »
Minusta Pottereiden aika ei ole vielä ohi. Tietysti suurin hype on jo laantunut kun kaikki pääsarjan kirjat ja elokuvat ovat ilmestyneet. Mutta koska nyt ilmestyy vielä vuosittain loppujen kirjojen kuvitetut versiot sekä se näytelmä Cursed Child ja elokuva trilogia Ihmeelliset otukset ja niiden olinpaikat niin uskoisin sen pysyvän vielä tuoreessa muistissa vuosia. Tämän jälkeen alkaakin olla jo sellaiset lapset Potterien lukuiässä, joiden vanhemmat ovat itse lukeneet kenties Pottereita nuorina, niin saadaan lisää lukioita, vaikkei uusia teoksia ilmestyisikään.

Poissa kuolonsyöjö

• Vuotislainen
  • AVADE KEDAVRA! KARKOTASEET!
« Vastaus #20 : Elokuu 10, 2016, 16:36:31 »
NO EI VARMANA OO OHI!! :D niin kauan kun fanit jaksavat vaan uskoa niin potterin aika ei voi olla ohi! Tämä oli kuolonsyöjön viimenen sana..ehkä.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #21 : Elokuu 10, 2016, 17:56:59 »
Potterit jaksaa porskuttaa vielä pitkään, tavalla tai toisella.

Sanoisin kuitenkin, että niiden suurin kulta-aika ja suurin huippu suosiossa on ohi. Monella fanilla (kuten minulla) voi kiinnostus Pottereita kohtaan olla tasaantunut ja niitä voidaan pitää (hyvinä) kirjoina muiden joukossa.

^Noin itsekin kuvailisin tätä tilannetta nykyään. Potterien kulta-aika ja suurin hypetys oli päällä, kun kirjoja ja elokuvia oli vielä tulossa: faneilla oli jatkuvasti jotain, jota odottaa ja jonka suhteen arvuuteltiin, mitä tuleman pitää. Potterien buumi näkyi ja kuului ympäri maailmaa.

Mielestäni jonkin aikaa Potter-rintamalla oli hiljaisempaa ja fanitus tasaantui. Nyt esimerkiksi Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuva sekä Cursed child ovat nostattaneet Potterien maailmaa hieman takaisin kohti tuota Potter-buumin aikaista mainetta.

Mutta mitä tuo tulevaisuus? Jotain uusia teoksia tai elokuvia? Luulen, että Potterit tulevat saamaan tietyn vakiintuneen aseman kirjallisuudessa, ja niitä luetaan myös tulevaisuudessa. Myös elokuvien pyöriminen televisiossa "altistaa" ihmisiä edelleen. Luulen myös, että osa pottereista jatkaa Potter-maailman sanomaa ja magiaa lukiessaan tai muuten tutustuttaessaan lapsensa Potterien maailmaan.

Eli ei, Potterien aika ei ole ohi, vaan jatkuu erilaisessa muodossa.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa millaaaascd

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Lokakuu 28, 2016, 14:30:27 »
NO EI VARMANA OO OHI!! :D niin kauan kun fanit jaksavat vaan uskoa niin potterin aika ei voi olla ohi! Tämä oli kuolonsyöjön viimenen sana..ehkä.

Veit sanat suustani, ei todellakaan ole:) itse rakastan pottereita päivä päivältä enemmän ♡. Ja onneksi cursed child ja fantastic beasts -elokuvat pitää Potterintoa pystyssä myös muilla :)