Kirjoittaja Aihe: Netflix Suomi  (Luettu 3598 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Korpinkynsi
Netflix Suomi
« : Huhtikuu 03, 2014, 23:04:47 »
Mitä mieltä ihmiset ootte Suomen Netflix-tarjonnasta?

Musta siellä on ihan OK leffavalikoima, joskin voisi olla ehkä vähän laajempikin. Mutta se on kuitenki mulle vasta kakkossijalla, koska meidän Netflixin TV-sarja-valikoima on mielestäni aivan mahtava. <3 Oon katsonut/seuraan yli kymmentä eri tv-sarjaa siellä. Ja myös Netflixin omat tv-sarjat (kuten Orange is the New Black ja Hemlcok Grove) on hyviä. Ensiksimainittu tosi hyvä.
Erityisen innolla seuraan sitä, GRIMM:iä, Modern Family:ä ja Hannibalia. Ja Ally McBeal tuli katsottua uudestaan ekaa kertaa sitten '90-luvun. Samoin Frendit on nyt seurannassa. Katson sieltä paljon myös sarjoja jotka omistan DVD-bokseina jos en jaksa kaivaa DVD-boksejani esiin tai haluan vaan katsoa jonkun tietyn jakson. Toivon mukaan Täydelliset naiset valuu Viaplayn lisäksi jossain vaiheessa Netflixiinkin...katoin sen läpi ekan kerran Viaplaystä mutta lakkautin Viaplay-pakettini äskettäin ainaki toistaseks.

Olen niin tykästynyt Netflixiin että mielelläni tilaisin sen ulkomailtakin, etenkin Britannian Netflixin kun siellä on varmasti erilainen valikoima ja todennäköisesti monet seuraamani sarjat julkaistuna pidemälle mitä meillä kun ei tarvii tekstityksiä.
Mutta tällä hetkellä se ei oo mahdollista Netflixin tukemana vaan olis käytettävä VPN-palvelua.
Jutskasin just tossa Netflixin asiakaspalvelijan kanssa ja se mainitsi ja neuvoi ton VPN-keinon mut sanoi että sen kanssa Netflix heittelee virheitä ja katkoksia, ja uskoi että jos Netflix pääsis kiinni syyhyn miksi VPN-palvelua käyttäessä tulee niitä virheitä ja katkoksia niin ne todennäköisesti mahdollistaisi ulkomailta tilaamisen oman palvelimensa puolesta. Ja laittoi viestiä eteenpäin että olisin kiinnostunut tilaamaan Britannian ja/tai USA:n Netflixit...

Niin että ehkä joskus käykin niin kivasti että pystyy tilaamaan ulkomaidenkin tarjonnat Netflixin tukemana. Taidan ite kärsivällisesti ja toiveikkaana jäädä odottaan sitä ennemmin ku turvaudun VPN-palveluihin.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Hufflepuff Charm

• Käytöksellisesti rajoittunut ja silti julkisesti uskottava
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • sekä välttelevä yökein nolife-stalkkaaja
    • Vuotis, duh!
  • Pottermore: StormSpell22
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Netflix Suomi
« Vastaus #1 : Huhtikuu 04, 2014, 00:12:05 »
Itse olen likipitäen kalunnut suominetflixin tarjonnasta jo kaiken katsomisen arvoisen ja useimmiten katsonkin ohjelmia jenkkipuolelta, mikä onnistuu ihan selaimeen (ainakin firefox ja chome) asennettavalla pluginilla (esim. mediahint).

Pääasiassa itsekin katson TV-sarjoja, mutta muutama elokuvakin on tullut katsottua. Sarjoista tällä hetkellä on kesken Grimm, Fringe ja uudelleenkatsonnassa Siskoni on noita. Jotenkin viimemainittu tuntuu nykyisin huomattavasti vaivaannuttavammalta ja myötähäpeyttävämmältä kuin silloin joskus muinoin nuoruusvuosina kun se tuli telkkarista. :D

Netflixissä pidän itse juuri siitä, että sieltä (etenkin jenkkipuolelta) löytyy niin paljon kaikkea erilaista ja sekä uudempaa että vanhempaa tuotantoa. Halutessaan voi nostalgisoida vanhojen sarjojen tai elokuvien parissa tai vastavuoroisesti katsoa ihan jotain tuliterää sarjaa tai elokuvaa.
Jos et näe sen kauneutta, mitä järkeä sinun on katsoa sitä?

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #2 : Huhtikuu 04, 2014, 12:13:46 »
Itseäni miellyttää Netflixissä erityisesti dokumenttitarjonta. En katso tv:stäkään juurikaan sarjoja tai elokuvia, mutta dokumentteja kyllä, ja Netflixissä niitä on hyvin tarjolla aiheesta kuin aiheesta. Esimerkiksi BBC:n luontodokkarit ja Stephen Hawkingin sarjat ovat sellaisia, joita katsoo ihan ilokseen, kun taas vakavammalla tuulella sitten esimerkiksi jotain yhteiskunnallisia ohjelmia on tullut katsottua...

Pidän myös ominaisuudesta, että samalle käyttäjitilille voi tehdä useita erilaisia profiileja, jolloin esimerkiksi minun ja poikaystäväni katsomiset eivät sekaannu keskenään (meillä kun ei ole yhtään edes samanlainen maku tv-ohjelmien suhteen).

Toisaalta harmittaa monien ohjelmien tekstitysten auttamattoman huono laatu. Toki pystyisin katsomaan englanninkielisiä ohjelmia myös ilman tekstejä, mutta ihan periaatteesta kyllä nyppii, kun on menty välillä sieltä missä aita on matalin...

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Meticulous

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2014, 10:28:52 »
Tämäkin menee palvelun hehkuttamiseksi.. mutta jos nauttii rikossarjoista, niin Netflixin tarjonnasta löytyy monta katsomisen arvoista pätkää. Erityisesti suosittelisin Top of the lake -sarjaa. Juoni ja tunnelma poikkeavat edukseen perinteisistä rikossarjoista, ja Elisabeth Moss tekee vaikuttavaa työtä pääroolissa. Palvelusta löytyvät myös the Fall, Jälkiä jättämättä / the Killing ja Silta, jos joltakulta on mennyt nämä helmet aiemmin ohi.

Muista kuin vakavahenkisistä rikossarjoista suosittelisin House of Cardsia, Suitsia ja Uutta Sherlockia. Jälkimmäisestä näyttää olevan Vuotiksessakin keskustelua. :)

Poissa Hupi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Kesäkuu 19, 2014, 10:38:29 »
Tietääkö kukaan voiko Netflixiin lähettää toiveita leffoista/tv- sarjoista? Olis kiva kattoo esim. Sabrina teininoitaa uudestaan :D

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Kesäkuu 19, 2014, 18:38:29 »
Tietääkö kukaan voiko Netflixiin lähettää toiveita leffoista/tv- sarjoista? Olis kiva kattoo esim. Sabrina teininoitaa uudestaan :D

Varmasti voi. Eri asia on ottavatko valikoimaan, esitysoikeudet eivät kuitenkaan mitään maksuttomia ole.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa viiu

• Pööpötin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: EchoChestnut4212
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #6 : Syyskuu 29, 2014, 16:10:22 »
Itse myös seuraan hieman aktiivisemmin Netflixin jenkkipuolta (mediahint-lisäosalla), koska Suomen Netflixiin tulee kaikki harmi kyllä auttamattomasti vähän jäljessä. Lisäksi ainoa kunnon miinus suomalaiseen tarjontaan on tekstitysten vaihteleva laatu; joskus pistää ikävästi silmään, että on hieman amatöörimäisesti käännettyä tekstiä. Niin, ja maasta riippumattomana miinuksena on myös joidenkin (varsinkin vanhempien) sarjojen heikko laatu; jos katsoo vähänkin isommalta ruudulta, eikä HD-versiota ole saatavilla, aivoihin rupeaa jossain vaiheessa sattumaan.

Mutta Suomen Netflixistäkin löytyy sellaisia sarjoja, mitä tulee kyllä seurattua: Breaking Bad (aivan ehdoton), Modern Family ja Orange is the New Black ovat tällä hetkellä aika ykkösiä. Jenkkilän puolelta tulee pääasiassa katsottua leffoja ja American Horror Storya. Jokusen vuoden olen siis jo Netflixiä tilannut, eikä ole kyllä tullut mieleen, että pistäisin tilausta missään vaiheessa poikki.
There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about.