Kirjoittaja Aihe: Rowling: Harry ja Hermione sopisivat paremmin yhteen kuin Ron ja Hermione  (Luettu 8017 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kajsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1391309637109
http://www.theguardian.com/books/2014/feb/10/jk-rowling-harry-potter-heresy-ron-hermione

Millaisia mielipiteitä tämä herättää teissä? Muuttaako tämä paljastus käsitystänne Ronin ja Hermionen suhteesta kirjojen tapahtumien jälkeen?

---------

Itse olen ollut aina sitä mieltä, että minusta Ronin ja Hermionen avioliitto ei kestäisi loppuelämää. He riitelevät usein kirjoissa, ja myös ollessaan väleissä nalkuttavat toisilleen. Omassa päässäni ajattelen asiat niin, että Ronin tunnevammaisuus ja Hermionen nalkutus nousisivat heidän avio-onnensa esteeksi ja he päätyisivät avioeroon jossain vaiheessa. En silti itse automaattisesti parittaisi Harryä ja Hermionea keskenään, koska he kuitenkin ovat olleet ystäviä lapsesta saakka ja ajatus siitä, että he alkaisivat seurustella, on vähän outo.
"I do not care what comes after; I have seen the dragons on the wind of morning."
— Ursula K. Le Guin (Kaukaisin ranta)

Poissa Katharina

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Silloin, kun asiasta uutisoitiin en ollut suoranaisesti yllättynyt - yllättynyt ehkä siksi, että asia otettiin esille. Mutta kun artikkelit jatkuivat toista viikkoa niin koko aihe alkoi lähinnä ärsyttää. Rowling sanoi, että otettuaan etäisyyttä sarjasta hän ymmärsi sen, että onko Ron ja Hermione välttämättä sittenkään toisilleen sopivat. Minua loppuratkaisu ei ole koskaan häirinnyt. Mutta ei minua olisi häirinnyt loppuratkaisu, jossa Hermione ja Ron eivät olisi naimisissa. Minulle tärkeintä oli, että kolmikon välit säilyisivät yhä ennallaan. Mielessäni Hermione ja Ron elävät tavallista perhe-elämää, johon kuuluu riitoja silloin tällöin. He ovat tietenkin täysin toistensa vastakohtia ja kirjoissa he ottavat paljon yhteen ja siinä suhteessa Harry ja Hermione saattaisivat sopia paremmin yhteen, sillä he ovat enemmän samankaltaisia. Vaikka joskus nuorempana mielellään olisin halunnut nähdä heidät yhdessä, se olisi ollut hullunkurinen loppuratkaisu ajatellen koko kirjasarjaa. Kirjoista välittyy niin vahvasti Harryn ja Hermionen sisaruksellinen suhde. Viimeisessä kirjassa Harry vielä painottaa, että hän rakastaa Hermionea niin kuin siskoa rakastetaan. "End of story, goodbye, the end!"
"I don't want other people to decide who I am. I want to decide that for myself." -Emma Watson

Poissa catbug

• Entinen Blizzard
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
En oikeastaan ole yhtään yllättynyt. Mielestäni Rowlingin kirjoissaan esittelemät parisuhteet ovat kaikki kaukana "ideaalista". En tarkoita sitä, että hahmoilla olisi kaikilla huonot parisuhteet, päinvastoin: jopa Narcissa ja Luciuskin vaikuttavat tyytyväisiltä. Kaikissa Pottereiden parisuhteissa korostuu kuitenkin tietynlainen "epäharmonisuus": Tylypahkan rakastetuin oppilas Lily nai koulukiusaaja-Jamesin, Weasleylla ja Dursleylla on omat konfliktinsa (esim. Arthurin kunnianhimottomuus + Mollyn yli-innostus aina kun joku pojista saavuttaa jotain merkittävää). Syystä tai toisesta nämä hahmot ovat kuitenkin löytäneet toisensa ja pysyneet yhdessä. Äärimmäisenä esimerkkinä tästä epätasaisuudesta voi pitää Voldemortin vanhempia, joiden suhde on mahdollinen ainoastaan taikajuoman avulla.

Harryn ja Hermionen päätyminen yhteen olisi vain tylsää, sillä he ovat hahmoina niin samankaltaisia. Tietyllä lailla se olisi myös epäuskottavaa, he ovat liian täydellisiä toisilleen verrattuna muihin hahmoihin. Vähän sama vaivaa mielestäni nyt Harryn ja Ginnyn suhdetta, sillä Ginnyn hahmoa ei mielestäni syvennetty tarpeeksi. Toisaalta minäkin pienempänä olisin halunnut Harryn ja Hermionen päätyvän yhteen.

Hermionen ja Ronin suhde ei varmastikaan ole ongelmaton, mutta minun mielestäni he ovat hitsautuneet yhteen peruuttamattomasti yhteisten kokemustensa ansiosta.

No parties - unless Umbridge is invited!
- The Very Potter Sequel

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: RiverSilver16420
Minä ekaksi hämmennyin kun näin tälläisen uutisen. Minun mielestäni Harry ja Hermione ei sopisi yhteen. Niin olihan Ronilla ja Hermionella paljon kinaa, mutta hmm... En osaa edes selittää. Pienempänä ajattelin, että Hermione ja Harry joutuisivat yhteen, mutta tuo ajatus katosi nopeasti. Vaikka Ronilla ja Hermionella oli paljon kinaamisia, he kuitenkin löysivät rakkauden toisistaan. Minun mielestä he unohtivat heidän kinansa KV:ssä. Heillä luultavasti on näitä normi avioliitto riitoja niinkuin monilla yleensä on. Mutta vaikka useammillakin on näitä ongelmia luulen, että he unohtavat ne (niinkuin monissa sopivissa liitoissa). No tämä on minun mielipiteeni.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2014, 12:31:02 kirjoittanut Lumottu Kirja »

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
  • Tupa: Puuskupuh
Heillä luultavasti on näitä normi avioliitto riitoja niinkuin monilla yleensä on. Mutta vaikka useammillakin on näitä ongelmia luulen, että he unohtavat ne (niinkuin monissa sopivissa liitoissa). No tämä on minun mielipiteeni.

Ihan näin. Itsessäni tuo kyseinen uutinen sai aikaan lähinnä kulmankohotuksen tyyliin: O...kei. Mutta omaan ajatukseeni Ronista ja Hermionsta parina se ei vaikuttanut mitenkään. Ron ja Hermione ova minusta niin sopivat toisilleen kuin vain olla ja voi. Riitoja tulee ja menee ja ne voidaan sopia. Ja minusta Ronia ja Hermionea ovat hitsanneet yhteen juuri nuo kaikki yhdessä koetut asiat niin hyvin, etten näe mitään syytä etteikö heidän suhteensa voisi toimia ja kestää koko loppuelämän. Tuo Rowliningin kommentti Harrysta ja Hermionesta oli mielestäni lähinnä sellainen että no turha sitä enää on itkeä kun piimä on jo lattialla. Rowling kirjoitti niin kuin kirjoitti ja sellaisena me lukijat saimme tarinan lukea. Vähän niin kuin joku ,muistaakseni kirjoittikin jossain toisessa topicissa että asia nyt on näin ja Rowlingin on vähän hankala lähteä tekemään muutoksia kirjoihin jotka ovat levinneet satoinatuhansina, ellei jopa miljoonina kopioina ympäri maailmaa ja vielä vaikka kuinka monella eri kielellä ja hän tuksin lähtee leikkelemään epilogeja pois jokaisesta seiska kirjasta joka maailmalla on. Itse olen niin tyytyväinen siihen mitä sain kirjoissa lukenut että tuollaiset jälkikäteen tehndyt kommentit tyyliin "Jos kirjoittaisin nyt kirjoittaisin toisin" eivät vaikuta siihen suuntaan tai toiseen.
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa Mäkimeerami

• Vuotislainen
  • Pottermore: BloodLumos24876
En itseasiassa niinkään ihmetellyt Rowlingin ajatuksia. Ron ja Hermione ovat suunnilleen koko kirjasarjan kinastelleet ja olleet eri mieltä, mutta loppujenlopuksi päätyivät yhteen. Onhan Ron ja Hermione pitäneet toisistaan enemmän viimeistään PV:ssä, voisi olla, että he olisivat päätyneet yhteen jo kyseisessä kirjassa, ellei Lavender olisi tullut tielle...Omasta mielestäni Ron ja Hermione sopivat yhteen, luulenpa, että lopputaistelun jälkeen Ron ryhtyi mukavaksi mieheksi Hermionelle ja lopetti kinastelun. Sitäpaitsi, kenen kanssa Ron olisi sitten ollut? Tottakai Lavender, mutta eihän Ron hanestä paljoakaan pitänyt.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist...

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
Sitäpaitsi, kenen kanssa Ron olisi sitten ollut? Tottakai Lavender, mutta eihän Ron hanestä paljoakaan pitänyt.

Täähän on tosiaan yksi näkökulma, että mites sitten Ron? Vaikka minä luulen, että olisi varmasti ollut naisia, jotka olisivat mielellään ottaneet puolisokseen velhosodan sankarin ja kenties olisi hyväksi velhojen maailmankaikkeudelle, mikäli kaikki eivät aina pariutuisi luokkatovereidensa kanssa... että ei Ron varmastikaan yksin olisi jäänyt. :)

En ole varma, olisiko Harry ollut kovin paljon kummoisempi valinta Hermionelle kuin Ron, mutta nimenomaan Hermionea ajatellen Granger-Weasley ei vaikuta toimivalta. Riitely sinne tai tänne (niin kuin Lumottu Kirja ihanasti viittasi, useimmat ongelmat unohdetaan) mutta Hermionen ja Ronin dynamiikka on aika yksipuolista ja tekisi mieli sanoa, että ehkä Hermione olisi saanut paremmankin. Vaikka maailman kuuluisimman huispaajan. :D

Mutta eivät Ron ja Hermione täysin vastakkaisia olleet, arvostivathan he osittain samoja asioita jne. Silti aika epätasapainoiselta (ei mielenterveydellisesti :D) kaksikolta vaikuttaa, sen huomasi jo epilogissa, kun Ron huokaili että onneksi heidän lapsensa oli perinyt äitinsä aivot & että Ronin suurin saavutus oli läpäistä huijaamalla jästien autokoulu.
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Khallayne

• Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedQueen25
  • Tupa: Luihuinen
Mun mielestä on ihan itsestäänselvää, että Ron ja Hermione ei todellakaan sovi yhteen. Ainoastaan sitä ihmettelen, että minkä ihmeen takia Hermionen olisi tällöin mentävä Harryn kanssa yhteen. Onhan niitä muitakin ihmisiä maailmassa. Itse kuvittelen vaan, että epilogia ei ole olemassa ja että Hermione tapaa vaikkapa ministeriössä työskennellessään jonkun mukavan velhon tai noidan, jonka älyllinen kapasiteetti ja luonne sopii Hermionelle paremmin.

Tosielämässä on kyllä pariskuntia, jotka on tunteneet toisensa nuoresta asti ja sitten menneet naimisiin, mutta ei kuitenkaan niin paljon. Suurin osa ihmisistä päätyy yhteen jonkun aikuisena tapaamansa ihmisen kanssa ja omituisinta epilogissa ja muissa Rowlingin antamissa lisätiedoissa on, että lähes kaikki nai jonkun lapsuudentuttunsa.
(Avatarini on Sniven tekemä. Kiitos ja kumarrus!)

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
Itse kirjoja lukiessani olin jo Azkabanin vangin kohdalla varma, että Ron ja Hermione tulevat jossakin vaiheessa olemaan yhdessä. Tämän takia ihmettelinkin, kuinka suuri hihkunta ja haloo siitä nousi viimeisen kirjan aikaan, kun näin vihdoin tapahtui. Tämä paritus oli minulle itsestäänselvä, mutta ei paras mahdollinen. Jotenkin tuntuu että olisi ollut parempi että pääkolmikosta jokainen olisi nainut jonkun ulkopuolisen. Näin he olisivat yhdessä parhaat ystävykset, eikä mikään parisuhderiita sitä voisi muuttaa - entäs nyt, kun Ron ja Hermione ovat pari? He eivät ole toistensa seurassa niinkuin ennen olivat, ja Harry on vain kolmas pyörä. Se olisi aina Rormione ja Harry. Mutta ei todellakaan Harry ja Hermione sovi yhteen. Ei heidän välillään ole kipinää, ja olen aina ajatellut heitä siskona ja veljenä! Sehän olisi melkein insestiä, haha. :D

Ja miksi ylipäätään kaikkien piti löytää itselleen puoliso? Olisi ollut kutkuttavaa, jos Hermione, josta loppukirjoissa muotoutui viehättävä noita ja jolla vientiä jonkin verran oli, olisi loppujen lopuksi päätynyt yksineläjäksi. Omistautunut kirjoille. En tiedä, jotain tämän suuntaista olisin odottanut!
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Itse kirjoja lukiessani olin jo Azkabanin vangin kohdalla varma, että Ron ja Hermione tulevat jossakin vaiheessa olemaan yhdessä.

Osaatko selittää mikä tai mitkä kohdat kirjassa antoi sulle viitettä tästä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun ainakin itselle jonkinlainen hatara valaistuminen tapahtui vasta Liekehtivässä pikarissa :) Toisaalta minä ekoja kertoja kirjoja lukiessani tahdoin epätoivoisesti pitää kirjat romance-free enkä halunnut että mikään tulisi epätasapainottamaan kolmikon välejä. Joten olen saattanut sulkea silmäni kaikelta mahdollisesta vihjailulta mitä on voitu esittää Hermionesta ja Ronista :D

Joo, Harry ja Hermione, eww. Ne on niin selvästi vaan hyviä kavereita ja romanttinen suhde heidän välillään tuntuu täysin väärältä. Toisaalta en kyllä liputtanut Harryn ja Ginnynkään puolesta, mutta ehkä se vaan oli mulla koko ajan se, etten halunnut mitään romanttisia sivujuonia viemään huomiota kirjojen muista juonenkäänteistä tai häiritsemään kolmikon ystävyyttä. (No täytyy myöntää että ei ne kaikki suhdekiemurat enää nykyään ole haitannut, lähinnä silloin kun ne olivat vielä ns. tuoreita :D)

Ja miksi ylipäätään kaikkien piti löytää itselleen puoliso? Olisi ollut kutkuttavaa, jos Hermione, josta loppukirjoissa muotoutui viehättävä noita ja jolla vientiä jonkin verran oli, olisi loppujen lopuksi päätynyt yksineläjäksi. Omistautunut kirjoille. En tiedä, jotain tämän suuntaista olisin odottanut!

Mielenkiintoinen ajatus! :P Mutta toisaalta itse taas olen kuitenkin kaikista Potter-pareista tykännyt juuri Ron/Hermionesta (vaikka aluksi vastustinkin koska pidin kolmikon ystävyyttä maailman pyhimpänä asiana) kaikkein eniten, joten ehkä ei kuitenkaan..
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen

Osaatko selittää mikä tai mitkä kohdat kirjassa antoi sulle viitettä tästä?

En ole nyt pitkään aikaan kirjaa lukenut, niin en muista ihan tarkalleen :D luultavasti yksi syy oli ainakin se Hermionen ja Ronin piikittely toisilleen, ja isompia riitojahan heillä oli Koukkujalan takia. Joku kuudes aisti heräsi tässä kohtaa. Ja leffassahan oli viitteitä tähän suuntaan myös, että varmaan sieltäkin yhdistelin sitten asioita kirjoihin. Yleensäkin arvaan aika helposti vaikka jonkun leffan kohdalla että ketkä nyt rakastuu ja millainen loppu elokuvalla on. :)

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen

Osaatko selittää mikä tai mitkä kohdat kirjassa antoi sulle viitettä tästä?

En ole nyt pitkään aikaan kirjaa lukenut, niin en muista ihan tarkalleen :D luultavasti yksi syy oli ainakin se Hermionen ja Ronin piikittely toisilleen, ja isompia riitojahan heillä oli Koukkujalan takia. Joku kuudes aisti heräsi tässä kohtaa. Ja leffassahan oli viitteitä tähän suuntaan myös, että varmaan sieltäkin yhdistelin sitten asioita kirjoihin. Yleensäkin arvaan aika helposti vaikka jonkun leffan kohdalla että ketkä nyt rakastuu ja millainen loppu elokuvalla on. :)

No joo, totta - vaikka minusta aina se sanonta rakkaudesta se hevonenkin potkii on ollut typerä :D Mutta toisaalta Azkabanissa tyypit on vielä murkkuiässä eikä tunteita osata käsitellä, näin ainakin otaksuisin :P
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
No joo, totta - vaikka minusta aina se sanonta rakkaudesta se hevonenkin potkii on ollut typerä :D Mutta toisaalta Azkabanissa tyypit on vielä murkkuiässä eikä tunteita osata käsitellä, näin ainakin otaksuisin :P

Ja en siis tosiaan tiedä oliko AV:ssä oikeasti merkkejä tästä suhteesta, mutta minulle vain heräsi jo silloin sellainen tunne :D muutenkin jos on päähenkilökolmikko jossa on yksi tyttö niin on melkein itsestään selvää että jotkut heistä pariutuu keskenään.. Ja Harry/Hermione -paritus on minulle aina ollut iso nounou!

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
Mä en oikeen osaa ajatella Harrya ja Hermionea parina, en tiiä miksi ne vaan jotenkin on sellasia ihmisiä että romanttiset tunteet niitten välillä tuntuu oudoilta.

Mustakin oli jossain vaiheessa aivan selvää että Ron ja Hermione päätyy yhteen. Nyt en osaa sanoa että missä vaiheessa aloin aavistella, mutta  kutoskirjassa annettiin selkeesti ymmärtää että niillä oli jotain kiinnostusta toisiaan kohtaan.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
Täällä ollaan niin samoilla linjoilla, Harry ja Hermione olisivat olleet paljon parempi pari. :) Ronille olisi varmasti löytynyt samalta vuosikurssilta oleva hieman hölmö nuori nainen, joka sitten olisi sopinut hänelle paremmin. H&H olivat muutenkin sarjan aikana läheisemmät ja heille olisi ollut luonnollinen kehitys päätyä yhteen. Ron nyt jotenkin tuli ihan puskista ja väkisin vedettynä Hermionen pariksi. Harrykin otti sitten ensimmäisen häneen ihastuneen (no, ei nyt ihan) eli Ginnyn. No, me tiedämme vain mitä tapahtui 19v jälkeen. :')
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
En ikinä voinu kuvitella Harrya ja Hermionea yhteen enkä edelleenkää vois. Eikä Rowling oikeasti kadu pareja jotka kirjaan päätyivät, vaikka uutinen niin väittikin. Noi aina paisuttelee. Se vaan sano että H&H olis ollu yks vaihtoehto, mutta jossain sano että ei kadu mitä teki. Joten that's it
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
Tosielämässä on kyllä pariskuntia, jotka on tunteneet toisensa nuoresta asti ja sitten menneet naimisiin, mutta ei kuitenkaan niin paljon. Suurin osa ihmisistä päätyy yhteen jonkun aikuisena tapaamansa ihmisen kanssa ja omituisinta epilogissa ja muissa Rowlingin antamissa lisätiedoissa on, että lähes kaikki nai jonkun lapsuudentuttunsa.

Aloin pohtimaan tätä ja tulin siihen johtopäätökseen, että päätös lapsuudentuttujen pariutumisesta on ollut "juonellinen" päätös. Tai siis, kyllähän se koskettaa lukijaa enemmän kun kaksi jo ensimmäisistä kirjoista tuttua henkilöä löytävät toisensa kuin se, että tutulle henkilölle vetäistään täysin random pari - esimerkiksi Malfoyn ja Pansy Parkinsonin liitto (hyi, yäh, ei!) olisi voinut herättää enemmän tunteita - niin positiivisia kuin negatiivisiakin - lukijassa kuin se, että Malfoy löysi vaimon joka ei ole kirjoista tuttu.

Tietenkin sekin olisi ollut järkevää, että päähenkilöt olisivat alkaneet seurustella jonkun sellaisen henkilön kanssa, joka on hypännyt kelkkaan vasta myöhemmin mutta tullut silti tutuksi. Esimerkiksi Luna, tai Cho (vaikka Cho on sen verta itkupilli että onneksi ei). Näin loppu ei olisi välttämättä ollut niin klisee.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
Jännää on, että Row halusi saada pisteen _kaikille_ niille hahmoille, joita ei kirjoissaan lahdannut. Eli ei jää epäselvää siitä, kuka on kenenkin kanssa ja kenellä on kenenkin kanssa muksu tai useampi. Niin perushuttua. Harry/Hermione paritus olisi ollut niin ällönmakea ja ennalta-arvattava, etten olisi ehkä kestänyt sitä. [Okei, Ron/Hermy oli myös melko... arvattava.]

Mutta en tosiaan usko että Hermione olisi sopinut paremmin Harryn kanssa kuin Ronin. Tai siis, vastakohdat täydentävät toisiaan ja niin edelleen...

Toisaalta sisäoppilaitoksessa kasvaneina en usko, että Tylypahkalaisilla on paljon muita kontakteja kuin omat koulukaverinsa. Myöskin jos tahtoo puolisokseen jonkun, joka tietää taikamaailmasta jo valmiiksi eikä ylläty sitten ikävästi, niin koulukaverin kanssa hynttyiden yhteen lyöminen on vain luonnollista.

Mietin muuten että jos jästi ja velho menevät naimisiin ja eroavat, niin silloinhan jästi juoksentelee vapaana kertomassa kaikille kuinka edellinen vaimo/mies oli noita/velho? Tai jotain.
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Hupi

• Vuotislainen
Ehkä sillä ei ole kauheasti väliä, jos muutama jästi kertoisikin entisen kumppanin olleen velho/noita. Korkeintaan saisi vain itselleen paikan mielisairaalaan, koska kukapa tuommoista uskoisi :D

Nyt kun Larten mainitsi asiasta, niin Hermionesta olisi hyvinkin voinut tulla yksineläjä. Ehkäpä jonkunlainen opettaja Tylypahkaan? :D Tai muuten vain semmoinen tieteellinen tyyppi, jonka ainut seura on iso kirja läjä.

Poissa Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
Mietin muuten että jos jästi ja velho menevät naimisiin ja eroavat, niin silloinhan jästi juoksentelee vapaana kertomassa kaikille kuinka edellinen vaimo/mies oli noita/velho? Tai jotain.

Unhoituttajat ovat olemassa. Vähän muokataan muistia, jos jästipuoliso oikeasti alkaa kertoilemaan tuollaisia asioita.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
Mielestäni syy miksi Ron ja Hermione sopivat paremmin yhteen on se että alusta pitäen heidän suhteensa on ollut sellaista slap slap kiss-tyylistä. Riitelevät jo valmiiksi kuin vanha aviopari. Mitään kovin vakavia riitoja en muista koskaan olleen Harryn tai Hermionen välillä jollei lasketa tämän kateutta Harryn kehittyneitä taikajuomantekotaitoja vastaan pp:ssä. Mutta se oli melko pikku juttu.

Itse olen sitä mieltä että Rowling taisi paljon paremmin Harryn ja Chon välisen seurustelun kuin Harryn ja Ginnyn. Puoliverisen prinssin (ja kuoleman varjelustenkin) ylivoimaisesti heikoimmin kirjoitetut kohdat ovat mielestäni Harryn ja Ginnyn suhde. Voi tietysti olla syyhyn liittyvää se etten pahemmin pidä sen enempää Ginnystä kuin Harrystakaan (vaikka Ginny on ylivoimaisesti inhottavampi hahmo jos pitää päättää). Harry sentään on välillä jopa minusta pidettävä kuten voin sanoa rehellisesti että hänen ns. "kömpelyytensä" Chon lähettyvillä jotenkin tuntui paljon luonnollisemmalta kuin Ginnyn kanssa oleva ns. "täydellinen" suhde.

Ja come on, kuinka moni teini-iän seurustelusuhde muka johtaa siihen että 19 vuoden jälkeenkin ollaan yhä yhdessä? Hieman liian idyllistä, jopa viktoriaanista minusta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2014, 20:32:22 kirjoittanut castlevania »
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Réwier

• Tähtisilmä
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: HazelIce27503
Minä myös kuulun niihin, jotka ajattelivat melkeinpä alusta lähtien Ronin ja Hermionen päätyvän yhteen. Jotenkin se iänikuinen riitely ja piikittely ei vaan ole kovin kaukana mun ajatusmaailmassa kaukana ihastumisesta ja rakastumisesta. Onhan siinä jotain välittämistä ym. tunteita koettava, että jaksaa riidellä saman ihmisen kanssa vuodesta toiseen. Harry ja Hermione olisi ollut ehkä liian "täydellinen" pari, toinen huippuälykäs, kirjaviisas ja toinen sitten taas toisella tavalla älykäs ja käytännöllinen. Toisaalta en myöskään pitänyt siitä Harry ja Ginny -asetelmasta jostain syystä. Ei siihen mitään erikoista syytä ollut, mä en vaan tykännyt siitä parista. :D Olisi ollut parempi, jos Harry olisi jatkanut elämäänsä jonkinlaisena traagisena sankarina tai sitten löytänyt jonkun muun tytön, vaikkapa isänsä tapaan jästisyntyisen... ;)

Täällä aiemmin puhuttiin Ronin ja Hermionen kohdalla siitä kokemusten tuomasta yhteenhitsautumisesta ja oon siinä samaa mieltä. Lisäksi oon aina ajatellut, että kun niin moni kolmikon koulutovereistakin päätyi yhteen, niin ehkä heilläkin on ollut tällaisia yhteenhitsautumisen kokemuksia ja varsinkin Harryn ja kumppaneiden 7. kouluvuotena kaikkien tapahtumien aikana. Siihen asiaan, että kuinka moni liitto kestää vielä 19 vuoden jälkeenkin voi löytyä selitys tästä samasta asiasta. Yksinkertaisesti vain taistelu Voldea ja kuolonsyöjiä vastaan teki Tylypahkan teini-ikäisistä pareja, jotka hakivat turvaa toisistaan -> se jatkuu monen vuoden päästäkin. Näin mä sen mun päässäni ajattelen :D
"Sheldon ymmärtää futista?!"
"Niinpä näkyy."
"Huispaus ei hämmästytä, mutta futis!"

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
On kyllä TOSI hyvä, ettei Row mennyt Harryä ja Hermionea naittamaan keskenään!

Mun mielestä Ron ja Hermioneki oli todella typerä idea. Kun LP:ssä ekaa kertaa vihjattiin, että noista vois tulla pari, olin heti tosi ärsyyntynyt ajatuksesta ja toivoin typerän vaiheen menevän ohi. Dream Teamin jäseniä ei olis koskaan, ikinä, saanu mennä naittaan keskenään, niitten ois kaikkien vaan pitäny pysyä ystävinä.
Vaikka R ja H sopiikin yhteen tosi hyvin, se ei nyt auta. Mua ärsyttää, kun fantasiakirjallisuuden tärkeimmät hahmot paritetaan keskenään, musta tuntuu että niin tehään suurin piirtein aina.

Mut koska Harry oli se varsinainen päähenkilö, ja Hermione taas puolestaan tärkein naishahmo, mua ois ärsyttäny vielä paljon paljon enemmän, jos NE ois menty naittamaan. Ron/Hermione oli kamala ajatus, mutta loppujen lopuksi kuitenkin pienempi paha kuin Harry/Hermione.

Kun taas Harry/Ginny -paritus mua ei oo ikinä niin hirveän paljon ärsyttäny : )
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Pottermore: SilverSand14724
Itse kuvittelen vaan, että epilogia ei ole olemassa ja että Hermione tapaa vaikkapa ministeriössä työskennellessään jonkun mukavan velhon tai noidan, jonka älyllinen kapasiteetti ja luonne sopii Hermionelle paremmin.
Olen niin samaa mieltä. Hermione on koko kouluajan ollut niin investoitunut oppimiseen ja maailman muuttamiseen, että osaisin hyvin kuvitella Hermionen ennemmin omistautuvan uralleen ja suhde sitten tapahtuu jos on tapahtuakseen.

Aloin pohtimaan tätä ja tulin siihen johtopäätökseen, että päätös lapsuudentuttujen pariutumisesta on ollut "juonellinen" päätös. Tai siis, kyllähän se koskettaa lukijaa enemmän kun kaksi jo ensimmäisistä kirjoista tuttua henkilöä löytävät toisensa kuin se, että tutulle henkilölle vetäistään täysin random pari -
Tältä minustakin noin periaatteessa tuntuu. Kyseessä oli laiska juonellinen päätös. Minua koko epilogi hieraisi vastakarvaan eniten ehkä siksi, että se tuntui jotenkin... väärän sävyiseltä? Tarkoitan sitä, että pimeiden, monimutkaisten ja melko aikuisten viimeisten kirjojen jälkeen hypättiin takaisin ensimmäisen kirjan lastenfantasia/satukirjojen loppuratkaisuun, jossa prinssi saa prinsessan ja hankkii tämän kanssa n. 2,5 lasta. Jäin jotenkin kaipaamaan edes jotain PTSD:n täyteistä ja sekavaa nuorta aikuisuutta, missä ministeriössä on vielä paljon korruptiota kitkettävänä ja sodan jälkeinen velhomaailma vasta nousee jaloilleen. Ehkä sellainen oli, mutta se olisi tuntunut huonolta lopulta kirjasarjalle ja Rowling arvioi, että useimmat haluavat onnellisen lopun sen sijaan. Mikä on kyllä ymmärrettävää ja varmaan myy paremmin.

En oikeastaan ole yhtään yllättynyt. Mielestäni Rowlingin kirjoissaan esittelemät parisuhteet ovat kaikki kaukana "ideaalista".
Olisin oikeasti voinut quoteta koko tämän kommentin. Tämä on mielenkiintoinen huomio. Ehkä Rowlingiin jotenkin vetoaa tällainen "vastakohdat täydentävät toisiaan" ajattelu tai ehkä tarkoitus on jotenkin käsitellä perheitä ja niiden sisäisiä ristiriitoja. Perhe tuntuu muutenkin olevan aika iso teema niin monen orvon hahmon ja jotenkin todella ei-toimivan perheen kanssa (Dursleyt, Malfoyt, Mustat, ehkä tavallaan jopa Weasleyt juurikin catbugin mainitsemien vanhempien välisten erojen ja koko Percy-jupakan kanssa)
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa wollie

• Vuotislainen
Mielestäni Harry ja Hermione eivät olisi sopineet yhteen paremmin kuin Ron ja Hermione. Yhtä hyvin ehkä, mutta eivät kuitenkaan paremmin. Toisaalta heidän liittonsa kuulostaa tylsältä... koska he ovat niin sisaruksellisia jne. Jos Rowling olisi jo kirjojen alussa päättänyt naittaa Harryn ja Hermionen, hän olisi kirjoittanut heidän välisen suhteen varmaankin eri lailla. Kenties antanut samanlaisia vihjeitä suhteesta kuin nyt on annettu Ronin ja Hermionen suhteesta. Olisihan se kyllä hyvin outoa, jos näissä kirjoissa ja tässä tarinassa kirjojen lopussa Hermione ja Harry olisivat päätyneet yhteen. Itselleni ainakin tulisi sellainen "Ron, rakastan sinua - häähää, en sittenkään!" -olo :D Että annetaan ymmärtää, mutta ei ymmärretä antaa.

Parisuhteista ja rakkaudesta sitten yleisemmin Potterien maailmassa. Ne eivät ole kirjan pääjuoni, vaikka rakkaus voidaankin laskea yhdeksi kirjan pääteemoista. Kirjoissa kuitenkin käsitellään paljon muitakin rakkaussuhteita kuin pelkkää seurustelua ja sellaista. Kirjassa on paljon rakkautta niin ystäviä kuin perheenjäseniäkin kohtaan ja varmasti Harry rakasti myös Tylypahkaa ja taikamaailmaa jollain tasolla. Lisäksi uskon, että Harrya rakastivat myös Sirius ja Lupin ja monet muut. No, he tavallaan olivat hänen perhettään, mutta kuitenkin myös muita.

Ja kuten sanottu, päähenkilöiden ja muiden pariutuminen on juonellinen päätös. Sellainen turvallinen ja helppo. Tuskin kukaan suuremmin ihmettelee missä Harry tapasi Ginnyn tai kuka on Ron Weasley. Nämä myös tukevat kirjan yhtä pääteemoista, rakkautta. Rakkaus kestää kaiken ja rakkaus voittaa aina.
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
    • Tylypahka AM
Selailin Kuoleman varjeluksia tässä hiljattain, ja minulle tuli kyllä joistain kohti sellainen olo, että Harry olisi ihan hyvin voinut olla ihastunut Hermioneen. Esimerkiksi Ronin halkeentumisen jälkeen oli maininta, että Harry tunsi olonsa vähän kiusaantuneeksi, kun Hermione katseli huolehtivan hellästi Ronin perään (no joo, osittain kyse voi olla ihan vain siitä, että Harry tunsi olevansa kolmas pyörä). Koska Ron oli Harryn paras ystävä, Harry saattoi antaa tilaa Ronille ja Hermionelle. Voi olla, että luen romaaneihin paljon oman elämäni vaiheita, mutta en näe mahdottomaksi sitä, että Harrylla olisi ollut kiinnostusta Hermioneen. Monet ihmiset luopuvat ihastuksistaan parhaan ystävän vuoksi, jos taustalla ei ole mitään tosi vahvaa tunnetta, vaan pelkästään pieni kiinnostus.

Ron ja Hermione puolestaan.... en väittäisi kaksikkoa huonoksi matchiksi. Kuten täällä on moneen kertaan sanottu, ei riitely ole merkki huonosta pariskunnasta. Riidaton pariskunta huolettaisi minua enemmän kuin riitelevä. Toimivat pariskunnat syntyvät siitä, että ne riidat osataan sopia. Ja mitä tulee siihen, että Ron on liian tyhmä Hermionelle: en ihan rehellisesti sanottuna usko, että Harrystakaan olisi ollut riittävästi älyllistä vastusta Hermionelle. Ron on selvästi enemmän tunnemaailman ihmisiä, ja kuten Rowling itsekin tuossa The Guardianin artikkelissa sanoo, Hermionen kaltaiset suorittajat saattavat tarvita vierelleen sellaisen ihmisen, joka lievittää pingottamista vitsillä tai hymyllä. Henkilökohtaisesti olen Ronin ja Hermionen kannalla siksi, että Ron on oma suosikkihahmoni (Ronilla on kirjasarjan ylivoimaisesti parhaat sitaatit) ja mielestäni ystävyyden pohjalle rakentuvat parhaat parisuhteet. En sano, ettei Harryn ja Hermionen suhde olisi voinut toimia, mutta näen paljon enemmän mahdollisuuksia Hermionen ja Ronin välillä.

Ja tietysti tässä on vielä se, että ihmiset eivät usein valitse itselleen parhaita vaihtoehtoja, vaikka näkisivät ne selvästi. Valinnoissa on taustalla paljon muutakin kuin järkeä, eikä niistä loogisimmistakaan pariskunnista aina tule toimivia. Joitain ihmisiä viehättävät erilaisuus ja haasteet, ja heille voi olla tylsää valita pari, joka täyttää kaikki ihannemiehen/-naisen kriteerit. Olen pelannut tällaisen tilanteen roolipelissä, ja silloinen pelitilanne ajoi hahmoni seurustelemaan ihan toisen tytön kanssa, kuin olisin itse pelaajana ajatellut. Oli kyllä jännittävää pelata peli, joka ei mennyt järjen ja suunnitelmien mukaan. En ole katunut valintaa, ja se on vahvistanut käsitystäni siitä, että huonolta matchilta näyttävä pariskuntakin voi toimia, jos sitä yrittää viedä läpi tosissaan. Vaikka kyse onkin nyt pelkästä pelistä. :P

Sitten tullaan ongelmaan nimeltään Harry ja Ginny. Harry ja Ginny ovat inhokkipariskuntani. Aika moni muukin täällä on päätynyt samaan inhokkipariskuntaan, ja yhdyn perusteluihin. Harryn ja Ginnyn suhde vaikuttaa tosi päälleliimatulta, keveältä ja tekaistulta. En tiedä, miksi Rowling ei uskaltanut jättää Harrya yksin. Olisiko ollut vakavaa, jos kirjasarjan päähenkilö olisi esitelty vaikkapa Ronin ja Hermionen muksun kummisetänä, jolla olisi kyllä vientiä, mutta joka ei ole löytänyt vielä sitä oikeaa? On tietysti hyvä nähdä, että Ginnyn kakkoskirjasta jatkuneet yritykset hurmata Harry palkitaan, mutta minusta Ginnyllä saisi silti olla enemmän sivutilaa ja pohjustusta, eli edes jotain särmää. Miksi Harry valitsi Ginnyn - ei kai vain siksi, että oli pakko saada joku, koska Ronista ja Hermionestakin oli tulossa pari?

Ja loppuun nostan suosikkiparitukseni Nevillen ja Lunan. Minulle kaikkein järkyttävintä oli se, ettei Nevillestä ja Lunasta tullut paria. Olisin niin lobannut niitä kahta, mutta kun ei, niin ei. On tyydyttävä siihen, että kirjailija päättää. :D
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen

Sitten tullaan ongelmaan nimeltään Harry ja Ginny. Harry ja Ginny ovat inhokkipariskuntani. Aika moni muukin täällä on päätynyt samaan inhokkipariskuntaan, ja yhdyn perusteluihin. Harryn ja Ginnyn suhde vaikuttaa tosi päälleliimatulta, keveältä ja tekaistulta. En tiedä, miksi Rowling ei uskaltanut jättää Harrya yksin. Olisiko ollut vakavaa, jos kirjasarjan päähenkilö olisi esitelty vaikkapa Ronin ja Hermionen muksun kummisetänä, jolla olisi kyllä vientiä, mutta joka ei ole löytänyt vielä sitä oikeaa? On tietysti hyvä nähdä, että Ginnyn kakkoskirjasta jatkuneet yritykset hurmata Harry palkitaan, mutta minusta Ginnyllä saisi silti olla enemmän sivutilaa ja pohjustusta, eli edes jotain särmää. Miksi Harry valitsi Ginnyn - ei kai vain siksi, että oli pakko saada joku, koska Ronista ja Hermionestakin oli tulossa pari?

Ja loppuun nostan suosikkiparitukseni Nevillen ja Lunan. Minulle kaikkein järkyttävintä oli se, ettei Nevillestä ja Lunasta tullut paria. Olisin niin lobannut niitä kahta, mutta kun ei, niin ei. On tyydyttävä siihen, että kirjailija päättää. :D

Oih mä en oli yksin tän ongelman kanssa! Siis Harry/Ginny (saako mennä jo oksentaan?)? Eka kysymys MISSÄ KOHTAA NE ALKO SEURUSTELEEN?? Mitä tapahtu?? Mä jotenkin jäin tästä junasta? Siis ensinnäkin mä PALVOIN James/Lily paritusta (siihen asti kun tutustuin Snilyyn♥, mut joo James/Lily on söpöä, vaikka mä tosiaan enemmän tosta Snilysta tykkään ni toi sentään on ihan söpö toisin KUIN....) ja joo okei Jamesin ja Lilyn mutkat niiden suhteessa on mulle suuri kysymysmerkki, mut joo palataan Harryyn ja Ginnyyn..
(MÄ VIHAAN LÄPPÄRIÄ!!! MUN LÄHES KAIKKI TEKSTI MAALAUTU JA LÄHTI VEX!! **********)

Nii siis Harry/Ginny (meinasin jo kirjottaa Draco. :D Eikun, miten niin vahva mielipide tästä? ;D) oikeasti HYI **TU (niinkun mä kiroilen eli sanot vain sanan lopputavun, mä en meinaan kiroile oikeassa elämäsä... "oikeilla" kirosanoilla, oonko ihan kaks kertaa elämässäni sanonut sanan P*ru ja kerran V*TTUTTAA... sillon teki sitä meinaan "lievästi" ;D mut joo palataan aiheeseen). Nii MISS VAIHEESSA NOI ALKO SEURUSTELEEN??? MISSÄ VAIHEESSA HARRY IHASTU GINNYYN?? (putosinko kelkasta? Mä en meinaan nähnyt näitä kohtauksia?? :O) Ginny vehtas vuoroon Deanin kanssa ja sit flirttaili Harrylle... mun silmissä sellasia muijia kutsutaan joko sanalla BITCH tai Horo.... ja Ginny on niitä molempia.. ;D Ja anteeks nyt vaan mut mua niiiin häirittee tämä James/Lily -> Harry/Ginny kuvio... onko jotenkin niin TUN surkea kopio?? :O Okei esimerkkejä,

*Lily - Ginny (englanninkielessä lausutaan AIKA samantyylisesti!!)
*Lilyllä punaiset hiukset kuten Ginnylla... (okei ollaan briteissä, mut joo eipä sielä paljon kauheesti muita punapäitä näkynyt!!)
*Lily koulun älykkö - Ginnya kuvattiin ehkä Weasleyden viisaimmaksi (siis ainakin itse sain sellasen kuvan, ja toi on epäloogista. Yleensä se menee niin et vanhin tai keskimmäinen ON viisaampi kuin nuoremmat... nimimerkillä kokemusta on, olen perheeni nuorin ja mun veljet veteli kokeista helposti 8-10 mä sain työllä ja tuskalla 6-8 numeroiksi! Lähinnä seiskaa ja kasia, mut oli mul muutamista kursseista 6... vieläkö perusteluja?? Ja tiedän monen muunkin kohdalla tän todeksi!)  lapseksi...
* Anteeks nyt vaan mut Ginny oli niin sivuhahmo että mun mielestä ei olisi ansainnut tulla päähahmoksi, liian mielenkiinnoton persoona (toisin kuin Luna tai.... *SISÄINEN H/D FANI HILJAA!!*)
* Oishan Harry voinut mennä jonkun ihan randomin kanssa yhteen niinkuin Dracokin laitettiin!! Tänkään takia mä en hyväksy Harry/Ginnya. Miks Dracolle laitettiin pariksi sellainen tyttö mistä ei ikimaailmassa ollu mitään mainintaa ENNEN seiskaa?? Eikä sit esim Pansya? Sitkin mä olisin jotenkin voinut sulattaa ton H/G kuvion jos Draco ja Pansy olis menny yhteen!!
*Joo rohkelikkojen ympärillä koko Potterit pyöri, mut oikeesti ketä Ginnyn luokalla oli?? Kai sieläkin olis ollu joku joka olis paremmin sopinut Harrylle, kuin neiti BITCH!

Mä olen sitä mieltä et joo Luna ja Neville oli kyllä täydellinen pari, et miksi ne ei mennyt yhteen? Mut ennemmin Harryllekin Luna kuin Ginny. Mä nyt oon tosi paha H/D -fani joten mun canonissa Harry ja Draco menis lopulta yhteen (ja jos nyt ihan tottapuhutaan niin mä veikkaan et jos jompikumpi noista hahmoista olis alunperin kirjoitettu tytöksi ni ne olisi menneet yhteen) Nii no Dumbbis oli homo (mitä luultavimmin siis) ... ja niinku ihan oikeesti jos ruvetaan miettiin Harryn sukupolvea ni ihan hyvin siellä nimenomaan olis voinut olla niitä homoseksuaaleja vähän enemmänkin. Niin vahvoja viittauksia homoseksuaalisuuteenkin Pottereissa oli monen hahmon kohdalla, et ei se nyt mikään ihme ole kun joku Remus/Sirius (jota en itse shippaa) on noussut niin suureen suosioon tai ne Siriuksen katseet Harryyn ja ne haikailevat äänensävyt Jamesista kuulosti mun korvaan HYVIN epäilyttäviltä (ja vielä kun sekin otetaan esille et James ja Sirius oli koulun kuumimmat kundit...) ni aika erikoista että Siriuksella ei ollut ketään....?? :O Tai Remuksella ennen Doraa?? :O Nii.. tässä on sitten näitä porsaanreikiä jotka on helppo täyttää. ;D

Ja vielä tohon H/D kuvioon palatakseni ehkä Harry vihasi Dracoa... mut mä en oo ikinä ajatellut et Draco VIHAIS Harrya, pikemminkin se on ollut alusta saakka kateellinen sille ja oikeesti ihastunutkin... ei kai sekään mikään sulamahdottomuus olisi? :)

Ja sit vielä se et mä olisin jossakin muodossa voinut hyväksyä ton Harry/Ginny suhteen JOS Draco olis paritettu vastaavasti Pansylle. Eli oli ihan OK parittaa Dracolle joku hahmo josta varmaan ei koko kirjasarjan aikana ollut yhtäkään mainintaa/näytetty kertaakaan missään elokuvassa, mut silti Harrylle paritettiin Ginny vai eikö vuotta alemmissa rohkelikoissa ollut muita tyttöjä kuin Ginny?? Tai siis nii... mikä tässä mättää?? ;D

Ron ja Hermione on aika mielenkiintoinen pari, mä voin kuvitella minkälaisia riitoja ne kahdestaan saa aikaiseksi ;D , mut nii se oli mulle alusta asti selvää ja nii siis se on mulle ollut aika neutraali pari, joten se oli sellanen, vähän "ennalta-arvattava" pikemminkin Row olis vetänyt maton MUN jalkojeni alta jos se olis parittanut Hermionen Harrylle, ja muuten jos se olis mennyt noin ni olisko Ron ja Ginny mennyt yhteen *kuolen nauruun* ;D, siis nii, kenelle Ron olis paritettu... olihan se selvää et Ron oli aika pienestä asti ihastunut Hermioneen. Kuten jo sanoin toi kakkosen "halikohtaus" sitten kutosleffan/-kirjan kohtaus, jossa Ron juo sen Dumbbikselle tarkotetun myrkyn..

"He.. he.. Hermione"

ja nii Lavender lähti itkien pois... nii siis, missä kohtaa joku päätteli että Harry ja Hermione menis yhteen?? :D
Jos Row olis parittanut Harryn Dracolle ni... ;D En olis pistänyt pahaksi ;P. Ei mut siis tosissaan... kuinka monta kertaa Harry pelasti Dracon (ja toisinpäin)... nii siis vihamiehiä? vai jotain ihan muuta? (Are you friends or foe?) ;D Nii... jos ne vihais toisiaan niin paljon ni miksi ne olis kokoajan pelastamassa toisiaan?

Sori romaanista ;D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2016, 10:09:27 kirjoittanut Pipe »
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Luna Lovegood

• Vuotislainen
  • kummajainen
  • Pottermore: Luna Lovekiva
Mun mielestä Harry ja Hermione ei olis sopineet yhteen. EI ollenkaan. Niiden elämä olis aika tylsää. Ron ja Hermione sopii ihan hyvin yhteen, kuten Arthur ja Mollykin. Hermione tosin on niin viisas, että Ron vois olla fiksumpi. Joka tapauksessa kun Ron ja Hermione on yhdessä niin alkuperäinen kolmikko ei hajoa niin kauas. Tai siis jos niillä kaikilla olis omat perheet niin tuskin olisivat niin paljoa enään tekemisissä.
Suurin aarre on ymmärrys rajaton.

Poissa Rowena

• Vuotislainen
  • Suurin aarre on olla oma itsensä!
Itse kun joskus kuulin että Rowlingin mielestä Harry ja Hermione sopisivat yhteen paremmin kuin Ron ja Hermione, olin täysin samaa mieltä! Itsekkin kirjoja lukieaasni mietin, että harmi etteivät Harry ja Hermione menneet yhteen, koska kyllähän ne halailee ykkösessä ja kaikkea.. :P
''Makeisilla ystäviä saa!''
-Scorpius Malfoy, Harry Potter ja kirottu lapsi

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Pottermore: WildWave21968
Omasta mielestäni en yllättynyt yhtään, että Hermione ja Ron päätyivät yhteen. Ne jotenkin vain sopivat yhteen ja odotin sitä jotenkin jo ensimmäisen kerran, kun isä luki kirjoja ja lopulta luin kaksi vikaa kirjaa itse ennen kuin isä luki vielä ääneen (että veljeni varmasti kuulisi kirjat edes, kun ei lue oikein).

Harry ja Hermione - itse järkytyin lievästi, että Rowling on tämän kannalla enemmän. Itse olen aina nähnyt heidät kuin sisaruksina.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jenaminya)