Kirjoittaja Aihe: Instagram  (Luettu 2188 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
  • Tupa: Korpinkynsi
Instagram
« : Elokuu 08, 2013, 21:39:03 »
Ajattelin tulla utelemaan vuotislaisilta, kuinka moni teistä on innostunut käyttämään älypuhelinsovellusta nimeltä Instagram?
Ystävämme Wikipedia kuvailee Instagramia ilmaiseksi kuvien jakopalveluksi ja sosiaaliseksi verkostoksi, jossa käyttäjät voivat jakaa omia kuviaan sekä kommentoida ja tykätä toisten kuvista. Sovellusta käytetään tavallisesti älypuhelimilla ja se on saatavilla iOS- ja Android -käyttöjärjestelmille.

Itse pidän sovelluksesta, koska siellä saa kuulla eri tavalla ystävien kuulumisista kuin esimerkiksi Facebookissa, koska se on tavallaan Twitter, paitsi että Instagramissa kuulumiset kerrotaan lyhyiden twiittien sijaan kuvina. Minä lataan Instagramiin kuvia yleensä päivän pienistä hauskoista hetkistä, joita ei tulisi Facebookissa kerrottua. Seuraan siellä oikeastaan pelkästään ihmisiä joita tunnen, mutta sieltä löytää helposti myös tuntemattomien käyttäjien kuvia ja mielenkiintoisia seurattavia.

Instagram tunnetaan ainakin minun huomioiden mukaan muualla somessa "ruokakuvienjakopalveluna", sillä monet käyttäjät jakavat kuvia päivittäisistä aterioistaan. Minusta tämä on huvittava tapa, sillä nykyään kahviloissa ja ravintoloissa näköjään täytyy ottaa ateriasta ensin kuvia ennenkuin sen voi syödä.

Nyt haluaisin kuulla teidän muiden mielipiteitä Instagramista. Käytättekö itse, mitä tykkäätte? Yleisiä huomioita sovelluksesta? Minkä tyyppiset kuvat mielestänne kuuluvat Instagramiin, vai voiko siellä jakaa millaisia kuvia vain? Tiedättekö ihmisiä jotka jakavat suuren osan elämästään sovelluksen kautta, ja mitä mieltä olette tästä? Vapaata keskustelua! :)
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Instagram
« Vastaus #1 : Elokuu 08, 2013, 21:55:18 »
Itse käytän aika vaihtelevasti, välillä monta kertaa päivässä ja välillä taas on viikkokin väliä, kun päivittelen. Omasta mielestäni Instagram on hyvä ja itseasiassa aika hyödyllinenkin sovellus. Juurikin kuten Larten mainitsi, siellä on helppo kertoa päivän pienistä piristyksistä ja iloista ja asioista mitä ei niin helposti kirjoittaisi facebookkiin. Yksi omasta mielestäni kätevä on julkkisten seuraaminen, vähän samaan tapaan kuin juuri Twitterissä pystyy seuraamaan lempijulkkiksiaan ja heidän tavanomaista ja ei-niin-tavanomaista elämäänsä, nyt vain kuvien ja videoiden kera.

Itse seurailen Instagramissa tuttujani, työkavereitani, koulukavereitani, ystäviäni, muutamia julkkiksia ja lempibändejä sekä aivan tuntemattomia henkilöitäkin. Suurin osa tuntemattomista on kynsiin ja kosmetiikkaan keskittyviä käyttäjiä ja tykkäänkin heiltä saada ideoita esimerkiksi kynsien lakkamiseen. Tykkäilen myös usein kuvista, jotka ovat jollain tapaa erikoisia tai valokuvauksellisesti hienoja kuvia, ainakin omasta mielestäni. Tykkään myös tietenkin tuttujeni kaikenlaisista päivityksistä, sehän on melkein selvä. Kysymykseni siis kuuluukin teille muille; minkälaisista kuvista te Instagramissa tykkäätte? Aivan kaikesta, valikoiden vaiko jotain siltä väliltä?

Poissa Nipsutius

• Puun kuoressa
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Lokakuu 08, 2013, 12:03:12 »
Aah, instagram <3
Ihana paikka, seuraan niin tuttuja kuin tuntemattomiakin. Kuviakin katselen mielelläni ruokakuviata naamakuviin. Tärkeintä ehkä on että kuvassa on jptain, jotain mitä katsella, mielenkiintoista. Mitenhän sen selittäisi, mutta kuvva ei saisi olla tylsä, paras kuva herättää tuntwita. Oli se sitten kateutta kauneudesta tai ikävä mummolaan ihanan maisemakuvan takia.

Lartenin kanssa samaa mieltä siitä että palvelusaa tulee jaettua sellaisia pieniä hetkiä mitä muuten ei tulisi jaettua, esimerkiksi facebookissa. En ole koskaan twitterin maailmaan pääasyt sisälle, mutta kun sama homma hoidetaan valokuvilla niin kolahtaa (:

"Pidä huoli siitä, että jätät tämän maailman hieman parempana paikkana kuin mitä se oli tänne tullessasi."
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa."

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Lokakuu 08, 2013, 12:30:17 »
Itse olen melko aktiivinen instagramin käyttäjä. Itse lisäilen erittäin vaihtelevasti kuvia ja erittäin vaihtelevista asioista. Minulla ei ole tiettyä "teemaa", jonka mukaan niitä kuvia lisäisin. Kuten aloittaja sanoi, siellä on helppoa jakaa pieniä elämän iloja, kuten twitterissäkin. (:

Itse seurailen sellaisia tuttuja ja sellaisia, joilla on oikeasti hienoja / kiinnostavia kuvia. Itse tykkään katsella eniten maisemakuvia, mutta kyllä niitä muitakin tulee katseltua. (:
Itselläni on puhelimessa niin alkeellinen järjestelmä, etten saa julkaistua videoita.

Saa käydä kattomassa; Camillaheij
Hey! You just lost The Game.

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2014, 21:35:29 »
Itse avasin instagram tilin vastikään, joten arvata saattaa että siellä ei ole vasta kuin yksi kuva minulta löytyy twitteri ja facebook tili myös, mutta ei niitä kaikkia ehdi päivitellä yhtäaikaa

Paikalla Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #5 : Huhtikuu 14, 2014, 05:16:34 »
Itse avasin instagram tilin vastikään, joten arvata saattaa että siellä ei ole vasta kuin yksi kuva minulta löytyy twitteri ja facebook tili myös, mutta ei niitä kaikkia ehdi päivitellä yhtäaikaa

Mutta eikös Instagramissa ole nappula, jossa voi valita missä kaikkialla jakaa kuvan? Taisiis pitäisi pystyä tosi helposti päivittämään Instan, Facen ja Twitterin yhtä aikaa (jos vain haluaa). :)

Itse ollen Instassa, lähinnä katsomassa muiden kuvia ja välillä otan itsekin jotain kuvia (lähinnä "napsaisuja"). En kyllä yleensä jaa niitä kuvia missään muualla sitten kuin Instassa, koska no... En tiedä, tykkään pitää asioita yleensä vähän erillään toisistaan.

Seuraan tosiaan paria ystävää ja sitten Zooey Deschanelia, Dominic Monaghanin Wild Thingsiä ja sitten jotain jenkkiä, joka matkustaa ympäri maata koiransa Maddien kanssa. Hyvän mielen asioita lähinnä siis.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2014, 05:28:14 kirjoittanut Taru »
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 14, 2014, 09:52:28 »

Mutta eikös Instagramissa ole nappula, jossa voi valita missä kaikkialla jakaa kuvan? Taisiis pitäisi pystyä tosi helposti päivittämään Instan, Facen ja Twitterin yhtä aikaa (jos vain haluaa). :)

Itse ollen Instassa, lähinnä katsomassa muiden kuvia ja välillä otan itsekin jotain kuvia (lähinnä "napsaisuja"). En kyllä yleensä jaa niitä kuvia missään muualla sitten kuin Instassa, koska no... En tiedä, tykkään pitää asioita yleensä vähän erillään toisistaan.

Seuraan tosiaan paria ystävää ja sitten Zooey Deschanelia, Dominic Monaghanin Wild Thingsiä ja sitten jotain jenkkiä, joka matkustaa ympäri maata koiransa Maddien kanssa. Hyvän mielen asioita lähinnä siis.

No ainakin jos haluaa jakaa kuvan niin sille löytyy omat painikkeet myös Twitter ja facebook

Poissa zaktusc

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 14, 2014, 11:13:44 »
Tein vihdoin vasta vähän aikaa sitten itellekkin Instagram tunnuksen ja tulee sinne lähes päivittäin lisättyä ainakin yksi kuva. Se on helppo tapa pitää ns. kuvablogia. :)
Seurailen muutamia kavereita, mutta pääasiassa käytän sitä vaan omien kuvien lisäämiseen. Jos jotain kiinnostaa niin tunnus on http://instagram.com/iamtheniko
Eksyy sinne joskus Potter-aiheisiakin kuvia. :D

Poissa Katharina

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Huhtikuu 14, 2014, 11:57:53 »
Twitterissä ja Facebookissa on tullut jo oltua, mutta vasta viime vuoden puolella päätin liittyä Instagramiin. Kuvablogina se on ihan toimiva, mutta siitä mediasta voisin luopua Twitteria ja Facebookia helpommin. Vaikka omia julkaisuja onkin jo ehtinyt kertyä mukavasti, en silti voi olla hämmästelemättä ystävieni ja seurattavieni uskomatonta taitoa vangita tietyt hetket ja maisemat kuvaksi :)

Jos jotain kiinnostaa katsoa mitä minä olen kyseisessä mediassa saanut aikaiseksi niin tässä linkki profiiliin :) http://instagram.com/heini_sinkko
"I don't want other people to decide who I am. I want to decide that for myself." -Emma Watson

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
« Vastaus #9 : Huhtikuu 19, 2014, 22:13:00 »
Mie oon ollut instagramissa jo kauan, itseasiassa ensimmäinen instakuvani on lisätty 96viikkoa sitten. Aluksi päivittelin sitä hyvin harvoin, nykyään tulee päiviteltyä lähes päivittäin.
Instagram on mielestäni hyvä sovellus, sinne voi jakaa kuvia (ja videoita) mitä ei esim. facebookkiin tahtoisi jakaa. Myöskään kuvien laadulla/järkyvyydellä ole niinkään väliä. Itse seuraan siellä muutamaa kiinnostavaa julkkista, toki ystäviä/tuttuja sekä muutamaa myös ihan random ihmistä.

Itse lisäilen instaan itsestäni, lemmikeistäni, mitä syön juon..yms. Joskus jos on joku hieno hetki, niin myös siitä. Ja harvoin jaan kuvan facebookkiin, mutta twitteriin jaan istakuvat lähes poikkeuksetta.
http://instagram.com/gerkko
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #10 : Huhtikuu 20, 2014, 14:25:36 »
En kyllä yleensä jaa niitä kuvia missään muualla sitten kuin Instassa, koska no... En tiedä, tykkään pitää asioita yleensä vähän erillään toisistaan.

Täällä sama. Vaikka IG:ssä tulisikin julkaistua joku hyvä kuva/teksti, on jotenkin outoa minusta mennä saman tien jakamaan se myös Fb/Twitter. :D Eihän tälle mitään järkisyytä ole, sosiaalista mediaa kaikki, mutta jostain syystä näin tulee vain tehtyä.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #11 : Huhtikuu 24, 2014, 22:05:28 »
En kyllä yleensä jaa niitä kuvia missään muualla sitten kuin Instassa, koska no... En tiedä, tykkään pitää asioita yleensä vähän erillään toisistaan.

Täällä sama. Vaikka IG:ssä tulisikin julkaistua joku hyvä kuva/teksti, on jotenkin outoa minusta mennä saman tien jakamaan se myös Fb/Twitter. :D Eihän tälle mitään järkisyytä ole, sosiaalista mediaa kaikki, mutta jostain syystä näin tulee vain tehtyä.

Minä olen tässä asiassa myös ihan samanlainen. Instagramiin jaan kuvia melkein päivittäin, muttei tulisi mieleenkään jakaa samoja kuvia vaikka Fbssä. Facebookiin päivitän kuvia ja tilaa nykyään todella harvoin, joten Instagram on sitten se paikka mihin niitä tulee postattua enemmän koska kuvat mielestäni kuuluvat enemmän sinne.
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #12 : Elokuu 08, 2014, 19:41:51 »
Instagramiin liityin tammikuun lopulla ihan vain mielenkiinnosta, enkä silloin käynyt päivittäin instassa toisin kuin nykyään. Pidän sovelluksesta, ja siellä kun näkee niitä pieniä, jaettuja hetkiä kuten nyt vaikka Antti Tuiskulta yms. Harmi vain, että Sauli Koskinen on (ilmeisesti?) estänyt minut, etten enää pysty näkemään hänen jakamiaan kuviaan :( En tiedä, mitä olen kommentoinut väärin, mutten ymmärrä sitä, että yksien kehujen jälkeen estetään D:
The best way to spend time is to have an adventure.

Poissa aislin

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Elokuu 14, 2014, 22:10:38 »
Liityin instagramiin aika kauan aikaa sitten, mutta enemmän tai vähemmän aktiiviseksi olen siirtynyt vasta tämän vuoden keväällä. Toki ehkä älypuhelimeen päivittymisellä oli jotain tekemistä tämän asian kanssa... Riippuu vähän kaudesta, kuinka usein sinne tulee näpsittyä kuvia ja kuvasta hieman riippuen jaanko sitä esimerkiksi facebookiin. Joskus tulee otettua useampi kuva päivässä, mutta välillä saattaa mennä useampikin viikko kuvaamatta. Kuten esimerkiksi tässä kun olin töissä kasvihuoneessa muutaman viikon jälleen, ei ollut niin hehkeä ja inspiroitunut olo, että olisin halunnut kuvata a. itseäni, b. mitään, koska en jaksanut töiden jälkeen tehdä mitään kuvaamisen arvoista.

Instagramiin jaan ehkä enemmän kuvia nykyään kuin facebookiin. Facebook on toiminut ehkä ennemminkin jonkinlaisena matkakuvablogina pitkän aikaa vaihtarivuoden myötä ja jälkeen. Itse ehkä enemmän heittäydyn instagram kuvien kanssa. Istagramiin menee ehkä nykyään sitä jokapäiväistä elämää, paljon herkemmin kuin facebookiin. En tiedä, ehkä se hirveä negatiivisten kommenttien kirjo arkikuvahaasteesta sai jotenkin karvat pystyyn siitä, etteikö siellä saa joidenkin mielestä jakaa tavallista elämäänsä kuvien muodossa.

Kehittyvää instagram-tiliäni saa vilkaista jos kiinnostaa :) http://instagram.com/sannkris
"Here you leave today and enter the world of Yesterday, Tomorrow and Fantasy"

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
« Vastaus #14 : Elokuu 17, 2014, 16:11:05 »
Itse olen Instagrammissa toista kertaa. Liityin sinne aikaisemmin jo pari vuotta sitten, mutta sitten poistin tunnukseni sieltä sen kuvaoikeuskohun aikaan. Nyt taas keväällä tein uuden tunnuksen sinne ja kohtalaisen aktiivisesti olen sinne kuvia päivittänyt. Vähintääkin kerran viikkoon. Instaan tulee helpommin kuvia lähetettyä pienemmistä jutuistakin kuin twitteriin. Kuvia vartenhan palvelu onkin kehitetty niin miksei sinne voisi vähän turhempiakin kuvia hetken mielijohteesta lähettää. :D
Seuraan tuttuja ja tuntemattomiakin, joiden kuvapäivitykset kiinnostavat. :3

Kuviana pääsee katsomaan jos kiinnostaa http://instagram.com/heli.marjut

Poissa Kaminski

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Lokakuu 11, 2014, 23:28:35 »
En ole Instagramissa, mutta pääministeri Stubbin lukuisat banaanipannukakut on aika vaikuttavia.

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
« Vastaus #16 : Huhtikuu 11, 2015, 21:59:26 »
Instagram = elämäni.
Musta on tullut instariippuvainen. Tarkastan instagramin normaalisti arkisin ainakin parin tunnin välein. Mun mielestä Instagram on tosi kiva, nopea, helppo.

Usein myös koulussa, jos ei ole instassa, voi olla aika pihalla monista jutuista. Sieltä saa helposti selville mitä kavereille kuuluu, missä ne on ja millon niillä on syntymäpäivä yms.

Instagramissahan on myös kirpputoreja, siellä voi seurata julkkiksia ja kauppoja ja saada selville vaikka alennuksia (juuri instasta sain selville, että Glitterissä jaetaan ilmaisia hiusoppaita ja kävin tänään hakemassa). 

Ja mun mielestä monet tälläiset tavat joita instagramissa on, on hauskoja. Esim. se, että kaverin syntymäpäivänä laitetaan sinne kuvakooste synttärisankarista - kaikissa kuvissa kaveri irvistää ja kirjoitetaan alle oikein upea ja syvällinen teksti ystävyydestä.

Ja haasteet on kivoja :)
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #17 : Huhtikuu 30, 2015, 23:33:17 »
Itse liityin instagrammiin vuosi sitten, ja olen kyllä tykännyt. Vähän häiritsee kyllä jos joku postaa joka päivä 5 kuvaa... jotenkin itse on yrittänyt pysyä siinä että ehdoton maksimi on yksi kuva joka toinen päivä. Tietty välillä tapahtuu jotain jännää ja hauskaa ja kuvia tulee enemmänkin :D

Itse postaan vähän kaikenlaisia kuvia, ja tykkään selatakin kaikenlaisia kuvia. Instagram on kyllä aina todella nopeasti selattu (en edes seuraa kovin montaa) ja tykkään juurikin siitä nopeudesta ja helppoudesta.

Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #18 : Heinäkuu 13, 2016, 09:22:17 »
Vuotis ja HPfanit yrittää vähän harjoitella Instagramin käyttöä. Vinkkejä? :D

https://www.instagram.com/vuotisnet/
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #19 : Heinäkuu 13, 2016, 09:48:44 »
Itse en ole käyttänyt Instagramia, ja pitkään ajattelin etten tulisikaan käyttämään. Tuttavapiiristäni kukaan ei taida käyttää sitä, joten en ole kuullut siitä henkilökohtaisesti mitään kommentteja puolesta taikka vastaan. Ennen mietitytti myös, että ketä mahdollisesti haluaisin seurata Instagramissa ja millaisia kuvia itse laittaisin jakoon, ja että osaisinko. Vähitellen olen kuitenkin alkanut pohtimaan ajatusta, että voisin liittyä, kävi miten kävi.

Itse ajattelin, että jos/kun Instagramiin jokin päivä liityn, niin laitan sinne monipuolisesti erilaisia kuvia: vaikka osalla tietyn teeman ympärille linkittyvät kuvat olisivatkin yleisiä, itse ainakin kyllästyisin laittamaan jakoon jatkuvalla syötöllä samankaltaisia kuvia.

Instagram tunnetaan ainakin minun huomioiden mukaan muualla somessa "ruokakuvienjakopalveluna", sillä monet käyttäjät jakavat kuvia päivittäisistä aterioistaan. Minusta tämä on huvittava tapa, sillä nykyään kahviloissa ja ravintoloissa näköjään täytyy ottaa ateriasta ensin kuvia ennenkuin sen voi syödä.

^Juurikin noin. Kävin kerran kaverini kanssa kahvilassa, ja viereiseen pöytään istui viisihenkinen poppoo, jossa oli niin lapsia, nuoria kuin vanhempia. Jokaisella, siis aivan jokaisella, heistä oli kännykkä kädessä ja osa ainakin otti kuvia tarjottavista evästyksistä. Kaverini kanssa naurettiin sitä, mihin tämä maailma on menossa – varsinkin kun hänellä ei ole älykännykkää, jolla olisi yhtynyt samantapaiseen toimintaan.

En ole koskaan twitterin maailmaan pääasyt sisälle, mutta kun sama homma hoidetaan valokuvilla niin kolahtaa (:

Myös tämä asia Instagramissa viehättää: valokuva voi kertoa todella paljon, eikä sen sisällön havaitsemiseen mene yleensä kauan.

Vuotis ja HPfanit yrittää vähän harjoitella Instagramin käyttöä. Vinkkejä? :D

https://www.instagram.com/vuotisnet/

Hoo! Tästä voisi saada vielä yhden syyn luoda tili Instagramiin. Ilman mitään Instagram-kokemusta ja tavallisella järjellä ajateltuna antaisin tällaisen vastauksen, jonka jokainen muukin osaa antaa: kenties jotain ajankohtaisia kuvia sinne heittelemään :D
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Amay

• Vuotislainen
  • Pottermore: Amay
« Vastaus #20 : Heinäkuu 29, 2016, 17:10:47 »
Itse aloin käyttämään instagramia jo vuonna 2012/2013. Mulla oli tuolloin pieni Samsung Galaxy Gio käytössä, eikä ns. "selfiekameraa" ollut. Postailin silloin sinne lähinnä kuvia piirrustuksistani ja jotain satunnaisia maisemakuvia. Seurailin tietysti silloisia kavereitani, tuttuja, satunnaisia käyttäjiä ja julkimoita. Muistan, miten ala-asteella melkein kaikki kilpailivat isoista seuraajamääristä. Itsekin sorruin tähän ja en voi väittää, ettenkö olisi iloinnut ohitettua jonkun toisen kaverini seuraajamäärän. Tuolloin isoin seuraajamääräni oli muistaakseni 383 :,D Ensimmäinen tilini kuoli vuoden 2014 alussa, kun kohtasin henkilökohtaisia vaikeuksia elämässäni. Tilini oli pitkään kuollut, enkä viitsinyt poistaa sitä seuraajamääräni takia (nyt se on poistettu).

Melkein kaksi vuotta kului, ennen kuin asensin ja loin nykyisen tilini. Paikka ei ole hirveästi muuttunut, mutta tietyt muutokset vaativat vielä totuttelua. Seuraajia saa omasta mielestäni paljon vaikeammin nykyään, ja jotkut seuraajat vain "unfollaavat" joko sen jälkeen, kun itse seuraat tätä, tai tämä lopettaa seuraamisen omia aikojaan (jopa osa tutuistani on tehnyt näin minulle). Ei se toisaalta haittaa elämää, mutta näköjään monilla on vieläkin kiikarissa ison seuraajamäärän kasvattaminen :(

Mutta kaikesta huolimatta pidän Instagramista. Etenkin nykyään saa tehdä monta tiliä, eikä tarvitse tuskastella yhdellä. Toisella voi jakaa omakuvia, toisella voi jakaa töherryksiä ynnä muuta. Kavereiden kuvista pystyy helposti tykkäilemään yksityisellä tilillä, eivätkä ne uppoa julkimoiden kuvaryöppyyn. Itsellänikin on vapautuneempi olo, ettei kaikkia, mistä pidän, tarvitse jakaa yhdelle tilille. Ei sillain, että häpeäisin itseäni, mutta itse haluan erottaa "kaveritilin" ja "taidetilini".

Usein myös koulussa, jos ei ole instassa, voi olla aika pihalla monista jutuista. Sieltä saa helposti selville mitä kavereille kuuluu, missä ne on ja millon niillä on syntymäpäivä yms.

Jos muuten kiinnostaa, niin julkinen tilini on Amayterasu ;)

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2016, 17:15:56 kirjoittanut Amay »

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #21 : Lokakuu 09, 2016, 20:49:51 »
Itse latasin itelleni Instagramin tuossa joskus keväällä, kun avomiehemme kanssa ajateltiin euroviisujej aikaan, että olisi hauska kirjaimellisesti peukuttaa joka biisiä ja julkasta jonnekkin. Facebookiin se ei sopisi, joten ens vuonna teen tämän instaan. Eli joka euroviisubiisinjälkeen laitetaan miehen kanssa peukut ylös tai alaspäin, biisien hyvyyden mukaan.
Instalusta olen kyllä innostunut, sinne on kiva lisäillä tunnelmakuvia ja itse seurata kavereta, idoleita ja myös muita tunnelmavalokuvaajia. Ennen käytin deviantartia kuvanjakamiseen ja nyt kännykän käytön lisääntyessä se on vähentynyt. Mietinkin, että pitäiskö kokonan sulkea deviant sivu ja siirtyä kokonaan instan puolelle, mutta täytyy aktsoa. Deviant sivu on minulla kuitenkin ollu jo yli 10 vuotta.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Pottermore: SilverSand14724
« Vastaus #22 : Lokakuu 13, 2016, 18:12:55 »
Yhdyn tähän että instaan tulee postailtua, mutta faceen ei. Kun facebook on kuitenkin sellainen jotenkin julkisempi. Siellä ollaan omalla nimellä ja kaikenmaailman tädit ja puolitutut yliopistokaveritkin on siellä kavereita ja heitä ei jotenkaan viitsi spämmiä ihan millä vain. Nykymaailmassa jotenkin "kuuluu" olla facebook-kavereita kaikkien kanssa, että saa ryhmätyöt tehtyä ja pysyy kärryillä  sosiaalisen piirin tapahtumista. Insta on enemmän sellainen, missä olen kaveri vain oikeasti kavereideni kanssa ja muiden ihmisten, joiden kanssa haluan oikeasti jakaa juttuja. Siellä on jotenkin enemmän kiinni siinä kavereiden arkipäivässä ja tulee sellaiinen olo, että oikeasti tietää mitä kaverit on puuhaillu lähiaikoina.

Kavereiden lisäksi seuraan varmaan viiden eri japanilaisen shiba inun blogia (ja paria kissaa jne.). Ne on vaan niin ilmeikkäitä hauvoja ja jotenkin söpöt eläinkuvat siellä joukossa piristää aina päivää.

Mut yhdestä asiasta instagramissa en ihmeemmin pidä. Ärsyttää, kun sinne suositeltujen juttujen feediin tulee välillä jotain ihan ihme matskua, mitä en oikeastaan olisi halunnut nähdä. Useimmin ehkä pelastettuja, mutta tosi kärsineen näköisiä eläimiä ja sellaisia tietynlaisia vihainen vegaani -juttuja, joissa on kuolleita eläimiä shokkiarvon takia ja kärjistettyä argumentointia. En ole keksinyt mitään tapaa järkevästi blokata näitä tai jotenkin kertoa instagramille, että "hei, tästä en pidä, älä näytä tätä". (En nyt sentään ole viitsinyt järjestäen estää jokaikistä blogia, joka tätä postaa. Ehkä pitäisi.)
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram