Kirjoittaja Aihe: Euroviisut 2014  (Luettu 766 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Euroviisut 2014
« : Huhtikuu 21, 2014, 00:45:25 »
Pari viikkoa semifinaaleihin ja kolmen viikon päästä on jos tiedossa voittajakin, joten eiköhän aloiteta keskustelu tämän vuoden viisuista. Suomen edustajaksi valikoitui rockbändi Softengine kappaleella Something better. Omaan korvaan biisi on ihan mukiinmenevä, ei ärsytä mutta ei myöskään liikaa kolahda. Veikkaisin että hyvällä onnella saattaa päästä finaaliin, mutta tänä(kään) vuonna mitään suuria odotuksia ei meidän sijoitukseen kannata ladata.

Muista maista en vielä osaa nostaa ketään, koska teen arvioni esikatseluohjelmien (Euroviisaat & Inför Eurovision Song Contest) perusteella. Euroviisaista on tullut kaksi jaksoa eli puolet osallistujista suunnilleen kuultu, mutta yksikään ei vielä minulle lyönyt läpi. Ruotsia panelistit kovasti veikkailivat vaihteeksi kärkisijoille, mutta minua Ruotsin biisi ei pahemmin innostanut. Katsooko joku muu esikatseluohjelmia vai kuunteletteko omatoimisesti muiden maiden edustajien biisit?

Ihan näin sivukysymyksenä vielä, tietääkö joku näkyykö finaali suorana Areenasta ja Suomen rajojen ulkopuolella? Olen nimittäin ulkomailla siihen aikaan, mutta haluaisin kovasti katsoa viisut suomenkielisellä kommenttiraidalla :D
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Euroviisut 2014
« Vastaus #1 : Toukokuu 11, 2014, 02:27:08 »
Vau, melkein jopa vaikutuin. Varmasti tasokkaimmat viisut Lordin voiton jälkeen, siitä lähtien ku ollaan menty tasasesti huonompaan ja huonompaan suuntaan mut nyt oli kyl selkee nousu viime vuosista. Paljon enemmän niitä hyviä, semihyviä ja sellasia jotka unohtu heti biisin loputtua ku niitä järkyttävän huonoja.

Okei, Puola oli järkyttävä. En tiiä mitä täytyy liikkua päässä niillä jotka vakavissaan äänesti sitä. Sit mitä hemmettiä Alankomaat teki hopealla, biisi oli varmaan koko kisojen lattein. Tanska oli vähän... karmiva. Italian "supertähti" kerto tosi paljon saapasmaan musiikin tasosta. Armenia olis voinu olla siedettävä mut viimene kertsi meni vähän överiks.

Ruotsi tekee sitä yhtä ja samaa joka ikinen vuosi, omaperäisyys ja orginaalisuus 0/10, mut Euphorian voittaa 10-0. Mut tokihan sen ymmärtää ku tuollaisilla biiseillä pärjää niin samaa tehdään myös jatkossa koska kympin sakin ulkopuolelle jääminen luultavasti aiheuttaa länsinaapurissa parin viikon kansallisen suruajan liput puolitangossa. Mut oli sillä naisella ääntä, sitä ei voi kiistää. Ja Norjan laulajalla vasta oliki. Jäätävää suorastaan.

Mut Islanti oli silti paras. Taas. Ne on aina. Islantilaiset selvästi ymmärtää musiikin päälle eniten kaikista eurooppalaisista, mut Suomen tavoin ne tulee jatkuvasti kaltoinkohdelluiks eikä saa osakseen ansaitsemaansa arvostusta (ei sillä, et Suomi olis viime vuosina sellaista ansainnu ees :'D). Viidestoista sija oli silkkaa vääryyttä.

Tosin ei voittajakaan huono ollu, koska komia ääni taas kerran. Ja se parta x) Mut kerranki saatiin kunnollinen voittaja, viime vuosina kamalat liukuhihnarenkutukset on terrorisoinu tätä kisaa mut nyt meni viimeinki oikeeseen suuntaan voitto.

Ja tietty täytyy olla tyytyväinen Suomen loistavaan sijoitukseen, taitaa 11. sija olla nopeasti Wikipediasta katottuna kuudenneks paras koskaan nykysellä pistesysteemillä. Paremminki olis voinu mennä, mut olihan tää huikeeta parannusta aiempiin vuosiin ja edustajatki sentää kunnollisia toisin ku muutamat viime vuosien tragikoomiset tapaukset. Ja toki hienoo syksyllä mennä samaan lukioon jossa osa bändin pojista edelleen opiskelee ;)

Mut joka tapauksessa parhaat viisut sitte vuoden 2006, tätä lisää ens vuonna :3

Tykkäysnappia painetaan seuraaville maille: Islanti, Norja, Itävalta, Suomi
Dissausta saavat osakseen: Puola, Alankomaat, Tanska, Italia
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Toukokuu 11, 2014, 10:25:18 »
Samoilla linjoilla, yllättävän tasokkaita esityksiä nähtiin. Voittaja ei omille soittolistoilleni kyllä löydä tietään, mutta ei voi kieltää etteikö laulaja olisi ollut loistava ja koko esitys melkoisen mahtava paketti. Ruotsinkin esitys oli perusvarmaa viisutekemistä, Hollannista en niin välittänyt, mutta Armenialle olisin suonut maan ensimmäisen voiton.

Suomen suoritus oli tosiaan ihan kelvollinen pitkästä aikaa. Muista maista myös Kreikan tanssibiisi pisti jalkaa heilumaan ja Ranska viiksiveisu oli minusta hauska, mutta sai vain kaksi pistettä?? Norjalla oli myös hieno esitys ja Islanti oli mukava, Tanskakin ihan symppis.

Toisaalta viisut aiheuttaa joka vuosi tuhottamasti skeptisyyttä. Positiivista oli huomata, ettei esimerkiksi Portugali antanut Espanjalle yhtään pistettä, mutta muuten taas naapureita suosittiin aika rankalla kädellä. Samoin minua hienoisesti alkoi jopa ärsyttää se, että jotkut biisit nostetaan ennakkosuosikeiksi ja niistä vaahdotaan mediassa viikkotolkulla. Eihän mikään muu esitys jää ihmisten mieliin, kun keskitytään vain jo ennestään tuttuihin nimiin.

Muuten oli kyllä taas hyvä show, tanskalaisten iloista meininkiä oli hupaisaa katsella. Aiheutti hienoista repeilyä väliajan "viisumuseo" ja se lastenhetki, jonka esiintyjä oli Lordi. Ja tykkäsin siitä miten jokaisen maan esiintyjä teki maansa lipun jollain luovalla tavalla (joittenkin maiden kohdalla se oli parasta koko esityksessä).
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Katharina

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Toukokuu 11, 2014, 11:35:46 »
Viime vuoden kisojen jälkeen ajattelin, että tuskinpa tulee seuraavia katsottua, mutta eihän se niin mennyt - onneksi. Tanska onnistui järjestämään viihdyttävän shown.
Muuten oli kyllä taas hyvä show, tanskalaisten iloista meininkiä oli hupaisaa katsella. Aiheutti hienoista repeilyä väliajan "viisumuseo" ja se lastenhetki, jonka esiintyjä oli Lordi. Ja tykkäsin siitä miten jokaisen maan esiintyjä teki maansa lipun jollain luovalla tavalla (joittenkin maiden kohdalla se oli parasta koko esityksessä).
Näistä pidin itsekin. Lordia epäilin heti kun näin lastenalueen :D Mutta sitten varsinaisiin suosikkeihini:

Unkari: András Kállay Saunders - Running
Kappaleessa oli uskomattoman rohkeat ja koskettavat sanat sekä melodia oli kohdallaan. Mielestäni tässä olisi ollut voittaja-ainesta. Muistaakseni Suomikin antoi Unkarille pisteitä.

Ruotsi: Sanna Nielsen - Undo
Aluksi pidin kappaletta hyvänä ja huonona. Toisella kerralla se olikin jo vähän parempi ja nyt pidän siitä paljon. Koskettavat sanat ja melodia.

Alankomaat: The Common Linnets - Calm after the storm
Minusta tämä ei vaikuttanut tyypilliseltä euroviisubiisiltä eikä tämä varsinaisesti ollut ballaadikaan. Omalla soittolistallani tämä menisi kategoriaan relax. Alankomaat pärjäsi hyvin, enkä ihmettele sitä lainkaan. Ihana kappale.

Täytyy vielä mainita, että Suomen 11. sija on sama kuin voitto!! Erittäin hyvä sijoitus pojilta  :)
"I don't want other people to decide who I am. I want to decide that for myself." -Emma Watson

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2014, 16:19:23 »
Mä oon itse yrittänyt vältellä Euroviisuja, koska en vaan tajua niitä. Tosin tänä vuonna oli ihan pakko kattoo finaali jostain syystä. Rakastin kyllä tänä vuonna sitä, että jokainen esiintyjä jollain tavalla teki oman maansa lipun.

Ja itse pisteethän ei sinällään tullut itselleni yllätyksenä. Itävalta oli huikee, eikä pelkästään artistivalinnan takia, vaan se kappale oli mun mielestä todella voimakas ja jopa koskettava. Ainakin itselleni ko. biisi tuli niin lähelle, että harva biisi on siihen kyennyt. Jollain tavalla ehkä noi eri maiden pisteet on poliittistakin peliä, esim. se että Venäjän pisteytyksille buuattiin kerto aika hyvin Euroopan mielipiteistä. Ja itse näen Itävallan voiton paitsi ansaittuna, myös kannanottona. Voin vaan kuvitella, kuinka Venäjä kihisee kiukusta, kun Itävalta voitti. Ehkä eniten nään Itävallan voittamisen nimenomaan kannanottona (biisi silti oli hyvä) ja tekis vaan mieli kiljua, että "hyvä Eurooppa!"

Ruotsin kappaleesta tykkäsin kanssa yllättävän paljon, kuten Islanninkin. Norjan kappaleen kanssa kuuntelin sen koko biisin kulmat kurtussa, kun yritin keksiä kuulostaako se muuten vaan oudolta vai laulaako se laulaja jossain kohdassa väärin... Suomen biisistä mä en tykännyt yhtään, mutta enemmän ehkä sen takia vaan, että ei kuulu mun musiikkimakuuni (kuten ei kyllä Itävallankaan kipale, sen sanoma vaan oli huikee) Ja Unkarin kappale oli hieno ja upee kanssa. Oon yleensäkin tykännyt Unkarin edustuskappaleista ja ko. maan musiikista yleensäkin.

Hihittelin Euroviisu-ennätys kohdalle, koska ei voi olla totta :DD "lalalalala" (ja näin loppuun; mun mielestä Italian kappale oli hieno. Tosin omalla kohdalla se luultavasti vaan johtuu siitä, että ne tais laulaa italiaks ja rakastan sitä kieltä... Se puku kyllä oli kauhee :))
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。
You've gotta believe that one day love will win.