Kirjoittaja Aihe: Kosto (Revenge)  (Luettu 773 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Kosto (Revenge)
« : Maaliskuu 18, 2013, 15:16:02 »
Maikkarilla pyörii jo tämän loistosarjan kakkoskausi, joten ajattelin kysellä, josko joku vuotislaisista seuraa tätä sarjaa.

Kosto (engl. Revenge) on yllättäen amerikkalainen draamasarja, joka alkoi pyöriä Jenkeissä syksyllä 2011. Suomessa ohjelmaa näyttää siis Mtv3 sunnuntaisin kello 21.00. Pääosaa esittää Everwoodista tuttu Emily VanCamp, muu näyttelijäkaarti on ainakin suomalaisille vähän tuntemattomampaa.

Juoni lyhyesti: Nimensä Amanda Clarkesta Emily Thorneksi vaihtanut päähenkilö muuttaa Hamptonsiin, päämääränään kostaa isänsä David Clarken lavastaminen terroristiksi. Lavastamisen takana on Hamptonsin valtiaat, Graysonit lähipiireineen, jotka Emily aikoo tuhota yksi toisensa jälkeen.

Sarja on älyttömän jännittävä, ja näyttelijäkaarti osaa asiansa erinomaisesti. Jäin koukkuun heti ekasta jaksosta, enkä ole voinut jättää yhtäkään jaksoa katsomatta. Tilanteet muuttuu sarjassa koko ajan, ja välillä tuntuu että tästä umpikujasta Emily ei enää selviä paljastumatta. Emilyn hahmo on yksi suosikeistani, samoin Nolan on minusta hauska lisä Emilyn rinnalla. Graysonitkin ovat vakuuttavia sellaisina kuin ovat, mutta (spoilaa kakkoskautta!!!) en pidä tästä kakkoskauden ilkeämmästä Danielista, enkä varsinkaan suhteesta Ashleyyn.  Amandaa en jaksaisi katsella hetkeäkään, mutta Aiden Emilyn tukena on minusta hyvä kuvio. Muutenkin Emilyllä tuntuu miehiä riittävän, vaikka minusta Jack ei tosiaan sovi Emilylle. Kaverini mielestä Conrad Grayson on sarjan paras hahmo, ja siitä me väitellään jatkuvasti, koska itse en jaksa kyseistä tyyppiä muuna kuin sivuhahmona.

Muitten mielipiteitä kuulisin mielenkiinnolla!
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kosto (Revenge)
« Vastaus #1 : Maaliskuu 18, 2013, 18:11:24 »
* Heiluttelee kättään * Minä katson, minä katson! ( pientä spoilausta luvassa)

Olen rakastanut sarjaa muutaman ensi jakson jälkeen, jokainen jakso on nähty ja jokainen jakso varmasti tullaan katsomaankin. Sarja on nimittäin sitä kaikkea mitä loistavan sarjan pitääkin olla : mahtavia hahmoja, juonikkaita kuvioita, yllätyksiä, tunteita laidasta laitaan ja tietenkin se fiilis kun on juuri katsonut jakson - ettei jaksaisi odottaa enää yhtään pitempään että näkee seuraavan jakson.Sarjan näyttelijöistä Emily VanCampista pidin aina Everwoodissakin, mutta Kostossa hän tuntuu nostaneen tasoaan entisestään, hän on ihan mielettömän hyvä näyttelemään, kaikki nekin kohdat jossa on pitänyt tapella, hän on näytellyt niin ettei minulle ainakaan ole jäänyt pienintäkään epäilystä etteikö hän oikeasti muksisi vastustajan kumoon :D Hän on aina sellainen ihanan lipevän juonikas juuri Graysoneita kohtaan. 

Minäkin rakastan Emilyn ja Nolanin hivenen outoa liittolaisuutta, siinä on aina ollut...jotain sympaattista. Emily on juuri sellainen kovanaama mutta pinnanalla on ihmisiä joista hän todellisuudessa välittää. Nolan on yksi heistä. Olen kyllä myös Jackin ja Emilyn vankkumaton tukija, heissä on ihanaa kemiaa kun Jack on sellainen " tavis"  ja Emily on...noh Emily. Odotan koko ajan että heidän välillään tulisi kohtauksia. Ykköskauden loppu olis sellainen että minä kyynelehdin sohvalla, kun olin jo ehtinyt toivomaan että vihdoinkin tiet kohtaa. Graysoneista en liiemmin välitä, mutta toivoin kyllä ettei Victoria mennyt lentoturmassa kuolemaan, hänen puuttuminen sarjasta olisi ollut ikävää. Aina pitää olla tuollainen pahisnainen.
Amandaa suoranaisesti inhoan, ja hän voisi samantien poistua sarjasta.  Ashley on aina minun silmiini ollut hivenen " vajaa ", eikä hänkään herätä mitään suurempia riemunkiljahduksia.

Jokatapauksessa mahtava sarja! Suosittelen todellakin seuraamaan jos on jotenkin päässyt menemään ohi :) Olen kaikille ystävillenikin sanonut että seuratkaa ihmeessä ja muutamat ovatkin jääneet koukkuun. Hyvää kannattaa aina mainostaa :D
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Kosto (Revenge)
« Vastaus #2 : Maaliskuu 21, 2013, 14:50:35 »
Täällä olisi kanssa yksi Kosto-fani :) Viesti spoilaa hieman.

Innostuin sarjasta heti alkuunsa, kuulosti juuri oikealta minun makuuni! Pidin kovasti Emily VanCampista Everwoodissa ja tiesin että en tule pettymään, vaikka Koston roolihahmo onkin ihan erilainen. Rakastan sitä miten paljon erilaisia juonenkäänteitä sarjaan mahtuu ja kuinka jaksot päättyvät lähes poikkeuksetta jonkinasteiseen yllätykseen tai Cliffhangeriin. Sarjassa on todella hyvin valittuja näyttelijöitä ja juoni kulkee nopeasti, mutta selkeästi ja mukaansatempaavasti eteenpäin.

Lempihahmoni sarjassa on ehdottomasti Nolan! Nolan on niin sympaattinen, että häntä käy välillä sääliksi, kun Emily pompottaa häntä miten sattuu. :D Välillä Nolan muistuttaa minua vähän Ronista, hassu Sidekick joka ei ikinä jätä toveria pulaan.
Emily on hahmona ehkä hieman kliseinen, kostoa janoava nuori nainen japanilaisine mentoreineen, mutta silti hänestäkin paljastuu useampia kerroksia ja pilkahtaa välillä muutakin kuin raivoa ja kostonhimoa.

Greysonit ovat kaikinpuolin onnistunut perhe! Isä ja äiti ovat molemmat niin juonikkaita k*sipäitä, että voin hyvinkin uskoa tuollaisia henkilöitä olevan oikeasti olemassa. Molemmat ajavat vain ja ainoastaan omaa etuaan (vaikka hämmentävästi Victoriasta paljastuu myös äidillisiä piirteitä..) eivätkä he pelkää kuka jää jalkoihin. Danielin yllättävä luonteenvaihdos vähän häritsi. Yks kaks miehestä tuli isänsä kopio (vaikka jälkeenpäin se sitte taas katu tätä ja yrittää voittaa vanhempansa omassa pelissään...) Charlottesta mulla ei oo mitään sen kummallisempia mielipiteitä... vähän naivi tyttönen, mutta silti fiksumpi kuin miltä näyttää.

Minä en ymmärrä miksi kaikki inhoaa Amandaa :D Ei se sen pahempi ole kuin kukaan muukaan tossa sarjassa XD Mulla käy Amandaa lähinnä sääliksi, koska Emily on käyttäny sitä hyväkseen koko ajan ja mukamas välittänyt siitä, vaikka asia ei todellakaan ole niin. Sitten heti kun Amanda löytää jotain aitoa, Emily pistää kapuloita rattaisiin... sillä lailla. Saas nähdä miten Amandan nyt käy. . .

Mutta joo, itse jäin kyllä heti koukkuun, että varoituksen sana niille jotka meinaa yhden jakson katsoa, ei sitä voi katsoa vain yhtä jaksoa :''D Hyvin tehty viihdyttävä sarja, suosittelen! :)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams