Kirjoittaja Aihe: Kirja aikojen alusta - John Stephens  (Luettu 2980 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
Kirja aikojen alusta - John Stephens
« : Toukokuu 20, 2013, 00:15:33 »
Eli kuten otsikko kertoo, kyseessä on Kirja aikojen alusta -sarja, jota kirjoittaa John Stephens. Se tulee käsittääkseni olemaan trilogia, mutta vasta kaksi kirjaa on tullut ulos. Tähän mennessä on ilmestynyt kirjat Smaragdiatlas (The Emerald Atlas) ja Tulikronikka (The Fire Chronicle). Kolmannesta en ole onnistunut löytämään mitään tietoja, mutta eiköhän sellainen ole tulossa.

Kyseessä on fantasiasarja, jonka päähenkilöinä on kolme sisarusta, jotka ovat joutuneet kymmenen vuotta siirtymään orpokodista toiseen (vaikka eivät itseasiassa ole orpoja) ja tohtori Pym (velho), joka on ainakin tähän mennessä ollut kirjojen mielenkiintoisin hahmo. Tietenkin näistäkin kirjoista löytyy the pahis, mutta ilokseni olen saanut huomata että, vaikka löytyy pahis ja hyvisvelho, homma ei taida olla täysin mustavalkoinen. Kuten jokaisessa kunnon fantasiakirjassa, näissä on huumoria, jännitystä, taikuutta ja maagisia olentoja. Vikojakin näistä löytyy, kuten se, että kirjoissa siirrytään ajasta toiseen ja mielestäni siinä katoaa toisinaan logiikka. Ei se mitään, että kirjan tapahtumat ei ole todellisuuteen nojaten loogisia, mutta mielestäni tässä ei sisäinen logiikka nyt ihan toimi. Tai sitten en vain ole tajunnut, miten näissä kirjoissa aika ja siinä liikkuminen toimii. Siitä huolimatta voin suositella kirjoja fantasian ystäville, vaikka ei nämä Pottereiden veroisia olekaan.

Itse tutustuin näihin hyvällä tuurilla ja sattumalla. Ensimmäisen kirjan takakansiteksti vaikutti mielenkiintoiselta (vaikka se onkin aika kökkö ja vertaa ärsyttävästi kirjaa Tolkieniin, Lewisiin ja Rowlingiin. Yhteneväisyyksiähän näiden kanssa on juuri sen verran, että omg ne kirjoittaa/kirjoitti kaikki fantasiaa. Ärsyttävää, kun uusia fantasiakirjoja yritetään myydä vanhojen suosikkien nimillä. Tämäkin kirja osoittautui paremmaksi kuin takakansiteksti antoi olettaa, eikä tosiaan ole minkään noista kopio. Ja takakansiteksteistä puheen ollen.. Toisen osan takakansiteksti se vasta kökkö onkin. Ei ole tainnut sen kirjoittaja lukea ensimmäistä kirjaa kunnolla. :D ) Päätin sitten aikani jahkattua ostaa sen, kun sai pokkarina aika halvalla (kanta-asiakas ale. <3 ) Lopun sitten voittekin arvata, tykästyin siihen ja sormiani syyhytti päästä lukemaan seuraava osa. Sitä ei kuitenkaan ole vielä näkynyt pokkarina, enkä raaski ostaa kovakantisena, kun se on kallis, eikä sitä rahaa nyt ihan tuhlattavaksi asti ole ja ensimmäinen on jo pokkarina, joten otetaan sitten koko sarja pokkarina. Suuntasin siis kirjastoon ja hotkin toisen kirjan perään. Ja nyt odotan seuraavaa osaa. Osasi vielä kirjoittaja jättää jännään kohtaan.

Onko joku muu kuullut näistä tai peräti lukenut näitä? Mitä mieltä olette?
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Kirja aikojen alusta - John Stephens
« Vastaus #1 : Heinäkuu 15, 2013, 17:18:25 »
Lainaus
Onko joku muu kuullut näistä tai peräti lukenut näitä? Mitä mieltä olette?
Ekan osan oon lukenut, siis sen Smaragdiatlaan, enkä kyllä edes muistanut, että olen lukenut sen:D Juuri äsken tuli mieleen, että "aivan, minähän oon lukenut sen kirjan" ja tässä sitä ollaan kommentoimassa hyvin sekavasti.
Smaragdiatlas on todella hyvä kirja ja tykkäsin älyttömästi! Kaikki se ajassa siirtyminen ja kaikki.. Ja nimenomaan se, että
Lainaus
Tämäkin kirja osoittautui paremmaksi kuin takakansiteksti antoi olettaa, eikä tosiaan ole minkään noista kopio.
niinkuin AIV-rehu juuri kirjoittikin.. Ärsyttää hirveesti ne kirjat (ja kirjailijat), jotka matkii muita kirjoja. Ihan kuin niillä ei olisi ollenkaan sitä omaa mielikuvitusta ja kekseliäisyyttä!
Tulikronikkaa en ole edes harkinnut lukevani ennen tätä nimenomaista hetkeä, koska muistin juuri että ekan osan oon lukenut.. Mutta nyt ehdottomasti täytyy-lukea-kyseiset-kirjat listallani se kyllä komeilee:D
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Kangistettu

• Sieppi joulukuusen latvassa
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Kirja aikojen alusta - John Stephens
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2016, 19:01:04 »
Minä olen lukenut nyt koko sarjan, ja oli aivan loistava, pääsi top vitoseeni. Luin viime kesänä kaks ekaa osaa ja ostin viimesen suunnilleen tunnin päästä siitä kun se tuli kirjakauppoihin tossa pari päivää ennen uutta vuotta (olin tehnyt varauksen jo kesällä). En ole ennen joutunut odottamaan kirjan julkaisua ja oli kyllä ihan kamalaa. Mietin varmaan joka päivä kaikkien noiden ihanien hahmojen kohtaloa.

Kakkoskirja oli kyllä paras. Rafe 4ever Mutta kyllä tietysti pitää lukea loppuun saakka, oli se kolmaskin ihan hirveän hyvä. Mutta myös surullinen.

Lukekaa ehdottomasti!