Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt kappaleet  (Luettu 9222 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #50 : Tammikuu 04, 2007, 20:32:39 »
Ka, kaksi kuukautta edellisen viestin jälkeen ostin oman kitaran ja opettelin soittamaan hieman paremmin. Ja siitä lähtien olen kirjoittanut ihan taustoja myöten kipaleita ihan kirjoittamalla, nytkin on useampi työn alla.

Olen huomannut, että on kolme tapaa: tehdä sanoitus ja etsiä sointukulku, taikka löytää sointukulku ja tehdä sanoitus, tai sitten kehittää huuliharpulla jonkinlainen melodia ja kyhäillä sanat sen taustalle. Sanoituksia minulla on kahdet, joita kehtaan väittää valmiiksi, ja saapi nähdä, jos niitäkin vielä muuttelen ajan kanssa. Sanoituksia kun ei voi koskaan viilata liikaa, kunhan vain muistaa pitää ne sopivan räkäisinä asenteeltaan. Muodon kanssa olen kuitenkin jumalattoman tarkka, vihaan roiskimalla tehtyjä sanoituksia yli kaiken. Ylipäätäänkin: alle vuorokaudessa tai parissa valmiiksi saatu sanoitus ei voi olla hyvä.

Noin kaksi kuuta sitten aloin kanssa harrastamaan äänittelyä, kun latasin koneelleni ilmaisen Audacity-ohjelman. Ihan kelpo kaveri, vaikkakin melko raskas. Pääasia, että se on ilmainen ja toimii riittävän hyvin. Täten olen tosiaan touhunnut muutamia kipaleita ihan äänitettyyn muotoon asti. Aloitin hetkessä rakennelluilla instrumentaaleilla, soittaen kaikki soittimet (käytössäni on basso, kitara, marakasi, huuliharppu ja käsirummut... Niin, ja haitari) itse, mutta juuri eilispäivänä onnistuin hyvän (ja laulutaitoisen!) ystäväni kanssa äänittämään pari sanoitettuakin kipaletta. Itse en tosiaan osaa laulaa laisinkaan, minkä lisäksi ääneni kuulostaa juopuneelta laamalta eikä ihmiseltä laisinkaan.

Yllättävän hankalaksi osoittautuu miksata kaikki raidat kohdilleen äänitysjärjestelmääni riivaavan, liki olemattoman viiveen takia. Se viive on juuri ja juuri riittävä pistämään kaiken jälkiäänityksen helvetillisellä tavalla väärään tahtiin, mutta onneksi kärsivällisyydellä sen saa pois. Rasittava kaveri kuitenkin.

Enää tarvitsisi vain (etenkin lead-)kitaraa opetella taitavammin soittamaan, niin voisi saada ihan musiikiksikin nimettävää kuonaa tehdyksi. Allekirjoituksessani olevan linkin kautta voipi ihmetellä, millaista settiä olen tähän mennessä tehnyt.

Tämä viesti toimii myös avoimena kutsuna soitto- tai laulutaitoisille ihmisille. Minun kanssa saa tulla jamittelemaan millä instrumentilla vaan, kehitellään joku pätkä ja äänitellään talteen!
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa atex

• Vuotislainen
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #51 : Tammikuu 05, 2007, 15:17:51 »
Kyllähän tuota kitaraa on tullu vuosikausia rämpyteltyä, mutta kaikki kelvolliset biisiä muistuttavat tekeleet ovat aina olleet enemmän tai vähemmän lainattua materiaalia. Siinä soitellessaan ei aina muista mistä lainaus on tehty, mutta yleensä myöhemmin huomaa, että on tullut kierrätettyä jo kerran keksittyä materiaalia. Vaikka kyllähän tuota kierrätystä kuule radiosta joka päivä. Kaikki hyvät rock-kitarariffit on jo keksitty.

liekkikirja

• Ankeuttaja
Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #52 : Tammikuu 05, 2007, 20:35:54 »
Nyt olen ruvennut kirjoittamaan biisejä(=lyriikoita). Tässä työn alla on ensimäinen biisini, joka tulee olemaan ihana hidas. :)  Tosin sanoja on vaikea ruveta keksimään, koska tulee vähintäänkin samanlainen jonkun muun biisin kanssa, joten olen jättänyt homman sikseen. Runoja olen saanutkin paljon krijoitettua, mutta ei nisitä biisiä voi väsätä. Kaikki tosin muistuttavat toisiaan enemmän tai vähemmän. Ne kaikki kertovat menetetystä / saavuttamattomasta rakkaudesta. Voih, minä en osaa mitään muutakaan kirjoittaa. Sitten minulla on toinenkin biisi työn alla. Se kertoo maailman karmeudesta. Karmea se sanoituskin on! No miltä teistä kuulostaisi, jos tyttöbändi laulaisi hiirilegioonista, jotka ovat menossa murhaamaan ranskalaisia kissoja?! Niin että tuosta voipi päätellä mielikuvitukseni laadun...

Kauheata, lisäksi mielessäni pyörii teema enkeleistä. Demonistakin on varmaan tulossa lyriikoita, koska päässäni alkaa soimaan joitakin lauseita. Esim. nyt pyörii: Ne riipii ja raapii sun sydäntä. Ne vie sulta rakkauden. Varo Demoneita!
Pähkähullu, tiedän. Mutta sitähän minä olen itsekin (voi mikä AHAA - elämys. XD)! Ei mitään hätää, mutta jännittää yksi asia. Miten voin oppia soittamaan akustista kitaraa? Ystäväni toki opettaa minua, mutta hän asuu jonkin 6 kilsan päässä meiltä... Enkä talvella tosiaankaan lähde sinne pyörällä. Eli siis pitää hommata joltain kyyti. Herrankiesus, kohta pitäisi varmaan ruveta kirjoittamaan lyriikoita ylös, koska muuten unohdan ne. Olen kauhean huonomuistinen, ja sen takia pelkään että opinko koskaan soittamaan kitaraa. Bändimme kuulostaa varmaan oudolta, kun siinä ei ole rumpalia. Meidän luokallamme olisi kyllä yksi, mutta se on poika... Ja lisäksi ihastukseni!!

Nyt meni liikaa offiksi, joten lopetan tähän. Bye bye, my friends!

Poissa Dec

• Ihminen
  • Vuotislainen
Vs: Itsetehdyt kappaleet
« Vastaus #53 : Heinäkuu 31, 2007, 22:27:22 »
Joo, teen paljon kappaleita, sävellyksiä ja sanoituksia, joista yksi on esitetty julkisestikin.. en ole kirjannut ylös kun en ole ehtinyt, mutta äänittänyt olen kyllä.
Ensimmäinen "kappale" oli kai joskus neljävuotiaana, nimi taisi olla "Yksi, kaksi, kolme, neljä", siis lähinnä sellainen "hokemislaulu"  ;D
Nykyään kappaleita on aika paljon :)

Muutamassa kappaleessa ei ole vielä sanoja, kun en osaa päättää, teenkö suomeksi vai englanniksi :(

Ja haluaisin aikuisena muusikoksi ehdottomasti ^^...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2007, 20:45:31 kirjoittanut Inike »
Se vain näyttää siltä.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #54 : Heinäkuu 31, 2007, 23:02:40 »
Minä kirjoitan useinkin laulunsanoja ja ne eivät ole kovinkaan kummoisia. Kirjoitan sekä englanniksi että suomeksi ja sitten laulelen niitä. Usein myös improvisoin kappaleita, keksin itse sitä mukaa kun laulan. Pianolla olen säveltänyt jotain. Eivät nämä mitää oikeita kappaleita ole, enkä kirjoita näitä ihme improvisaatioita ylös minnekään, paitsi ne laulunsanat jotka jo mainitsinkin.

Runoja olen hieman väsäillyt, muttei niistä ole biiseiksi. Ei minusta muutenkaan mitään biisinikkaria tule. Olen kyllä varsin kiinnostunut tästä sanojen kirjoittamisesta mutta en sitä työkseni tekisi erinäisistä syistä (huonot hermot ja liika stressaaminen), vaikka osaisinkin kirjoittaa hyviä sanoituksia. Pääni pursuilee kyllä ideoita ja niistä tulee jos jonkinmoista kyhäelmää. Ehkä minä joskus saan ihan oikean biisinkin kasaan, ei sitä koskaan tiedä. Yritelmiä olen tehnyt, mutta ehkä joskus saan valmiiksi joitain, mikä ei jää pelkäksi yritelmäksi.

~Moondancer (se, joka ei viillä auki kaulavaltimoa vaan runosuonen)

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Elokuu 08, 2007, 21:40:51 »
Soinnuttaa en kyllä kunnolla osaa kun en oo ikinä elämässäni mitään teoriakursseja käynyt. Kuitenkin pystyn jotain sointuja tunkemaan jonkun melodian taustalle kun oikein yritän. Parhaat kappaleeni ja ideani saan kun en ajattele yhtään mitään vaan soitan vain jotain. Myös silloin kun tunnen jotain vahvoja tunteita ja alan vääntää uutta kappaletta niin siitä tulee aika hieno. Toistaiseksi olen kuitenkin saanu aikaan vain yhden kokonaisen kappaleen ja ehkä toisenkin, vaikka ideoita on vaikka millä mitalla. Olen vielä aika noob.
Sävellän kitaralla yleensä ja olen soittanut sitä vasta vuoden.

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Lokakuu 17, 2007, 16:30:51 »
Hihii, minä kirjoitin myös lauluja jo ihan pienenä. :D Minulla oli kansiollinen täynnä sepustuksia, jotka kaikki olivat kertovinaan rakkaudesta, mutta olivat aivan liikaa lässytystä ollakseen realistisia. Tarkoitan nyt siis jotain ala-asteikää. Ekaluokalla tuli jo tehtyä jotain lastenlaulutyyppisiä rallatuksia kavereiden kanssa. :')
Kovasti olen aina vakuuttanut tekeväni lauluja, mutta ne ovat olleet kyllä pelkkiä sanoituksia, joihin olen mielessäni kehitellyt jonkinlaista melodiaa. Eli ei mitään todellista. Suuria puheita vain.

Nykyään sitten on ihan eri juttu. Sain akustisen kitaran ehkä vuosi sitten ja kun olin (kohtalaisen nopeasti) oppinut soittamaan, aloin tietysti väsätä omaakin tuotantoa. En ole todellakaan niin taitava, että osaisin mitään kitarasooloja luoda tuosta noin vain, vaan teen pelkkiä sointuja laulun taustalle. Lauluhan se pääinstrumenttini on, kitara on vain säestyksenä.
Yleensä minulla on jokin melodia mielessä, ja siihen sitten (syntikan pienellä avustuksella) etsin toimivat soinnut. Vähän fiksailua ja sovitusta, ja siinä se. Saan tehtyä ihan soitettavia biisejä siis kohtalaisen nopeasti.
(Tarkoittaen siis musiikkipuolta. Sanoja kirjoitan tämän tästä pitkään ja hartaasti, ja niitä tulee kyllä hiottua usein.)

Valmiita biisejä - siis niitä, jotka voi soittaa kokonaan läpi, yleensä mallilla eka säkeistö, kertsi, toka säkeistö, kertsi, c-osa, kertsi - on nyt ehkä viitisentoista. En mene takuuseen siitä, että ne ovat mitään musiikkitaiteen helmiä, mutta joistakin kyllä pidän paljonkin.
(Ei mitään mainostusta, mutta näillä eväillä olemme bändini kanssa lähdössä Jyväskylän Toukofestiin soittamaan sitten keväällä... 8D)

Haluaisin kokeilla musiikin tekemistä tietokoneella, se vaikuttaa hauskalta. Olisi vain tarpeen omistaa vähän parempi kone kuin Windows ysikasi. -.-
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2007, 16:34:48 kirjoittanut Kommando »

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Joulukuu 04, 2007, 11:40:25 »
Moni on suosinut tietokoneitse sävellettyjä, mutten minä.
 Kitarat omistan, akustisen ja sähköisen ja suosin helppoutta eli "kolmensoinnunbiisejä" vaikka osaisin muutakin. Kirjoitan englanniksi ja en suinkaan mitään sunnuntaipoppia jostain auringosta ja kukasta, vaan kirjoitan miltä milloinkin tuntuu. Hrg!! on biiisi yhdestä poliittisesta kunnanmiehestä, hän on mielestäni, eh, hieman turha. Lisäksi näin esimerkkinä on biisi tapauksesta, jossa syötin pikkuveljelleni koiranruokaa. Sitten taas yksi kipale, mikä on ystävälleni, joka sanoi kerran "i'm high school fucking freshman!" Hän vain sanoi noin ja siitä sitten sain inspiraatiota.
 Yleensä istun huoneessani kitara sylissä ja kirjoittelen jotain turhaa. Jos taas koulussa tulee todella hätkähdyttävä lause vastaan; kirjoitan sen ylös. Toisinaan taas tietokoneella istuminen inspiroi eniten (en kyllä tiedä miksi) ja lyriikkaa tulee ihan kummallisesti. Tästä koulussa kirjoittamisesta vielä, se näkyy koenumeroissa, ainakin minulla x)

Poissa seitti

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • http://nokkosnoita.livejournal.com
« Vastaus #58 : Joulukuu 06, 2007, 18:08:25 »
Joo, voisin sanoa harrastavani oman musiikin tekoa ... Mutta ne omat kappaleet ovat (vielä?) hyvin yksinkertaisia ja en kyllä ole yhtään varma ovatko ne edes mitenkään oikeaoppisia, soinnut saattavat olla miten sattuu ... mutta ei se haittaa itseäni ainakaan tässä vaiheessa, kun osaan vasta nipin napin nuottejakin lukea. :D Minulla on akustinen kitara, jota soitan ja sitten kirjoitan sanoituksiakin. Lähden yleensä vaan siitä että istun kitara sylissä ja lähden vaan kehittelemään jotain omaa. Sanoituksia olen kokeillut kirjoitella sekä englanniksi että suomeksi, tällä hetkellä tykkään kirjoittaa (ja lauleskella) niitä enemmän suomeksi.

Omien kappaleiden tekeminen on kivaa ja niihin on hienoa kanavoida omia tunteita ja ajatuksia. Jos on oikein huono fiilis, voi oman kappaleen tekeminen siitä huonosta fiiliksestä auttaa. :)

you'll find me in a berlin bar
in a corner brooding

Wille

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Joulukuu 23, 2007, 20:05:05 »
Voiko tuolla ohjelmalla tehdä biisejä niin, että esim. soittaa kitarat ja bassot sinne ja lisää jotain komppia ohjelman avulla? Vai tiedätkö jotain ohjelmaa jolla voisi tehdä noin?

Joku Sibelius-ohjelma on olemassa, jonka mikrofoniin soitetaan ja tämä kirjoittaa ne nuotille ylös. Useimmiten tällainen tai tämäntyyppinen ohjelma maksaa monia satoja euroja, johon ei ihan jokaisella olekaan varaa. Mutta jos ihan tosissanne olette bändinne kanssa, eikä se kokoonpanonne ole vaan mikään "vitsi", niin suosittelen kyllä itse ihan lämpimästi. Minulta löytyy koneelta Melody Assistant-niminen ohjelma, jolla voi tehdä itse musiikkia mutta pitää vaan osata nuotit ja sävellajit. Siinä saa itse valita "bändin" tai yleensä orkesterin, jolle sitten voi kirjoittaa vapaasti eri stemmoittain erilaisia nuotteja. Voi myös valita kuoron ja kirjoittaa laulukappaleita, johon tosin pitää ostaa erikseen Virtual Singer-niminen lisä.

Olen kyllä tehnyt itse muutaman isomman kappaleen, ja tuhansia pieniä. Yleensä sävellän klassista musiikkia koneellani, jota sitten kirjoitan nuottipaperille ja joskus ehkäpä esittelen orkesterinjohtajille tai muille muusikoille. On nyt hassua puhua tuotannosta, mutta omasta musiikistani löytyy lukuisia sävellyksiä pianolle, joskus pianoduolle tai -triolle. Joskus saattaa olla solistina viulu tai sello, ja piano säestää tätä soittimen melodiaa. Minulta löytyy myös pari sinfoniaa, tosin vain pariosaisia, ei siis mitään kovin vaikuttavia. Parasta aikaa olen säveltämässä viulukonserttoa, joka tuntuu etenevän hyvin kun inspiraatiota löytyy. :) Valitettavasti mitään kappaleistani ei ole esillä missään, mutta ehkä sekin aika koittaa.

Tobias

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Joulukuu 08, 2008, 19:41:45 »
Jotaa oon ite väsäilly, mut on niin säälittävät laitteet et ei pysty kunnollisii. Eli laitteilla tarkotan et soitan kitaralla ja tallennan MP3sen mikrofonil sen MP3seen. Esim soolot on kiva tehä ku soittaa ensin jotaa ja sit se muuttuu yhen kitaran näppäilyks. :(
Mut siis mul on jotaa 4-5 melkein valmista biisii ku soolot puuttuu aika monest (ei oo fiilist tehä) ja rummut puuttuu ja mahdollisesti saatan myös tehä sanatkin. Bassohan tullee autom.

Cornelius Deemson

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Joulukuu 10, 2008, 17:59:55 »
Helvettiin tietokoneet ja paperit. Asia on minulle yksinkertainen: skeba vaan käteen, ja soittamaan esim. Alice Cooperia tai Led Zeppeliiniä Rollareitten ohella, ja yleensä kymmenessä minuutissa syntyy idea.
Idean jalostaminen biisiksi vie yleensä vähintään kuukauden, kun nauhoittelen siitä demoja ja soitan kavereiden kanssa, jos he ovat kiinnostuneita tästä biisistä.
Nyt tililläni on kuitenkin vasta 15 biisiä.

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Huhtikuu 06, 2009, 16:19:58 »
sanotin uudestaan biisin nimeltä Europe - the final cotdaun vai mikä nyt olikin (en oo yhtään hyvä muistaa biisien nimiä)

Ja täs on se mun versio: 
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • joulu.....
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #63 : Kesäkuu 20, 2009, 11:56:13 »
Mun oma blues.

I have these stupid bullies(tidiididi)
They tease me every day(tidiididi)
And this morning my own mother(tidiididi)
Gave my last cupcake away.

I have this awesome brother(tidiididi)
He does these awesome tricks(tidiididi)
Despite it I am the sadest(tidiididi)
Girl on the grade number six...
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #64 : Kesäkuu 27, 2009, 01:22:27 »
Tykkään kirjoitella lyyrikoita (sekä englanniksi että suomeksi, riippuu mielialasta) ja muuta vastaavaa ja teenkin sitä lähes joka päivä. Itse säveltäminen on asia erikseen vaikka kitaraa ja bassoa päivittäin rämpytänkin, joskus saatan keksiä jonkun kivan riffin johon alan väsäämään sanoja ja muuta ympärille, mutta harvemmin kukaan tulee kuulemaan näitä omia biisejäni sillä mitään erityisen mullistavaa en ole saanut aikaan :'> Toisinaan tuntuu että lyyrikoiden kirjoittaminen on enempi se oma juttu mutta harjoitus tekee mestarin, onhan tässä aikaa keksiä vaikka mitä vielä <:

- Bad Girl -

//Keksin jonkin aikaa sitten yhden jännän bassokuvion ja meillä oli kaverin kanssa ideana tehdä siitä mahtava ja ah-niin-ihanan pinnallinen poppibiisi joka olisi tietysti tulevan kesän ehdoton superhitti ja sitten kun se soisi radiossa kaiken aikaa meillä olisi rahaa lähteä maailmanympärimatkalle :''D Hanke tosin jäi hieman kesken kun sanoitukset olivat sokerihumalassa tehdyt ja niissä laulettiin jotakin paperilautasista, likaisista maitopurkeista, sateenvarjoratsastuksesta, suojateistä ja näkymättömästä naapurinpojasta :''>
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2010, 00:21:45 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #65 : Heinäkuu 02, 2009, 18:46:56 »
Minä olen tehnyt kaksi omaa pianokappaletta, molemmat kestävät noin 3 minuuttia. Toinen on C-mollissa ja toinen G-mollissa, mistä voidaan päätellä että tykkään paljon molleista. Aion säveltää lähiaikoina vielä kappaleet F-mollissa ja G-duurissa (vähän vaihtelua) :)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #66 : Heinäkuu 03, 2009, 14:55:08 »
Salarumanin blues on aika kova! Arvostan, tuo on nappiin 12-tahtinen perusteos. Simppeli ja pureva. Tuleepa vallan mieleen, kun lukiossa viimeisellä ruotsin kurssilla opettaja pisti oikein yo-rääkin päälle ja täten purin tuskastumukseni niinikään 12-tahtibluesiksi:

Jag anser att det är inte alls så påp,
jag anser att det är inte alls så påp
att ha en svensklärare som döder oss med jobb.

Varje dag läses grammatiken runt och runt,
varje dag läses grammatiken runt och runt,
och efter lektioner huvudet känns ganska ont.

När jag krälar upp till klasset på morgonen,
när ja krälar upp till klasset på morgonen,
jag tror att vår lärare har säkert släkt med gorgonen!

Poistin nyt ihan etikettisyistä viimeisestä säkeestä opettajan nimen, joka on alkuperäistekstissä.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • joulu.....
« Vastaus #67 : Lokakuu 16, 2009, 12:16:26 »
Salarumanin blues on aika kova!

Lemmonleikko,et oo tosissas!Mä melkein jumaloin sua,sä oot niin asiantuntija kaikessa pottereihin liittyvässä.toi biisi kertoo mun elämästä,koulukiusaamisesta,ihanasta veljestä(joka tulee meille ehkä huomenna!!!)yms...parhaat laulut tehdään tuskasta,ei rakkaudesta.Käsi ylös kaikki jotka on samaa mieltä! *nostaa käden ylös*
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #68 : Elokuu 10, 2012, 20:22:35 »
Mä olen sanoittaja. Sanotan paljon kappaleita ja sit joskus, kun saan unelmani toteutettua ja bändin kasaan, annan sanoittamani kappaleet kitaristille ja se saa sit luvan säveltää ne. Ite oon täystunari kitaran kanssa, mutta rakastan laulamista, jopa ilman taustamusiikkia. Laulan paljon ja melkein puolet laulamista kappaleistani on itse sanoittamiani.

Tässä pieni maistianen sanoittamista kappaleistani, kappale on suurin ylpeyden aiheeni Yritän
Oikeastaan mä sanoitan kappaleita aina, kun siltä tuntuu. Ja sit sillonkin, kun ei huvita. Hyvin harvoin kyselen ihmisiltä pakollisia tunnetiloja tai sanoja. En jaksa kysellä, teen miten itse haluan. Rakastan sanoittamista ja muutenkin runojen kirjoittamista. Sama asiahan ne periaatteessa on.

- Flo
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #69 : Elokuu 12, 2012, 15:39:35 »
Itse sanoitan mielummin. Koska en soita muuta kuin rumpuja ja niillä on hieman hankalahto säveltää. Mä haluaisin joskus perustaa bändin ja soittaa niitä mun sanottamia biisejä. Ne on mulle todella tärkeitä koska ne pääasiassa kertoo mun omasta elämästä, siitä mä siihen kirjoittamiseen inspiraationkin sain.

Yleensä kirjoitan englanniksi. Suomeksi asiat ei vaan muotoudu sanoiksi niinkuin englanniksi. Sen takia musta on helpompaa kirjottaa enkuksi kun suomeksi. Suomeksi kirjoittaminen vaan jotenkin... tökkii eikä niistä teksteista sitten tule hyviä.

Aika paljon kirjotan surullisia biisejä. Angstatessa vaan jotenkin inspaa paremmin. En mä osaa mitään ilosta purkkapoppiakaan kirjottaa.

tossa nyt pätkä yhestä miun tekeleestä. Toi on ehkä paras mun teksti ikinä. Tai en mä tiedä. Omasta mielestäni mä oon aika huono mutta muut on vähänkuin erimieltä. ^^ Ja jos joku haluaa lukee lisää niin http://moonofsomething.deviantart.com/gallery/ ja jos joku tykästyy niin että haluaa siteerata noista jotain niin muistaa sitten sanoa että kuka ne on tehnyt (:
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #70 : Syyskuu 30, 2012, 22:27:19 »
Mä haluaisin saada aikaa kirjottamiselle. Biisejä kirjottaessa en vaan ikinä oo tyytyväinen. Ne on joko sellasia jotka tuhoon heti tai sellasia joita en ikinäkoskaanmilloinkaan haluu näyttää kenellekkään. Suomeksi oon kirjoitellu jotakin, mutta englanniksi mulle ainakin tunteen ilmaiseminen käy vain helpommin. Suomen kieli ei mun mielestäni oo kovin kaunis, ja sanat.. Äh, niitä on vain hankala asetella oikein. Jotkut kielikuvat on tosi kauniita, mutta kun jotakin keksii, loppubiisiä on hankala kerätä enää ympärille.

Pitäis varmaan taas antaa aikaa kirjoittamiselle. Kynä käteen vaan. Ehkä vielä joku päivä mulla on jotakin josta olla ylpeä.

Salarumanin blues on ihana! ^^ Ja Töme, mää rakastuin sinun kirjotuksiin ihan kunnolla! Oikeesti, haluun kuulla noi esitettyinäkin! Varsinki Heartless ja Welcome To My World ja Bittersweet Memories c: Aw, noista välittyy tunne ja enkku on sujuvaa ja ja ja...
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa atex

• Vuotislainen
« Vastaus #71 : Marraskuu 30, 2013, 13:08:23 »
Tein itse ja säästin ;)

Poissa Mehujauhepallo

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonPatronus27791
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #72 : Tammikuu 05, 2014, 11:50:27 »
Sävellän jasanoitan itse. Lyriikat teen pääosin someksi ja melodiat ovat pop-tyylisiä. Mukana on sävyjä hiukan myös muista musiikkityyleistä. Sävellään kappaleet pääosin yhdstelmälle piano ja laulu. Biisejäni olen esittänyt lähinnä joissain oppilasmatineoissa ja tutuille jossain juhlissa. Suunnitelmissa on kuitenkin demoäänittelyjä ja muuta vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2014, 07:34:51 kirjoittanut Mehujauhepallo »