Kirjoittaja Aihe: Rowling: Harry ja Hermione sopisivat paremmin yhteen kuin Ron ja Hermione  (Luettu 8548 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Tylypahka AM
  • Tupa: Luihuinen
Selailin Kuoleman varjeluksia tässä hiljattain, ja minulle tuli kyllä joistain kohti sellainen olo, että Harry olisi ihan hyvin voinut olla ihastunut Hermioneen. Esimerkiksi Ronin halkeentumisen jälkeen oli maininta, että Harry tunsi olonsa vähän kiusaantuneeksi, kun Hermione katseli huolehtivan hellästi Ronin perään (no joo, osittain kyse voi olla ihan vain siitä, että Harry tunsi olevansa kolmas pyörä). Koska Ron oli Harryn paras ystävä, Harry saattoi antaa tilaa Ronille ja Hermionelle. Voi olla, että luen romaaneihin paljon oman elämäni vaiheita, mutta en näe mahdottomaksi sitä, että Harrylla olisi ollut kiinnostusta Hermioneen. Monet ihmiset luopuvat ihastuksistaan parhaan ystävän vuoksi, jos taustalla ei ole mitään tosi vahvaa tunnetta, vaan pelkästään pieni kiinnostus.

Ron ja Hermione puolestaan.... en väittäisi kaksikkoa huonoksi matchiksi. Kuten täällä on moneen kertaan sanottu, ei riitely ole merkki huonosta pariskunnasta. Riidaton pariskunta huolettaisi minua enemmän kuin riitelevä. Toimivat pariskunnat syntyvät siitä, että ne riidat osataan sopia. Ja mitä tulee siihen, että Ron on liian tyhmä Hermionelle: en ihan rehellisesti sanottuna usko, että Harrystakaan olisi ollut riittävästi älyllistä vastusta Hermionelle. Ron on selvästi enemmän tunnemaailman ihmisiä, ja kuten Rowling itsekin tuossa The Guardianin artikkelissa sanoo, Hermionen kaltaiset suorittajat saattavat tarvita vierelleen sellaisen ihmisen, joka lievittää pingottamista vitsillä tai hymyllä. Henkilökohtaisesti olen Ronin ja Hermionen kannalla siksi, että Ron on oma suosikkihahmoni (Ronilla on kirjasarjan ylivoimaisesti parhaat sitaatit) ja mielestäni ystävyyden pohjalle rakentuvat parhaat parisuhteet. En sano, ettei Harryn ja Hermionen suhde olisi voinut toimia, mutta näen paljon enemmän mahdollisuuksia Hermionen ja Ronin välillä.

Ja tietysti tässä on vielä se, että ihmiset eivät usein valitse itselleen parhaita vaihtoehtoja, vaikka näkisivät ne selvästi. Valinnoissa on taustalla paljon muutakin kuin järkeä, eikä niistä loogisimmistakaan pariskunnista aina tule toimivia. Joitain ihmisiä viehättävät erilaisuus ja haasteet, ja heille voi olla tylsää valita pari, joka täyttää kaikki ihannemiehen/-naisen kriteerit. Olen pelannut tällaisen tilanteen roolipelissä, ja silloinen pelitilanne ajoi hahmoni seurustelemaan ihan toisen tytön kanssa, kuin olisin itse pelaajana ajatellut. Oli kyllä jännittävää pelata peli, joka ei mennyt järjen ja suunnitelmien mukaan. En ole katunut valintaa, ja se on vahvistanut käsitystäni siitä, että huonolta matchilta näyttävä pariskuntakin voi toimia, jos sitä yrittää viedä läpi tosissaan. Vaikka kyse onkin nyt pelkästä pelistä. :P

Sitten tullaan ongelmaan nimeltään Harry ja Ginny. Harry ja Ginny ovat inhokkipariskuntani. Aika moni muukin täällä on päätynyt samaan inhokkipariskuntaan, ja yhdyn perusteluihin. Harryn ja Ginnyn suhde vaikuttaa tosi päälleliimatulta, keveältä ja tekaistulta. En tiedä, miksi Rowling ei uskaltanut jättää Harrya yksin. Olisiko ollut vakavaa, jos kirjasarjan päähenkilö olisi esitelty vaikkapa Ronin ja Hermionen muksun kummisetänä, jolla olisi kyllä vientiä, mutta joka ei ole löytänyt vielä sitä oikeaa? On tietysti hyvä nähdä, että Ginnyn kakkoskirjasta jatkuneet yritykset hurmata Harry palkitaan, mutta minusta Ginnyllä saisi silti olla enemmän sivutilaa ja pohjustusta, eli edes jotain särmää. Miksi Harry valitsi Ginnyn - ei kai vain siksi, että oli pakko saada joku, koska Ronista ja Hermionestakin oli tulossa pari?

Ja loppuun nostan suosikkiparitukseni Nevillen ja Lunan. Minulle kaikkein järkyttävintä oli se, ettei Nevillestä ja Lunasta tullut paria. Olisin niin lobannut niitä kahta, mutta kun ei, niin ei. On tyydyttävä siihen, että kirjailija päättää. :D
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen

Sitten tullaan ongelmaan nimeltään Harry ja Ginny. Harry ja Ginny ovat inhokkipariskuntani. Aika moni muukin täällä on päätynyt samaan inhokkipariskuntaan, ja yhdyn perusteluihin. Harryn ja Ginnyn suhde vaikuttaa tosi päälleliimatulta, keveältä ja tekaistulta. En tiedä, miksi Rowling ei uskaltanut jättää Harrya yksin. Olisiko ollut vakavaa, jos kirjasarjan päähenkilö olisi esitelty vaikkapa Ronin ja Hermionen muksun kummisetänä, jolla olisi kyllä vientiä, mutta joka ei ole löytänyt vielä sitä oikeaa? On tietysti hyvä nähdä, että Ginnyn kakkoskirjasta jatkuneet yritykset hurmata Harry palkitaan, mutta minusta Ginnyllä saisi silti olla enemmän sivutilaa ja pohjustusta, eli edes jotain särmää. Miksi Harry valitsi Ginnyn - ei kai vain siksi, että oli pakko saada joku, koska Ronista ja Hermionestakin oli tulossa pari?

Ja loppuun nostan suosikkiparitukseni Nevillen ja Lunan. Minulle kaikkein järkyttävintä oli se, ettei Nevillestä ja Lunasta tullut paria. Olisin niin lobannut niitä kahta, mutta kun ei, niin ei. On tyydyttävä siihen, että kirjailija päättää. :D

Oih mä en oli yksin tän ongelman kanssa! Siis Harry/Ginny (saako mennä jo oksentaan?)? Eka kysymys MISSÄ KOHTAA NE ALKO SEURUSTELEEN?? Mitä tapahtu?? Mä jotenkin jäin tästä junasta? Siis ensinnäkin mä PALVOIN James/Lily paritusta (siihen asti kun tutustuin Snilyyn♥, mut joo James/Lily on söpöä, vaikka mä tosiaan enemmän tosta Snilysta tykkään ni toi sentään on ihan söpö toisin KUIN....) ja joo okei Jamesin ja Lilyn mutkat niiden suhteessa on mulle suuri kysymysmerkki, mut joo palataan Harryyn ja Ginnyyn..
(MÄ VIHAAN LÄPPÄRIÄ!!! MUN LÄHES KAIKKI TEKSTI MAALAUTU JA LÄHTI VEX!! **********)

Nii siis Harry/Ginny (meinasin jo kirjottaa Draco. :D Eikun, miten niin vahva mielipide tästä? ;D) oikeasti HYI **TU (niinkun mä kiroilen eli sanot vain sanan lopputavun, mä en meinaan kiroile oikeassa elämäsä... "oikeilla" kirosanoilla, oonko ihan kaks kertaa elämässäni sanonut sanan P*ru ja kerran V*TTUTTAA... sillon teki sitä meinaan "lievästi" ;D mut joo palataan aiheeseen). Nii MISS VAIHEESSA NOI ALKO SEURUSTELEEN??? MISSÄ VAIHEESSA HARRY IHASTU GINNYYN?? (putosinko kelkasta? Mä en meinaan nähnyt näitä kohtauksia?? :O) Ginny vehtas vuoroon Deanin kanssa ja sit flirttaili Harrylle... mun silmissä sellasia muijia kutsutaan joko sanalla BITCH tai Horo.... ja Ginny on niitä molempia.. ;D Ja anteeks nyt vaan mut mua niiiin häirittee tämä James/Lily -> Harry/Ginny kuvio... onko jotenkin niin TUN surkea kopio?? :O Okei esimerkkejä,

*Lily - Ginny (englanninkielessä lausutaan AIKA samantyylisesti!!)
*Lilyllä punaiset hiukset kuten Ginnylla... (okei ollaan briteissä, mut joo eipä sielä paljon kauheesti muita punapäitä näkynyt!!)
*Lily koulun älykkö - Ginnya kuvattiin ehkä Weasleyden viisaimmaksi (siis ainakin itse sain sellasen kuvan, ja toi on epäloogista. Yleensä se menee niin et vanhin tai keskimmäinen ON viisaampi kuin nuoremmat... nimimerkillä kokemusta on, olen perheeni nuorin ja mun veljet veteli kokeista helposti 8-10 mä sain työllä ja tuskalla 6-8 numeroiksi! Lähinnä seiskaa ja kasia, mut oli mul muutamista kursseista 6... vieläkö perusteluja?? Ja tiedän monen muunkin kohdalla tän todeksi!)  lapseksi...
* Anteeks nyt vaan mut Ginny oli niin sivuhahmo että mun mielestä ei olisi ansainnut tulla päähahmoksi, liian mielenkiinnoton persoona (toisin kuin Luna tai.... *SISÄINEN H/D FANI HILJAA!!*)
* Oishan Harry voinut mennä jonkun ihan randomin kanssa yhteen niinkuin Dracokin laitettiin!! Tänkään takia mä en hyväksy Harry/Ginnya. Miks Dracolle laitettiin pariksi sellainen tyttö mistä ei ikimaailmassa ollu mitään mainintaa ENNEN seiskaa?? Eikä sit esim Pansya? Sitkin mä olisin jotenkin voinut sulattaa ton H/G kuvion jos Draco ja Pansy olis menny yhteen!!
*Joo rohkelikkojen ympärillä koko Potterit pyöri, mut oikeesti ketä Ginnyn luokalla oli?? Kai sieläkin olis ollu joku joka olis paremmin sopinut Harrylle, kuin neiti BITCH!

Mä olen sitä mieltä et joo Luna ja Neville oli kyllä täydellinen pari, et miksi ne ei mennyt yhteen? Mut ennemmin Harryllekin Luna kuin Ginny. Mä nyt oon tosi paha H/D -fani joten mun canonissa Harry ja Draco menis lopulta yhteen (ja jos nyt ihan tottapuhutaan niin mä veikkaan et jos jompikumpi noista hahmoista olis alunperin kirjoitettu tytöksi ni ne olisi menneet yhteen) Nii no Dumbbis oli homo (mitä luultavimmin siis) ... ja niinku ihan oikeesti jos ruvetaan miettiin Harryn sukupolvea ni ihan hyvin siellä nimenomaan olis voinut olla niitä homoseksuaaleja vähän enemmänkin. Niin vahvoja viittauksia homoseksuaalisuuteenkin Pottereissa oli monen hahmon kohdalla, et ei se nyt mikään ihme ole kun joku Remus/Sirius (jota en itse shippaa) on noussut niin suureen suosioon tai ne Siriuksen katseet Harryyn ja ne haikailevat äänensävyt Jamesista kuulosti mun korvaan HYVIN epäilyttäviltä (ja vielä kun sekin otetaan esille et James ja Sirius oli koulun kuumimmat kundit...) ni aika erikoista että Siriuksella ei ollut ketään....?? :O Tai Remuksella ennen Doraa?? :O Nii.. tässä on sitten näitä porsaanreikiä jotka on helppo täyttää. ;D

Ja vielä tohon H/D kuvioon palatakseni ehkä Harry vihasi Dracoa... mut mä en oo ikinä ajatellut et Draco VIHAIS Harrya, pikemminkin se on ollut alusta saakka kateellinen sille ja oikeesti ihastunutkin... ei kai sekään mikään sulamahdottomuus olisi? :)

Ja sit vielä se et mä olisin jossakin muodossa voinut hyväksyä ton Harry/Ginny suhteen JOS Draco olis paritettu vastaavasti Pansylle. Eli oli ihan OK parittaa Dracolle joku hahmo josta varmaan ei koko kirjasarjan aikana ollut yhtäkään mainintaa/näytetty kertaakaan missään elokuvassa, mut silti Harrylle paritettiin Ginny vai eikö vuotta alemmissa rohkelikoissa ollut muita tyttöjä kuin Ginny?? Tai siis nii... mikä tässä mättää?? ;D

Ron ja Hermione on aika mielenkiintoinen pari, mä voin kuvitella minkälaisia riitoja ne kahdestaan saa aikaiseksi ;D , mut nii se oli mulle alusta asti selvää ja nii siis se on mulle ollut aika neutraali pari, joten se oli sellanen, vähän "ennalta-arvattava" pikemminkin Row olis vetänyt maton MUN jalkojeni alta jos se olis parittanut Hermionen Harrylle, ja muuten jos se olis mennyt noin ni olisko Ron ja Ginny mennyt yhteen *kuolen nauruun* ;D, siis nii, kenelle Ron olis paritettu... olihan se selvää et Ron oli aika pienestä asti ihastunut Hermioneen. Kuten jo sanoin toi kakkosen "halikohtaus" sitten kutosleffan/-kirjan kohtaus, jossa Ron juo sen Dumbbikselle tarkotetun myrkyn..

"He.. he.. Hermione"

ja nii Lavender lähti itkien pois... nii siis, missä kohtaa joku päätteli että Harry ja Hermione menis yhteen?? :D
Jos Row olis parittanut Harryn Dracolle ni... ;D En olis pistänyt pahaksi ;P. Ei mut siis tosissaan... kuinka monta kertaa Harry pelasti Dracon (ja toisinpäin)... nii siis vihamiehiä? vai jotain ihan muuta? (Are you friends or foe?) ;D Nii... jos ne vihais toisiaan niin paljon ni miksi ne olis kokoajan pelastamassa toisiaan?

Sori romaanista ;D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2016, 10:09:27 kirjoittanut Pipe »
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Luna Lovegood

• Vuotislainen
  • kummajainen
  • Pottermore: Luna Lovekiva
  • Tupa: Korpinkynsi
Mun mielestä Harry ja Hermione ei olis sopineet yhteen. EI ollenkaan. Niiden elämä olis aika tylsää. Ron ja Hermione sopii ihan hyvin yhteen, kuten Arthur ja Mollykin. Hermione tosin on niin viisas, että Ron vois olla fiksumpi. Joka tapauksessa kun Ron ja Hermione on yhdessä niin alkuperäinen kolmikko ei hajoa niin kauas. Tai siis jos niillä kaikilla olis omat perheet niin tuskin olisivat niin paljoa enään tekemisissä.
Suurin aarre on ymmärrys rajaton.

Poissa Rowena

• Vuotislainen
  • Suurin aarre on olla oma itsensä!
  • Tupa: Korpinkynsi
Itse kun joskus kuulin että Rowlingin mielestä Harry ja Hermione sopisivat yhteen paremmin kuin Ron ja Hermione, olin täysin samaa mieltä! Itsekkin kirjoja lukieaasni mietin, että harmi etteivät Harry ja Hermione menneet yhteen, koska kyllähän ne halailee ykkösessä ja kaikkea.. :P
''Makeisilla ystäviä saa!''
-Scorpius Malfoy, Harry Potter ja kirottu lapsi

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Pottermore: WildWave21968
  • Tupa: Puuskupuh
Omasta mielestäni en yllättynyt yhtään, että Hermione ja Ron päätyivät yhteen. Ne jotenkin vain sopivat yhteen ja odotin sitä jotenkin jo ensimmäisen kerran, kun isä luki kirjoja ja lopulta luin kaksi vikaa kirjaa itse ennen kuin isä luki vielä ääneen (että veljeni varmasti kuulisi kirjat edes, kun ei lue oikein).

Harry ja Hermione - itse järkytyin lievästi, että Rowling on tämän kannalla enemmän. Itse olen aina nähnyt heidät kuin sisaruksina.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jenaminya)